Sreda, 11.09.2013.

09:27

Eutanazija za desetine hiljada lutalica

Izvor: Tanjug

Eutanazija za desetine hiljada lutalica IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

83 Komentari

Sortiraj po:

Maca

pre 11 godina

Bože pomozi,kakva odvratna stvar izvršiti eutanziju jadnih pasa,toje tako bolno za mene ,nemojte molimvas to da radite,pa kuce su jedna mila i draga stvorenja ,kako možete ,pa nemate ni srca ni duše,kuce su nedužna stvorenja,krivi su njihovi nekadašnji vlasnici što ih izbacuju na ulicu ni oni nemaju srca kada mogu da ih izbace da gladuju jadni ,nesretni,nadam se da se eutanzija neće desiti.

Lav

pre 11 godina

I jos jedna stvar, dete nije umrlo od ujeda lutalice, vec je uslo u ogradjeno dvoriste koje su cuvali psi. To je rezultat zvanicne istrage. Mada neki mediji izvestavaju da je decak ubijen, a da se ovom pricom samo pokrivaju ubice. Imate na rumunskim portalima detaljnije...

Lav

pre 11 godina

Po komentarima se vidi koliko losih ljudi zivi u ovoj zemlji. Zalosno. Egoisticni, bez srca, misle samo na sebe. Takvi ne vole ni ljude ni zivotinje. Psi su divna bica, ali uzaludno je to objasnjavati ljudima koji misle da se planeta okrece samo zbog njih. Kako je lako odlucivati o tudjoj smrti. Sta vam je u glavama? U srcu ako ga imate? Uvek bih pre pomogao psu sa ulice nego takvim ljudima, jer i pseci zivot vise vredi od zivota loseg coveka.

Nenad

pre 11 godina

@ja

Svako zaslužuje ono što mu pripada. Ti zaslužuješ tog mešanca, ja zaslužujem mog rasnog psa. To što sam ja imao novac da ga kupim je moja stvar i moj novac. Ja nemam problem u glavi što ti držiš lutalicu sa ulice, ali ti izgleda imaš problem što ja imam šampionskog psa.

ja

pre 11 godina

nenade, ti nisi ljubitelj svog rasnog psa,ti si samo ljubitelj statusa i pogleda koji ti on donosi. ja sam imala psa mesanca,uzetog kao stene sa ulice i gle cuda,ziveo je kao i taj tvoj u loju i krevetu i doziveo 17 godina,a bio je obicni orasacki gonic kokosaka. po cemu su rasni psi bolji od ostalih? po tome sto su lepsi,pametniji, suplji. muka mi je od vas rasista. ti ne zasluzujes tog psa kojeg si kupio,los si covek! svaka zivotinja ima prava da zivi,sto ne bih rekla za ljude!

Nenad

pre 11 godina

Ja sam ljubitelj svog rasnog psa. On živi kao bubreg u loju i ima sve. Lutalice nikako ne volim i mnogo mi smetaju. Skupljaju se u čopore i napadju ljude i vlasničke pse. Stalno zovem šintere da ih pokupe, ali oni u Beogradu ne rade svoj posao. Uzimaju ih i opet vraćaju. Strašno.
Ja bih najviše voleo kad bi sklonili sve lutalice sa ulica da ljudi mogu normalno da žive.

tuga

pre 11 godina

Teško da će se prostačke navike balkanaca promeniti, kao averzija prema sterilizaciji, i brutalno izbacivanje životinja na ulicu.

Ali jedna stvar koja bi doprinela da se ukloni problem koji obično mobiliše narod na ovakve brutalnosti ("pas napao dete/trudnicu") je da se u osnovnim školama uvede OBAVEZNO druženje sa životinjama, da se deca koja bi celog života nosila sa sobom strah upravo sa istim suoče. Jer, sigurno ih to neće naučiti roditelji koji se sami nisu suočili sa sopstvenim traumama. Time bi se rešio barem mali deo problema.

aha

pre 11 godina

U civilizovanom svetu sinteri ni ne postoje, samo azili za pse. A zamislite, uopste nema lutalica na ulici. Krvav mentalitet Balkanski (i svega sto je Balkanu blizu).
(modesty, 11. septembar 2013 10:01)

Da, daaa! A sta misjis da se dogadja zivotinji u azilu koju niko nece da usvoji???? Prosto: EUTANAZIJA!! Ne mogu je vecno cuvati jer svakog dana pristizu druge.

Istina

pre 11 godina

Podržavam u potpunosti. Znam šta zanči voleti psa. Obožavam svog psa. Dao bih sve za njega. nikada, ali nikada ga ne bih napustio.
Lutalice su problem koji mora da se reši i podržavama njihovo eliminisanje sa ulica.

vitez

pre 11 godina

odlično rešenje, podrška
(vidosav, 12. septembar 2013 08:53)


ove strasne vesti imaju i dobru stranu - psihopate odmah krecu da se javljaju, pa mozes da utvrdis od koga treba da se cuvas!

zlocko

pre 11 godina

Ja sam pre mesec dana uzeo malo,zuto kuce sa ulice...bilo mi ga je mnogo zao,eno ga sad u selu sa kucetom koje smo imali tu od ranije i sa macorom,svi se lepo slazu,big happy family :) na stranu to,kada bi svako ko moze i ko voli zivotinje udomio bar jedno mace ili kuce sa ulice,ucinio bi jedno prelepo delo. Da vidite samo taj zahvalan pogled,kad vidi da ima hranu,negu veterinara i toplo suvo mesto za spavanje na kojem ne kisne :)

proxima centauri

pre 11 godina

odlično rešenje, podrška
(vidosav, 12. septembar 2013 08:53)

Vas komentar me je rastuzio . Pitam se otkud takav odnos prema psima.

Mislim da je, kao i u svemu drugom u zivotu, razlog nepoznavanje. Vi NIKAD niste ni pokusali da u psu vidite zivo bice koje ima POSEBAN odnos prema coveku.
Na neki nacin mi je i zao, jer ne znate sta propustate.

Ljubav psa je vrsta ljubavi koju niko drugi ne moze da vam pruzi. On se SVAKI put obraduje kad vas vidi. On je UVEK tuzan kad niste tu. Kada ste zabrinuti on se "muva" oko vas, donosi papuce, izvodi raznorazne mariftluke dok god se ne nasmejete. Ako mu to ne uspe, on legne kraj vasih nogu i uzdahne, kao da su mu sve ladje potonule, spreman da preuzme deo vasih briga na svoje malo, toplo, psece srce.

Probajte. Sprijateljite se sa lutalicom iz kraja. Pomilujte je, dajte joj da jede. Pogledajte u njene zahvalne oci . Osetite srecu koju oseca zato sto ste vi (covek) pored njega. On nije bice koje moze da bude to sto jeste, ako covek nije kraj njega.

Jedino tuznije od usamljenog psa, je usamljen covek.

joca

pre 11 godina

a sto krecete s kraja, pa prvi krivci su ljubitelji zivotinja i kuckari sto ih razmnozavaju, mislite li da se svako stene radja bez greske, mislite li da ih takve ne odbacuju, mislite li da uvek uspeju da prodaju svu stenad, mislite li da ljudi koji vole kuce i mace ne izbacuju iste kad im dosade, zasto komunalna ne radi svoj posao, kog su ih djavola zaposljavali, jednom sam ih video u 5 i 15 ispred moje zgrade, dosli da nam kazu da ne smemo da igramo basket pre 5... cinjenice su sledece: psi su se namnozili, zime su blage tako da im se ne smanjuje broj, napadaju decu i ljude (mogu i da ubiju), prenose zaraze, prema tome ovakav nacin smanjivanja njihovog broja je neminovnost, umesto da apelujete da se u sistemu nesto promeni (uzrok) vi kidisete na neophodne privremene mere (posledica)

schmilo

pre 11 godina

(Zoran V., 11. septembar 2013 17:20)
Slazem se s tobom u potpunosti. Ti metuzalemi i kod nas skrivaju pse od sintera pa ih posle samo izbace na ulicu. Jos sam primetio da stavljaju ogrlice kerovima koji nisu sterilisani da bi zavarali sintere.
Nema ovde sanse da se problem resi u skorijoj buducnosti.

Prolaznik

pre 11 godina

"Celu priču pokrenula je smrt četvorogodišnjeg dečaka, nakon ujeda pasa lutalica." zamolio bih sve da obrate paznju na ovu recenicu u tekstu! Zar je zivot pasa vredniji od zivota deteta?
Prosle godine ispred moje zgrade na NBG copr pasa je izujedao devojcicu od 4 godine, prst su joj otkinuli. Stavite se u taj polozaj da Vam pas otkine prst sa ruke, pa onda komentarisite...
(The, 12. septembar 2013 11:12)

Od mog poznanika dete je umrlo od ujeda pčele..... Zar je život pčele važniji od života deteta..... Istrebimo sve pčele.

Muka mi je više od guranja dece u prvi plan, i ja imam dete pa pazim na njega... da su ti pazili na četvorogodišnje dete verovatno ga psi ne bi izujedali i pitanje je ko je kriv za toliko broj lutalica, kada je rumunija dobila nekoliko miliona evra iz EU fonda da reši to pitanje.

humano resenje

pre 11 godina

Postoji praksa u neogradjenim mestima da se sterilisani i cipovani psi vrate na mesto gde su ziveli, gde treba da kontrolisu svoju teritoriju da ne dodju novi psi (ili kojoti i lisice) koji nisu pripitomljeni.

schmilo

pre 11 godina

Nikad nisam bio ozbiljno ujeden od psa lutalice ali sam bio "gricnut" vise puta, preko farmerki na svu srecu. Uglavnom su to bile maskote iz kraja, kerovi koji svi hrane i koji sluze ljudima za razonudu njihovih pasa. Da se ne lazemo, ja volim zivotinje i drzao bih kera samo da imam uslove. Ali, ne trebaju gradjani da trpe zato sto su prethodne vlasti zakazale u resavanju problema. Ne zvuci lepo da se pobije toliko pasa ali je izgleda neophodno.
Kod nas bi ja to uradio na sledeci nacin. Organizujes ljude da pokupe kerove u pripremljene azile, sterilises ih i sacekas dva meseca da se nadje usvojitelj. Ako se niko ne pojavi, sta da ti kazem... Ako ipak neko usvoji psa, cipujes psa za slucaj da ga izbace na ulicu.Ako ga izbace, odalamis im takvu kaznu da se puse.

Konstantin

pre 11 godina

Može se nekome dopasti ovaj način rešavanja problema ili ne, ali smatram da je ovo jedini racionalan, efikasan i trajan način rešavanja problema lutalica. Naravno da treba kažnjavati neodgovorne vlasnike, to treba da bude pvi korak, ali kada je problem već nastao, ovaj mora da bude sledeći. Pogledajte šta se dešava u svim većim gradovima kod nas, broj lutalica je alarmantan. Volim i ja pse, ali su lutalice opasne ne samo zbog mogućih napada na ljude i kućne ljubimce, već i zbog toga što prenose zaraze. Ne razumem romantičarske poglede na lutalice od strane komentatora, došlo je vreme kada su psi postali važniji od ljudi, a već odavno jedu bolju hranu od nas. Možemo valjda nešto naučiti i od Rumuna...

The

pre 11 godina

"Celu priču pokrenula je smrt četvorogodišnjeg dečaka, nakon ujeda pasa lutalica." zamolio bih sve da obrate paznju na ovu recenicu u tekstu! Zar je zivot pasa vredniji od zivota deteta?
Prosle godine ispred moje zgrade na NBG copr pasa je izujedao devojcicu od 4 godine, prst su joj otkinuli. Stavite se u taj polozaj da Vam pas otkine prst sa ruke, pa onda komentarisite...

Old Shatterhand

pre 11 godina

volim zivotinje.

dakle, ovde je rec a eliminisanju pasa sa ulica. dakle, za sve faze su vam potrebne pare i time nista novo nisam rekao, pa tako da vidimo:

1. izlazak na teren - platiti ljudsku snagu, strucnost i gorivo sa obezbedjenim vozilima, koja su naravno prilagodjeni prevozu pasa,

2. obezbediti veterinare - znam da EU fondovi placaju sterilisanje - zaboravio sam cenu po pasu, lepo se zaradjuje i kod nas s tim poslom

3. ako su tacke 1. i 2. obavljeni, pse u prihvatilista ukoliko ih mogu sve primiti.???

4. ko ce tim zivotinjam obezbedjivati hranu, vodu, cistocu, prostor za drzanje, veterinarsku brigu itd. ???

5. SVE OVO KOSTA I ZATO PODRZAVAM OVO. OVO NIJE ANIMAL PLANET NEGO JE BALKAN ANIMAL PLANET, NA ZALOST.

Ukoliko nesto nisam izbrojio i kosta, pa onda je jos losija prognoza predstoji da se ovi psi svasu i da se udome.

zoki

pre 11 godina

A kada ce ljudi prestati da ubijaju komarce i vrse genocid nad tim divnim stvorenjima....Evo ja dopustam da me komarci grizu celo leto....humanost pre svega....

Babin_zub

pre 11 godina

Imam ja resenje,i veoma je jednostavno: svi vi "ljubitelji" pasa da usvojite po jedno,dva pseta. I psi spaseni,obezbedjeni im hrana i smestaj, a vi srecni jer imate ono sto volite.

nemanja

pre 11 godina

sada sam dosao sa posla, radio trecu, nazalost oko pola dva me je pozvala supruga da mi javi da je copor lutalica uleteo u obor i udavio jedno jare mladu kozicu i jednu ovcu, sada moje dete nece imati sveze kozije mleko, znam da mi mnogi nece verovati. ko ce meni da nadoknadi stetu. i pitam sve vas koji su protiv ovoga zasto ne nahrane te kerove da ne diraju posten svet???? naravno da podrzavam ovu inicijativu i licno cu svaku lutalicu ubuduce da ubijem koju vidim u svom dvoristu.

vlasnik psa

pre 11 godina

A kad ce kod nas??? Kad ce vec jednom da se sprovode zakoni i da se kaznjavaju vlasnici pasa koji ih setaju bez povodca tamo gde ne treba. Zasto svi mi koji smo revnosni moramo da se traumiramo kad naidjemo na pse ciji vlasnici nisu normalni ili kad naidjemo na lutalice. I zasto reagujemo (parcijalno) samo kad neko dete ili trudnica bude iskasapljeno... Nisu psi krivi, ljudi su krivi. Ljudi moraju da se kaznjavaju, a situacija sa psima mora da se resi! Eutanazija je humanija nego kad neki bolesni umovi poshize i bace neki otrov da bi kao ubili lutalice (a posle dodju druge lutalice), a do tog otrova moze da dodje i pas na povodcu a i neko dete koje se tu igra...

Jk

pre 11 godina

A sto ljubitelji zivotinja poput Stefana kupuju pedgriranu stenad umesto da usvoje neku kucu koja je sama? Kad bi svi tako radili, ne bi bilo lutalica koje toliko plase Stefana.

Deki

pre 11 godina

Ubistvo pasa je uzasno, ali moram da primetim i da tim psima nije mesto na ulicama.
Treba napraviti sklonista za pse, ocistiti od parazita i sterilisati. A dobri ljudi koji ih sada hrane po parkovima i ulicama nek istu tu hranu odnesu u sklonista. I daju jos nesto i u parama
Tek tada ce se pokazati sva humanost tih obazavaoca pasa, ni 10% ovih sto se javljaju i staju u zastitu se nikad nece pojaviti, jer oni ni do sada nisu hranili lutalice, samo su bacali smece iz kuce

humanost se isplati

pre 11 godina

Mnogi ljudi bi sigurno pomogli i novcano i volonterski da omoguce psima bolju buducnost. Niko nece da finansira ovakve prizore.

Ne u EU

pre 11 godina

Nije to zbog siromaštva u Rumuniji. Primera radi, Švajcarski parlament je letos odbio da zabrani lov na mačke lutalice! U Švajcarskoj možete uzeti pušku i ubijati ih iz zabave, potpuno legalno. http://forcechange.com/67875/condemn-swiss-parliament-for-refusing-to-pass-cat-hunting-ban/

bg

pre 11 godina

@Mirko
E, pa Mirko nije da mi samo ovde laprdamo i izigravamo humane ljude. Ja sam prošle godine pripitomila kucu sa ulice, hranila je tri meseca i sprijateljila se sa njom. Živim u zgradi sa zajedničkim dvorištem. Pozvali su komunalnu službu, koje sam jednom oterala, drugi put je ona pobegla, ali treći put nisam mogla da je spasem. Odneli su je. Ovo samo kao informacija da ne pišemo samo a ne bi se prihvatili čuvanja ni kučeta ni mačeta. Ja bih i te kako, ali sam ostala i bez kućnog mačora koga sam čuvala više od 4 godine. Shvatam da se u zgradi poštuju neka pravila, ali ljudi rade šta im se prohte. Ona nikome nije smetala, bila je samo mlada i razigrana. Ne bi ujela nikoga. Išla je za ženom koja živi u zgradi i svaki dan je šetala bebu, koja je volela da vidi avu, ali neki ljudi ne mogu da vide ni kuče ni mače.

fekete diablo

pre 11 godina

Sta kod nas treba da se desi da neko pocne ovako da razmislja.
Ako ex-vlasnici nisu bili sposobni da brinu o njima, ako drzava ne moze da ih sterilise pa bar mogu da ih eliminisu...

Zoran V.

pre 11 godina

Zivim u Bukurestu od 2000. godine. Ujeo me jednom pas, osim toga, samo sam par desetina puta morao opkoliti odredjene ulice da bih stigao kuci nocu. Psi su pravi problem zato sto ih stari ljudi skrivaju kada vlasti dodju da ih pokupe. Pa ih posle oslobode. Tradicionalno, Rumuni kada im se psi okote, stenad ostave na ulici. Sterilizacija ne moze da funkcionise posto se to vec pokusalo, ali se pare pokrale. Stavlja im se cip, sa vlasnikom, ali to nista ne vredi. Ja se ne slazem eutanazijom. Ali ne mogu biti saglasan ni time da nam umiru 4-godisnja deca na ulici. Resenje bi bilo da se svi psi usvoje. Nema medjutim 65.000 domova koji da te pse usvoje - u tome je problem. I nece nikad biti. Po gradu je poceo pravi pogrom, pale pse benzinom, kolju ih itd. Nivo kulture ovde, zna se, nije i najvisi, ali ipak, to se desava na periferiji, gde ima manje Rumuna i mnogo vise drugih sunarodnika. Sve u svemu, psima nema spasa, to vam jedan Rumunski drzavljanin garantuje. Ko je kriv? Po mom misljenju, svi i niko. Ko hoce da te pse spase, dobrodosao je da plati oko 700 evra i da ga odavde uzme. Zivot je surov za pse, ali ne sme niko zaboraviti da tih pasa ne bi bilo danas da smo mi bili pravi Evropljani. Nego nas strpali un Evropsku Uniju pa posle se cude sto njihova pravila ne vaze.

ana

pre 11 godina

Pa ljubitelji zivotinja potrudite se da uradite nesto po pitanju zbrinjavanja pasa lutalica, a nesamo da laprdate u prazno. U Evropi drustvo za zastitu zivotinja i te kako radi. Ni jednog psa lutalicu ne mozete videti na ulici.

Stefan

pre 11 godina

Ovo sigurno nije najbolje resenje za problem prevelikog broja lutalica. Ali interesuje me kad ce kod nas nesto da se uradi po tom pitanju! Ne mozes da prosetas gradom a da neko kuce ne zalaje na tebe, ne smes biciklom ili motorom da prodjes a da te ne pojure. Imam stene zlatnog retrivera i svaki put kada idemo da setamo razmisljam o tome kako ce neko kuce da ga napadne, ne zato sto sam opsednut time nego zato sto se to vec desavalo. Treba poraditi malo na tome, ali svakako ih ne treba ubijati.

Danijela

pre 11 godina

Veliki sam ljutitelj pasa, imala sam jednog a uskoro uzimam drugog. Ujedale su me ponekada lutalice ali nije bilo nista strasno, desi se. Medjutim, u kraju gde sada zivim, a to je Zvezdara, ima previse pasa lutalica. Od toga da se ulicom ne moze proci od njih, preko toga da rasture smece svaku noc do toga da laju na sav glas po celu noc. Ne mozes nikog da nazoves i da se zalis, makar da ih sterilisu jer kazu niko nije odgovoran. Jedna od njih je,naravno, skotna. Sutra cu tuda trebati proci sa detetom, ja pitam kako?

Apelujem na nadlazne sluzbe ( koje god to bile ) da se konacno resi problem pasa lutalica u Beogradu da ne bi dosli u situaciju u kojoj se sada nalazi Rumunija!!!

Ana K.

pre 11 godina

Zlocin! Ne mogu da verujem da je to proslo! Nadam se da ce gradjani reagovati... Nisu ti kucici krivi sto su se razmnozili do tog broja, vec iskljucivo neodgovorna vlast, ali kao po obicaju sve se lomi na neduznima...

nenad009

pre 11 godina

@

Pre neko vece na Vracaru neka maca se sakrila ispod kola, verovatno mala maca. Oko ponoci se skupilo oko 15ak minimum prilicno besnih pasa oko kola, koji su urlali, ali je nisu izvukli. Bili su maltene skakali po kolima. Ne mislim da treba izvrsiti eutanaziju, ali ovo mora da se resi, ko ne vidi ovo kao veliki problem nije realan. Volim i ja zivotinje, ali mora neki red da se uvede, evo vi koji volite toliko zivotinje recite kako i sprovedite to u delo.
(tuga i cemer, 11. septembar 2013 10:06)

Valjda je logicno da prvo pocne da se uvodi neki red medju ljudima a tek posle izmedju ljudi i zivotinja. Ljudi su stetocine a ne zivotinje!

NE

pre 11 godina

Ovo mi liči na horor. Poubijati tolike pse od kojih je možda samo desetina stvarno opasna. Ostali su gradske lutalice koje samo mrko da pogledaš pobegnu. I to se nikada ne bi desilo u nekoj razvijenoj evropskoj zemlji. Zašto su ljudi u Rumuniji ovo dozvolili. Verovatno to pokazuje stupanj svesti na kome se narod nalazi. Sutra će se tako ponašati prema nekom ili nečemu drugom. I to pokazuje koliko život, pa ma čiji bio ne vredi ništa. Treba ih naterati da ih sterilišu, čuvaju u azilima, a i udome. Eutanazija NE, NE, NE, i nikada. I prvi put čujem da postoji lobi za zaštitu životinja. Sve jedno, nazovite to i tako, ali ovde su samo ljudi koji vole životinje, i nisu nikakav lobi. Trebalo bi da se društva za zaštitu životinja pozabave ovim, na kraju Rumunija je u EU, hoće li oni zažmuriti na ovu strahotu?

mirko

pre 11 godina

Svi vi koje je ova vest zgrozila mogli biste da se udružite i udomite svako po bar jednog psa lutalicu. Verujem da biste taklo pomogli rešenju problema.

Međutim, takođe verujem da je vama lakše da pišete i osuđujete, nego da preuzmete jednu tako jednostavnu obavezu - kućnog ljubimca koji će vam na vašu ljubav uzvratiti ljubavlju.

U mojoj kući je pas uvek bio prisutan, kao što je to slučaj i sada, a bilo bi lepo da i vi pređete sa reči na dela i organizujete se u cilju pokretanja inicijative za udomljavanje rumunskih pasa lutalica.

acinic

pre 11 godina

Pa to rade i kod nas fasisti! Uspavljuju pse ljudi bez duse i morala!!! Takva poruka se salje. Da mi nismo humano drustvo. Stop fasizmu protiv pasa lutalica! Svaki problem moze da se resi humano a ne ubistvima!!!

lala

pre 11 godina

@Branislave, ako su ti smešni ti komentari, da li bih mogla da čijem tvoj predlog šta bi ti uradio po pitanju prevelikog broja napuštenih pasa?

Milan

pre 11 godina

Hoćete rešenje? Evo predloga.
Grad može da uhvati, steriliše i čipuje pse. Zatim ponudi na udomljavanje porodicama koje imaju uslove. Svako ko udomi psa ima pravo na oslobadjanje od nekog od poreza. Ukoliko pas pobegne, uhvate ga šinteri a vlasnik se ne javi u razumnom roku u azil dotičnog kazniti da retroaktivno plati sve čega je bio oslobodjen.

Mucek

pre 11 godina

A zasto se ne kaznjavaju ljudi koji napustaju zivotinje?!? Jadna zivotinja nije nista skrivila, niti ima zlo u sebi. Jedina zivotinja sto ima zlo u sebi je sam covjek koji se igra velikog gospodara a zapravo je najveca smetnja na planetu...

Angie

pre 11 godina

@tuga i cemer - npr otvoriti van grada nekoliko azila, nesto kao vrt za pse, zaposliti ljude, srediti i obezbediti prostor, pronaci sponzore koji bi pomogli akciju, napraviti vikend edukativne izlete u kojima bi deca i odrasli posecivali azile i edukovali se o psima, sterilisati kuce i uvesti OGROMNE kazne za svakog napustenog ljubimca! ovo nije neizvodljivo ali je izgleda lakse masovno pobiti pripadnike neke vrste nego pronaci resenje!

Vita jela, zelen bor

pre 11 godina

Ko se to prenamnozio - ljudi ili psi?
Ko se prenamnozio - mravi ili bioloski otpad?
itd...

Covek je narusio eko-sistem i pokusava da kroz kontrolu, brojnost populacija povrati balans ali je tesko kontrolisati sve faktore.
Priroda bi to vrlo brzo resila sama.
Zato nista nije slucajno. Zato ova planeta ne moze da propadne.

Srbi

pre 11 godina

Neeeeeeeeee, EVROPO REAGUJ. To sto imaju previse lutalica ne znaci da mora da ih poubijaju. Ako su u Uniji neka traze drugo humanije resenje i sredstva od Evrope kako bi izgradili centre za lutalice. I onda ih mogu i udomiti ili bilo sta drugo... Tako ce se bar i radna mesta nova otvoriti. Rumunijo zemljo masakra

mik

pre 11 godina

Ovo sto je rumunski parlament odlucio je likvidacija, istrebljenje ili kako god, pasa lutalica kako bi se zastitili ljudi a ne da bi se psima olaksale muke.

proxima centauri

pre 11 godina

Covek, konj i pas su vekovni trio. Vremenom je konja zamenio automobil, a pas je i dalje tu. Covekov odani pratilac i prijatelj.
Onaj koji na pet metara razlikuje dobru od lose osobe.

Za sve sto psi lutalice urade, kriv je covek. On je uzeo psa, preuzeo odgovornost, a onda ga izbacio na ulicu , posto se "izigrao".
Bez coveka, psi su copor, pa se tako i ponasaju.

Ja ne znam da li Rumuni ovo moraju da urade, pa ne bih da sudim. Znam samo da me moj pas oraspolozi i kad sam najtuznija, da cuva dete u meni koje voli da se igra, i da ne znam ko ce biti ljudi koji mogu da izdrze to, da pobiju tolike pse, i vide tolike uplasene psece oci.

Jelena

pre 11 godina

Najstrasnije je sto je to ogroman biznis za veterinare koji se time bave, jer od drzave dobijaju pare, pa u njihovim rukama, osim lutalica, zavrse svi psi koji im dopadnu saka, znaci i koji nisu lutalice, nego se slucajno zateknu u pogresno vreme na pogresnom mestu - bez vlasnika.

Saša

pre 11 godina

Jedina ispravna mera jeste sterilizacija pasa lutalica. Ovime se postižu dva cilja. Vremenom, prirodno pasa lutalica će biti sve manje, a sa druge strane i sterilisani psi postaju manje agresivni. Ovako ubiti 10.000 hiljada pasa lutalica mi izgleda kao pokolj. Da se razumemo tragedija je da je jedno dete umrlo od posledica ujeda pasa lutalica, ali za to je pre svega kriva država, koja se nije uhvatila u koštac sa problemom ranije. E onda na jedno loše (ne)delovanje, dodaju i drugo.

Slađana

pre 11 godina

Užas! Žao mi je izgubljenih ljudskih života, ali mi se diže kosa na glavi od ovakvog rešavanja problema. Pa je li moguće da je uvek lakše potamaniti, istrebiti, ubiti nego promeniti nešto u ljudskim glavama? Ovo mi liči na dodvoravanje biračkom telu u stilu: vidite vi kako smo mi odlučni i beskompromisni! A šta je bilo svih prethodnih godina? Kako je do ovoga došlo? Vlasti siromašnih država liče jedna na drugu. Je li smetaju životinje? Pa nema veze, pobićemo ih! Kad se opet namnože, opet ćemo ih pobiti... i sve tako za ljubav naših radnih ljudi i građana.

kiza

pre 11 godina

I sta sad, trebalo je da se ceka da nekoliko ljudi umre da se nesto preduzme?

Ljubimac je pas koji se drzi u skladu za zakonom - povodac, korpa, itd. A dobermani, pitbulovi koji gazda seta okolo bez povoca i bez korpe nije nikakav ljubimac vec potencijalna opasnost za ostale ljude. Isto vazi i za lutalice.

djovani

pre 11 godina

to bi bio genocid najteze vrste. drzava je kriva za napade pasa, treba podici azile za zivotinje i brinuti se o njima.
ali ne, oni su isti kao i mi, za sve imaju para (sebi za luksuz) ali za najbolje duse na svetu ne.
pas je olicenje gazde ili onog ko se brine za njega.

modesty

pre 11 godina

Svakako mucki pobijte hiljade pasa ali nemojte obrazovati narod, civilizovati ga, da se pocne odgovorno ponasati prema zivotinjama, da ih ne bacaju na ulicu, da ih ne sterilisu i da ih, sto je najvaznije, ne maltretiraju na ulici toliko da ti psi pocnu mrziti ljude. Svakako je bolje napraviti masovni pokolj da se ceo svet zgrazava. U civilizovanom svetu sinteri ni ne postoje, samo azili za pse. A zamislite, uopste nema lutalica na ulici. Krvav mentalitet Balkanski (i svega sto je Balkanu blizu).

tuga i cemer

pre 11 godina

Pre neko vece na Vracaru neka maca se sakrila ispod kola, verovatno mala maca. Oko ponoci se skupilo oko 15ak minimum prilicno besnih pasa oko kola, koji su urlali, ali je nisu izvukli. Bili su maltene skakali po kolima. Ne mislim da treba izvrsiti eutanaziju, ali ovo mora da se resi, ko ne vidi ovo kao veliki problem nije realan. Volim i ja zivotinje, ali mora neki red da se uvede, evo vi koji volite toliko zivotinje recite kako i sprovedite to u delo.

Sinisa

pre 11 godina

Uzas! Pa zar ne mogu po EU standardima da sterilisu redom pse i da time ogranice broj? Cak i da to rade studenti, bolje je dati ikakvu sansu zivotu nego nikakvu.

Daca

pre 11 godina

Ovo bi kod nas teško prošlo jer su lobiji zaštitnika životinja jači od onih koji treba da brinu o ljudima. U kvazi društvu imamo kvazi institucije . Da se takvi pitaju , u Srbiji bi bio otvoren mali milion azila u kojima bismo kao i do sada, skupljali životinje koje se nekontrolisano razmožavaju. Onda bi nam neko prodao priču kako je to prava stvar. Besmislica iza koje stoje neke čudne ideje.

Иван

pre 11 godina

Животиња јесте створена да служи човеку али не може се тек тако убити на хиљаде паса.

Нису они пали с Марса у Букурешт већ су се котили деценијама и о томе људи нису водили рачуна. Да су пси благовременом и плански стерилисани у претходних 20ак година, не би их било толико.

Пошто су били немарни према том проблему, сада би град Букурешт требало да издвоји новац и да те псе стерилише и смести по азилима док не мајкају природном смрћу, ма колико да кошта јер су сами криви за толики број паса...

Vojadžer

pre 11 godina

To nije rešenje problema. Za par godina će opet biti ista situacija. Odakle svi ti psi na ulici? Ljudi su ih izbacili jer ih mrzelo da se o njima staraju. Rešenje problema se nalazi u uzroku a ne na posledici. Sterilizacija i menjanje svesti kod ljudi. Život nije ******** a odnosi se i na pseći, ne samo na ljudski. Neverovatno koliko su ljudi u stvari zli.

tuga i cemer

pre 11 godina

Pre neko vece na Vracaru neka maca se sakrila ispod kola, verovatno mala maca. Oko ponoci se skupilo oko 15ak minimum prilicno besnih pasa oko kola, koji su urlali, ali je nisu izvukli. Bili su maltene skakali po kolima. Ne mislim da treba izvrsiti eutanaziju, ali ovo mora da se resi, ko ne vidi ovo kao veliki problem nije realan. Volim i ja zivotinje, ali mora neki red da se uvede, evo vi koji volite toliko zivotinje recite kako i sprovedite to u delo.

proxima centauri

pre 11 godina

Covek, konj i pas su vekovni trio. Vremenom je konja zamenio automobil, a pas je i dalje tu. Covekov odani pratilac i prijatelj.
Onaj koji na pet metara razlikuje dobru od lose osobe.

Za sve sto psi lutalice urade, kriv je covek. On je uzeo psa, preuzeo odgovornost, a onda ga izbacio na ulicu , posto se "izigrao".
Bez coveka, psi su copor, pa se tako i ponasaju.

Ja ne znam da li Rumuni ovo moraju da urade, pa ne bih da sudim. Znam samo da me moj pas oraspolozi i kad sam najtuznija, da cuva dete u meni koje voli da se igra, i da ne znam ko ce biti ljudi koji mogu da izdrze to, da pobiju tolike pse, i vide tolike uplasene psece oci.

mik

pre 11 godina

Ovo sto je rumunski parlament odlucio je likvidacija, istrebljenje ili kako god, pasa lutalica kako bi se zastitili ljudi a ne da bi se psima olaksale muke.

Danijela

pre 11 godina

Veliki sam ljutitelj pasa, imala sam jednog a uskoro uzimam drugog. Ujedale su me ponekada lutalice ali nije bilo nista strasno, desi se. Medjutim, u kraju gde sada zivim, a to je Zvezdara, ima previse pasa lutalica. Od toga da se ulicom ne moze proci od njih, preko toga da rasture smece svaku noc do toga da laju na sav glas po celu noc. Ne mozes nikog da nazoves i da se zalis, makar da ih sterilisu jer kazu niko nije odgovoran. Jedna od njih je,naravno, skotna. Sutra cu tuda trebati proci sa detetom, ja pitam kako?

Apelujem na nadlazne sluzbe ( koje god to bile ) da se konacno resi problem pasa lutalica u Beogradu da ne bi dosli u situaciju u kojoj se sada nalazi Rumunija!!!

Иван

pre 11 godina

Животиња јесте створена да служи човеку али не може се тек тако убити на хиљаде паса.

Нису они пали с Марса у Букурешт већ су се котили деценијама и о томе људи нису водили рачуна. Да су пси благовременом и плански стерилисани у претходних 20ак година, не би их било толико.

Пошто су били немарни према том проблему, сада би град Букурешт требало да издвоји новац и да те псе стерилише и смести по азилима док не мајкају природном смрћу, ма колико да кошта јер су сами криви за толики број паса...

modesty

pre 11 godina

Svakako mucki pobijte hiljade pasa ali nemojte obrazovati narod, civilizovati ga, da se pocne odgovorno ponasati prema zivotinjama, da ih ne bacaju na ulicu, da ih ne sterilisu i da ih, sto je najvaznije, ne maltretiraju na ulici toliko da ti psi pocnu mrziti ljude. Svakako je bolje napraviti masovni pokolj da se ceo svet zgrazava. U civilizovanom svetu sinteri ni ne postoje, samo azili za pse. A zamislite, uopste nema lutalica na ulici. Krvav mentalitet Balkanski (i svega sto je Balkanu blizu).

Zoran V.

pre 11 godina

Zivim u Bukurestu od 2000. godine. Ujeo me jednom pas, osim toga, samo sam par desetina puta morao opkoliti odredjene ulice da bih stigao kuci nocu. Psi su pravi problem zato sto ih stari ljudi skrivaju kada vlasti dodju da ih pokupe. Pa ih posle oslobode. Tradicionalno, Rumuni kada im se psi okote, stenad ostave na ulici. Sterilizacija ne moze da funkcionise posto se to vec pokusalo, ali se pare pokrale. Stavlja im se cip, sa vlasnikom, ali to nista ne vredi. Ja se ne slazem eutanazijom. Ali ne mogu biti saglasan ni time da nam umiru 4-godisnja deca na ulici. Resenje bi bilo da se svi psi usvoje. Nema medjutim 65.000 domova koji da te pse usvoje - u tome je problem. I nece nikad biti. Po gradu je poceo pravi pogrom, pale pse benzinom, kolju ih itd. Nivo kulture ovde, zna se, nije i najvisi, ali ipak, to se desava na periferiji, gde ima manje Rumuna i mnogo vise drugih sunarodnika. Sve u svemu, psima nema spasa, to vam jedan Rumunski drzavljanin garantuje. Ko je kriv? Po mom misljenju, svi i niko. Ko hoce da te pse spase, dobrodosao je da plati oko 700 evra i da ga odavde uzme. Zivot je surov za pse, ali ne sme niko zaboraviti da tih pasa ne bi bilo danas da smo mi bili pravi Evropljani. Nego nas strpali un Evropsku Uniju pa posle se cude sto njihova pravila ne vaze.

Slađana

pre 11 godina

Užas! Žao mi je izgubljenih ljudskih života, ali mi se diže kosa na glavi od ovakvog rešavanja problema. Pa je li moguće da je uvek lakše potamaniti, istrebiti, ubiti nego promeniti nešto u ljudskim glavama? Ovo mi liči na dodvoravanje biračkom telu u stilu: vidite vi kako smo mi odlučni i beskompromisni! A šta je bilo svih prethodnih godina? Kako je do ovoga došlo? Vlasti siromašnih država liče jedna na drugu. Je li smetaju životinje? Pa nema veze, pobićemo ih! Kad se opet namnože, opet ćemo ih pobiti... i sve tako za ljubav naših radnih ljudi i građana.

ana

pre 11 godina

Pa ljubitelji zivotinja potrudite se da uradite nesto po pitanju zbrinjavanja pasa lutalica, a nesamo da laprdate u prazno. U Evropi drustvo za zastitu zivotinja i te kako radi. Ni jednog psa lutalicu ne mozete videti na ulici.

Vojadžer

pre 11 godina

To nije rešenje problema. Za par godina će opet biti ista situacija. Odakle svi ti psi na ulici? Ljudi su ih izbacili jer ih mrzelo da se o njima staraju. Rešenje problema se nalazi u uzroku a ne na posledici. Sterilizacija i menjanje svesti kod ljudi. Život nije ******** a odnosi se i na pseći, ne samo na ljudski. Neverovatno koliko su ljudi u stvari zli.

Milan

pre 11 godina

Hoćete rešenje? Evo predloga.
Grad može da uhvati, steriliše i čipuje pse. Zatim ponudi na udomljavanje porodicama koje imaju uslove. Svako ko udomi psa ima pravo na oslobadjanje od nekog od poreza. Ukoliko pas pobegne, uhvate ga šinteri a vlasnik se ne javi u razumnom roku u azil dotičnog kazniti da retroaktivno plati sve čega je bio oslobodjen.

Saša

pre 11 godina

Jedina ispravna mera jeste sterilizacija pasa lutalica. Ovime se postižu dva cilja. Vremenom, prirodno pasa lutalica će biti sve manje, a sa druge strane i sterilisani psi postaju manje agresivni. Ovako ubiti 10.000 hiljada pasa lutalica mi izgleda kao pokolj. Da se razumemo tragedija je da je jedno dete umrlo od posledica ujeda pasa lutalica, ali za to je pre svega kriva država, koja se nije uhvatila u koštac sa problemom ranije. E onda na jedno loše (ne)delovanje, dodaju i drugo.

Srbi

pre 11 godina

Neeeeeeeeee, EVROPO REAGUJ. To sto imaju previse lutalica ne znaci da mora da ih poubijaju. Ako su u Uniji neka traze drugo humanije resenje i sredstva od Evrope kako bi izgradili centre za lutalice. I onda ih mogu i udomiti ili bilo sta drugo... Tako ce se bar i radna mesta nova otvoriti. Rumunijo zemljo masakra

djovani

pre 11 godina

to bi bio genocid najteze vrste. drzava je kriva za napade pasa, treba podici azile za zivotinje i brinuti se o njima.
ali ne, oni su isti kao i mi, za sve imaju para (sebi za luksuz) ali za najbolje duse na svetu ne.
pas je olicenje gazde ili onog ko se brine za njega.

kiza

pre 11 godina

I sta sad, trebalo je da se ceka da nekoliko ljudi umre da se nesto preduzme?

Ljubimac je pas koji se drzi u skladu za zakonom - povodac, korpa, itd. A dobermani, pitbulovi koji gazda seta okolo bez povoca i bez korpe nije nikakav ljubimac vec potencijalna opasnost za ostale ljude. Isto vazi i za lutalice.

Ana K.

pre 11 godina

Zlocin! Ne mogu da verujem da je to proslo! Nadam se da ce gradjani reagovati... Nisu ti kucici krivi sto su se razmnozili do tog broja, vec iskljucivo neodgovorna vlast, ali kao po obicaju sve se lomi na neduznima...

Daca

pre 11 godina

Ovo bi kod nas teško prošlo jer su lobiji zaštitnika životinja jači od onih koji treba da brinu o ljudima. U kvazi društvu imamo kvazi institucije . Da se takvi pitaju , u Srbiji bi bio otvoren mali milion azila u kojima bismo kao i do sada, skupljali životinje koje se nekontrolisano razmožavaju. Onda bi nam neko prodao priču kako je to prava stvar. Besmislica iza koje stoje neke čudne ideje.

mirko

pre 11 godina

Svi vi koje je ova vest zgrozila mogli biste da se udružite i udomite svako po bar jednog psa lutalicu. Verujem da biste taklo pomogli rešenju problema.

Međutim, takođe verujem da je vama lakše da pišete i osuđujete, nego da preuzmete jednu tako jednostavnu obavezu - kućnog ljubimca koji će vam na vašu ljubav uzvratiti ljubavlju.

U mojoj kući je pas uvek bio prisutan, kao što je to slučaj i sada, a bilo bi lepo da i vi pređete sa reči na dela i organizujete se u cilju pokretanja inicijative za udomljavanje rumunskih pasa lutalica.

NE

pre 11 godina

Ovo mi liči na horor. Poubijati tolike pse od kojih je možda samo desetina stvarno opasna. Ostali su gradske lutalice koje samo mrko da pogledaš pobegnu. I to se nikada ne bi desilo u nekoj razvijenoj evropskoj zemlji. Zašto su ljudi u Rumuniji ovo dozvolili. Verovatno to pokazuje stupanj svesti na kome se narod nalazi. Sutra će se tako ponašati prema nekom ili nečemu drugom. I to pokazuje koliko život, pa ma čiji bio ne vredi ništa. Treba ih naterati da ih sterilišu, čuvaju u azilima, a i udome. Eutanazija NE, NE, NE, i nikada. I prvi put čujem da postoji lobi za zaštitu životinja. Sve jedno, nazovite to i tako, ali ovde su samo ljudi koji vole životinje, i nisu nikakav lobi. Trebalo bi da se društva za zaštitu životinja pozabave ovim, na kraju Rumunija je u EU, hoće li oni zažmuriti na ovu strahotu?

Sinisa

pre 11 godina

Uzas! Pa zar ne mogu po EU standardima da sterilisu redom pse i da time ogranice broj? Cak i da to rade studenti, bolje je dati ikakvu sansu zivotu nego nikakvu.

Vita jela, zelen bor

pre 11 godina

Ko se to prenamnozio - ljudi ili psi?
Ko se prenamnozio - mravi ili bioloski otpad?
itd...

Covek je narusio eko-sistem i pokusava da kroz kontrolu, brojnost populacija povrati balans ali je tesko kontrolisati sve faktore.
Priroda bi to vrlo brzo resila sama.
Zato nista nije slucajno. Zato ova planeta ne moze da propadne.

Stefan

pre 11 godina

Ovo sigurno nije najbolje resenje za problem prevelikog broja lutalica. Ali interesuje me kad ce kod nas nesto da se uradi po tom pitanju! Ne mozes da prosetas gradom a da neko kuce ne zalaje na tebe, ne smes biciklom ili motorom da prodjes a da te ne pojure. Imam stene zlatnog retrivera i svaki put kada idemo da setamo razmisljam o tome kako ce neko kuce da ga napadne, ne zato sto sam opsednut time nego zato sto se to vec desavalo. Treba poraditi malo na tome, ali svakako ih ne treba ubijati.

nemanja

pre 11 godina

sada sam dosao sa posla, radio trecu, nazalost oko pola dva me je pozvala supruga da mi javi da je copor lutalica uleteo u obor i udavio jedno jare mladu kozicu i jednu ovcu, sada moje dete nece imati sveze kozije mleko, znam da mi mnogi nece verovati. ko ce meni da nadoknadi stetu. i pitam sve vas koji su protiv ovoga zasto ne nahrane te kerove da ne diraju posten svet???? naravno da podrzavam ovu inicijativu i licno cu svaku lutalicu ubuduce da ubijem koju vidim u svom dvoristu.

nenad009

pre 11 godina

@

Pre neko vece na Vracaru neka maca se sakrila ispod kola, verovatno mala maca. Oko ponoci se skupilo oko 15ak minimum prilicno besnih pasa oko kola, koji su urlali, ali je nisu izvukli. Bili su maltene skakali po kolima. Ne mislim da treba izvrsiti eutanaziju, ali ovo mora da se resi, ko ne vidi ovo kao veliki problem nije realan. Volim i ja zivotinje, ali mora neki red da se uvede, evo vi koji volite toliko zivotinje recite kako i sprovedite to u delo.
(tuga i cemer, 11. septembar 2013 10:06)

Valjda je logicno da prvo pocne da se uvodi neki red medju ljudima a tek posle izmedju ljudi i zivotinja. Ljudi su stetocine a ne zivotinje!

Babin_zub

pre 11 godina

Imam ja resenje,i veoma je jednostavno: svi vi "ljubitelji" pasa da usvojite po jedno,dva pseta. I psi spaseni,obezbedjeni im hrana i smestaj, a vi srecni jer imate ono sto volite.

Mucek

pre 11 godina

A zasto se ne kaznjavaju ljudi koji napustaju zivotinje?!? Jadna zivotinja nije nista skrivila, niti ima zlo u sebi. Jedina zivotinja sto ima zlo u sebi je sam covjek koji se igra velikog gospodara a zapravo je najveca smetnja na planetu...

bg

pre 11 godina

@Mirko
E, pa Mirko nije da mi samo ovde laprdamo i izigravamo humane ljude. Ja sam prošle godine pripitomila kucu sa ulice, hranila je tri meseca i sprijateljila se sa njom. Živim u zgradi sa zajedničkim dvorištem. Pozvali su komunalnu službu, koje sam jednom oterala, drugi put je ona pobegla, ali treći put nisam mogla da je spasem. Odneli su je. Ovo samo kao informacija da ne pišemo samo a ne bi se prihvatili čuvanja ni kučeta ni mačeta. Ja bih i te kako, ali sam ostala i bez kućnog mačora koga sam čuvala više od 4 godine. Shvatam da se u zgradi poštuju neka pravila, ali ljudi rade šta im se prohte. Ona nikome nije smetala, bila je samo mlada i razigrana. Ne bi ujela nikoga. Išla je za ženom koja živi u zgradi i svaki dan je šetala bebu, koja je volela da vidi avu, ali neki ljudi ne mogu da vide ni kuče ni mače.

fekete diablo

pre 11 godina

Sta kod nas treba da se desi da neko pocne ovako da razmislja.
Ako ex-vlasnici nisu bili sposobni da brinu o njima, ako drzava ne moze da ih sterilise pa bar mogu da ih eliminisu...

Jk

pre 11 godina

A sto ljubitelji zivotinja poput Stefana kupuju pedgriranu stenad umesto da usvoje neku kucu koja je sama? Kad bi svi tako radili, ne bi bilo lutalica koje toliko plase Stefana.

The

pre 11 godina

"Celu priču pokrenula je smrt četvorogodišnjeg dečaka, nakon ujeda pasa lutalica." zamolio bih sve da obrate paznju na ovu recenicu u tekstu! Zar je zivot pasa vredniji od zivota deteta?
Prosle godine ispred moje zgrade na NBG copr pasa je izujedao devojcicu od 4 godine, prst su joj otkinuli. Stavite se u taj polozaj da Vam pas otkine prst sa ruke, pa onda komentarisite...

Jelena

pre 11 godina

Najstrasnije je sto je to ogroman biznis za veterinare koji se time bave, jer od drzave dobijaju pare, pa u njihovim rukama, osim lutalica, zavrse svi psi koji im dopadnu saka, znaci i koji nisu lutalice, nego se slucajno zateknu u pogresno vreme na pogresnom mestu - bez vlasnika.

Deki

pre 11 godina

Ubistvo pasa je uzasno, ali moram da primetim i da tim psima nije mesto na ulicama.
Treba napraviti sklonista za pse, ocistiti od parazita i sterilisati. A dobri ljudi koji ih sada hrane po parkovima i ulicama nek istu tu hranu odnesu u sklonista. I daju jos nesto i u parama
Tek tada ce se pokazati sva humanost tih obazavaoca pasa, ni 10% ovih sto se javljaju i staju u zastitu se nikad nece pojaviti, jer oni ni do sada nisu hranili lutalice, samo su bacali smece iz kuce

acinic

pre 11 godina

Pa to rade i kod nas fasisti! Uspavljuju pse ljudi bez duse i morala!!! Takva poruka se salje. Da mi nismo humano drustvo. Stop fasizmu protiv pasa lutalica! Svaki problem moze da se resi humano a ne ubistvima!!!

proxima centauri

pre 11 godina

odlično rešenje, podrška
(vidosav, 12. septembar 2013 08:53)

Vas komentar me je rastuzio . Pitam se otkud takav odnos prema psima.

Mislim da je, kao i u svemu drugom u zivotu, razlog nepoznavanje. Vi NIKAD niste ni pokusali da u psu vidite zivo bice koje ima POSEBAN odnos prema coveku.
Na neki nacin mi je i zao, jer ne znate sta propustate.

Ljubav psa je vrsta ljubavi koju niko drugi ne moze da vam pruzi. On se SVAKI put obraduje kad vas vidi. On je UVEK tuzan kad niste tu. Kada ste zabrinuti on se "muva" oko vas, donosi papuce, izvodi raznorazne mariftluke dok god se ne nasmejete. Ako mu to ne uspe, on legne kraj vasih nogu i uzdahne, kao da su mu sve ladje potonule, spreman da preuzme deo vasih briga na svoje malo, toplo, psece srce.

Probajte. Sprijateljite se sa lutalicom iz kraja. Pomilujte je, dajte joj da jede. Pogledajte u njene zahvalne oci . Osetite srecu koju oseca zato sto ste vi (covek) pored njega. On nije bice koje moze da bude to sto jeste, ako covek nije kraj njega.

Jedino tuznije od usamljenog psa, je usamljen covek.

Angie

pre 11 godina

@tuga i cemer - npr otvoriti van grada nekoliko azila, nesto kao vrt za pse, zaposliti ljude, srediti i obezbediti prostor, pronaci sponzore koji bi pomogli akciju, napraviti vikend edukativne izlete u kojima bi deca i odrasli posecivali azile i edukovali se o psima, sterilisati kuce i uvesti OGROMNE kazne za svakog napustenog ljubimca! ovo nije neizvodljivo ali je izgleda lakse masovno pobiti pripadnike neke vrste nego pronaci resenje!

vlasnik psa

pre 11 godina

A kad ce kod nas??? Kad ce vec jednom da se sprovode zakoni i da se kaznjavaju vlasnici pasa koji ih setaju bez povodca tamo gde ne treba. Zasto svi mi koji smo revnosni moramo da se traumiramo kad naidjemo na pse ciji vlasnici nisu normalni ili kad naidjemo na lutalice. I zasto reagujemo (parcijalno) samo kad neko dete ili trudnica bude iskasapljeno... Nisu psi krivi, ljudi su krivi. Ljudi moraju da se kaznjavaju, a situacija sa psima mora da se resi! Eutanazija je humanija nego kad neki bolesni umovi poshize i bace neki otrov da bi kao ubili lutalice (a posle dodju druge lutalice), a do tog otrova moze da dodje i pas na povodcu a i neko dete koje se tu igra...

zlocko

pre 11 godina

Ja sam pre mesec dana uzeo malo,zuto kuce sa ulice...bilo mi ga je mnogo zao,eno ga sad u selu sa kucetom koje smo imali tu od ranije i sa macorom,svi se lepo slazu,big happy family :) na stranu to,kada bi svako ko moze i ko voli zivotinje udomio bar jedno mace ili kuce sa ulice,ucinio bi jedno prelepo delo. Da vidite samo taj zahvalan pogled,kad vidi da ima hranu,negu veterinara i toplo suvo mesto za spavanje na kojem ne kisne :)

lala

pre 11 godina

@Branislave, ako su ti smešni ti komentari, da li bih mogla da čijem tvoj predlog šta bi ti uradio po pitanju prevelikog broja napuštenih pasa?

Ne u EU

pre 11 godina

Nije to zbog siromaštva u Rumuniji. Primera radi, Švajcarski parlament je letos odbio da zabrani lov na mačke lutalice! U Švajcarskoj možete uzeti pušku i ubijati ih iz zabave, potpuno legalno. http://forcechange.com/67875/condemn-swiss-parliament-for-refusing-to-pass-cat-hunting-ban/

zoki

pre 11 godina

A kada ce ljudi prestati da ubijaju komarce i vrse genocid nad tim divnim stvorenjima....Evo ja dopustam da me komarci grizu celo leto....humanost pre svega....

Prolaznik

pre 11 godina

"Celu priču pokrenula je smrt četvorogodišnjeg dečaka, nakon ujeda pasa lutalica." zamolio bih sve da obrate paznju na ovu recenicu u tekstu! Zar je zivot pasa vredniji od zivota deteta?
Prosle godine ispred moje zgrade na NBG copr pasa je izujedao devojcicu od 4 godine, prst su joj otkinuli. Stavite se u taj polozaj da Vam pas otkine prst sa ruke, pa onda komentarisite...
(The, 12. septembar 2013 11:12)

Od mog poznanika dete je umrlo od ujeda pčele..... Zar je život pčele važniji od života deteta..... Istrebimo sve pčele.

Muka mi je više od guranja dece u prvi plan, i ja imam dete pa pazim na njega... da su ti pazili na četvorogodišnje dete verovatno ga psi ne bi izujedali i pitanje je ko je kriv za toliko broj lutalica, kada je rumunija dobila nekoliko miliona evra iz EU fonda da reši to pitanje.

vitez

pre 11 godina

odlično rešenje, podrška
(vidosav, 12. septembar 2013 08:53)


ove strasne vesti imaju i dobru stranu - psihopate odmah krecu da se javljaju, pa mozes da utvrdis od koga treba da se cuvas!

aha

pre 11 godina

U civilizovanom svetu sinteri ni ne postoje, samo azili za pse. A zamislite, uopste nema lutalica na ulici. Krvav mentalitet Balkanski (i svega sto je Balkanu blizu).
(modesty, 11. septembar 2013 10:01)

Da, daaa! A sta misjis da se dogadja zivotinji u azilu koju niko nece da usvoji???? Prosto: EUTANAZIJA!! Ne mogu je vecno cuvati jer svakog dana pristizu druge.

joca

pre 11 godina

a sto krecete s kraja, pa prvi krivci su ljubitelji zivotinja i kuckari sto ih razmnozavaju, mislite li da se svako stene radja bez greske, mislite li da ih takve ne odbacuju, mislite li da uvek uspeju da prodaju svu stenad, mislite li da ljudi koji vole kuce i mace ne izbacuju iste kad im dosade, zasto komunalna ne radi svoj posao, kog su ih djavola zaposljavali, jednom sam ih video u 5 i 15 ispred moje zgrade, dosli da nam kazu da ne smemo da igramo basket pre 5... cinjenice su sledece: psi su se namnozili, zime su blage tako da im se ne smanjuje broj, napadaju decu i ljude (mogu i da ubiju), prenose zaraze, prema tome ovakav nacin smanjivanja njihovog broja je neminovnost, umesto da apelujete da se u sistemu nesto promeni (uzrok) vi kidisete na neophodne privremene mere (posledica)

schmilo

pre 11 godina

Nikad nisam bio ozbiljno ujeden od psa lutalice ali sam bio "gricnut" vise puta, preko farmerki na svu srecu. Uglavnom su to bile maskote iz kraja, kerovi koji svi hrane i koji sluze ljudima za razonudu njihovih pasa. Da se ne lazemo, ja volim zivotinje i drzao bih kera samo da imam uslove. Ali, ne trebaju gradjani da trpe zato sto su prethodne vlasti zakazale u resavanju problema. Ne zvuci lepo da se pobije toliko pasa ali je izgleda neophodno.
Kod nas bi ja to uradio na sledeci nacin. Organizujes ljude da pokupe kerove u pripremljene azile, sterilises ih i sacekas dva meseca da se nadje usvojitelj. Ako se niko ne pojavi, sta da ti kazem... Ako ipak neko usvoji psa, cipujes psa za slucaj da ga izbace na ulicu.Ako ga izbace, odalamis im takvu kaznu da se puse.

Konstantin

pre 11 godina

Može se nekome dopasti ovaj način rešavanja problema ili ne, ali smatram da je ovo jedini racionalan, efikasan i trajan način rešavanja problema lutalica. Naravno da treba kažnjavati neodgovorne vlasnike, to treba da bude pvi korak, ali kada je problem već nastao, ovaj mora da bude sledeći. Pogledajte šta se dešava u svim većim gradovima kod nas, broj lutalica je alarmantan. Volim i ja pse, ali su lutalice opasne ne samo zbog mogućih napada na ljude i kućne ljubimce, već i zbog toga što prenose zaraze. Ne razumem romantičarske poglede na lutalice od strane komentatora, došlo je vreme kada su psi postali važniji od ljudi, a već odavno jedu bolju hranu od nas. Možemo valjda nešto naučiti i od Rumuna...

Old Shatterhand

pre 11 godina

volim zivotinje.

dakle, ovde je rec a eliminisanju pasa sa ulica. dakle, za sve faze su vam potrebne pare i time nista novo nisam rekao, pa tako da vidimo:

1. izlazak na teren - platiti ljudsku snagu, strucnost i gorivo sa obezbedjenim vozilima, koja su naravno prilagodjeni prevozu pasa,

2. obezbediti veterinare - znam da EU fondovi placaju sterilisanje - zaboravio sam cenu po pasu, lepo se zaradjuje i kod nas s tim poslom

3. ako su tacke 1. i 2. obavljeni, pse u prihvatilista ukoliko ih mogu sve primiti.???

4. ko ce tim zivotinjam obezbedjivati hranu, vodu, cistocu, prostor za drzanje, veterinarsku brigu itd. ???

5. SVE OVO KOSTA I ZATO PODRZAVAM OVO. OVO NIJE ANIMAL PLANET NEGO JE BALKAN ANIMAL PLANET, NA ZALOST.

Ukoliko nesto nisam izbrojio i kosta, pa onda je jos losija prognoza predstoji da se ovi psi svasu i da se udome.

Istina

pre 11 godina

Podržavam u potpunosti. Znam šta zanči voleti psa. Obožavam svog psa. Dao bih sve za njega. nikada, ali nikada ga ne bih napustio.
Lutalice su problem koji mora da se reši i podržavama njihovo eliminisanje sa ulica.

tuga

pre 11 godina

Teško da će se prostačke navike balkanaca promeniti, kao averzija prema sterilizaciji, i brutalno izbacivanje životinja na ulicu.

Ali jedna stvar koja bi doprinela da se ukloni problem koji obično mobiliše narod na ovakve brutalnosti ("pas napao dete/trudnicu") je da se u osnovnim školama uvede OBAVEZNO druženje sa životinjama, da se deca koja bi celog života nosila sa sobom strah upravo sa istim suoče. Jer, sigurno ih to neće naučiti roditelji koji se sami nisu suočili sa sopstvenim traumama. Time bi se rešio barem mali deo problema.

ja

pre 11 godina

nenade, ti nisi ljubitelj svog rasnog psa,ti si samo ljubitelj statusa i pogleda koji ti on donosi. ja sam imala psa mesanca,uzetog kao stene sa ulice i gle cuda,ziveo je kao i taj tvoj u loju i krevetu i doziveo 17 godina,a bio je obicni orasacki gonic kokosaka. po cemu su rasni psi bolji od ostalih? po tome sto su lepsi,pametniji, suplji. muka mi je od vas rasista. ti ne zasluzujes tog psa kojeg si kupio,los si covek! svaka zivotinja ima prava da zivi,sto ne bih rekla za ljude!

schmilo

pre 11 godina

(Zoran V., 11. septembar 2013 17:20)
Slazem se s tobom u potpunosti. Ti metuzalemi i kod nas skrivaju pse od sintera pa ih posle samo izbace na ulicu. Jos sam primetio da stavljaju ogrlice kerovima koji nisu sterilisani da bi zavarali sintere.
Nema ovde sanse da se problem resi u skorijoj buducnosti.

Nenad

pre 11 godina

Ja sam ljubitelj svog rasnog psa. On živi kao bubreg u loju i ima sve. Lutalice nikako ne volim i mnogo mi smetaju. Skupljaju se u čopore i napadju ljude i vlasničke pse. Stalno zovem šintere da ih pokupe, ali oni u Beogradu ne rade svoj posao. Uzimaju ih i opet vraćaju. Strašno.
Ja bih najviše voleo kad bi sklonili sve lutalice sa ulica da ljudi mogu normalno da žive.

humanost se isplati

pre 11 godina

Mnogi ljudi bi sigurno pomogli i novcano i volonterski da omoguce psima bolju buducnost. Niko nece da finansira ovakve prizore.

humano resenje

pre 11 godina

Postoji praksa u neogradjenim mestima da se sterilisani i cipovani psi vrate na mesto gde su ziveli, gde treba da kontrolisu svoju teritoriju da ne dodju novi psi (ili kojoti i lisice) koji nisu pripitomljeni.

Nenad

pre 11 godina

@ja

Svako zaslužuje ono što mu pripada. Ti zaslužuješ tog mešanca, ja zaslužujem mog rasnog psa. To što sam ja imao novac da ga kupim je moja stvar i moj novac. Ja nemam problem u glavi što ti držiš lutalicu sa ulice, ali ti izgleda imaš problem što ja imam šampionskog psa.

Lav

pre 11 godina

Po komentarima se vidi koliko losih ljudi zivi u ovoj zemlji. Zalosno. Egoisticni, bez srca, misle samo na sebe. Takvi ne vole ni ljude ni zivotinje. Psi su divna bica, ali uzaludno je to objasnjavati ljudima koji misle da se planeta okrece samo zbog njih. Kako je lako odlucivati o tudjoj smrti. Sta vam je u glavama? U srcu ako ga imate? Uvek bih pre pomogao psu sa ulice nego takvim ljudima, jer i pseci zivot vise vredi od zivota loseg coveka.

Lav

pre 11 godina

I jos jedna stvar, dete nije umrlo od ujeda lutalice, vec je uslo u ogradjeno dvoriste koje su cuvali psi. To je rezultat zvanicne istrage. Mada neki mediji izvestavaju da je decak ubijen, a da se ovom pricom samo pokrivaju ubice. Imate na rumunskim portalima detaljnije...

Maca

pre 11 godina

Bože pomozi,kakva odvratna stvar izvršiti eutanziju jadnih pasa,toje tako bolno za mene ,nemojte molimvas to da radite,pa kuce su jedna mila i draga stvorenja ,kako možete ,pa nemate ni srca ni duše,kuce su nedužna stvorenja,krivi su njihovi nekadašnji vlasnici što ih izbacuju na ulicu ni oni nemaju srca kada mogu da ih izbace da gladuju jadni ,nesretni,nadam se da se eutanzija neće desiti.

Daca

pre 11 godina

Ovo bi kod nas teško prošlo jer su lobiji zaštitnika životinja jači od onih koji treba da brinu o ljudima. U kvazi društvu imamo kvazi institucije . Da se takvi pitaju , u Srbiji bi bio otvoren mali milion azila u kojima bismo kao i do sada, skupljali životinje koje se nekontrolisano razmožavaju. Onda bi nam neko prodao priču kako je to prava stvar. Besmislica iza koje stoje neke čudne ideje.

Иван

pre 11 godina

Животиња јесте створена да служи човеку али не може се тек тако убити на хиљаде паса.

Нису они пали с Марса у Букурешт већ су се котили деценијама и о томе људи нису водили рачуна. Да су пси благовременом и плански стерилисани у претходних 20ак година, не би их било толико.

Пошто су били немарни према том проблему, сада би град Букурешт требало да издвоји новац и да те псе стерилише и смести по азилима док не мајкају природном смрћу, ма колико да кошта јер су сами криви за толики број паса...

nenad009

pre 11 godina

@

Pre neko vece na Vracaru neka maca se sakrila ispod kola, verovatno mala maca. Oko ponoci se skupilo oko 15ak minimum prilicno besnih pasa oko kola, koji su urlali, ali je nisu izvukli. Bili su maltene skakali po kolima. Ne mislim da treba izvrsiti eutanaziju, ali ovo mora da se resi, ko ne vidi ovo kao veliki problem nije realan. Volim i ja zivotinje, ali mora neki red da se uvede, evo vi koji volite toliko zivotinje recite kako i sprovedite to u delo.
(tuga i cemer, 11. septembar 2013 10:06)

Valjda je logicno da prvo pocne da se uvodi neki red medju ljudima a tek posle izmedju ljudi i zivotinja. Ljudi su stetocine a ne zivotinje!

NE

pre 11 godina

Ovo mi liči na horor. Poubijati tolike pse od kojih je možda samo desetina stvarno opasna. Ostali su gradske lutalice koje samo mrko da pogledaš pobegnu. I to se nikada ne bi desilo u nekoj razvijenoj evropskoj zemlji. Zašto su ljudi u Rumuniji ovo dozvolili. Verovatno to pokazuje stupanj svesti na kome se narod nalazi. Sutra će se tako ponašati prema nekom ili nečemu drugom. I to pokazuje koliko život, pa ma čiji bio ne vredi ništa. Treba ih naterati da ih sterilišu, čuvaju u azilima, a i udome. Eutanazija NE, NE, NE, i nikada. I prvi put čujem da postoji lobi za zaštitu životinja. Sve jedno, nazovite to i tako, ali ovde su samo ljudi koji vole životinje, i nisu nikakav lobi. Trebalo bi da se društva za zaštitu životinja pozabave ovim, na kraju Rumunija je u EU, hoće li oni zažmuriti na ovu strahotu?

Srbi

pre 11 godina

Neeeeeeeeee, EVROPO REAGUJ. To sto imaju previse lutalica ne znaci da mora da ih poubijaju. Ako su u Uniji neka traze drugo humanije resenje i sredstva od Evrope kako bi izgradili centre za lutalice. I onda ih mogu i udomiti ili bilo sta drugo... Tako ce se bar i radna mesta nova otvoriti. Rumunijo zemljo masakra

kiza

pre 11 godina

I sta sad, trebalo je da se ceka da nekoliko ljudi umre da se nesto preduzme?

Ljubimac je pas koji se drzi u skladu za zakonom - povodac, korpa, itd. A dobermani, pitbulovi koji gazda seta okolo bez povoca i bez korpe nije nikakav ljubimac vec potencijalna opasnost za ostale ljude. Isto vazi i za lutalice.

Ana K.

pre 11 godina

Zlocin! Ne mogu da verujem da je to proslo! Nadam se da ce gradjani reagovati... Nisu ti kucici krivi sto su se razmnozili do tog broja, vec iskljucivo neodgovorna vlast, ali kao po obicaju sve se lomi na neduznima...

modesty

pre 11 godina

Svakako mucki pobijte hiljade pasa ali nemojte obrazovati narod, civilizovati ga, da se pocne odgovorno ponasati prema zivotinjama, da ih ne bacaju na ulicu, da ih ne sterilisu i da ih, sto je najvaznije, ne maltretiraju na ulici toliko da ti psi pocnu mrziti ljude. Svakako je bolje napraviti masovni pokolj da se ceo svet zgrazava. U civilizovanom svetu sinteri ni ne postoje, samo azili za pse. A zamislite, uopste nema lutalica na ulici. Krvav mentalitet Balkanski (i svega sto je Balkanu blizu).

Slađana

pre 11 godina

Užas! Žao mi je izgubljenih ljudskih života, ali mi se diže kosa na glavi od ovakvog rešavanja problema. Pa je li moguće da je uvek lakše potamaniti, istrebiti, ubiti nego promeniti nešto u ljudskim glavama? Ovo mi liči na dodvoravanje biračkom telu u stilu: vidite vi kako smo mi odlučni i beskompromisni! A šta je bilo svih prethodnih godina? Kako je do ovoga došlo? Vlasti siromašnih država liče jedna na drugu. Je li smetaju životinje? Pa nema veze, pobićemo ih! Kad se opet namnože, opet ćemo ih pobiti... i sve tako za ljubav naših radnih ljudi i građana.

fekete diablo

pre 11 godina

Sta kod nas treba da se desi da neko pocne ovako da razmislja.
Ako ex-vlasnici nisu bili sposobni da brinu o njima, ako drzava ne moze da ih sterilise pa bar mogu da ih eliminisu...

djovani

pre 11 godina

to bi bio genocid najteze vrste. drzava je kriva za napade pasa, treba podici azile za zivotinje i brinuti se o njima.
ali ne, oni su isti kao i mi, za sve imaju para (sebi za luksuz) ali za najbolje duse na svetu ne.
pas je olicenje gazde ili onog ko se brine za njega.

acinic

pre 11 godina

Pa to rade i kod nas fasisti! Uspavljuju pse ljudi bez duse i morala!!! Takva poruka se salje. Da mi nismo humano drustvo. Stop fasizmu protiv pasa lutalica! Svaki problem moze da se resi humano a ne ubistvima!!!

tuga i cemer

pre 11 godina

Pre neko vece na Vracaru neka maca se sakrila ispod kola, verovatno mala maca. Oko ponoci se skupilo oko 15ak minimum prilicno besnih pasa oko kola, koji su urlali, ali je nisu izvukli. Bili su maltene skakali po kolima. Ne mislim da treba izvrsiti eutanaziju, ali ovo mora da se resi, ko ne vidi ovo kao veliki problem nije realan. Volim i ja zivotinje, ali mora neki red da se uvede, evo vi koji volite toliko zivotinje recite kako i sprovedite to u delo.

proxima centauri

pre 11 godina

Covek, konj i pas su vekovni trio. Vremenom je konja zamenio automobil, a pas je i dalje tu. Covekov odani pratilac i prijatelj.
Onaj koji na pet metara razlikuje dobru od lose osobe.

Za sve sto psi lutalice urade, kriv je covek. On je uzeo psa, preuzeo odgovornost, a onda ga izbacio na ulicu , posto se "izigrao".
Bez coveka, psi su copor, pa se tako i ponasaju.

Ja ne znam da li Rumuni ovo moraju da urade, pa ne bih da sudim. Znam samo da me moj pas oraspolozi i kad sam najtuznija, da cuva dete u meni koje voli da se igra, i da ne znam ko ce biti ljudi koji mogu da izdrze to, da pobiju tolike pse, i vide tolike uplasene psece oci.

Saša

pre 11 godina

Jedina ispravna mera jeste sterilizacija pasa lutalica. Ovime se postižu dva cilja. Vremenom, prirodno pasa lutalica će biti sve manje, a sa druge strane i sterilisani psi postaju manje agresivni. Ovako ubiti 10.000 hiljada pasa lutalica mi izgleda kao pokolj. Da se razumemo tragedija je da je jedno dete umrlo od posledica ujeda pasa lutalica, ali za to je pre svega kriva država, koja se nije uhvatila u koštac sa problemom ranije. E onda na jedno loše (ne)delovanje, dodaju i drugo.

Sinisa

pre 11 godina

Uzas! Pa zar ne mogu po EU standardima da sterilisu redom pse i da time ogranice broj? Cak i da to rade studenti, bolje je dati ikakvu sansu zivotu nego nikakvu.

nemanja

pre 11 godina

sada sam dosao sa posla, radio trecu, nazalost oko pola dva me je pozvala supruga da mi javi da je copor lutalica uleteo u obor i udavio jedno jare mladu kozicu i jednu ovcu, sada moje dete nece imati sveze kozije mleko, znam da mi mnogi nece verovati. ko ce meni da nadoknadi stetu. i pitam sve vas koji su protiv ovoga zasto ne nahrane te kerove da ne diraju posten svet???? naravno da podrzavam ovu inicijativu i licno cu svaku lutalicu ubuduce da ubijem koju vidim u svom dvoristu.

mik

pre 11 godina

Ovo sto je rumunski parlament odlucio je likvidacija, istrebljenje ili kako god, pasa lutalica kako bi se zastitili ljudi a ne da bi se psima olaksale muke.

bg

pre 11 godina

@Mirko
E, pa Mirko nije da mi samo ovde laprdamo i izigravamo humane ljude. Ja sam prošle godine pripitomila kucu sa ulice, hranila je tri meseca i sprijateljila se sa njom. Živim u zgradi sa zajedničkim dvorištem. Pozvali su komunalnu službu, koje sam jednom oterala, drugi put je ona pobegla, ali treći put nisam mogla da je spasem. Odneli su je. Ovo samo kao informacija da ne pišemo samo a ne bi se prihvatili čuvanja ni kučeta ni mačeta. Ja bih i te kako, ali sam ostala i bez kućnog mačora koga sam čuvala više od 4 godine. Shvatam da se u zgradi poštuju neka pravila, ali ljudi rade šta im se prohte. Ona nikome nije smetala, bila je samo mlada i razigrana. Ne bi ujela nikoga. Išla je za ženom koja živi u zgradi i svaki dan je šetala bebu, koja je volela da vidi avu, ali neki ljudi ne mogu da vide ni kuče ni mače.

Vojadžer

pre 11 godina

To nije rešenje problema. Za par godina će opet biti ista situacija. Odakle svi ti psi na ulici? Ljudi su ih izbacili jer ih mrzelo da se o njima staraju. Rešenje problema se nalazi u uzroku a ne na posledici. Sterilizacija i menjanje svesti kod ljudi. Život nije ******** a odnosi se i na pseći, ne samo na ljudski. Neverovatno koliko su ljudi u stvari zli.

zoki

pre 11 godina

A kada ce ljudi prestati da ubijaju komarce i vrse genocid nad tim divnim stvorenjima....Evo ja dopustam da me komarci grizu celo leto....humanost pre svega....

Vita jela, zelen bor

pre 11 godina

Ko se to prenamnozio - ljudi ili psi?
Ko se prenamnozio - mravi ili bioloski otpad?
itd...

Covek je narusio eko-sistem i pokusava da kroz kontrolu, brojnost populacija povrati balans ali je tesko kontrolisati sve faktore.
Priroda bi to vrlo brzo resila sama.
Zato nista nije slucajno. Zato ova planeta ne moze da propadne.

Jelena

pre 11 godina

Najstrasnije je sto je to ogroman biznis za veterinare koji se time bave, jer od drzave dobijaju pare, pa u njihovim rukama, osim lutalica, zavrse svi psi koji im dopadnu saka, znaci i koji nisu lutalice, nego se slucajno zateknu u pogresno vreme na pogresnom mestu - bez vlasnika.

Stefan

pre 11 godina

Ovo sigurno nije najbolje resenje za problem prevelikog broja lutalica. Ali interesuje me kad ce kod nas nesto da se uradi po tom pitanju! Ne mozes da prosetas gradom a da neko kuce ne zalaje na tebe, ne smes biciklom ili motorom da prodjes a da te ne pojure. Imam stene zlatnog retrivera i svaki put kada idemo da setamo razmisljam o tome kako ce neko kuce da ga napadne, ne zato sto sam opsednut time nego zato sto se to vec desavalo. Treba poraditi malo na tome, ali svakako ih ne treba ubijati.

Babin_zub

pre 11 godina

Imam ja resenje,i veoma je jednostavno: svi vi "ljubitelji" pasa da usvojite po jedno,dva pseta. I psi spaseni,obezbedjeni im hrana i smestaj, a vi srecni jer imate ono sto volite.

ana

pre 11 godina

Pa ljubitelji zivotinja potrudite se da uradite nesto po pitanju zbrinjavanja pasa lutalica, a nesamo da laprdate u prazno. U Evropi drustvo za zastitu zivotinja i te kako radi. Ni jednog psa lutalicu ne mozete videti na ulici.

Nenad

pre 11 godina

Ja sam ljubitelj svog rasnog psa. On živi kao bubreg u loju i ima sve. Lutalice nikako ne volim i mnogo mi smetaju. Skupljaju se u čopore i napadju ljude i vlasničke pse. Stalno zovem šintere da ih pokupe, ali oni u Beogradu ne rade svoj posao. Uzimaju ih i opet vraćaju. Strašno.
Ja bih najviše voleo kad bi sklonili sve lutalice sa ulica da ljudi mogu normalno da žive.

The

pre 11 godina

"Celu priču pokrenula je smrt četvorogodišnjeg dečaka, nakon ujeda pasa lutalica." zamolio bih sve da obrate paznju na ovu recenicu u tekstu! Zar je zivot pasa vredniji od zivota deteta?
Prosle godine ispred moje zgrade na NBG copr pasa je izujedao devojcicu od 4 godine, prst su joj otkinuli. Stavite se u taj polozaj da Vam pas otkine prst sa ruke, pa onda komentarisite...

vlasnik psa

pre 11 godina

A kad ce kod nas??? Kad ce vec jednom da se sprovode zakoni i da se kaznjavaju vlasnici pasa koji ih setaju bez povodca tamo gde ne treba. Zasto svi mi koji smo revnosni moramo da se traumiramo kad naidjemo na pse ciji vlasnici nisu normalni ili kad naidjemo na lutalice. I zasto reagujemo (parcijalno) samo kad neko dete ili trudnica bude iskasapljeno... Nisu psi krivi, ljudi su krivi. Ljudi moraju da se kaznjavaju, a situacija sa psima mora da se resi! Eutanazija je humanija nego kad neki bolesni umovi poshize i bace neki otrov da bi kao ubili lutalice (a posle dodju druge lutalice), a do tog otrova moze da dodje i pas na povodcu a i neko dete koje se tu igra...

Istina

pre 11 godina

Podržavam u potpunosti. Znam šta zanči voleti psa. Obožavam svog psa. Dao bih sve za njega. nikada, ali nikada ga ne bih napustio.
Lutalice su problem koji mora da se reši i podržavama njihovo eliminisanje sa ulica.

Prolaznik

pre 11 godina

"Celu priču pokrenula je smrt četvorogodišnjeg dečaka, nakon ujeda pasa lutalica." zamolio bih sve da obrate paznju na ovu recenicu u tekstu! Zar je zivot pasa vredniji od zivota deteta?
Prosle godine ispred moje zgrade na NBG copr pasa je izujedao devojcicu od 4 godine, prst su joj otkinuli. Stavite se u taj polozaj da Vam pas otkine prst sa ruke, pa onda komentarisite...
(The, 12. septembar 2013 11:12)

Od mog poznanika dete je umrlo od ujeda pčele..... Zar je život pčele važniji od života deteta..... Istrebimo sve pčele.

Muka mi je više od guranja dece u prvi plan, i ja imam dete pa pazim na njega... da su ti pazili na četvorogodišnje dete verovatno ga psi ne bi izujedali i pitanje je ko je kriv za toliko broj lutalica, kada je rumunija dobila nekoliko miliona evra iz EU fonda da reši to pitanje.

vitez

pre 11 godina

odlično rešenje, podrška
(vidosav, 12. septembar 2013 08:53)


ove strasne vesti imaju i dobru stranu - psihopate odmah krecu da se javljaju, pa mozes da utvrdis od koga treba da se cuvas!

Danijela

pre 11 godina

Veliki sam ljutitelj pasa, imala sam jednog a uskoro uzimam drugog. Ujedale su me ponekada lutalice ali nije bilo nista strasno, desi se. Medjutim, u kraju gde sada zivim, a to je Zvezdara, ima previse pasa lutalica. Od toga da se ulicom ne moze proci od njih, preko toga da rasture smece svaku noc do toga da laju na sav glas po celu noc. Ne mozes nikog da nazoves i da se zalis, makar da ih sterilisu jer kazu niko nije odgovoran. Jedna od njih je,naravno, skotna. Sutra cu tuda trebati proci sa detetom, ja pitam kako?

Apelujem na nadlazne sluzbe ( koje god to bile ) da se konacno resi problem pasa lutalica u Beogradu da ne bi dosli u situaciju u kojoj se sada nalazi Rumunija!!!

Old Shatterhand

pre 11 godina

volim zivotinje.

dakle, ovde je rec a eliminisanju pasa sa ulica. dakle, za sve faze su vam potrebne pare i time nista novo nisam rekao, pa tako da vidimo:

1. izlazak na teren - platiti ljudsku snagu, strucnost i gorivo sa obezbedjenim vozilima, koja su naravno prilagodjeni prevozu pasa,

2. obezbediti veterinare - znam da EU fondovi placaju sterilisanje - zaboravio sam cenu po pasu, lepo se zaradjuje i kod nas s tim poslom

3. ako su tacke 1. i 2. obavljeni, pse u prihvatilista ukoliko ih mogu sve primiti.???

4. ko ce tim zivotinjam obezbedjivati hranu, vodu, cistocu, prostor za drzanje, veterinarsku brigu itd. ???

5. SVE OVO KOSTA I ZATO PODRZAVAM OVO. OVO NIJE ANIMAL PLANET NEGO JE BALKAN ANIMAL PLANET, NA ZALOST.

Ukoliko nesto nisam izbrojio i kosta, pa onda je jos losija prognoza predstoji da se ovi psi svasu i da se udome.

humanost se isplati

pre 11 godina

Mnogi ljudi bi sigurno pomogli i novcano i volonterski da omoguce psima bolju buducnost. Niko nece da finansira ovakve prizore.

Milan

pre 11 godina

Hoćete rešenje? Evo predloga.
Grad može da uhvati, steriliše i čipuje pse. Zatim ponudi na udomljavanje porodicama koje imaju uslove. Svako ko udomi psa ima pravo na oslobadjanje od nekog od poreza. Ukoliko pas pobegne, uhvate ga šinteri a vlasnik se ne javi u razumnom roku u azil dotičnog kazniti da retroaktivno plati sve čega je bio oslobodjen.

schmilo

pre 11 godina

(Zoran V., 11. septembar 2013 17:20)
Slazem se s tobom u potpunosti. Ti metuzalemi i kod nas skrivaju pse od sintera pa ih posle samo izbace na ulicu. Jos sam primetio da stavljaju ogrlice kerovima koji nisu sterilisani da bi zavarali sintere.
Nema ovde sanse da se problem resi u skorijoj buducnosti.

Mucek

pre 11 godina

A zasto se ne kaznjavaju ljudi koji napustaju zivotinje?!? Jadna zivotinja nije nista skrivila, niti ima zlo u sebi. Jedina zivotinja sto ima zlo u sebi je sam covjek koji se igra velikog gospodara a zapravo je najveca smetnja na planetu...

Ne u EU

pre 11 godina

Nije to zbog siromaštva u Rumuniji. Primera radi, Švajcarski parlament je letos odbio da zabrani lov na mačke lutalice! U Švajcarskoj možete uzeti pušku i ubijati ih iz zabave, potpuno legalno. http://forcechange.com/67875/condemn-swiss-parliament-for-refusing-to-pass-cat-hunting-ban/

Konstantin

pre 11 godina

Može se nekome dopasti ovaj način rešavanja problema ili ne, ali smatram da je ovo jedini racionalan, efikasan i trajan način rešavanja problema lutalica. Naravno da treba kažnjavati neodgovorne vlasnike, to treba da bude pvi korak, ali kada je problem već nastao, ovaj mora da bude sledeći. Pogledajte šta se dešava u svim većim gradovima kod nas, broj lutalica je alarmantan. Volim i ja pse, ali su lutalice opasne ne samo zbog mogućih napada na ljude i kućne ljubimce, već i zbog toga što prenose zaraze. Ne razumem romantičarske poglede na lutalice od strane komentatora, došlo je vreme kada su psi postali važniji od ljudi, a već odavno jedu bolju hranu od nas. Možemo valjda nešto naučiti i od Rumuna...

proxima centauri

pre 11 godina

odlično rešenje, podrška
(vidosav, 12. septembar 2013 08:53)

Vas komentar me je rastuzio . Pitam se otkud takav odnos prema psima.

Mislim da je, kao i u svemu drugom u zivotu, razlog nepoznavanje. Vi NIKAD niste ni pokusali da u psu vidite zivo bice koje ima POSEBAN odnos prema coveku.
Na neki nacin mi je i zao, jer ne znate sta propustate.

Ljubav psa je vrsta ljubavi koju niko drugi ne moze da vam pruzi. On se SVAKI put obraduje kad vas vidi. On je UVEK tuzan kad niste tu. Kada ste zabrinuti on se "muva" oko vas, donosi papuce, izvodi raznorazne mariftluke dok god se ne nasmejete. Ako mu to ne uspe, on legne kraj vasih nogu i uzdahne, kao da su mu sve ladje potonule, spreman da preuzme deo vasih briga na svoje malo, toplo, psece srce.

Probajte. Sprijateljite se sa lutalicom iz kraja. Pomilujte je, dajte joj da jede. Pogledajte u njene zahvalne oci . Osetite srecu koju oseca zato sto ste vi (covek) pored njega. On nije bice koje moze da bude to sto jeste, ako covek nije kraj njega.

Jedino tuznije od usamljenog psa, je usamljen covek.

Nenad

pre 11 godina

@ja

Svako zaslužuje ono što mu pripada. Ti zaslužuješ tog mešanca, ja zaslužujem mog rasnog psa. To što sam ja imao novac da ga kupim je moja stvar i moj novac. Ja nemam problem u glavi što ti držiš lutalicu sa ulice, ali ti izgleda imaš problem što ja imam šampionskog psa.

Maca

pre 11 godina

Bože pomozi,kakva odvratna stvar izvršiti eutanziju jadnih pasa,toje tako bolno za mene ,nemojte molimvas to da radite,pa kuce su jedna mila i draga stvorenja ,kako možete ,pa nemate ni srca ni duše,kuce su nedužna stvorenja,krivi su njihovi nekadašnji vlasnici što ih izbacuju na ulicu ni oni nemaju srca kada mogu da ih izbace da gladuju jadni ,nesretni,nadam se da se eutanzija neće desiti.

Angie

pre 11 godina

@tuga i cemer - npr otvoriti van grada nekoliko azila, nesto kao vrt za pse, zaposliti ljude, srediti i obezbediti prostor, pronaci sponzore koji bi pomogli akciju, napraviti vikend edukativne izlete u kojima bi deca i odrasli posecivali azile i edukovali se o psima, sterilisati kuce i uvesti OGROMNE kazne za svakog napustenog ljubimca! ovo nije neizvodljivo ali je izgleda lakse masovno pobiti pripadnike neke vrste nego pronaci resenje!

tuga

pre 11 godina

Teško da će se prostačke navike balkanaca promeniti, kao averzija prema sterilizaciji, i brutalno izbacivanje životinja na ulicu.

Ali jedna stvar koja bi doprinela da se ukloni problem koji obično mobiliše narod na ovakve brutalnosti ("pas napao dete/trudnicu") je da se u osnovnim školama uvede OBAVEZNO druženje sa životinjama, da se deca koja bi celog života nosila sa sobom strah upravo sa istim suoče. Jer, sigurno ih to neće naučiti roditelji koji se sami nisu suočili sa sopstvenim traumama. Time bi se rešio barem mali deo problema.

mirko

pre 11 godina

Svi vi koje je ova vest zgrozila mogli biste da se udružite i udomite svako po bar jednog psa lutalicu. Verujem da biste taklo pomogli rešenju problema.

Međutim, takođe verujem da je vama lakše da pišete i osuđujete, nego da preuzmete jednu tako jednostavnu obavezu - kućnog ljubimca koji će vam na vašu ljubav uzvratiti ljubavlju.

U mojoj kući je pas uvek bio prisutan, kao što je to slučaj i sada, a bilo bi lepo da i vi pređete sa reči na dela i organizujete se u cilju pokretanja inicijative za udomljavanje rumunskih pasa lutalica.

Zoran V.

pre 11 godina

Zivim u Bukurestu od 2000. godine. Ujeo me jednom pas, osim toga, samo sam par desetina puta morao opkoliti odredjene ulice da bih stigao kuci nocu. Psi su pravi problem zato sto ih stari ljudi skrivaju kada vlasti dodju da ih pokupe. Pa ih posle oslobode. Tradicionalno, Rumuni kada im se psi okote, stenad ostave na ulici. Sterilizacija ne moze da funkcionise posto se to vec pokusalo, ali se pare pokrale. Stavlja im se cip, sa vlasnikom, ali to nista ne vredi. Ja se ne slazem eutanazijom. Ali ne mogu biti saglasan ni time da nam umiru 4-godisnja deca na ulici. Resenje bi bilo da se svi psi usvoje. Nema medjutim 65.000 domova koji da te pse usvoje - u tome je problem. I nece nikad biti. Po gradu je poceo pravi pogrom, pale pse benzinom, kolju ih itd. Nivo kulture ovde, zna se, nije i najvisi, ali ipak, to se desava na periferiji, gde ima manje Rumuna i mnogo vise drugih sunarodnika. Sve u svemu, psima nema spasa, to vam jedan Rumunski drzavljanin garantuje. Ko je kriv? Po mom misljenju, svi i niko. Ko hoce da te pse spase, dobrodosao je da plati oko 700 evra i da ga odavde uzme. Zivot je surov za pse, ali ne sme niko zaboraviti da tih pasa ne bi bilo danas da smo mi bili pravi Evropljani. Nego nas strpali un Evropsku Uniju pa posle se cude sto njihova pravila ne vaze.

Deki

pre 11 godina

Ubistvo pasa je uzasno, ali moram da primetim i da tim psima nije mesto na ulicama.
Treba napraviti sklonista za pse, ocistiti od parazita i sterilisati. A dobri ljudi koji ih sada hrane po parkovima i ulicama nek istu tu hranu odnesu u sklonista. I daju jos nesto i u parama
Tek tada ce se pokazati sva humanost tih obazavaoca pasa, ni 10% ovih sto se javljaju i staju u zastitu se nikad nece pojaviti, jer oni ni do sada nisu hranili lutalice, samo su bacali smece iz kuce

joca

pre 11 godina

a sto krecete s kraja, pa prvi krivci su ljubitelji zivotinja i kuckari sto ih razmnozavaju, mislite li da se svako stene radja bez greske, mislite li da ih takve ne odbacuju, mislite li da uvek uspeju da prodaju svu stenad, mislite li da ljudi koji vole kuce i mace ne izbacuju iste kad im dosade, zasto komunalna ne radi svoj posao, kog su ih djavola zaposljavali, jednom sam ih video u 5 i 15 ispred moje zgrade, dosli da nam kazu da ne smemo da igramo basket pre 5... cinjenice su sledece: psi su se namnozili, zime su blage tako da im se ne smanjuje broj, napadaju decu i ljude (mogu i da ubiju), prenose zaraze, prema tome ovakav nacin smanjivanja njihovog broja je neminovnost, umesto da apelujete da se u sistemu nesto promeni (uzrok) vi kidisete na neophodne privremene mere (posledica)

schmilo

pre 11 godina

Nikad nisam bio ozbiljno ujeden od psa lutalice ali sam bio "gricnut" vise puta, preko farmerki na svu srecu. Uglavnom su to bile maskote iz kraja, kerovi koji svi hrane i koji sluze ljudima za razonudu njihovih pasa. Da se ne lazemo, ja volim zivotinje i drzao bih kera samo da imam uslove. Ali, ne trebaju gradjani da trpe zato sto su prethodne vlasti zakazale u resavanju problema. Ne zvuci lepo da se pobije toliko pasa ali je izgleda neophodno.
Kod nas bi ja to uradio na sledeci nacin. Organizujes ljude da pokupe kerove u pripremljene azile, sterilises ih i sacekas dva meseca da se nadje usvojitelj. Ako se niko ne pojavi, sta da ti kazem... Ako ipak neko usvoji psa, cipujes psa za slucaj da ga izbace na ulicu.Ako ga izbace, odalamis im takvu kaznu da se puse.

humano resenje

pre 11 godina

Postoji praksa u neogradjenim mestima da se sterilisani i cipovani psi vrate na mesto gde su ziveli, gde treba da kontrolisu svoju teritoriju da ne dodju novi psi (ili kojoti i lisice) koji nisu pripitomljeni.

zlocko

pre 11 godina

Ja sam pre mesec dana uzeo malo,zuto kuce sa ulice...bilo mi ga je mnogo zao,eno ga sad u selu sa kucetom koje smo imali tu od ranije i sa macorom,svi se lepo slazu,big happy family :) na stranu to,kada bi svako ko moze i ko voli zivotinje udomio bar jedno mace ili kuce sa ulice,ucinio bi jedno prelepo delo. Da vidite samo taj zahvalan pogled,kad vidi da ima hranu,negu veterinara i toplo suvo mesto za spavanje na kojem ne kisne :)

ja

pre 11 godina

nenade, ti nisi ljubitelj svog rasnog psa,ti si samo ljubitelj statusa i pogleda koji ti on donosi. ja sam imala psa mesanca,uzetog kao stene sa ulice i gle cuda,ziveo je kao i taj tvoj u loju i krevetu i doziveo 17 godina,a bio je obicni orasacki gonic kokosaka. po cemu su rasni psi bolji od ostalih? po tome sto su lepsi,pametniji, suplji. muka mi je od vas rasista. ti ne zasluzujes tog psa kojeg si kupio,los si covek! svaka zivotinja ima prava da zivi,sto ne bih rekla za ljude!

Lav

pre 11 godina

Po komentarima se vidi koliko losih ljudi zivi u ovoj zemlji. Zalosno. Egoisticni, bez srca, misle samo na sebe. Takvi ne vole ni ljude ni zivotinje. Psi su divna bica, ali uzaludno je to objasnjavati ljudima koji misle da se planeta okrece samo zbog njih. Kako je lako odlucivati o tudjoj smrti. Sta vam je u glavama? U srcu ako ga imate? Uvek bih pre pomogao psu sa ulice nego takvim ljudima, jer i pseci zivot vise vredi od zivota loseg coveka.

lala

pre 11 godina

@Branislave, ako su ti smešni ti komentari, da li bih mogla da čijem tvoj predlog šta bi ti uradio po pitanju prevelikog broja napuštenih pasa?

Jk

pre 11 godina

A sto ljubitelji zivotinja poput Stefana kupuju pedgriranu stenad umesto da usvoje neku kucu koja je sama? Kad bi svi tako radili, ne bi bilo lutalica koje toliko plase Stefana.

Lav

pre 11 godina

I jos jedna stvar, dete nije umrlo od ujeda lutalice, vec je uslo u ogradjeno dvoriste koje su cuvali psi. To je rezultat zvanicne istrage. Mada neki mediji izvestavaju da je decak ubijen, a da se ovom pricom samo pokrivaju ubice. Imate na rumunskim portalima detaljnije...

aha

pre 11 godina

U civilizovanom svetu sinteri ni ne postoje, samo azili za pse. A zamislite, uopste nema lutalica na ulici. Krvav mentalitet Balkanski (i svega sto je Balkanu blizu).
(modesty, 11. septembar 2013 10:01)

Da, daaa! A sta misjis da se dogadja zivotinji u azilu koju niko nece da usvoji???? Prosto: EUTANAZIJA!! Ne mogu je vecno cuvati jer svakog dana pristizu druge.