Utorak, 05.09.2017.

22:57

"Novosti": Odbila da joj vakcinišu dete - 20 dana zatvora

Subotičanka Maja Milodanović kažnjena jer je odbila imunizaciju trogodišnjeg sina-.novčana kazna preinačena u 20 dana robije, pišu "<a href="http://www.novosti.rs/" class="text-link" target= "_blank">Večernje novosti</a>".

Izvor: Veèernje novosti

"Novosti": Odbila da joj vakcinišu dete - 20 dana zatvora IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

Milos Obrenovic

pre 7 godina

Ne razboljevaju se deca posle primljene vakcine, vec posle rucka koji ste im spremili prljavim rukama.

Vecina ne pere ruke posle koriscenja toaleta. Neki ni vodu ne puste u rodjenoj kuci. Posle su vakcine krive.

Mirko Pantic

pre 7 godina

Podrska jer za pocetak ne znamo sta je u sastavu vakcina i za uvezene vakcine se ne vrsi nikakva provera jer referentnog tela nema.
Ja sam za vakcinu ali ako nasa deca mogu da dobiju onu istog sastava kao deca u Svajcarskoj.
Sem toga, roditelju cije dete oboli od autizma nista ne znaci statistika jer o bolesnom detetu mora da se brine ceo zivot a odgovornost i sistem podrske u ovom drustvu ne postoji.
(ivon, 6. septembar 2017 09:16)

Sta tebi znaci sastav vakcine,ako nisi farmaceut?
Mislis da tom istom farmaceutu znaci nesto kada mu ja kazem da u temelj mora da stavi marku betona 30,umesto jeftinijeg 20?
Svakako da ne ,posto on nije gradjevinac,nisi sam ja farmaceut.
Takodje,sastav mmr vakcine je veoma lako naci na sajtu proizvodjaca,bas kao i recept za beton marke 30.

Sastav MMR vakcine je svuda isti i ne postoji posebna vakcina za Svajcarsku i posebna za Srbiju.To je ISTA vakcina,istog sastava i kvaliteta.
Drzava uvozi vakcine tek kada one prodju proveru na Torlaku,koji i sam proizvodi pojedine vakcine i serume.Kako ih oni proveravaju,ja ne znam,posto nisam iz te struke,bas kao ni oni sto ne znaju zasto moj keramicar koristi CM 11 kada im lepi plocice u kupatilu,a ne CM 9,niti to treba da ih zanima.
Autizam nije bolest,vec poremecaj ponasanja i ne nastaje zbog vakcina.Ta deca su fizicki potpuno zdrava,a doktori ne znaju zasto do tog poremecaja dolazi,niti mogu da ga lece.

ZLOBEX

pre 7 godina

Da li shvatate da većini dece ne smeta jaje, jagoda, ambrozija, penicilin, ali postoje i deca koja se GUŠE u dodiru sa tim. Tako je i sa MMR vakcinom. Tačno je da većina dece na nju nije alergična, ali kako će te znati da li je Vaše dete alergično na malinu dok je ne proba? Ne igrajte se sudbinom svog deteta. Možda detetu smeta vakcina?

BOTinator

pre 7 godina

Ko god kaže/pita da su vakcinisana deca zaštićena od nevakcinisane i zašto se onda bilo ko buni za nevakcinisanu, nema pojma o imunologiji, pa o ovoj temi ne može ni da ima ispravno mišljenje. Samim tim, ne treba ni da se javlja, ispada smešan. Nažalost, i opasan.

TnT

pre 7 godina

Ja sam za to da roditelji sami biraju da li ce da vakcinisu decu, nema nikakvih kazni, ali da budu obavezni da sve eventualne troskove lecenja od bolesti koje su mogle da budu prevenirane sami snose, da im se deca ne mesaju sa ostalom decom ciji su roditelji prevareni od strane farmakomafije i raznih mracnih sila svemira. U neku ruku i priroda udesila da se napravi selekcija ljudi koji ce opstati i oni koji to ocito nece. Ako hoces da se lecis secernim kuglicama, molitvama, travama... Ok, tvoje pravo i lagano ides u pravcu izumiranja. Najgore je kad se covek mesa u volju prirode.

www

pre 7 godina

Citajuci samo komentare vidim koliko je jak lobi za vakcinisanje dece, a komenara protiv vakcinacije gle cuda nema. I dok je u mnogim zapadnim (valjda neobrazovanim) zamljama vakcinacija stvar izbora roditelja, kod nas nije. Mi smo glupi i ne znamo nista i zato drzava mora da nas natera. Roditelj nije vlasnik zivota svoga deteta ali ni DRZAVA to nikako nije. Vlasnik svog zivota je sama osoba ali kao sto mnoge odluke roditelj donosi u ime svog deteta dok ne odraste, mora i ovu. Roditelj je taj koji snosi i oseca odgovornost za zivot stoga deteta dok je za drzavu i lekare to dete samo jos jedan obican gradjanin odnosno pacijent i nista vise od toga. Niko nece stati u njegovu zastitu (pogledajte koliko dece lecimo sms-ovima) ali zato roditelj hoce. I svi vi koji podrzavate vakcinaciju u sebi se sigurno Bogu molite da Vas ne zadesi nesrecna sudbina koju cujete od roditelja vakcinisane dece koja su dozivela teska oboljenja nakon vakcine. Toliko od mene, pamet u glavu.

Sumnjičavi

pre 7 godina

"jel može neko da mi objasni na koji način njeno dete koje nije vakcinisano ugrožava drugu decu koja su vakcinisana i valjda zaštićena od konkretnih bolesti ? Valjda ugrožava samog sebe i drugu koja nisu vakcinisana?"

Ovo je vrlo čest i veoma pogrešan stav da nevakcinisano dete ugrožava samo sebe i drugu nevakcinisanu decu. Nijedna vakcina nije 100% sigurna, i u ogromnom delu efektivnost vakcinacije zavisi od toga da se najveći mogući procenat dece vakciniše da bi se na najveći minimum svela sama šansa bilo kakve infekcije ili zaraze. U slučaju zaraze, ČAK I VAKCINISANA DECA su ugrožena, jer em nijedna vakcina nije 100% sigurna, em tokom zaraza patogeni veoma često mutiraju, i rađaju nove varijante koje su možda otpornije na vakcine.

Vakcinisanost veća od 90-90% se naziva "imunitet krda", i od esencijalnog značaja je za najširu moguću bezbednost kako i vakcinisane tako i nevakcinisane dece.

Takođe, stariji ljudi koji nisu vakcinisani, a nisu preležali zauške ili boginje su u kasnijim godinama u jako velikom riziku, jer su ove bolesti mnogo mnogo teže u poznijim godinama, a neke posledice su užasne, na primer kod muškaraca mogu dovesti do steriliteta.

Nevakcinisana deca ugrožavaju celokupno društvo - i sebe, i vakcinisanu decu, i starije ljude koji nisu stekli imunitet u prošlosti.

Tata

pre 7 godina

@Dr. Nis

Sarlah (scarlet fever) je obican streptokok (bakterijska infekcija) koja nije jos iskorenjena, niti ce ikad biti. Ne znam odakle ljudima potreba da pisu ovakve gluposti po komentarima. Smrtnost mu je ista kao i kod slicnih strptokoka, a leci se antibioticima.

Mirko

pre 7 godina

@Dr Nis Doktore (ako ste uopste doktor) izneli ste niz nepovezanih informacija i to sklopili u neku naizgled smislenu celinu. Prvo tvrdite da se od bolesti protiv kojih su uvedene vakcine ne umire, nego samo ojacavaju imunitet - laz. Dalje tvrdite da dok nije bilo vakcina nije bilo toliko kancera kod dece. Vakcine su se pojavile u isto vreme kada je pocela i masovna upotreba motora sa unutrasnjim sagorevanjem, masovno grejanje na ugalj i razne naftne derivatne, masovna upotreba raznih hemijskih jedinjenja u odeci, hrani, kozmetici, gradnji itd. Povezivati kancere sa vakcinama je van svake pameti, pogotvo sto u istrazivanjima u kojima su ucestvovala vakcinisana i nevakcinisana deca nije utvrdjeno nista slicno tome. Dalje, navodite da kolektivni imunitet (ili imunitet krda kako ga nazvaste) ne postoji. Postoji ali ne sluzi tome o cemu vecina vas ovde prica. Dakle ne sluzi da stiti vec vakcinisanu decu nego nevakcinisanu, jer i ako roditelju misle da nevakcinisanoj deci nije potrebna zastita, ipak im je potrebna i kolektivni imunitet je jedino sto im moze zastiti i pored nerazumnih odluka njihovih roditelja.

K-9 se javlja na raport

pre 7 godina

@ Ljudi sto se pitaju zasto to ugrozava vakcinisanu decu

Zato sto postoji nesto sto se zove kolektivna imunizacija. Ideja vakcine jeste da ona stiti od bolesti, ali to nije 100%. Zato je potrebno da veliki procenat ljudi bude vakcinisan (mislim da je procenat oko 90%).

Efekti vakcinacije su neoborivi. Ranije je mnogo vise dece umiralo na samom startu zivota, te je i prosecan zivotni vek danas najveci ikada.

Takodje, efekti nevakcinacije su da se recimo u Rumuniji od neke vec skoro iskorenjene bolesti(mislim da su male boginje) umrlo dvadesetak ljudi u par meseci, a obolelo par hiljada, sve zbog manje vakcinacije(primera radi godinu dana pre toga je obolelo 7 ljudi od iste bolesti).

Medicina nije savrsena, ali je sigurno bolja nego pre 100 godina.

Ljudi ne shvataju moguce katastrofalne posledice, i definitivno nemaju pravo da ugrozavaju zdravlje drugih ljudi, isto kao sto ni ja nemam pravo da idem ulicom sa napunjenom puskom i da pucam svuda unaokolo.

Zato ova odluka ne moze biti u rukama naroda ... jer budimo realni, prosecan covek je daleko od bilo kakvog nivoa znanja o vecini tema, a kamoli globalnom zdravlju.

Stojko

pre 7 godina

Dr. Leonard Kleinrock verovatno ni sanjao nije kakve će biti posledice obrazovanja dece na YouTube-u i navodjenja Wikipedia-e kao izvora informacija u naučnim radovima :)))

Svaka medalja ima dve strane

pre 7 godina

SZO je priznala da je kampanja oko svinjskog i pticijeg gripa bila prenaduvana, da vakcine nisu bile dovoljno ispitane i da je hitna vakcinacija na globalnom nivou bila nepotrebna... a pricali su drugacije dok je epidemija bila u jeku.
Dakle cak su i oni priznali, posle velike buke i cirkusa, da su pod pritiskom "odgovornosti" doneli neke nerezonske odluke... a svi su tvrdili drugacije dok su milioni vakcina bili distribuirani po svetu.
Problem je sto nezeljene efekte vakcina niko ne moze da dokaze ni decenijama kasnije. Ko zaradi rak ili neku autoimunu bolest, sam je kriv i ako 5 generacija unazad niko u familiji nista slicno nije imao.
Odgovoran - niko!
Toliko!

Praggnanandhaa

pre 7 godina

Ja sam cist primjer gdje je vakcinacija dobra stvar. Sa dva mjeseca zivota zarazio sam se sa velikim kasljem, a vakcina protiv toga je pocela da se daje dve godine nakon mog rodjenja. Ne bih ni jednom roditelju pozelio da vidi svoje dijete koje kaslje bez prestanka i bori se za vazduh. Takav sam ja bio. Ne plasite se vakcina.

Maja

pre 7 godina

Ja zivim vec dugo u Holandiji. Ovde ima cela jedna regija gde su ljudi ekstremno religiozni, i oni ne vakcinisu decu jer "ako je bozija volja da se dete razboli, onda to ne treba ljudi da sprecavaju". Elem, s vremena na vreme jave na vestima da je u tom regionu ponovo izbila epidemija neke opake bolesti medju decom, od koje im nekad i par umre. I to su uvek bolesti protiv koje se standardno deca vakcinisu. Na primer, pre par godina (2013) u imali epidemiju Rubeole. Ovde ima mapa sa naznacenim mestima gde je bilo rubeole: sve crvene tacke su iskljucivo u tom regionu gde ne vakcinisu decu https://kloptdatwel.nl/2014/03/17/mazelenvaccinatie-statistieken-van-de-niet-inenters/. U nekim mestima su imali cak do 121 slucajeva rubeole. Mislite o tome kad ne vakcinisete decu...

Kifla

pre 7 godina

Treba samo izjednaciti odgovornosti. Ako drzava kaznjava roditelje, onda ista treba da izdrzava i placa lecenje za sve one koji zakace "nuspojave" bilo kojeg obaveznog sredstva za imunizaciju.
To bi bilo donekle fer, ali drzava nece da se bakce sa "pojedinacnim slucajevima", kao sto je u vecini slucajeva ne zanimaju oboleli od retkih bolesti.
Lako je reci "dete nije vlasnistvo majke", a kad necije dete oboli od autizma (nebitan je razlog), onda ista ta drzava okrece glavu na drugu stranu?

aleks

pre 7 godina

Svi gledaju ovo nekako crno belo. NIje lako, i ja imam decu i vakcinisani su ali da li mi je bilo sve jedno, nije. Konkretno primer mog prijatelja koji je zbog vakcine ostao sa pralizovanom nogom. I sta sad drzava ce i u tim slucajevima da bude dosledna i snosi odgovornost zbog losih vakcina ili neadekvatnog rada lekara koji samo pogledom na grlo kaze dete je zdravo moze da primi vakcinu ?

ja

pre 7 godina

Hiljadu puta ponovljeno, ali očigledno nije bilo dovoljno:

1. Samo u 20. veku (do 70-tih godina) je od velikih boginja umrlo 500 miliona ljudi! Danas ova bolest ne postoji zahvaljujući vakcinama.

2. Prošle godine je, u Rumuniji, od malih boginja, zbog niske stope vakcinacije, obolelo nekoliko hiljada dece, od čega je umrlo njih 40-tak. Verovatno je zato, u našem delu Banata, stopa vakcinacije MMR vakcinom 95% pa kod nas nema epidemije?

3. Japanci su ukinuli MMR vakcinu 2003, nakon čega su nastale masovne epidemije, pa je WHO označila Japan (!!!) za izvoznicu bolesti - jedina razvijena zemlja koja je dobila takav "slavan" epitet. Nakon toga, Japanci su vratili monovalentne vakcine - stopa autizma je ostala ista (tj. nastavila je da raste podjednakom progresijom, kao u vreme MMR vakcine).

perica

pre 7 godina

@Apeli i odgovornost
Pretpostavljam da ti prihvatas da potpises pod punom materijanom i krivicnom odgovornoscu da ako dodje do epidemije ti platis lecenje obolelih
i da odgovaras za ubistvo iz nehata za one koji umru. Jel to ok?

lejla

pre 7 godina

Čega se plašite vi roditelji čija su deca vakcinasana? Zar vaša deca nisu 100% zaštićena samom vakcinom?! Naravno da nisu! I zašto nijedan pedijatar neće da potpiše da neće biti nikakvih komplikacija od datih vakcina? Moja sestrićkinja koja je primila sve vakcine zajedno sa drugom decom koja su takođe vakcinisana pre 5 godina su dobili i veliki kašalj i zauške u najtežem obliku. Rečeno im je da se ćuti, kako se ne bi širila panika. Vakcinisanost dece je bila tada 100%. Moje dete je vakcinisano, ali sam sada protiv toga. Upitajte se koliko smo mi primila vakcina, a koliko i kakve naša deca sada primaju. Jeste da su iskorenjenje mnoge bolesti, ali do toga smo doprineli sami mi, ličnom higijenom. Zato sada haraju mnogo gore i teže bolesti.Ne znam samo kako dete od 6 meseci može da ima leukemiju? Pogledajte koliko su pune bolnice mališana, koji se bore sa najtežim bolestima. Samo se zapitajte?

Dr Nis

pre 7 godina

Pročitao sam tekst i sve komentare, pa da na osnovu svega nešto dodam. Gospodin koji u komentaru pomenu šarlah verovatno nezna da za tu bolest ne postoji vakcina i nikad je nije bilo. Smrtnost od te bolesti je bio 20 % ili svako 5 dete. Bolest je izkorenjena vidi čuda bez vakcina. Deca su sada uhranjena i imaju dobre higijenske uslove, to je razlog nestanku teških bolesti, a ne vakcine. Drugo broj vakcina je porastao do neverovatne cifre, starije generacije su bile vakcinisane ne samo sa kvalitetnijim već i sa mnogo manjem broju vakcina. Katastrofa je polivalentne vakcine gde se zbunjuje imuni sistem. Dečije bolesti nisu ni opasne ni smrtonosne, svi koji plaše ljudi ili su neznalice ili imaju interes a pre je ovo drugo. Za razliku od dečijih bolesti koje ojačaju imuni sistem dece kad ih preleže, mi imamo epidemiju kancera kod dece, leukemije, autoimunih bolesti, autizma i dr. Zamenili smo dečije i izlečive sa neizlečivim bolestima. Imunitet krda je izmišljena stvar upravo da bi se plašili ljudi, jer epidemije su izbijale i kada je vakcinacija bila 97 % samo se to prećutkuje. Ko ugrožava vakcinisane ako su oni zaštićeni vakcinama. Na kraju ljudi bolesni od Hepatita B, ili od HIV-a imaju sva prava nesmeju da budu diskriminisani, i ako su prenosioci bolesti a zdrava deca nemaju. Nevakcinisan decas su zdrava. Migranti u Nemačkoj imaju pravo izbora da li hoće da se vakcinišu, a deca u Srbiji nemaju.

Che

pre 7 godina

Neka.Ne trebaju kazne za prevenciju.
Ne mora, nema zdravstvenog, nema osiguranja, a za decu da se izgrade posebne privatne skole i obdanista.
Nisu ugrozena vakcinisana, nego nevakcinisana deca, jer su podlozna bolestima na koja su vakcinisana deca imuna.
Pa neka odluce roditelji sta ce.

Kazna za roditelja tek kada dete oboli od davno iskorenjenih bolesti.

Зоран

pre 7 godina

Видим овде људи пишу да дете није власништво мајке.
Е па, дете је још мање власништво државе .

Apeli i odgovornost, 6. septembar 2017 03:06)

pre 7 godina

Šta si hteo da kažeš?
Da nikog nikad nije ubila struja,da se nijedna zgrada nije srušila?
Ili da ti sumnjaš u kvalitet primenjenih vakcina u Srbiji?
Ako je ovo poslednje podnesi lepo tužbu,iznesi podatke u javnost pa onda pričaj.
Ovako deluje kao "trla baba lan..."

Mare

pre 7 godina

Sedim na plazi u Grckoj pre 7 dana i slusam kako pored mene jedna srpkinja objasnjava nekim makedoncima kako je ona takoreci pobedila sistem u Srbiji. Ne pada joj na pamet da vakcinise decu, pa je odnela u dom zdravlja dopis od advokata gde preti drzavi tuzbom od 5 miliona evra ako joj vakcinisu dete. Ne znam da li je bila smesnija ona ili oni makedonci sto je slusaju. Nisam hteo da se mesam, ali trebao sam joj reci da ju je prevario advokat, trebao je da stavi sumu od 50 miliona evra.

ivon

pre 7 godina

@ Mirko Pantic

Podrska jer za pocetak ne znamo sta je u sastavu vakcina i za uvezene vakcine se ne vrsi nikakva provera jer referentnog tela nema.
Ja sam za vakcinu ali ako nasa deca mogu da dobiju onu istog sastava kao deca u Svajcarskoj.
Sem toga, roditelju cije dete oboli od autizma nista ne znaci statistika jer o bolesnom detetu mora da se brine ceo zivot a odgovornost i sistem podrske u ovom drustvu ne postoji.

REALNO

pre 7 godina

Najmanji procenat vakcinisane dece u Beogradu je u opštini Stari Grad, oko 65%. Zašto? Pa zato što su građani te opštine najinformisaniji i najobrazovaniji.

Djura

pre 7 godina

Problem je sto ovu drzavu vode keramicari, vlasnici pecenjara i slicni. Sto je u zdravstvu korupcija na viskom nivou. I sada roditelj treba da verujem takvoj drzavi i da im dozvole da vakcinisu dete. Tesko... Okrenite se oko sebe i videcete kako ni najjednostavnije stvari ne funkcionisu u ovoj drzavi kako treba pa otuda nema ni poverenja. Ja zaista vise nista ne verujem ovoj drzavi. Ali apsolutno nista! A nekada sam bio nevidjen optimista.

Nesa

pre 7 godina

Stavovi poput "roditelj zna najbolje" su potpuno glupi. Zar ce roditelj i zube detetu da popravlja? Roditelj nije osoba koja treba da odlucuje o tome da li ce dete biti vakcinisano ili ne, posto nema dovoljno znanja za tu odluku. Roditelj ne zna koju vakcinu dete treba da primi i zato sluze propisi. To sto neko cita teorije zavere po Internetu i veruje im je njihova stvar ali ne sme ugrozavati zivote svoje i tudje dece. Ljudi koji se odluce da to rade treba da odu u zatvor. Danas zivimo u XXI veku i niko nema pravo da bude neinformisan o takvim stvarima.

MacSaDveOstrice

pre 7 godina

Drzava da snosi sve troskove lecenja dece sa autizmom i da snosi punu odgovornost vakcinacije !
U suprotnom odluka je na roditeljima!
Svi cemo u zatvor samo ce Dacic ostati van da sam vlada.

DragoljubKazne niau,

pre 7 godina

Kazne nisu, niti mogu biti dugoročno rešenje. Jedino rešenje je edukacija i argumentovano pobijanje nedokazanih i opasnih teorija koje kruže netom.

@Smrt fašizmu
MMR se primenjuje oko 30 godina, niko više tu nije zamorče. A domaće vakcine nisu bile baš tako kvalitetne kako svi mislite (zato ih nismo ni izvozili).

KG

pre 7 godina

Stav doticne "majke" ne podrzavam uopste. Smatram da je neodgovorna. Svako dete ima reakciju na vakcinu, neko jacu, neko slabiju. To sto joj je dete posle prve vakcine bilo bolesno bi trebalo da je upozori da ono ima slabiji imunitet (nije to "opadanje" bilo prouzrokovano vakcinom, nego je vakcina to "isterala na videlo"). Zato bi jos vise trebalo da ga vakcinise.
Medjutim, jedna "sitnica" mi smeta u izvestavanju. Ovoj zeni se daje puno ime i prezime, a najtezim kriminalcima se daju samo inicijali.
Gospodo novinari da nisu to mozda dupli standardi?

gradjanin

pre 7 godina

Sve više se ponavlja novouvedena teza da "dete nije vlasništvo" roditelja.
To niko od roditelja nikada nije ni tvrdio te ne znam zašto se ponavlja.
Naročito nismo ni svi mi, uključujući i tu decu, "vlasništvo" države i ako se ona sve više tako prema nama postavlja.
Postoji nešto što se zove odgovornost i obaveza a one se ne zavode pendrecima i bukagijama nego edukacijom i razumnim odgovorima na pitanja onih koji imaju i preuzimaju odgovornosti i obaveze. Na taj način sistem postaje društvo a ne mračna sila.
Takođe je potrebno omogućiti stručnu raspravu oko ovakvih pitanja. Naposletku, bilo bi realno i da oni koji neku meru donesu, poput npr. obaveze vakcinacije dece tom i tom vakcinom, preuzmu doživotnu odgovornost za donetu odluku. Te ako su pogrešili onda se i prema njima primenjuje krivična sankcija. Tada bi i oni malo razmislili šta odlučuju.
Ovako su sve konkretne odgovornosti i posledice prebačene na građanstvo.

marko_sthlm

pre 7 godina

@ "Italijani sada i ne dozvoljavaju upis u skolu dece koja nisu uredno vakcinusana.
(Joe, 06. septembar 2017 04:57)"

Tačno!
I ne samo u škole već ni u vrtiće!

maja

pre 7 godina

Videla sam komentar da je u EU to stvar izbora roditelja. Nije tako. U Nemackoj ne mozes da upises dete u vrtic ako nije vakcinisano. Doktor te ni ne pita jel hoces nego dobijes karton sa vakcinama koje dete treba da primi i ima ih vise nego kod nas. Nisam upoznala nijednog roditelja koja je u fazonu da ne vakcinise dete, to je civilizacijska stvar.

McZ

pre 7 godina

Zaboravili su ljudi kako je nekad gomila dece umirala od raznih boleština.
Idite do arhiva i uzmite matične knjige umrlih sa početka 20 veka, to je strahota...

Tata

pre 7 godina

"Dete nije njeno vlasnistvo" procitah 100 puta. Nego cije je. Rodila je to dete i odgovara za njegove postupke do 18 godine i u obavezi je da ga hrani i skoluje. Treba vakcinisati i neki roditelji nisu podobni da donose odluke na stetu dece,slazem se, ali to da nije njeno vlasnistvo je toliko ruzna opaska da mi deluje kao da niko od vas ko je to napisao nema dete.

dirk

pre 7 godina

jel može neko da mi objasni na koji način njeno dete koje nije vakcinisano ugrožava drugu decu koja su vakcinisana i valjda zaštićena od konkretnih bolesti ? Valjda ugrožava samog sebe i drugu koja nisu vakcinisana ?

Luka

pre 7 godina

Klonite se teorija zavere i praznih priča i vakcinišite decu. To je to klasično srpsko razmišljanje: "Eno ga komšija Pera ima 95 godina a puši 3 pakle na dan i pride popije pola litre šljive i ni'š mu ne fali." "Vakcine prouzrokuju autizam i neplodnost i deo su zavere velikih farmaceutskih kompanija i zapadnih moćnika iz najviših redova masonerije, da satru pravoslavlje." Fakat je da su vakcine i drugi preventivni pristupi zajedno sa higijenom najviše doprineli u imunizaciji populacije. Tako da pamet u glavu!

Mirko Pantic

pre 7 godina

Podrska za mamu!
(ivon, 5. septembar 2017 23:59)

Odlicno,a sad nam objasni i zasto?

To sto je neko idiot bez skole,ne znaci da ima pravo da odlucuje o mladom ljudskom zivotu !
Ovakve osobe nisu nista bolje od vegana ,koji teraju svoju decu da se isto tako hrane,iako im je potrebna raznovrsna ishrana i meso ili roditelji koji iz verskih razloga poste,pa teraju decu da cine to isto,iako je to najstrozije zabranjeno cak i u crkvenim kanonima !

Moje dete je primilo sve vakcine koje zakon nalaze,pa i zloglasnu MMR i apsolutno mu nista ne fali,osim sto je bezobrazan na kub,ali to definitivno nije posledica vakcina,vec nase greske u vaspitanju.
Da li bih rizikovao da bude medju decom koja nisu vakcinisana?
Svakako da ne bih,iako cak i da se razboli od bolesti za koje je primio vakcinu,to ne bi bilo toliko tragicno,jer organizam ume da se sa njima izbori.Jednostavno,to je nepotrebno !

dr NS

pre 7 godina

Zatucani i treba da idu na prevaspitavanje. Gore od nepismenog je polupismeni koji misli da zna nesto na osnovu vesti sa interneta. U bajbok more

Denis

pre 7 godina

Bez veze maltretiraju ljude. Djeci je najbolje sa roditeljima bez obzira na sve. Bas ce mali biti sretan i vakcinisan u domu za djecu. Cjeli svijet samo ceka da se dohvati tvog djeteta. Ne laje pas zbog sela ... Ovo je vise postalo ideolosko prepucavanje.

sasha

pre 7 godina

Kada neko živi u zajednici onda mora da se povinuje pravilima te zajednice. Ne volim ni ja da stojim na crvenom svetlu kada nema nigde nikog, ali to su pravila koja smo kao zajednica usvojili i moraju da se poštuju.

Apeli i odgovornost

pre 7 godina

Ovo da lekari apeluju mi je u celom slucaju najbolja fora. Ozbiljno joj konkurise i ova sa krdima imunologa koji zagovaraju imunitet krda, a kad neko pita ko je za nase pare uvezao nepotrebne vakcine protv gripa, svi junaci nikom ponikose i u crnu zemlju pogledase.
Zamislite da gradjevinac apeluje na vas da se uselite u zgradu gde je on/a bio/la nadzorni organ ili projektant. Da vam kaze da ce vam se zgrada mozda srusiti na glavu, ali on apeluje na vas. Ili da vam odgovorni projektant elektro instalacije kaze da ce vas mozda ubiti struja kad ukljucite peglu, ali sta sad, on/a apeluje.
Dragi doktori, sluzbenici ministarstva zdravlja i ostali, gde vam je odgovornost prema deci, prema roditeljima? Potpisite da pod punom moralnom, materijalnom i krivicnom odgovornoscu garantujete da je ta vakcina, nabavljena od tzv. renomirane firme, proizvedena ko zna gde, u sumnjivom postupku prozetom korupcijom, dobra i da cete snositi troskove lecenja i sve druge posledice, kao sto bi posledice snosili odgovorni gradjevinac, elektroinzenjer, masinac.
Ako necete, sami sebe svrstavate u istu ravan sa Facebook ekspertima koji takodje nece da potpisu da vakcina izaziva autizam i ko zna sta.
Ako su vakcine obavezne, one ne smeju biti roba i moraju se kontrolisati po posebnom postupku. Ja sam svoju decu vakcinisao, zato ovo i pisem, da se zna da mesetari iz farmaceutskih firmi i neodgovorni zdravstveni radici i sluzbenici ne sneju da se igraju zdravljem dece.

sneza

pre 7 godina

Vakcina ne moze bito izbor roditelja jer bi time bila ugrozena druga deca u slucaju epidemije...Ti odlucujes da li ce tvoje dete ziveti ili umreti, ali zato potpisujes smrtnu presudu i za moje dete...? Zakoni o zdravlju i drzava se moraju postovati.

John

pre 7 godina

"rame uz rame, iza rešetaka sa najvećim prestupnicima"

Oni koji su u zatvoru zbog prekršaja i oni koji su zbog krivičnih dela (pogotovo "najteži prestupnici") ni slučajno ne izdržavaju kaznu "ame uz rame" jedni sa drugima.

"tada sam se uplašila"
Zanimljivo kako se uplašila što će joj dete privremeno smestiti u doma, a ne plaši je to što će joj dete trajno biti nezaštićeno od bolesti.

imun na majke mi

pre 7 godina

Ja sam moje dete vakcinisao jer verujem u nauku i medicinu zahvaljujuci kojoj ljudi u proseku sve duze zive a dece sve manje umire. Ipak, ne razumem zasto neko od te struke, drzava ili farmaceutske kuce ne stanu odgovorno iza svog proizvoda na kojem usput i zaradjuju, garantuju bezbednost, odstetu i tako zapuse usta protivnicima vakcinacije? Zasto je tesko obezbediti zdravsveno osiguranje u slucaju negativnih posledica vakcine? Zatvor nije resenje.
Ako mi kao pojedinci treba da budemo odgovorni prema drustvu i zakoni, zastrasivanja kaznama i zatvorom nas podsecaju na to zasto firma koja prozvodi lek i vakcinu ne treba da bude odgovorna i ne prete im zatvorima i kaznama? Naprimer kupite nov auto i otkazu mu kocnice drugog dana, povredite sebe i drugog i ko je kriv? Proizvodjac tog auta a osiguranje vas isplacuje pa nek se oni posle peglaju kako znaju, nije vasa krivica.

Gradjanin

pre 7 godina

To student? Odmah oduzeti studenstku knjizicu. Doduse, ona je primer kakvi sad izlaze iz fakultetskih klupa. Ni prici eliti studentskoj od ranije. Pojma nemaju ni da pisu srpski ispravno.
Ja da sam profesor samo bih rekao otvorite svoj fb profil da vidim statuse i ostalo. Ko nece, duplo stroziji sistem odlucivanja kod ocena.
Nije to atak na licnost. A ako kazete da jeste, onda bih im zadao diktat iz srpskog jezika. Ko napise 95% tacno i gramaticki ispravno taj bi imao velike sanse za 6 i vecu ocenu.

probability

pre 7 godina

(SMRT FASIZMU!, 5. septembar 2017 23:28)
Procenat obolelih i umrlih nevakcinisanih (cak i ne racunajuci rizik po druge zbog prenosivosti bolesti) je daleko daleko veci od procenta obolelih i umrlih vakcinisanih. To je sve sto treba da te zanima.
Ne postoji potpuno bezbedna vakcina, ne postoji potpuno bezbedan lek, ne postoji potpuno bezbedna namirnica (ili bar kolicina iste), potpuno bezbedan vid prevoza, nacin zivota i sl.
Sigurno ces se od necega razboleti i sigurno umreti, poenta je samo birati ono s manjim sansama.
Dakle ako hoces da budes sigurniji a biras bez vakcine ili s vakcinom - odaberi vakcinu; ako je u pitanju dalek put - biraj avion umesto automobila; ako biras profesiju - bolje budi kuvar nego policajac.
To ce ti dati malo vise sansi, ali naravno ni blizu 100% sigurnosti.

knicks

pre 7 godina

ne brinite se. da je muškarac u pitanju kazna bi bila 150000din, 6 meseci zatvora i litar krvi...
žao mi je što sam negativan, ali život ovde me je na grublji način naučio tome.
nego, šta bi sa onim da je u većini zemalja eu vakcinacija deteta stvar izbor roditelja i uopšte nije obavezna?

stoka-stoka

pre 7 godina

Sad ce se neki javiti i podržati nesretnicu, trubiti o tome sa cjepiva uzrokuju autizam, a ne znaju jer NE ŽELE ZNATI da je lik koji je u svom istraživanju ukazao na povezanost cjepiva i autizma to isto IZMISLIO, radi svog ličnog profita, što je kasnije i sam PRIZNAO. Međutim stoka (nikakve veze s mojim nickom) je povodljiva i glupa, i naravno da treba oštro kažnjavati, i tu država ne smije raditi nikakve ustupke. Pa ako samohrana majka treba robijati, neka robija. Dijete nije njeno vlasništvo, ne smije ga ugrožavati, kao što ne smije ugrožavati ni ostalu djecu, da ne ulazim u to što je imunitet krda i zašto je niska razina OPASNA ZA SVE.

Miki

pre 7 godina

Vakcinisanje ne može biti stvar izbora roditelja iz dva razloga. Prvo, vaše dete nije vaše vlasništo da možete da mu radite šta želite i da mu ugrožavate zdravlje. Kao što bi vas država kaznila ukoliko biste ga pustili da hoda po ivici litice jer biste mu time ugrozili zdravlje i život, tako će vas kazniti ukoliko ugrozite zdravlje deteta time što ste mu uskratili pravo da bude zaštićeno od teških bolesti vakcinacijom. Drugi razlog je "imunitet krda": vakcinacijom koja ima obuhvat preko 95% se štite i oni članovi društva (kao što su male bebe, stari i bolesni) koji nisu u mogućnosti da se vakcinišu, jer se zbog velikog broja otpornih prekidaju lanci infekcije i bolest ne uspeva da se održi.

To je stav zvanične medicinske nauke i budite sigurni da će taj stav pordžavati i država sve dok se ne dokaže suprotno. Poštujem svaku incijativu da se bilo koja naučna tvrdnja dovede u pitanje, ali korišćenjem naučnog metoda, a ne anekdotiskim "dokazima" tipa "detetu je, majke mi, opao imunitet kad je primio pentaksim" ili kad pevačica tvrdi da se od morbila ne umire pa zašto bismo se vakcinisali, a da je otvorila jedan sajt ili jednu knjigu videla bi da stotine hiljada nevakcinisanih ljudi od te bolesti umre svake godine.

Miki

pre 7 godina

Imao sam devojku koja je bila u tom fazonu.Pitam ja nju odakle joj pravo da ona kao vakcinisana zrtvuje zivot svog deteta zarad sopstvenih shvatanja,dobio sam neki banalan odgovor tipa ona je majka.Kazem ja pa i ludakinje su majke,pa svi znaju da su lude osim njih.Mozda si i ti luda a toga nisi svesna.Raskinuli smo upravo zbog ovoga.

bogi

pre 7 godina

ne tripujte se ljudi i vakcinisite decu. i pored svih njenih nedostataka, vakcina je jedna od vaznijih civilizacijskih tvorevina. ko pominje kako su stari ziveli bez nje, samo nek se sete serije vuk karadzic i koliko je njegove brace i sestara pomrlo, a i zasto je i on imao stulu na nozi.

леле

pre 7 godina

Далеко бичо каквих све монструма има од родитеља ! Зар је могуће да толико не воли своје дете !?

komentator

pre 7 godina

"Vakcinisanje treba da bude stvar izbora roditelja, da sam odluči šta želi za svoje dete"

Upravu je! Treba da bude izbor roditelja.
A Država da da izbor nema vakcinacije, šuma goli otok ili neko ostrvo gde će živeti oni koji nisu vakcinisali decu, pa nek se međusobno ugrožavaju a ne da ugrožavaju i drugu decu!
To je kao da neko sa ebolom kaže, "ovo je slobodna Država, mogu se kretati gde želim". Možeš, ali ne možeš širiti zarazu, pošto i drugi imaju pravo na život.

s.

pre 7 godina

Ipak su trebali da je pošalju u zatvor i da joj daju kalendar da vidi koja je godina.Pa da malo suspenduju studije (šta će ona tamo).
I kako 20000 kada u tekstu stoji od 30000.

SMRT FASIZMU!

pre 7 godina

Vratite domace monovalentne vakcine. Ne zelimo da budemo zamorci. Uvedite kategoriju profesionalne prekrsajno-krivicne odgovornosti lekara za prepisanu terapiju/preventivnu meru, pa da vidimo ko ce onda puniti zatvore.

Miki

pre 7 godina

Vakcinisanje ne može biti stvar izbora roditelja iz dva razloga. Prvo, vaše dete nije vaše vlasništo da možete da mu radite šta želite i da mu ugrožavate zdravlje. Kao što bi vas država kaznila ukoliko biste ga pustili da hoda po ivici litice jer biste mu time ugrozili zdravlje i život, tako će vas kazniti ukoliko ugrozite zdravlje deteta time što ste mu uskratili pravo da bude zaštićeno od teških bolesti vakcinacijom. Drugi razlog je "imunitet krda": vakcinacijom koja ima obuhvat preko 95% se štite i oni članovi društva (kao što su male bebe, stari i bolesni) koji nisu u mogućnosti da se vakcinišu, jer se zbog velikog broja otpornih prekidaju lanci infekcije i bolest ne uspeva da se održi.

To je stav zvanične medicinske nauke i budite sigurni da će taj stav pordžavati i država sve dok se ne dokaže suprotno. Poštujem svaku incijativu da se bilo koja naučna tvrdnja dovede u pitanje, ali korišćenjem naučnog metoda, a ne anekdotiskim "dokazima" tipa "detetu je, majke mi, opao imunitet kad je primio pentaksim" ili kad pevačica tvrdi da se od morbila ne umire pa zašto bismo se vakcinisali, a da je otvorila jedan sajt ili jednu knjigu videla bi da stotine hiljada nevakcinisanih ljudi od te bolesti umre svake godine.

komentator

pre 7 godina

"Vakcinisanje treba da bude stvar izbora roditelja, da sam odluči šta želi za svoje dete"

Upravu je! Treba da bude izbor roditelja.
A Država da da izbor nema vakcinacije, šuma goli otok ili neko ostrvo gde će živeti oni koji nisu vakcinisali decu, pa nek se međusobno ugrožavaju a ne da ugrožavaju i drugu decu!
To je kao da neko sa ebolom kaže, "ovo je slobodna Država, mogu se kretati gde želim". Možeš, ali ne možeš širiti zarazu, pošto i drugi imaju pravo na život.

Miki

pre 7 godina

Imao sam devojku koja je bila u tom fazonu.Pitam ja nju odakle joj pravo da ona kao vakcinisana zrtvuje zivot svog deteta zarad sopstvenih shvatanja,dobio sam neki banalan odgovor tipa ona je majka.Kazem ja pa i ludakinje su majke,pa svi znaju da su lude osim njih.Mozda si i ti luda a toga nisi svesna.Raskinuli smo upravo zbog ovoga.

bogi

pre 7 godina

ne tripujte se ljudi i vakcinisite decu. i pored svih njenih nedostataka, vakcina je jedna od vaznijih civilizacijskih tvorevina. ko pominje kako su stari ziveli bez nje, samo nek se sete serije vuk karadzic i koliko je njegove brace i sestara pomrlo, a i zasto je i on imao stulu na nozi.

SMRT FASIZMU!

pre 7 godina

Vratite domace monovalentne vakcine. Ne zelimo da budemo zamorci. Uvedite kategoriju profesionalne prekrsajno-krivicne odgovornosti lekara za prepisanu terapiju/preventivnu meru, pa da vidimo ko ce onda puniti zatvore.

stoka-stoka

pre 7 godina

Sad ce se neki javiti i podržati nesretnicu, trubiti o tome sa cjepiva uzrokuju autizam, a ne znaju jer NE ŽELE ZNATI da je lik koji je u svom istraživanju ukazao na povezanost cjepiva i autizma to isto IZMISLIO, radi svog ličnog profita, što je kasnije i sam PRIZNAO. Međutim stoka (nikakve veze s mojim nickom) je povodljiva i glupa, i naravno da treba oštro kažnjavati, i tu država ne smije raditi nikakve ustupke. Pa ako samohrana majka treba robijati, neka robija. Dijete nije njeno vlasništvo, ne smije ga ugrožavati, kao što ne smije ugrožavati ni ostalu djecu, da ne ulazim u to što je imunitet krda i zašto je niska razina OPASNA ZA SVE.

леле

pre 7 godina

Далеко бичо каквих све монструма има од родитеља ! Зар је могуће да толико не воли своје дете !?

s.

pre 7 godina

Ipak su trebali da je pošalju u zatvor i da joj daju kalendar da vidi koja je godina.Pa da malo suspenduju studije (šta će ona tamo).
I kako 20000 kada u tekstu stoji od 30000.

KG

pre 7 godina

Stav doticne "majke" ne podrzavam uopste. Smatram da je neodgovorna. Svako dete ima reakciju na vakcinu, neko jacu, neko slabiju. To sto joj je dete posle prve vakcine bilo bolesno bi trebalo da je upozori da ono ima slabiji imunitet (nije to "opadanje" bilo prouzrokovano vakcinom, nego je vakcina to "isterala na videlo"). Zato bi jos vise trebalo da ga vakcinise.
Medjutim, jedna "sitnica" mi smeta u izvestavanju. Ovoj zeni se daje puno ime i prezime, a najtezim kriminalcima se daju samo inicijali.
Gospodo novinari da nisu to mozda dupli standardi?

probability

pre 7 godina

(SMRT FASIZMU!, 5. septembar 2017 23:28)
Procenat obolelih i umrlih nevakcinisanih (cak i ne racunajuci rizik po druge zbog prenosivosti bolesti) je daleko daleko veci od procenta obolelih i umrlih vakcinisanih. To je sve sto treba da te zanima.
Ne postoji potpuno bezbedna vakcina, ne postoji potpuno bezbedan lek, ne postoji potpuno bezbedna namirnica (ili bar kolicina iste), potpuno bezbedan vid prevoza, nacin zivota i sl.
Sigurno ces se od necega razboleti i sigurno umreti, poenta je samo birati ono s manjim sansama.
Dakle ako hoces da budes sigurniji a biras bez vakcine ili s vakcinom - odaberi vakcinu; ako je u pitanju dalek put - biraj avion umesto automobila; ako biras profesiju - bolje budi kuvar nego policajac.
To ce ti dati malo vise sansi, ali naravno ni blizu 100% sigurnosti.

sasha

pre 7 godina

Kada neko živi u zajednici onda mora da se povinuje pravilima te zajednice. Ne volim ni ja da stojim na crvenom svetlu kada nema nigde nikog, ali to su pravila koja smo kao zajednica usvojili i moraju da se poštuju.

John

pre 7 godina

"rame uz rame, iza rešetaka sa najvećim prestupnicima"

Oni koji su u zatvoru zbog prekršaja i oni koji su zbog krivičnih dela (pogotovo "najteži prestupnici") ni slučajno ne izdržavaju kaznu "ame uz rame" jedni sa drugima.

"tada sam se uplašila"
Zanimljivo kako se uplašila što će joj dete privremeno smestiti u doma, a ne plaši je to što će joj dete trajno biti nezaštićeno od bolesti.

McZ

pre 7 godina

Zaboravili su ljudi kako je nekad gomila dece umirala od raznih boleština.
Idite do arhiva i uzmite matične knjige umrlih sa početka 20 veka, to je strahota...

Mirko Pantic

pre 7 godina

Podrska za mamu!
(ivon, 5. septembar 2017 23:59)

Odlicno,a sad nam objasni i zasto?

To sto je neko idiot bez skole,ne znaci da ima pravo da odlucuje o mladom ljudskom zivotu !
Ovakve osobe nisu nista bolje od vegana ,koji teraju svoju decu da se isto tako hrane,iako im je potrebna raznovrsna ishrana i meso ili roditelji koji iz verskih razloga poste,pa teraju decu da cine to isto,iako je to najstrozije zabranjeno cak i u crkvenim kanonima !

Moje dete je primilo sve vakcine koje zakon nalaze,pa i zloglasnu MMR i apsolutno mu nista ne fali,osim sto je bezobrazan na kub,ali to definitivno nije posledica vakcina,vec nase greske u vaspitanju.
Da li bih rizikovao da bude medju decom koja nisu vakcinisana?
Svakako da ne bih,iako cak i da se razboli od bolesti za koje je primio vakcinu,to ne bi bilo toliko tragicno,jer organizam ume da se sa njima izbori.Jednostavno,to je nepotrebno !

dr NS

pre 7 godina

Zatucani i treba da idu na prevaspitavanje. Gore od nepismenog je polupismeni koji misli da zna nesto na osnovu vesti sa interneta. U bajbok more

sneza

pre 7 godina

Vakcina ne moze bito izbor roditelja jer bi time bila ugrozena druga deca u slucaju epidemije...Ti odlucujes da li ce tvoje dete ziveti ili umreti, ali zato potpisujes smrtnu presudu i za moje dete...? Zakoni o zdravlju i drzava se moraju postovati.

Apeli i odgovornost

pre 7 godina

Ovo da lekari apeluju mi je u celom slucaju najbolja fora. Ozbiljno joj konkurise i ova sa krdima imunologa koji zagovaraju imunitet krda, a kad neko pita ko je za nase pare uvezao nepotrebne vakcine protv gripa, svi junaci nikom ponikose i u crnu zemlju pogledase.
Zamislite da gradjevinac apeluje na vas da se uselite u zgradu gde je on/a bio/la nadzorni organ ili projektant. Da vam kaze da ce vam se zgrada mozda srusiti na glavu, ali on apeluje na vas. Ili da vam odgovorni projektant elektro instalacije kaze da ce vas mozda ubiti struja kad ukljucite peglu, ali sta sad, on/a apeluje.
Dragi doktori, sluzbenici ministarstva zdravlja i ostali, gde vam je odgovornost prema deci, prema roditeljima? Potpisite da pod punom moralnom, materijalnom i krivicnom odgovornoscu garantujete da je ta vakcina, nabavljena od tzv. renomirane firme, proizvedena ko zna gde, u sumnjivom postupku prozetom korupcijom, dobra i da cete snositi troskove lecenja i sve druge posledice, kao sto bi posledice snosili odgovorni gradjevinac, elektroinzenjer, masinac.
Ako necete, sami sebe svrstavate u istu ravan sa Facebook ekspertima koji takodje nece da potpisu da vakcina izaziva autizam i ko zna sta.
Ako su vakcine obavezne, one ne smeju biti roba i moraju se kontrolisati po posebnom postupku. Ja sam svoju decu vakcinisao, zato ovo i pisem, da se zna da mesetari iz farmaceutskih firmi i neodgovorni zdravstveni radici i sluzbenici ne sneju da se igraju zdravljem dece.

Luka

pre 7 godina

Klonite se teorija zavere i praznih priča i vakcinišite decu. To je to klasično srpsko razmišljanje: "Eno ga komšija Pera ima 95 godina a puši 3 pakle na dan i pride popije pola litre šljive i ni'š mu ne fali." "Vakcine prouzrokuju autizam i neplodnost i deo su zavere velikih farmaceutskih kompanija i zapadnih moćnika iz najviših redova masonerije, da satru pravoslavlje." Fakat je da su vakcine i drugi preventivni pristupi zajedno sa higijenom najviše doprineli u imunizaciji populacije. Tako da pamet u glavu!

DragoljubKazne niau,

pre 7 godina

Kazne nisu, niti mogu biti dugoročno rešenje. Jedino rešenje je edukacija i argumentovano pobijanje nedokazanih i opasnih teorija koje kruže netom.

@Smrt fašizmu
MMR se primenjuje oko 30 godina, niko više tu nije zamorče. A domaće vakcine nisu bile baš tako kvalitetne kako svi mislite (zato ih nismo ni izvozili).

imun na majke mi

pre 7 godina

Ja sam moje dete vakcinisao jer verujem u nauku i medicinu zahvaljujuci kojoj ljudi u proseku sve duze zive a dece sve manje umire. Ipak, ne razumem zasto neko od te struke, drzava ili farmaceutske kuce ne stanu odgovorno iza svog proizvoda na kojem usput i zaradjuju, garantuju bezbednost, odstetu i tako zapuse usta protivnicima vakcinacije? Zasto je tesko obezbediti zdravsveno osiguranje u slucaju negativnih posledica vakcine? Zatvor nije resenje.
Ako mi kao pojedinci treba da budemo odgovorni prema drustvu i zakoni, zastrasivanja kaznama i zatvorom nas podsecaju na to zasto firma koja prozvodi lek i vakcinu ne treba da bude odgovorna i ne prete im zatvorima i kaznama? Naprimer kupite nov auto i otkazu mu kocnice drugog dana, povredite sebe i drugog i ko je kriv? Proizvodjac tog auta a osiguranje vas isplacuje pa nek se oni posle peglaju kako znaju, nije vasa krivica.

Зоран

pre 7 godina

Видим овде људи пишу да дете није власништво мајке.
Е па, дете је још мање власништво државе .

knicks

pre 7 godina

ne brinite se. da je muškarac u pitanju kazna bi bila 150000din, 6 meseci zatvora i litar krvi...
žao mi je što sam negativan, ali život ovde me je na grublji način naučio tome.
nego, šta bi sa onim da je u većini zemalja eu vakcinacija deteta stvar izbor roditelja i uopšte nije obavezna?

Djura

pre 7 godina

Problem je sto ovu drzavu vode keramicari, vlasnici pecenjara i slicni. Sto je u zdravstvu korupcija na viskom nivou. I sada roditelj treba da verujem takvoj drzavi i da im dozvole da vakcinisu dete. Tesko... Okrenite se oko sebe i videcete kako ni najjednostavnije stvari ne funkcionisu u ovoj drzavi kako treba pa otuda nema ni poverenja. Ja zaista vise nista ne verujem ovoj drzavi. Ali apsolutno nista! A nekada sam bio nevidjen optimista.

Gradjanin

pre 7 godina

To student? Odmah oduzeti studenstku knjizicu. Doduse, ona je primer kakvi sad izlaze iz fakultetskih klupa. Ni prici eliti studentskoj od ranije. Pojma nemaju ni da pisu srpski ispravno.
Ja da sam profesor samo bih rekao otvorite svoj fb profil da vidim statuse i ostalo. Ko nece, duplo stroziji sistem odlucivanja kod ocena.
Nije to atak na licnost. A ako kazete da jeste, onda bih im zadao diktat iz srpskog jezika. Ko napise 95% tacno i gramaticki ispravno taj bi imao velike sanse za 6 i vecu ocenu.

perica

pre 7 godina

@Apeli i odgovornost
Pretpostavljam da ti prihvatas da potpises pod punom materijanom i krivicnom odgovornoscu da ako dodje do epidemije ti platis lecenje obolelih
i da odgovaras za ubistvo iz nehata za one koji umru. Jel to ok?

Mare

pre 7 godina

Sedim na plazi u Grckoj pre 7 dana i slusam kako pored mene jedna srpkinja objasnjava nekim makedoncima kako je ona takoreci pobedila sistem u Srbiji. Ne pada joj na pamet da vakcinise decu, pa je odnela u dom zdravlja dopis od advokata gde preti drzavi tuzbom od 5 miliona evra ako joj vakcinisu dete. Ne znam da li je bila smesnija ona ili oni makedonci sto je slusaju. Nisam hteo da se mesam, ali trebao sam joj reci da ju je prevario advokat, trebao je da stavi sumu od 50 miliona evra.

maja

pre 7 godina

Videla sam komentar da je u EU to stvar izbora roditelja. Nije tako. U Nemackoj ne mozes da upises dete u vrtic ako nije vakcinisano. Doktor te ni ne pita jel hoces nego dobijes karton sa vakcinama koje dete treba da primi i ima ih vise nego kod nas. Nisam upoznala nijednog roditelja koja je u fazonu da ne vakcinise dete, to je civilizacijska stvar.

marko_sthlm

pre 7 godina

@ "Italijani sada i ne dozvoljavaju upis u skolu dece koja nisu uredno vakcinusana.
(Joe, 06. septembar 2017 04:57)"

Tačno!
I ne samo u škole već ni u vrtiće!

aleks

pre 7 godina

Svi gledaju ovo nekako crno belo. NIje lako, i ja imam decu i vakcinisani su ali da li mi je bilo sve jedno, nije. Konkretno primer mog prijatelja koji je zbog vakcine ostao sa pralizovanom nogom. I sta sad drzava ce i u tim slucajevima da bude dosledna i snosi odgovornost zbog losih vakcina ili neadekvatnog rada lekara koji samo pogledom na grlo kaze dete je zdravo moze da primi vakcinu ?

Dr Nis

pre 7 godina

Pročitao sam tekst i sve komentare, pa da na osnovu svega nešto dodam. Gospodin koji u komentaru pomenu šarlah verovatno nezna da za tu bolest ne postoji vakcina i nikad je nije bilo. Smrtnost od te bolesti je bio 20 % ili svako 5 dete. Bolest je izkorenjena vidi čuda bez vakcina. Deca su sada uhranjena i imaju dobre higijenske uslove, to je razlog nestanku teških bolesti, a ne vakcine. Drugo broj vakcina je porastao do neverovatne cifre, starije generacije su bile vakcinisane ne samo sa kvalitetnijim već i sa mnogo manjem broju vakcina. Katastrofa je polivalentne vakcine gde se zbunjuje imuni sistem. Dečije bolesti nisu ni opasne ni smrtonosne, svi koji plaše ljudi ili su neznalice ili imaju interes a pre je ovo drugo. Za razliku od dečijih bolesti koje ojačaju imuni sistem dece kad ih preleže, mi imamo epidemiju kancera kod dece, leukemije, autoimunih bolesti, autizma i dr. Zamenili smo dečije i izlečive sa neizlečivim bolestima. Imunitet krda je izmišljena stvar upravo da bi se plašili ljudi, jer epidemije su izbijale i kada je vakcinacija bila 97 % samo se to prećutkuje. Ko ugrožava vakcinisane ako su oni zaštićeni vakcinama. Na kraju ljudi bolesni od Hepatita B, ili od HIV-a imaju sva prava nesmeju da budu diskriminisani, i ako su prenosioci bolesti a zdrava deca nemaju. Nevakcinisan decas su zdrava. Migranti u Nemačkoj imaju pravo izbora da li hoće da se vakcinišu, a deca u Srbiji nemaju.

www

pre 7 godina

Citajuci samo komentare vidim koliko je jak lobi za vakcinisanje dece, a komenara protiv vakcinacije gle cuda nema. I dok je u mnogim zapadnim (valjda neobrazovanim) zamljama vakcinacija stvar izbora roditelja, kod nas nije. Mi smo glupi i ne znamo nista i zato drzava mora da nas natera. Roditelj nije vlasnik zivota svoga deteta ali ni DRZAVA to nikako nije. Vlasnik svog zivota je sama osoba ali kao sto mnoge odluke roditelj donosi u ime svog deteta dok ne odraste, mora i ovu. Roditelj je taj koji snosi i oseca odgovornost za zivot stoga deteta dok je za drzavu i lekare to dete samo jos jedan obican gradjanin odnosno pacijent i nista vise od toga. Niko nece stati u njegovu zastitu (pogledajte koliko dece lecimo sms-ovima) ali zato roditelj hoce. I svi vi koji podrzavate vakcinaciju u sebi se sigurno Bogu molite da Vas ne zadesi nesrecna sudbina koju cujete od roditelja vakcinisane dece koja su dozivela teska oboljenja nakon vakcine. Toliko od mene, pamet u glavu.

K-9 se javlja na raport

pre 7 godina

@ Ljudi sto se pitaju zasto to ugrozava vakcinisanu decu

Zato sto postoji nesto sto se zove kolektivna imunizacija. Ideja vakcine jeste da ona stiti od bolesti, ali to nije 100%. Zato je potrebno da veliki procenat ljudi bude vakcinisan (mislim da je procenat oko 90%).

Efekti vakcinacije su neoborivi. Ranije je mnogo vise dece umiralo na samom startu zivota, te je i prosecan zivotni vek danas najveci ikada.

Takodje, efekti nevakcinacije su da se recimo u Rumuniji od neke vec skoro iskorenjene bolesti(mislim da su male boginje) umrlo dvadesetak ljudi u par meseci, a obolelo par hiljada, sve zbog manje vakcinacije(primera radi godinu dana pre toga je obolelo 7 ljudi od iste bolesti).

Medicina nije savrsena, ali je sigurno bolja nego pre 100 godina.

Ljudi ne shvataju moguce katastrofalne posledice, i definitivno nemaju pravo da ugrozavaju zdravlje drugih ljudi, isto kao sto ni ja nemam pravo da idem ulicom sa napunjenom puskom i da pucam svuda unaokolo.

Zato ova odluka ne moze biti u rukama naroda ... jer budimo realni, prosecan covek je daleko od bilo kakvog nivoa znanja o vecini tema, a kamoli globalnom zdravlju.

Nesa

pre 7 godina

Stavovi poput "roditelj zna najbolje" su potpuno glupi. Zar ce roditelj i zube detetu da popravlja? Roditelj nije osoba koja treba da odlucuje o tome da li ce dete biti vakcinisano ili ne, posto nema dovoljno znanja za tu odluku. Roditelj ne zna koju vakcinu dete treba da primi i zato sluze propisi. To sto neko cita teorije zavere po Internetu i veruje im je njihova stvar ali ne sme ugrozavati zivote svoje i tudje dece. Ljudi koji se odluce da to rade treba da odu u zatvor. Danas zivimo u XXI veku i niko nema pravo da bude neinformisan o takvim stvarima.

Denis

pre 7 godina

Bez veze maltretiraju ljude. Djeci je najbolje sa roditeljima bez obzira na sve. Bas ce mali biti sretan i vakcinisan u domu za djecu. Cjeli svijet samo ceka da se dohvati tvog djeteta. Ne laje pas zbog sela ... Ovo je vise postalo ideolosko prepucavanje.

ZLOBEX

pre 7 godina

Da li shvatate da većini dece ne smeta jaje, jagoda, ambrozija, penicilin, ali postoje i deca koja se GUŠE u dodiru sa tim. Tako je i sa MMR vakcinom. Tačno je da većina dece na nju nije alergična, ali kako će te znati da li je Vaše dete alergično na malinu dok je ne proba? Ne igrajte se sudbinom svog deteta. Možda detetu smeta vakcina?

REALNO

pre 7 godina

Najmanji procenat vakcinisane dece u Beogradu je u opštini Stari Grad, oko 65%. Zašto? Pa zato što su građani te opštine najinformisaniji i najobrazovaniji.

Maja

pre 7 godina

Ja zivim vec dugo u Holandiji. Ovde ima cela jedna regija gde su ljudi ekstremno religiozni, i oni ne vakcinisu decu jer "ako je bozija volja da se dete razboli, onda to ne treba ljudi da sprecavaju". Elem, s vremena na vreme jave na vestima da je u tom regionu ponovo izbila epidemija neke opake bolesti medju decom, od koje im nekad i par umre. I to su uvek bolesti protiv koje se standardno deca vakcinisu. Na primer, pre par godina (2013) u imali epidemiju Rubeole. Ovde ima mapa sa naznacenim mestima gde je bilo rubeole: sve crvene tacke su iskljucivo u tom regionu gde ne vakcinisu decu https://kloptdatwel.nl/2014/03/17/mazelenvaccinatie-statistieken-van-de-niet-inenters/. U nekim mestima su imali cak do 121 slucajeva rubeole. Mislite o tome kad ne vakcinisete decu...

MacSaDveOstrice

pre 7 godina

Drzava da snosi sve troskove lecenja dece sa autizmom i da snosi punu odgovornost vakcinacije !
U suprotnom odluka je na roditeljima!
Svi cemo u zatvor samo ce Dacic ostati van da sam vlada.

Kifla

pre 7 godina

Treba samo izjednaciti odgovornosti. Ako drzava kaznjava roditelje, onda ista treba da izdrzava i placa lecenje za sve one koji zakace "nuspojave" bilo kojeg obaveznog sredstva za imunizaciju.
To bi bilo donekle fer, ali drzava nece da se bakce sa "pojedinacnim slucajevima", kao sto je u vecini slucajeva ne zanimaju oboleli od retkih bolesti.
Lako je reci "dete nije vlasnistvo majke", a kad necije dete oboli od autizma (nebitan je razlog), onda ista ta drzava okrece glavu na drugu stranu?

Svaka medalja ima dve strane

pre 7 godina

SZO je priznala da je kampanja oko svinjskog i pticijeg gripa bila prenaduvana, da vakcine nisu bile dovoljno ispitane i da je hitna vakcinacija na globalnom nivou bila nepotrebna... a pricali su drugacije dok je epidemija bila u jeku.
Dakle cak su i oni priznali, posle velike buke i cirkusa, da su pod pritiskom "odgovornosti" doneli neke nerezonske odluke... a svi su tvrdili drugacije dok su milioni vakcina bili distribuirani po svetu.
Problem je sto nezeljene efekte vakcina niko ne moze da dokaze ni decenijama kasnije. Ko zaradi rak ili neku autoimunu bolest, sam je kriv i ako 5 generacija unazad niko u familiji nista slicno nije imao.
Odgovoran - niko!
Toliko!

gradjanin

pre 7 godina

Sve više se ponavlja novouvedena teza da "dete nije vlasništvo" roditelja.
To niko od roditelja nikada nije ni tvrdio te ne znam zašto se ponavlja.
Naročito nismo ni svi mi, uključujući i tu decu, "vlasništvo" države i ako se ona sve više tako prema nama postavlja.
Postoji nešto što se zove odgovornost i obaveza a one se ne zavode pendrecima i bukagijama nego edukacijom i razumnim odgovorima na pitanja onih koji imaju i preuzimaju odgovornosti i obaveze. Na taj način sistem postaje društvo a ne mračna sila.
Takođe je potrebno omogućiti stručnu raspravu oko ovakvih pitanja. Naposletku, bilo bi realno i da oni koji neku meru donesu, poput npr. obaveze vakcinacije dece tom i tom vakcinom, preuzmu doživotnu odgovornost za donetu odluku. Te ako su pogrešili onda se i prema njima primenjuje krivična sankcija. Tada bi i oni malo razmislili šta odlučuju.
Ovako su sve konkretne odgovornosti i posledice prebačene na građanstvo.

ivon

pre 7 godina

@ Mirko Pantic

Podrska jer za pocetak ne znamo sta je u sastavu vakcina i za uvezene vakcine se ne vrsi nikakva provera jer referentnog tela nema.
Ja sam za vakcinu ali ako nasa deca mogu da dobiju onu istog sastava kao deca u Svajcarskoj.
Sem toga, roditelju cije dete oboli od autizma nista ne znaci statistika jer o bolesnom detetu mora da se brine ceo zivot a odgovornost i sistem podrske u ovom drustvu ne postoji.

ja

pre 7 godina

Hiljadu puta ponovljeno, ali očigledno nije bilo dovoljno:

1. Samo u 20. veku (do 70-tih godina) je od velikih boginja umrlo 500 miliona ljudi! Danas ova bolest ne postoji zahvaljujući vakcinama.

2. Prošle godine je, u Rumuniji, od malih boginja, zbog niske stope vakcinacije, obolelo nekoliko hiljada dece, od čega je umrlo njih 40-tak. Verovatno je zato, u našem delu Banata, stopa vakcinacije MMR vakcinom 95% pa kod nas nema epidemije?

3. Japanci su ukinuli MMR vakcinu 2003, nakon čega su nastale masovne epidemije, pa je WHO označila Japan (!!!) za izvoznicu bolesti - jedina razvijena zemlja koja je dobila takav "slavan" epitet. Nakon toga, Japanci su vratili monovalentne vakcine - stopa autizma je ostala ista (tj. nastavila je da raste podjednakom progresijom, kao u vreme MMR vakcine).

Tata

pre 7 godina

"Dete nije njeno vlasnistvo" procitah 100 puta. Nego cije je. Rodila je to dete i odgovara za njegove postupke do 18 godine i u obavezi je da ga hrani i skoluje. Treba vakcinisati i neki roditelji nisu podobni da donose odluke na stetu dece,slazem se, ali to da nije njeno vlasnistvo je toliko ruzna opaska da mi deluje kao da niko od vas ko je to napisao nema dete.

Mirko

pre 7 godina

@Dr Nis Doktore (ako ste uopste doktor) izneli ste niz nepovezanih informacija i to sklopili u neku naizgled smislenu celinu. Prvo tvrdite da se od bolesti protiv kojih su uvedene vakcine ne umire, nego samo ojacavaju imunitet - laz. Dalje tvrdite da dok nije bilo vakcina nije bilo toliko kancera kod dece. Vakcine su se pojavile u isto vreme kada je pocela i masovna upotreba motora sa unutrasnjim sagorevanjem, masovno grejanje na ugalj i razne naftne derivatne, masovna upotreba raznih hemijskih jedinjenja u odeci, hrani, kozmetici, gradnji itd. Povezivati kancere sa vakcinama je van svake pameti, pogotvo sto u istrazivanjima u kojima su ucestvovala vakcinisana i nevakcinisana deca nije utvrdjeno nista slicno tome. Dalje, navodite da kolektivni imunitet (ili imunitet krda kako ga nazvaste) ne postoji. Postoji ali ne sluzi tome o cemu vecina vas ovde prica. Dakle ne sluzi da stiti vec vakcinisanu decu nego nevakcinisanu, jer i ako roditelju misle da nevakcinisanoj deci nije potrebna zastita, ipak im je potrebna i kolektivni imunitet je jedino sto im moze zastiti i pored nerazumnih odluka njihovih roditelja.

TnT

pre 7 godina

Ja sam za to da roditelji sami biraju da li ce da vakcinisu decu, nema nikakvih kazni, ali da budu obavezni da sve eventualne troskove lecenja od bolesti koje su mogle da budu prevenirane sami snose, da im se deca ne mesaju sa ostalom decom ciji su roditelji prevareni od strane farmakomafije i raznih mracnih sila svemira. U neku ruku i priroda udesila da se napravi selekcija ljudi koji ce opstati i oni koji to ocito nece. Ako hoces da se lecis secernim kuglicama, molitvama, travama... Ok, tvoje pravo i lagano ides u pravcu izumiranja. Najgore je kad se covek mesa u volju prirode.

Mirko Pantic

pre 7 godina

Podrska jer za pocetak ne znamo sta je u sastavu vakcina i za uvezene vakcine se ne vrsi nikakva provera jer referentnog tela nema.
Ja sam za vakcinu ali ako nasa deca mogu da dobiju onu istog sastava kao deca u Svajcarskoj.
Sem toga, roditelju cije dete oboli od autizma nista ne znaci statistika jer o bolesnom detetu mora da se brine ceo zivot a odgovornost i sistem podrske u ovom drustvu ne postoji.
(ivon, 6. septembar 2017 09:16)

Sta tebi znaci sastav vakcine,ako nisi farmaceut?
Mislis da tom istom farmaceutu znaci nesto kada mu ja kazem da u temelj mora da stavi marku betona 30,umesto jeftinijeg 20?
Svakako da ne ,posto on nije gradjevinac,nisi sam ja farmaceut.
Takodje,sastav mmr vakcine je veoma lako naci na sajtu proizvodjaca,bas kao i recept za beton marke 30.

Sastav MMR vakcine je svuda isti i ne postoji posebna vakcina za Svajcarsku i posebna za Srbiju.To je ISTA vakcina,istog sastava i kvaliteta.
Drzava uvozi vakcine tek kada one prodju proveru na Torlaku,koji i sam proizvodi pojedine vakcine i serume.Kako ih oni proveravaju,ja ne znam,posto nisam iz te struke,bas kao ni oni sto ne znaju zasto moj keramicar koristi CM 11 kada im lepi plocice u kupatilu,a ne CM 9,niti to treba da ih zanima.
Autizam nije bolest,vec poremecaj ponasanja i ne nastaje zbog vakcina.Ta deca su fizicki potpuno zdrava,a doktori ne znaju zasto do tog poremecaja dolazi,niti mogu da ga lece.

Tata

pre 7 godina

@Dr. Nis

Sarlah (scarlet fever) je obican streptokok (bakterijska infekcija) koja nije jos iskorenjena, niti ce ikad biti. Ne znam odakle ljudima potreba da pisu ovakve gluposti po komentarima. Smrtnost mu je ista kao i kod slicnih strptokoka, a leci se antibioticima.

lejla

pre 7 godina

Čega se plašite vi roditelji čija su deca vakcinasana? Zar vaša deca nisu 100% zaštićena samom vakcinom?! Naravno da nisu! I zašto nijedan pedijatar neće da potpiše da neće biti nikakvih komplikacija od datih vakcina? Moja sestrićkinja koja je primila sve vakcine zajedno sa drugom decom koja su takođe vakcinisana pre 5 godina su dobili i veliki kašalj i zauške u najtežem obliku. Rečeno im je da se ćuti, kako se ne bi širila panika. Vakcinisanost dece je bila tada 100%. Moje dete je vakcinisano, ali sam sada protiv toga. Upitajte se koliko smo mi primila vakcina, a koliko i kakve naša deca sada primaju. Jeste da su iskorenjenje mnoge bolesti, ali do toga smo doprineli sami mi, ličnom higijenom. Zato sada haraju mnogo gore i teže bolesti.Ne znam samo kako dete od 6 meseci može da ima leukemiju? Pogledajte koliko su pune bolnice mališana, koji se bore sa najtežim bolestima. Samo se zapitajte?

Apeli i odgovornost, 6. septembar 2017 03:06)

pre 7 godina

Šta si hteo da kažeš?
Da nikog nikad nije ubila struja,da se nijedna zgrada nije srušila?
Ili da ti sumnjaš u kvalitet primenjenih vakcina u Srbiji?
Ako je ovo poslednje podnesi lepo tužbu,iznesi podatke u javnost pa onda pričaj.
Ovako deluje kao "trla baba lan..."

Sumnjičavi

pre 7 godina

"jel može neko da mi objasni na koji način njeno dete koje nije vakcinisano ugrožava drugu decu koja su vakcinisana i valjda zaštićena od konkretnih bolesti ? Valjda ugrožava samog sebe i drugu koja nisu vakcinisana?"

Ovo je vrlo čest i veoma pogrešan stav da nevakcinisano dete ugrožava samo sebe i drugu nevakcinisanu decu. Nijedna vakcina nije 100% sigurna, i u ogromnom delu efektivnost vakcinacije zavisi od toga da se najveći mogući procenat dece vakciniše da bi se na najveći minimum svela sama šansa bilo kakve infekcije ili zaraze. U slučaju zaraze, ČAK I VAKCINISANA DECA su ugrožena, jer em nijedna vakcina nije 100% sigurna, em tokom zaraza patogeni veoma često mutiraju, i rađaju nove varijante koje su možda otpornije na vakcine.

Vakcinisanost veća od 90-90% se naziva "imunitet krda", i od esencijalnog značaja je za najširu moguću bezbednost kako i vakcinisane tako i nevakcinisane dece.

Takođe, stariji ljudi koji nisu vakcinisani, a nisu preležali zauške ili boginje su u kasnijim godinama u jako velikom riziku, jer su ove bolesti mnogo mnogo teže u poznijim godinama, a neke posledice su užasne, na primer kod muškaraca mogu dovesti do steriliteta.

Nevakcinisana deca ugrožavaju celokupno društvo - i sebe, i vakcinisanu decu, i starije ljude koji nisu stekli imunitet u prošlosti.

dirk

pre 7 godina

jel može neko da mi objasni na koji način njeno dete koje nije vakcinisano ugrožava drugu decu koja su vakcinisana i valjda zaštićena od konkretnih bolesti ? Valjda ugrožava samog sebe i drugu koja nisu vakcinisana ?

BOTinator

pre 7 godina

Ko god kaže/pita da su vakcinisana deca zaštićena od nevakcinisane i zašto se onda bilo ko buni za nevakcinisanu, nema pojma o imunologiji, pa o ovoj temi ne može ni da ima ispravno mišljenje. Samim tim, ne treba ni da se javlja, ispada smešan. Nažalost, i opasan.

Praggnanandhaa

pre 7 godina

Ja sam cist primjer gdje je vakcinacija dobra stvar. Sa dva mjeseca zivota zarazio sam se sa velikim kasljem, a vakcina protiv toga je pocela da se daje dve godine nakon mog rodjenja. Ne bih ni jednom roditelju pozelio da vidi svoje dijete koje kaslje bez prestanka i bori se za vazduh. Takav sam ja bio. Ne plasite se vakcina.

Che

pre 7 godina

Neka.Ne trebaju kazne za prevenciju.
Ne mora, nema zdravstvenog, nema osiguranja, a za decu da se izgrade posebne privatne skole i obdanista.
Nisu ugrozena vakcinisana, nego nevakcinisana deca, jer su podlozna bolestima na koja su vakcinisana deca imuna.
Pa neka odluce roditelji sta ce.

Kazna za roditelja tek kada dete oboli od davno iskorenjenih bolesti.

Stojko

pre 7 godina

Dr. Leonard Kleinrock verovatno ni sanjao nije kakve će biti posledice obrazovanja dece na YouTube-u i navodjenja Wikipedia-e kao izvora informacija u naučnim radovima :)))

Milos Obrenovic

pre 7 godina

Ne razboljevaju se deca posle primljene vakcine, vec posle rucka koji ste im spremili prljavim rukama.

Vecina ne pere ruke posle koriscenja toaleta. Neki ni vodu ne puste u rodjenoj kuci. Posle su vakcine krive.

леле

pre 7 godina

Далеко бичо каквих све монструма има од родитеља ! Зар је могуће да толико не воли своје дете !?

Miki

pre 7 godina

Imao sam devojku koja je bila u tom fazonu.Pitam ja nju odakle joj pravo da ona kao vakcinisana zrtvuje zivot svog deteta zarad sopstvenih shvatanja,dobio sam neki banalan odgovor tipa ona je majka.Kazem ja pa i ludakinje su majke,pa svi znaju da su lude osim njih.Mozda si i ti luda a toga nisi svesna.Raskinuli smo upravo zbog ovoga.

komentator

pre 7 godina

"Vakcinisanje treba da bude stvar izbora roditelja, da sam odluči šta želi za svoje dete"

Upravu je! Treba da bude izbor roditelja.
A Država da da izbor nema vakcinacije, šuma goli otok ili neko ostrvo gde će živeti oni koji nisu vakcinisali decu, pa nek se međusobno ugrožavaju a ne da ugrožavaju i drugu decu!
To je kao da neko sa ebolom kaže, "ovo je slobodna Država, mogu se kretati gde želim". Možeš, ali ne možeš širiti zarazu, pošto i drugi imaju pravo na život.

Miki

pre 7 godina

Vakcinisanje ne može biti stvar izbora roditelja iz dva razloga. Prvo, vaše dete nije vaše vlasništo da možete da mu radite šta želite i da mu ugrožavate zdravlje. Kao što bi vas država kaznila ukoliko biste ga pustili da hoda po ivici litice jer biste mu time ugrozili zdravlje i život, tako će vas kazniti ukoliko ugrozite zdravlje deteta time što ste mu uskratili pravo da bude zaštićeno od teških bolesti vakcinacijom. Drugi razlog je "imunitet krda": vakcinacijom koja ima obuhvat preko 95% se štite i oni članovi društva (kao što su male bebe, stari i bolesni) koji nisu u mogućnosti da se vakcinišu, jer se zbog velikog broja otpornih prekidaju lanci infekcije i bolest ne uspeva da se održi.

To je stav zvanične medicinske nauke i budite sigurni da će taj stav pordžavati i država sve dok se ne dokaže suprotno. Poštujem svaku incijativu da se bilo koja naučna tvrdnja dovede u pitanje, ali korišćenjem naučnog metoda, a ne anekdotiskim "dokazima" tipa "detetu je, majke mi, opao imunitet kad je primio pentaksim" ili kad pevačica tvrdi da se od morbila ne umire pa zašto bismo se vakcinisali, a da je otvorila jedan sajt ili jednu knjigu videla bi da stotine hiljada nevakcinisanih ljudi od te bolesti umre svake godine.

stoka-stoka

pre 7 godina

Sad ce se neki javiti i podržati nesretnicu, trubiti o tome sa cjepiva uzrokuju autizam, a ne znaju jer NE ŽELE ZNATI da je lik koji je u svom istraživanju ukazao na povezanost cjepiva i autizma to isto IZMISLIO, radi svog ličnog profita, što je kasnije i sam PRIZNAO. Međutim stoka (nikakve veze s mojim nickom) je povodljiva i glupa, i naravno da treba oštro kažnjavati, i tu država ne smije raditi nikakve ustupke. Pa ako samohrana majka treba robijati, neka robija. Dijete nije njeno vlasništvo, ne smije ga ugrožavati, kao što ne smije ugrožavati ni ostalu djecu, da ne ulazim u to što je imunitet krda i zašto je niska razina OPASNA ZA SVE.

s.

pre 7 godina

Ipak su trebali da je pošalju u zatvor i da joj daju kalendar da vidi koja je godina.Pa da malo suspenduju studije (šta će ona tamo).
I kako 20000 kada u tekstu stoji od 30000.

bogi

pre 7 godina

ne tripujte se ljudi i vakcinisite decu. i pored svih njenih nedostataka, vakcina je jedna od vaznijih civilizacijskih tvorevina. ko pominje kako su stari ziveli bez nje, samo nek se sete serije vuk karadzic i koliko je njegove brace i sestara pomrlo, a i zasto je i on imao stulu na nozi.

SMRT FASIZMU!

pre 7 godina

Vratite domace monovalentne vakcine. Ne zelimo da budemo zamorci. Uvedite kategoriju profesionalne prekrsajno-krivicne odgovornosti lekara za prepisanu terapiju/preventivnu meru, pa da vidimo ko ce onda puniti zatvore.

Denis

pre 7 godina

Bez veze maltretiraju ljude. Djeci je najbolje sa roditeljima bez obzira na sve. Bas ce mali biti sretan i vakcinisan u domu za djecu. Cjeli svijet samo ceka da se dohvati tvog djeteta. Ne laje pas zbog sela ... Ovo je vise postalo ideolosko prepucavanje.

dr NS

pre 7 godina

Zatucani i treba da idu na prevaspitavanje. Gore od nepismenog je polupismeni koji misli da zna nesto na osnovu vesti sa interneta. U bajbok more

Mirko Pantic

pre 7 godina

Podrska za mamu!
(ivon, 5. septembar 2017 23:59)

Odlicno,a sad nam objasni i zasto?

To sto je neko idiot bez skole,ne znaci da ima pravo da odlucuje o mladom ljudskom zivotu !
Ovakve osobe nisu nista bolje od vegana ,koji teraju svoju decu da se isto tako hrane,iako im je potrebna raznovrsna ishrana i meso ili roditelji koji iz verskih razloga poste,pa teraju decu da cine to isto,iako je to najstrozije zabranjeno cak i u crkvenim kanonima !

Moje dete je primilo sve vakcine koje zakon nalaze,pa i zloglasnu MMR i apsolutno mu nista ne fali,osim sto je bezobrazan na kub,ali to definitivno nije posledica vakcina,vec nase greske u vaspitanju.
Da li bih rizikovao da bude medju decom koja nisu vakcinisana?
Svakako da ne bih,iako cak i da se razboli od bolesti za koje je primio vakcinu,to ne bi bilo toliko tragicno,jer organizam ume da se sa njima izbori.Jednostavno,to je nepotrebno !

sneza

pre 7 godina

Vakcina ne moze bito izbor roditelja jer bi time bila ugrozena druga deca u slucaju epidemije...Ti odlucujes da li ce tvoje dete ziveti ili umreti, ali zato potpisujes smrtnu presudu i za moje dete...? Zakoni o zdravlju i drzava se moraju postovati.

knicks

pre 7 godina

ne brinite se. da je muškarac u pitanju kazna bi bila 150000din, 6 meseci zatvora i litar krvi...
žao mi je što sam negativan, ali život ovde me je na grublji način naučio tome.
nego, šta bi sa onim da je u većini zemalja eu vakcinacija deteta stvar izbor roditelja i uopšte nije obavezna?

John

pre 7 godina

"rame uz rame, iza rešetaka sa najvećim prestupnicima"

Oni koji su u zatvoru zbog prekršaja i oni koji su zbog krivičnih dela (pogotovo "najteži prestupnici") ni slučajno ne izdržavaju kaznu "ame uz rame" jedni sa drugima.

"tada sam se uplašila"
Zanimljivo kako se uplašila što će joj dete privremeno smestiti u doma, a ne plaši je to što će joj dete trajno biti nezaštićeno od bolesti.

Apeli i odgovornost

pre 7 godina

Ovo da lekari apeluju mi je u celom slucaju najbolja fora. Ozbiljno joj konkurise i ova sa krdima imunologa koji zagovaraju imunitet krda, a kad neko pita ko je za nase pare uvezao nepotrebne vakcine protv gripa, svi junaci nikom ponikose i u crnu zemlju pogledase.
Zamislite da gradjevinac apeluje na vas da se uselite u zgradu gde je on/a bio/la nadzorni organ ili projektant. Da vam kaze da ce vam se zgrada mozda srusiti na glavu, ali on apeluje na vas. Ili da vam odgovorni projektant elektro instalacije kaze da ce vas mozda ubiti struja kad ukljucite peglu, ali sta sad, on/a apeluje.
Dragi doktori, sluzbenici ministarstva zdravlja i ostali, gde vam je odgovornost prema deci, prema roditeljima? Potpisite da pod punom moralnom, materijalnom i krivicnom odgovornoscu garantujete da je ta vakcina, nabavljena od tzv. renomirane firme, proizvedena ko zna gde, u sumnjivom postupku prozetom korupcijom, dobra i da cete snositi troskove lecenja i sve druge posledice, kao sto bi posledice snosili odgovorni gradjevinac, elektroinzenjer, masinac.
Ako necete, sami sebe svrstavate u istu ravan sa Facebook ekspertima koji takodje nece da potpisu da vakcina izaziva autizam i ko zna sta.
Ako su vakcine obavezne, one ne smeju biti roba i moraju se kontrolisati po posebnom postupku. Ja sam svoju decu vakcinisao, zato ovo i pisem, da se zna da mesetari iz farmaceutskih firmi i neodgovorni zdravstveni radici i sluzbenici ne sneju da se igraju zdravljem dece.

Dr Nis

pre 7 godina

Pročitao sam tekst i sve komentare, pa da na osnovu svega nešto dodam. Gospodin koji u komentaru pomenu šarlah verovatno nezna da za tu bolest ne postoji vakcina i nikad je nije bilo. Smrtnost od te bolesti je bio 20 % ili svako 5 dete. Bolest je izkorenjena vidi čuda bez vakcina. Deca su sada uhranjena i imaju dobre higijenske uslove, to je razlog nestanku teških bolesti, a ne vakcine. Drugo broj vakcina je porastao do neverovatne cifre, starije generacije su bile vakcinisane ne samo sa kvalitetnijim već i sa mnogo manjem broju vakcina. Katastrofa je polivalentne vakcine gde se zbunjuje imuni sistem. Dečije bolesti nisu ni opasne ni smrtonosne, svi koji plaše ljudi ili su neznalice ili imaju interes a pre je ovo drugo. Za razliku od dečijih bolesti koje ojačaju imuni sistem dece kad ih preleže, mi imamo epidemiju kancera kod dece, leukemije, autoimunih bolesti, autizma i dr. Zamenili smo dečije i izlečive sa neizlečivim bolestima. Imunitet krda je izmišljena stvar upravo da bi se plašili ljudi, jer epidemije su izbijale i kada je vakcinacija bila 97 % samo se to prećutkuje. Ko ugrožava vakcinisane ako su oni zaštićeni vakcinama. Na kraju ljudi bolesni od Hepatita B, ili od HIV-a imaju sva prava nesmeju da budu diskriminisani, i ako su prenosioci bolesti a zdrava deca nemaju. Nevakcinisan decas su zdrava. Migranti u Nemačkoj imaju pravo izbora da li hoće da se vakcinišu, a deca u Srbiji nemaju.

Gradjanin

pre 7 godina

To student? Odmah oduzeti studenstku knjizicu. Doduse, ona je primer kakvi sad izlaze iz fakultetskih klupa. Ni prici eliti studentskoj od ranije. Pojma nemaju ni da pisu srpski ispravno.
Ja da sam profesor samo bih rekao otvorite svoj fb profil da vidim statuse i ostalo. Ko nece, duplo stroziji sistem odlucivanja kod ocena.
Nije to atak na licnost. A ako kazete da jeste, onda bih im zadao diktat iz srpskog jezika. Ko napise 95% tacno i gramaticki ispravno taj bi imao velike sanse za 6 i vecu ocenu.

KG

pre 7 godina

Stav doticne "majke" ne podrzavam uopste. Smatram da je neodgovorna. Svako dete ima reakciju na vakcinu, neko jacu, neko slabiju. To sto joj je dete posle prve vakcine bilo bolesno bi trebalo da je upozori da ono ima slabiji imunitet (nije to "opadanje" bilo prouzrokovano vakcinom, nego je vakcina to "isterala na videlo"). Zato bi jos vise trebalo da ga vakcinise.
Medjutim, jedna "sitnica" mi smeta u izvestavanju. Ovoj zeni se daje puno ime i prezime, a najtezim kriminalcima se daju samo inicijali.
Gospodo novinari da nisu to mozda dupli standardi?

sasha

pre 7 godina

Kada neko živi u zajednici onda mora da se povinuje pravilima te zajednice. Ne volim ni ja da stojim na crvenom svetlu kada nema nigde nikog, ali to su pravila koja smo kao zajednica usvojili i moraju da se poštuju.

Luka

pre 7 godina

Klonite se teorija zavere i praznih priča i vakcinišite decu. To je to klasično srpsko razmišljanje: "Eno ga komšija Pera ima 95 godina a puši 3 pakle na dan i pride popije pola litre šljive i ni'š mu ne fali." "Vakcine prouzrokuju autizam i neplodnost i deo su zavere velikih farmaceutskih kompanija i zapadnih moćnika iz najviših redova masonerije, da satru pravoslavlje." Fakat je da su vakcine i drugi preventivni pristupi zajedno sa higijenom najviše doprineli u imunizaciji populacije. Tako da pamet u glavu!

REALNO

pre 7 godina

Najmanji procenat vakcinisane dece u Beogradu je u opštini Stari Grad, oko 65%. Zašto? Pa zato što su građani te opštine najinformisaniji i najobrazovaniji.

dirk

pre 7 godina

jel može neko da mi objasni na koji način njeno dete koje nije vakcinisano ugrožava drugu decu koja su vakcinisana i valjda zaštićena od konkretnih bolesti ? Valjda ugrožava samog sebe i drugu koja nisu vakcinisana ?

McZ

pre 7 godina

Zaboravili su ljudi kako je nekad gomila dece umirala od raznih boleština.
Idite do arhiva i uzmite matične knjige umrlih sa početka 20 veka, to je strahota...

DragoljubKazne niau,

pre 7 godina

Kazne nisu, niti mogu biti dugoročno rešenje. Jedino rešenje je edukacija i argumentovano pobijanje nedokazanih i opasnih teorija koje kruže netom.

@Smrt fašizmu
MMR se primenjuje oko 30 godina, niko više tu nije zamorče. A domaće vakcine nisu bile baš tako kvalitetne kako svi mislite (zato ih nismo ni izvozili).

lejla

pre 7 godina

Čega se plašite vi roditelji čija su deca vakcinasana? Zar vaša deca nisu 100% zaštićena samom vakcinom?! Naravno da nisu! I zašto nijedan pedijatar neće da potpiše da neće biti nikakvih komplikacija od datih vakcina? Moja sestrićkinja koja je primila sve vakcine zajedno sa drugom decom koja su takođe vakcinisana pre 5 godina su dobili i veliki kašalj i zauške u najtežem obliku. Rečeno im je da se ćuti, kako se ne bi širila panika. Vakcinisanost dece je bila tada 100%. Moje dete je vakcinisano, ali sam sada protiv toga. Upitajte se koliko smo mi primila vakcina, a koliko i kakve naša deca sada primaju. Jeste da su iskorenjenje mnoge bolesti, ali do toga smo doprineli sami mi, ličnom higijenom. Zato sada haraju mnogo gore i teže bolesti.Ne znam samo kako dete od 6 meseci može da ima leukemiju? Pogledajte koliko su pune bolnice mališana, koji se bore sa najtežim bolestima. Samo se zapitajte?

probability

pre 7 godina

(SMRT FASIZMU!, 5. septembar 2017 23:28)
Procenat obolelih i umrlih nevakcinisanih (cak i ne racunajuci rizik po druge zbog prenosivosti bolesti) je daleko daleko veci od procenta obolelih i umrlih vakcinisanih. To je sve sto treba da te zanima.
Ne postoji potpuno bezbedna vakcina, ne postoji potpuno bezbedan lek, ne postoji potpuno bezbedna namirnica (ili bar kolicina iste), potpuno bezbedan vid prevoza, nacin zivota i sl.
Sigurno ces se od necega razboleti i sigurno umreti, poenta je samo birati ono s manjim sansama.
Dakle ako hoces da budes sigurniji a biras bez vakcine ili s vakcinom - odaberi vakcinu; ako je u pitanju dalek put - biraj avion umesto automobila; ako biras profesiju - bolje budi kuvar nego policajac.
To ce ti dati malo vise sansi, ali naravno ni blizu 100% sigurnosti.

Nesa

pre 7 godina

Stavovi poput "roditelj zna najbolje" su potpuno glupi. Zar ce roditelj i zube detetu da popravlja? Roditelj nije osoba koja treba da odlucuje o tome da li ce dete biti vakcinisano ili ne, posto nema dovoljno znanja za tu odluku. Roditelj ne zna koju vakcinu dete treba da primi i zato sluze propisi. To sto neko cita teorije zavere po Internetu i veruje im je njihova stvar ali ne sme ugrozavati zivote svoje i tudje dece. Ljudi koji se odluce da to rade treba da odu u zatvor. Danas zivimo u XXI veku i niko nema pravo da bude neinformisan o takvim stvarima.

www

pre 7 godina

Citajuci samo komentare vidim koliko je jak lobi za vakcinisanje dece, a komenara protiv vakcinacije gle cuda nema. I dok je u mnogim zapadnim (valjda neobrazovanim) zamljama vakcinacija stvar izbora roditelja, kod nas nije. Mi smo glupi i ne znamo nista i zato drzava mora da nas natera. Roditelj nije vlasnik zivota svoga deteta ali ni DRZAVA to nikako nije. Vlasnik svog zivota je sama osoba ali kao sto mnoge odluke roditelj donosi u ime svog deteta dok ne odraste, mora i ovu. Roditelj je taj koji snosi i oseca odgovornost za zivot stoga deteta dok je za drzavu i lekare to dete samo jos jedan obican gradjanin odnosno pacijent i nista vise od toga. Niko nece stati u njegovu zastitu (pogledajte koliko dece lecimo sms-ovima) ali zato roditelj hoce. I svi vi koji podrzavate vakcinaciju u sebi se sigurno Bogu molite da Vas ne zadesi nesrecna sudbina koju cujete od roditelja vakcinisane dece koja su dozivela teska oboljenja nakon vakcine. Toliko od mene, pamet u glavu.

Mirko Pantic

pre 7 godina

Podrska jer za pocetak ne znamo sta je u sastavu vakcina i za uvezene vakcine se ne vrsi nikakva provera jer referentnog tela nema.
Ja sam za vakcinu ali ako nasa deca mogu da dobiju onu istog sastava kao deca u Svajcarskoj.
Sem toga, roditelju cije dete oboli od autizma nista ne znaci statistika jer o bolesnom detetu mora da se brine ceo zivot a odgovornost i sistem podrske u ovom drustvu ne postoji.
(ivon, 6. septembar 2017 09:16)

Sta tebi znaci sastav vakcine,ako nisi farmaceut?
Mislis da tom istom farmaceutu znaci nesto kada mu ja kazem da u temelj mora da stavi marku betona 30,umesto jeftinijeg 20?
Svakako da ne ,posto on nije gradjevinac,nisi sam ja farmaceut.
Takodje,sastav mmr vakcine je veoma lako naci na sajtu proizvodjaca,bas kao i recept za beton marke 30.

Sastav MMR vakcine je svuda isti i ne postoji posebna vakcina za Svajcarsku i posebna za Srbiju.To je ISTA vakcina,istog sastava i kvaliteta.
Drzava uvozi vakcine tek kada one prodju proveru na Torlaku,koji i sam proizvodi pojedine vakcine i serume.Kako ih oni proveravaju,ja ne znam,posto nisam iz te struke,bas kao ni oni sto ne znaju zasto moj keramicar koristi CM 11 kada im lepi plocice u kupatilu,a ne CM 9,niti to treba da ih zanima.
Autizam nije bolest,vec poremecaj ponasanja i ne nastaje zbog vakcina.Ta deca su fizicki potpuno zdrava,a doktori ne znaju zasto do tog poremecaja dolazi,niti mogu da ga lece.

Tata

pre 7 godina

"Dete nije njeno vlasnistvo" procitah 100 puta. Nego cije je. Rodila je to dete i odgovara za njegove postupke do 18 godine i u obavezi je da ga hrani i skoluje. Treba vakcinisati i neki roditelji nisu podobni da donose odluke na stetu dece,slazem se, ali to da nije njeno vlasnistvo je toliko ruzna opaska da mi deluje kao da niko od vas ko je to napisao nema dete.

imun na majke mi

pre 7 godina

Ja sam moje dete vakcinisao jer verujem u nauku i medicinu zahvaljujuci kojoj ljudi u proseku sve duze zive a dece sve manje umire. Ipak, ne razumem zasto neko od te struke, drzava ili farmaceutske kuce ne stanu odgovorno iza svog proizvoda na kojem usput i zaradjuju, garantuju bezbednost, odstetu i tako zapuse usta protivnicima vakcinacije? Zasto je tesko obezbediti zdravsveno osiguranje u slucaju negativnih posledica vakcine? Zatvor nije resenje.
Ako mi kao pojedinci treba da budemo odgovorni prema drustvu i zakoni, zastrasivanja kaznama i zatvorom nas podsecaju na to zasto firma koja prozvodi lek i vakcinu ne treba da bude odgovorna i ne prete im zatvorima i kaznama? Naprimer kupite nov auto i otkazu mu kocnice drugog dana, povredite sebe i drugog i ko je kriv? Proizvodjac tog auta a osiguranje vas isplacuje pa nek se oni posle peglaju kako znaju, nije vasa krivica.

Svaka medalja ima dve strane

pre 7 godina

SZO je priznala da je kampanja oko svinjskog i pticijeg gripa bila prenaduvana, da vakcine nisu bile dovoljno ispitane i da je hitna vakcinacija na globalnom nivou bila nepotrebna... a pricali su drugacije dok je epidemija bila u jeku.
Dakle cak su i oni priznali, posle velike buke i cirkusa, da su pod pritiskom "odgovornosti" doneli neke nerezonske odluke... a svi su tvrdili drugacije dok su milioni vakcina bili distribuirani po svetu.
Problem je sto nezeljene efekte vakcina niko ne moze da dokaze ni decenijama kasnije. Ko zaradi rak ili neku autoimunu bolest, sam je kriv i ako 5 generacija unazad niko u familiji nista slicno nije imao.
Odgovoran - niko!
Toliko!

Che

pre 7 godina

Neka.Ne trebaju kazne za prevenciju.
Ne mora, nema zdravstvenog, nema osiguranja, a za decu da se izgrade posebne privatne skole i obdanista.
Nisu ugrozena vakcinisana, nego nevakcinisana deca, jer su podlozna bolestima na koja su vakcinisana deca imuna.
Pa neka odluce roditelji sta ce.

Kazna za roditelja tek kada dete oboli od davno iskorenjenih bolesti.

perica

pre 7 godina

@Apeli i odgovornost
Pretpostavljam da ti prihvatas da potpises pod punom materijanom i krivicnom odgovornoscu da ako dodje do epidemije ti platis lecenje obolelih
i da odgovaras za ubistvo iz nehata za one koji umru. Jel to ok?

Sumnjičavi

pre 7 godina

"jel može neko da mi objasni na koji način njeno dete koje nije vakcinisano ugrožava drugu decu koja su vakcinisana i valjda zaštićena od konkretnih bolesti ? Valjda ugrožava samog sebe i drugu koja nisu vakcinisana?"

Ovo je vrlo čest i veoma pogrešan stav da nevakcinisano dete ugrožava samo sebe i drugu nevakcinisanu decu. Nijedna vakcina nije 100% sigurna, i u ogromnom delu efektivnost vakcinacije zavisi od toga da se najveći mogući procenat dece vakciniše da bi se na najveći minimum svela sama šansa bilo kakve infekcije ili zaraze. U slučaju zaraze, ČAK I VAKCINISANA DECA su ugrožena, jer em nijedna vakcina nije 100% sigurna, em tokom zaraza patogeni veoma često mutiraju, i rađaju nove varijante koje su možda otpornije na vakcine.

Vakcinisanost veća od 90-90% se naziva "imunitet krda", i od esencijalnog značaja je za najširu moguću bezbednost kako i vakcinisane tako i nevakcinisane dece.

Takođe, stariji ljudi koji nisu vakcinisani, a nisu preležali zauške ili boginje su u kasnijim godinama u jako velikom riziku, jer su ove bolesti mnogo mnogo teže u poznijim godinama, a neke posledice su užasne, na primer kod muškaraca mogu dovesti do steriliteta.

Nevakcinisana deca ugrožavaju celokupno društvo - i sebe, i vakcinisanu decu, i starije ljude koji nisu stekli imunitet u prošlosti.

Зоран

pre 7 godina

Видим овде људи пишу да дете није власништво мајке.
Е па, дете је још мање власништво државе .

ivon

pre 7 godina

@ Mirko Pantic

Podrska jer za pocetak ne znamo sta je u sastavu vakcina i za uvezene vakcine se ne vrsi nikakva provera jer referentnog tela nema.
Ja sam za vakcinu ali ako nasa deca mogu da dobiju onu istog sastava kao deca u Svajcarskoj.
Sem toga, roditelju cije dete oboli od autizma nista ne znaci statistika jer o bolesnom detetu mora da se brine ceo zivot a odgovornost i sistem podrske u ovom drustvu ne postoji.

Mare

pre 7 godina

Sedim na plazi u Grckoj pre 7 dana i slusam kako pored mene jedna srpkinja objasnjava nekim makedoncima kako je ona takoreci pobedila sistem u Srbiji. Ne pada joj na pamet da vakcinise decu, pa je odnela u dom zdravlja dopis od advokata gde preti drzavi tuzbom od 5 miliona evra ako joj vakcinisu dete. Ne znam da li je bila smesnija ona ili oni makedonci sto je slusaju. Nisam hteo da se mesam, ali trebao sam joj reci da ju je prevario advokat, trebao je da stavi sumu od 50 miliona evra.

Praggnanandhaa

pre 7 godina

Ja sam cist primjer gdje je vakcinacija dobra stvar. Sa dva mjeseca zivota zarazio sam se sa velikim kasljem, a vakcina protiv toga je pocela da se daje dve godine nakon mog rodjenja. Ne bih ni jednom roditelju pozelio da vidi svoje dijete koje kaslje bez prestanka i bori se za vazduh. Takav sam ja bio. Ne plasite se vakcina.

Milos Obrenovic

pre 7 godina

Ne razboljevaju se deca posle primljene vakcine, vec posle rucka koji ste im spremili prljavim rukama.

Vecina ne pere ruke posle koriscenja toaleta. Neki ni vodu ne puste u rodjenoj kuci. Posle su vakcine krive.

Apeli i odgovornost, 6. septembar 2017 03:06)

pre 7 godina

Šta si hteo da kažeš?
Da nikog nikad nije ubila struja,da se nijedna zgrada nije srušila?
Ili da ti sumnjaš u kvalitet primenjenih vakcina u Srbiji?
Ako je ovo poslednje podnesi lepo tužbu,iznesi podatke u javnost pa onda pričaj.
Ovako deluje kao "trla baba lan..."

maja

pre 7 godina

Videla sam komentar da je u EU to stvar izbora roditelja. Nije tako. U Nemackoj ne mozes da upises dete u vrtic ako nije vakcinisano. Doktor te ni ne pita jel hoces nego dobijes karton sa vakcinama koje dete treba da primi i ima ih vise nego kod nas. Nisam upoznala nijednog roditelja koja je u fazonu da ne vakcinise dete, to je civilizacijska stvar.

MacSaDveOstrice

pre 7 godina

Drzava da snosi sve troskove lecenja dece sa autizmom i da snosi punu odgovornost vakcinacije !
U suprotnom odluka je na roditeljima!
Svi cemo u zatvor samo ce Dacic ostati van da sam vlada.

K-9 se javlja na raport

pre 7 godina

@ Ljudi sto se pitaju zasto to ugrozava vakcinisanu decu

Zato sto postoji nesto sto se zove kolektivna imunizacija. Ideja vakcine jeste da ona stiti od bolesti, ali to nije 100%. Zato je potrebno da veliki procenat ljudi bude vakcinisan (mislim da je procenat oko 90%).

Efekti vakcinacije su neoborivi. Ranije je mnogo vise dece umiralo na samom startu zivota, te je i prosecan zivotni vek danas najveci ikada.

Takodje, efekti nevakcinacije su da se recimo u Rumuniji od neke vec skoro iskorenjene bolesti(mislim da su male boginje) umrlo dvadesetak ljudi u par meseci, a obolelo par hiljada, sve zbog manje vakcinacije(primera radi godinu dana pre toga je obolelo 7 ljudi od iste bolesti).

Medicina nije savrsena, ali je sigurno bolja nego pre 100 godina.

Ljudi ne shvataju moguce katastrofalne posledice, i definitivno nemaju pravo da ugrozavaju zdravlje drugih ljudi, isto kao sto ni ja nemam pravo da idem ulicom sa napunjenom puskom i da pucam svuda unaokolo.

Zato ova odluka ne moze biti u rukama naroda ... jer budimo realni, prosecan covek je daleko od bilo kakvog nivoa znanja o vecini tema, a kamoli globalnom zdravlju.

Mirko

pre 7 godina

@Dr Nis Doktore (ako ste uopste doktor) izneli ste niz nepovezanih informacija i to sklopili u neku naizgled smislenu celinu. Prvo tvrdite da se od bolesti protiv kojih su uvedene vakcine ne umire, nego samo ojacavaju imunitet - laz. Dalje tvrdite da dok nije bilo vakcina nije bilo toliko kancera kod dece. Vakcine su se pojavile u isto vreme kada je pocela i masovna upotreba motora sa unutrasnjim sagorevanjem, masovno grejanje na ugalj i razne naftne derivatne, masovna upotreba raznih hemijskih jedinjenja u odeci, hrani, kozmetici, gradnji itd. Povezivati kancere sa vakcinama je van svake pameti, pogotvo sto u istrazivanjima u kojima su ucestvovala vakcinisana i nevakcinisana deca nije utvrdjeno nista slicno tome. Dalje, navodite da kolektivni imunitet (ili imunitet krda kako ga nazvaste) ne postoji. Postoji ali ne sluzi tome o cemu vecina vas ovde prica. Dakle ne sluzi da stiti vec vakcinisanu decu nego nevakcinisanu, jer i ako roditelju misle da nevakcinisanoj deci nije potrebna zastita, ipak im je potrebna i kolektivni imunitet je jedino sto im moze zastiti i pored nerazumnih odluka njihovih roditelja.

marko_sthlm

pre 7 godina

@ "Italijani sada i ne dozvoljavaju upis u skolu dece koja nisu uredno vakcinusana.
(Joe, 06. septembar 2017 04:57)"

Tačno!
I ne samo u škole već ni u vrtiće!

ja

pre 7 godina

Hiljadu puta ponovljeno, ali očigledno nije bilo dovoljno:

1. Samo u 20. veku (do 70-tih godina) je od velikih boginja umrlo 500 miliona ljudi! Danas ova bolest ne postoji zahvaljujući vakcinama.

2. Prošle godine je, u Rumuniji, od malih boginja, zbog niske stope vakcinacije, obolelo nekoliko hiljada dece, od čega je umrlo njih 40-tak. Verovatno je zato, u našem delu Banata, stopa vakcinacije MMR vakcinom 95% pa kod nas nema epidemije?

3. Japanci su ukinuli MMR vakcinu 2003, nakon čega su nastale masovne epidemije, pa je WHO označila Japan (!!!) za izvoznicu bolesti - jedina razvijena zemlja koja je dobila takav "slavan" epitet. Nakon toga, Japanci su vratili monovalentne vakcine - stopa autizma je ostala ista (tj. nastavila je da raste podjednakom progresijom, kao u vreme MMR vakcine).

ZLOBEX

pre 7 godina

Da li shvatate da većini dece ne smeta jaje, jagoda, ambrozija, penicilin, ali postoje i deca koja se GUŠE u dodiru sa tim. Tako je i sa MMR vakcinom. Tačno je da većina dece na nju nije alergična, ali kako će te znati da li je Vaše dete alergično na malinu dok je ne proba? Ne igrajte se sudbinom svog deteta. Možda detetu smeta vakcina?

TnT

pre 7 godina

Ja sam za to da roditelji sami biraju da li ce da vakcinisu decu, nema nikakvih kazni, ali da budu obavezni da sve eventualne troskove lecenja od bolesti koje su mogle da budu prevenirane sami snose, da im se deca ne mesaju sa ostalom decom ciji su roditelji prevareni od strane farmakomafije i raznih mracnih sila svemira. U neku ruku i priroda udesila da se napravi selekcija ljudi koji ce opstati i oni koji to ocito nece. Ako hoces da se lecis secernim kuglicama, molitvama, travama... Ok, tvoje pravo i lagano ides u pravcu izumiranja. Najgore je kad se covek mesa u volju prirode.

BOTinator

pre 7 godina

Ko god kaže/pita da su vakcinisana deca zaštićena od nevakcinisane i zašto se onda bilo ko buni za nevakcinisanu, nema pojma o imunologiji, pa o ovoj temi ne može ni da ima ispravno mišljenje. Samim tim, ne treba ni da se javlja, ispada smešan. Nažalost, i opasan.

Maja

pre 7 godina

Ja zivim vec dugo u Holandiji. Ovde ima cela jedna regija gde su ljudi ekstremno religiozni, i oni ne vakcinisu decu jer "ako je bozija volja da se dete razboli, onda to ne treba ljudi da sprecavaju". Elem, s vremena na vreme jave na vestima da je u tom regionu ponovo izbila epidemija neke opake bolesti medju decom, od koje im nekad i par umre. I to su uvek bolesti protiv koje se standardno deca vakcinisu. Na primer, pre par godina (2013) u imali epidemiju Rubeole. Ovde ima mapa sa naznacenim mestima gde je bilo rubeole: sve crvene tacke su iskljucivo u tom regionu gde ne vakcinisu decu https://kloptdatwel.nl/2014/03/17/mazelenvaccinatie-statistieken-van-de-niet-inenters/. U nekim mestima su imali cak do 121 slucajeva rubeole. Mislite o tome kad ne vakcinisete decu...

Stojko

pre 7 godina

Dr. Leonard Kleinrock verovatno ni sanjao nije kakve će biti posledice obrazovanja dece na YouTube-u i navodjenja Wikipedia-e kao izvora informacija u naučnim radovima :)))

aleks

pre 7 godina

Svi gledaju ovo nekako crno belo. NIje lako, i ja imam decu i vakcinisani su ali da li mi je bilo sve jedno, nije. Konkretno primer mog prijatelja koji je zbog vakcine ostao sa pralizovanom nogom. I sta sad drzava ce i u tim slucajevima da bude dosledna i snosi odgovornost zbog losih vakcina ili neadekvatnog rada lekara koji samo pogledom na grlo kaze dete je zdravo moze da primi vakcinu ?

gradjanin

pre 7 godina

Sve više se ponavlja novouvedena teza da "dete nije vlasništvo" roditelja.
To niko od roditelja nikada nije ni tvrdio te ne znam zašto se ponavlja.
Naročito nismo ni svi mi, uključujući i tu decu, "vlasništvo" države i ako se ona sve više tako prema nama postavlja.
Postoji nešto što se zove odgovornost i obaveza a one se ne zavode pendrecima i bukagijama nego edukacijom i razumnim odgovorima na pitanja onih koji imaju i preuzimaju odgovornosti i obaveze. Na taj način sistem postaje društvo a ne mračna sila.
Takođe je potrebno omogućiti stručnu raspravu oko ovakvih pitanja. Naposletku, bilo bi realno i da oni koji neku meru donesu, poput npr. obaveze vakcinacije dece tom i tom vakcinom, preuzmu doživotnu odgovornost za donetu odluku. Te ako su pogrešili onda se i prema njima primenjuje krivična sankcija. Tada bi i oni malo razmislili šta odlučuju.
Ovako su sve konkretne odgovornosti i posledice prebačene na građanstvo.

Kifla

pre 7 godina

Treba samo izjednaciti odgovornosti. Ako drzava kaznjava roditelje, onda ista treba da izdrzava i placa lecenje za sve one koji zakace "nuspojave" bilo kojeg obaveznog sredstva za imunizaciju.
To bi bilo donekle fer, ali drzava nece da se bakce sa "pojedinacnim slucajevima", kao sto je u vecini slucajeva ne zanimaju oboleli od retkih bolesti.
Lako je reci "dete nije vlasnistvo majke", a kad necije dete oboli od autizma (nebitan je razlog), onda ista ta drzava okrece glavu na drugu stranu?

Djura

pre 7 godina

Problem je sto ovu drzavu vode keramicari, vlasnici pecenjara i slicni. Sto je u zdravstvu korupcija na viskom nivou. I sada roditelj treba da verujem takvoj drzavi i da im dozvole da vakcinisu dete. Tesko... Okrenite se oko sebe i videcete kako ni najjednostavnije stvari ne funkcionisu u ovoj drzavi kako treba pa otuda nema ni poverenja. Ja zaista vise nista ne verujem ovoj drzavi. Ali apsolutno nista! A nekada sam bio nevidjen optimista.

Tata

pre 7 godina

@Dr. Nis

Sarlah (scarlet fever) je obican streptokok (bakterijska infekcija) koja nije jos iskorenjena, niti ce ikad biti. Ne znam odakle ljudima potreba da pisu ovakve gluposti po komentarima. Smrtnost mu je ista kao i kod slicnih strptokoka, a leci se antibioticima.