29.07.2024.

Naučnici pronašli dokaze da je život počeo pre 2,1 milijardu godina

Grupa međunarodnih naučnika objavila je da je pronašla nove dokaze za potvrdu teorije da je složen život na Zemlji možda počeo 1,5 milijardi godina ranije nego što se mislilo.

Izvor: Tanjug

Naučnici pronašli dokaze da je život počeo pre 2,1 milijardu godina
Profimedia

Tim koji radi u Gabonu otkrio je dokaze koji pokazuju da je bilo uslova za život jednoćelijskih životinja pre dve milijarde i sto miliona godina, prenosi Bi-Bi-Si (BBC).

Naučnici su u Fransvilu u Gabonu proučavali hemijski sastav stene na kojoj je otkrivena formacija za koju do sada nije sa sigurnošću utvrđeno da li predstavlja fosil i otkrili da su postojali uslovi za život neposredno pre pojave formacije, pošto su utvrdili visoke nivoe kiseonika i fosfora nastale usled sudara dve kontinentalne ploče pod vodom, što je dovelo do stvaranja vulkanske aktivnosti.

Rezultati tih istraživanja objavljeni su u časopisu Precambrian Research. Naučnici su naveli da se ti organizmi nisu širili globalno i da su na kraju izumrli.

Ove ideje predstavljaju veliko odstupanje od konvencionalnog naučnog mišljenja, pošto većina stručnjaka veruje da je život životinja počeo pre oko 635 miliona godina, navodi BBC.

Najnovije istraživanje doprinosi tekućoj debati o tome da li su do sada neobjašnjene formacije pronađene u Fransvilu u Gabonu fosili. Profesor Ernest Či Fru s Univerziteta u Kardifu u Velsu u Velikoj Britaniji, koji je radio s međunarodnim timom naučnika, rekao je za BBC da bi, ako je njegova teorija tačna, ti oblici života bili slični sluzavoj plesni – jednoćelijskom organizmu koji se razmnožava pomoću spora.

Či Fru je rekao da je njegov rad pomogao da se dokažu ideje o procesima koji stvaraju život na Zemlji jer su u Gabonu na steni pronađeni fosili.

S druge strane, profesor Grejam Šilds s Univerzitetskog koledža u Londonu, koji nije bio uključen u istraživanje, kaže da ima rezerve prema tim istraživanjima, ističući da je potrebno više dokaza.