19.07.2024.

Jake kiše otkrile jedan od najstarijih fosila dinosaurusa na svetu FOTO

Jake kiše u Brazilu otkrile su jedan od najstarijih fosila dinosaurusa na svetu, a naučnici veruju da će im to otkriće pomoći da rasvetle doba u kojem su živeli i ceo tok evolucije.

Izvor: Tanjug

Jake kiše otkrile jedan od najstarijih fosila dinosaurusa na svetu FOTO
Gorodenkoff/ Shutterstock

Obilne kiše su, kako mediji navode, citirajući naučnike, na površinu izvukle neverovanto oktriće fosil koji je bio sakriven milionima godina a potiče iz doba superkontinenta.

Tim predvođen paleontologom Rodrigom Tempom Milerom sa Federalnog univerziteta Santa Marija naišao je na skoro kompletan fosilizovani skelet dinosaurusa.

Kako navodi AP, veruje se da je primerak jedan od najstarijih dinosaurusa na svetu, koji datira od pre 233 miliona godina.

Ostaci su pronađeni u blizini rezervoara u brazilskoj opštini Sao Žoa. Miler je za AP rekao da je istraživački tim bio "iznenađen" kada je otkrio kosti. Međutim, dodaju da rezulati još nisu objavljeni u nekom naučnom časopisu.

To ogromno stvorenje živelo je tokom perioda trijasa, koji je trajao od pre 252 miliona do 201 milion godina. Bilo je to vreme kada su svi kontinenti bili spojeni u superkontinent poznat kao Pangea. Za samo četiri dana, tim je pedantno iskopao lokaciju, pažljivo izvlačeći blok stene u kome se nalazi ceo skelet.

Ovaj blok je zatim transportovan u laboratoriju na dalju analizu. Na osnovu analize fosila, dinosaurus je verovatno bio dugačak oko 2,5 metara. Miler kaže da je, kada su provirile kosti, nakon kiše, u početku izgledalo kao da će naći samo nekoliko izolovanih kostiju, ali da su kada su završili iskopavanje videli da imaju skoro ceo skelet.

Brazilski istraživači veruju da pripada porodici Herrerasauridae, koja uključuje rane vršne mesojede teropoda koji su živeli tokom perioda trijasa.

"Mađarska neće preživeti"

Mađarska neće preživeti bez ruske nafte, odluka Ukrajine da obustavi isporuke LUKOIL-a preko naftovoda Družba postala je ozbiljan izazov za zemlju, rekao je mađarski ministar spoljnih poslova Peter Sijarto u intervjuu televiziji RBK.

2.9.2024.