Subota, 10.02.2024.

16:14

"Kraj: Nemačkoj odbrojani dani"

Nemačkoj kao industrijskoj velesili odbrojani dani, piše "Blumberg".

Izvor: Tanjug

"Kraj: Nemaèkoj odbrojani dani" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

71 Komentari

Sortiraj po:

Žika

pre 10 meseci

>> i dalje štutgard sa okolinom ima veci privredni dohodak od cele Srbije

Gde nadje Stutgart matori, on je industrijski najrazvijeniji nemacki grad, uzmi Berlin, koji je u principu nefunkcionalan i nedisciplinovan (sad smo za vikend imali delom ponovljene gradske izbore zbog lose organizacije), 180 milijrd BDP. 3.6 miliona stanovnika, povrsina manja od teritorije grada Beograda.

Lazar

pre 10 meseci

Nije tačno da se kriza ne oseća (I ja živim u Berlinu), ali na dnevnom nivou se to ne uočava u meri u kojoj je to u Srbiji, jer ovde kriza ne dovodi u pitanje egzistenciju, već standard. Večite polemike naših ljudi koji ovde žive- nista nije crno-belo. Ti isti lekari skoro pa nemaju privatnog zivota (bar u mojoj bolnici), i vec je izrazito subjektivna ocena da li tih 5-7.000 eura mogu (kvalitetno) da nadomeste taj nedostatak. Mesto u vrtiću naći je teže nego posao, a termin za plombiranje zuba (recimo jedna od "basic" intervencija u stomatologiji) mi je u januaru ove godine ponudjen za kraj aprila. Dakle molim da sve koji jednostrano iznose svoje sudove vezane za život u Nemačkoj (bilo da su dobri ili loši), da se ograde u komentaru da se radi isključivo o njihivom subjektivnom vidjanju. U suprotnom da se takve individue ne oglašavaju.

Nikola

pre 10 meseci

Nikola, 11. februar 2024 12:18)

Drago mi je da vama i vašem prijatelju ide tako dobro :)

prosečna plata u Nemačkoj je 2600 evra. kolika rata tu sme da bude?
bilo kako bilo: ovde se ne radi uopšte o tome gde se bolje živi, nego o tome da Nemačka industrija gubi.
(Boki Minhen, 11. februar 2024 14:56)

Zahvaljujem. Inace - nikome nije idilicno. Zavisi i od kvalifikacija. Ima tu vise faktora. Mi imamo ludu srecu da smo lekari i da nas ovi zele, inace mrka kapa.

I to je tacno da Nemacka gubi. Nema tu price. Ali ako govorimo o cenama stanova da su 5 x skuplji onda nije rec samo o Nemcima nego i o nama.
Sa 2 x 2600 je tesko, priznajem, no isto tako bih ja mogao da se zapitam sta bih mogao u Srbiji kao lekar ako bih imao posao?
Ja sam najvise rekao da ovde posle kredita ostane vise. Skuplje nominalno jeste, rate su visoke, ali ostane vise nego dole kod nas. A da nazaduju industrije poput Nemacke - to je aksiom. To je tako. Nazaduju i druge drzave. Nije sjajno nikako.

Реално

pre 10 meseci

Skolski sistem im je takav da je njima vaznije da ucine da se moje dete oseca krivom sto je ziva, trosi vodu i kiseonik i proizvodi ugljenik, nego da ih nauce kako da budu strucni u necemu. Vase dete skolovano u Srbiji, pored svih ostalih problema, ipak je daleko strucnije od dece skolovane ovde. Zato nas i uvoze.
(Miljan Bavarac, 11. februar 2024 09:06)

Uh brate pa nije bas tako.Ja kada sam zavrsio srednju elektrotehnicku skolu u Srbiji,nisam znam gde je levo a gde desno.A ovde deca kad zavrse za elektricara posle 3 godine skolovanja mogu da budu vrhunski obuceni majstori.Imaju odlicnu praksu sa nama po gradilistima,sto ja nisam imao.Tipa 2 nedelje su u skoli a 2 nedelje sa nama na gradilistu.Pricam iz svoje perspektive tj.elektro struke.Poz i svako dobro

ацо

pre 10 meseci

Наравно да Немачка неће бити велесила, то је немогуће са 80-90 милиона становника, али ће економски и даље бити високо развијена.

Coveculjak

pre 10 meseci

(Coveculjak, 11. februar 2024 13:16)
Ova prica ne znaci nista Nemcima. Sta Nemca briga kako se zivi u Srbiji? Na svaki clanak o slabljenu ekonomije Nemacke, brdo komentara kako se zivi na Balkanu. Sta njih to briga realno? Ocigledno je da im ekonomija pada, sto je bilo za ocekivati s obzirom da je jako oslonjena bila na ruski gas i americko trziste. Nisu na vreme reagoivali i sada imaju problem koji ce ocigledno biti sve veci i veci kako vreme dolazi. I to nema nikakve veze kako se zivi na Balkanu, sta to njima znaci...
(Marko, 11. februar 2024 14:33)

Nemcima ne, ali prosecnom stanovniku Srbije u potencijalu da. Uostalom, ovo je srpski portal koji Nemci ne citaju i ovde se mnogo toga indirektno svodi na pitanje - otici ili ostati? Sta nas ocekuje? Takva je makar percepcija vecine komentatora i sa tog stanovista sam i ja izneo svoj ugao.

Drugo - i te kako je vazno za Balkan i Srbiju jer kao sto neko rece - ako Nemacka pocne da kaslje (a veruje se da je na tom putu), mi cemo biti na putu reanimacije jer u velikoj meri zavisimo od nemacke privrede i korporacija iz ove drzave, pride i od dolaznih impulsa od gastarbajtera cije su doznake bile rekordne prosle godine.

Nikada se nije desilo da svi idu silaznom linijom, a mi da avanzujemo. I da Nemacka hipoteticki ima dohodak za lekare od 3000 eura - mi odosmo na 300 eura. Mali pate na ustrb velikih. Reka bez povratka. Zato je vazno pruziti relevantne informacije, a svako neka odabere svoj put. Pogresnog nema jer svako ima svoju pricu.

krajisnik

pre 10 meseci

Nas četvoro sa jednom platom zivimo odlično u Nemačkoj.
500€ je samo dečiji dodatak za dvoje djece.
Pomoć za stan (Wohngeld) još 400€.
Ako je porodica ok, to je sasvim dovoljno za normalan život.

Boki Minhen

pre 10 meseci

(Nikola, 11. februar 2024 12:18)

Drago mi je da vama i vašem prijatelju ide tako dobro :)

prosečna plata u Nemačkoj je 2600 evra. kolika rata tu sme da bude?
bilo kako bilo: ovde se ne radi uopšte o tome gde se bolje živi, nego o tome da Nemačka industrija gubi.

Zoran

pre 10 meseci

Zivim u Berlinu i da nije srpskih medija ne bih znao da Nemacka propada
(pedja, 11. februar 2024 12:42)

Nisi video traktore neki dan u centru grada?

Marko

pre 10 meseci

(Coveculjak, 11. februar 2024 13:16)
Ova prica ne znaci nista Nemcima. Sta Nemca briga kako se zivi u Srbiji? Na svaki clanak o slabljenu ekonomije Nemacke, brdo komentara kako se zivi na Balkanu. Sta njih to briga realno? Ocigledno je da im ekonomija pada, sto je bilo za ocekivati s obzirom da je jako oslonjena bila na ruski gas i americko trziste. Nisu na vreme reagoivali i sada imaju problem koji ce ocigledno biti sve veci i veci kako vreme dolazi. I to nema nikakve veze kako se zivi na Balkanu, sta to njima znaci...

Marko

pre 10 meseci

(Goranče, 11. februar 2024 13:28)
Nece, Srbija i ostale zemlje Balkana gde Nemci imaju jaku industriju, su im odlicni upravo jer imaju plasman vec izgradjen, a dobijaju jeftinu radnu snagu i energente. Mogu imati problem zemlje koje se oslanjaju na nemacke turiste, koji ce manje trositi. Srbiji ovo moze biti sansa ako pametno odrade.

Goranče

pre 10 meseci

To nije dobra vest jer ako propadaju šta će 700.000 radnika kod nas koji rade u Nemač. firmama. Da li to znači da će Nemačka gasiti radna mesta u Srbiji pošto propada. Drugim rečima kad se zakašlje Nemačka Srbija i ostale male zemlje koje zavise od nje dobiju tuberkulozu.

mience

pre 10 meseci

Nekad je Poljska bila daleko iza Jugoslavije. Jos pamtim njihove peglice i njih petoro kako idu na more. Mi smo devedetih nase pare spalili na barut a oni ulagali u privredu. danas Poljaci vedre i oblace po Srbijim drzava im daje pare da dodju i da trguju a pare nose kuci. nasi ljudi trce kod njih da kupuju a nase firme neunitno nestaju.

Coveculjak

pre 10 meseci

NSBGD, 11. februar 2024 12:21)

Bravo za komentar.

Ja sam kao lekar inkasirao prvog radnog meseca u Nemackoj 2400 eura (neto) ziveci skromno u klinickom smestaju. Suma mozda nije bila impresivna no potom se pridruzila zena (pride lekar), zatim dezurstva i napredak kroz vreme, tako da danas raspolazem sa preko 7000 (neto) kao specijalista svakog meseca, a radim 7 godina. Ako se odlucim na korak da budem taj takozvani Oberarzt (a jos sam pride sad na korak od subspecijalizacije) onda mogu doskociti i na 10k neto. Legalno, kao sto rekoste.

Za tako nesto potrebna je vizija u strpljenje, a to ljudi cesto prenebegavaju kao sto ste rekli. Svi ocekuju auto najvise klase za dve godine.

Drugi segment jeste uredjenost zivota - sudstvo, skolstvo, zdravstvo. Potom saobracaj i infrastruktura. Kulturna ponuda. Postoji sistem, red i rad. Moja zena kao dijabeticar ima senzore i aparat, pumpu pride - besplatno, a sve kosta godisnje po 1500 eura, pumpa 3000. Dete je dobilo vrtic od 1. godine, a od 3. godine ce biti besplatno u gradu u kojem zivimo. To sve vredi vise od tih 7000 eura koje imam na raspolaganju.

Nekako smo sve banalizovali - sve se posmatra kroz dinar ili euro. Ostale zivotne stanice niko i ne evaluira. Mozda se nekome ne isplati mnogo da za 2000 neto doskoci u Nemacku ali deca ce mu iz ovog miljea moci vise u perspektivi. Nazalost mi smo u Srbiji i dalje u zabokrecini i snalazi se svako kako ume, mesetari se i bavi svim i svacim.

Nemanja

pre 10 meseci

Evo ja živim u Minhenu, stručnjak u svom poslu, fakultetski obrazovan. Supruga radi. Na koji način si ti uspeo 36,000 evra da ostaviš po strani baš bih voleo znati. Mi smo uspevali realno nekih 25 maks da uštedimo pre korone. Sad nema šanse a imamo daleko veća primanja nego prosečna porodica u Minhenu. Jednostavno pre što smo mogli da ostavimo po strani sad ode na život. Bez veze je porediti život u Srbiji i Nemačkoj jer se u ovom članku uopšte ne radi o Srbiji nego isključivo o Nemačkoj. Slažem se da ova država propada i da je nadaleko lošije nego što je bilo. Ako nastave ovim tempom nizbrdo za nekih 5 godina se više nikom neće isplatiti da dolazi ovde da radi. Moj dobar prijatelj sad traži trosoban stan u Minhenu. Kako god da okrene ne može da nadje stan ispod 2000 evra sa troškovima (struja, voda, grejanje)
Njegova plata ravno 2000 evra plus ženina 1800! Ima našeg naroda koji ovde jedva preživljava i jako ima puno našeg naroda koji su prezaduženi. Bukvalno ljudi idu iz kredita u kredit. Takvih znak mnogo. Pozdrav iz Minhena

Mika Friedberg Hessen

pre 10 meseci

Dubioza kolektiv @ Cene iste, a plate pet puta vece….
(sasa the king, 11. februar 2024 10:54)

cene stanova i pet puta više...
(Boki Minhen, 11. februar 2024 11:31)

Jesu vece cene stanova ali ne pet puta. Ne zivi svako na Dedinju i Vračaru, kao sto ne zivi svako u Minhenu, centru Frankfurta, centru Berlina... Zato su cene zivotnih potrepstina iste i jeftinije nego u Srbiji.

Motte

pre 10 meseci

Naravno da je broj visoko obrazovanih veci nego u Nemackoj tamo se nemoze kupiti diploma za par stotina evra.A koliko ima dtrucnih ljica to se vidi po industrijskom napretku.Djabe je Srbija puna fakulteskih diploma kada ti strucnjaci nisu u stanju da naprave nesto sto bi u svetu bilo konkurentno pa cak ni jedo niciklo.Mi imamo dva inzenjerara u Nemackoj tamo su isli na UNI.cerka masinstvo sin hemija ali oni neidu na poso da ispijaju kafu i citaju novine vec se od njih ocekuje napredak.

Nikola

pre 10 meseci

Dubioza kolektiv @ Cene iste, a plate pet puta vece….
(sasa the king, 11. februar 2024 10:54)

cene stanova i pet puta više...
(Boki Minhen, 11. februar 2024 11:31

Ponovicu (jer vec napisah jedan komentar) da kao lekari moja zena i ja nismo idealni za komparaciju ali...

U jednom od najvecih nemackih gradova smo priustili nekretninu u novogradji. Rata i propratni troskovi - 3500 Eura (pre svega zbog vrtoglave kamate)! To je bezmalo 5 - 7 x vise nego u Srbiji kao sto ste rekli, medjutim nama preostane oko 8000 eura za hranu i ostale troskove poput auta i putovanja. Odece. Istovremeno nekom lekarskom paru u Srbiji preostane mozda 1500 eura za sve posle rate kredita i to bez novogradnje. Jesmo mi ekstremno optereceni, cak 5 puta vise, ali ostaje nam daleko vise.

Drug je sa 6000 neto (zena i on kumulativno) opterecen ratom od 1500 eura. Preostaje im 4500. Nije novogradnja ali kad sve saberes i oduzmes - preostane im vise nego u Srbiji gde bi im preostalo mozda 1000 eura za sve troskove nakon rate kredita.

NSBGD

pre 10 meseci

(Ona, 11. februar 2024 11:28)
Uz duzno postovanje, kazete da ste dobili 30% vecu ponudu u Nemackoj. Kao pocetnik! U Srbiji verovatno niste pocetnik vec neko ko je godinama dobar u svom poslu. Za deset godina u Bavarskoj, ako ste kvalitet imali biste 300% vise. To je ono sto nazalost, vecina ljudi koja dolazi iz Srbije prenebregava, a to je da su pocetnici bez obzira na uskustvo i da najcesce nemaju dovoljno znanje jezika koji je uvek potreban, makar u socijalnom delu, kominikacija medju zaposlenima ili sa klijentima. Ja sam u svom poslu u nemackoj 20 godina i siguran sam da niko u Srbiji, na istoj poziciji, sa istim radnim iskustvom i kvalitetom, nema ni petinu onoga sto ja trenutno dobijam. Naravno na legalan i legitiman nacin. I tako je u svim oblastima, pocev od sporta, muzike, do industrije, nauke, zdravstva. Jedan bravar ili masinista, sa 20 godina radnog staza u Nemackoj, ima vecu platu od doktora nauka u Srbiji sa istim stazom. Preko noci se ne mozete obogatiti nigde (bar ne legalno) ali kada se dokazete...e to je vec ogromna razlika.

Coveculjak

pre 10 meseci

podatak iz 2018te.
2023 je to bilo negde 90mrd. srdačan pozdrav.
(Boki Minhen, 11. februar 2024 11:53)

1.562 milijardi je bio Export i 1.353 milijardi Import u 2023. Pise jasno na svakom relevantnom sajtu.
To je razlika od +200 milijardi, ne 90.

Drugo - razlika u odnosu na proslo vreme je smanjena na ustrb uvoza koji je opao za bezmalo 10 posto u odnosu na 2022. Izvoz je pao za ca. 1.5 % (sto je u kriznom vremenu bilo za ocekivati).

Dogodine u Beču

pre 10 meseci

cene stanova i pet puta više...
(Boki Minhen, 11. februar 2024 11:31)

Gledaj to ovako, za koliko godina možeš da otplatiš kuću i nov auto u nemačkoj i ovde

ProkopijeElGrande

pre 10 meseci

drzava od 83 miliona stanovnika, ko god da su i kakvi god da su, ne moze proapsti, tu ce uvek biti nekog biznisa i mogucnosti za preduzimljive ljude da zive, rade i zarade.
(Žika, 11. februar 2024 10:33)

A ko je rekao da ce propasti? Samo se kaze da nece biti sto je bila. Naravno da Nemci nece jesti korenje i masovno umirati od gladi, ali era neprikosnovenosti na vrhu se polako zavrsava. I nikad se nece vratiti. Bice svedeni na meru Italije ili tako neke ekonomski prosecne zemlje. Da li ce se i dalje relativno lepo ziveti? Hoce, ali ne onako kako se zivelo pod "mrskim energentima iz jos mrskije Rusije".

Djoka

pre 10 meseci

informbirovci bolje sto pre da shvate, kako ce eu privreda biti
dislocirana celina na citavom
prostoru evrope.dolazi vreme
snaznije integracije clanica eu.
odgovor zapada je jacanje integracija, a ne razlaz.
kome to nije jasno, sam je kriv.

Prioriteti

pre 10 meseci

Proizvođači solarnih panela zatvaraju fabrike, jer se takmiče sa kineskom konkurencijom koja ima pomoć države, navodi "Blumberg".

Pa ni Evropu niko ne sprecava da pomaze proizvodjace solarnih panela.
Umesto sto gruvaju po 60 milijardi u rat bolje da su te pare ulozili u firme.
Ovako Kinezi ulazu u firme dok Evropa u rat.
Rezultat je poznat.
Eto i sami kazu da vise nisu konkurentni jer ko ce da kupi skluplji solarni panel od jeftinijeg istog kvaliteta.
Indentican cekic Evropa prodaje za 100 din a Kinezi za 50 din.
Normalno da cu kupiti za 50.
Aj zdravo.

Boki Minhen

pre 10 meseci

Evo u Nemačkoj sam mesec dana i još nisam primetio da je nešto jeftinije. Možda ako juriš nešto po akcijama. Inače ostalo je, po meni, sve skuplje od Srbije. Ovde je 1kg mesa 14e. Gorivo 1,8e što je tu kao i kod nas
(Dubioza kolektiv, 11. februar 2024 10:06)

A koliku platu si imao u Srbiji a koliku imas u Nemackoj?
(Ha Ya, 11. februar 2024 10:50)

a koliko plaćaš stan i struju u Srbiji a koliko u Nemačkoj?

Nije sve u novcu

pre 10 meseci

@Prever
Znaš li zašto gastarbajteri više ne zidaju kuće u Srbiji?
Zato što ili kupe nekretninu u Nemačkoj (kao ja npr) i)/ili kupe stanove u Bg. To znači da ne nameravaju da se vraćaju!

Što više znaš i više zarađuješ, to ti druge stvari postaju bitne. Ako imaš dovoljno u Srbiji, a ti odeš negde na zapad i ostaneš tamo, onda to nije samo zbog para.

Boki Minhen

pre 10 meseci

Žena i ja smo 2023. postali "teži" za 36000€ neto. Koliko su parovi u Srbiji i Balkanu uštedeli za godinu dana? Nemačka je supersila, toliki je loše da je samo prošle godine sa Balkana dobilo radne vize 200.000 ljudi
(Pozdrav iz Minhena, 11. februar 2024 10:55)

Nemačka je bila supersila. ja sam odrastao ovde. jeste, plata mi raste. ali standard mi pada. dobro živim - bez pitanja - samo koliko dugo?
to što su moji roditelji stekli bez studija ovde ja nikada neću moći da steknem kao studirani čovek. i imao sve preduslove koje oni nisu imali.

Boki Minhen

pre 10 meseci

Nemački izvoz je za 210 milijardi veći od uvoza.
(Samo da dodam, 11. februar 2024 11:08)

podatak iz 2018te.
2023 je to bilo negde 90mrd. srdačan pozdrav.

Marko

pre 10 meseci

Bio sam prošle nedelje u Nirnbergu i to stvarno više nije isti grad kao ranijih godina. Svaka treća trgovina u centru im je zatvorena. Tekstilna industrija im je prva nastradala od Covida, sva prodaja se preselila online. Smešno je porediti Srbiju koja raste 4 na 5, sa Nemačkom koja pada 980 na 978, ali činjenice su i jedno i drugo. Druga stvar je što Nemac nije navikao na krizu, da mora da štedi, da inflacija besni i da mora da diže plate ljudima u istom tom procentu, pa kad to ne radi ima štrajkove sve vreme sad na železnici, aerodromima, u poljoprivredi. Srbiji je to svakodnevnica poslednjih 35 godina.

Ona

pre 10 meseci

Ne znam zašto se ljudi ovde ljute. Ovaj članak nije o tome kako je u Srbiji bolje nego u Nemačkoj (naprotiv i mi ćemo osetiti nemačku krizu), već u kom pravcu se kreće situacija u Nemačkoj. Inače, kvalifikovanim ljudima jeste već sada često bolje u Srbiji. Mi smo nedavno dobili ponudu da se preselimo u Bavarsku i realno za nekih 30% više place neto (jer visokokvalifikovani iz Srbije mogu da rade za svetske kompanije), bez nekretnine u vlasništvu tamo a ovde u svojoj kući itd, zaista nam nema smisla seliti se u Nemačku i čini mi se da je tako i ostalima osim nažalost onima u zdravstvu. Za niže kvalifikovane radnike, Nemačka je i dalje primamljivija opcija.

Boy

pre 10 meseci

Skolski sistem im je takav da je njima vaznije da ucine da se moje dete oseca krivom sto je ziva, trosi vodu i kiseonik i proizvodi ugljenik, nego da ih nauce kako da budu strucni u necemu. Vase dete skolovano u Srbiji, pored svih ostalih problema, ipak je daleko strucnije od dece skolovane ovde. Zato nas i uvoze.
(Miljan Bavarac, 11. februar 2024 09:06)

Nemoj tako,pa ekonomisti i tastatura stručnjaci iz Srbije bolje znaju kako je u Nemačkoj od tebe koji tamo radiš i živiš.

nisliski mohikanac

pre 10 meseci

Zasto gastosi na svaki tekst o Nemackoj spominju Srbiju?
Ovaj tekst je sa najcitanijeg ekonomskog portala na svetu,najuticajnijeg,nema direktora koji taj portal ne prati i tako vec decenijama.
Portal je iz USA tako da tesko da su mogli Srbi i Rusi to da pisu.
Sami Nemci trvde da su 0,7% jaci u odnosu na 2019 a i to nije konacna cifra.
Koliki je napredak njihove konkurencije od 2019, recimo Kine,Vijentnama,Mexika,Indije?
Srbija svakako smanjuje razliku,utesnih 2% godisnje i to je to,ali to nema nikakve veze sa tekstom, a ni sa Nemačkom.

YukioMishima

pre 10 meseci

@Prever: Bravo! U sustini si sve tacno napisao. Samo da dodam jos neke cifre za ove koji daju minuse. 48 posto u Nemackoj zaradjuje manje od 30.000 evra BRUTTO godisnje. 50 posto u Nemackoj nema imobiliju u svom vlastnistvu tj zivi pod kiriji. A o skupoci kirija je ovde na portalu vec vise puta pisano. Toliko o Nemackoj. Bilo je nekad. Da!

Živim tamo

pre 10 meseci

Evo već 20+ godina u Nemačkoj živim sa porodicom. Kupio sam stan (80kvm, u malom mestu, 2km do posla) za 115 000 (kreda normalno), sada taj isti oko 300 000 evra. Plata nije otišla 300%, ni blizu.
Nije Nemačka propala, ali se već vidi da postoje novi prioriteti gde se novac ulaže.
Kao i u svakoj zemlji u kojoj je dugo vremena bilo velike akumulacije novca, negativne promene se nemogu odmah videti, ali ko gleda može jasno da vidi u kom pravcu se ide...

Žika

pre 10 meseci

drzava od 83 miliona stanovnika, ko god da su i kakvi god da su, ne moze proapsti, tu ce uvek biti nekog biznisa i mogucnosti za preduzimljive ljude da zive, rade i zarade.

Zasto ne zaustavite propadanje Srbije koja konstantno gubi stanovnistvo umesto sto se bavite Nemackom? U Srbiji na ulici imate utisak kao da ste u starackom domu. Ljudi na ulicama izgledaju kao prosijaci.

Sasa

pre 10 meseci

ovi koji se smeju , u stilu (dnevna doza propasti, opet o Njemackom popadanju a to nije istina)...par napomena, od nekoga ko zivi ovdje skoro 40 godina. Poredidti tadasnju Njemacku, ovu danas, i ono za 20 godina vise nije ni moguce, i nema smisla. Vise od 30 god sam samostalan, Selbsständing kako oni kazu, ali je primjetno svakome da stavi idu nizbrdo. Svakodnevno velike firme obkavljuju da su im knjige porudzbi sve tanje, oslonac industrije, auto i hemiska industrija su u nezavidnom polozaju, smanjuje se obimi poslova za cijele smjene radnika, i drugi su naucili da prave auto. poseban problem i najgore sto im se desava , pad potraznje auta... finansiski izvjestaju izgledaju dobro, samo na prvi pogled ... plate su vece, ali realno, kupovna moc je oslabila, ljudi teze stizu da poplacaju sve racune. Daleko je jos od toga da su siromasni, ali nisu vise onako bogati kako su bili, nisu vise mocni. Prije su isli 3-4 puta na godisnje odmore i putovanja, svake 2-3 godine mjenjali auto, bez problema kupovali namjestaj koji pozele, ... e to je ono sto sad osjecaju, te benificije pored onog glavnog sto im treba. Skole su im zapustene, zatvaraju se bolnice, autoputevi su im u sve losijem stanju ( stari mostovi, nemaju radne snage da ih brzo obnove ) pa sad imaju puno Autoputeva koji su van upotrebe, veliko obilazenje...Osjeti se, nije to vise ono sto je bilo

Lala

pre 10 meseci

Znate nekog gastarbajtera koji je sazidao kucu, koji dolazi svako malo da se pohvali dobrim autom, koji se dolazi s osmehom i optimizmom?
Nema toga vise.

Dnevna doza propadanja ili ne, al danas je visokokvalifikovanim bolje u Srbiji nego tamo.
(Prever, 11. februar 2024 09:58)

Opametili se gastarbajteri,shvatili da ne vredi ulagati u Srbiju kada im je zivot u Nemackoj sredjen. Polazim od sebe, deca Srbiju gledaju kao turisticku destinaciju jer znaju da tamo nema normalnog zivota.

trista čuda

pre 10 meseci

Imate li neku drugu frazu osim "dnevna doza propasti Nemačke". Ova vam se baš izlizala. Ovu vest nije objavila neka ruska niti srpska agencija, nego Blumberg. Nemačka industrija se gasi, bez obzira da li će te vi ismevati vesti ili ne. I ne samo zbog skupih energenata već i zbog njih. Drugi deo problema su to što su ih Kina, Usa, Japan i J. Koreja ostavili u prašini po broju inovacija a i investicija. Nemačka više nikada neće značiti ono što je nekad značila.

Cirkus

pre 10 meseci

Znate nekog gastarbajtera koji je sazidao kucu, koji dolazi svako malo da se pohvali dobrim autom, koji se dolazi s osmehom i optimizmom?
Nema toga vise. Nemac gleda da ustedi na svakom zalogaju i komadu odece, mnogi su se odrekli letovanja, cak ni skolovanje dece nije problem (jedva jedno da imaju) koliko je resavanje stambenog pitanja…

Velike industrije su sve tromije, ne isporucuje se vise onako brzo kao nekada, sve je skuplje, nekonkurentno u odnosu na druge ponudjivace. Radna snaga se uvozi, zemlja ne moze da namiri socijalna davanja (migranti, penzioneri) jer nema mladih…

Dnevna doza propadanja ili ne, al danas je visokokvalifikovanim bolje u Srbiji nego tamo.
(Prever, 11. februar 2024 09:58)



Dadada sigurno je bolje ovde nego tamo. Reci to doktoru koji radi za 100.000 dinara, ili profesoru.

Dubioza kolektiv

pre 10 meseci

Ajde da nema nas stotine hiljada sto radimo u Nemackoj,pa bi mogle ovakve vesti i da prodju.Gorivo jeftinije nego u Srbiji,hrana jeftinija,radi se normalno,nikakav pad se ne nazire,cak sta vise samo dolaze i dolaze novi radnici.Stvarno mi nije vise jasno ko pumpa tu vest o propasti Nemacke i iz kojeg razloga?
(Mar, 11. februar 2024 09:31)
Evo u Nemačkoj sam mesec dana i još nisam primetio da je nešto jeftinije. Možda ako juriš nešto po akcijama. Inače ostalo je, po meni, sve skuplje od Srbije. Ovde je 1kg mesa 14e. Gorivo 1,8e što je tu kao i kod nas

Ha Ya

pre 10 meseci

Evo u Nemačkoj sam mesec dana i još nisam primetio da je nešto jeftinije. Možda ako juriš nešto po akcijama. Inače ostalo je, po meni, sve skuplje od Srbije. Ovde je 1kg mesa 14e. Gorivo 1,8e što je tu kao i kod nas
(Dubioza kolektiv, 11. februar 2024 10:06)

A koliku platu si imao u Srbiji a koliku imas u Nemackoj?

Pozdrav iz Minhena

pre 10 meseci

Žena i ja smo 2023. postali "teži" za 36000€ neto. Koliko su parovi u Srbiji i Balkanu uštedeli za godinu dana? Nemačka je supersila, toliki je loše da je samo prošle godine sa Balkana dobilo radne vize 200.000 ljudi

Hm, da

pre 10 meseci

Nemackoj kao industrijskoj sili su da su dani odbrojani davno, bas kao i Americi. Mozda jos pre 20 godina. Kada covek pogleda nemacki BDP vidi se da najvise novca dolazi od usluga a najmanje od industrije. Mislim da jednocifren broj dolazi od automobilske industrije. Jednostavno investicije idu temo gde se novac pravi a to u 21 veku nije industrija gde su najmanje margine. Strateski to uopste nije dobro jer u slucaju rata nema ko da pravi bombe, municiju, tenkove nezavisno od uvoza ali ko te pita kada veliki kapital upravlja igricom.

Miljan Bavarac

pre 10 meseci

Skolski sistem im je takav da je njima vaznije da ucine da se moje dete oseca krivom sto je ziva, trosi vodu i kiseonik i proizvodi ugljenik, nego da ih nauce kako da budu strucni u necemu. Vase dete skolovano u Srbiji, pored svih ostalih problema, ipak je daleko strucnije od dece skolovane ovde. Zato nas i uvoze.

Marko

pre 10 meseci

Sankcije Rusiji daju rezultate, ali više u obrnutom smeru. Daleko je Nemačka od propasti, ali nije više ni nešto posebno uspešna. Danas prosečan Nemac ne može da kupi ni novog Golfa, što se nekad podrazumevalo da može. SAD i Kina napreduju zbog rata, a Nemačka slabi. Kinezi u gradovima poput Šenzena već sad imaju veće plate i standard od prosečnog Nemca.

Prever

pre 10 meseci

Znate nekog gastarbajtera koji je sazidao kucu, koji dolazi svako malo da se pohvali dobrim autom, koji se dolazi s osmehom i optimizmom?
Nema toga vise. Nemac gleda da ustedi na svakom zalogaju i komadu odece, mnogi su se odrekli letovanja, cak ni skolovanje dece nije problem (jedva jedno da imaju) koliko je resavanje stambenog pitanja…

Velike industrije su sve tromije, ne isporucuje se vise onako brzo kao nekada, sve je skuplje, nekonkurentno u odnosu na druge ponudjivace. Radna snaga se uvozi, zemlja ne moze da namiri socijalna davanja (migranti, penzioneri) jer nema mladih…

Dnevna doza propadanja ili ne, al danas je visokokvalifikovanim bolje u Srbiji nego tamo.

Mar

pre 10 meseci

Ajde da nema nas stotine hiljada sto radimo u Nemackoj,pa bi mogle ovakve vesti i da prodju.Gorivo jeftinije nego u Srbiji,hrana jeftinija,radi se normalno,nikakav pad se ne nazire,cak sta vise samo dolaze i dolaze novi radnici.Stvarno mi nije vise jasno ko pumpa tu vest o propasti Nemacke i iz kojeg razloga?

Oxoxoposum

pre 10 meseci

Nije problem u ceni energenata nego u kolicini. Setimo se ponasanja vlada EU kada je krenuo covid, kako su jaki otimali slabima vakcine kojh je bilo premalo. Sa jeftinim energentima su zavrsili. Ostaje im da kupuju jeftinu robu iz Kine.

Гиле

pre 10 meseci

Вероватно је Меркелова као искусан и мудар политичар то претпостављала. Сада се део производње сели из Немачке у Америку, а део у Кину. Са ратом у Украјни изгубили су јефтине енергенте, сами тако хтели. Ово руководство није способно да се одупре захтевима Америке. А сад се још Америка мудро повлачи и трошкове рата пребацује на Европу. Даће још Амери али дозирано. Ауто индустрија је најбитнија, ту се још боре, али касне. Сами Немци признају да у аутомобилског индустрији са иновацијама сада касне за Кинезима и Теслом више година. Једино што им добро иде је уцењивање Србије. Мада ће остати најјача сила у ЕУ просто најмногољуднија су и ипак најразвијенији.

Miljan Bavarac

pre 10 meseci

Skolski sistem im je takav da je njima vaznije da ucine da se moje dete oseca krivom sto je ziva, trosi vodu i kiseonik i proizvodi ugljenik, nego da ih nauce kako da budu strucni u necemu. Vase dete skolovano u Srbiji, pored svih ostalih problema, ipak je daleko strucnije od dece skolovane ovde. Zato nas i uvoze.

Mar

pre 10 meseci

Ajde da nema nas stotine hiljada sto radimo u Nemackoj,pa bi mogle ovakve vesti i da prodju.Gorivo jeftinije nego u Srbiji,hrana jeftinija,radi se normalno,nikakav pad se ne nazire,cak sta vise samo dolaze i dolaze novi radnici.Stvarno mi nije vise jasno ko pumpa tu vest o propasti Nemacke i iz kojeg razloga?

Lazar

pre 10 meseci

Nije tačno da se kriza ne oseća (I ja živim u Berlinu), ali na dnevnom nivou se to ne uočava u meri u kojoj je to u Srbiji, jer ovde kriza ne dovodi u pitanje egzistenciju, već standard. Večite polemike naših ljudi koji ovde žive- nista nije crno-belo. Ti isti lekari skoro pa nemaju privatnog zivota (bar u mojoj bolnici), i vec je izrazito subjektivna ocena da li tih 5-7.000 eura mogu (kvalitetno) da nadomeste taj nedostatak. Mesto u vrtiću naći je teže nego posao, a termin za plombiranje zuba (recimo jedna od "basic" intervencija u stomatologiji) mi je u januaru ove godine ponudjen za kraj aprila. Dakle molim da sve koji jednostrano iznose svoje sudove vezane za život u Nemačkoj (bilo da su dobri ili loši), da se ograde u komentaru da se radi isključivo o njihivom subjektivnom vidjanju. U suprotnom da se takve individue ne oglašavaju.

Marko

pre 10 meseci

Sankcije Rusiji daju rezultate, ali više u obrnutom smeru. Daleko je Nemačka od propasti, ali nije više ni nešto posebno uspešna. Danas prosečan Nemac ne može da kupi ni novog Golfa, što se nekad podrazumevalo da može. SAD i Kina napreduju zbog rata, a Nemačka slabi. Kinezi u gradovima poput Šenzena već sad imaju veće plate i standard od prosečnog Nemca.

Реално

pre 10 meseci

Skolski sistem im je takav da je njima vaznije da ucine da se moje dete oseca krivom sto je ziva, trosi vodu i kiseonik i proizvodi ugljenik, nego da ih nauce kako da budu strucni u necemu. Vase dete skolovano u Srbiji, pored svih ostalih problema, ipak je daleko strucnije od dece skolovane ovde. Zato nas i uvoze.
(Miljan Bavarac, 11. februar 2024 09:06)

Uh brate pa nije bas tako.Ja kada sam zavrsio srednju elektrotehnicku skolu u Srbiji,nisam znam gde je levo a gde desno.A ovde deca kad zavrse za elektricara posle 3 godine skolovanja mogu da budu vrhunski obuceni majstori.Imaju odlicnu praksu sa nama po gradilistima,sto ja nisam imao.Tipa 2 nedelje su u skoli a 2 nedelje sa nama na gradilistu.Pricam iz svoje perspektive tj.elektro struke.Poz i svako dobro

Žika

pre 10 meseci

drzava od 83 miliona stanovnika, ko god da su i kakvi god da su, ne moze proapsti, tu ce uvek biti nekog biznisa i mogucnosti za preduzimljive ljude da zive, rade i zarade.

Zasto ne zaustavite propadanje Srbije koja konstantno gubi stanovnistvo umesto sto se bavite Nemackom? U Srbiji na ulici imate utisak kao da ste u starackom domu. Ljudi na ulicama izgledaju kao prosijaci.

Zoran

pre 10 meseci

Zivim u Berlinu i da nije srpskih medija ne bih znao da Nemacka propada
(pedja, 11. februar 2024 12:42)

Nisi video traktore neki dan u centru grada?

Гиле

pre 10 meseci

Вероватно је Меркелова као искусан и мудар политичар то претпостављала. Сада се део производње сели из Немачке у Америку, а део у Кину. Са ратом у Украјни изгубили су јефтине енергенте, сами тако хтели. Ово руководство није способно да се одупре захтевима Америке. А сад се још Америка мудро повлачи и трошкове рата пребацује на Европу. Даће још Амери али дозирано. Ауто индустрија је најбитнија, ту се још боре, али касне. Сами Немци признају да у аутомобилског индустрији са иновацијама сада касне за Кинезима и Теслом више година. Једино што им добро иде је уцењивање Србије. Мада ће остати најјача сила у ЕУ просто најмногољуднија су и ипак најразвијенији.

Lala

pre 10 meseci

Znate nekog gastarbajtera koji je sazidao kucu, koji dolazi svako malo da se pohvali dobrim autom, koji se dolazi s osmehom i optimizmom?
Nema toga vise.

Dnevna doza propadanja ili ne, al danas je visokokvalifikovanim bolje u Srbiji nego tamo.
(Prever, 11. februar 2024 09:58)

Opametili se gastarbajteri,shvatili da ne vredi ulagati u Srbiju kada im je zivot u Nemackoj sredjen. Polazim od sebe, deca Srbiju gledaju kao turisticku destinaciju jer znaju da tamo nema normalnog zivota.

Coveculjak

pre 10 meseci

NSBGD, 11. februar 2024 12:21)

Bravo za komentar.

Ja sam kao lekar inkasirao prvog radnog meseca u Nemackoj 2400 eura (neto) ziveci skromno u klinickom smestaju. Suma mozda nije bila impresivna no potom se pridruzila zena (pride lekar), zatim dezurstva i napredak kroz vreme, tako da danas raspolazem sa preko 7000 (neto) kao specijalista svakog meseca, a radim 7 godina. Ako se odlucim na korak da budem taj takozvani Oberarzt (a jos sam pride sad na korak od subspecijalizacije) onda mogu doskociti i na 10k neto. Legalno, kao sto rekoste.

Za tako nesto potrebna je vizija u strpljenje, a to ljudi cesto prenebegavaju kao sto ste rekli. Svi ocekuju auto najvise klase za dve godine.

Drugi segment jeste uredjenost zivota - sudstvo, skolstvo, zdravstvo. Potom saobracaj i infrastruktura. Kulturna ponuda. Postoji sistem, red i rad. Moja zena kao dijabeticar ima senzore i aparat, pumpu pride - besplatno, a sve kosta godisnje po 1500 eura, pumpa 3000. Dete je dobilo vrtic od 1. godine, a od 3. godine ce biti besplatno u gradu u kojem zivimo. To sve vredi vise od tih 7000 eura koje imam na raspolaganju.

Nekako smo sve banalizovali - sve se posmatra kroz dinar ili euro. Ostale zivotne stanice niko i ne evaluira. Mozda se nekome ne isplati mnogo da za 2000 neto doskoci u Nemacku ali deca ce mu iz ovog miljea moci vise u perspektivi. Nazalost mi smo u Srbiji i dalje u zabokrecini i snalazi se svako kako ume, mesetari se i bavi svim i svacim.

Boki Minhen

pre 10 meseci

Žena i ja smo 2023. postali "teži" za 36000€ neto. Koliko su parovi u Srbiji i Balkanu uštedeli za godinu dana? Nemačka je supersila, toliki je loše da je samo prošle godine sa Balkana dobilo radne vize 200.000 ljudi
(Pozdrav iz Minhena, 11. februar 2024 10:55)

Nemačka je bila supersila. ja sam odrastao ovde. jeste, plata mi raste. ali standard mi pada. dobro živim - bez pitanja - samo koliko dugo?
to što su moji roditelji stekli bez studija ovde ja nikada neću moći da steknem kao studirani čovek. i imao sve preduslove koje oni nisu imali.

trista čuda

pre 10 meseci

Imate li neku drugu frazu osim "dnevna doza propasti Nemačke". Ova vam se baš izlizala. Ovu vest nije objavila neka ruska niti srpska agencija, nego Blumberg. Nemačka industrija se gasi, bez obzira da li će te vi ismevati vesti ili ne. I ne samo zbog skupih energenata već i zbog njih. Drugi deo problema su to što su ih Kina, Usa, Japan i J. Koreja ostavili u prašini po broju inovacija a i investicija. Nemačka više nikada neće značiti ono što je nekad značila.

Hm, da

pre 10 meseci

Nemackoj kao industrijskoj sili su da su dani odbrojani davno, bas kao i Americi. Mozda jos pre 20 godina. Kada covek pogleda nemacki BDP vidi se da najvise novca dolazi od usluga a najmanje od industrije. Mislim da jednocifren broj dolazi od automobilske industrije. Jednostavno investicije idu temo gde se novac pravi a to u 21 veku nije industrija gde su najmanje margine. Strateski to uopste nije dobro jer u slucaju rata nema ko da pravi bombe, municiju, tenkove nezavisno od uvoza ali ko te pita kada veliki kapital upravlja igricom.

Sasa

pre 10 meseci

ovi koji se smeju , u stilu (dnevna doza propasti, opet o Njemackom popadanju a to nije istina)...par napomena, od nekoga ko zivi ovdje skoro 40 godina. Poredidti tadasnju Njemacku, ovu danas, i ono za 20 godina vise nije ni moguce, i nema smisla. Vise od 30 god sam samostalan, Selbsständing kako oni kazu, ali je primjetno svakome da stavi idu nizbrdo. Svakodnevno velike firme obkavljuju da su im knjige porudzbi sve tanje, oslonac industrije, auto i hemiska industrija su u nezavidnom polozaju, smanjuje se obimi poslova za cijele smjene radnika, i drugi su naucili da prave auto. poseban problem i najgore sto im se desava , pad potraznje auta... finansiski izvjestaju izgledaju dobro, samo na prvi pogled ... plate su vece, ali realno, kupovna moc je oslabila, ljudi teze stizu da poplacaju sve racune. Daleko je jos od toga da su siromasni, ali nisu vise onako bogati kako su bili, nisu vise mocni. Prije su isli 3-4 puta na godisnje odmore i putovanja, svake 2-3 godine mjenjali auto, bez problema kupovali namjestaj koji pozele, ... e to je ono sto sad osjecaju, te benificije pored onog glavnog sto im treba. Skole su im zapustene, zatvaraju se bolnice, autoputevi su im u sve losijem stanju ( stari mostovi, nemaju radne snage da ih brzo obnove ) pa sad imaju puno Autoputeva koji su van upotrebe, veliko obilazenje...Osjeti se, nije to vise ono sto je bilo

YukioMishima

pre 10 meseci

@Prever: Bravo! U sustini si sve tacno napisao. Samo da dodam jos neke cifre za ove koji daju minuse. 48 posto u Nemackoj zaradjuje manje od 30.000 evra BRUTTO godisnje. 50 posto u Nemackoj nema imobiliju u svom vlastnistvu tj zivi pod kiriji. A o skupoci kirija je ovde na portalu vec vise puta pisano. Toliko o Nemackoj. Bilo je nekad. Da!

Oxoxoposum

pre 10 meseci

Nije problem u ceni energenata nego u kolicini. Setimo se ponasanja vlada EU kada je krenuo covid, kako su jaki otimali slabima vakcine kojh je bilo premalo. Sa jeftinim energentima su zavrsili. Ostaje im da kupuju jeftinu robu iz Kine.

Marko

pre 10 meseci

Bio sam prošle nedelje u Nirnbergu i to stvarno više nije isti grad kao ranijih godina. Svaka treća trgovina u centru im je zatvorena. Tekstilna industrija im je prva nastradala od Covida, sva prodaja se preselila online. Smešno je porediti Srbiju koja raste 4 na 5, sa Nemačkom koja pada 980 na 978, ali činjenice su i jedno i drugo. Druga stvar je što Nemac nije navikao na krizu, da mora da štedi, da inflacija besni i da mora da diže plate ljudima u istom tom procentu, pa kad to ne radi ima štrajkove sve vreme sad na železnici, aerodromima, u poljoprivredi. Srbiji je to svakodnevnica poslednjih 35 godina.

ProkopijeElGrande

pre 10 meseci

drzava od 83 miliona stanovnika, ko god da su i kakvi god da su, ne moze proapsti, tu ce uvek biti nekog biznisa i mogucnosti za preduzimljive ljude da zive, rade i zarade.
(Žika, 11. februar 2024 10:33)

A ko je rekao da ce propasti? Samo se kaze da nece biti sto je bila. Naravno da Nemci nece jesti korenje i masovno umirati od gladi, ali era neprikosnovenosti na vrhu se polako zavrsava. I nikad se nece vratiti. Bice svedeni na meru Italije ili tako neke ekonomski prosecne zemlje. Da li ce se i dalje relativno lepo ziveti? Hoce, ali ne onako kako se zivelo pod "mrskim energentima iz jos mrskije Rusije".

Goranče

pre 10 meseci

To nije dobra vest jer ako propadaju šta će 700.000 radnika kod nas koji rade u Nemač. firmama. Da li to znači da će Nemačka gasiti radna mesta u Srbiji pošto propada. Drugim rečima kad se zakašlje Nemačka Srbija i ostale male zemlje koje zavise od nje dobiju tuberkulozu.

mience

pre 10 meseci

Nekad je Poljska bila daleko iza Jugoslavije. Jos pamtim njihove peglice i njih petoro kako idu na more. Mi smo devedetih nase pare spalili na barut a oni ulagali u privredu. danas Poljaci vedre i oblace po Srbijim drzava im daje pare da dodju i da trguju a pare nose kuci. nasi ljudi trce kod njih da kupuju a nase firme neunitno nestaju.

Prever

pre 10 meseci

Znate nekog gastarbajtera koji je sazidao kucu, koji dolazi svako malo da se pohvali dobrim autom, koji se dolazi s osmehom i optimizmom?
Nema toga vise. Nemac gleda da ustedi na svakom zalogaju i komadu odece, mnogi su se odrekli letovanja, cak ni skolovanje dece nije problem (jedva jedno da imaju) koliko je resavanje stambenog pitanja…

Velike industrije su sve tromije, ne isporucuje se vise onako brzo kao nekada, sve je skuplje, nekonkurentno u odnosu na druge ponudjivace. Radna snaga se uvozi, zemlja ne moze da namiri socijalna davanja (migranti, penzioneri) jer nema mladih…

Dnevna doza propadanja ili ne, al danas je visokokvalifikovanim bolje u Srbiji nego tamo.

ацо

pre 10 meseci

Наравно да Немачка неће бити велесила, то је немогуће са 80-90 милиона становника, али ће економски и даље бити високо развијена.

Cirkus

pre 10 meseci

Znate nekog gastarbajtera koji je sazidao kucu, koji dolazi svako malo da se pohvali dobrim autom, koji se dolazi s osmehom i optimizmom?
Nema toga vise. Nemac gleda da ustedi na svakom zalogaju i komadu odece, mnogi su se odrekli letovanja, cak ni skolovanje dece nije problem (jedva jedno da imaju) koliko je resavanje stambenog pitanja…

Velike industrije su sve tromije, ne isporucuje se vise onako brzo kao nekada, sve je skuplje, nekonkurentno u odnosu na druge ponudjivace. Radna snaga se uvozi, zemlja ne moze da namiri socijalna davanja (migranti, penzioneri) jer nema mladih…

Dnevna doza propadanja ili ne, al danas je visokokvalifikovanim bolje u Srbiji nego tamo.
(Prever, 11. februar 2024 09:58)



Dadada sigurno je bolje ovde nego tamo. Reci to doktoru koji radi za 100.000 dinara, ili profesoru.

Ona

pre 10 meseci

Ne znam zašto se ljudi ovde ljute. Ovaj članak nije o tome kako je u Srbiji bolje nego u Nemačkoj (naprotiv i mi ćemo osetiti nemačku krizu), već u kom pravcu se kreće situacija u Nemačkoj. Inače, kvalifikovanim ljudima jeste već sada često bolje u Srbiji. Mi smo nedavno dobili ponudu da se preselimo u Bavarsku i realno za nekih 30% više place neto (jer visokokvalifikovani iz Srbije mogu da rade za svetske kompanije), bez nekretnine u vlasništvu tamo a ovde u svojoj kući itd, zaista nam nema smisla seliti se u Nemačku i čini mi se da je tako i ostalima osim nažalost onima u zdravstvu. Za niže kvalifikovane radnike, Nemačka je i dalje primamljivija opcija.

Ha Ya

pre 10 meseci

Evo u Nemačkoj sam mesec dana i još nisam primetio da je nešto jeftinije. Možda ako juriš nešto po akcijama. Inače ostalo je, po meni, sve skuplje od Srbije. Ovde je 1kg mesa 14e. Gorivo 1,8e što je tu kao i kod nas
(Dubioza kolektiv, 11. februar 2024 10:06)

A koliku platu si imao u Srbiji a koliku imas u Nemackoj?

Nemanja

pre 10 meseci

Evo ja živim u Minhenu, stručnjak u svom poslu, fakultetski obrazovan. Supruga radi. Na koji način si ti uspeo 36,000 evra da ostaviš po strani baš bih voleo znati. Mi smo uspevali realno nekih 25 maks da uštedimo pre korone. Sad nema šanse a imamo daleko veća primanja nego prosečna porodica u Minhenu. Jednostavno pre što smo mogli da ostavimo po strani sad ode na život. Bez veze je porediti život u Srbiji i Nemačkoj jer se u ovom članku uopšte ne radi o Srbiji nego isključivo o Nemačkoj. Slažem se da ova država propada i da je nadaleko lošije nego što je bilo. Ako nastave ovim tempom nizbrdo za nekih 5 godina se više nikom neće isplatiti da dolazi ovde da radi. Moj dobar prijatelj sad traži trosoban stan u Minhenu. Kako god da okrene ne može da nadje stan ispod 2000 evra sa troškovima (struja, voda, grejanje)
Njegova plata ravno 2000 evra plus ženina 1800! Ima našeg naroda koji ovde jedva preživljava i jako ima puno našeg naroda koji su prezaduženi. Bukvalno ljudi idu iz kredita u kredit. Takvih znak mnogo. Pozdrav iz Minhena

Prioriteti

pre 10 meseci

Proizvođači solarnih panela zatvaraju fabrike, jer se takmiče sa kineskom konkurencijom koja ima pomoć države, navodi "Blumberg".

Pa ni Evropu niko ne sprecava da pomaze proizvodjace solarnih panela.
Umesto sto gruvaju po 60 milijardi u rat bolje da su te pare ulozili u firme.
Ovako Kinezi ulazu u firme dok Evropa u rat.
Rezultat je poznat.
Eto i sami kazu da vise nisu konkurentni jer ko ce da kupi skluplji solarni panel od jeftinijeg istog kvaliteta.
Indentican cekic Evropa prodaje za 100 din a Kinezi za 50 din.
Normalno da cu kupiti za 50.
Aj zdravo.

Živim tamo

pre 10 meseci

Evo već 20+ godina u Nemačkoj živim sa porodicom. Kupio sam stan (80kvm, u malom mestu, 2km do posla) za 115 000 (kreda normalno), sada taj isti oko 300 000 evra. Plata nije otišla 300%, ni blizu.
Nije Nemačka propala, ali se već vidi da postoje novi prioriteti gde se novac ulaže.
Kao i u svakoj zemlji u kojoj je dugo vremena bilo velike akumulacije novca, negativne promene se nemogu odmah videti, ali ko gleda može jasno da vidi u kom pravcu se ide...

Pozdrav iz Minhena

pre 10 meseci

Žena i ja smo 2023. postali "teži" za 36000€ neto. Koliko su parovi u Srbiji i Balkanu uštedeli za godinu dana? Nemačka je supersila, toliki je loše da je samo prošle godine sa Balkana dobilo radne vize 200.000 ljudi

nisliski mohikanac

pre 10 meseci

Zasto gastosi na svaki tekst o Nemackoj spominju Srbiju?
Ovaj tekst je sa najcitanijeg ekonomskog portala na svetu,najuticajnijeg,nema direktora koji taj portal ne prati i tako vec decenijama.
Portal je iz USA tako da tesko da su mogli Srbi i Rusi to da pisu.
Sami Nemci trvde da su 0,7% jaci u odnosu na 2019 a i to nije konacna cifra.
Koliki je napredak njihove konkurencije od 2019, recimo Kine,Vijentnama,Mexika,Indije?
Srbija svakako smanjuje razliku,utesnih 2% godisnje i to je to,ali to nema nikakve veze sa tekstom, a ni sa Nemačkom.

Motte

pre 10 meseci

Naravno da je broj visoko obrazovanih veci nego u Nemackoj tamo se nemoze kupiti diploma za par stotina evra.A koliko ima dtrucnih ljica to se vidi po industrijskom napretku.Djabe je Srbija puna fakulteskih diploma kada ti strucnjaci nisu u stanju da naprave nesto sto bi u svetu bilo konkurentno pa cak ni jedo niciklo.Mi imamo dva inzenjerara u Nemackoj tamo su isli na UNI.cerka masinstvo sin hemija ali oni neidu na poso da ispijaju kafu i citaju novine vec se od njih ocekuje napredak.

Dubioza kolektiv

pre 10 meseci

Ajde da nema nas stotine hiljada sto radimo u Nemackoj,pa bi mogle ovakve vesti i da prodju.Gorivo jeftinije nego u Srbiji,hrana jeftinija,radi se normalno,nikakav pad se ne nazire,cak sta vise samo dolaze i dolaze novi radnici.Stvarno mi nije vise jasno ko pumpa tu vest o propasti Nemacke i iz kojeg razloga?
(Mar, 11. februar 2024 09:31)
Evo u Nemačkoj sam mesec dana i još nisam primetio da je nešto jeftinije. Možda ako juriš nešto po akcijama. Inače ostalo je, po meni, sve skuplje od Srbije. Ovde je 1kg mesa 14e. Gorivo 1,8e što je tu kao i kod nas

NSBGD

pre 10 meseci

(Ona, 11. februar 2024 11:28)
Uz duzno postovanje, kazete da ste dobili 30% vecu ponudu u Nemackoj. Kao pocetnik! U Srbiji verovatno niste pocetnik vec neko ko je godinama dobar u svom poslu. Za deset godina u Bavarskoj, ako ste kvalitet imali biste 300% vise. To je ono sto nazalost, vecina ljudi koja dolazi iz Srbije prenebregava, a to je da su pocetnici bez obzira na uskustvo i da najcesce nemaju dovoljno znanje jezika koji je uvek potreban, makar u socijalnom delu, kominikacija medju zaposlenima ili sa klijentima. Ja sam u svom poslu u nemackoj 20 godina i siguran sam da niko u Srbiji, na istoj poziciji, sa istim radnim iskustvom i kvalitetom, nema ni petinu onoga sto ja trenutno dobijam. Naravno na legalan i legitiman nacin. I tako je u svim oblastima, pocev od sporta, muzike, do industrije, nauke, zdravstva. Jedan bravar ili masinista, sa 20 godina radnog staza u Nemackoj, ima vecu platu od doktora nauka u Srbiji sa istim stazom. Preko noci se ne mozete obogatiti nigde (bar ne legalno) ali kada se dokazete...e to je vec ogromna razlika.

Coveculjak

pre 10 meseci

(Coveculjak, 11. februar 2024 13:16)
Ova prica ne znaci nista Nemcima. Sta Nemca briga kako se zivi u Srbiji? Na svaki clanak o slabljenu ekonomije Nemacke, brdo komentara kako se zivi na Balkanu. Sta njih to briga realno? Ocigledno je da im ekonomija pada, sto je bilo za ocekivati s obzirom da je jako oslonjena bila na ruski gas i americko trziste. Nisu na vreme reagoivali i sada imaju problem koji ce ocigledno biti sve veci i veci kako vreme dolazi. I to nema nikakve veze kako se zivi na Balkanu, sta to njima znaci...
(Marko, 11. februar 2024 14:33)

Nemcima ne, ali prosecnom stanovniku Srbije u potencijalu da. Uostalom, ovo je srpski portal koji Nemci ne citaju i ovde se mnogo toga indirektno svodi na pitanje - otici ili ostati? Sta nas ocekuje? Takva je makar percepcija vecine komentatora i sa tog stanovista sam i ja izneo svoj ugao.

Drugo - i te kako je vazno za Balkan i Srbiju jer kao sto neko rece - ako Nemacka pocne da kaslje (a veruje se da je na tom putu), mi cemo biti na putu reanimacije jer u velikoj meri zavisimo od nemacke privrede i korporacija iz ove drzave, pride i od dolaznih impulsa od gastarbajtera cije su doznake bile rekordne prosle godine.

Nikada se nije desilo da svi idu silaznom linijom, a mi da avanzujemo. I da Nemacka hipoteticki ima dohodak za lekare od 3000 eura - mi odosmo na 300 eura. Mali pate na ustrb velikih. Reka bez povratka. Zato je vazno pruziti relevantne informacije, a svako neka odabere svoj put. Pogresnog nema jer svako ima svoju pricu.

Nikola

pre 10 meseci

Nikola, 11. februar 2024 12:18)

Drago mi je da vama i vašem prijatelju ide tako dobro :)

prosečna plata u Nemačkoj je 2600 evra. kolika rata tu sme da bude?
bilo kako bilo: ovde se ne radi uopšte o tome gde se bolje živi, nego o tome da Nemačka industrija gubi.
(Boki Minhen, 11. februar 2024 14:56)

Zahvaljujem. Inace - nikome nije idilicno. Zavisi i od kvalifikacija. Ima tu vise faktora. Mi imamo ludu srecu da smo lekari i da nas ovi zele, inace mrka kapa.

I to je tacno da Nemacka gubi. Nema tu price. Ali ako govorimo o cenama stanova da su 5 x skuplji onda nije rec samo o Nemcima nego i o nama.
Sa 2 x 2600 je tesko, priznajem, no isto tako bih ja mogao da se zapitam sta bih mogao u Srbiji kao lekar ako bih imao posao?
Ja sam najvise rekao da ovde posle kredita ostane vise. Skuplje nominalno jeste, rate su visoke, ali ostane vise nego dole kod nas. A da nazaduju industrije poput Nemacke - to je aksiom. To je tako. Nazaduju i druge drzave. Nije sjajno nikako.

Boki Minhen

pre 10 meseci

Evo u Nemačkoj sam mesec dana i još nisam primetio da je nešto jeftinije. Možda ako juriš nešto po akcijama. Inače ostalo je, po meni, sve skuplje od Srbije. Ovde je 1kg mesa 14e. Gorivo 1,8e što je tu kao i kod nas
(Dubioza kolektiv, 11. februar 2024 10:06)

A koliku platu si imao u Srbiji a koliku imas u Nemackoj?
(Ha Ya, 11. februar 2024 10:50)

a koliko plaćaš stan i struju u Srbiji a koliko u Nemačkoj?

Boy

pre 10 meseci

Skolski sistem im je takav da je njima vaznije da ucine da se moje dete oseca krivom sto je ziva, trosi vodu i kiseonik i proizvodi ugljenik, nego da ih nauce kako da budu strucni u necemu. Vase dete skolovano u Srbiji, pored svih ostalih problema, ipak je daleko strucnije od dece skolovane ovde. Zato nas i uvoze.
(Miljan Bavarac, 11. februar 2024 09:06)

Nemoj tako,pa ekonomisti i tastatura stručnjaci iz Srbije bolje znaju kako je u Nemačkoj od tebe koji tamo radiš i živiš.

Nije sve u novcu

pre 10 meseci

@Prever
Znaš li zašto gastarbajteri više ne zidaju kuće u Srbiji?
Zato što ili kupe nekretninu u Nemačkoj (kao ja npr) i)/ili kupe stanove u Bg. To znači da ne nameravaju da se vraćaju!

Što više znaš i više zarađuješ, to ti druge stvari postaju bitne. Ako imaš dovoljno u Srbiji, a ti odeš negde na zapad i ostaneš tamo, onda to nije samo zbog para.

Boki Minhen

pre 10 meseci

Nemački izvoz je za 210 milijardi veći od uvoza.
(Samo da dodam, 11. februar 2024 11:08)

podatak iz 2018te.
2023 je to bilo negde 90mrd. srdačan pozdrav.

Nikola

pre 10 meseci

Dubioza kolektiv @ Cene iste, a plate pet puta vece….
(sasa the king, 11. februar 2024 10:54)

cene stanova i pet puta više...
(Boki Minhen, 11. februar 2024 11:31

Ponovicu (jer vec napisah jedan komentar) da kao lekari moja zena i ja nismo idealni za komparaciju ali...

U jednom od najvecih nemackih gradova smo priustili nekretninu u novogradji. Rata i propratni troskovi - 3500 Eura (pre svega zbog vrtoglave kamate)! To je bezmalo 5 - 7 x vise nego u Srbiji kao sto ste rekli, medjutim nama preostane oko 8000 eura za hranu i ostale troskove poput auta i putovanja. Odece. Istovremeno nekom lekarskom paru u Srbiji preostane mozda 1500 eura za sve posle rate kredita i to bez novogradnje. Jesmo mi ekstremno optereceni, cak 5 puta vise, ali ostaje nam daleko vise.

Drug je sa 6000 neto (zena i on kumulativno) opterecen ratom od 1500 eura. Preostaje im 4500. Nije novogradnja ali kad sve saberes i oduzmes - preostane im vise nego u Srbiji gde bi im preostalo mozda 1000 eura za sve troskove nakon rate kredita.

Marko

pre 10 meseci

(Coveculjak, 11. februar 2024 13:16)
Ova prica ne znaci nista Nemcima. Sta Nemca briga kako se zivi u Srbiji? Na svaki clanak o slabljenu ekonomije Nemacke, brdo komentara kako se zivi na Balkanu. Sta njih to briga realno? Ocigledno je da im ekonomija pada, sto je bilo za ocekivati s obzirom da je jako oslonjena bila na ruski gas i americko trziste. Nisu na vreme reagoivali i sada imaju problem koji ce ocigledno biti sve veci i veci kako vreme dolazi. I to nema nikakve veze kako se zivi na Balkanu, sta to njima znaci...

Boki Minhen

pre 10 meseci

(Nikola, 11. februar 2024 12:18)

Drago mi je da vama i vašem prijatelju ide tako dobro :)

prosečna plata u Nemačkoj je 2600 evra. kolika rata tu sme da bude?
bilo kako bilo: ovde se ne radi uopšte o tome gde se bolje živi, nego o tome da Nemačka industrija gubi.

krajisnik

pre 10 meseci

Nas četvoro sa jednom platom zivimo odlično u Nemačkoj.
500€ je samo dečiji dodatak za dvoje djece.
Pomoć za stan (Wohngeld) još 400€.
Ako je porodica ok, to je sasvim dovoljno za normalan život.

Marko

pre 10 meseci

(Goranče, 11. februar 2024 13:28)
Nece, Srbija i ostale zemlje Balkana gde Nemci imaju jaku industriju, su im odlicni upravo jer imaju plasman vec izgradjen, a dobijaju jeftinu radnu snagu i energente. Mogu imati problem zemlje koje se oslanjaju na nemacke turiste, koji ce manje trositi. Srbiji ovo moze biti sansa ako pametno odrade.

Mika Friedberg Hessen

pre 10 meseci

Dubioza kolektiv @ Cene iste, a plate pet puta vece….
(sasa the king, 11. februar 2024 10:54)

cene stanova i pet puta više...
(Boki Minhen, 11. februar 2024 11:31)

Jesu vece cene stanova ali ne pet puta. Ne zivi svako na Dedinju i Vračaru, kao sto ne zivi svako u Minhenu, centru Frankfurta, centru Berlina... Zato su cene zivotnih potrepstina iste i jeftinije nego u Srbiji.

Dogodine u Beču

pre 10 meseci

cene stanova i pet puta više...
(Boki Minhen, 11. februar 2024 11:31)

Gledaj to ovako, za koliko godina možeš da otplatiš kuću i nov auto u nemačkoj i ovde

Djoka

pre 10 meseci

informbirovci bolje sto pre da shvate, kako ce eu privreda biti
dislocirana celina na citavom
prostoru evrope.dolazi vreme
snaznije integracije clanica eu.
odgovor zapada je jacanje integracija, a ne razlaz.
kome to nije jasno, sam je kriv.

Coveculjak

pre 10 meseci

podatak iz 2018te.
2023 je to bilo negde 90mrd. srdačan pozdrav.
(Boki Minhen, 11. februar 2024 11:53)

1.562 milijardi je bio Export i 1.353 milijardi Import u 2023. Pise jasno na svakom relevantnom sajtu.
To je razlika od +200 milijardi, ne 90.

Drugo - razlika u odnosu na proslo vreme je smanjena na ustrb uvoza koji je opao za bezmalo 10 posto u odnosu na 2022. Izvoz je pao za ca. 1.5 % (sto je u kriznom vremenu bilo za ocekivati).

Žika

pre 10 meseci

>> i dalje štutgard sa okolinom ima veci privredni dohodak od cele Srbije

Gde nadje Stutgart matori, on je industrijski najrazvijeniji nemacki grad, uzmi Berlin, koji je u principu nefunkcionalan i nedisciplinovan (sad smo za vikend imali delom ponovljene gradske izbore zbog lose organizacije), 180 milijrd BDP. 3.6 miliona stanovnika, povrsina manja od teritorije grada Beograda.

Mar

pre 10 meseci

Ajde da nema nas stotine hiljada sto radimo u Nemackoj,pa bi mogle ovakve vesti i da prodju.Gorivo jeftinije nego u Srbiji,hrana jeftinija,radi se normalno,nikakav pad se ne nazire,cak sta vise samo dolaze i dolaze novi radnici.Stvarno mi nije vise jasno ko pumpa tu vest o propasti Nemacke i iz kojeg razloga?

Miljan Bavarac

pre 10 meseci

Skolski sistem im je takav da je njima vaznije da ucine da se moje dete oseca krivom sto je ziva, trosi vodu i kiseonik i proizvodi ugljenik, nego da ih nauce kako da budu strucni u necemu. Vase dete skolovano u Srbiji, pored svih ostalih problema, ipak je daleko strucnije od dece skolovane ovde. Zato nas i uvoze.

Pozdrav iz Minhena

pre 10 meseci

Žena i ja smo 2023. postali "teži" za 36000€ neto. Koliko su parovi u Srbiji i Balkanu uštedeli za godinu dana? Nemačka je supersila, toliki je loše da je samo prošle godine sa Balkana dobilo radne vize 200.000 ljudi

Prever

pre 10 meseci

Znate nekog gastarbajtera koji je sazidao kucu, koji dolazi svako malo da se pohvali dobrim autom, koji se dolazi s osmehom i optimizmom?
Nema toga vise. Nemac gleda da ustedi na svakom zalogaju i komadu odece, mnogi su se odrekli letovanja, cak ni skolovanje dece nije problem (jedva jedno da imaju) koliko je resavanje stambenog pitanja…

Velike industrije su sve tromije, ne isporucuje se vise onako brzo kao nekada, sve je skuplje, nekonkurentno u odnosu na druge ponudjivace. Radna snaga se uvozi, zemlja ne moze da namiri socijalna davanja (migranti, penzioneri) jer nema mladih…

Dnevna doza propadanja ili ne, al danas je visokokvalifikovanim bolje u Srbiji nego tamo.

Lala

pre 10 meseci

Znate nekog gastarbajtera koji je sazidao kucu, koji dolazi svako malo da se pohvali dobrim autom, koji se dolazi s osmehom i optimizmom?
Nema toga vise.

Dnevna doza propadanja ili ne, al danas je visokokvalifikovanim bolje u Srbiji nego tamo.
(Prever, 11. februar 2024 09:58)

Opametili se gastarbajteri,shvatili da ne vredi ulagati u Srbiju kada im je zivot u Nemackoj sredjen. Polazim od sebe, deca Srbiju gledaju kao turisticku destinaciju jer znaju da tamo nema normalnog zivota.

Cirkus

pre 10 meseci

Znate nekog gastarbajtera koji je sazidao kucu, koji dolazi svako malo da se pohvali dobrim autom, koji se dolazi s osmehom i optimizmom?
Nema toga vise. Nemac gleda da ustedi na svakom zalogaju i komadu odece, mnogi su se odrekli letovanja, cak ni skolovanje dece nije problem (jedva jedno da imaju) koliko je resavanje stambenog pitanja…

Velike industrije su sve tromije, ne isporucuje se vise onako brzo kao nekada, sve je skuplje, nekonkurentno u odnosu na druge ponudjivace. Radna snaga se uvozi, zemlja ne moze da namiri socijalna davanja (migranti, penzioneri) jer nema mladih…

Dnevna doza propadanja ili ne, al danas je visokokvalifikovanim bolje u Srbiji nego tamo.
(Prever, 11. februar 2024 09:58)



Dadada sigurno je bolje ovde nego tamo. Reci to doktoru koji radi za 100.000 dinara, ili profesoru.

krajisnik

pre 10 meseci

Nas četvoro sa jednom platom zivimo odlično u Nemačkoj.
500€ je samo dečiji dodatak za dvoje djece.
Pomoć za stan (Wohngeld) još 400€.
Ako je porodica ok, to je sasvim dovoljno za normalan život.

Marko

pre 10 meseci

Sankcije Rusiji daju rezultate, ali više u obrnutom smeru. Daleko je Nemačka od propasti, ali nije više ni nešto posebno uspešna. Danas prosečan Nemac ne može da kupi ni novog Golfa, što se nekad podrazumevalo da može. SAD i Kina napreduju zbog rata, a Nemačka slabi. Kinezi u gradovima poput Šenzena već sad imaju veće plate i standard od prosečnog Nemca.

Žika

pre 10 meseci

drzava od 83 miliona stanovnika, ko god da su i kakvi god da su, ne moze proapsti, tu ce uvek biti nekog biznisa i mogucnosti za preduzimljive ljude da zive, rade i zarade.

Zasto ne zaustavite propadanje Srbije koja konstantno gubi stanovnistvo umesto sto se bavite Nemackom? U Srbiji na ulici imate utisak kao da ste u starackom domu. Ljudi na ulicama izgledaju kao prosijaci.

Djoka

pre 10 meseci

informbirovci bolje sto pre da shvate, kako ce eu privreda biti
dislocirana celina na citavom
prostoru evrope.dolazi vreme
snaznije integracije clanica eu.
odgovor zapada je jacanje integracija, a ne razlaz.
kome to nije jasno, sam je kriv.

Ha Ya

pre 10 meseci

Evo u Nemačkoj sam mesec dana i još nisam primetio da je nešto jeftinije. Možda ako juriš nešto po akcijama. Inače ostalo je, po meni, sve skuplje od Srbije. Ovde je 1kg mesa 14e. Gorivo 1,8e što je tu kao i kod nas
(Dubioza kolektiv, 11. februar 2024 10:06)

A koliku platu si imao u Srbiji a koliku imas u Nemackoj?

Coveculjak

pre 10 meseci

NSBGD, 11. februar 2024 12:21)

Bravo za komentar.

Ja sam kao lekar inkasirao prvog radnog meseca u Nemackoj 2400 eura (neto) ziveci skromno u klinickom smestaju. Suma mozda nije bila impresivna no potom se pridruzila zena (pride lekar), zatim dezurstva i napredak kroz vreme, tako da danas raspolazem sa preko 7000 (neto) kao specijalista svakog meseca, a radim 7 godina. Ako se odlucim na korak da budem taj takozvani Oberarzt (a jos sam pride sad na korak od subspecijalizacije) onda mogu doskociti i na 10k neto. Legalno, kao sto rekoste.

Za tako nesto potrebna je vizija u strpljenje, a to ljudi cesto prenebegavaju kao sto ste rekli. Svi ocekuju auto najvise klase za dve godine.

Drugi segment jeste uredjenost zivota - sudstvo, skolstvo, zdravstvo. Potom saobracaj i infrastruktura. Kulturna ponuda. Postoji sistem, red i rad. Moja zena kao dijabeticar ima senzore i aparat, pumpu pride - besplatno, a sve kosta godisnje po 1500 eura, pumpa 3000. Dete je dobilo vrtic od 1. godine, a od 3. godine ce biti besplatno u gradu u kojem zivimo. To sve vredi vise od tih 7000 eura koje imam na raspolaganju.

Nekako smo sve banalizovali - sve se posmatra kroz dinar ili euro. Ostale zivotne stanice niko i ne evaluira. Mozda se nekome ne isplati mnogo da za 2000 neto doskoci u Nemacku ali deca ce mu iz ovog miljea moci vise u perspektivi. Nazalost mi smo u Srbiji i dalje u zabokrecini i snalazi se svako kako ume, mesetari se i bavi svim i svacim.

Dubioza kolektiv

pre 10 meseci

Ajde da nema nas stotine hiljada sto radimo u Nemackoj,pa bi mogle ovakve vesti i da prodju.Gorivo jeftinije nego u Srbiji,hrana jeftinija,radi se normalno,nikakav pad se ne nazire,cak sta vise samo dolaze i dolaze novi radnici.Stvarno mi nije vise jasno ko pumpa tu vest o propasti Nemacke i iz kojeg razloga?
(Mar, 11. februar 2024 09:31)
Evo u Nemačkoj sam mesec dana i još nisam primetio da je nešto jeftinije. Možda ako juriš nešto po akcijama. Inače ostalo je, po meni, sve skuplje od Srbije. Ovde je 1kg mesa 14e. Gorivo 1,8e što je tu kao i kod nas

trista čuda

pre 10 meseci

Imate li neku drugu frazu osim "dnevna doza propasti Nemačke". Ova vam se baš izlizala. Ovu vest nije objavila neka ruska niti srpska agencija, nego Blumberg. Nemačka industrija se gasi, bez obzira da li će te vi ismevati vesti ili ne. I ne samo zbog skupih energenata već i zbog njih. Drugi deo problema su to što su ih Kina, Usa, Japan i J. Koreja ostavili u prašini po broju inovacija a i investicija. Nemačka više nikada neće značiti ono što je nekad značila.

YukioMishima

pre 10 meseci

@Prever: Bravo! U sustini si sve tacno napisao. Samo da dodam jos neke cifre za ove koji daju minuse. 48 posto u Nemackoj zaradjuje manje od 30.000 evra BRUTTO godisnje. 50 posto u Nemackoj nema imobiliju u svom vlastnistvu tj zivi pod kiriji. A o skupoci kirija je ovde na portalu vec vise puta pisano. Toliko o Nemackoj. Bilo je nekad. Da!

ProkopijeElGrande

pre 10 meseci

drzava od 83 miliona stanovnika, ko god da su i kakvi god da su, ne moze proapsti, tu ce uvek biti nekog biznisa i mogucnosti za preduzimljive ljude da zive, rade i zarade.
(Žika, 11. februar 2024 10:33)

A ko je rekao da ce propasti? Samo se kaze da nece biti sto je bila. Naravno da Nemci nece jesti korenje i masovno umirati od gladi, ali era neprikosnovenosti na vrhu se polako zavrsava. I nikad se nece vratiti. Bice svedeni na meru Italije ili tako neke ekonomski prosecne zemlje. Da li ce se i dalje relativno lepo ziveti? Hoce, ali ne onako kako se zivelo pod "mrskim energentima iz jos mrskije Rusije".

Реално

pre 10 meseci

Skolski sistem im je takav da je njima vaznije da ucine da se moje dete oseca krivom sto je ziva, trosi vodu i kiseonik i proizvodi ugljenik, nego da ih nauce kako da budu strucni u necemu. Vase dete skolovano u Srbiji, pored svih ostalih problema, ipak je daleko strucnije od dece skolovane ovde. Zato nas i uvoze.
(Miljan Bavarac, 11. februar 2024 09:06)

Uh brate pa nije bas tako.Ja kada sam zavrsio srednju elektrotehnicku skolu u Srbiji,nisam znam gde je levo a gde desno.A ovde deca kad zavrse za elektricara posle 3 godine skolovanja mogu da budu vrhunski obuceni majstori.Imaju odlicnu praksu sa nama po gradilistima,sto ja nisam imao.Tipa 2 nedelje su u skoli a 2 nedelje sa nama na gradilistu.Pricam iz svoje perspektive tj.elektro struke.Poz i svako dobro

Zoran

pre 10 meseci

Zivim u Berlinu i da nije srpskih medija ne bih znao da Nemacka propada
(pedja, 11. februar 2024 12:42)

Nisi video traktore neki dan u centru grada?

Hm, da

pre 10 meseci

Nemackoj kao industrijskoj sili su da su dani odbrojani davno, bas kao i Americi. Mozda jos pre 20 godina. Kada covek pogleda nemacki BDP vidi se da najvise novca dolazi od usluga a najmanje od industrije. Mislim da jednocifren broj dolazi od automobilske industrije. Jednostavno investicije idu temo gde se novac pravi a to u 21 veku nije industrija gde su najmanje margine. Strateski to uopste nije dobro jer u slucaju rata nema ko da pravi bombe, municiju, tenkove nezavisno od uvoza ali ko te pita kada veliki kapital upravlja igricom.

Гиле

pre 10 meseci

Вероватно је Меркелова као искусан и мудар политичар то претпостављала. Сада се део производње сели из Немачке у Америку, а део у Кину. Са ратом у Украјни изгубили су јефтине енергенте, сами тако хтели. Ово руководство није способно да се одупре захтевима Америке. А сад се још Америка мудро повлачи и трошкове рата пребацује на Европу. Даће још Амери али дозирано. Ауто индустрија је најбитнија, ту се још боре, али касне. Сами Немци признају да у аутомобилског индустрији са иновацијама сада касне за Кинезима и Теслом више година. Једино што им добро иде је уцењивање Србије. Мада ће остати најјача сила у ЕУ просто најмногољуднија су и ипак најразвијенији.

Boki Minhen

pre 10 meseci

Evo u Nemačkoj sam mesec dana i još nisam primetio da je nešto jeftinije. Možda ako juriš nešto po akcijama. Inače ostalo je, po meni, sve skuplje od Srbije. Ovde je 1kg mesa 14e. Gorivo 1,8e što je tu kao i kod nas
(Dubioza kolektiv, 11. februar 2024 10:06)

A koliku platu si imao u Srbiji a koliku imas u Nemackoj?
(Ha Ya, 11. februar 2024 10:50)

a koliko plaćaš stan i struju u Srbiji a koliko u Nemačkoj?

Boy

pre 10 meseci

Skolski sistem im je takav da je njima vaznije da ucine da se moje dete oseca krivom sto je ziva, trosi vodu i kiseonik i proizvodi ugljenik, nego da ih nauce kako da budu strucni u necemu. Vase dete skolovano u Srbiji, pored svih ostalih problema, ipak je daleko strucnije od dece skolovane ovde. Zato nas i uvoze.
(Miljan Bavarac, 11. februar 2024 09:06)

Nemoj tako,pa ekonomisti i tastatura stručnjaci iz Srbije bolje znaju kako je u Nemačkoj od tebe koji tamo radiš i živiš.

Motte

pre 10 meseci

Naravno da je broj visoko obrazovanih veci nego u Nemackoj tamo se nemoze kupiti diploma za par stotina evra.A koliko ima dtrucnih ljica to se vidi po industrijskom napretku.Djabe je Srbija puna fakulteskih diploma kada ti strucnjaci nisu u stanju da naprave nesto sto bi u svetu bilo konkurentno pa cak ni jedo niciklo.Mi imamo dva inzenjerara u Nemackoj tamo su isli na UNI.cerka masinstvo sin hemija ali oni neidu na poso da ispijaju kafu i citaju novine vec se od njih ocekuje napredak.

Goranče

pre 10 meseci

To nije dobra vest jer ako propadaju šta će 700.000 radnika kod nas koji rade u Nemač. firmama. Da li to znači da će Nemačka gasiti radna mesta u Srbiji pošto propada. Drugim rečima kad se zakašlje Nemačka Srbija i ostale male zemlje koje zavise od nje dobiju tuberkulozu.

Ona

pre 10 meseci

Ne znam zašto se ljudi ovde ljute. Ovaj članak nije o tome kako je u Srbiji bolje nego u Nemačkoj (naprotiv i mi ćemo osetiti nemačku krizu), već u kom pravcu se kreće situacija u Nemačkoj. Inače, kvalifikovanim ljudima jeste već sada često bolje u Srbiji. Mi smo nedavno dobili ponudu da se preselimo u Bavarsku i realno za nekih 30% više place neto (jer visokokvalifikovani iz Srbije mogu da rade za svetske kompanije), bez nekretnine u vlasništvu tamo a ovde u svojoj kući itd, zaista nam nema smisla seliti se u Nemačku i čini mi se da je tako i ostalima osim nažalost onima u zdravstvu. Za niže kvalifikovane radnike, Nemačka je i dalje primamljivija opcija.

Nikola

pre 10 meseci

Dubioza kolektiv @ Cene iste, a plate pet puta vece….
(sasa the king, 11. februar 2024 10:54)

cene stanova i pet puta više...
(Boki Minhen, 11. februar 2024 11:31

Ponovicu (jer vec napisah jedan komentar) da kao lekari moja zena i ja nismo idealni za komparaciju ali...

U jednom od najvecih nemackih gradova smo priustili nekretninu u novogradji. Rata i propratni troskovi - 3500 Eura (pre svega zbog vrtoglave kamate)! To je bezmalo 5 - 7 x vise nego u Srbiji kao sto ste rekli, medjutim nama preostane oko 8000 eura za hranu i ostale troskove poput auta i putovanja. Odece. Istovremeno nekom lekarskom paru u Srbiji preostane mozda 1500 eura za sve posle rate kredita i to bez novogradnje. Jesmo mi ekstremno optereceni, cak 5 puta vise, ali ostaje nam daleko vise.

Drug je sa 6000 neto (zena i on kumulativno) opterecen ratom od 1500 eura. Preostaje im 4500. Nije novogradnja ali kad sve saberes i oduzmes - preostane im vise nego u Srbiji gde bi im preostalo mozda 1000 eura za sve troskove nakon rate kredita.

Lazar

pre 10 meseci

Nije tačno da se kriza ne oseća (I ja živim u Berlinu), ali na dnevnom nivou se to ne uočava u meri u kojoj je to u Srbiji, jer ovde kriza ne dovodi u pitanje egzistenciju, već standard. Večite polemike naših ljudi koji ovde žive- nista nije crno-belo. Ti isti lekari skoro pa nemaju privatnog zivota (bar u mojoj bolnici), i vec je izrazito subjektivna ocena da li tih 5-7.000 eura mogu (kvalitetno) da nadomeste taj nedostatak. Mesto u vrtiću naći je teže nego posao, a termin za plombiranje zuba (recimo jedna od "basic" intervencija u stomatologiji) mi je u januaru ove godine ponudjen za kraj aprila. Dakle molim da sve koji jednostrano iznose svoje sudove vezane za život u Nemačkoj (bilo da su dobri ili loši), da se ograde u komentaru da se radi isključivo o njihivom subjektivnom vidjanju. U suprotnom da se takve individue ne oglašavaju.

Oxoxoposum

pre 10 meseci

Nije problem u ceni energenata nego u kolicini. Setimo se ponasanja vlada EU kada je krenuo covid, kako su jaki otimali slabima vakcine kojh je bilo premalo. Sa jeftinim energentima su zavrsili. Ostaje im da kupuju jeftinu robu iz Kine.

NSBGD

pre 10 meseci

(Ona, 11. februar 2024 11:28)
Uz duzno postovanje, kazete da ste dobili 30% vecu ponudu u Nemackoj. Kao pocetnik! U Srbiji verovatno niste pocetnik vec neko ko je godinama dobar u svom poslu. Za deset godina u Bavarskoj, ako ste kvalitet imali biste 300% vise. To je ono sto nazalost, vecina ljudi koja dolazi iz Srbije prenebregava, a to je da su pocetnici bez obzira na uskustvo i da najcesce nemaju dovoljno znanje jezika koji je uvek potreban, makar u socijalnom delu, kominikacija medju zaposlenima ili sa klijentima. Ja sam u svom poslu u nemackoj 20 godina i siguran sam da niko u Srbiji, na istoj poziciji, sa istim radnim iskustvom i kvalitetom, nema ni petinu onoga sto ja trenutno dobijam. Naravno na legalan i legitiman nacin. I tako je u svim oblastima, pocev od sporta, muzike, do industrije, nauke, zdravstva. Jedan bravar ili masinista, sa 20 godina radnog staza u Nemackoj, ima vecu platu od doktora nauka u Srbiji sa istim stazom. Preko noci se ne mozete obogatiti nigde (bar ne legalno) ali kada se dokazete...e to je vec ogromna razlika.

ацо

pre 10 meseci

Наравно да Немачка неће бити велесила, то је немогуће са 80-90 милиона становника, али ће економски и даље бити високо развијена.

Boki Minhen

pre 10 meseci

Žena i ja smo 2023. postali "teži" za 36000€ neto. Koliko su parovi u Srbiji i Balkanu uštedeli za godinu dana? Nemačka je supersila, toliki je loše da je samo prošle godine sa Balkana dobilo radne vize 200.000 ljudi
(Pozdrav iz Minhena, 11. februar 2024 10:55)

Nemačka je bila supersila. ja sam odrastao ovde. jeste, plata mi raste. ali standard mi pada. dobro živim - bez pitanja - samo koliko dugo?
to što su moji roditelji stekli bez studija ovde ja nikada neću moći da steknem kao studirani čovek. i imao sve preduslove koje oni nisu imali.

Boki Minhen

pre 10 meseci

Nemački izvoz je za 210 milijardi veći od uvoza.
(Samo da dodam, 11. februar 2024 11:08)

podatak iz 2018te.
2023 je to bilo negde 90mrd. srdačan pozdrav.

Nemanja

pre 10 meseci

Evo ja živim u Minhenu, stručnjak u svom poslu, fakultetski obrazovan. Supruga radi. Na koji način si ti uspeo 36,000 evra da ostaviš po strani baš bih voleo znati. Mi smo uspevali realno nekih 25 maks da uštedimo pre korone. Sad nema šanse a imamo daleko veća primanja nego prosečna porodica u Minhenu. Jednostavno pre što smo mogli da ostavimo po strani sad ode na život. Bez veze je porediti život u Srbiji i Nemačkoj jer se u ovom članku uopšte ne radi o Srbiji nego isključivo o Nemačkoj. Slažem se da ova država propada i da je nadaleko lošije nego što je bilo. Ako nastave ovim tempom nizbrdo za nekih 5 godina se više nikom neće isplatiti da dolazi ovde da radi. Moj dobar prijatelj sad traži trosoban stan u Minhenu. Kako god da okrene ne može da nadje stan ispod 2000 evra sa troškovima (struja, voda, grejanje)
Njegova plata ravno 2000 evra plus ženina 1800! Ima našeg naroda koji ovde jedva preživljava i jako ima puno našeg naroda koji su prezaduženi. Bukvalno ljudi idu iz kredita u kredit. Takvih znak mnogo. Pozdrav iz Minhena

Prioriteti

pre 10 meseci

Proizvođači solarnih panela zatvaraju fabrike, jer se takmiče sa kineskom konkurencijom koja ima pomoć države, navodi "Blumberg".

Pa ni Evropu niko ne sprecava da pomaze proizvodjace solarnih panela.
Umesto sto gruvaju po 60 milijardi u rat bolje da su te pare ulozili u firme.
Ovako Kinezi ulazu u firme dok Evropa u rat.
Rezultat je poznat.
Eto i sami kazu da vise nisu konkurentni jer ko ce da kupi skluplji solarni panel od jeftinijeg istog kvaliteta.
Indentican cekic Evropa prodaje za 100 din a Kinezi za 50 din.
Normalno da cu kupiti za 50.
Aj zdravo.

Nije sve u novcu

pre 10 meseci

@Prever
Znaš li zašto gastarbajteri više ne zidaju kuće u Srbiji?
Zato što ili kupe nekretninu u Nemačkoj (kao ja npr) i)/ili kupe stanove u Bg. To znači da ne nameravaju da se vraćaju!

Što više znaš i više zarađuješ, to ti druge stvari postaju bitne. Ako imaš dovoljno u Srbiji, a ti odeš negde na zapad i ostaneš tamo, onda to nije samo zbog para.

mience

pre 10 meseci

Nekad je Poljska bila daleko iza Jugoslavije. Jos pamtim njihove peglice i njih petoro kako idu na more. Mi smo devedetih nase pare spalili na barut a oni ulagali u privredu. danas Poljaci vedre i oblace po Srbijim drzava im daje pare da dodju i da trguju a pare nose kuci. nasi ljudi trce kod njih da kupuju a nase firme neunitno nestaju.

nisliski mohikanac

pre 10 meseci

Zasto gastosi na svaki tekst o Nemackoj spominju Srbiju?
Ovaj tekst je sa najcitanijeg ekonomskog portala na svetu,najuticajnijeg,nema direktora koji taj portal ne prati i tako vec decenijama.
Portal je iz USA tako da tesko da su mogli Srbi i Rusi to da pisu.
Sami Nemci trvde da su 0,7% jaci u odnosu na 2019 a i to nije konacna cifra.
Koliki je napredak njihove konkurencije od 2019, recimo Kine,Vijentnama,Mexika,Indije?
Srbija svakako smanjuje razliku,utesnih 2% godisnje i to je to,ali to nema nikakve veze sa tekstom, a ni sa Nemačkom.

Marko

pre 10 meseci

Bio sam prošle nedelje u Nirnbergu i to stvarno više nije isti grad kao ranijih godina. Svaka treća trgovina u centru im je zatvorena. Tekstilna industrija im je prva nastradala od Covida, sva prodaja se preselila online. Smešno je porediti Srbiju koja raste 4 na 5, sa Nemačkom koja pada 980 na 978, ali činjenice su i jedno i drugo. Druga stvar je što Nemac nije navikao na krizu, da mora da štedi, da inflacija besni i da mora da diže plate ljudima u istom tom procentu, pa kad to ne radi ima štrajkove sve vreme sad na železnici, aerodromima, u poljoprivredi. Srbiji je to svakodnevnica poslednjih 35 godina.

Dogodine u Beču

pre 10 meseci

cene stanova i pet puta više...
(Boki Minhen, 11. februar 2024 11:31)

Gledaj to ovako, za koliko godina možeš da otplatiš kuću i nov auto u nemačkoj i ovde

Marko

pre 10 meseci

(Coveculjak, 11. februar 2024 13:16)
Ova prica ne znaci nista Nemcima. Sta Nemca briga kako se zivi u Srbiji? Na svaki clanak o slabljenu ekonomije Nemacke, brdo komentara kako se zivi na Balkanu. Sta njih to briga realno? Ocigledno je da im ekonomija pada, sto je bilo za ocekivati s obzirom da je jako oslonjena bila na ruski gas i americko trziste. Nisu na vreme reagoivali i sada imaju problem koji ce ocigledno biti sve veci i veci kako vreme dolazi. I to nema nikakve veze kako se zivi na Balkanu, sta to njima znaci...

Coveculjak

pre 10 meseci

(Coveculjak, 11. februar 2024 13:16)
Ova prica ne znaci nista Nemcima. Sta Nemca briga kako se zivi u Srbiji? Na svaki clanak o slabljenu ekonomije Nemacke, brdo komentara kako se zivi na Balkanu. Sta njih to briga realno? Ocigledno je da im ekonomija pada, sto je bilo za ocekivati s obzirom da je jako oslonjena bila na ruski gas i americko trziste. Nisu na vreme reagoivali i sada imaju problem koji ce ocigledno biti sve veci i veci kako vreme dolazi. I to nema nikakve veze kako se zivi na Balkanu, sta to njima znaci...
(Marko, 11. februar 2024 14:33)

Nemcima ne, ali prosecnom stanovniku Srbije u potencijalu da. Uostalom, ovo je srpski portal koji Nemci ne citaju i ovde se mnogo toga indirektno svodi na pitanje - otici ili ostati? Sta nas ocekuje? Takva je makar percepcija vecine komentatora i sa tog stanovista sam i ja izneo svoj ugao.

Drugo - i te kako je vazno za Balkan i Srbiju jer kao sto neko rece - ako Nemacka pocne da kaslje (a veruje se da je na tom putu), mi cemo biti na putu reanimacije jer u velikoj meri zavisimo od nemacke privrede i korporacija iz ove drzave, pride i od dolaznih impulsa od gastarbajtera cije su doznake bile rekordne prosle godine.

Nikada se nije desilo da svi idu silaznom linijom, a mi da avanzujemo. I da Nemacka hipoteticki ima dohodak za lekare od 3000 eura - mi odosmo na 300 eura. Mali pate na ustrb velikih. Reka bez povratka. Zato je vazno pruziti relevantne informacije, a svako neka odabere svoj put. Pogresnog nema jer svako ima svoju pricu.

Mika Friedberg Hessen

pre 10 meseci

Dubioza kolektiv @ Cene iste, a plate pet puta vece….
(sasa the king, 11. februar 2024 10:54)

cene stanova i pet puta više...
(Boki Minhen, 11. februar 2024 11:31)

Jesu vece cene stanova ali ne pet puta. Ne zivi svako na Dedinju i Vračaru, kao sto ne zivi svako u Minhenu, centru Frankfurta, centru Berlina... Zato su cene zivotnih potrepstina iste i jeftinije nego u Srbiji.

Sasa

pre 10 meseci

ovi koji se smeju , u stilu (dnevna doza propasti, opet o Njemackom popadanju a to nije istina)...par napomena, od nekoga ko zivi ovdje skoro 40 godina. Poredidti tadasnju Njemacku, ovu danas, i ono za 20 godina vise nije ni moguce, i nema smisla. Vise od 30 god sam samostalan, Selbsständing kako oni kazu, ali je primjetno svakome da stavi idu nizbrdo. Svakodnevno velike firme obkavljuju da su im knjige porudzbi sve tanje, oslonac industrije, auto i hemiska industrija su u nezavidnom polozaju, smanjuje se obimi poslova za cijele smjene radnika, i drugi su naucili da prave auto. poseban problem i najgore sto im se desava , pad potraznje auta... finansiski izvjestaju izgledaju dobro, samo na prvi pogled ... plate su vece, ali realno, kupovna moc je oslabila, ljudi teze stizu da poplacaju sve racune. Daleko je jos od toga da su siromasni, ali nisu vise onako bogati kako su bili, nisu vise mocni. Prije su isli 3-4 puta na godisnje odmore i putovanja, svake 2-3 godine mjenjali auto, bez problema kupovali namjestaj koji pozele, ... e to je ono sto sad osjecaju, te benificije pored onog glavnog sto im treba. Skole su im zapustene, zatvaraju se bolnice, autoputevi su im u sve losijem stanju ( stari mostovi, nemaju radne snage da ih brzo obnove ) pa sad imaju puno Autoputeva koji su van upotrebe, veliko obilazenje...Osjeti se, nije to vise ono sto je bilo

Marko

pre 10 meseci

(Goranče, 11. februar 2024 13:28)
Nece, Srbija i ostale zemlje Balkana gde Nemci imaju jaku industriju, su im odlicni upravo jer imaju plasman vec izgradjen, a dobijaju jeftinu radnu snagu i energente. Mogu imati problem zemlje koje se oslanjaju na nemacke turiste, koji ce manje trositi. Srbiji ovo moze biti sansa ako pametno odrade.

Nikola

pre 10 meseci

Nikola, 11. februar 2024 12:18)

Drago mi je da vama i vašem prijatelju ide tako dobro :)

prosečna plata u Nemačkoj je 2600 evra. kolika rata tu sme da bude?
bilo kako bilo: ovde se ne radi uopšte o tome gde se bolje živi, nego o tome da Nemačka industrija gubi.
(Boki Minhen, 11. februar 2024 14:56)

Zahvaljujem. Inace - nikome nije idilicno. Zavisi i od kvalifikacija. Ima tu vise faktora. Mi imamo ludu srecu da smo lekari i da nas ovi zele, inace mrka kapa.

I to je tacno da Nemacka gubi. Nema tu price. Ali ako govorimo o cenama stanova da su 5 x skuplji onda nije rec samo o Nemcima nego i o nama.
Sa 2 x 2600 je tesko, priznajem, no isto tako bih ja mogao da se zapitam sta bih mogao u Srbiji kao lekar ako bih imao posao?
Ja sam najvise rekao da ovde posle kredita ostane vise. Skuplje nominalno jeste, rate su visoke, ali ostane vise nego dole kod nas. A da nazaduju industrije poput Nemacke - to je aksiom. To je tako. Nazaduju i druge drzave. Nije sjajno nikako.

Coveculjak

pre 10 meseci

podatak iz 2018te.
2023 je to bilo negde 90mrd. srdačan pozdrav.
(Boki Minhen, 11. februar 2024 11:53)

1.562 milijardi je bio Export i 1.353 milijardi Import u 2023. Pise jasno na svakom relevantnom sajtu.
To je razlika od +200 milijardi, ne 90.

Drugo - razlika u odnosu na proslo vreme je smanjena na ustrb uvoza koji je opao za bezmalo 10 posto u odnosu na 2022. Izvoz je pao za ca. 1.5 % (sto je u kriznom vremenu bilo za ocekivati).

Žika

pre 10 meseci

>> i dalje štutgard sa okolinom ima veci privredni dohodak od cele Srbije

Gde nadje Stutgart matori, on je industrijski najrazvijeniji nemacki grad, uzmi Berlin, koji je u principu nefunkcionalan i nedisciplinovan (sad smo za vikend imali delom ponovljene gradske izbore zbog lose organizacije), 180 milijrd BDP. 3.6 miliona stanovnika, povrsina manja od teritorije grada Beograda.

Boki Minhen

pre 10 meseci

(Nikola, 11. februar 2024 12:18)

Drago mi je da vama i vašem prijatelju ide tako dobro :)

prosečna plata u Nemačkoj je 2600 evra. kolika rata tu sme da bude?
bilo kako bilo: ovde se ne radi uopšte o tome gde se bolje živi, nego o tome da Nemačka industrija gubi.

Živim tamo

pre 10 meseci

Evo već 20+ godina u Nemačkoj živim sa porodicom. Kupio sam stan (80kvm, u malom mestu, 2km do posla) za 115 000 (kreda normalno), sada taj isti oko 300 000 evra. Plata nije otišla 300%, ni blizu.
Nije Nemačka propala, ali se već vidi da postoje novi prioriteti gde se novac ulaže.
Kao i u svakoj zemlji u kojoj je dugo vremena bilo velike akumulacije novca, negativne promene se nemogu odmah videti, ali ko gleda može jasno da vidi u kom pravcu se ide...