Sreda, 24.01.2024.

11:38

Direktor Toyote: Na putevima nikada neće biti više od 30% električnih automobila

Izvor: Revijahak

Direktor Toyote: Na putevima nikada neæe biti više od 30% elektriènih automobila IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

38 Komentari

Sortiraj po:

Nemanja

pre 11 meseci

@ (Zok1, 25. januar 2024 17:26)

Sve je to tacno i dobro poznato i slazem se da na tom polju kaskaju, bar dok ne prodje ta godina ili dve i ne izbace valjan el. automobil. Slazem se i da je jedini el. automobil smesan u poredjenju sa ostalim el. automobilima najviseg ranga. Ali to je samo u EU, malo u SAD, i Kini. Ostatku sveta (a ima nekih investitora kojo i to preferiraju) je bitnije sto Land Cruiser moze da prodje gde god i ne pokvari se, sto Corola moze da se kupi za pristojne pare i da radi 30 godina u sred pustinje itd. To je ono sto hocu da kazem. Nije bas glup bio do skorasnji direktor Toyote koji je sumnjao u EV. Vreme ce pokazati da li je i ovaj novi u pravu ili ne. Sto se mene tice, elektrika jos nije konkurentna i uskoro mi stize Mazda CX-60 3.3 dizel. Ne zelim jos uvek da provedem sate planirajuci putovanja (cesto sa dvoje male dece) gde cu da stanem i dopunim auto, da li ce biti slobodan punjac ili ne itd. A da se razumemo, barem 25 od 35 hiljada km godisnje sa tim automobilom predjem na relacijama duzim od 400 km. Zato ce mene jos dugo SUS motor sluziti.

ZF

pre 11 meseci

Ides li u soping nekada ,koliko puta nedeljno? Ostavices auto na ounjacu na parkingu i dok se vratis sa kase puna ti baterija.Ne ides u soping?Ne treba ti ni auto
(jedan je zivot upropasti ga dok mozes, 25. januar 2024 10:40)

Tvoj komentar ima smisla danas, kada je veoma mali broj EV.
Zamisli sada da je svaki automobil na tom parkingu EV.
Zar zaista mislis da ce biti toliki broj punjaca?

Joca

pre 11 meseci

Ne znam zašto niste objavili moju ispravku? Akio Tojoda od aprila prošle godine nije direktor (CEO) Tojote već je to Kodži Sato. Tojoda je 'chairman of the board' a Tojodina ovlašćenja su drastično srezana, praktično protokolarna. Povod za njegovo smenjivanje je bio što je (njegova) najava serijskog automobila sa vodoničnim SUS motorom ispala potpuno neutemeljena laž, a cela vodonična strategija Japana koju je baš Tojoda postavio se pokazala kao totalni promašaj. Elektrifikacija u Japanu koju je započeo Nisan (kad i Tesla) je zaustavljena čak i kriminalnim metodima.
Nakon nikakvih rezultata za više od deset godina, i Tojota je vodoničnu agendu stavila na led, a japanske kompanije su dobile dozvolu da prave baterijska električna vozila. To znači da je država prihvatila obavezu da gradi infrastrukturu za električna vozila jer je to perspektivnije od vodoničnih stanica, kontejnera sa vodonikom i drugih Tojodinih nebuloza.
Može on i dalje da gura svoje fiks ideje onima koji hoće da ga slušaju, ali u Japanu više niko NE MORA da ga sluša.

mile@

pre 11 meseci

@jedan je život
verovatno ćeš ti biti jedini kojem će pasti na pamet da se prikači na jedan od 5 punjača u šoping centru ? Kako romantično zvuči,život ti se svodi na vijanje slobodnog punjača po šoping centrima ima li šta lepše ?

naprotiv druze direktore

pre 11 meseci

У Америци пала темоература на -15,електрични аутомобили стали, места за пуњење нису могла да раде....
(Бане, 25. januar 2024 11:33)

A u Norveskoj na -25 rade bez problema

xb70

pre 11 meseci

Samo jedna vest koja je upravo stigla: HERZ (jedna od najvećih rent a car kuća na svetu) je rešio da proda 20 hiljada tesla vozila iz svoje flote i zameni ih sa vozilima sa SUS motorima. Mislim da EV balon neće pući, ali je počeo polako ali sigurno da se izduvava.

Sarmat

pre 11 meseci

Postoke 3 scenarija za implementaciju e vozila. Buducnost EV-a se odredkuje na ukrajinskoj stepi.
Prvi ishod: Ukrajina pobedjuje, ceo svet prihvata EV (najmanje verovatan svenario)
Drugi ishod: ruska apsolutna pobeda, raspad NATO i propast amerike...u tom slucaju EV ce verovatno nestati kao koncept
Treci ishod: najverovatniji...Rusija pobedjuje u Ukrajini, Nato opstaje ali oslabljen. U tom slucaju ce biti najvise 30% EV-a pretezno u Nato zemljama, Japanu, Australiji i delimicno Kini. Ostatak sveta ce terati uglavnom po starom.
Rasplet ce se desiti za 3-4 godine i ne odlucuje ni ekonomicnost proizvodnje, isplativost, ekologija itd...vec iskljucivo politika.

Zok1

pre 11 meseci

(Nemanja, 25. januar 2024 07:30)
Tojota je pod velikim pritiskom investitora da nastupi daleko agresivnije na tržištu BEV. Prethodni predsednik (ako se ne varam, unuk osnivača) je smenjen radi toga što Tojota kasni i okleva. Tojota bi rado u ovom trenutku ponudila nešto više od ovoga što sada ima (BZ4X), koji je patetičan. (Zato je grožđe kiselo.) Kasne, strašno kasne. Ovakve izjave imaju za cilj da ohrabre investitore, jer su rezultati loši. Prodaja Tojote u SAD je skočila 6,6%. Međutim, prodaja svih automobila je skočila 12,3%. Nije dovoljno biti najveći - moraš da nastaviš da rasteš i da se boriš za pozicije. Da ne bi bilo zabune, vozio sam njihova kola (Lexus, Subaru) i da su izbacili nešto pristojno, danas bih verovatno vozio njihov BEV, a ne Teslu.

Superhik

pre 11 meseci

Ovog dedu iz Tojote neću više da čitam, nikako da se otrezni ,a vodi najveću i najuspešniju kompaniju na svetu ! Neka ide u neku banju u Kini pa da ,usput,pogleda i kuda ide svetska autoindustrija !

Бане

pre 11 meseci

У Америци пала темоература на -15,електрични аутомобили стали, места за пуњење нису могла да раде....

Кварежма

pre 11 meseci

Ови мученици ако одустану од иновације има да пукну као некада Нокија и Кодак, а ова изјава улази у историју. Пре мислим да купују време, њихов ЕВ је јако лош, чак је и Хјундаји испред. Хибриди су тренутно максимум за Србе, нарочит поздрав за таксисте из Ниша који су грунули и плин у своје половне Тојоте. Батерије се рециклирају и поправљају у Србији, ми смо увек били авангарда.

naprotiv druze direktore

pre 11 meseci

sto se tice pogona (elektromotora) bice 100% elektricnih automobila, samo je pitanje koliki % ce biti na baterije (i koje, litijum vise nije jedini), agregat, vodonik, itd.

jedan je zivot upropasti ga dok mozes

pre 11 meseci

Polazim od sebe. Živim u stanu, morao bih puniti na javnim punjačima. To je samo po sebi razlog da nikada ne kupim električni automobil.
(Stara Mo,
Ides li u soping nekada ,koliko puta nedeljno? Ostavices auto na ounjacu na parkingu i dok se vratis sa kase puna ti baterija.Ne ides u soping?Ne treba ti ni auto

Kaligula

pre 11 meseci

Paradoks je da su EV najpotrebniji u velikim gradovima a pri tom je izgradnja infrastrukture za njihovo masovno punjenje veoma komplikovana u velikim gradovima. Uslovi za individualno punjenje u domovima vlasnika su takođe veoma ograničeni. Mogućnost punjenja iz solarnih kolektora je minimalna.

Hercegovac

pre 11 meseci

Imajući u vidu japansku posvećenost svemu sto rade, detaljne analize i pronicljivost ne sumnjnam da je najveći proizvođač automobila pravilnio procjenio budućnost po pitannju učestalosti električnih vozila u ukupnoj masi korištenih vozila. Mislim da nisu na mjestu komentari da se Toyota na ovaj način želi zaštiti od toga što nije konkurentna na tržištu električnih vozila jer vjerujem da im je toliko stalo da sve kapacitete uposle u proizvodnji električnih vozila da bi za relativno kratko vrijeme bili veoma konkurentni. Vjerujem da imaju neki argumenti koji su čelnike Toyota natjrerali da se previše ne zalijeću na polju proizvodnje čisto električnih vozila.

YPT

pre 11 meseci

@(Еее, 24. januar 2024 20:34)

Stil vožnje zalazi u psihoanalizu vozača i tu ne pomažu nikakve aplikacije. Pravilan i bezbedan način vožnje se uči u autoškolama, dok neki profesionalni vozači uče i defanzivnu vožnju. Međutim, problem u saobraćaju izaziva veliki broj ofanzivnih vozača, kao i deo vozača koji ne zna da vozi, a koji unose pometnju u sam tok odvijanja saobraćaja.

Naša saobraćajna policija i kamere ne prepoznaju ovakve vozače.

Nemanja

pre 11 meseci

@ Zok1, 24. januar 2024 23:16

Ljudi su zaista poceli da koriste izreku "kiselo grozdje" na pogresne nacine. Kome je to kiselo, Toyoti? Koja je najprodavanija marka na svetu? Toyoti, koja ima plan da u naredne 2-3 godine izbaci dvocifren broj elektricnih automobila? I to sve kao maltene jedini proizvodjac serijskog automobila na vodonik vec 30 godina i maltene cele hibridizovane game danas? I potpuno su u pravu da na globalnom nivou nece biti preko 30% EV-a... A dopuna strujom vazi sam za PHEV hibride, dok se klasicni Toyotini hibridi dopunjavaju kocenjem u voznji (i solarnim panelima za sekundarne sisteme u vozilu) i kao takvi mogu preci 3-4 km samo na struju...

Djorke

pre 11 meseci

@

"Milijardu ljudi širom sveta živi u područjima bez struje. Toyota takođe isporučuje vozila u te regione"
Ovo je žešća nebuloza, jer "srećnici" koji žive u područjima koja nemaju struju, najverovatnije nemaju sredstva ni za osnovne potrebe, a kamoli za bilo kakav automobil …
(Šoićiro, 24. januar 2024 23:06


Pa da, ali ne znaci to da se suse siromasni na nekom drvetu - to su citavi gradovi ili regioni, pa imas tu razvovrsne potrebe (ne misli se da onaj sto zaradjuje dolar na dan kako kupuje korolu).
Misli se na kamione, dostavna vozila, sluzbena putnicka vozila, komunalne sluzbe (kakve takve), takodje neki ljudi i tu zive, a imaju vise para spram ljudi oko sebe i mozda bi kupili auto … 1001 potencijalni musterija za SUS.

Inace, elektrifikacija paradoksalno, jako tesko ide gde je ekstremna beda. U teoriji, zabodes solar i razvuces zice i voila, evo struje narode. U praksi, sta ostavis bez nadzora sutra je nestalo (mislim, nestajale su citave pruge izmedju naselja, a kamoli nesto sa vecom vrednoscu po kilogramu). Tim ekstremno siromasni mucenicima je jako tesko da se izvuku.

Bumbar

pre 11 meseci

Šta kažu Honta i Misubiši?
(pakako, 24. januar 2024 22:49)

Daihatsu je već stavio katanac, a "Honta i Misubiši" merkaju neki jeftin, kineski.

Cinique

pre 11 meseci

Polazim od sebe. Živim u stanu, morao bih puniti na javnim punjačima. To je samo po sebi razlog da nikada ne kupim električni automobil.
(Stara Mo, 24. januar 2024 20:23)

Ne, to je razlog da ti se zabrani da poseduješ automobil. Ili da budeš papreno oporezovan što neovlašćeno držiš automobil na javnoj površini koju si uzurpirao. Kupi ili znajmi garažu. Ja plaćam porez i na garažu koju sam sam sazidao u svom dvorištu, a ti si neki pametan, a?

Aca

pre 11 meseci

A šta to treba da se usavrši da bi bio jeftiniji? Uostalom pogrešio si mesto za komentar. Pošalji mejl predsedniku Tojote i sve mu objasni. Vidiš da nema pojma o životu. Budi dobar otvori mu oči. Zgrnućeš milione.
(eko zablude, 24. januar 2024 22:01)

Treba da se standardizuju komponente, prošire kapaciteti proizvodnje i ruda i komponenti, isplati inicijalna investicija itd. Isto kao i sa svakom novom tehnologijom. U početku je skupa ali vremenom dolazi na vrednost koja je bliže ceni ulaznih komponenti. Uostalom, već sada su cene EV skoro iste kao uporedivi SUS a pre par godina je bila velika razlika. Ne vidim razlog zašto EV ne bi bio jeftiniji od SUS za nekoliko godina.

ªporet Șmederevac

pre 11 meseci

Kakav EV, kakvi hibridi?! Samo redni šestak, bez turbine, kad zagrmi dok ga palis. Koga briga za potrosnju, 10l dok ga isparkiras, 20l po gradu, 25l na 250 na sat. To je uzivanje a ne ovaj sto mu telefon govori kako da vozi da bi ustedeo litar-dva… Pozdrav, idem, evo mi ga bus…

lelek

pre 11 meseci

Citam komentare, ovaj spominje hibrid, stednju, aplikaciju koja mu govori da li je dobro kocio itd :)
Pitam se da li sam ja lud onda, touareg 3.0 tdi mi trosi po gradu nestedljive voznje oko 16l.
Sta je poenta sa tom stednjim goriva itd.
Ako ti se stedi onda kupis malo auto jer neces da bacas za gorivo, ako ti to ne znaci onda vozis sta mozes i u cemu uzivas.

Hi@wato

pre 11 meseci

"Polazim od sebe. Živim u stanu, morao bih puniti na javnim punjačima. To je samo po sebi razlog da nikada ne kupim električni automobil'

isto tako,
Zato moraju izmisliti neku ekonomičniju bateriju. Uloženo je jako mnogo novaca, da bi sve to sad propalo.
Tyota jako pametno radi s vodonikom.

Prosečna plata će biti veća od proseka

pre 11 meseci

Meni ne treba veliki domet, sedim kod kuće i slušam obraćanja, odem do kladionice 3-4 puta dnevno i to je to.

Zok1

pre 11 meseci

Kiselo grožđe... Tamo gde nema struje, nema ni punjenja PHEV hibrida, osim dopunjavanja u vožnji. Za 9 godina u Americi su prodali manje od 15000 Mirai (na vodonik), uprkos tome što je država finansirala izgradnju pumpi. U Kaliforniji postoje 33 pumpe. Svi kupci dobijaju poreske kredite kao i za BEV. Gde je zapelo? Evo jednog starog testa iz Australije, koji pokazuje koliko se dizela potroši kada se dizel generatori koriste za punjenje električnih automobila: https://thedriven.io/2018/12/14/diesel-charge-evs-remote-locations-greener-than-you-think/ U proseku 5-6 litara dizela za 100 km vožnje. Naravno, umesto dizel generatora mogu da se koriste i oni na gas. Električni automobil jednostavno bolje koristi energiju.

Šoićiro

pre 11 meseci

"Milijardu ljudi širom sveta živi u područjima bez struje. Toyota takođe isporučuje vozila u te regione"
Ovo je žešća nebuloza, jer "srećnici" koji žive u područjima koja nemaju struju, najverovatnije nemaju sredstva ni za osnovne potrebe, a kamoli za bilo kakav automobil, pa makar bio i 30 godina star Hilux truck sa mogućnošću montaže velikokalibarskog mitraljeza u tovarnom prostoru...

eko zablude

pre 11 meseci

(Aca, 24. januar 2024 21:01)

A šta to treba da se usavrši da bi bio jeftiniji? Uostalom pogrešio si mesto za komentar. Pošalji mejl predsedniku Tojote i sve mu objasni. Vidiš da nema pojma o životu. Budi dobar otvori mu oči. Zgrnućeš milione.

Кварежма

pre 11 meseci

@eee Care naveo si gotovo sve razloge zbog kojih nikada neću kupiti hibrid i konačno pravu istinu - prisiljen si da ga voziš kao baba. :-)

Aca

pre 11 meseci

Kada se usavrši proizvodnja električnih automobila, nema razloga da cena ne bude niža od svih drugih jer je auto jednostavniji. Takođe, cena struje na 100 km će uvek biti niža od cene nafte ili benzina jer nema obrade, transportnih troškova i stepen gubitaka pri eksploataciji je mnogo niži. Za struju je potrebno samo proširiti postojeće kapacitete, ali posle te investicije nema razloga da proizvodnja struje bude skuplja nego danas.

Sve u svemu, neelektrična vozila će verovatno postojati i za 50 godina, ali će se koristiti samo u nekim nišama gde nije moguće koristiti EV.

Stara Mo

pre 11 meseci

Polazim od sebe. Živim u stanu, morao bih puniti na javnim punjačima. To je samo po sebi razlog da nikada ne kupim električni automobil.

Еее

pre 11 meseci

Тојотини хибриди су заиста генијални хај-тек аутомобил за оне који желе штедети гориво, аутомобил, комшилук ... о чему је реч, они имају затворени круг производње струје приликом кочења, низбрдица, успорења кретања ... уколико следите ћуд оваквог возила можете уштедити 35-40% на бензину ... код класичних сус мотора пуним гасом требате што пре до 4 брзине ( за бензинце ) и до 5 ( за дизеле ) а код хибрида суппротно што лакше до крстареће брзине и што лаганије кочење, значи што мање стресна вожња за кола и возача ... сву ту вожњу прати Тојота преко телефон апликације и када дођете са пута кући уз кафу видите преко апликације колико сте били успешни у штедњи ... на пример "одлично сте ушли у кружну кривину, честитамо, лоше сте кочили на семафору препорука лакше кочење штеди кочнице и производи више ел. енергије за ваш батерију ... све је то са грешкама убрзања, кочења покривено статистиком вожње са грешкама и добрим коришћењем возила .. добијате на крају сваке вожње оцену са станиовишта еко-уштеде на пример 95/100 са примедбом да има још места за прилагођавање вожње уштедама. Када би сви возили хибриде по упутствима сигурно би смањило удесе и последице за преко 50%. То возачу постаје јасно тек када промени аутомобил забог разлике у ћуди возила. Када се промени хибрид за само СУС враћа му се и стари ризичнији и трошаџијскији стил вожње који диктира СУС вожња. Ако видите хибрида да "гњави" то није због његове "импотенције" јер када стисне гас има супер убрзање, него због уживања.

Stara Mo

pre 11 meseci

Polazim od sebe. Živim u stanu, morao bih puniti na javnim punjačima. To je samo po sebi razlog da nikada ne kupim električni automobil.

Prosečna plata će biti veća od proseka

pre 11 meseci

Meni ne treba veliki domet, sedim kod kuće i slušam obraćanja, odem do kladionice 3-4 puta dnevno i to je to.

Еее

pre 11 meseci

Тојотини хибриди су заиста генијални хај-тек аутомобил за оне који желе штедети гориво, аутомобил, комшилук ... о чему је реч, они имају затворени круг производње струје приликом кочења, низбрдица, успорења кретања ... уколико следите ћуд оваквог возила можете уштедити 35-40% на бензину ... код класичних сус мотора пуним гасом требате што пре до 4 брзине ( за бензинце ) и до 5 ( за дизеле ) а код хибрида суппротно што лакше до крстареће брзине и што лаганије кочење, значи што мање стресна вожња за кола и возача ... сву ту вожњу прати Тојота преко телефон апликације и када дођете са пута кући уз кафу видите преко апликације колико сте били успешни у штедњи ... на пример "одлично сте ушли у кружну кривину, честитамо, лоше сте кочили на семафору препорука лакше кочење штеди кочнице и производи више ел. енергије за ваш батерију ... све је то са грешкама убрзања, кочења покривено статистиком вожње са грешкама и добрим коришћењем возила .. добијате на крају сваке вожње оцену са станиовишта еко-уштеде на пример 95/100 са примедбом да има још места за прилагођавање вожње уштедама. Када би сви возили хибриде по упутствима сигурно би смањило удесе и последице за преко 50%. То возачу постаје јасно тек када промени аутомобил забог разлике у ћуди возила. Када се промени хибрид за само СУС враћа му се и стари ризичнији и трошаџијскији стил вожње који диктира СУС вожња. Ако видите хибрида да "гњави" то није због његове "импотенције" јер када стисне гас има супер убрзање, него због уживања.

eko zablude

pre 11 meseci

(Aca, 24. januar 2024 21:01)

A šta to treba da se usavrši da bi bio jeftiniji? Uostalom pogrešio si mesto za komentar. Pošalji mejl predsedniku Tojote i sve mu objasni. Vidiš da nema pojma o životu. Budi dobar otvori mu oči. Zgrnućeš milione.

Šoićiro

pre 11 meseci

"Milijardu ljudi širom sveta živi u područjima bez struje. Toyota takođe isporučuje vozila u te regione"
Ovo je žešća nebuloza, jer "srećnici" koji žive u područjima koja nemaju struju, najverovatnije nemaju sredstva ni za osnovne potrebe, a kamoli za bilo kakav automobil, pa makar bio i 30 godina star Hilux truck sa mogućnošću montaže velikokalibarskog mitraljeza u tovarnom prostoru...

Hi@wato

pre 11 meseci

"Polazim od sebe. Živim u stanu, morao bih puniti na javnim punjačima. To je samo po sebi razlog da nikada ne kupim električni automobil'

isto tako,
Zato moraju izmisliti neku ekonomičniju bateriju. Uloženo je jako mnogo novaca, da bi sve to sad propalo.
Tyota jako pametno radi s vodonikom.

Zok1

pre 11 meseci

Kiselo grožđe... Tamo gde nema struje, nema ni punjenja PHEV hibrida, osim dopunjavanja u vožnji. Za 9 godina u Americi su prodali manje od 15000 Mirai (na vodonik), uprkos tome što je država finansirala izgradnju pumpi. U Kaliforniji postoje 33 pumpe. Svi kupci dobijaju poreske kredite kao i za BEV. Gde je zapelo? Evo jednog starog testa iz Australije, koji pokazuje koliko se dizela potroši kada se dizel generatori koriste za punjenje električnih automobila: https://thedriven.io/2018/12/14/diesel-charge-evs-remote-locations-greener-than-you-think/ U proseku 5-6 litara dizela za 100 km vožnje. Naravno, umesto dizel generatora mogu da se koriste i oni na gas. Električni automobil jednostavno bolje koristi energiju.

Бане

pre 11 meseci

У Америци пала темоература на -15,електрични аутомобили стали, места за пуњење нису могла да раде....

Aca

pre 11 meseci

Kada se usavrši proizvodnja električnih automobila, nema razloga da cena ne bude niža od svih drugih jer je auto jednostavniji. Takođe, cena struje na 100 km će uvek biti niža od cene nafte ili benzina jer nema obrade, transportnih troškova i stepen gubitaka pri eksploataciji je mnogo niži. Za struju je potrebno samo proširiti postojeće kapacitete, ali posle te investicije nema razloga da proizvodnja struje bude skuplja nego danas.

Sve u svemu, neelektrična vozila će verovatno postojati i za 50 godina, ali će se koristiti samo u nekim nišama gde nije moguće koristiti EV.

ªporet Șmederevac

pre 11 meseci

Kakav EV, kakvi hibridi?! Samo redni šestak, bez turbine, kad zagrmi dok ga palis. Koga briga za potrosnju, 10l dok ga isparkiras, 20l po gradu, 25l na 250 na sat. To je uzivanje a ne ovaj sto mu telefon govori kako da vozi da bi ustedeo litar-dva… Pozdrav, idem, evo mi ga bus…

Кварежма

pre 11 meseci

@eee Care naveo si gotovo sve razloge zbog kojih nikada neću kupiti hibrid i konačno pravu istinu - prisiljen si da ga voziš kao baba. :-)

mile@

pre 11 meseci

@jedan je život
verovatno ćeš ti biti jedini kojem će pasti na pamet da se prikači na jedan od 5 punjača u šoping centru ? Kako romantično zvuči,život ti se svodi na vijanje slobodnog punjača po šoping centrima ima li šta lepše ?

Bumbar

pre 11 meseci

Šta kažu Honta i Misubiši?
(pakako, 24. januar 2024 22:49)

Daihatsu je već stavio katanac, a "Honta i Misubiši" merkaju neki jeftin, kineski.

ZF

pre 11 meseci

Ides li u soping nekada ,koliko puta nedeljno? Ostavices auto na ounjacu na parkingu i dok se vratis sa kase puna ti baterija.Ne ides u soping?Ne treba ti ni auto
(jedan je zivot upropasti ga dok mozes, 25. januar 2024 10:40)

Tvoj komentar ima smisla danas, kada je veoma mali broj EV.
Zamisli sada da je svaki automobil na tom parkingu EV.
Zar zaista mislis da ce biti toliki broj punjaca?

Nemanja

pre 11 meseci

@ Zok1, 24. januar 2024 23:16

Ljudi su zaista poceli da koriste izreku "kiselo grozdje" na pogresne nacine. Kome je to kiselo, Toyoti? Koja je najprodavanija marka na svetu? Toyoti, koja ima plan da u naredne 2-3 godine izbaci dvocifren broj elektricnih automobila? I to sve kao maltene jedini proizvodjac serijskog automobila na vodonik vec 30 godina i maltene cele hibridizovane game danas? I potpuno su u pravu da na globalnom nivou nece biti preko 30% EV-a... A dopuna strujom vazi sam za PHEV hibride, dok se klasicni Toyotini hibridi dopunjavaju kocenjem u voznji (i solarnim panelima za sekundarne sisteme u vozilu) i kao takvi mogu preci 3-4 km samo na struju...

xb70

pre 11 meseci

Samo jedna vest koja je upravo stigla: HERZ (jedna od najvećih rent a car kuća na svetu) je rešio da proda 20 hiljada tesla vozila iz svoje flote i zameni ih sa vozilima sa SUS motorima. Mislim da EV balon neće pući, ali je počeo polako ali sigurno da se izduvava.

Kaligula

pre 11 meseci

Paradoks je da su EV najpotrebniji u velikim gradovima a pri tom je izgradnja infrastrukture za njihovo masovno punjenje veoma komplikovana u velikim gradovima. Uslovi za individualno punjenje u domovima vlasnika su takođe veoma ograničeni. Mogućnost punjenja iz solarnih kolektora je minimalna.

Djorke

pre 11 meseci

@

"Milijardu ljudi širom sveta živi u područjima bez struje. Toyota takođe isporučuje vozila u te regione"
Ovo je žešća nebuloza, jer "srećnici" koji žive u područjima koja nemaju struju, najverovatnije nemaju sredstva ni za osnovne potrebe, a kamoli za bilo kakav automobil …
(Šoićiro, 24. januar 2024 23:06


Pa da, ali ne znaci to da se suse siromasni na nekom drvetu - to su citavi gradovi ili regioni, pa imas tu razvovrsne potrebe (ne misli se da onaj sto zaradjuje dolar na dan kako kupuje korolu).
Misli se na kamione, dostavna vozila, sluzbena putnicka vozila, komunalne sluzbe (kakve takve), takodje neki ljudi i tu zive, a imaju vise para spram ljudi oko sebe i mozda bi kupili auto … 1001 potencijalni musterija za SUS.

Inace, elektrifikacija paradoksalno, jako tesko ide gde je ekstremna beda. U teoriji, zabodes solar i razvuces zice i voila, evo struje narode. U praksi, sta ostavis bez nadzora sutra je nestalo (mislim, nestajale su citave pruge izmedju naselja, a kamoli nesto sa vecom vrednoscu po kilogramu). Tim ekstremno siromasni mucenicima je jako tesko da se izvuku.

Hercegovac

pre 11 meseci

Imajući u vidu japansku posvećenost svemu sto rade, detaljne analize i pronicljivost ne sumnjnam da je najveći proizvođač automobila pravilnio procjenio budućnost po pitannju učestalosti električnih vozila u ukupnoj masi korištenih vozila. Mislim da nisu na mjestu komentari da se Toyota na ovaj način želi zaštiti od toga što nije konkurentna na tržištu električnih vozila jer vjerujem da im je toliko stalo da sve kapacitete uposle u proizvodnji električnih vozila da bi za relativno kratko vrijeme bili veoma konkurentni. Vjerujem da imaju neki argumenti koji su čelnike Toyota natjrerali da se previše ne zalijeću na polju proizvodnje čisto električnih vozila.

Nemanja

pre 11 meseci

@ (Zok1, 25. januar 2024 17:26)

Sve je to tacno i dobro poznato i slazem se da na tom polju kaskaju, bar dok ne prodje ta godina ili dve i ne izbace valjan el. automobil. Slazem se i da je jedini el. automobil smesan u poredjenju sa ostalim el. automobilima najviseg ranga. Ali to je samo u EU, malo u SAD, i Kini. Ostatku sveta (a ima nekih investitora kojo i to preferiraju) je bitnije sto Land Cruiser moze da prodje gde god i ne pokvari se, sto Corola moze da se kupi za pristojne pare i da radi 30 godina u sred pustinje itd. To je ono sto hocu da kazem. Nije bas glup bio do skorasnji direktor Toyote koji je sumnjao u EV. Vreme ce pokazati da li je i ovaj novi u pravu ili ne. Sto se mene tice, elektrika jos nije konkurentna i uskoro mi stize Mazda CX-60 3.3 dizel. Ne zelim jos uvek da provedem sate planirajuci putovanja (cesto sa dvoje male dece) gde cu da stanem i dopunim auto, da li ce biti slobodan punjac ili ne itd. A da se razumemo, barem 25 od 35 hiljada km godisnje sa tim automobilom predjem na relacijama duzim od 400 km. Zato ce mene jos dugo SUS motor sluziti.

Joca

pre 11 meseci

Ne znam zašto niste objavili moju ispravku? Akio Tojoda od aprila prošle godine nije direktor (CEO) Tojote već je to Kodži Sato. Tojoda je 'chairman of the board' a Tojodina ovlašćenja su drastično srezana, praktično protokolarna. Povod za njegovo smenjivanje je bio što je (njegova) najava serijskog automobila sa vodoničnim SUS motorom ispala potpuno neutemeljena laž, a cela vodonična strategija Japana koju je baš Tojoda postavio se pokazala kao totalni promašaj. Elektrifikacija u Japanu koju je započeo Nisan (kad i Tesla) je zaustavljena čak i kriminalnim metodima.
Nakon nikakvih rezultata za više od deset godina, i Tojota je vodoničnu agendu stavila na led, a japanske kompanije su dobile dozvolu da prave baterijska električna vozila. To znači da je država prihvatila obavezu da gradi infrastrukturu za električna vozila jer je to perspektivnije od vodoničnih stanica, kontejnera sa vodonikom i drugih Tojodinih nebuloza.
Može on i dalje da gura svoje fiks ideje onima koji hoće da ga slušaju, ali u Japanu više niko NE MORA da ga sluša.

Aca

pre 11 meseci

A šta to treba da se usavrši da bi bio jeftiniji? Uostalom pogrešio si mesto za komentar. Pošalji mejl predsedniku Tojote i sve mu objasni. Vidiš da nema pojma o životu. Budi dobar otvori mu oči. Zgrnućeš milione.
(eko zablude, 24. januar 2024 22:01)

Treba da se standardizuju komponente, prošire kapaciteti proizvodnje i ruda i komponenti, isplati inicijalna investicija itd. Isto kao i sa svakom novom tehnologijom. U početku je skupa ali vremenom dolazi na vrednost koja je bliže ceni ulaznih komponenti. Uostalom, već sada su cene EV skoro iste kao uporedivi SUS a pre par godina je bila velika razlika. Ne vidim razlog zašto EV ne bi bio jeftiniji od SUS za nekoliko godina.

jedan je zivot upropasti ga dok mozes

pre 11 meseci

Polazim od sebe. Živim u stanu, morao bih puniti na javnim punjačima. To je samo po sebi razlog da nikada ne kupim električni automobil.
(Stara Mo,
Ides li u soping nekada ,koliko puta nedeljno? Ostavices auto na ounjacu na parkingu i dok se vratis sa kase puna ti baterija.Ne ides u soping?Ne treba ti ni auto

naprotiv druze direktore

pre 11 meseci

sto se tice pogona (elektromotora) bice 100% elektricnih automobila, samo je pitanje koliki % ce biti na baterije (i koje, litijum vise nije jedini), agregat, vodonik, itd.

Superhik

pre 11 meseci

Ovog dedu iz Tojote neću više da čitam, nikako da se otrezni ,a vodi najveću i najuspešniju kompaniju na svetu ! Neka ide u neku banju u Kini pa da ,usput,pogleda i kuda ide svetska autoindustrija !

Zok1

pre 11 meseci

(Nemanja, 25. januar 2024 07:30)
Tojota je pod velikim pritiskom investitora da nastupi daleko agresivnije na tržištu BEV. Prethodni predsednik (ako se ne varam, unuk osnivača) je smenjen radi toga što Tojota kasni i okleva. Tojota bi rado u ovom trenutku ponudila nešto više od ovoga što sada ima (BZ4X), koji je patetičan. (Zato je grožđe kiselo.) Kasne, strašno kasne. Ovakve izjave imaju za cilj da ohrabre investitore, jer su rezultati loši. Prodaja Tojote u SAD je skočila 6,6%. Međutim, prodaja svih automobila je skočila 12,3%. Nije dovoljno biti najveći - moraš da nastaviš da rasteš i da se boriš za pozicije. Da ne bi bilo zabune, vozio sam njihova kola (Lexus, Subaru) i da su izbacili nešto pristojno, danas bih verovatno vozio njihov BEV, a ne Teslu.

naprotiv druze direktore

pre 11 meseci

У Америци пала темоература на -15,електрични аутомобили стали, места за пуњење нису могла да раде....
(Бане, 25. januar 2024 11:33)

A u Norveskoj na -25 rade bez problema

Sarmat

pre 11 meseci

Postoke 3 scenarija za implementaciju e vozila. Buducnost EV-a se odredkuje na ukrajinskoj stepi.
Prvi ishod: Ukrajina pobedjuje, ceo svet prihvata EV (najmanje verovatan svenario)
Drugi ishod: ruska apsolutna pobeda, raspad NATO i propast amerike...u tom slucaju EV ce verovatno nestati kao koncept
Treci ishod: najverovatniji...Rusija pobedjuje u Ukrajini, Nato opstaje ali oslabljen. U tom slucaju ce biti najvise 30% EV-a pretezno u Nato zemljama, Japanu, Australiji i delimicno Kini. Ostatak sveta ce terati uglavnom po starom.
Rasplet ce se desiti za 3-4 godine i ne odlucuje ni ekonomicnost proizvodnje, isplativost, ekologija itd...vec iskljucivo politika.

Cinique

pre 11 meseci

Polazim od sebe. Živim u stanu, morao bih puniti na javnim punjačima. To je samo po sebi razlog da nikada ne kupim električni automobil.
(Stara Mo, 24. januar 2024 20:23)

Ne, to je razlog da ti se zabrani da poseduješ automobil. Ili da budeš papreno oporezovan što neovlašćeno držiš automobil na javnoj površini koju si uzurpirao. Kupi ili znajmi garažu. Ja plaćam porez i na garažu koju sam sam sazidao u svom dvorištu, a ti si neki pametan, a?

YPT

pre 11 meseci

@(Еее, 24. januar 2024 20:34)

Stil vožnje zalazi u psihoanalizu vozača i tu ne pomažu nikakve aplikacije. Pravilan i bezbedan način vožnje se uči u autoškolama, dok neki profesionalni vozači uče i defanzivnu vožnju. Međutim, problem u saobraćaju izaziva veliki broj ofanzivnih vozača, kao i deo vozača koji ne zna da vozi, a koji unose pometnju u sam tok odvijanja saobraćaja.

Naša saobraćajna policija i kamere ne prepoznaju ovakve vozače.

Кварежма

pre 11 meseci

Ови мученици ако одустану од иновације има да пукну као некада Нокија и Кодак, а ова изјава улази у историју. Пре мислим да купују време, њихов ЕВ је јако лош, чак је и Хјундаји испред. Хибриди су тренутно максимум за Србе, нарочит поздрав за таксисте из Ниша који су грунули и плин у своје половне Тојоте. Батерије се рециклирају и поправљају у Србији, ми смо увек били авангарда.

lelek

pre 11 meseci

Citam komentare, ovaj spominje hibrid, stednju, aplikaciju koja mu govori da li je dobro kocio itd :)
Pitam se da li sam ja lud onda, touareg 3.0 tdi mi trosi po gradu nestedljive voznje oko 16l.
Sta je poenta sa tom stednjim goriva itd.
Ako ti se stedi onda kupis malo auto jer neces da bacas za gorivo, ako ti to ne znaci onda vozis sta mozes i u cemu uzivas.

Šoićiro

pre 11 meseci

"Milijardu ljudi širom sveta živi u područjima bez struje. Toyota takođe isporučuje vozila u te regione"
Ovo je žešća nebuloza, jer "srećnici" koji žive u područjima koja nemaju struju, najverovatnije nemaju sredstva ni za osnovne potrebe, a kamoli za bilo kakav automobil, pa makar bio i 30 godina star Hilux truck sa mogućnošću montaže velikokalibarskog mitraljeza u tovarnom prostoru...

Aca

pre 11 meseci

Kada se usavrši proizvodnja električnih automobila, nema razloga da cena ne bude niža od svih drugih jer je auto jednostavniji. Takođe, cena struje na 100 km će uvek biti niža od cene nafte ili benzina jer nema obrade, transportnih troškova i stepen gubitaka pri eksploataciji je mnogo niži. Za struju je potrebno samo proširiti postojeće kapacitete, ali posle te investicije nema razloga da proizvodnja struje bude skuplja nego danas.

Sve u svemu, neelektrična vozila će verovatno postojati i za 50 godina, ali će se koristiti samo u nekim nišama gde nije moguće koristiti EV.

Zok1

pre 11 meseci

Kiselo grožđe... Tamo gde nema struje, nema ni punjenja PHEV hibrida, osim dopunjavanja u vožnji. Za 9 godina u Americi su prodali manje od 15000 Mirai (na vodonik), uprkos tome što je država finansirala izgradnju pumpi. U Kaliforniji postoje 33 pumpe. Svi kupci dobijaju poreske kredite kao i za BEV. Gde je zapelo? Evo jednog starog testa iz Australije, koji pokazuje koliko se dizela potroši kada se dizel generatori koriste za punjenje električnih automobila: https://thedriven.io/2018/12/14/diesel-charge-evs-remote-locations-greener-than-you-think/ U proseku 5-6 litara dizela za 100 km vožnje. Naravno, umesto dizel generatora mogu da se koriste i oni na gas. Električni automobil jednostavno bolje koristi energiju.

Кварежма

pre 11 meseci

@eee Care naveo si gotovo sve razloge zbog kojih nikada neću kupiti hibrid i konačno pravu istinu - prisiljen si da ga voziš kao baba. :-)

jedan je zivot upropasti ga dok mozes

pre 11 meseci

Polazim od sebe. Živim u stanu, morao bih puniti na javnim punjačima. To je samo po sebi razlog da nikada ne kupim električni automobil.
(Stara Mo,
Ides li u soping nekada ,koliko puta nedeljno? Ostavices auto na ounjacu na parkingu i dok se vratis sa kase puna ti baterija.Ne ides u soping?Ne treba ti ni auto

Cinique

pre 11 meseci

Polazim od sebe. Živim u stanu, morao bih puniti na javnim punjačima. To je samo po sebi razlog da nikada ne kupim električni automobil.
(Stara Mo, 24. januar 2024 20:23)

Ne, to je razlog da ti se zabrani da poseduješ automobil. Ili da budeš papreno oporezovan što neovlašćeno držiš automobil na javnoj površini koju si uzurpirao. Kupi ili znajmi garažu. Ja plaćam porez i na garažu koju sam sam sazidao u svom dvorištu, a ti si neki pametan, a?

Superhik

pre 11 meseci

Ovog dedu iz Tojote neću više da čitam, nikako da se otrezni ,a vodi najveću i najuspešniju kompaniju na svetu ! Neka ide u neku banju u Kini pa da ,usput,pogleda i kuda ide svetska autoindustrija !

Еее

pre 11 meseci

Тојотини хибриди су заиста генијални хај-тек аутомобил за оне који желе штедети гориво, аутомобил, комшилук ... о чему је реч, они имају затворени круг производње струје приликом кочења, низбрдица, успорења кретања ... уколико следите ћуд оваквог возила можете уштедити 35-40% на бензину ... код класичних сус мотора пуним гасом требате што пре до 4 брзине ( за бензинце ) и до 5 ( за дизеле ) а код хибрида суппротно што лакше до крстареће брзине и што лаганије кочење, значи што мање стресна вожња за кола и возача ... сву ту вожњу прати Тојота преко телефон апликације и када дођете са пута кући уз кафу видите преко апликације колико сте били успешни у штедњи ... на пример "одлично сте ушли у кружну кривину, честитамо, лоше сте кочили на семафору препорука лакше кочење штеди кочнице и производи више ел. енергије за ваш батерију ... све је то са грешкама убрзања, кочења покривено статистиком вожње са грешкама и добрим коришћењем возила .. добијате на крају сваке вожње оцену са станиовишта еко-уштеде на пример 95/100 са примедбом да има још места за прилагођавање вожње уштедама. Када би сви возили хибриде по упутствима сигурно би смањило удесе и последице за преко 50%. То возачу постаје јасно тек када промени аутомобил забог разлике у ћуди возила. Када се промени хибрид за само СУС враћа му се и стари ризичнији и трошаџијскији стил вожње који диктира СУС вожња. Ако видите хибрида да "гњави" то није због његове "импотенције" јер када стисне гас има супер убрзање, него због уживања.

Prosečna plata će biti veća od proseka

pre 11 meseci

Meni ne treba veliki domet, sedim kod kuće i slušam obraćanja, odem do kladionice 3-4 puta dnevno i to je to.

Zok1

pre 11 meseci

(Nemanja, 25. januar 2024 07:30)
Tojota je pod velikim pritiskom investitora da nastupi daleko agresivnije na tržištu BEV. Prethodni predsednik (ako se ne varam, unuk osnivača) je smenjen radi toga što Tojota kasni i okleva. Tojota bi rado u ovom trenutku ponudila nešto više od ovoga što sada ima (BZ4X), koji je patetičan. (Zato je grožđe kiselo.) Kasne, strašno kasne. Ovakve izjave imaju za cilj da ohrabre investitore, jer su rezultati loši. Prodaja Tojote u SAD je skočila 6,6%. Međutim, prodaja svih automobila je skočila 12,3%. Nije dovoljno biti najveći - moraš da nastaviš da rasteš i da se boriš za pozicije. Da ne bi bilo zabune, vozio sam njihova kola (Lexus, Subaru) i da su izbacili nešto pristojno, danas bih verovatno vozio njihov BEV, a ne Teslu.

Кварежма

pre 11 meseci

Ови мученици ако одустану од иновације има да пукну као некада Нокија и Кодак, а ова изјава улази у историју. Пре мислим да купују време, њихов ЕВ је јако лош, чак је и Хјундаји испред. Хибриди су тренутно максимум за Србе, нарочит поздрав за таксисте из Ниша који су грунули и плин у своје половне Тојоте. Батерије се рециклирају и поправљају у Србији, ми смо увек били авангарда.

Stara Mo

pre 11 meseci

Polazim od sebe. Živim u stanu, morao bih puniti na javnim punjačima. To je samo po sebi razlog da nikada ne kupim električni automobil.

naprotiv druze direktore

pre 11 meseci

У Америци пала темоература на -15,електрични аутомобили стали, места за пуњење нису могла да раде....
(Бане, 25. januar 2024 11:33)

A u Norveskoj na -25 rade bez problema

eko zablude

pre 11 meseci

(Aca, 24. januar 2024 21:01)

A šta to treba da se usavrši da bi bio jeftiniji? Uostalom pogrešio si mesto za komentar. Pošalji mejl predsedniku Tojote i sve mu objasni. Vidiš da nema pojma o životu. Budi dobar otvori mu oči. Zgrnućeš milione.

Hi@wato

pre 11 meseci

"Polazim od sebe. Živim u stanu, morao bih puniti na javnim punjačima. To je samo po sebi razlog da nikada ne kupim električni automobil'

isto tako,
Zato moraju izmisliti neku ekonomičniju bateriju. Uloženo je jako mnogo novaca, da bi sve to sad propalo.
Tyota jako pametno radi s vodonikom.

ªporet Șmederevac

pre 11 meseci

Kakav EV, kakvi hibridi?! Samo redni šestak, bez turbine, kad zagrmi dok ga palis. Koga briga za potrosnju, 10l dok ga isparkiras, 20l po gradu, 25l na 250 na sat. To je uzivanje a ne ovaj sto mu telefon govori kako da vozi da bi ustedeo litar-dva… Pozdrav, idem, evo mi ga bus…

Sarmat

pre 11 meseci

Postoke 3 scenarija za implementaciju e vozila. Buducnost EV-a se odredkuje na ukrajinskoj stepi.
Prvi ishod: Ukrajina pobedjuje, ceo svet prihvata EV (najmanje verovatan svenario)
Drugi ishod: ruska apsolutna pobeda, raspad NATO i propast amerike...u tom slucaju EV ce verovatno nestati kao koncept
Treci ishod: najverovatniji...Rusija pobedjuje u Ukrajini, Nato opstaje ali oslabljen. U tom slucaju ce biti najvise 30% EV-a pretezno u Nato zemljama, Japanu, Australiji i delimicno Kini. Ostatak sveta ce terati uglavnom po starom.
Rasplet ce se desiti za 3-4 godine i ne odlucuje ni ekonomicnost proizvodnje, isplativost, ekologija itd...vec iskljucivo politika.

lelek

pre 11 meseci

Citam komentare, ovaj spominje hibrid, stednju, aplikaciju koja mu govori da li je dobro kocio itd :)
Pitam se da li sam ja lud onda, touareg 3.0 tdi mi trosi po gradu nestedljive voznje oko 16l.
Sta je poenta sa tom stednjim goriva itd.
Ako ti se stedi onda kupis malo auto jer neces da bacas za gorivo, ako ti to ne znaci onda vozis sta mozes i u cemu uzivas.

naprotiv druze direktore

pre 11 meseci

sto se tice pogona (elektromotora) bice 100% elektricnih automobila, samo je pitanje koliki % ce biti na baterije (i koje, litijum vise nije jedini), agregat, vodonik, itd.

Бане

pre 11 meseci

У Америци пала темоература на -15,електрични аутомобили стали, места за пуњење нису могла да раде....

Aca

pre 11 meseci

A šta to treba da se usavrši da bi bio jeftiniji? Uostalom pogrešio si mesto za komentar. Pošalji mejl predsedniku Tojote i sve mu objasni. Vidiš da nema pojma o životu. Budi dobar otvori mu oči. Zgrnućeš milione.
(eko zablude, 24. januar 2024 22:01)

Treba da se standardizuju komponente, prošire kapaciteti proizvodnje i ruda i komponenti, isplati inicijalna investicija itd. Isto kao i sa svakom novom tehnologijom. U početku je skupa ali vremenom dolazi na vrednost koja je bliže ceni ulaznih komponenti. Uostalom, već sada su cene EV skoro iste kao uporedivi SUS a pre par godina je bila velika razlika. Ne vidim razlog zašto EV ne bi bio jeftiniji od SUS za nekoliko godina.

Joca

pre 11 meseci

Ne znam zašto niste objavili moju ispravku? Akio Tojoda od aprila prošle godine nije direktor (CEO) Tojote već je to Kodži Sato. Tojoda je 'chairman of the board' a Tojodina ovlašćenja su drastično srezana, praktično protokolarna. Povod za njegovo smenjivanje je bio što je (njegova) najava serijskog automobila sa vodoničnim SUS motorom ispala potpuno neutemeljena laž, a cela vodonična strategija Japana koju je baš Tojoda postavio se pokazala kao totalni promašaj. Elektrifikacija u Japanu koju je započeo Nisan (kad i Tesla) je zaustavljena čak i kriminalnim metodima.
Nakon nikakvih rezultata za više od deset godina, i Tojota je vodoničnu agendu stavila na led, a japanske kompanije su dobile dozvolu da prave baterijska električna vozila. To znači da je država prihvatila obavezu da gradi infrastrukturu za električna vozila jer je to perspektivnije od vodoničnih stanica, kontejnera sa vodonikom i drugih Tojodinih nebuloza.
Može on i dalje da gura svoje fiks ideje onima koji hoće da ga slušaju, ali u Japanu više niko NE MORA da ga sluša.

YPT

pre 11 meseci

@(Еее, 24. januar 2024 20:34)

Stil vožnje zalazi u psihoanalizu vozača i tu ne pomažu nikakve aplikacije. Pravilan i bezbedan način vožnje se uči u autoškolama, dok neki profesionalni vozači uče i defanzivnu vožnju. Međutim, problem u saobraćaju izaziva veliki broj ofanzivnih vozača, kao i deo vozača koji ne zna da vozi, a koji unose pometnju u sam tok odvijanja saobraćaja.

Naša saobraćajna policija i kamere ne prepoznaju ovakve vozače.

xb70

pre 11 meseci

Samo jedna vest koja je upravo stigla: HERZ (jedna od najvećih rent a car kuća na svetu) je rešio da proda 20 hiljada tesla vozila iz svoje flote i zameni ih sa vozilima sa SUS motorima. Mislim da EV balon neće pući, ali je počeo polako ali sigurno da se izduvava.

mile@

pre 11 meseci

@jedan je život
verovatno ćeš ti biti jedini kojem će pasti na pamet da se prikači na jedan od 5 punjača u šoping centru ? Kako romantično zvuči,život ti se svodi na vijanje slobodnog punjača po šoping centrima ima li šta lepše ?

ZF

pre 11 meseci

Ides li u soping nekada ,koliko puta nedeljno? Ostavices auto na ounjacu na parkingu i dok se vratis sa kase puna ti baterija.Ne ides u soping?Ne treba ti ni auto
(jedan je zivot upropasti ga dok mozes, 25. januar 2024 10:40)

Tvoj komentar ima smisla danas, kada je veoma mali broj EV.
Zamisli sada da je svaki automobil na tom parkingu EV.
Zar zaista mislis da ce biti toliki broj punjaca?

Nemanja

pre 11 meseci

@ Zok1, 24. januar 2024 23:16

Ljudi su zaista poceli da koriste izreku "kiselo grozdje" na pogresne nacine. Kome je to kiselo, Toyoti? Koja je najprodavanija marka na svetu? Toyoti, koja ima plan da u naredne 2-3 godine izbaci dvocifren broj elektricnih automobila? I to sve kao maltene jedini proizvodjac serijskog automobila na vodonik vec 30 godina i maltene cele hibridizovane game danas? I potpuno su u pravu da na globalnom nivou nece biti preko 30% EV-a... A dopuna strujom vazi sam za PHEV hibride, dok se klasicni Toyotini hibridi dopunjavaju kocenjem u voznji (i solarnim panelima za sekundarne sisteme u vozilu) i kao takvi mogu preci 3-4 km samo na struju...

Djorke

pre 11 meseci

@

"Milijardu ljudi širom sveta živi u područjima bez struje. Toyota takođe isporučuje vozila u te regione"
Ovo je žešća nebuloza, jer "srećnici" koji žive u područjima koja nemaju struju, najverovatnije nemaju sredstva ni za osnovne potrebe, a kamoli za bilo kakav automobil …
(Šoićiro, 24. januar 2024 23:06


Pa da, ali ne znaci to da se suse siromasni na nekom drvetu - to su citavi gradovi ili regioni, pa imas tu razvovrsne potrebe (ne misli se da onaj sto zaradjuje dolar na dan kako kupuje korolu).
Misli se na kamione, dostavna vozila, sluzbena putnicka vozila, komunalne sluzbe (kakve takve), takodje neki ljudi i tu zive, a imaju vise para spram ljudi oko sebe i mozda bi kupili auto … 1001 potencijalni musterija za SUS.

Inace, elektrifikacija paradoksalno, jako tesko ide gde je ekstremna beda. U teoriji, zabodes solar i razvuces zice i voila, evo struje narode. U praksi, sta ostavis bez nadzora sutra je nestalo (mislim, nestajale su citave pruge izmedju naselja, a kamoli nesto sa vecom vrednoscu po kilogramu). Tim ekstremno siromasni mucenicima je jako tesko da se izvuku.

Kaligula

pre 11 meseci

Paradoks je da su EV najpotrebniji u velikim gradovima a pri tom je izgradnja infrastrukture za njihovo masovno punjenje veoma komplikovana u velikim gradovima. Uslovi za individualno punjenje u domovima vlasnika su takođe veoma ograničeni. Mogućnost punjenja iz solarnih kolektora je minimalna.

Hercegovac

pre 11 meseci

Imajući u vidu japansku posvećenost svemu sto rade, detaljne analize i pronicljivost ne sumnjnam da je najveći proizvođač automobila pravilnio procjenio budućnost po pitannju učestalosti električnih vozila u ukupnoj masi korištenih vozila. Mislim da nisu na mjestu komentari da se Toyota na ovaj način želi zaštiti od toga što nije konkurentna na tržištu električnih vozila jer vjerujem da im je toliko stalo da sve kapacitete uposle u proizvodnji električnih vozila da bi za relativno kratko vrijeme bili veoma konkurentni. Vjerujem da imaju neki argumenti koji su čelnike Toyota natjrerali da se previše ne zalijeću na polju proizvodnje čisto električnih vozila.

Nemanja

pre 11 meseci

@ (Zok1, 25. januar 2024 17:26)

Sve je to tacno i dobro poznato i slazem se da na tom polju kaskaju, bar dok ne prodje ta godina ili dve i ne izbace valjan el. automobil. Slazem se i da je jedini el. automobil smesan u poredjenju sa ostalim el. automobilima najviseg ranga. Ali to je samo u EU, malo u SAD, i Kini. Ostatku sveta (a ima nekih investitora kojo i to preferiraju) je bitnije sto Land Cruiser moze da prodje gde god i ne pokvari se, sto Corola moze da se kupi za pristojne pare i da radi 30 godina u sred pustinje itd. To je ono sto hocu da kazem. Nije bas glup bio do skorasnji direktor Toyote koji je sumnjao u EV. Vreme ce pokazati da li je i ovaj novi u pravu ili ne. Sto se mene tice, elektrika jos nije konkurentna i uskoro mi stize Mazda CX-60 3.3 dizel. Ne zelim jos uvek da provedem sate planirajuci putovanja (cesto sa dvoje male dece) gde cu da stanem i dopunim auto, da li ce biti slobodan punjac ili ne itd. A da se razumemo, barem 25 od 35 hiljada km godisnje sa tim automobilom predjem na relacijama duzim od 400 km. Zato ce mene jos dugo SUS motor sluziti.

Bumbar

pre 11 meseci

Šta kažu Honta i Misubiši?
(pakako, 24. januar 2024 22:49)

Daihatsu je već stavio katanac, a "Honta i Misubiši" merkaju neki jeftin, kineski.