19.09.2024.

Zemlja dobija "drugi Mesec"

Zemljina gravitaciona sila će prouzrokovati da zarobljeni asteroid kruži oko planete oko dva meseca.

Zemlja dobija "drugi Mesec"
Shutterstock/Grey Zone

Tako će ove jeseni, na ograničeno vreme, Zemlja dobiti "drugi mesec", piše Gardijan.

Prema studiji objavljenoj ove nedelje, asteroid dužine gradskog autobusa biće zarobljen gravitacionom silom Zemlje i orbitiraće oko naše planete oko dva meseca, postajući "mini mesec".

Asteroid će orbitirati oko planete Zemlje od 29. septembra do 25. novembra pre nego što se vrati u svoj dom, pojas asteroida koji kruži oko Sunca.

"Objekat koji će nas posetiti pripada pojasu asteroida Arjuna, sekundarnom pojasu asteroida koji je sastavljen od svemirskih stena koje prate orbite vrlo slične Zemljinoj", rekao je Karlos de la Fuente Markos, profesor na Univerzitetu Komplutense u Madridu i glavni autor istraživanja, za Space.com.

Objasnio je da neki od asteroida iz pojasa Arjuna mogu prići relativno blizu Zemlji, na oko 2,8 miliona milja (4,5 miliona kilometara).

Ako se kreću relativno sporo za asteroide, brzinom od oko 2.200 milja na sat (3.540 km/h), tada njihove putanje postaju snažnije pod uticajem Zemljine gravitacije nego inače.

"Pod ovim uslovima… objekat može postati privremeni Zemljin Mesec", rekao je, dodajući da će se to dogoditi sa pomenutim asteroidom počevši od sledeće nedelje i da će trajati oko dva meseca.

Takođe je napomenuo da asteroid neće pratiti potpunu orbitu oko Zemlje.

Asteroid je otkriven 7. avgusta putem sistema Asteroid Terrestrial-Impact Last Alert System (Atlas), programa koji finansira NASA.

Asteroid je dug oko 10 metara, što je izuzetno malo u poređenju sa Zemljinim Mesecom, čiji prečnik iznosi oko 3.474 kilometra.

Objekat će biti "previše mali i slab za uobičajene amaterske teleskope i dvoglede", dodao je Markos.

"Međutim, objekat se nalazi u opsegu osvetljenosti u kojem tipični teleskopi koje koriste profesionalni astronomi mogu da ga otkriju."

Naučnici su dodali da veruju da će se ovaj mini mesec vratiti u Zemljinu orbitu ponovo 2055. godine.

Ovo nije prvi put da Zemlja ima mini mesec. Istraživači su napisali u svom radu da su se dva mini meseca dogodila 1981. i 2022. godine.