Četvrtak, 05.07.2018.

10:55

Ford se ruga Tesli: Vi za 7 dana, mi za 4 sata

Izvor: B92

Ford se ruga Tesli: Vi za 7 dana, mi za 4 sata IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

80 Komentari

Sortiraj po:

ha

pre 6 godina

@cinik - Ford je prosle godine napravio 2.460.000 automobila - 2000. godine su napravili 3.457.000, pa ti vidi.
(ha, 5. jul 2018 23:49)
---…--

Proveri opet brojeve. Fordova globalna prodaja prosle godine je bila 6,6 miliona.
(The Unforgiven, 6. jul 2018 08:23)
--------------

U pravu si. Pretpostavljam da sam pogledao brojeve za Ameriku, ili Severnu Ameriku samo, a ne globalno.

Inace, kako neko rece, ljudi misle da samo Tesla pravi elektricne automobile. Trenutno, na severnoamerickom trzistu, plug-in elektricna vozila prodaju: Nisan, Toyota, Honda, Chevrolet, Volvo, Audi, VW, BMW, Fiat, Mercedes, Mitsubishi, Porsche, Cadillac, Kia, i naravno Tesla.

The Unforgiven

pre 6 godina

kako je jadan ovaj Armstrong, nabio im Musk svima komplekse, čovek stvorio najbolji auto ni iz čega a ovi ne mogu ništa da prodaju!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (tebra, 6. jul 2018 01:13)
-----------------

Prodaja u 2017:
Ford 6,6 miliona
Tesla 103,000

Bas "ne mogu nista da prodaju" :)))

The Unforgiven

pre 6 godina

@cinik - Ford je prosle godine napravio 2.460.000 automobila - 2000. godine su napravili 3.457.000, pa ti vidi.
(ha, 5. jul 2018 23:49)
---------------

Proveri opet brojeve. Fordova globalna prodaja prosle godine je bila 6,6 miliona.

The Unforgiven

pre 6 godina

Nova Tesla 114 hiljada eura. 98% Fordovih automobila 14 hiljada...
(kalkulator, 5. jul 2018 16:02)
-------------------------

Sta pricas ti? Najprodavaniji Fordov model je F-Series (cini oko 1/5 Fordove globalne prodaje) koji moze da kosta preko $100,000. I Ford opet proda preko milion njih svake godine. Na Fordovom glavnom trzista (Amerika) ne postoji Ford od $14,000. Jedine Tesle koje kostaju preko $100,000 su P100D verzije Modela S i Modela X i oba se prodaju u jako niskim brojevima. Ne budi smesan ...

The Unforgiven

pre 6 godina

Kad Tesla napravi auto hiljade ljudi cekaju ispred samo da ga vide il da deponuju novac u nadi da ce ga dobiti jednog dana a Ford ne ceka ni direktorova mama!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Vuk iz Pančeva., 6. jul 2018 03:09)
-------------------

Onaj ko je uplatio depozit za Teslu ce i tako na kraju ustvari kupiti Forda - jer nece da ceka 3 godine na isporuku auta.

pedja

pre 6 godina

neki ljudi veruju da na planeti zemlji samo rimac i mask znaju da naprave elektricni motor...
(kol, 05. jul 2018 21:32)
U stvari Rimac ni ne zna da napravi elektricni motor vec ugradjuje gotov

Zoki

pre 6 godina

@Rob Sinji - Consumers Report meri pouzdanost po tome koliko često ste odvezli automobil na servis da nešto poprave. Kada potrošiš pare na Teslu očekuješ da sve do poslednje sitnice radi besprekorno. Kod Forda su ti zahtevi malo niži. Pri tome računaj da se kod Tesle radi o novoj tehnologiji. Ford u Americi vozi ko mora. Ko ima više mogućnosti, uzima japanske automobile. Ko ima malo više, uzima nemačke. Šef Forda bi bio srećan da može da prodaje unapred kao Tesla, pa makar proizvodio 7000 sedmično.

Vuk iz Pančeva.

pre 6 godina

Teske nebuloze izpisao direktor forda.
1. Tesla pravi automobile na struju i njih pravi vise nego ford! Mozda bi proizvodjac pegli trebao da tvituje da Tesla ne napravi ni jednu dok on napravi 100 na dan!?
2. Kad Tesla napravi auto hiljade ljudi cekaju ispred samo da ga vide il da deponuju novac u nadi da ce ga dobiti jednog dana a Ford ne ceka ni direktorova mama!

мики

pre 6 godina

вредност Тесле на берзи је ненормално висока и упоредива са Фордом, тако да је коментар директора Форда потпуно коректан. берза је комична.

мики

pre 6 godina

Ali bih pre kupio Teslu, nego Ford.
(Lune, 05. jul 2018 17:44)

свакако не би, пошто ретко ко у Србији има те паре. Тесла сигурно стрепи да ће Тојота и Немци масовно да крену да електричним аутомобилима које је лакше произвести.

allegretto

pre 6 godina

Koji glup twit. Teala je kompanija kja nije postojala pre 20 a nije imala ozbiljni fabriku pre 10godina. Oni su krenuli od nule i uce u ovom business. To bi bli osto kao kad bi se Tim Cook ismevao sa Fordom koliko im treba da release novi sofware za fordov entertainment sistem.
(achitwn, 05. jul 2018 15:13)

A da ti, ta početak, prvo pročitaš šta si napisao pre slanja? Svaki tvoj komentar je potpuno nerazumljiv, a mešaš se u sve kao naš vrli vođa... Sve i da si, ponekad, u pravu džaba kad te skoro niko normalan ne razume...

obi van

pre 6 godina

električni automobil ima oko 80 pokretnih dijelova a klasični preko 1000. To je preko 10 puta manje tj. jednostavnije za montažu.
Drugim riječima Ford je u pravu - trebali bi da idu sa trake puno brže a ne sporije

masinista

pre 6 godina

neki ljudi veruju da na planeti zemlji samo rimac i mask znaju da naprave elektricni motor...
(kol, 05. jul 2018 21:32)

elktromotor moze da napravi svako od nas u podrumu :) treba napraviti auto

Dragan, Ontario

pre 6 godina

Pricam sa kolegom iz SAD pre neki dan, a on je auto entuzijasta, o EV i on kaze znaci ne trosi nista dok stoji na semaforu. Onda mu objasnim sta je regenerativno kocenje i on reze "Ahh". Tek tada je shvatio EV i hibrid. A on je natprosecan vozac u SAD.
Eto toliko je vazna medijska paznja koju ima Tesla. Inace Nissan je taj koji pravi najvise EV, ali ne dize toliku frku oko toga.
Sto se tice onih koji se brinu kako ce se proizvesti tolika elektricna energija. Pa cisto da se zna da prosecna tona izvadjene nafte zahteva oko 120 kg utrosene nafte da se izvadi iz zemlje i transportuje. Ulaganja u nova istazivanja i naftne platforme su enormna. Za te pare mogu da se naprave ekoloske elektricne centrale. Samo je pitanje raspodele ulaganja kapitala.
To je politicko a ne tehnolosko pitanje. Otpori su ogromni jer je naftni lobi udruzen sa auto lobijem verovatno najmocniji lobi na svetu. A EV se ipak prave i prodaju i to je zadivljujuce i svedoci koliko je ta tehnologija superiorna vec sada, a tek je pocelo.
To je kao Nikola Tesla sa svojom neizmenicnom stujom protiv tada mocnog Edisona sa inferiornom jednosmernom strujom.
Mozda bi trebalo preimenovati Ford u Fordison.
Evo i nekoliko znacenja FORD na engleskom
(Fix Or Repair Daily) (Fu**er Only Runs Downhill) itd.

T2

pre 6 godina

@molder Do pojave Tesle, električni automobili su bili sprdnja. Musk je prvi napravio električni automobil kojeg ljudi žele da kupe. Kao što je Ford napravio prvi automobil kojeg iko želi da kupi. Što se tiče tehnologije: Tesla je prvi uveo termičku kontrolu baterija. Tesla model 3 ima najnaprednije litijum jonske baterije, sa minimalnom količinom kobalta a on je jedna od najskupljih komponenti. I ima motor o kojem čak nismo ni učili na ETF-u. Napravili su kombinaciju step motora i sinhronog motora. Tako da zapravo oni jedini ozbiljno prave električne automobile, ostali se pretvaraju. Uspeli su da nađu više puta gde ima mesta za napredak u nečemu što deluje kao zrela tehnologija.

hahaha

pre 6 godina

Djoka... ti vrlo verovatno nisi niti ces u zivotu videti kineski zid.Forda ocigledno nisi vozio niti si dostojan da ga vozis. Ja verujem da su ljudi zadoviljni sa jugicima kojeg ti garnat posedujes. Ford tacno da nije bio kvalitetan u jednom odredjenom periodu ali ovi danas su vise nego dobri.

Oskar

pre 6 godina

@Rob sinji:

"Zato druže Pajo što u električnim automobilima nema para i ti automobili su još uvek realno loši."


- Nema para? Imao si na B92 vest (a evo ti i detaljnije - https://global.handelsblatt.com/companies/german-fears-covert-look-hood-tesla-930180) gde proizvodnju Tesla Modela 3 košta oko 28.000$, a oni trenutno prodaju skuplje verzije koje su preko 44.000$ (ako uzmeš crnu boju i bateriju od 75 kWh).

Loši? Provozao si neki?

"Pa i sam Tesla je konstantno na rubu bankrota"

- Jeste, od kako je prvi Roadster izašao Tesla je na ivici bankrota pa sve do danas. Samo nikako da bankrotira.

"malo malo pa pročitamo kako je neko poginuo zbog lošeg automatskog pilota"

- Čitaćemo o tome još mnogo, nivo 2 je zeznut, jer ti kao vozač pomisliš posle nekog vremena da možeš da veruješ autu i ponekada zanemariš upozorenja koja ti govore da se ruke *uvek* moraju držati na volanu, zato moraš biti spreman da preuzmeš svaki momenat. Autopilot ima greške, međutim najveća je greška kada pomisliš da možeš ruke da skineš sa volana i da gledaš u telefon.

Postoji razlog zašto Waymo od početka puca na nivo 5, baš da bi upravo izbegao ovakve scene.

"ili se zapalile baterije iz čista mira"
- Gore i ostali auti, pa nemamo vesti o tome.

"da je skraćena procedura kontrole kočnica"
- Misliš na ovo?
https://www.cnet.com/roadshow/news/2018-tesla-model-3-brake-roll-test/

Molder

pre 6 godina

Za sve oni koji pljuju po Fordu,pojma nemaju da nije bilo istog Tesla ne bi ni postojao...Sta je Ford,na koliko kontinenata ima fabrika,koliko razlicitih automobila pravi,koliko njih se koriste u raznim sluzbama za pomoc covecanstvu,koliko je hranilo decu uz pomoc njega,ne vredi onima bez sirine pricati...A ovaj lik nikakvu revoluciju nije doneo,to svi danas rade,cak i privatnik u Hrvatskoj,a kamoli auto giganti...Ali je ovaj vest manipulator,pa izmisli recimo da se finansira depozitima,kao piramidalna sema i prodje mu...A o tome da je to "ekoloski","cuva nam decu" i sl gluposti,to je za plakanje...Pa odakle tolika struja pametnjakovici,pa tresnuce vam nuklearke na svalih par kilometara,dovoljno jedna greska i uzivacemo u," ekologiji"...da ne verujes

trajce

pre 6 godina

@Paja
Pajo, ne ljuti se, ali ne razmišljaš kao vlasnici velikih autokompanija i nafnog lobija.
Znaš, još pre nekih tridesetak godina, kada sam bio dete, pročitah u Politikinom zabavniku kao vest (rubrika "Jeste li znali da...", ako se dobro sećam), da je neki inženjer napravio auto koji ide na vodu! Da - na vodu, ne na vodonik.
Otkupljen mu je patent od strane mercedesa.mislim. Posle toliko godina, mi i dalje vozimo iste automobile.
Odgovor je jednostavan - dok se ne istroši sva postojeća tehnologija u koju je uloženo dosta para, sve novije i bolje tehnologije će u fioku.
Tako veliki proizvođači čekaju pravi trenutak da plasiraju električne automobile ili možda čak neke druge tehnologije.kada ONI budu smatrali da je pravo vreme.

Zile

pre 6 godina

"Na prvi pogled, dobar "burn". Ali, kada se udubite malo više, vidite da ovaj, očigledno zajedljiv komentar, dolazi iz straha od uspona Tesle (jer, zašto bi, inače, gigant automobilske industrije prozivao jednu malu automobilsku kompaniju? To vam je kao kad bi Tramp prozivao Vučića, zato što SAD ima milion vojnika, a mi samo 20-tak hiljada)."

Ocigledno nisi upucen da se Ilon Mask ne skida sa naslovnih strana u SAD i da ima status bozanstva kod jednog dela populacije. Tesla u SAD ima veci medijski prostor nego svi ostali proizvodjaci kola u svetu zajedno. Zive na poreskim olaksicama i jos mnogo cemu. Da u SAD zaista postoji trzisna ekonomija Tesla bi do sada bankrotirao 100 puta. Kada bi Ford imao jedan neuspesan kvartal na nivou poslednjih Teslinih 10, vec bi bankrotirao. Tesla gubi u milijardama po kvartalu, dok je Ford uvek profitabilan, a kao Tesla vredi vise od Forda? E zbog toga predstavnici Forda prave sale na racun Tesle.

ja

pre 6 godina

Ja podrzavam Sve novo i unapredjeno. Bitno je da ljudi imaju izbor a ne da im se natura i zabranjuje sta da kupuju. Ekologija sa vozilima na električnu energiju nema nikakve veze. Pošto se električna energija ne proizvodi na ekološki način. Kada bih u ovom trenutku svi prešli na vozila na električni pogon. Ugasili bih svetlo na planeti. Ubrzani razvoj znači uništenje planete. Razmislite čime su se naši preci vozili samo pre 100 godina ( to je životni vek jednog čoveka).

Rob Sinji

pre 6 godina

Ne volim da se nadmudrujem po komentarima ali posto drugarima zaljubljenicima u tehnologiju izmicu podaci o pouzdanosti automobila evo linka :
https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/car-brands-reliability-how-they-stack-up/
Po pouzdanosti prosle godine Tesla je 21. a Ford 15. na svetu. Naravno listu predvode Japanci kao i decenijama unazad. Realno volim i ja iskorake u tehnologiji ali elektricni automobili su jos uvek tek u povoju i potrajace jos dok se ne razviju baterije ili gorive celije ili sto rece neko fuzioni reaktori velicine kutije za cipele koji ce dati realne prednosti vozilima na struju. Tesla za sada prodaje maglu u vidu ne bas pouzdanog automobila na koji se predugo ceka i koji se placa tri puta vise nego sto realno vredi. A i sa tom cenom fabrika koja ga pravi jedva opstaje na trzistu koje je postalo toliko surovo da su i Nemci uhvaceni u kradji da bi opstali.

Moka

pre 6 godina

Ford I ako proizvede toliki broj automobila , prodaje ih 6 meseci , a Tesla se ceka I vise od godinu dana posle uplate , da Tesla ima kapacitete I radnike koliko ih ima Ford , cena Tesle bi bila mnogo manja i Ford bi prestao sa proizvodnjom. Zato radnici i vlasnici Forda i svi koji zive od Forda bolje da se mole bogu da do toga ne dodje , jer kvalitet i potrosnja vozila tjst ekonomska isplativost ne moze ni da se poredi.

Hehe

pre 6 godina

@(Rob sinji, 5. jul 2018 15:33)

Autopilot nije pravi autopilot i lepo stoji upozorenje da je potrebno da si uvek u pripravnosti, a ne da spavas, citas novine ili ko zna sta radis na zadnjem sedistu.

Miloš

pre 6 godina

Pored automobila Tesla baterije se koriste za potrebe domacinstva (Tesla wall), za solarni krov ali i za industrijska skladista struje npr u Australiji i u Americi.

Dakle nisu samo automobili vec ekosistem. Sto neko napisa dovoljno je videti mrezu punjaca pa ti je sve jasno.

kalkulator

pre 6 godina

Nova Tesla 114 hiljada eura. 98% Fordovih automobila 14 hiljada... Smesno je da covek uopste poredi Fordovu masovnu proozvodnju benzinskih i dizel automobila sa Teslom koji radi 100% elektricna kola. Imace za sve koji nisu vozili novi Teslin model mogu da vam kazem da je ludilo koliko je unapredjen. Puni se smesno brzo i ima znatno veci domet u odnosu na prethodnika.. Definitivno buducnost svetske auto industrije samo je pitanje godine ne vise ni decenije kad ce naftasi u istoriju..

bojan

pre 6 godina

Pa što ne prave električne aute ti veliki... Šta, mrzi ih? Daju Tesli "fore"?
Tesla šije ostale u četiri parametra: cena baterija, softver, pozitivan imidž. To je ono što je za električne automobile i presudno...

Zato druže Pajo što u električnim automobilima nema para i ti automobili su još uvek realno loši. Pa i sam Tesla je konstantno na rubu bankrota i malo malo pa pročitamo kako je neko poginuo zbog lošeg automatskog pilota ili se zapalile baterije iz čista mira ili da je skraćena procedura kontrole kočnica... Od pozitivne slike kompanije ostali su samo oni koji voze kola na naftu a maštaju o struji.
(Rob sinji, 5. jul 2018 15:33)

Druze sinji, bas me zanima sta kaze statistika, koji su automobili sigurniji. i kakve uopste veze ima autopilot sa elektricnim automobilima?
ne znam gde sve to svako malo procitas, posto meni uporno promice.
Problem sa elektricnim automobilima je jednostavan, prosto ne postoji u ovom momentu dovoljno struje da bi ih pokretali, kad bi se ljudi tek tako presaltovali na elektriku. tu je naravno i problem kvalitetnog skladistenja elektricne energije kao i nepostojeca mreza punjaca, ali ovo prvo je esencijalno.

p

pre 6 godina

razlika je samo u tome sto je teslu pokrenuo ilon mask a ovaj armstrong radi za platu i ulizuje se direktorima na visim pozicijama i radi u vec razradjenoj firmi,sa tim sto mora da slusa sta mu se kaze. dok ilon ima svoju viziju i uspeo je da zivi svoj san. i cini mi se da bi ipak bilo malo bolje kada bi svi vozili na struju,ekologije radi

svasta

pre 6 godina

@cinik zamisli ima proizvodjaca koji proizvode vise od 10 MILIONA automobila godisnje (4x vise nego sto je tebi nemoguce). Ko li kupuje toliko glupih automobila...

Paja

pre 6 godina

Kada jednog dana veliki proizvodjači udju u proizvodnju električnih vozila Tesla može samo da proda brend i možda fabriku baterija. Ostalo je bezvredno.
(Rob sinji, 05. jul 2018 11:15)

Pa što ne prave električne aute ti veliki... Šta, mrzi ih? Daju Tesli "fore"?
Tesla šije ostale u četiri parametra: cena baterija, softver, pozitivan imidž. To je ono što je za električne automobile i presudno...

Miroslav,Negotin

pre 6 godina

Gospodo srucnjaciFORD je prvi poceo da pravi kola na liniji{serijski),a prvi auto je na vasu nesrecu napravljen u nemackoj,sada je poznat pod imenom MERCEDES,cisto malo,a FORDU je lako da se hvali kad postoji 100 tinak god,TESLINIrezultati za svaku pohvalu.

Rob sinji

pre 6 godina

Pa što ne prave električne aute ti veliki... Šta, mrzi ih? Daju Tesli "fore"?
Tesla šije ostale u četiri parametra: cena baterija, softver, pozitivan imidž. To je ono što je za električne automobile i presudno...

Zato druže Pajo što u električnim automobilima nema para i ti automobili su još uvek realno loši. Pa i sam Tesla je konstantno na rubu bankrota i malo malo pa pročitamo kako je neko poginuo zbog lošeg automatskog pilota ili se zapalile baterije iz čista mira ili da je skraćena procedura kontrole kočnica... Od pozitivne slike kompanije ostali su samo oni koji voze kola na naftu a maštaju o struji.

achitwn

pre 6 godina

A koja to fabrika je imala bilo kakvo vozilo 1908?Henri Ford je jos 1896 u svojoj garazi napravio prvi auto,kad su japanci pravili rikse a drugi bicikle...I ford benzinac moj trosi 6,5 litara,a sta su sve napravili do sada i bili pioniri u auto industriji ne bi stalo do sutra da pisem...Edukuj se...108 pobeda samo u F1 imaju...
(Molder, 05. jul 2018 11:40)
Ford je u americi na najnizoj lestvici po pitanju intetesa konzumera

Ratko

pre 6 godina

Najjaci su mi ovi sto znaju sta je buducnost i kako ce ona izgledati. Nemojte da ste ludi, pa to niko sa sigurnoscu ne zna. Od kada je sveta i veka postoje velike revolucije u razlicitim industrijama. Evidentno je da motori sa unutrasnjim sagorevanjem nisu dugorocna buducnos, dok kao hibridi mogu jos da pozive dok se ne prevazidju postojeci problemi kod vozila na struju. Cak sta vise automobili na vodonik i gorivne celije predstavljaju realnije resenje, jer vec se koriste u nekim drugim vidovima transporta. To je mnogo teze napraviti nego auto na struju, zato mnogi i ne pokusavaju dok se ne razbistri slika. Sada ce neko da kaze da auto na vodonik kroz rezervoar istog izlazi jer je molekul jako sitan da bi se zadrzao, jesto to je istina i taj gubitak iznosi 1% ukupne kolicine rezervoara na godisnjem nivou, bilo je u jednoj nasoj emisiji o tome, mozete da proverite i u istom casopisu. Tako da vizionari i predskazivaci sudbine spustite strasti i pustite da vreme pokaze sta je istina. Do tada dzabe trosite tastature

achitwn

pre 6 godina

Koji glup twit. Teala je kompanija kja nije postojala pre 20 a nije imala ozbiljni fabriku pre 10godina. Oni su krenuli od nule i uce u ovom business. To bi bli osto kao kad bi se Tim Cook ismevao sa Fordom koliko im treba da release novi sofware za fordov entertainment sistem.

netko

pre 6 godina

Tesla dobija subvencije od svih vlada sveta, tako sto njegovi kupci ne plaćaju porez i tako vozilima pada cena ili se uvećava profit. Još jedna prodaja magle...
Budućnost? Ko će da proizvede dovoljno struje za sve automobile? Očito ovakvi automobili nisu budućnost.
(Perica, 5. jul 2018 14:17)

a ovi sadasnji imaju buducnost?
kad nafte ima za nekoliko decenija max? uskoro ce biti skupo ko djavo.

amerima je vec jednom zamalo propala auto industrija jer se nisu hteli menjati, i sad se ti poznati americki proizvodjac ponasaju isto kao da sutra ne postoji. lako je fordu praviti salu kad imaju proizvodnju vec sto godina, da sad pocinju sa nule, i uvode nesto novo kao tesla mozda ni 100 auta ne bi prodali za god dana. jos kad uskoro osete sve cari trampovih populistickih poteza kukace kao 90ih.

tesla pokusava barem nesto novo.
usput, ako uspeju naucnici da naprave fuzione reaktore koje ce praviti velike kolicine jeftine struje tesla ce biti na konju. a ovi pametni ce da kmece jer ce biti u tehnoloskom zaostatku.

a i dosadni ste sa subvencijama. ne daju sve drzave iste, a ako neko ima mogucnost jeftinog punjenja pre ce kupiti teslu nego tamo neki ford.

ja

pre 6 godina

Na prvi pogled, dobar "burn". Ali, kada se udubite malo više, vidite da ovaj, očigledno zajedljiv komentar, dolazi iz straha od uspona Tesle (jer, zašto bi, inače, gigant automobilske industrije prozivao jednu malu automobilsku kompaniju? To vam je kao kad bi Tramp prozivao Vučića, zato što SAD ima milion vojnika, a mi samo 20-tak hiljada).

Ford je ovde pokazao svoju nemoć, prozivanjem Tesle za jedini problem koji ova ima - a to su nedovoljno razvijeni kapaciteti za proizvodnju. Kada se to prevaziđe (a to je ipak proces koji će da traje godinama), mislite li da će Ford imati neki osnov da pecne Teslu? A obrnuto?

Perica

pre 6 godina

Tesla dobija subvencije od svih vlada sveta, tako sto njegovi kupci ne plaćaju porez i tako vozilima pada cena ili se uvećava profit. Još jedna prodaja magle...
Budućnost? Ko će da proizvede dovoljno struje za sve automobile? Očito ovakvi automobili nisu budućnost.

Goran

pre 6 godina

"Ford je automobil. Boeing je avion. Windows je operativni sistem. Sve ostalo su gluposti na koje se lože hipsteri."

Pre 30 godina verovatno si govorio da je Grundig televizor a Kodak foto-aparat.

markoc

pre 6 godina

A koja to fabrika je imala bilo kakvo vozilo 1908?Henri Ford je jos 1896 u svojoj garazi napravio prvi auto,kad su japanci pravili rikse a drugi bicikle...I ford benzinac moj trosi 6,5 litara,a sta su sve napravili do sada i bili pioniri u auto industriji ne bi stalo do sutra da pisem...Edukuj se...108 pobeda samo u F1 imaju...
(Molder, 05. jul 2018 11:40)

oni kao fabricka ekipa 108 pobeda sami za kolilo godina a Sumaher sam 91 u 3 ekipe. i sta sad ?!

markoc

pre 6 godina

Ford ne valja ? Focus tddi,2002 god. presao 425 000 km. Po gradu 7l,na otvorenom sa punim rezervoarom 1020km. Nista na njemu radjeno sem trapa,jer su nasi vrhunski putevi pravljeni za krda slonova. Mozda vama ford ne valja,ja ga kupujem opet,cim ovom dodje kraj,a ne nazire se za sada.
(Voja, 05. jul 2018 12:44)

po komentarima u srbiji covek bi rekao da se nijedna kola ne kvare do jedno 1000000km, kako se hvalite ! a u realnosti ne izlazite iz servisa ili tesite ostavljajuci komentare !

Ostao ovde

pre 6 godina

A koja to fabrika je imala bilo kakvo vozilo 1908?Henri Ford je jos 1896 u svojoj garazi napravio prvi auto,kad su japanci pravili rikse a drugi bicikle...I ford benzinac moj trosi 6,5 litara,a sta su sve napravili do sada i bili pioniri u auto industriji ne bi stalo do sutra da pisem...Edukuj se...108 pobeda samo u F1 imaju...
(Molder, 05. jul 2018 11:40)
Pogledaj ti bolje tu potrosnju.Nije to vise od 5lit.garantovano.Mozda cak i 4.5l ?

mojih 2 dinara

pre 6 godina

Sad da se Musk pohvali koliko je raketa poslao u orbitu? :)
U svakom slučaju Ford i Tesla su dve veoma različite kompanije. Prva pravi SUS automobile i želi da pobedi konkurenciju. Druga električne automobile, baterije, solarne panele itd. i želi da podstakne konkurenciju da i oni prave električne automobile.
Više mi se sviđa pristup Tesle. Mislim da je dobar poslovni model. Kada uskoro tržište prevagne u korist električnih automobila, Tesla će imati zaradu ne samo od prodaje automobila, već i od proizvodnji baterija za konkurenciju i naplate punjenja tih baterija na svojim stanicama. Trenutno imaju preko 1500 "superchargera" preko 5000 "destination chargera" i dalje šire mrežu (preko 15000). Svi proizvođači automobila na svetu zajedno nemaju toliko stanica da pune sve svoje električne automobile.
Počinjem da se osećam kao neki bot za Teslu, ali stvarno verujem da menjaju svet na bolje, iako verovatno nikada neću moći da priuštim njihov automobil. Možda će moja deca živeti u svetu gde neće disati vazduh pun izduvnih gasova dizelaša čiji su vlasnici uklonili DPF filter...

BorisNbg

pre 6 godina

Stoji opaska Forda ali to je fabrika koja postoji 120 godina.
Malo je neukusno porediti sa startapom koji traje par godina i gura tehnologiju koja je nova i nije siroko prihvacena.
Kompleksi. Taj ford sa vizijom koju imaju nece daleko dogurati pa vise su u usa prodavali tojota ili honda od forda.

BorisNbg

pre 6 godina

Bravo za komentar da su se tako proizvodjaci kocija prvih godina smejali fordu.
Ford se obrukao i to ni manje ni vise nego evropski CEO.
Ford je jedno zlo koje ce da nestane.

Oskar

pre 6 godina

Ford je od 2011 pa do danas prodao ~9000 Ford Focus Electric auta, dok Tesla proizvede ~5000 Modela 3 nedeljno i ima listu čekanja koju ne stiže da isporuči.

C i n i k

pre 6 godina

Za 4 h tesko da Ford ili bilo koji drugi proizvodjac proizvede 7000 automobila, to mora da je neka sala ..
To bi znacilo cca 200 000 mesecno?
To ne samo da je nemoguce nego i besmisleno, jer ko to kupuje Ford u tom broju da bi imali toliku proizvodnju?

mix

pre 6 godina

Tako je kad si zajedljiv seljak covek. Umesto da si džek pa da pohvalis napredak neke nove firme ti im se smejes...to samo pokazuje kako mrzis tuđi uspeh i kako si sebican i na kraju kako se plasis konkurencije...

Slobodni Klikeri

pre 6 godina

Od tih 7000 Fordovih vozila za 7 dana,jedno 3000 ce stajati na parkingu fabrike neprodato narednih 7 meseci. Isto vazi i za proizvodnju u Americi gde su prosle godine morali na po 2-3 nedelje da zaustavljaju proizvodnju fabrika u SAD i Meksiku jer su imali zaliha za 3-6 meseci u zavisnosti od modela. Zasto se time ne pohvale?

Voja

pre 6 godina

Ford ne valja ? Focus tddi,2002 god. presao 425 000 km. Po gradu 7l,na otvorenom sa punim rezervoarom 1020km. Nista na njemu radjeno sem trapa,jer su nasi vrhunski putevi pravljeni za krda slonova. Mozda vama ford ne valja,ja ga kupujem opet,cim ovom dodje kraj,a ne nazire se za sada.

Molder

pre 6 godina

A koja to fabrika je imala bilo kakvo vozilo 1908?Henri Ford je jos 1896 u svojoj garazi napravio prvi auto,kad su japanci pravili rikse a drugi bicikle...I ford benzinac moj trosi 6,5 litara,a sta su sve napravili do sada i bili pioniri u auto industriji ne bi stalo do sutra da pisem...Edukuj se...108 pobeda samo u F1 imaju...

Ratko

pre 6 godina

@T, malo si pobrkao loncice. Ford je uveo nov nacin u samom procesu proizvodnje, poznatiji kao proizvodna traka, pa je u periodu izmedju 1912-1915 utrostrucio proizvodnju sto je dovelo do jeftinijeg proizvoda. A sto se tice kocija, njih su ugrozili nemacki proizvodjaci dajmler, benc i oto jos sredinom 19-og veka. Tako da taj tvoj komentar bas i nema neke veze sa mozgom. Mozda su se ovde na balkanu vozile kocije u to vreme masovno ali na zapadu i nije bilo tako. A za teslu i muska podrska. Inace ce mu mnogo znaciti sta mi ovde mislimo i pisemo, nece moci da zaspi ako ne dobije podrsku nekih ovde :)

Rob sinji

pre 6 godina

U pravu ste da nije to isto. Mnogo je teže napraviti automobil sa unutrašnjim sagorevanjem nego električni. Ford je u pravu kada im se smeje. Kada jednog dana veliki proizvodjači udju u proizvodnju električnih vozila Tesla može samo da proda brend i možda fabriku baterija. Ostalo je bezvredno.

Zox

pre 6 godina

Je li to onaj Ford ciji je model Ford T 1908. trosio 12l/100km (gradska voznja jer i nije mogao brze od 70km/h, a nije bilo ni puteva), kao i danasnji Ford benzinci koji trose ISTO?

100 godina napretka? Ispada da je Ford napredovao samo u pravljenju sedista i limarije... Oni nekome da pricaju o tehnoloskom napretku...

Goran

pre 6 godina

"Ford je automobil. Boeing je avion. Windows je operativni sistem. Sve ostalo su gluposti na koje se lože hipsteri."

Pre 30 godina verovatno si govorio da je Grundig televizor a Kodak foto-aparat.

Ratko

pre 6 godina

@T, malo si pobrkao loncice. Ford je uveo nov nacin u samom procesu proizvodnje, poznatiji kao proizvodna traka, pa je u periodu izmedju 1912-1915 utrostrucio proizvodnju sto je dovelo do jeftinijeg proizvoda. A sto se tice kocija, njih su ugrozili nemacki proizvodjaci dajmler, benc i oto jos sredinom 19-og veka. Tako da taj tvoj komentar bas i nema neke veze sa mozgom. Mozda su se ovde na balkanu vozile kocije u to vreme masovno ali na zapadu i nije bilo tako. A za teslu i muska podrska. Inace ce mu mnogo znaciti sta mi ovde mislimo i pisemo, nece moci da zaspi ako ne dobije podrsku nekih ovde :)

Zox

pre 6 godina

Je li to onaj Ford ciji je model Ford T 1908. trosio 12l/100km (gradska voznja jer i nije mogao brze od 70km/h, a nije bilo ni puteva), kao i danasnji Ford benzinci koji trose ISTO?

100 godina napretka? Ispada da je Ford napredovao samo u pravljenju sedista i limarije... Oni nekome da pricaju o tehnoloskom napretku...

Slobodni Klikeri

pre 6 godina

Od tih 7000 Fordovih vozila za 7 dana,jedno 3000 ce stajati na parkingu fabrike neprodato narednih 7 meseci. Isto vazi i za proizvodnju u Americi gde su prosle godine morali na po 2-3 nedelje da zaustavljaju proizvodnju fabrika u SAD i Meksiku jer su imali zaliha za 3-6 meseci u zavisnosti od modela. Zasto se time ne pohvale?

Molder

pre 6 godina

A koja to fabrika je imala bilo kakvo vozilo 1908?Henri Ford je jos 1896 u svojoj garazi napravio prvi auto,kad su japanci pravili rikse a drugi bicikle...I ford benzinac moj trosi 6,5 litara,a sta su sve napravili do sada i bili pioniri u auto industriji ne bi stalo do sutra da pisem...Edukuj se...108 pobeda samo u F1 imaju...

markoc

pre 6 godina

Ford ne valja ? Focus tddi,2002 god. presao 425 000 km. Po gradu 7l,na otvorenom sa punim rezervoarom 1020km. Nista na njemu radjeno sem trapa,jer su nasi vrhunski putevi pravljeni za krda slonova. Mozda vama ford ne valja,ja ga kupujem opet,cim ovom dodje kraj,a ne nazire se za sada.
(Voja, 05. jul 2018 12:44)

po komentarima u srbiji covek bi rekao da se nijedna kola ne kvare do jedno 1000000km, kako se hvalite ! a u realnosti ne izlazite iz servisa ili tesite ostavljajuci komentare !

Rob sinji

pre 6 godina

U pravu ste da nije to isto. Mnogo je teže napraviti automobil sa unutrašnjim sagorevanjem nego električni. Ford je u pravu kada im se smeje. Kada jednog dana veliki proizvodjači udju u proizvodnju električnih vozila Tesla može samo da proda brend i možda fabriku baterija. Ostalo je bezvredno.

p

pre 6 godina

razlika je samo u tome sto je teslu pokrenuo ilon mask a ovaj armstrong radi za platu i ulizuje se direktorima na visim pozicijama i radi u vec razradjenoj firmi,sa tim sto mora da slusa sta mu se kaze. dok ilon ima svoju viziju i uspeo je da zivi svoj san. i cini mi se da bi ipak bilo malo bolje kada bi svi vozili na struju,ekologije radi

BorisNbg

pre 6 godina

Stoji opaska Forda ali to je fabrika koja postoji 120 godina.
Malo je neukusno porediti sa startapom koji traje par godina i gura tehnologiju koja je nova i nije siroko prihvacena.
Kompleksi. Taj ford sa vizijom koju imaju nece daleko dogurati pa vise su u usa prodavali tojota ili honda od forda.

mojih 2 dinara

pre 6 godina

Sad da se Musk pohvali koliko je raketa poslao u orbitu? :)
U svakom slučaju Ford i Tesla su dve veoma različite kompanije. Prva pravi SUS automobile i želi da pobedi konkurenciju. Druga električne automobile, baterije, solarne panele itd. i želi da podstakne konkurenciju da i oni prave električne automobile.
Više mi se sviđa pristup Tesle. Mislim da je dobar poslovni model. Kada uskoro tržište prevagne u korist električnih automobila, Tesla će imati zaradu ne samo od prodaje automobila, već i od proizvodnji baterija za konkurenciju i naplate punjenja tih baterija na svojim stanicama. Trenutno imaju preko 1500 "superchargera" preko 5000 "destination chargera" i dalje šire mrežu (preko 15000). Svi proizvođači automobila na svetu zajedno nemaju toliko stanica da pune sve svoje električne automobile.
Počinjem da se osećam kao neki bot za Teslu, ali stvarno verujem da menjaju svet na bolje, iako verovatno nikada neću moći da priuštim njihov automobil. Možda će moja deca živeti u svetu gde neće disati vazduh pun izduvnih gasova dizelaša čiji su vlasnici uklonili DPF filter...

Oskar

pre 6 godina

Ford je od 2011 pa do danas prodao ~9000 Ford Focus Electric auta, dok Tesla proizvede ~5000 Modela 3 nedeljno i ima listu čekanja koju ne stiže da isporuči.

Voja

pre 6 godina

Ford ne valja ? Focus tddi,2002 god. presao 425 000 km. Po gradu 7l,na otvorenom sa punim rezervoarom 1020km. Nista na njemu radjeno sem trapa,jer su nasi vrhunski putevi pravljeni za krda slonova. Mozda vama ford ne valja,ja ga kupujem opet,cim ovom dodje kraj,a ne nazire se za sada.

ja

pre 6 godina

Na prvi pogled, dobar "burn". Ali, kada se udubite malo više, vidite da ovaj, očigledno zajedljiv komentar, dolazi iz straha od uspona Tesle (jer, zašto bi, inače, gigant automobilske industrije prozivao jednu malu automobilsku kompaniju? To vam je kao kad bi Tramp prozivao Vučića, zato što SAD ima milion vojnika, a mi samo 20-tak hiljada).

Ford je ovde pokazao svoju nemoć, prozivanjem Tesle za jedini problem koji ova ima - a to su nedovoljno razvijeni kapaciteti za proizvodnju. Kada se to prevaziđe (a to je ipak proces koji će da traje godinama), mislite li da će Ford imati neki osnov da pecne Teslu? A obrnuto?

kalkulator

pre 6 godina

Nova Tesla 114 hiljada eura. 98% Fordovih automobila 14 hiljada... Smesno je da covek uopste poredi Fordovu masovnu proozvodnju benzinskih i dizel automobila sa Teslom koji radi 100% elektricna kola. Imace za sve koji nisu vozili novi Teslin model mogu da vam kazem da je ludilo koliko je unapredjen. Puni se smesno brzo i ima znatno veci domet u odnosu na prethodnika.. Definitivno buducnost svetske auto industrije samo je pitanje godine ne vise ni decenije kad ce naftasi u istoriju..

Paja

pre 6 godina

Kada jednog dana veliki proizvodjači udju u proizvodnju električnih vozila Tesla može samo da proda brend i možda fabriku baterija. Ostalo je bezvredno.
(Rob sinji, 05. jul 2018 11:15)

Pa što ne prave električne aute ti veliki... Šta, mrzi ih? Daju Tesli "fore"?
Tesla šije ostale u četiri parametra: cena baterija, softver, pozitivan imidž. To je ono što je za električne automobile i presudno...

mix

pre 6 godina

Tako je kad si zajedljiv seljak covek. Umesto da si džek pa da pohvalis napredak neke nove firme ti im se smejes...to samo pokazuje kako mrzis tuđi uspeh i kako si sebican i na kraju kako se plasis konkurencije...

Miroslav,Negotin

pre 6 godina

Gospodo srucnjaciFORD je prvi poceo da pravi kola na liniji{serijski),a prvi auto je na vasu nesrecu napravljen u nemackoj,sada je poznat pod imenom MERCEDES,cisto malo,a FORDU je lako da se hvali kad postoji 100 tinak god,TESLINIrezultati za svaku pohvalu.

netko

pre 6 godina

Tesla dobija subvencije od svih vlada sveta, tako sto njegovi kupci ne plaćaju porez i tako vozilima pada cena ili se uvećava profit. Još jedna prodaja magle...
Budućnost? Ko će da proizvede dovoljno struje za sve automobile? Očito ovakvi automobili nisu budućnost.
(Perica, 5. jul 2018 14:17)

a ovi sadasnji imaju buducnost?
kad nafte ima za nekoliko decenija max? uskoro ce biti skupo ko djavo.

amerima je vec jednom zamalo propala auto industrija jer se nisu hteli menjati, i sad se ti poznati americki proizvodjac ponasaju isto kao da sutra ne postoji. lako je fordu praviti salu kad imaju proizvodnju vec sto godina, da sad pocinju sa nule, i uvode nesto novo kao tesla mozda ni 100 auta ne bi prodali za god dana. jos kad uskoro osete sve cari trampovih populistickih poteza kukace kao 90ih.

tesla pokusava barem nesto novo.
usput, ako uspeju naucnici da naprave fuzione reaktore koje ce praviti velike kolicine jeftine struje tesla ce biti na konju. a ovi pametni ce da kmece jer ce biti u tehnoloskom zaostatku.

a i dosadni ste sa subvencijama. ne daju sve drzave iste, a ako neko ima mogucnost jeftinog punjenja pre ce kupiti teslu nego tamo neki ford.

markoc

pre 6 godina

A koja to fabrika je imala bilo kakvo vozilo 1908?Henri Ford je jos 1896 u svojoj garazi napravio prvi auto,kad su japanci pravili rikse a drugi bicikle...I ford benzinac moj trosi 6,5 litara,a sta su sve napravili do sada i bili pioniri u auto industriji ne bi stalo do sutra da pisem...Edukuj se...108 pobeda samo u F1 imaju...
(Molder, 05. jul 2018 11:40)

oni kao fabricka ekipa 108 pobeda sami za kolilo godina a Sumaher sam 91 u 3 ekipe. i sta sad ?!

achitwn

pre 6 godina

Koji glup twit. Teala je kompanija kja nije postojala pre 20 a nije imala ozbiljni fabriku pre 10godina. Oni su krenuli od nule i uce u ovom business. To bi bli osto kao kad bi se Tim Cook ismevao sa Fordom koliko im treba da release novi sofware za fordov entertainment sistem.

Hehe

pre 6 godina

@(Rob sinji, 5. jul 2018 15:33)

Autopilot nije pravi autopilot i lepo stoji upozorenje da je potrebno da si uvek u pripravnosti, a ne da spavas, citas novine ili ko zna sta radis na zadnjem sedistu.

achitwn

pre 6 godina

A koja to fabrika je imala bilo kakvo vozilo 1908?Henri Ford je jos 1896 u svojoj garazi napravio prvi auto,kad su japanci pravili rikse a drugi bicikle...I ford benzinac moj trosi 6,5 litara,a sta su sve napravili do sada i bili pioniri u auto industriji ne bi stalo do sutra da pisem...Edukuj se...108 pobeda samo u F1 imaju...
(Molder, 05. jul 2018 11:40)
Ford je u americi na najnizoj lestvici po pitanju intetesa konzumera

Miloš

pre 6 godina

Pored automobila Tesla baterije se koriste za potrebe domacinstva (Tesla wall), za solarni krov ali i za industrijska skladista struje npr u Australiji i u Americi.

Dakle nisu samo automobili vec ekosistem. Sto neko napisa dovoljno je videti mrezu punjaca pa ti je sve jasno.

BorisNbg

pre 6 godina

Bravo za komentar da su se tako proizvodjaci kocija prvih godina smejali fordu.
Ford se obrukao i to ni manje ni vise nego evropski CEO.
Ford je jedno zlo koje ce da nestane.

hahaha

pre 6 godina

Djoka... ti vrlo verovatno nisi niti ces u zivotu videti kineski zid.Forda ocigledno nisi vozio niti si dostojan da ga vozis. Ja verujem da su ljudi zadoviljni sa jugicima kojeg ti garnat posedujes. Ford tacno da nije bio kvalitetan u jednom odredjenom periodu ali ovi danas su vise nego dobri.

Molder

pre 6 godina

Za sve oni koji pljuju po Fordu,pojma nemaju da nije bilo istog Tesla ne bi ni postojao...Sta je Ford,na koliko kontinenata ima fabrika,koliko razlicitih automobila pravi,koliko njih se koriste u raznim sluzbama za pomoc covecanstvu,koliko je hranilo decu uz pomoc njega,ne vredi onima bez sirine pricati...A ovaj lik nikakvu revoluciju nije doneo,to svi danas rade,cak i privatnik u Hrvatskoj,a kamoli auto giganti...Ali je ovaj vest manipulator,pa izmisli recimo da se finansira depozitima,kao piramidalna sema i prodje mu...A o tome da je to "ekoloski","cuva nam decu" i sl gluposti,to je za plakanje...Pa odakle tolika struja pametnjakovici,pa tresnuce vam nuklearke na svalih par kilometara,dovoljno jedna greska i uzivacemo u," ekologiji"...da ne verujes

Ratko

pre 6 godina

Najjaci su mi ovi sto znaju sta je buducnost i kako ce ona izgledati. Nemojte da ste ludi, pa to niko sa sigurnoscu ne zna. Od kada je sveta i veka postoje velike revolucije u razlicitim industrijama. Evidentno je da motori sa unutrasnjim sagorevanjem nisu dugorocna buducnos, dok kao hibridi mogu jos da pozive dok se ne prevazidju postojeci problemi kod vozila na struju. Cak sta vise automobili na vodonik i gorivne celije predstavljaju realnije resenje, jer vec se koriste u nekim drugim vidovima transporta. To je mnogo teze napraviti nego auto na struju, zato mnogi i ne pokusavaju dok se ne razbistri slika. Sada ce neko da kaze da auto na vodonik kroz rezervoar istog izlazi jer je molekul jako sitan da bi se zadrzao, jesto to je istina i taj gubitak iznosi 1% ukupne kolicine rezervoara na godisnjem nivou, bilo je u jednoj nasoj emisiji o tome, mozete da proverite i u istom casopisu. Tako da vizionari i predskazivaci sudbine spustite strasti i pustite da vreme pokaze sta je istina. Do tada dzabe trosite tastature

bojan

pre 6 godina

Pa što ne prave električne aute ti veliki... Šta, mrzi ih? Daju Tesli "fore"?
Tesla šije ostale u četiri parametra: cena baterija, softver, pozitivan imidž. To je ono što je za električne automobile i presudno...

Zato druže Pajo što u električnim automobilima nema para i ti automobili su još uvek realno loši. Pa i sam Tesla je konstantno na rubu bankrota i malo malo pa pročitamo kako je neko poginuo zbog lošeg automatskog pilota ili se zapalile baterije iz čista mira ili da je skraćena procedura kontrole kočnica... Od pozitivne slike kompanije ostali su samo oni koji voze kola na naftu a maštaju o struji.
(Rob sinji, 5. jul 2018 15:33)

Druze sinji, bas me zanima sta kaze statistika, koji su automobili sigurniji. i kakve uopste veze ima autopilot sa elektricnim automobilima?
ne znam gde sve to svako malo procitas, posto meni uporno promice.
Problem sa elektricnim automobilima je jednostavan, prosto ne postoji u ovom momentu dovoljno struje da bi ih pokretali, kad bi se ljudi tek tako presaltovali na elektriku. tu je naravno i problem kvalitetnog skladistenja elektricne energije kao i nepostojeca mreza punjaca, ali ovo prvo je esencijalno.

Ostao ovde

pre 6 godina

A koja to fabrika je imala bilo kakvo vozilo 1908?Henri Ford je jos 1896 u svojoj garazi napravio prvi auto,kad su japanci pravili rikse a drugi bicikle...I ford benzinac moj trosi 6,5 litara,a sta su sve napravili do sada i bili pioniri u auto industriji ne bi stalo do sutra da pisem...Edukuj se...108 pobeda samo u F1 imaju...
(Molder, 05. jul 2018 11:40)
Pogledaj ti bolje tu potrosnju.Nije to vise od 5lit.garantovano.Mozda cak i 4.5l ?

C i n i k

pre 6 godina

Za 4 h tesko da Ford ili bilo koji drugi proizvodjac proizvede 7000 automobila, to mora da je neka sala ..
To bi znacilo cca 200 000 mesecno?
To ne samo da je nemoguce nego i besmisleno, jer ko to kupuje Ford u tom broju da bi imali toliku proizvodnju?

svasta

pre 6 godina

@cinik zamisli ima proizvodjaca koji proizvode vise od 10 MILIONA automobila godisnje (4x vise nego sto je tebi nemoguce). Ko li kupuje toliko glupih automobila...

pedja

pre 6 godina

neki ljudi veruju da na planeti zemlji samo rimac i mask znaju da naprave elektricni motor...
(kol, 05. jul 2018 21:32)
U stvari Rimac ni ne zna da napravi elektricni motor vec ugradjuje gotov

Perica

pre 6 godina

Tesla dobija subvencije od svih vlada sveta, tako sto njegovi kupci ne plaćaju porez i tako vozilima pada cena ili se uvećava profit. Još jedna prodaja magle...
Budućnost? Ko će da proizvede dovoljno struje za sve automobile? Očito ovakvi automobili nisu budućnost.

trajce

pre 6 godina

@Paja
Pajo, ne ljuti se, ali ne razmišljaš kao vlasnici velikih autokompanija i nafnog lobija.
Znaš, još pre nekih tridesetak godina, kada sam bio dete, pročitah u Politikinom zabavniku kao vest (rubrika "Jeste li znali da...", ako se dobro sećam), da je neki inženjer napravio auto koji ide na vodu! Da - na vodu, ne na vodonik.
Otkupljen mu je patent od strane mercedesa.mislim. Posle toliko godina, mi i dalje vozimo iste automobile.
Odgovor je jednostavan - dok se ne istroši sva postojeća tehnologija u koju je uloženo dosta para, sve novije i bolje tehnologije će u fioku.
Tako veliki proizvođači čekaju pravi trenutak da plasiraju električne automobile ili možda čak neke druge tehnologije.kada ONI budu smatrali da je pravo vreme.

Oskar

pre 6 godina

@Rob sinji:

"Zato druže Pajo što u električnim automobilima nema para i ti automobili su još uvek realno loši."


- Nema para? Imao si na B92 vest (a evo ti i detaljnije - https://global.handelsblatt.com/companies/german-fears-covert-look-hood-tesla-930180) gde proizvodnju Tesla Modela 3 košta oko 28.000$, a oni trenutno prodaju skuplje verzije koje su preko 44.000$ (ako uzmeš crnu boju i bateriju od 75 kWh).

Loši? Provozao si neki?

"Pa i sam Tesla je konstantno na rubu bankrota"

- Jeste, od kako je prvi Roadster izašao Tesla je na ivici bankrota pa sve do danas. Samo nikako da bankrotira.

"malo malo pa pročitamo kako je neko poginuo zbog lošeg automatskog pilota"

- Čitaćemo o tome još mnogo, nivo 2 je zeznut, jer ti kao vozač pomisliš posle nekog vremena da možeš da veruješ autu i ponekada zanemariš upozorenja koja ti govore da se ruke *uvek* moraju držati na volanu, zato moraš biti spreman da preuzmeš svaki momenat. Autopilot ima greške, međutim najveća je greška kada pomisliš da možeš ruke da skineš sa volana i da gledaš u telefon.

Postoji razlog zašto Waymo od početka puca na nivo 5, baš da bi upravo izbegao ovakve scene.

"ili se zapalile baterije iz čista mira"
- Gore i ostali auti, pa nemamo vesti o tome.

"da je skraćena procedura kontrole kočnica"
- Misliš na ovo?
https://www.cnet.com/roadshow/news/2018-tesla-model-3-brake-roll-test/

Zile

pre 6 godina

"Na prvi pogled, dobar "burn". Ali, kada se udubite malo više, vidite da ovaj, očigledno zajedljiv komentar, dolazi iz straha od uspona Tesle (jer, zašto bi, inače, gigant automobilske industrije prozivao jednu malu automobilsku kompaniju? To vam je kao kad bi Tramp prozivao Vučića, zato što SAD ima milion vojnika, a mi samo 20-tak hiljada)."

Ocigledno nisi upucen da se Ilon Mask ne skida sa naslovnih strana u SAD i da ima status bozanstva kod jednog dela populacije. Tesla u SAD ima veci medijski prostor nego svi ostali proizvodjaci kola u svetu zajedno. Zive na poreskim olaksicama i jos mnogo cemu. Da u SAD zaista postoji trzisna ekonomija Tesla bi do sada bankrotirao 100 puta. Kada bi Ford imao jedan neuspesan kvartal na nivou poslednjih Teslinih 10, vec bi bankrotirao. Tesla gubi u milijardama po kvartalu, dok je Ford uvek profitabilan, a kao Tesla vredi vise od Forda? E zbog toga predstavnici Forda prave sale na racun Tesle.

Rob Sinji

pre 6 godina

Ne volim da se nadmudrujem po komentarima ali posto drugarima zaljubljenicima u tehnologiju izmicu podaci o pouzdanosti automobila evo linka :
https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/car-brands-reliability-how-they-stack-up/
Po pouzdanosti prosle godine Tesla je 21. a Ford 15. na svetu. Naravno listu predvode Japanci kao i decenijama unazad. Realno volim i ja iskorake u tehnologiji ali elektricni automobili su jos uvek tek u povoju i potrajace jos dok se ne razviju baterije ili gorive celije ili sto rece neko fuzioni reaktori velicine kutije za cipele koji ce dati realne prednosti vozilima na struju. Tesla za sada prodaje maglu u vidu ne bas pouzdanog automobila na koji se predugo ceka i koji se placa tri puta vise nego sto realno vredi. A i sa tom cenom fabrika koja ga pravi jedva opstaje na trzistu koje je postalo toliko surovo da su i Nemci uhvaceni u kradji da bi opstali.

Rob sinji

pre 6 godina

Pa što ne prave električne aute ti veliki... Šta, mrzi ih? Daju Tesli "fore"?
Tesla šije ostale u četiri parametra: cena baterija, softver, pozitivan imidž. To je ono što je za električne automobile i presudno...

Zato druže Pajo što u električnim automobilima nema para i ti automobili su još uvek realno loši. Pa i sam Tesla je konstantno na rubu bankrota i malo malo pa pročitamo kako je neko poginuo zbog lošeg automatskog pilota ili se zapalile baterije iz čista mira ili da je skraćena procedura kontrole kočnica... Od pozitivne slike kompanije ostali su samo oni koji voze kola na naftu a maštaju o struji.

allegretto

pre 6 godina

Koji glup twit. Teala je kompanija kja nije postojala pre 20 a nije imala ozbiljni fabriku pre 10godina. Oni su krenuli od nule i uce u ovom business. To bi bli osto kao kad bi se Tim Cook ismevao sa Fordom koliko im treba da release novi sofware za fordov entertainment sistem.
(achitwn, 05. jul 2018 15:13)

A da ti, ta početak, prvo pročitaš šta si napisao pre slanja? Svaki tvoj komentar je potpuno nerazumljiv, a mešaš se u sve kao naš vrli vođa... Sve i da si, ponekad, u pravu džaba kad te skoro niko normalan ne razume...

T2

pre 6 godina

@molder Do pojave Tesle, električni automobili su bili sprdnja. Musk je prvi napravio električni automobil kojeg ljudi žele da kupe. Kao što je Ford napravio prvi automobil kojeg iko želi da kupi. Što se tiče tehnologije: Tesla je prvi uveo termičku kontrolu baterija. Tesla model 3 ima najnaprednije litijum jonske baterije, sa minimalnom količinom kobalta a on je jedna od najskupljih komponenti. I ima motor o kojem čak nismo ni učili na ETF-u. Napravili su kombinaciju step motora i sinhronog motora. Tako da zapravo oni jedini ozbiljno prave električne automobile, ostali se pretvaraju. Uspeli su da nađu više puta gde ima mesta za napredak u nečemu što deluje kao zrela tehnologija.

masinista

pre 6 godina

neki ljudi veruju da na planeti zemlji samo rimac i mask znaju da naprave elektricni motor...
(kol, 05. jul 2018 21:32)

elktromotor moze da napravi svako od nas u podrumu :) treba napraviti auto

мики

pre 6 godina

вредност Тесле на берзи је ненормално висока и упоредива са Фордом, тако да је коментар директора Форда потпуно коректан. берза је комична.

Vuk iz Pančeva.

pre 6 godina

Teske nebuloze izpisao direktor forda.
1. Tesla pravi automobile na struju i njih pravi vise nego ford! Mozda bi proizvodjac pegli trebao da tvituje da Tesla ne napravi ni jednu dok on napravi 100 na dan!?
2. Kad Tesla napravi auto hiljade ljudi cekaju ispred samo da ga vide il da deponuju novac u nadi da ce ga dobiti jednog dana a Ford ne ceka ni direktorova mama!

Zoki

pre 6 godina

@Rob Sinji - Consumers Report meri pouzdanost po tome koliko često ste odvezli automobil na servis da nešto poprave. Kada potrošiš pare na Teslu očekuješ da sve do poslednje sitnice radi besprekorno. Kod Forda su ti zahtevi malo niži. Pri tome računaj da se kod Tesle radi o novoj tehnologiji. Ford u Americi vozi ko mora. Ko ima više mogućnosti, uzima japanske automobile. Ko ima malo više, uzima nemačke. Šef Forda bi bio srećan da može da prodaje unapred kao Tesla, pa makar proizvodio 7000 sedmično.

The Unforgiven

pre 6 godina

Nova Tesla 114 hiljada eura. 98% Fordovih automobila 14 hiljada...
(kalkulator, 5. jul 2018 16:02)
-------------------------

Sta pricas ti? Najprodavaniji Fordov model je F-Series (cini oko 1/5 Fordove globalne prodaje) koji moze da kosta preko $100,000. I Ford opet proda preko milion njih svake godine. Na Fordovom glavnom trzista (Amerika) ne postoji Ford od $14,000. Jedine Tesle koje kostaju preko $100,000 su P100D verzije Modela S i Modela X i oba se prodaju u jako niskim brojevima. Ne budi smesan ...

obi van

pre 6 godina

električni automobil ima oko 80 pokretnih dijelova a klasični preko 1000. To je preko 10 puta manje tj. jednostavnije za montažu.
Drugim riječima Ford je u pravu - trebali bi da idu sa trake puno brže a ne sporije

мики

pre 6 godina

Ali bih pre kupio Teslu, nego Ford.
(Lune, 05. jul 2018 17:44)

свакако не би, пошто ретко ко у Србији има те паре. Тесла сигурно стрепи да ће Тојота и Немци масовно да крену да електричним аутомобилима које је лакше произвести.

Dragan, Ontario

pre 6 godina

Pricam sa kolegom iz SAD pre neki dan, a on je auto entuzijasta, o EV i on kaze znaci ne trosi nista dok stoji na semaforu. Onda mu objasnim sta je regenerativno kocenje i on reze "Ahh". Tek tada je shvatio EV i hibrid. A on je natprosecan vozac u SAD.
Eto toliko je vazna medijska paznja koju ima Tesla. Inace Nissan je taj koji pravi najvise EV, ali ne dize toliku frku oko toga.
Sto se tice onih koji se brinu kako ce se proizvesti tolika elektricna energija. Pa cisto da se zna da prosecna tona izvadjene nafte zahteva oko 120 kg utrosene nafte da se izvadi iz zemlje i transportuje. Ulaganja u nova istazivanja i naftne platforme su enormna. Za te pare mogu da se naprave ekoloske elektricne centrale. Samo je pitanje raspodele ulaganja kapitala.
To je politicko a ne tehnolosko pitanje. Otpori su ogromni jer je naftni lobi udruzen sa auto lobijem verovatno najmocniji lobi na svetu. A EV se ipak prave i prodaju i to je zadivljujuce i svedoci koliko je ta tehnologija superiorna vec sada, a tek je pocelo.
To je kao Nikola Tesla sa svojom neizmenicnom stujom protiv tada mocnog Edisona sa inferiornom jednosmernom strujom.
Mozda bi trebalo preimenovati Ford u Fordison.
Evo i nekoliko znacenja FORD na engleskom
(Fix Or Repair Daily) (Fu**er Only Runs Downhill) itd.

The Unforgiven

pre 6 godina

Kad Tesla napravi auto hiljade ljudi cekaju ispred samo da ga vide il da deponuju novac u nadi da ce ga dobiti jednog dana a Ford ne ceka ni direktorova mama!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Vuk iz Pančeva., 6. jul 2018 03:09)
-------------------

Onaj ko je uplatio depozit za Teslu ce i tako na kraju ustvari kupiti Forda - jer nece da ceka 3 godine na isporuku auta.

Moka

pre 6 godina

Ford I ako proizvede toliki broj automobila , prodaje ih 6 meseci , a Tesla se ceka I vise od godinu dana posle uplate , da Tesla ima kapacitete I radnike koliko ih ima Ford , cena Tesle bi bila mnogo manja i Ford bi prestao sa proizvodnjom. Zato radnici i vlasnici Forda i svi koji zive od Forda bolje da se mole bogu da do toga ne dodje , jer kvalitet i potrosnja vozila tjst ekonomska isplativost ne moze ni da se poredi.

The Unforgiven

pre 6 godina

kako je jadan ovaj Armstrong, nabio im Musk svima komplekse, čovek stvorio najbolji auto ni iz čega a ovi ne mogu ništa da prodaju!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (tebra, 6. jul 2018 01:13)
-----------------

Prodaja u 2017:
Ford 6,6 miliona
Tesla 103,000

Bas "ne mogu nista da prodaju" :)))

ja

pre 6 godina

Ja podrzavam Sve novo i unapredjeno. Bitno je da ljudi imaju izbor a ne da im se natura i zabranjuje sta da kupuju. Ekologija sa vozilima na električnu energiju nema nikakve veze. Pošto se električna energija ne proizvodi na ekološki način. Kada bih u ovom trenutku svi prešli na vozila na električni pogon. Ugasili bih svetlo na planeti. Ubrzani razvoj znači uništenje planete. Razmislite čime su se naši preci vozili samo pre 100 godina ( to je životni vek jednog čoveka).

The Unforgiven

pre 6 godina

@cinik - Ford je prosle godine napravio 2.460.000 automobila - 2000. godine su napravili 3.457.000, pa ti vidi.
(ha, 5. jul 2018 23:49)
---------------

Proveri opet brojeve. Fordova globalna prodaja prosle godine je bila 6,6 miliona.

ha

pre 6 godina

@cinik - Ford je prosle godine napravio 2.460.000 automobila - 2000. godine su napravili 3.457.000, pa ti vidi.
(ha, 5. jul 2018 23:49)
---…--

Proveri opet brojeve. Fordova globalna prodaja prosle godine je bila 6,6 miliona.
(The Unforgiven, 6. jul 2018 08:23)
--------------

U pravu si. Pretpostavljam da sam pogledao brojeve za Ameriku, ili Severnu Ameriku samo, a ne globalno.

Inace, kako neko rece, ljudi misle da samo Tesla pravi elektricne automobile. Trenutno, na severnoamerickom trzistu, plug-in elektricna vozila prodaju: Nisan, Toyota, Honda, Chevrolet, Volvo, Audi, VW, BMW, Fiat, Mercedes, Mitsubishi, Porsche, Cadillac, Kia, i naravno Tesla.

Rob sinji

pre 6 godina

U pravu ste da nije to isto. Mnogo je teže napraviti automobil sa unutrašnjim sagorevanjem nego električni. Ford je u pravu kada im se smeje. Kada jednog dana veliki proizvodjači udju u proizvodnju električnih vozila Tesla može samo da proda brend i možda fabriku baterija. Ostalo je bezvredno.

Zox

pre 6 godina

Je li to onaj Ford ciji je model Ford T 1908. trosio 12l/100km (gradska voznja jer i nije mogao brze od 70km/h, a nije bilo ni puteva), kao i danasnji Ford benzinci koji trose ISTO?

100 godina napretka? Ispada da je Ford napredovao samo u pravljenju sedista i limarije... Oni nekome da pricaju o tehnoloskom napretku...

Perica

pre 6 godina

Tesla dobija subvencije od svih vlada sveta, tako sto njegovi kupci ne plaćaju porez i tako vozilima pada cena ili se uvećava profit. Još jedna prodaja magle...
Budućnost? Ko će da proizvede dovoljno struje za sve automobile? Očito ovakvi automobili nisu budućnost.

C i n i k

pre 6 godina

Za 4 h tesko da Ford ili bilo koji drugi proizvodjac proizvede 7000 automobila, to mora da je neka sala ..
To bi znacilo cca 200 000 mesecno?
To ne samo da je nemoguce nego i besmisleno, jer ko to kupuje Ford u tom broju da bi imali toliku proizvodnju?

Molder

pre 6 godina

A koja to fabrika je imala bilo kakvo vozilo 1908?Henri Ford je jos 1896 u svojoj garazi napravio prvi auto,kad su japanci pravili rikse a drugi bicikle...I ford benzinac moj trosi 6,5 litara,a sta su sve napravili do sada i bili pioniri u auto industriji ne bi stalo do sutra da pisem...Edukuj se...108 pobeda samo u F1 imaju...

Slobodni Klikeri

pre 6 godina

Od tih 7000 Fordovih vozila za 7 dana,jedno 3000 ce stajati na parkingu fabrike neprodato narednih 7 meseci. Isto vazi i za proizvodnju u Americi gde su prosle godine morali na po 2-3 nedelje da zaustavljaju proizvodnju fabrika u SAD i Meksiku jer su imali zaliha za 3-6 meseci u zavisnosti od modela. Zasto se time ne pohvale?

Rob sinji

pre 6 godina

Pa što ne prave električne aute ti veliki... Šta, mrzi ih? Daju Tesli "fore"?
Tesla šije ostale u četiri parametra: cena baterija, softver, pozitivan imidž. To je ono što je za električne automobile i presudno...

Zato druže Pajo što u električnim automobilima nema para i ti automobili su još uvek realno loši. Pa i sam Tesla je konstantno na rubu bankrota i malo malo pa pročitamo kako je neko poginuo zbog lošeg automatskog pilota ili se zapalile baterije iz čista mira ili da je skraćena procedura kontrole kočnica... Od pozitivne slike kompanije ostali su samo oni koji voze kola na naftu a maštaju o struji.

kalkulator

pre 6 godina

Nova Tesla 114 hiljada eura. 98% Fordovih automobila 14 hiljada... Smesno je da covek uopste poredi Fordovu masovnu proozvodnju benzinskih i dizel automobila sa Teslom koji radi 100% elektricna kola. Imace za sve koji nisu vozili novi Teslin model mogu da vam kazem da je ludilo koliko je unapredjen. Puni se smesno brzo i ima znatno veci domet u odnosu na prethodnika.. Definitivno buducnost svetske auto industrije samo je pitanje godine ne vise ni decenije kad ce naftasi u istoriju..

Moka

pre 6 godina

Ford I ako proizvede toliki broj automobila , prodaje ih 6 meseci , a Tesla se ceka I vise od godinu dana posle uplate , da Tesla ima kapacitete I radnike koliko ih ima Ford , cena Tesle bi bila mnogo manja i Ford bi prestao sa proizvodnjom. Zato radnici i vlasnici Forda i svi koji zive od Forda bolje da se mole bogu da do toga ne dodje , jer kvalitet i potrosnja vozila tjst ekonomska isplativost ne moze ni da se poredi.

achitwn

pre 6 godina

A koja to fabrika je imala bilo kakvo vozilo 1908?Henri Ford je jos 1896 u svojoj garazi napravio prvi auto,kad su japanci pravili rikse a drugi bicikle...I ford benzinac moj trosi 6,5 litara,a sta su sve napravili do sada i bili pioniri u auto industriji ne bi stalo do sutra da pisem...Edukuj se...108 pobeda samo u F1 imaju...
(Molder, 05. jul 2018 11:40)
Ford je u americi na najnizoj lestvici po pitanju intetesa konzumera

Voja

pre 6 godina

Ford ne valja ? Focus tddi,2002 god. presao 425 000 km. Po gradu 7l,na otvorenom sa punim rezervoarom 1020km. Nista na njemu radjeno sem trapa,jer su nasi vrhunski putevi pravljeni za krda slonova. Mozda vama ford ne valja,ja ga kupujem opet,cim ovom dodje kraj,a ne nazire se za sada.

BorisNbg

pre 6 godina

Bravo za komentar da su se tako proizvodjaci kocija prvih godina smejali fordu.
Ford se obrukao i to ni manje ni vise nego evropski CEO.
Ford je jedno zlo koje ce da nestane.

markoc

pre 6 godina

Ford ne valja ? Focus tddi,2002 god. presao 425 000 km. Po gradu 7l,na otvorenom sa punim rezervoarom 1020km. Nista na njemu radjeno sem trapa,jer su nasi vrhunski putevi pravljeni za krda slonova. Mozda vama ford ne valja,ja ga kupujem opet,cim ovom dodje kraj,a ne nazire se za sada.
(Voja, 05. jul 2018 12:44)

po komentarima u srbiji covek bi rekao da se nijedna kola ne kvare do jedno 1000000km, kako se hvalite ! a u realnosti ne izlazite iz servisa ili tesite ostavljajuci komentare !

Goran

pre 6 godina

"Ford je automobil. Boeing je avion. Windows je operativni sistem. Sve ostalo su gluposti na koje se lože hipsteri."

Pre 30 godina verovatno si govorio da je Grundig televizor a Kodak foto-aparat.

Paja

pre 6 godina

Kada jednog dana veliki proizvodjači udju u proizvodnju električnih vozila Tesla može samo da proda brend i možda fabriku baterija. Ostalo je bezvredno.
(Rob sinji, 05. jul 2018 11:15)

Pa što ne prave električne aute ti veliki... Šta, mrzi ih? Daju Tesli "fore"?
Tesla šije ostale u četiri parametra: cena baterija, softver, pozitivan imidž. To je ono što je za električne automobile i presudno...

Ratko

pre 6 godina

@T, malo si pobrkao loncice. Ford je uveo nov nacin u samom procesu proizvodnje, poznatiji kao proizvodna traka, pa je u periodu izmedju 1912-1915 utrostrucio proizvodnju sto je dovelo do jeftinijeg proizvoda. A sto se tice kocija, njih su ugrozili nemacki proizvodjaci dajmler, benc i oto jos sredinom 19-og veka. Tako da taj tvoj komentar bas i nema neke veze sa mozgom. Mozda su se ovde na balkanu vozile kocije u to vreme masovno ali na zapadu i nije bilo tako. A za teslu i muska podrska. Inace ce mu mnogo znaciti sta mi ovde mislimo i pisemo, nece moci da zaspi ako ne dobije podrsku nekih ovde :)

Zile

pre 6 godina

"Na prvi pogled, dobar "burn". Ali, kada se udubite malo više, vidite da ovaj, očigledno zajedljiv komentar, dolazi iz straha od uspona Tesle (jer, zašto bi, inače, gigant automobilske industrije prozivao jednu malu automobilsku kompaniju? To vam je kao kad bi Tramp prozivao Vučića, zato što SAD ima milion vojnika, a mi samo 20-tak hiljada)."

Ocigledno nisi upucen da se Ilon Mask ne skida sa naslovnih strana u SAD i da ima status bozanstva kod jednog dela populacije. Tesla u SAD ima veci medijski prostor nego svi ostali proizvodjaci kola u svetu zajedno. Zive na poreskim olaksicama i jos mnogo cemu. Da u SAD zaista postoji trzisna ekonomija Tesla bi do sada bankrotirao 100 puta. Kada bi Ford imao jedan neuspesan kvartal na nivou poslednjih Teslinih 10, vec bi bankrotirao. Tesla gubi u milijardama po kvartalu, dok je Ford uvek profitabilan, a kao Tesla vredi vise od Forda? E zbog toga predstavnici Forda prave sale na racun Tesle.

ja

pre 6 godina

Ja podrzavam Sve novo i unapredjeno. Bitno je da ljudi imaju izbor a ne da im se natura i zabranjuje sta da kupuju. Ekologija sa vozilima na električnu energiju nema nikakve veze. Pošto se električna energija ne proizvodi na ekološki način. Kada bih u ovom trenutku svi prešli na vozila na električni pogon. Ugasili bih svetlo na planeti. Ubrzani razvoj znači uništenje planete. Razmislite čime su se naši preci vozili samo pre 100 godina ( to je životni vek jednog čoveka).

ja

pre 6 godina

Na prvi pogled, dobar "burn". Ali, kada se udubite malo više, vidite da ovaj, očigledno zajedljiv komentar, dolazi iz straha od uspona Tesle (jer, zašto bi, inače, gigant automobilske industrije prozivao jednu malu automobilsku kompaniju? To vam je kao kad bi Tramp prozivao Vučića, zato što SAD ima milion vojnika, a mi samo 20-tak hiljada).

Ford je ovde pokazao svoju nemoć, prozivanjem Tesle za jedini problem koji ova ima - a to su nedovoljno razvijeni kapaciteti za proizvodnju. Kada se to prevaziđe (a to je ipak proces koji će da traje godinama), mislite li da će Ford imati neki osnov da pecne Teslu? A obrnuto?

Oskar

pre 6 godina

@Rob sinji:

"Zato druže Pajo što u električnim automobilima nema para i ti automobili su još uvek realno loši."


- Nema para? Imao si na B92 vest (a evo ti i detaljnije - https://global.handelsblatt.com/companies/german-fears-covert-look-hood-tesla-930180) gde proizvodnju Tesla Modela 3 košta oko 28.000$, a oni trenutno prodaju skuplje verzije koje su preko 44.000$ (ako uzmeš crnu boju i bateriju od 75 kWh).

Loši? Provozao si neki?

"Pa i sam Tesla je konstantno na rubu bankrota"

- Jeste, od kako je prvi Roadster izašao Tesla je na ivici bankrota pa sve do danas. Samo nikako da bankrotira.

"malo malo pa pročitamo kako je neko poginuo zbog lošeg automatskog pilota"

- Čitaćemo o tome još mnogo, nivo 2 je zeznut, jer ti kao vozač pomisliš posle nekog vremena da možeš da veruješ autu i ponekada zanemariš upozorenja koja ti govore da se ruke *uvek* moraju držati na volanu, zato moraš biti spreman da preuzmeš svaki momenat. Autopilot ima greške, međutim najveća je greška kada pomisliš da možeš ruke da skineš sa volana i da gledaš u telefon.

Postoji razlog zašto Waymo od početka puca na nivo 5, baš da bi upravo izbegao ovakve scene.

"ili se zapalile baterije iz čista mira"
- Gore i ostali auti, pa nemamo vesti o tome.

"da je skraćena procedura kontrole kočnica"
- Misliš na ovo?
https://www.cnet.com/roadshow/news/2018-tesla-model-3-brake-roll-test/

Molder

pre 6 godina

Za sve oni koji pljuju po Fordu,pojma nemaju da nije bilo istog Tesla ne bi ni postojao...Sta je Ford,na koliko kontinenata ima fabrika,koliko razlicitih automobila pravi,koliko njih se koriste u raznim sluzbama za pomoc covecanstvu,koliko je hranilo decu uz pomoc njega,ne vredi onima bez sirine pricati...A ovaj lik nikakvu revoluciju nije doneo,to svi danas rade,cak i privatnik u Hrvatskoj,a kamoli auto giganti...Ali je ovaj vest manipulator,pa izmisli recimo da se finansira depozitima,kao piramidalna sema i prodje mu...A o tome da je to "ekoloski","cuva nam decu" i sl gluposti,to je za plakanje...Pa odakle tolika struja pametnjakovici,pa tresnuce vam nuklearke na svalih par kilometara,dovoljno jedna greska i uzivacemo u," ekologiji"...da ne verujes

mix

pre 6 godina

Tako je kad si zajedljiv seljak covek. Umesto da si džek pa da pohvalis napredak neke nove firme ti im se smejes...to samo pokazuje kako mrzis tuđi uspeh i kako si sebican i na kraju kako se plasis konkurencije...

markoc

pre 6 godina

A koja to fabrika je imala bilo kakvo vozilo 1908?Henri Ford je jos 1896 u svojoj garazi napravio prvi auto,kad su japanci pravili rikse a drugi bicikle...I ford benzinac moj trosi 6,5 litara,a sta su sve napravili do sada i bili pioniri u auto industriji ne bi stalo do sutra da pisem...Edukuj se...108 pobeda samo u F1 imaju...
(Molder, 05. jul 2018 11:40)

oni kao fabricka ekipa 108 pobeda sami za kolilo godina a Sumaher sam 91 u 3 ekipe. i sta sad ?!

Oskar

pre 6 godina

Ford je od 2011 pa do danas prodao ~9000 Ford Focus Electric auta, dok Tesla proizvede ~5000 Modela 3 nedeljno i ima listu čekanja koju ne stiže da isporuči.

Zoki

pre 6 godina

@Rob Sinji - Consumers Report meri pouzdanost po tome koliko često ste odvezli automobil na servis da nešto poprave. Kada potrošiš pare na Teslu očekuješ da sve do poslednje sitnice radi besprekorno. Kod Forda su ti zahtevi malo niži. Pri tome računaj da se kod Tesle radi o novoj tehnologiji. Ford u Americi vozi ko mora. Ko ima više mogućnosti, uzima japanske automobile. Ko ima malo više, uzima nemačke. Šef Forda bi bio srećan da može da prodaje unapred kao Tesla, pa makar proizvodio 7000 sedmično.

achitwn

pre 6 godina

Koji glup twit. Teala je kompanija kja nije postojala pre 20 a nije imala ozbiljni fabriku pre 10godina. Oni su krenuli od nule i uce u ovom business. To bi bli osto kao kad bi se Tim Cook ismevao sa Fordom koliko im treba da release novi sofware za fordov entertainment sistem.

p

pre 6 godina

razlika je samo u tome sto je teslu pokrenuo ilon mask a ovaj armstrong radi za platu i ulizuje se direktorima na visim pozicijama i radi u vec razradjenoj firmi,sa tim sto mora da slusa sta mu se kaze. dok ilon ima svoju viziju i uspeo je da zivi svoj san. i cini mi se da bi ipak bilo malo bolje kada bi svi vozili na struju,ekologije radi

Ostao ovde

pre 6 godina

A koja to fabrika je imala bilo kakvo vozilo 1908?Henri Ford je jos 1896 u svojoj garazi napravio prvi auto,kad su japanci pravili rikse a drugi bicikle...I ford benzinac moj trosi 6,5 litara,a sta su sve napravili do sada i bili pioniri u auto industriji ne bi stalo do sutra da pisem...Edukuj se...108 pobeda samo u F1 imaju...
(Molder, 05. jul 2018 11:40)
Pogledaj ti bolje tu potrosnju.Nije to vise od 5lit.garantovano.Mozda cak i 4.5l ?

netko

pre 6 godina

Tesla dobija subvencije od svih vlada sveta, tako sto njegovi kupci ne plaćaju porez i tako vozilima pada cena ili se uvećava profit. Još jedna prodaja magle...
Budućnost? Ko će da proizvede dovoljno struje za sve automobile? Očito ovakvi automobili nisu budućnost.
(Perica, 5. jul 2018 14:17)

a ovi sadasnji imaju buducnost?
kad nafte ima za nekoliko decenija max? uskoro ce biti skupo ko djavo.

amerima je vec jednom zamalo propala auto industrija jer se nisu hteli menjati, i sad se ti poznati americki proizvodjac ponasaju isto kao da sutra ne postoji. lako je fordu praviti salu kad imaju proizvodnju vec sto godina, da sad pocinju sa nule, i uvode nesto novo kao tesla mozda ni 100 auta ne bi prodali za god dana. jos kad uskoro osete sve cari trampovih populistickih poteza kukace kao 90ih.

tesla pokusava barem nesto novo.
usput, ako uspeju naucnici da naprave fuzione reaktore koje ce praviti velike kolicine jeftine struje tesla ce biti na konju. a ovi pametni ce da kmece jer ce biti u tehnoloskom zaostatku.

a i dosadni ste sa subvencijama. ne daju sve drzave iste, a ako neko ima mogucnost jeftinog punjenja pre ce kupiti teslu nego tamo neki ford.

trajce

pre 6 godina

@Paja
Pajo, ne ljuti se, ali ne razmišljaš kao vlasnici velikih autokompanija i nafnog lobija.
Znaš, još pre nekih tridesetak godina, kada sam bio dete, pročitah u Politikinom zabavniku kao vest (rubrika "Jeste li znali da...", ako se dobro sećam), da je neki inženjer napravio auto koji ide na vodu! Da - na vodu, ne na vodonik.
Otkupljen mu je patent od strane mercedesa.mislim. Posle toliko godina, mi i dalje vozimo iste automobile.
Odgovor je jednostavan - dok se ne istroši sva postojeća tehnologija u koju je uloženo dosta para, sve novije i bolje tehnologije će u fioku.
Tako veliki proizvođači čekaju pravi trenutak da plasiraju električne automobile ili možda čak neke druge tehnologije.kada ONI budu smatrali da je pravo vreme.

Miloš

pre 6 godina

Pored automobila Tesla baterije se koriste za potrebe domacinstva (Tesla wall), za solarni krov ali i za industrijska skladista struje npr u Australiji i u Americi.

Dakle nisu samo automobili vec ekosistem. Sto neko napisa dovoljno je videti mrezu punjaca pa ti je sve jasno.

Vuk iz Pančeva.

pre 6 godina

Teske nebuloze izpisao direktor forda.
1. Tesla pravi automobile na struju i njih pravi vise nego ford! Mozda bi proizvodjac pegli trebao da tvituje da Tesla ne napravi ni jednu dok on napravi 100 na dan!?
2. Kad Tesla napravi auto hiljade ljudi cekaju ispred samo da ga vide il da deponuju novac u nadi da ce ga dobiti jednog dana a Ford ne ceka ni direktorova mama!

Miroslav,Negotin

pre 6 godina

Gospodo srucnjaciFORD je prvi poceo da pravi kola na liniji{serijski),a prvi auto je na vasu nesrecu napravljen u nemackoj,sada je poznat pod imenom MERCEDES,cisto malo,a FORDU je lako da se hvali kad postoji 100 tinak god,TESLINIrezultati za svaku pohvalu.

Rob Sinji

pre 6 godina

Ne volim da se nadmudrujem po komentarima ali posto drugarima zaljubljenicima u tehnologiju izmicu podaci o pouzdanosti automobila evo linka :
https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/car-brands-reliability-how-they-stack-up/
Po pouzdanosti prosle godine Tesla je 21. a Ford 15. na svetu. Naravno listu predvode Japanci kao i decenijama unazad. Realno volim i ja iskorake u tehnologiji ali elektricni automobili su jos uvek tek u povoju i potrajace jos dok se ne razviju baterije ili gorive celije ili sto rece neko fuzioni reaktori velicine kutije za cipele koji ce dati realne prednosti vozilima na struju. Tesla za sada prodaje maglu u vidu ne bas pouzdanog automobila na koji se predugo ceka i koji se placa tri puta vise nego sto realno vredi. A i sa tom cenom fabrika koja ga pravi jedva opstaje na trzistu koje je postalo toliko surovo da su i Nemci uhvaceni u kradji da bi opstali.

Ratko

pre 6 godina

Najjaci su mi ovi sto znaju sta je buducnost i kako ce ona izgledati. Nemojte da ste ludi, pa to niko sa sigurnoscu ne zna. Od kada je sveta i veka postoje velike revolucije u razlicitim industrijama. Evidentno je da motori sa unutrasnjim sagorevanjem nisu dugorocna buducnos, dok kao hibridi mogu jos da pozive dok se ne prevazidju postojeci problemi kod vozila na struju. Cak sta vise automobili na vodonik i gorivne celije predstavljaju realnije resenje, jer vec se koriste u nekim drugim vidovima transporta. To je mnogo teze napraviti nego auto na struju, zato mnogi i ne pokusavaju dok se ne razbistri slika. Sada ce neko da kaze da auto na vodonik kroz rezervoar istog izlazi jer je molekul jako sitan da bi se zadrzao, jesto to je istina i taj gubitak iznosi 1% ukupne kolicine rezervoara na godisnjem nivou, bilo je u jednoj nasoj emisiji o tome, mozete da proverite i u istom casopisu. Tako da vizionari i predskazivaci sudbine spustite strasti i pustite da vreme pokaze sta je istina. Do tada dzabe trosite tastature

bojan

pre 6 godina

Pa što ne prave električne aute ti veliki... Šta, mrzi ih? Daju Tesli "fore"?
Tesla šije ostale u četiri parametra: cena baterija, softver, pozitivan imidž. To je ono što je za električne automobile i presudno...

Zato druže Pajo što u električnim automobilima nema para i ti automobili su još uvek realno loši. Pa i sam Tesla je konstantno na rubu bankrota i malo malo pa pročitamo kako je neko poginuo zbog lošeg automatskog pilota ili se zapalile baterije iz čista mira ili da je skraćena procedura kontrole kočnica... Od pozitivne slike kompanije ostali su samo oni koji voze kola na naftu a maštaju o struji.
(Rob sinji, 5. jul 2018 15:33)

Druze sinji, bas me zanima sta kaze statistika, koji su automobili sigurniji. i kakve uopste veze ima autopilot sa elektricnim automobilima?
ne znam gde sve to svako malo procitas, posto meni uporno promice.
Problem sa elektricnim automobilima je jednostavan, prosto ne postoji u ovom momentu dovoljno struje da bi ih pokretali, kad bi se ljudi tek tako presaltovali na elektriku. tu je naravno i problem kvalitetnog skladistenja elektricne energije kao i nepostojeca mreza punjaca, ali ovo prvo je esencijalno.

obi van

pre 6 godina

električni automobil ima oko 80 pokretnih dijelova a klasični preko 1000. To je preko 10 puta manje tj. jednostavnije za montažu.
Drugim riječima Ford je u pravu - trebali bi da idu sa trake puno brže a ne sporije

BorisNbg

pre 6 godina

Stoji opaska Forda ali to je fabrika koja postoji 120 godina.
Malo je neukusno porediti sa startapom koji traje par godina i gura tehnologiju koja je nova i nije siroko prihvacena.
Kompleksi. Taj ford sa vizijom koju imaju nece daleko dogurati pa vise su u usa prodavali tojota ili honda od forda.

hahaha

pre 6 godina

Djoka... ti vrlo verovatno nisi niti ces u zivotu videti kineski zid.Forda ocigledno nisi vozio niti si dostojan da ga vozis. Ja verujem da su ljudi zadoviljni sa jugicima kojeg ti garnat posedujes. Ford tacno da nije bio kvalitetan u jednom odredjenom periodu ali ovi danas su vise nego dobri.

mojih 2 dinara

pre 6 godina

Sad da se Musk pohvali koliko je raketa poslao u orbitu? :)
U svakom slučaju Ford i Tesla su dve veoma različite kompanije. Prva pravi SUS automobile i želi da pobedi konkurenciju. Druga električne automobile, baterije, solarne panele itd. i želi da podstakne konkurenciju da i oni prave električne automobile.
Više mi se sviđa pristup Tesle. Mislim da je dobar poslovni model. Kada uskoro tržište prevagne u korist električnih automobila, Tesla će imati zaradu ne samo od prodaje automobila, već i od proizvodnji baterija za konkurenciju i naplate punjenja tih baterija na svojim stanicama. Trenutno imaju preko 1500 "superchargera" preko 5000 "destination chargera" i dalje šire mrežu (preko 15000). Svi proizvođači automobila na svetu zajedno nemaju toliko stanica da pune sve svoje električne automobile.
Počinjem da se osećam kao neki bot za Teslu, ali stvarno verujem da menjaju svet na bolje, iako verovatno nikada neću moći da priuštim njihov automobil. Možda će moja deca živeti u svetu gde neće disati vazduh pun izduvnih gasova dizelaša čiji su vlasnici uklonili DPF filter...

The Unforgiven

pre 6 godina

Kad Tesla napravi auto hiljade ljudi cekaju ispred samo da ga vide il da deponuju novac u nadi da ce ga dobiti jednog dana a Ford ne ceka ni direktorova mama!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Vuk iz Pančeva., 6. jul 2018 03:09)
-------------------

Onaj ko je uplatio depozit za Teslu ce i tako na kraju ustvari kupiti Forda - jer nece da ceka 3 godine na isporuku auta.

мики

pre 6 godina

вредност Тесле на берзи је ненормално висока и упоредива са Фордом, тако да је коментар директора Форда потпуно коректан. берза је комична.

Dragan, Ontario

pre 6 godina

Pricam sa kolegom iz SAD pre neki dan, a on je auto entuzijasta, o EV i on kaze znaci ne trosi nista dok stoji na semaforu. Onda mu objasnim sta je regenerativno kocenje i on reze "Ahh". Tek tada je shvatio EV i hibrid. A on je natprosecan vozac u SAD.
Eto toliko je vazna medijska paznja koju ima Tesla. Inace Nissan je taj koji pravi najvise EV, ali ne dize toliku frku oko toga.
Sto se tice onih koji se brinu kako ce se proizvesti tolika elektricna energija. Pa cisto da se zna da prosecna tona izvadjene nafte zahteva oko 120 kg utrosene nafte da se izvadi iz zemlje i transportuje. Ulaganja u nova istazivanja i naftne platforme su enormna. Za te pare mogu da se naprave ekoloske elektricne centrale. Samo je pitanje raspodele ulaganja kapitala.
To je politicko a ne tehnolosko pitanje. Otpori su ogromni jer je naftni lobi udruzen sa auto lobijem verovatno najmocniji lobi na svetu. A EV se ipak prave i prodaju i to je zadivljujuce i svedoci koliko je ta tehnologija superiorna vec sada, a tek je pocelo.
To je kao Nikola Tesla sa svojom neizmenicnom stujom protiv tada mocnog Edisona sa inferiornom jednosmernom strujom.
Mozda bi trebalo preimenovati Ford u Fordison.
Evo i nekoliko znacenja FORD na engleskom
(Fix Or Repair Daily) (Fu**er Only Runs Downhill) itd.

The Unforgiven

pre 6 godina

kako je jadan ovaj Armstrong, nabio im Musk svima komplekse, čovek stvorio najbolji auto ni iz čega a ovi ne mogu ništa da prodaju!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (tebra, 6. jul 2018 01:13)
-----------------

Prodaja u 2017:
Ford 6,6 miliona
Tesla 103,000

Bas "ne mogu nista da prodaju" :)))

Hehe

pre 6 godina

@(Rob sinji, 5. jul 2018 15:33)

Autopilot nije pravi autopilot i lepo stoji upozorenje da je potrebno da si uvek u pripravnosti, a ne da spavas, citas novine ili ko zna sta radis na zadnjem sedistu.

allegretto

pre 6 godina

Koji glup twit. Teala je kompanija kja nije postojala pre 20 a nije imala ozbiljni fabriku pre 10godina. Oni su krenuli od nule i uce u ovom business. To bi bli osto kao kad bi se Tim Cook ismevao sa Fordom koliko im treba da release novi sofware za fordov entertainment sistem.
(achitwn, 05. jul 2018 15:13)

A da ti, ta početak, prvo pročitaš šta si napisao pre slanja? Svaki tvoj komentar je potpuno nerazumljiv, a mešaš se u sve kao naš vrli vođa... Sve i da si, ponekad, u pravu džaba kad te skoro niko normalan ne razume...

The Unforgiven

pre 6 godina

Nova Tesla 114 hiljada eura. 98% Fordovih automobila 14 hiljada...
(kalkulator, 5. jul 2018 16:02)
-------------------------

Sta pricas ti? Najprodavaniji Fordov model je F-Series (cini oko 1/5 Fordove globalne prodaje) koji moze da kosta preko $100,000. I Ford opet proda preko milion njih svake godine. Na Fordovom glavnom trzista (Amerika) ne postoji Ford od $14,000. Jedine Tesle koje kostaju preko $100,000 su P100D verzije Modela S i Modela X i oba se prodaju u jako niskim brojevima. Ne budi smesan ...

мики

pre 6 godina

Ali bih pre kupio Teslu, nego Ford.
(Lune, 05. jul 2018 17:44)

свакако не би, пошто ретко ко у Србији има те паре. Тесла сигурно стрепи да ће Тојота и Немци масовно да крену да електричним аутомобилима које је лакше произвести.

svasta

pre 6 godina

@cinik zamisli ima proizvodjaca koji proizvode vise od 10 MILIONA automobila godisnje (4x vise nego sto je tebi nemoguce). Ko li kupuje toliko glupih automobila...

T2

pre 6 godina

@molder Do pojave Tesle, električni automobili su bili sprdnja. Musk je prvi napravio električni automobil kojeg ljudi žele da kupe. Kao što je Ford napravio prvi automobil kojeg iko želi da kupi. Što se tiče tehnologije: Tesla je prvi uveo termičku kontrolu baterija. Tesla model 3 ima najnaprednije litijum jonske baterije, sa minimalnom količinom kobalta a on je jedna od najskupljih komponenti. I ima motor o kojem čak nismo ni učili na ETF-u. Napravili su kombinaciju step motora i sinhronog motora. Tako da zapravo oni jedini ozbiljno prave električne automobile, ostali se pretvaraju. Uspeli su da nađu više puta gde ima mesta za napredak u nečemu što deluje kao zrela tehnologija.

pedja

pre 6 godina

neki ljudi veruju da na planeti zemlji samo rimac i mask znaju da naprave elektricni motor...
(kol, 05. jul 2018 21:32)
U stvari Rimac ni ne zna da napravi elektricni motor vec ugradjuje gotov

masinista

pre 6 godina

neki ljudi veruju da na planeti zemlji samo rimac i mask znaju da naprave elektricni motor...
(kol, 05. jul 2018 21:32)

elktromotor moze da napravi svako od nas u podrumu :) treba napraviti auto

The Unforgiven

pre 6 godina

@cinik - Ford je prosle godine napravio 2.460.000 automobila - 2000. godine su napravili 3.457.000, pa ti vidi.
(ha, 5. jul 2018 23:49)
---------------

Proveri opet brojeve. Fordova globalna prodaja prosle godine je bila 6,6 miliona.

ha

pre 6 godina

@cinik - Ford je prosle godine napravio 2.460.000 automobila - 2000. godine su napravili 3.457.000, pa ti vidi.
(ha, 5. jul 2018 23:49)
---…--

Proveri opet brojeve. Fordova globalna prodaja prosle godine je bila 6,6 miliona.
(The Unforgiven, 6. jul 2018 08:23)
--------------

U pravu si. Pretpostavljam da sam pogledao brojeve za Ameriku, ili Severnu Ameriku samo, a ne globalno.

Inace, kako neko rece, ljudi misle da samo Tesla pravi elektricne automobile. Trenutno, na severnoamerickom trzistu, plug-in elektricna vozila prodaju: Nisan, Toyota, Honda, Chevrolet, Volvo, Audi, VW, BMW, Fiat, Mercedes, Mitsubishi, Porsche, Cadillac, Kia, i naravno Tesla.