Četvrtak, 25.01.2024.

15:34

Mask: Uvesti zabrane Kinezima ili će uništiti većinu automobilskih kompanija

Izvor: B92

Mask: Uvesti zabrane Kinezima ili æe uništiti veæinu automobilskih kompanija IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

Straight Outta München

pre 10 meseci

Nedo nam bog da nam kinezi odlucuju kako treba da zivimo.
(slavisa, 26. januar 2024 19:57

Tako je druze, Kinezi ce za 8 god imati oko 800 miliona ljudi koji pripadaju srednjoj klasi, dakle da kupuju sta hoce, putuju gde hoce i sl.
U USA i Evropi se polako ali sigurno ta klasa unistava. Razmisi o tome.

Dart

pre 10 meseci

(Milos, 26. januar 2024 12:04)

@Milos:
Prijateljski savet: piši još sažetije jer si mnogo glup.

P.S.
Izvinjavam se Zok1 na prethodnom identičnom komentaru koji je bio upućen ovom srpskom “Poarou”, Milošu.

možda mi nekad i propustite komentar na info delu

pre 10 meseci

(Zok1, 26. januar 2024 17:12)

tako je, Kina je preskočila taj tehnološki prag i nema straha da će propasti... imaju ogromna dostignuća na svim poljima i najbitnije - mogu da računaju na veliki broj svojih studenata koji će im tek doprinositi u razvoju.
ukratko, USA sad preostaje samo da im kaže "nema na čemu" ( ako im se Kinezi uopšte i zahvale na alavosti, htedoh reći USA "altruističkom" globalizmu... ) i da ne glume uvređenu mladu...

Zok1

pre 10 meseci

Sad je tamo 3 izjutra!!!
(Milos, 26. januar 2024 12:04) Ne slažem se sa svim što je @Los Anđeles rekao - ali vremenska razlika između Kalifornije i Beograda je 9 sati, a ne 6. Taj komentar je napisao pre ponoći. Inače je u pravu kada piše o reindustrijalizaciji Amerike, ali i o selidbi prozivodnje američkih kompanija iz Kine u neke druge zemlje. To sigurno slabi poziciju Kine, ali ne mislim da će je uništiti. Kina je sama po sebi ogromno tržište sa rastom srednje klase. Vešto koristi svoje sirovine. Ako izvozite minerale, jako teško ćete dobiti dozvolu. (Ako izvozite delove koji su proizvedeni u Kini, i dalje je komplikovanije nego da uvezete delove u Kinu i sklopite proizvod tamo.) Ali, proizvodnja se seli. Čak i kineske kompanije otvaraju pogone van Kine. Što se tiče automobilske industrije, nisam siguran da će bilo ko uspeti da zadrži kinesku ekspanziju. Zapad može da zatvori svoje tržište, ali će izgubiti tržište u Kini. Na tržištima zemalja trećeg sveta, Kinezi će biti konkurentniji. Biće u stanju da ponude jeftinije automobile. Međutim, Tesla ima veće šanse za opstanak od evropskih kompanija.

Cinik

pre 10 meseci

Zanimljivo viđenje tržišne konkurencije, zabraniš drugima da trguju, a onda ti držiš monopol i prodaješ po cenama koje ti diktiraš, a ne koje su realne!
Nisam baš siguran da će mu ovo proći sa Kinezima!

Milos

pre 10 meseci

"Da je to tako, ja ne bi imao ovoliko posla na projektovanju fabrika čipova, poluprovodnika po USA."

E moj Los Angeles, kad lažeš, barem pogledaj koliko je časova.
Kad bi ti imao posla koliko navodiš ili živeo u LA, ne bi se javljao u ovo doba. Sad je tamo 3 izjutra!!! Spavao bi da se odmoriš za nov radni dan, kao radni čovek.
Ovako... ne preskači terapiju.

Rema

pre 10 meseci

Ovde ljudi ne razumeju osnovne postulate tržišne ekonomije i šta znači damping.

Država Kina subvencioniše poštanske troškove za svaku maskicu ili privezak koji naručite sa Aliexpressa, kako bi pospešila izvoz i ekonomiju uopšte.

Sad, ako to radi država sa tako rudimentalnim proizvodima, onda zamislite koliko dampinguju proizvodnju EV-a. I ne, nije isto subvencionisati kupovinu krajnjim potrošačima i dampingovati proizvođačke cene.

w

pre 10 meseci

Mi smo majstori za sečenje grane na kojoj sedimo. Pa, ako propadne zapadna auto industrija ovde 100.000 ljudi neće imati šta da jede, a indirektno biće ugrožena cela država zbog prekida stranih investicija.

Đole

pre 10 meseci

A sta je sa trzisnom ekonomijom i slobodnom trgovinom? Dok je Amerika diktirala pravila sve je bilo "slobodno i demokratski", a sada kad ih Kina dere, zabranjuj?!!!?

A šta kao pravimo se svi ludi i mislimo da je slobodna trgovina nekada postojala?? Naučite da to nikada nije postojalo a kad smo kod Kineza, naravno da prodaju krševe ispod cene,ne poštuju ništa, radnici im crkavaju da naprave bilo šta i sada oni treba da se na slobodnom tržištu takmiče...ma kako da ne, Postoji code of conduct koji kinezi ne poštuju i prema tome ne mogu biti ravnopravni u slobodnom tržištu u svetu jer kod njih u zemlji to nije slučaj...ajd zdravo

sima

pre 10 meseci

s obzirom da su automobili 60% skuplji nego pre par godina, buo bi red da padnu cene automobila.

korsa, clio, polo itd su sada 18 hiljada evra, a pre par godina su bili 12. klasa vise je tolko kostala. astra, megan, golf itd.

sima

pre 10 meseci

Los Angeles, 25. januar 2024 21:39
Sva sreća pa u SAD-u nema štamparije novca i pomoći propalim bankama.
Oh wait... ;)
(komentator x, 26. januar 2024 08:27)

pa banke nama pomazu prvo. ako se one ne pomognu kako mislis da prezivimo svi?

Rajko

pre 10 meseci

Kina jeste krenula sa visokim tehnologijama, ali su dosta toga uradili zahvaljujući krađi i šprijuniranju. Sad polako ostaju na ledini, izolovani, i neće imati od koga da kradu.
Oni najpametniji će gledati da odu iz Kine, pa je pitanje KO će tamo da ostane da radi na novim tehnologijama, novim rešenjima, itd.
Videli smo kako je završila SFRJ posle 1980. godine, tako će biti i sa Kinom ako "partija" ne pusti ekonomiju i obrazovanje da funkcionišu bez kontrole politike.
(Veliki brat, 25. januar 2024 23:25)

A zapad dusa jedna mila, posle drugo sv. rata odveo sve inznjere i naucnike iz Nemacke da rade za njihovu vojnu industriju, to nije kradja?

Srle

pre 10 meseci

U prevodu dragi kupci prodavali smo vam automobile znatno skuplje i zarađivali znatno više a onda su se pojavili neki Kinezi sa manjim profitnim maržama pa smo mi morali da snižavamo cene čak 3 puta u godini da bi opstali. I sa tako sniženim cenama ne samo da smo opstali nego i dalje zarađujemo i imamo profit, još samo ako bi mogle i države da se uključe i spreče zakonom bezobrazne kineze da vam nude jeftinije ono što vam mi prodajemo skupo pa da nastavimo na miru da se igramo preduzetnika.

Goxy

pre 10 meseci

Ali jadna Evropa...Američki i kineski brendovi snižavaju cene, a energenta za EU proizvodnju otišli gore...mnogo su pametnih poteza vukli Evropljani u zadnjih par godina, pa sad ubiraju plodove...
(Čačanin, 26. januar 2024 08:18)

Ono što ispred podruma pića ne pričaju je da su cene energenata u EU nikad niže. Malo više od 2018 ali ako ukalkulišeš inflaciju nikad niže u istoriji. Kad ovo saznaju opaliće jedan veliki reset sa kilo vodke pa ponovo istu priču pričati sutra.

Takođe si u pravu da se EU upucala u noge ruke i nos. Malo šta su promašili kada su pucali. Zato sada ubiraju plodove da im šaljemo našu decu. Ne ne šaljemo našu decu u Rusiju ili Kinu gde je nezaposlenost ladih do 30 god 25% po zvaničnoj statistici ili 40% kako se predpostavlja.

Sve si u pravu kao i uvek. Zato decu ili prijatelje kontaktiraš samo preko Viber-a.

Zoran

pre 10 meseci

Sta je sa slobodnim trzistem, konkurencija? TO samo vazi kad vi diktirate uslove? Jasno je meni da ce se ovo zavrsiti podelom sveta na istok i zapad. Zapad mora da se sankcijama i carinama brani.

Los Angeles

pre 10 meseci

@los Angeles
Non stop troluješ ovde sa su srbi rusofili, kinezofili itd itd.
Na stvari gledaš crno belo.
Činjenica da je na testovima kineski električni automobil čak i pretekao Teslu u klasi.
I bolja cena, i veći "dovoz".
Ne zanima me uopšte ko pravi, nego šta nudi i za koje pare.
Ako mi se svidi, kupiću.
Moje pare, moj izbor.
Baš me briga Ameriku, ili za Kinu, ili za Rusiju.
(Leopold, 26. januar 2024 00:13)

Pa ko ti brani.

Eno idi pa pričaj sa voljenim rusima, oni imaju iz prve ruke sada masovno iskustvo sa kineskim vozilima od kako su dobili sankcije. Na internetu koliko hoćete njihovih reportaža o tome.

I nisi ti mali Srbin bez auto industrije bitan u toj priči niti si meta velikoj Kini. Njihova meta su države sa svojom autoindustrijom i svojim proizvodjačima. Njih pokušavaju da unište dampingom i subvencijama komunističke partije Kine radi geopolitičke dominacije.

I nego šta ste nego rusofili i kinezofili. Kao da ste narod srednje Azije, a ne Evropski narod u sred Evrope is tolikom istorijom saradnje sa velikim silama zapadne Evrope. Ali vi ste zaboravili svoju istoriju, i prihvatili ovu serviranu vam iz Moskve.

A sad gledaj kako veliki igrači rešavaju taj problem i kažu bye bye Kini.

Čačanin

pre 10 meseci

Ali jadna Evropa...Američki i kineski brendovi snižavaju cene, a energenta za EU proizvodnju otišli gore...mnogo su pametnih poteza vukli Evropljani u zadnjih par godina, pa sad ubiraju plodove...

Milos

pre 10 meseci

@Los Angeles - proizvodnja se uvijek seli tamo gdje je radna snaga jevtina a ekološki propisi ne postoje. Trenutno su to Malezija, Vijetnam, Bangladeš i malim dijelom Meksiko.
Amerika ne vraća "masovno" proizvodnju nazad kući, još uvijek traje proces deindustrijalizacije SAD. Dokaze je lako pronaći, samo ako se želi. Ljudi u SAD pišu doktorate na tu temu.

Broj patenata je danas daleko najveći u Kini:

Applicants based in China filed around 1.58 million patent applications in 2022, covering both domestic and foreign jurisdictions. China was followed by the US (505,539), Japan (405,361), the Republic of Korea (272,315) and Germany (155,896).

Na žalost, u tvom postu nema niti trunka činjenica niti istine.

Halo Bing

pre 10 meseci

Стрелац, 25. januar 2024 23:04)
Prvi put čujem da je Toyota radila na razvoju motora na vodonik. Ako misliš na Toyotu Mirai, to je i dalje EV, pokreću ga elektromotori koji struju dobijaju od vodoničnih gorivnih ćelija. Postoje i pravi vodonični motori koji konstrukcijski liče na SUS motore ali njih trenutno razvijaju uglavnom neke manje firme. Ovaj prvi metod je skup zbog retkih metala koji se koriste u gorivnoj ćeliji, drugi zbog cene izrade motora koji takođe mora da bude izgrađen od najkvalitetnijih materijala. Plus problemi sa skladištenjem vodonika i na kraju trenutno najveći problem vodonika je njegova proizvođačka cena koja je bar osam puta veća od benzina. Teorijski vodonik je super, ali trenutno je nafta praktično džabe.

Rob Sinji

pre 10 meseci

60 000 za tranzistor na točkovima koji ne može nikuda po jačem mrazu ? I sad su fini pa skidaju cenu . Kao kad vidiš na prodavnici - popust 80 % navali narode .
U komentarima je očigledno da istina boli. Teško je pomiriti se sa tim da si brend platio 50 % više a dobio si kršinu. Isto važi i za većinu novih vozila na zapadu. Prosečan SUS motor koji je pre 40 godina prelazio milion km bez generalke sada ima resurs od 250 000 km . Sad kad kupiš Nemačkog polovnjaka za 10 000 uz veliki servis radiš i generalku.
Pohlepa je ubila zapad i dovela ga tu gde je. Uzalud se koprcaju. Nema više tolikih budala na ovome svetu. Opametili se taman toliko da koncept mora da se menja.

Los Angeles

pre 10 meseci

@Los Angeles - proizvodnja se uvijek seli tamo gdje je radna snaga jevtina a ekološki propisi ne postoje. Trenutno su to Malezija, Vijetnam, Bangladeš i malim dijelom Meksiko.
Amerika ne vraća "masovno" proizvodnju nazad kući, još uvijek traje proces deindustrijalizacije SAD. Dokaze je lako pronaći, samo ako se želi. Ljudi u SAD pišu doktorate na tu temu.

Broj patenata je danas daleko najveći u Kini:

Applicants based in China filed around 1.58 million patent applications in 2022, covering both domestic and foreign jurisdictions. China was followed by the US (505,539), Japan (405,361), the Republic of Korea (272,315) and Germany (155,896).

Na žalost, u tvom postu nema niti trunka činjenica niti istine.
(Milos, 26. januar 2024 08:09)

Da je to tako, ja ne bi imao ovoliko posla na projektovanju fabrika čipova, poluprovodnika po USA.

Doktorati su pisani pre Kovida. Zato i jesu već zastareli.

Čitava politika USA u poslednjih 5 godina se zasniva za povratak proizvodnje nazad. A firme koje imaju proizvodnju u Kini (Apple, Tesla npr) masovno odlaze iz Kine. Foxconn koji pravi Apple masovno odlazi iz Kine. Tesla ugovara fabriku u Indiji, mada se šuška i o Maleziji.

I pored toga, Kina će ostati veliki proizvodjač, ali neće dominirati svetom kao do sada. Zato čitav svet tamo i registruje patente, jer u Kini patent ne važi ako je registrovan van Kine. To ne znači da je know-how i R&D iz Kine, nego da je registrovan izmedju ostalog i u njihovoj agenciji za patente.

Još uvek čekamo neki tehnološki proboj iz Kine. Nema ga još uvek. Sve što su uradili je mass scaling tudjih ideja. Japan ima više pravih tehnoloških inovacija nego Kina.

Radovan

pre 10 meseci

Niko ne gleda svoj interes već da komšiji crkne krava, odnosno da uništi konkurenta. Da gledaju svoj interes, ne bi bilo ratova, odnosno opljačkaj ga i ubi ga.
Nakon 2.Svetskog rata zbog pobede Rusije, na Zapadu je narodu uvedeno:
-veći pristup hrani
-veći pristup zdravstvu
-veći pristup obrazovanju

Posle propasti konkurenta 1991 SSSR, sada gledamo gašenje "luksuzno osvetljenog Zapadnog izloga". Sadašnji rat protiv Rusije je samo pozorišna predstava da se OPRAVDA ukidanje "države blagostanja za narode EU".

Kada je narod na prvim slobodnim izborima u Španiji 1931. glasao za socijalizam i uveo Drugu špansku republiku, sve demokratske zemlje EU su je napale:Engleska,Francuska,Nemačka,Italija,a ostali su tajno pomagali.

Sve auto-industrije su državni projekti, za potrebe transporta i rata.
Na primer, Japan, Francuska im je stvorila auto-industriju, a GENERAL MOTORS vojnu industriju, pre 1.Svetskog rata za rat protiv Rusije i Kine. Isto je i danas.

Gagi

pre 10 meseci

Nije bilo tako davno, kada je taj isti Mask komentarisao taj isti BYD i izrugivao se njihovim električnim automobilima, a evo danas upravo taj BYD "šije" Maskovu "Teslu", a nije jedina kineska kompanija koja im odvlači kupce... mnogo kupaca. To ne može, a da ne raduje. Zdrava konkurencija - da je nema, "Tesla" bi i dalje šamarali sa cenama.

amerikanac

pre 10 meseci

Sasvim je jasno da Kina preuzima primat to i Amerikanci znaju. Trude se iz sve snage da odgode neminovno ali ni to nece moci dugo da traje. Ovi sto pricaju kako kinezi sve kradu nek dodju ovde u Silikonsku dolinu. 80% inzenjera (softver i hardver) su iz Azije, Epl bi bez kineza momentalno propao. A to da ce da zatvore zapadna trzista za kinesku robu mogu da probaju. Kina daleko vece trziste i od EU i od SAD. Tesla i Epl prodaju daleko vise proizvoda u Kini nego ovde u SAD. Imaju i proizvodnju i trziste, zapad ne moze s time da se bori.

Boža B.

pre 10 meseci

Kad se kinez pokvari nema bojazni to niko nezna da popravi i baca se, stoga ozbiljni proizvođači nema od čega da strahuju, njihova vozila imaju i garanciju i sevisnu podršku, ja bih pre uveo da nemogu da se prodaju ako nemaju ovlašćenje servise i zagarantovano snabdevanje delovima najmanje 6 godina po prestanku proizvodnje postojećeg modela., i to ne samo za vozila , nego za sve iz kine., uopšte uvoza.!

Dart

pre 10 meseci

Kasne vam vesti jedno 3-5 godina minimum. Kina je bila i ostala copy paste ekonomija. Pravi R&D se dešava na zapadu tamo gde postoji atmosfera za to, otvorenost za najvece talente sveta, i istorija inovacija.

Stvar je kulture i organizacije, a ne samo resursa ili jeftine radne snage.
(Los Angeles, 25. januar 2024 23:58)
………

@Dart: ništa to oni ne kapiraju. Džabe ih “krstiš”. Sirotinja ostaje sirotinja…

Dart

pre 10 meseci

Kina radi klasičan damping cena kako bi uništili automobilsku industriju ostatka sveta. Jedno je kad imas tržišnu konkurenciju, ali drugo je kada iza kineskih proizvodjača stoji komunistička država koja dotira i daje sirovine skoro besplatno zarad geopolitičkih ciljeva.
(Los Angeles, 25. januar 2024 21:39)
………

Ovo je u potpunosti tačno i predstavlja glavni razlog spora izmedju Kine i Zapada. Privatne kineske kompanije sufinansirane od strane kineske države izlaze na otvoreno tržište sa dampingom cena kao nelojalna konkurencija. Slična stvar se svojevremeno desila sa solarnim panelima iz Kine. Iz tih razloga su SAD i EU su uvele i uvode različite sankcije ili takse na uvoz kineskih automobila. Nema tu mnogo pameti, stvar je očigledna.

Slavko

pre 10 meseci

Ako uvezeni kinez košta 17-18 hiljada eura, a domaći Renault/volkswagen/fiat 35 hiljada eura, a performanse iste ili slične, šta opravdava ovu razliku u ceni? Radnik i njegova plata učestvuju oko 2-2,5% u trošku za pravljenje jednog prosečnog automobila i u Evropi i u kini, tako da četiri puta veća evropska plata definitivno nije uzrok ove drastične razlike u ceni. Energetski trošak, to jest potrošena struja i gas za pravljenje automobila, učestvuju takodje oko 2% u ceni automobila u evropi. Gas i struja su trostruko jeftiniji u kini, tako da jedino tu je cena opravdano hiljadu eura niza za kineza. Šta je uzrok tolike razlike u logistici i efikasnosti u korist Kine? Taj kineski automobil je još transportovan 10 hiljada kilometara u evropu/ameriku, te je na njega uvozna carina 30%, te je opet 30-50% jeftiniji od evropskog automobila.
(torem, 25. januar 2024 21:03)


Sve ste lepo rekli, a odgovor je u tome sto je zapadni ekonomski sistem maksimalno parazitski i korumpiran, sto je moglo da funkcionise dok su direktno kontrolisali svu medjunarodnu trgovinu. Ipak, oni protiv svoje pohlepe ne mogu jer je to temelj njihove civilizacije, ali i ne zele, zato im cak i strateske stvari, kao sto je naoruzanje, kostaju desetostruko u odnosu na konkutente.

zapadnjak

pre 10 meseci

Kinezi imaju proizvod, tu je problem. Naucili su logistiku masovne proizvodnje, napravili odlican proizvod i mogu da ga proizvedu jeftinije od konkurencije. To je to. Ako se Mask brine koji ima sve to sem jeftinije proizvodnje, kakvu buducnost imaju ostali koji to nemaju? Boing i Erbas su uzivali sve pogodnosti drzavne pomoci, drzavnog lobiranja i politickih pritisaka i stvorili svetski monopol. Kina koristi isto orudje koje Zapad koristi decenijama.

Petar

pre 10 meseci

@dzigi
Ne, niko njima ne brani da proizvedu 5G chip, ali ne na masinama za litografiju koji su americka svojina.Dakle ne mogu da proizvode chipove u TSMC jer oni koriste americku tehnologiju(holandjani proizvode masine za litografiju)Ali vec sa SMIC(kineski proizvodjac cipova)rade na proizvodnji 5G chipa.I razlog je sto bi Huawei sveukupno postao globalno dominantan, jer su proizvodili sve od mobilnih terminala do telekom i mrezne opreme.

Vranje

pre 10 meseci

Los Angeles, 25. januar 2024 23:58

Druže iz El Eja, da ti ukratko objasnim: Mask je ovo SADA izjavio, tako da sto se kasnjenja od 3-5 godina tice, ti kasnis, najmanje toliko, pozdrav.

Leopold

pre 10 meseci

@los Angeles
Non stop troluješ ovde sa su srbi rusofili, kinezofili itd itd.
Na stvari gledaš crno belo.
Činjenica da je na testovima kineski električni automobil čak i pretekao Teslu u klasi.
I bolja cena, i veći "dovoz".
Ne zanima me uopšte ko pravi, nego šta nudi i za koje pare.
Ako mi se svidi, kupiću.
Moje pare, moj izbor.
Baš me briga Ameriku, ili za Kinu, ili za Rusiju.

želje i čestitke

pre 10 meseci

jel može ovako,USA i EU da uvedu zakon da svako mora da kupi barem 1 tvoj automobil
naravno, svi ostali da se zabranena 400god

moze li makse?

Petar

pre 10 meseci

@veliki brat, ti stvarno verujes u to sto pises?Kinezi jesu počeli kopiranjem, ali njihova npr telekom/mrezna oprema je postala bolja nego zapadna.U 5G tehnologiji su bili najjaci, ali kad je izasla zabrana da svoje chipove proizvode u TSMC, onda su ih blokirali.Dakle cip je njihov dizajn, to rade i AMD, Qualcomm, nVidia, Apple i TSMC proizvodi za sve njih.Kina je ozbiljan konkurent i nije cudno sto su iskolacili oci na njih i jedni i drugi, demokrate i republikanci.Glavne vesti su sad kada kinezi proizvedu chip u sopstvenim fabrikama.Krajem prosle godine rekli su da su uradili chip u 7nm, sto je samo 5 godina tehnoloski zaostatak u odnosu na postojecih 3,4nm.Brine ih izrada chipova za vojsku.

Veliki brat

pre 10 meseci

Kako funkcioniše kinska ekonomija pokazuje činjenica da njihova železnica ima trenutno dug od preko 900 milijardi dolara.

Sa druge strane, japanci grade brze pruge samo na linijama koje su isplative, tj. gde postoji veliki broj putnika, a mnoge linije su čak ustupljene privatnim kompanijama.
Sa druge strane, u Kini postoje brze pruge na kojima imate samo po par vozova dnevno, nisu sve linije iskorišćene kao pruga Peking-Šangaj ili još nekoliko linija, koje su jedine profitabilne.
Takođe, Kina je praktično prestala da održava pruge za standardne brzine, koje mogu koristiti i teretni vozovi, pa su došli u situaciju da ugalj za termoelektrane transportuju kamionima, zato što su gradili samo brze pruge kojima se ne mogu kretati teretni vozovi.

I nije to jedini njihovom promašaj, ima ih na stotine, a proizvodnja u Kini već nekoliko godina pada, dosta firmi se seli u Vijetnam i druge zemlje, posebno zbog političkih pritisaka u vezi Tajvana, pa su se i mnoge tajvanske kompanije povukle.

Kina jeste krenula sa visokim tehnologijama, ali su dosta toga uradili zahvaljujući krađi i šprijuniranju. Sad polako ostaju na ledini, izolovani, i neće imati od koga da kradu.
Oni najpametniji će gledati da odu iz Kine, pa je pitanje KO će tamo da ostane da radi na novim tehnologijama, novim rešenjima, itd.
Videli smo kako je završila SFRJ posle 1980. godine, tako će biti i sa Kinom ako "partija" ne pusti ekonomiju i obrazovanje da funkcionišu bez kontrole politike.

Djorke

pre 10 meseci

Svi stite svoju industriju.

Pre par godina se potkacili usa i eu oko Airbusa i Boinga, i poceli jedni druge da optuzuju za protekcionizam. USA zapretila EU jer su ovi odobrili par milijardi da poguraju Airbus, pa kao “subvencionisete” konkurenta Boingu. A onda njima EU vratila jer ameri nisu zvanicno podrzavali Boing, nego su nabavljali od njega stvari po nenormalnim cenama. Bilo nesto da je vojska placala 70 dolara obicne srafove po komadu preko Boinga, ne neke posebne za avione, nego obicne. Bila buka par dana pa se smirili jer su ipak saveznici.

Kina nije saveznik, vec konkurent tako da nece pustiti to tako lako.

teorija zamere

pre 10 meseci

Ako su Kinezi danas i losiji, bice za 5g prvi.Setite se Huawei.Kada se videlo da ce biti broj 1, krenula je zabrana
(Petar, 25. januar 2024 20:50)

Kina za 5G mrezu koristi Ericson i Nokiu a huawei nema ni 20% ucesca tamo.


Ako neko nudi jeftiniju robu valjda bi to trebalo da bude dobro za masu.
(yyz, 25. januar 2024 21:00)

Da ali je i "kvalitet" jeftiniji bez servisnih mreza.


Ali mi smo srbi... veci kinezi od kineza, sve znamo bolje. prodali bi se za saku pirinca ko i kinezi koji nas pumpaju svojim marketingom

Los Angeles

pre 10 meseci

Amerika je sama sebe unistila. Sada je to tesko vratiti jer je kina razvila i obrazovanje i trziste.

Sad je jedino prestalo da se vidi koliko duboko i kom brzinom ce amerika padati.
(avaks, 25. januar 2024 22:36)

Da je to tako, čitav svet bi sa proizvodnjom trčao danas u Kinu, a ne van Kine. A Amerika bi gradila proizvodnju po ostalim državama sveta, a ne da je vraćaju masovno nazad u USA ili na sever Meksika kao što već rade godinama.

Kasne vam vesti jedno 3-5 godina minimum. Kina je bila i ostala copy paste ekonomija. Pravi R&D se dešava na zapadu tamo gde postoji atmosfera za to, otvorenost za najvece talente sveta, i istorija inovacija.

Stvar je kulture i organizacije, a ne samo resursa ili jeftine radne snage.

Стрелац

pre 10 meseci

ЕВ су прошлост, све озбиљне аутомобилске компаније раде на развоју мотора на водоник, где је Тојота лидер. За сада.

Los Angeles

pre 10 meseci

Aha,eno kolko hoćeš kineskih nosača aviona oko SAD,traže sukob...
Čoveče da li si normalan ti?
Ja razumem da navijas za one koji su ti draži al da trunku poštenja nemaš to ne mogu razumeti.
(isto, 25. januar 2024 22:10)

Poštenja? Šta je nepošteno u podržavanju slobodnog izbora Tajvana, Filipina, Vijetnama, Tajlanda, Ukrajine?

Da nije pošteno možda da se da sve jačem?

Srbija je poražena, ali nije naterana protiv svoje volje u NATO, zar ne. Šta je tu nepošteno?

Izem ti vašu logiku gde je važnije nahraniti ego autokratskih staraca nego demokratska volja miliona ljudi da odlučuju da žive kako sami hoće.

Billy

pre 10 meseci

Zapadni svet krao, manipulisao, ugnjetavao, kolonizovao ostatak sveta zadnjih ca 2 hiljade godina.
Al evo polako dolazi kraj…ničija nije gorela do zore.

Norway

pre 10 meseci

Kineze ako zabrane ugasili su. Jer ce ih onda pokupovati sve a vec su krenuli zestoko. Volvo, MG, 35% Mercedes, uleteli 700 milki u VW grupaciju. Od kine kupiju baterije Toyota, Ford, Peugeot, Opel, sada VW i Audi. Tako da su se Kitajci za ovo debelo spremali. Lepo kaze Mladen Alvirovic 15 godina su cekali i dosli na svoj teren ili ti elektricna vozila. U norveskoj preko 60% autobusa su BYD ili ti Kineski. Svaki treci el auto kineski. Tesla je pocela da gubi bitku sa kinezima na najvecem evropskom trzistu za El auta tj. U Norveskoj.

Marko

pre 10 meseci

Nikad se niko nikada nije plasio jedne zemlje kao sto se Amerika i njene korporacije plase Kine... Kina je velika sila samo je volwsvagen angazovao preko 2 hiljade kineskih inzinjera, game over Amerika samo ratom moze zaustaviti najvecu industrijsku silu svih vremena!!!

dzigi

pre 10 meseci

Setite se Huawei.Kada se videlo da ce biti broj 1, krenula je zabrana jer to su jedino i mogli da urade.Imali su sve in house - on je zabranjen zbog tehnologije 5G čipova, a ne zato što bi bio broj 1.

Zoran

pre 10 meseci

Kina radi klasičan damping cena kako bi uništili automobilsku industriju ostatka sveta. Jedno je kad imas tržišnu konkurenciju, ali drugo je kada iza kineskih proizvodjača stoji komunistička država koja dotira i daje sirovine skoro besplatno zarad geopolitičkih ciljeva.

Trajaće ovako još par godina dok USA na primer ne izgradi svoje kapacitete za proizvodnju baterija. Na čemu uveliko već i rade, zato Kinu i svrbi da krene odmah u sukob.
(Los Angeles, 25. januar 2024 21:39)


KAKVE VEZE IMA DRZAVA AMERIKA SA PRIVATNOM KAPITALOM POJEDINACA, AJ NE LUPETAJ, KINEZI RADE DOBRO I SAMO NEKA RADE BICE ZA 10AK GODINA KVALITETNIJI OD BILONKOG DRUGOG PROIZVODJACA.

laki

pre 10 meseci

Pa budite konkurentni, to su vase mantre, sta bi sad. Radna snaga cini ni 3% ajde neka je i 5% ali zasto su duplo skuplji..
mozda je tajna u menadzmentu i "neradnom" delu kompanija, halavi zaradjuju godisnje kao 10000 radnika a i vise..

isto

pre 10 meseci

Kina radi klasičan damping cena kako bi uništili automobilsku industriju ostatka sveta. Jedno je kad imas tržišnu konkurenciju, ali drugo je kada iza kineskih proizvodjača stoji komunistička država koja dotira i daje sirovine skoro besplatno zarad geopolitičkih ciljeva.

Trajaće ovako još par godina dok USA na primer ne izgradi svoje kapacitete za proizvodnju baterija. Na čemu uveliko već i rade, zato Kinu i svrbi da krene odmah u sukob.
(Los Angeles, 25. januar 2024 21:39)

Aha,eno kolko hoćeš kineskih nosača aviona oko SAD,traže sukob...
Čoveče da li si normalan ti?
Ja razumem da navijas za one koji su ti draži al da trunku poštenja nemaš to ne mogu razumeti.

avaks

pre 10 meseci

Trajaće ovako još par godina dok USA na primer ne izgradi svoje kapacitete za proizvodnju baterija. Na čemu uveliko već i rade, zato Kinu i svrbi da krene odmah u sukob.
(Los Angeles, 25. januar 2024 21:39)

Dosao si u drzavu za koju nisi svestan kakva je.

Tridesetih je amerika nacionalizovala svo zlato u posedu sopstvenih gradjana. Garantovali su fiksni odnos dolar zlato. Posle su prepolovili taj odnos. To prakticno znaci da su ukrali pola zlata.

Nakon toga su ukinuli hlazni standard i time prakticno opljackali svo zlato.

Da nije u pitanju pljacka, pri ukidanju zlatnog standarda vratili bi nacionalizovano zlato naslednicima.

Iz Amerike se zalite na Kinu? Pa vi ste im otvorili prostor da ojacaju i jos ste ih ismevali. Oni su gledali ismevanje i radili i sada su mnocniji od vas.

Pre 50 godina su proizvodili cetkice za zube i igracke od bambusa. Danas su tehnoloska i industrijska supersila kakvu ljudska civilizacija nije videla.

To su postali jer im je amerika otvorila trziste, navodno da ih udalji od sssr ali su u medjivremenu bogati amerikanci odlucili da im je isplativije placati radnike u kini i dovoziti robu u ameriku. Robu koju placaju kroz razne manipulacije dolarom.

Sada Kinezi nisu posteni? Nece biti da to ima veze sa komunizmom. Kini je prostor otvorila bogata americka burzoazija.

Zbog sopstvene pohlepe omogucili su Kini da u 50 godina od pladticnoh igracaka dodju do najkomplikovanijih proizvoda.

Amerika je sama sebe unistila. Sada je to tesko vratiti jer je kina razvila i obrazovanje i trziste.

Sad je jedino prestalo da se vidi koliko duboko i kom brzinom ce amerika padati.

Oblak u Bermudama

pre 10 meseci

Oh, zaboga šta se dogodilo sa slobodnim tržištem?!? Dok isto radi za zapad onda ga uvode i ratom ako treba, kada odgovara nekom drugom, kao sada Kini onda kme, kme...

dzigi

pre 10 meseci

Kakve sad zabrane, šta je sa slobodnim tržištem, razvijanjem konkurencije, demokratijom, kapitalizmom? Kad je džep u frci, onda ništa više ne važi.

Los Angeles

pre 10 meseci

Kina radi klasičan damping cena kako bi uništili automobilsku industriju ostatka sveta. Jedno je kad imas tržišnu konkurenciju, ali drugo je kada iza kineskih proizvodjača stoji komunistička država koja dotira i daje sirovine skoro besplatno zarad geopolitičkih ciljeva.

Trajaće ovako još par godina dok USA na primer ne izgradi svoje kapacitete za proizvodnju baterija. Na čemu uveliko već i rade, zato Kinu i svrbi da krene odmah u sukob.

miksx

pre 10 meseci

Eu je daleko o toga da je spremna za EV punjaca na ulicama nema u dovoljnim kolicinama mahom su 7.5kw sto dodje oko 8h sati punjenja a na nekoliko ulica ima 1 punjac...

torem

pre 10 meseci

Ako uvezeni kinez košta 17-18 hiljada eura, a domaći Renault/volkswagen/fiat 35 hiljada eura, a performanse iste ili slične, šta opravdava ovu razliku u ceni? Radnik i njegova plata učestvuju oko 2-2,5% u trošku za pravljenje jednog prosečnog automobila i u Evropi i u kini, tako da četiri puta veća evropska plata definitivno nije uzrok ove drastične razlike u ceni. Energetski trošak, to jest potrošena struja i gas za pravljenje automobila, učestvuju takodje oko 2% u ceni automobila u evropi. Gas i struja su trostruko jeftiniji u kini, tako da jedino tu je cena opravdano hiljadu eura niza za kineza. Šta je uzrok tolike razlike u logistici i efikasnosti u korist Kine? Taj kineski automobil je još transportovan 10 hiljada kilometara u evropu/ameriku, te je na njega uvozna carina 30%, te je opet 30-50% jeftiniji od evropskog automobila.

yyz

pre 10 meseci

To se zove open market? Ako neko nudi jeftiniju robu valjda bi to trebalo da bude dobro za masu. Pa ne moze da se bira šta donosi liberalna ekonomija kako je kome drago.

Saki

pre 10 meseci

A sta je sa trzisnom ekonomijom i slobodnom trgovinom? Dok je Amerika diktirala pravila sve je bilo "slobodno i demokratski", a sada kad ih Kina dere, zabranjuj?!!!?

Aleksandar 123

pre 10 meseci

Ako se nastavi trend elektrifikacije evropski proizvođači nemaju šanse da opstanu. Nemaju dovoljno resursa, a građani Evrope su razmaženi suviše da bi dozvolili prljavu tehnologiju kod sebe kući. I to će biti veliki problem...

Petar

pre 10 meseci

Musk je uz republikance iz sopstvenog interesa, mada ruku na srce ne mozes biti uz ovakve demokrate.I on zna da Kinezi mogu sve napraviti i da imaju i znanje i prirodne resurse.Ako su Kinezi danas i losiji, bice za 5g prvi.Setite se Huawei.Kada se videlo da ce biti broj 1, krenula je zabrana jer to su jedino i mogli da urade.Imali su sve in house.

Oblak u Bermudama

pre 10 meseci

Oh, zaboga šta se dogodilo sa slobodnim tržištem?!? Dok isto radi za zapad onda ga uvode i ratom ako treba, kada odgovara nekom drugom, kao sada Kini onda kme, kme...

Saki

pre 10 meseci

A sta je sa trzisnom ekonomijom i slobodnom trgovinom? Dok je Amerika diktirala pravila sve je bilo "slobodno i demokratski", a sada kad ih Kina dere, zabranjuj?!!!?

dzigi

pre 10 meseci

Kakve sad zabrane, šta je sa slobodnim tržištem, razvijanjem konkurencije, demokratijom, kapitalizmom? Kad je džep u frci, onda ništa više ne važi.

torem

pre 10 meseci

Ako uvezeni kinez košta 17-18 hiljada eura, a domaći Renault/volkswagen/fiat 35 hiljada eura, a performanse iste ili slične, šta opravdava ovu razliku u ceni? Radnik i njegova plata učestvuju oko 2-2,5% u trošku za pravljenje jednog prosečnog automobila i u Evropi i u kini, tako da četiri puta veća evropska plata definitivno nije uzrok ove drastične razlike u ceni. Energetski trošak, to jest potrošena struja i gas za pravljenje automobila, učestvuju takodje oko 2% u ceni automobila u evropi. Gas i struja su trostruko jeftiniji u kini, tako da jedino tu je cena opravdano hiljadu eura niza za kineza. Šta je uzrok tolike razlike u logistici i efikasnosti u korist Kine? Taj kineski automobil je još transportovan 10 hiljada kilometara u evropu/ameriku, te je na njega uvozna carina 30%, te je opet 30-50% jeftiniji od evropskog automobila.

Aleksandar 123

pre 10 meseci

Ako se nastavi trend elektrifikacije evropski proizvođači nemaju šanse da opstanu. Nemaju dovoljno resursa, a građani Evrope su razmaženi suviše da bi dozvolili prljavu tehnologiju kod sebe kući. I to će biti veliki problem...

Petar

pre 10 meseci

Musk je uz republikance iz sopstvenog interesa, mada ruku na srce ne mozes biti uz ovakve demokrate.I on zna da Kinezi mogu sve napraviti i da imaju i znanje i prirodne resurse.Ako su Kinezi danas i losiji, bice za 5g prvi.Setite se Huawei.Kada se videlo da ce biti broj 1, krenula je zabrana jer to su jedino i mogli da urade.Imali su sve in house.

avaks

pre 10 meseci

Trajaće ovako još par godina dok USA na primer ne izgradi svoje kapacitete za proizvodnju baterija. Na čemu uveliko već i rade, zato Kinu i svrbi da krene odmah u sukob.
(Los Angeles, 25. januar 2024 21:39)

Dosao si u drzavu za koju nisi svestan kakva je.

Tridesetih je amerika nacionalizovala svo zlato u posedu sopstvenih gradjana. Garantovali su fiksni odnos dolar zlato. Posle su prepolovili taj odnos. To prakticno znaci da su ukrali pola zlata.

Nakon toga su ukinuli hlazni standard i time prakticno opljackali svo zlato.

Da nije u pitanju pljacka, pri ukidanju zlatnog standarda vratili bi nacionalizovano zlato naslednicima.

Iz Amerike se zalite na Kinu? Pa vi ste im otvorili prostor da ojacaju i jos ste ih ismevali. Oni su gledali ismevanje i radili i sada su mnocniji od vas.

Pre 50 godina su proizvodili cetkice za zube i igracke od bambusa. Danas su tehnoloska i industrijska supersila kakvu ljudska civilizacija nije videla.

To su postali jer im je amerika otvorila trziste, navodno da ih udalji od sssr ali su u medjivremenu bogati amerikanci odlucili da im je isplativije placati radnike u kini i dovoziti robu u ameriku. Robu koju placaju kroz razne manipulacije dolarom.

Sada Kinezi nisu posteni? Nece biti da to ima veze sa komunizmom. Kini je prostor otvorila bogata americka burzoazija.

Zbog sopstvene pohlepe omogucili su Kini da u 50 godina od pladticnoh igracaka dodju do najkomplikovanijih proizvoda.

Amerika je sama sebe unistila. Sada je to tesko vratiti jer je kina razvila i obrazovanje i trziste.

Sad je jedino prestalo da se vidi koliko duboko i kom brzinom ce amerika padati.

yyz

pre 10 meseci

To se zove open market? Ako neko nudi jeftiniju robu valjda bi to trebalo da bude dobro za masu. Pa ne moze da se bira šta donosi liberalna ekonomija kako je kome drago.

isto

pre 10 meseci

Kina radi klasičan damping cena kako bi uništili automobilsku industriju ostatka sveta. Jedno je kad imas tržišnu konkurenciju, ali drugo je kada iza kineskih proizvodjača stoji komunistička država koja dotira i daje sirovine skoro besplatno zarad geopolitičkih ciljeva.

Trajaće ovako još par godina dok USA na primer ne izgradi svoje kapacitete za proizvodnju baterija. Na čemu uveliko već i rade, zato Kinu i svrbi da krene odmah u sukob.
(Los Angeles, 25. januar 2024 21:39)

Aha,eno kolko hoćeš kineskih nosača aviona oko SAD,traže sukob...
Čoveče da li si normalan ti?
Ja razumem da navijas za one koji su ti draži al da trunku poštenja nemaš to ne mogu razumeti.

Billy

pre 10 meseci

Zapadni svet krao, manipulisao, ugnjetavao, kolonizovao ostatak sveta zadnjih ca 2 hiljade godina.
Al evo polako dolazi kraj…ničija nije gorela do zore.

laki

pre 10 meseci

Pa budite konkurentni, to su vase mantre, sta bi sad. Radna snaga cini ni 3% ajde neka je i 5% ali zasto su duplo skuplji..
mozda je tajna u menadzmentu i "neradnom" delu kompanija, halavi zaradjuju godisnje kao 10000 radnika a i vise..

Norway

pre 10 meseci

Kineze ako zabrane ugasili su. Jer ce ih onda pokupovati sve a vec su krenuli zestoko. Volvo, MG, 35% Mercedes, uleteli 700 milki u VW grupaciju. Od kine kupiju baterije Toyota, Ford, Peugeot, Opel, sada VW i Audi. Tako da su se Kitajci za ovo debelo spremali. Lepo kaze Mladen Alvirovic 15 godina su cekali i dosli na svoj teren ili ti elektricna vozila. U norveskoj preko 60% autobusa su BYD ili ti Kineski. Svaki treci el auto kineski. Tesla je pocela da gubi bitku sa kinezima na najvecem evropskom trzistu za El auta tj. U Norveskoj.

Zoran

pre 10 meseci

Kina radi klasičan damping cena kako bi uništili automobilsku industriju ostatka sveta. Jedno je kad imas tržišnu konkurenciju, ali drugo je kada iza kineskih proizvodjača stoji komunistička država koja dotira i daje sirovine skoro besplatno zarad geopolitičkih ciljeva.

Trajaće ovako još par godina dok USA na primer ne izgradi svoje kapacitete za proizvodnju baterija. Na čemu uveliko već i rade, zato Kinu i svrbi da krene odmah u sukob.
(Los Angeles, 25. januar 2024 21:39)


KAKVE VEZE IMA DRZAVA AMERIKA SA PRIVATNOM KAPITALOM POJEDINACA, AJ NE LUPETAJ, KINEZI RADE DOBRO I SAMO NEKA RADE BICE ZA 10AK GODINA KVALITETNIJI OD BILONKOG DRUGOG PROIZVODJACA.

Marko

pre 10 meseci

Nikad se niko nikada nije plasio jedne zemlje kao sto se Amerika i njene korporacije plase Kine... Kina je velika sila samo je volwsvagen angazovao preko 2 hiljade kineskih inzinjera, game over Amerika samo ratom moze zaustaviti najvecu industrijsku silu svih vremena!!!

Djorke

pre 10 meseci

Svi stite svoju industriju.

Pre par godina se potkacili usa i eu oko Airbusa i Boinga, i poceli jedni druge da optuzuju za protekcionizam. USA zapretila EU jer su ovi odobrili par milijardi da poguraju Airbus, pa kao “subvencionisete” konkurenta Boingu. A onda njima EU vratila jer ameri nisu zvanicno podrzavali Boing, nego su nabavljali od njega stvari po nenormalnim cenama. Bilo nesto da je vojska placala 70 dolara obicne srafove po komadu preko Boinga, ne neke posebne za avione, nego obicne. Bila buka par dana pa se smirili jer su ipak saveznici.

Kina nije saveznik, vec konkurent tako da nece pustiti to tako lako.

dzigi

pre 10 meseci

Setite se Huawei.Kada se videlo da ce biti broj 1, krenula je zabrana jer to su jedino i mogli da urade.Imali su sve in house - on je zabranjen zbog tehnologije 5G čipova, a ne zato što bi bio broj 1.

miksx

pre 10 meseci

Eu je daleko o toga da je spremna za EV punjaca na ulicama nema u dovoljnim kolicinama mahom su 7.5kw sto dodje oko 8h sati punjenja a na nekoliko ulica ima 1 punjac...

zapadnjak

pre 10 meseci

Kinezi imaju proizvod, tu je problem. Naucili su logistiku masovne proizvodnje, napravili odlican proizvod i mogu da ga proizvedu jeftinije od konkurencije. To je to. Ako se Mask brine koji ima sve to sem jeftinije proizvodnje, kakvu buducnost imaju ostali koji to nemaju? Boing i Erbas su uzivali sve pogodnosti drzavne pomoci, drzavnog lobiranja i politickih pritisaka i stvorili svetski monopol. Kina koristi isto orudje koje Zapad koristi decenijama.

Gagi

pre 10 meseci

Nije bilo tako davno, kada je taj isti Mask komentarisao taj isti BYD i izrugivao se njihovim električnim automobilima, a evo danas upravo taj BYD "šije" Maskovu "Teslu", a nije jedina kineska kompanija koja im odvlači kupce... mnogo kupaca. To ne može, a da ne raduje. Zdrava konkurencija - da je nema, "Tesla" bi i dalje šamarali sa cenama.

Leopold

pre 10 meseci

@los Angeles
Non stop troluješ ovde sa su srbi rusofili, kinezofili itd itd.
Na stvari gledaš crno belo.
Činjenica da je na testovima kineski električni automobil čak i pretekao Teslu u klasi.
I bolja cena, i veći "dovoz".
Ne zanima me uopšte ko pravi, nego šta nudi i za koje pare.
Ako mi se svidi, kupiću.
Moje pare, moj izbor.
Baš me briga Ameriku, ili za Kinu, ili za Rusiju.

Radovan

pre 10 meseci

Niko ne gleda svoj interes već da komšiji crkne krava, odnosno da uništi konkurenta. Da gledaju svoj interes, ne bi bilo ratova, odnosno opljačkaj ga i ubi ga.
Nakon 2.Svetskog rata zbog pobede Rusije, na Zapadu je narodu uvedeno:
-veći pristup hrani
-veći pristup zdravstvu
-veći pristup obrazovanju

Posle propasti konkurenta 1991 SSSR, sada gledamo gašenje "luksuzno osvetljenog Zapadnog izloga". Sadašnji rat protiv Rusije je samo pozorišna predstava da se OPRAVDA ukidanje "države blagostanja za narode EU".

Kada je narod na prvim slobodnim izborima u Španiji 1931. glasao za socijalizam i uveo Drugu špansku republiku, sve demokratske zemlje EU su je napale:Engleska,Francuska,Nemačka,Italija,a ostali su tajno pomagali.

Sve auto-industrije su državni projekti, za potrebe transporta i rata.
Na primer, Japan, Francuska im je stvorila auto-industriju, a GENERAL MOTORS vojnu industriju, pre 1.Svetskog rata za rat protiv Rusije i Kine. Isto je i danas.

Los Angeles

pre 10 meseci

Kina radi klasičan damping cena kako bi uništili automobilsku industriju ostatka sveta. Jedno je kad imas tržišnu konkurenciju, ali drugo je kada iza kineskih proizvodjača stoji komunistička država koja dotira i daje sirovine skoro besplatno zarad geopolitičkih ciljeva.

Trajaće ovako još par godina dok USA na primer ne izgradi svoje kapacitete za proizvodnju baterija. Na čemu uveliko već i rade, zato Kinu i svrbi da krene odmah u sukob.

Veliki brat

pre 10 meseci

Kako funkcioniše kinska ekonomija pokazuje činjenica da njihova železnica ima trenutno dug od preko 900 milijardi dolara.

Sa druge strane, japanci grade brze pruge samo na linijama koje su isplative, tj. gde postoji veliki broj putnika, a mnoge linije su čak ustupljene privatnim kompanijama.
Sa druge strane, u Kini postoje brze pruge na kojima imate samo po par vozova dnevno, nisu sve linije iskorišćene kao pruga Peking-Šangaj ili još nekoliko linija, koje su jedine profitabilne.
Takođe, Kina je praktično prestala da održava pruge za standardne brzine, koje mogu koristiti i teretni vozovi, pa su došli u situaciju da ugalj za termoelektrane transportuju kamionima, zato što su gradili samo brze pruge kojima se ne mogu kretati teretni vozovi.

I nije to jedini njihovom promašaj, ima ih na stotine, a proizvodnja u Kini već nekoliko godina pada, dosta firmi se seli u Vijetnam i druge zemlje, posebno zbog političkih pritisaka u vezi Tajvana, pa su se i mnoge tajvanske kompanije povukle.

Kina jeste krenula sa visokim tehnologijama, ali su dosta toga uradili zahvaljujući krađi i šprijuniranju. Sad polako ostaju na ledini, izolovani, i neće imati od koga da kradu.
Oni najpametniji će gledati da odu iz Kine, pa je pitanje KO će tamo da ostane da radi na novim tehnologijama, novim rešenjima, itd.
Videli smo kako je završila SFRJ posle 1980. godine, tako će biti i sa Kinom ako "partija" ne pusti ekonomiju i obrazovanje da funkcionišu bez kontrole politike.

Los Angeles

pre 10 meseci

Amerika je sama sebe unistila. Sada je to tesko vratiti jer je kina razvila i obrazovanje i trziste.

Sad je jedino prestalo da se vidi koliko duboko i kom brzinom ce amerika padati.
(avaks, 25. januar 2024 22:36)

Da je to tako, čitav svet bi sa proizvodnjom trčao danas u Kinu, a ne van Kine. A Amerika bi gradila proizvodnju po ostalim državama sveta, a ne da je vraćaju masovno nazad u USA ili na sever Meksika kao što već rade godinama.

Kasne vam vesti jedno 3-5 godina minimum. Kina je bila i ostala copy paste ekonomija. Pravi R&D se dešava na zapadu tamo gde postoji atmosfera za to, otvorenost za najvece talente sveta, i istorija inovacija.

Stvar je kulture i organizacije, a ne samo resursa ili jeftine radne snage.

Srle

pre 10 meseci

U prevodu dragi kupci prodavali smo vam automobile znatno skuplje i zarađivali znatno više a onda su se pojavili neki Kinezi sa manjim profitnim maržama pa smo mi morali da snižavamo cene čak 3 puta u godini da bi opstali. I sa tako sniženim cenama ne samo da smo opstali nego i dalje zarađujemo i imamo profit, još samo ako bi mogle i države da se uključe i spreče zakonom bezobrazne kineze da vam nude jeftinije ono što vam mi prodajemo skupo pa da nastavimo na miru da se igramo preduzetnika.

Slavko

pre 10 meseci

Ako uvezeni kinez košta 17-18 hiljada eura, a domaći Renault/volkswagen/fiat 35 hiljada eura, a performanse iste ili slične, šta opravdava ovu razliku u ceni? Radnik i njegova plata učestvuju oko 2-2,5% u trošku za pravljenje jednog prosečnog automobila i u Evropi i u kini, tako da četiri puta veća evropska plata definitivno nije uzrok ove drastične razlike u ceni. Energetski trošak, to jest potrošena struja i gas za pravljenje automobila, učestvuju takodje oko 2% u ceni automobila u evropi. Gas i struja su trostruko jeftiniji u kini, tako da jedino tu je cena opravdano hiljadu eura niza za kineza. Šta je uzrok tolike razlike u logistici i efikasnosti u korist Kine? Taj kineski automobil je još transportovan 10 hiljada kilometara u evropu/ameriku, te je na njega uvozna carina 30%, te je opet 30-50% jeftiniji od evropskog automobila.
(torem, 25. januar 2024 21:03)


Sve ste lepo rekli, a odgovor je u tome sto je zapadni ekonomski sistem maksimalno parazitski i korumpiran, sto je moglo da funkcionise dok su direktno kontrolisali svu medjunarodnu trgovinu. Ipak, oni protiv svoje pohlepe ne mogu jer je to temelj njihove civilizacije, ali i ne zele, zato im cak i strateske stvari, kao sto je naoruzanje, kostaju desetostruko u odnosu na konkutente.

amerikanac

pre 10 meseci

Sasvim je jasno da Kina preuzima primat to i Amerikanci znaju. Trude se iz sve snage da odgode neminovno ali ni to nece moci dugo da traje. Ovi sto pricaju kako kinezi sve kradu nek dodju ovde u Silikonsku dolinu. 80% inzenjera (softver i hardver) su iz Azije, Epl bi bez kineza momentalno propao. A to da ce da zatvore zapadna trzista za kinesku robu mogu da probaju. Kina daleko vece trziste i od EU i od SAD. Tesla i Epl prodaju daleko vise proizvoda u Kini nego ovde u SAD. Imaju i proizvodnju i trziste, zapad ne moze s time da se bori.

Стрелац

pre 10 meseci

ЕВ су прошлост, све озбиљне аутомобилске компаније раде на развоју мотора на водоник, где је Тојота лидер. За сада.

Los Angeles

pre 10 meseci

Aha,eno kolko hoćeš kineskih nosača aviona oko SAD,traže sukob...
Čoveče da li si normalan ti?
Ja razumem da navijas za one koji su ti draži al da trunku poštenja nemaš to ne mogu razumeti.
(isto, 25. januar 2024 22:10)

Poštenja? Šta je nepošteno u podržavanju slobodnog izbora Tajvana, Filipina, Vijetnama, Tajlanda, Ukrajine?

Da nije pošteno možda da se da sve jačem?

Srbija je poražena, ali nije naterana protiv svoje volje u NATO, zar ne. Šta je tu nepošteno?

Izem ti vašu logiku gde je važnije nahraniti ego autokratskih staraca nego demokratska volja miliona ljudi da odlučuju da žive kako sami hoće.

Čačanin

pre 10 meseci

Ali jadna Evropa...Američki i kineski brendovi snižavaju cene, a energenta za EU proizvodnju otišli gore...mnogo su pametnih poteza vukli Evropljani u zadnjih par godina, pa sad ubiraju plodove...

sima

pre 10 meseci

s obzirom da su automobili 60% skuplji nego pre par godina, buo bi red da padnu cene automobila.

korsa, clio, polo itd su sada 18 hiljada evra, a pre par godina su bili 12. klasa vise je tolko kostala. astra, megan, golf itd.

Petar

pre 10 meseci

@veliki brat, ti stvarno verujes u to sto pises?Kinezi jesu počeli kopiranjem, ali njihova npr telekom/mrezna oprema je postala bolja nego zapadna.U 5G tehnologiji su bili najjaci, ali kad je izasla zabrana da svoje chipove proizvode u TSMC, onda su ih blokirali.Dakle cip je njihov dizajn, to rade i AMD, Qualcomm, nVidia, Apple i TSMC proizvodi za sve njih.Kina je ozbiljan konkurent i nije cudno sto su iskolacili oci na njih i jedni i drugi, demokrate i republikanci.Glavne vesti su sad kada kinezi proizvedu chip u sopstvenim fabrikama.Krajem prosle godine rekli su da su uradili chip u 7nm, sto je samo 5 godina tehnoloski zaostatak u odnosu na postojecih 3,4nm.Brine ih izrada chipova za vojsku.

Rajko

pre 10 meseci

Kina jeste krenula sa visokim tehnologijama, ali su dosta toga uradili zahvaljujući krađi i šprijuniranju. Sad polako ostaju na ledini, izolovani, i neće imati od koga da kradu.
Oni najpametniji će gledati da odu iz Kine, pa je pitanje KO će tamo da ostane da radi na novim tehnologijama, novim rešenjima, itd.
Videli smo kako je završila SFRJ posle 1980. godine, tako će biti i sa Kinom ako "partija" ne pusti ekonomiju i obrazovanje da funkcionišu bez kontrole politike.
(Veliki brat, 25. januar 2024 23:25)

A zapad dusa jedna mila, posle drugo sv. rata odveo sve inznjere i naucnike iz Nemacke da rade za njihovu vojnu industriju, to nije kradja?

Vranje

pre 10 meseci

Los Angeles, 25. januar 2024 23:58

Druže iz El Eja, da ti ukratko objasnim: Mask je ovo SADA izjavio, tako da sto se kasnjenja od 3-5 godina tice, ti kasnis, najmanje toliko, pozdrav.

želje i čestitke

pre 10 meseci

jel može ovako,USA i EU da uvedu zakon da svako mora da kupi barem 1 tvoj automobil
naravno, svi ostali da se zabranena 400god

moze li makse?

Milos

pre 10 meseci

@Los Angeles - proizvodnja se uvijek seli tamo gdje je radna snaga jevtina a ekološki propisi ne postoje. Trenutno su to Malezija, Vijetnam, Bangladeš i malim dijelom Meksiko.
Amerika ne vraća "masovno" proizvodnju nazad kući, još uvijek traje proces deindustrijalizacije SAD. Dokaze je lako pronaći, samo ako se želi. Ljudi u SAD pišu doktorate na tu temu.

Broj patenata je danas daleko najveći u Kini:

Applicants based in China filed around 1.58 million patent applications in 2022, covering both domestic and foreign jurisdictions. China was followed by the US (505,539), Japan (405,361), the Republic of Korea (272,315) and Germany (155,896).

Na žalost, u tvom postu nema niti trunka činjenica niti istine.

Halo Bing

pre 10 meseci

Стрелац, 25. januar 2024 23:04)
Prvi put čujem da je Toyota radila na razvoju motora na vodonik. Ako misliš na Toyotu Mirai, to je i dalje EV, pokreću ga elektromotori koji struju dobijaju od vodoničnih gorivnih ćelija. Postoje i pravi vodonični motori koji konstrukcijski liče na SUS motore ali njih trenutno razvijaju uglavnom neke manje firme. Ovaj prvi metod je skup zbog retkih metala koji se koriste u gorivnoj ćeliji, drugi zbog cene izrade motora koji takođe mora da bude izgrađen od najkvalitetnijih materijala. Plus problemi sa skladištenjem vodonika i na kraju trenutno najveći problem vodonika je njegova proizvođačka cena koja je bar osam puta veća od benzina. Teorijski vodonik je super, ali trenutno je nafta praktično džabe.

Zoran

pre 10 meseci

Sta je sa slobodnim trzistem, konkurencija? TO samo vazi kad vi diktirate uslove? Jasno je meni da ce se ovo zavrsiti podelom sveta na istok i zapad. Zapad mora da se sankcijama i carinama brani.

w

pre 10 meseci

Mi smo majstori za sečenje grane na kojoj sedimo. Pa, ako propadne zapadna auto industrija ovde 100.000 ljudi neće imati šta da jede, a indirektno biće ugrožena cela država zbog prekida stranih investicija.

Milos

pre 10 meseci

"Da je to tako, ja ne bi imao ovoliko posla na projektovanju fabrika čipova, poluprovodnika po USA."

E moj Los Angeles, kad lažeš, barem pogledaj koliko je časova.
Kad bi ti imao posla koliko navodiš ili živeo u LA, ne bi se javljao u ovo doba. Sad je tamo 3 izjutra!!! Spavao bi da se odmoriš za nov radni dan, kao radni čovek.
Ovako... ne preskači terapiju.

teorija zamere

pre 10 meseci

Ako su Kinezi danas i losiji, bice za 5g prvi.Setite se Huawei.Kada se videlo da ce biti broj 1, krenula je zabrana
(Petar, 25. januar 2024 20:50)

Kina za 5G mrezu koristi Ericson i Nokiu a huawei nema ni 20% ucesca tamo.


Ako neko nudi jeftiniju robu valjda bi to trebalo da bude dobro za masu.
(yyz, 25. januar 2024 21:00)

Da ali je i "kvalitet" jeftiniji bez servisnih mreza.


Ali mi smo srbi... veci kinezi od kineza, sve znamo bolje. prodali bi se za saku pirinca ko i kinezi koji nas pumpaju svojim marketingom

Goxy

pre 10 meseci

Ali jadna Evropa...Američki i kineski brendovi snižavaju cene, a energenta za EU proizvodnju otišli gore...mnogo su pametnih poteza vukli Evropljani u zadnjih par godina, pa sad ubiraju plodove...
(Čačanin, 26. januar 2024 08:18)

Ono što ispred podruma pića ne pričaju je da su cene energenata u EU nikad niže. Malo više od 2018 ali ako ukalkulišeš inflaciju nikad niže u istoriji. Kad ovo saznaju opaliće jedan veliki reset sa kilo vodke pa ponovo istu priču pričati sutra.

Takođe si u pravu da se EU upucala u noge ruke i nos. Malo šta su promašili kada su pucali. Zato sada ubiraju plodove da im šaljemo našu decu. Ne ne šaljemo našu decu u Rusiju ili Kinu gde je nezaposlenost ladih do 30 god 25% po zvaničnoj statistici ili 40% kako se predpostavlja.

Sve si u pravu kao i uvek. Zato decu ili prijatelje kontaktiraš samo preko Viber-a.

Dart

pre 10 meseci

Kina radi klasičan damping cena kako bi uništili automobilsku industriju ostatka sveta. Jedno je kad imas tržišnu konkurenciju, ali drugo je kada iza kineskih proizvodjača stoji komunistička država koja dotira i daje sirovine skoro besplatno zarad geopolitičkih ciljeva.
(Los Angeles, 25. januar 2024 21:39)
………

Ovo je u potpunosti tačno i predstavlja glavni razlog spora izmedju Kine i Zapada. Privatne kineske kompanije sufinansirane od strane kineske države izlaze na otvoreno tržište sa dampingom cena kao nelojalna konkurencija. Slična stvar se svojevremeno desila sa solarnim panelima iz Kine. Iz tih razloga su SAD i EU su uvele i uvode različite sankcije ili takse na uvoz kineskih automobila. Nema tu mnogo pameti, stvar je očigledna.

Rob Sinji

pre 10 meseci

60 000 za tranzistor na točkovima koji ne može nikuda po jačem mrazu ? I sad su fini pa skidaju cenu . Kao kad vidiš na prodavnici - popust 80 % navali narode .
U komentarima je očigledno da istina boli. Teško je pomiriti se sa tim da si brend platio 50 % više a dobio si kršinu. Isto važi i za većinu novih vozila na zapadu. Prosečan SUS motor koji je pre 40 godina prelazio milion km bez generalke sada ima resurs od 250 000 km . Sad kad kupiš Nemačkog polovnjaka za 10 000 uz veliki servis radiš i generalku.
Pohlepa je ubila zapad i dovela ga tu gde je. Uzalud se koprcaju. Nema više tolikih budala na ovome svetu. Opametili se taman toliko da koncept mora da se menja.

Boža B.

pre 10 meseci

Kad se kinez pokvari nema bojazni to niko nezna da popravi i baca se, stoga ozbiljni proizvođači nema od čega da strahuju, njihova vozila imaju i garanciju i sevisnu podršku, ja bih pre uveo da nemogu da se prodaju ako nemaju ovlašćenje servise i zagarantovano snabdevanje delovima najmanje 6 godina po prestanku proizvodnje postojećeg modela., i to ne samo za vozila , nego za sve iz kine., uopšte uvoza.!

Rema

pre 10 meseci

Ovde ljudi ne razumeju osnovne postulate tržišne ekonomije i šta znači damping.

Država Kina subvencioniše poštanske troškove za svaku maskicu ili privezak koji naručite sa Aliexpressa, kako bi pospešila izvoz i ekonomiju uopšte.

Sad, ako to radi država sa tako rudimentalnim proizvodima, onda zamislite koliko dampinguju proizvodnju EV-a. I ne, nije isto subvencionisati kupovinu krajnjim potrošačima i dampingovati proizvođačke cene.

Đole

pre 10 meseci

A sta je sa trzisnom ekonomijom i slobodnom trgovinom? Dok je Amerika diktirala pravila sve je bilo "slobodno i demokratski", a sada kad ih Kina dere, zabranjuj?!!!?

A šta kao pravimo se svi ludi i mislimo da je slobodna trgovina nekada postojala?? Naučite da to nikada nije postojalo a kad smo kod Kineza, naravno da prodaju krševe ispod cene,ne poštuju ništa, radnici im crkavaju da naprave bilo šta i sada oni treba da se na slobodnom tržištu takmiče...ma kako da ne, Postoji code of conduct koji kinezi ne poštuju i prema tome ne mogu biti ravnopravni u slobodnom tržištu u svetu jer kod njih u zemlji to nije slučaj...ajd zdravo

Petar

pre 10 meseci

@dzigi
Ne, niko njima ne brani da proizvedu 5G chip, ali ne na masinama za litografiju koji su americka svojina.Dakle ne mogu da proizvode chipove u TSMC jer oni koriste americku tehnologiju(holandjani proizvode masine za litografiju)Ali vec sa SMIC(kineski proizvodjac cipova)rade na proizvodnji 5G chipa.I razlog je sto bi Huawei sveukupno postao globalno dominantan, jer su proizvodili sve od mobilnih terminala do telekom i mrezne opreme.

Los Angeles

pre 10 meseci

@Los Angeles - proizvodnja se uvijek seli tamo gdje je radna snaga jevtina a ekološki propisi ne postoje. Trenutno su to Malezija, Vijetnam, Bangladeš i malim dijelom Meksiko.
Amerika ne vraća "masovno" proizvodnju nazad kući, još uvijek traje proces deindustrijalizacije SAD. Dokaze je lako pronaći, samo ako se želi. Ljudi u SAD pišu doktorate na tu temu.

Broj patenata je danas daleko najveći u Kini:

Applicants based in China filed around 1.58 million patent applications in 2022, covering both domestic and foreign jurisdictions. China was followed by the US (505,539), Japan (405,361), the Republic of Korea (272,315) and Germany (155,896).

Na žalost, u tvom postu nema niti trunka činjenica niti istine.
(Milos, 26. januar 2024 08:09)

Da je to tako, ja ne bi imao ovoliko posla na projektovanju fabrika čipova, poluprovodnika po USA.

Doktorati su pisani pre Kovida. Zato i jesu već zastareli.

Čitava politika USA u poslednjih 5 godina se zasniva za povratak proizvodnje nazad. A firme koje imaju proizvodnju u Kini (Apple, Tesla npr) masovno odlaze iz Kine. Foxconn koji pravi Apple masovno odlazi iz Kine. Tesla ugovara fabriku u Indiji, mada se šuška i o Maleziji.

I pored toga, Kina će ostati veliki proizvodjač, ali neće dominirati svetom kao do sada. Zato čitav svet tamo i registruje patente, jer u Kini patent ne važi ako je registrovan van Kine. To ne znači da je know-how i R&D iz Kine, nego da je registrovan izmedju ostalog i u njihovoj agenciji za patente.

Još uvek čekamo neki tehnološki proboj iz Kine. Nema ga još uvek. Sve što su uradili je mass scaling tudjih ideja. Japan ima više pravih tehnoloških inovacija nego Kina.

Cinik

pre 10 meseci

Zanimljivo viđenje tržišne konkurencije, zabraniš drugima da trguju, a onda ti držiš monopol i prodaješ po cenama koje ti diktiraš, a ne koje su realne!
Nisam baš siguran da će mu ovo proći sa Kinezima!

Los Angeles

pre 10 meseci

@los Angeles
Non stop troluješ ovde sa su srbi rusofili, kinezofili itd itd.
Na stvari gledaš crno belo.
Činjenica da je na testovima kineski električni automobil čak i pretekao Teslu u klasi.
I bolja cena, i veći "dovoz".
Ne zanima me uopšte ko pravi, nego šta nudi i za koje pare.
Ako mi se svidi, kupiću.
Moje pare, moj izbor.
Baš me briga Ameriku, ili za Kinu, ili za Rusiju.
(Leopold, 26. januar 2024 00:13)

Pa ko ti brani.

Eno idi pa pričaj sa voljenim rusima, oni imaju iz prve ruke sada masovno iskustvo sa kineskim vozilima od kako su dobili sankcije. Na internetu koliko hoćete njihovih reportaža o tome.

I nisi ti mali Srbin bez auto industrije bitan u toj priči niti si meta velikoj Kini. Njihova meta su države sa svojom autoindustrijom i svojim proizvodjačima. Njih pokušavaju da unište dampingom i subvencijama komunističke partije Kine radi geopolitičke dominacije.

I nego šta ste nego rusofili i kinezofili. Kao da ste narod srednje Azije, a ne Evropski narod u sred Evrope is tolikom istorijom saradnje sa velikim silama zapadne Evrope. Ali vi ste zaboravili svoju istoriju, i prihvatili ovu serviranu vam iz Moskve.

A sad gledaj kako veliki igrači rešavaju taj problem i kažu bye bye Kini.

Dart

pre 10 meseci

Kasne vam vesti jedno 3-5 godina minimum. Kina je bila i ostala copy paste ekonomija. Pravi R&D se dešava na zapadu tamo gde postoji atmosfera za to, otvorenost za najvece talente sveta, i istorija inovacija.

Stvar je kulture i organizacije, a ne samo resursa ili jeftine radne snage.
(Los Angeles, 25. januar 2024 23:58)
………

@Dart: ništa to oni ne kapiraju. Džabe ih “krstiš”. Sirotinja ostaje sirotinja…

Zok1

pre 10 meseci

Sad je tamo 3 izjutra!!!
(Milos, 26. januar 2024 12:04) Ne slažem se sa svim što je @Los Anđeles rekao - ali vremenska razlika između Kalifornije i Beograda je 9 sati, a ne 6. Taj komentar je napisao pre ponoći. Inače je u pravu kada piše o reindustrijalizaciji Amerike, ali i o selidbi prozivodnje američkih kompanija iz Kine u neke druge zemlje. To sigurno slabi poziciju Kine, ali ne mislim da će je uništiti. Kina je sama po sebi ogromno tržište sa rastom srednje klase. Vešto koristi svoje sirovine. Ako izvozite minerale, jako teško ćete dobiti dozvolu. (Ako izvozite delove koji su proizvedeni u Kini, i dalje je komplikovanije nego da uvezete delove u Kinu i sklopite proizvod tamo.) Ali, proizvodnja se seli. Čak i kineske kompanije otvaraju pogone van Kine. Što se tiče automobilske industrije, nisam siguran da će bilo ko uspeti da zadrži kinesku ekspanziju. Zapad može da zatvori svoje tržište, ali će izgubiti tržište u Kini. Na tržištima zemalja trećeg sveta, Kinezi će biti konkurentniji. Biće u stanju da ponude jeftinije automobile. Međutim, Tesla ima veće šanse za opstanak od evropskih kompanija.

možda mi nekad i propustite komentar na info delu

pre 10 meseci

(Zok1, 26. januar 2024 17:12)

tako je, Kina je preskočila taj tehnološki prag i nema straha da će propasti... imaju ogromna dostignuća na svim poljima i najbitnije - mogu da računaju na veliki broj svojih studenata koji će im tek doprinositi u razvoju.
ukratko, USA sad preostaje samo da im kaže "nema na čemu" ( ako im se Kinezi uopšte i zahvale na alavosti, htedoh reći USA "altruističkom" globalizmu... ) i da ne glume uvređenu mladu...

sima

pre 10 meseci

Los Angeles, 25. januar 2024 21:39
Sva sreća pa u SAD-u nema štamparije novca i pomoći propalim bankama.
Oh wait... ;)
(komentator x, 26. januar 2024 08:27)

pa banke nama pomazu prvo. ako se one ne pomognu kako mislis da prezivimo svi?

Dart

pre 10 meseci

(Milos, 26. januar 2024 12:04)

@Milos:
Prijateljski savet: piši još sažetije jer si mnogo glup.

P.S.
Izvinjavam se Zok1 na prethodnom identičnom komentaru koji je bio upućen ovom srpskom “Poarou”, Milošu.

Straight Outta München

pre 10 meseci

Nedo nam bog da nam kinezi odlucuju kako treba da zivimo.
(slavisa, 26. januar 2024 19:57

Tako je druze, Kinezi ce za 8 god imati oko 800 miliona ljudi koji pripadaju srednjoj klasi, dakle da kupuju sta hoce, putuju gde hoce i sl.
U USA i Evropi se polako ali sigurno ta klasa unistava. Razmisi o tome.

Los Angeles

pre 10 meseci

Kina radi klasičan damping cena kako bi uništili automobilsku industriju ostatka sveta. Jedno je kad imas tržišnu konkurenciju, ali drugo je kada iza kineskih proizvodjača stoji komunistička država koja dotira i daje sirovine skoro besplatno zarad geopolitičkih ciljeva.

Trajaće ovako još par godina dok USA na primer ne izgradi svoje kapacitete za proizvodnju baterija. Na čemu uveliko već i rade, zato Kinu i svrbi da krene odmah u sukob.

Los Angeles

pre 10 meseci

Amerika je sama sebe unistila. Sada je to tesko vratiti jer je kina razvila i obrazovanje i trziste.

Sad je jedino prestalo da se vidi koliko duboko i kom brzinom ce amerika padati.
(avaks, 25. januar 2024 22:36)

Da je to tako, čitav svet bi sa proizvodnjom trčao danas u Kinu, a ne van Kine. A Amerika bi gradila proizvodnju po ostalim državama sveta, a ne da je vraćaju masovno nazad u USA ili na sever Meksika kao što već rade godinama.

Kasne vam vesti jedno 3-5 godina minimum. Kina je bila i ostala copy paste ekonomija. Pravi R&D se dešava na zapadu tamo gde postoji atmosfera za to, otvorenost za najvece talente sveta, i istorija inovacija.

Stvar je kulture i organizacije, a ne samo resursa ili jeftine radne snage.

Veliki brat

pre 10 meseci

Kako funkcioniše kinska ekonomija pokazuje činjenica da njihova železnica ima trenutno dug od preko 900 milijardi dolara.

Sa druge strane, japanci grade brze pruge samo na linijama koje su isplative, tj. gde postoji veliki broj putnika, a mnoge linije su čak ustupljene privatnim kompanijama.
Sa druge strane, u Kini postoje brze pruge na kojima imate samo po par vozova dnevno, nisu sve linije iskorišćene kao pruga Peking-Šangaj ili još nekoliko linija, koje su jedine profitabilne.
Takođe, Kina je praktično prestala da održava pruge za standardne brzine, koje mogu koristiti i teretni vozovi, pa su došli u situaciju da ugalj za termoelektrane transportuju kamionima, zato što su gradili samo brze pruge kojima se ne mogu kretati teretni vozovi.

I nije to jedini njihovom promašaj, ima ih na stotine, a proizvodnja u Kini već nekoliko godina pada, dosta firmi se seli u Vijetnam i druge zemlje, posebno zbog političkih pritisaka u vezi Tajvana, pa su se i mnoge tajvanske kompanije povukle.

Kina jeste krenula sa visokim tehnologijama, ali su dosta toga uradili zahvaljujući krađi i šprijuniranju. Sad polako ostaju na ledini, izolovani, i neće imati od koga da kradu.
Oni najpametniji će gledati da odu iz Kine, pa je pitanje KO će tamo da ostane da radi na novim tehnologijama, novim rešenjima, itd.
Videli smo kako je završila SFRJ posle 1980. godine, tako će biti i sa Kinom ako "partija" ne pusti ekonomiju i obrazovanje da funkcionišu bez kontrole politike.

Los Angeles

pre 10 meseci

Aha,eno kolko hoćeš kineskih nosača aviona oko SAD,traže sukob...
Čoveče da li si normalan ti?
Ja razumem da navijas za one koji su ti draži al da trunku poštenja nemaš to ne mogu razumeti.
(isto, 25. januar 2024 22:10)

Poštenja? Šta je nepošteno u podržavanju slobodnog izbora Tajvana, Filipina, Vijetnama, Tajlanda, Ukrajine?

Da nije pošteno možda da se da sve jačem?

Srbija je poražena, ali nije naterana protiv svoje volje u NATO, zar ne. Šta je tu nepošteno?

Izem ti vašu logiku gde je važnije nahraniti ego autokratskih staraca nego demokratska volja miliona ljudi da odlučuju da žive kako sami hoće.

teorija zamere

pre 10 meseci

Ako su Kinezi danas i losiji, bice za 5g prvi.Setite se Huawei.Kada se videlo da ce biti broj 1, krenula je zabrana
(Petar, 25. januar 2024 20:50)

Kina za 5G mrezu koristi Ericson i Nokiu a huawei nema ni 20% ucesca tamo.


Ako neko nudi jeftiniju robu valjda bi to trebalo da bude dobro za masu.
(yyz, 25. januar 2024 21:00)

Da ali je i "kvalitet" jeftiniji bez servisnih mreza.


Ali mi smo srbi... veci kinezi od kineza, sve znamo bolje. prodali bi se za saku pirinca ko i kinezi koji nas pumpaju svojim marketingom

Dart

pre 10 meseci

Kina radi klasičan damping cena kako bi uništili automobilsku industriju ostatka sveta. Jedno je kad imas tržišnu konkurenciju, ali drugo je kada iza kineskih proizvodjača stoji komunistička država koja dotira i daje sirovine skoro besplatno zarad geopolitičkih ciljeva.
(Los Angeles, 25. januar 2024 21:39)
………

Ovo je u potpunosti tačno i predstavlja glavni razlog spora izmedju Kine i Zapada. Privatne kineske kompanije sufinansirane od strane kineske države izlaze na otvoreno tržište sa dampingom cena kao nelojalna konkurencija. Slična stvar se svojevremeno desila sa solarnim panelima iz Kine. Iz tih razloga su SAD i EU su uvele i uvode različite sankcije ili takse na uvoz kineskih automobila. Nema tu mnogo pameti, stvar je očigledna.

Dart

pre 10 meseci

Kasne vam vesti jedno 3-5 godina minimum. Kina je bila i ostala copy paste ekonomija. Pravi R&D se dešava na zapadu tamo gde postoji atmosfera za to, otvorenost za najvece talente sveta, i istorija inovacija.

Stvar je kulture i organizacije, a ne samo resursa ili jeftine radne snage.
(Los Angeles, 25. januar 2024 23:58)
………

@Dart: ništa to oni ne kapiraju. Džabe ih “krstiš”. Sirotinja ostaje sirotinja…

Стрелац

pre 10 meseci

ЕВ су прошлост, све озбиљне аутомобилске компаније раде на развоју мотора на водоник, где је Тојота лидер. За сада.

Oblak u Bermudama

pre 10 meseci

Oh, zaboga šta se dogodilo sa slobodnim tržištem?!? Dok isto radi za zapad onda ga uvode i ratom ako treba, kada odgovara nekom drugom, kao sada Kini onda kme, kme...

Zoran

pre 10 meseci

Kina radi klasičan damping cena kako bi uništili automobilsku industriju ostatka sveta. Jedno je kad imas tržišnu konkurenciju, ali drugo je kada iza kineskih proizvodjača stoji komunistička država koja dotira i daje sirovine skoro besplatno zarad geopolitičkih ciljeva.

Trajaće ovako još par godina dok USA na primer ne izgradi svoje kapacitete za proizvodnju baterija. Na čemu uveliko već i rade, zato Kinu i svrbi da krene odmah u sukob.
(Los Angeles, 25. januar 2024 21:39)


KAKVE VEZE IMA DRZAVA AMERIKA SA PRIVATNOM KAPITALOM POJEDINACA, AJ NE LUPETAJ, KINEZI RADE DOBRO I SAMO NEKA RADE BICE ZA 10AK GODINA KVALITETNIJI OD BILONKOG DRUGOG PROIZVODJACA.

dzigi

pre 10 meseci

Kakve sad zabrane, šta je sa slobodnim tržištem, razvijanjem konkurencije, demokratijom, kapitalizmom? Kad je džep u frci, onda ništa više ne važi.

Goxy

pre 10 meseci

Ali jadna Evropa...Američki i kineski brendovi snižavaju cene, a energenta za EU proizvodnju otišli gore...mnogo su pametnih poteza vukli Evropljani u zadnjih par godina, pa sad ubiraju plodove...
(Čačanin, 26. januar 2024 08:18)

Ono što ispred podruma pića ne pričaju je da su cene energenata u EU nikad niže. Malo više od 2018 ali ako ukalkulišeš inflaciju nikad niže u istoriji. Kad ovo saznaju opaliće jedan veliki reset sa kilo vodke pa ponovo istu priču pričati sutra.

Takođe si u pravu da se EU upucala u noge ruke i nos. Malo šta su promašili kada su pucali. Zato sada ubiraju plodove da im šaljemo našu decu. Ne ne šaljemo našu decu u Rusiju ili Kinu gde je nezaposlenost ladih do 30 god 25% po zvaničnoj statistici ili 40% kako se predpostavlja.

Sve si u pravu kao i uvek. Zato decu ili prijatelje kontaktiraš samo preko Viber-a.

Billy

pre 10 meseci

Zapadni svet krao, manipulisao, ugnjetavao, kolonizovao ostatak sveta zadnjih ca 2 hiljade godina.
Al evo polako dolazi kraj…ničija nije gorela do zore.

Saki

pre 10 meseci

A sta je sa trzisnom ekonomijom i slobodnom trgovinom? Dok je Amerika diktirala pravila sve je bilo "slobodno i demokratski", a sada kad ih Kina dere, zabranjuj?!!!?

Los Angeles

pre 10 meseci

@los Angeles
Non stop troluješ ovde sa su srbi rusofili, kinezofili itd itd.
Na stvari gledaš crno belo.
Činjenica da je na testovima kineski električni automobil čak i pretekao Teslu u klasi.
I bolja cena, i veći "dovoz".
Ne zanima me uopšte ko pravi, nego šta nudi i za koje pare.
Ako mi se svidi, kupiću.
Moje pare, moj izbor.
Baš me briga Ameriku, ili za Kinu, ili za Rusiju.
(Leopold, 26. januar 2024 00:13)

Pa ko ti brani.

Eno idi pa pričaj sa voljenim rusima, oni imaju iz prve ruke sada masovno iskustvo sa kineskim vozilima od kako su dobili sankcije. Na internetu koliko hoćete njihovih reportaža o tome.

I nisi ti mali Srbin bez auto industrije bitan u toj priči niti si meta velikoj Kini. Njihova meta su države sa svojom autoindustrijom i svojim proizvodjačima. Njih pokušavaju da unište dampingom i subvencijama komunističke partije Kine radi geopolitičke dominacije.

I nego šta ste nego rusofili i kinezofili. Kao da ste narod srednje Azije, a ne Evropski narod u sred Evrope is tolikom istorijom saradnje sa velikim silama zapadne Evrope. Ali vi ste zaboravili svoju istoriju, i prihvatili ovu serviranu vam iz Moskve.

A sad gledaj kako veliki igrači rešavaju taj problem i kažu bye bye Kini.

Aleksandar 123

pre 10 meseci

Ako se nastavi trend elektrifikacije evropski proizvođači nemaju šanse da opstanu. Nemaju dovoljno resursa, a građani Evrope su razmaženi suviše da bi dozvolili prljavu tehnologiju kod sebe kući. I to će biti veliki problem...

torem

pre 10 meseci

Ako uvezeni kinez košta 17-18 hiljada eura, a domaći Renault/volkswagen/fiat 35 hiljada eura, a performanse iste ili slične, šta opravdava ovu razliku u ceni? Radnik i njegova plata učestvuju oko 2-2,5% u trošku za pravljenje jednog prosečnog automobila i u Evropi i u kini, tako da četiri puta veća evropska plata definitivno nije uzrok ove drastične razlike u ceni. Energetski trošak, to jest potrošena struja i gas za pravljenje automobila, učestvuju takodje oko 2% u ceni automobila u evropi. Gas i struja su trostruko jeftiniji u kini, tako da jedino tu je cena opravdano hiljadu eura niza za kineza. Šta je uzrok tolike razlike u logistici i efikasnosti u korist Kine? Taj kineski automobil je još transportovan 10 hiljada kilometara u evropu/ameriku, te je na njega uvozna carina 30%, te je opet 30-50% jeftiniji od evropskog automobila.

isto

pre 10 meseci

Kina radi klasičan damping cena kako bi uništili automobilsku industriju ostatka sveta. Jedno je kad imas tržišnu konkurenciju, ali drugo je kada iza kineskih proizvodjača stoji komunistička država koja dotira i daje sirovine skoro besplatno zarad geopolitičkih ciljeva.

Trajaće ovako još par godina dok USA na primer ne izgradi svoje kapacitete za proizvodnju baterija. Na čemu uveliko već i rade, zato Kinu i svrbi da krene odmah u sukob.
(Los Angeles, 25. januar 2024 21:39)

Aha,eno kolko hoćeš kineskih nosača aviona oko SAD,traže sukob...
Čoveče da li si normalan ti?
Ja razumem da navijas za one koji su ti draži al da trunku poštenja nemaš to ne mogu razumeti.

Boža B.

pre 10 meseci

Kad se kinez pokvari nema bojazni to niko nezna da popravi i baca se, stoga ozbiljni proizvođači nema od čega da strahuju, njihova vozila imaju i garanciju i sevisnu podršku, ja bih pre uveo da nemogu da se prodaju ako nemaju ovlašćenje servise i zagarantovano snabdevanje delovima najmanje 6 godina po prestanku proizvodnje postojećeg modela., i to ne samo za vozila , nego za sve iz kine., uopšte uvoza.!

Marko

pre 10 meseci

Nikad se niko nikada nije plasio jedne zemlje kao sto se Amerika i njene korporacije plase Kine... Kina je velika sila samo je volwsvagen angazovao preko 2 hiljade kineskih inzinjera, game over Amerika samo ratom moze zaustaviti najvecu industrijsku silu svih vremena!!!

sima

pre 10 meseci

Los Angeles, 25. januar 2024 21:39
Sva sreća pa u SAD-u nema štamparije novca i pomoći propalim bankama.
Oh wait... ;)
(komentator x, 26. januar 2024 08:27)

pa banke nama pomazu prvo. ako se one ne pomognu kako mislis da prezivimo svi?

yyz

pre 10 meseci

To se zove open market? Ako neko nudi jeftiniju robu valjda bi to trebalo da bude dobro za masu. Pa ne moze da se bira šta donosi liberalna ekonomija kako je kome drago.

Los Angeles

pre 10 meseci

@Los Angeles - proizvodnja se uvijek seli tamo gdje je radna snaga jevtina a ekološki propisi ne postoje. Trenutno su to Malezija, Vijetnam, Bangladeš i malim dijelom Meksiko.
Amerika ne vraća "masovno" proizvodnju nazad kući, još uvijek traje proces deindustrijalizacije SAD. Dokaze je lako pronaći, samo ako se želi. Ljudi u SAD pišu doktorate na tu temu.

Broj patenata je danas daleko najveći u Kini:

Applicants based in China filed around 1.58 million patent applications in 2022, covering both domestic and foreign jurisdictions. China was followed by the US (505,539), Japan (405,361), the Republic of Korea (272,315) and Germany (155,896).

Na žalost, u tvom postu nema niti trunka činjenica niti istine.
(Milos, 26. januar 2024 08:09)

Da je to tako, ja ne bi imao ovoliko posla na projektovanju fabrika čipova, poluprovodnika po USA.

Doktorati su pisani pre Kovida. Zato i jesu već zastareli.

Čitava politika USA u poslednjih 5 godina se zasniva za povratak proizvodnje nazad. A firme koje imaju proizvodnju u Kini (Apple, Tesla npr) masovno odlaze iz Kine. Foxconn koji pravi Apple masovno odlazi iz Kine. Tesla ugovara fabriku u Indiji, mada se šuška i o Maleziji.

I pored toga, Kina će ostati veliki proizvodjač, ali neće dominirati svetom kao do sada. Zato čitav svet tamo i registruje patente, jer u Kini patent ne važi ako je registrovan van Kine. To ne znači da je know-how i R&D iz Kine, nego da je registrovan izmedju ostalog i u njihovoj agenciji za patente.

Još uvek čekamo neki tehnološki proboj iz Kine. Nema ga još uvek. Sve što su uradili je mass scaling tudjih ideja. Japan ima više pravih tehnoloških inovacija nego Kina.

Norway

pre 10 meseci

Kineze ako zabrane ugasili su. Jer ce ih onda pokupovati sve a vec su krenuli zestoko. Volvo, MG, 35% Mercedes, uleteli 700 milki u VW grupaciju. Od kine kupiju baterije Toyota, Ford, Peugeot, Opel, sada VW i Audi. Tako da su se Kitajci za ovo debelo spremali. Lepo kaze Mladen Alvirovic 15 godina su cekali i dosli na svoj teren ili ti elektricna vozila. U norveskoj preko 60% autobusa su BYD ili ti Kineski. Svaki treci el auto kineski. Tesla je pocela da gubi bitku sa kinezima na najvecem evropskom trzistu za El auta tj. U Norveskoj.

avaks

pre 10 meseci

Trajaće ovako još par godina dok USA na primer ne izgradi svoje kapacitete za proizvodnju baterija. Na čemu uveliko već i rade, zato Kinu i svrbi da krene odmah u sukob.
(Los Angeles, 25. januar 2024 21:39)

Dosao si u drzavu za koju nisi svestan kakva je.

Tridesetih je amerika nacionalizovala svo zlato u posedu sopstvenih gradjana. Garantovali su fiksni odnos dolar zlato. Posle su prepolovili taj odnos. To prakticno znaci da su ukrali pola zlata.

Nakon toga su ukinuli hlazni standard i time prakticno opljackali svo zlato.

Da nije u pitanju pljacka, pri ukidanju zlatnog standarda vratili bi nacionalizovano zlato naslednicima.

Iz Amerike se zalite na Kinu? Pa vi ste im otvorili prostor da ojacaju i jos ste ih ismevali. Oni su gledali ismevanje i radili i sada su mnocniji od vas.

Pre 50 godina su proizvodili cetkice za zube i igracke od bambusa. Danas su tehnoloska i industrijska supersila kakvu ljudska civilizacija nije videla.

To su postali jer im je amerika otvorila trziste, navodno da ih udalji od sssr ali su u medjivremenu bogati amerikanci odlucili da im je isplativije placati radnike u kini i dovoziti robu u ameriku. Robu koju placaju kroz razne manipulacije dolarom.

Sada Kinezi nisu posteni? Nece biti da to ima veze sa komunizmom. Kini je prostor otvorila bogata americka burzoazija.

Zbog sopstvene pohlepe omogucili su Kini da u 50 godina od pladticnoh igracaka dodju do najkomplikovanijih proizvoda.

Amerika je sama sebe unistila. Sada je to tesko vratiti jer je kina razvila i obrazovanje i trziste.

Sad je jedino prestalo da se vidi koliko duboko i kom brzinom ce amerika padati.

miksx

pre 10 meseci

Eu je daleko o toga da je spremna za EV punjaca na ulicama nema u dovoljnim kolicinama mahom su 7.5kw sto dodje oko 8h sati punjenja a na nekoliko ulica ima 1 punjac...

dzigi

pre 10 meseci

Setite se Huawei.Kada se videlo da ce biti broj 1, krenula je zabrana jer to su jedino i mogli da urade.Imali su sve in house - on je zabranjen zbog tehnologije 5G čipova, a ne zato što bi bio broj 1.

Đole

pre 10 meseci

A sta je sa trzisnom ekonomijom i slobodnom trgovinom? Dok je Amerika diktirala pravila sve je bilo "slobodno i demokratski", a sada kad ih Kina dere, zabranjuj?!!!?

A šta kao pravimo se svi ludi i mislimo da je slobodna trgovina nekada postojala?? Naučite da to nikada nije postojalo a kad smo kod Kineza, naravno da prodaju krševe ispod cene,ne poštuju ništa, radnici im crkavaju da naprave bilo šta i sada oni treba da se na slobodnom tržištu takmiče...ma kako da ne, Postoji code of conduct koji kinezi ne poštuju i prema tome ne mogu biti ravnopravni u slobodnom tržištu u svetu jer kod njih u zemlji to nije slučaj...ajd zdravo

Petar

pre 10 meseci

Musk je uz republikance iz sopstvenog interesa, mada ruku na srce ne mozes biti uz ovakve demokrate.I on zna da Kinezi mogu sve napraviti i da imaju i znanje i prirodne resurse.Ako su Kinezi danas i losiji, bice za 5g prvi.Setite se Huawei.Kada se videlo da ce biti broj 1, krenula je zabrana jer to su jedino i mogli da urade.Imali su sve in house.

laki

pre 10 meseci

Pa budite konkurentni, to su vase mantre, sta bi sad. Radna snaga cini ni 3% ajde neka je i 5% ali zasto su duplo skuplji..
mozda je tajna u menadzmentu i "neradnom" delu kompanija, halavi zaradjuju godisnje kao 10000 radnika a i vise..

amerikanac

pre 10 meseci

Sasvim je jasno da Kina preuzima primat to i Amerikanci znaju. Trude se iz sve snage da odgode neminovno ali ni to nece moci dugo da traje. Ovi sto pricaju kako kinezi sve kradu nek dodju ovde u Silikonsku dolinu. 80% inzenjera (softver i hardver) su iz Azije, Epl bi bez kineza momentalno propao. A to da ce da zatvore zapadna trzista za kinesku robu mogu da probaju. Kina daleko vece trziste i od EU i od SAD. Tesla i Epl prodaju daleko vise proizvoda u Kini nego ovde u SAD. Imaju i proizvodnju i trziste, zapad ne moze s time da se bori.

Rema

pre 10 meseci

Ovde ljudi ne razumeju osnovne postulate tržišne ekonomije i šta znači damping.

Država Kina subvencioniše poštanske troškove za svaku maskicu ili privezak koji naručite sa Aliexpressa, kako bi pospešila izvoz i ekonomiju uopšte.

Sad, ako to radi država sa tako rudimentalnim proizvodima, onda zamislite koliko dampinguju proizvodnju EV-a. I ne, nije isto subvencionisati kupovinu krajnjim potrošačima i dampingovati proizvođačke cene.

Milos

pre 10 meseci

"Da je to tako, ja ne bi imao ovoliko posla na projektovanju fabrika čipova, poluprovodnika po USA."

E moj Los Angeles, kad lažeš, barem pogledaj koliko je časova.
Kad bi ti imao posla koliko navodiš ili živeo u LA, ne bi se javljao u ovo doba. Sad je tamo 3 izjutra!!! Spavao bi da se odmoriš za nov radni dan, kao radni čovek.
Ovako... ne preskači terapiju.

Zoran

pre 10 meseci

Sta je sa slobodnim trzistem, konkurencija? TO samo vazi kad vi diktirate uslove? Jasno je meni da ce se ovo zavrsiti podelom sveta na istok i zapad. Zapad mora da se sankcijama i carinama brani.

w

pre 10 meseci

Mi smo majstori za sečenje grane na kojoj sedimo. Pa, ako propadne zapadna auto industrija ovde 100.000 ljudi neće imati šta da jede, a indirektno biće ugrožena cela država zbog prekida stranih investicija.

Slavko

pre 10 meseci

Ako uvezeni kinez košta 17-18 hiljada eura, a domaći Renault/volkswagen/fiat 35 hiljada eura, a performanse iste ili slične, šta opravdava ovu razliku u ceni? Radnik i njegova plata učestvuju oko 2-2,5% u trošku za pravljenje jednog prosečnog automobila i u Evropi i u kini, tako da četiri puta veća evropska plata definitivno nije uzrok ove drastične razlike u ceni. Energetski trošak, to jest potrošena struja i gas za pravljenje automobila, učestvuju takodje oko 2% u ceni automobila u evropi. Gas i struja su trostruko jeftiniji u kini, tako da jedino tu je cena opravdano hiljadu eura niza za kineza. Šta je uzrok tolike razlike u logistici i efikasnosti u korist Kine? Taj kineski automobil je još transportovan 10 hiljada kilometara u evropu/ameriku, te je na njega uvozna carina 30%, te je opet 30-50% jeftiniji od evropskog automobila.
(torem, 25. januar 2024 21:03)


Sve ste lepo rekli, a odgovor je u tome sto je zapadni ekonomski sistem maksimalno parazitski i korumpiran, sto je moglo da funkcionise dok su direktno kontrolisali svu medjunarodnu trgovinu. Ipak, oni protiv svoje pohlepe ne mogu jer je to temelj njihove civilizacije, ali i ne zele, zato im cak i strateske stvari, kao sto je naoruzanje, kostaju desetostruko u odnosu na konkutente.

Gagi

pre 10 meseci

Nije bilo tako davno, kada je taj isti Mask komentarisao taj isti BYD i izrugivao se njihovim električnim automobilima, a evo danas upravo taj BYD "šije" Maskovu "Teslu", a nije jedina kineska kompanija koja im odvlači kupce... mnogo kupaca. To ne može, a da ne raduje. Zdrava konkurencija - da je nema, "Tesla" bi i dalje šamarali sa cenama.

Rajko

pre 10 meseci

Kina jeste krenula sa visokim tehnologijama, ali su dosta toga uradili zahvaljujući krađi i šprijuniranju. Sad polako ostaju na ledini, izolovani, i neće imati od koga da kradu.
Oni najpametniji će gledati da odu iz Kine, pa je pitanje KO će tamo da ostane da radi na novim tehnologijama, novim rešenjima, itd.
Videli smo kako je završila SFRJ posle 1980. godine, tako će biti i sa Kinom ako "partija" ne pusti ekonomiju i obrazovanje da funkcionišu bez kontrole politike.
(Veliki brat, 25. januar 2024 23:25)

A zapad dusa jedna mila, posle drugo sv. rata odveo sve inznjere i naucnike iz Nemacke da rade za njihovu vojnu industriju, to nije kradja?

Leopold

pre 10 meseci

@los Angeles
Non stop troluješ ovde sa su srbi rusofili, kinezofili itd itd.
Na stvari gledaš crno belo.
Činjenica da je na testovima kineski električni automobil čak i pretekao Teslu u klasi.
I bolja cena, i veći "dovoz".
Ne zanima me uopšte ko pravi, nego šta nudi i za koje pare.
Ako mi se svidi, kupiću.
Moje pare, moj izbor.
Baš me briga Ameriku, ili za Kinu, ili za Rusiju.

Vranje

pre 10 meseci

Los Angeles, 25. januar 2024 23:58

Druže iz El Eja, da ti ukratko objasnim: Mask je ovo SADA izjavio, tako da sto se kasnjenja od 3-5 godina tice, ti kasnis, najmanje toliko, pozdrav.

Radovan

pre 10 meseci

Niko ne gleda svoj interes već da komšiji crkne krava, odnosno da uništi konkurenta. Da gledaju svoj interes, ne bi bilo ratova, odnosno opljačkaj ga i ubi ga.
Nakon 2.Svetskog rata zbog pobede Rusije, na Zapadu je narodu uvedeno:
-veći pristup hrani
-veći pristup zdravstvu
-veći pristup obrazovanju

Posle propasti konkurenta 1991 SSSR, sada gledamo gašenje "luksuzno osvetljenog Zapadnog izloga". Sadašnji rat protiv Rusije je samo pozorišna predstava da se OPRAVDA ukidanje "države blagostanja za narode EU".

Kada je narod na prvim slobodnim izborima u Španiji 1931. glasao za socijalizam i uveo Drugu špansku republiku, sve demokratske zemlje EU su je napale:Engleska,Francuska,Nemačka,Italija,a ostali su tajno pomagali.

Sve auto-industrije su državni projekti, za potrebe transporta i rata.
Na primer, Japan, Francuska im je stvorila auto-industriju, a GENERAL MOTORS vojnu industriju, pre 1.Svetskog rata za rat protiv Rusije i Kine. Isto je i danas.

Milos

pre 10 meseci

@Los Angeles - proizvodnja se uvijek seli tamo gdje je radna snaga jevtina a ekološki propisi ne postoje. Trenutno su to Malezija, Vijetnam, Bangladeš i malim dijelom Meksiko.
Amerika ne vraća "masovno" proizvodnju nazad kući, još uvijek traje proces deindustrijalizacije SAD. Dokaze je lako pronaći, samo ako se želi. Ljudi u SAD pišu doktorate na tu temu.

Broj patenata je danas daleko najveći u Kini:

Applicants based in China filed around 1.58 million patent applications in 2022, covering both domestic and foreign jurisdictions. China was followed by the US (505,539), Japan (405,361), the Republic of Korea (272,315) and Germany (155,896).

Na žalost, u tvom postu nema niti trunka činjenica niti istine.

Čačanin

pre 10 meseci

Ali jadna Evropa...Američki i kineski brendovi snižavaju cene, a energenta za EU proizvodnju otišli gore...mnogo su pametnih poteza vukli Evropljani u zadnjih par godina, pa sad ubiraju plodove...

Petar

pre 10 meseci

@dzigi
Ne, niko njima ne brani da proizvedu 5G chip, ali ne na masinama za litografiju koji su americka svojina.Dakle ne mogu da proizvode chipove u TSMC jer oni koriste americku tehnologiju(holandjani proizvode masine za litografiju)Ali vec sa SMIC(kineski proizvodjac cipova)rade na proizvodnji 5G chipa.I razlog je sto bi Huawei sveukupno postao globalno dominantan, jer su proizvodili sve od mobilnih terminala do telekom i mrezne opreme.

Petar

pre 10 meseci

@veliki brat, ti stvarno verujes u to sto pises?Kinezi jesu počeli kopiranjem, ali njihova npr telekom/mrezna oprema je postala bolja nego zapadna.U 5G tehnologiji su bili najjaci, ali kad je izasla zabrana da svoje chipove proizvode u TSMC, onda su ih blokirali.Dakle cip je njihov dizajn, to rade i AMD, Qualcomm, nVidia, Apple i TSMC proizvodi za sve njih.Kina je ozbiljan konkurent i nije cudno sto su iskolacili oci na njih i jedni i drugi, demokrate i republikanci.Glavne vesti su sad kada kinezi proizvedu chip u sopstvenim fabrikama.Krajem prosle godine rekli su da su uradili chip u 7nm, sto je samo 5 godina tehnoloski zaostatak u odnosu na postojecih 3,4nm.Brine ih izrada chipova za vojsku.

zapadnjak

pre 10 meseci

Kinezi imaju proizvod, tu je problem. Naucili su logistiku masovne proizvodnje, napravili odlican proizvod i mogu da ga proizvedu jeftinije od konkurencije. To je to. Ako se Mask brine koji ima sve to sem jeftinije proizvodnje, kakvu buducnost imaju ostali koji to nemaju? Boing i Erbas su uzivali sve pogodnosti drzavne pomoci, drzavnog lobiranja i politickih pritisaka i stvorili svetski monopol. Kina koristi isto orudje koje Zapad koristi decenijama.

želje i čestitke

pre 10 meseci

jel može ovako,USA i EU da uvedu zakon da svako mora da kupi barem 1 tvoj automobil
naravno, svi ostali da se zabranena 400god

moze li makse?

Rob Sinji

pre 10 meseci

60 000 za tranzistor na točkovima koji ne može nikuda po jačem mrazu ? I sad su fini pa skidaju cenu . Kao kad vidiš na prodavnici - popust 80 % navali narode .
U komentarima je očigledno da istina boli. Teško je pomiriti se sa tim da si brend platio 50 % više a dobio si kršinu. Isto važi i za većinu novih vozila na zapadu. Prosečan SUS motor koji je pre 40 godina prelazio milion km bez generalke sada ima resurs od 250 000 km . Sad kad kupiš Nemačkog polovnjaka za 10 000 uz veliki servis radiš i generalku.
Pohlepa je ubila zapad i dovela ga tu gde je. Uzalud se koprcaju. Nema više tolikih budala na ovome svetu. Opametili se taman toliko da koncept mora da se menja.

Cinik

pre 10 meseci

Zanimljivo viđenje tržišne konkurencije, zabraniš drugima da trguju, a onda ti držiš monopol i prodaješ po cenama koje ti diktiraš, a ne koje su realne!
Nisam baš siguran da će mu ovo proći sa Kinezima!

možda mi nekad i propustite komentar na info delu

pre 10 meseci

(Zok1, 26. januar 2024 17:12)

tako je, Kina je preskočila taj tehnološki prag i nema straha da će propasti... imaju ogromna dostignuća na svim poljima i najbitnije - mogu da računaju na veliki broj svojih studenata koji će im tek doprinositi u razvoju.
ukratko, USA sad preostaje samo da im kaže "nema na čemu" ( ako im se Kinezi uopšte i zahvale na alavosti, htedoh reći USA "altruističkom" globalizmu... ) i da ne glume uvređenu mladu...

Djorke

pre 10 meseci

Svi stite svoju industriju.

Pre par godina se potkacili usa i eu oko Airbusa i Boinga, i poceli jedni druge da optuzuju za protekcionizam. USA zapretila EU jer su ovi odobrili par milijardi da poguraju Airbus, pa kao “subvencionisete” konkurenta Boingu. A onda njima EU vratila jer ameri nisu zvanicno podrzavali Boing, nego su nabavljali od njega stvari po nenormalnim cenama. Bilo nesto da je vojska placala 70 dolara obicne srafove po komadu preko Boinga, ne neke posebne za avione, nego obicne. Bila buka par dana pa se smirili jer su ipak saveznici.

Kina nije saveznik, vec konkurent tako da nece pustiti to tako lako.

Halo Bing

pre 10 meseci

Стрелац, 25. januar 2024 23:04)
Prvi put čujem da je Toyota radila na razvoju motora na vodonik. Ako misliš na Toyotu Mirai, to je i dalje EV, pokreću ga elektromotori koji struju dobijaju od vodoničnih gorivnih ćelija. Postoje i pravi vodonični motori koji konstrukcijski liče na SUS motore ali njih trenutno razvijaju uglavnom neke manje firme. Ovaj prvi metod je skup zbog retkih metala koji se koriste u gorivnoj ćeliji, drugi zbog cene izrade motora koji takođe mora da bude izgrađen od najkvalitetnijih materijala. Plus problemi sa skladištenjem vodonika i na kraju trenutno najveći problem vodonika je njegova proizvođačka cena koja je bar osam puta veća od benzina. Teorijski vodonik je super, ali trenutno je nafta praktično džabe.

Srle

pre 10 meseci

U prevodu dragi kupci prodavali smo vam automobile znatno skuplje i zarađivali znatno više a onda su se pojavili neki Kinezi sa manjim profitnim maržama pa smo mi morali da snižavamo cene čak 3 puta u godini da bi opstali. I sa tako sniženim cenama ne samo da smo opstali nego i dalje zarađujemo i imamo profit, još samo ako bi mogle i države da se uključe i spreče zakonom bezobrazne kineze da vam nude jeftinije ono što vam mi prodajemo skupo pa da nastavimo na miru da se igramo preduzetnika.

sima

pre 10 meseci

s obzirom da su automobili 60% skuplji nego pre par godina, buo bi red da padnu cene automobila.

korsa, clio, polo itd su sada 18 hiljada evra, a pre par godina su bili 12. klasa vise je tolko kostala. astra, megan, golf itd.

Zok1

pre 10 meseci

Sad je tamo 3 izjutra!!!
(Milos, 26. januar 2024 12:04) Ne slažem se sa svim što je @Los Anđeles rekao - ali vremenska razlika između Kalifornije i Beograda je 9 sati, a ne 6. Taj komentar je napisao pre ponoći. Inače je u pravu kada piše o reindustrijalizaciji Amerike, ali i o selidbi prozivodnje američkih kompanija iz Kine u neke druge zemlje. To sigurno slabi poziciju Kine, ali ne mislim da će je uništiti. Kina je sama po sebi ogromno tržište sa rastom srednje klase. Vešto koristi svoje sirovine. Ako izvozite minerale, jako teško ćete dobiti dozvolu. (Ako izvozite delove koji su proizvedeni u Kini, i dalje je komplikovanije nego da uvezete delove u Kinu i sklopite proizvod tamo.) Ali, proizvodnja se seli. Čak i kineske kompanije otvaraju pogone van Kine. Što se tiče automobilske industrije, nisam siguran da će bilo ko uspeti da zadrži kinesku ekspanziju. Zapad može da zatvori svoje tržište, ali će izgubiti tržište u Kini. Na tržištima zemalja trećeg sveta, Kinezi će biti konkurentniji. Biće u stanju da ponude jeftinije automobile. Međutim, Tesla ima veće šanse za opstanak od evropskih kompanija.

Dart

pre 10 meseci

(Milos, 26. januar 2024 12:04)

@Milos:
Prijateljski savet: piši još sažetije jer si mnogo glup.

P.S.
Izvinjavam se Zok1 na prethodnom identičnom komentaru koji je bio upućen ovom srpskom “Poarou”, Milošu.

Straight Outta München

pre 10 meseci

Nedo nam bog da nam kinezi odlucuju kako treba da zivimo.
(slavisa, 26. januar 2024 19:57

Tako je druze, Kinezi ce za 8 god imati oko 800 miliona ljudi koji pripadaju srednjoj klasi, dakle da kupuju sta hoce, putuju gde hoce i sl.
U USA i Evropi se polako ali sigurno ta klasa unistava. Razmisi o tome.