Utorak, 02.09.2008.

01:14

Sarkozi: Kosovo je poseban slučaj

Predsedavajući EU, francuski predsednik Nikola Sarkozi, izjavio da Kosovo ne može biti presedan za Južnu Osetiju i Abhaziju.

Izvor: FoNet

Sarkozi: Kosovo je poseban sluèaj IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

72 Komentari

Sortiraj po:

xhefi

pre 16 godina

Sada povodom krize koja je nastala (smisljeno)u Gruziji, svima je jasno, zasto Rusija do sada bila protiv EU za priznavanje nezavisnosti Kosova!...inace da ne bi postojao njihov direktni interes za realizovanje svojih ciljeva, tesko bi bilo verovati da svoj stav oko Kosova bih branio zbog navodno "doslednosti" za postovanje medjunarodnog zakona. Njihovo "doslednost" je vec na videlo, prema tome svi oni koji misle da ce Rusija i dalje imati nepromenljiv stav oko Kosova, neka imaju i drugo misljenje da se ne varaju...

boban,nis

pre 16 godina

Da, da, gospodine Sarkozi bili su to ravnopravni pregovori sa "malim" bombardobanjem kao dokazom da su ti pregovori uistinu ravnopravni!

clan25

pre 16 godina

"U preambuli rezolucije to piše. Ali u skladu sa članom 25 Povelje Ujedinjenih nacija, samo su odluke Saveta bezbednosti obevezujuće svima članicama svetske organizacije", zaključio je Mur.
Istina je kada je rec o rezoluciji 1244 i o "teritorijalnom integritetu SRJ" to pise u preambuli rezolucije 1244 i nigde se ne kaze odlucuje (decides). Dakle Savet Bezbednosti NIKADA nije odlucio da ocuva teritorijalni integritet SRJ a cak i nije bio obavezan posto SRJ nije bila clanica UN prema rezolucijama 757 i 777 Saveta Bezbednosti u kojima se kaze da SRJ ne moze da bude naslednik SFRJ i mora da trazi ponovo clanstvo u UN. SRJ je primljena u UN tek krajem 2000 god.

Petar A

pre 16 godina

A boga mi, nije im lako. Neko, opet znaju da jaci - tlaci. Mogu se rijeci i formulacije obrtati i sa njima zonglirati do mile volje, ali svi znaju o cemu se radi. Kosovo i Osetija su dva identicna slucaja. Ne brinem se ja za evropske politicare: oni znaju da je jos uvijek argument jaceg, jaci.

svi (ni)su isti

pre 16 godina

Sarkozi tvrdi da je Kosovo poseban slucaj i to argumentuje time sto je bilo pregovora! Da je bilo sta drugo rekao, imalo bi nekog smisla, ali ovo? Em sto su ti pregovori skroz bili sa unapred odredjenim ishodom, em sto pregovori sami po sebi ne znace nista - otmicar otme avion pa se pregovara, po Sarkoziju, ako se dovoljno dugo pregovara, onda avion postaje vlasnistvo otmicara? Uostalom, ako je Kosovo poseban slucaj, zasto ga onda ne priznaju stara demokratija Spanija i mlada demokratija Gruzija? A rezolucija 1244 jeste prekinula vlast Srbije na Kosovom, ali nakon agresije SAD i EU nad Srbijom. Sledeci korak bi bio nova rezolucija o statusu. Posto je status resen mimo UN, bez rezolucije, onda se moze mirno reci da ni rezolucija 1244 vise ne vazi, jer ako jedna strana (Albanci + SAD + EU) vise ne postuju UN, zasto bi onda Srbija morala da ih postuje? Naravno, zato sto je slabija. Prema tome, sve se zasniva na gruboj sili i zato je neciji teritorijalni integritet nepovrediv a neciji drugi kako siledzija odluci, prosto. Zato molim gospodu da konacno nazovu stvari pravim imenom i jednom vec kazu da je Kosovo nezavisno jer se njima tako prohtelo i gotovo. Ali, to bi znacilo da otvoreno priznaju da se sve bazira na sili, uprkos njihovom demokratskom imidzu, i vise nicim ne bi mogli i druge da sprece da se sluze silom.

Sasa

pre 16 godina

Izjava Gerharda Sredera bivseg Nemackog Kancelara u danasnjim novinama :
Der Westen habe „schwerwiegende Fehler“ begangen, etwa mit den US-Plänen für ein Raketensystem in Polen, dem großen US-Militärengagement in Georgien und durch die vorzeitige Anerkennung des Kosovo.

U principu kaze da je za krizu kriv zapad zbog dozvoljavanja americkog stita u poljskoj,vojnom naruzavanju Georgije i priznavanjem Kosova !!! Svaka Cast..

Dusan

pre 16 godina

Do juce sam iskreno bio za EU, ali me niko nece ni sekirom naterati da glasam vise za priljucenje toj nakazi od unije.
U nekim trenucima mi se cini da je i SFRJ bila zdravije postavljena od ove nove unije koja nam se sada servira...
Neke stvari bi mozda i dobili prikljucenjem, ali lista onih koje bi izgubili je mnogo duza. Bolje ovako, cist racun duga ljubav, jos samo da ispeglamo racune...

logicno kako da ne

pre 16 godina

Prvo i prvo nije tacno da su se pregovori vodili godinama. Proverite to, gospodine predsednice.
A onda, ako su vam potrebni TAKVI pregovori, no problemo.
J. Osetija i Abhazija samo treba da odbijaju sve manje od nezavisnosti i posle godinu dana mogu da kazu: Eto, pregovori nisu uspeli, proglasavamo nezavisnost.
Pod uslovom da Gruzija ne pristane na nezavisnost, sto bi bilo logicno pretpostaviti, ne?

Vanja

pre 16 godina

Evo kako je Francuska gledala na pregovore:

Zivim u Francuskoj kao rezident. U junu 2005. menjala sam boravisnu kartu i pozvali su me naknadno iz prefekture u Lionu da donesem pasos na uvid da nesto provere. Na salteru zena me pita: "Vi ste Srpkinja ili Kosovarka?". Ja se zacudim i pitam:"Vi to imate poseban kod za Kosovo, razlicit od koda za Srbiju?" Eh, zena je naravno odgovorila "DA".

Zakljucak: francuska administracija priznaje nezavisnost Kosova i Metohije najkasnije od juna 2005., a mozda i od ranije...

A.Mladenovic

pre 16 godina

Nikakvih pregovora o statusu Kosova nije bilo. Rezultat je bio unapred odredjen, razgovaralo se samo o standardima. Dakle pregovori su fingirani a priznanje nema veze sa UN ni SB i Kosova (a ne Kosovo) je postalo nezavisno. Dakle, Rusi su siledzije kao i USA samo ih nervira predigra,...

Bata

pre 16 godina

Na žalost, ono šta se odvijalo između srpske i kosovske delegacije pod okriljem UN je bilo sve samo ne pregovori. Sarkozi kao zaboravlja da su sami pregovori bili od strane zapada vremenski ograniceni sa garantovnim ishodom. Sta god da je srpska strana bila u stanju da ponudi, albanska je samo trebalo da odmahuje glavom. Meni to nije licilo na pregovore, nego na gubljenje vremena.

"Pregovarac"

pre 16 godina

Sad shvatam. Kako sam samo bio kratkovid. Rusi su znaci prvo trebali da pritisnu Ban Ki Muna da postavi npr. Rogozina ili Lavrova za glavne pregovarace, pa da se jedno sest meseci do godinu dana smeju svim predlozima Gruzije, pa tek onda da priznaju nezavisnost. Eto kako ne znaju da se igraju politike. Bas su neki...

Jovan

pre 16 godina

Gomila kontradiktornih izjava, nista drugo... Moramo se pomiriti sa cinjenicom da su danasnji politicki predstavnici nacija, marionete multinacionalnih kompanija i nadnacionalnih sistema. To nisu veliki i obrazovani ljudi, vec glumci koji uce uloge napamet

Norge

pre 16 godina

Zasedanje EU o Kavkazu ovde, u Norveskoj, skoro da nisu ni pomenuli. To je bio jedan skup EU za unutrasnju upotrebu, da se pokaze svojim gradjanima da EU eto kao ima neku spoljnu politiku. Nedostatak ozbiljnog reagovanja Rusije na zakljucke samo potvrdjuje koliko u stvari drze do njih.

Branislav Zekic Zeka

pre 16 godina

Kosovo jeste poseban slucaj! Problem je sto i mnogi drugi zele da budu posebni slucajevi. Sto masovnost zahteva za samostalnoscu bude brojnija to je veci dokaz posebnosti. Kvantitet posebnosti jednostavno prerasta u kvalitet. A kvalitet je biti sto vise poseban.
Evo Baskijci upravo hoce da organizuju referendum o posebnosti. I jos neka spanska sela.
Gospodin Sarkozi treba da vise obrati paznju na problem u svojoj kuci.
Kosovo je Korzika!

kiki

pre 16 godina

Nije bilo pregovora vezanih za Abhaziju i Juznu Osetiju, k'o sto nije bilo pregovora vezanih za Kosovo. Pardon, bilo je pregovora vezanih za Kosovo koji su trajali par meseci i koji su bili sve vreme opstruisani od strane Albanaca (koji su bili maksimalno podrzani od strane zapada) jer njima nista zivo nije odgovaralo osim potpune nezavisnosti.
Da podsetim, jos 2002 je pokojni Djindjic insistirao da pocnu pregovori, zapad je to momentalno odbio jer toboze jos uvek je situacija napeta.

Vojislav Todorović

pre 16 godina

Sarkozi pretenduje da bude SUDIJA koji određuje šta je presedan a šta nije. Po definiciji, presedan je onaj slučaj koji uspostavlja pravni princip. Ako je nekakav slučaj koji u prošlosti nije bio prihvatljiv (na primer, priznavanje delova teritorije suverenih zemalja kao nezavisnih zemalja) prihvaćen, on automatski postaje presedan bez obzira šta o tome mislio Sarkozi, koji je, uzgred rečeno, svoju političku karijeru izgradio kao tvrdokorni ministar policije u vreme rasnih nemira.

Marko

pre 16 godina

Rusi da budu dosledni ocuvanju ideji ocuvanja integriteta suverenih drzava, a Sarkozi i Bus ce da zadrze pravo da odredjuju presedane...!!!

Pa sta je ovo? Alisa u zemlji cuda? Gde mi zivimo?

BranislavO.

pre 16 godina

Kosovo NIJE poseban slucaj! Kao sto se pregovaralo po pitanju Kosova godinama, tako se pregovaralo i po pitanju Juzne Osetije i Abhazije. Tamosnji narodi su imali referendume ranih 90-ih, kosovski Albanci isto tako. Ako je svet vec zeleo da proglasi nezavisnost Kosova, to su mogli odmah da urade '99. godine a ne 9 godina kasnije kada za tim nije postojala potreba i nije postojala institucionalna pretnja Albancima sa Kosova! To je akt protivan medjunarodnom pravu! Ako se jednom prekrsi, krsice se stalno! I tu nema izgovora! Medjunarodno pravo ne stavlja pravo manjine iznad prava drzave na teritorijalni integritet! Jasno je sve, ma sta Sarkozi sada pricao! To smatram samo vrhunskim politickim licemerjem i potvrdom da prava malih drzava sada ni na koji nacin nisu zasticena.

sloba

pre 16 godina

Gospodine Sarkozi,kada bih ja kojim slucajem bio u prilici da ugrozim vas brak (i kad bih to ucinio) Vi bi se trudili da me osudite zbog toga .I bili bi dosledni u tome. Pa upozorio bih Vas da bih i ja bio vrlo dosledan u narusavanju vase zajednice ,bez obzira na sve rezolucije i moguce sankcije. Mislim Vi ste ipak jedan dosledan covek sto se vidi iz vase predhodne izjave.

Ivan

pre 16 godina

Kosovo su priznale najznačajnije zemlje sveta, a Gruzijske republike samo Rusija. To znači ako bi prijašnja politika bila više proevropsko orijentisane kao što je Gruzija maltene niko ne bi priznao Kosovo. Ali Srbija je puno radila na tome da izgubi zapadne prijatelje. Zato je tu gde je. Mislim da će i ostale države priznati Osetiju i Abhaziju jer Gruzija nije tako jaka da to spreči a ostali se ravnaju prema interesima. To znači da će onda i Rusija priznati Kosovo. Živi bili pa videli.

Radoznao i naivan

pre 16 godina

Mene samo zanima da li su oni zaista toliko egocentrični da im uistinu ne dolaze do svesti paralela, ali i neke razlike s Kosovom (koje, ipak, idu u našu korist - ne zaboravljam ni sve ono što nam ne ide) ili su zaista toliko pokvareni!?

milutin

pre 16 godina

O Sarkoziju ne treba trošiti reči, on to i ne zaslužuje. Kakvi crni pregovori. Direktni pregovori Srbije i kosmetskih Albanaca nisu nikad vođeni, a preko posrednika se mogu izbrojati na preste jedne ruke (Rambuje i Beč). Ako su to uopšte i bili pregovori. Pre će biti da je to bila jedna dobro režirana "predstava". Kad vidim kakvi likovi vode EU, mislim da nam tamo definitivno nije mesto, iako sam do koliko juče bio žestoki zagovornik ulaska Srbije u EU.

fadil_h

pre 16 godina

Postoji niz argumenata da se potvrdi ono sto g Sarkozi kaze. Albanci na Kosovo su trazili cak 8 godina razgovore sa Srbijom oko statusa Kosova posle raspada SFRJ. Osetinci i abhkazi neposredno posle raspada SSSR-a poceli konflikt. Posle intervencije NATO-a na Kosovo je proslo dodatnih 7 godina da bi poceli novi pregovori o Kosovu koji su trajali 2 godine. A pregovora izmedju Gruzije, J Osetije i Abhkazije nije bilo nijednog dana. Na Kosovo je bilo medjunaorodne administracije evo skoro 10 godina dok u J Osetiji i Abhkaziji NIJEDNOG dana. Kosovske vlasti licno se angazuju za povratak Srba na Kosovo na primer juce sam premijer Thaci je bio na inauguraciju izgradnje zgrade u selo kraj Lipljana u koju ce biti smestene 60 srpskih porodica dok predsednik J Osetije zabranjuhe povratak Gruzina u svojim domovima. A o ustavno pravnom polozaju J Osetije i Abhkazije da ne pricamo jer polozaj J Osetije i Abhkazije u SSSR je bio ZANEMARLJIV u odnosu na polozaj Kosova u bivsu SFRJ. Postoje na stotine i hiljade drugih cinjenica koje potvrdjuju razlike. Ima naravno i neke slicnosti ali takve slicnosti na primer imaju i Kosovo s Hrvatskom ili Slovenijom koje su sada nezavisne drzave.

sui degeneris

pre 16 godina

Eto, najzad smo saznali zasto je Kosovo "sui (de)generis". Vođeni su pregovori i to je "generisalo" sui generis. Jednostavno, zar ne? Uvrneš nekome ruku pa se dogovorite i "generišete" jedan
sui generis.

bt

pre 16 godina

Valjda je sada i Sarkoziju jasno da je su za klasifikaciju slučajeva na posebne i opšte nadležni svetski moćnici a ne pravni eksperti. Rusija je svojim nedavnim akcijama podsetila da spada u one prve, a Sarkozija treba podsetiti da svakako ne spada u one druge.

Julius

pre 16 godina

Gospodin Sarkozy je naveo samo jedan argument o tome da je Kosovo poseban slucaj (to da se o njenom statusu vodili pregovori godinama,uz posredovanje medjunarodne zajednice). Ima jos najmanje 99 jos jacih argumenata o toj posebnosti i neumesnom poredjenju Kosova sa Osetijom, Abhazijom ili bilo koji drugi region u svetu.
To najbolje znaju istoricari, naucnici i analiticari Srbije, ali su oni zabili "nos u pesk" pa ne govore (jer, ili su zarazeni ili ne smeju od politicara).

baki

pre 16 godina

Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

Tacno tako, i sta je rezultat toga bio? Nista, vi ste nastavili svoju pricu, otcepili Kosovo i nikom nista. Znaci naravoucenije: i vi mozete da se bunite i imate pravo, ali dzaba, jer Rusija ce uraditi kako zeli, a vi cik pa ustanite protiv nje :)
...cim neko radi mimo vas sve vam smeta, a sta god vi iz EU uradite to je od Boga poslato. E nece da moze

nEUrosceptic

pre 16 godina

EU postaje apsolutno full of s... Uostalom, dovoljno je pogledati rezultate ankete CNN-a ko je kriv za situaciju u Gruziji, rezultati su vrlo interesantni i iznenadjujuci.

pactko

pre 16 godina

Ovo što priča Sarkozi zvuči kao neki dobar vic, samo što njegove posledice neće uopšte biti smešne. A pregovori kao ključni argument?! Mislim da bi i prosečno informisanom osnovcu iz 5. razreda bilo jasno da se ovde radi o golom nasilju nad Srbijom.

djuro

pre 16 godina

Upravo to sto ne prodje dan a da neko sa visokog polozaja sa zapada ne tvrdi kako je Kosovo poseban slucaj govori da nije. Da stvarno jeste, to ne bi bilo potrebno.

Коста

pre 16 godina

Колико се ја сећам, преговори о којима прича Саркози били су попраћени коментарима у Вашингтону да ће Косово добити независност (и)ако преговори не успеју. Природно, косовоска страна није имала ни намеру ни побуду да тражи компромисо решење.

gospodin SarkAzi

pre 16 godina

>> "Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

Naprotiv, ako cemo po logici, upravo suprotno - jedino moze da cudi, zar ne?

>> "Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik.

Upravo tako, to je sve sto treba da uradite. Konkretna izjava, medjutim, predatavlja vrhunac nedoslednosti.

milan

pre 16 godina

Interesanto je i objaviti da su rusiji, juce na ovom istom skupu, porucili da se i Srbija, eto, ne buni vise oko priznavanja Kosova i da zive sa tim, da su shvatili da je to ispravno i da nista vise i ne trazimo vec cemo valjda i mi, po njima, uskoro i sami priznati Kosovo. I da je i tu velika razlika izmedju Kosova, Osetije i Abhazije

Srdjan, Ceska

pre 16 godina

Ovo izgleda sve jadnije i neuverljivije. EU gubi svaki argument, to je ocigledno a obe strane i Zapad i Rusija izgledaju veoma jadno! Samo jos jedan primer. Zasto kad su se vodili pregovori, nisu najpre resili kiparski slucaj - pa tamo se vode pregovori vec skoro cetrdeset godina. Ajde sta ce biti sledece!

Absolutbg

pre 16 godina

Kosovo je poseban slučaj, onoliko koliko kažu SAD. Mi ipak malo bolje znamo od tebe Sarkozi, sta je Kosovo. Hvala ti u svakom slucaju na pomoci, ali odmori malo.

vasilije knezevic

pre 16 godina

"Na Zapada nista novo". Cinjenica da je Sarkozi "Amerikanac u Parizu" nije novost nego samo stara prica. Interesantno je i to da je on dosao na francuski "presto" zahvaljujuci "proamerickoj platformi".Sto se tice kosovske "specificnosti" to je manje vise postapica za jednoglasni Zapad. Strateski recept za Jugoslaviju kao i cijeli Balkan bio je izradjen mnogo ranije nego sto to mnogi mogu i zamisliti. Ono sto je bilo najvaznije u toj strategiji jeste formiranje "kluba istomisljenika" za koji se Srbija kao veliko parce bivse Jugoslavije nije mogla kvalifikovati. Bas zato je za Zapad bilo od velike vaznosti odvajanje Kosova i eventualnu daljnju
fragmentaciju jer bi to sve bili "specificni" slucajevi.
(vasilije knezevic, 2 sept. 2008)

gogi-DK

pre 16 godina

"Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi. Kako to da shvatim?Evo muku mucim gospodine Sarkozi.....ali ne ide...moram upitati nekog...Amerikance mozda?

Bojan

pre 16 godina

Pravo i pravda postoje za sve zemlje na svetu osim za Srbiju...hmmm da li se to onda i dalje zove pravda? Kljucno pitanje u nasoj zemlji je da li cemo se miriti sa nepravdom i prihvatiti je (sto je mnogo lakse), ili cemo stati na stranu pravde i botiti se za nju (sto je mnogo casnije).

zrad

pre 16 godina

Bas se vidi u praksi da je Kosovo poseban slucaj...a razlog da je to poseban slucaj gospodin nalazi u cinjenici da su vodjeni pregovori. Da, ali u tim pregovorima jedna od strana je dobila 100%, a druga 0%. Onda to nisu pregovori, vec diktat...Pregovori u kojima su Amerikanci vec unapred doneli resenje...

Samo posmatram sa strane

pre 16 godina

Uff...Toliko pameti u ovakvom coveku. Puna su im (svima) usta Kosova kad trebaju da se medjusobno prepucavaju oko teritorija. Muka mi je od svih.

anna

pre 16 godina

I suverenitet Srbije je garantovan rezolucijama SB UN, pa su Francuska i ostale Dosledne Zemlje ipak priznali kosovsku "nezavisnost".
Neka nas g. Sarkozi podseti kada je to SB UN odlucio da Srbija nema suverenitet nad pokrajinomom Kosovom?

Sale

pre 16 godina

Znaci gospodin kaze : "Ali, pre nego što smo odlučili da priznamo nezavisnost Kosova prošle su godine i godine u pregovorima uz posredništvo UN". Pa isto tako sada moze i Juzna Osetija da pokrene pitanje pred UN i onda posle osam godina da dobiju drzavu.

Bane

pre 16 godina

Problem je bas u tome, moj Nikola, sto pregovora oko Kosova nije nikad ni bilo. Bilo je jedno uobicajeno Americko zavrtanje ruke maloj i slabasnoj dzavi.

Djape

pre 16 godina

Mislim sta reci?

Mozda bi nasha Vlada mogla da podseti i Gdina Sarkozija i Gdju Merkel na njihove izjave od pocetka ove godine. Sto se tada nisu pozivali na medjunarodno pravo i suverenitet neke zemlje.

Grozno na sta lici spoljna politika EU, licemerna do besvesti i poltronski nastrojena interesima SAD.

Fuj!

Figaro

pre 16 godina

I ako sam evropejac 200%,stvarno mi se gade ovakve izjave pojedinih zapadnih lidera o tzv. kršenju međunarodnog prava u slučaju Gruzije.Gospodo vi ste prvi prekršili međunarodno pravo priznavanjem nezavisnosti Kosova pravdajući to realnošću stanja na terenu tako da bolje razmišljajte šta će sutra biti na Korzici ili u Škotskoj,a ne da držite lekcije o poštovanju integriteta ostatku sveta...

Boban

pre 16 godina

"Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

"Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik.

I to je dosledno? Evropa je pogresila i Rusija je to osudila, kada Rusija napravi isto to onda evropa to osudi i to je njemu dosledno? Da je jedna ista stvar dozvoljena zapadu ali Rusiji nije? Da li ovaj cuvek cuje sam sebe sta govori?

Bojan Jankovic

pre 16 godina

Gospodine Sarkozi, zbog politicara kao sto ste vi, u medjunarodnoj politici i dalje ne postoji doslednost u vidu postovanja medjunarodnog interesa vec je u prvom planu nacionalni interes. Ipak, normalan narod verovatno najvise izludjuju izjave diplomata i politicara koje grdno potcenjuju njihov intelektualni kapacitet. U smeru kritike na racun Rusije postoji doslednost koja je vezana za Kosovo, ali u obrnutom smeru priznavanja nezavisnosti tih regiona od strane Rusije ne sme da se koristi pimer Kosova. I to je doslednost!? Nadam se da cu docekati dan kada ce EU imati dovoljno hrabrosti za kreiranje svoje sopstvene spoljne politike.

Kole

pre 16 godina

Citat iz teksta: "Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

Po cemu je onda Kosovo razlicito od Abhazije i Juzne osetije prema ovoj izjavi? U oba slucaja ne postoji saglasnost UN-a

Nikola

pre 16 godina

"Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik


Predsednice Sarkozi,"kome zakon lezi u topuzu,tragovi mu smrde necovjestvom"... O kakvoj doslednosti vi pricate? Ili cete da postujete teritorijalni integritet svih zemalja,ili cete da prekrajate granice kako vam odgovara...Jedno ili drugo,ali budite dosledni.

Jer Republika Srpska nema pravo na samoopredeljenje,a Kosovo ima. A opet Abhkazija i Juzna Osetija nemaju. Pa o kakvoj doslednosti vi onda govorite?

Dva put nista je nista

pre 16 godina

Kakav to argument branite time sto u isti mah tvrdite da ulazete isti protest kao sto je Rusija dala povodom Kosova.
Ne razumem sta je ovde argument a sta odbrana argumenta.

miLLpiLL

pre 16 godina

Kosovo je poseban slučaj...MA KAKO DA NIJE!!! Stvarno ni najmanje ne lici na Juznu Osetiju...ama bas nimalo...tako je Monsieur Sarkozy!!!

ns

pre 16 godina

"Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

"Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik.

Pa mislim stvarno je ovaj čovek neverovatan...
Izuzetno ste dosledni, gospodine Sarkozi, izuzetno.

DTN

pre 16 godina

Ne mogu da verujem da Rusi u 21-vom veku krse princip nezavisnosti, suvereniteta i teritorijalnog integriteta i međunarodno pravo, Helsinski završni akt i rezolucije Saveta bezbednosti UN.

Pedja

pre 16 godina

Srbija bi trebala, ako ne uspe inicijativa u UN-u o obracanju Medjunarodnom sudu pravde za misljenje o nezavisnosti Kosova, da prizna JO i Abhaziju, cisto radi doslednosti koju pominje gospodin Sarkozi.

se tjudim

pre 16 godina

Francuski predsednik je stvarno briljantan.
Ako on kaze da Rusiju ne treba da cudi to sto se EU sada buni zbog priznavanja J.O i A. jer se i Rusija bunila zbog Kosova, onda on fakticki priznaje da je to ispravan stav, tj. da je proglasavanje nezavisnosti bilo sve vreme pogresno.
A onda, jos briljantnije, kaze da treba biti dosledan.

Deki

pre 16 godina

Hoce li neko nekada dati pravo obrazlozenje zbog cega je Kosovo poseban slucaj? Po francuskom predsedniku, sad bi trebalo da se pregovara oko kavkaskih republika, pa tek onda da se priznaju.

Mile

pre 16 godina

Neverovatno je da jedna osoba koja je na tako odgovornoj i ozbiljnoj funkciji kao sto je Sarkozi moze da prica takve gluposti.
Kaze ne postoji "kosovski presedan" zato sto se godinama pregovaralo uz posredstvo UN-a?! To sto ti pregovori nisu doveli do obostrano prihvatljivog resenja njemu ni najmanje ne smeta.
Pa onda dalje kaze:
""Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik, kao i da EU podržava teritorijalni integritet i suverenitet Gruzije jer su oni garantovani rezolucijama Saveta bezbednosti UN."

Pa i integritet Srbije je garantovan rezolucijama SB!
Neverovatno kakvo licemerstvo!

Srki

pre 16 godina

"kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope"
Sada drugi treba da priznaju Kosovo, mi Osetiju i Abhaziju, Rusi Kosovo, Ameri Osetiju i Abhaziju, mi Kosovo...uh...
Samo običan narod u svim ovim novokomponovanim državama nema nikakve ni koristi ni štete ni od priznanja ni od nepriznanja.
Od mape se ne živi!

Srki

pre 16 godina

"kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope"
Sada drugi treba da priznaju Kosovo, mi Osetiju i Abhaziju, Rusi Kosovo, Ameri Osetiju i Abhaziju, mi Kosovo...uh...
Samo običan narod u svim ovim novokomponovanim državama nema nikakve ni koristi ni štete ni od priznanja ni od nepriznanja.
Od mape se ne živi!

zrad

pre 16 godina

Bas se vidi u praksi da je Kosovo poseban slucaj...a razlog da je to poseban slucaj gospodin nalazi u cinjenici da su vodjeni pregovori. Da, ali u tim pregovorima jedna od strana je dobila 100%, a druga 0%. Onda to nisu pregovori, vec diktat...Pregovori u kojima su Amerikanci vec unapred doneli resenje...

anna

pre 16 godina

I suverenitet Srbije je garantovan rezolucijama SB UN, pa su Francuska i ostale Dosledne Zemlje ipak priznali kosovsku "nezavisnost".
Neka nas g. Sarkozi podseti kada je to SB UN odlucio da Srbija nema suverenitet nad pokrajinomom Kosovom?

Djape

pre 16 godina

Mislim sta reci?

Mozda bi nasha Vlada mogla da podseti i Gdina Sarkozija i Gdju Merkel na njihove izjave od pocetka ove godine. Sto se tada nisu pozivali na medjunarodno pravo i suverenitet neke zemlje.

Grozno na sta lici spoljna politika EU, licemerna do besvesti i poltronski nastrojena interesima SAD.

Fuj!

baki

pre 16 godina

Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

Tacno tako, i sta je rezultat toga bio? Nista, vi ste nastavili svoju pricu, otcepili Kosovo i nikom nista. Znaci naravoucenije: i vi mozete da se bunite i imate pravo, ali dzaba, jer Rusija ce uraditi kako zeli, a vi cik pa ustanite protiv nje :)
...cim neko radi mimo vas sve vam smeta, a sta god vi iz EU uradite to je od Boga poslato. E nece da moze

Mile

pre 16 godina

Neverovatno je da jedna osoba koja je na tako odgovornoj i ozbiljnoj funkciji kao sto je Sarkozi moze da prica takve gluposti.
Kaze ne postoji "kosovski presedan" zato sto se godinama pregovaralo uz posredstvo UN-a?! To sto ti pregovori nisu doveli do obostrano prihvatljivog resenja njemu ni najmanje ne smeta.
Pa onda dalje kaze:
""Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik, kao i da EU podržava teritorijalni integritet i suverenitet Gruzije jer su oni garantovani rezolucijama Saveta bezbednosti UN."

Pa i integritet Srbije je garantovan rezolucijama SB!
Neverovatno kakvo licemerstvo!

se tjudim

pre 16 godina

Francuski predsednik je stvarno briljantan.
Ako on kaze da Rusiju ne treba da cudi to sto se EU sada buni zbog priznavanja J.O i A. jer se i Rusija bunila zbog Kosova, onda on fakticki priznaje da je to ispravan stav, tj. da je proglasavanje nezavisnosti bilo sve vreme pogresno.
A onda, jos briljantnije, kaze da treba biti dosledan.

ns

pre 16 godina

"Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

"Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik.

Pa mislim stvarno je ovaj čovek neverovatan...
Izuzetno ste dosledni, gospodine Sarkozi, izuzetno.

Absolutbg

pre 16 godina

Kosovo je poseban slučaj, onoliko koliko kažu SAD. Mi ipak malo bolje znamo od tebe Sarkozi, sta je Kosovo. Hvala ti u svakom slucaju na pomoci, ali odmori malo.

vasilije knezevic

pre 16 godina

"Na Zapada nista novo". Cinjenica da je Sarkozi "Amerikanac u Parizu" nije novost nego samo stara prica. Interesantno je i to da je on dosao na francuski "presto" zahvaljujuci "proamerickoj platformi".Sto se tice kosovske "specificnosti" to je manje vise postapica za jednoglasni Zapad. Strateski recept za Jugoslaviju kao i cijeli Balkan bio je izradjen mnogo ranije nego sto to mnogi mogu i zamisliti. Ono sto je bilo najvaznije u toj strategiji jeste formiranje "kluba istomisljenika" za koji se Srbija kao veliko parce bivse Jugoslavije nije mogla kvalifikovati. Bas zato je za Zapad bilo od velike vaznosti odvajanje Kosova i eventualnu daljnju
fragmentaciju jer bi to sve bili "specificni" slucajevi.
(vasilije knezevic, 2 sept. 2008)

Bane

pre 16 godina

Problem je bas u tome, moj Nikola, sto pregovora oko Kosova nije nikad ni bilo. Bilo je jedno uobicajeno Americko zavrtanje ruke maloj i slabasnoj dzavi.

Коста

pre 16 godina

Колико се ја сећам, преговори о којима прича Саркози били су попраћени коментарима у Вашингтону да ће Косово добити независност (и)ако преговори не успеју. Природно, косовоска страна није имала ни намеру ни побуду да тражи компромисо решење.

Boban

pre 16 godina

"Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

"Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik.

I to je dosledno? Evropa je pogresila i Rusija je to osudila, kada Rusija napravi isto to onda evropa to osudi i to je njemu dosledno? Da je jedna ista stvar dozvoljena zapadu ali Rusiji nije? Da li ovaj cuvek cuje sam sebe sta govori?

Nikola

pre 16 godina

"Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik


Predsednice Sarkozi,"kome zakon lezi u topuzu,tragovi mu smrde necovjestvom"... O kakvoj doslednosti vi pricate? Ili cete da postujete teritorijalni integritet svih zemalja,ili cete da prekrajate granice kako vam odgovara...Jedno ili drugo,ali budite dosledni.

Jer Republika Srpska nema pravo na samoopredeljenje,a Kosovo ima. A opet Abhkazija i Juzna Osetija nemaju. Pa o kakvoj doslednosti vi onda govorite?

Deki

pre 16 godina

Hoce li neko nekada dati pravo obrazlozenje zbog cega je Kosovo poseban slucaj? Po francuskom predsedniku, sad bi trebalo da se pregovara oko kavkaskih republika, pa tek onda da se priznaju.

Figaro

pre 16 godina

I ako sam evropejac 200%,stvarno mi se gade ovakve izjave pojedinih zapadnih lidera o tzv. kršenju međunarodnog prava u slučaju Gruzije.Gospodo vi ste prvi prekršili međunarodno pravo priznavanjem nezavisnosti Kosova pravdajući to realnošću stanja na terenu tako da bolje razmišljajte šta će sutra biti na Korzici ili u Škotskoj,a ne da držite lekcije o poštovanju integriteta ostatku sveta...

gogi-DK

pre 16 godina

"Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi. Kako to da shvatim?Evo muku mucim gospodine Sarkozi.....ali ne ide...moram upitati nekog...Amerikance mozda?

Bojan

pre 16 godina

Pravo i pravda postoje za sve zemlje na svetu osim za Srbiju...hmmm da li se to onda i dalje zove pravda? Kljucno pitanje u nasoj zemlji je da li cemo se miriti sa nepravdom i prihvatiti je (sto je mnogo lakse), ili cemo stati na stranu pravde i botiti se za nju (sto je mnogo casnije).

Pedja

pre 16 godina

Srbija bi trebala, ako ne uspe inicijativa u UN-u o obracanju Medjunarodnom sudu pravde za misljenje o nezavisnosti Kosova, da prizna JO i Abhaziju, cisto radi doslednosti koju pominje gospodin Sarkozi.

djuro

pre 16 godina

Upravo to sto ne prodje dan a da neko sa visokog polozaja sa zapada ne tvrdi kako je Kosovo poseban slucaj govori da nije. Da stvarno jeste, to ne bi bilo potrebno.

Sale

pre 16 godina

Znaci gospodin kaze : "Ali, pre nego što smo odlučili da priznamo nezavisnost Kosova prošle su godine i godine u pregovorima uz posredništvo UN". Pa isto tako sada moze i Juzna Osetija da pokrene pitanje pred UN i onda posle osam godina da dobiju drzavu.

sui degeneris

pre 16 godina

Eto, najzad smo saznali zasto je Kosovo "sui (de)generis". Vođeni su pregovori i to je "generisalo" sui generis. Jednostavno, zar ne? Uvrneš nekome ruku pa se dogovorite i "generišete" jedan
sui generis.

Dva put nista je nista

pre 16 godina

Kakav to argument branite time sto u isti mah tvrdite da ulazete isti protest kao sto je Rusija dala povodom Kosova.
Ne razumem sta je ovde argument a sta odbrana argumenta.

Bojan Jankovic

pre 16 godina

Gospodine Sarkozi, zbog politicara kao sto ste vi, u medjunarodnoj politici i dalje ne postoji doslednost u vidu postovanja medjunarodnog interesa vec je u prvom planu nacionalni interes. Ipak, normalan narod verovatno najvise izludjuju izjave diplomata i politicara koje grdno potcenjuju njihov intelektualni kapacitet. U smeru kritike na racun Rusije postoji doslednost koja je vezana za Kosovo, ali u obrnutom smeru priznavanja nezavisnosti tih regiona od strane Rusije ne sme da se koristi pimer Kosova. I to je doslednost!? Nadam se da cu docekati dan kada ce EU imati dovoljno hrabrosti za kreiranje svoje sopstvene spoljne politike.

Srdjan, Ceska

pre 16 godina

Ovo izgleda sve jadnije i neuverljivije. EU gubi svaki argument, to je ocigledno a obe strane i Zapad i Rusija izgledaju veoma jadno! Samo jos jedan primer. Zasto kad su se vodili pregovori, nisu najpre resili kiparski slucaj - pa tamo se vode pregovori vec skoro cetrdeset godina. Ajde sta ce biti sledece!

miLLpiLL

pre 16 godina

Kosovo je poseban slučaj...MA KAKO DA NIJE!!! Stvarno ni najmanje ne lici na Juznu Osetiju...ama bas nimalo...tako je Monsieur Sarkozy!!!

milutin

pre 16 godina

O Sarkoziju ne treba trošiti reči, on to i ne zaslužuje. Kakvi crni pregovori. Direktni pregovori Srbije i kosmetskih Albanaca nisu nikad vođeni, a preko posrednika se mogu izbrojati na preste jedne ruke (Rambuje i Beč). Ako su to uopšte i bili pregovori. Pre će biti da je to bila jedna dobro režirana "predstava". Kad vidim kakvi likovi vode EU, mislim da nam tamo definitivno nije mesto, iako sam do koliko juče bio žestoki zagovornik ulaska Srbije u EU.

fadil_h

pre 16 godina

Postoji niz argumenata da se potvrdi ono sto g Sarkozi kaze. Albanci na Kosovo su trazili cak 8 godina razgovore sa Srbijom oko statusa Kosova posle raspada SFRJ. Osetinci i abhkazi neposredno posle raspada SSSR-a poceli konflikt. Posle intervencije NATO-a na Kosovo je proslo dodatnih 7 godina da bi poceli novi pregovori o Kosovu koji su trajali 2 godine. A pregovora izmedju Gruzije, J Osetije i Abhkazije nije bilo nijednog dana. Na Kosovo je bilo medjunaorodne administracije evo skoro 10 godina dok u J Osetiji i Abhkaziji NIJEDNOG dana. Kosovske vlasti licno se angazuju za povratak Srba na Kosovo na primer juce sam premijer Thaci je bio na inauguraciju izgradnje zgrade u selo kraj Lipljana u koju ce biti smestene 60 srpskih porodica dok predsednik J Osetije zabranjuhe povratak Gruzina u svojim domovima. A o ustavno pravnom polozaju J Osetije i Abhkazije da ne pricamo jer polozaj J Osetije i Abhkazije u SSSR je bio ZANEMARLJIV u odnosu na polozaj Kosova u bivsu SFRJ. Postoje na stotine i hiljade drugih cinjenica koje potvrdjuju razlike. Ima naravno i neke slicnosti ali takve slicnosti na primer imaju i Kosovo s Hrvatskom ili Slovenijom koje su sada nezavisne drzave.

Samo posmatram sa strane

pre 16 godina

Uff...Toliko pameti u ovakvom coveku. Puna su im (svima) usta Kosova kad trebaju da se medjusobno prepucavaju oko teritorija. Muka mi je od svih.

Kole

pre 16 godina

Citat iz teksta: "Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

Po cemu je onda Kosovo razlicito od Abhazije i Juzne osetije prema ovoj izjavi? U oba slucaja ne postoji saglasnost UN-a

BranislavO.

pre 16 godina

Kosovo NIJE poseban slucaj! Kao sto se pregovaralo po pitanju Kosova godinama, tako se pregovaralo i po pitanju Juzne Osetije i Abhazije. Tamosnji narodi su imali referendume ranih 90-ih, kosovski Albanci isto tako. Ako je svet vec zeleo da proglasi nezavisnost Kosova, to su mogli odmah da urade '99. godine a ne 9 godina kasnije kada za tim nije postojala potreba i nije postojala institucionalna pretnja Albancima sa Kosova! To je akt protivan medjunarodnom pravu! Ako se jednom prekrsi, krsice se stalno! I tu nema izgovora! Medjunarodno pravo ne stavlja pravo manjine iznad prava drzave na teritorijalni integritet! Jasno je sve, ma sta Sarkozi sada pricao! To smatram samo vrhunskim politickim licemerjem i potvrdom da prava malih drzava sada ni na koji nacin nisu zasticena.

gospodin SarkAzi

pre 16 godina

>> "Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

Naprotiv, ako cemo po logici, upravo suprotno - jedino moze da cudi, zar ne?

>> "Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik.

Upravo tako, to je sve sto treba da uradite. Konkretna izjava, medjutim, predatavlja vrhunac nedoslednosti.

nEUrosceptic

pre 16 godina

EU postaje apsolutno full of s... Uostalom, dovoljno je pogledati rezultate ankete CNN-a ko je kriv za situaciju u Gruziji, rezultati su vrlo interesantni i iznenadjujuci.

pactko

pre 16 godina

Ovo što priča Sarkozi zvuči kao neki dobar vic, samo što njegove posledice neće uopšte biti smešne. A pregovori kao ključni argument?! Mislim da bi i prosečno informisanom osnovcu iz 5. razreda bilo jasno da se ovde radi o golom nasilju nad Srbijom.

Branislav Zekic Zeka

pre 16 godina

Kosovo jeste poseban slucaj! Problem je sto i mnogi drugi zele da budu posebni slucajevi. Sto masovnost zahteva za samostalnoscu bude brojnija to je veci dokaz posebnosti. Kvantitet posebnosti jednostavno prerasta u kvalitet. A kvalitet je biti sto vise poseban.
Evo Baskijci upravo hoce da organizuju referendum o posebnosti. I jos neka spanska sela.
Gospodin Sarkozi treba da vise obrati paznju na problem u svojoj kuci.
Kosovo je Korzika!

"Pregovarac"

pre 16 godina

Sad shvatam. Kako sam samo bio kratkovid. Rusi su znaci prvo trebali da pritisnu Ban Ki Muna da postavi npr. Rogozina ili Lavrova za glavne pregovarace, pa da se jedno sest meseci do godinu dana smeju svim predlozima Gruzije, pa tek onda da priznaju nezavisnost. Eto kako ne znaju da se igraju politike. Bas su neki...

Dusan

pre 16 godina

Do juce sam iskreno bio za EU, ali me niko nece ni sekirom naterati da glasam vise za priljucenje toj nakazi od unije.
U nekim trenucima mi se cini da je i SFRJ bila zdravije postavljena od ove nove unije koja nam se sada servira...
Neke stvari bi mozda i dobili prikljucenjem, ali lista onih koje bi izgubili je mnogo duza. Bolje ovako, cist racun duga ljubav, jos samo da ispeglamo racune...

Radoznao i naivan

pre 16 godina

Mene samo zanima da li su oni zaista toliko egocentrični da im uistinu ne dolaze do svesti paralela, ali i neke razlike s Kosovom (koje, ipak, idu u našu korist - ne zaboravljam ni sve ono što nam ne ide) ili su zaista toliko pokvareni!?

bt

pre 16 godina

Valjda je sada i Sarkoziju jasno da je su za klasifikaciju slučajeva na posebne i opšte nadležni svetski moćnici a ne pravni eksperti. Rusija je svojim nedavnim akcijama podsetila da spada u one prve, a Sarkozija treba podsetiti da svakako ne spada u one druge.

Julius

pre 16 godina

Gospodin Sarkozy je naveo samo jedan argument o tome da je Kosovo poseban slucaj (to da se o njenom statusu vodili pregovori godinama,uz posredovanje medjunarodne zajednice). Ima jos najmanje 99 jos jacih argumenata o toj posebnosti i neumesnom poredjenju Kosova sa Osetijom, Abhazijom ili bilo koji drugi region u svetu.
To najbolje znaju istoricari, naucnici i analiticari Srbije, ali su oni zabili "nos u pesk" pa ne govore (jer, ili su zarazeni ili ne smeju od politicara).

sloba

pre 16 godina

Gospodine Sarkozi,kada bih ja kojim slucajem bio u prilici da ugrozim vas brak (i kad bih to ucinio) Vi bi se trudili da me osudite zbog toga .I bili bi dosledni u tome. Pa upozorio bih Vas da bih i ja bio vrlo dosledan u narusavanju vase zajednice ,bez obzira na sve rezolucije i moguce sankcije. Mislim Vi ste ipak jedan dosledan covek sto se vidi iz vase predhodne izjave.

kiki

pre 16 godina

Nije bilo pregovora vezanih za Abhaziju i Juznu Osetiju, k'o sto nije bilo pregovora vezanih za Kosovo. Pardon, bilo je pregovora vezanih za Kosovo koji su trajali par meseci i koji su bili sve vreme opstruisani od strane Albanaca (koji su bili maksimalno podrzani od strane zapada) jer njima nista zivo nije odgovaralo osim potpune nezavisnosti.
Da podsetim, jos 2002 je pokojni Djindjic insistirao da pocnu pregovori, zapad je to momentalno odbio jer toboze jos uvek je situacija napeta.

Vanja

pre 16 godina

Evo kako je Francuska gledala na pregovore:

Zivim u Francuskoj kao rezident. U junu 2005. menjala sam boravisnu kartu i pozvali su me naknadno iz prefekture u Lionu da donesem pasos na uvid da nesto provere. Na salteru zena me pita: "Vi ste Srpkinja ili Kosovarka?". Ja se zacudim i pitam:"Vi to imate poseban kod za Kosovo, razlicit od koda za Srbiju?" Eh, zena je naravno odgovorila "DA".

Zakljucak: francuska administracija priznaje nezavisnost Kosova i Metohije najkasnije od juna 2005., a mozda i od ranije...

milan

pre 16 godina

Interesanto je i objaviti da su rusiji, juce na ovom istom skupu, porucili da se i Srbija, eto, ne buni vise oko priznavanja Kosova i da zive sa tim, da su shvatili da je to ispravno i da nista vise i ne trazimo vec cemo valjda i mi, po njima, uskoro i sami priznati Kosovo. I da je i tu velika razlika izmedju Kosova, Osetije i Abhazije

Sasa

pre 16 godina

Izjava Gerharda Sredera bivseg Nemackog Kancelara u danasnjim novinama :
Der Westen habe „schwerwiegende Fehler“ begangen, etwa mit den US-Plänen für ein Raketensystem in Polen, dem großen US-Militärengagement in Georgien und durch die vorzeitige Anerkennung des Kosovo.

U principu kaze da je za krizu kriv zapad zbog dozvoljavanja americkog stita u poljskoj,vojnom naruzavanju Georgije i priznavanjem Kosova !!! Svaka Cast..

boban,nis

pre 16 godina

Da, da, gospodine Sarkozi bili su to ravnopravni pregovori sa "malim" bombardobanjem kao dokazom da su ti pregovori uistinu ravnopravni!

Bata

pre 16 godina

Na žalost, ono šta se odvijalo između srpske i kosovske delegacije pod okriljem UN je bilo sve samo ne pregovori. Sarkozi kao zaboravlja da su sami pregovori bili od strane zapada vremenski ograniceni sa garantovnim ishodom. Sta god da je srpska strana bila u stanju da ponudi, albanska je samo trebalo da odmahuje glavom. Meni to nije licilo na pregovore, nego na gubljenje vremena.

Marko

pre 16 godina

Rusi da budu dosledni ocuvanju ideji ocuvanja integriteta suverenih drzava, a Sarkozi i Bus ce da zadrze pravo da odredjuju presedane...!!!

Pa sta je ovo? Alisa u zemlji cuda? Gde mi zivimo?

A.Mladenovic

pre 16 godina

Nikakvih pregovora o statusu Kosova nije bilo. Rezultat je bio unapred odredjen, razgovaralo se samo o standardima. Dakle pregovori su fingirani a priznanje nema veze sa UN ni SB i Kosova (a ne Kosovo) je postalo nezavisno. Dakle, Rusi su siledzije kao i USA samo ih nervira predigra,...

Jovan

pre 16 godina

Gomila kontradiktornih izjava, nista drugo... Moramo se pomiriti sa cinjenicom da su danasnji politicki predstavnici nacija, marionete multinacionalnih kompanija i nadnacionalnih sistema. To nisu veliki i obrazovani ljudi, vec glumci koji uce uloge napamet

Vojislav Todorović

pre 16 godina

Sarkozi pretenduje da bude SUDIJA koji određuje šta je presedan a šta nije. Po definiciji, presedan je onaj slučaj koji uspostavlja pravni princip. Ako je nekakav slučaj koji u prošlosti nije bio prihvatljiv (na primer, priznavanje delova teritorije suverenih zemalja kao nezavisnih zemalja) prihvaćen, on automatski postaje presedan bez obzira šta o tome mislio Sarkozi, koji je, uzgred rečeno, svoju političku karijeru izgradio kao tvrdokorni ministar policije u vreme rasnih nemira.

Norge

pre 16 godina

Zasedanje EU o Kavkazu ovde, u Norveskoj, skoro da nisu ni pomenuli. To je bio jedan skup EU za unutrasnju upotrebu, da se pokaze svojim gradjanima da EU eto kao ima neku spoljnu politiku. Nedostatak ozbiljnog reagovanja Rusije na zakljucke samo potvrdjuje koliko u stvari drze do njih.

logicno kako da ne

pre 16 godina

Prvo i prvo nije tacno da su se pregovori vodili godinama. Proverite to, gospodine predsednice.
A onda, ako su vam potrebni TAKVI pregovori, no problemo.
J. Osetija i Abhazija samo treba da odbijaju sve manje od nezavisnosti i posle godinu dana mogu da kazu: Eto, pregovori nisu uspeli, proglasavamo nezavisnost.
Pod uslovom da Gruzija ne pristane na nezavisnost, sto bi bilo logicno pretpostaviti, ne?

svi (ni)su isti

pre 16 godina

Sarkozi tvrdi da je Kosovo poseban slucaj i to argumentuje time sto je bilo pregovora! Da je bilo sta drugo rekao, imalo bi nekog smisla, ali ovo? Em sto su ti pregovori skroz bili sa unapred odredjenim ishodom, em sto pregovori sami po sebi ne znace nista - otmicar otme avion pa se pregovara, po Sarkoziju, ako se dovoljno dugo pregovara, onda avion postaje vlasnistvo otmicara? Uostalom, ako je Kosovo poseban slucaj, zasto ga onda ne priznaju stara demokratija Spanija i mlada demokratija Gruzija? A rezolucija 1244 jeste prekinula vlast Srbije na Kosovom, ali nakon agresije SAD i EU nad Srbijom. Sledeci korak bi bio nova rezolucija o statusu. Posto je status resen mimo UN, bez rezolucije, onda se moze mirno reci da ni rezolucija 1244 vise ne vazi, jer ako jedna strana (Albanci + SAD + EU) vise ne postuju UN, zasto bi onda Srbija morala da ih postuje? Naravno, zato sto je slabija. Prema tome, sve se zasniva na gruboj sili i zato je neciji teritorijalni integritet nepovrediv a neciji drugi kako siledzija odluci, prosto. Zato molim gospodu da konacno nazovu stvari pravim imenom i jednom vec kazu da je Kosovo nezavisno jer se njima tako prohtelo i gotovo. Ali, to bi znacilo da otvoreno priznaju da se sve bazira na sili, uprkos njihovom demokratskom imidzu, i vise nicim ne bi mogli i druge da sprece da se sluze silom.

Ivan

pre 16 godina

Kosovo su priznale najznačajnije zemlje sveta, a Gruzijske republike samo Rusija. To znači ako bi prijašnja politika bila više proevropsko orijentisane kao što je Gruzija maltene niko ne bi priznao Kosovo. Ali Srbija je puno radila na tome da izgubi zapadne prijatelje. Zato je tu gde je. Mislim da će i ostale države priznati Osetiju i Abhaziju jer Gruzija nije tako jaka da to spreči a ostali se ravnaju prema interesima. To znači da će onda i Rusija priznati Kosovo. Živi bili pa videli.

Petar A

pre 16 godina

A boga mi, nije im lako. Neko, opet znaju da jaci - tlaci. Mogu se rijeci i formulacije obrtati i sa njima zonglirati do mile volje, ali svi znaju o cemu se radi. Kosovo i Osetija su dva identicna slucaja. Ne brinem se ja za evropske politicare: oni znaju da je jos uvijek argument jaceg, jaci.

DTN

pre 16 godina

Ne mogu da verujem da Rusi u 21-vom veku krse princip nezavisnosti, suvereniteta i teritorijalnog integriteta i međunarodno pravo, Helsinski završni akt i rezolucije Saveta bezbednosti UN.

clan25

pre 16 godina

"U preambuli rezolucije to piše. Ali u skladu sa članom 25 Povelje Ujedinjenih nacija, samo su odluke Saveta bezbednosti obevezujuće svima članicama svetske organizacije", zaključio je Mur.
Istina je kada je rec o rezoluciji 1244 i o "teritorijalnom integritetu SRJ" to pise u preambuli rezolucije 1244 i nigde se ne kaze odlucuje (decides). Dakle Savet Bezbednosti NIKADA nije odlucio da ocuva teritorijalni integritet SRJ a cak i nije bio obavezan posto SRJ nije bila clanica UN prema rezolucijama 757 i 777 Saveta Bezbednosti u kojima se kaze da SRJ ne moze da bude naslednik SFRJ i mora da trazi ponovo clanstvo u UN. SRJ je primljena u UN tek krajem 2000 god.

xhefi

pre 16 godina

Sada povodom krize koja je nastala (smisljeno)u Gruziji, svima je jasno, zasto Rusija do sada bila protiv EU za priznavanje nezavisnosti Kosova!...inace da ne bi postojao njihov direktni interes za realizovanje svojih ciljeva, tesko bi bilo verovati da svoj stav oko Kosova bih branio zbog navodno "doslednosti" za postovanje medjunarodnog zakona. Njihovo "doslednost" je vec na videlo, prema tome svi oni koji misle da ce Rusija i dalje imati nepromenljiv stav oko Kosova, neka imaju i drugo misljenje da se ne varaju...

fadil_h

pre 16 godina

Postoji niz argumenata da se potvrdi ono sto g Sarkozi kaze. Albanci na Kosovo su trazili cak 8 godina razgovore sa Srbijom oko statusa Kosova posle raspada SFRJ. Osetinci i abhkazi neposredno posle raspada SSSR-a poceli konflikt. Posle intervencije NATO-a na Kosovo je proslo dodatnih 7 godina da bi poceli novi pregovori o Kosovu koji su trajali 2 godine. A pregovora izmedju Gruzije, J Osetije i Abhkazije nije bilo nijednog dana. Na Kosovo je bilo medjunaorodne administracije evo skoro 10 godina dok u J Osetiji i Abhkaziji NIJEDNOG dana. Kosovske vlasti licno se angazuju za povratak Srba na Kosovo na primer juce sam premijer Thaci je bio na inauguraciju izgradnje zgrade u selo kraj Lipljana u koju ce biti smestene 60 srpskih porodica dok predsednik J Osetije zabranjuhe povratak Gruzina u svojim domovima. A o ustavno pravnom polozaju J Osetije i Abhkazije da ne pricamo jer polozaj J Osetije i Abhkazije u SSSR je bio ZANEMARLJIV u odnosu na polozaj Kosova u bivsu SFRJ. Postoje na stotine i hiljade drugih cinjenica koje potvrdjuju razlike. Ima naravno i neke slicnosti ali takve slicnosti na primer imaju i Kosovo s Hrvatskom ili Slovenijom koje su sada nezavisne drzave.

Julius

pre 16 godina

Gospodin Sarkozy je naveo samo jedan argument o tome da je Kosovo poseban slucaj (to da se o njenom statusu vodili pregovori godinama,uz posredovanje medjunarodne zajednice). Ima jos najmanje 99 jos jacih argumenata o toj posebnosti i neumesnom poredjenju Kosova sa Osetijom, Abhazijom ili bilo koji drugi region u svetu.
To najbolje znaju istoricari, naucnici i analiticari Srbije, ali su oni zabili "nos u pesk" pa ne govore (jer, ili su zarazeni ili ne smeju od politicara).

DTN

pre 16 godina

Ne mogu da verujem da Rusi u 21-vom veku krse princip nezavisnosti, suvereniteta i teritorijalnog integriteta i međunarodno pravo, Helsinski završni akt i rezolucije Saveta bezbednosti UN.

Ivan

pre 16 godina

Kosovo su priznale najznačajnije zemlje sveta, a Gruzijske republike samo Rusija. To znači ako bi prijašnja politika bila više proevropsko orijentisane kao što je Gruzija maltene niko ne bi priznao Kosovo. Ali Srbija je puno radila na tome da izgubi zapadne prijatelje. Zato je tu gde je. Mislim da će i ostale države priznati Osetiju i Abhaziju jer Gruzija nije tako jaka da to spreči a ostali se ravnaju prema interesima. To znači da će onda i Rusija priznati Kosovo. Živi bili pa videli.

milan

pre 16 godina

Interesanto je i objaviti da su rusiji, juce na ovom istom skupu, porucili da se i Srbija, eto, ne buni vise oko priznavanja Kosova i da zive sa tim, da su shvatili da je to ispravno i da nista vise i ne trazimo vec cemo valjda i mi, po njima, uskoro i sami priznati Kosovo. I da je i tu velika razlika izmedju Kosova, Osetije i Abhazije

clan25

pre 16 godina

"U preambuli rezolucije to piše. Ali u skladu sa članom 25 Povelje Ujedinjenih nacija, samo su odluke Saveta bezbednosti obevezujuće svima članicama svetske organizacije", zaključio je Mur.
Istina je kada je rec o rezoluciji 1244 i o "teritorijalnom integritetu SRJ" to pise u preambuli rezolucije 1244 i nigde se ne kaze odlucuje (decides). Dakle Savet Bezbednosti NIKADA nije odlucio da ocuva teritorijalni integritet SRJ a cak i nije bio obavezan posto SRJ nije bila clanica UN prema rezolucijama 757 i 777 Saveta Bezbednosti u kojima se kaze da SRJ ne moze da bude naslednik SFRJ i mora da trazi ponovo clanstvo u UN. SRJ je primljena u UN tek krajem 2000 god.

zrad

pre 16 godina

Bas se vidi u praksi da je Kosovo poseban slucaj...a razlog da je to poseban slucaj gospodin nalazi u cinjenici da su vodjeni pregovori. Da, ali u tim pregovorima jedna od strana je dobila 100%, a druga 0%. Onda to nisu pregovori, vec diktat...Pregovori u kojima su Amerikanci vec unapred doneli resenje...

anna

pre 16 godina

I suverenitet Srbije je garantovan rezolucijama SB UN, pa su Francuska i ostale Dosledne Zemlje ipak priznali kosovsku "nezavisnost".
Neka nas g. Sarkozi podseti kada je to SB UN odlucio da Srbija nema suverenitet nad pokrajinomom Kosovom?

xhefi

pre 16 godina

Sada povodom krize koja je nastala (smisljeno)u Gruziji, svima je jasno, zasto Rusija do sada bila protiv EU za priznavanje nezavisnosti Kosova!...inace da ne bi postojao njihov direktni interes za realizovanje svojih ciljeva, tesko bi bilo verovati da svoj stav oko Kosova bih branio zbog navodno "doslednosti" za postovanje medjunarodnog zakona. Njihovo "doslednost" je vec na videlo, prema tome svi oni koji misle da ce Rusija i dalje imati nepromenljiv stav oko Kosova, neka imaju i drugo misljenje da se ne varaju...

Mile

pre 16 godina

Neverovatno je da jedna osoba koja je na tako odgovornoj i ozbiljnoj funkciji kao sto je Sarkozi moze da prica takve gluposti.
Kaze ne postoji "kosovski presedan" zato sto se godinama pregovaralo uz posredstvo UN-a?! To sto ti pregovori nisu doveli do obostrano prihvatljivog resenja njemu ni najmanje ne smeta.
Pa onda dalje kaze:
""Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik, kao i da EU podržava teritorijalni integritet i suverenitet Gruzije jer su oni garantovani rezolucijama Saveta bezbednosti UN."

Pa i integritet Srbije je garantovan rezolucijama SB!
Neverovatno kakvo licemerstvo!

vasilije knezevic

pre 16 godina

"Na Zapada nista novo". Cinjenica da je Sarkozi "Amerikanac u Parizu" nije novost nego samo stara prica. Interesantno je i to da je on dosao na francuski "presto" zahvaljujuci "proamerickoj platformi".Sto se tice kosovske "specificnosti" to je manje vise postapica za jednoglasni Zapad. Strateski recept za Jugoslaviju kao i cijeli Balkan bio je izradjen mnogo ranije nego sto to mnogi mogu i zamisliti. Ono sto je bilo najvaznije u toj strategiji jeste formiranje "kluba istomisljenika" za koji se Srbija kao veliko parce bivse Jugoslavije nije mogla kvalifikovati. Bas zato je za Zapad bilo od velike vaznosti odvajanje Kosova i eventualnu daljnju
fragmentaciju jer bi to sve bili "specificni" slucajevi.
(vasilije knezevic, 2 sept. 2008)

Samo posmatram sa strane

pre 16 godina

Uff...Toliko pameti u ovakvom coveku. Puna su im (svima) usta Kosova kad trebaju da se medjusobno prepucavaju oko teritorija. Muka mi je od svih.

Srki

pre 16 godina

"kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope"
Sada drugi treba da priznaju Kosovo, mi Osetiju i Abhaziju, Rusi Kosovo, Ameri Osetiju i Abhaziju, mi Kosovo...uh...
Samo običan narod u svim ovim novokomponovanim državama nema nikakve ni koristi ni štete ni od priznanja ni od nepriznanja.
Od mape se ne živi!

Boban

pre 16 godina

"Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

"Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik.

I to je dosledno? Evropa je pogresila i Rusija je to osudila, kada Rusija napravi isto to onda evropa to osudi i to je njemu dosledno? Da je jedna ista stvar dozvoljena zapadu ali Rusiji nije? Da li ovaj cuvek cuje sam sebe sta govori?

Djape

pre 16 godina

Mislim sta reci?

Mozda bi nasha Vlada mogla da podseti i Gdina Sarkozija i Gdju Merkel na njihove izjave od pocetka ove godine. Sto se tada nisu pozivali na medjunarodno pravo i suverenitet neke zemlje.

Grozno na sta lici spoljna politika EU, licemerna do besvesti i poltronski nastrojena interesima SAD.

Fuj!

Sale

pre 16 godina

Znaci gospodin kaze : "Ali, pre nego što smo odlučili da priznamo nezavisnost Kosova prošle su godine i godine u pregovorima uz posredništvo UN". Pa isto tako sada moze i Juzna Osetija da pokrene pitanje pred UN i onda posle osam godina da dobiju drzavu.

gogi-DK

pre 16 godina

"Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi. Kako to da shvatim?Evo muku mucim gospodine Sarkozi.....ali ne ide...moram upitati nekog...Amerikance mozda?

baki

pre 16 godina

Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

Tacno tako, i sta je rezultat toga bio? Nista, vi ste nastavili svoju pricu, otcepili Kosovo i nikom nista. Znaci naravoucenije: i vi mozete da se bunite i imate pravo, ali dzaba, jer Rusija ce uraditi kako zeli, a vi cik pa ustanite protiv nje :)
...cim neko radi mimo vas sve vam smeta, a sta god vi iz EU uradite to je od Boga poslato. E nece da moze

Коста

pre 16 godina

Колико се ја сећам, преговори о којима прича Саркози били су попраћени коментарима у Вашингтону да ће Косово добити независност (и)ако преговори не успеју. Природно, косовоска страна није имала ни намеру ни побуду да тражи компромисо решење.

pactko

pre 16 godina

Ovo što priča Sarkozi zvuči kao neki dobar vic, samo što njegove posledice neće uopšte biti smešne. A pregovori kao ključni argument?! Mislim da bi i prosečno informisanom osnovcu iz 5. razreda bilo jasno da se ovde radi o golom nasilju nad Srbijom.

sloba

pre 16 godina

Gospodine Sarkozi,kada bih ja kojim slucajem bio u prilici da ugrozim vas brak (i kad bih to ucinio) Vi bi se trudili da me osudite zbog toga .I bili bi dosledni u tome. Pa upozorio bih Vas da bih i ja bio vrlo dosledan u narusavanju vase zajednice ,bez obzira na sve rezolucije i moguce sankcije. Mislim Vi ste ipak jedan dosledan covek sto se vidi iz vase predhodne izjave.

se tjudim

pre 16 godina

Francuski predsednik je stvarno briljantan.
Ako on kaze da Rusiju ne treba da cudi to sto se EU sada buni zbog priznavanja J.O i A. jer se i Rusija bunila zbog Kosova, onda on fakticki priznaje da je to ispravan stav, tj. da je proglasavanje nezavisnosti bilo sve vreme pogresno.
A onda, jos briljantnije, kaze da treba biti dosledan.

Deki

pre 16 godina

Hoce li neko nekada dati pravo obrazlozenje zbog cega je Kosovo poseban slucaj? Po francuskom predsedniku, sad bi trebalo da se pregovara oko kavkaskih republika, pa tek onda da se priznaju.

miLLpiLL

pre 16 godina

Kosovo je poseban slučaj...MA KAKO DA NIJE!!! Stvarno ni najmanje ne lici na Juznu Osetiju...ama bas nimalo...tako je Monsieur Sarkozy!!!

ns

pre 16 godina

"Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

"Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik.

Pa mislim stvarno je ovaj čovek neverovatan...
Izuzetno ste dosledni, gospodine Sarkozi, izuzetno.

Pedja

pre 16 godina

Srbija bi trebala, ako ne uspe inicijativa u UN-u o obracanju Medjunarodnom sudu pravde za misljenje o nezavisnosti Kosova, da prizna JO i Abhaziju, cisto radi doslednosti koju pominje gospodin Sarkozi.

Dva put nista je nista

pre 16 godina

Kakav to argument branite time sto u isti mah tvrdite da ulazete isti protest kao sto je Rusija dala povodom Kosova.
Ne razumem sta je ovde argument a sta odbrana argumenta.

Nikola

pre 16 godina

"Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik


Predsednice Sarkozi,"kome zakon lezi u topuzu,tragovi mu smrde necovjestvom"... O kakvoj doslednosti vi pricate? Ili cete da postujete teritorijalni integritet svih zemalja,ili cete da prekrajate granice kako vam odgovara...Jedno ili drugo,ali budite dosledni.

Jer Republika Srpska nema pravo na samoopredeljenje,a Kosovo ima. A opet Abhkazija i Juzna Osetija nemaju. Pa o kakvoj doslednosti vi onda govorite?

Kole

pre 16 godina

Citat iz teksta: "Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

Po cemu je onda Kosovo razlicito od Abhazije i Juzne osetije prema ovoj izjavi? U oba slucaja ne postoji saglasnost UN-a

Figaro

pre 16 godina

I ako sam evropejac 200%,stvarno mi se gade ovakve izjave pojedinih zapadnih lidera o tzv. kršenju međunarodnog prava u slučaju Gruzije.Gospodo vi ste prvi prekršili međunarodno pravo priznavanjem nezavisnosti Kosova pravdajući to realnošću stanja na terenu tako da bolje razmišljajte šta će sutra biti na Korzici ili u Škotskoj,a ne da držite lekcije o poštovanju integriteta ostatku sveta...

Bane

pre 16 godina

Problem je bas u tome, moj Nikola, sto pregovora oko Kosova nije nikad ni bilo. Bilo je jedno uobicajeno Americko zavrtanje ruke maloj i slabasnoj dzavi.

Absolutbg

pre 16 godina

Kosovo je poseban slučaj, onoliko koliko kažu SAD. Mi ipak malo bolje znamo od tebe Sarkozi, sta je Kosovo. Hvala ti u svakom slucaju na pomoci, ali odmori malo.

Srdjan, Ceska

pre 16 godina

Ovo izgleda sve jadnije i neuverljivije. EU gubi svaki argument, to je ocigledno a obe strane i Zapad i Rusija izgledaju veoma jadno! Samo jos jedan primer. Zasto kad su se vodili pregovori, nisu najpre resili kiparski slucaj - pa tamo se vode pregovori vec skoro cetrdeset godina. Ajde sta ce biti sledece!

milutin

pre 16 godina

O Sarkoziju ne treba trošiti reči, on to i ne zaslužuje. Kakvi crni pregovori. Direktni pregovori Srbije i kosmetskih Albanaca nisu nikad vođeni, a preko posrednika se mogu izbrojati na preste jedne ruke (Rambuje i Beč). Ako su to uopšte i bili pregovori. Pre će biti da je to bila jedna dobro režirana "predstava". Kad vidim kakvi likovi vode EU, mislim da nam tamo definitivno nije mesto, iako sam do koliko juče bio žestoki zagovornik ulaska Srbije u EU.

Branislav Zekic Zeka

pre 16 godina

Kosovo jeste poseban slucaj! Problem je sto i mnogi drugi zele da budu posebni slucajevi. Sto masovnost zahteva za samostalnoscu bude brojnija to je veci dokaz posebnosti. Kvantitet posebnosti jednostavno prerasta u kvalitet. A kvalitet je biti sto vise poseban.
Evo Baskijci upravo hoce da organizuju referendum o posebnosti. I jos neka spanska sela.
Gospodin Sarkozi treba da vise obrati paznju na problem u svojoj kuci.
Kosovo je Korzika!

Norge

pre 16 godina

Zasedanje EU o Kavkazu ovde, u Norveskoj, skoro da nisu ni pomenuli. To je bio jedan skup EU za unutrasnju upotrebu, da se pokaze svojim gradjanima da EU eto kao ima neku spoljnu politiku. Nedostatak ozbiljnog reagovanja Rusije na zakljucke samo potvrdjuje koliko u stvari drze do njih.

"Pregovarac"

pre 16 godina

Sad shvatam. Kako sam samo bio kratkovid. Rusi su znaci prvo trebali da pritisnu Ban Ki Muna da postavi npr. Rogozina ili Lavrova za glavne pregovarace, pa da se jedno sest meseci do godinu dana smeju svim predlozima Gruzije, pa tek onda da priznaju nezavisnost. Eto kako ne znaju da se igraju politike. Bas su neki...

A.Mladenovic

pre 16 godina

Nikakvih pregovora o statusu Kosova nije bilo. Rezultat je bio unapred odredjen, razgovaralo se samo o standardima. Dakle pregovori su fingirani a priznanje nema veze sa UN ni SB i Kosova (a ne Kosovo) je postalo nezavisno. Dakle, Rusi su siledzije kao i USA samo ih nervira predigra,...

Dusan

pre 16 godina

Do juce sam iskreno bio za EU, ali me niko nece ni sekirom naterati da glasam vise za priljucenje toj nakazi od unije.
U nekim trenucima mi se cini da je i SFRJ bila zdravije postavljena od ove nove unije koja nam se sada servira...
Neke stvari bi mozda i dobili prikljucenjem, ali lista onih koje bi izgubili je mnogo duza. Bolje ovako, cist racun duga ljubav, jos samo da ispeglamo racune...

Sasa

pre 16 godina

Izjava Gerharda Sredera bivseg Nemackog Kancelara u danasnjim novinama :
Der Westen habe „schwerwiegende Fehler“ begangen, etwa mit den US-Plänen für ein Raketensystem in Polen, dem großen US-Militärengagement in Georgien und durch die vorzeitige Anerkennung des Kosovo.

U principu kaze da je za krizu kriv zapad zbog dozvoljavanja americkog stita u poljskoj,vojnom naruzavanju Georgije i priznavanjem Kosova !!! Svaka Cast..

Bojan Jankovic

pre 16 godina

Gospodine Sarkozi, zbog politicara kao sto ste vi, u medjunarodnoj politici i dalje ne postoji doslednost u vidu postovanja medjunarodnog interesa vec je u prvom planu nacionalni interes. Ipak, normalan narod verovatno najvise izludjuju izjave diplomata i politicara koje grdno potcenjuju njihov intelektualni kapacitet. U smeru kritike na racun Rusije postoji doslednost koja je vezana za Kosovo, ali u obrnutom smeru priznavanja nezavisnosti tih regiona od strane Rusije ne sme da se koristi pimer Kosova. I to je doslednost!? Nadam se da cu docekati dan kada ce EU imati dovoljno hrabrosti za kreiranje svoje sopstvene spoljne politike.

Bojan

pre 16 godina

Pravo i pravda postoje za sve zemlje na svetu osim za Srbiju...hmmm da li se to onda i dalje zove pravda? Kljucno pitanje u nasoj zemlji je da li cemo se miriti sa nepravdom i prihvatiti je (sto je mnogo lakse), ili cemo stati na stranu pravde i botiti se za nju (sto je mnogo casnije).

djuro

pre 16 godina

Upravo to sto ne prodje dan a da neko sa visokog polozaja sa zapada ne tvrdi kako je Kosovo poseban slucaj govori da nije. Da stvarno jeste, to ne bi bilo potrebno.

gospodin SarkAzi

pre 16 godina

>> "Podsetio sam ruskog predsednika Dmitrija Medvedevu da je, kada je Evropa priznala Kosovo, Rusija osudila takvu odluku Evrope. Ne treba onda da se čudi što mi sada osuđujemo Rusiju", izjavio je Sarkozi.

Naprotiv, ako cemo po logici, upravo suprotno - jedino moze da cudi, zar ne?

>> "Moramo da budemo dosledni", rekao je francuski predsednik.

Upravo tako, to je sve sto treba da uradite. Konkretna izjava, medjutim, predatavlja vrhunac nedoslednosti.

nEUrosceptic

pre 16 godina

EU postaje apsolutno full of s... Uostalom, dovoljno je pogledati rezultate ankete CNN-a ko je kriv za situaciju u Gruziji, rezultati su vrlo interesantni i iznenadjujuci.

bt

pre 16 godina

Valjda je sada i Sarkoziju jasno da je su za klasifikaciju slučajeva na posebne i opšte nadležni svetski moćnici a ne pravni eksperti. Rusija je svojim nedavnim akcijama podsetila da spada u one prve, a Sarkozija treba podsetiti da svakako ne spada u one druge.

sui degeneris

pre 16 godina

Eto, najzad smo saznali zasto je Kosovo "sui (de)generis". Vođeni su pregovori i to je "generisalo" sui generis. Jednostavno, zar ne? Uvrneš nekome ruku pa se dogovorite i "generišete" jedan
sui generis.

Radoznao i naivan

pre 16 godina

Mene samo zanima da li su oni zaista toliko egocentrični da im uistinu ne dolaze do svesti paralela, ali i neke razlike s Kosovom (koje, ipak, idu u našu korist - ne zaboravljam ni sve ono što nam ne ide) ili su zaista toliko pokvareni!?

BranislavO.

pre 16 godina

Kosovo NIJE poseban slucaj! Kao sto se pregovaralo po pitanju Kosova godinama, tako se pregovaralo i po pitanju Juzne Osetije i Abhazije. Tamosnji narodi su imali referendume ranih 90-ih, kosovski Albanci isto tako. Ako je svet vec zeleo da proglasi nezavisnost Kosova, to su mogli odmah da urade '99. godine a ne 9 godina kasnije kada za tim nije postojala potreba i nije postojala institucionalna pretnja Albancima sa Kosova! To je akt protivan medjunarodnom pravu! Ako se jednom prekrsi, krsice se stalno! I tu nema izgovora! Medjunarodno pravo ne stavlja pravo manjine iznad prava drzave na teritorijalni integritet! Jasno je sve, ma sta Sarkozi sada pricao! To smatram samo vrhunskim politickim licemerjem i potvrdom da prava malih drzava sada ni na koji nacin nisu zasticena.

kiki

pre 16 godina

Nije bilo pregovora vezanih za Abhaziju i Juznu Osetiju, k'o sto nije bilo pregovora vezanih za Kosovo. Pardon, bilo je pregovora vezanih za Kosovo koji su trajali par meseci i koji su bili sve vreme opstruisani od strane Albanaca (koji su bili maksimalno podrzani od strane zapada) jer njima nista zivo nije odgovaralo osim potpune nezavisnosti.
Da podsetim, jos 2002 je pokojni Djindjic insistirao da pocnu pregovori, zapad je to momentalno odbio jer toboze jos uvek je situacija napeta.

Vojislav Todorović

pre 16 godina

Sarkozi pretenduje da bude SUDIJA koji određuje šta je presedan a šta nije. Po definiciji, presedan je onaj slučaj koji uspostavlja pravni princip. Ako je nekakav slučaj koji u prošlosti nije bio prihvatljiv (na primer, priznavanje delova teritorije suverenih zemalja kao nezavisnih zemalja) prihvaćen, on automatski postaje presedan bez obzira šta o tome mislio Sarkozi, koji je, uzgred rečeno, svoju političku karijeru izgradio kao tvrdokorni ministar policije u vreme rasnih nemira.

Jovan

pre 16 godina

Gomila kontradiktornih izjava, nista drugo... Moramo se pomiriti sa cinjenicom da su danasnji politicki predstavnici nacija, marionete multinacionalnih kompanija i nadnacionalnih sistema. To nisu veliki i obrazovani ljudi, vec glumci koji uce uloge napamet

Marko

pre 16 godina

Rusi da budu dosledni ocuvanju ideji ocuvanja integriteta suverenih drzava, a Sarkozi i Bus ce da zadrze pravo da odredjuju presedane...!!!

Pa sta je ovo? Alisa u zemlji cuda? Gde mi zivimo?

Bata

pre 16 godina

Na žalost, ono šta se odvijalo između srpske i kosovske delegacije pod okriljem UN je bilo sve samo ne pregovori. Sarkozi kao zaboravlja da su sami pregovori bili od strane zapada vremenski ograniceni sa garantovnim ishodom. Sta god da je srpska strana bila u stanju da ponudi, albanska je samo trebalo da odmahuje glavom. Meni to nije licilo na pregovore, nego na gubljenje vremena.

logicno kako da ne

pre 16 godina

Prvo i prvo nije tacno da su se pregovori vodili godinama. Proverite to, gospodine predsednice.
A onda, ako su vam potrebni TAKVI pregovori, no problemo.
J. Osetija i Abhazija samo treba da odbijaju sve manje od nezavisnosti i posle godinu dana mogu da kazu: Eto, pregovori nisu uspeli, proglasavamo nezavisnost.
Pod uslovom da Gruzija ne pristane na nezavisnost, sto bi bilo logicno pretpostaviti, ne?

Vanja

pre 16 godina

Evo kako je Francuska gledala na pregovore:

Zivim u Francuskoj kao rezident. U junu 2005. menjala sam boravisnu kartu i pozvali su me naknadno iz prefekture u Lionu da donesem pasos na uvid da nesto provere. Na salteru zena me pita: "Vi ste Srpkinja ili Kosovarka?". Ja se zacudim i pitam:"Vi to imate poseban kod za Kosovo, razlicit od koda za Srbiju?" Eh, zena je naravno odgovorila "DA".

Zakljucak: francuska administracija priznaje nezavisnost Kosova i Metohije najkasnije od juna 2005., a mozda i od ranije...

svi (ni)su isti

pre 16 godina

Sarkozi tvrdi da je Kosovo poseban slucaj i to argumentuje time sto je bilo pregovora! Da je bilo sta drugo rekao, imalo bi nekog smisla, ali ovo? Em sto su ti pregovori skroz bili sa unapred odredjenim ishodom, em sto pregovori sami po sebi ne znace nista - otmicar otme avion pa se pregovara, po Sarkoziju, ako se dovoljno dugo pregovara, onda avion postaje vlasnistvo otmicara? Uostalom, ako je Kosovo poseban slucaj, zasto ga onda ne priznaju stara demokratija Spanija i mlada demokratija Gruzija? A rezolucija 1244 jeste prekinula vlast Srbije na Kosovom, ali nakon agresije SAD i EU nad Srbijom. Sledeci korak bi bio nova rezolucija o statusu. Posto je status resen mimo UN, bez rezolucije, onda se moze mirno reci da ni rezolucija 1244 vise ne vazi, jer ako jedna strana (Albanci + SAD + EU) vise ne postuju UN, zasto bi onda Srbija morala da ih postuje? Naravno, zato sto je slabija. Prema tome, sve se zasniva na gruboj sili i zato je neciji teritorijalni integritet nepovrediv a neciji drugi kako siledzija odluci, prosto. Zato molim gospodu da konacno nazovu stvari pravim imenom i jednom vec kazu da je Kosovo nezavisno jer se njima tako prohtelo i gotovo. Ali, to bi znacilo da otvoreno priznaju da se sve bazira na sili, uprkos njihovom demokratskom imidzu, i vise nicim ne bi mogli i druge da sprece da se sluze silom.

Petar A

pre 16 godina

A boga mi, nije im lako. Neko, opet znaju da jaci - tlaci. Mogu se rijeci i formulacije obrtati i sa njima zonglirati do mile volje, ali svi znaju o cemu se radi. Kosovo i Osetija su dva identicna slucaja. Ne brinem se ja za evropske politicare: oni znaju da je jos uvijek argument jaceg, jaci.

boban,nis

pre 16 godina

Da, da, gospodine Sarkozi bili su to ravnopravni pregovori sa "malim" bombardobanjem kao dokazom da su ti pregovori uistinu ravnopravni!