Subota, 05.01.2013.

16:50

Zimska služba kakvu biste poželeli

Izvor: B92

Zimska služba kakvu biste poželeli IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

75 Komentari

Sortiraj po:

swedenonline

pre 12 godina

Vidim da neki zagovaraju i opravdavaju mogucnost za padavinu kao opravdanje za ulaganje u snow-blower?

Nekako pogresno, snöslunga na svedskom ili snow-blower je izduvavac snega, nimalo komplikovana niti skupa masina. Stiga i Huskvarna su dve od firmi koje ih prave za kucnu upotrebi i vesta je u vlasnistvu vlasnika kuca sa dubljim prilazom sa ulice, koliko i kosilica za travu.

http://www.varuhuset.se/1stegssnoslungor.htm


Elektricne za domacinstva od 100-150 € a motorne od 500.
Elem, sto bi Svedjani rekli, netreba csto ali je dobro za imati :)


Dakle, grtalica zgrce sneg i to nije na snimku koji je prikazan. Snow-bloweri postoje i kao prikljucna masinerija za traktore i imaju hidraulicni pogon, kao zasebne masine i slicno. Ali netreba zaboraviti, da su namenski samo za upotrebe u urbanim zonama, grtalica je na otvorenom uvek u prednosti jer stvara nasip koji stiti puteve od sneznih dina.

Jedino mesto na otvorenom za snow-blower je na teskoj masini gusenicaru kada treba da isece put koji je zavejan sa recimo metar ili vise snega i cini celo neko selo nedostupnim ili par komada ovog nivoa koje se krecu brzinom od 60km/h za odrzavanje puteva po regijama:

https://www.youtube.com/watch?v=-Vx369nR9HQ

Drugim recima, da bi ste funkcionisali normalno zimi, tesko da moze ispod minimum 100 miliona € investicije u mehanizaciju ovog kalibra.

Ima li Srbija te pare?

veki

pre 12 godina

Pa ja mislim da se RIZLA na puteve baca još samo u srbiji.U EU je zabranjena,a u našem okruženju npr.hrvati je ne koriste od 2000 godine.Koristi se samo sol,jer ako ona ne pomogne neće ni famozna rizla u koju se naši kunu,kod većih minusa koriste se posebni rastvori ali to je za naše ionako nuklearna fizika jer oni imaju RIZLU.Rizla je realna opasnost nakon otapanja snega jer je niko ne čisti sa ceste i ostaje nakupljena po krivinama pa možeš po njoj da se otkližeš ko po šljunku a o uništavanju karoserije kad voziš iza nekoga da se i ne govori,pa kod nas ni kamioni nemaju zadnje zavesice (čast izuzetcima) a kamoli auti.E sad što se kod nas ništa ne radi cele godine to je već nešto drugo.Recimo ako ste bili u Mađarskoj verovatno ste videli da oni na ravnim delovima gde duvaju jaki vetrovi stavljaju zapreke za sneg (nešto što liči na palete),na taj način su smetovi minimalni,a kod nas toga nigde nema a zimska služba radi samo zimi iako bi se na preventivi trebalo raditi cele godine a i smetovi svaku godinu blokiraju jedne te iste puteve.

miki

pre 12 godina

Gledam kako prosipate pamet i ne verujem. ja radim u zimskoj sluzbi... nema tu velike razlike. kada prodje "grtalica" sneg opet napravi pokricac od par cm u roku od 10 min. rizla i so se koriste 3:1 . nas problem je sto nam nista ne odgovara,sto smo divlji vozaci i nemamo trunke tolerancije. al to smo Mi

sandzaklija

pre 12 godina

Slicno ovako se cistio sneg u Sjenici prosle samo ovo su stavili na bager i cistili, cistili, cistili, cistili i cistili... :-).

Aca

pre 12 godina

Rusi ovako ciste sneg već decenijama!
(vlada, 5. januar 2013 19:34)


Sve sve, ali ovaj komentar mi je hit. Zapravo ne komentar nego ocene koje je dobio! Može li onih 30 ljudi koji su lupili minus da kaže zašto su to uradili? Zato što su proevropski orijentisani i lupaju "-" na sve što ima koren reči "rus" u sebi??? ili zapravo znaju da Se sneg ovako ne čisti u rusiji?

Živeo sam i radio u Rusiji čitave 2 godine (i Rusije mi je preko glave) pre nekih 20 i kusur godina, ida tamo se upravo ovako čisti sneg, zapravo mnogo organizovanije, i kamioni i grtalica su veći od ovih na slici, i to sve ide mnoogoo mnooogo brže nego na ovom snimku!

Preddy Baer

pre 12 godina

@Goran & Co ostalih pesimista i raje koja glasa za Mrkonjica & Co

Kao prvo, vojska ima sasvim dovoljno vozila za odnosenje snega, ukoliko lokalne uprave ne raspolazu sa dovoljno mehanizacije.

Trik je samo u dobroj organizaciji i sinhronizaciji.

Takodje, obicne "grtalice" i ove specijalne ne kostaju toliko mnogo. Pri nabavci npr djubretarskih kamiona, moglo se investirati jos malkice preko i dobiti dodatne montazne glave za priklucke, te se tako i oni mogu koristiti za ciscenje snega ako zatreba.

Nemci tako npr opremaju one Mercedes kamioncice, sa kojima bukvalno prazne kante na ulicama grada sa tim dodatnim prikljuccima.

Takodje mozda treba razmisliti o prelasku na upotrebu rizle umesto soli. Rizla kada se pospe po snegu, koji se kasnije topi i nocu mrzne, se pretvara skoro pa u asfalt. kada prodju smetovi i snegovi, rizla se jednostavno pokupi sa ulica, ocisti od smeca i upotrebi 90% ponovo sledece godine.

ne treba izmishljati toplu vodu, vec uciti od drugih. i nemojte pricati kako su ovo bogate zemlje. zar mislite da bi Nemci bacali pare tek tako? sve je to sracunato tako da na kraju najmanje kosta a da je efikasno.

dormevu

pre 12 godina

Sve bi to bilo ko iz bajke da prica nema i drugi kraj. Vozaci tih kamiona i grtalica su jako bucni, bahati i neuracunljivi.

Tri pesaka stradala pri uklanjanju snega:
http://spacingmontreal.ca/2009/02/03/more-deaths-by-snow-plow-a-sad-day-in-montreal/

Zena stradala usled uklanjanja snega:
http://www.canada.com/montrealgazette/news/montreal/story.html?id=88dfbbe6-73b2-43a3-ac41-19ce0e7a8486

A na gradski autobus se ceka i po sat vremena na mecavi i -15C stepeni:
http://www.montrealgazette.com/news/daily-commuter/Letter+Waiting+vain/7627422/story.html

igorpl

pre 12 godina

Nije ovo nikakva naučna fantastika nego samo organizacija i malo dodatne opreme za utovarivač koja ne košta mnogo!
osim toga što neko reče sneg se samo kod nas čisti do asvalta pa onda iskidaju sve što je na asvaltu prikčeno kao što su ležeći policajci i ova nova signalizacija. A da ne pričam o kidanju asvalta.
Vožnja po snegu kada je ravan nije nikakva bauk ako imate zimske gume i ako se ponašate normalno, ali problem stvaraju neravan kolovoz i BAHATI VOZAČI!

Friedrich Wilhelm Viktor Albrecht von Preußen

pre 12 godina

ono sto je mrka uradio kao ministar 2012/2013 sa gradjanima, trebalo bi krivicno da odgovara i da dobije nekoliko godina cuze, ali posto je ovo srbija raja ce jos jednom glasati za njega i tako mu oprostiti

Srbin u Kanadi

pre 12 godina

Kanada i Srbija se ne mogu uporedjivati ni po mentalitetu,ni po discliplini,ni po organizaciji,ni po vrednoci,ni po civilizacijskom napretku,ni po demokratiji,ni po percepciji,ni po viziji.O novcu ne treba ni pricati.

sabo

pre 12 godina

Ovaj video je snimila moja drugarica koja zivi u Lavalu gradu do Montreala gde se ja trenutno nalazim :) Inace ova akcija ciscenja je organizovana nakon sto nam je pred Novu godinu palo rekordnih 45cm za jedan dan!
(joca, 5. januar 2013 16:48)
# Link komentara

Pozdrav iz Lavala, potvrdjujem Jocine komentar!

Patlidzan

pre 12 godina

@Bob

U pravu si ali samo za severnije delove Kanade u kojima zivi 5% stanovnistva. Svi veci Kanadski gradovi su uz granicu sa Amerikom i nemaju polarnu klimu vec ostru kontinentalnu. Dakle posipaju se ulice (negde solju, negde peskom) i ledi se ako to ne urade. Ulice i putevi se ciste do asfalta i povremeno skupljaju i iznose sneg iz gradova da se ne bi gomilao.

Bob

pre 12 godina

Ne vezano na stanje u srbiji
Ima jedna bitna razlika o tome kako se ciste sneg u polarnim krajevima (Canada/Svedska...) a kako u juznijem regionu (Nemacka/Austrija...) naime u polarnom krugu se cisti samo gorni deo snega dok deo ostane na cesti a to je moguce jer tamo zimi nema plus temperatura pa tako sneg ostane sneg a ne led koji je u stvari opasan, dok se recimo u regionu malo visih temperatur sneg mora da cisti do asvalta uz upotrebu soli inace za nekoliko dana dobijemo led/ klizaliste
Dakle ako ste hteli da pravite usporedbu onda bi bilo bolje da uzmete kao primer Nemacku li sta znam Francusku ili barem US

nesa

pre 12 godina

Ja neznam kakav je sneg u Kanadi, al pretpostacljam da tamo nisu imali Djuraskovica i slicne da uniste putarska preduzeca. Sto se tice mehanizacije ovde nisam video da imamo ove prikljucne alatke(rolba) za utovarivace odlicna investicija. Mislim da tamo imamo mnogovise saobracajne kulture nego ovde ( parkiranje i zaustavljanje gde ko stigne). Pored mehanizacije potrebna je stimulacija angazovanog ljudstva i dobra organizacija kao kljuc uspeha. Bez dobre pripreme nema ni realizacije. Mislim da treba JKP u svakom gradu dobro opremiti sa mehanizacijom da ciste ulice 2 i 3 prioriteta zajedno sa parking servisom. Ulice 1 prioriteta ostaviti u nadleznost putarskim preduzecima.

Nikola

pre 12 godina

Ovo prikazano na YT snimku zovu "freza za sneg", a njena cena se krece polovna od 5k eura pa navise, i moze se montirati na traktor, utovarivac (prikazano na snimku), kamion, u prevodu na postojece vozilo sa malim modifikacijama.

Sve ovo moze da se nabavi, ali ne marnost pojedinaca koji ostavljaju vozila gde god stignu ne bi imalo mnogo efekta, pogotovo u prometnim ulicama.

I pored znakova u zimskom periodu ako bi ih bilo da se vozila ne parkiraju, opet mentalitet ljudi, u fazonu sta me briga, a posle drvlje i kamenjen...

Patlidzan

pre 12 godina

Organizacija ciscenja snega je najbolje organizovana aktivnost u Kanadi, bez premca. Zezamo se u Kvebeku da kad bi ostale drzavne grupe radile kao ovi sto ciste sneg bili bi najjaca zemlja na svetu. U Montrealu je prosle nedelje palo 45cm snega u jednom danu i pocistili su skoro sve za dan. Autoputevi su bili prohodni skoro svo vreme. Neverovatni su.

Naravno da imaju dosta specijalizovane mehanizacije i kamiona i ljudi koji ovo rade ali ni izbliza koliko mislite. Osnova efikasnosti je to sto u svakoj ulici postoje znakovi kada parkiranje nije dozvoljeno, naprimer kod mene je ponedeljkom i sredom od 8-10 ujutro. To rade bas zbog ciscenja snega. Svaki kraj ima drugo vreme zabrane parkiranja tako kad izadju ove grtalice i cuda mogu brzo i bez problema da ciste ulice koje su otvorene u tom vremenskom bloku. Da nema toga, ne bi pola ovi masina moglo ni da udje u ulicu.

Naravno postoji i neka kultura da ljudi postuju te zabrane parkiranja... iako ima idiota koji ostave kola parkirana, postoje pauci koji ih redovno kupe, a i ako te ne pokupi pauk, treba izaci komsijama na oci kad grtalice zaobidju ulicu zato sto je par idiota ostavilo kola parkirana. Onda su svi zaglavljeni do sledece runde.

dragan

pre 12 godina

Ovako bi trebalo da se cisti sneg u Bg , bar u delovima grada gde se parking naplacuje cele godine. Kaze neko da to mnogo kosta, bas me zanima kolko parking servis zaradjuje godisnje jer snezniha dana u Bgd ima 34-50 pa nemoj da nam kau pao sneg sada necemo da naplacujemo parking nego odnesite sneg

joca

pre 12 godina

Ovaj video je snimila moja drugarica koja zivi u Lavalu gradu do Montreala gde se ja trenutno nalazim :) Inace ova akcija ciscenja je organizovana nakon sto nam je pred Novu godinu palo rekordnih 45cm za jedan dan!

Goran

pre 12 godina

Ja se slažem da naše službe ne rade dobro svoj posao ni u okviru svojih mogućnosti, ali treba biti realan. Ovakvu mehanizaciju imaju zemlje i gradovi koji to sebi mogu da priušte, i u kojima sneg pada tokom cele zime, a temperatura se ne spušta ispod nule nedeljama ili mesecima, pa sneg mora da se odnosi. Beograd ima klimu koja sneg uglavnom topi nakon nekoliko dana, i budžet iz koga jedva podmiruje tekuće potrebe. Ne bi imalo nikakvog smisla kupiti flotu ovakve mehanizacije, da bi se upotrebila jednom u godini, a ostatak godine stajala i rđala. Bolje bi bilo kupiti autobuse za te pare, a ljude naučiti da voze po snegu, umesto što im se vozačke dozvole dele šakom i kapom.

HAHAHA

pre 12 godina

Kod na postoji organizacija koja se zove ZIMSKA SLUŽBA!Pre sezone svi sprmni,slikanje za televiziju,soli koliko treba itd..itd.......A kad padne prvi sneg (što se nije najavio)svi iznenađeni.Posle onog cirkusa što smo preživeli u decembru se saznaje da su grtalice u mnogim firmama bile parkirane jer ili su neispravne ili nisu registovani kamioni!Znači ova novi organizator može lepo da počne da radi i da se jednom zna sa čime se raspolaže!

Razmišljam svojom glavom

pre 12 godina

Gluposti,čišćenje prigradske sporedne ulice sa ovolikom angažovanom
mehanizacijom košta hiljade dolara.Obično bacanje para kojih mi nemamo. Nisu toliki problem gradske službe koliko su naši gradjani lenji i razmaženi,a o suludom bacanju snega sa trotoara na ulicu da ne pričam. A plus naši vozači ne znaju da voze po snegu. Obišao sam pola sveta i nigde nisam video da se sneg čisti do asfalta jer je to prosto nemoguće u situaciji kad pada ili veje.

cistac snega

pre 12 godina

nije nas tako kako bi srbijanci pozeleli. U Vankuveru ne samo da ne ciste sneg pravovremeno vec sneg ne ciste uopste. Cekaju da kisa opere sneg. Gradski buget za so je 0.

Pantagruel

pre 12 godina

Код нас се овако чисти једино аеродромска писта. То сам гледао средином децембра, кад је била завејана, a ја ујутро имао први лет.

Bole

pre 12 godina

ovo je isuviše komplikovana operacija da bi se mogla olako sprovesti pod nadzorom srpskih ministara Mrkonjića i Ilića.

treba osnovati agenciju za kamion, ali i anketni odbor za "grtalicu", pa raspisati tender, uposliti familiju, i angažovati podizvodjača da se snadje "shodno vremenski uslovima".

mislim da je zapravo i sam moj komentar dosta komplikovaniji od ovoga što rade kanadjani. ali kanada je kanada, a srbija je ...

kraja

pre 12 godina

...nase politicare bi kap strefila da moraju da izdvoje novac za ovakvu sluzbu...
...ali da se ugrade u so, naftu, mazut, kamione, delove, satnice hiljade cistaca koji rade preko kojekakvih "zadruga", to je OK...
...ipak su oni "menadzeri"...anglosaksonski izraz za lopove...

Lynx

pre 12 godina

Izgleda lepo, ali ja bih voleo da vidim kakobje ociscena ova strana puta gde prolaze kamioni. Jer, kada se cisti ta strana puta, kamion ne moze da prodje sa druge strane jer je tu jos uvek sneg. Verovatno samo izguraju sneg na jednu stranu, pa onda ciste odatle.

boris

pre 12 godina

Sjajno zaista ali cini mi se kad bi mi bili tako jaka drzava kao Canada i imali ovu skupu masinu ona nebi radila iz drugih razloga, evo npr. ja zivim na Kumodrazu, kad padne sneg ralica nemoze proci nijednom ulicom zbog parkiranih automobila na ulici iako svaka kuca ima svoje dvoriste, tesko ljudima ocisiti par kvadrata svog dvorista kako bi uterali svoje automobile kako bi se neometano odvijalo ciscenje i saobracaj. A kad i prodje ralica onda ta nevaspitana gospoda sav sneg iz svog dvorista baca na ulicu jer ce tamo brze da se otopi jer su bacili so ne cestu...cccc Komunalne policije nema cak je nikad nisam ni video u nasem naselju.
Zaključak: kakvi smo ljudi dobro išta funkcionise, uopšte više nemam primedbe na gradske službe što se tiče čišćenja snega.

mujcinovic salih

pre 12 godina

Tako se izmedju 1950-60 cistio i sneg u Beogradu.Mi smo grtalicu zvali galion.Jedino nije bilo toliko kamiona.Plus na beogradskim ulicama nije bilo automobila pa je to bilo mnogo jednostavnije nego sad!Za sneg na trotoarima bili su zaduzeni gradjani.Svi dobijemo lopatu u organizaciji i za deset minuta cela Gospodar Jevremova ociscenja.

Кг- Стара варош

pre 12 godina

Mi nemamo dovoljno sredstava za ovakvo ciscenje! Nije samo stvar da li nesto umemo, nego da li imamo novac za to! A mi ni nemamo dovoljno novca, a jos se malo i odradi od tog nedovoljnog novca!

011

pre 12 godina

Za ovakav sistem i njegovo funkcionisanje nisu potrebne ogromne pare i resursi kao što mnogi misle nego prevashodno dobra organizacija tj. dobra raspodela dužnosti i sredstava, stručno znanje i dobra volja. Nama fali sve.

Pravi Valter

pre 12 godina

A da li ste se vi upitali koja je cena takvog ciscenja i da li je neophodno da grad koji ima toliki broj sneznih dana ima efikasnu i visoko organizovanu sluzbu za odnosenje snega? Raspitajte se kako stvari funkcionisu prvog dana kada pada sneg pa napravite potpunu informaciju za pravedno ogorcene zitelje Srbije.

Beli

pre 12 godina

Ali zato sada imamo ESTRADNOG MENADZERA na celu zimske sluzbe!! To Kanadjani nemaju. U sred zime putevi ima da nam budu ne ocisceni - nego suvi. Ma nemaju pojma ovi iz Kanade kako se to radi... A ko ne peva hitove granda dok vozi bice momentalno novcano kaznjen.

aca

pre 12 godina

"Video koji vam prenosimo prikazuje kako se zahvaljujući adekvatnoj mehanizaciji i dobroj organizaciji jedna ulica može očistiti od snega i osposobiti za saobraćaj u roku od samo nekoliko minuta: "

A niko se ne pita koliko to košta ?
Kad imaš novac, lako se možeš organizovati.

Pitam se da li bi ti tako dobro organizovani kanađani mogli da se snađu u našim uslovima?

Da da

pre 12 godina

A da li ste se zapitali kako to obavljaju u Belgiji. Nikako. Kad padne sneg tamo je saobraćajni kolaps. Naravno, sneg retko pada, pa se ne isplati imati službu koja se time bavi. Tako i kod nas, služba u srazmeri sa verovatnoćom da će sneg napadati. U kanadi je verovatnoća 101% da će sneg napadati.

sale

pre 12 godina

U Kanadi se nigde sneg ne cisti tako da se vidi asfalt. To sam video samo u Srbiji. A najvise zastoja i udesa prave sami vozaci a ne sneg. Vecina vozaca u Srbiji ne zna da vozi po snegu a o bahatosti da ne pricamo. Pozdrav iz Kalgarija.

Dantes

pre 12 godina

Upravo je na to mislio Mrkonjic kada je postavljao novog savetnika.
Sad jos samo da Mirkovic osmisli koju pesmu da Mrkuta peva dok se cisti sneg.
A, da. Potrebno je i da padne sneg. A kada ce, ne zna se.

sale

pre 12 godina

U Kanadi se nigde sneg ne cisti tako da se vidi asfalt. To sam video samo u Srbiji. A najvise zastoja i udesa prave sami vozaci a ne sneg. Vecina vozaca u Srbiji ne zna da vozi po snegu a o bahatosti da ne pricamo. Pozdrav iz Kalgarija.

011

pre 12 godina

Za ovakav sistem i njegovo funkcionisanje nisu potrebne ogromne pare i resursi kao što mnogi misle nego prevashodno dobra organizacija tj. dobra raspodela dužnosti i sredstava, stručno znanje i dobra volja. Nama fali sve.

mujcinovic salih

pre 12 godina

Tako se izmedju 1950-60 cistio i sneg u Beogradu.Mi smo grtalicu zvali galion.Jedino nije bilo toliko kamiona.Plus na beogradskim ulicama nije bilo automobila pa je to bilo mnogo jednostavnije nego sad!Za sneg na trotoarima bili su zaduzeni gradjani.Svi dobijemo lopatu u organizaciji i za deset minuta cela Gospodar Jevremova ociscenja.

boris

pre 12 godina

Sjajno zaista ali cini mi se kad bi mi bili tako jaka drzava kao Canada i imali ovu skupu masinu ona nebi radila iz drugih razloga, evo npr. ja zivim na Kumodrazu, kad padne sneg ralica nemoze proci nijednom ulicom zbog parkiranih automobila na ulici iako svaka kuca ima svoje dvoriste, tesko ljudima ocisiti par kvadrata svog dvorista kako bi uterali svoje automobile kako bi se neometano odvijalo ciscenje i saobracaj. A kad i prodje ralica onda ta nevaspitana gospoda sav sneg iz svog dvorista baca na ulicu jer ce tamo brze da se otopi jer su bacili so ne cestu...cccc Komunalne policije nema cak je nikad nisam ni video u nasem naselju.
Zaključak: kakvi smo ljudi dobro išta funkcionise, uopšte više nemam primedbe na gradske službe što se tiče čišćenja snega.

Patlidzan

pre 12 godina

Organizacija ciscenja snega je najbolje organizovana aktivnost u Kanadi, bez premca. Zezamo se u Kvebeku da kad bi ostale drzavne grupe radile kao ovi sto ciste sneg bili bi najjaca zemlja na svetu. U Montrealu je prosle nedelje palo 45cm snega u jednom danu i pocistili su skoro sve za dan. Autoputevi su bili prohodni skoro svo vreme. Neverovatni su.

Naravno da imaju dosta specijalizovane mehanizacije i kamiona i ljudi koji ovo rade ali ni izbliza koliko mislite. Osnova efikasnosti je to sto u svakoj ulici postoje znakovi kada parkiranje nije dozvoljeno, naprimer kod mene je ponedeljkom i sredom od 8-10 ujutro. To rade bas zbog ciscenja snega. Svaki kraj ima drugo vreme zabrane parkiranja tako kad izadju ove grtalice i cuda mogu brzo i bez problema da ciste ulice koje su otvorene u tom vremenskom bloku. Da nema toga, ne bi pola ovi masina moglo ni da udje u ulicu.

Naravno postoji i neka kultura da ljudi postuju te zabrane parkiranja... iako ima idiota koji ostave kola parkirana, postoje pauci koji ih redovno kupe, a i ako te ne pokupi pauk, treba izaci komsijama na oci kad grtalice zaobidju ulicu zato sto je par idiota ostavilo kola parkirana. Onda su svi zaglavljeni do sledece runde.

Pantagruel

pre 12 godina

Код нас се овако чисти једино аеродромска писта. То сам гледао средином децембра, кад је била завејана, a ја ујутро имао први лет.

joca

pre 12 godina

Ovaj video je snimila moja drugarica koja zivi u Lavalu gradu do Montreala gde se ja trenutno nalazim :) Inace ova akcija ciscenja je organizovana nakon sto nam je pred Novu godinu palo rekordnih 45cm za jedan dan!

Da da

pre 12 godina

A da li ste se zapitali kako to obavljaju u Belgiji. Nikako. Kad padne sneg tamo je saobraćajni kolaps. Naravno, sneg retko pada, pa se ne isplati imati službu koja se time bavi. Tako i kod nas, služba u srazmeri sa verovatnoćom da će sneg napadati. U kanadi je verovatnoća 101% da će sneg napadati.

Beli

pre 12 godina

Ali zato sada imamo ESTRADNOG MENADZERA na celu zimske sluzbe!! To Kanadjani nemaju. U sred zime putevi ima da nam budu ne ocisceni - nego suvi. Ma nemaju pojma ovi iz Kanade kako se to radi... A ko ne peva hitove granda dok vozi bice momentalno novcano kaznjen.

Nikola

pre 12 godina

Ovo prikazano na YT snimku zovu "freza za sneg", a njena cena se krece polovna od 5k eura pa navise, i moze se montirati na traktor, utovarivac (prikazano na snimku), kamion, u prevodu na postojece vozilo sa malim modifikacijama.

Sve ovo moze da se nabavi, ali ne marnost pojedinaca koji ostavljaju vozila gde god stignu ne bi imalo mnogo efekta, pogotovo u prometnim ulicama.

I pored znakova u zimskom periodu ako bi ih bilo da se vozila ne parkiraju, opet mentalitet ljudi, u fazonu sta me briga, a posle drvlje i kamenjen...

Srbin u Kanadi

pre 12 godina

Kanada i Srbija se ne mogu uporedjivati ni po mentalitetu,ni po discliplini,ni po organizaciji,ni po vrednoci,ni po civilizacijskom napretku,ni po demokratiji,ni po percepciji,ni po viziji.O novcu ne treba ni pricati.

Bole

pre 12 godina

ovo je isuviše komplikovana operacija da bi se mogla olako sprovesti pod nadzorom srpskih ministara Mrkonjića i Ilića.

treba osnovati agenciju za kamion, ali i anketni odbor za "grtalicu", pa raspisati tender, uposliti familiju, i angažovati podizvodjača da se snadje "shodno vremenski uslovima".

mislim da je zapravo i sam moj komentar dosta komplikovaniji od ovoga što rade kanadjani. ali kanada je kanada, a srbija je ...

Pravi Valter

pre 12 godina

A da li ste se vi upitali koja je cena takvog ciscenja i da li je neophodno da grad koji ima toliki broj sneznih dana ima efikasnu i visoko organizovanu sluzbu za odnosenje snega? Raspitajte se kako stvari funkcionisu prvog dana kada pada sneg pa napravite potpunu informaciju za pravedno ogorcene zitelje Srbije.

Goran

pre 12 godina

Ja se slažem da naše službe ne rade dobro svoj posao ni u okviru svojih mogućnosti, ali treba biti realan. Ovakvu mehanizaciju imaju zemlje i gradovi koji to sebi mogu da priušte, i u kojima sneg pada tokom cele zime, a temperatura se ne spušta ispod nule nedeljama ili mesecima, pa sneg mora da se odnosi. Beograd ima klimu koja sneg uglavnom topi nakon nekoliko dana, i budžet iz koga jedva podmiruje tekuće potrebe. Ne bi imalo nikakvog smisla kupiti flotu ovakve mehanizacije, da bi se upotrebila jednom u godini, a ostatak godine stajala i rđala. Bolje bi bilo kupiti autobuse za te pare, a ljude naučiti da voze po snegu, umesto što im se vozačke dozvole dele šakom i kapom.

igorpl

pre 12 godina

Nije ovo nikakva naučna fantastika nego samo organizacija i malo dodatne opreme za utovarivač koja ne košta mnogo!
osim toga što neko reče sneg se samo kod nas čisti do asvalta pa onda iskidaju sve što je na asvaltu prikčeno kao što su ležeći policajci i ova nova signalizacija. A da ne pričam o kidanju asvalta.
Vožnja po snegu kada je ravan nije nikakva bauk ako imate zimske gume i ako se ponašate normalno, ali problem stvaraju neravan kolovoz i BAHATI VOZAČI!

Preddy Baer

pre 12 godina

@Goran & Co ostalih pesimista i raje koja glasa za Mrkonjica & Co

Kao prvo, vojska ima sasvim dovoljno vozila za odnosenje snega, ukoliko lokalne uprave ne raspolazu sa dovoljno mehanizacije.

Trik je samo u dobroj organizaciji i sinhronizaciji.

Takodje, obicne "grtalice" i ove specijalne ne kostaju toliko mnogo. Pri nabavci npr djubretarskih kamiona, moglo se investirati jos malkice preko i dobiti dodatne montazne glave za priklucke, te se tako i oni mogu koristiti za ciscenje snega ako zatreba.

Nemci tako npr opremaju one Mercedes kamioncice, sa kojima bukvalno prazne kante na ulicama grada sa tim dodatnim prikljuccima.

Takodje mozda treba razmisliti o prelasku na upotrebu rizle umesto soli. Rizla kada se pospe po snegu, koji se kasnije topi i nocu mrzne, se pretvara skoro pa u asfalt. kada prodju smetovi i snegovi, rizla se jednostavno pokupi sa ulica, ocisti od smeca i upotrebi 90% ponovo sledece godine.

ne treba izmishljati toplu vodu, vec uciti od drugih. i nemojte pricati kako su ovo bogate zemlje. zar mislite da bi Nemci bacali pare tek tako? sve je to sracunato tako da na kraju najmanje kosta a da je efikasno.

sabo

pre 12 godina

Ovaj video je snimila moja drugarica koja zivi u Lavalu gradu do Montreala gde se ja trenutno nalazim :) Inace ova akcija ciscenja je organizovana nakon sto nam je pred Novu godinu palo rekordnih 45cm za jedan dan!
(joca, 5. januar 2013 16:48)
# Link komentara

Pozdrav iz Lavala, potvrdjujem Jocine komentar!

Patlidzan

pre 12 godina

@Bob

U pravu si ali samo za severnije delove Kanade u kojima zivi 5% stanovnistva. Svi veci Kanadski gradovi su uz granicu sa Amerikom i nemaju polarnu klimu vec ostru kontinentalnu. Dakle posipaju se ulice (negde solju, negde peskom) i ledi se ako to ne urade. Ulice i putevi se ciste do asfalta i povremeno skupljaju i iznose sneg iz gradova da se ne bi gomilao.

Bob

pre 12 godina

Ne vezano na stanje u srbiji
Ima jedna bitna razlika o tome kako se ciste sneg u polarnim krajevima (Canada/Svedska...) a kako u juznijem regionu (Nemacka/Austrija...) naime u polarnom krugu se cisti samo gorni deo snega dok deo ostane na cesti a to je moguce jer tamo zimi nema plus temperatura pa tako sneg ostane sneg a ne led koji je u stvari opasan, dok se recimo u regionu malo visih temperatur sneg mora da cisti do asvalta uz upotrebu soli inace za nekoliko dana dobijemo led/ klizaliste
Dakle ako ste hteli da pravite usporedbu onda bi bilo bolje da uzmete kao primer Nemacku li sta znam Francusku ili barem US

aca

pre 12 godina

"Video koji vam prenosimo prikazuje kako se zahvaljujući adekvatnoj mehanizaciji i dobroj organizaciji jedna ulica može očistiti od snega i osposobiti za saobraćaj u roku od samo nekoliko minuta: "

A niko se ne pita koliko to košta ?
Kad imaš novac, lako se možeš organizovati.

Pitam se da li bi ti tako dobro organizovani kanađani mogli da se snađu u našim uslovima?

Friedrich Wilhelm Viktor Albrecht von Preußen

pre 12 godina

ono sto je mrka uradio kao ministar 2012/2013 sa gradjanima, trebalo bi krivicno da odgovara i da dobije nekoliko godina cuze, ali posto je ovo srbija raja ce jos jednom glasati za njega i tako mu oprostiti

miki

pre 12 godina

Gledam kako prosipate pamet i ne verujem. ja radim u zimskoj sluzbi... nema tu velike razlike. kada prodje "grtalica" sneg opet napravi pokricac od par cm u roku od 10 min. rizla i so se koriste 3:1 . nas problem je sto nam nista ne odgovara,sto smo divlji vozaci i nemamo trunke tolerancije. al to smo Mi

dragan

pre 12 godina

Ovako bi trebalo da se cisti sneg u Bg , bar u delovima grada gde se parking naplacuje cele godine. Kaze neko da to mnogo kosta, bas me zanima kolko parking servis zaradjuje godisnje jer snezniha dana u Bgd ima 34-50 pa nemoj da nam kau pao sneg sada necemo da naplacujemo parking nego odnesite sneg

nesa

pre 12 godina

Ja neznam kakav je sneg u Kanadi, al pretpostacljam da tamo nisu imali Djuraskovica i slicne da uniste putarska preduzeca. Sto se tice mehanizacije ovde nisam video da imamo ove prikljucne alatke(rolba) za utovarivace odlicna investicija. Mislim da tamo imamo mnogovise saobracajne kulture nego ovde ( parkiranje i zaustavljanje gde ko stigne). Pored mehanizacije potrebna je stimulacija angazovanog ljudstva i dobra organizacija kao kljuc uspeha. Bez dobre pripreme nema ni realizacije. Mislim da treba JKP u svakom gradu dobro opremiti sa mehanizacijom da ciste ulice 2 i 3 prioriteta zajedno sa parking servisom. Ulice 1 prioriteta ostaviti u nadleznost putarskim preduzecima.

HAHAHA

pre 12 godina

Kod na postoji organizacija koja se zove ZIMSKA SLUŽBA!Pre sezone svi sprmni,slikanje za televiziju,soli koliko treba itd..itd.......A kad padne prvi sneg (što se nije najavio)svi iznenađeni.Posle onog cirkusa što smo preživeli u decembru se saznaje da su grtalice u mnogim firmama bile parkirane jer ili su neispravne ili nisu registovani kamioni!Znači ova novi organizator može lepo da počne da radi i da se jednom zna sa čime se raspolaže!

Razmišljam svojom glavom

pre 12 godina

Gluposti,čišćenje prigradske sporedne ulice sa ovolikom angažovanom
mehanizacijom košta hiljade dolara.Obično bacanje para kojih mi nemamo. Nisu toliki problem gradske službe koliko su naši gradjani lenji i razmaženi,a o suludom bacanju snega sa trotoara na ulicu da ne pričam. A plus naši vozači ne znaju da voze po snegu. Obišao sam pola sveta i nigde nisam video da se sneg čisti do asfalta jer je to prosto nemoguće u situaciji kad pada ili veje.

kraja

pre 12 godina

...nase politicare bi kap strefila da moraju da izdvoje novac za ovakvu sluzbu...
...ali da se ugrade u so, naftu, mazut, kamione, delove, satnice hiljade cistaca koji rade preko kojekakvih "zadruga", to je OK...
...ipak su oni "menadzeri"...anglosaksonski izraz za lopove...

Aca

pre 12 godina

Rusi ovako ciste sneg već decenijama!
(vlada, 5. januar 2013 19:34)


Sve sve, ali ovaj komentar mi je hit. Zapravo ne komentar nego ocene koje je dobio! Može li onih 30 ljudi koji su lupili minus da kaže zašto su to uradili? Zato što su proevropski orijentisani i lupaju "-" na sve što ima koren reči "rus" u sebi??? ili zapravo znaju da Se sneg ovako ne čisti u rusiji?

Živeo sam i radio u Rusiji čitave 2 godine (i Rusije mi je preko glave) pre nekih 20 i kusur godina, ida tamo se upravo ovako čisti sneg, zapravo mnogo organizovanije, i kamioni i grtalica su veći od ovih na slici, i to sve ide mnoogoo mnooogo brže nego na ovom snimku!

Dantes

pre 12 godina

Upravo je na to mislio Mrkonjic kada je postavljao novog savetnika.
Sad jos samo da Mirkovic osmisli koju pesmu da Mrkuta peva dok se cisti sneg.
A, da. Potrebno je i da padne sneg. A kada ce, ne zna se.

Lynx

pre 12 godina

Izgleda lepo, ali ja bih voleo da vidim kakobje ociscena ova strana puta gde prolaze kamioni. Jer, kada se cisti ta strana puta, kamion ne moze da prodje sa druge strane jer je tu jos uvek sneg. Verovatno samo izguraju sneg na jednu stranu, pa onda ciste odatle.

cistac snega

pre 12 godina

nije nas tako kako bi srbijanci pozeleli. U Vankuveru ne samo da ne ciste sneg pravovremeno vec sneg ne ciste uopste. Cekaju da kisa opere sneg. Gradski buget za so je 0.

veki

pre 12 godina

Pa ja mislim da se RIZLA na puteve baca još samo u srbiji.U EU je zabranjena,a u našem okruženju npr.hrvati je ne koriste od 2000 godine.Koristi se samo sol,jer ako ona ne pomogne neće ni famozna rizla u koju se naši kunu,kod većih minusa koriste se posebni rastvori ali to je za naše ionako nuklearna fizika jer oni imaju RIZLU.Rizla je realna opasnost nakon otapanja snega jer je niko ne čisti sa ceste i ostaje nakupljena po krivinama pa možeš po njoj da se otkližeš ko po šljunku a o uništavanju karoserije kad voziš iza nekoga da se i ne govori,pa kod nas ni kamioni nemaju zadnje zavesice (čast izuzetcima) a kamoli auti.E sad što se kod nas ništa ne radi cele godine to je već nešto drugo.Recimo ako ste bili u Mađarskoj verovatno ste videli da oni na ravnim delovima gde duvaju jaki vetrovi stavljaju zapreke za sneg (nešto što liči na palete),na taj način su smetovi minimalni,a kod nas toga nigde nema a zimska služba radi samo zimi iako bi se na preventivi trebalo raditi cele godine a i smetovi svaku godinu blokiraju jedne te iste puteve.

sandzaklija

pre 12 godina

Slicno ovako se cistio sneg u Sjenici prosle samo ovo su stavili na bager i cistili, cistili, cistili, cistili i cistili... :-).

Кг- Стара варош

pre 12 godina

Mi nemamo dovoljno sredstava za ovakvo ciscenje! Nije samo stvar da li nesto umemo, nego da li imamo novac za to! A mi ni nemamo dovoljno novca, a jos se malo i odradi od tog nedovoljnog novca!

dormevu

pre 12 godina

Sve bi to bilo ko iz bajke da prica nema i drugi kraj. Vozaci tih kamiona i grtalica su jako bucni, bahati i neuracunljivi.

Tri pesaka stradala pri uklanjanju snega:
http://spacingmontreal.ca/2009/02/03/more-deaths-by-snow-plow-a-sad-day-in-montreal/

Zena stradala usled uklanjanja snega:
http://www.canada.com/montrealgazette/news/montreal/story.html?id=88dfbbe6-73b2-43a3-ac41-19ce0e7a8486

A na gradski autobus se ceka i po sat vremena na mecavi i -15C stepeni:
http://www.montrealgazette.com/news/daily-commuter/Letter+Waiting+vain/7627422/story.html

swedenonline

pre 12 godina

Vidim da neki zagovaraju i opravdavaju mogucnost za padavinu kao opravdanje za ulaganje u snow-blower?

Nekako pogresno, snöslunga na svedskom ili snow-blower je izduvavac snega, nimalo komplikovana niti skupa masina. Stiga i Huskvarna su dve od firmi koje ih prave za kucnu upotrebi i vesta je u vlasnistvu vlasnika kuca sa dubljim prilazom sa ulice, koliko i kosilica za travu.

http://www.varuhuset.se/1stegssnoslungor.htm


Elektricne za domacinstva od 100-150 € a motorne od 500.
Elem, sto bi Svedjani rekli, netreba csto ali je dobro za imati :)


Dakle, grtalica zgrce sneg i to nije na snimku koji je prikazan. Snow-bloweri postoje i kao prikljucna masinerija za traktore i imaju hidraulicni pogon, kao zasebne masine i slicno. Ali netreba zaboraviti, da su namenski samo za upotrebe u urbanim zonama, grtalica je na otvorenom uvek u prednosti jer stvara nasip koji stiti puteve od sneznih dina.

Jedino mesto na otvorenom za snow-blower je na teskoj masini gusenicaru kada treba da isece put koji je zavejan sa recimo metar ili vise snega i cini celo neko selo nedostupnim ili par komada ovog nivoa koje se krecu brzinom od 60km/h za odrzavanje puteva po regijama:

https://www.youtube.com/watch?v=-Vx369nR9HQ

Drugim recima, da bi ste funkcionisali normalno zimi, tesko da moze ispod minimum 100 miliona € investicije u mehanizaciju ovog kalibra.

Ima li Srbija te pare?

aca

pre 12 godina

"Video koji vam prenosimo prikazuje kako se zahvaljujući adekvatnoj mehanizaciji i dobroj organizaciji jedna ulica može očistiti od snega i osposobiti za saobraćaj u roku od samo nekoliko minuta: "

A niko se ne pita koliko to košta ?
Kad imaš novac, lako se možeš organizovati.

Pitam se da li bi ti tako dobro organizovani kanađani mogli da se snađu u našim uslovima?

Lynx

pre 12 godina

Izgleda lepo, ali ja bih voleo da vidim kakobje ociscena ova strana puta gde prolaze kamioni. Jer, kada se cisti ta strana puta, kamion ne moze da prodje sa druge strane jer je tu jos uvek sneg. Verovatno samo izguraju sneg na jednu stranu, pa onda ciste odatle.

Pravi Valter

pre 12 godina

A da li ste se vi upitali koja je cena takvog ciscenja i da li je neophodno da grad koji ima toliki broj sneznih dana ima efikasnu i visoko organizovanu sluzbu za odnosenje snega? Raspitajte se kako stvari funkcionisu prvog dana kada pada sneg pa napravite potpunu informaciju za pravedno ogorcene zitelje Srbije.

Da da

pre 12 godina

A da li ste se zapitali kako to obavljaju u Belgiji. Nikako. Kad padne sneg tamo je saobraćajni kolaps. Naravno, sneg retko pada, pa se ne isplati imati službu koja se time bavi. Tako i kod nas, služba u srazmeri sa verovatnoćom da će sneg napadati. U kanadi je verovatnoća 101% da će sneg napadati.

dormevu

pre 12 godina

Sve bi to bilo ko iz bajke da prica nema i drugi kraj. Vozaci tih kamiona i grtalica su jako bucni, bahati i neuracunljivi.

Tri pesaka stradala pri uklanjanju snega:
http://spacingmontreal.ca/2009/02/03/more-deaths-by-snow-plow-a-sad-day-in-montreal/

Zena stradala usled uklanjanja snega:
http://www.canada.com/montrealgazette/news/montreal/story.html?id=88dfbbe6-73b2-43a3-ac41-19ce0e7a8486

A na gradski autobus se ceka i po sat vremena na mecavi i -15C stepeni:
http://www.montrealgazette.com/news/daily-commuter/Letter+Waiting+vain/7627422/story.html

miki

pre 12 godina

Gledam kako prosipate pamet i ne verujem. ja radim u zimskoj sluzbi... nema tu velike razlike. kada prodje "grtalica" sneg opet napravi pokricac od par cm u roku od 10 min. rizla i so se koriste 3:1 . nas problem je sto nam nista ne odgovara,sto smo divlji vozaci i nemamo trunke tolerancije. al to smo Mi

Razmišljam svojom glavom

pre 12 godina

Gluposti,čišćenje prigradske sporedne ulice sa ovolikom angažovanom
mehanizacijom košta hiljade dolara.Obično bacanje para kojih mi nemamo. Nisu toliki problem gradske službe koliko su naši gradjani lenji i razmaženi,a o suludom bacanju snega sa trotoara na ulicu da ne pričam. A plus naši vozači ne znaju da voze po snegu. Obišao sam pola sveta i nigde nisam video da se sneg čisti do asfalta jer je to prosto nemoguće u situaciji kad pada ili veje.

cistac snega

pre 12 godina

nije nas tako kako bi srbijanci pozeleli. U Vankuveru ne samo da ne ciste sneg pravovremeno vec sneg ne ciste uopste. Cekaju da kisa opere sneg. Gradski buget za so je 0.

Кг- Стара варош

pre 12 godina

Mi nemamo dovoljno sredstava za ovakvo ciscenje! Nije samo stvar da li nesto umemo, nego da li imamo novac za to! A mi ni nemamo dovoljno novca, a jos se malo i odradi od tog nedovoljnog novca!

sale

pre 12 godina

U Kanadi se nigde sneg ne cisti tako da se vidi asfalt. To sam video samo u Srbiji. A najvise zastoja i udesa prave sami vozaci a ne sneg. Vecina vozaca u Srbiji ne zna da vozi po snegu a o bahatosti da ne pricamo. Pozdrav iz Kalgarija.

Bob

pre 12 godina

Ne vezano na stanje u srbiji
Ima jedna bitna razlika o tome kako se ciste sneg u polarnim krajevima (Canada/Svedska...) a kako u juznijem regionu (Nemacka/Austrija...) naime u polarnom krugu se cisti samo gorni deo snega dok deo ostane na cesti a to je moguce jer tamo zimi nema plus temperatura pa tako sneg ostane sneg a ne led koji je u stvari opasan, dok se recimo u regionu malo visih temperatur sneg mora da cisti do asvalta uz upotrebu soli inace za nekoliko dana dobijemo led/ klizaliste
Dakle ako ste hteli da pravite usporedbu onda bi bilo bolje da uzmete kao primer Nemacku li sta znam Francusku ili barem US

Aca

pre 12 godina

Rusi ovako ciste sneg već decenijama!
(vlada, 5. januar 2013 19:34)


Sve sve, ali ovaj komentar mi je hit. Zapravo ne komentar nego ocene koje je dobio! Može li onih 30 ljudi koji su lupili minus da kaže zašto su to uradili? Zato što su proevropski orijentisani i lupaju "-" na sve što ima koren reči "rus" u sebi??? ili zapravo znaju da Se sneg ovako ne čisti u rusiji?

Živeo sam i radio u Rusiji čitave 2 godine (i Rusije mi je preko glave) pre nekih 20 i kusur godina, ida tamo se upravo ovako čisti sneg, zapravo mnogo organizovanije, i kamioni i grtalica su veći od ovih na slici, i to sve ide mnoogoo mnooogo brže nego na ovom snimku!

Goran

pre 12 godina

Ja se slažem da naše službe ne rade dobro svoj posao ni u okviru svojih mogućnosti, ali treba biti realan. Ovakvu mehanizaciju imaju zemlje i gradovi koji to sebi mogu da priušte, i u kojima sneg pada tokom cele zime, a temperatura se ne spušta ispod nule nedeljama ili mesecima, pa sneg mora da se odnosi. Beograd ima klimu koja sneg uglavnom topi nakon nekoliko dana, i budžet iz koga jedva podmiruje tekuće potrebe. Ne bi imalo nikakvog smisla kupiti flotu ovakve mehanizacije, da bi se upotrebila jednom u godini, a ostatak godine stajala i rđala. Bolje bi bilo kupiti autobuse za te pare, a ljude naučiti da voze po snegu, umesto što im se vozačke dozvole dele šakom i kapom.

Srbin u Kanadi

pre 12 godina

Kanada i Srbija se ne mogu uporedjivati ni po mentalitetu,ni po discliplini,ni po organizaciji,ni po vrednoci,ni po civilizacijskom napretku,ni po demokratiji,ni po percepciji,ni po viziji.O novcu ne treba ni pricati.

Preddy Baer

pre 12 godina

@Goran & Co ostalih pesimista i raje koja glasa za Mrkonjica & Co

Kao prvo, vojska ima sasvim dovoljno vozila za odnosenje snega, ukoliko lokalne uprave ne raspolazu sa dovoljno mehanizacije.

Trik je samo u dobroj organizaciji i sinhronizaciji.

Takodje, obicne "grtalice" i ove specijalne ne kostaju toliko mnogo. Pri nabavci npr djubretarskih kamiona, moglo se investirati jos malkice preko i dobiti dodatne montazne glave za priklucke, te se tako i oni mogu koristiti za ciscenje snega ako zatreba.

Nemci tako npr opremaju one Mercedes kamioncice, sa kojima bukvalno prazne kante na ulicama grada sa tim dodatnim prikljuccima.

Takodje mozda treba razmisliti o prelasku na upotrebu rizle umesto soli. Rizla kada se pospe po snegu, koji se kasnije topi i nocu mrzne, se pretvara skoro pa u asfalt. kada prodju smetovi i snegovi, rizla se jednostavno pokupi sa ulica, ocisti od smeca i upotrebi 90% ponovo sledece godine.

ne treba izmishljati toplu vodu, vec uciti od drugih. i nemojte pricati kako su ovo bogate zemlje. zar mislite da bi Nemci bacali pare tek tako? sve je to sracunato tako da na kraju najmanje kosta a da je efikasno.

011

pre 12 godina

Za ovakav sistem i njegovo funkcionisanje nisu potrebne ogromne pare i resursi kao što mnogi misle nego prevashodno dobra organizacija tj. dobra raspodela dužnosti i sredstava, stručno znanje i dobra volja. Nama fali sve.

swedenonline

pre 12 godina

Vidim da neki zagovaraju i opravdavaju mogucnost za padavinu kao opravdanje za ulaganje u snow-blower?

Nekako pogresno, snöslunga na svedskom ili snow-blower je izduvavac snega, nimalo komplikovana niti skupa masina. Stiga i Huskvarna su dve od firmi koje ih prave za kucnu upotrebi i vesta je u vlasnistvu vlasnika kuca sa dubljim prilazom sa ulice, koliko i kosilica za travu.

http://www.varuhuset.se/1stegssnoslungor.htm


Elektricne za domacinstva od 100-150 € a motorne od 500.
Elem, sto bi Svedjani rekli, netreba csto ali je dobro za imati :)


Dakle, grtalica zgrce sneg i to nije na snimku koji je prikazan. Snow-bloweri postoje i kao prikljucna masinerija za traktore i imaju hidraulicni pogon, kao zasebne masine i slicno. Ali netreba zaboraviti, da su namenski samo za upotrebe u urbanim zonama, grtalica je na otvorenom uvek u prednosti jer stvara nasip koji stiti puteve od sneznih dina.

Jedino mesto na otvorenom za snow-blower je na teskoj masini gusenicaru kada treba da isece put koji je zavejan sa recimo metar ili vise snega i cini celo neko selo nedostupnim ili par komada ovog nivoa koje se krecu brzinom od 60km/h za odrzavanje puteva po regijama:

https://www.youtube.com/watch?v=-Vx369nR9HQ

Drugim recima, da bi ste funkcionisali normalno zimi, tesko da moze ispod minimum 100 miliona € investicije u mehanizaciju ovog kalibra.

Ima li Srbija te pare?

boris

pre 12 godina

Sjajno zaista ali cini mi se kad bi mi bili tako jaka drzava kao Canada i imali ovu skupu masinu ona nebi radila iz drugih razloga, evo npr. ja zivim na Kumodrazu, kad padne sneg ralica nemoze proci nijednom ulicom zbog parkiranih automobila na ulici iako svaka kuca ima svoje dvoriste, tesko ljudima ocisiti par kvadrata svog dvorista kako bi uterali svoje automobile kako bi se neometano odvijalo ciscenje i saobracaj. A kad i prodje ralica onda ta nevaspitana gospoda sav sneg iz svog dvorista baca na ulicu jer ce tamo brze da se otopi jer su bacili so ne cestu...cccc Komunalne policije nema cak je nikad nisam ni video u nasem naselju.
Zaključak: kakvi smo ljudi dobro išta funkcionise, uopšte više nemam primedbe na gradske službe što se tiče čišćenja snega.

Pantagruel

pre 12 godina

Код нас се овако чисти једино аеродромска писта. То сам гледао средином децембра, кад је била завејана, a ја ујутро имао први лет.

mujcinovic salih

pre 12 godina

Tako se izmedju 1950-60 cistio i sneg u Beogradu.Mi smo grtalicu zvali galion.Jedino nije bilo toliko kamiona.Plus na beogradskim ulicama nije bilo automobila pa je to bilo mnogo jednostavnije nego sad!Za sneg na trotoarima bili su zaduzeni gradjani.Svi dobijemo lopatu u organizaciji i za deset minuta cela Gospodar Jevremova ociscenja.

dragan

pre 12 godina

Ovako bi trebalo da se cisti sneg u Bg , bar u delovima grada gde se parking naplacuje cele godine. Kaze neko da to mnogo kosta, bas me zanima kolko parking servis zaradjuje godisnje jer snezniha dana u Bgd ima 34-50 pa nemoj da nam kau pao sneg sada necemo da naplacujemo parking nego odnesite sneg

joca

pre 12 godina

Ovaj video je snimila moja drugarica koja zivi u Lavalu gradu do Montreala gde se ja trenutno nalazim :) Inace ova akcija ciscenja je organizovana nakon sto nam je pred Novu godinu palo rekordnih 45cm za jedan dan!

igorpl

pre 12 godina

Nije ovo nikakva naučna fantastika nego samo organizacija i malo dodatne opreme za utovarivač koja ne košta mnogo!
osim toga što neko reče sneg se samo kod nas čisti do asvalta pa onda iskidaju sve što je na asvaltu prikčeno kao što su ležeći policajci i ova nova signalizacija. A da ne pričam o kidanju asvalta.
Vožnja po snegu kada je ravan nije nikakva bauk ako imate zimske gume i ako se ponašate normalno, ali problem stvaraju neravan kolovoz i BAHATI VOZAČI!

Beli

pre 12 godina

Ali zato sada imamo ESTRADNOG MENADZERA na celu zimske sluzbe!! To Kanadjani nemaju. U sred zime putevi ima da nam budu ne ocisceni - nego suvi. Ma nemaju pojma ovi iz Kanade kako se to radi... A ko ne peva hitove granda dok vozi bice momentalno novcano kaznjen.

HAHAHA

pre 12 godina

Kod na postoji organizacija koja se zove ZIMSKA SLUŽBA!Pre sezone svi sprmni,slikanje za televiziju,soli koliko treba itd..itd.......A kad padne prvi sneg (što se nije najavio)svi iznenađeni.Posle onog cirkusa što smo preživeli u decembru se saznaje da su grtalice u mnogim firmama bile parkirane jer ili su neispravne ili nisu registovani kamioni!Znači ova novi organizator može lepo da počne da radi i da se jednom zna sa čime se raspolaže!

Patlidzan

pre 12 godina

Organizacija ciscenja snega je najbolje organizovana aktivnost u Kanadi, bez premca. Zezamo se u Kvebeku da kad bi ostale drzavne grupe radile kao ovi sto ciste sneg bili bi najjaca zemlja na svetu. U Montrealu je prosle nedelje palo 45cm snega u jednom danu i pocistili su skoro sve za dan. Autoputevi su bili prohodni skoro svo vreme. Neverovatni su.

Naravno da imaju dosta specijalizovane mehanizacije i kamiona i ljudi koji ovo rade ali ni izbliza koliko mislite. Osnova efikasnosti je to sto u svakoj ulici postoje znakovi kada parkiranje nije dozvoljeno, naprimer kod mene je ponedeljkom i sredom od 8-10 ujutro. To rade bas zbog ciscenja snega. Svaki kraj ima drugo vreme zabrane parkiranja tako kad izadju ove grtalice i cuda mogu brzo i bez problema da ciste ulice koje su otvorene u tom vremenskom bloku. Da nema toga, ne bi pola ovi masina moglo ni da udje u ulicu.

Naravno postoji i neka kultura da ljudi postuju te zabrane parkiranja... iako ima idiota koji ostave kola parkirana, postoje pauci koji ih redovno kupe, a i ako te ne pokupi pauk, treba izaci komsijama na oci kad grtalice zaobidju ulicu zato sto je par idiota ostavilo kola parkirana. Onda su svi zaglavljeni do sledece runde.

Nikola

pre 12 godina

Ovo prikazano na YT snimku zovu "freza za sneg", a njena cena se krece polovna od 5k eura pa navise, i moze se montirati na traktor, utovarivac (prikazano na snimku), kamion, u prevodu na postojece vozilo sa malim modifikacijama.

Sve ovo moze da se nabavi, ali ne marnost pojedinaca koji ostavljaju vozila gde god stignu ne bi imalo mnogo efekta, pogotovo u prometnim ulicama.

I pored znakova u zimskom periodu ako bi ih bilo da se vozila ne parkiraju, opet mentalitet ljudi, u fazonu sta me briga, a posle drvlje i kamenjen...

nesa

pre 12 godina

Ja neznam kakav je sneg u Kanadi, al pretpostacljam da tamo nisu imali Djuraskovica i slicne da uniste putarska preduzeca. Sto se tice mehanizacije ovde nisam video da imamo ove prikljucne alatke(rolba) za utovarivace odlicna investicija. Mislim da tamo imamo mnogovise saobracajne kulture nego ovde ( parkiranje i zaustavljanje gde ko stigne). Pored mehanizacije potrebna je stimulacija angazovanog ljudstva i dobra organizacija kao kljuc uspeha. Bez dobre pripreme nema ni realizacije. Mislim da treba JKP u svakom gradu dobro opremiti sa mehanizacijom da ciste ulice 2 i 3 prioriteta zajedno sa parking servisom. Ulice 1 prioriteta ostaviti u nadleznost putarskim preduzecima.

Patlidzan

pre 12 godina

@Bob

U pravu si ali samo za severnije delove Kanade u kojima zivi 5% stanovnistva. Svi veci Kanadski gradovi su uz granicu sa Amerikom i nemaju polarnu klimu vec ostru kontinentalnu. Dakle posipaju se ulice (negde solju, negde peskom) i ledi se ako to ne urade. Ulice i putevi se ciste do asfalta i povremeno skupljaju i iznose sneg iz gradova da se ne bi gomilao.

sandzaklija

pre 12 godina

Slicno ovako se cistio sneg u Sjenici prosle samo ovo su stavili na bager i cistili, cistili, cistili, cistili i cistili... :-).

Dantes

pre 12 godina

Upravo je na to mislio Mrkonjic kada je postavljao novog savetnika.
Sad jos samo da Mirkovic osmisli koju pesmu da Mrkuta peva dok se cisti sneg.
A, da. Potrebno je i da padne sneg. A kada ce, ne zna se.

kraja

pre 12 godina

...nase politicare bi kap strefila da moraju da izdvoje novac za ovakvu sluzbu...
...ali da se ugrade u so, naftu, mazut, kamione, delove, satnice hiljade cistaca koji rade preko kojekakvih "zadruga", to je OK...
...ipak su oni "menadzeri"...anglosaksonski izraz za lopove...

Bole

pre 12 godina

ovo je isuviše komplikovana operacija da bi se mogla olako sprovesti pod nadzorom srpskih ministara Mrkonjića i Ilića.

treba osnovati agenciju za kamion, ali i anketni odbor za "grtalicu", pa raspisati tender, uposliti familiju, i angažovati podizvodjača da se snadje "shodno vremenski uslovima".

mislim da je zapravo i sam moj komentar dosta komplikovaniji od ovoga što rade kanadjani. ali kanada je kanada, a srbija je ...

sabo

pre 12 godina

Ovaj video je snimila moja drugarica koja zivi u Lavalu gradu do Montreala gde se ja trenutno nalazim :) Inace ova akcija ciscenja je organizovana nakon sto nam je pred Novu godinu palo rekordnih 45cm za jedan dan!
(joca, 5. januar 2013 16:48)
# Link komentara

Pozdrav iz Lavala, potvrdjujem Jocine komentar!

Friedrich Wilhelm Viktor Albrecht von Preußen

pre 12 godina

ono sto je mrka uradio kao ministar 2012/2013 sa gradjanima, trebalo bi krivicno da odgovara i da dobije nekoliko godina cuze, ali posto je ovo srbija raja ce jos jednom glasati za njega i tako mu oprostiti

veki

pre 12 godina

Pa ja mislim da se RIZLA na puteve baca još samo u srbiji.U EU je zabranjena,a u našem okruženju npr.hrvati je ne koriste od 2000 godine.Koristi se samo sol,jer ako ona ne pomogne neće ni famozna rizla u koju se naši kunu,kod većih minusa koriste se posebni rastvori ali to je za naše ionako nuklearna fizika jer oni imaju RIZLU.Rizla je realna opasnost nakon otapanja snega jer je niko ne čisti sa ceste i ostaje nakupljena po krivinama pa možeš po njoj da se otkližeš ko po šljunku a o uništavanju karoserije kad voziš iza nekoga da se i ne govori,pa kod nas ni kamioni nemaju zadnje zavesice (čast izuzetcima) a kamoli auti.E sad što se kod nas ništa ne radi cele godine to je već nešto drugo.Recimo ako ste bili u Mađarskoj verovatno ste videli da oni na ravnim delovima gde duvaju jaki vetrovi stavljaju zapreke za sneg (nešto što liči na palete),na taj način su smetovi minimalni,a kod nas toga nigde nema a zimska služba radi samo zimi iako bi se na preventivi trebalo raditi cele godine a i smetovi svaku godinu blokiraju jedne te iste puteve.