Petak, 04.07.2014.

10:16

Duma: Zabrana za sve servise koji nemaju servere u Rusiji?

Izvor: Techcrunch

Duma: Zabrana za sve servise koji nemaju servere u Rusiji? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

75 Komentari

Sortiraj po:

ja

pre 10 godina

Dosta je bilo! od sutra sebi ukidam internet, pravim olternet, ko hoce da se poveze sa mnom neka se javi redakciji ... kada nas se skupi par milijardi, molice nas i Rusija i Amerika da i njih prikljucimo! Niko na internetu ne sme da bude "vlasnik" bilo cega nego informacije moraju slobodno kruziti. Da li verujem Guglu ? Nikako. A Rusima ? Sacuvaj boze. A nasima ? Tek njima ne verujem nista ali bar su nasi :)

Већ виђено

pre 10 godina

Ја заиста не видим у чему је проблем са овим законом. Сваке године сазнајемо за нови начин шпијунирања грађана широм света од стране САД. Ако они то раде, зашто је проблем у овом закону.

Значи, нико не потеже питање, што неко споља нелегално шпијунира грађане било које државе и прави тајне досијее о свима њима, а критикују закон који донекле то спречава.

У нормалној ситуацији, овај закон не би био баш на месту, али сад се осећам као да траже да осуђујем локалног криминалца за оно што ради, а да зажмурим за Хитлерове злочине.

Matori znalac

pre 10 godina

Očekuje se da Srbija donese zakon po kome će svi podaci građana morati da se skladište na serverima koji moraju biti u americi.

obavesten

pre 10 godina

To sto radi Kina,a sad to isto zeli i Rusija je u neku ruku potpuno prirodno.Jednostavno zele da imaju kontrolu da resursima koje koristi njihova populacija ,kao i odredjeni vid kontrole.Istina ,ja sam protiv kontrole,ali mislim da i ruse i kineze nije za to briga.
Gde nastaje problem?
Problem je taj sto je najveci broj dns servera lociran u Americi.Ko kontrolise njih,kontrolise internet.Takodje,najveci broj servisa se nalazi na americkim serverima,a ko kontrolise njih,taj ima moc da upravlja tim resursima.Ovo sve znaci da ako npr. Yadex zasmeta americkoj vladi,oni mogu bez pardona da im ugase sve servise i upropaste kompaniju za svega par minuta.To se naravno nece desiti,barem ne u skorije vreme,ali samo saznanje da je neko u mogucnosti da to uradi,dovoljno je strasno.
Rusi moraju da deo servera prebace na svoju teritoriju,bili oni americki ili bilo ciji,zato da bi imali slicnu moc kao i amerikanci,kao protivtezu.To je isti princip kao i sa nuklearnim naoruzanjem.Kada ga je imala samo Amerika,bilo je upotrebljeno,a kada ga imaju i ostali,nikome ne pada napamet da ga upotrebi!!!

AlekS

pre 10 godina

Са руским серверима и те како имам искуства, поготово кад су ми скоро преко једне видео игре оборили систем. Дакле, амерички и руски сервери су у самом врху и сви наши подаци и наравно ИП адресе су им као на тацни, тако да стварно не знам колико је ова вест добра за нас, али за Русе јесте сигурно. Зато људи памет у главу и немојте тек тако да делите своје информације преко нета!!!
(Сервер, 4. jul 2014 18:08)

Da si video igru platio kao sto placas na kasi u samoposlugi, to ti se ne bi desilo, zar ne ? To nema veze sa KGB-om, NSA-om, CIA, UDBOM...

Перица

pre 10 godina

1) Подаци грађана ЕУ не треба по закону да напуштају територију ЕУ.
2) Подаци грађана нордијских земаља не треба да напуштају територију Каламарске уније (покажите знање и историје :)).
3) Подаци грађана Бразила добијају заштиту као и подаци грађана ЕУ.

Русија ради само оно што раде и остали. Леново је изгубио уговоре са установама САД када је купио део ИБМ-а који је продавао лаптопове.

п.с.
А што се тиче физичког присуства - на једном разговору за посао у иностранству сам форе ради (СрбИн, шта да се ради) провалио линукс рачунар. Било је забавно гледати израз лица :D:D:D (плус добар уговор :))

Zole

pre 10 godina

Oni imaju tu privilegiju da urade to i zasto je ne bi iskoristili. Ovom merom ne bi nista izgubili vec bi mnogo dobili. Mnogo Rusa bi se zaposlilo na tim serverima a zaštitili bi svoje informacije.

sasa predic

pre 10 godina

Kakva borba protiv piraterije, zakon je donet kao reakcija na NSA spijuniranje (google, facebook, visa, mastercard, paypal, i tako dalje), ne moze niko da spijunira ljude osim policija i tajna sluzba. Brazil je uradio istu stvar. Da imamo normalnu tajnu sluzbu, i kod nas bi bio donet ovakav zakon. BIA ne radi nista da zastiti gardjane Srbije od inostranog spijuniranja. Bravo za Rusiju koja brine o svojim gradjanima.

Сервер

pre 10 godina

Са руским серверима и те како имам искуства, поготово кад су ми скоро преко једне видео игре оборили систем. Дакле, амерички и руски сервери су у самом врху и сви наши подаци и наравно ИП адресе су им као на тацни, тако да стварно не знам колико је ова вест добра за нас, али за Русе јесте сигурно. Зато људи памет у главу и немојте тек тако да делите своје информације преко нета!!!

Lohqika

pre 10 godina

Pa zar nije logicno da Ruski podaci budu na Ruskim serverima,
umesto da ih drze na Americkim?

Koliko Americkih podataka se cuva na Ruskim serverima?

RollEmUper

pre 10 godina

(Pera, 4. jul 2014 16:19)
Za tebe i sve ostale koji podržavaju ovakve (Ruske), i u bliskoj prošlosti (pre godinu dana i manje) odluke EU:
-Nisu svi podaci na tamo nekim serverima u USA - fizički to je nemoguće izvesti, jer NE POSTOJI infrastruktura koja bi u real-time-u mogla da prebaci sve podatke iz ostalih zemalja u, i odgovore iz jedne zemlje (u paranoičnom umu USA, jer je ona navodno najmoćnija,pa ajd da gradimo strahopoštovanje prema njima).
-Algoritmi pretraživača su mali, ne parsiraju sve podatke o Vama, i apsolutno ti podaci im nisu bitni - zamislite da milioni zahteva Google-u svakog sekunda moraju da prođu nekakvu "analizu ličnosti" tj kroz par GB podataka? Pa čekali bi ste na rezultat jedno 5 min!
Elem, "Balkanizacija" neta će se veoma obiti o glavu svima:ili će planeta potonuti u informacioni mrak, ili će velike kompanije tipa Google-a, FB-a, morati pokleknuti i propasti, a samim tim dovesti do neviđene informacione krize, i dovesti do prosijačkog štapa svakoga ko se odluči da mu profesija bude IT.
Ovde se jednostavno radi o odlukama vlada da otmu deo kolača, ucenama, zakonima, kaznama. Ako mislite da će to uposliti pametne i mlade, i da će se novac od poreza sliti siromašnima-koliko godina imate? verujete u Deda Mraza? Čak, šta više, zbog upošljavanja nestručnog kadra, ili radnika tajnih službi-špijuniranju su otvorena sva vrata.
I,za kraj-kada ne bude bilo izlaza na globalni net-mislite da ćete moći da skidate eng. knjige i da se obrazujete?

Rango

pre 10 godina

Većina vas Rusofila koji pišete komentare nemate blage veze sta je server i sta znaci preseliti servere za neku privatnu firmu. Uz to ne kontate sta znači nemogućnost slanja podataka u inostranstvo bez dozvole, za posao neke firme. Ostavljate glupe komentare tipa "bravo Rusi i sl" - I po tome se vidi niste baš upućeni... Ovakvi zakoni će baciti Ruski IT sektor na koljena, posebno što ni sada ne stoji previše čvrsto na nogama. Živi bili pa vidjeli... :)

kontrapunkt

pre 10 godina

Uskoro ćeš imati i kinesku i indijsku mrežu a to ti je ukupno pola čovečanstva.
(mali žuti, 4. jul 2014 13:48)

Da, ali ona lošija polovina. Nije baš sve u brojkama :)

Pera

pre 10 godina

Za sve eksperte koji verovatno ne znaju ni mejl da otvore bez konsultacija i pomuke par objasnjenja:
- ovo prvo nije lose ni po njih a ni po nas!
- vecina nasih podataka ide preko americkih servera
- ovo nije nikakva cenzura interneta u Rusiji vec samo oslobadjanje od uticaja amerike sto su trebali davno da urade
- ovo sto oni rade je san nekih koji ne mogu ostvariti isti zbog nedostatka finansijskih sredstava ili pak politicke slobode itd.

Sve u svemu ovo je dobra stvar i za njih, i za nas pa i za saveznike amerike ako hocete tako.

Rango

pre 10 godina

@Djuzepe - upravo tako, Yandex serveri su u Americi, a 80% Rusa koristio Yandex - I sta ce sada, neće valjda natjerati privatnu dionicarsku kompaniju da prebaci servere u Rusiju, gdje je zakup par puta skuplji?!?
Ne koriste se Američki serveri zato što neko voli da drži podatke u US, već zato što su makar duplo jeftiniji od Evropskih - provjerite sami, to je bar jednostavno.
Ovakve stvari mogu smišljati samo likovi u Dumi i Putin koji nemaju ni osnovno znanje vezano za Net i moderne tehnologije.

Djuzepe

pre 10 godina

Za sve one koje misle da Rusi imaju alternativu, nemaju je. Yandex-ov server se nalazi u Americi i nikada ga nece prebaciti u Rusiju, Facebook je kupio VK jos pre nekoliko godina,... Hoce izolaciju, pa ovim ce je sami sebi uvesti. Ne moze KGB (FSB) da se nosi sa tehnoloski napretkom. Hoce da spijuniraju, ali ne znaju kako. Najpovrsnija nacija na svetu.

Washington

pre 10 godina

Ovo je dobra politika. Zasto da Rusija(ili ma koja druga zemlja) ne uzme malo para i googlu i facebook-u?
(Bojan, 4. jul 2014 10:34)

A sta mislis ko ce to sve da plati? Google? Fejs? Ne, nego korisnici. Samo polako.

dzonikg

pre 10 godina

99% komentatora naravno nema pojma ni o cemu pise.. Ako su svi podaci kao do sad na americki serverima oni su NSA dostupni kao na tacni.. Ako bi fizicki bili u rusiji to bi bila druga pesma... Hvala bogu da postoje zemlje koje jos uvek drze do sebe a ne kao mi gde Dacic javno kaze da ga NSA prisluskuje ali kao sta ima veze.

Ni ne znaju sta ih ceka

pre 10 godina

A kada uvode šerijat?
(T, 4. jul 2014 11:56)

Rusi misle da su mnogo silni, ali se grdno varaju. Veliki deo "Rusije" su razne republike koje sa Rusima imaju veze koliko i ca africkim plemenima, a verovatno ih isto toliko i vole. Dakle, nema potrebe da sami uvode serijat. Uvesce to njima veoma brzo te bivse "bratske" republike, a oni ce samo moci nemocno da duvaju u prste i da to aminuju

dado

pre 10 godina

(kontrapunkt, 04. jul 2014 11:24)

za tvoju informaciju,najmanji broj hakerskih napada je iz rusije i na nju,potrazi stranicu na kojoj mozes u realnom vremenu pratiti napad

a ovaj zakon je super,ostavite se politike i mrznje prema putinu, koji je usput receno podigao rusiju a vi zivite i dalje u srbistanu.

zasto bi rusi ili bilo ko drugi davao svoje podatke da mu izlistava tamo neki amer

istina&pravda

pre 10 godina

Dobro... dokle god se to desava tamo i njima, u redu je! Ako pocne da se desava ovde i nama onda imamo problem. Sta mene briga sta radi Putin sa Rusima... Sto se mene tice moze sve da ih pozatvara! Ja samo necu putinizaciju Srbije.

Tako se radi sa siledzijama

pre 10 godina

Panicni Putin vise ne zna gde udara, jer mu se sasvim ocigledno vidi kraj.
Sad bi svi ti servisi trebali Rusiji 'ladno da ukinu pristup, pa neka se ona posle gumba sa svojim gradjanima zasto je to tako i zasto nemaju pristup. Dalje se zvizdi.

IT-er

pre 10 godina

@(Odlicno, 4. jul 2014 12:26)

Amerika je izumela Internet, izgradila Internet i ona je de facto gazdarica Interneta. Voleo ti to ili ne svi mi smo njeni podstanari. I tako ce i biti sve dok se ostatak sveta ne udruzi i ne proglasi Internet opstim dobrom covecanstva i ne ratifikuje medjudrzavne sporazume o tome. Sve dotle, medjunarodno pravno posmatrano, Internet je americki i tacka. Nazalost, proces deamerikanizacije Interneta ne ide tako glatko, jer svaka zemlja ima svoje interese, a sve do sada americka uprava nad globalnom mezom je na neki nacin garantovala njen nadnacionalni karakter. Da nije bilo Amerikanaca danas bi ti 3 puta razmisljao pre nego sto kliknes na neki link, jer bi ti PTT isporucivao svakog meseca racun po broju klikova, razdvojeno na lokalne, medjumesne i medjunarodne klikove. Placali bismo "carinu" na saobracaj koji ide van drzavnih granica. Bas kao i fiksni telefon. Sto nije tako neverovatan futuristicki scenario.

Nemanja C

pre 10 godina

Nije ova tema baš tako crno-bela.

Mnoge zapadne države imaju slične (mada ponekad neformalne) mere. Negde je zabranjeno da elektronska pošta koju razmenjuju stanovnici neke države napusti njene granice. Na mnogim mestima vlade koje finansiraju servise u oblaku (recimo sajtove za škole i fakultete, zdravstvene ustanove, biro rada, itd) sa kojih je moguć uvid u lične podatke građana - u tenderu stave uslov da hosting mora biti na serveru lociranom unutar države. Često to rade i ozbiljnije firme. To je prilično negativno uticalo na američki IT sektor i oni se već neko vreme žale Obaminoj administraciji na "digitalni protekcionizam".

Ali opet, jasne su posledice po lične slobode građana u policijskoj državi poput Rusije. Nedavno smo i sami videli koliko su društvene mreže i internet portali bitni za javni diskurs i slobodno izražavanje kritičnog mišljenja. Ko je pratio razne proteste i revolucije zadnjih par godina zna da one sve kreću sa tvitera i eventualno fejsa. Ako je sve to locirano u državi nestaje anonimnost i pojavljuje se mogućnost gašenja tih servisa u po vlast nezgodnim situacijama.

VPN nije rešenje. Bio je u Kini neko vreme, ali su tamošnje vlasti stavili van zakona upotrebu istog. Mnogi zapadnjaci su doživeli da im Kineska policija upadne u hotelsku sobu i oduzme laptop i telefon da provere šta to on skriva kada mora da koristi VPN. Isto može da se uvede i u Rusiji. I IP adrese VPN-a uvek mogu da blokiraju. A i ne znaju mnogi da ih koriste.

King

pre 10 godina

Definitivno ne valja put kojim su krenuli! Neostaljinisticka diktatura odvesce ih samo u dalju izolaciju i povecati emigraciju mladog i obrazovanog stanovnistva na zapad!

BG

pre 10 godina

Ne znam zašto ste se svi uhvatili cenzure. Ona u nekim slučajevima mora da postoji,ali to je regulisano zakonima. Sve države izgleda da boluju od te boljke koja se tiče nečiji privatni život. Naša država se onomad obrukala sa fejsbukom. Sa ovim bi završio o cenzuri, zaslužuje zasebnu temu.
Ovde bi pre je postavio drugo pitanje zašto to već nije urađeno. To ipak donosi velike pogodnosti za odeđenu zemlju ili regiju, čak zgoreg ne bi bilo loše da i Blakan ima tako nešto. Mogu samo da zmaislim kako bi se naši političari naslađivali, ali bi ja vešao sve političare zbog takvog poroka.

Dusan sa Zvezdare

pre 10 godina

Pa kad bi nesto znali, ne bi se smejali. Prvo, zakon je skoro prepisan zakonu koji se sprema po direktivi Evropske komisije. Dakle, ne Kine nego EU. A EU je rekla da licni podaci gradjanja EU se moraju cuvati na teritoriji EU i da se mogu izbrisati po zelji. Dalje su rekli da onaj koji ostvaruje profit na teritoriji gde radi (naprimer Google reklame) mora da placa i porez drzavi. Od reci do reci rekli EU i potvrdila EK. Google isgubio spor, pa morao da plati i omoguci brisanje podataka. E to je dobro. Sada kada su Rusi prepisali taj zakon, onda gulag (ili google-ag) - drvlje i kamenje neukih naprdnjaka. Pa sto ste protiv zakona EU i njenih primena? Pa zar to nije lepo i korisno? Opet za neuke - RUnet odavno postoji vec oko cetvrt veka. A domacim liberalima i braniocima prava kapitalizma RUnet jedino koristi kada treba da maznu neki piratski software i gle cuda, najbrojniji lopovi poslovnih aplikacija dolaze bas iz USA. Nasi maznjavaju filmove i pornice. Ima tamo mnogo dobrih i korisnih stvari, informacija, muzike, ruskih odlicnih filmova, naucnih otkrica, referata, dokumentaraca i slicno. Samo napred i ne osudjujte zakone EU. Uskacete sebu u usta.

alternativa

pre 10 godina

Ne zaboravite da rusi imaju alternativu za Google koja se zove Yandex, alternativu za Facebook koja se VK (vkontakte) i td... Tako da njima mozda i nije problem da ostanu bez FB-a i Googla... nekako imam utisak da jedni drugima nece puno nedostajati... :)

Zoran

pre 10 godina

Hahaha, zašto da im Amerikanci špijuniraju narod kad mogu oni sami? Inače najviše hakerskih i ilegalnih sajtova je upravo iz Rusije. Toliko o njihovoj "digitalnoj čistoći".
(kontrapunkt, 4. jul 2014 11:24)

Vidim Amerima ruski hakerski sajtovi nisu smetali, sto bi smetali Rusima? Masa ovde uopste ne kapira o cemu se radi. Shavats da kad se Rus zakaci na neki sajt, server mu je u Americi i Ameri mogu da otvaraju njegovu postu i citaju. To su i priznali. Ali toga vise nece biti, Rusiaj je samo uvod u ono sto ce uskoro ceo svet da prihvati. Serveri ma koje kompaniej u svetu moraju biti u drzavi gde se kace ljudi. Tako Gugl ce imati server u Rusiji i u Americi. jedan za Ruse, drugoi za Amere. Ali, Guglov server u Rusiji nece moci da salje bilo kakve podatke Americi, niti ce Ameri moci da se zakace na njega. Inace sve isto radi kao i sada, sve se isto vdii kao i sada za obicnog kosirnika.

To ce Kina da uradi. Zatim Indija. Zatim masa drugih drzava. Amerika ima privilegiju d aprati sve sta se radi na internetu praveci dogovor sa serverima u Americi. Kraj AMerike je poceo. Kad bi samo malo vis eljudi pratili sta se desava sa Amerikom ne bi mogli da veruju.

hercegyu

pre 10 godina

Zakon čitao nisam, ali ukoliko je samo ovo što je opisano u teksu, onda ne vidim nikakav problme, naročito ne neku dozu cenzure. Jednostavno hoće ljudi da ukoliko hoćete da budete na njihovom tržištu za to platite, tako što će te morati da imate lokalne data centre, u kojima rade lokalni IT stručnjaci. Drugo je sad pitanje da li to može da uradi još koja zemlja. Ovo je po meni isto, kao što npr na Play Store-u možete da kupujete uređaje samo ako ste iz USA i sl. Lično mislim da je ovo pozivanje na privatnost i bezbednost glupo, jel je neizvodljivo, plus daje ljudima mogućnost da to tumače u stilu 80% komentara ovde.

vojin

pre 10 godina

Ljudi nisu ni svesni koliko ce ukrajinski slucaj da izmeni mnoge ustaljene sisteme. Od cinjenice da Rusi i Kinezi, a uskoro i celi BRIKS, pocinju da postepeno odbacuju dolar kao glavnu "zamensku valutu", preko neformalnih sankcija za finansijske i propagande sisteme Zapada, pre svega SAD, poput kartica za placanje, interneta itd...O tome niko ne prica vec svi unapred sazaljavaju Ruse kako ce ih sankcije dotuci..Prosecan Ruse, Kinez ili Indijac je navikao na određenu neimastinu i zabranu..Ali, kada lova pocne da ispada iz dzepova zapadnih kompanija i kada veliki globalni sistemi za profit, špijunažu i propagandu počnu da pucaju, eto drame! Svet nece biti isti nakon ukrajinskog Majdana, to je jasno. Ali, iznenađenja nas tek cekaju.

NekoIzMase

pre 10 godina

Posle rusburgera polako nastaje i rusonet. Pitao bih srbijanske rusofile sa globalne mreze da li preci na tu rusku lokalnu mrezu?
(lalo, 4. jul 2014 11:00)

Dobro, ne moraš se hvaliti svojom glupošću .... Traže samo da imaju mogućnost da oni kontrolišu podatke koji se prikupljaju o njihovim građanima a ne da to radi Amerika ... Šta je problem? Ozbiljna država o tome i treba da vodi računa, a ne da izjavljuju vlastodršci kako je nemoguće obezbediti se od prisluškivanja sa strane ... Pa za šta se plaćaju službe bezbednosti? Nek ih raspuste onda, da ne troše naš novac za džabe, i prisluškuju koga žele bez sudske dozvole ...

I zašto da samo Amerika ima koristi od servera koje koriste Gugl, Fejsbuk i slični giganti? 'Oćete da radite u Rusiji, nije problem, samo lepo to da platite, pa da možemo i mi, kao zemlja u kojoj ste osnovani da vodimo ratove širom sveta' je sasvim legitiman stav ruskih vlasti ...

Goran

pre 10 godina

Dobro je dok postoji balans medju silama.Do pre par godina ga nije bilo,ali sada ponovo se stvara ta ravnoteza.Samo neki ne mogu da shvate da tako treba,a ne da jedna strana kontrolise sve.

O.o

pre 10 godina

Dojajativno .. mislim da ce ova vest da obraduje prave gamere. Vreme ruskih trolova u igrama koje nemaju dedicated RU region servere na izmaku! :)

Odlicno

pre 10 godina

Vidim gomilu komentara o cenzuri i slicnim stvarima.
Da vas upoznamo sa trenutnim stanjem, 90% servera je u SAD i oni imaju pristup svim podacima iz celog svetaa. Kad im padne na pamet mogu da zabrane sta i koga god hoce ali se to vama ovcama izgleda jako dopada.
E pa Rusima se ocigledno ne dopada da im NSA i svaka dijabola koja pozeli nadgleda i krade komunikaciju i podatke i to je sasvim normalan nacin razmisljanj.

sloboda Zapada nema alternativu

pre 10 godina

Sve u svemu jedan veliki gulag pun plagijata kao onaj Rusburger. Nisu znali cak ni nazive proizvoda da izmisle na ruskom.

gradinar

pre 10 godina

Ovo je vreme kada se svakim danom sve više otkriva kako nam "veliki brat" iz Amerike zaviruje u intimu i skuplja podatke o nama (a pri tom nas uči o ljudskim pravima). Isto tako, te komunikacije koje kontroliše može uvek da blokira ("da uvede sankcije" ili nešto drugo "u cilju borbe protiv terorizma"). Dakle, ako je Kina delimično zaštitila svoj prostor od nekih rizika prekida komunikacija na svojoj teritoriji, znači sad hoće i Rusija...
Naravno, obični smrtnici mogu biti biti i dalje (po potrebi) kontrolisani, samo od svojih zemljaka, a ne od Amera...

Lala iz Banata

pre 10 godina

@ da da

"Hahaha,nema od toga ništa. VPN i eto tebe gde hoćeš u svetu."

Vaše nerazumevanje interneta je impresivno.
VPN sa ODLASKOM na neku adresu nema blage veze. Admin stavi filtere na IP adrese i - ćao đaci.
Sa kriptovanjem sadržaja saobraćaja VPN - ima veze.

Zoran

pre 10 godina

"U osnovi, to znači da bi Facebook, Google ili bilo koji drugi onlajn servis, uključujući tu i aplikacije, koji koriste ljudi u Rusiji morao da ima servere unutar granica ove zemlje. Pritom, kompanijama neće biti dozvoljeno da šalju podatke van zemlje sem ukoliko ne pruže određene garancije koje se tiču podataka koji se nalaze na serverima."

Zbog spijuniranja Amerike sasvim normalan potez. Nije trebalo ni ovoliko cekati. Sto se nadgledanja interneta u samoj Rusiji, pa to vam radi isto i Amerika, nadledaju svoj internet. Samo nece vise moci da nadgledaju internet u Rusiji. Svoj mogu, ali u Rusiji nece moci.

Goran

pre 10 godina

Nisu oni svjesni sta to znaci, 50% Ruskih firmi će imati ogromnih problema u radu ako ovakvi zakoni ugledaju svjetlo dana. Njima ne treba zapad, sami sebe zakopavaju. Misle da se mogu porediti sa Kinezima, kojih ima dovoljno na netu da naprave svoj internet. Kod Rusa je drugačija stvar, oni svi istorijski gravitiraju prema Evropi - Njemačkoj na primjer, i koriste sve moguće zapadne servise. Putin je i zvanično puko! :)

Zoran

pre 10 godina

He, he, polako se steze obruc oko Amerike. Rusija rubljom kupuje Istocnu Evropu. Otkacinje se od servera koji su u Americi. Gradi Juzni tok. Amerika ne zna sta da radi na Bliskom Istoku koji vri. SAD se polako vraca u pooziciju pre drugog svetskog rata.

vlajko

pre 10 godina

Po meni prava stvar. Ja sam iz te branse i slazem se sa tim zakonom. Molim lepo imte milijarde na racunu izvolite otvirite firmu u nasoj zemlji napravite server salu i zaposlite ljude. A nase podatke mozete koristiti onako kako nasa drzava propise.

Anarhista

pre 10 godina

Dobro je što će država profitirati od ovoga. Loše je što taj novac neće otići narodu nego na neznamnijasta... Takođe, sprema se cenzura.

kontrapunkt

pre 10 godina

Hahaha, zašto da im Amerikanci špijuniraju narod kad mogu oni sami? Inače najviše hakerskih i ilegalnih sajtova je upravo iz Rusije. Toliko o njihovoj "digitalnoj čistoći".

Miroslav Ilić Legenda narodne moozike

pre 10 godina

Tako je, ispravna odluka, napred se ne ide tako što se protivniku preda partija, uvek se boriš do kraja! Hladni rat nikada nije završen, samo se usporio, ali evo sada se zahuktava! Živela Rusija!

Magistra vitae

pre 10 godina

Staljin je svojevremeno nazvao kibernetiku "pseudo naukom" što je prilično doprinelo zaostajanju Sovjetskog Saveza za SAD u ovoj oblasti.

Milos

pre 10 godina

Rusija, bastion demokratije. Spojite ovo, zabranu psovanja i svo njihovo ponašanje u poslednje vreme, i jasno je da su malo odmakli od nivoa svesti jednog SSSRa.

Radnik

pre 10 godina

Krajnje je vreme ne samo za Rusiju nego i za druge zemlje da naprave svoje data centre i svoj internet, a ne bitni podatci i sve da je negde u nekim nedodjima ko zna gde i u cijim rukama.

Goran

pre 10 godina

Koliko god ovaj potez delovao drasticno i radikalno, u praksi je jako pametan i pre svega legitiman, a svi ti IT giganti nek se zapitaju zbog cega i koga sada placaju vecu cenu svog rada.

Milos

pre 10 godina

Rusija, bastion demokratije. Spojite ovo, zabranu psovanja i svo njihovo ponašanje u poslednje vreme, i jasno je da su malo odmakli od nivoa svesti jednog SSSRa.

Magistra vitae

pre 10 godina

Staljin je svojevremeno nazvao kibernetiku "pseudo naukom" što je prilično doprinelo zaostajanju Sovjetskog Saveza za SAD u ovoj oblasti.

Goran

pre 10 godina

Koliko god ovaj potez delovao drasticno i radikalno, u praksi je jako pametan i pre svega legitiman, a svi ti IT giganti nek se zapitaju zbog cega i koga sada placaju vecu cenu svog rada.

Radnik

pre 10 godina

Krajnje je vreme ne samo za Rusiju nego i za druge zemlje da naprave svoje data centre i svoj internet, a ne bitni podatci i sve da je negde u nekim nedodjima ko zna gde i u cijim rukama.

Odlicno

pre 10 godina

Vidim gomilu komentara o cenzuri i slicnim stvarima.
Da vas upoznamo sa trenutnim stanjem, 90% servera je u SAD i oni imaju pristup svim podacima iz celog svetaa. Kad im padne na pamet mogu da zabrane sta i koga god hoce ali se to vama ovcama izgleda jako dopada.
E pa Rusima se ocigledno ne dopada da im NSA i svaka dijabola koja pozeli nadgleda i krade komunikaciju i podatke i to je sasvim normalan nacin razmisljanj.

NekoIzMase

pre 10 godina

Posle rusburgera polako nastaje i rusonet. Pitao bih srbijanske rusofile sa globalne mreze da li preci na tu rusku lokalnu mrezu?
(lalo, 4. jul 2014 11:00)

Dobro, ne moraš se hvaliti svojom glupošću .... Traže samo da imaju mogućnost da oni kontrolišu podatke koji se prikupljaju o njihovim građanima a ne da to radi Amerika ... Šta je problem? Ozbiljna država o tome i treba da vodi računa, a ne da izjavljuju vlastodršci kako je nemoguće obezbediti se od prisluškivanja sa strane ... Pa za šta se plaćaju službe bezbednosti? Nek ih raspuste onda, da ne troše naš novac za džabe, i prisluškuju koga žele bez sudske dozvole ...

I zašto da samo Amerika ima koristi od servera koje koriste Gugl, Fejsbuk i slični giganti? 'Oćete da radite u Rusiji, nije problem, samo lepo to da platite, pa da možemo i mi, kao zemlja u kojoj ste osnovani da vodimo ratove širom sveta' je sasvim legitiman stav ruskih vlasti ...

vlajko

pre 10 godina

Po meni prava stvar. Ja sam iz te branse i slazem se sa tim zakonom. Molim lepo imte milijarde na racunu izvolite otvirite firmu u nasoj zemlji napravite server salu i zaposlite ljude. A nase podatke mozete koristiti onako kako nasa drzava propise.

vojin

pre 10 godina

Ljudi nisu ni svesni koliko ce ukrajinski slucaj da izmeni mnoge ustaljene sisteme. Od cinjenice da Rusi i Kinezi, a uskoro i celi BRIKS, pocinju da postepeno odbacuju dolar kao glavnu "zamensku valutu", preko neformalnih sankcija za finansijske i propagande sisteme Zapada, pre svega SAD, poput kartica za placanje, interneta itd...O tome niko ne prica vec svi unapred sazaljavaju Ruse kako ce ih sankcije dotuci..Prosecan Ruse, Kinez ili Indijac je navikao na određenu neimastinu i zabranu..Ali, kada lova pocne da ispada iz dzepova zapadnih kompanija i kada veliki globalni sistemi za profit, špijunažu i propagandu počnu da pucaju, eto drame! Svet nece biti isti nakon ukrajinskog Majdana, to je jasno. Ali, iznenađenja nas tek cekaju.

Goran

pre 10 godina

Nisu oni svjesni sta to znaci, 50% Ruskih firmi će imati ogromnih problema u radu ako ovakvi zakoni ugledaju svjetlo dana. Njima ne treba zapad, sami sebe zakopavaju. Misle da se mogu porediti sa Kinezima, kojih ima dovoljno na netu da naprave svoj internet. Kod Rusa je drugačija stvar, oni svi istorijski gravitiraju prema Evropi - Njemačkoj na primjer, i koriste sve moguće zapadne servise. Putin je i zvanično puko! :)

sloboda Zapada nema alternativu

pre 10 godina

Sve u svemu jedan veliki gulag pun plagijata kao onaj Rusburger. Nisu znali cak ni nazive proizvoda da izmisle na ruskom.

Lala iz Banata

pre 10 godina

@ da da

"Hahaha,nema od toga ništa. VPN i eto tebe gde hoćeš u svetu."

Vaše nerazumevanje interneta je impresivno.
VPN sa ODLASKOM na neku adresu nema blage veze. Admin stavi filtere na IP adrese i - ćao đaci.
Sa kriptovanjem sadržaja saobraćaja VPN - ima veze.

King

pre 10 godina

Definitivno ne valja put kojim su krenuli! Neostaljinisticka diktatura odvesce ih samo u dalju izolaciju i povecati emigraciju mladog i obrazovanog stanovnistva na zapad!

Zoran

pre 10 godina

"U osnovi, to znači da bi Facebook, Google ili bilo koji drugi onlajn servis, uključujući tu i aplikacije, koji koriste ljudi u Rusiji morao da ima servere unutar granica ove zemlje. Pritom, kompanijama neće biti dozvoljeno da šalju podatke van zemlje sem ukoliko ne pruže određene garancije koje se tiču podataka koji se nalaze na serverima."

Zbog spijuniranja Amerike sasvim normalan potez. Nije trebalo ni ovoliko cekati. Sto se nadgledanja interneta u samoj Rusiji, pa to vam radi isto i Amerika, nadledaju svoj internet. Samo nece vise moci da nadgledaju internet u Rusiji. Svoj mogu, ali u Rusiji nece moci.

O.o

pre 10 godina

Dojajativno .. mislim da ce ova vest da obraduje prave gamere. Vreme ruskih trolova u igrama koje nemaju dedicated RU region servere na izmaku! :)

kontrapunkt

pre 10 godina

Uskoro ćeš imati i kinesku i indijsku mrežu a to ti je ukupno pola čovečanstva.
(mali žuti, 4. jul 2014 13:48)

Da, ali ona lošija polovina. Nije baš sve u brojkama :)

gradinar

pre 10 godina

Ovo je vreme kada se svakim danom sve više otkriva kako nam "veliki brat" iz Amerike zaviruje u intimu i skuplja podatke o nama (a pri tom nas uči o ljudskim pravima). Isto tako, te komunikacije koje kontroliše može uvek da blokira ("da uvede sankcije" ili nešto drugo "u cilju borbe protiv terorizma"). Dakle, ako je Kina delimično zaštitila svoj prostor od nekih rizika prekida komunikacija na svojoj teritoriji, znači sad hoće i Rusija...
Naravno, obični smrtnici mogu biti biti i dalje (po potrebi) kontrolisani, samo od svojih zemljaka, a ne od Amera...

Dusan sa Zvezdare

pre 10 godina

Pa kad bi nesto znali, ne bi se smejali. Prvo, zakon je skoro prepisan zakonu koji se sprema po direktivi Evropske komisije. Dakle, ne Kine nego EU. A EU je rekla da licni podaci gradjanja EU se moraju cuvati na teritoriji EU i da se mogu izbrisati po zelji. Dalje su rekli da onaj koji ostvaruje profit na teritoriji gde radi (naprimer Google reklame) mora da placa i porez drzavi. Od reci do reci rekli EU i potvrdila EK. Google isgubio spor, pa morao da plati i omoguci brisanje podataka. E to je dobro. Sada kada su Rusi prepisali taj zakon, onda gulag (ili google-ag) - drvlje i kamenje neukih naprdnjaka. Pa sto ste protiv zakona EU i njenih primena? Pa zar to nije lepo i korisno? Opet za neuke - RUnet odavno postoji vec oko cetvrt veka. A domacim liberalima i braniocima prava kapitalizma RUnet jedino koristi kada treba da maznu neki piratski software i gle cuda, najbrojniji lopovi poslovnih aplikacija dolaze bas iz USA. Nasi maznjavaju filmove i pornice. Ima tamo mnogo dobrih i korisnih stvari, informacija, muzike, ruskih odlicnih filmova, naucnih otkrica, referata, dokumentaraca i slicno. Samo napred i ne osudjujte zakone EU. Uskacete sebu u usta.

Djuzepe

pre 10 godina

Za sve one koje misle da Rusi imaju alternativu, nemaju je. Yandex-ov server se nalazi u Americi i nikada ga nece prebaciti u Rusiju, Facebook je kupio VK jos pre nekoliko godina,... Hoce izolaciju, pa ovim ce je sami sebi uvesti. Ne moze KGB (FSB) da se nosi sa tehnoloski napretkom. Hoce da spijuniraju, ali ne znaju kako. Najpovrsnija nacija na svetu.

kontrapunkt

pre 10 godina

Hahaha, zašto da im Amerikanci špijuniraju narod kad mogu oni sami? Inače najviše hakerskih i ilegalnih sajtova je upravo iz Rusije. Toliko o njihovoj "digitalnoj čistoći".

Miroslav Ilić Legenda narodne moozike

pre 10 godina

Tako je, ispravna odluka, napred se ne ide tako što se protivniku preda partija, uvek se boriš do kraja! Hladni rat nikada nije završen, samo se usporio, ali evo sada se zahuktava! Živela Rusija!

Goran

pre 10 godina

Dobro je dok postoji balans medju silama.Do pre par godina ga nije bilo,ali sada ponovo se stvara ta ravnoteza.Samo neki ne mogu da shvate da tako treba,a ne da jedna strana kontrolise sve.

Zoran

pre 10 godina

He, he, polako se steze obruc oko Amerike. Rusija rubljom kupuje Istocnu Evropu. Otkacinje se od servera koji su u Americi. Gradi Juzni tok. Amerika ne zna sta da radi na Bliskom Istoku koji vri. SAD se polako vraca u pooziciju pre drugog svetskog rata.

RollEmUper

pre 10 godina

(Pera, 4. jul 2014 16:19)
Za tebe i sve ostale koji podržavaju ovakve (Ruske), i u bliskoj prošlosti (pre godinu dana i manje) odluke EU:
-Nisu svi podaci na tamo nekim serverima u USA - fizički to je nemoguće izvesti, jer NE POSTOJI infrastruktura koja bi u real-time-u mogla da prebaci sve podatke iz ostalih zemalja u, i odgovore iz jedne zemlje (u paranoičnom umu USA, jer je ona navodno najmoćnija,pa ajd da gradimo strahopoštovanje prema njima).
-Algoritmi pretraživača su mali, ne parsiraju sve podatke o Vama, i apsolutno ti podaci im nisu bitni - zamislite da milioni zahteva Google-u svakog sekunda moraju da prođu nekakvu "analizu ličnosti" tj kroz par GB podataka? Pa čekali bi ste na rezultat jedno 5 min!
Elem, "Balkanizacija" neta će se veoma obiti o glavu svima:ili će planeta potonuti u informacioni mrak, ili će velike kompanije tipa Google-a, FB-a, morati pokleknuti i propasti, a samim tim dovesti do neviđene informacione krize, i dovesti do prosijačkog štapa svakoga ko se odluči da mu profesija bude IT.
Ovde se jednostavno radi o odlukama vlada da otmu deo kolača, ucenama, zakonima, kaznama. Ako mislite da će to uposliti pametne i mlade, i da će se novac od poreza sliti siromašnima-koliko godina imate? verujete u Deda Mraza? Čak, šta više, zbog upošljavanja nestručnog kadra, ili radnika tajnih službi-špijuniranju su otvorena sva vrata.
I,za kraj-kada ne bude bilo izlaza na globalni net-mislite da ćete moći da skidate eng. knjige i da se obrazujete?

Nemanja C

pre 10 godina

Nije ova tema baš tako crno-bela.

Mnoge zapadne države imaju slične (mada ponekad neformalne) mere. Negde je zabranjeno da elektronska pošta koju razmenjuju stanovnici neke države napusti njene granice. Na mnogim mestima vlade koje finansiraju servise u oblaku (recimo sajtove za škole i fakultete, zdravstvene ustanove, biro rada, itd) sa kojih je moguć uvid u lične podatke građana - u tenderu stave uslov da hosting mora biti na serveru lociranom unutar države. Često to rade i ozbiljnije firme. To je prilično negativno uticalo na američki IT sektor i oni se već neko vreme žale Obaminoj administraciji na "digitalni protekcionizam".

Ali opet, jasne su posledice po lične slobode građana u policijskoj državi poput Rusije. Nedavno smo i sami videli koliko su društvene mreže i internet portali bitni za javni diskurs i slobodno izražavanje kritičnog mišljenja. Ko je pratio razne proteste i revolucije zadnjih par godina zna da one sve kreću sa tvitera i eventualno fejsa. Ako je sve to locirano u državi nestaje anonimnost i pojavljuje se mogućnost gašenja tih servisa u po vlast nezgodnim situacijama.

VPN nije rešenje. Bio je u Kini neko vreme, ali su tamošnje vlasti stavili van zakona upotrebu istog. Mnogi zapadnjaci su doživeli da im Kineska policija upadne u hotelsku sobu i oduzme laptop i telefon da provere šta to on skriva kada mora da koristi VPN. Isto može da se uvede i u Rusiji. I IP adrese VPN-a uvek mogu da blokiraju. A i ne znaju mnogi da ih koriste.

IT-er

pre 10 godina

@(Odlicno, 4. jul 2014 12:26)

Amerika je izumela Internet, izgradila Internet i ona je de facto gazdarica Interneta. Voleo ti to ili ne svi mi smo njeni podstanari. I tako ce i biti sve dok se ostatak sveta ne udruzi i ne proglasi Internet opstim dobrom covecanstva i ne ratifikuje medjudrzavne sporazume o tome. Sve dotle, medjunarodno pravno posmatrano, Internet je americki i tacka. Nazalost, proces deamerikanizacije Interneta ne ide tako glatko, jer svaka zemlja ima svoje interese, a sve do sada americka uprava nad globalnom mezom je na neki nacin garantovala njen nadnacionalni karakter. Da nije bilo Amerikanaca danas bi ti 3 puta razmisljao pre nego sto kliknes na neki link, jer bi ti PTT isporucivao svakog meseca racun po broju klikova, razdvojeno na lokalne, medjumesne i medjunarodne klikove. Placali bismo "carinu" na saobracaj koji ide van drzavnih granica. Bas kao i fiksni telefon. Sto nije tako neverovatan futuristicki scenario.

Zoran

pre 10 godina

Hahaha, zašto da im Amerikanci špijuniraju narod kad mogu oni sami? Inače najviše hakerskih i ilegalnih sajtova je upravo iz Rusije. Toliko o njihovoj "digitalnoj čistoći".
(kontrapunkt, 4. jul 2014 11:24)

Vidim Amerima ruski hakerski sajtovi nisu smetali, sto bi smetali Rusima? Masa ovde uopste ne kapira o cemu se radi. Shavats da kad se Rus zakaci na neki sajt, server mu je u Americi i Ameri mogu da otvaraju njegovu postu i citaju. To su i priznali. Ali toga vise nece biti, Rusiaj je samo uvod u ono sto ce uskoro ceo svet da prihvati. Serveri ma koje kompaniej u svetu moraju biti u drzavi gde se kace ljudi. Tako Gugl ce imati server u Rusiji i u Americi. jedan za Ruse, drugoi za Amere. Ali, Guglov server u Rusiji nece moci da salje bilo kakve podatke Americi, niti ce Ameri moci da se zakace na njega. Inace sve isto radi kao i sada, sve se isto vdii kao i sada za obicnog kosirnika.

To ce Kina da uradi. Zatim Indija. Zatim masa drugih drzava. Amerika ima privilegiju d aprati sve sta se radi na internetu praveci dogovor sa serverima u Americi. Kraj AMerike je poceo. Kad bi samo malo vis eljudi pratili sta se desava sa Amerikom ne bi mogli da veruju.

dzonikg

pre 10 godina

99% komentatora naravno nema pojma ni o cemu pise.. Ako su svi podaci kao do sad na americki serverima oni su NSA dostupni kao na tacni.. Ako bi fizicki bili u rusiji to bi bila druga pesma... Hvala bogu da postoje zemlje koje jos uvek drze do sebe a ne kao mi gde Dacic javno kaze da ga NSA prisluskuje ali kao sta ima veze.

Pera

pre 10 godina

Za sve eksperte koji verovatno ne znaju ni mejl da otvore bez konsultacija i pomuke par objasnjenja:
- ovo prvo nije lose ni po njih a ni po nas!
- vecina nasih podataka ide preko americkih servera
- ovo nije nikakva cenzura interneta u Rusiji vec samo oslobadjanje od uticaja amerike sto su trebali davno da urade
- ovo sto oni rade je san nekih koji ne mogu ostvariti isti zbog nedostatka finansijskih sredstava ili pak politicke slobode itd.

Sve u svemu ovo je dobra stvar i za njih, i za nas pa i za saveznike amerike ako hocete tako.

Rango

pre 10 godina

Većina vas Rusofila koji pišete komentare nemate blage veze sta je server i sta znaci preseliti servere za neku privatnu firmu. Uz to ne kontate sta znači nemogućnost slanja podataka u inostranstvo bez dozvole, za posao neke firme. Ostavljate glupe komentare tipa "bravo Rusi i sl" - I po tome se vidi niste baš upućeni... Ovakvi zakoni će baciti Ruski IT sektor na koljena, posebno što ni sada ne stoji previše čvrsto na nogama. Živi bili pa vidjeli... :)

alternativa

pre 10 godina

Ne zaboravite da rusi imaju alternativu za Google koja se zove Yandex, alternativu za Facebook koja se VK (vkontakte) i td... Tako da njima mozda i nije problem da ostanu bez FB-a i Googla... nekako imam utisak da jedni drugima nece puno nedostajati... :)

Washington

pre 10 godina

Ovo je dobra politika. Zasto da Rusija(ili ma koja druga zemlja) ne uzme malo para i googlu i facebook-u?
(Bojan, 4. jul 2014 10:34)

A sta mislis ko ce to sve da plati? Google? Fejs? Ne, nego korisnici. Samo polako.

Ni ne znaju sta ih ceka

pre 10 godina

A kada uvode šerijat?
(T, 4. jul 2014 11:56)

Rusi misle da su mnogo silni, ali se grdno varaju. Veliki deo "Rusije" su razne republike koje sa Rusima imaju veze koliko i ca africkim plemenima, a verovatno ih isto toliko i vole. Dakle, nema potrebe da sami uvode serijat. Uvesce to njima veoma brzo te bivse "bratske" republike, a oni ce samo moci nemocno da duvaju u prste i da to aminuju

sasa predic

pre 10 godina

Kakva borba protiv piraterije, zakon je donet kao reakcija na NSA spijuniranje (google, facebook, visa, mastercard, paypal, i tako dalje), ne moze niko da spijunira ljude osim policija i tajna sluzba. Brazil je uradio istu stvar. Da imamo normalnu tajnu sluzbu, i kod nas bi bio donet ovakav zakon. BIA ne radi nista da zastiti gardjane Srbije od inostranog spijuniranja. Bravo za Rusiju koja brine o svojim gradjanima.

obavesten

pre 10 godina

To sto radi Kina,a sad to isto zeli i Rusija je u neku ruku potpuno prirodno.Jednostavno zele da imaju kontrolu da resursima koje koristi njihova populacija ,kao i odredjeni vid kontrole.Istina ,ja sam protiv kontrole,ali mislim da i ruse i kineze nije za to briga.
Gde nastaje problem?
Problem je taj sto je najveci broj dns servera lociran u Americi.Ko kontrolise njih,kontrolise internet.Takodje,najveci broj servisa se nalazi na americkim serverima,a ko kontrolise njih,taj ima moc da upravlja tim resursima.Ovo sve znaci da ako npr. Yadex zasmeta americkoj vladi,oni mogu bez pardona da im ugase sve servise i upropaste kompaniju za svega par minuta.To se naravno nece desiti,barem ne u skorije vreme,ali samo saznanje da je neko u mogucnosti da to uradi,dovoljno je strasno.
Rusi moraju da deo servera prebace na svoju teritoriju,bili oni americki ili bilo ciji,zato da bi imali slicnu moc kao i amerikanci,kao protivtezu.To je isti princip kao i sa nuklearnim naoruzanjem.Kada ga je imala samo Amerika,bilo je upotrebljeno,a kada ga imaju i ostali,nikome ne pada napamet da ga upotrebi!!!

Anarhista

pre 10 godina

Dobro je što će država profitirati od ovoga. Loše je što taj novac neće otići narodu nego na neznamnijasta... Takođe, sprema se cenzura.

Tako se radi sa siledzijama

pre 10 godina

Panicni Putin vise ne zna gde udara, jer mu se sasvim ocigledno vidi kraj.
Sad bi svi ti servisi trebali Rusiji 'ladno da ukinu pristup, pa neka se ona posle gumba sa svojim gradjanima zasto je to tako i zasto nemaju pristup. Dalje se zvizdi.

Lohqika

pre 10 godina

Pa zar nije logicno da Ruski podaci budu na Ruskim serverima,
umesto da ih drze na Americkim?

Koliko Americkih podataka se cuva na Ruskim serverima?

istina&pravda

pre 10 godina

Dobro... dokle god se to desava tamo i njima, u redu je! Ako pocne da se desava ovde i nama onda imamo problem. Sta mene briga sta radi Putin sa Rusima... Sto se mene tice moze sve da ih pozatvara! Ja samo necu putinizaciju Srbije.

Rango

pre 10 godina

@Djuzepe - upravo tako, Yandex serveri su u Americi, a 80% Rusa koristio Yandex - I sta ce sada, neće valjda natjerati privatnu dionicarsku kompaniju da prebaci servere u Rusiju, gdje je zakup par puta skuplji?!?
Ne koriste se Američki serveri zato što neko voli da drži podatke u US, već zato što su makar duplo jeftiniji od Evropskih - provjerite sami, to je bar jednostavno.
Ovakve stvari mogu smišljati samo likovi u Dumi i Putin koji nemaju ni osnovno znanje vezano za Net i moderne tehnologije.

dado

pre 10 godina

(kontrapunkt, 04. jul 2014 11:24)

za tvoju informaciju,najmanji broj hakerskih napada je iz rusije i na nju,potrazi stranicu na kojoj mozes u realnom vremenu pratiti napad

a ovaj zakon je super,ostavite se politike i mrznje prema putinu, koji je usput receno podigao rusiju a vi zivite i dalje u srbistanu.

zasto bi rusi ili bilo ko drugi davao svoje podatke da mu izlistava tamo neki amer

Сервер

pre 10 godina

Са руским серверима и те како имам искуства, поготово кад су ми скоро преко једне видео игре оборили систем. Дакле, амерички и руски сервери су у самом врху и сви наши подаци и наравно ИП адресе су им као на тацни, тако да стварно не знам колико је ова вест добра за нас, али за Русе јесте сигурно. Зато људи памет у главу и немојте тек тако да делите своје информације преко нета!!!

Перица

pre 10 godina

1) Подаци грађана ЕУ не треба по закону да напуштају територију ЕУ.
2) Подаци грађана нордијских земаља не треба да напуштају територију Каламарске уније (покажите знање и историје :)).
3) Подаци грађана Бразила добијају заштиту као и подаци грађана ЕУ.

Русија ради само оно што раде и остали. Леново је изгубио уговоре са установама САД када је купио део ИБМ-а који је продавао лаптопове.

п.с.
А што се тиче физичког присуства - на једном разговору за посао у иностранству сам форе ради (СрбИн, шта да се ради) провалио линукс рачунар. Било је забавно гледати израз лица :D:D:D (плус добар уговор :))

hercegyu

pre 10 godina

Zakon čitao nisam, ali ukoliko je samo ovo što je opisano u teksu, onda ne vidim nikakav problme, naročito ne neku dozu cenzure. Jednostavno hoće ljudi da ukoliko hoćete da budete na njihovom tržištu za to platite, tako što će te morati da imate lokalne data centre, u kojima rade lokalni IT stručnjaci. Drugo je sad pitanje da li to može da uradi još koja zemlja. Ovo je po meni isto, kao što npr na Play Store-u možete da kupujete uređaje samo ako ste iz USA i sl. Lično mislim da je ovo pozivanje na privatnost i bezbednost glupo, jel je neizvodljivo, plus daje ljudima mogućnost da to tumače u stilu 80% komentara ovde.

Zole

pre 10 godina

Oni imaju tu privilegiju da urade to i zasto je ne bi iskoristili. Ovom merom ne bi nista izgubili vec bi mnogo dobili. Mnogo Rusa bi se zaposlilo na tim serverima a zaštitili bi svoje informacije.

Matori znalac

pre 10 godina

Očekuje se da Srbija donese zakon po kome će svi podaci građana morati da se skladište na serverima koji moraju biti u americi.

BG

pre 10 godina

Ne znam zašto ste se svi uhvatili cenzure. Ona u nekim slučajevima mora da postoji,ali to je regulisano zakonima. Sve države izgleda da boluju od te boljke koja se tiče nečiji privatni život. Naša država se onomad obrukala sa fejsbukom. Sa ovim bi završio o cenzuri, zaslužuje zasebnu temu.
Ovde bi pre je postavio drugo pitanje zašto to već nije urađeno. To ipak donosi velike pogodnosti za odeđenu zemlju ili regiju, čak zgoreg ne bi bilo loše da i Blakan ima tako nešto. Mogu samo da zmaislim kako bi se naši političari naslađivali, ali bi ja vešao sve političare zbog takvog poroka.

AlekS

pre 10 godina

Са руским серверима и те како имам искуства, поготово кад су ми скоро преко једне видео игре оборили систем. Дакле, амерички и руски сервери су у самом врху и сви наши подаци и наравно ИП адресе су им као на тацни, тако да стварно не знам колико је ова вест добра за нас, али за Русе јесте сигурно. Зато људи памет у главу и немојте тек тако да делите своје информације преко нета!!!
(Сервер, 4. jul 2014 18:08)

Da si video igru platio kao sto placas na kasi u samoposlugi, to ti se ne bi desilo, zar ne ? To nema veze sa KGB-om, NSA-om, CIA, UDBOM...

Већ виђено

pre 10 godina

Ја заиста не видим у чему је проблем са овим законом. Сваке године сазнајемо за нови начин шпијунирања грађана широм света од стране САД. Ако они то раде, зашто је проблем у овом закону.

Значи, нико не потеже питање, што неко споља нелегално шпијунира грађане било које државе и прави тајне досијее о свима њима, а критикују закон који донекле то спречава.

У нормалној ситуацији, овај закон не би био баш на месту, али сад се осећам као да траже да осуђујем локалног криминалца за оно што ради, а да зажмурим за Хитлерове злочине.

ja

pre 10 godina

Dosta je bilo! od sutra sebi ukidam internet, pravim olternet, ko hoce da se poveze sa mnom neka se javi redakciji ... kada nas se skupi par milijardi, molice nas i Rusija i Amerika da i njih prikljucimo! Niko na internetu ne sme da bude "vlasnik" bilo cega nego informacije moraju slobodno kruziti. Da li verujem Guglu ? Nikako. A Rusima ? Sacuvaj boze. A nasima ? Tek njima ne verujem nista ali bar su nasi :)

Milos

pre 10 godina

Rusija, bastion demokratije. Spojite ovo, zabranu psovanja i svo njihovo ponašanje u poslednje vreme, i jasno je da su malo odmakli od nivoa svesti jednog SSSRa.

Radnik

pre 10 godina

Krajnje je vreme ne samo za Rusiju nego i za druge zemlje da naprave svoje data centre i svoj internet, a ne bitni podatci i sve da je negde u nekim nedodjima ko zna gde i u cijim rukama.

Goran

pre 10 godina

Koliko god ovaj potez delovao drasticno i radikalno, u praksi je jako pametan i pre svega legitiman, a svi ti IT giganti nek se zapitaju zbog cega i koga sada placaju vecu cenu svog rada.

vojin

pre 10 godina

Ljudi nisu ni svesni koliko ce ukrajinski slucaj da izmeni mnoge ustaljene sisteme. Od cinjenice da Rusi i Kinezi, a uskoro i celi BRIKS, pocinju da postepeno odbacuju dolar kao glavnu "zamensku valutu", preko neformalnih sankcija za finansijske i propagande sisteme Zapada, pre svega SAD, poput kartica za placanje, interneta itd...O tome niko ne prica vec svi unapred sazaljavaju Ruse kako ce ih sankcije dotuci..Prosecan Ruse, Kinez ili Indijac je navikao na određenu neimastinu i zabranu..Ali, kada lova pocne da ispada iz dzepova zapadnih kompanija i kada veliki globalni sistemi za profit, špijunažu i propagandu počnu da pucaju, eto drame! Svet nece biti isti nakon ukrajinskog Majdana, to je jasno. Ali, iznenađenja nas tek cekaju.

Odlicno

pre 10 godina

Vidim gomilu komentara o cenzuri i slicnim stvarima.
Da vas upoznamo sa trenutnim stanjem, 90% servera je u SAD i oni imaju pristup svim podacima iz celog svetaa. Kad im padne na pamet mogu da zabrane sta i koga god hoce ali se to vama ovcama izgleda jako dopada.
E pa Rusima se ocigledno ne dopada da im NSA i svaka dijabola koja pozeli nadgleda i krade komunikaciju i podatke i to je sasvim normalan nacin razmisljanj.

Miroslav Ilić Legenda narodne moozike

pre 10 godina

Tako je, ispravna odluka, napred se ne ide tako što se protivniku preda partija, uvek se boriš do kraja! Hladni rat nikada nije završen, samo se usporio, ali evo sada se zahuktava! Živela Rusija!

Zoran

pre 10 godina

He, he, polako se steze obruc oko Amerike. Rusija rubljom kupuje Istocnu Evropu. Otkacinje se od servera koji su u Americi. Gradi Juzni tok. Amerika ne zna sta da radi na Bliskom Istoku koji vri. SAD se polako vraca u pooziciju pre drugog svetskog rata.

Goran

pre 10 godina

Dobro je dok postoji balans medju silama.Do pre par godina ga nije bilo,ali sada ponovo se stvara ta ravnoteza.Samo neki ne mogu da shvate da tako treba,a ne da jedna strana kontrolise sve.

NekoIzMase

pre 10 godina

Posle rusburgera polako nastaje i rusonet. Pitao bih srbijanske rusofile sa globalne mreze da li preci na tu rusku lokalnu mrezu?
(lalo, 4. jul 2014 11:00)

Dobro, ne moraš se hvaliti svojom glupošću .... Traže samo da imaju mogućnost da oni kontrolišu podatke koji se prikupljaju o njihovim građanima a ne da to radi Amerika ... Šta je problem? Ozbiljna država o tome i treba da vodi računa, a ne da izjavljuju vlastodršci kako je nemoguće obezbediti se od prisluškivanja sa strane ... Pa za šta se plaćaju službe bezbednosti? Nek ih raspuste onda, da ne troše naš novac za džabe, i prisluškuju koga žele bez sudske dozvole ...

I zašto da samo Amerika ima koristi od servera koje koriste Gugl, Fejsbuk i slični giganti? 'Oćete da radite u Rusiji, nije problem, samo lepo to da platite, pa da možemo i mi, kao zemlja u kojoj ste osnovani da vodimo ratove širom sveta' je sasvim legitiman stav ruskih vlasti ...

alternativa

pre 10 godina

Ne zaboravite da rusi imaju alternativu za Google koja se zove Yandex, alternativu za Facebook koja se VK (vkontakte) i td... Tako da njima mozda i nije problem da ostanu bez FB-a i Googla... nekako imam utisak da jedni drugima nece puno nedostajati... :)

vlajko

pre 10 godina

Po meni prava stvar. Ja sam iz te branse i slazem se sa tim zakonom. Molim lepo imte milijarde na racunu izvolite otvirite firmu u nasoj zemlji napravite server salu i zaposlite ljude. A nase podatke mozete koristiti onako kako nasa drzava propise.

Goran

pre 10 godina

Nisu oni svjesni sta to znaci, 50% Ruskih firmi će imati ogromnih problema u radu ako ovakvi zakoni ugledaju svjetlo dana. Njima ne treba zapad, sami sebe zakopavaju. Misle da se mogu porediti sa Kinezima, kojih ima dovoljno na netu da naprave svoj internet. Kod Rusa je drugačija stvar, oni svi istorijski gravitiraju prema Evropi - Njemačkoj na primjer, i koriste sve moguće zapadne servise. Putin je i zvanično puko! :)

sloboda Zapada nema alternativu

pre 10 godina

Sve u svemu jedan veliki gulag pun plagijata kao onaj Rusburger. Nisu znali cak ni nazive proizvoda da izmisle na ruskom.

Magistra vitae

pre 10 godina

Staljin je svojevremeno nazvao kibernetiku "pseudo naukom" što je prilično doprinelo zaostajanju Sovjetskog Saveza za SAD u ovoj oblasti.

King

pre 10 godina

Definitivno ne valja put kojim su krenuli! Neostaljinisticka diktatura odvesce ih samo u dalju izolaciju i povecati emigraciju mladog i obrazovanog stanovnistva na zapad!

Djuzepe

pre 10 godina

Za sve one koje misle da Rusi imaju alternativu, nemaju je. Yandex-ov server se nalazi u Americi i nikada ga nece prebaciti u Rusiju, Facebook je kupio VK jos pre nekoliko godina,... Hoce izolaciju, pa ovim ce je sami sebi uvesti. Ne moze KGB (FSB) da se nosi sa tehnoloski napretkom. Hoce da spijuniraju, ali ne znaju kako. Najpovrsnija nacija na svetu.

gradinar

pre 10 godina

Ovo je vreme kada se svakim danom sve više otkriva kako nam "veliki brat" iz Amerike zaviruje u intimu i skuplja podatke o nama (a pri tom nas uči o ljudskim pravima). Isto tako, te komunikacije koje kontroliše može uvek da blokira ("da uvede sankcije" ili nešto drugo "u cilju borbe protiv terorizma"). Dakle, ako je Kina delimično zaštitila svoj prostor od nekih rizika prekida komunikacija na svojoj teritoriji, znači sad hoće i Rusija...
Naravno, obični smrtnici mogu biti biti i dalje (po potrebi) kontrolisani, samo od svojih zemljaka, a ne od Amera...

Zoran

pre 10 godina

Hahaha, zašto da im Amerikanci špijuniraju narod kad mogu oni sami? Inače najviše hakerskih i ilegalnih sajtova je upravo iz Rusije. Toliko o njihovoj "digitalnoj čistoći".
(kontrapunkt, 4. jul 2014 11:24)

Vidim Amerima ruski hakerski sajtovi nisu smetali, sto bi smetali Rusima? Masa ovde uopste ne kapira o cemu se radi. Shavats da kad se Rus zakaci na neki sajt, server mu je u Americi i Ameri mogu da otvaraju njegovu postu i citaju. To su i priznali. Ali toga vise nece biti, Rusiaj je samo uvod u ono sto ce uskoro ceo svet da prihvati. Serveri ma koje kompaniej u svetu moraju biti u drzavi gde se kace ljudi. Tako Gugl ce imati server u Rusiji i u Americi. jedan za Ruse, drugoi za Amere. Ali, Guglov server u Rusiji nece moci da salje bilo kakve podatke Americi, niti ce Ameri moci da se zakace na njega. Inace sve isto radi kao i sada, sve se isto vdii kao i sada za obicnog kosirnika.

To ce Kina da uradi. Zatim Indija. Zatim masa drugih drzava. Amerika ima privilegiju d aprati sve sta se radi na internetu praveci dogovor sa serverima u Americi. Kraj AMerike je poceo. Kad bi samo malo vis eljudi pratili sta se desava sa Amerikom ne bi mogli da veruju.

Zoran

pre 10 godina

"U osnovi, to znači da bi Facebook, Google ili bilo koji drugi onlajn servis, uključujući tu i aplikacije, koji koriste ljudi u Rusiji morao da ima servere unutar granica ove zemlje. Pritom, kompanijama neće biti dozvoljeno da šalju podatke van zemlje sem ukoliko ne pruže određene garancije koje se tiču podataka koji se nalaze na serverima."

Zbog spijuniranja Amerike sasvim normalan potez. Nije trebalo ni ovoliko cekati. Sto se nadgledanja interneta u samoj Rusiji, pa to vam radi isto i Amerika, nadledaju svoj internet. Samo nece vise moci da nadgledaju internet u Rusiji. Svoj mogu, ali u Rusiji nece moci.

sasa predic

pre 10 godina

Kakva borba protiv piraterije, zakon je donet kao reakcija na NSA spijuniranje (google, facebook, visa, mastercard, paypal, i tako dalje), ne moze niko da spijunira ljude osim policija i tajna sluzba. Brazil je uradio istu stvar. Da imamo normalnu tajnu sluzbu, i kod nas bi bio donet ovakav zakon. BIA ne radi nista da zastiti gardjane Srbije od inostranog spijuniranja. Bravo za Rusiju koja brine o svojim gradjanima.

Ni ne znaju sta ih ceka

pre 10 godina

A kada uvode šerijat?
(T, 4. jul 2014 11:56)

Rusi misle da su mnogo silni, ali se grdno varaju. Veliki deo "Rusije" su razne republike koje sa Rusima imaju veze koliko i ca africkim plemenima, a verovatno ih isto toliko i vole. Dakle, nema potrebe da sami uvode serijat. Uvesce to njima veoma brzo te bivse "bratske" republike, a oni ce samo moci nemocno da duvaju u prste i da to aminuju

kontrapunkt

pre 10 godina

Uskoro ćeš imati i kinesku i indijsku mrežu a to ti je ukupno pola čovečanstva.
(mali žuti, 4. jul 2014 13:48)

Da, ali ona lošija polovina. Nije baš sve u brojkama :)

kontrapunkt

pre 10 godina

Hahaha, zašto da im Amerikanci špijuniraju narod kad mogu oni sami? Inače najviše hakerskih i ilegalnih sajtova je upravo iz Rusije. Toliko o njihovoj "digitalnoj čistoći".

dado

pre 10 godina

(kontrapunkt, 04. jul 2014 11:24)

za tvoju informaciju,najmanji broj hakerskih napada je iz rusije i na nju,potrazi stranicu na kojoj mozes u realnom vremenu pratiti napad

a ovaj zakon je super,ostavite se politike i mrznje prema putinu, koji je usput receno podigao rusiju a vi zivite i dalje u srbistanu.

zasto bi rusi ili bilo ko drugi davao svoje podatke da mu izlistava tamo neki amer

Pera

pre 10 godina

Za sve eksperte koji verovatno ne znaju ni mejl da otvore bez konsultacija i pomuke par objasnjenja:
- ovo prvo nije lose ni po njih a ni po nas!
- vecina nasih podataka ide preko americkih servera
- ovo nije nikakva cenzura interneta u Rusiji vec samo oslobadjanje od uticaja amerike sto su trebali davno da urade
- ovo sto oni rade je san nekih koji ne mogu ostvariti isti zbog nedostatka finansijskih sredstava ili pak politicke slobode itd.

Sve u svemu ovo je dobra stvar i za njih, i za nas pa i za saveznike amerike ako hocete tako.

Lohqika

pre 10 godina

Pa zar nije logicno da Ruski podaci budu na Ruskim serverima,
umesto da ih drze na Americkim?

Koliko Americkih podataka se cuva na Ruskim serverima?

Tako se radi sa siledzijama

pre 10 godina

Panicni Putin vise ne zna gde udara, jer mu se sasvim ocigledno vidi kraj.
Sad bi svi ti servisi trebali Rusiji 'ladno da ukinu pristup, pa neka se ona posle gumba sa svojim gradjanima zasto je to tako i zasto nemaju pristup. Dalje se zvizdi.

obavesten

pre 10 godina

To sto radi Kina,a sad to isto zeli i Rusija je u neku ruku potpuno prirodno.Jednostavno zele da imaju kontrolu da resursima koje koristi njihova populacija ,kao i odredjeni vid kontrole.Istina ,ja sam protiv kontrole,ali mislim da i ruse i kineze nije za to briga.
Gde nastaje problem?
Problem je taj sto je najveci broj dns servera lociran u Americi.Ko kontrolise njih,kontrolise internet.Takodje,najveci broj servisa se nalazi na americkim serverima,a ko kontrolise njih,taj ima moc da upravlja tim resursima.Ovo sve znaci da ako npr. Yadex zasmeta americkoj vladi,oni mogu bez pardona da im ugase sve servise i upropaste kompaniju za svega par minuta.To se naravno nece desiti,barem ne u skorije vreme,ali samo saznanje da je neko u mogucnosti da to uradi,dovoljno je strasno.
Rusi moraju da deo servera prebace na svoju teritoriju,bili oni americki ili bilo ciji,zato da bi imali slicnu moc kao i amerikanci,kao protivtezu.To je isti princip kao i sa nuklearnim naoruzanjem.Kada ga je imala samo Amerika,bilo je upotrebljeno,a kada ga imaju i ostali,nikome ne pada napamet da ga upotrebi!!!

Anarhista

pre 10 godina

Dobro je što će država profitirati od ovoga. Loše je što taj novac neće otići narodu nego na neznamnijasta... Takođe, sprema se cenzura.

Dusan sa Zvezdare

pre 10 godina

Pa kad bi nesto znali, ne bi se smejali. Prvo, zakon je skoro prepisan zakonu koji se sprema po direktivi Evropske komisije. Dakle, ne Kine nego EU. A EU je rekla da licni podaci gradjanja EU se moraju cuvati na teritoriji EU i da se mogu izbrisati po zelji. Dalje su rekli da onaj koji ostvaruje profit na teritoriji gde radi (naprimer Google reklame) mora da placa i porez drzavi. Od reci do reci rekli EU i potvrdila EK. Google isgubio spor, pa morao da plati i omoguci brisanje podataka. E to je dobro. Sada kada su Rusi prepisali taj zakon, onda gulag (ili google-ag) - drvlje i kamenje neukih naprdnjaka. Pa sto ste protiv zakona EU i njenih primena? Pa zar to nije lepo i korisno? Opet za neuke - RUnet odavno postoji vec oko cetvrt veka. A domacim liberalima i braniocima prava kapitalizma RUnet jedino koristi kada treba da maznu neki piratski software i gle cuda, najbrojniji lopovi poslovnih aplikacija dolaze bas iz USA. Nasi maznjavaju filmove i pornice. Ima tamo mnogo dobrih i korisnih stvari, informacija, muzike, ruskih odlicnih filmova, naucnih otkrica, referata, dokumentaraca i slicno. Samo napred i ne osudjujte zakone EU. Uskacete sebu u usta.

dzonikg

pre 10 godina

99% komentatora naravno nema pojma ni o cemu pise.. Ako su svi podaci kao do sad na americki serverima oni su NSA dostupni kao na tacni.. Ako bi fizicki bili u rusiji to bi bila druga pesma... Hvala bogu da postoje zemlje koje jos uvek drze do sebe a ne kao mi gde Dacic javno kaze da ga NSA prisluskuje ali kao sta ima veze.

Zole

pre 10 godina

Oni imaju tu privilegiju da urade to i zasto je ne bi iskoristili. Ovom merom ne bi nista izgubili vec bi mnogo dobili. Mnogo Rusa bi se zaposlilo na tim serverima a zaštitili bi svoje informacije.

Matori znalac

pre 10 godina

Očekuje se da Srbija donese zakon po kome će svi podaci građana morati da se skladište na serverima koji moraju biti u americi.

hercegyu

pre 10 godina

Zakon čitao nisam, ali ukoliko je samo ovo što je opisano u teksu, onda ne vidim nikakav problme, naročito ne neku dozu cenzure. Jednostavno hoće ljudi da ukoliko hoćete da budete na njihovom tržištu za to platite, tako što će te morati da imate lokalne data centre, u kojima rade lokalni IT stručnjaci. Drugo je sad pitanje da li to može da uradi još koja zemlja. Ovo je po meni isto, kao što npr na Play Store-u možete da kupujete uređaje samo ako ste iz USA i sl. Lično mislim da je ovo pozivanje na privatnost i bezbednost glupo, jel je neizvodljivo, plus daje ljudima mogućnost da to tumače u stilu 80% komentara ovde.

istina&pravda

pre 10 godina

Dobro... dokle god se to desava tamo i njima, u redu je! Ako pocne da se desava ovde i nama onda imamo problem. Sta mene briga sta radi Putin sa Rusima... Sto se mene tice moze sve da ih pozatvara! Ja samo necu putinizaciju Srbije.

Перица

pre 10 godina

1) Подаци грађана ЕУ не треба по закону да напуштају територију ЕУ.
2) Подаци грађана нордијских земаља не треба да напуштају територију Каламарске уније (покажите знање и историје :)).
3) Подаци грађана Бразила добијају заштиту као и подаци грађана ЕУ.

Русија ради само оно што раде и остали. Леново је изгубио уговоре са установама САД када је купио део ИБМ-а који је продавао лаптопове.

п.с.
А што се тиче физичког присуства - на једном разговору за посао у иностранству сам форе ради (СрбИн, шта да се ради) провалио линукс рачунар. Било је забавно гледати израз лица :D:D:D (плус добар уговор :))

Rango

pre 10 godina

Većina vas Rusofila koji pišete komentare nemate blage veze sta je server i sta znaci preseliti servere za neku privatnu firmu. Uz to ne kontate sta znači nemogućnost slanja podataka u inostranstvo bez dozvole, za posao neke firme. Ostavljate glupe komentare tipa "bravo Rusi i sl" - I po tome se vidi niste baš upućeni... Ovakvi zakoni će baciti Ruski IT sektor na koljena, posebno što ni sada ne stoji previše čvrsto na nogama. Živi bili pa vidjeli... :)

IT-er

pre 10 godina

@(Odlicno, 4. jul 2014 12:26)

Amerika je izumela Internet, izgradila Internet i ona je de facto gazdarica Interneta. Voleo ti to ili ne svi mi smo njeni podstanari. I tako ce i biti sve dok se ostatak sveta ne udruzi i ne proglasi Internet opstim dobrom covecanstva i ne ratifikuje medjudrzavne sporazume o tome. Sve dotle, medjunarodno pravno posmatrano, Internet je americki i tacka. Nazalost, proces deamerikanizacije Interneta ne ide tako glatko, jer svaka zemlja ima svoje interese, a sve do sada americka uprava nad globalnom mezom je na neki nacin garantovala njen nadnacionalni karakter. Da nije bilo Amerikanaca danas bi ti 3 puta razmisljao pre nego sto kliknes na neki link, jer bi ti PTT isporucivao svakog meseca racun po broju klikova, razdvojeno na lokalne, medjumesne i medjunarodne klikove. Placali bismo "carinu" na saobracaj koji ide van drzavnih granica. Bas kao i fiksni telefon. Sto nije tako neverovatan futuristicki scenario.

O.o

pre 10 godina

Dojajativno .. mislim da ce ova vest da obraduje prave gamere. Vreme ruskih trolova u igrama koje nemaju dedicated RU region servere na izmaku! :)

Lala iz Banata

pre 10 godina

@ da da

"Hahaha,nema od toga ništa. VPN i eto tebe gde hoćeš u svetu."

Vaše nerazumevanje interneta je impresivno.
VPN sa ODLASKOM na neku adresu nema blage veze. Admin stavi filtere na IP adrese i - ćao đaci.
Sa kriptovanjem sadržaja saobraćaja VPN - ima veze.

BG

pre 10 godina

Ne znam zašto ste se svi uhvatili cenzure. Ona u nekim slučajevima mora da postoji,ali to je regulisano zakonima. Sve države izgleda da boluju od te boljke koja se tiče nečiji privatni život. Naša država se onomad obrukala sa fejsbukom. Sa ovim bi završio o cenzuri, zaslužuje zasebnu temu.
Ovde bi pre je postavio drugo pitanje zašto to već nije urađeno. To ipak donosi velike pogodnosti za odeđenu zemlju ili regiju, čak zgoreg ne bi bilo loše da i Blakan ima tako nešto. Mogu samo da zmaislim kako bi se naši političari naslađivali, ali bi ja vešao sve političare zbog takvog poroka.

Rango

pre 10 godina

@Djuzepe - upravo tako, Yandex serveri su u Americi, a 80% Rusa koristio Yandex - I sta ce sada, neće valjda natjerati privatnu dionicarsku kompaniju da prebaci servere u Rusiju, gdje je zakup par puta skuplji?!?
Ne koriste se Američki serveri zato što neko voli da drži podatke u US, već zato što su makar duplo jeftiniji od Evropskih - provjerite sami, to je bar jednostavno.
Ovakve stvari mogu smišljati samo likovi u Dumi i Putin koji nemaju ni osnovno znanje vezano za Net i moderne tehnologije.

RollEmUper

pre 10 godina

(Pera, 4. jul 2014 16:19)
Za tebe i sve ostale koji podržavaju ovakve (Ruske), i u bliskoj prošlosti (pre godinu dana i manje) odluke EU:
-Nisu svi podaci na tamo nekim serverima u USA - fizički to je nemoguće izvesti, jer NE POSTOJI infrastruktura koja bi u real-time-u mogla da prebaci sve podatke iz ostalih zemalja u, i odgovore iz jedne zemlje (u paranoičnom umu USA, jer je ona navodno najmoćnija,pa ajd da gradimo strahopoštovanje prema njima).
-Algoritmi pretraživača su mali, ne parsiraju sve podatke o Vama, i apsolutno ti podaci im nisu bitni - zamislite da milioni zahteva Google-u svakog sekunda moraju da prođu nekakvu "analizu ličnosti" tj kroz par GB podataka? Pa čekali bi ste na rezultat jedno 5 min!
Elem, "Balkanizacija" neta će se veoma obiti o glavu svima:ili će planeta potonuti u informacioni mrak, ili će velike kompanije tipa Google-a, FB-a, morati pokleknuti i propasti, a samim tim dovesti do neviđene informacione krize, i dovesti do prosijačkog štapa svakoga ko se odluči da mu profesija bude IT.
Ovde se jednostavno radi o odlukama vlada da otmu deo kolača, ucenama, zakonima, kaznama. Ako mislite da će to uposliti pametne i mlade, i da će se novac od poreza sliti siromašnima-koliko godina imate? verujete u Deda Mraza? Čak, šta više, zbog upošljavanja nestručnog kadra, ili radnika tajnih službi-špijuniranju su otvorena sva vrata.
I,za kraj-kada ne bude bilo izlaza na globalni net-mislite da ćete moći da skidate eng. knjige i da se obrazujete?

Сервер

pre 10 godina

Са руским серверима и те како имам искуства, поготово кад су ми скоро преко једне видео игре оборили систем. Дакле, амерички и руски сервери су у самом врху и сви наши подаци и наравно ИП адресе су им као на тацни, тако да стварно не знам колико је ова вест добра за нас, али за Русе јесте сигурно. Зато људи памет у главу и немојте тек тако да делите своје информације преко нета!!!

Nemanja C

pre 10 godina

Nije ova tema baš tako crno-bela.

Mnoge zapadne države imaju slične (mada ponekad neformalne) mere. Negde je zabranjeno da elektronska pošta koju razmenjuju stanovnici neke države napusti njene granice. Na mnogim mestima vlade koje finansiraju servise u oblaku (recimo sajtove za škole i fakultete, zdravstvene ustanove, biro rada, itd) sa kojih je moguć uvid u lične podatke građana - u tenderu stave uslov da hosting mora biti na serveru lociranom unutar države. Često to rade i ozbiljnije firme. To je prilično negativno uticalo na američki IT sektor i oni se već neko vreme žale Obaminoj administraciji na "digitalni protekcionizam".

Ali opet, jasne su posledice po lične slobode građana u policijskoj državi poput Rusije. Nedavno smo i sami videli koliko su društvene mreže i internet portali bitni za javni diskurs i slobodno izražavanje kritičnog mišljenja. Ko je pratio razne proteste i revolucije zadnjih par godina zna da one sve kreću sa tvitera i eventualno fejsa. Ako je sve to locirano u državi nestaje anonimnost i pojavljuje se mogućnost gašenja tih servisa u po vlast nezgodnim situacijama.

VPN nije rešenje. Bio je u Kini neko vreme, ali su tamošnje vlasti stavili van zakona upotrebu istog. Mnogi zapadnjaci su doživeli da im Kineska policija upadne u hotelsku sobu i oduzme laptop i telefon da provere šta to on skriva kada mora da koristi VPN. Isto može da se uvede i u Rusiji. I IP adrese VPN-a uvek mogu da blokiraju. A i ne znaju mnogi da ih koriste.

AlekS

pre 10 godina

Са руским серверима и те како имам искуства, поготово кад су ми скоро преко једне видео игре оборили систем. Дакле, амерички и руски сервери су у самом врху и сви наши подаци и наравно ИП адресе су им као на тацни, тако да стварно не знам колико је ова вест добра за нас, али за Русе јесте сигурно. Зато људи памет у главу и немојте тек тако да делите своје информације преко нета!!!
(Сервер, 4. jul 2014 18:08)

Da si video igru platio kao sto placas na kasi u samoposlugi, to ti se ne bi desilo, zar ne ? To nema veze sa KGB-om, NSA-om, CIA, UDBOM...

Већ виђено

pre 10 godina

Ја заиста не видим у чему је проблем са овим законом. Сваке године сазнајемо за нови начин шпијунирања грађана широм света од стране САД. Ако они то раде, зашто је проблем у овом закону.

Значи, нико не потеже питање, што неко споља нелегално шпијунира грађане било које државе и прави тајне досијее о свима њима, а критикују закон који донекле то спречава.

У нормалној ситуацији, овај закон не би био баш на месту, али сад се осећам као да траже да осуђујем локалног криминалца за оно што ради, а да зажмурим за Хитлерове злочине.

Washington

pre 10 godina

Ovo je dobra politika. Zasto da Rusija(ili ma koja druga zemlja) ne uzme malo para i googlu i facebook-u?
(Bojan, 4. jul 2014 10:34)

A sta mislis ko ce to sve da plati? Google? Fejs? Ne, nego korisnici. Samo polako.

ja

pre 10 godina

Dosta je bilo! od sutra sebi ukidam internet, pravim olternet, ko hoce da se poveze sa mnom neka se javi redakciji ... kada nas se skupi par milijardi, molice nas i Rusija i Amerika da i njih prikljucimo! Niko na internetu ne sme da bude "vlasnik" bilo cega nego informacije moraju slobodno kruziti. Da li verujem Guglu ? Nikako. A Rusima ? Sacuvaj boze. A nasima ? Tek njima ne verujem nista ali bar su nasi :)