27.09.2024.

Neverovatno otkriće: Dešifrovana najstarija ljudska DNK ikada

Najnovija naučna studija otkrila je da je ljudski genom star 10.000 godina genetski sličan etničkim grupama koje danas žive u provinciji Zapadni Kejp u Južnoj Africi.

Izvor: DW

Neverovatno otkriće: Dešifrovana najstarija ljudska DNK ikada
Peshkova/Shutterstock

Najstarije ikada pronađene ljudske genome u Južnoj Africi, dobijene iz ostataka dve osobe koje su živele pre oko 10.000 godina, rekonstruisao je tim istraživača sa Univerziteta Kejptaun (UCT) i Instituta Maks Plank za evolutivnu antropologiju, izvestila je novinska agencija AFP.

Genetske sekvence potiču od muškarca i žene čiji su ostaci pronađeni u steni u blizini južnog priobalnog grada Džordža, oko 370 kilometara istočno od Kejptauna, izjavila je Viktorija Gibons, profesorka biološke antropologije na UCT.

Oni su među trinaest sekvenci rekonstruisanih od ljudskih ostataka pronađenih u skloništu Oakhurst, koji su živeli između 1.300 i 10.000 godina. Pre ovih otkrića, najstariji rekonstruisani genomi iz regiona vodili su poreklo od pre oko 2.000 godina.

Genetska stabilnost u najjužnijem delu Afrike

Studija iz Oakhursta dovela je do iznenađujućeg otkrića - najstariji genomi genetski su slični grupama San i Koekoe, koje danas žive u istom regionu, saopštio je UCT.

Slične studije iz Evrope otkrile su istoriju velikih genetskih promena, nastalih usled ljudskih migracija tokom poslednjih 10.000 godina, izjavio je vođa studije Joša Grecinger.

"Dobijeni rezultati iz najjužnijeg dela Afrike su prilično drugačiji i sugerišu dugu istoriju relativne genetske stabilnosti", rekao je on.
Ovo se promenilo pre oko 1.200 godina, kada su pristigle pridošlice. Oni su u region doneli stočarstvo, poljoprivredu i nove jezike, i počeli da stupaju u interakciju sa lokalnim grupama lovaca sakupljača.

Iako se neki od najranijih dokaza o modernim ljudima mogu pronaći u južnoj Africi, oni su uglavnom loše očuvani, a novija tehnologija omogućava da se taj DNK dobije, izjavila je Viktorija Gibons za AFP, a preneo DW.

Šolc ugasio snove EU

Neprijateljstvo Olafa Šolca prema Unikreditovom preuzimanju Komercbanke znak je da će panevropska integracija ostati nedostižna, piše Politiko.

25.9.2024.