Utorak, 04.12.2007.

09:48

Sačekati sa privatizacijom Telekoma

Privatizacija Telekoma u ovom trenutku dovela bi do povećanja cena usluga i otpuštanja radnika, kaže Aleksandra Smiljanić.

Izvor: Danas

Saèekati sa privatizacijom Telekoma IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

24 Komentari

Sortiraj po:

Misko

pre 16 godina

Ako se svi slazu (i Telekom, i Ministarstvo i ostatak vlade) da je neophodna i privatizacija Telekoma i liberalizacija trzista, onda je samo stvar odluke sta prvo uraditi. Zar nije logicnije prvo prodati monopolistu (u fiksnoj telefoniji) za svakako vece pare koje ce u krajnjoj liniji otici drzavi, tj. gradjanima preko NIP-a, nego sacekati liberalizaciju koja ce smanjiti vrednost Telekoma, pa ga onda opet prodati. Telekom je u fiksnoj telefoniji oduvek monopolista, konkurencija ce se svakako pojaviti, samo je pitanje redosleda, odnosno od cega ce gradjani imati vise koristi. Drugog fiksnog operatora ili mnogo para za Nacionalni investicioni plan, poput onih koje smo dobili od prodaje MOBTEL-a?

Branko

pre 16 godina

Gospoda liberal-kapitalisti bi trebali da znaju da je TELENOR, stoprocentno u vlasnistvu norveske drzave. Ista je stvar i sa dojce telekomom.

Naravno banana drzavama kao sto smo mi se prodaju price kako drzavne kompanije ne mogu da funkcionisu efikasno, pa treeba to privatizovati tako sto cemo predati u vlasnistvo tudjim drzavama.

hmhm

pre 16 godina

Uz duzno postovanje prema g. ministarki mislim da i ovom izjavom pokazuje da je zalutala u ove sfere. Gledajuci njen CV nema govora ona je strucan Elektro Inzinjer iz oblasti telekomunikacija. Medjutim to nije dovoljno da bi se sedilo u stolici jednog ministra. Da li je njena briga za usluge gradjanima Srbije i sakrivena briga i zastita g. Radujko (koji je takodjer zalutao kao kandida za GM Telekoma)i tako dozvolilo DS da jos malo kupi kajmak (figurativno govoreci) iz ovog profitabilnog drustvenog preduzeca?
Da li g. ministarka shvata da se stvarnom liberalizacijom trzista DIREKTNO smanjuje i Telekomova vrednost?? Telekom je definitivno zreo za privatizaciju posto sada ima dobru marketing pricu (RS,BiH,CG a dogodine mozda i Hrvatska i Slovenija) a jos uvek ima dobar dio market share na teritoriju koju pokriva. Telekom nije monopolista (jeste na fiksnoj telefonija koja nije profitabilna kao mobilna i koja u Sbija zahteva ogromna ulaganja). Medjutim u mobilnoj telefonije gde postoje pored njega i dva strana operatora e to nikako ne mozemo zvati monopolom! A prica da drzava treba da ima udio u bilo kojoj firmi jos kada se kaze "od drzavnog znacaja" je prica za malu decu. Pogledajte Smederevo USS je najveci Srpski izvoznik!! i siguran sam ( ne znam tacne podatke) vrlo dobar tax payer za drzavu Srbiju!

Joca

pre 16 godina

zar nije bolje da profit od (drzavnog) telekoma ide u budzet pa da se smanji neki porez?
u razvijenom svetu postoje preduzeca koja su drzavna, to nema veze sa socijalizmom.
(j, 4. decembar 2007 12:52)

E zbog ovakvih razmisljanja prodasmo sve, skoro pa u bescenje.
Da, bolje je prodati ga, i smanjiti poreze za tu, tekucu godinu. A sta sledece godine? Sta cemo onda sa manjkom priliva sredstava u budzetsku kasu?!

Pa zar je moguce da neko misli da je bolje odjednom uzeti npr. 800 miliona, od uzimanja po 200 mil. narednih npr. 20 godina!?

Predrag

pre 16 godina

Telekom ne nudi sve potrebne usluge. One koje nudi nisu dovoljno kvalitetne. O previsokoj ceni istih je sve vec receno.

Mene NE interesuje ko ce da postane vlasnik Telekoma. Ja hocu da im se oduzme de facto (a ne na papiru) monopol.

Kako? Deregulacijom trzista! Oduzimanjem lokalne petlje kao javnog dobra i omogucavanjem sto veceg broja konkurenata (drzava omoguci propisima i dozvolama, a kapital ce sam naci nacin da se oplodi).

Dakle, ja necu Telekom, ja hocu izbor!!!

Paradigma

pre 16 godina

Ministarka nije rekla ništa što nije tačno ali je propustila da kaže dosta toga što takođe treba reći. A treba reći da Telekom kao monopolista možda nije najlošije rešenje po naše građane ali je daleko od dobrog rešenja kojem treba težiti. Deregulacija tržišta je neophodna i ne podrazumeva prodaju Telekoma.

Rade

pre 16 godina

Ja iz ove ministarkine izjave nisam razumeo ko to uopste trazi privatizaciju Telekoma Srbije - bilo sad, bilo kasnije? Sve relevantne stranke su javno podrzale koncept pravljenja regionalnog lidera u mobilnoj telefoniji od Telekoma Srbije, i ne vidim da tu ima bilo kakvog prostora za nekakvu prodaju...

Milan J.

pre 16 godina

S reci na delo! Svi znamo sta je potrebno ali mi se cini da novo-formirano ministarstvo samo daje izjave medijima i planira skupove a radi vrlo malo. Meni ne trebaju konferencije i skupovi da zakljucim koliko Srbija zaostaje u informacionim i telekomunikacionim tehnologijama. Pravi monopol treba razbiti odmah i prodati Telekom. Ne znam na cemu se zasnivaju gledista nekih komentatora ovde, ali mi se cini da je nedostatak fundamentalnog ekonomskog znanja veoma ocit. Koje su to drzave vlasnici svojih telekomunikacionih kompanija? Pojedine zapadno Evropske socijale i to je to. Da li je to dobro? Naravno da nije. Drzava je najgori preduzetnik i ona to ne moze da bude. Ona je tu da obezbedi sigurno i nesmetano poslovanje svih ucesnika na trzistu. Kada se jednog dana probudim i kada znam da vise ne postoji drzavni kapital ni u jednoj srpskoj kompaniji onda cu znati da se stvari menjaju na bolje.

batica

pre 16 godina

Ma prodaće se Telekom, uzeće se procenat, ne brinem. Dal plaćam visoku cenu državnom ili privatnom monopolu, meni je sasvim svejedno. Samo kapiram da kad privatnik bude hteo da štampa žute i bele strane, da neće birati profil preuzak da ga štampa politika a preširok da ga štampa borba. Bar se neću osećati ko magarac.

Istina

pre 16 godina

Pročitao sam sve komentare i shvatio da ljudi mnogo svojeglao bez ikakvih činjenica daju veoma konkretne zaključke. Ja se pitam kako ? Moram prvo da kažem da sam zaposlen u Telekomu , i kao zaposleni molim boga da dođe do privatizacije.Nije ministarka to rekla zato što za to postoji neki dobar ekonomski ili društveni, ili neki treći razlog, sem razloga da se zaštite interesi pojedinih kriminalnih grupa koje po telekomu sprovode neviđenu pljačku i stiču protivpravnu novčanu korist. Država bi postala mnogo bogatija da je telekom u privatnim rukama i da većinski paket ima neka strana telekomunikaciona kompanija. U tom slučaju država bi redovno naplaćivala svoja poreska potraživanja i ostavrivala bi veću dobit u onom manjinskom paketu nego sada u većinskom. Npr ako sada država kroz većinski paket ostavaruje 135mil. eura neto dobiti godišnje bez lopovluka koji nije prikazan u neto dobiti ostvarivala bi preko 240mil. eura godišnje znači može lagano da se odrekne većinskog paketa i da ostavi 30 do 35 % i da ostvaruje istu dobit. Jer najmanje 100mil.eura godišnje se pokrade na raznorazne nabavke privatne poslove i ispumpavanje para kroz privatne firme rođaka ili čak nabliže familije direktora sektora ili direkcija. O Drašku Petroviću neću da pričam čovek je potpuno čist on ih samo reketira i dobija % iz svih poslova , a direktno stvarno nema nikakve veze. Sada kada vidite malo istine i sa druge strane nadam se da će te drugačije gledati na ovu temu.

Branko

pre 16 godina

A da nema Telenora i Vip-a, sta bi mts radio?Isto sto danas radi u fiksnoj telefoniji!Samo treba ukinuti sve monopole i nista nece biti problem!

to o cemu prica ...

pre 16 godina

To o cemu prica, kako se sam predstavio, uposlenik TS se resava policijom, kancelarijom javnog tuzioca i inspekcijom a ne prodajem jedne od najuspesnijih firmi u zemlji. I to, naravno, o cemu govorite postoji i u drugim drzavnim, drustvenim i PRIVATNIM kompanijama i sluzbama. Ako Vam ovo sa privatnim nije bas najjasnije, mogu o tome satima, obzirom da sam dugo radio u jednoj takvoj MOCNOJ, RENOMIRANOJ, SVETSKOJ, INTERNACIONALNOJ, ... nastavite niz, nsu na to imuni ni svetski giganti od kojih neki opskrbljuju i TS. Sve je potpuno isto. Naravno mislim na javne nabavke (ono sto nabavljaju, kupuju, otkupljuju, ulazu, ... privatne firme) uslove prodaje, odrzavanja, kupovinu poslovnih prostorija, zaposljavanje, usavrsavanje, dnevnice i sluzbene puteve i slicno. SVE JE JAKO/POTPUNO SLICNO KAO I U TS. Naravno, covek treba da ima iluzije ali verujte mi na rec u Vasem slucaju su samo u pitanju iluzije. Ako ne verujete probajte, zaposlite se kod vasih (TS) isporucilaca svetskog glasa pa cete se uveriti i sami.

ljuba

pre 16 godina

Ako se proda Telekom to će biti samo preostalih 29 % ,ostalih 51 % ostaće državi jer kako da ona ostane bez sigurnog prihoda za penzije i socijalna davanja koje uzima iz profita tog preduzeća.Fiksna telefonija je inače od 2001 g, do danas poskupela samo 10%.

T.

pre 16 godina

Slazem se sa ministarkom da je prvo potrebno uvesti konkurenciju, a onda tek prodati Telekom. Samo ostaje pitanje, zasto onda ona kao ministar telekomunikacija to do sada nije uradila? Da li se mozda od mene ocekuje da uvedem konkurenciju Telekomu?

Nenad

pre 16 godina

Pročitajte još jednom obrazloženje ministarke, prvi put da u Srbiji neko razložno kaže šta i kako treba raditi sa Telekomom. Prodati državnog monopolistu nekome - pogledajte šta se desilo u Hrvatskoj pre nekoliko godina sa HT!

j

pre 16 godina

zar nije bolje da profit od (drzavnog) telekoma ide u budzet pa da se smanji neki porez?
u razvijenom svetu postoje preduzeca koja su drzavna, to nema veze sa socijalizmom.

za kometar 3

pre 16 godina

Sve KAPITALISTICE I DEMOKRATSKE drzave, ili bar gotovo sve, SU VLASNICI U VECINSKOM ILI ONO BAR ZNACAJNOM DELU svojih dominantih telekomunkacionih kompanija. Druga je prica sa "banana" drzavama i komentatorima komunistima koji su uvereni da su na u stvari demokrate i ljubitelji kapitalizma !

Eeeh

pre 16 godina

Ova žena je čudo. Prvo joj je smetalo što se pravi IT park u Indjiji ("doći će stranci da rade umesto naših stručnjaka"), pa onda što SBB hoće licencu za fiksnu telefoniju (Ćsmanjilo bi prihode a time i razvoj Telekoma koji je državni") a sada ne želi ni IPO za Telekom. Krajnje je vreme da je Đelić vrati tamo odakle je došla i da dovede nekog ko zna da je danas XXI vek u kojem telekomunikacione kompanije su (u razvijenom svetu) u mešovitom ili privatnom vlasništvu. A čuvari državnih kompanija (Telekom, NIS i sl.) koji ovde u komentarima živahno brane socijalizam treba da pogledaju kako stoji situacija u ekonomski najdinamičnijim zemljama pa tek onda da kritikuju drugačija mišljenja.

Plikuscht

pre 16 godina

1. '...a poznato je da je od državnog monopola gori jedino privatni monopol. Zato je prvi zadatak uvođenje konkurencije Telekomu u svim oblastima telekomunikacija”, navodi ona.'

2. 'Ako se procenjuje da će država prodajom ostvariti prihod, pitanje koje se logično nameće jeste zar kupci neće ostvarivati prihod i to veći nego što je platio kupovinu. Zašto država ne bi sama prihodovala od svog preduzeća nego ga prodala, ako je prihod jedini razlog...'

Dve VELIKE istine, koje bi nerazmisljajuci dezurni pljuvaci mogli vise puta da procitaju.

Niti radim u telekomu, niti sam nesto zadovoljan njihovim uslugama, niti imam ikakve razloge da ih branim (pa to i ne cinim!), ali ovo iznad je vrlo tacno.

Mali primer - Da nema MTS-a, mislite da bi Telenor i VIP spustali svoje ponude, tj. cinili ih dostupacnijim? Uporedite samo sta je Telenor nudio pre godinu dana, a sta danas. I obrnuto, naravno.

T.

pre 16 godina

Slazem se sa ministarkom da je prvo potrebno uvesti konkurenciju, a onda tek prodati Telekom. Samo ostaje pitanje, zasto onda ona kao ministar telekomunikacija to do sada nije uradila? Da li se mozda od mene ocekuje da uvedem konkurenciju Telekomu?

Plikuscht

pre 16 godina

1. '...a poznato je da je od državnog monopola gori jedino privatni monopol. Zato je prvi zadatak uvođenje konkurencije Telekomu u svim oblastima telekomunikacija”, navodi ona.'

2. 'Ako se procenjuje da će država prodajom ostvariti prihod, pitanje koje se logično nameće jeste zar kupci neće ostvarivati prihod i to veći nego što je platio kupovinu. Zašto država ne bi sama prihodovala od svog preduzeća nego ga prodala, ako je prihod jedini razlog...'

Dve VELIKE istine, koje bi nerazmisljajuci dezurni pljuvaci mogli vise puta da procitaju.

Niti radim u telekomu, niti sam nesto zadovoljan njihovim uslugama, niti imam ikakve razloge da ih branim (pa to i ne cinim!), ali ovo iznad je vrlo tacno.

Mali primer - Da nema MTS-a, mislite da bi Telenor i VIP spustali svoje ponude, tj. cinili ih dostupacnijim? Uporedite samo sta je Telenor nudio pre godinu dana, a sta danas. I obrnuto, naravno.

Eeeh

pre 16 godina

Ova žena je čudo. Prvo joj je smetalo što se pravi IT park u Indjiji ("doći će stranci da rade umesto naših stručnjaka"), pa onda što SBB hoće licencu za fiksnu telefoniju (Ćsmanjilo bi prihode a time i razvoj Telekoma koji je državni") a sada ne želi ni IPO za Telekom. Krajnje je vreme da je Đelić vrati tamo odakle je došla i da dovede nekog ko zna da je danas XXI vek u kojem telekomunikacione kompanije su (u razvijenom svetu) u mešovitom ili privatnom vlasništvu. A čuvari državnih kompanija (Telekom, NIS i sl.) koji ovde u komentarima živahno brane socijalizam treba da pogledaju kako stoji situacija u ekonomski najdinamičnijim zemljama pa tek onda da kritikuju drugačija mišljenja.

za kometar 3

pre 16 godina

Sve KAPITALISTICE I DEMOKRATSKE drzave, ili bar gotovo sve, SU VLASNICI U VECINSKOM ILI ONO BAR ZNACAJNOM DELU svojih dominantih telekomunkacionih kompanija. Druga je prica sa "banana" drzavama i komentatorima komunistima koji su uvereni da su na u stvari demokrate i ljubitelji kapitalizma !

Istina

pre 16 godina

Pročitao sam sve komentare i shvatio da ljudi mnogo svojeglao bez ikakvih činjenica daju veoma konkretne zaključke. Ja se pitam kako ? Moram prvo da kažem da sam zaposlen u Telekomu , i kao zaposleni molim boga da dođe do privatizacije.Nije ministarka to rekla zato što za to postoji neki dobar ekonomski ili društveni, ili neki treći razlog, sem razloga da se zaštite interesi pojedinih kriminalnih grupa koje po telekomu sprovode neviđenu pljačku i stiču protivpravnu novčanu korist. Država bi postala mnogo bogatija da je telekom u privatnim rukama i da većinski paket ima neka strana telekomunikaciona kompanija. U tom slučaju država bi redovno naplaćivala svoja poreska potraživanja i ostavrivala bi veću dobit u onom manjinskom paketu nego sada u većinskom. Npr ako sada država kroz većinski paket ostavaruje 135mil. eura neto dobiti godišnje bez lopovluka koji nije prikazan u neto dobiti ostvarivala bi preko 240mil. eura godišnje znači može lagano da se odrekne većinskog paketa i da ostavi 30 do 35 % i da ostvaruje istu dobit. Jer najmanje 100mil.eura godišnje se pokrade na raznorazne nabavke privatne poslove i ispumpavanje para kroz privatne firme rođaka ili čak nabliže familije direktora sektora ili direkcija. O Drašku Petroviću neću da pričam čovek je potpuno čist on ih samo reketira i dobija % iz svih poslova , a direktno stvarno nema nikakve veze. Sada kada vidite malo istine i sa druge strane nadam se da će te drugačije gledati na ovu temu.

to o cemu prica ...

pre 16 godina

To o cemu prica, kako se sam predstavio, uposlenik TS se resava policijom, kancelarijom javnog tuzioca i inspekcijom a ne prodajem jedne od najuspesnijih firmi u zemlji. I to, naravno, o cemu govorite postoji i u drugim drzavnim, drustvenim i PRIVATNIM kompanijama i sluzbama. Ako Vam ovo sa privatnim nije bas najjasnije, mogu o tome satima, obzirom da sam dugo radio u jednoj takvoj MOCNOJ, RENOMIRANOJ, SVETSKOJ, INTERNACIONALNOJ, ... nastavite niz, nsu na to imuni ni svetski giganti od kojih neki opskrbljuju i TS. Sve je potpuno isto. Naravno mislim na javne nabavke (ono sto nabavljaju, kupuju, otkupljuju, ulazu, ... privatne firme) uslove prodaje, odrzavanja, kupovinu poslovnih prostorija, zaposljavanje, usavrsavanje, dnevnice i sluzbene puteve i slicno. SVE JE JAKO/POTPUNO SLICNO KAO I U TS. Naravno, covek treba da ima iluzije ali verujte mi na rec u Vasem slucaju su samo u pitanju iluzije. Ako ne verujete probajte, zaposlite se kod vasih (TS) isporucilaca svetskog glasa pa cete se uveriti i sami.

Predrag

pre 16 godina

Telekom ne nudi sve potrebne usluge. One koje nudi nisu dovoljno kvalitetne. O previsokoj ceni istih je sve vec receno.

Mene NE interesuje ko ce da postane vlasnik Telekoma. Ja hocu da im se oduzme de facto (a ne na papiru) monopol.

Kako? Deregulacijom trzista! Oduzimanjem lokalne petlje kao javnog dobra i omogucavanjem sto veceg broja konkurenata (drzava omoguci propisima i dozvolama, a kapital ce sam naci nacin da se oplodi).

Dakle, ja necu Telekom, ja hocu izbor!!!

Nenad

pre 16 godina

Pročitajte još jednom obrazloženje ministarke, prvi put da u Srbiji neko razložno kaže šta i kako treba raditi sa Telekomom. Prodati državnog monopolistu nekome - pogledajte šta se desilo u Hrvatskoj pre nekoliko godina sa HT!

Paradigma

pre 16 godina

Ministarka nije rekla ništa što nije tačno ali je propustila da kaže dosta toga što takođe treba reći. A treba reći da Telekom kao monopolista možda nije najlošije rešenje po naše građane ali je daleko od dobrog rešenja kojem treba težiti. Deregulacija tržišta je neophodna i ne podrazumeva prodaju Telekoma.

Branko

pre 16 godina

A da nema Telenora i Vip-a, sta bi mts radio?Isto sto danas radi u fiksnoj telefoniji!Samo treba ukinuti sve monopole i nista nece biti problem!

j

pre 16 godina

zar nije bolje da profit od (drzavnog) telekoma ide u budzet pa da se smanji neki porez?
u razvijenom svetu postoje preduzeca koja su drzavna, to nema veze sa socijalizmom.

Milan J.

pre 16 godina

S reci na delo! Svi znamo sta je potrebno ali mi se cini da novo-formirano ministarstvo samo daje izjave medijima i planira skupove a radi vrlo malo. Meni ne trebaju konferencije i skupovi da zakljucim koliko Srbija zaostaje u informacionim i telekomunikacionim tehnologijama. Pravi monopol treba razbiti odmah i prodati Telekom. Ne znam na cemu se zasnivaju gledista nekih komentatora ovde, ali mi se cini da je nedostatak fundamentalnog ekonomskog znanja veoma ocit. Koje su to drzave vlasnici svojih telekomunikacionih kompanija? Pojedine zapadno Evropske socijale i to je to. Da li je to dobro? Naravno da nije. Drzava je najgori preduzetnik i ona to ne moze da bude. Ona je tu da obezbedi sigurno i nesmetano poslovanje svih ucesnika na trzistu. Kada se jednog dana probudim i kada znam da vise ne postoji drzavni kapital ni u jednoj srpskoj kompaniji onda cu znati da se stvari menjaju na bolje.

ljuba

pre 16 godina

Ako se proda Telekom to će biti samo preostalih 29 % ,ostalih 51 % ostaće državi jer kako da ona ostane bez sigurnog prihoda za penzije i socijalna davanja koje uzima iz profita tog preduzeća.Fiksna telefonija je inače od 2001 g, do danas poskupela samo 10%.

batica

pre 16 godina

Ma prodaće se Telekom, uzeće se procenat, ne brinem. Dal plaćam visoku cenu državnom ili privatnom monopolu, meni je sasvim svejedno. Samo kapiram da kad privatnik bude hteo da štampa žute i bele strane, da neće birati profil preuzak da ga štampa politika a preširok da ga štampa borba. Bar se neću osećati ko magarac.

Branko

pre 16 godina

Gospoda liberal-kapitalisti bi trebali da znaju da je TELENOR, stoprocentno u vlasnistvu norveske drzave. Ista je stvar i sa dojce telekomom.

Naravno banana drzavama kao sto smo mi se prodaju price kako drzavne kompanije ne mogu da funkcionisu efikasno, pa treeba to privatizovati tako sto cemo predati u vlasnistvo tudjim drzavama.

Rade

pre 16 godina

Ja iz ove ministarkine izjave nisam razumeo ko to uopste trazi privatizaciju Telekoma Srbije - bilo sad, bilo kasnije? Sve relevantne stranke su javno podrzale koncept pravljenja regionalnog lidera u mobilnoj telefoniji od Telekoma Srbije, i ne vidim da tu ima bilo kakvog prostora za nekakvu prodaju...

Joca

pre 16 godina

zar nije bolje da profit od (drzavnog) telekoma ide u budzet pa da se smanji neki porez?
u razvijenom svetu postoje preduzeca koja su drzavna, to nema veze sa socijalizmom.
(j, 4. decembar 2007 12:52)

E zbog ovakvih razmisljanja prodasmo sve, skoro pa u bescenje.
Da, bolje je prodati ga, i smanjiti poreze za tu, tekucu godinu. A sta sledece godine? Sta cemo onda sa manjkom priliva sredstava u budzetsku kasu?!

Pa zar je moguce da neko misli da je bolje odjednom uzeti npr. 800 miliona, od uzimanja po 200 mil. narednih npr. 20 godina!?

hmhm

pre 16 godina

Uz duzno postovanje prema g. ministarki mislim da i ovom izjavom pokazuje da je zalutala u ove sfere. Gledajuci njen CV nema govora ona je strucan Elektro Inzinjer iz oblasti telekomunikacija. Medjutim to nije dovoljno da bi se sedilo u stolici jednog ministra. Da li je njena briga za usluge gradjanima Srbije i sakrivena briga i zastita g. Radujko (koji je takodjer zalutao kao kandida za GM Telekoma)i tako dozvolilo DS da jos malo kupi kajmak (figurativno govoreci) iz ovog profitabilnog drustvenog preduzeca?
Da li g. ministarka shvata da se stvarnom liberalizacijom trzista DIREKTNO smanjuje i Telekomova vrednost?? Telekom je definitivno zreo za privatizaciju posto sada ima dobru marketing pricu (RS,BiH,CG a dogodine mozda i Hrvatska i Slovenija) a jos uvek ima dobar dio market share na teritoriju koju pokriva. Telekom nije monopolista (jeste na fiksnoj telefonija koja nije profitabilna kao mobilna i koja u Sbija zahteva ogromna ulaganja). Medjutim u mobilnoj telefonije gde postoje pored njega i dva strana operatora e to nikako ne mozemo zvati monopolom! A prica da drzava treba da ima udio u bilo kojoj firmi jos kada se kaze "od drzavnog znacaja" je prica za malu decu. Pogledajte Smederevo USS je najveci Srpski izvoznik!! i siguran sam ( ne znam tacne podatke) vrlo dobar tax payer za drzavu Srbiju!

Misko

pre 16 godina

Ako se svi slazu (i Telekom, i Ministarstvo i ostatak vlade) da je neophodna i privatizacija Telekoma i liberalizacija trzista, onda je samo stvar odluke sta prvo uraditi. Zar nije logicnije prvo prodati monopolistu (u fiksnoj telefoniji) za svakako vece pare koje ce u krajnjoj liniji otici drzavi, tj. gradjanima preko NIP-a, nego sacekati liberalizaciju koja ce smanjiti vrednost Telekoma, pa ga onda opet prodati. Telekom je u fiksnoj telefoniji oduvek monopolista, konkurencija ce se svakako pojaviti, samo je pitanje redosleda, odnosno od cega ce gradjani imati vise koristi. Drugog fiksnog operatora ili mnogo para za Nacionalni investicioni plan, poput onih koje smo dobili od prodaje MOBTEL-a?

Eeeh

pre 16 godina

Ova žena je čudo. Prvo joj je smetalo što se pravi IT park u Indjiji ("doći će stranci da rade umesto naših stručnjaka"), pa onda što SBB hoće licencu za fiksnu telefoniju (Ćsmanjilo bi prihode a time i razvoj Telekoma koji je državni") a sada ne želi ni IPO za Telekom. Krajnje je vreme da je Đelić vrati tamo odakle je došla i da dovede nekog ko zna da je danas XXI vek u kojem telekomunikacione kompanije su (u razvijenom svetu) u mešovitom ili privatnom vlasništvu. A čuvari državnih kompanija (Telekom, NIS i sl.) koji ovde u komentarima živahno brane socijalizam treba da pogledaju kako stoji situacija u ekonomski najdinamičnijim zemljama pa tek onda da kritikuju drugačija mišljenja.

za kometar 3

pre 16 godina

Sve KAPITALISTICE I DEMOKRATSKE drzave, ili bar gotovo sve, SU VLASNICI U VECINSKOM ILI ONO BAR ZNACAJNOM DELU svojih dominantih telekomunkacionih kompanija. Druga je prica sa "banana" drzavama i komentatorima komunistima koji su uvereni da su na u stvari demokrate i ljubitelji kapitalizma !

to o cemu prica ...

pre 16 godina

To o cemu prica, kako se sam predstavio, uposlenik TS se resava policijom, kancelarijom javnog tuzioca i inspekcijom a ne prodajem jedne od najuspesnijih firmi u zemlji. I to, naravno, o cemu govorite postoji i u drugim drzavnim, drustvenim i PRIVATNIM kompanijama i sluzbama. Ako Vam ovo sa privatnim nije bas najjasnije, mogu o tome satima, obzirom da sam dugo radio u jednoj takvoj MOCNOJ, RENOMIRANOJ, SVETSKOJ, INTERNACIONALNOJ, ... nastavite niz, nsu na to imuni ni svetski giganti od kojih neki opskrbljuju i TS. Sve je potpuno isto. Naravno mislim na javne nabavke (ono sto nabavljaju, kupuju, otkupljuju, ulazu, ... privatne firme) uslove prodaje, odrzavanja, kupovinu poslovnih prostorija, zaposljavanje, usavrsavanje, dnevnice i sluzbene puteve i slicno. SVE JE JAKO/POTPUNO SLICNO KAO I U TS. Naravno, covek treba da ima iluzije ali verujte mi na rec u Vasem slucaju su samo u pitanju iluzije. Ako ne verujete probajte, zaposlite se kod vasih (TS) isporucilaca svetskog glasa pa cete se uveriti i sami.

Plikuscht

pre 16 godina

1. '...a poznato je da je od državnog monopola gori jedino privatni monopol. Zato je prvi zadatak uvođenje konkurencije Telekomu u svim oblastima telekomunikacija”, navodi ona.'

2. 'Ako se procenjuje da će država prodajom ostvariti prihod, pitanje koje se logično nameće jeste zar kupci neće ostvarivati prihod i to veći nego što je platio kupovinu. Zašto država ne bi sama prihodovala od svog preduzeća nego ga prodala, ako je prihod jedini razlog...'

Dve VELIKE istine, koje bi nerazmisljajuci dezurni pljuvaci mogli vise puta da procitaju.

Niti radim u telekomu, niti sam nesto zadovoljan njihovim uslugama, niti imam ikakve razloge da ih branim (pa to i ne cinim!), ali ovo iznad je vrlo tacno.

Mali primer - Da nema MTS-a, mislite da bi Telenor i VIP spustali svoje ponude, tj. cinili ih dostupacnijim? Uporedite samo sta je Telenor nudio pre godinu dana, a sta danas. I obrnuto, naravno.

T.

pre 16 godina

Slazem se sa ministarkom da je prvo potrebno uvesti konkurenciju, a onda tek prodati Telekom. Samo ostaje pitanje, zasto onda ona kao ministar telekomunikacija to do sada nije uradila? Da li se mozda od mene ocekuje da uvedem konkurenciju Telekomu?

ljuba

pre 16 godina

Ako se proda Telekom to će biti samo preostalih 29 % ,ostalih 51 % ostaće državi jer kako da ona ostane bez sigurnog prihoda za penzije i socijalna davanja koje uzima iz profita tog preduzeća.Fiksna telefonija je inače od 2001 g, do danas poskupela samo 10%.

Istina

pre 16 godina

Pročitao sam sve komentare i shvatio da ljudi mnogo svojeglao bez ikakvih činjenica daju veoma konkretne zaključke. Ja se pitam kako ? Moram prvo da kažem da sam zaposlen u Telekomu , i kao zaposleni molim boga da dođe do privatizacije.Nije ministarka to rekla zato što za to postoji neki dobar ekonomski ili društveni, ili neki treći razlog, sem razloga da se zaštite interesi pojedinih kriminalnih grupa koje po telekomu sprovode neviđenu pljačku i stiču protivpravnu novčanu korist. Država bi postala mnogo bogatija da je telekom u privatnim rukama i da većinski paket ima neka strana telekomunikaciona kompanija. U tom slučaju država bi redovno naplaćivala svoja poreska potraživanja i ostavrivala bi veću dobit u onom manjinskom paketu nego sada u većinskom. Npr ako sada država kroz većinski paket ostavaruje 135mil. eura neto dobiti godišnje bez lopovluka koji nije prikazan u neto dobiti ostvarivala bi preko 240mil. eura godišnje znači može lagano da se odrekne većinskog paketa i da ostavi 30 do 35 % i da ostvaruje istu dobit. Jer najmanje 100mil.eura godišnje se pokrade na raznorazne nabavke privatne poslove i ispumpavanje para kroz privatne firme rođaka ili čak nabliže familije direktora sektora ili direkcija. O Drašku Petroviću neću da pričam čovek je potpuno čist on ih samo reketira i dobija % iz svih poslova , a direktno stvarno nema nikakve veze. Sada kada vidite malo istine i sa druge strane nadam se da će te drugačije gledati na ovu temu.

j

pre 16 godina

zar nije bolje da profit od (drzavnog) telekoma ide u budzet pa da se smanji neki porez?
u razvijenom svetu postoje preduzeca koja su drzavna, to nema veze sa socijalizmom.

Nenad

pre 16 godina

Pročitajte još jednom obrazloženje ministarke, prvi put da u Srbiji neko razložno kaže šta i kako treba raditi sa Telekomom. Prodati državnog monopolistu nekome - pogledajte šta se desilo u Hrvatskoj pre nekoliko godina sa HT!

Paradigma

pre 16 godina

Ministarka nije rekla ništa što nije tačno ali je propustila da kaže dosta toga što takođe treba reći. A treba reći da Telekom kao monopolista možda nije najlošije rešenje po naše građane ali je daleko od dobrog rešenja kojem treba težiti. Deregulacija tržišta je neophodna i ne podrazumeva prodaju Telekoma.

Branko

pre 16 godina

A da nema Telenora i Vip-a, sta bi mts radio?Isto sto danas radi u fiksnoj telefoniji!Samo treba ukinuti sve monopole i nista nece biti problem!

Milan J.

pre 16 godina

S reci na delo! Svi znamo sta je potrebno ali mi se cini da novo-formirano ministarstvo samo daje izjave medijima i planira skupove a radi vrlo malo. Meni ne trebaju konferencije i skupovi da zakljucim koliko Srbija zaostaje u informacionim i telekomunikacionim tehnologijama. Pravi monopol treba razbiti odmah i prodati Telekom. Ne znam na cemu se zasnivaju gledista nekih komentatora ovde, ali mi se cini da je nedostatak fundamentalnog ekonomskog znanja veoma ocit. Koje su to drzave vlasnici svojih telekomunikacionih kompanija? Pojedine zapadno Evropske socijale i to je to. Da li je to dobro? Naravno da nije. Drzava je najgori preduzetnik i ona to ne moze da bude. Ona je tu da obezbedi sigurno i nesmetano poslovanje svih ucesnika na trzistu. Kada se jednog dana probudim i kada znam da vise ne postoji drzavni kapital ni u jednoj srpskoj kompaniji onda cu znati da se stvari menjaju na bolje.

Rade

pre 16 godina

Ja iz ove ministarkine izjave nisam razumeo ko to uopste trazi privatizaciju Telekoma Srbije - bilo sad, bilo kasnije? Sve relevantne stranke su javno podrzale koncept pravljenja regionalnog lidera u mobilnoj telefoniji od Telekoma Srbije, i ne vidim da tu ima bilo kakvog prostora za nekakvu prodaju...

batica

pre 16 godina

Ma prodaće se Telekom, uzeće se procenat, ne brinem. Dal plaćam visoku cenu državnom ili privatnom monopolu, meni je sasvim svejedno. Samo kapiram da kad privatnik bude hteo da štampa žute i bele strane, da neće birati profil preuzak da ga štampa politika a preširok da ga štampa borba. Bar se neću osećati ko magarac.

Joca

pre 16 godina

zar nije bolje da profit od (drzavnog) telekoma ide u budzet pa da se smanji neki porez?
u razvijenom svetu postoje preduzeca koja su drzavna, to nema veze sa socijalizmom.
(j, 4. decembar 2007 12:52)

E zbog ovakvih razmisljanja prodasmo sve, skoro pa u bescenje.
Da, bolje je prodati ga, i smanjiti poreze za tu, tekucu godinu. A sta sledece godine? Sta cemo onda sa manjkom priliva sredstava u budzetsku kasu?!

Pa zar je moguce da neko misli da je bolje odjednom uzeti npr. 800 miliona, od uzimanja po 200 mil. narednih npr. 20 godina!?

Predrag

pre 16 godina

Telekom ne nudi sve potrebne usluge. One koje nudi nisu dovoljno kvalitetne. O previsokoj ceni istih je sve vec receno.

Mene NE interesuje ko ce da postane vlasnik Telekoma. Ja hocu da im se oduzme de facto (a ne na papiru) monopol.

Kako? Deregulacijom trzista! Oduzimanjem lokalne petlje kao javnog dobra i omogucavanjem sto veceg broja konkurenata (drzava omoguci propisima i dozvolama, a kapital ce sam naci nacin da se oplodi).

Dakle, ja necu Telekom, ja hocu izbor!!!

hmhm

pre 16 godina

Uz duzno postovanje prema g. ministarki mislim da i ovom izjavom pokazuje da je zalutala u ove sfere. Gledajuci njen CV nema govora ona je strucan Elektro Inzinjer iz oblasti telekomunikacija. Medjutim to nije dovoljno da bi se sedilo u stolici jednog ministra. Da li je njena briga za usluge gradjanima Srbije i sakrivena briga i zastita g. Radujko (koji je takodjer zalutao kao kandida za GM Telekoma)i tako dozvolilo DS da jos malo kupi kajmak (figurativno govoreci) iz ovog profitabilnog drustvenog preduzeca?
Da li g. ministarka shvata da se stvarnom liberalizacijom trzista DIREKTNO smanjuje i Telekomova vrednost?? Telekom je definitivno zreo za privatizaciju posto sada ima dobru marketing pricu (RS,BiH,CG a dogodine mozda i Hrvatska i Slovenija) a jos uvek ima dobar dio market share na teritoriju koju pokriva. Telekom nije monopolista (jeste na fiksnoj telefonija koja nije profitabilna kao mobilna i koja u Sbija zahteva ogromna ulaganja). Medjutim u mobilnoj telefonije gde postoje pored njega i dva strana operatora e to nikako ne mozemo zvati monopolom! A prica da drzava treba da ima udio u bilo kojoj firmi jos kada se kaze "od drzavnog znacaja" je prica za malu decu. Pogledajte Smederevo USS je najveci Srpski izvoznik!! i siguran sam ( ne znam tacne podatke) vrlo dobar tax payer za drzavu Srbiju!

Branko

pre 16 godina

Gospoda liberal-kapitalisti bi trebali da znaju da je TELENOR, stoprocentno u vlasnistvu norveske drzave. Ista je stvar i sa dojce telekomom.

Naravno banana drzavama kao sto smo mi se prodaju price kako drzavne kompanije ne mogu da funkcionisu efikasno, pa treeba to privatizovati tako sto cemo predati u vlasnistvo tudjim drzavama.

Misko

pre 16 godina

Ako se svi slazu (i Telekom, i Ministarstvo i ostatak vlade) da je neophodna i privatizacija Telekoma i liberalizacija trzista, onda je samo stvar odluke sta prvo uraditi. Zar nije logicnije prvo prodati monopolistu (u fiksnoj telefoniji) za svakako vece pare koje ce u krajnjoj liniji otici drzavi, tj. gradjanima preko NIP-a, nego sacekati liberalizaciju koja ce smanjiti vrednost Telekoma, pa ga onda opet prodati. Telekom je u fiksnoj telefoniji oduvek monopolista, konkurencija ce se svakako pojaviti, samo je pitanje redosleda, odnosno od cega ce gradjani imati vise koristi. Drugog fiksnog operatora ili mnogo para za Nacionalni investicioni plan, poput onih koje smo dobili od prodaje MOBTEL-a?