Utorak, 05.03.2024.

20:45

"Krajem godine novi rast cena nekretnina u Srbiji"

Izvor: Tanjug

"Krajem godine novi rast cena nekretnina u Srbiji" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

57 Komentari

Sortiraj po:

Bane

pre 8 meseci

Rodjaci inflacija znaci rast nominalnih cena zbog pada vrednosti novca.
Sta tu nije jasno,sve dok je inflacija cene idu gore bez obzira na promet.
tek kad cujete da je inflacija 0 onda ce i cene stati.
ponuda i traznja su jeftine price,nije to bas tako jednostavno inace bi ekonomija trajala jedan semestar.
Sve dok eu i usa upumpava lovu dotle ce padati kupovna vrednost eura i dolara,manite kurs da gledate.
(nisliski mohikanac, 5. mart 2024 23:48)

Da, samo zaboravljaš da takva inflacija ima spiralni karakter, znači ako stan koji je koštao 100,000 evra sada košta 200,000 evra jer je EU naštampala evra pa sada evro vredi duplo manje, onda ja koji sam primao 2,000 evra platu sada treba da primam 4,000 evra platu da bi radio za iste pare.

Ali to se ne dešava. Znači na našem tržištu imamo situaciju da rast plata ne prati ni zvaničnu inflaciju, da zvanična inflacija za ove 2-2,5 godine iznosi cca 40%, a da su stanovi otišli 100%.

Prema tome, nije samo inflacija, već je mahom posledica veštačke tražnje. Prvo, mnogi koji su imali nekakvu ušteđevinu baš u strahu da im je inflacija ne obezvredi su pohrlili da je pretvore u nekretnine. A drugo, oni koji imaju viška para, u nedostatku drugih opcija, investiraju u nekretnine.

Ali to ne može u nedogled, slamarice su se ispraznile a i investitori sve više uviđaju da besomučno investiranje u nekretnine postaje sve manje rentabilno po ovim cenama.

goxy

pre 8 meseci

Investiranje u stanove na ovako plitkom investicionom trzistu je mnogima jedina opcija.Traznja je izazvana panicnom potrebom da se slobodne pare negde angazuju,ali realne traznje izazvane rastom broj stanovnika ili potrebom mladih ,nema.Zbog toga je ovo balon,vrlo nerealan ,koji nece bas puci ,ali ce oni koji imaju nekretninu u koju su samo investirali ,uskoro imati problem sa povratom investicije.Moja skromna procena je da je trenutak za prodaju i investiranje u nesto drugo,nesto sto mozes poneti u rukama ,jer svet klizi u ozbiljan problem i nekretnine ce uskoro biti samo beton.

Llrmnd

pre 8 meseci

Ma nije najvažnije posedovati nekretninu.
Omoguíte nam da možemo da iznajmimo stan po kontrolisanim cenama. Da stanodavac ne sme da mi za 200% poveća kiriju pa ako ti nećeš ima Rusa..

aca

pre 8 meseci

Ulaganje u nekretninu je jedini neacin da neko obican ko je dosao do para sacuva vrednost tog novca, rizik uvek postoji naravno.
za recimo treci stan/nekretninu dodatni porez svaki sledeci odvaliti porez, takse da nikom normalnom ne padne na pamet da ga kupi. jednostavno i elegantno resenje.
Zabraniti da investicioni fondovi i banke poseduju nekretnine osim poslovnog objekta
Zabraniti da firme poseduju stanove
Uvesti programe da mladi mogu doci do prve nekretnine po normalnoj ceni
Moze svasta da se uradi, ali uvek postoje neki bitniji i vazniji od samog naroda za ovu drzavu. tako da kada mladi odu eto vam ti bitni.

qwe

pre 8 meseci

"A zamisli, kasirke u radnji to ne mogu jer im ukupna plata 3000 godisnje. Tako je uvek bilo i uvek ce biti."

Večna tema: Raskoljnikov - sikira - baba.

Mislim sad su svi fini, a đedovi im do nekretnine došli ognjem i mačem. Neki protiv Turaka, neki protiv domaće vlastele, neki protiv folksdojčera. Takvi smo, kakvi smo. Nisu ni drugi drugačiji.

Tia

pre 8 meseci

Bune se potomci onih koji su dobijali stanove za 50 maraka... Većina starogradnje koja se prodaje je stečena na takav način. Treba žestoko oporezovati prodaju takvih stanova pa da bar deo ostane državi. Ovaj narod navikao da sve dzabe dobija.

Realno

pre 8 meseci

Trenutno je na samo jednom sajtu za nekretnine preko 10.000 stanova i kuca samo u Beogradu!Svaki dan se zidaju nove zgrade ko pečurke posle kiše. Starogradnja se prodaje po ceni novogradnje što nikad nije bio slučaj, EU prešla na ratni režim ekonomije i gospodin "stručnjak" izjavi da ce cene da idu gore...Mi trenutno u Srbiji imamo balon na tržištu nekretnina koji samo što nije pukao. Dzabe da neko traži i milion evra za stan ako krene haos u Evropi a vec je krenuo znate sta sledi. Još jedna stvar gledajte stanje Nemačke ekonomije jer smo mi najzavisniji od njih (najviše njihovih fabrika u Srbiji) ako krenu da povlače kapital u Nemačku eto nam preko 100.000 nezaposlenih pa vi vidite.

NSDQ100

pre 8 meseci

Da se razumemo većina investitora u Srbiji nema mnogo opcija da investira novac osim u beton. Apsolutno je suludo danas investirati u beton ako taj beton ne donosi više od 8+% dobiti po godini. Bezrizična investicija lezi na 5%, beton kao jedna od stabilnih i sa malim rizikom min 8% jer ipak postoji mogućnost da ti neko ošteti ili ne plati unamljivanje. Znači stan kvadrat po 2000€ mora biti izdat min za 15€ mesečno nije bitno gde šta kako. Ako ne dobijate tu cenu ima boljih poslova za ulaganje. O porastu vrednosti kvadrata prosudite sami. Neki investitori se nadmeću sami medju sobom i duvaju balon ali realitet lezi u prosečnom platiši. Nepisano pravilo je kvadrat = mesečna bruto plata za kvadrat. Sve iznad je balon

Janko

pre 8 meseci

Za stan u Bg u se mora raditi u inostranstvu ako se polazi iz obicne porodice koja nema privatni posao.
Ne mora se uzeti drzavljanstvo i iseliti za stalno. Samo za to treba slozna, jaka porodica.

Logan

pre 8 meseci

Pratim garaze. Cene su i dalje sulude ali idu dole. U mnogim zgradama nove gradnje ima parking mesta koje neko nije zeleo da kupi uz stan, jer jednostavno nema kola. To je povecalo ponudu.
Zanimljivo je da su garaze u bloku 30 i 28 skuplje nego BW ili A Blok, najverovatnije zbog manjka parking mesta na ulici, a blizine (IT) firmi.

Mike

pre 8 meseci

Nikako mi niste jasni. Stan 2000e, nova kuća da se ozida bre, nije ni pola od toga. Da li ste normalni, zašto trčite da živite u stanovima?
(Stara Mo, 05. mart 2024 21:45)

Bravo. Stan ima svoje prednosti: lakši za održavanje, lakše se proda, lakše se iznajmi idr. Iskreno, nikada ne bih živeo u stanu. Taj život nije dostojan čoveka. Iznajmim stan letos na jednu noć u BGD -u, preko puta stanari izasli na male terase 2x2 i suncaju se. Ispod njih prometna ulica, haos u saobraćaju, izduvni gasovi ne možeš da dišeš. Kao favela. Na zgradama prozori otvoreni da udje svež vazduh!? Stanovi kao kutije, male kuhinje, terasu otvoriš buka od vozila, smrad u vazduhu. Da uparkiras auto na skucene parkinge treba ti ozbiljna veština. Kerovski život.

stef

pre 8 meseci

Sta je razlicito ove godine od pre 5 godina i pre 10 godina. Stan se nikad od plate nije mogao kupiti. I danas ga u srbiji tek oko 10% ljudi mogu kupiti na kredit. Zbog cega neki misle da drzava treba da finansira gradnju stanova za one koji ne mogu da zarade. Krenite u zanate, ucite skole u strukama gde su plate dobre i kupite sebi stan. Stan je uvek bio skup. Sad se vi ljutite na ove kompjuterase sto dobijaju 3000 mesecno pa kupe stan na kredit posle 3 godine. A zamisli, kasirke u radnji to ne mogu jer im ukupna plata 3000 godisnje. Tako je uvek bilo i uvek ce biti.

Veliki brat

pre 8 meseci

Nikako mi niste jasni. Stan 2000e, nova kuća da se ozida bre, nije ni pola od toga. Da li ste normalni, zašto trčite da živite u stanovima?
(Stara Mo, 5. mart 2024 21:45)

To ti mislis. Cene materijala su iste, plus cena transporta i istovara van gradske sredine, cene za radnu snagu, majstore, koje ces malo teze naci, prolongiranje, nerviranje, dodatni troskovi. Samo se ti tesi da je kuca jeftinija (drenaze, krov, garaza, septicka jama ako nema kanalizacije, ograda oko dvorista itd.).
(Srle, 5. mart 2024 22:44)

Ne mora da bude gradnja, imaš na prodaju fenomenalno sređenih kuća, samo nisu u centru grada ili tu na korak od splava, kluba, pozorišta i sl.
Takve kuće su ispod 1000 evra po kvadratu, plus imaš dvorište, često lepo sređena ograda, kapija od kovanog gvožđa, urađeno parno grejanje u kući, itd.

Ima i kuća koje su raspad, a traži se po 1000 i više evra po kvadratu, jer "pružaju razne mogućnosti" u zavisnosti od dalje investicije. Ali, ja na takve oglase samo pomislim "kad pruža razne mogućnosti, neka te mogućnosti iskoristi aktuelni vlasnik!"
Takvih oglasa možda ima i najviše, ali oni nisu reprezentativni, te kuće prodaju naslednici koji su unapred zamislili kolio im para treba za nešto drugo, bilo da je otplata kredita za stan ili kupovina stana, kupovina dve garsonjere za svako od dvoje dece, itd.

Blaster

pre 8 meseci

Država treba da se ukljuci u socijalnu stanogradnju, najviše preko kineskih kompanija koje za kratko vreme mogu izgraditi ogroman broj stanova. Za 2 mijarde eura može se izgraditi 40 hiljada stanova od 60 kvadrata. To je taman novac umesto 14 rafala koji bi koštali državu dodatnih 80-90 miliona eura godišnje. Ovi socijalni stanovi bi se prodavali mladim parovima sa detetom i bez nekretnina(nikad da nisu posedovali nekretninu). Rata da bude simboličnih 100 eura mesečno narednih 20 godina, kad im stan prelazi u vlasništvo. Stan ukoliko se pokusa izdati u najam ili "vlasnici" odsele u tih 20 godina, onda gube taj stan i on se dodeljuje onome kome zaista treba i ko želi da ostane u Srbiji. Naravno anonimna novčana nagrada i za prijavljivanje takvih vlasnika ako pokušaju kriminalnu radnju.
(dond, 05. mart 2024 21:22)

Tako je. I to su socijalni stanovi. Cena stanova u centru Beograda će samo rasti i to je to. Uskoro u centralnim gradskim opštinama neće biti stana ispod 5k eur.

hmmm

pre 8 meseci

Treba odvaliti porez za 2. ili 3. stan, pa nadalje. Tako se to normalizuje za običan svet. U suprotnom odoše ljudi iz zemlje da dođu do stana.
(boj ne bije svijetlo oružje, 5. mart 2024 21:15)

Ne. Nego treba poceti ozbiljno sprovoditi istragu o poreklu novca. Ali nekome odgovara da se ne sprovodi.
(dule, 5. mart 2024 22:06)

To je pravo pitanje, poreklo novca. Zasto bi nekom smetao moj drugi stan, oba sam ih zaradio radeci kao IT strucnjak na zapadu 30 godina - oba zaradjena postenim i teskim radom.
Ali problem je sto ljudi u Srbiji misle da su svi koji imaju vise stanova do njih dosli nepostenim radom - i zaista, i takvih ima dosta, ali ima i privatnika, povratnika iz inostranstva itd koji su ih zaista zaradili. Dakle, nije kljuc koliko imas stanova, nego kako si dosao do novca - a to je vec ozbiljno pitanje koje se nece u dogledno vreme pokrenuti u ovoj zemlji

Djura

pre 8 meseci

Pa kad odredjena gospoda "snasao se" imaju po 10 stanova, i kako se koji naprave kupe i taj 11... ako vec oporezujes uvedi progresivni porez na 2. 3. 4. stan da ti se vec 3. ne isplati da imas pa i da ga izdajes 1000€ veci porez teeba da bude ali ali ali porez nije uveden za bogatase nego za sirotinju. Zapamtite to. Zasto bi to uveo neko ko ima 25 stanova u svom vlasnistu pa nije lud. Kad ukrajinci i rusi odu molicte da vam neko
zivi u tim stankvima zapamtite.

blabla

pre 8 meseci

Porez, porez itd. Imate li ikakvih ideja ovde osim da država interveniše? Pada li na pamet ikome da je potrebna veća plata da bi se konkurisalo za ozbiljan kredit i stambeno pitanje je rešeno. Kako se dođe do veće plate? To rešavajte. Onda će logično doći i do povećanja tog vašeg poreza.

nisliski mohikanac

pre 8 meseci

Rodjaci inflacija znaci rast nominalnih cena zbog pada vrednosti novca.
Sta tu nije jasno,sve dok je inflacija cene idu gore bez obzira na promet.
tek kad cujete da je inflacija 0 onda ce i cene stati.
ponuda i traznja su jeftine price,nije to bas tako jednostavno inace bi ekonomija trajala jedan semestar.
Sve dok eu i usa upumpava lovu dotle ce padati kupovna vrednost eura i dolara,manite kurs da gledate.
Znaci vesti kazu anti korona fond madjarima 10 milijardi,poljacima 137,italijanima onoliko, subvencija zelene agende,vojna potrosnja,ukrsjina ovo ono sve je to emitovanje a nigde ne cujete smanjenje deficita,znaci inflacija nece da stane,ne bar u prvoj polovini 2024 a tesko i cele 2024.e sad lokalno moze da padne ako preveliki broj stanova izadju na market u kratkom roku a taj podatak nemam.
resenje za sve cene je uvek u povecanju licnih prihoda,pozdrav

Kursula

pre 8 meseci

To je pravo pitanje, poreklo novca. Zasto bi nekom smetao moj drugi stan, oba sam ih zaradio radeci kao IT strucnjak na zapadu 30 godina - oba zaradjena postenim i teskim radom.
(hmmm, 05. mart 2024 23:27)

Sefe nije samo problem da li si ti posteno zaradio taj novac vec sta se drustvu isplati na sta da se taj visak novca trosi. Realno vise od jednog stana ti ne treba za zivot. Novac treba obrtati da bi kruzio u privredi, a ne da se zarobljava u nekretnine cime se mladi kroz rast cena obeshrabruju da zacinju porodice. Kad ti lepo dete poraste a zaradio si novac tad kupis nekretninu na njegovo ime. Tako da i poreklo novca i oporezivanje dodatnih stanova, jer ako nam je stalo do drustva i do mladih, stanovi treba da sluze za stanovanje a ne za investiciranje i spekulisanje. Mozes i da imas vise ali onda plati veci porez, pa ako ti se to isplati - samo izvoli.

Milentije

pre 8 meseci

Sve je moguce u zemlji u kojoj vazi dogovorna ekonomija i cerupanje naroda. Nikad tu nije bilo uticaja trzista, vec vladaju pravila koja veliki gazda odredi. Gazde se menjaju ali su pravila i dalje na snazi. Mnogo im je zgodno tako pa zasto da menjaju nesto.

Zach

pre 8 meseci

Realno cene stagniraju vec godinu dana... Ne znam cemu senzacionalizam jer porasta cena nema. A nekretnine su izuzetno skupe i nedostizne - pa skoro svuda na planeti zemlji, jos u Srbiji i moguce kupiti nesto... U centru grada, blizu usluga prevoza... to vise nece moci da bude jevtino.

@ boj ne bije...

pre 8 meseci

E vidis tu gresis. Tek u inostranstvu tesko da ce doci do stana, jer je preskupo. Ne znam da li znas ali mi spadamo u zemlje gde ljudi ipak dodju do krova nad glavom a u inostranstvu vecina ceo zivot provede kao podstanari.

Fernando

pre 8 meseci

Stan, voda, hrana, sloboda, moraju biti deo ljudskih prava. To ne znači poklanjati stanove, to znači oporezovati 100% treći stan, 300% četvrti stan, pa vi onda lepo svoje pare uložite u neku proizvodnju.

plej

pre 8 meseci

Pa, i nije bas tako. U Cara Dusana u Zemunu, prosle godine su cene stanova u novogradnji isle preko 2500€. Juce sam video baner na zgradi u izgradnji sa cenom od 1950€. Itekako je stala prodaja, investitori su u sve vecem problemu, izvodjacima se kasni sa uplatama, majstorima se kasni sa uplatama. Pre 2 godine se zgrada prodavala kompletna cim izadje iz temelja, sad stoje neprodati stanovi u zavrsenim zgradama... Moj savet eventualnim kupcima..cekajte jos malo. Bez zurbe.

dule

pre 8 meseci

Treba odvaliti porez za 2. ili 3. stan, pa nadalje. Tako se to normalizuje za običan svet. U suprotnom odoše ljudi iz zemlje da dođu do stana.
(boj ne bije svijetlo oružje, 5. mart 2024 21:15)

Ne. Nego treba poceti ozbiljno sprovoditi istragu o poreklu novca. Ali nekome odgovara da se ne sprovodi.

Baki

pre 8 meseci

Meni stvarno nisu jasni ljudi koji se kao cude da mladima vise nije moguce da kupe stan!
Jel zna neko koliko mladih u najbogatijim drzavama u evropi sebi ne moze da priusti sopstveni stan? I da ti isti ljudi 50% svoje zarade daju na kiriju. Zasto bi srbija bila izuzetak?
(dux, 5. mart 2024 21:29)

Znam ja to sve ali ti poredjenje ipak nije na mestu. Vidiš ipak iz Srbije mladi idu da rade u Nemačku,Austriju itd a ne obrnuto.Nemačka ima oko 85 mil stanovnika a Srbija sve manje.U vreme Jugoslavije makar se lako dolazilo do stana i ako su nam plate i tada bile niže nego na Zapadu.Ovako ćemo nestati do kraja veka bez ispaljenog metka.

Lord

pre 8 meseci

Kupite parce zemlje na 5-10km od centra grada i lagano.
Moja kucica moja slobodica.
1/3 poslova na kuci sam uradio sam a da prije toga nista nisam znao o istim.
Na taj nacin ustedio sam 10 000€.

maxc

pre 8 meseci

Pa dobro, vi sto mislite da je realna cena kvadrata u centralnim gradskim opstinama u Beogradu 1500 evra, prodajte vas stan po toj ceni, ako ga imate.... sta, necete ?

Srle

pre 8 meseci

Nikako mi niste jasni. Stan 2000e, nova kuća da se ozida bre, nije ni pola od toga. Da li ste normalni, zašto trčite da živite u stanovima?
(Stara Mo, 5. mart 2024 21:45)

To ti mislis. Cene materijala su iste, plus cena transporta i istovara van gradske sredine, cene za radnu snagu, majstore, koje ces malo teze naci, prolongiranje, nerviranje, dodatni troskovi. Samo se ti tesi da je kuca jeftinija (drenaze, krov, garaza, septicka jama ako nema kanalizacije, ograda oko dvorista itd.).

darko

pre 8 meseci

Jednom ce neko ko je pametan da prepise sa zapada porez na nekretnine 1,2,3,4,5,....na svaku sledecu porez je veci tada ce doci do pada nekretnina jer nas je sve manje a gradi se sve vise . Moraju onda pasti kamate a onda za sada ne postojeca srednja klasa ce moci da prijusti sebi stan. Pitam se zasto to jos nije uradjeno do sada

boj ne bije svijetlo oružje

pre 8 meseci

Treba odvaliti porez za 2. ili 3. stan, pa nadalje. Tako se to normalizuje za običan svet. U suprotnom odoše ljudi iz zemlje da dođu do stana.

dux

pre 8 meseci

Meni stvarno nisu jasni ljudi koji se kao cude da mladima vise nije moguce da kupe stan!
Jel zna neko koliko mladih u najbogatijim drzavama u evropi sebi ne moze da priusti sopstveni stan? I da ti isti ljudi 50% svoje zarade daju na kiriju. Zasto bi srbija bila izuzetak?

Zidar

pre 8 meseci

Tolike pare za stan u Beogradu ili bilo gde u Srbiji ili na Balkanu? Kupujte nekretnine u Grčkoj, Italiji, Španiji na primorju za sitne pare
(Ljubitelj Eura, 5. mart 2024 21:15)

I šta da radim sa tim stanom? Da putujem U Beograd na posao a posle posla da se vratim nazad? Neka država da subvencije za vozače i zanatlije kao za policiju pa da ostanemo u zemlji. A da sva ostala zanimanja mogu da uvezu radnike pa neka ide narod gde hoće. Toliko o njihovoj brizi za Srbe. Setite se toga kad spomenu Kosovo.

barakuda

pre 8 meseci

"Došli smo do toga da su nam cene nekretnina, pre svega stanova, dosta visoke, nisu priuštive u suštini za mlade ljude ili za neke ljude koji rade neke obične poslove. Ti mladi ljudi ili neće imati porodicu ili će otići iz zemlje, što je ozbiljan društveni problem. Tržište nekretnina nam je postalo trenutno igralište bogatih ljudi koji kupuju peti ili deseti stan", naveo je Nešovanović."

Možda to tako neko hoće.Očigledno kod nas je ostao jedan mali sloj bogataša,to su oni koji kupuju deseti stan,i ostalo je sirotinja koja ne može da kupi nikakav stan.Dakle srednja klasa nestala.Neverovatno je da kod nas drastično opada prodaja stanova ali i ponuda istih,a cene i dalje divljaju.Rekao bih da neko veštački održava te cene pa makar prodaja opala i za 90%.Proda se poneki stan dok se još gradi jer malo tada spuste cene,a oni stari i polovni,ma to se ništa ne proda.Vrte se u oglasima sve isti stanovi, mesecima,neki i par godina.Naravno nikad oni neće biti prodati ali ne znam kome se isplati da ih stalno oglašava,da plaća te oglase.Ako se pojavi neki sa realnom cenom,on bude odmah prodat a ta cena je najmanje 20% niža od ostalih cena iz oglasa.Sada je dobra prilika da proda stan onaj ko zaista to hoće i kome to treba.Samo da stavi tu cenu 20% nižu od oglasnih, prodaće stan još u prvih 7 dana,a muljatori,razni nakupci,oni drže i dalje te cene koje niko neće da plati.

Ljubitelj Eura

pre 8 meseci

Tolike pare za stan u Beogradu ili bilo gde u Srbiji ili na Balkanu? Kupujte nekretnine u Grčkoj, Italiji, Španiji na primorju za sitne pare

dond

pre 8 meseci

Država treba da se ukljuci u socijalnu stanogradnju, najviše preko kineskih kompanija koje za kratko vreme mogu izgraditi ogroman broj stanova. Za 2 mijarde eura može se izgraditi 40 hiljada stanova od 60 kvadrata. To je taman novac umesto 14 rafala koji bi koštali državu dodatnih 80-90 miliona eura godišnje. Ovi socijalni stanovi bi se prodavali mladim parovima sa detetom i bez nekretnina(nikad da nisu posedovali nekretninu). Rata da bude simboličnih 100 eura mesečno narednih 20 godina, kad im stan prelazi u vlasništvo. Stan ukoliko se pokusa izdati u najam ili "vlasnici" odsele u tih 20 godina, onda gube taj stan i on se dodeljuje onome kome zaista treba i ko želi da ostane u Srbiji. Naravno anonimna novčana nagrada i za prijavljivanje takvih vlasnika ako pokušaju kriminalnu radnju.

Stevica

pre 8 meseci

Kada centralne banke krenu sa spustanjem kamata to znaci da je recesija i zvanicno pocela, tada tek nece kupovati niko. Ne moze inflacija biti 40% za 3 godine a rast cena nekretnina 90%. Moraju se korigovati u skladu sa inflacijom i rastom plata, a to znaci pad izmedju 30-40%.

dule

pre 8 meseci

nekretnine su svugde način ulaganja da se očuva bogatstvo ali nije jedini način
u Srbiji zbog nerazvijenog bankarskog sistema to je jedini način

Stara Mo

pre 8 meseci

Nikako mi niste jasni. Stan 2000e, nova kuća da se ozida bre, nije ni pola od toga. Da li ste normalni, zašto trčite da živite u stanovima?

Bane

pre 8 meseci

Ma hoce, kako da ne. Tacno je da kod nas ljudi koji imaju viska novca, u nemanju nekih pametnijih opcija za investiranje, ulazu u nekretnine, ali i to ima svoje granice. Kupice 10 stanova u Srbiji pa ce krenuti da kupuje u Grckoj, Crnoj Gori, Becu, Dubaiju i sl. Pa ni uloziti milione u stanove po Beogradu nije bas previse pametno ni sigurno, jer nikada ne znas sta ce sa tim trzistem da se desi, bolje diverzifikovati rizik kupovinom na vise trzista, pa ako neko propadne nije ti sve propalo.

A kamate, ok, pasce za koji procentni poen, ali mladima sa prosecnim primanjima nije problem kamata, nego cena stana. Po ovim cenama samo stan kada bi podelili na rete, bez ikakve kamate, pa mnogi za tu ratu ne bi imali.

I trece, u drugoj polovini 2023 traznja je usporila ali cene nisu pale jer je i ponuda usporila, ali sada se toliko nazidalo i toliko se zida....ja ne znam kome ce oni to prodati.

Vladimir

pre 8 meseci

Surova realnost,grade se stanovi samo za bogatase,koji vec imaju po 10,15,20...stanova
Cena im nije mnogo bitna jer su im prihodi enormni i sve veci!
Ljudi koji rade za platu nece vise moci da kupe stan!
(dragan, 05. mart 2024 20:57)

Druže, većina ljudi koji rade za platu neće uskoro moći ni da prežive od tih para, a kamoli stan kupiti...

dragan

pre 8 meseci

Surova realnost,grade se stanovi samo za bogatase,koji vec imaju po 10,15,20...stanova
Cena im nije mnogo bitna jer su im prihodi enormni i sve veci!
Ljudi koji rade za platu nece vise moci da kupe stan!

dragan

pre 8 meseci

Surova realnost,grade se stanovi samo za bogatase,koji vec imaju po 10,15,20...stanova
Cena im nije mnogo bitna jer su im prihodi enormni i sve veci!
Ljudi koji rade za platu nece vise moci da kupe stan!

plej

pre 8 meseci

Pa, i nije bas tako. U Cara Dusana u Zemunu, prosle godine su cene stanova u novogradnji isle preko 2500€. Juce sam video baner na zgradi u izgradnji sa cenom od 1950€. Itekako je stala prodaja, investitori su u sve vecem problemu, izvodjacima se kasni sa uplatama, majstorima se kasni sa uplatama. Pre 2 godine se zgrada prodavala kompletna cim izadje iz temelja, sad stoje neprodati stanovi u zavrsenim zgradama... Moj savet eventualnim kupcima..cekajte jos malo. Bez zurbe.

boj ne bije svijetlo oružje

pre 8 meseci

Treba odvaliti porez za 2. ili 3. stan, pa nadalje. Tako se to normalizuje za običan svet. U suprotnom odoše ljudi iz zemlje da dođu do stana.

Vladimir

pre 8 meseci

Surova realnost,grade se stanovi samo za bogatase,koji vec imaju po 10,15,20...stanova
Cena im nije mnogo bitna jer su im prihodi enormni i sve veci!
Ljudi koji rade za platu nece vise moci da kupe stan!
(dragan, 05. mart 2024 20:57)

Druže, većina ljudi koji rade za platu neće uskoro moći ni da prežive od tih para, a kamoli stan kupiti...

dule

pre 8 meseci

Treba odvaliti porez za 2. ili 3. stan, pa nadalje. Tako se to normalizuje za običan svet. U suprotnom odoše ljudi iz zemlje da dođu do stana.
(boj ne bije svijetlo oružje, 5. mart 2024 21:15)

Ne. Nego treba poceti ozbiljno sprovoditi istragu o poreklu novca. Ali nekome odgovara da se ne sprovodi.

Kursula

pre 8 meseci

To je pravo pitanje, poreklo novca. Zasto bi nekom smetao moj drugi stan, oba sam ih zaradio radeci kao IT strucnjak na zapadu 30 godina - oba zaradjena postenim i teskim radom.
(hmmm, 05. mart 2024 23:27)

Sefe nije samo problem da li si ti posteno zaradio taj novac vec sta se drustvu isplati na sta da se taj visak novca trosi. Realno vise od jednog stana ti ne treba za zivot. Novac treba obrtati da bi kruzio u privredi, a ne da se zarobljava u nekretnine cime se mladi kroz rast cena obeshrabruju da zacinju porodice. Kad ti lepo dete poraste a zaradio si novac tad kupis nekretninu na njegovo ime. Tako da i poreklo novca i oporezivanje dodatnih stanova, jer ako nam je stalo do drustva i do mladih, stanovi treba da sluze za stanovanje a ne za investiciranje i spekulisanje. Mozes i da imas vise ali onda plati veci porez, pa ako ti se to isplati - samo izvoli.

Stara Mo

pre 8 meseci

Nikako mi niste jasni. Stan 2000e, nova kuća da se ozida bre, nije ni pola od toga. Da li ste normalni, zašto trčite da živite u stanovima?

Bane

pre 8 meseci

Ma hoce, kako da ne. Tacno je da kod nas ljudi koji imaju viska novca, u nemanju nekih pametnijih opcija za investiranje, ulazu u nekretnine, ali i to ima svoje granice. Kupice 10 stanova u Srbiji pa ce krenuti da kupuje u Grckoj, Crnoj Gori, Becu, Dubaiju i sl. Pa ni uloziti milione u stanove po Beogradu nije bas previse pametno ni sigurno, jer nikada ne znas sta ce sa tim trzistem da se desi, bolje diverzifikovati rizik kupovinom na vise trzista, pa ako neko propadne nije ti sve propalo.

A kamate, ok, pasce za koji procentni poen, ali mladima sa prosecnim primanjima nije problem kamata, nego cena stana. Po ovim cenama samo stan kada bi podelili na rete, bez ikakve kamate, pa mnogi za tu ratu ne bi imali.

I trece, u drugoj polovini 2023 traznja je usporila ali cene nisu pale jer je i ponuda usporila, ali sada se toliko nazidalo i toliko se zida....ja ne znam kome ce oni to prodati.

Baki

pre 8 meseci

Meni stvarno nisu jasni ljudi koji se kao cude da mladima vise nije moguce da kupe stan!
Jel zna neko koliko mladih u najbogatijim drzavama u evropi sebi ne moze da priusti sopstveni stan? I da ti isti ljudi 50% svoje zarade daju na kiriju. Zasto bi srbija bila izuzetak?
(dux, 5. mart 2024 21:29)

Znam ja to sve ali ti poredjenje ipak nije na mestu. Vidiš ipak iz Srbije mladi idu da rade u Nemačku,Austriju itd a ne obrnuto.Nemačka ima oko 85 mil stanovnika a Srbija sve manje.U vreme Jugoslavije makar se lako dolazilo do stana i ako su nam plate i tada bile niže nego na Zapadu.Ovako ćemo nestati do kraja veka bez ispaljenog metka.

Stevica

pre 8 meseci

Kada centralne banke krenu sa spustanjem kamata to znaci da je recesija i zvanicno pocela, tada tek nece kupovati niko. Ne moze inflacija biti 40% za 3 godine a rast cena nekretnina 90%. Moraju se korigovati u skladu sa inflacijom i rastom plata, a to znaci pad izmedju 30-40%.

Lord

pre 8 meseci

Kupite parce zemlje na 5-10km od centra grada i lagano.
Moja kucica moja slobodica.
1/3 poslova na kuci sam uradio sam a da prije toga nista nisam znao o istim.
Na taj nacin ustedio sam 10 000€.

Ljubitelj Eura

pre 8 meseci

Tolike pare za stan u Beogradu ili bilo gde u Srbiji ili na Balkanu? Kupujte nekretnine u Grčkoj, Italiji, Španiji na primorju za sitne pare

Zidar

pre 8 meseci

Tolike pare za stan u Beogradu ili bilo gde u Srbiji ili na Balkanu? Kupujte nekretnine u Grčkoj, Italiji, Španiji na primorju za sitne pare
(Ljubitelj Eura, 5. mart 2024 21:15)

I šta da radim sa tim stanom? Da putujem U Beograd na posao a posle posla da se vratim nazad? Neka država da subvencije za vozače i zanatlije kao za policiju pa da ostanemo u zemlji. A da sva ostala zanimanja mogu da uvezu radnike pa neka ide narod gde hoće. Toliko o njihovoj brizi za Srbe. Setite se toga kad spomenu Kosovo.

darko

pre 8 meseci

Jednom ce neko ko je pametan da prepise sa zapada porez na nekretnine 1,2,3,4,5,....na svaku sledecu porez je veci tada ce doci do pada nekretnina jer nas je sve manje a gradi se sve vise . Moraju onda pasti kamate a onda za sada ne postojeca srednja klasa ce moci da prijusti sebi stan. Pitam se zasto to jos nije uradjeno do sada

Milentije

pre 8 meseci

Sve je moguce u zemlji u kojoj vazi dogovorna ekonomija i cerupanje naroda. Nikad tu nije bilo uticaja trzista, vec vladaju pravila koja veliki gazda odredi. Gazde se menjaju ali su pravila i dalje na snazi. Mnogo im je zgodno tako pa zasto da menjaju nesto.

Fernando

pre 8 meseci

Stan, voda, hrana, sloboda, moraju biti deo ljudskih prava. To ne znači poklanjati stanove, to znači oporezovati 100% treći stan, 300% četvrti stan, pa vi onda lepo svoje pare uložite u neku proizvodnju.

barakuda

pre 8 meseci

"Došli smo do toga da su nam cene nekretnina, pre svega stanova, dosta visoke, nisu priuštive u suštini za mlade ljude ili za neke ljude koji rade neke obične poslove. Ti mladi ljudi ili neće imati porodicu ili će otići iz zemlje, što je ozbiljan društveni problem. Tržište nekretnina nam je postalo trenutno igralište bogatih ljudi koji kupuju peti ili deseti stan", naveo je Nešovanović."

Možda to tako neko hoće.Očigledno kod nas je ostao jedan mali sloj bogataša,to su oni koji kupuju deseti stan,i ostalo je sirotinja koja ne može da kupi nikakav stan.Dakle srednja klasa nestala.Neverovatno je da kod nas drastično opada prodaja stanova ali i ponuda istih,a cene i dalje divljaju.Rekao bih da neko veštački održava te cene pa makar prodaja opala i za 90%.Proda se poneki stan dok se još gradi jer malo tada spuste cene,a oni stari i polovni,ma to se ništa ne proda.Vrte se u oglasima sve isti stanovi, mesecima,neki i par godina.Naravno nikad oni neće biti prodati ali ne znam kome se isplati da ih stalno oglašava,da plaća te oglase.Ako se pojavi neki sa realnom cenom,on bude odmah prodat a ta cena je najmanje 20% niža od ostalih cena iz oglasa.Sada je dobra prilika da proda stan onaj ko zaista to hoće i kome to treba.Samo da stavi tu cenu 20% nižu od oglasnih, prodaće stan još u prvih 7 dana,a muljatori,razni nakupci,oni drže i dalje te cene koje niko neće da plati.

dond

pre 8 meseci

Država treba da se ukljuci u socijalnu stanogradnju, najviše preko kineskih kompanija koje za kratko vreme mogu izgraditi ogroman broj stanova. Za 2 mijarde eura može se izgraditi 40 hiljada stanova od 60 kvadrata. To je taman novac umesto 14 rafala koji bi koštali državu dodatnih 80-90 miliona eura godišnje. Ovi socijalni stanovi bi se prodavali mladim parovima sa detetom i bez nekretnina(nikad da nisu posedovali nekretninu). Rata da bude simboličnih 100 eura mesečno narednih 20 godina, kad im stan prelazi u vlasništvo. Stan ukoliko se pokusa izdati u najam ili "vlasnici" odsele u tih 20 godina, onda gube taj stan i on se dodeljuje onome kome zaista treba i ko želi da ostane u Srbiji. Naravno anonimna novčana nagrada i za prijavljivanje takvih vlasnika ako pokušaju kriminalnu radnju.

hmmm

pre 8 meseci

Treba odvaliti porez za 2. ili 3. stan, pa nadalje. Tako se to normalizuje za običan svet. U suprotnom odoše ljudi iz zemlje da dođu do stana.
(boj ne bije svijetlo oružje, 5. mart 2024 21:15)

Ne. Nego treba poceti ozbiljno sprovoditi istragu o poreklu novca. Ali nekome odgovara da se ne sprovodi.
(dule, 5. mart 2024 22:06)

To je pravo pitanje, poreklo novca. Zasto bi nekom smetao moj drugi stan, oba sam ih zaradio radeci kao IT strucnjak na zapadu 30 godina - oba zaradjena postenim i teskim radom.
Ali problem je sto ljudi u Srbiji misle da su svi koji imaju vise stanova do njih dosli nepostenim radom - i zaista, i takvih ima dosta, ali ima i privatnika, povratnika iz inostranstva itd koji su ih zaista zaradili. Dakle, nije kljuc koliko imas stanova, nego kako si dosao do novca - a to je vec ozbiljno pitanje koje se nece u dogledno vreme pokrenuti u ovoj zemlji

dule

pre 8 meseci

nekretnine su svugde način ulaganja da se očuva bogatstvo ali nije jedini način
u Srbiji zbog nerazvijenog bankarskog sistema to je jedini način

blabla

pre 8 meseci

Porez, porez itd. Imate li ikakvih ideja ovde osim da država interveniše? Pada li na pamet ikome da je potrebna veća plata da bi se konkurisalo za ozbiljan kredit i stambeno pitanje je rešeno. Kako se dođe do veće plate? To rešavajte. Onda će logično doći i do povećanja tog vašeg poreza.

@ boj ne bije...

pre 8 meseci

E vidis tu gresis. Tek u inostranstvu tesko da ce doci do stana, jer je preskupo. Ne znam da li znas ali mi spadamo u zemlje gde ljudi ipak dodju do krova nad glavom a u inostranstvu vecina ceo zivot provede kao podstanari.

nisliski mohikanac

pre 8 meseci

Rodjaci inflacija znaci rast nominalnih cena zbog pada vrednosti novca.
Sta tu nije jasno,sve dok je inflacija cene idu gore bez obzira na promet.
tek kad cujete da je inflacija 0 onda ce i cene stati.
ponuda i traznja su jeftine price,nije to bas tako jednostavno inace bi ekonomija trajala jedan semestar.
Sve dok eu i usa upumpava lovu dotle ce padati kupovna vrednost eura i dolara,manite kurs da gledate.
Znaci vesti kazu anti korona fond madjarima 10 milijardi,poljacima 137,italijanima onoliko, subvencija zelene agende,vojna potrosnja,ukrsjina ovo ono sve je to emitovanje a nigde ne cujete smanjenje deficita,znaci inflacija nece da stane,ne bar u prvoj polovini 2024 a tesko i cele 2024.e sad lokalno moze da padne ako preveliki broj stanova izadju na market u kratkom roku a taj podatak nemam.
resenje za sve cene je uvek u povecanju licnih prihoda,pozdrav

Djura

pre 8 meseci

Pa kad odredjena gospoda "snasao se" imaju po 10 stanova, i kako se koji naprave kupe i taj 11... ako vec oporezujes uvedi progresivni porez na 2. 3. 4. stan da ti se vec 3. ne isplati da imas pa i da ga izdajes 1000€ veci porez teeba da bude ali ali ali porez nije uveden za bogatase nego za sirotinju. Zapamtite to. Zasto bi to uveo neko ko ima 25 stanova u svom vlasnistu pa nije lud. Kad ukrajinci i rusi odu molicte da vam neko
zivi u tim stankvima zapamtite.

Veliki brat

pre 8 meseci

Nikako mi niste jasni. Stan 2000e, nova kuća da se ozida bre, nije ni pola od toga. Da li ste normalni, zašto trčite da živite u stanovima?
(Stara Mo, 5. mart 2024 21:45)

To ti mislis. Cene materijala su iste, plus cena transporta i istovara van gradske sredine, cene za radnu snagu, majstore, koje ces malo teze naci, prolongiranje, nerviranje, dodatni troskovi. Samo se ti tesi da je kuca jeftinija (drenaze, krov, garaza, septicka jama ako nema kanalizacije, ograda oko dvorista itd.).
(Srle, 5. mart 2024 22:44)

Ne mora da bude gradnja, imaš na prodaju fenomenalno sređenih kuća, samo nisu u centru grada ili tu na korak od splava, kluba, pozorišta i sl.
Takve kuće su ispod 1000 evra po kvadratu, plus imaš dvorište, često lepo sređena ograda, kapija od kovanog gvožđa, urađeno parno grejanje u kući, itd.

Ima i kuća koje su raspad, a traži se po 1000 i više evra po kvadratu, jer "pružaju razne mogućnosti" u zavisnosti od dalje investicije. Ali, ja na takve oglase samo pomislim "kad pruža razne mogućnosti, neka te mogućnosti iskoristi aktuelni vlasnik!"
Takvih oglasa možda ima i najviše, ali oni nisu reprezentativni, te kuće prodaju naslednici koji su unapred zamislili kolio im para treba za nešto drugo, bilo da je otplata kredita za stan ili kupovina stana, kupovina dve garsonjere za svako od dvoje dece, itd.

maxc

pre 8 meseci

Pa dobro, vi sto mislite da je realna cena kvadrata u centralnim gradskim opstinama u Beogradu 1500 evra, prodajte vas stan po toj ceni, ako ga imate.... sta, necete ?

Blaster

pre 8 meseci

Država treba da se ukljuci u socijalnu stanogradnju, najviše preko kineskih kompanija koje za kratko vreme mogu izgraditi ogroman broj stanova. Za 2 mijarde eura može se izgraditi 40 hiljada stanova od 60 kvadrata. To je taman novac umesto 14 rafala koji bi koštali državu dodatnih 80-90 miliona eura godišnje. Ovi socijalni stanovi bi se prodavali mladim parovima sa detetom i bez nekretnina(nikad da nisu posedovali nekretninu). Rata da bude simboličnih 100 eura mesečno narednih 20 godina, kad im stan prelazi u vlasništvo. Stan ukoliko se pokusa izdati u najam ili "vlasnici" odsele u tih 20 godina, onda gube taj stan i on se dodeljuje onome kome zaista treba i ko želi da ostane u Srbiji. Naravno anonimna novčana nagrada i za prijavljivanje takvih vlasnika ako pokušaju kriminalnu radnju.
(dond, 05. mart 2024 21:22)

Tako je. I to su socijalni stanovi. Cena stanova u centru Beograda će samo rasti i to je to. Uskoro u centralnim gradskim opštinama neće biti stana ispod 5k eur.

Zach

pre 8 meseci

Realno cene stagniraju vec godinu dana... Ne znam cemu senzacionalizam jer porasta cena nema. A nekretnine su izuzetno skupe i nedostizne - pa skoro svuda na planeti zemlji, jos u Srbiji i moguce kupiti nesto... U centru grada, blizu usluga prevoza... to vise nece moci da bude jevtino.

Srle

pre 8 meseci

Nikako mi niste jasni. Stan 2000e, nova kuća da se ozida bre, nije ni pola od toga. Da li ste normalni, zašto trčite da živite u stanovima?
(Stara Mo, 5. mart 2024 21:45)

To ti mislis. Cene materijala su iste, plus cena transporta i istovara van gradske sredine, cene za radnu snagu, majstore, koje ces malo teze naci, prolongiranje, nerviranje, dodatni troskovi. Samo se ti tesi da je kuca jeftinija (drenaze, krov, garaza, septicka jama ako nema kanalizacije, ograda oko dvorista itd.).

dux

pre 8 meseci

Meni stvarno nisu jasni ljudi koji se kao cude da mladima vise nije moguce da kupe stan!
Jel zna neko koliko mladih u najbogatijim drzavama u evropi sebi ne moze da priusti sopstveni stan? I da ti isti ljudi 50% svoje zarade daju na kiriju. Zasto bi srbija bila izuzetak?

Realno

pre 8 meseci

Trenutno je na samo jednom sajtu za nekretnine preko 10.000 stanova i kuca samo u Beogradu!Svaki dan se zidaju nove zgrade ko pečurke posle kiše. Starogradnja se prodaje po ceni novogradnje što nikad nije bio slučaj, EU prešla na ratni režim ekonomije i gospodin "stručnjak" izjavi da ce cene da idu gore...Mi trenutno u Srbiji imamo balon na tržištu nekretnina koji samo što nije pukao. Dzabe da neko traži i milion evra za stan ako krene haos u Evropi a vec je krenuo znate sta sledi. Još jedna stvar gledajte stanje Nemačke ekonomije jer smo mi najzavisniji od njih (najviše njihovih fabrika u Srbiji) ako krenu da povlače kapital u Nemačku eto nam preko 100.000 nezaposlenih pa vi vidite.

Mike

pre 8 meseci

Nikako mi niste jasni. Stan 2000e, nova kuća da se ozida bre, nije ni pola od toga. Da li ste normalni, zašto trčite da živite u stanovima?
(Stara Mo, 05. mart 2024 21:45)

Bravo. Stan ima svoje prednosti: lakši za održavanje, lakše se proda, lakše se iznajmi idr. Iskreno, nikada ne bih živeo u stanu. Taj život nije dostojan čoveka. Iznajmim stan letos na jednu noć u BGD -u, preko puta stanari izasli na male terase 2x2 i suncaju se. Ispod njih prometna ulica, haos u saobraćaju, izduvni gasovi ne možeš da dišeš. Kao favela. Na zgradama prozori otvoreni da udje svež vazduh!? Stanovi kao kutije, male kuhinje, terasu otvoriš buka od vozila, smrad u vazduhu. Da uparkiras auto na skucene parkinge treba ti ozbiljna veština. Kerovski život.

NSDQ100

pre 8 meseci

Da se razumemo većina investitora u Srbiji nema mnogo opcija da investira novac osim u beton. Apsolutno je suludo danas investirati u beton ako taj beton ne donosi više od 8+% dobiti po godini. Bezrizična investicija lezi na 5%, beton kao jedna od stabilnih i sa malim rizikom min 8% jer ipak postoji mogućnost da ti neko ošteti ili ne plati unamljivanje. Znači stan kvadrat po 2000€ mora biti izdat min za 15€ mesečno nije bitno gde šta kako. Ako ne dobijate tu cenu ima boljih poslova za ulaganje. O porastu vrednosti kvadrata prosudite sami. Neki investitori se nadmeću sami medju sobom i duvaju balon ali realitet lezi u prosečnom platiši. Nepisano pravilo je kvadrat = mesečna bruto plata za kvadrat. Sve iznad je balon

stef

pre 8 meseci

Sta je razlicito ove godine od pre 5 godina i pre 10 godina. Stan se nikad od plate nije mogao kupiti. I danas ga u srbiji tek oko 10% ljudi mogu kupiti na kredit. Zbog cega neki misle da drzava treba da finansira gradnju stanova za one koji ne mogu da zarade. Krenite u zanate, ucite skole u strukama gde su plate dobre i kupite sebi stan. Stan je uvek bio skup. Sad se vi ljutite na ove kompjuterase sto dobijaju 3000 mesecno pa kupe stan na kredit posle 3 godine. A zamisli, kasirke u radnji to ne mogu jer im ukupna plata 3000 godisnje. Tako je uvek bilo i uvek ce biti.

goxy

pre 8 meseci

Investiranje u stanove na ovako plitkom investicionom trzistu je mnogima jedina opcija.Traznja je izazvana panicnom potrebom da se slobodne pare negde angazuju,ali realne traznje izazvane rastom broj stanovnika ili potrebom mladih ,nema.Zbog toga je ovo balon,vrlo nerealan ,koji nece bas puci ,ali ce oni koji imaju nekretninu u koju su samo investirali ,uskoro imati problem sa povratom investicije.Moja skromna procena je da je trenutak za prodaju i investiranje u nesto drugo,nesto sto mozes poneti u rukama ,jer svet klizi u ozbiljan problem i nekretnine ce uskoro biti samo beton.

Logan

pre 8 meseci

Pratim garaze. Cene su i dalje sulude ali idu dole. U mnogim zgradama nove gradnje ima parking mesta koje neko nije zeleo da kupi uz stan, jer jednostavno nema kola. To je povecalo ponudu.
Zanimljivo je da su garaze u bloku 30 i 28 skuplje nego BW ili A Blok, najverovatnije zbog manjka parking mesta na ulici, a blizine (IT) firmi.

Tia

pre 8 meseci

Bune se potomci onih koji su dobijali stanove za 50 maraka... Većina starogradnje koja se prodaje je stečena na takav način. Treba žestoko oporezovati prodaju takvih stanova pa da bar deo ostane državi. Ovaj narod navikao da sve dzabe dobija.

Janko

pre 8 meseci

Za stan u Bg u se mora raditi u inostranstvu ako se polazi iz obicne porodice koja nema privatni posao.
Ne mora se uzeti drzavljanstvo i iseliti za stalno. Samo za to treba slozna, jaka porodica.

aca

pre 8 meseci

Ulaganje u nekretninu je jedini neacin da neko obican ko je dosao do para sacuva vrednost tog novca, rizik uvek postoji naravno.
za recimo treci stan/nekretninu dodatni porez svaki sledeci odvaliti porez, takse da nikom normalnom ne padne na pamet da ga kupi. jednostavno i elegantno resenje.
Zabraniti da investicioni fondovi i banke poseduju nekretnine osim poslovnog objekta
Zabraniti da firme poseduju stanove
Uvesti programe da mladi mogu doci do prve nekretnine po normalnoj ceni
Moze svasta da se uradi, ali uvek postoje neki bitniji i vazniji od samog naroda za ovu drzavu. tako da kada mladi odu eto vam ti bitni.

Bane

pre 8 meseci

Rodjaci inflacija znaci rast nominalnih cena zbog pada vrednosti novca.
Sta tu nije jasno,sve dok je inflacija cene idu gore bez obzira na promet.
tek kad cujete da je inflacija 0 onda ce i cene stati.
ponuda i traznja su jeftine price,nije to bas tako jednostavno inace bi ekonomija trajala jedan semestar.
Sve dok eu i usa upumpava lovu dotle ce padati kupovna vrednost eura i dolara,manite kurs da gledate.
(nisliski mohikanac, 5. mart 2024 23:48)

Da, samo zaboravljaš da takva inflacija ima spiralni karakter, znači ako stan koji je koštao 100,000 evra sada košta 200,000 evra jer je EU naštampala evra pa sada evro vredi duplo manje, onda ja koji sam primao 2,000 evra platu sada treba da primam 4,000 evra platu da bi radio za iste pare.

Ali to se ne dešava. Znači na našem tržištu imamo situaciju da rast plata ne prati ni zvaničnu inflaciju, da zvanična inflacija za ove 2-2,5 godine iznosi cca 40%, a da su stanovi otišli 100%.

Prema tome, nije samo inflacija, već je mahom posledica veštačke tražnje. Prvo, mnogi koji su imali nekakvu ušteđevinu baš u strahu da im je inflacija ne obezvredi su pohrlili da je pretvore u nekretnine. A drugo, oni koji imaju viška para, u nedostatku drugih opcija, investiraju u nekretnine.

Ali to ne može u nedogled, slamarice su se ispraznile a i investitori sve više uviđaju da besomučno investiranje u nekretnine postaje sve manje rentabilno po ovim cenama.

qwe

pre 8 meseci

"A zamisli, kasirke u radnji to ne mogu jer im ukupna plata 3000 godisnje. Tako je uvek bilo i uvek ce biti."

Večna tema: Raskoljnikov - sikira - baba.

Mislim sad su svi fini, a đedovi im do nekretnine došli ognjem i mačem. Neki protiv Turaka, neki protiv domaće vlastele, neki protiv folksdojčera. Takvi smo, kakvi smo. Nisu ni drugi drugačiji.

Llrmnd

pre 8 meseci

Ma nije najvažnije posedovati nekretninu.
Omoguíte nam da možemo da iznajmimo stan po kontrolisanim cenama. Da stanodavac ne sme da mi za 200% poveća kiriju pa ako ti nećeš ima Rusa..

Kursula

pre 8 meseci

To je pravo pitanje, poreklo novca. Zasto bi nekom smetao moj drugi stan, oba sam ih zaradio radeci kao IT strucnjak na zapadu 30 godina - oba zaradjena postenim i teskim radom.
(hmmm, 05. mart 2024 23:27)

Sefe nije samo problem da li si ti posteno zaradio taj novac vec sta se drustvu isplati na sta da se taj visak novca trosi. Realno vise od jednog stana ti ne treba za zivot. Novac treba obrtati da bi kruzio u privredi, a ne da se zarobljava u nekretnine cime se mladi kroz rast cena obeshrabruju da zacinju porodice. Kad ti lepo dete poraste a zaradio si novac tad kupis nekretninu na njegovo ime. Tako da i poreklo novca i oporezivanje dodatnih stanova, jer ako nam je stalo do drustva i do mladih, stanovi treba da sluze za stanovanje a ne za investiciranje i spekulisanje. Mozes i da imas vise ali onda plati veci porez, pa ako ti se to isplati - samo izvoli.

dux

pre 8 meseci

Meni stvarno nisu jasni ljudi koji se kao cude da mladima vise nije moguce da kupe stan!
Jel zna neko koliko mladih u najbogatijim drzavama u evropi sebi ne moze da priusti sopstveni stan? I da ti isti ljudi 50% svoje zarade daju na kiriju. Zasto bi srbija bila izuzetak?

maxc

pre 8 meseci

Pa dobro, vi sto mislite da je realna cena kvadrata u centralnim gradskim opstinama u Beogradu 1500 evra, prodajte vas stan po toj ceni, ako ga imate.... sta, necete ?

Srle

pre 8 meseci

Nikako mi niste jasni. Stan 2000e, nova kuća da se ozida bre, nije ni pola od toga. Da li ste normalni, zašto trčite da živite u stanovima?
(Stara Mo, 5. mart 2024 21:45)

To ti mislis. Cene materijala su iste, plus cena transporta i istovara van gradske sredine, cene za radnu snagu, majstore, koje ces malo teze naci, prolongiranje, nerviranje, dodatni troskovi. Samo se ti tesi da je kuca jeftinija (drenaze, krov, garaza, septicka jama ako nema kanalizacije, ograda oko dvorista itd.).

boj ne bije svijetlo oružje

pre 8 meseci

Treba odvaliti porez za 2. ili 3. stan, pa nadalje. Tako se to normalizuje za običan svet. U suprotnom odoše ljudi iz zemlje da dođu do stana.

Fernando

pre 8 meseci

Stan, voda, hrana, sloboda, moraju biti deo ljudskih prava. To ne znači poklanjati stanove, to znači oporezovati 100% treći stan, 300% četvrti stan, pa vi onda lepo svoje pare uložite u neku proizvodnju.

dond

pre 8 meseci

Država treba da se ukljuci u socijalnu stanogradnju, najviše preko kineskih kompanija koje za kratko vreme mogu izgraditi ogroman broj stanova. Za 2 mijarde eura može se izgraditi 40 hiljada stanova od 60 kvadrata. To je taman novac umesto 14 rafala koji bi koštali državu dodatnih 80-90 miliona eura godišnje. Ovi socijalni stanovi bi se prodavali mladim parovima sa detetom i bez nekretnina(nikad da nisu posedovali nekretninu). Rata da bude simboličnih 100 eura mesečno narednih 20 godina, kad im stan prelazi u vlasništvo. Stan ukoliko se pokusa izdati u najam ili "vlasnici" odsele u tih 20 godina, onda gube taj stan i on se dodeljuje onome kome zaista treba i ko želi da ostane u Srbiji. Naravno anonimna novčana nagrada i za prijavljivanje takvih vlasnika ako pokušaju kriminalnu radnju.

@ boj ne bije...

pre 8 meseci

E vidis tu gresis. Tek u inostranstvu tesko da ce doci do stana, jer je preskupo. Ne znam da li znas ali mi spadamo u zemlje gde ljudi ipak dodju do krova nad glavom a u inostranstvu vecina ceo zivot provede kao podstanari.

Ljubitelj Eura

pre 8 meseci

Tolike pare za stan u Beogradu ili bilo gde u Srbiji ili na Balkanu? Kupujte nekretnine u Grčkoj, Italiji, Španiji na primorju za sitne pare

Stara Mo

pre 8 meseci

Nikako mi niste jasni. Stan 2000e, nova kuća da se ozida bre, nije ni pola od toga. Da li ste normalni, zašto trčite da živite u stanovima?

Zach

pre 8 meseci

Realno cene stagniraju vec godinu dana... Ne znam cemu senzacionalizam jer porasta cena nema. A nekretnine su izuzetno skupe i nedostizne - pa skoro svuda na planeti zemlji, jos u Srbiji i moguce kupiti nesto... U centru grada, blizu usluga prevoza... to vise nece moci da bude jevtino.

darko

pre 8 meseci

Jednom ce neko ko je pametan da prepise sa zapada porez na nekretnine 1,2,3,4,5,....na svaku sledecu porez je veci tada ce doci do pada nekretnina jer nas je sve manje a gradi se sve vise . Moraju onda pasti kamate a onda za sada ne postojeca srednja klasa ce moci da prijusti sebi stan. Pitam se zasto to jos nije uradjeno do sada

Djura

pre 8 meseci

Pa kad odredjena gospoda "snasao se" imaju po 10 stanova, i kako se koji naprave kupe i taj 11... ako vec oporezujes uvedi progresivni porez na 2. 3. 4. stan da ti se vec 3. ne isplati da imas pa i da ga izdajes 1000€ veci porez teeba da bude ali ali ali porez nije uveden za bogatase nego za sirotinju. Zapamtite to. Zasto bi to uveo neko ko ima 25 stanova u svom vlasnistu pa nije lud. Kad ukrajinci i rusi odu molicte da vam neko
zivi u tim stankvima zapamtite.

Lord

pre 8 meseci

Kupite parce zemlje na 5-10km od centra grada i lagano.
Moja kucica moja slobodica.
1/3 poslova na kuci sam uradio sam a da prije toga nista nisam znao o istim.
Na taj nacin ustedio sam 10 000€.

blabla

pre 8 meseci

Porez, porez itd. Imate li ikakvih ideja ovde osim da država interveniše? Pada li na pamet ikome da je potrebna veća plata da bi se konkurisalo za ozbiljan kredit i stambeno pitanje je rešeno. Kako se dođe do veće plate? To rešavajte. Onda će logično doći i do povećanja tog vašeg poreza.

Tia

pre 8 meseci

Bune se potomci onih koji su dobijali stanove za 50 maraka... Većina starogradnje koja se prodaje je stečena na takav način. Treba žestoko oporezovati prodaju takvih stanova pa da bar deo ostane državi. Ovaj narod navikao da sve dzabe dobija.

plej

pre 8 meseci

Pa, i nije bas tako. U Cara Dusana u Zemunu, prosle godine su cene stanova u novogradnji isle preko 2500€. Juce sam video baner na zgradi u izgradnji sa cenom od 1950€. Itekako je stala prodaja, investitori su u sve vecem problemu, izvodjacima se kasni sa uplatama, majstorima se kasni sa uplatama. Pre 2 godine se zgrada prodavala kompletna cim izadje iz temelja, sad stoje neprodati stanovi u zavrsenim zgradama... Moj savet eventualnim kupcima..cekajte jos malo. Bez zurbe.

Stevica

pre 8 meseci

Kada centralne banke krenu sa spustanjem kamata to znaci da je recesija i zvanicno pocela, tada tek nece kupovati niko. Ne moze inflacija biti 40% za 3 godine a rast cena nekretnina 90%. Moraju se korigovati u skladu sa inflacijom i rastom plata, a to znaci pad izmedju 30-40%.

nisliski mohikanac

pre 8 meseci

Rodjaci inflacija znaci rast nominalnih cena zbog pada vrednosti novca.
Sta tu nije jasno,sve dok je inflacija cene idu gore bez obzira na promet.
tek kad cujete da je inflacija 0 onda ce i cene stati.
ponuda i traznja su jeftine price,nije to bas tako jednostavno inace bi ekonomija trajala jedan semestar.
Sve dok eu i usa upumpava lovu dotle ce padati kupovna vrednost eura i dolara,manite kurs da gledate.
Znaci vesti kazu anti korona fond madjarima 10 milijardi,poljacima 137,italijanima onoliko, subvencija zelene agende,vojna potrosnja,ukrsjina ovo ono sve je to emitovanje a nigde ne cujete smanjenje deficita,znaci inflacija nece da stane,ne bar u prvoj polovini 2024 a tesko i cele 2024.e sad lokalno moze da padne ako preveliki broj stanova izadju na market u kratkom roku a taj podatak nemam.
resenje za sve cene je uvek u povecanju licnih prihoda,pozdrav

hmmm

pre 8 meseci

Treba odvaliti porez za 2. ili 3. stan, pa nadalje. Tako se to normalizuje za običan svet. U suprotnom odoše ljudi iz zemlje da dođu do stana.
(boj ne bije svijetlo oružje, 5. mart 2024 21:15)

Ne. Nego treba poceti ozbiljno sprovoditi istragu o poreklu novca. Ali nekome odgovara da se ne sprovodi.
(dule, 5. mart 2024 22:06)

To je pravo pitanje, poreklo novca. Zasto bi nekom smetao moj drugi stan, oba sam ih zaradio radeci kao IT strucnjak na zapadu 30 godina - oba zaradjena postenim i teskim radom.
Ali problem je sto ljudi u Srbiji misle da su svi koji imaju vise stanova do njih dosli nepostenim radom - i zaista, i takvih ima dosta, ali ima i privatnika, povratnika iz inostranstva itd koji su ih zaista zaradili. Dakle, nije kljuc koliko imas stanova, nego kako si dosao do novca - a to je vec ozbiljno pitanje koje se nece u dogledno vreme pokrenuti u ovoj zemlji

Blaster

pre 8 meseci

Država treba da se ukljuci u socijalnu stanogradnju, najviše preko kineskih kompanija koje za kratko vreme mogu izgraditi ogroman broj stanova. Za 2 mijarde eura može se izgraditi 40 hiljada stanova od 60 kvadrata. To je taman novac umesto 14 rafala koji bi koštali državu dodatnih 80-90 miliona eura godišnje. Ovi socijalni stanovi bi se prodavali mladim parovima sa detetom i bez nekretnina(nikad da nisu posedovali nekretninu). Rata da bude simboličnih 100 eura mesečno narednih 20 godina, kad im stan prelazi u vlasništvo. Stan ukoliko se pokusa izdati u najam ili "vlasnici" odsele u tih 20 godina, onda gube taj stan i on se dodeljuje onome kome zaista treba i ko želi da ostane u Srbiji. Naravno anonimna novčana nagrada i za prijavljivanje takvih vlasnika ako pokušaju kriminalnu radnju.
(dond, 05. mart 2024 21:22)

Tako je. I to su socijalni stanovi. Cena stanova u centru Beograda će samo rasti i to je to. Uskoro u centralnim gradskim opštinama neće biti stana ispod 5k eur.

Baki

pre 8 meseci

Meni stvarno nisu jasni ljudi koji se kao cude da mladima vise nije moguce da kupe stan!
Jel zna neko koliko mladih u najbogatijim drzavama u evropi sebi ne moze da priusti sopstveni stan? I da ti isti ljudi 50% svoje zarade daju na kiriju. Zasto bi srbija bila izuzetak?
(dux, 5. mart 2024 21:29)

Znam ja to sve ali ti poredjenje ipak nije na mestu. Vidiš ipak iz Srbije mladi idu da rade u Nemačku,Austriju itd a ne obrnuto.Nemačka ima oko 85 mil stanovnika a Srbija sve manje.U vreme Jugoslavije makar se lako dolazilo do stana i ako su nam plate i tada bile niže nego na Zapadu.Ovako ćemo nestati do kraja veka bez ispaljenog metka.

stef

pre 8 meseci

Sta je razlicito ove godine od pre 5 godina i pre 10 godina. Stan se nikad od plate nije mogao kupiti. I danas ga u srbiji tek oko 10% ljudi mogu kupiti na kredit. Zbog cega neki misle da drzava treba da finansira gradnju stanova za one koji ne mogu da zarade. Krenite u zanate, ucite skole u strukama gde su plate dobre i kupite sebi stan. Stan je uvek bio skup. Sad se vi ljutite na ove kompjuterase sto dobijaju 3000 mesecno pa kupe stan na kredit posle 3 godine. A zamisli, kasirke u radnji to ne mogu jer im ukupna plata 3000 godisnje. Tako je uvek bilo i uvek ce biti.

barakuda

pre 8 meseci

"Došli smo do toga da su nam cene nekretnina, pre svega stanova, dosta visoke, nisu priuštive u suštini za mlade ljude ili za neke ljude koji rade neke obične poslove. Ti mladi ljudi ili neće imati porodicu ili će otići iz zemlje, što je ozbiljan društveni problem. Tržište nekretnina nam je postalo trenutno igralište bogatih ljudi koji kupuju peti ili deseti stan", naveo je Nešovanović."

Možda to tako neko hoće.Očigledno kod nas je ostao jedan mali sloj bogataša,to su oni koji kupuju deseti stan,i ostalo je sirotinja koja ne može da kupi nikakav stan.Dakle srednja klasa nestala.Neverovatno je da kod nas drastično opada prodaja stanova ali i ponuda istih,a cene i dalje divljaju.Rekao bih da neko veštački održava te cene pa makar prodaja opala i za 90%.Proda se poneki stan dok se još gradi jer malo tada spuste cene,a oni stari i polovni,ma to se ništa ne proda.Vrte se u oglasima sve isti stanovi, mesecima,neki i par godina.Naravno nikad oni neće biti prodati ali ne znam kome se isplati da ih stalno oglašava,da plaća te oglase.Ako se pojavi neki sa realnom cenom,on bude odmah prodat a ta cena je najmanje 20% niža od ostalih cena iz oglasa.Sada je dobra prilika da proda stan onaj ko zaista to hoće i kome to treba.Samo da stavi tu cenu 20% nižu od oglasnih, prodaće stan još u prvih 7 dana,a muljatori,razni nakupci,oni drže i dalje te cene koje niko neće da plati.

dule

pre 8 meseci

nekretnine su svugde način ulaganja da se očuva bogatstvo ali nije jedini način
u Srbiji zbog nerazvijenog bankarskog sistema to je jedini način

Zidar

pre 8 meseci

Tolike pare za stan u Beogradu ili bilo gde u Srbiji ili na Balkanu? Kupujte nekretnine u Grčkoj, Italiji, Španiji na primorju za sitne pare
(Ljubitelj Eura, 5. mart 2024 21:15)

I šta da radim sa tim stanom? Da putujem U Beograd na posao a posle posla da se vratim nazad? Neka država da subvencije za vozače i zanatlije kao za policiju pa da ostanemo u zemlji. A da sva ostala zanimanja mogu da uvezu radnike pa neka ide narod gde hoće. Toliko o njihovoj brizi za Srbe. Setite se toga kad spomenu Kosovo.

dule

pre 8 meseci

Treba odvaliti porez za 2. ili 3. stan, pa nadalje. Tako se to normalizuje za običan svet. U suprotnom odoše ljudi iz zemlje da dođu do stana.
(boj ne bije svijetlo oružje, 5. mart 2024 21:15)

Ne. Nego treba poceti ozbiljno sprovoditi istragu o poreklu novca. Ali nekome odgovara da se ne sprovodi.

Veliki brat

pre 8 meseci

Nikako mi niste jasni. Stan 2000e, nova kuća da se ozida bre, nije ni pola od toga. Da li ste normalni, zašto trčite da živite u stanovima?
(Stara Mo, 5. mart 2024 21:45)

To ti mislis. Cene materijala su iste, plus cena transporta i istovara van gradske sredine, cene za radnu snagu, majstore, koje ces malo teze naci, prolongiranje, nerviranje, dodatni troskovi. Samo se ti tesi da je kuca jeftinija (drenaze, krov, garaza, septicka jama ako nema kanalizacije, ograda oko dvorista itd.).
(Srle, 5. mart 2024 22:44)

Ne mora da bude gradnja, imaš na prodaju fenomenalno sređenih kuća, samo nisu u centru grada ili tu na korak od splava, kluba, pozorišta i sl.
Takve kuće su ispod 1000 evra po kvadratu, plus imaš dvorište, često lepo sređena ograda, kapija od kovanog gvožđa, urađeno parno grejanje u kući, itd.

Ima i kuća koje su raspad, a traži se po 1000 i više evra po kvadratu, jer "pružaju razne mogućnosti" u zavisnosti od dalje investicije. Ali, ja na takve oglase samo pomislim "kad pruža razne mogućnosti, neka te mogućnosti iskoristi aktuelni vlasnik!"
Takvih oglasa možda ima i najviše, ali oni nisu reprezentativni, te kuće prodaju naslednici koji su unapred zamislili kolio im para treba za nešto drugo, bilo da je otplata kredita za stan ili kupovina stana, kupovina dve garsonjere za svako od dvoje dece, itd.

dragan

pre 8 meseci

Surova realnost,grade se stanovi samo za bogatase,koji vec imaju po 10,15,20...stanova
Cena im nije mnogo bitna jer su im prihodi enormni i sve veci!
Ljudi koji rade za platu nece vise moci da kupe stan!

Vladimir

pre 8 meseci

Surova realnost,grade se stanovi samo za bogatase,koji vec imaju po 10,15,20...stanova
Cena im nije mnogo bitna jer su im prihodi enormni i sve veci!
Ljudi koji rade za platu nece vise moci da kupe stan!
(dragan, 05. mart 2024 20:57)

Druže, većina ljudi koji rade za platu neće uskoro moći ni da prežive od tih para, a kamoli stan kupiti...

Realno

pre 8 meseci

Trenutno je na samo jednom sajtu za nekretnine preko 10.000 stanova i kuca samo u Beogradu!Svaki dan se zidaju nove zgrade ko pečurke posle kiše. Starogradnja se prodaje po ceni novogradnje što nikad nije bio slučaj, EU prešla na ratni režim ekonomije i gospodin "stručnjak" izjavi da ce cene da idu gore...Mi trenutno u Srbiji imamo balon na tržištu nekretnina koji samo što nije pukao. Dzabe da neko traži i milion evra za stan ako krene haos u Evropi a vec je krenuo znate sta sledi. Još jedna stvar gledajte stanje Nemačke ekonomije jer smo mi najzavisniji od njih (najviše njihovih fabrika u Srbiji) ako krenu da povlače kapital u Nemačku eto nam preko 100.000 nezaposlenih pa vi vidite.

Bane

pre 8 meseci

Ma hoce, kako da ne. Tacno je da kod nas ljudi koji imaju viska novca, u nemanju nekih pametnijih opcija za investiranje, ulazu u nekretnine, ali i to ima svoje granice. Kupice 10 stanova u Srbiji pa ce krenuti da kupuje u Grckoj, Crnoj Gori, Becu, Dubaiju i sl. Pa ni uloziti milione u stanove po Beogradu nije bas previse pametno ni sigurno, jer nikada ne znas sta ce sa tim trzistem da se desi, bolje diverzifikovati rizik kupovinom na vise trzista, pa ako neko propadne nije ti sve propalo.

A kamate, ok, pasce za koji procentni poen, ali mladima sa prosecnim primanjima nije problem kamata, nego cena stana. Po ovim cenama samo stan kada bi podelili na rete, bez ikakve kamate, pa mnogi za tu ratu ne bi imali.

I trece, u drugoj polovini 2023 traznja je usporila ali cene nisu pale jer je i ponuda usporila, ali sada se toliko nazidalo i toliko se zida....ja ne znam kome ce oni to prodati.

Milentije

pre 8 meseci

Sve je moguce u zemlji u kojoj vazi dogovorna ekonomija i cerupanje naroda. Nikad tu nije bilo uticaja trzista, vec vladaju pravila koja veliki gazda odredi. Gazde se menjaju ali su pravila i dalje na snazi. Mnogo im je zgodno tako pa zasto da menjaju nesto.

Mike

pre 8 meseci

Nikako mi niste jasni. Stan 2000e, nova kuća da se ozida bre, nije ni pola od toga. Da li ste normalni, zašto trčite da živite u stanovima?
(Stara Mo, 05. mart 2024 21:45)

Bravo. Stan ima svoje prednosti: lakši za održavanje, lakše se proda, lakše se iznajmi idr. Iskreno, nikada ne bih živeo u stanu. Taj život nije dostojan čoveka. Iznajmim stan letos na jednu noć u BGD -u, preko puta stanari izasli na male terase 2x2 i suncaju se. Ispod njih prometna ulica, haos u saobraćaju, izduvni gasovi ne možeš da dišeš. Kao favela. Na zgradama prozori otvoreni da udje svež vazduh!? Stanovi kao kutije, male kuhinje, terasu otvoriš buka od vozila, smrad u vazduhu. Da uparkiras auto na skucene parkinge treba ti ozbiljna veština. Kerovski život.

aca

pre 8 meseci

Ulaganje u nekretninu je jedini neacin da neko obican ko je dosao do para sacuva vrednost tog novca, rizik uvek postoji naravno.
za recimo treci stan/nekretninu dodatni porez svaki sledeci odvaliti porez, takse da nikom normalnom ne padne na pamet da ga kupi. jednostavno i elegantno resenje.
Zabraniti da investicioni fondovi i banke poseduju nekretnine osim poslovnog objekta
Zabraniti da firme poseduju stanove
Uvesti programe da mladi mogu doci do prve nekretnine po normalnoj ceni
Moze svasta da se uradi, ali uvek postoje neki bitniji i vazniji od samog naroda za ovu drzavu. tako da kada mladi odu eto vam ti bitni.

qwe

pre 8 meseci

"A zamisli, kasirke u radnji to ne mogu jer im ukupna plata 3000 godisnje. Tako je uvek bilo i uvek ce biti."

Večna tema: Raskoljnikov - sikira - baba.

Mislim sad su svi fini, a đedovi im do nekretnine došli ognjem i mačem. Neki protiv Turaka, neki protiv domaće vlastele, neki protiv folksdojčera. Takvi smo, kakvi smo. Nisu ni drugi drugačiji.

Janko

pre 8 meseci

Za stan u Bg u se mora raditi u inostranstvu ako se polazi iz obicne porodice koja nema privatni posao.
Ne mora se uzeti drzavljanstvo i iseliti za stalno. Samo za to treba slozna, jaka porodica.

Llrmnd

pre 8 meseci

Ma nije najvažnije posedovati nekretninu.
Omoguíte nam da možemo da iznajmimo stan po kontrolisanim cenama. Da stanodavac ne sme da mi za 200% poveća kiriju pa ako ti nećeš ima Rusa..

NSDQ100

pre 8 meseci

Da se razumemo većina investitora u Srbiji nema mnogo opcija da investira novac osim u beton. Apsolutno je suludo danas investirati u beton ako taj beton ne donosi više od 8+% dobiti po godini. Bezrizična investicija lezi na 5%, beton kao jedna od stabilnih i sa malim rizikom min 8% jer ipak postoji mogućnost da ti neko ošteti ili ne plati unamljivanje. Znači stan kvadrat po 2000€ mora biti izdat min za 15€ mesečno nije bitno gde šta kako. Ako ne dobijate tu cenu ima boljih poslova za ulaganje. O porastu vrednosti kvadrata prosudite sami. Neki investitori se nadmeću sami medju sobom i duvaju balon ali realitet lezi u prosečnom platiši. Nepisano pravilo je kvadrat = mesečna bruto plata za kvadrat. Sve iznad je balon

goxy

pre 8 meseci

Investiranje u stanove na ovako plitkom investicionom trzistu je mnogima jedina opcija.Traznja je izazvana panicnom potrebom da se slobodne pare negde angazuju,ali realne traznje izazvane rastom broj stanovnika ili potrebom mladih ,nema.Zbog toga je ovo balon,vrlo nerealan ,koji nece bas puci ,ali ce oni koji imaju nekretninu u koju su samo investirali ,uskoro imati problem sa povratom investicije.Moja skromna procena je da je trenutak za prodaju i investiranje u nesto drugo,nesto sto mozes poneti u rukama ,jer svet klizi u ozbiljan problem i nekretnine ce uskoro biti samo beton.

Bane

pre 8 meseci

Rodjaci inflacija znaci rast nominalnih cena zbog pada vrednosti novca.
Sta tu nije jasno,sve dok je inflacija cene idu gore bez obzira na promet.
tek kad cujete da je inflacija 0 onda ce i cene stati.
ponuda i traznja su jeftine price,nije to bas tako jednostavno inace bi ekonomija trajala jedan semestar.
Sve dok eu i usa upumpava lovu dotle ce padati kupovna vrednost eura i dolara,manite kurs da gledate.
(nisliski mohikanac, 5. mart 2024 23:48)

Da, samo zaboravljaš da takva inflacija ima spiralni karakter, znači ako stan koji je koštao 100,000 evra sada košta 200,000 evra jer je EU naštampala evra pa sada evro vredi duplo manje, onda ja koji sam primao 2,000 evra platu sada treba da primam 4,000 evra platu da bi radio za iste pare.

Ali to se ne dešava. Znači na našem tržištu imamo situaciju da rast plata ne prati ni zvaničnu inflaciju, da zvanična inflacija za ove 2-2,5 godine iznosi cca 40%, a da su stanovi otišli 100%.

Prema tome, nije samo inflacija, već je mahom posledica veštačke tražnje. Prvo, mnogi koji su imali nekakvu ušteđevinu baš u strahu da im je inflacija ne obezvredi su pohrlili da je pretvore u nekretnine. A drugo, oni koji imaju viška para, u nedostatku drugih opcija, investiraju u nekretnine.

Ali to ne može u nedogled, slamarice su se ispraznile a i investitori sve više uviđaju da besomučno investiranje u nekretnine postaje sve manje rentabilno po ovim cenama.

Logan

pre 8 meseci

Pratim garaze. Cene su i dalje sulude ali idu dole. U mnogim zgradama nove gradnje ima parking mesta koje neko nije zeleo da kupi uz stan, jer jednostavno nema kola. To je povecalo ponudu.
Zanimljivo je da su garaze u bloku 30 i 28 skuplje nego BW ili A Blok, najverovatnije zbog manjka parking mesta na ulici, a blizine (IT) firmi.