Utorak, 21.10.2014.

11:30

Kako izgleda Apple Pay u stvarnom svetu? (VIDEO)

Izvor: B92

Kako izgleda Apple Pay u stvarnom svetu? (VIDEO) IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Boksi

pre 10 godina

Super je sve to,ja koristim maksimalno.Ne zbog neke frke da je tako brze i bezbednije (buđelar uvek u prednjem džepu :D),nego zbog toga sto jednostavno volim da idem u korak sa novim tehnologijama.Samo sto ce u nasu maticu sve to da zakasni izvesno,iako nema nikakvih opravdanja za to.Apple je majstor da neke stvari koje su tu vec neko vreme dodatno priblizi krajnjem korisniku i ucini ih dostupnijim.Ja sam android korisnik ali me ovakvi potezi teraju da probam drugu stranu.Svako dobro.

Pera

pre 10 godina

Keš je sloboda i anonimnost i kao takav je trn u oku establišmenta koji sanja totalnu kontrolu nad populacijom, a bezgotovinsko plaćanje je jedan od najznačajnijih koraka u tom pravcu. Krajnji cilj je ukidanje keša. Kada se to desi, uspostavljena je totalna kontrola nad populacijom. Pritiskom na jedno dugme vlast će vas ostaviti BEZ IČEGA, na primer, zbog toga što niste platili porez za prošlu godinu.

Aleksa

pre 10 godina

Odgovor na jedan komentar: Android korisnici komentarisu ovde zato sto se Apple ponovo uzdize u nebo kao inovator a postoje klipovi na netu od pre 2 godine gde se na isti fazon koristi telefon za placanje samo sto se ukuca PIN umesto sto se skenira otisak prsta. Tuzno je sto je sve ovo moglo da bude sasvim normalna stvar u 2014. godini i mozda smo i mi u Srbiji mogli da koristimo ovu tehnologiju samo da su banke izasle u susret i da nisu cekale 2-3 godine da Apple izbaci svoju verziju. Wallet moze da bude idealan koliko hoce, dzabe kad Apple ima tu moc da vuce sve konce i da hipnotise sve redom... Ostaje utisak da je Apple usporio razvoj ove tehnologije jer je zakasnio 3 godine...
(Android korisnik, 22. oktobar 2014 00:17)

Ne , naprotiv, Apple je ubrzao koriscenje NFC za placanje , a evo kako : Cinjenica je da je Android prvi ubacio NFC , i Google Wallet u telefone , ALI je onda rekao "Eto, mi smo ubacili, ajde banke ..." , na sta stu banke rekle "Bole nas bas ona stvar..." , A Apple je PRVO potpisao brdo ugovora sa raznim prodavnicama i bankama oko uvodjenja ovoga , a onda uveo u telefon, i to ne u par hiljada nego odmah u 20 miliona prodatih iPhone 6. E , onda su se bankari pocesali, pa rekli " Uuuu, ovo dobro, izgleda moramo i mi ..." ...

Drugim recima, dzaba ti nova tehnologija, ako je niko ne koristi.

Vracar

pre 10 godina

Ja sam probao u jednoj popularnoj perkari sto svi znamo kako se zove :).
Radi na svim terminalima gde pise "Pay Pass"jedino sto ce vas prodavci cudno gledati ali inace radi.

Aleksandar

pre 10 godina

@21 vek.

Dok ti platis otiskom prsta, ja cu stici da prebrojim pare i da platim brze od tebe. Dok vas sve sacekam na kasi sa vasim "kreditnim karticama" i potpisivanjem i dok cekam da obradi banka, dok ode signal....e smarate.

Surovi

pre 10 godina

(Zlatko, 21. oktobar 2014 20:41)
Nisam ni najmanje paranoican,jer za svakoga ko bi pratio kako trosim novac ili sta radim na netu,verovatno bi umro od dosade.
Bezgotovinsko placanje je ono sto sto banke najvise vole,pogotovo kada su kreditne kartice u pitanju.Poenta je samo trosit,trositi i trositi i zaduzivati se sve vise.Mnogi misle da imaju kontrolu,ali je dovoljno samo par meseci bez posla,pa da se izgubi sve sto je tako lako kupovano.Mnogi u Americi su to osetili pre par godina kada je prslo trziste nekretnina i pocela SEKA,kada su gubili kuce i stanove,posto nisu vise mogli da ih otplacuju.
Niko ne moze kriviti banke za to sto ljudi ne umeju da se kontrolisu,ali i one snose deo odgovornosti,jer ljudima omogucavaju da se zarobe u taj carobni krug.One imaju isti modus kao dileri droge,kojima je u interesu da prvo stvore musteriju ,koju ce kasnije da iscede.
Sta je Apple u stvari napravio?
Napravio je jos jedan nepotreban servis bez koga se moze i nije ni potreban,ali ce ga ljudi veoma lako prihvatiti samo zato sto su ovce.
Nista se ne dobija koriscenjem ove budalastine sto nije postojalo i ranije u drugacijoj formi.
Uostalom,nije mi jasno kuda svi toliko zure,pa da ne mogu da sacekaju red na kasi i plate kao ljudi,da oproste neku sicu od kusura ako im se dopadne kasirka....
Preporucujem svima da procitaju "Reklamokratiju" Frederika Pola i vide u sta se polako nase drustvo pretvara.

Android korisnik

pre 10 godina

Odgovor na jedan komentar: Android korisnici komentarisu ovde zato sto se Apple ponovo uzdize u nebo kao inovator a postoje klipovi na netu od pre 2 godine gde se na isti fazon koristi telefon za placanje samo sto se ukuca PIN umesto sto se skenira otisak prsta. Tuzno je sto je sve ovo moglo da bude sasvim normalna stvar u 2014. godini i mozda smo i mi u Srbiji mogli da koristimo ovu tehnologiju samo da su banke izasle u susret i da nisu cekale 2-3 godine da Apple izbaci svoju verziju. Wallet moze da bude idealan koliko hoce, dzabe kad Apple ima tu moc da vuce sve konce i da hipnotise sve redom... Ostaje utisak da je Apple usporio razvoj ove tehnologije jer je zakasnio 3 godine...

zmitjkoe

pre 10 godina

Apple pay je jos jedan besmislen nacin za trosenje para ,koji nije ni neophodan,a jos manje potreban,posto svi drugi sistemi odlicno funkcionisu. Besmisleno,zar ne ?
(Surovi)

Naravno da je besmisleno coveku koji platu sa racuna odmah skida (?????), jer voli da raspolaze sa svojim novcem. Ovakav pristup i nacin razmisljanja preovladava u Srbiji, ali ostatku sveta, posebno u onom razvijenom delu, ovako nesto izaziva nevericu, sazaljenje, ali i gromoglasan smeh. Koliko puta mesecno prebrojavas sve pare da bi znao kolikoih jos imas? Ovde se uopste ne radi o trosenju para, vec o revoluciji u nacinu placanja. Najidealniji i najjednostavniji nacin placanja bio bi, da kada vidite iznos na kasi, samo kazete "placeno" i dovidjenja! Odmah posle toga dolazi placanje prstom i uvek prisutnim telefonom. To je kao da je svuda BusPlus. Ja 90% placanja pinujem i retko vadim kes iz bankomata. Novcanik mi je skoro uvek prazan, ali svaki dan se stresiram i stalno se "pipam" kontrolisem jer imam frku od gubitka kartica. Sad je sve neuporedivo lakse, sigurnije, prakticnije, sve je na jednom mestu, i kartice i mogucnost momentalne provere stanja na racunima. Sve je pod mojom kontrolom. Gubitak telefona je manje stresan od gubitka kartica ili kesa. Niko ne moze placati vasim telefonom, ako su vam svi prsti na broju. Ovde se retko moze platiti novcanicom od 100€, dok su novcanice od 200 i 500€ videli samo na slikama. Trgovci vole kartice jer ne vole da imaju kes u kasi itd.

Zlatko

pre 10 godina

@Surovi

Dugacak ti je komentar da bih ga citirao, zato cu da ti repliciram bez tvog komentara iznad mog. Ne slazem se sa tobom. Ovo je nacin za lakse placanje. I ocigledno je ovo pravac kako ce tehnologija da se razvija. Verovatno su isti komentari bili i kad su pocele kartice da se pojavljuju. Meni je ovo ekstra, samo da zazivi. Svakako je laksi nacin za placanje. Kazes da nisi paranoik a spominjes kako neko drugi zna na sta trosis pare. Gde god mogu placam karticom. Ako znam da negde ne mogu da platim tako, podizem samo potrebni kolicinu novca. Uopste me nije briga sto banka, CIA, BIA, FBI, Vatikan ili ne znam ni ja ko znaju gde sam potrosio svoj novac. Neka samo sve ovo zazivi i kod nas, pa ces iznenaditi koliko ljudi sve to lako prihvataju. Prislonis telefon na aparat i platio si. Ima li sta lakse? Sto se tice kontrole, sa tim nemam problema. Sigurno necu da kupim patike od 10.000 ako na racunu imam 2000. I sigurno necu u prodavnici potrositi 3000 ako sam planirao da potrosim 500. I sigurno necu uci bilo gde i kupiti bilo sta samo zato sto imam karticu ili u ovom slucaju telefon koji mi olaksavaju placanje. Takodje, sto se tice kontrole, banke nude aplikaciju koja se inastalira u telefon i tako uvek imas uvid u stanje na racunu. Postoji i gomila aplikacija kojima se kontrolisu troskovi. Ako se redovno vrsi evidencija i uporedjuje sa realnim stanjem 2-3 puta mesecno greske se svode na minimum. Pod greskom smatram ono sto si rekao "da se ljudi opuste i trose vise ziveci u iluziji da imaju kontrolu nad svojim novcem". Ako neko ne moze da se obuzda prilikom trosenja novca on ce to raditi stalno, bez obzira na nacin placanja. Sto se mene tice, ja jedva cekam da mi obicni smrtnici iz zemalja treceg sveta mozemo pare da saljemo i primamo preko Gmail-a, FB-a ili Twitera (za sad su te usluge besplatne za razliku od PP-a ili Skrill-a) i da zazivi placanje putem telefona i sa tim nemam problema.

Darko

pre 10 godina

Ovaj sto pita da li je neko koristio Google wallet, i da li ste videli da ga iko koristi. Nisam, ali nisam koristio ni Apple pay, niti sam video da ga iko korististi, niti znam nekog ko zzna nekog da ga koristi, niti sam cuo od nekog da je video nekogaa da koristi Apple pay.

Surovi

pre 10 godina

Ako bolje razmislite,ovaj koncept kao i bilo koji drugi nacin bezgotovinskog placanja je obicna budalastina.Ceo sistem se bazira na tome da drzava i banke imaju apsolutnu kontrolu nad vama ,da znaju kako i na sta trosite novac.Sa druge strane,ljudi se opuste i trose znacajno vise kada ne koriste kes.
Cela prica je tako koncipirana da na najbolji nacin iskoristi ljudska glupost i neopreznost i da se potrosac navuce da trosi jos vise,ziveci u iluziji da ima kontrolu nad svojim novcem,iako zapravo nema,jer kupuje na odlozenoi placa kamate,kos nas visoke,na zapadu nesto nize.U celoj prici ne shvata da je on kljucan za te banke ,jer od njega zive.
Imam razne kartice i koristim ih povremeno,ali uglavnom trosim kes.Cak i kada mi legne uplta na racun,taj novac podizem i dalje trosim kes.Nisam paranoik i teoreticar zavere,vec volim da tacno znam cime raspolazem i prema tome podesavam svoje potrebe.
Apple pay je jos jedan besmislen nacin za trosenje para ,koji nije ni neophodan,a jos manje potreban,posto svi drugi sistemi odlicno funkcionisu.
Poenta cele price je da vas podstaknu da placate sa telefonom i jos da budete srecni sto to radite.Idealan korisnik ovog sistema ce jedva cekati da nesto plati pomocu Ajfona.Isto vazi i za one sto placaju preko android telefona.
Besmisleno,zar ne ?

Zrinjski

pre 10 godina

Apple nastavlja sa "domaćim zadatcima" ostatku, proizvođačima ( naravno ne konkurenciji ) jer nemaju konkurenciju koja pravi i prodaje gotov proizvod koji ima kvalitet, samo količine teenagera, i plaćenih iMrzaca... Ali Apple je druga dimenzija za sve...

Odlomak iz lektire...

pre 10 godina

Od noviteta još jedna opcija davanja para....
...i ne, ne znam koliko ljudi koristi apple pay, i nikad ga nisam koristio, i nikad nikoga nisam video kako ga koristi....

Bogi

pre 10 godina

Odgovor na jedan od komentara.

Google Wallet koristim ja, kao i Softcard (bivsi ISIS, haha). Android uredjaji vec godinama unazad podrzavaju "Secure Element". Na Android uredjajima vec godinama unazad mozes da platis, a da ne otkljucavas telefon, ako ukljucis tu opciju.

Google Wallet se prima na jako puno mesta, ukljucujuci Macys, Target, pumpa na koju idem, kao i gotovo svi automati za kafu/sok/slatkise/grickalice.

Za ove sto kazu "daleko je ovo od nas"... MasterCard PayPass postoji u Srbiji odavno, a to je ista tehnologija koju koristi svako NFC placanje, ukljucujuci Google Wallet ili novi Apple Pay.

Nije na odmet istraziti malo po netu pre nego sto pojedini napisu kojekakve gluposti.

Windowdac

pre 10 godina

Pametna stvar....sve drzati na telefonu i posle GDE SU MI PARE!?Kako kazu PROBAJ DA MI HAKUJES KES U RUCI :))
(cickavi01, 21. oktobar 2014 12:20) - NAJGLUPLJI KOMENTAR DANAS (dajem 1 od 1-10)

mrki

pre 10 godina

Ja sam na snimku video samo četiri mečke. Voleo bi da sam video kako kupuje sportsku opremu koju će da koristi a ne stokolašice sa one strane pulta. Izem ti napredak

Washington

pre 10 godina

Pre nego sto neko napise da je sve ovo moglo i ranije na Androidu, neka razmisli ponovo. Moglo je sve ovo i pre Applea i Androida, ali ovo je prvi put da su banke javno stale iza ovakvog sistema i da to zapravo funkcionise. Mislim, koliko ljudi na svetu koristi Google Wallet? Da li ste ikada koristili Google Wallet? Da li ste ikada videli nekoga da koristi Google Wallet?
Apple pay je toliko jednostavan da je to prosto smesno. I sto je najbitnije, zahvaljujuci "secure element-u" je potpuno bezbedan.
Inace, sto se ovog klipa tice, ima isti ovaj lik jos jedan koji je napravio malo kasnije. Dakle Apple Pay funkcionise i sa LockScreena tako da nema potrebe da se ide u aplikaciju. Super stvarcica. Eno ima intervju sa Billom Gatesom i on kaze da je sistem fantastican i da fakticki Apple pokazao put drugima kako ovakvi servisi treba da se implementiraju.
(Wall Street, 21. oktobar 2014 12:17)

Upravo tako, Apple jednostavno pokrene celu industriju da se menja. Kako to uspevaju, ne znam ali su uspesni u tome.

tuvaluu

pre 10 godina

hahahahaha, naptio se ovaj lik, ovo baš i ne funkcioniše kako treba. mnogo buke ni oko čega. ovo nema veze sa iphoneom, nego može na bilo kojem koji ima NFC. inače to sa prislanjanjem odavno postoji u londonskom metrou/busu, znam još 2004.kad sam bio da su ljudi samo prislanjali kartice da bi se čekirali.

Aleksandar

pre 10 godina

Bitna stvar ovde je čitač otiska prsta koji celu stvar ustvari čini sigurnom i jednostavnom. Zbog toga iako su postojale slične varijante ranije niko ih nije koristio.

Achitwn

pre 10 godina

Nebi me cudilo da uzimaju proviziju za bankarske usluge apple paya...jedno 10% za pruzanje usluge modernojg placanja.
(5.0>Ios8, 21. oktobar 2014 11:53)

Ne. Naprotiv. Apple je napravio deal sa kreditnim kompanijama da smanji marzu korisnicima. Naravno apple dobija profit ali to je biz to biz kao svaki drugi ugovor

Achitwn

pre 10 godina

Odlicna stvarcoca. Zna sam da ce poceti sa necim ovakvim. E, kad bi kod na to moglo, pa npr. prislonis telefon na bus blus i otkucas kartu :)
(ragnaros, 21. oktobar 2014 12:32)

U kini vec implemntirano

Achitwn

pre 10 godina

Pametna stvar....sve drzati na telefonu i posle GDE SU MI PARE!?Kako kazu PROBAJ DA MI HAKUJES KES U RUCI :))
(cickavi01, 21. oktobar 2014 12:20)

Mora da ti i prst osece pre nego sto moze da ga hakuje. Plus broj Kartice nije u telefonu. Plus slika na ekranu telefona nema ni ime ni broj. Plus ti sigurno cuvas svoj novcanik, pa tako se ponasaj i sa telefonom i ne stavljaj ga na sto u kafani.

Wall Street

pre 10 godina

Pre nego sto neko napise da je sve ovo moglo i ranije na Androidu, neka razmisli ponovo. Moglo je sve ovo i pre Applea i Androida, ali ovo je prvi put da su banke javno stale iza ovakvog sistema i da to zapravo funkcionise. Mislim, koliko ljudi na svetu koristi Google Wallet? Da li ste ikada koristili Google Wallet? Da li ste ikada videli nekoga da koristi Google Wallet?
Apple pay je toliko jednostavan da je to prosto smesno. I sto je najbitnije, zahvaljujuci "secure element-u" je potpuno bezbedan.
Inace, sto se ovog klipa tice, ima isti ovaj lik jos jedan koji je napravio malo kasnije. Dakle Apple Pay funkcionise i sa LockScreena tako da nema potrebe da se ide u aplikaciju. Super stvarcica. Eno ima intervju sa Billom Gatesom i on kaze da je sistem fantastican i da fakticki Apple pokazao put drugima kako ovakvi servisi treba da se implementiraju.

ragnaros

pre 10 godina

Odlicna stvarcoca. Zna sam da ce poceti sa necim ovakvim. E, kad bi kod na to moglo, pa npr. prislonis telefon na bus blus i otkucas kartu :)

Wall Street

pre 10 godina

Pre nego sto neko napise da je sve ovo moglo i ranije na Androidu, neka razmisli ponovo. Moglo je sve ovo i pre Applea i Androida, ali ovo je prvi put da su banke javno stale iza ovakvog sistema i da to zapravo funkcionise. Mislim, koliko ljudi na svetu koristi Google Wallet? Da li ste ikada koristili Google Wallet? Da li ste ikada videli nekoga da koristi Google Wallet?
Apple pay je toliko jednostavan da je to prosto smesno. I sto je najbitnije, zahvaljujuci "secure element-u" je potpuno bezbedan.
Inace, sto se ovog klipa tice, ima isti ovaj lik jos jedan koji je napravio malo kasnije. Dakle Apple Pay funkcionise i sa LockScreena tako da nema potrebe da se ide u aplikaciju. Super stvarcica. Eno ima intervju sa Billom Gatesom i on kaze da je sistem fantastican i da fakticki Apple pokazao put drugima kako ovakvi servisi treba da se implementiraju.

ragnaros

pre 10 godina

Odlicna stvarcoca. Zna sam da ce poceti sa necim ovakvim. E, kad bi kod na to moglo, pa npr. prislonis telefon na bus blus i otkucas kartu :)

Bogi

pre 10 godina

Odgovor na jedan od komentara.

Google Wallet koristim ja, kao i Softcard (bivsi ISIS, haha). Android uredjaji vec godinama unazad podrzavaju "Secure Element". Na Android uredjajima vec godinama unazad mozes da platis, a da ne otkljucavas telefon, ako ukljucis tu opciju.

Google Wallet se prima na jako puno mesta, ukljucujuci Macys, Target, pumpa na koju idem, kao i gotovo svi automati za kafu/sok/slatkise/grickalice.

Za ove sto kazu "daleko je ovo od nas"... MasterCard PayPass postoji u Srbiji odavno, a to je ista tehnologija koju koristi svako NFC placanje, ukljucujuci Google Wallet ili novi Apple Pay.

Nije na odmet istraziti malo po netu pre nego sto pojedini napisu kojekakve gluposti.

Surovi

pre 10 godina

Ako bolje razmislite,ovaj koncept kao i bilo koji drugi nacin bezgotovinskog placanja je obicna budalastina.Ceo sistem se bazira na tome da drzava i banke imaju apsolutnu kontrolu nad vama ,da znaju kako i na sta trosite novac.Sa druge strane,ljudi se opuste i trose znacajno vise kada ne koriste kes.
Cela prica je tako koncipirana da na najbolji nacin iskoristi ljudska glupost i neopreznost i da se potrosac navuce da trosi jos vise,ziveci u iluziji da ima kontrolu nad svojim novcem,iako zapravo nema,jer kupuje na odlozenoi placa kamate,kos nas visoke,na zapadu nesto nize.U celoj prici ne shvata da je on kljucan za te banke ,jer od njega zive.
Imam razne kartice i koristim ih povremeno,ali uglavnom trosim kes.Cak i kada mi legne uplta na racun,taj novac podizem i dalje trosim kes.Nisam paranoik i teoreticar zavere,vec volim da tacno znam cime raspolazem i prema tome podesavam svoje potrebe.
Apple pay je jos jedan besmislen nacin za trosenje para ,koji nije ni neophodan,a jos manje potreban,posto svi drugi sistemi odlicno funkcionisu.
Poenta cele price je da vas podstaknu da placate sa telefonom i jos da budete srecni sto to radite.Idealan korisnik ovog sistema ce jedva cekati da nesto plati pomocu Ajfona.Isto vazi i za one sto placaju preko android telefona.
Besmisleno,zar ne ?

Achitwn

pre 10 godina

Pametna stvar....sve drzati na telefonu i posle GDE SU MI PARE!?Kako kazu PROBAJ DA MI HAKUJES KES U RUCI :))
(cickavi01, 21. oktobar 2014 12:20)

Mora da ti i prst osece pre nego sto moze da ga hakuje. Plus broj Kartice nije u telefonu. Plus slika na ekranu telefona nema ni ime ni broj. Plus ti sigurno cuvas svoj novcanik, pa tako se ponasaj i sa telefonom i ne stavljaj ga na sto u kafani.

Washington

pre 10 godina

Pre nego sto neko napise da je sve ovo moglo i ranije na Androidu, neka razmisli ponovo. Moglo je sve ovo i pre Applea i Androida, ali ovo je prvi put da su banke javno stale iza ovakvog sistema i da to zapravo funkcionise. Mislim, koliko ljudi na svetu koristi Google Wallet? Da li ste ikada koristili Google Wallet? Da li ste ikada videli nekoga da koristi Google Wallet?
Apple pay je toliko jednostavan da je to prosto smesno. I sto je najbitnije, zahvaljujuci "secure element-u" je potpuno bezbedan.
Inace, sto se ovog klipa tice, ima isti ovaj lik jos jedan koji je napravio malo kasnije. Dakle Apple Pay funkcionise i sa LockScreena tako da nema potrebe da se ide u aplikaciju. Super stvarcica. Eno ima intervju sa Billom Gatesom i on kaze da je sistem fantastican i da fakticki Apple pokazao put drugima kako ovakvi servisi treba da se implementiraju.
(Wall Street, 21. oktobar 2014 12:17)

Upravo tako, Apple jednostavno pokrene celu industriju da se menja. Kako to uspevaju, ne znam ali su uspesni u tome.

Darko

pre 10 godina

Ovaj sto pita da li je neko koristio Google wallet, i da li ste videli da ga iko koristi. Nisam, ali nisam koristio ni Apple pay, niti sam video da ga iko korististi, niti znam nekog ko zzna nekog da ga koristi, niti sam cuo od nekog da je video nekogaa da koristi Apple pay.

Aleksandar

pre 10 godina

Bitna stvar ovde je čitač otiska prsta koji celu stvar ustvari čini sigurnom i jednostavnom. Zbog toga iako su postojale slične varijante ranije niko ih nije koristio.

Windowdac

pre 10 godina

Pametna stvar....sve drzati na telefonu i posle GDE SU MI PARE!?Kako kazu PROBAJ DA MI HAKUJES KES U RUCI :))
(cickavi01, 21. oktobar 2014 12:20) - NAJGLUPLJI KOMENTAR DANAS (dajem 1 od 1-10)

Zrinjski

pre 10 godina

Apple nastavlja sa "domaćim zadatcima" ostatku, proizvođačima ( naravno ne konkurenciji ) jer nemaju konkurenciju koja pravi i prodaje gotov proizvod koji ima kvalitet, samo količine teenagera, i plaćenih iMrzaca... Ali Apple je druga dimenzija za sve...

Achitwn

pre 10 godina

Nebi me cudilo da uzimaju proviziju za bankarske usluge apple paya...jedno 10% za pruzanje usluge modernojg placanja.
(5.0>Ios8, 21. oktobar 2014 11:53)

Ne. Naprotiv. Apple je napravio deal sa kreditnim kompanijama da smanji marzu korisnicima. Naravno apple dobija profit ali to je biz to biz kao svaki drugi ugovor

zmitjkoe

pre 10 godina

Apple pay je jos jedan besmislen nacin za trosenje para ,koji nije ni neophodan,a jos manje potreban,posto svi drugi sistemi odlicno funkcionisu. Besmisleno,zar ne ?
(Surovi)

Naravno da je besmisleno coveku koji platu sa racuna odmah skida (?????), jer voli da raspolaze sa svojim novcem. Ovakav pristup i nacin razmisljanja preovladava u Srbiji, ali ostatku sveta, posebno u onom razvijenom delu, ovako nesto izaziva nevericu, sazaljenje, ali i gromoglasan smeh. Koliko puta mesecno prebrojavas sve pare da bi znao kolikoih jos imas? Ovde se uopste ne radi o trosenju para, vec o revoluciji u nacinu placanja. Najidealniji i najjednostavniji nacin placanja bio bi, da kada vidite iznos na kasi, samo kazete "placeno" i dovidjenja! Odmah posle toga dolazi placanje prstom i uvek prisutnim telefonom. To je kao da je svuda BusPlus. Ja 90% placanja pinujem i retko vadim kes iz bankomata. Novcanik mi je skoro uvek prazan, ali svaki dan se stresiram i stalno se "pipam" kontrolisem jer imam frku od gubitka kartica. Sad je sve neuporedivo lakse, sigurnije, prakticnije, sve je na jednom mestu, i kartice i mogucnost momentalne provere stanja na racunima. Sve je pod mojom kontrolom. Gubitak telefona je manje stresan od gubitka kartica ili kesa. Niko ne moze placati vasim telefonom, ako su vam svi prsti na broju. Ovde se retko moze platiti novcanicom od 100€, dok su novcanice od 200 i 500€ videli samo na slikama. Trgovci vole kartice jer ne vole da imaju kes u kasi itd.

Achitwn

pre 10 godina

Odlicna stvarcoca. Zna sam da ce poceti sa necim ovakvim. E, kad bi kod na to moglo, pa npr. prislonis telefon na bus blus i otkucas kartu :)
(ragnaros, 21. oktobar 2014 12:32)

U kini vec implemntirano

Zlatko

pre 10 godina

@Surovi

Dugacak ti je komentar da bih ga citirao, zato cu da ti repliciram bez tvog komentara iznad mog. Ne slazem se sa tobom. Ovo je nacin za lakse placanje. I ocigledno je ovo pravac kako ce tehnologija da se razvija. Verovatno su isti komentari bili i kad su pocele kartice da se pojavljuju. Meni je ovo ekstra, samo da zazivi. Svakako je laksi nacin za placanje. Kazes da nisi paranoik a spominjes kako neko drugi zna na sta trosis pare. Gde god mogu placam karticom. Ako znam da negde ne mogu da platim tako, podizem samo potrebni kolicinu novca. Uopste me nije briga sto banka, CIA, BIA, FBI, Vatikan ili ne znam ni ja ko znaju gde sam potrosio svoj novac. Neka samo sve ovo zazivi i kod nas, pa ces iznenaditi koliko ljudi sve to lako prihvataju. Prislonis telefon na aparat i platio si. Ima li sta lakse? Sto se tice kontrole, sa tim nemam problema. Sigurno necu da kupim patike od 10.000 ako na racunu imam 2000. I sigurno necu u prodavnici potrositi 3000 ako sam planirao da potrosim 500. I sigurno necu uci bilo gde i kupiti bilo sta samo zato sto imam karticu ili u ovom slucaju telefon koji mi olaksavaju placanje. Takodje, sto se tice kontrole, banke nude aplikaciju koja se inastalira u telefon i tako uvek imas uvid u stanje na racunu. Postoji i gomila aplikacija kojima se kontrolisu troskovi. Ako se redovno vrsi evidencija i uporedjuje sa realnim stanjem 2-3 puta mesecno greske se svode na minimum. Pod greskom smatram ono sto si rekao "da se ljudi opuste i trose vise ziveci u iluziji da imaju kontrolu nad svojim novcem". Ako neko ne moze da se obuzda prilikom trosenja novca on ce to raditi stalno, bez obzira na nacin placanja. Sto se mene tice, ja jedva cekam da mi obicni smrtnici iz zemalja treceg sveta mozemo pare da saljemo i primamo preko Gmail-a, FB-a ili Twitera (za sad su te usluge besplatne za razliku od PP-a ili Skrill-a) i da zazivi placanje putem telefona i sa tim nemam problema.

Odlomak iz lektire...

pre 10 godina

Od noviteta još jedna opcija davanja para....
...i ne, ne znam koliko ljudi koristi apple pay, i nikad ga nisam koristio, i nikad nikoga nisam video kako ga koristi....

mrki

pre 10 godina

Ja sam na snimku video samo četiri mečke. Voleo bi da sam video kako kupuje sportsku opremu koju će da koristi a ne stokolašice sa one strane pulta. Izem ti napredak

tuvaluu

pre 10 godina

hahahahaha, naptio se ovaj lik, ovo baš i ne funkcioniše kako treba. mnogo buke ni oko čega. ovo nema veze sa iphoneom, nego može na bilo kojem koji ima NFC. inače to sa prislanjanjem odavno postoji u londonskom metrou/busu, znam još 2004.kad sam bio da su ljudi samo prislanjali kartice da bi se čekirali.

Android korisnik

pre 10 godina

Odgovor na jedan komentar: Android korisnici komentarisu ovde zato sto se Apple ponovo uzdize u nebo kao inovator a postoje klipovi na netu od pre 2 godine gde se na isti fazon koristi telefon za placanje samo sto se ukuca PIN umesto sto se skenira otisak prsta. Tuzno je sto je sve ovo moglo da bude sasvim normalna stvar u 2014. godini i mozda smo i mi u Srbiji mogli da koristimo ovu tehnologiju samo da su banke izasle u susret i da nisu cekale 2-3 godine da Apple izbaci svoju verziju. Wallet moze da bude idealan koliko hoce, dzabe kad Apple ima tu moc da vuce sve konce i da hipnotise sve redom... Ostaje utisak da je Apple usporio razvoj ove tehnologije jer je zakasnio 3 godine...

Vracar

pre 10 godina

Ja sam probao u jednoj popularnoj perkari sto svi znamo kako se zove :).
Radi na svim terminalima gde pise "Pay Pass"jedino sto ce vas prodavci cudno gledati ali inace radi.

Surovi

pre 10 godina

(Zlatko, 21. oktobar 2014 20:41)
Nisam ni najmanje paranoican,jer za svakoga ko bi pratio kako trosim novac ili sta radim na netu,verovatno bi umro od dosade.
Bezgotovinsko placanje je ono sto sto banke najvise vole,pogotovo kada su kreditne kartice u pitanju.Poenta je samo trosit,trositi i trositi i zaduzivati se sve vise.Mnogi misle da imaju kontrolu,ali je dovoljno samo par meseci bez posla,pa da se izgubi sve sto je tako lako kupovano.Mnogi u Americi su to osetili pre par godina kada je prslo trziste nekretnina i pocela SEKA,kada su gubili kuce i stanove,posto nisu vise mogli da ih otplacuju.
Niko ne moze kriviti banke za to sto ljudi ne umeju da se kontrolisu,ali i one snose deo odgovornosti,jer ljudima omogucavaju da se zarobe u taj carobni krug.One imaju isti modus kao dileri droge,kojima je u interesu da prvo stvore musteriju ,koju ce kasnije da iscede.
Sta je Apple u stvari napravio?
Napravio je jos jedan nepotreban servis bez koga se moze i nije ni potreban,ali ce ga ljudi veoma lako prihvatiti samo zato sto su ovce.
Nista se ne dobija koriscenjem ove budalastine sto nije postojalo i ranije u drugacijoj formi.
Uostalom,nije mi jasno kuda svi toliko zure,pa da ne mogu da sacekaju red na kasi i plate kao ljudi,da oproste neku sicu od kusura ako im se dopadne kasirka....
Preporucujem svima da procitaju "Reklamokratiju" Frederika Pola i vide u sta se polako nase drustvo pretvara.

Aleksandar

pre 10 godina

@21 vek.

Dok ti platis otiskom prsta, ja cu stici da prebrojim pare i da platim brze od tebe. Dok vas sve sacekam na kasi sa vasim "kreditnim karticama" i potpisivanjem i dok cekam da obradi banka, dok ode signal....e smarate.

Aleksa

pre 10 godina

Odgovor na jedan komentar: Android korisnici komentarisu ovde zato sto se Apple ponovo uzdize u nebo kao inovator a postoje klipovi na netu od pre 2 godine gde se na isti fazon koristi telefon za placanje samo sto se ukuca PIN umesto sto se skenira otisak prsta. Tuzno je sto je sve ovo moglo da bude sasvim normalna stvar u 2014. godini i mozda smo i mi u Srbiji mogli da koristimo ovu tehnologiju samo da su banke izasle u susret i da nisu cekale 2-3 godine da Apple izbaci svoju verziju. Wallet moze da bude idealan koliko hoce, dzabe kad Apple ima tu moc da vuce sve konce i da hipnotise sve redom... Ostaje utisak da je Apple usporio razvoj ove tehnologije jer je zakasnio 3 godine...
(Android korisnik, 22. oktobar 2014 00:17)

Ne , naprotiv, Apple je ubrzao koriscenje NFC za placanje , a evo kako : Cinjenica je da je Android prvi ubacio NFC , i Google Wallet u telefone , ALI je onda rekao "Eto, mi smo ubacili, ajde banke ..." , na sta stu banke rekle "Bole nas bas ona stvar..." , A Apple je PRVO potpisao brdo ugovora sa raznim prodavnicama i bankama oko uvodjenja ovoga , a onda uveo u telefon, i to ne u par hiljada nego odmah u 20 miliona prodatih iPhone 6. E , onda su se bankari pocesali, pa rekli " Uuuu, ovo dobro, izgleda moramo i mi ..." ...

Drugim recima, dzaba ti nova tehnologija, ako je niko ne koristi.

Boksi

pre 10 godina

Super je sve to,ja koristim maksimalno.Ne zbog neke frke da je tako brze i bezbednije (buđelar uvek u prednjem džepu :D),nego zbog toga sto jednostavno volim da idem u korak sa novim tehnologijama.Samo sto ce u nasu maticu sve to da zakasni izvesno,iako nema nikakvih opravdanja za to.Apple je majstor da neke stvari koje su tu vec neko vreme dodatno priblizi krajnjem korisniku i ucini ih dostupnijim.Ja sam android korisnik ali me ovakvi potezi teraju da probam drugu stranu.Svako dobro.

Pera

pre 10 godina

Keš je sloboda i anonimnost i kao takav je trn u oku establišmenta koji sanja totalnu kontrolu nad populacijom, a bezgotovinsko plaćanje je jedan od najznačajnijih koraka u tom pravcu. Krajnji cilj je ukidanje keša. Kada se to desi, uspostavljena je totalna kontrola nad populacijom. Pritiskom na jedno dugme vlast će vas ostaviti BEZ IČEGA, na primer, zbog toga što niste platili porez za prošlu godinu.

Surovi

pre 10 godina

Ako bolje razmislite,ovaj koncept kao i bilo koji drugi nacin bezgotovinskog placanja je obicna budalastina.Ceo sistem se bazira na tome da drzava i banke imaju apsolutnu kontrolu nad vama ,da znaju kako i na sta trosite novac.Sa druge strane,ljudi se opuste i trose znacajno vise kada ne koriste kes.
Cela prica je tako koncipirana da na najbolji nacin iskoristi ljudska glupost i neopreznost i da se potrosac navuce da trosi jos vise,ziveci u iluziji da ima kontrolu nad svojim novcem,iako zapravo nema,jer kupuje na odlozenoi placa kamate,kos nas visoke,na zapadu nesto nize.U celoj prici ne shvata da je on kljucan za te banke ,jer od njega zive.
Imam razne kartice i koristim ih povremeno,ali uglavnom trosim kes.Cak i kada mi legne uplta na racun,taj novac podizem i dalje trosim kes.Nisam paranoik i teoreticar zavere,vec volim da tacno znam cime raspolazem i prema tome podesavam svoje potrebe.
Apple pay je jos jedan besmislen nacin za trosenje para ,koji nije ni neophodan,a jos manje potreban,posto svi drugi sistemi odlicno funkcionisu.
Poenta cele price je da vas podstaknu da placate sa telefonom i jos da budete srecni sto to radite.Idealan korisnik ovog sistema ce jedva cekati da nesto plati pomocu Ajfona.Isto vazi i za one sto placaju preko android telefona.
Besmisleno,zar ne ?

Wall Street

pre 10 godina

Pre nego sto neko napise da je sve ovo moglo i ranije na Androidu, neka razmisli ponovo. Moglo je sve ovo i pre Applea i Androida, ali ovo je prvi put da su banke javno stale iza ovakvog sistema i da to zapravo funkcionise. Mislim, koliko ljudi na svetu koristi Google Wallet? Da li ste ikada koristili Google Wallet? Da li ste ikada videli nekoga da koristi Google Wallet?
Apple pay je toliko jednostavan da je to prosto smesno. I sto je najbitnije, zahvaljujuci "secure element-u" je potpuno bezbedan.
Inace, sto se ovog klipa tice, ima isti ovaj lik jos jedan koji je napravio malo kasnije. Dakle Apple Pay funkcionise i sa LockScreena tako da nema potrebe da se ide u aplikaciju. Super stvarcica. Eno ima intervju sa Billom Gatesom i on kaze da je sistem fantastican i da fakticki Apple pokazao put drugima kako ovakvi servisi treba da se implementiraju.

Odlomak iz lektire...

pre 10 godina

Od noviteta još jedna opcija davanja para....
...i ne, ne znam koliko ljudi koristi apple pay, i nikad ga nisam koristio, i nikad nikoga nisam video kako ga koristi....

Darko

pre 10 godina

Ovaj sto pita da li je neko koristio Google wallet, i da li ste videli da ga iko koristi. Nisam, ali nisam koristio ni Apple pay, niti sam video da ga iko korististi, niti znam nekog ko zzna nekog da ga koristi, niti sam cuo od nekog da je video nekogaa da koristi Apple pay.

tuvaluu

pre 10 godina

hahahahaha, naptio se ovaj lik, ovo baš i ne funkcioniše kako treba. mnogo buke ni oko čega. ovo nema veze sa iphoneom, nego može na bilo kojem koji ima NFC. inače to sa prislanjanjem odavno postoji u londonskom metrou/busu, znam još 2004.kad sam bio da su ljudi samo prislanjali kartice da bi se čekirali.

Bogi

pre 10 godina

Odgovor na jedan od komentara.

Google Wallet koristim ja, kao i Softcard (bivsi ISIS, haha). Android uredjaji vec godinama unazad podrzavaju "Secure Element". Na Android uredjajima vec godinama unazad mozes da platis, a da ne otkljucavas telefon, ako ukljucis tu opciju.

Google Wallet se prima na jako puno mesta, ukljucujuci Macys, Target, pumpa na koju idem, kao i gotovo svi automati za kafu/sok/slatkise/grickalice.

Za ove sto kazu "daleko je ovo od nas"... MasterCard PayPass postoji u Srbiji odavno, a to je ista tehnologija koju koristi svako NFC placanje, ukljucujuci Google Wallet ili novi Apple Pay.

Nije na odmet istraziti malo po netu pre nego sto pojedini napisu kojekakve gluposti.

mrki

pre 10 godina

Ja sam na snimku video samo četiri mečke. Voleo bi da sam video kako kupuje sportsku opremu koju će da koristi a ne stokolašice sa one strane pulta. Izem ti napredak

Zrinjski

pre 10 godina

Apple nastavlja sa "domaćim zadatcima" ostatku, proizvođačima ( naravno ne konkurenciji ) jer nemaju konkurenciju koja pravi i prodaje gotov proizvod koji ima kvalitet, samo količine teenagera, i plaćenih iMrzaca... Ali Apple je druga dimenzija za sve...

Android korisnik

pre 10 godina

Odgovor na jedan komentar: Android korisnici komentarisu ovde zato sto se Apple ponovo uzdize u nebo kao inovator a postoje klipovi na netu od pre 2 godine gde se na isti fazon koristi telefon za placanje samo sto se ukuca PIN umesto sto se skenira otisak prsta. Tuzno je sto je sve ovo moglo da bude sasvim normalna stvar u 2014. godini i mozda smo i mi u Srbiji mogli da koristimo ovu tehnologiju samo da su banke izasle u susret i da nisu cekale 2-3 godine da Apple izbaci svoju verziju. Wallet moze da bude idealan koliko hoce, dzabe kad Apple ima tu moc da vuce sve konce i da hipnotise sve redom... Ostaje utisak da je Apple usporio razvoj ove tehnologije jer je zakasnio 3 godine...

Windowdac

pre 10 godina

Pametna stvar....sve drzati na telefonu i posle GDE SU MI PARE!?Kako kazu PROBAJ DA MI HAKUJES KES U RUCI :))
(cickavi01, 21. oktobar 2014 12:20) - NAJGLUPLJI KOMENTAR DANAS (dajem 1 od 1-10)

Aleksandar

pre 10 godina

@21 vek.

Dok ti platis otiskom prsta, ja cu stici da prebrojim pare i da platim brze od tebe. Dok vas sve sacekam na kasi sa vasim "kreditnim karticama" i potpisivanjem i dok cekam da obradi banka, dok ode signal....e smarate.

Washington

pre 10 godina

Pre nego sto neko napise da je sve ovo moglo i ranije na Androidu, neka razmisli ponovo. Moglo je sve ovo i pre Applea i Androida, ali ovo je prvi put da su banke javno stale iza ovakvog sistema i da to zapravo funkcionise. Mislim, koliko ljudi na svetu koristi Google Wallet? Da li ste ikada koristili Google Wallet? Da li ste ikada videli nekoga da koristi Google Wallet?
Apple pay je toliko jednostavan da je to prosto smesno. I sto je najbitnije, zahvaljujuci "secure element-u" je potpuno bezbedan.
Inace, sto se ovog klipa tice, ima isti ovaj lik jos jedan koji je napravio malo kasnije. Dakle Apple Pay funkcionise i sa LockScreena tako da nema potrebe da se ide u aplikaciju. Super stvarcica. Eno ima intervju sa Billom Gatesom i on kaze da je sistem fantastican i da fakticki Apple pokazao put drugima kako ovakvi servisi treba da se implementiraju.
(Wall Street, 21. oktobar 2014 12:17)

Upravo tako, Apple jednostavno pokrene celu industriju da se menja. Kako to uspevaju, ne znam ali su uspesni u tome.

ragnaros

pre 10 godina

Odlicna stvarcoca. Zna sam da ce poceti sa necim ovakvim. E, kad bi kod na to moglo, pa npr. prislonis telefon na bus blus i otkucas kartu :)

zmitjkoe

pre 10 godina

Apple pay je jos jedan besmislen nacin za trosenje para ,koji nije ni neophodan,a jos manje potreban,posto svi drugi sistemi odlicno funkcionisu. Besmisleno,zar ne ?
(Surovi)

Naravno da je besmisleno coveku koji platu sa racuna odmah skida (?????), jer voli da raspolaze sa svojim novcem. Ovakav pristup i nacin razmisljanja preovladava u Srbiji, ali ostatku sveta, posebno u onom razvijenom delu, ovako nesto izaziva nevericu, sazaljenje, ali i gromoglasan smeh. Koliko puta mesecno prebrojavas sve pare da bi znao kolikoih jos imas? Ovde se uopste ne radi o trosenju para, vec o revoluciji u nacinu placanja. Najidealniji i najjednostavniji nacin placanja bio bi, da kada vidite iznos na kasi, samo kazete "placeno" i dovidjenja! Odmah posle toga dolazi placanje prstom i uvek prisutnim telefonom. To je kao da je svuda BusPlus. Ja 90% placanja pinujem i retko vadim kes iz bankomata. Novcanik mi je skoro uvek prazan, ali svaki dan se stresiram i stalno se "pipam" kontrolisem jer imam frku od gubitka kartica. Sad je sve neuporedivo lakse, sigurnije, prakticnije, sve je na jednom mestu, i kartice i mogucnost momentalne provere stanja na racunima. Sve je pod mojom kontrolom. Gubitak telefona je manje stresan od gubitka kartica ili kesa. Niko ne moze placati vasim telefonom, ako su vam svi prsti na broju. Ovde se retko moze platiti novcanicom od 100€, dok su novcanice od 200 i 500€ videli samo na slikama. Trgovci vole kartice jer ne vole da imaju kes u kasi itd.

Aleksandar

pre 10 godina

Bitna stvar ovde je čitač otiska prsta koji celu stvar ustvari čini sigurnom i jednostavnom. Zbog toga iako su postojale slične varijante ranije niko ih nije koristio.

Surovi

pre 10 godina

(Zlatko, 21. oktobar 2014 20:41)
Nisam ni najmanje paranoican,jer za svakoga ko bi pratio kako trosim novac ili sta radim na netu,verovatno bi umro od dosade.
Bezgotovinsko placanje je ono sto sto banke najvise vole,pogotovo kada su kreditne kartice u pitanju.Poenta je samo trosit,trositi i trositi i zaduzivati se sve vise.Mnogi misle da imaju kontrolu,ali je dovoljno samo par meseci bez posla,pa da se izgubi sve sto je tako lako kupovano.Mnogi u Americi su to osetili pre par godina kada je prslo trziste nekretnina i pocela SEKA,kada su gubili kuce i stanove,posto nisu vise mogli da ih otplacuju.
Niko ne moze kriviti banke za to sto ljudi ne umeju da se kontrolisu,ali i one snose deo odgovornosti,jer ljudima omogucavaju da se zarobe u taj carobni krug.One imaju isti modus kao dileri droge,kojima je u interesu da prvo stvore musteriju ,koju ce kasnije da iscede.
Sta je Apple u stvari napravio?
Napravio je jos jedan nepotreban servis bez koga se moze i nije ni potreban,ali ce ga ljudi veoma lako prihvatiti samo zato sto su ovce.
Nista se ne dobija koriscenjem ove budalastine sto nije postojalo i ranije u drugacijoj formi.
Uostalom,nije mi jasno kuda svi toliko zure,pa da ne mogu da sacekaju red na kasi i plate kao ljudi,da oproste neku sicu od kusura ako im se dopadne kasirka....
Preporucujem svima da procitaju "Reklamokratiju" Frederika Pola i vide u sta se polako nase drustvo pretvara.

Achitwn

pre 10 godina

Pametna stvar....sve drzati na telefonu i posle GDE SU MI PARE!?Kako kazu PROBAJ DA MI HAKUJES KES U RUCI :))
(cickavi01, 21. oktobar 2014 12:20)

Mora da ti i prst osece pre nego sto moze da ga hakuje. Plus broj Kartice nije u telefonu. Plus slika na ekranu telefona nema ni ime ni broj. Plus ti sigurno cuvas svoj novcanik, pa tako se ponasaj i sa telefonom i ne stavljaj ga na sto u kafani.

Zlatko

pre 10 godina

@Surovi

Dugacak ti je komentar da bih ga citirao, zato cu da ti repliciram bez tvog komentara iznad mog. Ne slazem se sa tobom. Ovo je nacin za lakse placanje. I ocigledno je ovo pravac kako ce tehnologija da se razvija. Verovatno su isti komentari bili i kad su pocele kartice da se pojavljuju. Meni je ovo ekstra, samo da zazivi. Svakako je laksi nacin za placanje. Kazes da nisi paranoik a spominjes kako neko drugi zna na sta trosis pare. Gde god mogu placam karticom. Ako znam da negde ne mogu da platim tako, podizem samo potrebni kolicinu novca. Uopste me nije briga sto banka, CIA, BIA, FBI, Vatikan ili ne znam ni ja ko znaju gde sam potrosio svoj novac. Neka samo sve ovo zazivi i kod nas, pa ces iznenaditi koliko ljudi sve to lako prihvataju. Prislonis telefon na aparat i platio si. Ima li sta lakse? Sto se tice kontrole, sa tim nemam problema. Sigurno necu da kupim patike od 10.000 ako na racunu imam 2000. I sigurno necu u prodavnici potrositi 3000 ako sam planirao da potrosim 500. I sigurno necu uci bilo gde i kupiti bilo sta samo zato sto imam karticu ili u ovom slucaju telefon koji mi olaksavaju placanje. Takodje, sto se tice kontrole, banke nude aplikaciju koja se inastalira u telefon i tako uvek imas uvid u stanje na racunu. Postoji i gomila aplikacija kojima se kontrolisu troskovi. Ako se redovno vrsi evidencija i uporedjuje sa realnim stanjem 2-3 puta mesecno greske se svode na minimum. Pod greskom smatram ono sto si rekao "da se ljudi opuste i trose vise ziveci u iluziji da imaju kontrolu nad svojim novcem". Ako neko ne moze da se obuzda prilikom trosenja novca on ce to raditi stalno, bez obzira na nacin placanja. Sto se mene tice, ja jedva cekam da mi obicni smrtnici iz zemalja treceg sveta mozemo pare da saljemo i primamo preko Gmail-a, FB-a ili Twitera (za sad su te usluge besplatne za razliku od PP-a ili Skrill-a) i da zazivi placanje putem telefona i sa tim nemam problema.

Achitwn

pre 10 godina

Nebi me cudilo da uzimaju proviziju za bankarske usluge apple paya...jedno 10% za pruzanje usluge modernojg placanja.
(5.0>Ios8, 21. oktobar 2014 11:53)

Ne. Naprotiv. Apple je napravio deal sa kreditnim kompanijama da smanji marzu korisnicima. Naravno apple dobija profit ali to je biz to biz kao svaki drugi ugovor

Vracar

pre 10 godina

Ja sam probao u jednoj popularnoj perkari sto svi znamo kako se zove :).
Radi na svim terminalima gde pise "Pay Pass"jedino sto ce vas prodavci cudno gledati ali inace radi.

Aleksa

pre 10 godina

Odgovor na jedan komentar: Android korisnici komentarisu ovde zato sto se Apple ponovo uzdize u nebo kao inovator a postoje klipovi na netu od pre 2 godine gde se na isti fazon koristi telefon za placanje samo sto se ukuca PIN umesto sto se skenira otisak prsta. Tuzno je sto je sve ovo moglo da bude sasvim normalna stvar u 2014. godini i mozda smo i mi u Srbiji mogli da koristimo ovu tehnologiju samo da su banke izasle u susret i da nisu cekale 2-3 godine da Apple izbaci svoju verziju. Wallet moze da bude idealan koliko hoce, dzabe kad Apple ima tu moc da vuce sve konce i da hipnotise sve redom... Ostaje utisak da je Apple usporio razvoj ove tehnologije jer je zakasnio 3 godine...
(Android korisnik, 22. oktobar 2014 00:17)

Ne , naprotiv, Apple je ubrzao koriscenje NFC za placanje , a evo kako : Cinjenica je da je Android prvi ubacio NFC , i Google Wallet u telefone , ALI je onda rekao "Eto, mi smo ubacili, ajde banke ..." , na sta stu banke rekle "Bole nas bas ona stvar..." , A Apple je PRVO potpisao brdo ugovora sa raznim prodavnicama i bankama oko uvodjenja ovoga , a onda uveo u telefon, i to ne u par hiljada nego odmah u 20 miliona prodatih iPhone 6. E , onda su se bankari pocesali, pa rekli " Uuuu, ovo dobro, izgleda moramo i mi ..." ...

Drugim recima, dzaba ti nova tehnologija, ako je niko ne koristi.

Boksi

pre 10 godina

Super je sve to,ja koristim maksimalno.Ne zbog neke frke da je tako brze i bezbednije (buđelar uvek u prednjem džepu :D),nego zbog toga sto jednostavno volim da idem u korak sa novim tehnologijama.Samo sto ce u nasu maticu sve to da zakasni izvesno,iako nema nikakvih opravdanja za to.Apple je majstor da neke stvari koje su tu vec neko vreme dodatno priblizi krajnjem korisniku i ucini ih dostupnijim.Ja sam android korisnik ali me ovakvi potezi teraju da probam drugu stranu.Svako dobro.

Achitwn

pre 10 godina

Odlicna stvarcoca. Zna sam da ce poceti sa necim ovakvim. E, kad bi kod na to moglo, pa npr. prislonis telefon na bus blus i otkucas kartu :)
(ragnaros, 21. oktobar 2014 12:32)

U kini vec implemntirano

Pera

pre 10 godina

Keš je sloboda i anonimnost i kao takav je trn u oku establišmenta koji sanja totalnu kontrolu nad populacijom, a bezgotovinsko plaćanje je jedan od najznačajnijih koraka u tom pravcu. Krajnji cilj je ukidanje keša. Kada se to desi, uspostavljena je totalna kontrola nad populacijom. Pritiskom na jedno dugme vlast će vas ostaviti BEZ IČEGA, na primer, zbog toga što niste platili porez za prošlu godinu.