24.06.2024.

Otkriveno novo stvorenje: Ima zube nalik ljudskima FOTO

Nova vrsta ribe nalik pirani, po imenu pacu, nedavno je pronađena kako se krije među nekoliko skoro identičnih vrsta u reci Amazon. Istraživači su je nazvali po Sauronu iz "Gospodara prstenova".

Otkriveno novo stvorenje: Ima zube nalik ljudskima FOTO
Shutterstock/Erik Klietsch

Nova vrsta ribe nalik na piranu otkrivena je u reci Amazon nakon što se godinama saživela sa skoro identičnom vrstom, zbog čega se skoro 200 godina mislilo da pripada upravo toj grupi.

Naučnici su novopronađenu ribu nazvali po gospodaru Sauronu iz Tolkinovog "Gospodar prstenova".

Međutim, riba nije ni blizu toliko strašna kao što njen zlokobni nadimak implicira.

Novoidentifikovana vrsta, Myloplus sauron, je paku - bliski rođak pirana koje se često mešaju sa pomenutom slatkovodnom ribom.

Istraživači su je otkrili dok su proučavali skoro identičnu vrstu M. schomburgkii, koja je prvi put otkrivena u Amazonu 1841. godine, ali su je od tada naučnici uglavnom ignorisali.

U novoj studiji, objavljenoj 10. juna u časopisu Neotropical Ichthyology, naučnici su izvršili genetsku analizu populacije M. schomburgkii, koja je otkrila da se zapravo sastoji od tri različite vrste: M. schomburgkii, M. sauron i M. aylans.

Nakon pažljivog ispitivanja ribe, istraživači su takođe primetili skoro neprimetne fiziološke razlike između tri vrste, uključujući broj pršljenova i leđnih peraja.

Često se veruje da su pakus i pirane, koje pripadaju porodici Serrasalmidae, agresivni, krvoločni grabljivci. Ali većina njih su zapravo svaštojedi i preferiraju uglavnom biljnu ishranu. Većina pakua, na primer, ima spljoštene zube nalik na ljudske koji im pomažu da razgrađuju biljnu materiju, a ne da cepaju meso.

Čak i čiste mesožderke su vrste pirana koje nisu tako agresivne kao što većina ljudi zamišlja — zabluda koju je delimično podstakao predsednik Teodor Ruzvelt, koji je 1913. napisao da su pirane "najsurovije ribe na svetu" nakon što je video demonstraciju riba koje cepaju meso od krave za nekoliko minuta tokom putovanja u Brazil, piše Live Science

Gotovo je i s ruskim gasom?

Belgija, jedan od najvećih evropskih uvoznika tečnog prirodnog gasa (LNG) iz Rusije, pozvala je EU da zabrani uvoz ruskog goriva, upozoravajući da kompanije ne mogu raskinuti dugoročne ugovore osim ako blok ne uvede sankcije.

27.9.2024.