Četvrtak, 24.11.2011.

19:37

Ko je najbolji gitarista ikada?

Ko je najbolji gitarista ikada? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

89 Komentari

Sortiraj po:

Tara Sandev

pre 6 godina

Recicu istinito najbolje gitariste:
Steve Vai, Joe Satriani, Eddie Van Halen, Ritchie Blackmoore, Randy Rhoads, Yngwie Malmsteen, Jimmy Page, Brian May, Adrian Vandenberg, Michael Angelo Batio, Frank Zappa.. samo neki od najboljih koji su mi pali na pamet.

Aleksa_DeepPurple

pre 11 godina

Stvarno nmg da verujem da genijalac Ritchie Blackmore iz grupe Deep Purple nije na listi. Covek koji je napisao Smoke on the Water, Child in Time, Lazy, Highway star i bezbroj drugih velikih riffova/soloa. Cak i njegov rad u grupi Rainbow s Ronnie James Diom je fenomenalan. Stalno potcijenjen...

Vlada

pre 14 godina

@Tuzlak
Izvini, ali moram da se ne slozim s tobom u vezi Claptona.Molim te nabavi i preslusaj album od Derek and the Dominoes, Layla and other assorted love songs pa ces verovatno promeniti misljenje o Claptonu kao autoru.Covek je napisao dosta izvanrednih stavri pre nego sto ga je droga u potpunosti uzela pod svoje, a o gitarskom umecu ne treba mnogo trositi reci.Dovoljno je pustiti John Mayal and Bluesbreakers feat Eric Clapton ili gore spomenuti album,Kasnije je naravno postao malo previse lenj i neinspirisan ali to ne umanjuje njegov znacaj i umece kao gitariste.Ne pisem ovo da bih ti kontrirao vec da bi obratio paznju na ove albume ako to do sada nisi ucinio.

JohnyB

pre 14 godina

The best guitarist is the one that enjoys playing!! There is no best! Just check out one of John Frusciante's live playings and ul see what i mean...

Milos

pre 14 godina

Srdjan Milenkovic Mikan(u Kucevu vec preko 10 godina). Spava sa gitarom vec 25 godina i nikada ga nije zanimalo da se exponira. Eto to je za mene top 100 ! Ali ce i on kao i ovo pisanije da prodje, neprimeceno.....Ne moze covek da ga natera da "izadje".....

Rokenrol je dosao kasnije

pre 14 godina

Tesko da bi se rokenrol gitaristi mogli porediti sa jednim Django Rajnhartom, Carlijem Kristijanom, Joe Pasom, Bensonom ili Barni Keselom. O klasicarima poput Segovije i Paka de Lusije da i ne govorimo.
Uostalom skoro svima njima su upravo nenadmasni jazz gtaristi bili uzor.
Django Rajnhart je za jednog Hendriksa bio i ostao Vrh vrhova. Covek je sa dva! dakle dva prsta (ostala dva su mu bila nepokretna) i placem svirao ono sto ostali nisu mogli ni sa cetiri prsta i palcem. Niko nije uspeo da ga "skine", ostao je misterija, belgijski Ciganin iz plemena Manush koga je cak i veliki, preveliki Djuk Elington zvao da svira sa njim a on se negde zagubio na obalama reke Hadson uzivajuci u pecanju. Nije znao note, a nisu mu ni trebale jer je bio apsolutni sluhista, fenomen za sva vremena.

brko

pre 14 godina

Vidim gomilu komentara napaljenih klinaca i gitar frikova. Kada vidim ko je u ziriju, moram prihvatiti da je lista prilicno autenticna. Jasno je da je prilikom izbora, presudan bio uticaj izvodjaca i sam kontekst u kojem su stvarali, nego tehnicke predispozicije.
Jos kao klinac sam skontao da nije bitno koliko brzo sviras, soliras, vec kako je tretiras (gitaru). I da, nedostaje samo Anton, da bi lista bila potpuna.

Lena

pre 14 godina

E pošteno sam se ismejala - pa dobra trećina sa ove liste su potpuni uljezi... gde je Scott Gorham (Thin Lizzy)?! Pa Joe Satriani?! Rory Gallagher na 47. om mestu?! Rekla bih da je lista sastavljena na osnovu popularnosti a ne muzičkog talenta.

Bon

pre 14 godina

Gde je Jeff Healey? Covek koji je bio slep od svoje prve godine zivota i svirao gitaru tako sto je levu ruku drzao kao da svira klavir bolji je od bar 50 "gitarista" sa ove liste. Pogledajte ga u duetu sa 12. sa liste http://www.youtube.com/watch?v=wdLCJvoLYe0

Dragance

pre 14 godina

Problem ovde je sto nije jasno definisano sta znaci "najbolji". Ako pricamo o tehnici, a to je merljivo, lista je smesna. A ako pricamo o nekom "osecaju" ili autorskom radu, to nije merljivo, onda pricamo o ukusima, a u tom slucaju ovakva lista bas i nema smisla. Kad sve pomesam, po meni su najbolji Hendrix i Satriani, a ostale je tesko poredjati.

MS

pre 14 godina

Ma šta zna Rolling Stone, oni dali gitaristima da glasaju umesto da su lepo stavili na B92 da im komentatori objasne ko je najbolji. Sve stručnjak do stručnjaka...

Petar

pre 14 godina

Da ste uopste kliknuli na link znali biste ko je bio u ziriju, ljudi od kojih su neki i sami na listi, a sve su vrhunski gitaristi danasnjice. Tako da ovo zbilja i jeste najrealnija moguca lista.

Trey Anastasio, Dan Auerbach (The Black Keys), Brian Bell (Weezer), Ritchie Blackmore (Deep Purple), Carl Broemel (My Morning Jacket), James Burton, Jerry Cantrell (Alice in Chains), Gary Clark Jr., Billy Corgan, Steve Cropper, Dave Davies (The Kinks), Anthony DeCurtis (Contributing editor, Rolling Stone), Tom DeLonge (Blink-182), Rick Derringer, Luther Dickinson (North Mississippi Allstars), Elliot Easton (The Cars), Melissa Etheridge, Don Felder (The Eagles), David Fricke (Senior writer, Rolling Stone), Peter Guralnick (Author), Kirk Hammett (Metallica), Albert Hammond Jr. (The Strokes), Warren Haynes (The Allman Brothers Band), Brian Hiatt (Senior writer, Rolling Stone), David Hidalgo (Los Lobos), Jim James (My Morning Jacket), Lenny Kravitz, Robby Krieger (The Doors), Jon Landau (Manager), Alex Lifeson (Rush), Nils Lofgren (The E Street Band), Mick Mars (Mötley Crüe), Doug Martsch (Built to Spill), J Mascis (Dinosaur Jr.), Brian May, Mike McCready (Pearl Jam), Roger McGuinn (The Byrds), Scotty Moore, Thurston Moore (Sonic Youth), Tom Morello, Dave Mustaine (Megadeth), Brendan O’Brien (Producer), Joe Perry, Vernon Reid (Living Colour), Robbie Robertson, Rich Robinson (The Black Crowes), Carlos Santana, Kenny Wayne Shepherd, Marnie Stern, Stephen Stills, Andy Summers, Mick Taylor, Susan Tedeschi, Vieux Farka Touré, Derek Trucks, Eddie Van Halen, Joe Walsh, Nancy Wilson (Heart)

Lisac

pre 14 godina

jako je smešno i nezrelo proglašavati "najboljeg" u umetnosti. Naime, koji je taj ključni kriterijum po čemo je taj neko "najbolji"? Tehnika? Svi znamo da dobar tehničar ne znači nužno (i obično nije) dobar kpmpozitor. Popularnost? To može govoriti o dobrom marketingu ali nikako o kvalitetu. Zato ako volite muziku, nemojte dozvoljavati da se ona tako jeftino degradira kojekakvim takmičenjima... njena lepota je u različitosti, nepreglednoj veličini i bezbrojnim nijansama a ne upoređivanju. Dugo sam se i ja palio izjavama "ovaj je najbolji... ovaj je bolji od onog..." a onda tokom duuugog staža kao producent i muzičar sazreo i shvatio upravo ovo što sam maločas napisao.

ideeeeeeemoooo

pre 14 godina

A sta to fali listi? Da se razumemo fali tu dosta "bitnih" imena ali ako se pogledaju "opste" karijere i "uspesnost" onda je to manje vise to.
Nama je naravno krivo sto nema tocka i vlatka a veceras svi lepo na "moj je zivot svicarska" pa posle na neke "narodnjake" i udri ;)
Nemamo mi prava da komentarisemo ovu listu... posto smo seljana "par exelans" za sve navedene...

cinober

pre 14 godina

Mah, ovakve su liste dosta velika bedstoća. Clapton drugi, nikada! Ima bar 67 gitarista koje volim više od njega, a prvi od njih Nebojša Antonijević, moj vršnjak kojeg sutra ponovo gledam uživo u Zagrebu! Ne bih ga mijenjao niti za 5 Kleptona!

nesa

pre 14 godina

Ne bih toliko ozbiljno shvatao ovu listu. Za ovakvo pitanje ne postoji jedna istina, vec svako ima svoju listu. Mislim da Rolling Stone zeli da odgovori na pitanje, ko je najbolji, a na osnovu misljenja trenutno vidjenih muzicara.

Mirko

pre 14 godina

Za prvog su pogodili, ostalo me mnogo i ne zanima.
Uvek sam govorio da je Hendrix prvi i neosporno najbolji, najinovativniji gitarista, daleko ispred svog vremena, moderan i posle 45 godina. Po duhu i uzbuđenjem koje je nosio i pružao, nema mu ravnog.
U smislu zahtevnijih muzičkih stilova, pre svega jazz-a, bilo je puno gitarista koje ova lista nije ni obuhvatila, što je zaista smešno. Jer jazz je toliko napredniji u tehničkom, harmonskom pa i u ritmičkom smislu da bi većina sa ove liste, koji vrte pentatoniku do iznemoglosti, mogli samo da "gledaju" prosečne jazzere a teško da bi išta mogli da odsviraju od njihovog repertoara. Ok, nije muzika samo tehnika, bitna je emocija koja je u bluzu najrazvijenija, u latino-kubanskim stilovima takođe, pa bi moglo i u tom smislu da proceni lista.

Gledao sam puno ovakvih lista i sve je zavisilo od toga ko glasa, pa su samim tim takve bile i liste. Nebitno. Bitno da je prvi - prvi. Amin.

vladimir

pre 14 godina

Debilna lista. Ne postoji način da se izmeri koliko je ko dobar umetnik u bilo kojoj umetnosti, pa tako ni u sviranju gitare. Da postoji, već bi do sada smislili neku olimpijadu za gitariste. Ali kome to uopšte treba.

King of the kill

pre 14 godina

Veoma je nezahvalno nekog proglašavati za Naj. Recimo, izabere se Miss universum, najlepša žena sveta. A vi lično poznajete bar 30 žena koje su lepše, pametnije i elokventnije.
Ne postoji merilo po kome bi se odredilo ko je najbolji gitarista. Kao, dobio si toliko-i-toliko poena, ti si najbolji. Za nekog je najbolji Satriani, za nekog Točak. Za mene, Jeff Waters. Potražite ga You tube.

Lulio

pre 14 godina

Ne znam da li su i oni koji su svirali bass gitaru u konkurenciji, ako da onda je Jaco Pastore izostavljen.

Mason Williams mi je daleko najdrazi, mada je to subjektivno ocjenjivano.

Tivat

pre 14 godina

Pogledajte listu ljudi koji su glasali prvo pa onda komentarišite. Mislim da ljudi koji su učestvovali u ovom izboru bolje znaju nego svi mi zajedno ovdje koji ostavljamo komentar. Što se tiče gitarista sa EX-YU prostora sigurno bi se našli na toj listi da su oni ikad čuli za njih. Naša muzika nije imala nikad tu komercijalu koju su imali bendovi iz Amerike i Evrope. I nismo to govorno područje da bi mogli imati našeg predstavnika. Svaka država ima svog nekog Točka tako da kažemo ali uticaj tog muzičara na polju svjetske muzike je neprimjetna. Mi nismo imali naš MTV tih godina tako da nisu mogli ući u taj izbor.

Saša

pre 14 godina

Muddy Waters, koji je praktično izmislio sviranje bluza na električnoj gitari, na 49. mestu? Robert Johnson, koji je uticao na SVE, na 71.? Pa zbog njih dvojice gitara i jeste zauzela to mesto koje ima među instrumentima. A Eddie Van Halen na 8., Pete Townshend na 10. Za 10 godina će verovatno Justin Biber biti proglašen za najboljeg gitaristu (ako dotle nauči da svira tri akorda).

tuzlak

pre 14 godina

Od koga je ne cudi me, RS je odavno los muzicki ali dobar politicki magazin, vjerovatno najbolji u USA. A sad malo o gitaristima:

1. Ritchie Blackmoore - bog i djavo u jednom tijelu ili jednoj gitari!
2. Steve Hackett - ovaj je izmislio tapping ako nekog bas zanima
3. Robert Fripp - jedna rijec - frippotronic
4. Rory Galagher - blues i boogie legenda
5. Steve Ray Vaughn (ovaj komotno moze na prvo mjesto, ali 'ajde...)
6. Steve Vai (preslusati samo PIL album pa onda pricati da je on samo pirotehnicar)
7. David Gilmore
8. Jimmy Hendrix - zemljotres i buka, kod nas je to Dusan Kojic
9. Buddy Guy
Jimmy Page - los gitarista ali odlican producent i autor....zasto los?...zato sto nikad nije znao odsvirati ono sto je na ploci, ko ne vjeruje neka pogleda neki od koncerata sa dvd

Zasto nema jednog Claptona? Zato sto je on slab autor koji nema iza sebe niti jednu autorsku stvar, a kao svirac je tipican primjer britanske scene (za koju nema bolje grupe od Oasis :-))....pozz iz komsiluka

BokiPirot

pre 14 godina

Gde su tu Tocak i Vlatko Stefanovski?
Jednom sam slusajuci Cepelin na youtubu citao komentare.Neki Irac me je totalno odusevio kad je napisao da mu dan pocinje kafom,viskijem i numerom Black dog i tako godinama i da on licno ne veruje da postoji bolja kompozicija.Poslao sam mu putem linka ulazak u harem.Covek je ostao bez teksta,samo je pitao kad i gde je sledeci koncert.uspeo sam da ga navucem na Smak,a voli jos i Azru i tekstove Bore corbe.
Hocu da kazem da bi ova lista izgledala malo drugacije kad bi smo se samo malo potrudili da publici u svetu prezentujemo nase muzicare.

Vlada

pre 14 godina

Realno,nezahvalno je praviti ovakve liste jer veliki majstori gitare imaju svako svoj osoben stil sviranja i tesko ih je uporedjivati jer se ne radi o atletskoj disciplini vec muzici koju svako od nas dozivljava u skladu sa svojim afinitetima.Meni se recimo vise svidja Duane Allman od Jimi Hendrixa i ne smatram da je u bilo kom smislu inferiorniji.Derek Trucks je verovatno tehnicki bolji i od jednog i od drugog, ali koliko ga god voleo uvek cu se emotivnije vezati za zvuk prve dvojice.Lista je jedan solidan presek najboljih rock i blues gitarista (ocigledno da jazz nije dolazio u obzir osim u par izuzetaka gde se radi o gitaristima koji su inkorporirali rock i blues stil sviranja u jazz).Drago mi je sto se Nels Cline nasao tu.Gledao sam i Claptona i Knopflera i Nilsa Lofgrena, ali me niko nije ni blizu impresionirao kao Nels Cline.
Mislim i da Kurt Cobain nema sta da trazi na ovakvoj listi.On je sigurno znacajan muzicar ali ne kao gitarista.

night_stalker

pre 14 godina

lol kakvih sve komentara, ova lista je sasvim korektna, realno ovo su najuticajniji rock muzicari, Jimmy je definitivno broj 1 i uvek ce biti, covek je jednostavno postavio standarde sviranje gitare!!!

petros

pre 14 godina

kakvih sve cuda necu da se nagledam ovde... sramno je uporedjivati ljude koji zlostavljaju gitaru kao Satriani, Vai, Malmsteen i njima slicni sa istinskim umetnicima ovog instrumentima... lista ima mana koliko volis, ali tek bi ih imala da su ovi ljudi u vrhu liste...

maki

pre 14 godina

boze pa ovi ameri nisu culi za Smak i Radomira Mihajlovica Tocka koja tragedija covek je genije zasluzuje u prvih pet a nema ga na listi BRUKA I SRAMOTA fale tu jos mnogi dobri gitaristi,neverovatno koje ponizavanje coveka,sa nasih prostora tu je i Vlatko Stefanovski isto sjajan gitarista ni njega nema ovo stvarno nije u redu trebali su uzeti u obzir i manje poznate grupe.sta ako nije svetski poznata grupa u pitanju to ne znaci da nema extra muzicare a Vlatko i Tocak su vrhunski majstori gitare

Rock

pre 14 godina

@Vladimir LDP
Haha ajde dobro ja ne slusam to i ne razumem se :D a ti ocigledno mnogo gotivis Hendrixa pa tako pricas.
U pitanju je stvar ukusa,Hendrix je svakako majstorcina i tu nema sta da se prica ali stvar je u tome da ni ovi ostali nisu pali sa kruske,da su i oni odsvirali strava rifove\solaze koje se drugima vise svidjaju neko recimo Hendrixove.
Sve je to bezveze covece...muzika se stvara da bi spajala ljude,da bi ljudi uzivali u njoj...a ne da bi se takmicili....ja sam bolji...ne ne,ja sam bolji....gluposti!...Budi ti bolji slobodno...al ja cu i dalje biti dobar na svoj nacin.Kapiras?

Myself!

pre 14 godina

Dakle, Satriani je ubedljivo van konkurencije, nakon njega Steve Vai, pa onda poredjajte te vase gitariste...i slazem se da Darrell treba da zauzme bolje mesto. Btw, da li ko zna sta radi Stanley Jordan?

Neutralni

pre 14 godina

Ok, ja mislim da lista jeste objektivna jer su je upravo sastavili kolege gitaristi, a ne novinari. Prva tri mesta su po mom mišljenju potpuno opravdana, stim što bih ih ja stavio svu trojicu na prvo mesto, pa ostale ređao od četvrtog. Bez Hendrix-a i Page-a ne bi postojao hard rock, heavy metal i njihovi derivati. Stil, inventivnost, genijalnost njihove muzike je zaista upečatljiva. Tom Morello je naveo svega 3-4 Page-ove kompozicije kao ključne, mada bih ja dodao i Stariway to Heaven - jer genijalnost ove kompozicije nije toliko u melodiji, već u ritmu koji kreće lagano i ubrzava lagano kao parna lokomotiva, da bi sve kulminiralo na kraju. Hendrix-ov Voodoo Chile je takođe blues/rock majstorija, koju mislim da sam Hendrix nikada nije izveo dva puta na isti način. Koliko je ovo bitna pesma, govori i činjenica da su je i Eric Clapton, Stevie Ray i gomila drugih gitarista obradili. Neko je prokomentarisao kako je Dimebag tek na 92. mestu. Ja ga iskreno ne bih ubacio među prvih 100. On jeste doterao do savršenstva arpeđo i imao je prepoznatljiv stil, dosta toga je pružio muzici, ali mislim da nije toliko upečatljiv. Takođe ne znam otkud i James Hetfield na listi. Ja bih na štetu ove dvojice napravio makar malo mesta za Mick Jones-a, koji možda nije tehnički neprikosnoven, ali je takođe vrlo kreativan i uticajan gitarista.

filmar

pre 14 godina

Nema na listi Malmsteen-a? Dodje vam da zaplacete. Pa taj covjek je unio emociju u gitaru a ne bjesomucno orgijanje po istoj od strane Hendrixa. Gdje tu veliki Richie,koji je svijetu objasnio kako na jednostavan nacin napraviti remek djelo? Page,Petruzzi,Slash,... Jedino su uboli sa Edi VH,ostalo cisti promasaj i uvreda uha jednom staro rokeru i metalcu. Malmsteen i Dio forewer. I Tarja Turunnen,naravno.

MarkoDj

pre 14 godina

Baš sam se pitao da li će u prvih 50 biti Alex Lifeson!
Sjajni gitarista benda RUSH je inače tek da se zna Srbin( Aleksandar Živojinović).
I vidim nije u 50 već je 98mi, ali ipak je u prvih 100!!!
Dakle i Srbija ima pretstavnika!!!

Vladimir LDP

pre 14 godina

Svi su oni na svoj nacin veliki majstori...i zaista je glupo proglasiti nekog da je najbolji!
(Rock, 24. novembar 2011 20:55)

Glupo je praviti ovakvu listu, ali da je glupo proglasiti ko je najbolji, pored Dzimija Hendriksa, to moze reci samo neko ko se nimalo ne razume u muziku. Dzimi Hendriks je medju gitaristima kao Muhamed Ali medju bokserima, ili Majkl Dzekson u Pop muzici, to je prosto klasa za sebe. Ono s cim se ja ne slazem to je da se pravi ovakva lista gde je Dzimi Hendriks prvi a neko odma ispod njega, ja bih tu ostavio bar desetak mesta prazno pa tek onda nastavljao listu, jer toliko je on bio kvalitetniji od svih ostalih. To je covek koji je zubima svirao gitaru bolje nego mnogi velemajstori prstima, otkidao sve zice sa gitare i svirao samo na jednoj i na toj jednoj pravio bolje zvukove nego mnogi majstori na svim zicama zajedno itd. Ko ista zna o gitaristima zna koliko je taj covek neprikosnoven u toj oblasti. Najsmesnije mi je bilo kad je kod nas gostovao Santana a ovi u reklami lupali "najbolji gitarista svih vremena" i sl. taj Santana je MALA BEBA U PELENAMA za Dzimija Hendriksa, i to ce vam reci svako ko ista zna o tome.

nije bez veze

pre 14 godina

svi kod nas, iako varovatno nemaju sluha, i nisu drzali gitaru u rukama se proglasavaju za ziri...Klepton je legenda, pa Jimmy Page, u izboru je verovatno uticaj imala i karijera, i svetska slava, naravno i umece koje je ovde smesno komentarisati...

laza

pre 14 godina

Kakva je ovo lista? Pa medju 10 stvarno najboljih gitarista nema ni jednog jedinog imena. Kakav crni Klepton i Pejdz. I zasto se taj tanki bluzer ali i ozbiljni rok inovator Hendriks uvelicava preko svake mere? Ovo je lista ne najbpljih nego najpopularnijih rok gitarista stare skole koju bi napravili nekadasnji hipici a danasnji 50-60 godisnjaci koji ni do danas nisu izgradili muzicki ukus nego placu za mladoscu.

Top 100

pre 14 godina

Adrian Smith iz Iron Maiden-a. Covek koji je veoma potcenjen, cisto zato sto nikad u karijeri nije imao skandale niti bilo sta slicno. Ali kad je sviranje gitare u pitanju, ne postoji bolji!

Aleksandar

pre 14 godina

Lista je daleko od realne. Ima toliko gitarista koji zasluzuju da budu u prvih deset a koje nisam uspeo da nadjem na listi. Joe Satriani koji ako nije medju prvom trojicom onda svakako medju prvih deset svih vremena sto se tice vestine I emocije koju prenosi svojim instrumentom. Ovu listu kao da je sastavljao prosecan konzument mtv-a u zadnjih tridesetak godina ili poklonik ultra komercijalne pop rok muzike. Jedino sto mi pada na pamet da su ucesnici u anketi shvatili kao ko je imao najvise uticaja za razvoj muziku. Hendrix jeste prvi I jeste broj jedan. Ostatak liste je smesan.

Lale

pre 14 godina

Ako je ovo lista najboljih rok gitarista onda ok. Ali ako je to lista najboljih gitarista ikada u bilo kojoj vrsti muzike onda su izostavili neke znacajne gitariste iz klasicne muzike i dzeza.

Bishop of Cardboard City

pre 14 godina

60-tih godina proslog veka pojacala su bila relativno niskog kvaliteta i cesto je dolazilo do mokrofonije. Dok su mnogi cuveni gitaristi crvenili od bruke i odmicali se od pojacala Dzimi Hendriks je to iskoristio kao oruzje i pravio velicanstvenu galamu. Dzimi nije hvatao vrat gitare "bare"-om (kaziprst preko svih 6 zica). On je 6-tu zicu (E) hvatao palcem tako da mu je uvek ostajao slobodan prst,dva da promulja neku vinjetu na tankim zicama. On je bio PRIRODAN dok su prstometi ostalih virtuoza mogli da se postignu vezbanjem. Jedino je Hendriks imao SEKS sa Fender Stratocaster-om. Neka ga Andjeli cuvaju.

Alex

pre 14 godina

Ako cemo po tome ko zna znanje onda je lista sledeca: Steve Vai,Joe Satriani,Paul Gilbert,Edi VH,Yngwie Malmsteen...
Recimo da je Stiv Vai profesor za sve navedene gitariste u tekstu !

chedavelja

pre 14 godina

Hahaha, e moji Rolling Stones magazinu, pa gde vam je na ovoj listi Lazar Ristovski? Taj covek je izmislio gitaru za ogromnu vecinu muzicara sa vase liste!

Rock

pre 14 godina

Ove liste su ciste gluposti!!
Jeff Beck na 5 mestu?Prince ispred majstora kao sto su Tonny Iommi (25 mesto??),Rory Gallagher na 57 mestu??...Dimebag Darrell 92?...idi begaj!
Gde je Akerman,Tocak,Sam Lightnin Hopkins,Buck Dharma i jos mnogo njih??
Svi su oni na svoj nacin veliki majstori...i zaista je glupo proglasiti nekog da je najbolji!

Mica

pre 14 godina

Lepo, lepo...samo ja bih voleo da znam zasto se, kada god se pominju najbolji gitaristi sveta, uvek uzimaju u obzir rock i eventualno blues gitaristi, obicno iz velikih bendova i slicno? Sta je sa ostalima, onima koji se ne bave uglavnom elektricnom gitarom, i onima koji su uglavnom gitaristi za sebe (tj. nemaju neki bend iza sebe, "solisti", ciju muziku 90% cini gitara)?

Da se razumemo, ne omalazavam ovaj izbor niti velika imena koja se uvek tu pominju, naprotiv. Samo nikada na tim listama nisam video nekog bas solistu. (opet, vrlo verovatno da je bilo a ja propustio).

Gradjanin iz Bloka

pre 14 godina

Pobogu urednistvo i lektori. "Jimmija Hendrixa" Molim vas pisite pravilno jer je ovo jedino sto deca citaju. Knjige su odavno "OUT". Pisite ispravno gramaticki imena: Dzimi Hendriks, Nju Jork, Minasota, Los Andjeles.... idt idt. Osnovno je pravilo da se strano ime pise onako kako se izgovara osim ako je skracenica ili ako se prvi put pojavljuje onda se pise u originalu i stavlja pod znake navoda. Kako bi ste u tekstu napisali Hans Matthöfer? Sa sve O sa dve tackice iznad? Molim Vas i preklinjem da lektorisete teksove pre nego sto ih objavite (date u stampu)

Milun

pre 14 godina

Pogledajte snimak crossroads u 3K duru Tocak, Pera Joe, Laza Ristovski... Tocak je svakako zasluzio da se nadje na ovoj listi, ali sta znaju Ameri sta je Smak.

Milun

pre 14 godina

Pogledajte snimak crossroads u 3K duru Tocak, Pera Joe, Laza Ristovski... Tocak je svakako zasluzio da se nadje na ovoj listi, ali sta znaju Ameri sta je Smak.

Bishop of Cardboard City

pre 14 godina

60-tih godina proslog veka pojacala su bila relativno niskog kvaliteta i cesto je dolazilo do mokrofonije. Dok su mnogi cuveni gitaristi crvenili od bruke i odmicali se od pojacala Dzimi Hendriks je to iskoristio kao oruzje i pravio velicanstvenu galamu. Dzimi nije hvatao vrat gitare "bare"-om (kaziprst preko svih 6 zica). On je 6-tu zicu (E) hvatao palcem tako da mu je uvek ostajao slobodan prst,dva da promulja neku vinjetu na tankim zicama. On je bio PRIRODAN dok su prstometi ostalih virtuoza mogli da se postignu vezbanjem. Jedino je Hendriks imao SEKS sa Fender Stratocaster-om. Neka ga Andjeli cuvaju.

Rock

pre 14 godina

Ove liste su ciste gluposti!!
Jeff Beck na 5 mestu?Prince ispred majstora kao sto su Tonny Iommi (25 mesto??),Rory Gallagher na 57 mestu??...Dimebag Darrell 92?...idi begaj!
Gde je Akerman,Tocak,Sam Lightnin Hopkins,Buck Dharma i jos mnogo njih??
Svi su oni na svoj nacin veliki majstori...i zaista je glupo proglasiti nekog da je najbolji!

MarkoDj

pre 14 godina

Baš sam se pitao da li će u prvih 50 biti Alex Lifeson!
Sjajni gitarista benda RUSH je inače tek da se zna Srbin( Aleksandar Živojinović).
I vidim nije u 50 već je 98mi, ali ipak je u prvih 100!!!
Dakle i Srbija ima pretstavnika!!!

Vladimir LDP

pre 14 godina

Svi su oni na svoj nacin veliki majstori...i zaista je glupo proglasiti nekog da je najbolji!
(Rock, 24. novembar 2011 20:55)

Glupo je praviti ovakvu listu, ali da je glupo proglasiti ko je najbolji, pored Dzimija Hendriksa, to moze reci samo neko ko se nimalo ne razume u muziku. Dzimi Hendriks je medju gitaristima kao Muhamed Ali medju bokserima, ili Majkl Dzekson u Pop muzici, to je prosto klasa za sebe. Ono s cim se ja ne slazem to je da se pravi ovakva lista gde je Dzimi Hendriks prvi a neko odma ispod njega, ja bih tu ostavio bar desetak mesta prazno pa tek onda nastavljao listu, jer toliko je on bio kvalitetniji od svih ostalih. To je covek koji je zubima svirao gitaru bolje nego mnogi velemajstori prstima, otkidao sve zice sa gitare i svirao samo na jednoj i na toj jednoj pravio bolje zvukove nego mnogi majstori na svim zicama zajedno itd. Ko ista zna o gitaristima zna koliko je taj covek neprikosnoven u toj oblasti. Najsmesnije mi je bilo kad je kod nas gostovao Santana a ovi u reklami lupali "najbolji gitarista svih vremena" i sl. taj Santana je MALA BEBA U PELENAMA za Dzimija Hendriksa, i to ce vam reci svako ko ista zna o tome.

Lale

pre 14 godina

Ako je ovo lista najboljih rok gitarista onda ok. Ali ako je to lista najboljih gitarista ikada u bilo kojoj vrsti muzike onda su izostavili neke znacajne gitariste iz klasicne muzike i dzeza.

Mica

pre 14 godina

Lepo, lepo...samo ja bih voleo da znam zasto se, kada god se pominju najbolji gitaristi sveta, uvek uzimaju u obzir rock i eventualno blues gitaristi, obicno iz velikih bendova i slicno? Sta je sa ostalima, onima koji se ne bave uglavnom elektricnom gitarom, i onima koji su uglavnom gitaristi za sebe (tj. nemaju neki bend iza sebe, "solisti", ciju muziku 90% cini gitara)?

Da se razumemo, ne omalazavam ovaj izbor niti velika imena koja se uvek tu pominju, naprotiv. Samo nikada na tim listama nisam video nekog bas solistu. (opet, vrlo verovatno da je bilo a ja propustio).

Aleksandar

pre 14 godina

Lista je daleko od realne. Ima toliko gitarista koji zasluzuju da budu u prvih deset a koje nisam uspeo da nadjem na listi. Joe Satriani koji ako nije medju prvom trojicom onda svakako medju prvih deset svih vremena sto se tice vestine I emocije koju prenosi svojim instrumentom. Ovu listu kao da je sastavljao prosecan konzument mtv-a u zadnjih tridesetak godina ili poklonik ultra komercijalne pop rok muzike. Jedino sto mi pada na pamet da su ucesnici u anketi shvatili kao ko je imao najvise uticaja za razvoj muziku. Hendrix jeste prvi I jeste broj jedan. Ostatak liste je smesan.

laza

pre 14 godina

Kakva je ovo lista? Pa medju 10 stvarno najboljih gitarista nema ni jednog jedinog imena. Kakav crni Klepton i Pejdz. I zasto se taj tanki bluzer ali i ozbiljni rok inovator Hendriks uvelicava preko svake mere? Ovo je lista ne najbpljih nego najpopularnijih rok gitarista stare skole koju bi napravili nekadasnji hipici a danasnji 50-60 godisnjaci koji ni do danas nisu izgradili muzicki ukus nego placu za mladoscu.

MS

pre 14 godina

Ma šta zna Rolling Stone, oni dali gitaristima da glasaju umesto da su lepo stavili na B92 da im komentatori objasne ko je najbolji. Sve stručnjak do stručnjaka...

Rokenrol je dosao kasnije

pre 14 godina

Tesko da bi se rokenrol gitaristi mogli porediti sa jednim Django Rajnhartom, Carlijem Kristijanom, Joe Pasom, Bensonom ili Barni Keselom. O klasicarima poput Segovije i Paka de Lusije da i ne govorimo.
Uostalom skoro svima njima su upravo nenadmasni jazz gtaristi bili uzor.
Django Rajnhart je za jednog Hendriksa bio i ostao Vrh vrhova. Covek je sa dva! dakle dva prsta (ostala dva su mu bila nepokretna) i placem svirao ono sto ostali nisu mogli ni sa cetiri prsta i palcem. Niko nije uspeo da ga "skine", ostao je misterija, belgijski Ciganin iz plemena Manush koga je cak i veliki, preveliki Djuk Elington zvao da svira sa njim a on se negde zagubio na obalama reke Hadson uzivajuci u pecanju. Nije znao note, a nisu mu ni trebale jer je bio apsolutni sluhista, fenomen za sva vremena.

nije bez veze

pre 14 godina

svi kod nas, iako varovatno nemaju sluha, i nisu drzali gitaru u rukama se proglasavaju za ziri...Klepton je legenda, pa Jimmy Page, u izboru je verovatno uticaj imala i karijera, i svetska slava, naravno i umece koje je ovde smesno komentarisati...

Saša

pre 14 godina

Muddy Waters, koji je praktično izmislio sviranje bluza na električnoj gitari, na 49. mestu? Robert Johnson, koji je uticao na SVE, na 71.? Pa zbog njih dvojice gitara i jeste zauzela to mesto koje ima među instrumentima. A Eddie Van Halen na 8., Pete Townshend na 10. Za 10 godina će verovatno Justin Biber biti proglašen za najboljeg gitaristu (ako dotle nauči da svira tri akorda).

Lisac

pre 14 godina

jako je smešno i nezrelo proglašavati "najboljeg" u umetnosti. Naime, koji je taj ključni kriterijum po čemo je taj neko "najbolji"? Tehnika? Svi znamo da dobar tehničar ne znači nužno (i obično nije) dobar kpmpozitor. Popularnost? To može govoriti o dobrom marketingu ali nikako o kvalitetu. Zato ako volite muziku, nemojte dozvoljavati da se ona tako jeftino degradira kojekakvim takmičenjima... njena lepota je u različitosti, nepreglednoj veličini i bezbrojnim nijansama a ne upoređivanju. Dugo sam se i ja palio izjavama "ovaj je najbolji... ovaj je bolji od onog..." a onda tokom duuugog staža kao producent i muzičar sazreo i shvatio upravo ovo što sam maločas napisao.

Alex

pre 14 godina

Ako cemo po tome ko zna znanje onda je lista sledeca: Steve Vai,Joe Satriani,Paul Gilbert,Edi VH,Yngwie Malmsteen...
Recimo da je Stiv Vai profesor za sve navedene gitariste u tekstu !

Lena

pre 14 godina

E pošteno sam se ismejala - pa dobra trećina sa ove liste su potpuni uljezi... gde je Scott Gorham (Thin Lizzy)?! Pa Joe Satriani?! Rory Gallagher na 47. om mestu?! Rekla bih da je lista sastavljena na osnovu popularnosti a ne muzičkog talenta.

Top 100

pre 14 godina

Adrian Smith iz Iron Maiden-a. Covek koji je veoma potcenjen, cisto zato sto nikad u karijeri nije imao skandale niti bilo sta slicno. Ali kad je sviranje gitare u pitanju, ne postoji bolji!

Mirko

pre 14 godina

Za prvog su pogodili, ostalo me mnogo i ne zanima.
Uvek sam govorio da je Hendrix prvi i neosporno najbolji, najinovativniji gitarista, daleko ispred svog vremena, moderan i posle 45 godina. Po duhu i uzbuđenjem koje je nosio i pružao, nema mu ravnog.
U smislu zahtevnijih muzičkih stilova, pre svega jazz-a, bilo je puno gitarista koje ova lista nije ni obuhvatila, što je zaista smešno. Jer jazz je toliko napredniji u tehničkom, harmonskom pa i u ritmičkom smislu da bi većina sa ove liste, koji vrte pentatoniku do iznemoglosti, mogli samo da "gledaju" prosečne jazzere a teško da bi išta mogli da odsviraju od njihovog repertoara. Ok, nije muzika samo tehnika, bitna je emocija koja je u bluzu najrazvijenija, u latino-kubanskim stilovima takođe, pa bi moglo i u tom smislu da proceni lista.

Gledao sam puno ovakvih lista i sve je zavisilo od toga ko glasa, pa su samim tim takve bile i liste. Nebitno. Bitno da je prvi - prvi. Amin.

Vlada

pre 14 godina

Realno,nezahvalno je praviti ovakve liste jer veliki majstori gitare imaju svako svoj osoben stil sviranja i tesko ih je uporedjivati jer se ne radi o atletskoj disciplini vec muzici koju svako od nas dozivljava u skladu sa svojim afinitetima.Meni se recimo vise svidja Duane Allman od Jimi Hendrixa i ne smatram da je u bilo kom smislu inferiorniji.Derek Trucks je verovatno tehnicki bolji i od jednog i od drugog, ali koliko ga god voleo uvek cu se emotivnije vezati za zvuk prve dvojice.Lista je jedan solidan presek najboljih rock i blues gitarista (ocigledno da jazz nije dolazio u obzir osim u par izuzetaka gde se radi o gitaristima koji su inkorporirali rock i blues stil sviranja u jazz).Drago mi je sto se Nels Cline nasao tu.Gledao sam i Claptona i Knopflera i Nilsa Lofgrena, ali me niko nije ni blizu impresionirao kao Nels Cline.
Mislim i da Kurt Cobain nema sta da trazi na ovakvoj listi.On je sigurno znacajan muzicar ali ne kao gitarista.

Tivat

pre 14 godina

Pogledajte listu ljudi koji su glasali prvo pa onda komentarišite. Mislim da ljudi koji su učestvovali u ovom izboru bolje znaju nego svi mi zajedno ovdje koji ostavljamo komentar. Što se tiče gitarista sa EX-YU prostora sigurno bi se našli na toj listi da su oni ikad čuli za njih. Naša muzika nije imala nikad tu komercijalu koju su imali bendovi iz Amerike i Evrope. I nismo to govorno područje da bi mogli imati našeg predstavnika. Svaka država ima svog nekog Točka tako da kažemo ali uticaj tog muzičara na polju svjetske muzike je neprimjetna. Mi nismo imali naš MTV tih godina tako da nisu mogli ući u taj izbor.

vladimir

pre 14 godina

Debilna lista. Ne postoji način da se izmeri koliko je ko dobar umetnik u bilo kojoj umetnosti, pa tako ni u sviranju gitare. Da postoji, već bi do sada smislili neku olimpijadu za gitariste. Ali kome to uopšte treba.

JohnyB

pre 14 godina

The best guitarist is the one that enjoys playing!! There is no best! Just check out one of John Frusciante's live playings and ul see what i mean...

BokiPirot

pre 14 godina

Gde su tu Tocak i Vlatko Stefanovski?
Jednom sam slusajuci Cepelin na youtubu citao komentare.Neki Irac me je totalno odusevio kad je napisao da mu dan pocinje kafom,viskijem i numerom Black dog i tako godinama i da on licno ne veruje da postoji bolja kompozicija.Poslao sam mu putem linka ulazak u harem.Covek je ostao bez teksta,samo je pitao kad i gde je sledeci koncert.uspeo sam da ga navucem na Smak,a voli jos i Azru i tekstove Bore corbe.
Hocu da kazem da bi ova lista izgledala malo drugacije kad bi smo se samo malo potrudili da publici u svetu prezentujemo nase muzicare.

Rock

pre 14 godina

@Vladimir LDP
Haha ajde dobro ja ne slusam to i ne razumem se :D a ti ocigledno mnogo gotivis Hendrixa pa tako pricas.
U pitanju je stvar ukusa,Hendrix je svakako majstorcina i tu nema sta da se prica ali stvar je u tome da ni ovi ostali nisu pali sa kruske,da su i oni odsvirali strava rifove\solaze koje se drugima vise svidjaju neko recimo Hendrixove.
Sve je to bezveze covece...muzika se stvara da bi spajala ljude,da bi ljudi uzivali u njoj...a ne da bi se takmicili....ja sam bolji...ne ne,ja sam bolji....gluposti!...Budi ti bolji slobodno...al ja cu i dalje biti dobar na svoj nacin.Kapiras?

tuzlak

pre 14 godina

Od koga je ne cudi me, RS je odavno los muzicki ali dobar politicki magazin, vjerovatno najbolji u USA. A sad malo o gitaristima:

1. Ritchie Blackmoore - bog i djavo u jednom tijelu ili jednoj gitari!
2. Steve Hackett - ovaj je izmislio tapping ako nekog bas zanima
3. Robert Fripp - jedna rijec - frippotronic
4. Rory Galagher - blues i boogie legenda
5. Steve Ray Vaughn (ovaj komotno moze na prvo mjesto, ali 'ajde...)
6. Steve Vai (preslusati samo PIL album pa onda pricati da je on samo pirotehnicar)
7. David Gilmore
8. Jimmy Hendrix - zemljotres i buka, kod nas je to Dusan Kojic
9. Buddy Guy
Jimmy Page - los gitarista ali odlican producent i autor....zasto los?...zato sto nikad nije znao odsvirati ono sto je na ploci, ko ne vjeruje neka pogleda neki od koncerata sa dvd

Zasto nema jednog Claptona? Zato sto je on slab autor koji nema iza sebe niti jednu autorsku stvar, a kao svirac je tipican primjer britanske scene (za koju nema bolje grupe od Oasis :-))....pozz iz komsiluka

King of the kill

pre 14 godina

Veoma je nezahvalno nekog proglašavati za Naj. Recimo, izabere se Miss universum, najlepša žena sveta. A vi lično poznajete bar 30 žena koje su lepše, pametnije i elokventnije.
Ne postoji merilo po kome bi se odredilo ko je najbolji gitarista. Kao, dobio si toliko-i-toliko poena, ti si najbolji. Za nekog je najbolji Satriani, za nekog Točak. Za mene, Jeff Waters. Potražite ga You tube.

Bon

pre 14 godina

Gde je Jeff Healey? Covek koji je bio slep od svoje prve godine zivota i svirao gitaru tako sto je levu ruku drzao kao da svira klavir bolji je od bar 50 "gitarista" sa ove liste. Pogledajte ga u duetu sa 12. sa liste http://www.youtube.com/watch?v=wdLCJvoLYe0

Aleksa_DeepPurple

pre 11 godina

Stvarno nmg da verujem da genijalac Ritchie Blackmore iz grupe Deep Purple nije na listi. Covek koji je napisao Smoke on the Water, Child in Time, Lazy, Highway star i bezbroj drugih velikih riffova/soloa. Cak i njegov rad u grupi Rainbow s Ronnie James Diom je fenomenalan. Stalno potcijenjen...

maki

pre 14 godina

boze pa ovi ameri nisu culi za Smak i Radomira Mihajlovica Tocka koja tragedija covek je genije zasluzuje u prvih pet a nema ga na listi BRUKA I SRAMOTA fale tu jos mnogi dobri gitaristi,neverovatno koje ponizavanje coveka,sa nasih prostora tu je i Vlatko Stefanovski isto sjajan gitarista ni njega nema ovo stvarno nije u redu trebali su uzeti u obzir i manje poznate grupe.sta ako nije svetski poznata grupa u pitanju to ne znaci da nema extra muzicare a Vlatko i Tocak su vrhunski majstori gitare

Vlada

pre 14 godina

@Tuzlak
Izvini, ali moram da se ne slozim s tobom u vezi Claptona.Molim te nabavi i preslusaj album od Derek and the Dominoes, Layla and other assorted love songs pa ces verovatno promeniti misljenje o Claptonu kao autoru.Covek je napisao dosta izvanrednih stavri pre nego sto ga je droga u potpunosti uzela pod svoje, a o gitarskom umecu ne treba mnogo trositi reci.Dovoljno je pustiti John Mayal and Bluesbreakers feat Eric Clapton ili gore spomenuti album,Kasnije je naravno postao malo previse lenj i neinspirisan ali to ne umanjuje njegov znacaj i umece kao gitariste.Ne pisem ovo da bih ti kontrirao vec da bi obratio paznju na ove albume ako to do sada nisi ucinio.

night_stalker

pre 14 godina

lol kakvih sve komentara, ova lista je sasvim korektna, realno ovo su najuticajniji rock muzicari, Jimmy je definitivno broj 1 i uvek ce biti, covek je jednostavno postavio standarde sviranje gitare!!!

brko

pre 14 godina

Vidim gomilu komentara napaljenih klinaca i gitar frikova. Kada vidim ko je u ziriju, moram prihvatiti da je lista prilicno autenticna. Jasno je da je prilikom izbora, presudan bio uticaj izvodjaca i sam kontekst u kojem su stvarali, nego tehnicke predispozicije.
Jos kao klinac sam skontao da nije bitno koliko brzo sviras, soliras, vec kako je tretiras (gitaru). I da, nedostaje samo Anton, da bi lista bila potpuna.

ideeeeeeemoooo

pre 14 godina

A sta to fali listi? Da se razumemo fali tu dosta "bitnih" imena ali ako se pogledaju "opste" karijere i "uspesnost" onda je to manje vise to.
Nama je naravno krivo sto nema tocka i vlatka a veceras svi lepo na "moj je zivot svicarska" pa posle na neke "narodnjake" i udri ;)
Nemamo mi prava da komentarisemo ovu listu... posto smo seljana "par exelans" za sve navedene...

Petar

pre 14 godina

Da ste uopste kliknuli na link znali biste ko je bio u ziriju, ljudi od kojih su neki i sami na listi, a sve su vrhunski gitaristi danasnjice. Tako da ovo zbilja i jeste najrealnija moguca lista.

Trey Anastasio, Dan Auerbach (The Black Keys), Brian Bell (Weezer), Ritchie Blackmore (Deep Purple), Carl Broemel (My Morning Jacket), James Burton, Jerry Cantrell (Alice in Chains), Gary Clark Jr., Billy Corgan, Steve Cropper, Dave Davies (The Kinks), Anthony DeCurtis (Contributing editor, Rolling Stone), Tom DeLonge (Blink-182), Rick Derringer, Luther Dickinson (North Mississippi Allstars), Elliot Easton (The Cars), Melissa Etheridge, Don Felder (The Eagles), David Fricke (Senior writer, Rolling Stone), Peter Guralnick (Author), Kirk Hammett (Metallica), Albert Hammond Jr. (The Strokes), Warren Haynes (The Allman Brothers Band), Brian Hiatt (Senior writer, Rolling Stone), David Hidalgo (Los Lobos), Jim James (My Morning Jacket), Lenny Kravitz, Robby Krieger (The Doors), Jon Landau (Manager), Alex Lifeson (Rush), Nils Lofgren (The E Street Band), Mick Mars (Mötley Crüe), Doug Martsch (Built to Spill), J Mascis (Dinosaur Jr.), Brian May, Mike McCready (Pearl Jam), Roger McGuinn (The Byrds), Scotty Moore, Thurston Moore (Sonic Youth), Tom Morello, Dave Mustaine (Megadeth), Brendan O’Brien (Producer), Joe Perry, Vernon Reid (Living Colour), Robbie Robertson, Rich Robinson (The Black Crowes), Carlos Santana, Kenny Wayne Shepherd, Marnie Stern, Stephen Stills, Andy Summers, Mick Taylor, Susan Tedeschi, Vieux Farka Touré, Derek Trucks, Eddie Van Halen, Joe Walsh, Nancy Wilson (Heart)

Dragance

pre 14 godina

Problem ovde je sto nije jasno definisano sta znaci "najbolji". Ako pricamo o tehnici, a to je merljivo, lista je smesna. A ako pricamo o nekom "osecaju" ili autorskom radu, to nije merljivo, onda pricamo o ukusima, a u tom slucaju ovakva lista bas i nema smisla. Kad sve pomesam, po meni su najbolji Hendrix i Satriani, a ostale je tesko poredjati.

Milos

pre 14 godina

Srdjan Milenkovic Mikan(u Kucevu vec preko 10 godina). Spava sa gitarom vec 25 godina i nikada ga nije zanimalo da se exponira. Eto to je za mene top 100 ! Ali ce i on kao i ovo pisanije da prodje, neprimeceno.....Ne moze covek da ga natera da "izadje".....

petros

pre 14 godina

kakvih sve cuda necu da se nagledam ovde... sramno je uporedjivati ljude koji zlostavljaju gitaru kao Satriani, Vai, Malmsteen i njima slicni sa istinskim umetnicima ovog instrumentima... lista ima mana koliko volis, ali tek bi ih imala da su ovi ljudi u vrhu liste...

nesa

pre 14 godina

Ne bih toliko ozbiljno shvatao ovu listu. Za ovakvo pitanje ne postoji jedna istina, vec svako ima svoju listu. Mislim da Rolling Stone zeli da odgovori na pitanje, ko je najbolji, a na osnovu misljenja trenutno vidjenih muzicara.

chedavelja

pre 14 godina

Hahaha, e moji Rolling Stones magazinu, pa gde vam je na ovoj listi Lazar Ristovski? Taj covek je izmislio gitaru za ogromnu vecinu muzicara sa vase liste!

Neutralni

pre 14 godina

Ok, ja mislim da lista jeste objektivna jer su je upravo sastavili kolege gitaristi, a ne novinari. Prva tri mesta su po mom mišljenju potpuno opravdana, stim što bih ih ja stavio svu trojicu na prvo mesto, pa ostale ređao od četvrtog. Bez Hendrix-a i Page-a ne bi postojao hard rock, heavy metal i njihovi derivati. Stil, inventivnost, genijalnost njihove muzike je zaista upečatljiva. Tom Morello je naveo svega 3-4 Page-ove kompozicije kao ključne, mada bih ja dodao i Stariway to Heaven - jer genijalnost ove kompozicije nije toliko u melodiji, već u ritmu koji kreće lagano i ubrzava lagano kao parna lokomotiva, da bi sve kulminiralo na kraju. Hendrix-ov Voodoo Chile je takođe blues/rock majstorija, koju mislim da sam Hendrix nikada nije izveo dva puta na isti način. Koliko je ovo bitna pesma, govori i činjenica da su je i Eric Clapton, Stevie Ray i gomila drugih gitarista obradili. Neko je prokomentarisao kako je Dimebag tek na 92. mestu. Ja ga iskreno ne bih ubacio među prvih 100. On jeste doterao do savršenstva arpeđo i imao je prepoznatljiv stil, dosta toga je pružio muzici, ali mislim da nije toliko upečatljiv. Takođe ne znam otkud i James Hetfield na listi. Ja bih na štetu ove dvojice napravio makar malo mesta za Mick Jones-a, koji možda nije tehnički neprikosnoven, ali je takođe vrlo kreativan i uticajan gitarista.

cinober

pre 14 godina

Mah, ovakve su liste dosta velika bedstoća. Clapton drugi, nikada! Ima bar 67 gitarista koje volim više od njega, a prvi od njih Nebojša Antonijević, moj vršnjak kojeg sutra ponovo gledam uživo u Zagrebu! Ne bih ga mijenjao niti za 5 Kleptona!

filmar

pre 14 godina

Nema na listi Malmsteen-a? Dodje vam da zaplacete. Pa taj covjek je unio emociju u gitaru a ne bjesomucno orgijanje po istoj od strane Hendrixa. Gdje tu veliki Richie,koji je svijetu objasnio kako na jednostavan nacin napraviti remek djelo? Page,Petruzzi,Slash,... Jedino su uboli sa Edi VH,ostalo cisti promasaj i uvreda uha jednom staro rokeru i metalcu. Malmsteen i Dio forewer. I Tarja Turunnen,naravno.

Lulio

pre 14 godina

Ne znam da li su i oni koji su svirali bass gitaru u konkurenciji, ako da onda je Jaco Pastore izostavljen.

Mason Williams mi je daleko najdrazi, mada je to subjektivno ocjenjivano.

Myself!

pre 14 godina

Dakle, Satriani je ubedljivo van konkurencije, nakon njega Steve Vai, pa onda poredjajte te vase gitariste...i slazem se da Darrell treba da zauzme bolje mesto. Btw, da li ko zna sta radi Stanley Jordan?

Tara Sandev

pre 6 godina

Recicu istinito najbolje gitariste:
Steve Vai, Joe Satriani, Eddie Van Halen, Ritchie Blackmoore, Randy Rhoads, Yngwie Malmsteen, Jimmy Page, Brian May, Adrian Vandenberg, Michael Angelo Batio, Frank Zappa.. samo neki od najboljih koji su mi pali na pamet.

Gradjanin iz Bloka

pre 14 godina

Pobogu urednistvo i lektori. "Jimmija Hendrixa" Molim vas pisite pravilno jer je ovo jedino sto deca citaju. Knjige su odavno "OUT". Pisite ispravno gramaticki imena: Dzimi Hendriks, Nju Jork, Minasota, Los Andjeles.... idt idt. Osnovno je pravilo da se strano ime pise onako kako se izgovara osim ako je skracenica ili ako se prvi put pojavljuje onda se pise u originalu i stavlja pod znake navoda. Kako bi ste u tekstu napisali Hans Matthöfer? Sa sve O sa dve tackice iznad? Molim Vas i preklinjem da lektorisete teksove pre nego sto ih objavite (date u stampu)

laza

pre 14 godina

Kakva je ovo lista? Pa medju 10 stvarno najboljih gitarista nema ni jednog jedinog imena. Kakav crni Klepton i Pejdz. I zasto se taj tanki bluzer ali i ozbiljni rok inovator Hendriks uvelicava preko svake mere? Ovo je lista ne najbpljih nego najpopularnijih rok gitarista stare skole koju bi napravili nekadasnji hipici a danasnji 50-60 godisnjaci koji ni do danas nisu izgradili muzicki ukus nego placu za mladoscu.

Vladimir LDP

pre 14 godina

Svi su oni na svoj nacin veliki majstori...i zaista je glupo proglasiti nekog da je najbolji!
(Rock, 24. novembar 2011 20:55)

Glupo je praviti ovakvu listu, ali da je glupo proglasiti ko je najbolji, pored Dzimija Hendriksa, to moze reci samo neko ko se nimalo ne razume u muziku. Dzimi Hendriks je medju gitaristima kao Muhamed Ali medju bokserima, ili Majkl Dzekson u Pop muzici, to je prosto klasa za sebe. Ono s cim se ja ne slazem to je da se pravi ovakva lista gde je Dzimi Hendriks prvi a neko odma ispod njega, ja bih tu ostavio bar desetak mesta prazno pa tek onda nastavljao listu, jer toliko je on bio kvalitetniji od svih ostalih. To je covek koji je zubima svirao gitaru bolje nego mnogi velemajstori prstima, otkidao sve zice sa gitare i svirao samo na jednoj i na toj jednoj pravio bolje zvukove nego mnogi majstori na svim zicama zajedno itd. Ko ista zna o gitaristima zna koliko je taj covek neprikosnoven u toj oblasti. Najsmesnije mi je bilo kad je kod nas gostovao Santana a ovi u reklami lupali "najbolji gitarista svih vremena" i sl. taj Santana je MALA BEBA U PELENAMA za Dzimija Hendriksa, i to ce vam reci svako ko ista zna o tome.

chedavelja

pre 14 godina

Hahaha, e moji Rolling Stones magazinu, pa gde vam je na ovoj listi Lazar Ristovski? Taj covek je izmislio gitaru za ogromnu vecinu muzicara sa vase liste!

Top 100

pre 14 godina

Adrian Smith iz Iron Maiden-a. Covek koji je veoma potcenjen, cisto zato sto nikad u karijeri nije imao skandale niti bilo sta slicno. Ali kad je sviranje gitare u pitanju, ne postoji bolji!

Alex

pre 14 godina

Ako cemo po tome ko zna znanje onda je lista sledeca: Steve Vai,Joe Satriani,Paul Gilbert,Edi VH,Yngwie Malmsteen...
Recimo da je Stiv Vai profesor za sve navedene gitariste u tekstu !

Milun

pre 14 godina

Pogledajte snimak crossroads u 3K duru Tocak, Pera Joe, Laza Ristovski... Tocak je svakako zasluzio da se nadje na ovoj listi, ali sta znaju Ameri sta je Smak.

filmar

pre 14 godina

Nema na listi Malmsteen-a? Dodje vam da zaplacete. Pa taj covjek je unio emociju u gitaru a ne bjesomucno orgijanje po istoj od strane Hendrixa. Gdje tu veliki Richie,koji je svijetu objasnio kako na jednostavan nacin napraviti remek djelo? Page,Petruzzi,Slash,... Jedino su uboli sa Edi VH,ostalo cisti promasaj i uvreda uha jednom staro rokeru i metalcu. Malmsteen i Dio forewer. I Tarja Turunnen,naravno.

Mica

pre 14 godina

Lepo, lepo...samo ja bih voleo da znam zasto se, kada god se pominju najbolji gitaristi sveta, uvek uzimaju u obzir rock i eventualno blues gitaristi, obicno iz velikih bendova i slicno? Sta je sa ostalima, onima koji se ne bave uglavnom elektricnom gitarom, i onima koji su uglavnom gitaristi za sebe (tj. nemaju neki bend iza sebe, "solisti", ciju muziku 90% cini gitara)?

Da se razumemo, ne omalazavam ovaj izbor niti velika imena koja se uvek tu pominju, naprotiv. Samo nikada na tim listama nisam video nekog bas solistu. (opet, vrlo verovatno da je bilo a ja propustio).

Rock

pre 14 godina

Ove liste su ciste gluposti!!
Jeff Beck na 5 mestu?Prince ispred majstora kao sto su Tonny Iommi (25 mesto??),Rory Gallagher na 57 mestu??...Dimebag Darrell 92?...idi begaj!
Gde je Akerman,Tocak,Sam Lightnin Hopkins,Buck Dharma i jos mnogo njih??
Svi su oni na svoj nacin veliki majstori...i zaista je glupo proglasiti nekog da je najbolji!

tuzlak

pre 14 godina

Od koga je ne cudi me, RS je odavno los muzicki ali dobar politicki magazin, vjerovatno najbolji u USA. A sad malo o gitaristima:

1. Ritchie Blackmoore - bog i djavo u jednom tijelu ili jednoj gitari!
2. Steve Hackett - ovaj je izmislio tapping ako nekog bas zanima
3. Robert Fripp - jedna rijec - frippotronic
4. Rory Galagher - blues i boogie legenda
5. Steve Ray Vaughn (ovaj komotno moze na prvo mjesto, ali 'ajde...)
6. Steve Vai (preslusati samo PIL album pa onda pricati da je on samo pirotehnicar)
7. David Gilmore
8. Jimmy Hendrix - zemljotres i buka, kod nas je to Dusan Kojic
9. Buddy Guy
Jimmy Page - los gitarista ali odlican producent i autor....zasto los?...zato sto nikad nije znao odsvirati ono sto je na ploci, ko ne vjeruje neka pogleda neki od koncerata sa dvd

Zasto nema jednog Claptona? Zato sto je on slab autor koji nema iza sebe niti jednu autorsku stvar, a kao svirac je tipican primjer britanske scene (za koju nema bolje grupe od Oasis :-))....pozz iz komsiluka

Myself!

pre 14 godina

Dakle, Satriani je ubedljivo van konkurencije, nakon njega Steve Vai, pa onda poredjajte te vase gitariste...i slazem se da Darrell treba da zauzme bolje mesto. Btw, da li ko zna sta radi Stanley Jordan?

Aleksandar

pre 14 godina

Lista je daleko od realne. Ima toliko gitarista koji zasluzuju da budu u prvih deset a koje nisam uspeo da nadjem na listi. Joe Satriani koji ako nije medju prvom trojicom onda svakako medju prvih deset svih vremena sto se tice vestine I emocije koju prenosi svojim instrumentom. Ovu listu kao da je sastavljao prosecan konzument mtv-a u zadnjih tridesetak godina ili poklonik ultra komercijalne pop rok muzike. Jedino sto mi pada na pamet da su ucesnici u anketi shvatili kao ko je imao najvise uticaja za razvoj muziku. Hendrix jeste prvi I jeste broj jedan. Ostatak liste je smesan.

BokiPirot

pre 14 godina

Gde su tu Tocak i Vlatko Stefanovski?
Jednom sam slusajuci Cepelin na youtubu citao komentare.Neki Irac me je totalno odusevio kad je napisao da mu dan pocinje kafom,viskijem i numerom Black dog i tako godinama i da on licno ne veruje da postoji bolja kompozicija.Poslao sam mu putem linka ulazak u harem.Covek je ostao bez teksta,samo je pitao kad i gde je sledeci koncert.uspeo sam da ga navucem na Smak,a voli jos i Azru i tekstove Bore corbe.
Hocu da kazem da bi ova lista izgledala malo drugacije kad bi smo se samo malo potrudili da publici u svetu prezentujemo nase muzicare.

cinober

pre 14 godina

Mah, ovakve su liste dosta velika bedstoća. Clapton drugi, nikada! Ima bar 67 gitarista koje volim više od njega, a prvi od njih Nebojša Antonijević, moj vršnjak kojeg sutra ponovo gledam uživo u Zagrebu! Ne bih ga mijenjao niti za 5 Kleptona!

Bishop of Cardboard City

pre 14 godina

60-tih godina proslog veka pojacala su bila relativno niskog kvaliteta i cesto je dolazilo do mokrofonije. Dok su mnogi cuveni gitaristi crvenili od bruke i odmicali se od pojacala Dzimi Hendriks je to iskoristio kao oruzje i pravio velicanstvenu galamu. Dzimi nije hvatao vrat gitare "bare"-om (kaziprst preko svih 6 zica). On je 6-tu zicu (E) hvatao palcem tako da mu je uvek ostajao slobodan prst,dva da promulja neku vinjetu na tankim zicama. On je bio PRIRODAN dok su prstometi ostalih virtuoza mogli da se postignu vezbanjem. Jedino je Hendriks imao SEKS sa Fender Stratocaster-om. Neka ga Andjeli cuvaju.

nije bez veze

pre 14 godina

svi kod nas, iako varovatno nemaju sluha, i nisu drzali gitaru u rukama se proglasavaju za ziri...Klepton je legenda, pa Jimmy Page, u izboru je verovatno uticaj imala i karijera, i svetska slava, naravno i umece koje je ovde smesno komentarisati...

Petar

pre 14 godina

Da ste uopste kliknuli na link znali biste ko je bio u ziriju, ljudi od kojih su neki i sami na listi, a sve su vrhunski gitaristi danasnjice. Tako da ovo zbilja i jeste najrealnija moguca lista.

Trey Anastasio, Dan Auerbach (The Black Keys), Brian Bell (Weezer), Ritchie Blackmore (Deep Purple), Carl Broemel (My Morning Jacket), James Burton, Jerry Cantrell (Alice in Chains), Gary Clark Jr., Billy Corgan, Steve Cropper, Dave Davies (The Kinks), Anthony DeCurtis (Contributing editor, Rolling Stone), Tom DeLonge (Blink-182), Rick Derringer, Luther Dickinson (North Mississippi Allstars), Elliot Easton (The Cars), Melissa Etheridge, Don Felder (The Eagles), David Fricke (Senior writer, Rolling Stone), Peter Guralnick (Author), Kirk Hammett (Metallica), Albert Hammond Jr. (The Strokes), Warren Haynes (The Allman Brothers Band), Brian Hiatt (Senior writer, Rolling Stone), David Hidalgo (Los Lobos), Jim James (My Morning Jacket), Lenny Kravitz, Robby Krieger (The Doors), Jon Landau (Manager), Alex Lifeson (Rush), Nils Lofgren (The E Street Band), Mick Mars (Mötley Crüe), Doug Martsch (Built to Spill), J Mascis (Dinosaur Jr.), Brian May, Mike McCready (Pearl Jam), Roger McGuinn (The Byrds), Scotty Moore, Thurston Moore (Sonic Youth), Tom Morello, Dave Mustaine (Megadeth), Brendan O’Brien (Producer), Joe Perry, Vernon Reid (Living Colour), Robbie Robertson, Rich Robinson (The Black Crowes), Carlos Santana, Kenny Wayne Shepherd, Marnie Stern, Stephen Stills, Andy Summers, Mick Taylor, Susan Tedeschi, Vieux Farka Touré, Derek Trucks, Eddie Van Halen, Joe Walsh, Nancy Wilson (Heart)

brko

pre 14 godina

Vidim gomilu komentara napaljenih klinaca i gitar frikova. Kada vidim ko je u ziriju, moram prihvatiti da je lista prilicno autenticna. Jasno je da je prilikom izbora, presudan bio uticaj izvodjaca i sam kontekst u kojem su stvarali, nego tehnicke predispozicije.
Jos kao klinac sam skontao da nije bitno koliko brzo sviras, soliras, vec kako je tretiras (gitaru). I da, nedostaje samo Anton, da bi lista bila potpuna.

Lena

pre 14 godina

E pošteno sam se ismejala - pa dobra trećina sa ove liste su potpuni uljezi... gde je Scott Gorham (Thin Lizzy)?! Pa Joe Satriani?! Rory Gallagher na 47. om mestu?! Rekla bih da je lista sastavljena na osnovu popularnosti a ne muzičkog talenta.

ideeeeeeemoooo

pre 14 godina

A sta to fali listi? Da se razumemo fali tu dosta "bitnih" imena ali ako se pogledaju "opste" karijere i "uspesnost" onda je to manje vise to.
Nama je naravno krivo sto nema tocka i vlatka a veceras svi lepo na "moj je zivot svicarska" pa posle na neke "narodnjake" i udri ;)
Nemamo mi prava da komentarisemo ovu listu... posto smo seljana "par exelans" za sve navedene...

MS

pre 14 godina

Ma šta zna Rolling Stone, oni dali gitaristima da glasaju umesto da su lepo stavili na B92 da im komentatori objasne ko je najbolji. Sve stručnjak do stručnjaka...

Milos

pre 14 godina

Srdjan Milenkovic Mikan(u Kucevu vec preko 10 godina). Spava sa gitarom vec 25 godina i nikada ga nije zanimalo da se exponira. Eto to je za mene top 100 ! Ali ce i on kao i ovo pisanije da prodje, neprimeceno.....Ne moze covek da ga natera da "izadje".....

Rokenrol je dosao kasnije

pre 14 godina

Tesko da bi se rokenrol gitaristi mogli porediti sa jednim Django Rajnhartom, Carlijem Kristijanom, Joe Pasom, Bensonom ili Barni Keselom. O klasicarima poput Segovije i Paka de Lusije da i ne govorimo.
Uostalom skoro svima njima su upravo nenadmasni jazz gtaristi bili uzor.
Django Rajnhart je za jednog Hendriksa bio i ostao Vrh vrhova. Covek je sa dva! dakle dva prsta (ostala dva su mu bila nepokretna) i placem svirao ono sto ostali nisu mogli ni sa cetiri prsta i palcem. Niko nije uspeo da ga "skine", ostao je misterija, belgijski Ciganin iz plemena Manush koga je cak i veliki, preveliki Djuk Elington zvao da svira sa njim a on se negde zagubio na obalama reke Hadson uzivajuci u pecanju. Nije znao note, a nisu mu ni trebale jer je bio apsolutni sluhista, fenomen za sva vremena.

maki

pre 14 godina

boze pa ovi ameri nisu culi za Smak i Radomira Mihajlovica Tocka koja tragedija covek je genije zasluzuje u prvih pet a nema ga na listi BRUKA I SRAMOTA fale tu jos mnogi dobri gitaristi,neverovatno koje ponizavanje coveka,sa nasih prostora tu je i Vlatko Stefanovski isto sjajan gitarista ni njega nema ovo stvarno nije u redu trebali su uzeti u obzir i manje poznate grupe.sta ako nije svetski poznata grupa u pitanju to ne znaci da nema extra muzicare a Vlatko i Tocak su vrhunski majstori gitare

petros

pre 14 godina

kakvih sve cuda necu da se nagledam ovde... sramno je uporedjivati ljude koji zlostavljaju gitaru kao Satriani, Vai, Malmsteen i njima slicni sa istinskim umetnicima ovog instrumentima... lista ima mana koliko volis, ali tek bi ih imala da su ovi ljudi u vrhu liste...

Neutralni

pre 14 godina

Ok, ja mislim da lista jeste objektivna jer su je upravo sastavili kolege gitaristi, a ne novinari. Prva tri mesta su po mom mišljenju potpuno opravdana, stim što bih ih ja stavio svu trojicu na prvo mesto, pa ostale ređao od četvrtog. Bez Hendrix-a i Page-a ne bi postojao hard rock, heavy metal i njihovi derivati. Stil, inventivnost, genijalnost njihove muzike je zaista upečatljiva. Tom Morello je naveo svega 3-4 Page-ove kompozicije kao ključne, mada bih ja dodao i Stariway to Heaven - jer genijalnost ove kompozicije nije toliko u melodiji, već u ritmu koji kreće lagano i ubrzava lagano kao parna lokomotiva, da bi sve kulminiralo na kraju. Hendrix-ov Voodoo Chile je takođe blues/rock majstorija, koju mislim da sam Hendrix nikada nije izveo dva puta na isti način. Koliko je ovo bitna pesma, govori i činjenica da su je i Eric Clapton, Stevie Ray i gomila drugih gitarista obradili. Neko je prokomentarisao kako je Dimebag tek na 92. mestu. Ja ga iskreno ne bih ubacio među prvih 100. On jeste doterao do savršenstva arpeđo i imao je prepoznatljiv stil, dosta toga je pružio muzici, ali mislim da nije toliko upečatljiv. Takođe ne znam otkud i James Hetfield na listi. Ja bih na štetu ove dvojice napravio makar malo mesta za Mick Jones-a, koji možda nije tehnički neprikosnoven, ali je takođe vrlo kreativan i uticajan gitarista.

Dragance

pre 14 godina

Problem ovde je sto nije jasno definisano sta znaci "najbolji". Ako pricamo o tehnici, a to je merljivo, lista je smesna. A ako pricamo o nekom "osecaju" ili autorskom radu, to nije merljivo, onda pricamo o ukusima, a u tom slucaju ovakva lista bas i nema smisla. Kad sve pomesam, po meni su najbolji Hendrix i Satriani, a ostale je tesko poredjati.

vladimir

pre 14 godina

Debilna lista. Ne postoji način da se izmeri koliko je ko dobar umetnik u bilo kojoj umetnosti, pa tako ni u sviranju gitare. Da postoji, već bi do sada smislili neku olimpijadu za gitariste. Ali kome to uopšte treba.

Aleksa_DeepPurple

pre 11 godina

Stvarno nmg da verujem da genijalac Ritchie Blackmore iz grupe Deep Purple nije na listi. Covek koji je napisao Smoke on the Water, Child in Time, Lazy, Highway star i bezbroj drugih velikih riffova/soloa. Cak i njegov rad u grupi Rainbow s Ronnie James Diom je fenomenalan. Stalno potcijenjen...

Rock

pre 14 godina

@Vladimir LDP
Haha ajde dobro ja ne slusam to i ne razumem se :D a ti ocigledno mnogo gotivis Hendrixa pa tako pricas.
U pitanju je stvar ukusa,Hendrix je svakako majstorcina i tu nema sta da se prica ali stvar je u tome da ni ovi ostali nisu pali sa kruske,da su i oni odsvirali strava rifove\solaze koje se drugima vise svidjaju neko recimo Hendrixove.
Sve je to bezveze covece...muzika se stvara da bi spajala ljude,da bi ljudi uzivali u njoj...a ne da bi se takmicili....ja sam bolji...ne ne,ja sam bolji....gluposti!...Budi ti bolji slobodno...al ja cu i dalje biti dobar na svoj nacin.Kapiras?

Tivat

pre 14 godina

Pogledajte listu ljudi koji su glasali prvo pa onda komentarišite. Mislim da ljudi koji su učestvovali u ovom izboru bolje znaju nego svi mi zajedno ovdje koji ostavljamo komentar. Što se tiče gitarista sa EX-YU prostora sigurno bi se našli na toj listi da su oni ikad čuli za njih. Naša muzika nije imala nikad tu komercijalu koju su imali bendovi iz Amerike i Evrope. I nismo to govorno područje da bi mogli imati našeg predstavnika. Svaka država ima svog nekog Točka tako da kažemo ali uticaj tog muzičara na polju svjetske muzike je neprimjetna. Mi nismo imali naš MTV tih godina tako da nisu mogli ući u taj izbor.

King of the kill

pre 14 godina

Veoma je nezahvalno nekog proglašavati za Naj. Recimo, izabere se Miss universum, najlepša žena sveta. A vi lično poznajete bar 30 žena koje su lepše, pametnije i elokventnije.
Ne postoji merilo po kome bi se odredilo ko je najbolji gitarista. Kao, dobio si toliko-i-toliko poena, ti si najbolji. Za nekog je najbolji Satriani, za nekog Točak. Za mene, Jeff Waters. Potražite ga You tube.

JohnyB

pre 14 godina

The best guitarist is the one that enjoys playing!! There is no best! Just check out one of John Frusciante's live playings and ul see what i mean...

Lale

pre 14 godina

Ako je ovo lista najboljih rok gitarista onda ok. Ali ako je to lista najboljih gitarista ikada u bilo kojoj vrsti muzike onda su izostavili neke znacajne gitariste iz klasicne muzike i dzeza.

Vlada

pre 14 godina

Realno,nezahvalno je praviti ovakve liste jer veliki majstori gitare imaju svako svoj osoben stil sviranja i tesko ih je uporedjivati jer se ne radi o atletskoj disciplini vec muzici koju svako od nas dozivljava u skladu sa svojim afinitetima.Meni se recimo vise svidja Duane Allman od Jimi Hendrixa i ne smatram da je u bilo kom smislu inferiorniji.Derek Trucks je verovatno tehnicki bolji i od jednog i od drugog, ali koliko ga god voleo uvek cu se emotivnije vezati za zvuk prve dvojice.Lista je jedan solidan presek najboljih rock i blues gitarista (ocigledno da jazz nije dolazio u obzir osim u par izuzetaka gde se radi o gitaristima koji su inkorporirali rock i blues stil sviranja u jazz).Drago mi je sto se Nels Cline nasao tu.Gledao sam i Claptona i Knopflera i Nilsa Lofgrena, ali me niko nije ni blizu impresionirao kao Nels Cline.
Mislim i da Kurt Cobain nema sta da trazi na ovakvoj listi.On je sigurno znacajan muzicar ali ne kao gitarista.

Saša

pre 14 godina

Muddy Waters, koji je praktično izmislio sviranje bluza na električnoj gitari, na 49. mestu? Robert Johnson, koji je uticao na SVE, na 71.? Pa zbog njih dvojice gitara i jeste zauzela to mesto koje ima među instrumentima. A Eddie Van Halen na 8., Pete Townshend na 10. Za 10 godina će verovatno Justin Biber biti proglašen za najboljeg gitaristu (ako dotle nauči da svira tri akorda).

Lisac

pre 14 godina

jako je smešno i nezrelo proglašavati "najboljeg" u umetnosti. Naime, koji je taj ključni kriterijum po čemo je taj neko "najbolji"? Tehnika? Svi znamo da dobar tehničar ne znači nužno (i obično nije) dobar kpmpozitor. Popularnost? To može govoriti o dobrom marketingu ali nikako o kvalitetu. Zato ako volite muziku, nemojte dozvoljavati da se ona tako jeftino degradira kojekakvim takmičenjima... njena lepota je u različitosti, nepreglednoj veličini i bezbrojnim nijansama a ne upoređivanju. Dugo sam se i ja palio izjavama "ovaj je najbolji... ovaj je bolji od onog..." a onda tokom duuugog staža kao producent i muzičar sazreo i shvatio upravo ovo što sam maločas napisao.

Bon

pre 14 godina

Gde je Jeff Healey? Covek koji je bio slep od svoje prve godine zivota i svirao gitaru tako sto je levu ruku drzao kao da svira klavir bolji je od bar 50 "gitarista" sa ove liste. Pogledajte ga u duetu sa 12. sa liste http://www.youtube.com/watch?v=wdLCJvoLYe0

Gradjanin iz Bloka

pre 14 godina

Pobogu urednistvo i lektori. "Jimmija Hendrixa" Molim vas pisite pravilno jer je ovo jedino sto deca citaju. Knjige su odavno "OUT". Pisite ispravno gramaticki imena: Dzimi Hendriks, Nju Jork, Minasota, Los Andjeles.... idt idt. Osnovno je pravilo da se strano ime pise onako kako se izgovara osim ako je skracenica ili ako se prvi put pojavljuje onda se pise u originalu i stavlja pod znake navoda. Kako bi ste u tekstu napisali Hans Matthöfer? Sa sve O sa dve tackice iznad? Molim Vas i preklinjem da lektorisete teksove pre nego sto ih objavite (date u stampu)

MarkoDj

pre 14 godina

Baš sam se pitao da li će u prvih 50 biti Alex Lifeson!
Sjajni gitarista benda RUSH je inače tek da se zna Srbin( Aleksandar Živojinović).
I vidim nije u 50 već je 98mi, ali ipak je u prvih 100!!!
Dakle i Srbija ima pretstavnika!!!

night_stalker

pre 14 godina

lol kakvih sve komentara, ova lista je sasvim korektna, realno ovo su najuticajniji rock muzicari, Jimmy je definitivno broj 1 i uvek ce biti, covek je jednostavno postavio standarde sviranje gitare!!!

Lulio

pre 14 godina

Ne znam da li su i oni koji su svirali bass gitaru u konkurenciji, ako da onda je Jaco Pastore izostavljen.

Mason Williams mi je daleko najdrazi, mada je to subjektivno ocjenjivano.

Mirko

pre 14 godina

Za prvog su pogodili, ostalo me mnogo i ne zanima.
Uvek sam govorio da je Hendrix prvi i neosporno najbolji, najinovativniji gitarista, daleko ispred svog vremena, moderan i posle 45 godina. Po duhu i uzbuđenjem koje je nosio i pružao, nema mu ravnog.
U smislu zahtevnijih muzičkih stilova, pre svega jazz-a, bilo je puno gitarista koje ova lista nije ni obuhvatila, što je zaista smešno. Jer jazz je toliko napredniji u tehničkom, harmonskom pa i u ritmičkom smislu da bi većina sa ove liste, koji vrte pentatoniku do iznemoglosti, mogli samo da "gledaju" prosečne jazzere a teško da bi išta mogli da odsviraju od njihovog repertoara. Ok, nije muzika samo tehnika, bitna je emocija koja je u bluzu najrazvijenija, u latino-kubanskim stilovima takođe, pa bi moglo i u tom smislu da proceni lista.

Gledao sam puno ovakvih lista i sve je zavisilo od toga ko glasa, pa su samim tim takve bile i liste. Nebitno. Bitno da je prvi - prvi. Amin.

nesa

pre 14 godina

Ne bih toliko ozbiljno shvatao ovu listu. Za ovakvo pitanje ne postoji jedna istina, vec svako ima svoju listu. Mislim da Rolling Stone zeli da odgovori na pitanje, ko je najbolji, a na osnovu misljenja trenutno vidjenih muzicara.

Vlada

pre 14 godina

@Tuzlak
Izvini, ali moram da se ne slozim s tobom u vezi Claptona.Molim te nabavi i preslusaj album od Derek and the Dominoes, Layla and other assorted love songs pa ces verovatno promeniti misljenje o Claptonu kao autoru.Covek je napisao dosta izvanrednih stavri pre nego sto ga je droga u potpunosti uzela pod svoje, a o gitarskom umecu ne treba mnogo trositi reci.Dovoljno je pustiti John Mayal and Bluesbreakers feat Eric Clapton ili gore spomenuti album,Kasnije je naravno postao malo previse lenj i neinspirisan ali to ne umanjuje njegov znacaj i umece kao gitariste.Ne pisem ovo da bih ti kontrirao vec da bi obratio paznju na ove albume ako to do sada nisi ucinio.

Tara Sandev

pre 6 godina

Recicu istinito najbolje gitariste:
Steve Vai, Joe Satriani, Eddie Van Halen, Ritchie Blackmoore, Randy Rhoads, Yngwie Malmsteen, Jimmy Page, Brian May, Adrian Vandenberg, Michael Angelo Batio, Frank Zappa.. samo neki od najboljih koji su mi pali na pamet.