dezon
pre 10 meseci
Ја чекам НИО ЕТ5 са 250кв батеријом лфо. Баш ме интересује домет реални из више извора. Најављује се 1.000+км домет,значи реално 600-800. Е онда ће стварно Немци да рикнуо и овако дишу на шкрге.
pre 10 meseci
Ја чекам НИО ЕТ5 са 250кв батеријом лфо. Баш ме интересује домет реални из више извора. Најављује се 1.000+км домет,значи реално 600-800. Е онда ће стварно Немци да рикнуо и овако дишу на шкрге.
pre 10 meseci
Dizel izbacuju samo zato što možeš da ga proizvodiš sam sa svega 1,2hektara,za potrošača od 2000kubika i 80 kilometara pređenih dnevno/365!!!!!
pre 10 meseci
Izvinte me na pitanju, ali po ovom naslovu ispada da kompanija ONE koja je americka i koja je patentirala bateriju ispada da je kineska???
https://www.youtube.com/watch?v=p1BxNEELYoM
ako pretrazite registar patenata videcete da "LFP Battery" drzi kompanija One.
Bilo bi lepo kad bi B92 uradio novinsko istrazivanje o ovakvim vestima jer me interesuju rezultati istog, hvala
pre 10 meseci
колико ја знам,ти велики јаки пуњачи имају батерију закопано испод себе и она се пуни из мреже. е онда та батерија преко јаког инвертера теби пуста ту јаку струју за брзо пуњење. Јел могуће да нико није то написао?
pre 10 meseci
@Mm-sedi sa strucnjacima iz EPS-a, EU i Norveske pa odradi ti njima proracun koliko nam dodatnih kapaciteta treba za milion auta posto je to njihov proracun.
Milion auta prosecno dnevno prelazi oko 30.000.000 kilometara. Za to treba oko 16.8 GWh struje to jest oko 700 MW po satu.
I to je proracun.
Druga je stvar balansiranje i "uklapanje" u standardnu potrosnju vrsnih i nocnih sati.
Ali to je ta tintara tako izracunala.
Ne svidja ti se proracun? Onda nista, hajde da nastavimo da spaljujemo uvozni benzin i dizel umesto domace struje.
Pa i da imamo milion EV u svakom trenutku tokom dana nece ni 100.000 biti nakaceno na punjac...zasto bi bili? A i od tih 100.000 maksimalno ce 1000 biti na "brzim punjacima". U svakom momentu.
To je oko 250 MW koji trebaju za brze punjace u svakom momentu. I to je tesko?
Pa nas EPS je preziveo sok klimatizacije Srbije gde je instalirano na milione kojekakvih kineskih klima pa nikome nista.
Balansira se. I jos ima i za izvoz struje (posebno od dolaska Norvezana). Tako da DA, na tvoju zalost, milion EV moze da se snabdeva iz 150 vetrenjaca od 5 MW (i jos i da "pretekne") ili sa 700 hektara solara (sto je velicina jedne PKB-ove parcele).
Uzdravlje
pre 10 meseci
Iz pročitanog vidim da 90% komentatora nema pojma o baterijama i el. autima, ali imaju potrebu da sa nama podjele svoje neznanje.
Ova baterija je najsigurnija do sada.
Stavili su bateriju na -40, a nakon toga na +1.000 stupnjeva C.
Nakon toga su ju pustili da se ohladi i stavili ju u auto i bila je ispravna.
Baterija ima dvostruku gustoću po volumenu u odnosu na dosadašnje (500 Wh/l), ali ima istu gustoću po kilaži kao dosadašnje.
Podnosi gotovo neograničenu struju punjenja bez utjecaja na životni vijek koji je otprilike duplo duži od litij-ionskih (2500-4000 punjenja do 100% u odnosu na 1.500-2.000 prije nego počne bitno padati kapacitet).
Svi se raduju novim baterijama koje će omogućiti duplo veći domet auta, brže punjenje i veću trajnost jedino u Srbiji se "protiv najvećeg zla 21. stoljeća" treba boriti i vilama ako ne može drugačije.
pre 10 meseci
(Mm, 17. decembar 2023 04:43) Prenosiš gluposti koje si negde čuo. Zašto bi se trećina BEV punila u isto vreme na brzim punjačima (100 kW)? Ako godišnje prelaziš 18000 km, to je oko 50 km dnevno. To ćeš da napuniš preko noći za 4-5 sati, sa 220V/10A. Punjenje BEV će u tom slučaju biti kao da uključiš bojler 5 sati dnevno, preko noći. Los Anđeles ima preko 200 hiljada BEV, pa im se nisu istopili kablovi i nije došlo do kolapsa sistema.
pre 10 meseci
Sve što čitate je prošlost, ovi je sadašnjost:
https://one.ai/
Gemini baterija sa duplim hemijskim procesima i duplim dometom, isti gabariti.
pre 10 meseci
Većina nema pojma .
Pišu da bi pisali.
Struje ima dovoljno i kad bi svi automobili bili električni.
Baterije se recikliraju i tako neograničen broj puta.
Električni automobili su bezbedni.
Da ne nabrajam dalje...
pre 10 meseci
@Alex
Možda tebi i ne smrdi,ali jako smrdi onom kod koga se vadi ruda za tvoj lepi ekološki auto. Vožnja možda i nije skupa za sada,ali je nabavka preskupa za ono šta nudi.
pre 10 meseci
A zapitao li se neko koliko se priroda unisti da bi se napravila jedna baterija za jedan auto,to sto se unisti i zagadi priroda i voda ja mislim da jedan auto za 10god.nemoze toliko da zagadi uzimajuci u obzir kad batetija crkne pa njeno odlaganje.Ja jesam da se smanji zagadjenje ali ne na jednu stranu unisti na drugu dobijes i sta si dobio nista,da se resi ako treba povećaj btoj vozila na TNG,CNG i na benzin smanji dizelaše zna se kamion,autobus i traktor nek bude dizel sta će autu dizel,kad vidim po gradu sve po jedan dvojica u autu guzva do duse ima i druhih načina da se smanji zagadjenje nije sve u elektricnim vozilima.
pre 10 meseci
Svi pričaju kako su ekološki automobili na baterije a niko nije ispitao koliko su bezbedni za putnike. Mislim na zračenje od tolike struje i elktro motora, o tome niko ne razmišlja.
pre 10 meseci
tolika prica o zagadjenju pa zar skoro nije ovde bila vest da jedan prekokeanski brod zagadjuje vise od 5milijona auta za sat vremena sto to ne ugase...
(Day, 16. decembar 2023 18:26
Brod mi ne prolazi pod prozorom i ne smrdi mi kad izađem u šetnju popodne ili predveče. Vi kontraši ćete prvi da vozite EV samo kad skapirate da vožnja nije skupa i da to funkcioniše. Onda neće biti većih branitelja EV-a od vas. Tako to kod nas funkcioniše.
pre 10 meseci
Od 10 najvecih mostova na svetu, 7 su izgradili kinezi, pa vi razmislite...
(Milanche, 17. decembar 2023 07:16)
da, izgradjeni u kini. upotrebljivi par godina dok noseci stubovi ne pocnu da se raspadaju zbog tofu stila izgradnje, isto ko i tuneli rade sve dok se ne napue vodom i podave sve u njima ili se to ne desava ko i protesti na trgu?
pre 10 meseci
Od 10 najvecih mostova na svetu, 7 su izgradili kinezi, pa vi razmislite...
pre 10 meseci
Vidim da ljudi ipak ne shvataju kolika je to količina električne energije potrebna za punjenje svih EV, kaže zemljak milion automobila 700MW
Možda ako su sve trotineti.
Neka prosek bude 100kwh sa punjača, milion automobila je koliko? Ajde matematikom moja vrati se u osnovnu školu pa uči osnovne operacije.
Sedi 1.
Neka se trećina puni u jednom momentu to je samo 33GW, odakle kapacitet za sve to pitam ja sve stručnjake i zagrižene ljubitelje fenova i usisivača.
Nemam ništa protiv EV ali smo jako, jako daleko od svega toga, da ne pominjem istopljene vodove i raspad sistema kad se upali grejanje zimi tamo gde nema daljinskog grejanja ili klime leti.
Laprdate mnogo bez ikakve računice normalne, Aj laku noć i mućnite malo tintarama umesto da služe za šišanje.
pre 10 meseci
500 kWh nije isto što i 500 kW, ljudi mešaju te stvari. 220V/16A može da isporuči 3,5 kW sa 1 sat, trebaće mu 6 dana da napuni bateriju od 500 kWh. U tekstu se govori o kilovatima (kW). Punjači od 500 kW su mogući. Teslini brzi punjači su 250 kW, mreža koju prave za kamione je 450 kW. Na teslinom brzom punjaču mogu da dobijem preko 300 km za 15 minuta. Punjači koje ljudi ugrađuju u garažama mogu da dopune tih 300 km za 4-5 sati. Međutim, ljudi koji voze BEV razmišljaju o punjenju drugačije, jer ne zavise od pumpi. Pune kod kuće, na poslu, u tržnom centru... Ako ne ideš na duži put, nemaš potrebe da razmišljaš o brzom punjaču i brzini punjenja.
pre 10 meseci
Ocigledno niko ovde ne prati sta je nova ideologija Davosa i Klausa Svaba. Buducnost je po njemu u kolektivnom ekoloskom prevozu. Zato nama EU u poslednje vreme finansira samo brze pruge. Prve legislativne korake u tom smeru vidimo u Engleskoj. Kako je rekao Svab cilj je da jednog dana svi gradjani nista ne poseduju u privatnom vlasnistvu a da pritom budu srecni. To se odnosi osim na stanovanje tako i na privatne automobile i na mnoge druge stvari. Imacemo konunizam na zapadni nacin.
pre 10 meseci
500 kwh punjac? Presek kabla?
Koja instalacija bar u Srb moze to podneti?
(joj meni, 16. decembar 2023 08:21)
Obična šuko utičnica, 16 A. Presek kabla: recimo 2,5 mm^2
Koja instalacija? Svaka legalno priključena na niskonaponsku mrežu.
500 kWh nije neka naročuto velika količina energije.
A što ovo pitaš? Kakve ima veze sa ovim baterijama?
(Bule, 16. decembar 2023 09:39)
--------------------------------------
Obična šuko utičnica zaista može da isporuči 16A, međutim, to je 16A*220V=oko
pre 10 meseci
@Suicidnost Evropske politike na delu. Dok Nemačke kompanije otpuštaju radnike auto industrije Kinezi uzimaju primat velikom brzinom. Nije meni žao Evrope , žao mi je nas , što ima da propadnemo zajedno sa njima...
(perica, 16. decembar 2023 08:52) pa ko vas tera da nosite tu tesku sudbinu???
pre 10 meseci
To sto kinezi prodaju nama ce uvek da bude smece koje ne smeju da prodaju evropi i americi
—----------------------
Sta ce da ti se proda odlucuje nabavljac robe a ne Kinez. Prema tome javi se uvoznicima ako imas primedbu.
pre 10 meseci
@za ZF - dzabe druze, ja upravo to pokusavam da objasnim ljudima ali ne vredi. Obnovljivi izvori i sistemi za skladistenje su buducnost. E sad, da li ce skladistenje biti reverzibilne HE ili baterije nije bitno.
Treba napomenuti da i EPS ide na instalaciju jedne baterije od 500 MW/2GWh (baterija ca moci u kontinuitety isporucivati 500 MW struje 4 sata).
Pogledajte samo primer Hercegovine. Uz svaki grad se instalira solarna elektrana. Gacko, Nevesinje, Bileca, Trebinje. I toliko dobro funkcionise da TE Gacko malo malo ne radi i sav visak uglja prodaju nasem EPS-u.
Tako da nema brige za EV, nema brige za distributivne sisteme. Malo ih utegnuti, modernizovati komunikaciju, uvezati sve baterije, solare, aute u jedan sinhronizovani sistem i to je to
pre 10 meseci
Treba kad su kola u pitanju uvesti kaste. Da se zna prema plati i plaćenom porezu ko sme da vozi auto do 1000ccm onda 1000-1500 i tako dalje. Da se zna ko sme da vozi 5000+ kubika.
(1 od 33000 milionera, 16. decembar 2023 17:52)
Kola da se pije ako nema piva.
pre 10 meseci
Nije više daleko dan kad će besneti tehnološki (i pravi) rat između Kine i kolektivnog zapada (nato pakta), jer zapad krade, kopira i štanca nadmoćne kineske tehnologije.
(tu me pljuni, ako ne bude, 16. decembar 2023 16:22)
Navedi mi bar tri "Nadmocne kineske" tehnologije ili jos bolje samo tri kineske tegnologije, znaci nesto da nisu ukrali od drugih i da su sami smislili a da nije neki virus...
pre 10 meseci
(1 od 33000 milionera, 16. decembar 2023 16:51)
Prvo treba podići svoj IQ pa razlikovati kola od automobila.
pre 10 meseci
tolika prica o zagadjenju pa zar skoro nije ovde bila vest da jedan prekokeanski brod zagadjuje vise od 5milijona auta za sat vremena sto to ne ugase...
pre 10 meseci
Takvo punjenje baterije će da košta skuplje nego punjenje neke elitne eskort dame.
pre 10 meseci
Sadašnji Tesla superchargeri koji su svuda po Americi napune bateriju dometa 500km za pola sata, tako da ne znam o kakvoj revoluciji pričate.
pre 10 meseci
E, a sad zamislite napolju -10, 4 putnika od 100 kila i 60 kg prtljaga. Uključiš grejanje i kreneš u planinu sa pogonom na sva 4 točka. Pa da vidimo koliko će trajati baterija.
Za 15 minuta se napuni do 80%, a na -10 se parkiran isprazni do 50% za sat vremena!
Uveče napuni - ujutro imaš samo skulpturu!
pre 10 meseci
volim da vidim kako velicate kinesku industriju koja propada.
Evo vam malo relanosti https://www.youtube.com/watch?v=zS6dwGFv5HI
pre 10 meseci
Ne mogu da zamislim da vracam auto u rent-a-kar "punog". Znaci 4-5 sati ranije kretanje na aerodrom
(Cobbe, 16. decembar 2023 09:14)
Imaš kombajn, trraktor, njivu, kakav te bre aerodrum spopao!?
pre 10 meseci
Ovako nešto može da se kači samo na Đerdap direktno.
pre 10 meseci
I još jednom, el-vozila su spas za NEPOSREDNO ZAGAĐENJE U GRADOVIMA!
UŽAS je prošetati gradom, u špicu i udisati izduvne gasove dizezl-purnjara!
Neću uskoro imati ovakav automobil, ali bih voleo da se uklone zagađivači iz gradova, makar to značilo da samo bogatiji mogu da voze.
Ne sumnjam da će uvek biti moguće koristiti dobar, manji benzinac istovremeno, za one koji ne mogu kupiti el-vozila.
(Pešmerga, 16. decembar 2023 09:51)
Treba kad su kola u pitanju uvesti kaste. Da se zna prema plati i plaćenom porezu ko sme da vozi auto do 1000ccm onda 1000-1500 i tako dalje. Da se zna ko sme da vozi 5000+ kubika.
pre 10 meseci
@XXL
Kina nije ono što ti kupuješ u radnji na ćošku, to što mi mislimo tako o kineskoj robi i industriji je posledica toga sto smo sirotinja, a Kinez ima robu za svačiji džep, tako da tehnoliške inovacije iz Kine treba uzimati sa istom ozbiljnošću kao i inovacije koje dolaze sa tog naprednog zapada gde bismo svi voleli da zivimo
(novikorisnik, 16. decembar 2023 12:25)
To sto kinezi prodaju nama ce uvek da bude smece koje ne smeju da prodaju evropi i americi
pre 10 meseci
(Maxa, 16. decembar 2023 09:13)
Pa Michelin i nije neki reper za extra kvalitet.
A Kineza ima raznih...
pre 10 meseci
Ukidanjem SUS motora zadnji adut iz ruku gubi Evropa. Tu su bili jaki sa tehnologijom. Ako ako, i treba da puknu kad mozga nemaju.
pre 10 meseci
"zasto to EU tj prvenstveno Njemacka radi..."
Zato što je Nemačka (zasluženo) okupirana od 1945, zato što su američke pudlice i moraju da slušaju sve što woke-leftard ekofašisti iz USofA izmisle.
Pa njima su isti ti Amerikanci digli u vazduh Severni tok i nisu smeli ni da pisnu! E, zato to Nemačka i njeni prirepci iz EU rade. Pogotovu potpuno zablesavljeni, naloženi i iritantni Francuzi.
pre 10 meseci
Dedivic - kako to mislis da benzin ne mozemo da sipamo kod kuce ? Zivim na selu, benzinska mo na 60 m. a u garazi uvek 10 - 20 l. benzina u rezervi za testeru, trimer - nismo svi odlepili za gradskim zivotom, samo opusteno !!Ako ikada budem imao elekto automobil punicu ga direkt sa tavana - struja ide preko krova i dve kvalitetne stipaljke na 20 m. kabla resavaju problem - punicu iskljucivo nocu jer je ,,Jeftinija struja,, !!
pre 10 meseci
(novikorisnik, 16. decembar 2023 12:25)
Možda ima robu ali nema tržište. Da li bi za 30.000 evra kupio kineski auto ili neku poznatiju marku (korejsku, evropsku, američku, japansku)? Ja ne bih, čak bih bio spreman platiti i malo više za poznatiji brend. Neko kaže - plaćaš značku, ali nije baš tako plaćaš to što znaš gde možeš da servisiraš, da možeš posle da prodaš i da neće sebi dozvoliti da nestanu preko noći…
pre 10 meseci
Nije da sam lud za EV,ali koliko traje vremenski na pumpi kad neko puni za 2000rsd. Stane izadje puni,ode do kase,ceka red,hocete jellicu,treba gotovinski,izadje i tek ide...7-8 min minimum,ako je red i duze... za 2000rsd puni velika vecina vozaca i ne prelaze posle 1000km...budimo realni...
(pera, 16. decembar 2023 09:10)
Ko to u Evropi (osim nas) sipa za 2.000 rsd (17 EUR)?
Valjda se obično puni do vrha, da se ne ide svaki čas na pumpu.
Pa i EV ćeš valjda puniti do preporučenog maksimuma.
Razlika između punjenja rezervoara za 2.000 ili 10.000 rsd u cugu na pumpi je možda jedan minut, tako da je to neko zadržavanje maksimalno 7-8 minuta. Može biti i manje od 5 minuta, ukoliko nije gužva.
Za to neko vreme, možeš napuniti EV, ali samo toliko taman da dobaciš do sledećeg punjača. A šta ćemo još ukoliko uračunamo i čekanje u redu za EV punjač, pošto slično čekanje na benzinskoj pumpi u najgorem slučaju može biti tih nekih 5-8 minuta po vozilu.
pre 10 meseci
I još jednom, el-vozila su spas za NEPOSREDNO ZAGAĐENJE U GRADOVIMA!
UŽAS je prošetati gradom, u špicu i udisati izduvne gasove dizezl-purnjara!
Neću uskoro imati ovakav automobil, ali bih voleo da se uklone zagađivači iz gradova, makar to značilo da samo bogatiji mogu da voze.
Ne sumnjam da će uvek biti moguće koristiti dobar, manji benzinac istovremeno, za one koji ne mogu kupiti el-vozila.
(Pešmerga, 16. decembar 2023 09:51)
Trava kad su kola u pitanju uvesti kaste. Da se znam prema plati i plaćenom porezu ko sme da vozi auto do 1000ccm onda 1000-1500 i tako dalje. Da se zna ko sme da vozi 5000+ kubika.
pre 10 meseci
Nije više daleko dan kad će besneti tehnološki (i pravi) rat između Kine i kolektivnog zapada (nato pakta), jer zapad krade, kopira i štanca nadmoćne kineske tehnologije.
pre 10 meseci
A kažu Kina se ljulja, propada...Kao što sedamdesetih nismo procenili kuda ide svet, tako i danas misle da je zapad i dalje glavni baja u svetu, a propaganda na tom fonu će nas isto nasaditi kao nekada...
pre 10 meseci
(Trovach, 16. decembar 2023 13:34) A ko prica o SUS motorima. Niko ne pominje LPG i CNG goriva.Ta goriva su nekako gurnuta po strani. Emisija zagadjenja LPG i CNG je skoro 0 (NULA). Zasto se ta goriva ne forsiraju umesto baterija cija je tehnologija izrade (litijum) prljava, plus povrcanje EL energije ce zahtevati vecu cenu i povecanje proizvodnje iste kroz prljavu tehnologiju?
pre 10 meseci
dzabe svo paljenje na EV. kod nas ni u najboljem slučaju se neće steći uslovi za neko masovnije korišćenje
pre 10 meseci
@
Zaboravljas da i SUS motori zagadjuju, a da elektromotori imaju veci koristan rad (skoro uopste nema "otpadne toplote). Pored toga, nema potrebe za rashladnim sistemom, menjacem, kvacilom, rezervoarom, a elektromotor je mnogo kompaktniji, laksi i jeftiniji. Cak ne vidim razlog sto su EV skupa jer je jedino baterija skupa, ali je zato izostavljena gomila drugih stvari.
(Trovach, 16. decembar 2023 13:34)
Pa zagadjuje i jedno i drugo, trenutno nema transporta bez zagadjenja. EV je samo izmestio to zagadjenje na siromasnija naselja koja zive blize elektrani, a svakako doprinosi zagadjenju atmosfere zbog kojeg se i same klimatske promene desavaju.
I ta “otpadna toplota” nije uvek otpadna - na primer sluzi za grejanje kabine. Posto EV dodatno trosi resurse da zagreje kabinu, od samim zagrevanjem kabine vise zagadjuje, dok je to kod SUS-a “ukljuceno u cenu” transporta.
Iskreno nije neka vajda sto ne ide tih 50 evra antifriza u EV kad kosta 20-30 hiljada evra skuplje od ekvivalentnog SUS-a.
Moraju radikalni rezovi da se naprave ukoliko zelimo da se izvucemo iz gluposti u koje smo se kao civilizacija uvalili. Sto se EV tice, mislim da niti pomazu, niti otezavaju resenje problema (ok, smanjuju problem na jednoj strani, otvaraju novi na drugoj).
pre 10 meseci
@(Bule, 16. decembar 2023 09:39)
Gospodine Bule, koju ste Vi školu završili, pa da se tako frljate sa A, kW, kWh?
Ccccccc
pre 10 meseci
Bule
Nemas pojma o el energiji. 3*2.5 mm kabal za 0.5 MWH el energije? Moze manje od sekunde. Ako imas sporet na struju pipni kabal posle sat vremena reci ce ti se samo.
pre 10 meseci
Svi pričaju zamislite ovo, zamislite ono.... odeš brate u evropu i ne moraš da zamišljaš!
pre 10 meseci
I još jedno zapažanje a u vezi vremena potrebnog za punjenje. Nema više "sipanja" za hiljadu, dve. Mora do kraja, inače se agonija čekanja produžuje.
pre 10 meseci
Ne zanosite se, bar narednig 20godina. Kapaciteti enrgetske mreze evropskih zemalja ne bi mogle da podnesu to povecanje potrosnje energije. Pa jos uvek u dosta zemalja padne el-en sistem kad je previse toplo pa upale klime..
Ne vidi se u tom obliku na severu evrope, imaju nesto bolji sistem ali jos bitnije-nemaju temperature po 40-45 stepeni da bi se videle slabosti sistema.
I nema veze sa zaštitom okoline. Jednostavno, vodece zapadne zemlje, ukljucujuci ameriku ostaju bez nafte. I veliki je priblem, kako se povecava potrosnja, oni postaju manje konkurentni na trzistu jer im je skuplja energija.(Amerika jeste trenutno jedan id najvexih izvoznika nafte, ali njima cena vadjenja nafte drasticni skace jer naftu vade iz skriljaca sa sve vece i vece dubine)
pre 10 meseci
@Kikiriki...Zaboravljas da i SUS motori zagadjuju, a da elektromotori imaju veci koristan rad (skoro uopste nema "otpadne toplote). Pored toga, nema potrebe za rashladnim sistemom, menjacem, kvacilom, rezervoarom, a elektromotor je mnogo kompaktniji, laksi i jeftiniji. Cak ne vidim razlog sto su EV skupa jer je jedino baterija skupa, ali je zato izostavljena gomila drugih stvari.
pre 10 meseci
Sve se moze zamisliti i punjenje iz zgrade i sa bandere a zamislite vi da vam cena struje bude kao sad litar goriva e tad cemo videti nultu emisiju stete ali po novcanike svi mi
pre 10 meseci
Automobili će biti veliki potrošači električne enrgije. Takmičiće se sa AI i data centrima. Električna energija mora da poskupi do 6x. A megatrafoi biće dao svakog parking mesta, pa svidelo se tebi ili ne da imaš trafostanicu u dvorištu. Ta količina energije, na izvolte svaki put kada mi treba, znači da struja ima da se pravi iz svega i svačega, jer solar i vetar su nepouzdani, oportunistički i nisu zeleni uopšte kada se postavi pitanje reciklaže. Gas, reverzibilno sagoreavnje (vraćanje CO2 u gorivo, metan, metil alkohol, amonijak, vodonik) i nuklearke su nužne. Solar i vetar nisu neke ideje kada se zna koliko je čovek alavo stvorenje.
pre 10 meseci
Sve neki eksperti za el-vozila a nisu ni seli u isto. Ima ko će o punjenju itd. da razmišlja, vidite da je to moguće po belom svetu. Štedite za kupovinu i birajte model a ostalo prepustite onima koji su za to stručniji. Inače, retko se ko vraća na fosilna goriva kad jednom proba struju.
pre 10 meseci
Kikiriki
Pa Srbija vuče sav ugalj iz BiH (poslije frke u Kolubari)... U nasim elektranama loze sve i svasta da bi Srbiju podmirili...
pre 10 meseci
Sta je sa natrijum jonskim baterijama? Bila je jedna spektakularna vest o tome i nista vise. Zna li ko nesto vise?
pre 10 meseci
@XXL
Kina nije ono što ti kupuješ u radnji na ćošku, to što mi mislimo tako o kineskoj robi i industriji je posledica toga sto smo sirotinja, a Kinez ima robu za svačiji džep, tako da tehnoliške inovacije iz Kine treba uzimati sa istom ozbiljnošću kao i inovacije koje dolaze sa tog naprednog zapada gde bismo svi voleli da zivimo
pre 10 meseci
@joj meni - ma može podneti samo ti treba osigurači da su od 10A i kineski produžni kabl ... i naravno mobilni u rukama sa spremnim palcem na 193 ... pozz ...
pre 10 meseci
Pa nije previse. Zaboravljamo da benzin ne mozemo da sipamo kod kuce…
(Dedivic, 16. decembar 2023 09:14
A bateriju možeš da puniš kad si u nekom soliteru?
pre 10 meseci
Jos uvek nismo dorasli za komotno koriscenje EV. Zamislite Srbija, koja nema nuklearke vec stare elektrane na ugalj koliko bi se zagadjenje povecalo jer bi se povecala potrosnja struje a samim tim i elektrane bi morale da rade povecanim kapacitetom.Sada zamislite Nemacku koja je ugasila sve nuklearke koliko bi zagadjenje bilo na nivou Evrope. Znaci "zelena energija" EV i nije bas tako zelena dok se totalno ne predje na zelene izvore energije.
pre 10 meseci
500 kW nije malo, ali jedna veća zgrada mora da ima mnogo više.
pre 10 meseci
500KW punjač a domaćinstva ograničena na 10,5KW pa puni brate.
pre 10 meseci
Inace sve u vezi EV je suludo. Najsmesnije je kako se svi pobornici EV hvataju za to da se mogu puniti kuci a 80% svetske populacije zivi u stanovima.
(ZF, 16. decembar 2023 09:49)
Neces da verujes. Ima nas koji zivimo u stanu, a koji dole ispod u garazi imamo svoj punjac pored svog parking mesta. Pozdrav iz Osla
pre 10 meseci
Za tu snagu punjač samo ispred pogona termoelektrane, pa kad dobro zapurnja iz dimnjaka, mogu da pristupe punjaču vlasnici par zeekri koji brinu o životnoj sredini.
pre 10 meseci
to oni kinezi koji sve kopiraju ?Pa onda naprave najbolju bateriju za auto u vreme kad je auto na baterije u najvecem usponu.Odrace Kinezi svet ovaj put,ebiga
pre 10 meseci
Direktno iz mreze povuci 5 MW jeste problem.
ALI, zamisli da pored jednog takvog MEGA punjaca imas jedan obican beli kargo kontejner od 30 stopa (30 feet-er).
I zamisli da je u njemu baterija kapaciteta 2 MW/5MWh. I zamisli da ona iz mreze "vuce" samo 500 kW struje za punjenje. I zamisli na primer da, u slucaju nestanka struje, ta baterija to "oseti" i onda smanji izlaznu snagu punjaca sa 500 kW na 100 kW.
E sad to sve lepo upakuj i izguglaj Tesla Megapack i vidi da to vec na trzistu postoji UPRAVO ZBOG TAKVIH EKSTREMA KAO STO SI TI NAVEO.
Ne sekirajte se za punjace, termoelektrane i ostalo.
Pa evo mi, jedna Srbija, da nam milion auta predje na struju to je dodatnih 700 MW kapaciteta koji nam trebaju u svakom trenutku.
A znate koliko smo kapaciteta vetra i solara izdali na gradnju na poslednjoj aukciji? 5 GW. To je 5000 MW.
A trenutni kapacitet EPS-a nam je 7 GW. A isto to rade i sve druge zemlje oko nas. Tako da ne sekirajte se za struju i megavate.
Solari+vetar+baterije (da peglaju vrsnu potrosnju i nedostatak struje ako je, kojim slucajem, noc i ne duva vetar).
Ide se u tom pravcu. Polako ali se ide
pre 10 meseci
Suicidnost Evropske politike na delu. Dok Nemačke kompanije otpuštaju radnike auto industrije Kinezi uzimaju primat velikom brzinom. Nije meni žao Evrope , žao mi je nas , što ima da propadnemo zajedno sa njima...
(perica, 16. decembar 2023 08:52)
Pa mi smo odavno propali samo ne zelimo to da vidimo. Moralno smo srozani od toga goreg nema.
pre 10 meseci
Nema dugoročno ništa od te baterije. Kinezi su poznati po takvim bombastičnim objavama . Da je tako , Kina bi odavno bila prepoznata kao zemlja koja ima kvalitetnu robu. Međutim iskustva nam govore suprotno.
To je isto ko sa gumama . Što ne stavite na svoje auto kineske plastičnjake ,nego stavljate na primer mišelinke ? Tako i ova baterija . Budućnost nije u vozilima na baterije , nisu to viljuškari . Budućnost je u biogorivu .
pre 10 meseci
Gde bi to punio? U TENT-u?
pre 10 meseci
Po naslovu sam pomislio da je neki potpuno novi tip baterija u pitanju.
Zamislite samo 10 vozila na punjacima u isto vreme da se pune.
To je 5MW trenutna potrosnja.
Na koliko je mesta u svetu moguce postaviti te punjace, zbog tolike potrosnje?
Inace sve u vezi EV je suludo. Najsmesnije je kako se svi pobornici EV hvataju za to da se mogu puniti kuci a 80% svetske populacije zivi u stanovima.
pre 10 meseci
Pa nije previse. Zaboravljamo da benzin ne mozemo da sipamo kod kuce…
pre 10 meseci
Ne volim dilovanje ni u kskvom obliku pa i za EV .
pre 10 meseci
ali najsmešnije su mi cene avtomobila evo u kini wey auto dobro izgleda i kvalitetni interier i sve...hybrid priključni ...cena 14.000€
a u evropi bi bio 35.000€ i ko je tu lud???
pre 10 meseci
Većina el-automobila nije za široke radničke mase, pogotovo ne za iste iz siromašnih zemalja, uključujući našu.
Bogate zemlje imaju mogućnosti da isprate i infrastrukturu.
Njihova srednja klasa voli da rizikuje, uzima kredite rado, ili lizing ugovore i vozi skuplje automobile.
I još jednom, el-vozila su spas za NEPOSREDNO ZAGAĐENJE U GRADOVIMA!
UŽAS je prošetati gradom, u špicu i udisati izduvne gasove dizezl-purnjara!
Neću uskoro imati ovakav automobil, ali bih voleo da se uklone zagađivači iz gradova, makar to značilo da samo bogatiji mogu da voze.
Ne sumnjam da će uvek biti moguće koristiti dobar, manji benzinac istovremeno, za one koji ne mogu kupiti el-vozila.
pre 10 meseci
A zimi? Pa plus grejanje? Te podatke niko ne daje, kao da je uvek leto...
pre 10 meseci
Nije da sam lud za EV,ali koliko traje vremenski na pumpi kad neko puni za 2000rsd. Stane izadje puni,ode do kase,ceka red,hocete jellicu,treba gotovinski,izadje i tek ide...7-8 min minimum,ako je red i duze... za 2000rsd puni velika vecina vozaca i ne prelaze posle 1000km...budimo realni...
pre 10 meseci
...a to su i dokazali prilikom testova koji su vršeni od strane nadležnih institucija u Kini.
Znači u slučaju sudara ni kosti neće ostati...
pre 10 meseci
(joj meni, 16. decembar 2023 08:21)
„Mozete da mi zapakujete jedan punjac za auto i jedan transformator?“
Ako se jos i nekoliko auta paralelno pune, kao na pumpi, onda bi trebala i cela elektrana…
pre 10 meseci
Ma kinezice rasturaju inovacijama da na kolektivnom Zapadu mogu samo da im gledaju u auspuh ... ups ovaj EV nema auspuh dakle u stražnji/cu deo.
pre 10 meseci
500 kwh punjac? Presek kabla?
Koja instalacija bar u Srb moze to podneti?
(joj meni, 16. decembar 2023 08:21)
Obična šuko utičnica, 16 A. Presek kabla: recimo 2,5 mm^2
Koja instalacija? Svaka legalno priključena na niskonaponsku mrežu.
500 kWh nije neka naročuto velika količina energije.
A što ovo pitaš? Kakve ima veze sa ovim baterijama?
pre 10 meseci
Moze da se napuni za 15 minuta? Ali ako ispred u red za punjac stane auto kome treba vise sati da se dopuni……
pre 10 meseci
Suicidnost Evropske politike na delu. Dok Nemačke kompanije otpuštaju radnike auto industrije Kinezi uzimaju primat velikom brzinom. Nije meni žao Evrope , žao mi je nas , što ima da propadnemo zajedno sa njima...
(perica, 16. decembar 2023 08:52)
jedan od boljih i razumnijih komentara....
bravo ....
nitko ne zna zasto to EU tj prvenstveno Njemacka radi...
najbolji su u SUS motorima na svijetu...i bas u tome u cemu si dobar gasis,unistavas i pridruzujes se onome tko je ispred tebe...(baterija i Kina)
mislim da su i Kinezi zbunjeni i ne vjeruju kako im se put cisti....
pre 10 meseci
Ne mogu da zamislim da vracam auto u rent-a-kar "punog". Znaci 4-5 sati ranije kretanje na aerodrom
pre 10 meseci
I dalje je to previše.
Zamislimo da su svi automobili na baterije i da ima isti broj brzih punjača kao sad pumpi.
Ako bi svaki auto punio 15 minuta (a to je samo od 10-80%), 3 automobila ispred vas bi značilo najmanje sat vremena čekanja, 1 auto ispred vas pola sata, računajući i vaš auto. I to ako svi samo dopunjuju do 80% što verovatno neće biti slučaj, osim ako je jako bitno kod produžavanja veka baterije.
Na punjenje u kući ne možete da računate ako živite u stanu i nemate garažu, a to je većina ljudi u gradovima.
Sve u svemu, vožnja automobila će postati jedno vrlo neprijatno, smarajuće iskustvo. A na jeftiniju vožnju ne računajte, ove akcize na gorivo država bi morala da nadoknadi, što znači da će struja da postane papreno skupa.
pre 10 meseci
500 kwh punjac? Presek kabla?
Koja instalacija bar u Srb moze to podneti?
pre 10 meseci
Suicidnost Evropske politike na delu. Dok Nemačke kompanije otpuštaju radnike auto industrije Kinezi uzimaju primat velikom brzinom. Nije meni žao Evrope , žao mi je nas , što ima da propadnemo zajedno sa njima...
pre 10 meseci
Suicidnost Evropske politike na delu. Dok Nemačke kompanije otpuštaju radnike auto industrije Kinezi uzimaju primat velikom brzinom. Nije meni žao Evrope , žao mi je nas , što ima da propadnemo zajedno sa njima...
pre 10 meseci
I dalje je to previše.
Zamislimo da su svi automobili na baterije i da ima isti broj brzih punjača kao sad pumpi.
Ako bi svaki auto punio 15 minuta (a to je samo od 10-80%), 3 automobila ispred vas bi značilo najmanje sat vremena čekanja, 1 auto ispred vas pola sata, računajući i vaš auto. I to ako svi samo dopunjuju do 80% što verovatno neće biti slučaj, osim ako je jako bitno kod produžavanja veka baterije.
Na punjenje u kući ne možete da računate ako živite u stanu i nemate garažu, a to je većina ljudi u gradovima.
Sve u svemu, vožnja automobila će postati jedno vrlo neprijatno, smarajuće iskustvo. A na jeftiniju vožnju ne računajte, ove akcize na gorivo država bi morala da nadoknadi, što znači da će struja da postane papreno skupa.
pre 10 meseci
500 kwh punjac? Presek kabla?
Koja instalacija bar u Srb moze to podneti?
pre 10 meseci
to oni kinezi koji sve kopiraju ?Pa onda naprave najbolju bateriju za auto u vreme kad je auto na baterije u najvecem usponu.Odrace Kinezi svet ovaj put,ebiga
pre 10 meseci
Suicidnost Evropske politike na delu. Dok Nemačke kompanije otpuštaju radnike auto industrije Kinezi uzimaju primat velikom brzinom. Nije meni žao Evrope , žao mi je nas , što ima da propadnemo zajedno sa njima...
(perica, 16. decembar 2023 08:52)
jedan od boljih i razumnijih komentara....
bravo ....
nitko ne zna zasto to EU tj prvenstveno Njemacka radi...
najbolji su u SUS motorima na svijetu...i bas u tome u cemu si dobar gasis,unistavas i pridruzujes se onome tko je ispred tebe...(baterija i Kina)
mislim da su i Kinezi zbunjeni i ne vjeruju kako im se put cisti....
pre 10 meseci
Po naslovu sam pomislio da je neki potpuno novi tip baterija u pitanju.
Zamislite samo 10 vozila na punjacima u isto vreme da se pune.
To je 5MW trenutna potrosnja.
Na koliko je mesta u svetu moguce postaviti te punjace, zbog tolike potrosnje?
Inace sve u vezi EV je suludo. Najsmesnije je kako se svi pobornici EV hvataju za to da se mogu puniti kuci a 80% svetske populacije zivi u stanovima.
pre 10 meseci
ali najsmešnije su mi cene avtomobila evo u kini wey auto dobro izgleda i kvalitetni interier i sve...hybrid priključni ...cena 14.000€
a u evropi bi bio 35.000€ i ko je tu lud???
pre 10 meseci
Suicidnost Evropske politike na delu. Dok Nemačke kompanije otpuštaju radnike auto industrije Kinezi uzimaju primat velikom brzinom. Nije meni žao Evrope , žao mi je nas , što ima da propadnemo zajedno sa njima...
(perica, 16. decembar 2023 08:52)
Pa mi smo odavno propali samo ne zelimo to da vidimo. Moralno smo srozani od toga goreg nema.
pre 10 meseci
Većina el-automobila nije za široke radničke mase, pogotovo ne za iste iz siromašnih zemalja, uključujući našu.
Bogate zemlje imaju mogućnosti da isprate i infrastrukturu.
Njihova srednja klasa voli da rizikuje, uzima kredite rado, ili lizing ugovore i vozi skuplje automobile.
I još jednom, el-vozila su spas za NEPOSREDNO ZAGAĐENJE U GRADOVIMA!
UŽAS je prošetati gradom, u špicu i udisati izduvne gasove dizezl-purnjara!
Neću uskoro imati ovakav automobil, ali bih voleo da se uklone zagađivači iz gradova, makar to značilo da samo bogatiji mogu da voze.
Ne sumnjam da će uvek biti moguće koristiti dobar, manji benzinac istovremeno, za one koji ne mogu kupiti el-vozila.
pre 10 meseci
Inace sve u vezi EV je suludo. Najsmesnije je kako se svi pobornici EV hvataju za to da se mogu puniti kuci a 80% svetske populacije zivi u stanovima.
(ZF, 16. decembar 2023 09:49)
Neces da verujes. Ima nas koji zivimo u stanu, a koji dole ispod u garazi imamo svoj punjac pored svog parking mesta. Pozdrav iz Osla
pre 10 meseci
Pa nije previse. Zaboravljamo da benzin ne mozemo da sipamo kod kuce…
(Dedivic, 16. decembar 2023 09:14
A bateriju možeš da puniš kad si u nekom soliteru?
pre 10 meseci
@Kikiriki...Zaboravljas da i SUS motori zagadjuju, a da elektromotori imaju veci koristan rad (skoro uopste nema "otpadne toplote). Pored toga, nema potrebe za rashladnim sistemom, menjacem, kvacilom, rezervoarom, a elektromotor je mnogo kompaktniji, laksi i jeftiniji. Cak ne vidim razlog sto su EV skupa jer je jedino baterija skupa, ali je zato izostavljena gomila drugih stvari.
pre 10 meseci
Za tu snagu punjač samo ispred pogona termoelektrane, pa kad dobro zapurnja iz dimnjaka, mogu da pristupe punjaču vlasnici par zeekri koji brinu o životnoj sredini.
pre 10 meseci
Nije da sam lud za EV,ali koliko traje vremenski na pumpi kad neko puni za 2000rsd. Stane izadje puni,ode do kase,ceka red,hocete jellicu,treba gotovinski,izadje i tek ide...7-8 min minimum,ako je red i duze... za 2000rsd puni velika vecina vozaca i ne prelaze posle 1000km...budimo realni...
pre 10 meseci
500KW punjač a domaćinstva ograničena na 10,5KW pa puni brate.
pre 10 meseci
Gde bi to punio? U TENT-u?
pre 10 meseci
@XXL
Kina nije ono što ti kupuješ u radnji na ćošku, to što mi mislimo tako o kineskoj robi i industriji je posledica toga sto smo sirotinja, a Kinez ima robu za svačiji džep, tako da tehnoliške inovacije iz Kine treba uzimati sa istom ozbiljnošću kao i inovacije koje dolaze sa tog naprednog zapada gde bismo svi voleli da zivimo
pre 10 meseci
A zimi? Pa plus grejanje? Te podatke niko ne daje, kao da je uvek leto...
pre 10 meseci
Jos uvek nismo dorasli za komotno koriscenje EV. Zamislite Srbija, koja nema nuklearke vec stare elektrane na ugalj koliko bi se zagadjenje povecalo jer bi se povecala potrosnja struje a samim tim i elektrane bi morale da rade povecanim kapacitetom.Sada zamislite Nemacku koja je ugasila sve nuklearke koliko bi zagadjenje bilo na nivou Evrope. Znaci "zelena energija" EV i nije bas tako zelena dok se totalno ne predje na zelene izvore energije.
pre 10 meseci
Kikiriki
Pa Srbija vuče sav ugalj iz BiH (poslije frke u Kolubari)... U nasim elektranama loze sve i svasta da bi Srbiju podmirili...
pre 10 meseci
Direktno iz mreze povuci 5 MW jeste problem.
ALI, zamisli da pored jednog takvog MEGA punjaca imas jedan obican beli kargo kontejner od 30 stopa (30 feet-er).
I zamisli da je u njemu baterija kapaciteta 2 MW/5MWh. I zamisli da ona iz mreze "vuce" samo 500 kW struje za punjenje. I zamisli na primer da, u slucaju nestanka struje, ta baterija to "oseti" i onda smanji izlaznu snagu punjaca sa 500 kW na 100 kW.
E sad to sve lepo upakuj i izguglaj Tesla Megapack i vidi da to vec na trzistu postoji UPRAVO ZBOG TAKVIH EKSTREMA KAO STO SI TI NAVEO.
Ne sekirajte se za punjace, termoelektrane i ostalo.
Pa evo mi, jedna Srbija, da nam milion auta predje na struju to je dodatnih 700 MW kapaciteta koji nam trebaju u svakom trenutku.
A znate koliko smo kapaciteta vetra i solara izdali na gradnju na poslednjoj aukciji? 5 GW. To je 5000 MW.
A trenutni kapacitet EPS-a nam je 7 GW. A isto to rade i sve druge zemlje oko nas. Tako da ne sekirajte se za struju i megavate.
Solari+vetar+baterije (da peglaju vrsnu potrosnju i nedostatak struje ako je, kojim slucajem, noc i ne duva vetar).
Ide se u tom pravcu. Polako ali se ide
pre 10 meseci
Takvo punjenje baterije će da košta skuplje nego punjenje neke elitne eskort dame.
pre 10 meseci
(joj meni, 16. decembar 2023 08:21)
„Mozete da mi zapakujete jedan punjac za auto i jedan transformator?“
Ako se jos i nekoliko auta paralelno pune, kao na pumpi, onda bi trebala i cela elektrana…
pre 10 meseci
E, a sad zamislite napolju -10, 4 putnika od 100 kila i 60 kg prtljaga. Uključiš grejanje i kreneš u planinu sa pogonom na sva 4 točka. Pa da vidimo koliko će trajati baterija.
Za 15 minuta se napuni do 80%, a na -10 se parkiran isprazni do 50% za sat vremena!
Uveče napuni - ujutro imaš samo skulpturu!
pre 10 meseci
...a to su i dokazali prilikom testova koji su vršeni od strane nadležnih institucija u Kini.
Znači u slučaju sudara ni kosti neće ostati...
pre 10 meseci
Sve se moze zamisliti i punjenje iz zgrade i sa bandere a zamislite vi da vam cena struje bude kao sad litar goriva e tad cemo videti nultu emisiju stete ali po novcanike svi mi
pre 10 meseci
tolika prica o zagadjenju pa zar skoro nije ovde bila vest da jedan prekokeanski brod zagadjuje vise od 5milijona auta za sat vremena sto to ne ugase...
pre 10 meseci
@joj meni - ma može podneti samo ti treba osigurači da su od 10A i kineski produžni kabl ... i naravno mobilni u rukama sa spremnim palcem na 193 ... pozz ...
pre 10 meseci
"zasto to EU tj prvenstveno Njemacka radi..."
Zato što je Nemačka (zasluženo) okupirana od 1945, zato što su američke pudlice i moraju da slušaju sve što woke-leftard ekofašisti iz USofA izmisle.
Pa njima su isti ti Amerikanci digli u vazduh Severni tok i nisu smeli ni da pisnu! E, zato to Nemačka i njeni prirepci iz EU rade. Pogotovu potpuno zablesavljeni, naloženi i iritantni Francuzi.
pre 10 meseci
Ne zanosite se, bar narednig 20godina. Kapaciteti enrgetske mreze evropskih zemalja ne bi mogle da podnesu to povecanje potrosnje energije. Pa jos uvek u dosta zemalja padne el-en sistem kad je previse toplo pa upale klime..
Ne vidi se u tom obliku na severu evrope, imaju nesto bolji sistem ali jos bitnije-nemaju temperature po 40-45 stepeni da bi se videle slabosti sistema.
I nema veze sa zaštitom okoline. Jednostavno, vodece zapadne zemlje, ukljucujuci ameriku ostaju bez nafte. I veliki je priblem, kako se povecava potrosnja, oni postaju manje konkurentni na trzistu jer im je skuplja energija.(Amerika jeste trenutno jedan id najvexih izvoznika nafte, ali njima cena vadjenja nafte drasticni skace jer naftu vade iz skriljaca sa sve vece i vece dubine)
pre 10 meseci
Moze da se napuni za 15 minuta? Ali ako ispred u red za punjac stane auto kome treba vise sati da se dopuni……
pre 10 meseci
Automobili će biti veliki potrošači električne enrgije. Takmičiće se sa AI i data centrima. Električna energija mora da poskupi do 6x. A megatrafoi biće dao svakog parking mesta, pa svidelo se tebi ili ne da imaš trafostanicu u dvorištu. Ta količina energije, na izvolte svaki put kada mi treba, znači da struja ima da se pravi iz svega i svačega, jer solar i vetar su nepouzdani, oportunistički i nisu zeleni uopšte kada se postavi pitanje reciklaže. Gas, reverzibilno sagoreavnje (vraćanje CO2 u gorivo, metan, metil alkohol, amonijak, vodonik) i nuklearke su nužne. Solar i vetar nisu neke ideje kada se zna koliko je čovek alavo stvorenje.
pre 10 meseci
Bule
Nemas pojma o el energiji. 3*2.5 mm kabal za 0.5 MWH el energije? Moze manje od sekunde. Ako imas sporet na struju pipni kabal posle sat vremena reci ce ti se samo.
pre 10 meseci
Ukidanjem SUS motora zadnji adut iz ruku gubi Evropa. Tu su bili jaki sa tehnologijom. Ako ako, i treba da puknu kad mozga nemaju.
pre 10 meseci
Nema dugoročno ništa od te baterije. Kinezi su poznati po takvim bombastičnim objavama . Da je tako , Kina bi odavno bila prepoznata kao zemlja koja ima kvalitetnu robu. Međutim iskustva nam govore suprotno.
To je isto ko sa gumama . Što ne stavite na svoje auto kineske plastičnjake ,nego stavljate na primer mišelinke ? Tako i ova baterija . Budućnost nije u vozilima na baterije , nisu to viljuškari . Budućnost je u biogorivu .
pre 10 meseci
Sve neki eksperti za el-vozila a nisu ni seli u isto. Ima ko će o punjenju itd. da razmišlja, vidite da je to moguće po belom svetu. Štedite za kupovinu i birajte model a ostalo prepustite onima koji su za to stručniji. Inače, retko se ko vraća na fosilna goriva kad jednom proba struju.
pre 10 meseci
Sta je sa natrijum jonskim baterijama? Bila je jedna spektakularna vest o tome i nista vise. Zna li ko nesto vise?
pre 10 meseci
Dedivic - kako to mislis da benzin ne mozemo da sipamo kod kuce ? Zivim na selu, benzinska mo na 60 m. a u garazi uvek 10 - 20 l. benzina u rezervi za testeru, trimer - nismo svi odlepili za gradskim zivotom, samo opusteno !!Ako ikada budem imao elekto automobil punicu ga direkt sa tavana - struja ide preko krova i dve kvalitetne stipaljke na 20 m. kabla resavaju problem - punicu iskljucivo nocu jer je ,,Jeftinija struja,, !!
pre 10 meseci
Ma kinezice rasturaju inovacijama da na kolektivnom Zapadu mogu samo da im gledaju u auspuh ... ups ovaj EV nema auspuh dakle u stražnji/cu deo.
pre 10 meseci
Svi pričaju zamislite ovo, zamislite ono.... odeš brate u evropu i ne moraš da zamišljaš!
pre 10 meseci
Pa nije previse. Zaboravljamo da benzin ne mozemo da sipamo kod kuce…
pre 10 meseci
Sadašnji Tesla superchargeri koji su svuda po Americi napune bateriju dometa 500km za pola sata, tako da ne znam o kakvoj revoluciji pričate.
pre 10 meseci
(Trovach, 16. decembar 2023 13:34) A ko prica o SUS motorima. Niko ne pominje LPG i CNG goriva.Ta goriva su nekako gurnuta po strani. Emisija zagadjenja LPG i CNG je skoro 0 (NULA). Zasto se ta goriva ne forsiraju umesto baterija cija je tehnologija izrade (litijum) prljava, plus povrcanje EL energije ce zahtevati vecu cenu i povecanje proizvodnje iste kroz prljavu tehnologiju?
pre 10 meseci
A kažu Kina se ljulja, propada...Kao što sedamdesetih nismo procenili kuda ide svet, tako i danas misle da je zapad i dalje glavni baja u svetu, a propaganda na tom fonu će nas isto nasaditi kao nekada...
pre 10 meseci
@XXL
Kina nije ono što ti kupuješ u radnji na ćošku, to što mi mislimo tako o kineskoj robi i industriji je posledica toga sto smo sirotinja, a Kinez ima robu za svačiji džep, tako da tehnoliške inovacije iz Kine treba uzimati sa istom ozbiljnošću kao i inovacije koje dolaze sa tog naprednog zapada gde bismo svi voleli da zivimo
(novikorisnik, 16. decembar 2023 12:25)
To sto kinezi prodaju nama ce uvek da bude smece koje ne smeju da prodaju evropi i americi
pre 10 meseci
Ne mogu da zamislim da vracam auto u rent-a-kar "punog". Znaci 4-5 sati ranije kretanje na aerodrom
pre 10 meseci
500 kwh punjac? Presek kabla?
Koja instalacija bar u Srb moze to podneti?
(joj meni, 16. decembar 2023 08:21)
Obična šuko utičnica, 16 A. Presek kabla: recimo 2,5 mm^2
Koja instalacija? Svaka legalno priključena na niskonaponsku mrežu.
500 kWh nije neka naročuto velika količina energije.
A što ovo pitaš? Kakve ima veze sa ovim baterijama?
pre 10 meseci
I još jedno zapažanje a u vezi vremena potrebnog za punjenje. Nema više "sipanja" za hiljadu, dve. Mora do kraja, inače se agonija čekanja produžuje.
pre 10 meseci
Ovako nešto može da se kači samo na Đerdap direktno.
pre 10 meseci
@(Bule, 16. decembar 2023 09:39)
Gospodine Bule, koju ste Vi školu završili, pa da se tako frljate sa A, kW, kWh?
Ccccccc
pre 10 meseci
Ne mogu da zamislim da vracam auto u rent-a-kar "punog". Znaci 4-5 sati ranije kretanje na aerodrom
(Cobbe, 16. decembar 2023 09:14)
Imaš kombajn, trraktor, njivu, kakav te bre aerodrum spopao!?
pre 10 meseci
Ocigledno niko ovde ne prati sta je nova ideologija Davosa i Klausa Svaba. Buducnost je po njemu u kolektivnom ekoloskom prevozu. Zato nama EU u poslednje vreme finansira samo brze pruge. Prve legislativne korake u tom smeru vidimo u Engleskoj. Kako je rekao Svab cilj je da jednog dana svi gradjani nista ne poseduju u privatnom vlasnistvu a da pritom budu srecni. To se odnosi osim na stanovanje tako i na privatne automobile i na mnoge druge stvari. Imacemo konunizam na zapadni nacin.
pre 10 meseci
To sto kinezi prodaju nama ce uvek da bude smece koje ne smeju da prodaju evropi i americi
—----------------------
Sta ce da ti se proda odlucuje nabavljac robe a ne Kinez. Prema tome javi se uvoznicima ako imas primedbu.
pre 10 meseci
(Maxa, 16. decembar 2023 09:13)
Pa Michelin i nije neki reper za extra kvalitet.
A Kineza ima raznih...
pre 10 meseci
Nije više daleko dan kad će besneti tehnološki (i pravi) rat između Kine i kolektivnog zapada (nato pakta), jer zapad krade, kopira i štanca nadmoćne kineske tehnologije.
(tu me pljuni, ako ne bude, 16. decembar 2023 16:22)
Navedi mi bar tri "Nadmocne kineske" tehnologije ili jos bolje samo tri kineske tegnologije, znaci nesto da nisu ukrali od drugih i da su sami smislili a da nije neki virus...
pre 10 meseci
500 kW nije malo, ali jedna veća zgrada mora da ima mnogo više.
pre 10 meseci
Nije više daleko dan kad će besneti tehnološki (i pravi) rat između Kine i kolektivnog zapada (nato pakta), jer zapad krade, kopira i štanca nadmoćne kineske tehnologije.
pre 10 meseci
volim da vidim kako velicate kinesku industriju koja propada.
Evo vam malo relanosti https://www.youtube.com/watch?v=zS6dwGFv5HI
pre 10 meseci
@za ZF - dzabe druze, ja upravo to pokusavam da objasnim ljudima ali ne vredi. Obnovljivi izvori i sistemi za skladistenje su buducnost. E sad, da li ce skladistenje biti reverzibilne HE ili baterije nije bitno.
Treba napomenuti da i EPS ide na instalaciju jedne baterije od 500 MW/2GWh (baterija ca moci u kontinuitety isporucivati 500 MW struje 4 sata).
Pogledajte samo primer Hercegovine. Uz svaki grad se instalira solarna elektrana. Gacko, Nevesinje, Bileca, Trebinje. I toliko dobro funkcionise da TE Gacko malo malo ne radi i sav visak uglja prodaju nasem EPS-u.
Tako da nema brige za EV, nema brige za distributivne sisteme. Malo ih utegnuti, modernizovati komunikaciju, uvezati sve baterije, solare, aute u jedan sinhronizovani sistem i to je to
pre 10 meseci
dzabe svo paljenje na EV. kod nas ni u najboljem slučaju se neće steći uslovi za neko masovnije korišćenje
pre 10 meseci
@
Zaboravljas da i SUS motori zagadjuju, a da elektromotori imaju veci koristan rad (skoro uopste nema "otpadne toplote). Pored toga, nema potrebe za rashladnim sistemom, menjacem, kvacilom, rezervoarom, a elektromotor je mnogo kompaktniji, laksi i jeftiniji. Cak ne vidim razlog sto su EV skupa jer je jedino baterija skupa, ali je zato izostavljena gomila drugih stvari.
(Trovach, 16. decembar 2023 13:34)
Pa zagadjuje i jedno i drugo, trenutno nema transporta bez zagadjenja. EV je samo izmestio to zagadjenje na siromasnija naselja koja zive blize elektrani, a svakako doprinosi zagadjenju atmosfere zbog kojeg se i same klimatske promene desavaju.
I ta “otpadna toplota” nije uvek otpadna - na primer sluzi za grejanje kabine. Posto EV dodatno trosi resurse da zagreje kabinu, od samim zagrevanjem kabine vise zagadjuje, dok je to kod SUS-a “ukljuceno u cenu” transporta.
Iskreno nije neka vajda sto ne ide tih 50 evra antifriza u EV kad kosta 20-30 hiljada evra skuplje od ekvivalentnog SUS-a.
Moraju radikalni rezovi da se naprave ukoliko zelimo da se izvucemo iz gluposti u koje smo se kao civilizacija uvalili. Sto se EV tice, mislim da niti pomazu, niti otezavaju resenje problema (ok, smanjuju problem na jednoj strani, otvaraju novi na drugoj).
pre 10 meseci
Vidim da ljudi ipak ne shvataju kolika je to količina električne energije potrebna za punjenje svih EV, kaže zemljak milion automobila 700MW
Možda ako su sve trotineti.
Neka prosek bude 100kwh sa punjača, milion automobila je koliko? Ajde matematikom moja vrati se u osnovnu školu pa uči osnovne operacije.
Sedi 1.
Neka se trećina puni u jednom momentu to je samo 33GW, odakle kapacitet za sve to pitam ja sve stručnjake i zagrižene ljubitelje fenova i usisivača.
Nemam ništa protiv EV ali smo jako, jako daleko od svega toga, da ne pominjem istopljene vodove i raspad sistema kad se upali grejanje zimi tamo gde nema daljinskog grejanja ili klime leti.
Laprdate mnogo bez ikakve računice normalne, Aj laku noć i mućnite malo tintarama umesto da služe za šišanje.
pre 10 meseci
Od 10 najvecih mostova na svetu, 7 su izgradili kinezi, pa vi razmislite...
pre 10 meseci
Ne volim dilovanje ni u kskvom obliku pa i za EV .
pre 10 meseci
(1 od 33000 milionera, 16. decembar 2023 16:51)
Prvo treba podići svoj IQ pa razlikovati kola od automobila.
pre 10 meseci
@Suicidnost Evropske politike na delu. Dok Nemačke kompanije otpuštaju radnike auto industrije Kinezi uzimaju primat velikom brzinom. Nije meni žao Evrope , žao mi je nas , što ima da propadnemo zajedno sa njima...
(perica, 16. decembar 2023 08:52) pa ko vas tera da nosite tu tesku sudbinu???
pre 10 meseci
(novikorisnik, 16. decembar 2023 12:25)
Možda ima robu ali nema tržište. Da li bi za 30.000 evra kupio kineski auto ili neku poznatiju marku (korejsku, evropsku, američku, japansku)? Ja ne bih, čak bih bio spreman platiti i malo više za poznatiji brend. Neko kaže - plaćaš značku, ali nije baš tako plaćaš to što znaš gde možeš da servisiraš, da možeš posle da prodaš i da neće sebi dozvoliti da nestanu preko noći…
pre 10 meseci
Treba kad su kola u pitanju uvesti kaste. Da se zna prema plati i plaćenom porezu ko sme da vozi auto do 1000ccm onda 1000-1500 i tako dalje. Da se zna ko sme da vozi 5000+ kubika.
(1 od 33000 milionera, 16. decembar 2023 17:52)
Kola da se pije ako nema piva.
pre 10 meseci
500 kWh nije isto što i 500 kW, ljudi mešaju te stvari. 220V/16A može da isporuči 3,5 kW sa 1 sat, trebaće mu 6 dana da napuni bateriju od 500 kWh. U tekstu se govori o kilovatima (kW). Punjači od 500 kW su mogući. Teslini brzi punjači su 250 kW, mreža koju prave za kamione je 450 kW. Na teslinom brzom punjaču mogu da dobijem preko 300 km za 15 minuta. Punjači koje ljudi ugrađuju u garažama mogu da dopune tih 300 km za 4-5 sati. Međutim, ljudi koji voze BEV razmišljaju o punjenju drugačije, jer ne zavise od pumpi. Pune kod kuće, na poslu, u tržnom centru... Ako ne ideš na duži put, nemaš potrebe da razmišljaš o brzom punjaču i brzini punjenja.
pre 10 meseci
Izvinte me na pitanju, ali po ovom naslovu ispada da kompanija ONE koja je americka i koja je patentirala bateriju ispada da je kineska???
https://www.youtube.com/watch?v=p1BxNEELYoM
ako pretrazite registar patenata videcete da "LFP Battery" drzi kompanija One.
Bilo bi lepo kad bi B92 uradio novinsko istrazivanje o ovakvim vestima jer me interesuju rezultati istog, hvala
pre 10 meseci
I još jednom, el-vozila su spas za NEPOSREDNO ZAGAĐENJE U GRADOVIMA!
UŽAS je prošetati gradom, u špicu i udisati izduvne gasove dizezl-purnjara!
Neću uskoro imati ovakav automobil, ali bih voleo da se uklone zagađivači iz gradova, makar to značilo da samo bogatiji mogu da voze.
Ne sumnjam da će uvek biti moguće koristiti dobar, manji benzinac istovremeno, za one koji ne mogu kupiti el-vozila.
(Pešmerga, 16. decembar 2023 09:51)
Treba kad su kola u pitanju uvesti kaste. Da se zna prema plati i plaćenom porezu ko sme da vozi auto do 1000ccm onda 1000-1500 i tako dalje. Da se zna ko sme da vozi 5000+ kubika.
pre 10 meseci
Od 10 najvecih mostova na svetu, 7 su izgradili kinezi, pa vi razmislite...
(Milanche, 17. decembar 2023 07:16)
da, izgradjeni u kini. upotrebljivi par godina dok noseci stubovi ne pocnu da se raspadaju zbog tofu stila izgradnje, isto ko i tuneli rade sve dok se ne napue vodom i podave sve u njima ili se to ne desava ko i protesti na trgu?
pre 10 meseci
tolika prica o zagadjenju pa zar skoro nije ovde bila vest da jedan prekokeanski brod zagadjuje vise od 5milijona auta za sat vremena sto to ne ugase...
(Day, 16. decembar 2023 18:26
Brod mi ne prolazi pod prozorom i ne smrdi mi kad izađem u šetnju popodne ili predveče. Vi kontraši ćete prvi da vozite EV samo kad skapirate da vožnja nije skupa i da to funkcioniše. Onda neće biti većih branitelja EV-a od vas. Tako to kod nas funkcioniše.
pre 10 meseci
Iz pročitanog vidim da 90% komentatora nema pojma o baterijama i el. autima, ali imaju potrebu da sa nama podjele svoje neznanje.
Ova baterija je najsigurnija do sada.
Stavili su bateriju na -40, a nakon toga na +1.000 stupnjeva C.
Nakon toga su ju pustili da se ohladi i stavili ju u auto i bila je ispravna.
Baterija ima dvostruku gustoću po volumenu u odnosu na dosadašnje (500 Wh/l), ali ima istu gustoću po kilaži kao dosadašnje.
Podnosi gotovo neograničenu struju punjenja bez utjecaja na životni vijek koji je otprilike duplo duži od litij-ionskih (2500-4000 punjenja do 100% u odnosu na 1.500-2.000 prije nego počne bitno padati kapacitet).
Svi se raduju novim baterijama koje će omogućiti duplo veći domet auta, brže punjenje i veću trajnost jedino u Srbiji se "protiv najvećeg zla 21. stoljeća" treba boriti i vilama ako ne može drugačije.
pre 10 meseci
Svi pričaju kako su ekološki automobili na baterije a niko nije ispitao koliko su bezbedni za putnike. Mislim na zračenje od tolike struje i elktro motora, o tome niko ne razmišlja.
pre 10 meseci
Većina nema pojma .
Pišu da bi pisali.
Struje ima dovoljno i kad bi svi automobili bili električni.
Baterije se recikliraju i tako neograničen broj puta.
Električni automobili su bezbedni.
Da ne nabrajam dalje...
pre 10 meseci
@Mm-sedi sa strucnjacima iz EPS-a, EU i Norveske pa odradi ti njima proracun koliko nam dodatnih kapaciteta treba za milion auta posto je to njihov proracun.
Milion auta prosecno dnevno prelazi oko 30.000.000 kilometara. Za to treba oko 16.8 GWh struje to jest oko 700 MW po satu.
I to je proracun.
Druga je stvar balansiranje i "uklapanje" u standardnu potrosnju vrsnih i nocnih sati.
Ali to je ta tintara tako izracunala.
Ne svidja ti se proracun? Onda nista, hajde da nastavimo da spaljujemo uvozni benzin i dizel umesto domace struje.
Pa i da imamo milion EV u svakom trenutku tokom dana nece ni 100.000 biti nakaceno na punjac...zasto bi bili? A i od tih 100.000 maksimalno ce 1000 biti na "brzim punjacima". U svakom momentu.
To je oko 250 MW koji trebaju za brze punjace u svakom momentu. I to je tesko?
Pa nas EPS je preziveo sok klimatizacije Srbije gde je instalirano na milione kojekakvih kineskih klima pa nikome nista.
Balansira se. I jos ima i za izvoz struje (posebno od dolaska Norvezana). Tako da DA, na tvoju zalost, milion EV moze da se snabdeva iz 150 vetrenjaca od 5 MW (i jos i da "pretekne") ili sa 700 hektara solara (sto je velicina jedne PKB-ove parcele).
Uzdravlje
pre 10 meseci
Nije da sam lud za EV,ali koliko traje vremenski na pumpi kad neko puni za 2000rsd. Stane izadje puni,ode do kase,ceka red,hocete jellicu,treba gotovinski,izadje i tek ide...7-8 min minimum,ako je red i duze... za 2000rsd puni velika vecina vozaca i ne prelaze posle 1000km...budimo realni...
(pera, 16. decembar 2023 09:10)
Ko to u Evropi (osim nas) sipa za 2.000 rsd (17 EUR)?
Valjda se obično puni do vrha, da se ne ide svaki čas na pumpu.
Pa i EV ćeš valjda puniti do preporučenog maksimuma.
Razlika između punjenja rezervoara za 2.000 ili 10.000 rsd u cugu na pumpi je možda jedan minut, tako da je to neko zadržavanje maksimalno 7-8 minuta. Može biti i manje od 5 minuta, ukoliko nije gužva.
Za to neko vreme, možeš napuniti EV, ali samo toliko taman da dobaciš do sledećeg punjača. A šta ćemo još ukoliko uračunamo i čekanje u redu za EV punjač, pošto slično čekanje na benzinskoj pumpi u najgorem slučaju može biti tih nekih 5-8 minuta po vozilu.
pre 10 meseci
A zapitao li se neko koliko se priroda unisti da bi se napravila jedna baterija za jedan auto,to sto se unisti i zagadi priroda i voda ja mislim da jedan auto za 10god.nemoze toliko da zagadi uzimajuci u obzir kad batetija crkne pa njeno odlaganje.Ja jesam da se smanji zagadjenje ali ne na jednu stranu unisti na drugu dobijes i sta si dobio nista,da se resi ako treba povećaj btoj vozila na TNG,CNG i na benzin smanji dizelaše zna se kamion,autobus i traktor nek bude dizel sta će autu dizel,kad vidim po gradu sve po jedan dvojica u autu guzva do duse ima i druhih načina da se smanji zagadjenje nije sve u elektricnim vozilima.
pre 10 meseci
(Mm, 17. decembar 2023 04:43) Prenosiš gluposti koje si negde čuo. Zašto bi se trećina BEV punila u isto vreme na brzim punjačima (100 kW)? Ako godišnje prelaziš 18000 km, to je oko 50 km dnevno. To ćeš da napuniš preko noći za 4-5 sati, sa 220V/10A. Punjenje BEV će u tom slučaju biti kao da uključiš bojler 5 sati dnevno, preko noći. Los Anđeles ima preko 200 hiljada BEV, pa im se nisu istopili kablovi i nije došlo do kolapsa sistema.
pre 10 meseci
@Alex
Možda tebi i ne smrdi,ali jako smrdi onom kod koga se vadi ruda za tvoj lepi ekološki auto. Vožnja možda i nije skupa za sada,ali je nabavka preskupa za ono šta nudi.
pre 10 meseci
Sve što čitate je prošlost, ovi je sadašnjost:
https://one.ai/
Gemini baterija sa duplim hemijskim procesima i duplim dometom, isti gabariti.
pre 10 meseci
I još jednom, el-vozila su spas za NEPOSREDNO ZAGAĐENJE U GRADOVIMA!
UŽAS je prošetati gradom, u špicu i udisati izduvne gasove dizezl-purnjara!
Neću uskoro imati ovakav automobil, ali bih voleo da se uklone zagađivači iz gradova, makar to značilo da samo bogatiji mogu da voze.
Ne sumnjam da će uvek biti moguće koristiti dobar, manji benzinac istovremeno, za one koji ne mogu kupiti el-vozila.
(Pešmerga, 16. decembar 2023 09:51)
Trava kad su kola u pitanju uvesti kaste. Da se znam prema plati i plaćenom porezu ko sme da vozi auto do 1000ccm onda 1000-1500 i tako dalje. Da se zna ko sme da vozi 5000+ kubika.
pre 10 meseci
500 kwh punjac? Presek kabla?
Koja instalacija bar u Srb moze to podneti?
(joj meni, 16. decembar 2023 08:21)
Obična šuko utičnica, 16 A. Presek kabla: recimo 2,5 mm^2
Koja instalacija? Svaka legalno priključena na niskonaponsku mrežu.
500 kWh nije neka naročuto velika količina energije.
A što ovo pitaš? Kakve ima veze sa ovim baterijama?
(Bule, 16. decembar 2023 09:39)
--------------------------------------
Obična šuko utičnica zaista može da isporuči 16A, međutim, to je 16A*220V=oko
pre 10 meseci
колико ја знам,ти велики јаки пуњачи имају батерију закопано испод себе и она се пуни из мреже. е онда та батерија преко јаког инвертера теби пуста ту јаку струју за брзо пуњење. Јел могуће да нико није то написао?
pre 10 meseci
Dizel izbacuju samo zato što možeš da ga proizvodiš sam sa svega 1,2hektara,za potrošača od 2000kubika i 80 kilometara pređenih dnevno/365!!!!!
pre 10 meseci
Ја чекам НИО ЕТ5 са 250кв батеријом лфо. Баш ме интересује домет реални из више извора. Најављује се 1.000+км домет,значи реално 600-800. Е онда ће стварно Немци да рикнуо и овако дишу на шкрге.
pre 10 meseci
500 kwh punjac? Presek kabla?
Koja instalacija bar u Srb moze to podneti?
(joj meni, 16. decembar 2023 08:21)
Obična šuko utičnica, 16 A. Presek kabla: recimo 2,5 mm^2
Koja instalacija? Svaka legalno priključena na niskonaponsku mrežu.
500 kWh nije neka naročuto velika količina energije.
A što ovo pitaš? Kakve ima veze sa ovim baterijama?
pre 10 meseci
Inace sve u vezi EV je suludo. Najsmesnije je kako se svi pobornici EV hvataju za to da se mogu puniti kuci a 80% svetske populacije zivi u stanovima.
(ZF, 16. decembar 2023 09:49)
Neces da verujes. Ima nas koji zivimo u stanu, a koji dole ispod u garazi imamo svoj punjac pored svog parking mesta. Pozdrav iz Osla
pre 10 meseci
Nema dugoročno ništa od te baterije. Kinezi su poznati po takvim bombastičnim objavama . Da je tako , Kina bi odavno bila prepoznata kao zemlja koja ima kvalitetnu robu. Međutim iskustva nam govore suprotno.
To je isto ko sa gumama . Što ne stavite na svoje auto kineske plastičnjake ,nego stavljate na primer mišelinke ? Tako i ova baterija . Budućnost nije u vozilima na baterije , nisu to viljuškari . Budućnost je u biogorivu .
pre 10 meseci
I dalje je to previše.
Zamislimo da su svi automobili na baterije i da ima isti broj brzih punjača kao sad pumpi.
Ako bi svaki auto punio 15 minuta (a to je samo od 10-80%), 3 automobila ispred vas bi značilo najmanje sat vremena čekanja, 1 auto ispred vas pola sata, računajući i vaš auto. I to ako svi samo dopunjuju do 80% što verovatno neće biti slučaj, osim ako je jako bitno kod produžavanja veka baterije.
Na punjenje u kući ne možete da računate ako živite u stanu i nemate garažu, a to je većina ljudi u gradovima.
Sve u svemu, vožnja automobila će postati jedno vrlo neprijatno, smarajuće iskustvo. A na jeftiniju vožnju ne računajte, ove akcize na gorivo država bi morala da nadoknadi, što znači da će struja da postane papreno skupa.
pre 10 meseci
...a to su i dokazali prilikom testova koji su vršeni od strane nadležnih institucija u Kini.
Znači u slučaju sudara ni kosti neće ostati...
pre 10 meseci
Za tu snagu punjač samo ispred pogona termoelektrane, pa kad dobro zapurnja iz dimnjaka, mogu da pristupe punjaču vlasnici par zeekri koji brinu o životnoj sredini.
pre 10 meseci
Direktno iz mreze povuci 5 MW jeste problem.
ALI, zamisli da pored jednog takvog MEGA punjaca imas jedan obican beli kargo kontejner od 30 stopa (30 feet-er).
I zamisli da je u njemu baterija kapaciteta 2 MW/5MWh. I zamisli da ona iz mreze "vuce" samo 500 kW struje za punjenje. I zamisli na primer da, u slucaju nestanka struje, ta baterija to "oseti" i onda smanji izlaznu snagu punjaca sa 500 kW na 100 kW.
E sad to sve lepo upakuj i izguglaj Tesla Megapack i vidi da to vec na trzistu postoji UPRAVO ZBOG TAKVIH EKSTREMA KAO STO SI TI NAVEO.
Ne sekirajte se za punjace, termoelektrane i ostalo.
Pa evo mi, jedna Srbija, da nam milion auta predje na struju to je dodatnih 700 MW kapaciteta koji nam trebaju u svakom trenutku.
A znate koliko smo kapaciteta vetra i solara izdali na gradnju na poslednjoj aukciji? 5 GW. To je 5000 MW.
A trenutni kapacitet EPS-a nam je 7 GW. A isto to rade i sve druge zemlje oko nas. Tako da ne sekirajte se za struju i megavate.
Solari+vetar+baterije (da peglaju vrsnu potrosnju i nedostatak struje ako je, kojim slucajem, noc i ne duva vetar).
Ide se u tom pravcu. Polako ali se ide
pre 10 meseci
Većina el-automobila nije za široke radničke mase, pogotovo ne za iste iz siromašnih zemalja, uključujući našu.
Bogate zemlje imaju mogućnosti da isprate i infrastrukturu.
Njihova srednja klasa voli da rizikuje, uzima kredite rado, ili lizing ugovore i vozi skuplje automobile.
I još jednom, el-vozila su spas za NEPOSREDNO ZAGAĐENJE U GRADOVIMA!
UŽAS je prošetati gradom, u špicu i udisati izduvne gasove dizezl-purnjara!
Neću uskoro imati ovakav automobil, ali bih voleo da se uklone zagađivači iz gradova, makar to značilo da samo bogatiji mogu da voze.
Ne sumnjam da će uvek biti moguće koristiti dobar, manji benzinac istovremeno, za one koji ne mogu kupiti el-vozila.
pre 10 meseci
Sve neki eksperti za el-vozila a nisu ni seli u isto. Ima ko će o punjenju itd. da razmišlja, vidite da je to moguće po belom svetu. Štedite za kupovinu i birajte model a ostalo prepustite onima koji su za to stručniji. Inače, retko se ko vraća na fosilna goriva kad jednom proba struju.
pre 10 meseci
Svi pričaju zamislite ovo, zamislite ono.... odeš brate u evropu i ne moraš da zamišljaš!
pre 10 meseci
Ne zanosite se, bar narednig 20godina. Kapaciteti enrgetske mreze evropskih zemalja ne bi mogle da podnesu to povecanje potrosnje energije. Pa jos uvek u dosta zemalja padne el-en sistem kad je previse toplo pa upale klime..
Ne vidi se u tom obliku na severu evrope, imaju nesto bolji sistem ali jos bitnije-nemaju temperature po 40-45 stepeni da bi se videle slabosti sistema.
I nema veze sa zaštitom okoline. Jednostavno, vodece zapadne zemlje, ukljucujuci ameriku ostaju bez nafte. I veliki je priblem, kako se povecava potrosnja, oni postaju manje konkurentni na trzistu jer im je skuplja energija.(Amerika jeste trenutno jedan id najvexih izvoznika nafte, ali njima cena vadjenja nafte drasticni skace jer naftu vade iz skriljaca sa sve vece i vece dubine)
pre 10 meseci
Nije da sam lud za EV,ali koliko traje vremenski na pumpi kad neko puni za 2000rsd. Stane izadje puni,ode do kase,ceka red,hocete jellicu,treba gotovinski,izadje i tek ide...7-8 min minimum,ako je red i duze... za 2000rsd puni velika vecina vozaca i ne prelaze posle 1000km...budimo realni...
pre 10 meseci
Jos uvek nismo dorasli za komotno koriscenje EV. Zamislite Srbija, koja nema nuklearke vec stare elektrane na ugalj koliko bi se zagadjenje povecalo jer bi se povecala potrosnja struje a samim tim i elektrane bi morale da rade povecanim kapacitetom.Sada zamislite Nemacku koja je ugasila sve nuklearke koliko bi zagadjenje bilo na nivou Evrope. Znaci "zelena energija" EV i nije bas tako zelena dok se totalno ne predje na zelene izvore energije.
pre 10 meseci
500 kwh punjac? Presek kabla?
Koja instalacija bar u Srb moze to podneti?
pre 10 meseci
@XXL
Kina nije ono što ti kupuješ u radnji na ćošku, to što mi mislimo tako o kineskoj robi i industriji je posledica toga sto smo sirotinja, a Kinez ima robu za svačiji džep, tako da tehnoliške inovacije iz Kine treba uzimati sa istom ozbiljnošću kao i inovacije koje dolaze sa tog naprednog zapada gde bismo svi voleli da zivimo
(novikorisnik, 16. decembar 2023 12:25)
To sto kinezi prodaju nama ce uvek da bude smece koje ne smeju da prodaju evropi i americi
pre 10 meseci
volim da vidim kako velicate kinesku industriju koja propada.
Evo vam malo relanosti https://www.youtube.com/watch?v=zS6dwGFv5HI
pre 10 meseci
Suicidnost Evropske politike na delu. Dok Nemačke kompanije otpuštaju radnike auto industrije Kinezi uzimaju primat velikom brzinom. Nije meni žao Evrope , žao mi je nas , što ima da propadnemo zajedno sa njima...
pre 10 meseci
to oni kinezi koji sve kopiraju ?Pa onda naprave najbolju bateriju za auto u vreme kad je auto na baterije u najvecem usponu.Odrace Kinezi svet ovaj put,ebiga
pre 10 meseci
Suicidnost Evropske politike na delu. Dok Nemačke kompanije otpuštaju radnike auto industrije Kinezi uzimaju primat velikom brzinom. Nije meni žao Evrope , žao mi je nas , što ima da propadnemo zajedno sa njima...
(perica, 16. decembar 2023 08:52)
jedan od boljih i razumnijih komentara....
bravo ....
nitko ne zna zasto to EU tj prvenstveno Njemacka radi...
najbolji su u SUS motorima na svijetu...i bas u tome u cemu si dobar gasis,unistavas i pridruzujes se onome tko je ispred tebe...(baterija i Kina)
mislim da su i Kinezi zbunjeni i ne vjeruju kako im se put cisti....
pre 10 meseci
Pa nije previse. Zaboravljamo da benzin ne mozemo da sipamo kod kuce…
pre 10 meseci
@Kikiriki...Zaboravljas da i SUS motori zagadjuju, a da elektromotori imaju veci koristan rad (skoro uopste nema "otpadne toplote). Pored toga, nema potrebe za rashladnim sistemom, menjacem, kvacilom, rezervoarom, a elektromotor je mnogo kompaktniji, laksi i jeftiniji. Cak ne vidim razlog sto su EV skupa jer je jedino baterija skupa, ali je zato izostavljena gomila drugih stvari.
pre 10 meseci
A zimi? Pa plus grejanje? Te podatke niko ne daje, kao da je uvek leto...
pre 10 meseci
Gde bi to punio? U TENT-u?
pre 10 meseci
Po naslovu sam pomislio da je neki potpuno novi tip baterija u pitanju.
Zamislite samo 10 vozila na punjacima u isto vreme da se pune.
To je 5MW trenutna potrosnja.
Na koliko je mesta u svetu moguce postaviti te punjace, zbog tolike potrosnje?
Inace sve u vezi EV je suludo. Najsmesnije je kako se svi pobornici EV hvataju za to da se mogu puniti kuci a 80% svetske populacije zivi u stanovima.
pre 10 meseci
E, a sad zamislite napolju -10, 4 putnika od 100 kila i 60 kg prtljaga. Uključiš grejanje i kreneš u planinu sa pogonom na sva 4 točka. Pa da vidimo koliko će trajati baterija.
Za 15 minuta se napuni do 80%, a na -10 se parkiran isprazni do 50% za sat vremena!
Uveče napuni - ujutro imaš samo skulpturu!
pre 10 meseci
Ma kinezice rasturaju inovacijama da na kolektivnom Zapadu mogu samo da im gledaju u auspuh ... ups ovaj EV nema auspuh dakle u stražnji/cu deo.
pre 10 meseci
Ne mogu da zamislim da vracam auto u rent-a-kar "punog". Znaci 4-5 sati ranije kretanje na aerodrom
pre 10 meseci
Pa nije previse. Zaboravljamo da benzin ne mozemo da sipamo kod kuce…
(Dedivic, 16. decembar 2023 09:14
A bateriju možeš da puniš kad si u nekom soliteru?
pre 10 meseci
Moze da se napuni za 15 minuta? Ali ako ispred u red za punjac stane auto kome treba vise sati da se dopuni……
pre 10 meseci
@XXL
Kina nije ono što ti kupuješ u radnji na ćošku, to što mi mislimo tako o kineskoj robi i industriji je posledica toga sto smo sirotinja, a Kinez ima robu za svačiji džep, tako da tehnoliške inovacije iz Kine treba uzimati sa istom ozbiljnošću kao i inovacije koje dolaze sa tog naprednog zapada gde bismo svi voleli da zivimo
pre 10 meseci
Sadašnji Tesla superchargeri koji su svuda po Americi napune bateriju dometa 500km za pola sata, tako da ne znam o kakvoj revoluciji pričate.
pre 10 meseci
(joj meni, 16. decembar 2023 08:21)
„Mozete da mi zapakujete jedan punjac za auto i jedan transformator?“
Ako se jos i nekoliko auta paralelno pune, kao na pumpi, onda bi trebala i cela elektrana…
pre 10 meseci
Automobili će biti veliki potrošači električne enrgije. Takmičiće se sa AI i data centrima. Električna energija mora da poskupi do 6x. A megatrafoi biće dao svakog parking mesta, pa svidelo se tebi ili ne da imaš trafostanicu u dvorištu. Ta količina energije, na izvolte svaki put kada mi treba, znači da struja ima da se pravi iz svega i svačega, jer solar i vetar su nepouzdani, oportunistički i nisu zeleni uopšte kada se postavi pitanje reciklaže. Gas, reverzibilno sagoreavnje (vraćanje CO2 u gorivo, metan, metil alkohol, amonijak, vodonik) i nuklearke su nužne. Solar i vetar nisu neke ideje kada se zna koliko je čovek alavo stvorenje.
pre 10 meseci
I još jednom, el-vozila su spas za NEPOSREDNO ZAGAĐENJE U GRADOVIMA!
UŽAS je prošetati gradom, u špicu i udisati izduvne gasove dizezl-purnjara!
Neću uskoro imati ovakav automobil, ali bih voleo da se uklone zagađivači iz gradova, makar to značilo da samo bogatiji mogu da voze.
Ne sumnjam da će uvek biti moguće koristiti dobar, manji benzinac istovremeno, za one koji ne mogu kupiti el-vozila.
(Pešmerga, 16. decembar 2023 09:51)
Treba kad su kola u pitanju uvesti kaste. Da se zna prema plati i plaćenom porezu ko sme da vozi auto do 1000ccm onda 1000-1500 i tako dalje. Da se zna ko sme da vozi 5000+ kubika.
pre 10 meseci
Od 10 najvecih mostova na svetu, 7 su izgradili kinezi, pa vi razmislite...
(Milanche, 17. decembar 2023 07:16)
da, izgradjeni u kini. upotrebljivi par godina dok noseci stubovi ne pocnu da se raspadaju zbog tofu stila izgradnje, isto ko i tuneli rade sve dok se ne napue vodom i podave sve u njima ili se to ne desava ko i protesti na trgu?
pre 10 meseci
Ne volim dilovanje ni u kskvom obliku pa i za EV .
pre 10 meseci
@joj meni - ma može podneti samo ti treba osigurači da su od 10A i kineski produžni kabl ... i naravno mobilni u rukama sa spremnim palcem na 193 ... pozz ...
pre 10 meseci
500KW punjač a domaćinstva ograničena na 10,5KW pa puni brate.
pre 10 meseci
Nije više daleko dan kad će besneti tehnološki (i pravi) rat između Kine i kolektivnog zapada (nato pakta), jer zapad krade, kopira i štanca nadmoćne kineske tehnologije.
(tu me pljuni, ako ne bude, 16. decembar 2023 16:22)
Navedi mi bar tri "Nadmocne kineske" tehnologije ili jos bolje samo tri kineske tegnologije, znaci nesto da nisu ukrali od drugih i da su sami smislili a da nije neki virus...
pre 10 meseci
"zasto to EU tj prvenstveno Njemacka radi..."
Zato što je Nemačka (zasluženo) okupirana od 1945, zato što su američke pudlice i moraju da slušaju sve što woke-leftard ekofašisti iz USofA izmisle.
Pa njima su isti ti Amerikanci digli u vazduh Severni tok i nisu smeli ni da pisnu! E, zato to Nemačka i njeni prirepci iz EU rade. Pogotovu potpuno zablesavljeni, naloženi i iritantni Francuzi.
pre 10 meseci
Ukidanjem SUS motora zadnji adut iz ruku gubi Evropa. Tu su bili jaki sa tehnologijom. Ako ako, i treba da puknu kad mozga nemaju.
pre 10 meseci
Suicidnost Evropske politike na delu. Dok Nemačke kompanije otpuštaju radnike auto industrije Kinezi uzimaju primat velikom brzinom. Nije meni žao Evrope , žao mi je nas , što ima da propadnemo zajedno sa njima...
(perica, 16. decembar 2023 08:52)
Pa mi smo odavno propali samo ne zelimo to da vidimo. Moralno smo srozani od toga goreg nema.
pre 10 meseci
500 kW nije malo, ali jedna veća zgrada mora da ima mnogo više.
pre 10 meseci
A kažu Kina se ljulja, propada...Kao što sedamdesetih nismo procenili kuda ide svet, tako i danas misle da je zapad i dalje glavni baja u svetu, a propaganda na tom fonu će nas isto nasaditi kao nekada...
pre 10 meseci
Ne mogu da zamislim da vracam auto u rent-a-kar "punog". Znaci 4-5 sati ranije kretanje na aerodrom
(Cobbe, 16. decembar 2023 09:14)
Imaš kombajn, trraktor, njivu, kakav te bre aerodrum spopao!?
pre 10 meseci
Sve se moze zamisliti i punjenje iz zgrade i sa bandere a zamislite vi da vam cena struje bude kao sad litar goriva e tad cemo videti nultu emisiju stete ali po novcanike svi mi
pre 10 meseci
I još jedno zapažanje a u vezi vremena potrebnog za punjenje. Nema više "sipanja" za hiljadu, dve. Mora do kraja, inače se agonija čekanja produžuje.
pre 10 meseci
(Trovach, 16. decembar 2023 13:34) A ko prica o SUS motorima. Niko ne pominje LPG i CNG goriva.Ta goriva su nekako gurnuta po strani. Emisija zagadjenja LPG i CNG je skoro 0 (NULA). Zasto se ta goriva ne forsiraju umesto baterija cija je tehnologija izrade (litijum) prljava, plus povrcanje EL energije ce zahtevati vecu cenu i povecanje proizvodnje iste kroz prljavu tehnologiju?
pre 10 meseci
Ovako nešto može da se kači samo na Đerdap direktno.
pre 10 meseci
(1 od 33000 milionera, 16. decembar 2023 16:51)
Prvo treba podići svoj IQ pa razlikovati kola od automobila.
pre 10 meseci
ali najsmešnije su mi cene avtomobila evo u kini wey auto dobro izgleda i kvalitetni interier i sve...hybrid priključni ...cena 14.000€
a u evropi bi bio 35.000€ i ko je tu lud???
pre 10 meseci
Nije više daleko dan kad će besneti tehnološki (i pravi) rat između Kine i kolektivnog zapada (nato pakta), jer zapad krade, kopira i štanca nadmoćne kineske tehnologije.
pre 10 meseci
@Suicidnost Evropske politike na delu. Dok Nemačke kompanije otpuštaju radnike auto industrije Kinezi uzimaju primat velikom brzinom. Nije meni žao Evrope , žao mi je nas , što ima da propadnemo zajedno sa njima...
(perica, 16. decembar 2023 08:52) pa ko vas tera da nosite tu tesku sudbinu???
pre 10 meseci
Svi pričaju kako su ekološki automobili na baterije a niko nije ispitao koliko su bezbedni za putnike. Mislim na zračenje od tolike struje i elktro motora, o tome niko ne razmišlja.
pre 10 meseci
Takvo punjenje baterije će da košta skuplje nego punjenje neke elitne eskort dame.
pre 10 meseci
Vidim da ljudi ipak ne shvataju kolika je to količina električne energije potrebna za punjenje svih EV, kaže zemljak milion automobila 700MW
Možda ako su sve trotineti.
Neka prosek bude 100kwh sa punjača, milion automobila je koliko? Ajde matematikom moja vrati se u osnovnu školu pa uči osnovne operacije.
Sedi 1.
Neka se trećina puni u jednom momentu to je samo 33GW, odakle kapacitet za sve to pitam ja sve stručnjake i zagrižene ljubitelje fenova i usisivača.
Nemam ništa protiv EV ali smo jako, jako daleko od svega toga, da ne pominjem istopljene vodove i raspad sistema kad se upali grejanje zimi tamo gde nema daljinskog grejanja ili klime leti.
Laprdate mnogo bez ikakve računice normalne, Aj laku noć i mućnite malo tintarama umesto da služe za šišanje.
pre 10 meseci
Od 10 najvecih mostova na svetu, 7 su izgradili kinezi, pa vi razmislite...
pre 10 meseci
To sto kinezi prodaju nama ce uvek da bude smece koje ne smeju da prodaju evropi i americi
—----------------------
Sta ce da ti se proda odlucuje nabavljac robe a ne Kinez. Prema tome javi se uvoznicima ako imas primedbu.
pre 10 meseci
Ocigledno niko ovde ne prati sta je nova ideologija Davosa i Klausa Svaba. Buducnost je po njemu u kolektivnom ekoloskom prevozu. Zato nama EU u poslednje vreme finansira samo brze pruge. Prve legislativne korake u tom smeru vidimo u Engleskoj. Kako je rekao Svab cilj je da jednog dana svi gradjani nista ne poseduju u privatnom vlasnistvu a da pritom budu srecni. To se odnosi osim na stanovanje tako i na privatne automobile i na mnoge druge stvari. Imacemo konunizam na zapadni nacin.
pre 10 meseci
Bule
Nemas pojma o el energiji. 3*2.5 mm kabal za 0.5 MWH el energije? Moze manje od sekunde. Ako imas sporet na struju pipni kabal posle sat vremena reci ce ti se samo.
pre 10 meseci
Nije da sam lud za EV,ali koliko traje vremenski na pumpi kad neko puni za 2000rsd. Stane izadje puni,ode do kase,ceka red,hocete jellicu,treba gotovinski,izadje i tek ide...7-8 min minimum,ako je red i duze... za 2000rsd puni velika vecina vozaca i ne prelaze posle 1000km...budimo realni...
(pera, 16. decembar 2023 09:10)
Ko to u Evropi (osim nas) sipa za 2.000 rsd (17 EUR)?
Valjda se obično puni do vrha, da se ne ide svaki čas na pumpu.
Pa i EV ćeš valjda puniti do preporučenog maksimuma.
Razlika između punjenja rezervoara za 2.000 ili 10.000 rsd u cugu na pumpi je možda jedan minut, tako da je to neko zadržavanje maksimalno 7-8 minuta. Može biti i manje od 5 minuta, ukoliko nije gužva.
Za to neko vreme, možeš napuniti EV, ali samo toliko taman da dobaciš do sledećeg punjača. A šta ćemo još ukoliko uračunamo i čekanje u redu za EV punjač, pošto slično čekanje na benzinskoj pumpi u najgorem slučaju može biti tih nekih 5-8 minuta po vozilu.
pre 10 meseci
tolika prica o zagadjenju pa zar skoro nije ovde bila vest da jedan prekokeanski brod zagadjuje vise od 5milijona auta za sat vremena sto to ne ugase...
pre 10 meseci
Ја чекам НИО ЕТ5 са 250кв батеријом лфо. Баш ме интересује домет реални из више извора. Најављује се 1.000+км домет,значи реално 600-800. Е онда ће стварно Немци да рикнуо и овако дишу на шкрге.
pre 10 meseci
dzabe svo paljenje na EV. kod nas ni u najboljem slučaju se neće steći uslovi za neko masovnije korišćenje
pre 10 meseci
@
Zaboravljas da i SUS motori zagadjuju, a da elektromotori imaju veci koristan rad (skoro uopste nema "otpadne toplote). Pored toga, nema potrebe za rashladnim sistemom, menjacem, kvacilom, rezervoarom, a elektromotor je mnogo kompaktniji, laksi i jeftiniji. Cak ne vidim razlog sto su EV skupa jer je jedino baterija skupa, ali je zato izostavljena gomila drugih stvari.
(Trovach, 16. decembar 2023 13:34)
Pa zagadjuje i jedno i drugo, trenutno nema transporta bez zagadjenja. EV je samo izmestio to zagadjenje na siromasnija naselja koja zive blize elektrani, a svakako doprinosi zagadjenju atmosfere zbog kojeg se i same klimatske promene desavaju.
I ta “otpadna toplota” nije uvek otpadna - na primer sluzi za grejanje kabine. Posto EV dodatno trosi resurse da zagreje kabinu, od samim zagrevanjem kabine vise zagadjuje, dok je to kod SUS-a “ukljuceno u cenu” transporta.
Iskreno nije neka vajda sto ne ide tih 50 evra antifriza u EV kad kosta 20-30 hiljada evra skuplje od ekvivalentnog SUS-a.
Moraju radikalni rezovi da se naprave ukoliko zelimo da se izvucemo iz gluposti u koje smo se kao civilizacija uvalili. Sto se EV tice, mislim da niti pomazu, niti otezavaju resenje problema (ok, smanjuju problem na jednoj strani, otvaraju novi na drugoj).
pre 10 meseci
(novikorisnik, 16. decembar 2023 12:25)
Možda ima robu ali nema tržište. Da li bi za 30.000 evra kupio kineski auto ili neku poznatiju marku (korejsku, evropsku, američku, japansku)? Ja ne bih, čak bih bio spreman platiti i malo više za poznatiji brend. Neko kaže - plaćaš značku, ali nije baš tako plaćaš to što znaš gde možeš da servisiraš, da možeš posle da prodaš i da neće sebi dozvoliti da nestanu preko noći…
pre 10 meseci
I još jednom, el-vozila su spas za NEPOSREDNO ZAGAĐENJE U GRADOVIMA!
UŽAS je prošetati gradom, u špicu i udisati izduvne gasove dizezl-purnjara!
Neću uskoro imati ovakav automobil, ali bih voleo da se uklone zagađivači iz gradova, makar to značilo da samo bogatiji mogu da voze.
Ne sumnjam da će uvek biti moguće koristiti dobar, manji benzinac istovremeno, za one koji ne mogu kupiti el-vozila.
(Pešmerga, 16. decembar 2023 09:51)
Trava kad su kola u pitanju uvesti kaste. Da se znam prema plati i plaćenom porezu ko sme da vozi auto do 1000ccm onda 1000-1500 i tako dalje. Da se zna ko sme da vozi 5000+ kubika.
pre 10 meseci
tolika prica o zagadjenju pa zar skoro nije ovde bila vest da jedan prekokeanski brod zagadjuje vise od 5milijona auta za sat vremena sto to ne ugase...
(Day, 16. decembar 2023 18:26
Brod mi ne prolazi pod prozorom i ne smrdi mi kad izađem u šetnju popodne ili predveče. Vi kontraši ćete prvi da vozite EV samo kad skapirate da vožnja nije skupa i da to funkcioniše. Onda neće biti većih branitelja EV-a od vas. Tako to kod nas funkcioniše.
pre 10 meseci
Dedivic - kako to mislis da benzin ne mozemo da sipamo kod kuce ? Zivim na selu, benzinska mo na 60 m. a u garazi uvek 10 - 20 l. benzina u rezervi za testeru, trimer - nismo svi odlepili za gradskim zivotom, samo opusteno !!Ako ikada budem imao elekto automobil punicu ga direkt sa tavana - struja ide preko krova i dve kvalitetne stipaljke na 20 m. kabla resavaju problem - punicu iskljucivo nocu jer je ,,Jeftinija struja,, !!
pre 10 meseci
@za ZF - dzabe druze, ja upravo to pokusavam da objasnim ljudima ali ne vredi. Obnovljivi izvori i sistemi za skladistenje su buducnost. E sad, da li ce skladistenje biti reverzibilne HE ili baterije nije bitno.
Treba napomenuti da i EPS ide na instalaciju jedne baterije od 500 MW/2GWh (baterija ca moci u kontinuitety isporucivati 500 MW struje 4 sata).
Pogledajte samo primer Hercegovine. Uz svaki grad se instalira solarna elektrana. Gacko, Nevesinje, Bileca, Trebinje. I toliko dobro funkcionise da TE Gacko malo malo ne radi i sav visak uglja prodaju nasem EPS-u.
Tako da nema brige za EV, nema brige za distributivne sisteme. Malo ih utegnuti, modernizovati komunikaciju, uvezati sve baterije, solare, aute u jedan sinhronizovani sistem i to je to
pre 10 meseci
500 kwh punjac? Presek kabla?
Koja instalacija bar u Srb moze to podneti?
(joj meni, 16. decembar 2023 08:21)
Obična šuko utičnica, 16 A. Presek kabla: recimo 2,5 mm^2
Koja instalacija? Svaka legalno priključena na niskonaponsku mrežu.
500 kWh nije neka naročuto velika količina energije.
A što ovo pitaš? Kakve ima veze sa ovim baterijama?
(Bule, 16. decembar 2023 09:39)
--------------------------------------
Obična šuko utičnica zaista može da isporuči 16A, međutim, to je 16A*220V=oko
pre 10 meseci
Većina nema pojma .
Pišu da bi pisali.
Struje ima dovoljno i kad bi svi automobili bili električni.
Baterije se recikliraju i tako neograničen broj puta.
Električni automobili su bezbedni.
Da ne nabrajam dalje...
pre 10 meseci
Sta je sa natrijum jonskim baterijama? Bila je jedna spektakularna vest o tome i nista vise. Zna li ko nesto vise?
pre 10 meseci
(Maxa, 16. decembar 2023 09:13)
Pa Michelin i nije neki reper za extra kvalitet.
A Kineza ima raznih...
pre 10 meseci
Kikiriki
Pa Srbija vuče sav ugalj iz BiH (poslije frke u Kolubari)... U nasim elektranama loze sve i svasta da bi Srbiju podmirili...
pre 10 meseci
@(Bule, 16. decembar 2023 09:39)
Gospodine Bule, koju ste Vi školu završili, pa da se tako frljate sa A, kW, kWh?
Ccccccc
pre 10 meseci
500 kWh nije isto što i 500 kW, ljudi mešaju te stvari. 220V/16A može da isporuči 3,5 kW sa 1 sat, trebaće mu 6 dana da napuni bateriju od 500 kWh. U tekstu se govori o kilovatima (kW). Punjači od 500 kW su mogući. Teslini brzi punjači su 250 kW, mreža koju prave za kamione je 450 kW. Na teslinom brzom punjaču mogu da dobijem preko 300 km za 15 minuta. Punjači koje ljudi ugrađuju u garažama mogu da dopune tih 300 km za 4-5 sati. Međutim, ljudi koji voze BEV razmišljaju o punjenju drugačije, jer ne zavise od pumpi. Pune kod kuće, na poslu, u tržnom centru... Ako ne ideš na duži put, nemaš potrebe da razmišljaš o brzom punjaču i brzini punjenja.
pre 10 meseci
@Alex
Možda tebi i ne smrdi,ali jako smrdi onom kod koga se vadi ruda za tvoj lepi ekološki auto. Vožnja možda i nije skupa za sada,ali je nabavka preskupa za ono šta nudi.
pre 10 meseci
Sve što čitate je prošlost, ovi je sadašnjost:
https://one.ai/
Gemini baterija sa duplim hemijskim procesima i duplim dometom, isti gabariti.
pre 10 meseci
A zapitao li se neko koliko se priroda unisti da bi se napravila jedna baterija za jedan auto,to sto se unisti i zagadi priroda i voda ja mislim da jedan auto za 10god.nemoze toliko da zagadi uzimajuci u obzir kad batetija crkne pa njeno odlaganje.Ja jesam da se smanji zagadjenje ali ne na jednu stranu unisti na drugu dobijes i sta si dobio nista,da se resi ako treba povećaj btoj vozila na TNG,CNG i na benzin smanji dizelaše zna se kamion,autobus i traktor nek bude dizel sta će autu dizel,kad vidim po gradu sve po jedan dvojica u autu guzva do duse ima i druhih načina da se smanji zagadjenje nije sve u elektricnim vozilima.
pre 10 meseci
@Mm-sedi sa strucnjacima iz EPS-a, EU i Norveske pa odradi ti njima proracun koliko nam dodatnih kapaciteta treba za milion auta posto je to njihov proracun.
Milion auta prosecno dnevno prelazi oko 30.000.000 kilometara. Za to treba oko 16.8 GWh struje to jest oko 700 MW po satu.
I to je proracun.
Druga je stvar balansiranje i "uklapanje" u standardnu potrosnju vrsnih i nocnih sati.
Ali to je ta tintara tako izracunala.
Ne svidja ti se proracun? Onda nista, hajde da nastavimo da spaljujemo uvozni benzin i dizel umesto domace struje.
Pa i da imamo milion EV u svakom trenutku tokom dana nece ni 100.000 biti nakaceno na punjac...zasto bi bili? A i od tih 100.000 maksimalno ce 1000 biti na "brzim punjacima". U svakom momentu.
To je oko 250 MW koji trebaju za brze punjace u svakom momentu. I to je tesko?
Pa nas EPS je preziveo sok klimatizacije Srbije gde je instalirano na milione kojekakvih kineskih klima pa nikome nista.
Balansira se. I jos ima i za izvoz struje (posebno od dolaska Norvezana). Tako da DA, na tvoju zalost, milion EV moze da se snabdeva iz 150 vetrenjaca od 5 MW (i jos i da "pretekne") ili sa 700 hektara solara (sto je velicina jedne PKB-ove parcele).
Uzdravlje
pre 10 meseci
колико ја знам,ти велики јаки пуњачи имају батерију закопано испод себе и она се пуни из мреже. е онда та батерија преко јаког инвертера теби пуста ту јаку струју за брзо пуњење. Јел могуће да нико није то написао?
pre 10 meseci
Dizel izbacuju samo zato što možeš da ga proizvodiš sam sa svega 1,2hektara,za potrošača od 2000kubika i 80 kilometara pređenih dnevno/365!!!!!
pre 10 meseci
Treba kad su kola u pitanju uvesti kaste. Da se zna prema plati i plaćenom porezu ko sme da vozi auto do 1000ccm onda 1000-1500 i tako dalje. Da se zna ko sme da vozi 5000+ kubika.
(1 od 33000 milionera, 16. decembar 2023 17:52)
Kola da se pije ako nema piva.
pre 10 meseci
(Mm, 17. decembar 2023 04:43) Prenosiš gluposti koje si negde čuo. Zašto bi se trećina BEV punila u isto vreme na brzim punjačima (100 kW)? Ako godišnje prelaziš 18000 km, to je oko 50 km dnevno. To ćeš da napuniš preko noći za 4-5 sati, sa 220V/10A. Punjenje BEV će u tom slučaju biti kao da uključiš bojler 5 sati dnevno, preko noći. Los Anđeles ima preko 200 hiljada BEV, pa im se nisu istopili kablovi i nije došlo do kolapsa sistema.
pre 10 meseci
Iz pročitanog vidim da 90% komentatora nema pojma o baterijama i el. autima, ali imaju potrebu da sa nama podjele svoje neznanje.
Ova baterija je najsigurnija do sada.
Stavili su bateriju na -40, a nakon toga na +1.000 stupnjeva C.
Nakon toga su ju pustili da se ohladi i stavili ju u auto i bila je ispravna.
Baterija ima dvostruku gustoću po volumenu u odnosu na dosadašnje (500 Wh/l), ali ima istu gustoću po kilaži kao dosadašnje.
Podnosi gotovo neograničenu struju punjenja bez utjecaja na životni vijek koji je otprilike duplo duži od litij-ionskih (2500-4000 punjenja do 100% u odnosu na 1.500-2.000 prije nego počne bitno padati kapacitet).
Svi se raduju novim baterijama koje će omogućiti duplo veći domet auta, brže punjenje i veću trajnost jedino u Srbiji se "protiv najvećeg zla 21. stoljeća" treba boriti i vilama ako ne može drugačije.
pre 10 meseci
Izvinte me na pitanju, ali po ovom naslovu ispada da kompanija ONE koja je americka i koja je patentirala bateriju ispada da je kineska???
https://www.youtube.com/watch?v=p1BxNEELYoM
ako pretrazite registar patenata videcete da "LFP Battery" drzi kompanija One.
Bilo bi lepo kad bi B92 uradio novinsko istrazivanje o ovakvim vestima jer me interesuju rezultati istog, hvala
87 Komentari
Sortiraj po: