Bilja 79
pre 10 godina
Ništa bitno i Srbija ima jak tim.
Ponedeljak, 11.11.2013.
11:02
Hrvatska okupila tim domaćih i engleskih stručnjaka koji bi trebalo da zastupaju Hrvatsku u tužbi podignutoj protiv Srbije pred Međunarodnim sudom pravde u Hagu
Izvor: Tanjug
pre 10 godina
Ništa bitno i Srbija ima jak tim.
pre 10 godina
Ja mislim da nema ništa od toga.
pre 10 godina
Gubimo sud sto posto.Niko nas ne voli e ako damo Vojvodinu mozda ne bude tako.
pre 10 godina
Naravno da jacaju tim. Nece valjda da prodju ko Jeremic sa Kosovom?
pre 10 godina
Zasto isplacujete penzije nekome sa kim navodno nemate nikakve veze? Inace, ova "argumentacija" kako je Hrvatska utemeljena na zavnoh-u, avnoj-u ili sta vec i da nema veze sa NDH je na ispod nivoa dece iz obdanist
1.Isplaćuju se i penzije i partizanima
2. Kakve veze ima današnja Njemačka sa Trećim Rajhom Nikakve pa isplaćuju mirovine njemaćkim vojnicima
3 Zašto je Srbija isplaćuje penzije četnicima i izjednačava ih sa NOB-om? Molim te poštedi me o njihovom antifašističkom djelovanju
pre 10 godina
Daj da se raskusuramo , pa da se razilazimo!
Meni je muka od ljigavljenja....
A kad vidim sta pisu "braca".... kakve bljuvotine...jadno , moralno dno!
pre 10 godina
@MarkoHR, miro ili kako se sve ne potpisujes
Odgovori na vrlo jednostavno pitanje. Ako danasnja Hrvatska nije utemeljena na NDH, zasto onda danasnja Hrvatska od 90-tih godina proslog veka isplacuje penzije pripadnicima oruzanih snaga NDH? Zasto isplacujete penzije nekome sa kim navodno nemate nikakve veze? Inace, ova "argumentacija" kako je Hrvatska utemeljena na zavnoh-u, avnoj-u ili sta vec i da nema veze sa NDH je na ispod nivoa dece iz obdanista.
pre 10 godina
SFRJ je pravno gledajuci sve do kraja 1991postojala i JNA je bila jedina regularnavojna sila na teritoriji SRH!Kasarne JNA na teritoriji SRH su bilenapadnute od hrvatskih paravojnih,teroristickih jedinica,tako i garnizon u Vukovaru sto je bio razlog otpocivanja bitke za Vukovar!Srbija nije izvrsila agresiju na Hrvatsku i na BiH bez obzira na vasu propagandu!Jedino je RH osudjena za velikohrvatsku agresiju na susjednu BiH,i to su notorne cinjenice!Odbrana Srbije bi se trebala voditi tim cinjenicama i tuzba ce pasti bez problema..RH i dan danas isplacuje penzije vojnicima NDH i tako priznaje da je nasljednica NDH,i to ce biti dodatni argument nasoj kontratuzbi!
(CG, 11. novembar 2013 17:52)
Ooo pa onda nista od vase tuzbe za oluju. Regularna hrvatska vojska '95 napravila isto sto i JNA '91.. Samo cu te upozoriti da vam bas ne ide u prilog cinjenica kako izgledao vukovar nakon vaseg 'oslobođenja' a kako je izgledao knin '95.. A broj mrtvih i protjeranih civila jos manje..!
I drugo: 'Odbrana srbije bi se trebala temeljiti na cinjenici, da je hrvatska napala bosnu'??! WTF?!?
pre 10 godina
@miro
Haha, nisi ni svjestan da si sam sebe pokopao ovim što si napisao... :D Pa ako današnja Hrvatska nije nasljednica NDH, onda ni današnja Srbija nikako ne može biti nasljednica one Savezne Republike Jugoslavije, a uostalom, poslije te Savezne Republike Jugoslavije, postojala je i državna zajednica pod imenom Srbija i Crna Gora, tako da sve te tvoje priče padaju u vodu. Dalje, u Hrvatskoj godinama vlada jedna mitomanska propaganda, gdje se pojavljuju razni lažni istoričari koji svoje tvrdnje plasiraju u javnost, koji tvrde kako u Jasenovcu nije bilo skoro nikakvih zločina, da je pronađeno stotinjak skeleta, dok je, naravno na Bleiburgu ubijeno nekoliko miliona branitelja tisućljetne kulture... I još nešto, Hrvatska uopšte nije bila podijeljena u 2-om svjetskom ratu... Preko 90% partizana na teritoriji današnje Hrvatske su bili Srbi, a ono malo Hrvata što je bilo u partizanima, su se priključili tek '43 i '44 godine kada su vidjeli da vaši gube rat.
pre 10 godina
SFRJ je pravno gledajuci sve do kraja 1991
postojala i JNA je bila jedina regularna
vojna sila na teritoriji SRH!
Kasarne JNA na teritoriji SRH su bile
napadnute od hrvatskih paravojnih,
teroristickih jedinica,tako i garnizon u
Vukovaru sto je bio razlog otpocivanja bitke za Vukovar!
Srbija nije izvrsila agresiju na Hrvatsku i na BiH bez obzira na vasu propagandu!
Jedino je RH osudjena za velikohrvatsku agresiju na susjednu BiH,i to su notorne cinjenice!
Odbrana Srbije bi se trebala voditi tim cinjenicama i tuzba ce pasti bez problema..
RH i dan danas isplacuje penzije vojnicima
NDH i tako priznaje da je nasljednica NDH,i to ce biti dodatni argument nasoj kontratuzbi!
pre 10 godina
@Miro
U tom slucaju nemaju nikakve veze ni danasnja Srbija sa Milosevicevom SR Jugoslavijom. Nego, ako danasnja Hrvatska nema veze sa NDH, zasto danasnja Hrvatska isplacuje penzije domobranima i ustasama iz NDH?
pre 10 godina
@CG
Neka se Bosanci ne uvrijede, ali Hrvatska nije Bosna. Uvjeren sam da su naši pravni timovi temeljito pripremili tužbu i da znaju što rade. Republika Srbija možda nije napala Hrvatsku ali SRJ jest, a Srbija i Crna Gora su pravne slijednice SRJ. CG je svoju ulogu već priznala i platila sporazumnu (doduše simboličnu) odštetu RH. Sada razmislite kako se to ogleda na poziciju druge sljednice tj. Srbije.
A za ove koji se ufaju u Jasenovačke osnove za protutužbu: RH je sljednica SR Hrvatske utemeljene na AVNOJ/ZAVNOH-u a ne NDH. Koliko znam, narode se ne može tužiti za genocid, samo države.
pre 10 godina
@(MarkoHR, 11. novembar 2013 17:26)
Dobro, i jel ti sad lakse sto zahvaljujuci pravnoj zackoljici ne mozete odgovarati za zlocine? Ako nema procesa, nema ni zlocina, je li? Oslobadja vas to moralne odgovornosti? Vjerujem da da, inace ne bi broj stovatelja lika i djela Marka Perkovica bio petocifren na svakom njegovom koncertu. To sto vam "fali" skoro 700.000 Srba od 1914-e naovamo, to nije toliko bitno, jer eto, vi niste "pravni nasljednici". Uf, dobro je...
pre 10 godina
@(miro, 11. novembar 2013 16:34)
A, to "pod Beogradom i Titom" je rezultat neke relevantne sudske presude? Mislim, to je bila kazna nekog odrzanog sudskog procesa? Lupas. Ne moze hrvatska adekvatno biti kaznjena od strane Srbije, pod Titom, koji je, uzgred, Hrvat. Dakle, navedi mi kojim to sudskim presudama je hrvatska kaznjena za Prvi i Drugi svjetski rat, te kako je i u kom iznosu platila stetu Srbiji i srbima, i onda cu ja, licno, kao pojedinac da uradim sve da ne dodje do nove presude, jer, kako kazes, ne moze dva puta za istu stvar. Mene samo zanima kad je bilo prvi put? Ubijala UDBA vase disidente, i to je to, puj pike ne vazi, a? Nece bas da ide, ta UDBA nije bila srpska tajna sluzba, nego jugoslovenska, i vi Hrvati ste ucestvovali u toj politici, jer vam je tad tako odgovaralo, tj. tako je tad vjetar duvao, a po tome ste poznati. Ubijani su i cetnici po Evropi, kao i ustase, od strane te sluzbe. Ako ne vjerujes da je ona NDH, preteca ove danasnje, te da je ova danasnja kontinuitet te iz 41-e, proguglaj izjavu jednog od vasih predsjednika, Mesica, koji se ne bi slozio s tobom.
pre 10 godina
Neovisnoj i samostalnoj Republici hrvatskoj RH se ne može suditi za prvi i drugi svjetski rat. današnja Hrvatska je nastala na temeljima AVNOJ-a i Ustava iz 1974 godine. Sve prije što se je događalo na današnjem teritoriju hrvatske pravno nema nikakve veze s današnjom Hrvatskom jer po načelu još iz Rimskog prava stoji sve do danas NON(NE) BIS IN IDEM - NE DVA PUTA U ISTOJ STVARI. U prvom svjetskom ratu Hrvatska je bila sastavni dio Austrougarske monarhije, a nakon toga je platila ceh pod kraljem Aleksandrom. U drugom svjetskom ratu hrvatska je bila podijeljena. Pavelić je izgubio rat i državu a njegovi sljedbenici su bili osuđeni na smrt i pobijeni su od strane OZNE i KNOJ-a 1945 njih preko 2oo tisuća na Blajburgu i po Sloveniji. Druge su svakodnevno ubijali na križnom putu. Nakon toga je hrvatski narod osim onih skojevaca bio podčinjen Beogradu i Titu. Kazna je trajala za većinu hrvatskog naroda sve do 1990. Na haškom sudu će se sve objelodaniti. Dva puta po istoj stvari se ne može kazniti na EU sudovima. Ovo je na znanje onima koji nisu to znali a koji komentiraju s osjećajima koji često varaju čovjeka i koji su u većini slučaja neracionalni.
pre 10 godina
@alen
Pored Srbije, Hrvatsku treba da tuži i Republika Srpska, za agresiju, etničko čišćenje i rušenje sela i gradova. Prije svega, mislim na napad na Posavinu 1992. godine, prelazak vojnih jedinica iz Slavonskog Broda preko Save, paljenje srpskih sela i mjesta, ubijanje njihovih stanovnika, odvođenje u mnogobrojne logore u Odžak, Brod, Derventu i Modriču, koji su tada bili okupirani, a koje je poslije srpska vojska oslobodila... Zatim tu je agresija na Bosansku Krajinu 1995. godine, kada je hrvatska vojska napala i sravnila srpske gradove počev od Grahova, preko Drvara, Glamoča, Šipova i Mrkonjić grada i krvoločno ubijala njihove stanovnike koji nisu uspjeli pobjeći. Reci ti meni, šta ''bojovnici'' iz Splita traže u drugoj državi, u mjestima u kojima žive isključivo Srbi? Koga to oni ''oslobađaju''? To nije agresija, a? Već je u Hagu dokazano da Srbija nije izvršila agresiju na BiH, ali da Hrvatska jeste.
pre 10 godina
Ovaj potez ne moze nikome da koristi možemo imati samo štetu i jedni i drugi.
pre 10 godina
Mogu da ga jačaju koliko hoće nema ništa od toga.
pre 10 godina
za (Mario, 11. novembar 2013 14:44)
pa koliko vidim prema poslednjem popisu stanovništva u HR, nema baš toliko srba, koliko vi pričate.
A o popravci poreušenog - i nama je NATO porušio (i tu je HR učestvovala), pa moramo sami da popravimo
pre 10 godina
Već smo platili ratnu odštetu i to višestruko, privilegujući hrvatsku robu i akvizicije ovih 15 godina
pre 10 godina
"Hmm... pitam se od čega bi mi mogli naplatit tih 36 mlrd € kad u Srbiji nema ni za deseti dio desetog dijela za isplatu ratne odštete?! "
Isto kako je hrvatska placala za obnovu, 10g 5%bdp-a samo ce srbija vracat 50g
pre 10 godina
Procice kao bosanska tuzba 2007 godine...
pre 10 godina
Kakav obrt! Oni sto su nas bezmalo cijeli 20-i vijek ubijali, protjerivali, pokrstavali i radili sve dozvoljeno i nedozvoljeno ne bi li nas sveli na "prihvatljivih 2%", tuze nas? Sjajno. Nabijaju nam na nos materijalnu stetu u Vukovaru, memorandum SANU, koji je "najcvrsci dokaz" da smo htjeli veliku srbiju, dok su oni svojevremeno IMALI veliku hrvatsku, do zemuna. Pljuju u lice desetinama hiljada pobijenih seljaka sa Kozare, Banije, Like, iz Bosne, Dalmacije i tako dalje, i tako dalje... Sluze se provjerenom metodom da je napad najbolja odbrana, i perfidno pokusavaju da izjednace po monstruoznosti "razaranje" Dubrovnika, sa logorima za djecu, Jasenovcem, olujom i tako dalje, i tako dalje... Mi cutimo, pokoji hrabri autosovinista podvikne "tako je, i treba nam, mi smo krivi", a ja na to mogu samo da dodam: Tako je, i jesmo sami sebi krivi.
pre 10 godina
(Aleksandar, 11. novembar 2013 12:56) Vidiš za tvoju obavjest RH svima plaća obnovu pa i srbima, a vidiš ono što su porušili srbi ne plača Srbija već se RH zaduzivala da bi sve obnovila od Vukovara do Dubrovnika...
pre 10 godina
srbija je napala hrvatsku 91..okupirala trecinu drzave,prognala 300 000 hrvata s tog prostora! bombardirala citav niz gradova uz liniju razdvajanja! cujte,kako kaze balasevic " ne moze samo tako da se rusi tudje,lepo sam vam rekao" znaci PLATITE!
pre 10 godina
Ako Srbija, a samim tim i Hrvatska odustanu od tuzbi za genocid, to ce vise da kosta nas Srbe, nego njih. Nemojte se zavaravati, njima i jeste cilj da se pritiskom i prijetnjom te famozne tuzbe povuce nasa tuzba. Na taj nacin im dajemo oprost od prvog i drugog svjetskog rata, oprastamo im takodje oluju, masovna pokrstavanja, protjerivanja, sve uzase jasonovca i gradiske stare, a oni ce nama da oproste razoren Vukovar, "razoren" dubrovnik "granatiranje" Zagreba, 200 hrv. vojnika na Ovcari, itd. To onda znaci da stavljamo kao tacku na nase razmirice, proslost je kao rijesena, sve se "resetuje". A vi sad procijenite, tj. stavite na vagu njihove grijehe prema nama, i nase prema njima, pa procijenite ko vise dobija ako prodje nekaznjeno.
pre 10 godina
Oliver Antić će ih sve počistiti.
pre 10 godina
01 Jul 2013 Hrvatska u EU...Srbija hoće da postane član porodice EU...Hrvatska traži ratnu odštetu..,šta mislite kad će biti naslov Srbija najnoviji član EU?! hmmm
pre 10 godina
Spavaj Srbijo spavaj.....
pre 10 godina
Nece ni Srbija da ostane nema na ove teznje!
pre 10 godina
Krivi smo u najavi
pre 10 godina
(Goran Matić -Split, 11. novembar 2013 12:43)
ma ne. dolazicemo kod vas na more i srdacno docekivati vase starlete
pre 10 godina
Hrvatska nas tereti za 30 miliona € štete. A ovi naši baš i nisu zainteresovani da se brane, al će zato posle Laza da se hvata za glavu kad treba da plati. U EU a bez plaćanja Hrvatima, nećemo moći.
(da.primetim, 11. novembar 2013 11:48)
Ne, nego 36 milijardi € izravne ratne štete, odnosno 180 neizravne, ali neće se tražiti da bilo što platite.
pre 10 godina
1. Напад је најбоља обрана
2. Ни у лудилу не повлачити тужбу за геноциде и етничка чишћења од 41-95
3. Ни у лудилу више улазити у било какве асоцијације са Xрватском јер су све до сада биле баксузне а поготово сада у ЕУ где ће нас немилосрдно уцењивати да признамо наш " геноцид" од 91-95 а одустанемо од ндx, Јасеновца и олује.
pre 10 godina
Sta se bunite vi ste nasu domovinu napadali nije rat bio u Srbiji nego u Hrvatskoj, sta ste jos htijeli da se NE branimo. Velika Srbija je proslost okrenite se buducnosti, sto ste ruzili platite OSTETU!!!
pre 10 godina
za (alen, 11. novembar 2013 12:04)
U Oluji i Bljesku ste proterali četvrt miliona ljudi sa svojih imanja. To su bile njihove kuće
Hoćete li nadoknaditi tu odštetu?
pre 10 godina
@ Zg : Možete da tražite i bilion €, al nećete dobiti ništa. Tj, daćemo vam tih 30 milijardi kad nama NATO da 100 milijardi € kojih su srušili '99.
pre 10 godina
Још кад би наша Србија знала да се овакве ствари не одлучују на судовима него у Вашингтону. Хрвати су бацили пара и пара на "обрану" генерала, али су бар знали коме треба бацити.
Кад би се неко наш сјетио да ангажује Patton Boggs, адвокатско-ЛОБИСТИЧКУ фирму са сједиштем у Вашингтону коју води Френк Визнер, бивши члан америчке администрације? Нико не каже да је то исправан пут, али тако се ствари одрађују данас.
pre 10 godina
Odlicno, svet ce cuti o logorima za decu, sapunima od ljudi, monstruoznostima ustaskim....
pre 10 godina
Толико о доборосуседским односима!
pre 10 godina
@da.primetim: "Hrvatska nas tereti za 30 miliona € štete." Pa to je macji kasalj. Pre ce biti da 30 MILIJARDI €.
Dok se nasi politicari bave onim sto je bilo pre 100 godina, bilo bi bolje da sastave strucan tim i da angazuju svetske strucnjake-advokate. Posle ce da bude kasno. Ali Srbi se uvek onda sete kada se drugi vec smeskaju.
pre 10 godina
I naš tim bi mogao da se pojača ako Mihajlović pozove Ljajića ...
pre 10 godina
Hmm... pitam se od čega bi mi mogli naplatit tih 36 mlrd € kad u Srbiji nema ni za deseti dio desetog dijela za isplatu ratne odštete?!
-Da potražujete od Rusa onih 100 mlrd koje su vam obećavali na izborima?? :D :D
-Da uvedemo dio Vojvodine u EU u protuvrijednosti 36 mlrd €??
-Da vam se svima koji radite idućih 50 godina odbija od plaće određeni postotak - stavka: ratna odšteta za RH??
-Da podignete kredit sa povoljnom kamatom u tu svrhu (a koji ćete otplaćivat idućih 50 godina)??
Eejj, do čega su vas ti vaši doveli... hahah... a račun dođe na naplatu prije ili kasnije. Tako vam je to kad ne razmišljate svojom glavom.
pre 10 godina
Hrvati odnosni ljudi koji ih vode očigledno ne žele mir i prosperitet na ovim prostorima. Nakon genocida tokom drugog svjetskog rata i nakon etničkog čišćenja u zadnjem ratu, paleži desetine hiljada kuća i opljačkanih i devastiranih domova i nakon ubistava starih i nemoćnih koji nisu bili u stanju da izbjegnu ruke pomahnitalih bojovnika a koji ni dan danas nisu odgovarali za sve što su prouzrokovali tim starcima i nakon svega ovoga hrvatski političari se drznu da i dalje idu ka totalnom srozavanju ionako ekstremno loših srpsko-hrvatskih odnosa. Pitam se kad će više Hrvatska izaći mentalno iz tog zadnjeg rata? Kad će konačno početi sa rasvjetljavanjem zločina koje su počinili neki pripadnici hrvatske vojske? Dokle ćemo se vrtiti u krug i kad ćemo staviti tačku na sukobe? Ova tužba će nas opet vratiti na 1991 i opet ćemo iznositi prljav veš i prebrojavati nastradale i tako kad nestane priča o ćirilici itd. opet se vraćati na nove-stare rane koje nas bez sumnje vraćaju decenijama unazad.
pre 10 godina
Možemo mi nagađati ovako,onako čak mogu i kladionice profitirati,ali biće onako kako odluči "veliki brat", a on će odlučiti ko najviše plati.
pre 10 godina
Srbija mora pod hitno da prestane sa prizivianjem povlačenja tužbi i da maksimalno pripremi materijal za kontratužbu. Kontekst je jako bitan - najveći balkanski genocid u istoriji (NDH) i akcije Hrvatske od aprila 1990, uključujući aparthejd, napade na Srbe i srpska etnička područja. Što se suseda tiče, rade ono što misle da treba da rade u skladu sa svojim viđenjima i učenjima. Znamo se.
pre 10 godina
Ovo ce imati samo jedan cilj. Da se Srbija ometa i ucenjuje na putu ka EU. Sve ostalo je samo maska.
pre 10 godina
Hrvatska nas tereti za 30 miliona € štete. A ovi naši baš i nisu zainteresovani da se brane, al će zato posle Laza da se hvata za glavu kad treba da plati. U EU a bez plaćanja Hrvatima, nećemo moći.
pre 10 godina
A vi se samo uljukujte,i zivite van ovih prostora,hoce hrvati da vas zgaze da li je to vladi jasnooo!hoce da vas nagrde da ste gori od fasista a oni su to bili jer vazno je napasti a poodredjen je onaj koji se brani.
pre 10 godina
I Hrvatska javnost zna da tuzbu ne mogu dobiti.Jer je klimavija od one Bosanske koja nije prosla.Ovo je sve predstava za domacu javnost.Ali ajde, hrvati ostaju hrvati.
pre 10 godina
A izvinite, da li u vezi sa time nas srpski tim uopste postoji?
pre 10 godina
Hrvatska nas tereti za 30 miliona € štete. A ovi naši baš i nisu zainteresovani da se brane, al će zato posle Laza da se hvata za glavu kad treba da plati. U EU a bez plaćanja Hrvatima, nećemo moći.
(da.primetim, 11. novembar 2013 11:48)
mislim da su u pitanju MILIJARDE!!!
pre 10 godina
Sta li na to kazu ovi nasi jugonostalgicari-titoisti? Verovatno je kljuc problema u Srbiji?
pre 10 godina
a za to vreme, nasi slepci ih mole da se tuzbe povuku. posle im djavo kriv kad izgube jer nisu dovoljno dobro predstavili svoje argumente. neka spreme dokaze o logorima smrti u ndh, neka tome posvete najveci deo pa sve do danasnje histerije oko cirilice, srbija ne moze da izgubi ako sudije budu objektivne (u sta sumnjam)
pre 10 godina
Sa ovima iz 90ih koji danas vode Srbiju i koji su u to vreme radili mnoge stvari u korist Hrvatske i Hrvata, nema vece sanse za Hrvatsku da dobije ovaj spor ako se odluci za tuzbu.
pre 10 godina
Krajnje je vreme da se nadležni u Srbiji, a i drugde gde žive Srbi dozovu pameti i konačno shvate da u komšijama nemaju ni dobronamerne ni iskrene sagovornike, a kamoli prijatelje.Neophodno je da se blagovremeno pripreme za raspravu po ovom pitanju.Naravno, pri tome treba imati u vidu da ratni zločini ne zastarevaju.
pre 10 godina
a za to vreme, nasi slepci ih mole da se tuzbe povuku. posle im djavo kriv kad izgube jer nisu dovoljno dobro predstavili svoje argumente. neka spreme dokaze o logorima smrti u ndh, neka tome posvete najveci deo pa sve do danasnje histerije oko cirilice, srbija ne moze da izgubi ako sudije budu objektivne (u sta sumnjam)
pre 10 godina
Ovo ce imati samo jedan cilj. Da se Srbija ometa i ucenjuje na putu ka EU. Sve ostalo je samo maska.
pre 10 godina
Sta li na to kazu ovi nasi jugonostalgicari-titoisti? Verovatno je kljuc problema u Srbiji?
pre 10 godina
Sta se bunite vi ste nasu domovinu napadali nije rat bio u Srbiji nego u Hrvatskoj, sta ste jos htijeli da se NE branimo. Velika Srbija je proslost okrenite se buducnosti, sto ste ruzili platite OSTETU!!!
pre 10 godina
A izvinite, da li u vezi sa time nas srpski tim uopste postoji?
pre 10 godina
Krajnje je vreme da se nadležni u Srbiji, a i drugde gde žive Srbi dozovu pameti i konačno shvate da u komšijama nemaju ni dobronamerne ni iskrene sagovornike, a kamoli prijatelje.Neophodno je da se blagovremeno pripreme za raspravu po ovom pitanju.Naravno, pri tome treba imati u vidu da ratni zločini ne zastarevaju.
pre 10 godina
Srbija mora pod hitno da prestane sa prizivianjem povlačenja tužbi i da maksimalno pripremi materijal za kontratužbu. Kontekst je jako bitan - najveći balkanski genocid u istoriji (NDH) i akcije Hrvatske od aprila 1990, uključujući aparthejd, napade na Srbe i srpska etnička područja. Što se suseda tiče, rade ono što misle da treba da rade u skladu sa svojim viđenjima i učenjima. Znamo se.
pre 10 godina
A vi se samo uljukujte,i zivite van ovih prostora,hoce hrvati da vas zgaze da li je to vladi jasnooo!hoce da vas nagrde da ste gori od fasista a oni su to bili jer vazno je napasti a poodredjen je onaj koji se brani.
pre 10 godina
Odlicno, svet ce cuti o logorima za decu, sapunima od ljudi, monstruoznostima ustaskim....
pre 10 godina
I Hrvatska javnost zna da tuzbu ne mogu dobiti.Jer je klimavija od one Bosanske koja nije prosla.Ovo je sve predstava za domacu javnost.Ali ajde, hrvati ostaju hrvati.
pre 10 godina
Hmm... pitam se od čega bi mi mogli naplatit tih 36 mlrd € kad u Srbiji nema ni za deseti dio desetog dijela za isplatu ratne odštete?!
-Da potražujete od Rusa onih 100 mlrd koje su vam obećavali na izborima?? :D :D
-Da uvedemo dio Vojvodine u EU u protuvrijednosti 36 mlrd €??
-Da vam se svima koji radite idućih 50 godina odbija od plaće određeni postotak - stavka: ratna odšteta za RH??
-Da podignete kredit sa povoljnom kamatom u tu svrhu (a koji ćete otplaćivat idućih 50 godina)??
Eejj, do čega su vas ti vaši doveli... hahah... a račun dođe na naplatu prije ili kasnije. Tako vam je to kad ne razmišljate svojom glavom.
pre 10 godina
Hrvatska nas tereti za 30 miliona € štete. A ovi naši baš i nisu zainteresovani da se brane, al će zato posle Laza da se hvata za glavu kad treba da plati. U EU a bez plaćanja Hrvatima, nećemo moći.
(da.primetim, 11. novembar 2013 11:48)
mislim da su u pitanju MILIJARDE!!!
pre 10 godina
@da.primetim: "Hrvatska nas tereti za 30 miliona € štete." Pa to je macji kasalj. Pre ce biti da 30 MILIJARDI €.
Dok se nasi politicari bave onim sto je bilo pre 100 godina, bilo bi bolje da sastave strucan tim i da angazuju svetske strucnjake-advokate. Posle ce da bude kasno. Ali Srbi se uvek onda sete kada se drugi vec smeskaju.
pre 10 godina
Толико о доборосуседским односима!
pre 10 godina
Hrvati odnosni ljudi koji ih vode očigledno ne žele mir i prosperitet na ovim prostorima. Nakon genocida tokom drugog svjetskog rata i nakon etničkog čišćenja u zadnjem ratu, paleži desetine hiljada kuća i opljačkanih i devastiranih domova i nakon ubistava starih i nemoćnih koji nisu bili u stanju da izbjegnu ruke pomahnitalih bojovnika a koji ni dan danas nisu odgovarali za sve što su prouzrokovali tim starcima i nakon svega ovoga hrvatski političari se drznu da i dalje idu ka totalnom srozavanju ionako ekstremno loših srpsko-hrvatskih odnosa. Pitam se kad će više Hrvatska izaći mentalno iz tog zadnjeg rata? Kad će konačno početi sa rasvjetljavanjem zločina koje su počinili neki pripadnici hrvatske vojske? Dokle ćemo se vrtiti u krug i kad ćemo staviti tačku na sukobe? Ova tužba će nas opet vratiti na 1991 i opet ćemo iznositi prljav veš i prebrojavati nastradale i tako kad nestane priča o ćirilici itd. opet se vraćati na nove-stare rane koje nas bez sumnje vraćaju decenijama unazad.
pre 10 godina
srbija je napala hrvatsku 91..okupirala trecinu drzave,prognala 300 000 hrvata s tog prostora! bombardirala citav niz gradova uz liniju razdvajanja! cujte,kako kaze balasevic " ne moze samo tako da se rusi tudje,lepo sam vam rekao" znaci PLATITE!
pre 10 godina
Још кад би наша Србија знала да се овакве ствари не одлучују на судовима него у Вашингтону. Хрвати су бацили пара и пара на "обрану" генерала, али су бар знали коме треба бацити.
Кад би се неко наш сјетио да ангажује Patton Boggs, адвокатско-ЛОБИСТИЧКУ фирму са сједиштем у Вашингтону коју води Френк Визнер, бивши члан америчке администрације? Нико не каже да је то исправан пут, али тако се ствари одрађују данас.
pre 10 godina
Sa ovima iz 90ih koji danas vode Srbiju i koji su u to vreme radili mnoge stvari u korist Hrvatske i Hrvata, nema vece sanse za Hrvatsku da dobije ovaj spor ako se odluci za tuzbu.
pre 10 godina
Hrvatska nas tereti za 30 miliona € štete. A ovi naši baš i nisu zainteresovani da se brane, al će zato posle Laza da se hvata za glavu kad treba da plati. U EU a bez plaćanja Hrvatima, nećemo moći.
(da.primetim, 11. novembar 2013 11:48)
Ne, nego 36 milijardi € izravne ratne štete, odnosno 180 neizravne, ali neće se tražiti da bilo što platite.
pre 10 godina
(Aleksandar, 11. novembar 2013 12:56) Vidiš za tvoju obavjest RH svima plaća obnovu pa i srbima, a vidiš ono što su porušili srbi ne plača Srbija već se RH zaduzivala da bi sve obnovila od Vukovara do Dubrovnika...
pre 10 godina
Hrvatska nas tereti za 30 miliona € štete. A ovi naši baš i nisu zainteresovani da se brane, al će zato posle Laza da se hvata za glavu kad treba da plati. U EU a bez plaćanja Hrvatima, nećemo moći.
pre 10 godina
I naš tim bi mogao da se pojača ako Mihajlović pozove Ljajića ...
pre 10 godina
01 Jul 2013 Hrvatska u EU...Srbija hoće da postane član porodice EU...Hrvatska traži ratnu odštetu..,šta mislite kad će biti naslov Srbija najnoviji član EU?! hmmm
pre 10 godina
SFRJ je pravno gledajuci sve do kraja 1991postojala i JNA je bila jedina regularnavojna sila na teritoriji SRH!Kasarne JNA na teritoriji SRH su bilenapadnute od hrvatskih paravojnih,teroristickih jedinica,tako i garnizon u Vukovaru sto je bio razlog otpocivanja bitke za Vukovar!Srbija nije izvrsila agresiju na Hrvatsku i na BiH bez obzira na vasu propagandu!Jedino je RH osudjena za velikohrvatsku agresiju na susjednu BiH,i to su notorne cinjenice!Odbrana Srbije bi se trebala voditi tim cinjenicama i tuzba ce pasti bez problema..RH i dan danas isplacuje penzije vojnicima NDH i tako priznaje da je nasljednica NDH,i to ce biti dodatni argument nasoj kontratuzbi!
(CG, 11. novembar 2013 17:52)
Ooo pa onda nista od vase tuzbe za oluju. Regularna hrvatska vojska '95 napravila isto sto i JNA '91.. Samo cu te upozoriti da vam bas ne ide u prilog cinjenica kako izgledao vukovar nakon vaseg 'oslobođenja' a kako je izgledao knin '95.. A broj mrtvih i protjeranih civila jos manje..!
I drugo: 'Odbrana srbije bi se trebala temeljiti na cinjenici, da je hrvatska napala bosnu'??! WTF?!?
pre 10 godina
1. Напад је најбоља обрана
2. Ни у лудилу не повлачити тужбу за геноциде и етничка чишћења од 41-95
3. Ни у лудилу више улазити у било какве асоцијације са Xрватском јер су све до сада биле баксузне а поготово сада у ЕУ где ће нас немилосрдно уцењивати да признамо наш " геноцид" од 91-95 а одустанемо од ндx, Јасеновца и олује.
pre 10 godina
@ Zg : Možete da tražite i bilion €, al nećete dobiti ništa. Tj, daćemo vam tih 30 milijardi kad nama NATO da 100 milijardi € kojih su srušili '99.
pre 10 godina
Neovisnoj i samostalnoj Republici hrvatskoj RH se ne može suditi za prvi i drugi svjetski rat. današnja Hrvatska je nastala na temeljima AVNOJ-a i Ustava iz 1974 godine. Sve prije što se je događalo na današnjem teritoriju hrvatske pravno nema nikakve veze s današnjom Hrvatskom jer po načelu još iz Rimskog prava stoji sve do danas NON(NE) BIS IN IDEM - NE DVA PUTA U ISTOJ STVARI. U prvom svjetskom ratu Hrvatska je bila sastavni dio Austrougarske monarhije, a nakon toga je platila ceh pod kraljem Aleksandrom. U drugom svjetskom ratu hrvatska je bila podijeljena. Pavelić je izgubio rat i državu a njegovi sljedbenici su bili osuđeni na smrt i pobijeni su od strane OZNE i KNOJ-a 1945 njih preko 2oo tisuća na Blajburgu i po Sloveniji. Druge su svakodnevno ubijali na križnom putu. Nakon toga je hrvatski narod osim onih skojevaca bio podčinjen Beogradu i Titu. Kazna je trajala za većinu hrvatskog naroda sve do 1990. Na haškom sudu će se sve objelodaniti. Dva puta po istoj stvari se ne može kazniti na EU sudovima. Ovo je na znanje onima koji nisu to znali a koji komentiraju s osjećajima koji često varaju čovjeka i koji su u većini slučaja neracionalni.
pre 10 godina
@CG
Neka se Bosanci ne uvrijede, ali Hrvatska nije Bosna. Uvjeren sam da su naši pravni timovi temeljito pripremili tužbu i da znaju što rade. Republika Srbija možda nije napala Hrvatsku ali SRJ jest, a Srbija i Crna Gora su pravne slijednice SRJ. CG je svoju ulogu već priznala i platila sporazumnu (doduše simboličnu) odštetu RH. Sada razmislite kako se to ogleda na poziciju druge sljednice tj. Srbije.
A za ove koji se ufaju u Jasenovačke osnove za protutužbu: RH je sljednica SR Hrvatske utemeljene na AVNOJ/ZAVNOH-u a ne NDH. Koliko znam, narode se ne može tužiti za genocid, samo države.
pre 10 godina
za (alen, 11. novembar 2013 12:04)
U Oluji i Bljesku ste proterali četvrt miliona ljudi sa svojih imanja. To su bile njihove kuće
Hoćete li nadoknaditi tu odštetu?
pre 10 godina
Zasto isplacujete penzije nekome sa kim navodno nemate nikakve veze? Inace, ova "argumentacija" kako je Hrvatska utemeljena na zavnoh-u, avnoj-u ili sta vec i da nema veze sa NDH je na ispod nivoa dece iz obdanist
1.Isplaćuju se i penzije i partizanima
2. Kakve veze ima današnja Njemačka sa Trećim Rajhom Nikakve pa isplaćuju mirovine njemaćkim vojnicima
3 Zašto je Srbija isplaćuje penzije četnicima i izjednačava ih sa NOB-om? Molim te poštedi me o njihovom antifašističkom djelovanju
pre 10 godina
Možemo mi nagađati ovako,onako čak mogu i kladionice profitirati,ali biće onako kako odluči "veliki brat", a on će odlučiti ko najviše plati.
pre 10 godina
"Hmm... pitam se od čega bi mi mogli naplatit tih 36 mlrd € kad u Srbiji nema ni za deseti dio desetog dijela za isplatu ratne odštete?! "
Isto kako je hrvatska placala za obnovu, 10g 5%bdp-a samo ce srbija vracat 50g
pre 10 godina
Spavaj Srbijo spavaj.....
pre 10 godina
(Goran Matić -Split, 11. novembar 2013 12:43)
ma ne. dolazicemo kod vas na more i srdacno docekivati vase starlete
pre 10 godina
Krivi smo u najavi
pre 10 godina
@alen
Pored Srbije, Hrvatsku treba da tuži i Republika Srpska, za agresiju, etničko čišćenje i rušenje sela i gradova. Prije svega, mislim na napad na Posavinu 1992. godine, prelazak vojnih jedinica iz Slavonskog Broda preko Save, paljenje srpskih sela i mjesta, ubijanje njihovih stanovnika, odvođenje u mnogobrojne logore u Odžak, Brod, Derventu i Modriču, koji su tada bili okupirani, a koje je poslije srpska vojska oslobodila... Zatim tu je agresija na Bosansku Krajinu 1995. godine, kada je hrvatska vojska napala i sravnila srpske gradove počev od Grahova, preko Drvara, Glamoča, Šipova i Mrkonjić grada i krvoločno ubijala njihove stanovnike koji nisu uspjeli pobjeći. Reci ti meni, šta ''bojovnici'' iz Splita traže u drugoj državi, u mjestima u kojima žive isključivo Srbi? Koga to oni ''oslobađaju''? To nije agresija, a? Već je u Hagu dokazano da Srbija nije izvršila agresiju na BiH, ali da Hrvatska jeste.
pre 10 godina
@miro
Haha, nisi ni svjestan da si sam sebe pokopao ovim što si napisao... :D Pa ako današnja Hrvatska nije nasljednica NDH, onda ni današnja Srbija nikako ne može biti nasljednica one Savezne Republike Jugoslavije, a uostalom, poslije te Savezne Republike Jugoslavije, postojala je i državna zajednica pod imenom Srbija i Crna Gora, tako da sve te tvoje priče padaju u vodu. Dalje, u Hrvatskoj godinama vlada jedna mitomanska propaganda, gdje se pojavljuju razni lažni istoričari koji svoje tvrdnje plasiraju u javnost, koji tvrde kako u Jasenovcu nije bilo skoro nikakvih zločina, da je pronađeno stotinjak skeleta, dok je, naravno na Bleiburgu ubijeno nekoliko miliona branitelja tisućljetne kulture... I još nešto, Hrvatska uopšte nije bila podijeljena u 2-om svjetskom ratu... Preko 90% partizana na teritoriji današnje Hrvatske su bili Srbi, a ono malo Hrvata što je bilo u partizanima, su se priključili tek '43 i '44 godine kada su vidjeli da vaši gube rat.
pre 10 godina
Naravno da jacaju tim. Nece valjda da prodju ko Jeremic sa Kosovom?
pre 10 godina
Oliver Antić će ih sve počistiti.
pre 10 godina
Kakav obrt! Oni sto su nas bezmalo cijeli 20-i vijek ubijali, protjerivali, pokrstavali i radili sve dozvoljeno i nedozvoljeno ne bi li nas sveli na "prihvatljivih 2%", tuze nas? Sjajno. Nabijaju nam na nos materijalnu stetu u Vukovaru, memorandum SANU, koji je "najcvrsci dokaz" da smo htjeli veliku srbiju, dok su oni svojevremeno IMALI veliku hrvatsku, do zemuna. Pljuju u lice desetinama hiljada pobijenih seljaka sa Kozare, Banije, Like, iz Bosne, Dalmacije i tako dalje, i tako dalje... Sluze se provjerenom metodom da je napad najbolja odbrana, i perfidno pokusavaju da izjednace po monstruoznosti "razaranje" Dubrovnika, sa logorima za djecu, Jasenovcem, olujom i tako dalje, i tako dalje... Mi cutimo, pokoji hrabri autosovinista podvikne "tako je, i treba nam, mi smo krivi", a ja na to mogu samo da dodam: Tako je, i jesmo sami sebi krivi.
pre 10 godina
Ako Srbija, a samim tim i Hrvatska odustanu od tuzbi za genocid, to ce vise da kosta nas Srbe, nego njih. Nemojte se zavaravati, njima i jeste cilj da se pritiskom i prijetnjom te famozne tuzbe povuce nasa tuzba. Na taj nacin im dajemo oprost od prvog i drugog svjetskog rata, oprastamo im takodje oluju, masovna pokrstavanja, protjerivanja, sve uzase jasonovca i gradiske stare, a oni ce nama da oproste razoren Vukovar, "razoren" dubrovnik "granatiranje" Zagreba, 200 hrv. vojnika na Ovcari, itd. To onda znaci da stavljamo kao tacku na nase razmirice, proslost je kao rijesena, sve se "resetuje". A vi sad procijenite, tj. stavite na vagu njihove grijehe prema nama, i nase prema njima, pa procijenite ko vise dobija ako prodje nekaznjeno.
pre 10 godina
za (Mario, 11. novembar 2013 14:44)
pa koliko vidim prema poslednjem popisu stanovništva u HR, nema baš toliko srba, koliko vi pričate.
A o popravci poreušenog - i nama je NATO porušio (i tu je HR učestvovala), pa moramo sami da popravimo
pre 10 godina
@MarkoHR, miro ili kako se sve ne potpisujes
Odgovori na vrlo jednostavno pitanje. Ako danasnja Hrvatska nije utemeljena na NDH, zasto onda danasnja Hrvatska od 90-tih godina proslog veka isplacuje penzije pripadnicima oruzanih snaga NDH? Zasto isplacujete penzije nekome sa kim navodno nemate nikakve veze? Inace, ova "argumentacija" kako je Hrvatska utemeljena na zavnoh-u, avnoj-u ili sta vec i da nema veze sa NDH je na ispod nivoa dece iz obdanista.
pre 10 godina
@(MarkoHR, 11. novembar 2013 17:26)
Dobro, i jel ti sad lakse sto zahvaljujuci pravnoj zackoljici ne mozete odgovarati za zlocine? Ako nema procesa, nema ni zlocina, je li? Oslobadja vas to moralne odgovornosti? Vjerujem da da, inace ne bi broj stovatelja lika i djela Marka Perkovica bio petocifren na svakom njegovom koncertu. To sto vam "fali" skoro 700.000 Srba od 1914-e naovamo, to nije toliko bitno, jer eto, vi niste "pravni nasljednici". Uf, dobro je...
pre 10 godina
Nece ni Srbija da ostane nema na ove teznje!
pre 10 godina
Već smo platili ratnu odštetu i to višestruko, privilegujući hrvatsku robu i akvizicije ovih 15 godina
pre 10 godina
@Miro
U tom slucaju nemaju nikakve veze ni danasnja Srbija sa Milosevicevom SR Jugoslavijom. Nego, ako danasnja Hrvatska nema veze sa NDH, zasto danasnja Hrvatska isplacuje penzije domobranima i ustasama iz NDH?
pre 10 godina
SFRJ je pravno gledajuci sve do kraja 1991
postojala i JNA je bila jedina regularna
vojna sila na teritoriji SRH!
Kasarne JNA na teritoriji SRH su bile
napadnute od hrvatskih paravojnih,
teroristickih jedinica,tako i garnizon u
Vukovaru sto je bio razlog otpocivanja bitke za Vukovar!
Srbija nije izvrsila agresiju na Hrvatsku i na BiH bez obzira na vasu propagandu!
Jedino je RH osudjena za velikohrvatsku agresiju na susjednu BiH,i to su notorne cinjenice!
Odbrana Srbije bi se trebala voditi tim cinjenicama i tuzba ce pasti bez problema..
RH i dan danas isplacuje penzije vojnicima
NDH i tako priznaje da je nasljednica NDH,i to ce biti dodatni argument nasoj kontratuzbi!
pre 10 godina
Mogu da ga jačaju koliko hoće nema ništa od toga.
pre 10 godina
Procice kao bosanska tuzba 2007 godine...
pre 10 godina
Gubimo sud sto posto.Niko nas ne voli e ako damo Vojvodinu mozda ne bude tako.
pre 10 godina
Daj da se raskusuramo , pa da se razilazimo!
Meni je muka od ljigavljenja....
A kad vidim sta pisu "braca".... kakve bljuvotine...jadno , moralno dno!
pre 10 godina
@(miro, 11. novembar 2013 16:34)
A, to "pod Beogradom i Titom" je rezultat neke relevantne sudske presude? Mislim, to je bila kazna nekog odrzanog sudskog procesa? Lupas. Ne moze hrvatska adekvatno biti kaznjena od strane Srbije, pod Titom, koji je, uzgred, Hrvat. Dakle, navedi mi kojim to sudskim presudama je hrvatska kaznjena za Prvi i Drugi svjetski rat, te kako je i u kom iznosu platila stetu Srbiji i srbima, i onda cu ja, licno, kao pojedinac da uradim sve da ne dodje do nove presude, jer, kako kazes, ne moze dva puta za istu stvar. Mene samo zanima kad je bilo prvi put? Ubijala UDBA vase disidente, i to je to, puj pike ne vazi, a? Nece bas da ide, ta UDBA nije bila srpska tajna sluzba, nego jugoslovenska, i vi Hrvati ste ucestvovali u toj politici, jer vam je tad tako odgovaralo, tj. tako je tad vjetar duvao, a po tome ste poznati. Ubijani su i cetnici po Evropi, kao i ustase, od strane te sluzbe. Ako ne vjerujes da je ona NDH, preteca ove danasnje, te da je ova danasnja kontinuitet te iz 41-e, proguglaj izjavu jednog od vasih predsjednika, Mesica, koji se ne bi slozio s tobom.
pre 10 godina
Ovaj potez ne moze nikome da koristi možemo imati samo štetu i jedni i drugi.
pre 10 godina
Ništa bitno i Srbija ima jak tim.
pre 10 godina
Ja mislim da nema ništa od toga.
pre 10 godina
Sta se bunite vi ste nasu domovinu napadali nije rat bio u Srbiji nego u Hrvatskoj, sta ste jos htijeli da se NE branimo. Velika Srbija je proslost okrenite se buducnosti, sto ste ruzili platite OSTETU!!!
pre 10 godina
a za to vreme, nasi slepci ih mole da se tuzbe povuku. posle im djavo kriv kad izgube jer nisu dovoljno dobro predstavili svoje argumente. neka spreme dokaze o logorima smrti u ndh, neka tome posvete najveci deo pa sve do danasnje histerije oko cirilice, srbija ne moze da izgubi ako sudije budu objektivne (u sta sumnjam)
pre 10 godina
I Hrvatska javnost zna da tuzbu ne mogu dobiti.Jer je klimavija od one Bosanske koja nije prosla.Ovo je sve predstava za domacu javnost.Ali ajde, hrvati ostaju hrvati.
pre 10 godina
Hmm... pitam se od čega bi mi mogli naplatit tih 36 mlrd € kad u Srbiji nema ni za deseti dio desetog dijela za isplatu ratne odštete?!
-Da potražujete od Rusa onih 100 mlrd koje su vam obećavali na izborima?? :D :D
-Da uvedemo dio Vojvodine u EU u protuvrijednosti 36 mlrd €??
-Da vam se svima koji radite idućih 50 godina odbija od plaće određeni postotak - stavka: ratna odšteta za RH??
-Da podignete kredit sa povoljnom kamatom u tu svrhu (a koji ćete otplaćivat idućih 50 godina)??
Eejj, do čega su vas ti vaši doveli... hahah... a račun dođe na naplatu prije ili kasnije. Tako vam je to kad ne razmišljate svojom glavom.
pre 10 godina
@ Zg : Možete da tražite i bilion €, al nećete dobiti ništa. Tj, daćemo vam tih 30 milijardi kad nama NATO da 100 milijardi € kojih su srušili '99.
pre 10 godina
za (alen, 11. novembar 2013 12:04)
U Oluji i Bljesku ste proterali četvrt miliona ljudi sa svojih imanja. To su bile njihove kuće
Hoćete li nadoknaditi tu odštetu?
pre 10 godina
Srbija mora pod hitno da prestane sa prizivianjem povlačenja tužbi i da maksimalno pripremi materijal za kontratužbu. Kontekst je jako bitan - najveći balkanski genocid u istoriji (NDH) i akcije Hrvatske od aprila 1990, uključujući aparthejd, napade na Srbe i srpska etnička područja. Što se suseda tiče, rade ono što misle da treba da rade u skladu sa svojim viđenjima i učenjima. Znamo se.
pre 10 godina
Hrvati odnosni ljudi koji ih vode očigledno ne žele mir i prosperitet na ovim prostorima. Nakon genocida tokom drugog svjetskog rata i nakon etničkog čišćenja u zadnjem ratu, paleži desetine hiljada kuća i opljačkanih i devastiranih domova i nakon ubistava starih i nemoćnih koji nisu bili u stanju da izbjegnu ruke pomahnitalih bojovnika a koji ni dan danas nisu odgovarali za sve što su prouzrokovali tim starcima i nakon svega ovoga hrvatski političari se drznu da i dalje idu ka totalnom srozavanju ionako ekstremno loših srpsko-hrvatskih odnosa. Pitam se kad će više Hrvatska izaći mentalno iz tog zadnjeg rata? Kad će konačno početi sa rasvjetljavanjem zločina koje su počinili neki pripadnici hrvatske vojske? Dokle ćemo se vrtiti u krug i kad ćemo staviti tačku na sukobe? Ova tužba će nas opet vratiti na 1991 i opet ćemo iznositi prljav veš i prebrojavati nastradale i tako kad nestane priča o ćirilici itd. opet se vraćati na nove-stare rane koje nas bez sumnje vraćaju decenijama unazad.
pre 10 godina
Odlicno, svet ce cuti o logorima za decu, sapunima od ljudi, monstruoznostima ustaskim....
pre 10 godina
Hrvatska nas tereti za 30 miliona € štete. A ovi naši baš i nisu zainteresovani da se brane, al će zato posle Laza da se hvata za glavu kad treba da plati. U EU a bez plaćanja Hrvatima, nećemo moći.
(da.primetim, 11. novembar 2013 11:48)
Ne, nego 36 milijardi € izravne ratne štete, odnosno 180 neizravne, ali neće se tražiti da bilo što platite.
pre 10 godina
SFRJ je pravno gledajuci sve do kraja 1991
postojala i JNA je bila jedina regularna
vojna sila na teritoriji SRH!
Kasarne JNA na teritoriji SRH su bile
napadnute od hrvatskih paravojnih,
teroristickih jedinica,tako i garnizon u
Vukovaru sto je bio razlog otpocivanja bitke za Vukovar!
Srbija nije izvrsila agresiju na Hrvatsku i na BiH bez obzira na vasu propagandu!
Jedino je RH osudjena za velikohrvatsku agresiju na susjednu BiH,i to su notorne cinjenice!
Odbrana Srbije bi se trebala voditi tim cinjenicama i tuzba ce pasti bez problema..
RH i dan danas isplacuje penzije vojnicima
NDH i tako priznaje da je nasljednica NDH,i to ce biti dodatni argument nasoj kontratuzbi!
pre 10 godina
@miro
Haha, nisi ni svjestan da si sam sebe pokopao ovim što si napisao... :D Pa ako današnja Hrvatska nije nasljednica NDH, onda ni današnja Srbija nikako ne može biti nasljednica one Savezne Republike Jugoslavije, a uostalom, poslije te Savezne Republike Jugoslavije, postojala je i državna zajednica pod imenom Srbija i Crna Gora, tako da sve te tvoje priče padaju u vodu. Dalje, u Hrvatskoj godinama vlada jedna mitomanska propaganda, gdje se pojavljuju razni lažni istoričari koji svoje tvrdnje plasiraju u javnost, koji tvrde kako u Jasenovcu nije bilo skoro nikakvih zločina, da je pronađeno stotinjak skeleta, dok je, naravno na Bleiburgu ubijeno nekoliko miliona branitelja tisućljetne kulture... I još nešto, Hrvatska uopšte nije bila podijeljena u 2-om svjetskom ratu... Preko 90% partizana na teritoriji današnje Hrvatske su bili Srbi, a ono malo Hrvata što je bilo u partizanima, su se priključili tek '43 i '44 godine kada su vidjeli da vaši gube rat.
pre 10 godina
@alen
Pored Srbije, Hrvatsku treba da tuži i Republika Srpska, za agresiju, etničko čišćenje i rušenje sela i gradova. Prije svega, mislim na napad na Posavinu 1992. godine, prelazak vojnih jedinica iz Slavonskog Broda preko Save, paljenje srpskih sela i mjesta, ubijanje njihovih stanovnika, odvođenje u mnogobrojne logore u Odžak, Brod, Derventu i Modriču, koji su tada bili okupirani, a koje je poslije srpska vojska oslobodila... Zatim tu je agresija na Bosansku Krajinu 1995. godine, kada je hrvatska vojska napala i sravnila srpske gradove počev od Grahova, preko Drvara, Glamoča, Šipova i Mrkonjić grada i krvoločno ubijala njihove stanovnike koji nisu uspjeli pobjeći. Reci ti meni, šta ''bojovnici'' iz Splita traže u drugoj državi, u mjestima u kojima žive isključivo Srbi? Koga to oni ''oslobađaju''? To nije agresija, a? Već je u Hagu dokazano da Srbija nije izvršila agresiju na BiH, ali da Hrvatska jeste.
pre 10 godina
Ako Srbija, a samim tim i Hrvatska odustanu od tuzbi za genocid, to ce vise da kosta nas Srbe, nego njih. Nemojte se zavaravati, njima i jeste cilj da se pritiskom i prijetnjom te famozne tuzbe povuce nasa tuzba. Na taj nacin im dajemo oprost od prvog i drugog svjetskog rata, oprastamo im takodje oluju, masovna pokrstavanja, protjerivanja, sve uzase jasonovca i gradiske stare, a oni ce nama da oproste razoren Vukovar, "razoren" dubrovnik "granatiranje" Zagreba, 200 hrv. vojnika na Ovcari, itd. To onda znaci da stavljamo kao tacku na nase razmirice, proslost je kao rijesena, sve se "resetuje". A vi sad procijenite, tj. stavite na vagu njihove grijehe prema nama, i nase prema njima, pa procijenite ko vise dobija ako prodje nekaznjeno.
pre 10 godina
@(MarkoHR, 11. novembar 2013 17:26)
Dobro, i jel ti sad lakse sto zahvaljujuci pravnoj zackoljici ne mozete odgovarati za zlocine? Ako nema procesa, nema ni zlocina, je li? Oslobadja vas to moralne odgovornosti? Vjerujem da da, inace ne bi broj stovatelja lika i djela Marka Perkovica bio petocifren na svakom njegovom koncertu. To sto vam "fali" skoro 700.000 Srba od 1914-e naovamo, to nije toliko bitno, jer eto, vi niste "pravni nasljednici". Uf, dobro je...
pre 10 godina
@MarkoHR, miro ili kako se sve ne potpisujes
Odgovori na vrlo jednostavno pitanje. Ako danasnja Hrvatska nije utemeljena na NDH, zasto onda danasnja Hrvatska od 90-tih godina proslog veka isplacuje penzije pripadnicima oruzanih snaga NDH? Zasto isplacujete penzije nekome sa kim navodno nemate nikakve veze? Inace, ova "argumentacija" kako je Hrvatska utemeljena na zavnoh-u, avnoj-u ili sta vec i da nema veze sa NDH je na ispod nivoa dece iz obdanista.
pre 10 godina
Kakav obrt! Oni sto su nas bezmalo cijeli 20-i vijek ubijali, protjerivali, pokrstavali i radili sve dozvoljeno i nedozvoljeno ne bi li nas sveli na "prihvatljivih 2%", tuze nas? Sjajno. Nabijaju nam na nos materijalnu stetu u Vukovaru, memorandum SANU, koji je "najcvrsci dokaz" da smo htjeli veliku srbiju, dok su oni svojevremeno IMALI veliku hrvatsku, do zemuna. Pljuju u lice desetinama hiljada pobijenih seljaka sa Kozare, Banije, Like, iz Bosne, Dalmacije i tako dalje, i tako dalje... Sluze se provjerenom metodom da je napad najbolja odbrana, i perfidno pokusavaju da izjednace po monstruoznosti "razaranje" Dubrovnika, sa logorima za djecu, Jasenovcem, olujom i tako dalje, i tako dalje... Mi cutimo, pokoji hrabri autosovinista podvikne "tako je, i treba nam, mi smo krivi", a ja na to mogu samo da dodam: Tako je, i jesmo sami sebi krivi.
pre 10 godina
Ovo ce imati samo jedan cilj. Da se Srbija ometa i ucenjuje na putu ka EU. Sve ostalo je samo maska.
pre 10 godina
1. Напад је најбоља обрана
2. Ни у лудилу не повлачити тужбу за геноциде и етничка чишћења од 41-95
3. Ни у лудилу више улазити у било какве асоцијације са Xрватском јер су све до сада биле баксузне а поготово сада у ЕУ где ће нас немилосрдно уцењивати да признамо наш " геноцид" од 91-95 а одустанемо од ндx, Јасеновца и олује.
pre 10 godina
@Miro
U tom slucaju nemaju nikakve veze ni danasnja Srbija sa Milosevicevom SR Jugoslavijom. Nego, ako danasnja Hrvatska nema veze sa NDH, zasto danasnja Hrvatska isplacuje penzije domobranima i ustasama iz NDH?
pre 10 godina
A vi se samo uljukujte,i zivite van ovih prostora,hoce hrvati da vas zgaze da li je to vladi jasnooo!hoce da vas nagrde da ste gori od fasista a oni su to bili jer vazno je napasti a poodredjen je onaj koji se brani.
pre 10 godina
Daj da se raskusuramo , pa da se razilazimo!
Meni je muka od ljigavljenja....
A kad vidim sta pisu "braca".... kakve bljuvotine...jadno , moralno dno!
pre 10 godina
@(miro, 11. novembar 2013 16:34)
A, to "pod Beogradom i Titom" je rezultat neke relevantne sudske presude? Mislim, to je bila kazna nekog odrzanog sudskog procesa? Lupas. Ne moze hrvatska adekvatno biti kaznjena od strane Srbije, pod Titom, koji je, uzgred, Hrvat. Dakle, navedi mi kojim to sudskim presudama je hrvatska kaznjena za Prvi i Drugi svjetski rat, te kako je i u kom iznosu platila stetu Srbiji i srbima, i onda cu ja, licno, kao pojedinac da uradim sve da ne dodje do nove presude, jer, kako kazes, ne moze dva puta za istu stvar. Mene samo zanima kad je bilo prvi put? Ubijala UDBA vase disidente, i to je to, puj pike ne vazi, a? Nece bas da ide, ta UDBA nije bila srpska tajna sluzba, nego jugoslovenska, i vi Hrvati ste ucestvovali u toj politici, jer vam je tad tako odgovaralo, tj. tako je tad vjetar duvao, a po tome ste poznati. Ubijani su i cetnici po Evropi, kao i ustase, od strane te sluzbe. Ako ne vjerujes da je ona NDH, preteca ove danasnje, te da je ova danasnja kontinuitet te iz 41-e, proguglaj izjavu jednog od vasih predsjednika, Mesica, koji se ne bi slozio s tobom.
pre 10 godina
Krajnje je vreme da se nadležni u Srbiji, a i drugde gde žive Srbi dozovu pameti i konačno shvate da u komšijama nemaju ni dobronamerne ni iskrene sagovornike, a kamoli prijatelje.Neophodno je da se blagovremeno pripreme za raspravu po ovom pitanju.Naravno, pri tome treba imati u vidu da ratni zločini ne zastarevaju.
pre 10 godina
Толико о доборосуседским односима!
pre 10 godina
Ovaj potez ne moze nikome da koristi možemo imati samo štetu i jedni i drugi.
pre 10 godina
Procice kao bosanska tuzba 2007 godine...
pre 10 godina
srbija je napala hrvatsku 91..okupirala trecinu drzave,prognala 300 000 hrvata s tog prostora! bombardirala citav niz gradova uz liniju razdvajanja! cujte,kako kaze balasevic " ne moze samo tako da se rusi tudje,lepo sam vam rekao" znaci PLATITE!
pre 10 godina
Hrvatska nas tereti za 30 miliona € štete. A ovi naši baš i nisu zainteresovani da se brane, al će zato posle Laza da se hvata za glavu kad treba da plati. U EU a bez plaćanja Hrvatima, nećemo moći.
pre 10 godina
Mogu da ga jačaju koliko hoće nema ništa od toga.
pre 10 godina
Već smo platili ratnu odštetu i to višestruko, privilegujući hrvatsku robu i akvizicije ovih 15 godina
pre 10 godina
za (Mario, 11. novembar 2013 14:44)
pa koliko vidim prema poslednjem popisu stanovništva u HR, nema baš toliko srba, koliko vi pričate.
A o popravci poreušenog - i nama je NATO porušio (i tu je HR učestvovala), pa moramo sami da popravimo
pre 10 godina
Још кад би наша Србија знала да се овакве ствари не одлучују на судовима него у Вашингтону. Хрвати су бацили пара и пара на "обрану" генерала, али су бар знали коме треба бацити.
Кад би се неко наш сјетио да ангажује Patton Boggs, адвокатско-ЛОБИСТИЧКУ фирму са сједиштем у Вашингтону коју води Френк Визнер, бивши члан америчке администрације? Нико не каже да је то исправан пут, али тако се ствари одрађују данас.
pre 10 godina
Sta li na to kazu ovi nasi jugonostalgicari-titoisti? Verovatno je kljuc problema u Srbiji?
pre 10 godina
Oliver Antić će ih sve počistiti.
pre 10 godina
(Goran Matić -Split, 11. novembar 2013 12:43)
ma ne. dolazicemo kod vas na more i srdacno docekivati vase starlete
pre 10 godina
Neovisnoj i samostalnoj Republici hrvatskoj RH se ne može suditi za prvi i drugi svjetski rat. današnja Hrvatska je nastala na temeljima AVNOJ-a i Ustava iz 1974 godine. Sve prije što se je događalo na današnjem teritoriju hrvatske pravno nema nikakve veze s današnjom Hrvatskom jer po načelu još iz Rimskog prava stoji sve do danas NON(NE) BIS IN IDEM - NE DVA PUTA U ISTOJ STVARI. U prvom svjetskom ratu Hrvatska je bila sastavni dio Austrougarske monarhije, a nakon toga je platila ceh pod kraljem Aleksandrom. U drugom svjetskom ratu hrvatska je bila podijeljena. Pavelić je izgubio rat i državu a njegovi sljedbenici su bili osuđeni na smrt i pobijeni su od strane OZNE i KNOJ-a 1945 njih preko 2oo tisuća na Blajburgu i po Sloveniji. Druge su svakodnevno ubijali na križnom putu. Nakon toga je hrvatski narod osim onih skojevaca bio podčinjen Beogradu i Titu. Kazna je trajala za većinu hrvatskog naroda sve do 1990. Na haškom sudu će se sve objelodaniti. Dva puta po istoj stvari se ne može kazniti na EU sudovima. Ovo je na znanje onima koji nisu to znali a koji komentiraju s osjećajima koji često varaju čovjeka i koji su u većini slučaja neracionalni.
pre 10 godina
Sa ovima iz 90ih koji danas vode Srbiju i koji su u to vreme radili mnoge stvari u korist Hrvatske i Hrvata, nema vece sanse za Hrvatsku da dobije ovaj spor ako se odluci za tuzbu.
pre 10 godina
Možemo mi nagađati ovako,onako čak mogu i kladionice profitirati,ali biće onako kako odluči "veliki brat", a on će odlučiti ko najviše plati.
pre 10 godina
SFRJ je pravno gledajuci sve do kraja 1991postojala i JNA je bila jedina regularnavojna sila na teritoriji SRH!Kasarne JNA na teritoriji SRH su bilenapadnute od hrvatskih paravojnih,teroristickih jedinica,tako i garnizon u Vukovaru sto je bio razlog otpocivanja bitke za Vukovar!Srbija nije izvrsila agresiju na Hrvatsku i na BiH bez obzira na vasu propagandu!Jedino je RH osudjena za velikohrvatsku agresiju na susjednu BiH,i to su notorne cinjenice!Odbrana Srbije bi se trebala voditi tim cinjenicama i tuzba ce pasti bez problema..RH i dan danas isplacuje penzije vojnicima NDH i tako priznaje da je nasljednica NDH,i to ce biti dodatni argument nasoj kontratuzbi!
(CG, 11. novembar 2013 17:52)
Ooo pa onda nista od vase tuzbe za oluju. Regularna hrvatska vojska '95 napravila isto sto i JNA '91.. Samo cu te upozoriti da vam bas ne ide u prilog cinjenica kako izgledao vukovar nakon vaseg 'oslobođenja' a kako je izgledao knin '95.. A broj mrtvih i protjeranih civila jos manje..!
I drugo: 'Odbrana srbije bi se trebala temeljiti na cinjenici, da je hrvatska napala bosnu'??! WTF?!?
pre 10 godina
Zasto isplacujete penzije nekome sa kim navodno nemate nikakve veze? Inace, ova "argumentacija" kako je Hrvatska utemeljena na zavnoh-u, avnoj-u ili sta vec i da nema veze sa NDH je na ispod nivoa dece iz obdanist
1.Isplaćuju se i penzije i partizanima
2. Kakve veze ima današnja Njemačka sa Trećim Rajhom Nikakve pa isplaćuju mirovine njemaćkim vojnicima
3 Zašto je Srbija isplaćuje penzije četnicima i izjednačava ih sa NOB-om? Molim te poštedi me o njihovom antifašističkom djelovanju
pre 10 godina
Nece ni Srbija da ostane nema na ove teznje!
pre 10 godina
I naš tim bi mogao da se pojača ako Mihajlović pozove Ljajića ...
pre 10 godina
01 Jul 2013 Hrvatska u EU...Srbija hoće da postane član porodice EU...Hrvatska traži ratnu odštetu..,šta mislite kad će biti naslov Srbija najnoviji član EU?! hmmm
pre 10 godina
@CG
Neka se Bosanci ne uvrijede, ali Hrvatska nije Bosna. Uvjeren sam da su naši pravni timovi temeljito pripremili tužbu i da znaju što rade. Republika Srbija možda nije napala Hrvatsku ali SRJ jest, a Srbija i Crna Gora su pravne slijednice SRJ. CG je svoju ulogu već priznala i platila sporazumnu (doduše simboličnu) odštetu RH. Sada razmislite kako se to ogleda na poziciju druge sljednice tj. Srbije.
A za ove koji se ufaju u Jasenovačke osnove za protutužbu: RH je sljednica SR Hrvatske utemeljene na AVNOJ/ZAVNOH-u a ne NDH. Koliko znam, narode se ne može tužiti za genocid, samo države.
pre 10 godina
Gubimo sud sto posto.Niko nas ne voli e ako damo Vojvodinu mozda ne bude tako.
pre 10 godina
A izvinite, da li u vezi sa time nas srpski tim uopste postoji?
pre 10 godina
"Hmm... pitam se od čega bi mi mogli naplatit tih 36 mlrd € kad u Srbiji nema ni za deseti dio desetog dijela za isplatu ratne odštete?! "
Isto kako je hrvatska placala za obnovu, 10g 5%bdp-a samo ce srbija vracat 50g
pre 10 godina
(Aleksandar, 11. novembar 2013 12:56) Vidiš za tvoju obavjest RH svima plaća obnovu pa i srbima, a vidiš ono što su porušili srbi ne plača Srbija već se RH zaduzivala da bi sve obnovila od Vukovara do Dubrovnika...
pre 10 godina
@da.primetim: "Hrvatska nas tereti za 30 miliona € štete." Pa to je macji kasalj. Pre ce biti da 30 MILIJARDI €.
Dok se nasi politicari bave onim sto je bilo pre 100 godina, bilo bi bolje da sastave strucan tim i da angazuju svetske strucnjake-advokate. Posle ce da bude kasno. Ali Srbi se uvek onda sete kada se drugi vec smeskaju.
pre 10 godina
Krivi smo u najavi
pre 10 godina
Hrvatska nas tereti za 30 miliona € štete. A ovi naši baš i nisu zainteresovani da se brane, al će zato posle Laza da se hvata za glavu kad treba da plati. U EU a bez plaćanja Hrvatima, nećemo moći.
(da.primetim, 11. novembar 2013 11:48)
mislim da su u pitanju MILIJARDE!!!
pre 10 godina
Ništa bitno i Srbija ima jak tim.
pre 10 godina
Naravno da jacaju tim. Nece valjda da prodju ko Jeremic sa Kosovom?
pre 10 godina
Ja mislim da nema ništa od toga.
pre 10 godina
Spavaj Srbijo spavaj.....
56 Komentari
Sortiraj po: