Sreda, 27.11.2013.

17:05

Bitkoin uskoro vredniji od zlata

Virtuelna moneta bitkoin dostigla je prvi put od svog nastanka vrednost od 1.000 dolara.

Izvor: BBC

Bitkoin uskoro vredniji od zlata IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

neyko

pre 11 godina

Fiat valute (USD, EUR i ostalo) stvaraju centralne banke pod veoma sumnjivim okolnostima i politikama. Prakticno se svodi na to da inflacijom ubijaju kupovnu moc stanovnistva, ali to rade smisleno, tek toliko da nas drze na ivici bede tj. u sistemu koji se zove moderno ropstvo. Bitcoin je utoliko drugaciji sto je unapred poznat tempo izdavanja novih, a u jednom momentu emisija ce prestati sto je u svakom slucaju bolje nego divlji zapad u kome zivimo danas...... dakle bitcoin ce imati ugradjenu deflaciju, sto je u svakom slucaju bolje nego inflacija. Zapravo bitcoin je zbog ponude i potraznje uveliko deflatoran vec sada.

da ne pominjem osobine kao sto su anonimnost, nepostojanje provizija i brzina transakcija.

novac modernog doba (premda je moguce da ima jos humanijih alternativa koje ce tek doci), hejteri i skeptici umrecete u neznjanju...

ajde sad hejteri..

LTC

pre 11 godina

@neyko
Ti si verovatno mislio da repliciraš korisniku bitcoin, jer ja se slažem sa tobom :) ja inače držim veći deo u LTC ;)
@bitcoin
prijatelju trk u banku zaboravi cripo valute nije to za tebe, sada... ;)

$tarbuck$

pre 11 godina

u bitcoin je ulozen rad, tacnije potrosena je energija, a nije stvoreno nista! bitcoin definitivno nema pokrice, a cak i da ga fiat valute nemaju (a imaju u vidu drzave, vojske, milicije ...) u cemu je onda bitcoin bolji? samo u tezini stampanja? jaka stvar. i dalje se stvara valuta ni iz cega bez ikakve podloge. na kraju najbitnije - svako moze da uzme open sors code, malo ga promeni i da otvori stampariju XXX coina! pa ljudi ovaj svet je nacisto prso!

Deus

pre 11 godina

Jos jednom, da i poslednjem tupsonu bude jasno o cemu se radi: "rad" kojim barata Bitcoin nije nikakav koristan rad, ne proizvodi nikakvu dodatnu i korisnu vrednost. Taj rad ima dodatnu vrednost van Bitcoin sistema samo ako broj korisnika tj "rudara" raste. Bez toga je ceo sistem mrtav. Ogranicena kolicina kapitala sa ogranicenim brojem korisnika ne pruza sansu za zaradu - samo za ogranicenu preraspodelu. Zarada je moguca tek ako postoji visak kapitala u sistemu. Ako kapitala ima "knap" on se sliva u dzepove ljudi i ostane tamo preraspodeljen ili ne. Kapitalu treba ili dodatni kapital ili dodatni rad da bi se mnozio. Utrosena struja pri rudarenju i cena hardvera kao pokrice za vrednost Bitcoina? Pa to je isto kao kada bih imao velike kolicine zlata i puno love i stalno na trzistu kupovao-prodavao (cesto i samom sebi) odredjene kolicine zlata da bih mu odrzao ili povecao cenu pri cemu trosim svoj sopstveni novac da bih svom zlatu odrzao ili povecao vrednost (analogija je sve kompleksniji hardver Bitcoina). Na slican nacin Bitcoin prezivljava, stalno kompleksniji proracuni koji zahtevaju sve skuplji hardver. A zasto? Sta zapravo korisno radi taj hardver? NISTA. To je sustina. Odrzava jedan neproduktivni sistem u zivotu. Zacarani krug, zar ne? U sustini to je piramidalna struktura koja "samu sebe" odrzava dok veliki igraci u njoj imaju interes. Kada procene da su pokupili lovu tj izmuzli rudnik ili hardver udari u realni tehnicki limit - gotovo je.

Petar

pre 11 godina

Bitcoin je buducnost i sloboda placanja, kada bi znali da odredjena grupa sasvim normalnih i obicnih ljudi rudari i zaradjuje ali i kupuje ovom valutom.

Mislim da bi bilo kao i za sve ostalo, da crkne komsiji krava ako je ja vec nemam.

A neki koji su samo culi za BTC i oni bi gde svi pa i mali mujica i vide da nece zaraditi preko nici onda krece pljuvanje po BTC.

Moj savet za sve one koji ne veruju u Bitcoin i nisu ga probali, nemoj da lupetaju gluposti

neyko

pre 11 godina

Hiperinflacija i Jezda su posledice losih sistema u drzavama. Bitcoin je nesto sasvim drugo. To je istinska ekonomska revolucija. Ko sada ne uskace u voz, zazalice.

Miki

pre 11 godina

Za neznalice: bitcoin i sve druge crypto valute imaju mnogo vece pokrice nego dolar i evro. To je zato sto iza svakog proizvedenog bitcoina stoje ulozeni rad, struja i novac u hardver. Dok iza dolara i evra ne stoji nikakav rad i vrednost osim vrednosti papira boje i stamparske prese. Drugo kolicina bitcoina je limitirana na 21 milion dok kolicina dolara i evra u opticaju moze biti neogranicena otuda poredjenje bitcoina sa zlatom. Da bi se danas proizveo jedan bitcoin cija je trenutna vrednost na berzama 920 dolara treba uloziti u hardver najmanje 5000 dolara, znanje, rad i struju. Samim tim svaki bitcoin ima realno pokrice a kolika je njegova realna vrednost kao i svake druge robe odredice samo trziste.

d

pre 11 godina

vas ni fazda jezda nije naucio neke stvari. ni hiperinflacija 90tih. ni nekoliko krahova svetske berze. cuj, vrednost bitkoina je realna i ima pokrice, a sistemom nije moguce manipulisati radi zloupotreba. gjah ah ahajjhahahaha

neyko

pre 11 godina

svasta sam ovde procitao ali osvrnucu se na korisnika LTC

"1) trenutna vrednost je bar 10x veca od realne"

Trenutna vrednost je realna vrednost i uvek je realna jer mozes da za nju kupujes i prodajes. drugo je to sto je to "prepumpano"

2) mogu da ga ugase za par sati ali to bar za sada nije cilj

Da mogu da ga ugase, ugasili bi ga odavno. A to im jeste inace cilj. Kriptovalute su direktan prst u oko svetskoj eliti.

3) poreze i takse za transakcije moras platiti i prilikom kupovine/prodaje BTC-a (ne moras, ali onda ocekuj Poresku ili policiju na vratima)

Ne moras ako koristis localbitcoins.com

4) sve je samo ne anoniman (kupovina/prodaja je dokumentovana kao bilo koje koriscenje racuna u banci, a kroz blockchain i svaka dalja transakcija)

A ako se pritom nakacis na mrezu preko Tor-a, onda je skoro apsolutno nemoguce da provale gde idu pare

5) najveci "korisnici" su narko-dileri i peraci novca (tome svedoci ne samo rast vrednosti BTC-a, vec i LTC-a i ostalih 15-20 razl. coin-a koji ne sluze apsolutno nicemu sem gore navedenom)

Najveci korisnici kriptovaluta su trenutno spekulanti i investitori na duge staze, pa tek onda ovi koje si nabrojao...

Pratim sve ovo od pocetka, znam sta pricam.

Deus

pre 11 godina

Bitcoin i sve te kruptovalute nemaju ama bas nikakvu vrednost pokrivenu realnim proizvodom. Realni rad koji stoji iza vrednosti Bitcoina ne postoji. Realni su tu samo utrosena struja i cena hardvera. Sta radi taj hardver pri "rudarenju"? Zaista nista korisno covecanstvu. Istina je da iza dolara, evra, jena ne stoji proizvedena vrednost a zlatna podloga je odavno napustena. Zapadni centri moci su dogovorili da se stampaju te tri valute koliko god da potrebno jer inace bi se finansijski i privredni sistem Zapada raspao. Pa pogledajte samo cene akcija preduzeca na berzama Zapada. Konjunktura losa ili klimava a vrednosti akcija probijaju rekorde. Ogromna kolicina zapravo bezvrednog novca (dolara, evra, jena) kruzi planetom. Ali ta cinjenica nikako ne znaci da je Bitcoin ili bilo koja kriptovaluta resenje. Novac mora da reflektuje kolicinu ulozenog rada i znanja, to je sustina. Iza Bitcoina se ne krije ni rad ni znanje. Svaki moron moze da nabavi PC tj neki uredjaj za rudarenje i krene u "posao". Vrednost novca su obesmislili upravo na Zapadu koji zivi daleko bolje nego sto stvarno zasluzuje imajuci u vidu ulozeni rad i znanje u stvaranje novih proizvoda. Bitcoin koncept je klasicna piramidalna prica zamaskirana "laznim radom" da bi se zadrzala definicija novca bliska zdravom razumu. Kada novac bude ogledalo ulozenog rada i znanja svuda na planeti podjednako i kada se banke reformisu tako da smeju da barataju samo novcem koji i fizicki imaju zivecemo u srecnom i pravednom svetu.

Dado

pre 11 godina

Slazem se sa onima koji kazu "jednom ce puci" i da to je jedna od opcija, ali argument "jer nema pokrica" vam je presmesan. A dolar i euro, kakvo oni pokrice imaju? Pa sve je to sto bi se reklo "u zraku". Dolar drzi svoju stabilnost iz jednog jedinog razloga: POVERENJE naroda u tu valutu pa samim tim i koristenje nje. Dakle ako BTC ostane samo valuta tipa "kupi nesto, cekaj da naraste, pa prodaj u pravo vreme", onda naravno da ce puci...ali ako medju vlasnicima dobije taj segment "poverenja" i ako se njegova upotreba toliko prosiri, da ce biti moguca kupovina svugde i svega, onda ja licno ne vidim razlog da nr opstanu.

d

pre 11 godina

ahahahhahahahah - ovce su za sisanje. lepo je govorio moj cale, samo lukavi i pokvareni mogu da izmisle da dijamant vredi vise od npr. njive, a samo idiot moze da im veruje.
ovo sa bitkoinom je jos jace.

A tek smo poceli!

pre 11 godina

Da nisu slucajno i ovi "nasi" kalkulisali budzet za 2014 u bitkionu??! Navikli da stalno muvaju...a mi da pucamo ko balon!!!

DjoleT

pre 11 godina

Ja sam za godinu dana obrnuo 20.000 evrića .. sad moze i da propadne ...
Vise sam zaradio virtuelno za godinu dana nego dvadeset godina sto radim kao rob u srbiji.

ivica

pre 11 godina

A ja prodao 20 dok je imao cenu oko 21 dolar da otplatim deo hardvera...i prodao hardver da uzmem kredit za kuću. Da sam nastavio do sada bih kupio stan ali avaj...

stefan

pre 11 godina

krenem prosle godine da kupim 10 bitcoina za 10e i nesto bagovala uplata i posle par pokusaja iznerviram se i dignem ruke, kazem ma ko da ce ovo da uspe samo cu da puknem pare bolje da se napijem za te pare, a sada bi vozio nova kola, eh tugo pregolema

vexyo

pre 11 godina

Za koji dan - "Bitkoin, balon pukao?"
Neće vredeti ni 5 centi...
U komentarima teorije zavere o banksterima, iluminatima i marsovcima s venere....

Dragan

pre 11 godina

"Bitkoin" je virtuelna valuta, koja nema realno pokriće. Ovaj pojam pojavio se 2008. godine. Poreklo naziva vitruelnog novca potiče iz engleskog jezika bit (bit) – jedinica informacije i koin /coin/ – valuta."

A zapravo "fiat" novac (u koji spada i dolar) nema pokriće - količina u opticaju ne zavisi od pokrivenosti zlatnom podlogom, već prosto od odluke centralne banke (ili privatne centralne banke kao što je američki FED).

Za razliku od dolara, maksimalna teoretska količina bitcoina u opticaju je ograničena i sve ih je teže "iskopati" složenim matematičkim proračunima.

у пролазу

pre 11 godina

е добро је, има нас још Алија Сиротановића :) . Морам сада и да се исправим oko неинформисаности и да додам: част изузецима :)

bitcoin

pre 11 godina

(LTC, 27. novembar 2013 20:21)
Par cinjenica za tebe, mada verovatno se neces sloziti:
1) trenutna vrednost je bar 10x veca od realne
2) mogu da ga ugase za par sati ali to bar za sada nije cilj
3) poreze i takse za transakcije moras platiti i prilikom kupovine/prodaje BTC-a (ne moras, ali onda ocekuj Poresku ili policiju na vratima)
4) sve je samo ne anoniman (kupovina/prodaja je dokumentovana kao bilo koje koriscenje racuna u banci, a kroz blockchain i svaka dalja transakcija)
5) najveci "korisnici" su narko-dileri i peraci novca (tome svedoci ne samo rast vrednosti BTC-a, vec i LTC-a i ostalih 15-20 razl. coin-a koji ne sluze apsolutno nicemu sem gore navedenom)

bojan

pre 11 godina

Kao prvo dolar kao i evro su fiat valute, u prevodu za vas laike koji ne znaju šta znači fiat potiče od latinske reči fiat što znači "it shall be"-neka bude tako. i te valute nemaju nikakvu vrednost, nisu poduptrete zaltom ili bilo čime vrednim kako su nas učili u školama. Menjanjem $ ili € u bitcoin stvaramo novu fiat valutu koja ne vredi ništa više niti ništa manje od drugih fiat valuta.....

alcale

pre 11 godina

Mnogi ce da ostave gace, ali ne zalim ih, igrali -izgubili, tacka. Oni koji su stvar izmislili debelo ce da se nafatiraju. Ovo mi mnogo lici na piramidalnu stednju sa debelim kamatama. Ko se na vreme povuce, zaradi. Ko udje kasno u igru ili je previse pohlep ili naivan, ostaju mi oci za plakanje.
(ahmmm, 27. novembar 2013 19:36)

hahahahahahahahahahahahahahahaha..... jao morao sam, izvini brate ali, realno ti pojma nemas o cemu pričaš.
Aj ono kada zelis da nesto komentarises, barem probaj da se pozanimas o temi.
Radi poredjenja vrednost akcija ili deonica FB-a pre 8 ili Mikrosofta pre 20 je bila smesna dostupna prosecnom coveku koji je danas multimilijoner, jel i to bio balon? Microsoft i nesto proizvodi a FB? Sta proizvodi FB? Sema PARA?
Ali nema veze pocetkom 2000 80% ljudi su držali novac u slamaricama danas su i slamarice prazne jer umesto da se investira ljudi STEDE: Moj skromni ulog, i da izgubim ni suzu da pustim, u kripto valute doneo mi je profit od 900% za 6 meseci,ali neka ja sam u piramidi svi se isto oblacimo imamo svoje pozdrave i simbole i pokusavamo nekog da obrlatimo.
Prijatelju sacekaj jhos godinu dana pa procitaj svoj tekst i PLAČI! Ako bog da NOVAC, ovaj bezvredni poapir koji se stampa vise nego toaletr papir će NESTATI!

only fools and horses

pre 11 godina

Za razliku od zlata ne treba vam trezor i nosaci da ga prenesete dovoljan je USB flash.
(LTC, 27. novembar 2013 20:21)

Da, ali i računar da ubodeš taj fleš, pristup internetu da realizuješ transakciju, i iznad svega električna struja kako bi sve to funkcionisalo. I današnji novac je sve više virtuelan, i slažem se da je današnji bankarski sistem neodrživ, ali mislim da te vitrualne valute neće biti adekvatna zamena već su više piramidalni sistem na kom će zaraditi samo oni koji su se uključili na početku.

all seeing eye

pre 11 godina

@(SF, 27. novembar 2013 20:03)
Sacekaj prolece, prerano je jos za kesiranje

@(Rodoljub, 27. novembar 2013 20:22)
Ima razlog da bude jos 100 puta vredniji usled povecanja primene, sistem je takav da ne mora niko da izgubi, jer samo bekstvo iz dolara/evra koji su omca oko vrata je sama po sebi dobit.
Nema razloga za pad vrednosti bitcoina jer je preveliko trziste i ni jedna sama grupa nema znacajnu moc nad njim.

у пролазу

pre 11 godina

ретко ко купује биткоин, једноставнији је "mining pool". Али пошто видим да нико од коментатора појма нема о "рударству" нити о самој валути, нити о самом принципу "рада" нема смисла ни упуштати се у дубљу причу. Анониман није, напротив. Као валуту, и њега и "litecoin" примају на много сајтова. Биткоин новчаник је увек ту, рекламација нема, и једном ако изгубиш свој биткоин код, као да си запалио кеш. Едукујте се мало пре него почнете са паланачким рекла-казала.

Beograd

pre 11 godina

Ognjene dobro ostaste "zivi". Zlato je mnogo toga ali obican komad metala hmmm mnogo je vise od toga i u hemijskom i fizickom smislu. Jedno su utopijskie vizije i parole proleterijata, a drugo je nauka.

Elitni odred

pre 11 godina

Pametni ljudi odavno prebacuju bezvredan papir dolara, eura, jena i sl u zlato, bitcoin. ... dezurni hejteri neka i dalje hejtuju dok obavešteni zarađuju.

SF

pre 11 godina

Puko-ne puko, ja u nedelju idem da pazarim auto za 5.5 bitkoina. Sa radnim stazom od 20 god.(VSS), dok nisam poceo da rudarim bitkoin nisam mogao ni biciklu da zaradim. Hardver je odplacen pre 7 meseci i sad cekam cenu od 1000€ da prodam jos 12 BTC a drugih 15 cuvam pa nek pukne.
p.s. Svi vi koj predvidjate krah bitkoinu treba da znate da ima jos 30 i kusur kripto valuta i da je market cap trecini njih u milijardama $ i €.

LTC

pre 11 godina

@Bojan
Ti si brate jedni koji je SHVATIO BTC :).
Ni ovaj sto je pisao članak verovatno pojma nema zasto postoji i sta je pisalo u izvestaju senata a pisalo je ama bas bukvalno nista!
Konstatovali da ima sve vecu upotrebu, da se koristio i jos koristi za "ilegalne" transakcije i naravno da mu NISTA ne mogu.
U Kanadi vec postoje ATM za BTC, Kina usla pre 3 meseca i ovaj rast je odatle. Vrednost nije naduvana vec realna, jer izrazava potrebu ljudi da izbegnu otimanje banaka i drzave "realnog novca". Prvi veci skok je bio posledica bankrota Kipra, jer su ljudi spasavali svoj "realni" novac kupujuci BTC. Za neupucene, ukoliko banke propadaju vas novac nestaje, ali se vasi dugovi zadrzavaju odnosno i dalje ce da traze da vratite bez obzira sto oni vama NECE vratiti, NIKADA! Neko kaze da je balon koji ce puci, ja mislim da je realno. Za razliku od dolara, evra, dinara ne moze da se stampa neograniceno vec je sam po sebi, po kodu, limitiran na odredjen broj coina i to jako mali a posto ga zeli mnogo ljudi koji imaju MNOGO para za oporezovanje i bankarske provizije za transakcije njegova cena REALNO bi trebala da bude jos dosta veca, uostalom 80% ljudi pojma nema sta je i cemu sluzi, a cena mu je trenutno oko 850$ a u kini oko 1000$.
Ceo koncept je anarhisticki, jer je sadasnji ekonomski sistem NEODRZIV.
Za razliku od zlata ne treba vam trezor i nosaci da ga prenesete dovoljan je USB flash.

aca

pre 11 godina

Teska prevara, postavljena pre par godina.Nekolicina njih ce se mega obogatiti.Sad ce svi kao ovce kupovati bitkoene a onda sve puca....ovi prvi (sa planom) vec uzimaju zescu kintu.....itd.

kao sav normalan svet

pre 11 godina

svetska ekonomija ce kad tad morati da se suoci sa svojim zabludama i pogresno koncipiranim sistemom. Ovo je samo nagovestaj

ne hvala, ja cu zlato

pre 11 godina

Bitcoin je skocio za 670.45% u poslednjih 6 meseci. Jedan od razloga je taj sto je Bernanke izjavio da virtualna valuta ima buducnost. Samo me interesuje da li ce pasti za 800% ukoliko Obama objavi da je buducnost u americkom $...

ahmmm

pre 11 godina

Cista manipulacija...koliko li ce ljudi bankrotirati na ovome pitam se...
(sremac, 27. novembar 2013 18:04)

Mnogi ce da ostave gace, ali ne zalim ih, igrali -izgubili, tacka. Oni koji su stvar izmislili debelo ce da se nafatiraju. Ovo mi mnogo lici na piramidalnu stednju sa debelim kamatama. Ko se na vreme povuce, zaradi. Ko udje kasno u igru ili je previse pohlep ili naivan, ostaju mi oci za plakanje.

T.

pre 11 godina

@joe Pitanje je da li imaju upotrebnu vrednost. Npr. americka vlada garantuje da sve dugove prema njoj mozes da platis u dolarima. Zato na dolaru pise da je "legal tender". Mozda neces kupiti hleb, ali ces barem skinuti poreznike sa vrata.

ognjen

pre 11 godina

Isto tako je i zlato u nekom trenutku neko proglasio da ima vrednost, a u sustini je obican komad metala... nema nikakve razlike zlato ili bitcoin (za koji doduse prvi put cujem)

Bojan

pre 11 godina

Bitcoin ima pokrice, to je anonimnost transakcije, ogranicena kolicina, tezak proces dobijanja, gomila energije koja se "konvertovala" u njega, mogucnost transakcije do osme decimale. Pokrice dolara je americka vojska. Da je balon jeste, ali i kad se ispumpa opet ce imati vrednost.

nevidljiva ruka ruskog kapitala

pre 11 godina

skup za proizvodnju, a uz to ne služi ničemu osim sam sebi ... uz to svaka šuša moze da zavrti svoj sopstveni "coin" ...

LTC

pre 11 godina

@Bojan
Ti si brate jedni koji je SHVATIO BTC :).
Ni ovaj sto je pisao članak verovatno pojma nema zasto postoji i sta je pisalo u izvestaju senata a pisalo je ama bas bukvalno nista!
Konstatovali da ima sve vecu upotrebu, da se koristio i jos koristi za "ilegalne" transakcije i naravno da mu NISTA ne mogu.
U Kanadi vec postoje ATM za BTC, Kina usla pre 3 meseca i ovaj rast je odatle. Vrednost nije naduvana vec realna, jer izrazava potrebu ljudi da izbegnu otimanje banaka i drzave "realnog novca". Prvi veci skok je bio posledica bankrota Kipra, jer su ljudi spasavali svoj "realni" novac kupujuci BTC. Za neupucene, ukoliko banke propadaju vas novac nestaje, ali se vasi dugovi zadrzavaju odnosno i dalje ce da traze da vratite bez obzira sto oni vama NECE vratiti, NIKADA! Neko kaze da je balon koji ce puci, ja mislim da je realno. Za razliku od dolara, evra, dinara ne moze da se stampa neograniceno vec je sam po sebi, po kodu, limitiran na odredjen broj coina i to jako mali a posto ga zeli mnogo ljudi koji imaju MNOGO para za oporezovanje i bankarske provizije za transakcije njegova cena REALNO bi trebala da bude jos dosta veca, uostalom 80% ljudi pojma nema sta je i cemu sluzi, a cena mu je trenutno oko 850$ a u kini oko 1000$.
Ceo koncept je anarhisticki, jer je sadasnji ekonomski sistem NEODRZIV.
Za razliku od zlata ne treba vam trezor i nosaci da ga prenesete dovoljan je USB flash.

Bojan

pre 11 godina

Bitcoin ima pokrice, to je anonimnost transakcije, ogranicena kolicina, tezak proces dobijanja, gomila energije koja se "konvertovala" u njega, mogucnost transakcije do osme decimale. Pokrice dolara je americka vojska. Da je balon jeste, ali i kad se ispumpa opet ce imati vrednost.

SF

pre 11 godina

Puko-ne puko, ja u nedelju idem da pazarim auto za 5.5 bitkoina. Sa radnim stazom od 20 god.(VSS), dok nisam poceo da rudarim bitkoin nisam mogao ni biciklu da zaradim. Hardver je odplacen pre 7 meseci i sad cekam cenu od 1000€ da prodam jos 12 BTC a drugih 15 cuvam pa nek pukne.
p.s. Svi vi koj predvidjate krah bitkoinu treba da znate da ima jos 30 i kusur kripto valuta i da je market cap trecini njih u milijardama $ i €.

у пролазу

pre 11 godina

ретко ко купује биткоин, једноставнији је "mining pool". Али пошто видим да нико од коментатора појма нема о "рударству" нити о самој валути, нити о самом принципу "рада" нема смисла ни упуштати се у дубљу причу. Анониман није, напротив. Као валуту, и њега и "litecoin" примају на много сајтова. Биткоин новчаник је увек ту, рекламација нема, и једном ако изгубиш свој биткоин код, као да си запалио кеш. Едукујте се мало пре него почнете са паланачким рекла-казала.

kao sav normalan svet

pre 11 godina

svetska ekonomija ce kad tad morati da se suoci sa svojim zabludama i pogresno koncipiranim sistemom. Ovo je samo nagovestaj

ne hvala, ja cu zlato

pre 11 godina

Bitcoin je skocio za 670.45% u poslednjih 6 meseci. Jedan od razloga je taj sto je Bernanke izjavio da virtualna valuta ima buducnost. Samo me interesuje da li ce pasti za 800% ukoliko Obama objavi da je buducnost u americkom $...

aca

pre 11 godina

Teska prevara, postavljena pre par godina.Nekolicina njih ce se mega obogatiti.Sad ce svi kao ovce kupovati bitkoene a onda sve puca....ovi prvi (sa planom) vec uzimaju zescu kintu.....itd.

Beograd

pre 11 godina

Ognjene dobro ostaste "zivi". Zlato je mnogo toga ali obican komad metala hmmm mnogo je vise od toga i u hemijskom i fizickom smislu. Jedno su utopijskie vizije i parole proleterijata, a drugo je nauka.

ahmmm

pre 11 godina

Cista manipulacija...koliko li ce ljudi bankrotirati na ovome pitam se...
(sremac, 27. novembar 2013 18:04)

Mnogi ce da ostave gace, ali ne zalim ih, igrali -izgubili, tacka. Oni koji su stvar izmislili debelo ce da se nafatiraju. Ovo mi mnogo lici na piramidalnu stednju sa debelim kamatama. Ko se na vreme povuce, zaradi. Ko udje kasno u igru ili je previse pohlep ili naivan, ostaju mi oci za plakanje.

T.

pre 11 godina

@joe Pitanje je da li imaju upotrebnu vrednost. Npr. americka vlada garantuje da sve dugove prema njoj mozes da platis u dolarima. Zato na dolaru pise da je "legal tender". Mozda neces kupiti hleb, ali ces barem skinuti poreznike sa vrata.

ognjen

pre 11 godina

Isto tako je i zlato u nekom trenutku neko proglasio da ima vrednost, a u sustini je obican komad metala... nema nikakve razlike zlato ili bitcoin (za koji doduse prvi put cujem)

Dragan

pre 11 godina

"Bitkoin" je virtuelna valuta, koja nema realno pokriće. Ovaj pojam pojavio se 2008. godine. Poreklo naziva vitruelnog novca potiče iz engleskog jezika bit (bit) – jedinica informacije i koin /coin/ – valuta."

A zapravo "fiat" novac (u koji spada i dolar) nema pokriće - količina u opticaju ne zavisi od pokrivenosti zlatnom podlogom, već prosto od odluke centralne banke (ili privatne centralne banke kao što je američki FED).

Za razliku od dolara, maksimalna teoretska količina bitcoina u opticaju je ograničena i sve ih je teže "iskopati" složenim matematičkim proračunima.

nevidljiva ruka ruskog kapitala

pre 11 godina

skup za proizvodnju, a uz to ne služi ničemu osim sam sebi ... uz to svaka šuša moze da zavrti svoj sopstveni "coin" ...

bojan

pre 11 godina

Kao prvo dolar kao i evro su fiat valute, u prevodu za vas laike koji ne znaju šta znači fiat potiče od latinske reči fiat što znači "it shall be"-neka bude tako. i te valute nemaju nikakvu vrednost, nisu poduptrete zaltom ili bilo čime vrednim kako su nas učili u školama. Menjanjem $ ili € u bitcoin stvaramo novu fiat valutu koja ne vredi ništa više niti ništa manje od drugih fiat valuta.....

Elitni odred

pre 11 godina

Pametni ljudi odavno prebacuju bezvredan papir dolara, eura, jena i sl u zlato, bitcoin. ... dezurni hejteri neka i dalje hejtuju dok obavešteni zarađuju.

vexyo

pre 11 godina

Za koji dan - "Bitkoin, balon pukao?"
Neće vredeti ni 5 centi...
U komentarima teorije zavere o banksterima, iluminatima i marsovcima s venere....

neyko

pre 11 godina

svasta sam ovde procitao ali osvrnucu se na korisnika LTC

"1) trenutna vrednost je bar 10x veca od realne"

Trenutna vrednost je realna vrednost i uvek je realna jer mozes da za nju kupujes i prodajes. drugo je to sto je to "prepumpano"

2) mogu da ga ugase za par sati ali to bar za sada nije cilj

Da mogu da ga ugase, ugasili bi ga odavno. A to im jeste inace cilj. Kriptovalute su direktan prst u oko svetskoj eliti.

3) poreze i takse za transakcije moras platiti i prilikom kupovine/prodaje BTC-a (ne moras, ali onda ocekuj Poresku ili policiju na vratima)

Ne moras ako koristis localbitcoins.com

4) sve je samo ne anoniman (kupovina/prodaja je dokumentovana kao bilo koje koriscenje racuna u banci, a kroz blockchain i svaka dalja transakcija)

A ako se pritom nakacis na mrezu preko Tor-a, onda je skoro apsolutno nemoguce da provale gde idu pare

5) najveci "korisnici" su narko-dileri i peraci novca (tome svedoci ne samo rast vrednosti BTC-a, vec i LTC-a i ostalih 15-20 razl. coin-a koji ne sluze apsolutno nicemu sem gore navedenom)

Najveci korisnici kriptovaluta su trenutno spekulanti i investitori na duge staze, pa tek onda ovi koje si nabrojao...

Pratim sve ovo od pocetka, znam sta pricam.

alcale

pre 11 godina

Mnogi ce da ostave gace, ali ne zalim ih, igrali -izgubili, tacka. Oni koji su stvar izmislili debelo ce da se nafatiraju. Ovo mi mnogo lici na piramidalnu stednju sa debelim kamatama. Ko se na vreme povuce, zaradi. Ko udje kasno u igru ili je previse pohlep ili naivan, ostaju mi oci za plakanje.
(ahmmm, 27. novembar 2013 19:36)

hahahahahahahahahahahahahahahaha..... jao morao sam, izvini brate ali, realno ti pojma nemas o cemu pričaš.
Aj ono kada zelis da nesto komentarises, barem probaj da se pozanimas o temi.
Radi poredjenja vrednost akcija ili deonica FB-a pre 8 ili Mikrosofta pre 20 je bila smesna dostupna prosecnom coveku koji je danas multimilijoner, jel i to bio balon? Microsoft i nesto proizvodi a FB? Sta proizvodi FB? Sema PARA?
Ali nema veze pocetkom 2000 80% ljudi su držali novac u slamaricama danas su i slamarice prazne jer umesto da se investira ljudi STEDE: Moj skromni ulog, i da izgubim ni suzu da pustim, u kripto valute doneo mi je profit od 900% za 6 meseci,ali neka ja sam u piramidi svi se isto oblacimo imamo svoje pozdrave i simbole i pokusavamo nekog da obrlatimo.
Prijatelju sacekaj jhos godinu dana pa procitaj svoj tekst i PLAČI! Ako bog da NOVAC, ovaj bezvredni poapir koji se stampa vise nego toaletr papir će NESTATI!

all seeing eye

pre 11 godina

@(SF, 27. novembar 2013 20:03)
Sacekaj prolece, prerano je jos za kesiranje

@(Rodoljub, 27. novembar 2013 20:22)
Ima razlog da bude jos 100 puta vredniji usled povecanja primene, sistem je takav da ne mora niko da izgubi, jer samo bekstvo iz dolara/evra koji su omca oko vrata je sama po sebi dobit.
Nema razloga za pad vrednosti bitcoina jer je preveliko trziste i ni jedna sama grupa nema znacajnu moc nad njim.

bitcoin

pre 11 godina

(LTC, 27. novembar 2013 20:21)
Par cinjenica za tebe, mada verovatno se neces sloziti:
1) trenutna vrednost je bar 10x veca od realne
2) mogu da ga ugase za par sati ali to bar za sada nije cilj
3) poreze i takse za transakcije moras platiti i prilikom kupovine/prodaje BTC-a (ne moras, ali onda ocekuj Poresku ili policiju na vratima)
4) sve je samo ne anoniman (kupovina/prodaja je dokumentovana kao bilo koje koriscenje racuna u banci, a kroz blockchain i svaka dalja transakcija)
5) najveci "korisnici" su narko-dileri i peraci novca (tome svedoci ne samo rast vrednosti BTC-a, vec i LTC-a i ostalih 15-20 razl. coin-a koji ne sluze apsolutno nicemu sem gore navedenom)

only fools and horses

pre 11 godina

Za razliku od zlata ne treba vam trezor i nosaci da ga prenesete dovoljan je USB flash.
(LTC, 27. novembar 2013 20:21)

Da, ali i računar da ubodeš taj fleš, pristup internetu da realizuješ transakciju, i iznad svega električna struja kako bi sve to funkcionisalo. I današnji novac je sve više virtuelan, i slažem se da je današnji bankarski sistem neodrživ, ali mislim da te vitrualne valute neće biti adekvatna zamena već su više piramidalni sistem na kom će zaraditi samo oni koji su se uključili na početku.

DjoleT

pre 11 godina

Ja sam za godinu dana obrnuo 20.000 evrića .. sad moze i da propadne ...
Vise sam zaradio virtuelno za godinu dana nego dvadeset godina sto radim kao rob u srbiji.

Deus

pre 11 godina

Bitcoin i sve te kruptovalute nemaju ama bas nikakvu vrednost pokrivenu realnim proizvodom. Realni rad koji stoji iza vrednosti Bitcoina ne postoji. Realni su tu samo utrosena struja i cena hardvera. Sta radi taj hardver pri "rudarenju"? Zaista nista korisno covecanstvu. Istina je da iza dolara, evra, jena ne stoji proizvedena vrednost a zlatna podloga je odavno napustena. Zapadni centri moci su dogovorili da se stampaju te tri valute koliko god da potrebno jer inace bi se finansijski i privredni sistem Zapada raspao. Pa pogledajte samo cene akcija preduzeca na berzama Zapada. Konjunktura losa ili klimava a vrednosti akcija probijaju rekorde. Ogromna kolicina zapravo bezvrednog novca (dolara, evra, jena) kruzi planetom. Ali ta cinjenica nikako ne znaci da je Bitcoin ili bilo koja kriptovaluta resenje. Novac mora da reflektuje kolicinu ulozenog rada i znanja, to je sustina. Iza Bitcoina se ne krije ni rad ni znanje. Svaki moron moze da nabavi PC tj neki uredjaj za rudarenje i krene u "posao". Vrednost novca su obesmislili upravo na Zapadu koji zivi daleko bolje nego sto stvarno zasluzuje imajuci u vidu ulozeni rad i znanje u stvaranje novih proizvoda. Bitcoin koncept je klasicna piramidalna prica zamaskirana "laznim radom" da bi se zadrzala definicija novca bliska zdravom razumu. Kada novac bude ogledalo ulozenog rada i znanja svuda na planeti podjednako i kada se banke reformisu tako da smeju da barataju samo novcem koji i fizicki imaju zivecemo u srecnom i pravednom svetu.

у пролазу

pre 11 godina

е добро је, има нас још Алија Сиротановића :) . Морам сада и да се исправим oko неинформисаности и да додам: част изузецима :)

d

pre 11 godina

ahahahhahahahah - ovce su za sisanje. lepo je govorio moj cale, samo lukavi i pokvareni mogu da izmisle da dijamant vredi vise od npr. njive, a samo idiot moze da im veruje.
ovo sa bitkoinom je jos jace.

stefan

pre 11 godina

krenem prosle godine da kupim 10 bitcoina za 10e i nesto bagovala uplata i posle par pokusaja iznerviram se i dignem ruke, kazem ma ko da ce ovo da uspe samo cu da puknem pare bolje da se napijem za te pare, a sada bi vozio nova kola, eh tugo pregolema

ivica

pre 11 godina

A ja prodao 20 dok je imao cenu oko 21 dolar da otplatim deo hardvera...i prodao hardver da uzmem kredit za kuću. Da sam nastavio do sada bih kupio stan ali avaj...

Dado

pre 11 godina

Slazem se sa onima koji kazu "jednom ce puci" i da to je jedna od opcija, ali argument "jer nema pokrica" vam je presmesan. A dolar i euro, kakvo oni pokrice imaju? Pa sve je to sto bi se reklo "u zraku". Dolar drzi svoju stabilnost iz jednog jedinog razloga: POVERENJE naroda u tu valutu pa samim tim i koristenje nje. Dakle ako BTC ostane samo valuta tipa "kupi nesto, cekaj da naraste, pa prodaj u pravo vreme", onda naravno da ce puci...ali ako medju vlasnicima dobije taj segment "poverenja" i ako se njegova upotreba toliko prosiri, da ce biti moguca kupovina svugde i svega, onda ja licno ne vidim razlog da nr opstanu.

neyko

pre 11 godina

Hiperinflacija i Jezda su posledice losih sistema u drzavama. Bitcoin je nesto sasvim drugo. To je istinska ekonomska revolucija. Ko sada ne uskace u voz, zazalice.

Miki

pre 11 godina

Za neznalice: bitcoin i sve druge crypto valute imaju mnogo vece pokrice nego dolar i evro. To je zato sto iza svakog proizvedenog bitcoina stoje ulozeni rad, struja i novac u hardver. Dok iza dolara i evra ne stoji nikakav rad i vrednost osim vrednosti papira boje i stamparske prese. Drugo kolicina bitcoina je limitirana na 21 milion dok kolicina dolara i evra u opticaju moze biti neogranicena otuda poredjenje bitcoina sa zlatom. Da bi se danas proizveo jedan bitcoin cija je trenutna vrednost na berzama 920 dolara treba uloziti u hardver najmanje 5000 dolara, znanje, rad i struju. Samim tim svaki bitcoin ima realno pokrice a kolika je njegova realna vrednost kao i svake druge robe odredice samo trziste.

Deus

pre 11 godina

Jos jednom, da i poslednjem tupsonu bude jasno o cemu se radi: "rad" kojim barata Bitcoin nije nikakav koristan rad, ne proizvodi nikakvu dodatnu i korisnu vrednost. Taj rad ima dodatnu vrednost van Bitcoin sistema samo ako broj korisnika tj "rudara" raste. Bez toga je ceo sistem mrtav. Ogranicena kolicina kapitala sa ogranicenim brojem korisnika ne pruza sansu za zaradu - samo za ogranicenu preraspodelu. Zarada je moguca tek ako postoji visak kapitala u sistemu. Ako kapitala ima "knap" on se sliva u dzepove ljudi i ostane tamo preraspodeljen ili ne. Kapitalu treba ili dodatni kapital ili dodatni rad da bi se mnozio. Utrosena struja pri rudarenju i cena hardvera kao pokrice za vrednost Bitcoina? Pa to je isto kao kada bih imao velike kolicine zlata i puno love i stalno na trzistu kupovao-prodavao (cesto i samom sebi) odredjene kolicine zlata da bih mu odrzao ili povecao cenu pri cemu trosim svoj sopstveni novac da bih svom zlatu odrzao ili povecao vrednost (analogija je sve kompleksniji hardver Bitcoina). Na slican nacin Bitcoin prezivljava, stalno kompleksniji proracuni koji zahtevaju sve skuplji hardver. A zasto? Sta zapravo korisno radi taj hardver? NISTA. To je sustina. Odrzava jedan neproduktivni sistem u zivotu. Zacarani krug, zar ne? U sustini to je piramidalna struktura koja "samu sebe" odrzava dok veliki igraci u njoj imaju interes. Kada procene da su pokupili lovu tj izmuzli rudnik ili hardver udari u realni tehnicki limit - gotovo je.

Petar

pre 11 godina

Bitcoin je buducnost i sloboda placanja, kada bi znali da odredjena grupa sasvim normalnih i obicnih ljudi rudari i zaradjuje ali i kupuje ovom valutom.

Mislim da bi bilo kao i za sve ostalo, da crkne komsiji krava ako je ja vec nemam.

A neki koji su samo culi za BTC i oni bi gde svi pa i mali mujica i vide da nece zaraditi preko nici onda krece pljuvanje po BTC.

Moj savet za sve one koji ne veruju u Bitcoin i nisu ga probali, nemoj da lupetaju gluposti

A tek smo poceli!

pre 11 godina

Da nisu slucajno i ovi "nasi" kalkulisali budzet za 2014 u bitkionu??! Navikli da stalno muvaju...a mi da pucamo ko balon!!!

LTC

pre 11 godina

@neyko
Ti si verovatno mislio da repliciraš korisniku bitcoin, jer ja se slažem sa tobom :) ja inače držim veći deo u LTC ;)
@bitcoin
prijatelju trk u banku zaboravi cripo valute nije to za tebe, sada... ;)

neyko

pre 11 godina

Fiat valute (USD, EUR i ostalo) stvaraju centralne banke pod veoma sumnjivim okolnostima i politikama. Prakticno se svodi na to da inflacijom ubijaju kupovnu moc stanovnistva, ali to rade smisleno, tek toliko da nas drze na ivici bede tj. u sistemu koji se zove moderno ropstvo. Bitcoin je utoliko drugaciji sto je unapred poznat tempo izdavanja novih, a u jednom momentu emisija ce prestati sto je u svakom slucaju bolje nego divlji zapad u kome zivimo danas...... dakle bitcoin ce imati ugradjenu deflaciju, sto je u svakom slucaju bolje nego inflacija. Zapravo bitcoin je zbog ponude i potraznje uveliko deflatoran vec sada.

da ne pominjem osobine kao sto su anonimnost, nepostojanje provizija i brzina transakcija.

novac modernog doba (premda je moguce da ima jos humanijih alternativa koje ce tek doci), hejteri i skeptici umrecete u neznjanju...

ajde sad hejteri..

d

pre 11 godina

vas ni fazda jezda nije naucio neke stvari. ni hiperinflacija 90tih. ni nekoliko krahova svetske berze. cuj, vrednost bitkoina je realna i ima pokrice, a sistemom nije moguce manipulisati radi zloupotreba. gjah ah ahajjhahahaha

$tarbuck$

pre 11 godina

u bitcoin je ulozen rad, tacnije potrosena je energija, a nije stvoreno nista! bitcoin definitivno nema pokrice, a cak i da ga fiat valute nemaju (a imaju u vidu drzave, vojske, milicije ...) u cemu je onda bitcoin bolji? samo u tezini stampanja? jaka stvar. i dalje se stvara valuta ni iz cega bez ikakve podloge. na kraju najbitnije - svako moze da uzme open sors code, malo ga promeni i da otvori stampariju XXX coina! pa ljudi ovaj svet je nacisto prso!

ognjen

pre 11 godina

Isto tako je i zlato u nekom trenutku neko proglasio da ima vrednost, a u sustini je obican komad metala... nema nikakve razlike zlato ili bitcoin (za koji doduse prvi put cujem)

nevidljiva ruka ruskog kapitala

pre 11 godina

skup za proizvodnju, a uz to ne služi ničemu osim sam sebi ... uz to svaka šuša moze da zavrti svoj sopstveni "coin" ...

aca

pre 11 godina

Teska prevara, postavljena pre par godina.Nekolicina njih ce se mega obogatiti.Sad ce svi kao ovce kupovati bitkoene a onda sve puca....ovi prvi (sa planom) vec uzimaju zescu kintu.....itd.

ahmmm

pre 11 godina

Cista manipulacija...koliko li ce ljudi bankrotirati na ovome pitam se...
(sremac, 27. novembar 2013 18:04)

Mnogi ce da ostave gace, ali ne zalim ih, igrali -izgubili, tacka. Oni koji su stvar izmislili debelo ce da se nafatiraju. Ovo mi mnogo lici na piramidalnu stednju sa debelim kamatama. Ko se na vreme povuce, zaradi. Ko udje kasno u igru ili je previse pohlep ili naivan, ostaju mi oci za plakanje.

Bojan

pre 11 godina

Bitcoin ima pokrice, to je anonimnost transakcije, ogranicena kolicina, tezak proces dobijanja, gomila energije koja se "konvertovala" u njega, mogucnost transakcije do osme decimale. Pokrice dolara je americka vojska. Da je balon jeste, ali i kad se ispumpa opet ce imati vrednost.

у пролазу

pre 11 godina

ретко ко купује биткоин, једноставнији је "mining pool". Али пошто видим да нико од коментатора појма нема о "рударству" нити о самој валути, нити о самом принципу "рада" нема смисла ни упуштати се у дубљу причу. Анониман није, напротив. Као валуту, и њега и "litecoin" примају на много сајтова. Биткоин новчаник је увек ту, рекламација нема, и једном ако изгубиш свој биткоин код, као да си запалио кеш. Едукујте се мало пре него почнете са паланачким рекла-казала.

SF

pre 11 godina

Puko-ne puko, ja u nedelju idem da pazarim auto za 5.5 bitkoina. Sa radnim stazom od 20 god.(VSS), dok nisam poceo da rudarim bitkoin nisam mogao ni biciklu da zaradim. Hardver je odplacen pre 7 meseci i sad cekam cenu od 1000€ da prodam jos 12 BTC a drugih 15 cuvam pa nek pukne.
p.s. Svi vi koj predvidjate krah bitkoinu treba da znate da ima jos 30 i kusur kripto valuta i da je market cap trecini njih u milijardama $ i €.

alcale

pre 11 godina

Mnogi ce da ostave gace, ali ne zalim ih, igrali -izgubili, tacka. Oni koji su stvar izmislili debelo ce da se nafatiraju. Ovo mi mnogo lici na piramidalnu stednju sa debelim kamatama. Ko se na vreme povuce, zaradi. Ko udje kasno u igru ili je previse pohlep ili naivan, ostaju mi oci za plakanje.
(ahmmm, 27. novembar 2013 19:36)

hahahahahahahahahahahahahahahaha..... jao morao sam, izvini brate ali, realno ti pojma nemas o cemu pričaš.
Aj ono kada zelis da nesto komentarises, barem probaj da se pozanimas o temi.
Radi poredjenja vrednost akcija ili deonica FB-a pre 8 ili Mikrosofta pre 20 je bila smesna dostupna prosecnom coveku koji je danas multimilijoner, jel i to bio balon? Microsoft i nesto proizvodi a FB? Sta proizvodi FB? Sema PARA?
Ali nema veze pocetkom 2000 80% ljudi su držali novac u slamaricama danas su i slamarice prazne jer umesto da se investira ljudi STEDE: Moj skromni ulog, i da izgubim ni suzu da pustim, u kripto valute doneo mi je profit od 900% za 6 meseci,ali neka ja sam u piramidi svi se isto oblacimo imamo svoje pozdrave i simbole i pokusavamo nekog da obrlatimo.
Prijatelju sacekaj jhos godinu dana pa procitaj svoj tekst i PLAČI! Ako bog da NOVAC, ovaj bezvredni poapir koji se stampa vise nego toaletr papir će NESTATI!

LTC

pre 11 godina

@Bojan
Ti si brate jedni koji je SHVATIO BTC :).
Ni ovaj sto je pisao članak verovatno pojma nema zasto postoji i sta je pisalo u izvestaju senata a pisalo je ama bas bukvalno nista!
Konstatovali da ima sve vecu upotrebu, da se koristio i jos koristi za "ilegalne" transakcije i naravno da mu NISTA ne mogu.
U Kanadi vec postoje ATM za BTC, Kina usla pre 3 meseca i ovaj rast je odatle. Vrednost nije naduvana vec realna, jer izrazava potrebu ljudi da izbegnu otimanje banaka i drzave "realnog novca". Prvi veci skok je bio posledica bankrota Kipra, jer su ljudi spasavali svoj "realni" novac kupujuci BTC. Za neupucene, ukoliko banke propadaju vas novac nestaje, ali se vasi dugovi zadrzavaju odnosno i dalje ce da traze da vratite bez obzira sto oni vama NECE vratiti, NIKADA! Neko kaze da je balon koji ce puci, ja mislim da je realno. Za razliku od dolara, evra, dinara ne moze da se stampa neograniceno vec je sam po sebi, po kodu, limitiran na odredjen broj coina i to jako mali a posto ga zeli mnogo ljudi koji imaju MNOGO para za oporezovanje i bankarske provizije za transakcije njegova cena REALNO bi trebala da bude jos dosta veca, uostalom 80% ljudi pojma nema sta je i cemu sluzi, a cena mu je trenutno oko 850$ a u kini oko 1000$.
Ceo koncept je anarhisticki, jer je sadasnji ekonomski sistem NEODRZIV.
Za razliku od zlata ne treba vam trezor i nosaci da ga prenesete dovoljan je USB flash.

only fools and horses

pre 11 godina

Za razliku od zlata ne treba vam trezor i nosaci da ga prenesete dovoljan je USB flash.
(LTC, 27. novembar 2013 20:21)

Da, ali i računar da ubodeš taj fleš, pristup internetu da realizuješ transakciju, i iznad svega električna struja kako bi sve to funkcionisalo. I današnji novac je sve više virtuelan, i slažem se da je današnji bankarski sistem neodrživ, ali mislim da te vitrualne valute neće biti adekvatna zamena već su više piramidalni sistem na kom će zaraditi samo oni koji su se uključili na početku.

bitcoin

pre 11 godina

(LTC, 27. novembar 2013 20:21)
Par cinjenica za tebe, mada verovatno se neces sloziti:
1) trenutna vrednost je bar 10x veca od realne
2) mogu da ga ugase za par sati ali to bar za sada nije cilj
3) poreze i takse za transakcije moras platiti i prilikom kupovine/prodaje BTC-a (ne moras, ali onda ocekuj Poresku ili policiju na vratima)
4) sve je samo ne anoniman (kupovina/prodaja je dokumentovana kao bilo koje koriscenje racuna u banci, a kroz blockchain i svaka dalja transakcija)
5) najveci "korisnici" su narko-dileri i peraci novca (tome svedoci ne samo rast vrednosti BTC-a, vec i LTC-a i ostalih 15-20 razl. coin-a koji ne sluze apsolutno nicemu sem gore navedenom)

vexyo

pre 11 godina

Za koji dan - "Bitkoin, balon pukao?"
Neće vredeti ni 5 centi...
U komentarima teorije zavere o banksterima, iluminatima i marsovcima s venere....

Beograd

pre 11 godina

Ognjene dobro ostaste "zivi". Zlato je mnogo toga ali obican komad metala hmmm mnogo je vise od toga i u hemijskom i fizickom smislu. Jedno su utopijskie vizije i parole proleterijata, a drugo je nauka.

ne hvala, ja cu zlato

pre 11 godina

Bitcoin je skocio za 670.45% u poslednjih 6 meseci. Jedan od razloga je taj sto je Bernanke izjavio da virtualna valuta ima buducnost. Samo me interesuje da li ce pasti za 800% ukoliko Obama objavi da je buducnost u americkom $...

Dragan

pre 11 godina

"Bitkoin" je virtuelna valuta, koja nema realno pokriće. Ovaj pojam pojavio se 2008. godine. Poreklo naziva vitruelnog novca potiče iz engleskog jezika bit (bit) – jedinica informacije i koin /coin/ – valuta."

A zapravo "fiat" novac (u koji spada i dolar) nema pokriće - količina u opticaju ne zavisi od pokrivenosti zlatnom podlogom, već prosto od odluke centralne banke (ili privatne centralne banke kao što je američki FED).

Za razliku od dolara, maksimalna teoretska količina bitcoina u opticaju je ograničena i sve ih je teže "iskopati" složenim matematičkim proračunima.

T.

pre 11 godina

@joe Pitanje je da li imaju upotrebnu vrednost. Npr. americka vlada garantuje da sve dugove prema njoj mozes da platis u dolarima. Zato na dolaru pise da je "legal tender". Mozda neces kupiti hleb, ali ces barem skinuti poreznike sa vrata.

$tarbuck$

pre 11 godina

u bitcoin je ulozen rad, tacnije potrosena je energija, a nije stvoreno nista! bitcoin definitivno nema pokrice, a cak i da ga fiat valute nemaju (a imaju u vidu drzave, vojske, milicije ...) u cemu je onda bitcoin bolji? samo u tezini stampanja? jaka stvar. i dalje se stvara valuta ni iz cega bez ikakve podloge. na kraju najbitnije - svako moze da uzme open sors code, malo ga promeni i da otvori stampariju XXX coina! pa ljudi ovaj svet je nacisto prso!

kao sav normalan svet

pre 11 godina

svetska ekonomija ce kad tad morati da se suoci sa svojim zabludama i pogresno koncipiranim sistemom. Ovo je samo nagovestaj

d

pre 11 godina

ahahahhahahahah - ovce su za sisanje. lepo je govorio moj cale, samo lukavi i pokvareni mogu da izmisle da dijamant vredi vise od npr. njive, a samo idiot moze da im veruje.
ovo sa bitkoinom je jos jace.

Deus

pre 11 godina

Bitcoin i sve te kruptovalute nemaju ama bas nikakvu vrednost pokrivenu realnim proizvodom. Realni rad koji stoji iza vrednosti Bitcoina ne postoji. Realni su tu samo utrosena struja i cena hardvera. Sta radi taj hardver pri "rudarenju"? Zaista nista korisno covecanstvu. Istina je da iza dolara, evra, jena ne stoji proizvedena vrednost a zlatna podloga je odavno napustena. Zapadni centri moci su dogovorili da se stampaju te tri valute koliko god da potrebno jer inace bi se finansijski i privredni sistem Zapada raspao. Pa pogledajte samo cene akcija preduzeca na berzama Zapada. Konjunktura losa ili klimava a vrednosti akcija probijaju rekorde. Ogromna kolicina zapravo bezvrednog novca (dolara, evra, jena) kruzi planetom. Ali ta cinjenica nikako ne znaci da je Bitcoin ili bilo koja kriptovaluta resenje. Novac mora da reflektuje kolicinu ulozenog rada i znanja, to je sustina. Iza Bitcoina se ne krije ni rad ni znanje. Svaki moron moze da nabavi PC tj neki uredjaj za rudarenje i krene u "posao". Vrednost novca su obesmislili upravo na Zapadu koji zivi daleko bolje nego sto stvarno zasluzuje imajuci u vidu ulozeni rad i znanje u stvaranje novih proizvoda. Bitcoin koncept je klasicna piramidalna prica zamaskirana "laznim radom" da bi se zadrzala definicija novca bliska zdravom razumu. Kada novac bude ogledalo ulozenog rada i znanja svuda na planeti podjednako i kada se banke reformisu tako da smeju da barataju samo novcem koji i fizicki imaju zivecemo u srecnom i pravednom svetu.

Miki

pre 11 godina

Za neznalice: bitcoin i sve druge crypto valute imaju mnogo vece pokrice nego dolar i evro. To je zato sto iza svakog proizvedenog bitcoina stoje ulozeni rad, struja i novac u hardver. Dok iza dolara i evra ne stoji nikakav rad i vrednost osim vrednosti papira boje i stamparske prese. Drugo kolicina bitcoina je limitirana na 21 milion dok kolicina dolara i evra u opticaju moze biti neogranicena otuda poredjenje bitcoina sa zlatom. Da bi se danas proizveo jedan bitcoin cija je trenutna vrednost na berzama 920 dolara treba uloziti u hardver najmanje 5000 dolara, znanje, rad i struju. Samim tim svaki bitcoin ima realno pokrice a kolika je njegova realna vrednost kao i svake druge robe odredice samo trziste.

neyko

pre 11 godina

Hiperinflacija i Jezda su posledice losih sistema u drzavama. Bitcoin je nesto sasvim drugo. To je istinska ekonomska revolucija. Ko sada ne uskace u voz, zazalice.

d

pre 11 godina

vas ni fazda jezda nije naucio neke stvari. ni hiperinflacija 90tih. ni nekoliko krahova svetske berze. cuj, vrednost bitkoina je realna i ima pokrice, a sistemom nije moguce manipulisati radi zloupotreba. gjah ah ahajjhahahaha

Deus

pre 11 godina

Jos jednom, da i poslednjem tupsonu bude jasno o cemu se radi: "rad" kojim barata Bitcoin nije nikakav koristan rad, ne proizvodi nikakvu dodatnu i korisnu vrednost. Taj rad ima dodatnu vrednost van Bitcoin sistema samo ako broj korisnika tj "rudara" raste. Bez toga je ceo sistem mrtav. Ogranicena kolicina kapitala sa ogranicenim brojem korisnika ne pruza sansu za zaradu - samo za ogranicenu preraspodelu. Zarada je moguca tek ako postoji visak kapitala u sistemu. Ako kapitala ima "knap" on se sliva u dzepove ljudi i ostane tamo preraspodeljen ili ne. Kapitalu treba ili dodatni kapital ili dodatni rad da bi se mnozio. Utrosena struja pri rudarenju i cena hardvera kao pokrice za vrednost Bitcoina? Pa to je isto kao kada bih imao velike kolicine zlata i puno love i stalno na trzistu kupovao-prodavao (cesto i samom sebi) odredjene kolicine zlata da bih mu odrzao ili povecao cenu pri cemu trosim svoj sopstveni novac da bih svom zlatu odrzao ili povecao vrednost (analogija je sve kompleksniji hardver Bitcoina). Na slican nacin Bitcoin prezivljava, stalno kompleksniji proracuni koji zahtevaju sve skuplji hardver. A zasto? Sta zapravo korisno radi taj hardver? NISTA. To je sustina. Odrzava jedan neproduktivni sistem u zivotu. Zacarani krug, zar ne? U sustini to je piramidalna struktura koja "samu sebe" odrzava dok veliki igraci u njoj imaju interes. Kada procene da su pokupili lovu tj izmuzli rudnik ili hardver udari u realni tehnicki limit - gotovo je.

bojan

pre 11 godina

Kao prvo dolar kao i evro su fiat valute, u prevodu za vas laike koji ne znaju šta znači fiat potiče od latinske reči fiat što znači "it shall be"-neka bude tako. i te valute nemaju nikakvu vrednost, nisu poduptrete zaltom ili bilo čime vrednim kako su nas učili u školama. Menjanjem $ ili € u bitcoin stvaramo novu fiat valutu koja ne vredi ništa više niti ništa manje od drugih fiat valuta.....

Elitni odred

pre 11 godina

Pametni ljudi odavno prebacuju bezvredan papir dolara, eura, jena i sl u zlato, bitcoin. ... dezurni hejteri neka i dalje hejtuju dok obavešteni zarađuju.

all seeing eye

pre 11 godina

@(SF, 27. novembar 2013 20:03)
Sacekaj prolece, prerano je jos za kesiranje

@(Rodoljub, 27. novembar 2013 20:22)
Ima razlog da bude jos 100 puta vredniji usled povecanja primene, sistem je takav da ne mora niko da izgubi, jer samo bekstvo iz dolara/evra koji su omca oko vrata je sama po sebi dobit.
Nema razloga za pad vrednosti bitcoina jer je preveliko trziste i ni jedna sama grupa nema znacajnu moc nad njim.

у пролазу

pre 11 godina

е добро је, има нас још Алија Сиротановића :) . Морам сада и да се исправим oko неинформисаности и да додам: част изузецима :)

A tek smo poceli!

pre 11 godina

Da nisu slucajno i ovi "nasi" kalkulisali budzet za 2014 u bitkionu??! Navikli da stalno muvaju...a mi da pucamo ko balon!!!

Petar

pre 11 godina

Bitcoin je buducnost i sloboda placanja, kada bi znali da odredjena grupa sasvim normalnih i obicnih ljudi rudari i zaradjuje ali i kupuje ovom valutom.

Mislim da bi bilo kao i za sve ostalo, da crkne komsiji krava ako je ja vec nemam.

A neki koji su samo culi za BTC i oni bi gde svi pa i mali mujica i vide da nece zaraditi preko nici onda krece pljuvanje po BTC.

Moj savet za sve one koji ne veruju u Bitcoin i nisu ga probali, nemoj da lupetaju gluposti

neyko

pre 11 godina

Fiat valute (USD, EUR i ostalo) stvaraju centralne banke pod veoma sumnjivim okolnostima i politikama. Prakticno se svodi na to da inflacijom ubijaju kupovnu moc stanovnistva, ali to rade smisleno, tek toliko da nas drze na ivici bede tj. u sistemu koji se zove moderno ropstvo. Bitcoin je utoliko drugaciji sto je unapred poznat tempo izdavanja novih, a u jednom momentu emisija ce prestati sto je u svakom slucaju bolje nego divlji zapad u kome zivimo danas...... dakle bitcoin ce imati ugradjenu deflaciju, sto je u svakom slucaju bolje nego inflacija. Zapravo bitcoin je zbog ponude i potraznje uveliko deflatoran vec sada.

da ne pominjem osobine kao sto su anonimnost, nepostojanje provizija i brzina transakcija.

novac modernog doba (premda je moguce da ima jos humanijih alternativa koje ce tek doci), hejteri i skeptici umrecete u neznjanju...

ajde sad hejteri..

stefan

pre 11 godina

krenem prosle godine da kupim 10 bitcoina za 10e i nesto bagovala uplata i posle par pokusaja iznerviram se i dignem ruke, kazem ma ko da ce ovo da uspe samo cu da puknem pare bolje da se napijem za te pare, a sada bi vozio nova kola, eh tugo pregolema

neyko

pre 11 godina

svasta sam ovde procitao ali osvrnucu se na korisnika LTC

"1) trenutna vrednost je bar 10x veca od realne"

Trenutna vrednost je realna vrednost i uvek je realna jer mozes da za nju kupujes i prodajes. drugo je to sto je to "prepumpano"

2) mogu da ga ugase za par sati ali to bar za sada nije cilj

Da mogu da ga ugase, ugasili bi ga odavno. A to im jeste inace cilj. Kriptovalute su direktan prst u oko svetskoj eliti.

3) poreze i takse za transakcije moras platiti i prilikom kupovine/prodaje BTC-a (ne moras, ali onda ocekuj Poresku ili policiju na vratima)

Ne moras ako koristis localbitcoins.com

4) sve je samo ne anoniman (kupovina/prodaja je dokumentovana kao bilo koje koriscenje racuna u banci, a kroz blockchain i svaka dalja transakcija)

A ako se pritom nakacis na mrezu preko Tor-a, onda je skoro apsolutno nemoguce da provale gde idu pare

5) najveci "korisnici" su narko-dileri i peraci novca (tome svedoci ne samo rast vrednosti BTC-a, vec i LTC-a i ostalih 15-20 razl. coin-a koji ne sluze apsolutno nicemu sem gore navedenom)

Najveci korisnici kriptovaluta su trenutno spekulanti i investitori na duge staze, pa tek onda ovi koje si nabrojao...

Pratim sve ovo od pocetka, znam sta pricam.

LTC

pre 11 godina

@neyko
Ti si verovatno mislio da repliciraš korisniku bitcoin, jer ja se slažem sa tobom :) ja inače držim veći deo u LTC ;)
@bitcoin
prijatelju trk u banku zaboravi cripo valute nije to za tebe, sada... ;)

ivica

pre 11 godina

A ja prodao 20 dok je imao cenu oko 21 dolar da otplatim deo hardvera...i prodao hardver da uzmem kredit za kuću. Da sam nastavio do sada bih kupio stan ali avaj...

DjoleT

pre 11 godina

Ja sam za godinu dana obrnuo 20.000 evrića .. sad moze i da propadne ...
Vise sam zaradio virtuelno za godinu dana nego dvadeset godina sto radim kao rob u srbiji.

Dado

pre 11 godina

Slazem se sa onima koji kazu "jednom ce puci" i da to je jedna od opcija, ali argument "jer nema pokrica" vam je presmesan. A dolar i euro, kakvo oni pokrice imaju? Pa sve je to sto bi se reklo "u zraku". Dolar drzi svoju stabilnost iz jednog jedinog razloga: POVERENJE naroda u tu valutu pa samim tim i koristenje nje. Dakle ako BTC ostane samo valuta tipa "kupi nesto, cekaj da naraste, pa prodaj u pravo vreme", onda naravno da ce puci...ali ako medju vlasnicima dobije taj segment "poverenja" i ako se njegova upotreba toliko prosiri, da ce biti moguca kupovina svugde i svega, onda ja licno ne vidim razlog da nr opstanu.