Ponedeljak, 29.01.2024.

08:04

Kina okreće list: Auto-industrija je izmakla kontroli

Izvor: Revijahak

Kina okreæe list: Auto-industrija je izmakla kontroli IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

dr pop

pre 9 meseci

(Helena, 29. januar 2024 20:21)

Aj daj neki link gde nije placeni promoter u pratnji kineske komunisticke partije dok snima prazne ulice, tramvaje i lokacije u multimilionskim gradovima

Reziel

pre 9 meseci

Krajem decembra sam bio u Kini, polu-poslovno. Taj šareniš automobila i "bedževa", to vam garantujem da niste videli. Bio sam u Pekingu i u Šangaju, ljudi moji ono je potpuno ludilo, em ih ima gomila, em za 90% tih brendova nikada nisam čuo. Vozio sam se u nekom taksiju, ovi sada popularni manji SUV modeli. Ta firma pravi samo automobile za taj taxi. Znači to je u stvari taxi koji ima svoju fabriku automobila! Znak su neka kineska slova koja pritom svetle. Na tu masu ljudi, svi nama u Evropi poznati i prihvaćeni koncepti poslovanja i isplativosti se menjaju. Nisam siguran da su evropski proizvođači baš toliko ugroženi koliko im se ne daje njihovo parče "kolača", ali da je tamo potpuno "ludilo", zaista jeste.

Vrle

pre 9 meseci

@lala
Zato skupi proizvođači kao što su Audi i Mercedes ugrađuju u automobile od 80.000 EUR lažne izduvne grane.To mora da je baš u redu za razliku od jeftinih iz Kine.

прле

pre 9 meseci

Polako ali sigurno@нема ништа од тога, запад уводи забрану увоза Кинеских аутомобила исто као и Хуавеј! Нема код њих слободе тржишта ако они губе! То правило вреди само ако они имају добит! Маск јесте спустио цену али то је опет дупло скупље од Кинеских модела који имају исти квалитет као западњаци.

Čiča Miloje

pre 9 meseci

Sta bi sa otvorenim trzistem i nevidljivom rukom trzista? Zasto ne ostave kupcima da odluce kome ce dati novac?
(Dragan, 29. januar 2024 17:43)
Zato što u Kini nema nevidljive ruke tržišta nego je sve pod patronatom KPK i šta partija kaže, to se radi. Daju subvencije za proizvodnju automobila da bi se probili na Zapadu, ali to naravno nisu uradili kako treba pa imaju haos tamo. Kinez i dalje ne shvata da proizvod danas na zapadu prodaje marketing a ne kvalitet ili cena. Da uče od ekipe koja je ugurala ono piće Prime sa ogromnom cenom i to na tržište sa milion istih takvih krš proizvoda, o Apple-u i Tesli tek da ne govorim… Tako funkcioniše Zapad.

MikiSt.

pre 9 meseci

Razlika između Zapadne i Istočne ekonomije, ma šta god to značilo, je u razlici što industrijalci na Zapadu kroz razne programe kontrolišu svoje vlade, diktiraju im koji uslovi poslovanja su "pošteni". Industrija, generalno biznis, na Istoku je u rukama vlada tih drzava i sama drzava kroz poslovanje tih firmi ostvaruje različite inteterese. Pojednostavljeno, na Zapadu kapital kontroliše državu, dok na Istoku država kontroliše kapital.

Zapad mora biti kažnjen za neopisiva zla koja su činili

pre 9 meseci

Zumbul: kad se zapadna npr švabska autoindustrija ugasi sirotinji raji desiće se slično ono što se desilo sa sirotinjom rajom npr u Kragujwvcu kada su ZAPADNE bombe uništile Jugoslovensku auto industriju. Problem je što to ne može sa Kinom a razlika je u tome što neće biti potrebne bombe da se zapadna autoindustrija ugasi nego samo BOLJI A JEFTINIJI PROIZVOD!

stef

pre 9 meseci

Vozio sam se baš u dosta kineskih ev i zaista su solidni automobili. Pritom ljudi koji voze taksi u manjim gradovima često kupuju osnovne modele ali i dalje cepaju.
procenat ev se stalno povećava i ogromna su većina kod taksista jer je tamo struja relativno jeftina

zumbul

pre 9 meseci

Pa da,zašto narodu dati jeftine modele,bolje izaći u susret krupnom kapitalu da uvećaju svoj profit!
Za ovog i ostale komentatore........

A ko ce da kupuje te jeftine automobile? - Sitorinja raja koja je zaposlena u nekoj industriji koja je povezana sa auto industrijom.
A sta ce se desiti ako neka firma u auto industriji na Zapadu (recimo Nemackoj) ne posluje? - Svi dobiju otkaz, najpre sirotinja raja.
A ko ce naci drugi posao brze nego ostali? - Oni koji nisu sirotinja raja.
I sta se onda desi? - Sirotinja raja prestaje da kupuje u radnjama i mnoge druge firme otpustaju radnike.
I sta ce se onda desiti sa sirotinjom rajomm? - Izaci ce na ulice da protestuje.
Sta se desava onda? - Onda u zemlji nastaje haos.

I to sve zbog jeftinih kineskih automobila....

Helena

pre 9 meseci

Po dizajnu kineski automobili uopšte ne zaostaju za renomiranim proizvođačima sa Zapada i iz Južne Koreje i iz Japana. Ne mogu suditi po kvalitetu kakvi su ali dizajn tih automobila je u duhu 21. veka.
(Bogdan, 29. januar 2024 13:18)

U krivu si. Dizajn kineskih automobila je u duhu 22. veka. Zapad masivno zaostaje. Pogledaj ovo (od 4:32) https://www.youtube.com/watch?v=-4ZgvwQ6YGU

XXL

pre 9 meseci

@5godina u kini - svaka čast i sve najbolje u Kini. O Kini sam puno i čitao sedamdesetih godina prošlog veka tako da nema potrebe za sarkazmom jer ipak smo mi dve različite civilizacije to je očigledno, a pogotovo za onoga ko živi i radi u Kini. I naravno pozz prijatelju ...

3 4 sad

pre 9 meseci

Sta bi sa otvorenim trzistem i nevidljivom rukom trzista? Zasto ne ostave kupcima da odluce kome ce dati novac?
(Dragan, 29. januar 2024 17:43)

jer ako ti odlucis da das novac za traljavog kineza i njime ubijes gomilu ljudi drzava ce da izgubi gomilu novca od taksa i poreza a kinezi ce da se prave blesavi a ako kupis neki drugi auto drzava ce imati koga da ganja za pare i traljavo napravljen auto

super

pre 9 meseci

Pa sta se to dešava kina treba da ugasi sve evropljane volvo pezo fiat citroen pa neka preživi audi mercedes BMW to je to sve ostalo kina

Istina se ima gde videti.

pre 9 meseci

Antiprotivan: ko brani Švabiji Francuzima i ekipi (koji su se zaklinjali u slobodno tržište) da im država umesto finansiranja ratova po svetu i uništavanja Ukrajinske države i naroda subvencioniše auto industriju?

Da da

pre 9 meseci

A najjače je što se slično dogadja i u Rusiji (koja je u zadnje dve godine izbacila više Ruskih novih modela ne računajući kineske licence od čitave EU) pa će vrli evropejci i Amerikanci na kraju da voze RUSKA bolja a jeftinija auta od folcike i ekipe! (Ha ha neki komentatori će da se šlogiraju od muke)

5godina u kini

pre 9 meseci

(XXL, 29. januar 2024 16:37)

za 5 godina sam se nagledao PRAVE kine jer nisam bio u turistickim gradovima koje ti i ostali turisti posecujete vec u industrijskim gradovima uz posebne dozvole i sa konstantnom pratnjom iz KKP-a. Linkovi koje sam ti izbacio su realna desavanja bez partijskog filtera i cenzure koje vidjas na TV-u, a stav KKP-a mozes da vidis u skorom dogadjaju na britanskoj zeleznickoj stanici sa klavirom, to je tvoja ljubljena kina...

Rema

pre 9 meseci

Dobra stvar kod ove kineske ekspanzije je što su zapadni proizvođači primorani da spuste cene na realan nivo.

Kinezi sa druge strane ne mogu, niti žele, doveka prodavati vozila ispod cene. Ako nas je tržište mobilnih telefona nečemu naučilo, to je da se Kinezi vrlo rado cenovno ravnjaju sa konkurencijom čim steknu ime i osvoje dovoljan deo tržišta.
(Kineske firme nisu dobrotvorne organizacije, 29. januar 2024 13:31)

Bravo, konačno jedan normalan komentar. Prosečan Srbenda kapira da su Kinezi socijalni radnici i da biju ko ne uzme EV za džabe. Videli smo iz primera Huawei-ja kako izgleda to "za džabe". Pokušali su da budu novi Samsung sa cenovnom politikom i nije im uspelo.

U realnosti, u pitanju je klasičan "dumping" na tržištu električnih vozila (https://www.investopedia.com/terms/d/dumping.asp).

japao5ja

pre 9 meseci

A da procitas vest druze? Ili da citas pazljivije da bi je razumeo? Te firme sponzorise drzava Kina, o tome se radi, zato nisu lojalna konkurencija firmama koje drzave ne sponzorisu.
(antiprotivan, 29. januar 2024 14:33)

U pravu si, na zapadu je obrnuto, tamo kompanije finansiraju vlade da ove rade za njih i njihov profit pa čim se pojavi konkurencija udri sankcije....
... druže...

znanje je moć

pre 9 meseci

A da procitas vest druze? Ili da citas pazljivije da bi je razumeo? Te firme sponzorise drzava Kina, o tome se radi, zato nisu lojalna konkurencija firmama koje drzave ne sponzorisu.
(antiprotivan, 29. januar 2024 14:33)

Inače na zapadu države ne subvencionišu svoje proizvodjače...vidimo to svaki dan na protestima po celoj EU.

Polako, ali sigurno

pre 9 meseci

Jesu li šta spustili na realan nivo?
(Zastava101Specijal, 29. januar 2024 15:52)

Ako nisi pratio, Tesla je već par puta obarao cene i to poprilično.
Ko ne bude konturentan, staviće katanac.
Naravno, nemoj očekivati da cene padnu na trenutni nivo Kineza jer ni njihova cena nije realna zbog državnih subvencija.

Retro

pre 9 meseci

Volim komentare ovdje . Ljudi su to treba nam Kina i jeftina kola , ( koja ne prolaze sigurnosne mjere EU i SAD) i kao sta me briga sto se zatvaraju fabrike po Evropi. A onda kad zatvore Fiat u Kragujevcu i ostale onda i a da vam bude kriv Vucic is da psujete drzavu. Pa brale globalna ekonomija djaci, ono sto pogadja Nemacku pogadja i Srbiju. Be smart

XXX

pre 9 meseci

“…или је бољи совјетски метод где држава одређује шта и како ...”
(никола, 29. januar 2024 12:16)

Ova tvoja zadnja recenica upravo opisuje Kinu. :( Ti ili nisi pročitao tekst, ili si funkcionalno nepismen pa nisi razumeo pročitano.

Laki

pre 9 meseci

95 proizvođača a nema 3 da valjaju kako treba. Ostalo sve Schrottauto što kažu Nemci.
(Alex, 29. januar 2024 11:26)
Bali te Nemci. Mora da radiš na presi za auspuhe u tvojoj Nemačkoj.

Каурин

pre 9 meseci

Што се онда ти Немци највише буне против Кинеских електричних возила? Нека их пусте да продају два и више пута јефтиније и нека пропадну због лошег квалитета!
А можда и није баш тако лош квалитет? А можда тај квалитет не само да није лош... Што се дизајна тиче - углавном су ангажовани бивши западни дизајнери. Што се квалитета израде тиче - годинама праве аутомобиле познатих произвођача и немају никаквих проблема. Осим тога електрична возила су доста једноставнија и мање је кварова... Кинеске фирме се брзо и лако удружују, а нови модели излазе невероватном брзином. Тешко је то и теоријски пратити!
Проблем остаје у главама на Западу (па последично и у нашим) да су Кинези нешто украли, преварили, обманули... А реалност је сасвим другачија!

95 proizvođača a nema 3 da valjaju kako treba. Ostalo sve Schrottauto što kažu Nemci.
(Alex, 29. januar 2024 11:26)

Dar

pre 9 meseci

@ Ne sekiraj se. Kinjezare i njihova neodrživa zelena agenda će biti zaustavljeni sankcijama. Neće kinjezara koja se baca u smeće posle 2 godine (ili se zapalio ili crkao) poviriti u Evropu. Mi ćemo voziti proizvode naše dece, kvalitetni EU automobili koji traju 2 000 000 km.
(Goxy, 29. januar 2024 13:20)

Koji si ti ostrasceni isprani mozak.

Zastava101Specijal

pre 9 meseci

Dobra stvar kod ove kineske ekspanzije je što su zapadni proizvođači primorani da spuste cene na realan nivo.

Kinezi sa druge strane ne mogu, niti žele, doveka prodavati vozila ispod cene. Ako nas je tržište mobilnih telefona nečemu naučilo, to je da se Kinezi vrlo rado cenovno ravnjaju sa konkurencijom čim steknu ime i osvoje dovoljan deo tržišta.
(Kineske firme nisu dobrotvorne organizacije, 29. januar 2024 13:31)
Jesu li šta spustili na realan nivo?

Mamula

pre 9 meseci

@Goxy
Prijatelju ne znam na cemu si ali reci da uzmemo i mi da odmorimo na jedan dan.
A sad nastavi dalje da kuckas sa kinskog telefona i da nas zabavis tvojim glupim komentarima.
a da umalo da zaboravim
pozdrav veliki

antiprotivan

pre 9 meseci

кад се на западу отварају фирме, онда је "економија у расту". кад је у кини онда је "индустрија измакла контроли". зар није идеја "слободног тржишта" да свако отвори какво хоће предузеће и бори се са конкуренцијом, па нек најбољи победи? или је бољи совјетски метод где држава одређује шта и како ...
(никола, 29. januar 2024 12:16)

A da procitas vest druze? Ili da citas pazljivije da bi je razumeo? Te firme sponzorise drzava Kina, o tome se radi, zato nisu lojalna konkurencija firmama koje drzave ne sponzorisu.

мр

pre 9 meseci

naslov bi trebao da glasi: Trenutno u Kini OSTALO oko 95 brendova proizvođača električnih vozila. posto se prosle godine zatvorilo preko 400 proizvodjaca.
(bio, video, pobegao, 29. januar 2024 13:28)

Мислиш затворило се преко 400 превараната. Јел теби реално да једна ЕУ нема 5 фабрика електро возила а у Кини се онако бам затвори 400? Јеси ли некад био у Кини и пословао са њима? Јел си уопште упућен како је то пословати са њима? Ниси, јер да јеси знао би да је код њих огроман број превара. Иза многих превара стоји држава и ти као преварени странац тамо не можеш буквално ништа. Рекламације заборави, обештећење заборави, суд заборави. Многи су се повукли за примимљивим понудама из магичне Кине, и онда схватили да је магична Кина исто ко и магични водоинсталатер са Церака, проста превара.

Ziki

pre 9 meseci

Malo ce se primiriti da zavaraju evropljane, takav su i dogovor napravili skoro sa njima, da uspore. Sto se kaze, da i jedni i drugi pregrupisu snage za novu borbu za neku god. Morali su jer su evropljani imali mehanizme da im naprave vecu ekonomsku stetu od podnosljivog.

5godina u kini

pre 9 meseci

navedi bar jednu marku kineskog električnog automobila koji se ZAPALIO
(XXL, 29. januar 2024 14:11)

https://www.youtube.com/watch?v=9zK6wxAt_EA

https://www.youtube.com/watch?v=zS6dwGFv5HI

https://www.youtube.com/watch?v=DR5BOl8aglI

ako ti ovo nije dovoljno ukljuci gugla...

Goxy

pre 9 meseci

XXL,
ti kao ispod kamena da živiš. Ne da gori svaka moguća kinjezara koja postoji uključujući i čuveni "Burn Your Dreams" na dnevnom nivou nego gore i saloni puni novi kinjezara na nedeljnom nivou.

Ako želiš da se uveriš (a trebao bi) evo ti YT video li u search ili nalepi na kraju umesto nekog otvorenog: DR5BOl8aglI

Raduj se, mi ćemo voziti automobile koju proizvode naša deca koja će imati sve. Nikad nećemo prodati našu decu za šaku zapaljivog pirinča. Treba da se raduješ zbog naše dece.

XXL

pre 9 meseci

@Goxy - prijatelju naš navedi bar jednu marku kineskog električnog automobila koji se ZAPALIO. Na zapadu gore k'o meka drva i još burnije ot toga ... i naravno pozz prijatelju ...

bio, video, pobegao

pre 9 meseci

naslov bi trebao da glasi: Trenutno u Kini OSTALO oko 95 brendova proizvođača električnih vozila. posto se prosle godine zatvorilo preko 400 proizvodjaca.

Kineske firme nisu dobrotvorne organizacije

pre 9 meseci

Dobra stvar kod ove kineske ekspanzije je što su zapadni proizvođači primorani da spuste cene na realan nivo.

Kinezi sa druge strane ne mogu, niti žele, doveka prodavati vozila ispod cene. Ako nas je tržište mobilnih telefona nečemu naučilo, to je da se Kinezi vrlo rado cenovno ravnjaju sa konkurencijom čim steknu ime i osvoje dovoljan deo tržišta.

Goxy

pre 9 meseci

Ovo je pokazatelj hirovitog novog preduzetnistva, gde se prouzvod lansira bez obezbedjene dugotrajne podrske, jer se racuna da se nece kvariti ili da ce se lako servisirati! A jos gore da se nece dugo koristiti, vec brzo menjati, sto direktno ide protiv tzv, odrzive zelene agende! Znaci, jos i jos i jos litijuma, a o stepenu zagadjenja svi cute, jer bi prvo sve stalo, a drugo sto ni ne moze da se meri!
(Bojsa, 29. januar 2024 11:48)

Ne sekiraj se. Kinjezare i njihova neodrživa zelena agenda će biti zaustavljeni sankcijama. Neće kinjezara koja se baca u smeće posle 2 godine (ili se zapalio ili crkao) poviriti u Evropu. Mi ćemo voziti proizvode naše dece, kvalitetni EU automobili koji traju 2 000 000 km.

Cile Mile

pre 9 meseci

Sad kad svako može da napravi autić na baterije počinju problemi za proizvođače koji su se do juče utrkivali u tome čiji motor manje troši, čiji je duži... Odzvonilo im kao i Nokia telefonima, jbg

Bogdan

pre 9 meseci

Po dizajnu kineski automobili uopšte ne zaostaju za renomiranim proizvođačima sa Zapada i iz Južne Koreje i iz Japana. Ne mogu suditi po kvalitetu kakvi su ali dizajn tih automobila je u duhu 21. veka.

Mija

pre 9 meseci

Nelojalna konkurencija ,pa mora biti.Ako Evropa mora da kupuje skuplji tečni gas,a Kina ,jevtin ruski gas , razumljivo je da mora biti konkurencije.Troškovi proizvodnje nisu u srazmeri Evropskih i Kineskih ako se uzme u obzir energija i radna snaga.Normlno je da je Kina konkurentnija .Zar je Evropa lojalna kada posle bombardovanja nas naterala da moramo prihvatiti uvoz njihove subvenciomisane robe ,a mi nesmemo da izvozimo u Evropu.A pre toga 10 godina sankcija , razbucali privredu i tržište i doveli svoje trgovačke lance.I sad optužuju Kinu zbog nelojalnost.

никола

pre 9 meseci

кад се на западу отварају фирме, онда је "економија у расту". кад је у кини онда је "индустрија измакла контроли". зар није идеја "слободног тржишта" да свако отвори какво хоће предузеће и бори се са конкуренцијом, па нек најбољи победи? или је бољи совјетски метод где држава одређује шта и како ...

Bojsa

pre 9 meseci

Ovo je pokazatelj hirovitog novog preduzetnistva, gde se prouzvod lansira bez obezbedjene dugotrajne podrske, jer se racuna da se nece kvariti ili da ce se lako servisirati! A jos gore da se nece dugo koristiti, vec brzo menjati, sto direktno ide protiv tzv, odrzive zelene agende! Znaci, jos i jos i jos litijuma, a o stepenu zagadjenja svi cute, jer bi prvo sve stalo, a drugo sto ni ne moze da se meri!

Goxy

pre 9 meseci

Autoindustrija pod kontrolom države... Stižu sankcije EU. Naša deca neće raditi za šaku pirinča. Imaće sve i biće srećna. Praviće EU automobile a mi ćemo voziti proizvode naše dece. Budite srećni što EU brine o našoj deci za razliku od vas ispred podruma pića.

никола

pre 9 meseci

кад се на западу отварају фирме, онда је "економија у расту". кад је у кини онда је "индустрија измакла контроли". зар није идеја "слободног тржишта" да свако отвори какво хоће предузеће и бори се са конкуренцијом, па нек најбољи победи? или је бољи совјетски метод где држава одређује шта и како ...

Bogdan

pre 9 meseci

Po dizajnu kineski automobili uopšte ne zaostaju za renomiranim proizvođačima sa Zapada i iz Južne Koreje i iz Japana. Ne mogu suditi po kvalitetu kakvi su ali dizajn tih automobila je u duhu 21. veka.

bio, video, pobegao

pre 9 meseci

naslov bi trebao da glasi: Trenutno u Kini OSTALO oko 95 brendova proizvođača električnih vozila. posto se prosle godine zatvorilo preko 400 proizvodjaca.

Mija

pre 9 meseci

Nelojalna konkurencija ,pa mora biti.Ako Evropa mora da kupuje skuplji tečni gas,a Kina ,jevtin ruski gas , razumljivo je da mora biti konkurencije.Troškovi proizvodnje nisu u srazmeri Evropskih i Kineskih ako se uzme u obzir energija i radna snaga.Normlno je da je Kina konkurentnija .Zar je Evropa lojalna kada posle bombardovanja nas naterala da moramo prihvatiti uvoz njihove subvenciomisane robe ,a mi nesmemo da izvozimo u Evropu.A pre toga 10 godina sankcija , razbucali privredu i tržište i doveli svoje trgovačke lance.I sad optužuju Kinu zbog nelojalnost.

Cile Mile

pre 9 meseci

Sad kad svako može da napravi autić na baterije počinju problemi za proizvođače koji su se do juče utrkivali u tome čiji motor manje troši, čiji je duži... Odzvonilo im kao i Nokia telefonima, jbg

Istina se ima gde videti.

pre 9 meseci

Antiprotivan: ko brani Švabiji Francuzima i ekipi (koji su se zaklinjali u slobodno tržište) da im država umesto finansiranja ratova po svetu i uništavanja Ukrajinske države i naroda subvencioniše auto industriju?

Dar

pre 9 meseci

@ Ne sekiraj se. Kinjezare i njihova neodrživa zelena agenda će biti zaustavljeni sankcijama. Neće kinjezara koja se baca u smeće posle 2 godine (ili se zapalio ili crkao) poviriti u Evropu. Mi ćemo voziti proizvode naše dece, kvalitetni EU automobili koji traju 2 000 000 km.
(Goxy, 29. januar 2024 13:20)

Koji si ti ostrasceni isprani mozak.

Kineske firme nisu dobrotvorne organizacije

pre 9 meseci

Dobra stvar kod ove kineske ekspanzije je što su zapadni proizvođači primorani da spuste cene na realan nivo.

Kinezi sa druge strane ne mogu, niti žele, doveka prodavati vozila ispod cene. Ako nas je tržište mobilnih telefona nečemu naučilo, to je da se Kinezi vrlo rado cenovno ravnjaju sa konkurencijom čim steknu ime i osvoje dovoljan deo tržišta.

japao5ja

pre 9 meseci

A da procitas vest druze? Ili da citas pazljivije da bi je razumeo? Te firme sponzorise drzava Kina, o tome se radi, zato nisu lojalna konkurencija firmama koje drzave ne sponzorisu.
(antiprotivan, 29. januar 2024 14:33)

U pravu si, na zapadu je obrnuto, tamo kompanije finansiraju vlade da ove rade za njih i njihov profit pa čim se pojavi konkurencija udri sankcije....
... druže...

Laki

pre 9 meseci

95 proizvođača a nema 3 da valjaju kako treba. Ostalo sve Schrottauto što kažu Nemci.
(Alex, 29. januar 2024 11:26)
Bali te Nemci. Mora da radiš na presi za auspuhe u tvojoj Nemačkoj.

Bojsa

pre 9 meseci

Ovo je pokazatelj hirovitog novog preduzetnistva, gde se prouzvod lansira bez obezbedjene dugotrajne podrske, jer se racuna da se nece kvariti ili da ce se lako servisirati! A jos gore da se nece dugo koristiti, vec brzo menjati, sto direktno ide protiv tzv, odrzive zelene agende! Znaci, jos i jos i jos litijuma, a o stepenu zagadjenja svi cute, jer bi prvo sve stalo, a drugo sto ni ne moze da se meri!

Goxy

pre 9 meseci

Autoindustrija pod kontrolom države... Stižu sankcije EU. Naša deca neće raditi za šaku pirinča. Imaće sve i biće srećna. Praviće EU automobile a mi ćemo voziti proizvode naše dece. Budite srećni što EU brine o našoj deci za razliku od vas ispred podruma pića.

XXL

pre 9 meseci

@Goxy - prijatelju naš navedi bar jednu marku kineskog električnog automobila koji se ZAPALIO. Na zapadu gore k'o meka drva i još burnije ot toga ... i naravno pozz prijatelju ...

мр

pre 9 meseci

naslov bi trebao da glasi: Trenutno u Kini OSTALO oko 95 brendova proizvođača električnih vozila. posto se prosle godine zatvorilo preko 400 proizvodjaca.
(bio, video, pobegao, 29. januar 2024 13:28)

Мислиш затворило се преко 400 превараната. Јел теби реално да једна ЕУ нема 5 фабрика електро возила а у Кини се онако бам затвори 400? Јеси ли некад био у Кини и пословао са њима? Јел си уопште упућен како је то пословати са њима? Ниси, јер да јеси знао би да је код њих огроман број превара. Иза многих превара стоји држава и ти као преварени странац тамо не можеш буквално ништа. Рекламације заборави, обештећење заборави, суд заборави. Многи су се повукли за примимљивим понудама из магичне Кине, и онда схватили да је магична Кина исто ко и магични водоинсталатер са Церака, проста превара.

znanje je moć

pre 9 meseci

A da procitas vest druze? Ili da citas pazljivije da bi je razumeo? Te firme sponzorise drzava Kina, o tome se radi, zato nisu lojalna konkurencija firmama koje drzave ne sponzorisu.
(antiprotivan, 29. januar 2024 14:33)

Inače na zapadu države ne subvencionišu svoje proizvodjače...vidimo to svaki dan na protestima po celoj EU.

5godina u kini

pre 9 meseci

(XXL, 29. januar 2024 16:37)

za 5 godina sam se nagledao PRAVE kine jer nisam bio u turistickim gradovima koje ti i ostali turisti posecujete vec u industrijskim gradovima uz posebne dozvole i sa konstantnom pratnjom iz KKP-a. Linkovi koje sam ti izbacio su realna desavanja bez partijskog filtera i cenzure koje vidjas na TV-u, a stav KKP-a mozes da vidis u skorom dogadjaju na britanskoj zeleznickoj stanici sa klavirom, to je tvoja ljubljena kina...

Polako, ali sigurno

pre 9 meseci

Jesu li šta spustili na realan nivo?
(Zastava101Specijal, 29. januar 2024 15:52)

Ako nisi pratio, Tesla je već par puta obarao cene i to poprilično.
Ko ne bude konturentan, staviće katanac.
Naravno, nemoj očekivati da cene padnu na trenutni nivo Kineza jer ni njihova cena nije realna zbog državnih subvencija.

Goxy

pre 9 meseci

Ovo je pokazatelj hirovitog novog preduzetnistva, gde se prouzvod lansira bez obezbedjene dugotrajne podrske, jer se racuna da se nece kvariti ili da ce se lako servisirati! A jos gore da se nece dugo koristiti, vec brzo menjati, sto direktno ide protiv tzv, odrzive zelene agende! Znaci, jos i jos i jos litijuma, a o stepenu zagadjenja svi cute, jer bi prvo sve stalo, a drugo sto ni ne moze da se meri!
(Bojsa, 29. januar 2024 11:48)

Ne sekiraj se. Kinjezare i njihova neodrživa zelena agenda će biti zaustavljeni sankcijama. Neće kinjezara koja se baca u smeće posle 2 godine (ili se zapalio ili crkao) poviriti u Evropu. Mi ćemo voziti proizvode naše dece, kvalitetni EU automobili koji traju 2 000 000 km.

dr pop

pre 9 meseci

(Helena, 29. januar 2024 20:21)

Aj daj neki link gde nije placeni promoter u pratnji kineske komunisticke partije dok snima prazne ulice, tramvaje i lokacije u multimilionskim gradovima

5godina u kini

pre 9 meseci

navedi bar jednu marku kineskog električnog automobila koji se ZAPALIO
(XXL, 29. januar 2024 14:11)

https://www.youtube.com/watch?v=9zK6wxAt_EA

https://www.youtube.com/watch?v=zS6dwGFv5HI

https://www.youtube.com/watch?v=DR5BOl8aglI

ako ti ovo nije dovoljno ukljuci gugla...

Da da

pre 9 meseci

A najjače je što se slično dogadja i u Rusiji (koja je u zadnje dve godine izbacila više Ruskih novih modela ne računajući kineske licence od čitave EU) pa će vrli evropejci i Amerikanci na kraju da voze RUSKA bolja a jeftinija auta od folcike i ekipe! (Ha ha neki komentatori će da se šlogiraju od muke)

Mamula

pre 9 meseci

@Goxy
Prijatelju ne znam na cemu si ali reci da uzmemo i mi da odmorimo na jedan dan.
A sad nastavi dalje da kuckas sa kinskog telefona i da nas zabavis tvojim glupim komentarima.
a da umalo da zaboravim
pozdrav veliki

Zapad mora biti kažnjen za neopisiva zla koja su činili

pre 9 meseci

Zumbul: kad se zapadna npr švabska autoindustrija ugasi sirotinji raji desiće se slično ono što se desilo sa sirotinjom rajom npr u Kragujwvcu kada su ZAPADNE bombe uništile Jugoslovensku auto industriju. Problem je što to ne može sa Kinom a razlika je u tome što neće biti potrebne bombe da se zapadna autoindustrija ugasi nego samo BOLJI A JEFTINIJI PROIZVOD!

Zastava101Specijal

pre 9 meseci

Dobra stvar kod ove kineske ekspanzije je što su zapadni proizvođači primorani da spuste cene na realan nivo.

Kinezi sa druge strane ne mogu, niti žele, doveka prodavati vozila ispod cene. Ako nas je tržište mobilnih telefona nečemu naučilo, to je da se Kinezi vrlo rado cenovno ravnjaju sa konkurencijom čim steknu ime i osvoje dovoljan deo tržišta.
(Kineske firme nisu dobrotvorne organizacije, 29. januar 2024 13:31)
Jesu li šta spustili na realan nivo?

Retro

pre 9 meseci

Volim komentare ovdje . Ljudi su to treba nam Kina i jeftina kola , ( koja ne prolaze sigurnosne mjere EU i SAD) i kao sta me briga sto se zatvaraju fabrike po Evropi. A onda kad zatvore Fiat u Kragujevcu i ostale onda i a da vam bude kriv Vucic is da psujete drzavu. Pa brale globalna ekonomija djaci, ono sto pogadja Nemacku pogadja i Srbiju. Be smart

XXX

pre 9 meseci

“…или је бољи совјетски метод где држава одређује шта и како ...”
(никола, 29. januar 2024 12:16)

Ova tvoja zadnja recenica upravo opisuje Kinu. :( Ti ili nisi pročitao tekst, ili si funkcionalno nepismen pa nisi razumeo pročitano.

antiprotivan

pre 9 meseci

кад се на западу отварају фирме, онда је "економија у расту". кад је у кини онда је "индустрија измакла контроли". зар није идеја "слободног тржишта" да свако отвори какво хоће предузеће и бори се са конкуренцијом, па нек најбољи победи? или је бољи совјетски метод где држава одређује шта и како ...
(никола, 29. januar 2024 12:16)

A da procitas vest druze? Ili da citas pazljivije da bi je razumeo? Te firme sponzorise drzava Kina, o tome se radi, zato nisu lojalna konkurencija firmama koje drzave ne sponzorisu.

Каурин

pre 9 meseci

Што се онда ти Немци највише буне против Кинеских електричних возила? Нека их пусте да продају два и више пута јефтиније и нека пропадну због лошег квалитета!
А можда и није баш тако лош квалитет? А можда тај квалитет не само да није лош... Што се дизајна тиче - углавном су ангажовани бивши западни дизајнери. Што се квалитета израде тиче - годинама праве аутомобиле познатих произвођача и немају никаквих проблема. Осим тога електрична возила су доста једноставнија и мање је кварова... Кинеске фирме се брзо и лако удружују, а нови модели излазе невероватном брзином. Тешко је то и теоријски пратити!
Проблем остаје у главама на Западу (па последично и у нашим) да су Кинези нешто украли, преварили, обманули... А реалност је сасвим другачија!

95 proizvođača a nema 3 da valjaju kako treba. Ostalo sve Schrottauto što kažu Nemci.
(Alex, 29. januar 2024 11:26)

Helena

pre 9 meseci

Po dizajnu kineski automobili uopšte ne zaostaju za renomiranim proizvođačima sa Zapada i iz Južne Koreje i iz Japana. Ne mogu suditi po kvalitetu kakvi su ali dizajn tih automobila je u duhu 21. veka.
(Bogdan, 29. januar 2024 13:18)

U krivu si. Dizajn kineskih automobila je u duhu 22. veka. Zapad masivno zaostaje. Pogledaj ovo (od 4:32) https://www.youtube.com/watch?v=-4ZgvwQ6YGU

stef

pre 9 meseci

Vozio sam se baš u dosta kineskih ev i zaista su solidni automobili. Pritom ljudi koji voze taksi u manjim gradovima često kupuju osnovne modele ali i dalje cepaju.
procenat ev se stalno povećava i ogromna su većina kod taksista jer je tamo struja relativno jeftina

Rema

pre 9 meseci

Dobra stvar kod ove kineske ekspanzije je što su zapadni proizvođači primorani da spuste cene na realan nivo.

Kinezi sa druge strane ne mogu, niti žele, doveka prodavati vozila ispod cene. Ako nas je tržište mobilnih telefona nečemu naučilo, to je da se Kinezi vrlo rado cenovno ravnjaju sa konkurencijom čim steknu ime i osvoje dovoljan deo tržišta.
(Kineske firme nisu dobrotvorne organizacije, 29. januar 2024 13:31)

Bravo, konačno jedan normalan komentar. Prosečan Srbenda kapira da su Kinezi socijalni radnici i da biju ko ne uzme EV za džabe. Videli smo iz primera Huawei-ja kako izgleda to "za džabe". Pokušali su da budu novi Samsung sa cenovnom politikom i nije im uspelo.

U realnosti, u pitanju je klasičan "dumping" na tržištu električnih vozila (https://www.investopedia.com/terms/d/dumping.asp).

super

pre 9 meseci

Pa sta se to dešava kina treba da ugasi sve evropljane volvo pezo fiat citroen pa neka preživi audi mercedes BMW to je to sve ostalo kina

zumbul

pre 9 meseci

Pa da,zašto narodu dati jeftine modele,bolje izaći u susret krupnom kapitalu da uvećaju svoj profit!
Za ovog i ostale komentatore........

A ko ce da kupuje te jeftine automobile? - Sitorinja raja koja je zaposlena u nekoj industriji koja je povezana sa auto industrijom.
A sta ce se desiti ako neka firma u auto industriji na Zapadu (recimo Nemackoj) ne posluje? - Svi dobiju otkaz, najpre sirotinja raja.
A ko ce naci drugi posao brze nego ostali? - Oni koji nisu sirotinja raja.
I sta se onda desi? - Sirotinja raja prestaje da kupuje u radnjama i mnoge druge firme otpustaju radnike.
I sta ce se onda desiti sa sirotinjom rajomm? - Izaci ce na ulice da protestuje.
Sta se desava onda? - Onda u zemlji nastaje haos.

I to sve zbog jeftinih kineskih automobila....

XXL

pre 9 meseci

@5godina u kini - svaka čast i sve najbolje u Kini. O Kini sam puno i čitao sedamdesetih godina prošlog veka tako da nema potrebe za sarkazmom jer ipak smo mi dve različite civilizacije to je očigledno, a pogotovo za onoga ko živi i radi u Kini. I naravno pozz prijatelju ...

Goxy

pre 9 meseci

XXL,
ti kao ispod kamena da živiš. Ne da gori svaka moguća kinjezara koja postoji uključujući i čuveni "Burn Your Dreams" na dnevnom nivou nego gore i saloni puni novi kinjezara na nedeljnom nivou.

Ako želiš da se uveriš (a trebao bi) evo ti YT video li u search ili nalepi na kraju umesto nekog otvorenog: DR5BOl8aglI

Raduj se, mi ćemo voziti automobile koju proizvode naša deca koja će imati sve. Nikad nećemo prodati našu decu za šaku zapaljivog pirinča. Treba da se raduješ zbog naše dece.

Ziki

pre 9 meseci

Malo ce se primiriti da zavaraju evropljane, takav su i dogovor napravili skoro sa njima, da uspore. Sto se kaze, da i jedni i drugi pregrupisu snage za novu borbu za neku god. Morali su jer su evropljani imali mehanizme da im naprave vecu ekonomsku stetu od podnosljivog.

3 4 sad

pre 9 meseci

Sta bi sa otvorenim trzistem i nevidljivom rukom trzista? Zasto ne ostave kupcima da odluce kome ce dati novac?
(Dragan, 29. januar 2024 17:43)

jer ako ti odlucis da das novac za traljavog kineza i njime ubijes gomilu ljudi drzava ce da izgubi gomilu novca od taksa i poreza a kinezi ce da se prave blesavi a ako kupis neki drugi auto drzava ce imati koga da ganja za pare i traljavo napravljen auto

Reziel

pre 9 meseci

Krajem decembra sam bio u Kini, polu-poslovno. Taj šareniš automobila i "bedževa", to vam garantujem da niste videli. Bio sam u Pekingu i u Šangaju, ljudi moji ono je potpuno ludilo, em ih ima gomila, em za 90% tih brendova nikada nisam čuo. Vozio sam se u nekom taksiju, ovi sada popularni manji SUV modeli. Ta firma pravi samo automobile za taj taxi. Znači to je u stvari taxi koji ima svoju fabriku automobila! Znak su neka kineska slova koja pritom svetle. Na tu masu ljudi, svi nama u Evropi poznati i prihvaćeni koncepti poslovanja i isplativosti se menjaju. Nisam siguran da su evropski proizvođači baš toliko ugroženi koliko im se ne daje njihovo parče "kolača", ali da je tamo potpuno "ludilo", zaista jeste.

Vrle

pre 9 meseci

@lala
Zato skupi proizvođači kao što su Audi i Mercedes ugrađuju u automobile od 80.000 EUR lažne izduvne grane.To mora da je baš u redu za razliku od jeftinih iz Kine.

прле

pre 9 meseci

Polako ali sigurno@нема ништа од тога, запад уводи забрану увоза Кинеских аутомобила исто као и Хуавеј! Нема код њих слободе тржишта ако они губе! То правило вреди само ако они имају добит! Маск јесте спустио цену али то је опет дупло скупље од Кинеских модела који имају исти квалитет као западњаци.

Čiča Miloje

pre 9 meseci

Sta bi sa otvorenim trzistem i nevidljivom rukom trzista? Zasto ne ostave kupcima da odluce kome ce dati novac?
(Dragan, 29. januar 2024 17:43)
Zato što u Kini nema nevidljive ruke tržišta nego je sve pod patronatom KPK i šta partija kaže, to se radi. Daju subvencije za proizvodnju automobila da bi se probili na Zapadu, ali to naravno nisu uradili kako treba pa imaju haos tamo. Kinez i dalje ne shvata da proizvod danas na zapadu prodaje marketing a ne kvalitet ili cena. Da uče od ekipe koja je ugurala ono piće Prime sa ogromnom cenom i to na tržište sa milion istih takvih krš proizvoda, o Apple-u i Tesli tek da ne govorim… Tako funkcioniše Zapad.

MikiSt.

pre 9 meseci

Razlika između Zapadne i Istočne ekonomije, ma šta god to značilo, je u razlici što industrijalci na Zapadu kroz razne programe kontrolišu svoje vlade, diktiraju im koji uslovi poslovanja su "pošteni". Industrija, generalno biznis, na Istoku je u rukama vlada tih drzava i sama drzava kroz poslovanje tih firmi ostvaruje različite inteterese. Pojednostavljeno, na Zapadu kapital kontroliše državu, dok na Istoku država kontroliše kapital.

Goxy

pre 9 meseci

Autoindustrija pod kontrolom države... Stižu sankcije EU. Naša deca neće raditi za šaku pirinča. Imaće sve i biće srećna. Praviće EU automobile a mi ćemo voziti proizvode naše dece. Budite srećni što EU brine o našoj deci za razliku od vas ispred podruma pića.

Goxy

pre 9 meseci

Ovo je pokazatelj hirovitog novog preduzetnistva, gde se prouzvod lansira bez obezbedjene dugotrajne podrske, jer se racuna da se nece kvariti ili da ce se lako servisirati! A jos gore da se nece dugo koristiti, vec brzo menjati, sto direktno ide protiv tzv, odrzive zelene agende! Znaci, jos i jos i jos litijuma, a o stepenu zagadjenja svi cute, jer bi prvo sve stalo, a drugo sto ni ne moze da se meri!
(Bojsa, 29. januar 2024 11:48)

Ne sekiraj se. Kinjezare i njihova neodrživa zelena agenda će biti zaustavljeni sankcijama. Neće kinjezara koja se baca u smeće posle 2 godine (ili se zapalio ili crkao) poviriti u Evropu. Mi ćemo voziti proizvode naše dece, kvalitetni EU automobili koji traju 2 000 000 km.

Goxy

pre 9 meseci

XXL,
ti kao ispod kamena da živiš. Ne da gori svaka moguća kinjezara koja postoji uključujući i čuveni "Burn Your Dreams" na dnevnom nivou nego gore i saloni puni novi kinjezara na nedeljnom nivou.

Ako želiš da se uveriš (a trebao bi) evo ti YT video li u search ili nalepi na kraju umesto nekog otvorenog: DR5BOl8aglI

Raduj se, mi ćemo voziti automobile koju proizvode naša deca koja će imati sve. Nikad nećemo prodati našu decu za šaku zapaljivog pirinča. Treba da se raduješ zbog naše dece.

Каурин

pre 9 meseci

Што се онда ти Немци највише буне против Кинеских електричних возила? Нека их пусте да продају два и више пута јефтиније и нека пропадну због лошег квалитета!
А можда и није баш тако лош квалитет? А можда тај квалитет не само да није лош... Што се дизајна тиче - углавном су ангажовани бивши западни дизајнери. Што се квалитета израде тиче - годинама праве аутомобиле познатих произвођача и немају никаквих проблема. Осим тога електрична возила су доста једноставнија и мање је кварова... Кинеске фирме се брзо и лако удружују, а нови модели излазе невероватном брзином. Тешко је то и теоријски пратити!
Проблем остаје у главама на Западу (па последично и у нашим) да су Кинези нешто украли, преварили, обманули... А реалност је сасвим другачија!

95 proizvođača a nema 3 da valjaju kako treba. Ostalo sve Schrottauto što kažu Nemci.
(Alex, 29. januar 2024 11:26)

3 4 sad

pre 9 meseci

Sta bi sa otvorenim trzistem i nevidljivom rukom trzista? Zasto ne ostave kupcima da odluce kome ce dati novac?
(Dragan, 29. januar 2024 17:43)

jer ako ti odlucis da das novac za traljavog kineza i njime ubijes gomilu ljudi drzava ce da izgubi gomilu novca od taksa i poreza a kinezi ce da se prave blesavi a ako kupis neki drugi auto drzava ce imati koga da ganja za pare i traljavo napravljen auto

zumbul

pre 9 meseci

Pa da,zašto narodu dati jeftine modele,bolje izaći u susret krupnom kapitalu da uvećaju svoj profit!
Za ovog i ostale komentatore........

A ko ce da kupuje te jeftine automobile? - Sitorinja raja koja je zaposlena u nekoj industriji koja je povezana sa auto industrijom.
A sta ce se desiti ako neka firma u auto industriji na Zapadu (recimo Nemackoj) ne posluje? - Svi dobiju otkaz, najpre sirotinja raja.
A ko ce naci drugi posao brze nego ostali? - Oni koji nisu sirotinja raja.
I sta se onda desi? - Sirotinja raja prestaje da kupuje u radnjama i mnoge druge firme otpustaju radnike.
I sta ce se onda desiti sa sirotinjom rajomm? - Izaci ce na ulice da protestuje.
Sta se desava onda? - Onda u zemlji nastaje haos.

I to sve zbog jeftinih kineskih automobila....

никола

pre 9 meseci

кад се на западу отварају фирме, онда је "економија у расту". кад је у кини онда је "индустрија измакла контроли". зар није идеја "слободног тржишта" да свако отвори какво хоће предузеће и бори се са конкуренцијом, па нек најбољи победи? или је бољи совјетски метод где држава одређује шта и како ...

Mija

pre 9 meseci

Nelojalna konkurencija ,pa mora biti.Ako Evropa mora da kupuje skuplji tečni gas,a Kina ,jevtin ruski gas , razumljivo je da mora biti konkurencije.Troškovi proizvodnje nisu u srazmeri Evropskih i Kineskih ako se uzme u obzir energija i radna snaga.Normlno je da je Kina konkurentnija .Zar je Evropa lojalna kada posle bombardovanja nas naterala da moramo prihvatiti uvoz njihove subvenciomisane robe ,a mi nesmemo da izvozimo u Evropu.A pre toga 10 godina sankcija , razbucali privredu i tržište i doveli svoje trgovačke lance.I sad optužuju Kinu zbog nelojalnost.

XXL

pre 9 meseci

@Goxy - prijatelju naš navedi bar jednu marku kineskog električnog automobila koji se ZAPALIO. Na zapadu gore k'o meka drva i još burnije ot toga ... i naravno pozz prijatelju ...

Dar

pre 9 meseci

@ Ne sekiraj se. Kinjezare i njihova neodrživa zelena agenda će biti zaustavljeni sankcijama. Neće kinjezara koja se baca u smeće posle 2 godine (ili se zapalio ili crkao) poviriti u Evropu. Mi ćemo voziti proizvode naše dece, kvalitetni EU automobili koji traju 2 000 000 km.
(Goxy, 29. januar 2024 13:20)

Koji si ti ostrasceni isprani mozak.

Istina se ima gde videti.

pre 9 meseci

Antiprotivan: ko brani Švabiji Francuzima i ekipi (koji su se zaklinjali u slobodno tržište) da im država umesto finansiranja ratova po svetu i uništavanja Ukrajinske države i naroda subvencioniše auto industriju?

Laki

pre 9 meseci

95 proizvođača a nema 3 da valjaju kako treba. Ostalo sve Schrottauto što kažu Nemci.
(Alex, 29. januar 2024 11:26)
Bali te Nemci. Mora da radiš na presi za auspuhe u tvojoj Nemačkoj.

Retro

pre 9 meseci

Volim komentare ovdje . Ljudi su to treba nam Kina i jeftina kola , ( koja ne prolaze sigurnosne mjere EU i SAD) i kao sta me briga sto se zatvaraju fabrike po Evropi. A onda kad zatvore Fiat u Kragujevcu i ostale onda i a da vam bude kriv Vucic is da psujete drzavu. Pa brale globalna ekonomija djaci, ono sto pogadja Nemacku pogadja i Srbiju. Be smart

Reziel

pre 9 meseci

Krajem decembra sam bio u Kini, polu-poslovno. Taj šareniš automobila i "bedževa", to vam garantujem da niste videli. Bio sam u Pekingu i u Šangaju, ljudi moji ono je potpuno ludilo, em ih ima gomila, em za 90% tih brendova nikada nisam čuo. Vozio sam se u nekom taksiju, ovi sada popularni manji SUV modeli. Ta firma pravi samo automobile za taj taxi. Znači to je u stvari taxi koji ima svoju fabriku automobila! Znak su neka kineska slova koja pritom svetle. Na tu masu ljudi, svi nama u Evropi poznati i prihvaćeni koncepti poslovanja i isplativosti se menjaju. Nisam siguran da su evropski proizvođači baš toliko ugroženi koliko im se ne daje njihovo parče "kolača", ali da je tamo potpuno "ludilo", zaista jeste.

antiprotivan

pre 9 meseci

кад се на западу отварају фирме, онда је "економија у расту". кад је у кини онда је "индустрија измакла контроли". зар није идеја "слободног тржишта" да свако отвори какво хоће предузеће и бори се са конкуренцијом, па нек најбољи победи? или је бољи совјетски метод где држава одређује шта и како ...
(никола, 29. januar 2024 12:16)

A da procitas vest druze? Ili da citas pazljivije da bi je razumeo? Te firme sponzorise drzava Kina, o tome se radi, zato nisu lojalna konkurencija firmama koje drzave ne sponzorisu.

super

pre 9 meseci

Pa sta se to dešava kina treba da ugasi sve evropljane volvo pezo fiat citroen pa neka preživi audi mercedes BMW to je to sve ostalo kina

Bogdan

pre 9 meseci

Po dizajnu kineski automobili uopšte ne zaostaju za renomiranim proizvođačima sa Zapada i iz Južne Koreje i iz Japana. Ne mogu suditi po kvalitetu kakvi su ali dizajn tih automobila je u duhu 21. veka.

japao5ja

pre 9 meseci

A da procitas vest druze? Ili da citas pazljivije da bi je razumeo? Te firme sponzorise drzava Kina, o tome se radi, zato nisu lojalna konkurencija firmama koje drzave ne sponzorisu.
(antiprotivan, 29. januar 2024 14:33)

U pravu si, na zapadu je obrnuto, tamo kompanije finansiraju vlade da ove rade za njih i njihov profit pa čim se pojavi konkurencija udri sankcije....
... druže...

Zapad mora biti kažnjen za neopisiva zla koja su činili

pre 9 meseci

Zumbul: kad se zapadna npr švabska autoindustrija ugasi sirotinji raji desiće se slično ono što se desilo sa sirotinjom rajom npr u Kragujwvcu kada su ZAPADNE bombe uništile Jugoslovensku auto industriju. Problem je što to ne može sa Kinom a razlika je u tome što neće biti potrebne bombe da se zapadna autoindustrija ugasi nego samo BOLJI A JEFTINIJI PROIZVOD!

Bojsa

pre 9 meseci

Ovo je pokazatelj hirovitog novog preduzetnistva, gde se prouzvod lansira bez obezbedjene dugotrajne podrske, jer se racuna da se nece kvariti ili da ce se lako servisirati! A jos gore da se nece dugo koristiti, vec brzo menjati, sto direktno ide protiv tzv, odrzive zelene agende! Znaci, jos i jos i jos litijuma, a o stepenu zagadjenja svi cute, jer bi prvo sve stalo, a drugo sto ni ne moze da se meri!

5godina u kini

pre 9 meseci

navedi bar jednu marku kineskog električnog automobila koji se ZAPALIO
(XXL, 29. januar 2024 14:11)

https://www.youtube.com/watch?v=9zK6wxAt_EA

https://www.youtube.com/watch?v=zS6dwGFv5HI

https://www.youtube.com/watch?v=DR5BOl8aglI

ako ti ovo nije dovoljno ukljuci gugla...

Da da

pre 9 meseci

A najjače je što se slično dogadja i u Rusiji (koja je u zadnje dve godine izbacila više Ruskih novih modela ne računajući kineske licence od čitave EU) pa će vrli evropejci i Amerikanci na kraju da voze RUSKA bolja a jeftinija auta od folcike i ekipe! (Ha ha neki komentatori će da se šlogiraju od muke)

Zastava101Specijal

pre 9 meseci

Dobra stvar kod ove kineske ekspanzije je što su zapadni proizvođači primorani da spuste cene na realan nivo.

Kinezi sa druge strane ne mogu, niti žele, doveka prodavati vozila ispod cene. Ako nas je tržište mobilnih telefona nečemu naučilo, to je da se Kinezi vrlo rado cenovno ravnjaju sa konkurencijom čim steknu ime i osvoje dovoljan deo tržišta.
(Kineske firme nisu dobrotvorne organizacije, 29. januar 2024 13:31)
Jesu li šta spustili na realan nivo?

5godina u kini

pre 9 meseci

(XXL, 29. januar 2024 16:37)

za 5 godina sam se nagledao PRAVE kine jer nisam bio u turistickim gradovima koje ti i ostali turisti posecujete vec u industrijskim gradovima uz posebne dozvole i sa konstantnom pratnjom iz KKP-a. Linkovi koje sam ti izbacio su realna desavanja bez partijskog filtera i cenzure koje vidjas na TV-u, a stav KKP-a mozes da vidis u skorom dogadjaju na britanskoj zeleznickoj stanici sa klavirom, to je tvoja ljubljena kina...

znanje je moć

pre 9 meseci

A da procitas vest druze? Ili da citas pazljivije da bi je razumeo? Te firme sponzorise drzava Kina, o tome se radi, zato nisu lojalna konkurencija firmama koje drzave ne sponzorisu.
(antiprotivan, 29. januar 2024 14:33)

Inače na zapadu države ne subvencionišu svoje proizvodjače...vidimo to svaki dan na protestima po celoj EU.

Rema

pre 9 meseci

Dobra stvar kod ove kineske ekspanzije je što su zapadni proizvođači primorani da spuste cene na realan nivo.

Kinezi sa druge strane ne mogu, niti žele, doveka prodavati vozila ispod cene. Ako nas je tržište mobilnih telefona nečemu naučilo, to je da se Kinezi vrlo rado cenovno ravnjaju sa konkurencijom čim steknu ime i osvoje dovoljan deo tržišta.
(Kineske firme nisu dobrotvorne organizacije, 29. januar 2024 13:31)

Bravo, konačno jedan normalan komentar. Prosečan Srbenda kapira da su Kinezi socijalni radnici i da biju ko ne uzme EV za džabe. Videli smo iz primera Huawei-ja kako izgleda to "za džabe". Pokušali su da budu novi Samsung sa cenovnom politikom i nije im uspelo.

U realnosti, u pitanju je klasičan "dumping" na tržištu električnih vozila (https://www.investopedia.com/terms/d/dumping.asp).

Cile Mile

pre 9 meseci

Sad kad svako može da napravi autić na baterije počinju problemi za proizvođače koji su se do juče utrkivali u tome čiji motor manje troši, čiji je duži... Odzvonilo im kao i Nokia telefonima, jbg

мр

pre 9 meseci

naslov bi trebao da glasi: Trenutno u Kini OSTALO oko 95 brendova proizvođača električnih vozila. posto se prosle godine zatvorilo preko 400 proizvodjaca.
(bio, video, pobegao, 29. januar 2024 13:28)

Мислиш затворило се преко 400 превараната. Јел теби реално да једна ЕУ нема 5 фабрика електро возила а у Кини се онако бам затвори 400? Јеси ли некад био у Кини и пословао са њима? Јел си уопште упућен како је то пословати са њима? Ниси, јер да јеси знао би да је код њих огроман број превара. Иза многих превара стоји држава и ти као преварени странац тамо не можеш буквално ништа. Рекламације заборави, обештећење заборави, суд заборави. Многи су се повукли за примимљивим понудама из магичне Кине, и онда схватили да је магична Кина исто ко и магични водоинсталатер са Церака, проста превара.

Helena

pre 9 meseci

Po dizajnu kineski automobili uopšte ne zaostaju za renomiranim proizvođačima sa Zapada i iz Južne Koreje i iz Japana. Ne mogu suditi po kvalitetu kakvi su ali dizajn tih automobila je u duhu 21. veka.
(Bogdan, 29. januar 2024 13:18)

U krivu si. Dizajn kineskih automobila je u duhu 22. veka. Zapad masivno zaostaje. Pogledaj ovo (od 4:32) https://www.youtube.com/watch?v=-4ZgvwQ6YGU

XXX

pre 9 meseci

“…или је бољи совјетски метод где држава одређује шта и како ...”
(никола, 29. januar 2024 12:16)

Ova tvoja zadnja recenica upravo opisuje Kinu. :( Ti ili nisi pročitao tekst, ili si funkcionalno nepismen pa nisi razumeo pročitano.

XXL

pre 9 meseci

@5godina u kini - svaka čast i sve najbolje u Kini. O Kini sam puno i čitao sedamdesetih godina prošlog veka tako da nema potrebe za sarkazmom jer ipak smo mi dve različite civilizacije to je očigledno, a pogotovo za onoga ko živi i radi u Kini. I naravno pozz prijatelju ...

bio, video, pobegao

pre 9 meseci

naslov bi trebao da glasi: Trenutno u Kini OSTALO oko 95 brendova proizvođača električnih vozila. posto se prosle godine zatvorilo preko 400 proizvodjaca.

stef

pre 9 meseci

Vozio sam se baš u dosta kineskih ev i zaista su solidni automobili. Pritom ljudi koji voze taksi u manjim gradovima često kupuju osnovne modele ali i dalje cepaju.
procenat ev se stalno povećava i ogromna su većina kod taksista jer je tamo struja relativno jeftina

Mamula

pre 9 meseci

@Goxy
Prijatelju ne znam na cemu si ali reci da uzmemo i mi da odmorimo na jedan dan.
A sad nastavi dalje da kuckas sa kinskog telefona i da nas zabavis tvojim glupim komentarima.
a da umalo da zaboravim
pozdrav veliki

Polako, ali sigurno

pre 9 meseci

Jesu li šta spustili na realan nivo?
(Zastava101Specijal, 29. januar 2024 15:52)

Ako nisi pratio, Tesla je već par puta obarao cene i to poprilično.
Ko ne bude konturentan, staviće katanac.
Naravno, nemoj očekivati da cene padnu na trenutni nivo Kineza jer ni njihova cena nije realna zbog državnih subvencija.

прле

pre 9 meseci

Polako ali sigurno@нема ништа од тога, запад уводи забрану увоза Кинеских аутомобила исто као и Хуавеј! Нема код њих слободе тржишта ако они губе! То правило вреди само ако они имају добит! Маск јесте спустио цену али то је опет дупло скупље од Кинеских модела који имају исти квалитет као западњаци.

Čiča Miloje

pre 9 meseci

Sta bi sa otvorenim trzistem i nevidljivom rukom trzista? Zasto ne ostave kupcima da odluce kome ce dati novac?
(Dragan, 29. januar 2024 17:43)
Zato što u Kini nema nevidljive ruke tržišta nego je sve pod patronatom KPK i šta partija kaže, to se radi. Daju subvencije za proizvodnju automobila da bi se probili na Zapadu, ali to naravno nisu uradili kako treba pa imaju haos tamo. Kinez i dalje ne shvata da proizvod danas na zapadu prodaje marketing a ne kvalitet ili cena. Da uče od ekipe koja je ugurala ono piće Prime sa ogromnom cenom i to na tržište sa milion istih takvih krš proizvoda, o Apple-u i Tesli tek da ne govorim… Tako funkcioniše Zapad.

Kineske firme nisu dobrotvorne organizacije

pre 9 meseci

Dobra stvar kod ove kineske ekspanzije je što su zapadni proizvođači primorani da spuste cene na realan nivo.

Kinezi sa druge strane ne mogu, niti žele, doveka prodavati vozila ispod cene. Ako nas je tržište mobilnih telefona nečemu naučilo, to je da se Kinezi vrlo rado cenovno ravnjaju sa konkurencijom čim steknu ime i osvoje dovoljan deo tržišta.

Ziki

pre 9 meseci

Malo ce se primiriti da zavaraju evropljane, takav su i dogovor napravili skoro sa njima, da uspore. Sto se kaze, da i jedni i drugi pregrupisu snage za novu borbu za neku god. Morali su jer su evropljani imali mehanizme da im naprave vecu ekonomsku stetu od podnosljivog.

Vrle

pre 9 meseci

@lala
Zato skupi proizvođači kao što su Audi i Mercedes ugrađuju u automobile od 80.000 EUR lažne izduvne grane.To mora da je baš u redu za razliku od jeftinih iz Kine.

dr pop

pre 9 meseci

(Helena, 29. januar 2024 20:21)

Aj daj neki link gde nije placeni promoter u pratnji kineske komunisticke partije dok snima prazne ulice, tramvaje i lokacije u multimilionskim gradovima

MikiSt.

pre 9 meseci

Razlika između Zapadne i Istočne ekonomije, ma šta god to značilo, je u razlici što industrijalci na Zapadu kroz razne programe kontrolišu svoje vlade, diktiraju im koji uslovi poslovanja su "pošteni". Industrija, generalno biznis, na Istoku je u rukama vlada tih drzava i sama drzava kroz poslovanje tih firmi ostvaruje različite inteterese. Pojednostavljeno, na Zapadu kapital kontroliše državu, dok na Istoku država kontroliše kapital.