Petak, 15.12.2023.

10:05

Većina vozača zaslepljena tuđim svetlima, da li i vas muči isti problem?

Izvor: Revijahak

Veæina vozaèa zaslepljena tuðim svetlima, da li i vas muèi isti problem? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

77 Komentari

Sortiraj po:

deka

pre 11 meseci

kome ne smeta 80posto starijih više osvetljava neo nego put
promenjne sijalice nisu ni blizu pravilnog fokusa

ps..zašto ne smetaju nova vozila sa ekstra skupim sijalicama

BeNvE u horoskopu

pre 11 meseci

@kimi nesto si ti pobrkao ili nisi protumacio kako treba. Gde pise u ZOBS-u da je koriscenje prednjih maglenki zabranjeno? Nisu zamena za dnevno svetlo, ne smeju da se koriste umesto njih ali ti niko ne brani da koristis PREDNJE maglenke uz kratka svetla, po zelji/volji. Ne smeta nikome a nocu poboljsavaju neposrednu vidljivost na totalno neosvetljenim putevima.

Mike

pre 11 meseci

@mile ba: NIje to samo da se bude u trendu. Vidite, kod mene je staro auto. I istina, sa godinama, i slabije vidim. Vec sam blizu 60. E sad, ako je LED bolje, zasto ne bih stavio. A i duze traju. Imaste one Osram Night Breaker koje su klasicne sijalice, ali 40 evra. A za te pare, LED da biras, Ali, podesio sam da ne zaslepljujem druge, imam i podesavanje visine farova ,na autu od 22 godine a i brate, sama plastika farova je otisla do te mere, da sta god da stavis, izgledace sljasteci.Inace, problem nije lokalnog vec globalnog karatktera. Tice se svetla kao efekta ili pojave progresa - gradovi su nam sve svetliji. I ulice su nam svetlije, sve je i vise osvetljenih cesta i puteva van gradova i naseljenih mesta. Nekada su nam bili dovoljni zuti farovi (mislim na obicne sijalice), ali ni danas nema potrebe pogotovo. Mozemo i bez farova. Jos sva novija auta, sve jace farove imaju. O zadnjim svetlima, da ne govorim. To je posebna prica. Svako treba da je slabije za 30% bar. Na semaforu kad stojis iza njega (Ford, Volvo...), dodje mi da mu ih polupam. U mozak udara.

ewer

pre 11 meseci

@komsa

"Palim maglenke uvek kada je lošija vidljivost da bih bio uočljiviji na putu. Ljudi su danas previše nesmotreni za volanom, gledaju u telefone, najmanje sto mogu da uradim je da osvetlim sebe."

O cemu ti pricas?!?!?Da bi bio uocljiviji? Pa imas farove, sta sad treba i rotaciju da ukljucis? Maglenke palis, prednje, kad je smanjena vidljivost zbo npr magle, takodje i zadnju, a ne da me zaslepljujes bespotrebno. Jos kad je kisa, pa bije i odsjaj od dole od vlaznog kolovoza. Vidim ja tebe dobro a ti ugasi maglenke. Policija treba da dere takve kao ti koji voze sa maglenkama non stop.

dukki

pre 11 meseci

Naravno da nam smetaju tuđa,kao i naša nekome.
(Miki, 17. decembar 2023 17:11)

Imaš na većini automobila i starijih od 15 god opciju da oboriš dole svetla. Često ih spustim kad je vlažan kolovoz jer pomaže da ga bolje osvetliš i manje zaslepljuješ druge. Ne znam koliko nas to koristi?

Predrag Popović

pre 11 meseci

Ne. Ne muci me taj problem. Ne treba mi vasa pomoc u vezi toga. Niko vas ne tjera da gledate u tudja svijetla. Gledate pored puta. I rijesen problem

dukki

pre 11 meseci

Mene nerviraju blještava zadnja svetla i žmigavci potpuno nepotrebni da tako jako svetle. Bar da su smart pa da reaguju na osvetljenost da noću manje dreče.

Lars

pre 11 meseci

@@slovenac...evo za slovenca odgovor, mi mozda jesmo "zaslepljeni" ali smo barem slobodni...disemo punim plucima, ne zavisimo kao vi od brisela...a sto se tice svetla, kaznjavati prepravke, led, xenoni, u stara vozila ne mogu...nova vozila ne smetaju...
(seljak iz sumadije, 17. decembar 2023 17:38)

Jel se zezas, ko je bre slobodan... jesi li bio skoro u Sloveniji!? Samo nasim slobodnim usima da se pokrijemo kad pominjemo Sloveniju i da im kazemo svaka cast na svemu.

Lars

pre 11 meseci

@Najjača su mi braća koja po mokrom asfaltu uveče upale maglenke bez potrebe. Kao da već nije dovoljan odsjaj svetla od mokar put. A ima ih puno. Pitao bih samo, ako može neko da mi objasni, čemu vam služe maglenke kada nema magle. Možda sam glup, ne shvatam.
(Rob, 17. decembar 2023 13:29)

Misle da tako izgledaju opasno, Srbija je teska dziberana.

Dragan berezlev

pre 11 meseci

Vecina vozaca ima prilagodjena svetla,ali sve cesce nailazim na vozace cija kola dozivljavam kao nadolazeci bezobrazno i bezobzirno bljesteci vasionski brod.Proizvode efekat trenutne potpune zaslepljenosti uz istovremeno trenutno nadolazece stanje besa i ogorcenosti uz pitanje ko je omogucio da takvi putujuci reflektori uopste ucestvuju u saobracaju.

balkan boj

pre 11 meseci

adaptivni farovi su kedino resenje... dok god mali djokica sam podize snop nema nista
(fensi_lik, 17. decembar 2023 13:49)

Da, samo ali samo ako bas svi imaju automatiku.
Imam je ali je ne koristim, jer sa djokicom bolje mogu da korigujem kolegu iz suprotnog smera.

Djidjoni

pre 11 meseci

Trebaju mi tri reflektora po 500 vati da vire iz gepeka, kad magarci koji voze sa dugim svetlima ili rastimovanim farovima koji biju na sve strane, da im lepo upalim reflektore da ih oslepim kao oni mene.
To da se uvede kao standardna oprema u kolima!!

NIK

pre 11 meseci

KADA SAM VOZIO 1970 DO 1980 GODINE JA SAM SE NAPLACOVAO KAZNE U TO VREME. POLICIJA VOZILA U TO VREME SLUZBENI AUTO JE BIO TRISTAC (1300) A U GEPEK POZADI NOSILI ONAJ APARAT ZA MERENJE VISINU SVETLA STO SE KORISTI NA TEHNICKOM PREGLEDU.PARKIRANI NA NEKOM PARKIN PROSTORU I CEKAJU I GLEDAJU DALI TI SVETLA SVETLE VISOKO,I AKO VIDE DA SI NEISPRAVAN ZAUSTAVETE I STAVE APARAT KAO NA TEHNICKOM I KAZE "VIDIS ONU CRTU NE SME DA TI SVETLO SREDNJE PREDJE CRTU GORE" I PLATIS KAZNU NA LICU MESTA ILI PRIJAVA. JA MISLIM DA BI TO ISTO TREBALO DA RADI POLICIJA, I SVAKO BI ISAO KOD MAJSORA DA NASTELUJE SVETLA PO ZAKONU KAKO TREBA, I ONDA NEBI BILO OVIH PROBLEMA SA SVETLIMA DA ZASLEPLJUJES DRUGE UCESNIKE U SAOBRACAJU IZ SUPROTNOG PRAVCA. UPALIS SVETLA ZA MAGLU A NEMA MAGLE ODMAH PRIJAVA. TAKO JE TO BILO U TITOVO VREME. ZNAO SE RED.

komsa

pre 11 meseci

@rob

Palim maglenke uvek kada je lošija vidljivost da bih bio uočljiviji na putu. Ljudi su danas previše nesmotreni za volanom, gledaju u telefone, najmanje sto mogu da uradim je da osvetlim sebe.

Milan Indjija

pre 11 meseci

Prosto moram cesto da upalim duga svetla jer su nam generalno putevi neosvetljeni, tamni, uzani...i pogotovo kada padne kisa, a auto vam dolazi u susret, nema sanse da ispred vidite biciklistu pogotovo ako nije osvetljen.

Dača

pre 11 meseci

Meni na tehničkom sredili geometriju farova, mada sam ja mislio da je sce u redu.

Ima mnogo vozila da razrokim farovima i bije mi jasno kako im ne smeta noću. Kao kameleoni - svaki far ,,fleda,, gde on hoće.

XXL

pre 11 meseci

Ovi sa plavičastim LED svetlima kada vam idu u susret noću k'o da gledate dok neko vari švajs aparatom u brodogradilištu iz bliza bez zaštitne maske ...

Subotica

pre 11 meseci

Za sve koji kao i obicno samo ovlaš prelete preko teksta....studija je sprovedena u Svedskoj....od milion vozila...250.000 sa nedostacima vezanim za svetlosnu grupu...
Postujte i volite nasu ...jedinu i najlepsu Srbiju

mile ba

pre 11 meseci

Uzas kad na neku raspalu korsu ili punta ili alfu od 1000eura stave led svetla,to je za zatvor. To uglavnom rade klinci da bi ispali smekeri u drustvu.

Stojan K

pre 11 meseci

@slovenac...evo za slovenca odgovor, mi mozda jesmo "zaslepljeni" ali smo barem slobodni...disemo punim plucima, ne zavisimo kao vi od brisela...a sto se tice svetla, kaznjavati prepravke, led, xenoni, u stara vozila ne mogu...nova vozila ne smetaju...
(seljak iz sumadije, 17. decembar 2023 17:38)

E moj zemljače iz naše Šumadije, da li si ikada bio u Sloveniji i video sta su i gde su oni spram nas? Čini mi se zemljače da nisi. Kamo srece da budemo samo blizu kao Slovenija.

Slovenac

pre 11 meseci

@466453: ne znam ni sta si hteo reci, realno. Kao da ne pricas srpski. Ali mogu samo da ti kazem, da su milioni Srba na Zapadu, i da im se nesto ne vraca nazad.

GoDo

pre 11 meseci

U saobracaju treba biti tolerantan...Vidim da ovde ima puno onih koje ne zanima da li oni koji idu u susret, mogu da vide nesto od njihovih svetala. Neki se hvale dobrim vidom...e pa ne razmisljaju da ce vrlo brzo i oni poceti isti da gube.
Naj gori su oni koji pored lose nastelovanih farova upale i maglenke a magle nigde. Ljudi-nije cilj da samo vi vidite, vec i drugi...onda ste i vi bezbedniji. A o ugrozenim pesacima u tim situacijama i da ne pricamo...

bla

pre 11 meseci

Problem je jednostavan.
Ljudi su stoka i ne zele da obore svetlo. Voze auto putem sa dugim svetlima i ne zele da ih obore ni po koju cenu.
A i magistrali da ne pricam

ls

pre 11 meseci

Ja vozim Mercedesa GLE coupe sa adaptirajucim svetlima ,znaci stavim na auto i Mercedes sve sam odradjuje .
To sto im je takav standard pa vlasi vozaju auta iz 2020 i 2022 pa su im svetla jaka a nisu adaptativna ,bogami nije moj problem
(Muskie, 17. decembar 2023 17:32)

Lepo je to sine i naravno da nije tvoj problem dok se ceono ne sudaris sa nekim pa ti taj pileci mozak nadju 600 metara dalje, do tada nista nije tvoj problem.

kaboom

pre 11 meseci

najvise smetaju kineski xenoni, i svetla udaranih krševa koje neko "zaboravi" da proveri na tehničkom, kao i pogrešno stavljena halogenka..
Nisam primetio ni jedna fabrička svetla auta za EU tržište da blješte

Slovenac

pre 11 meseci

@seljak iz sumadije: Brisel ne kontrolise nista od toga sto si pomenuo. Sve lokalna legislatura. Koju se cesti veom lako zaobilazi, bas zbog takvog zakonodavstva. JEr sto ne moze kod mene, moze kod suseda, i onda imas atest, samo ga preneses. Nego koliko ja znam, vas vasi ugnjetavaju toliko, da samo poneki seljak jos moze da se oseca slobodnim. A disanje punim pljucima ne pominji. Mozda jedino kod tebe na selu. Po gradovima gde sam bio, pljuca bi mi otisla za godinu dana da sam tamo non stop.

Zicer

pre 11 meseci

To je zato sto u obicne farove stavljaju neke ksenone, led svetla, i ta svetla svetle na sve strane, a sto je najgore, ni oni ne vide bolje, pa jos na sve to pali halogenke.

ernesto ce

pre 11 meseci

Kada vam pocnu smetati svetla, predlazem da posetite oftamologa, jer slabljenje cula vida spada u normalan procec starenja. To sto produzavate vozacku dozvolu bez obaveznog lekarskog pregleda do navrsenih 65 god (jer po zakonu nije potrebno) ne znaci da vidite dobro. U velikoj ste zabludi ako mislite vidim dobro, to su sijalice sa buvljaka, jer kineski ksenoni su samo izgovor.
(Sitna Slova, 17. decembar 2023 14:39)

prosti decace , posto sam posao vezan za voznju , na tri godine prolazim sve lekare , vidim odlicno i najsitnija slova ,imam odlicnu rekaciju , stotine kilometara dnevno prolazim i sretnem na stotine vozila , imas 95% normalnih ,fabricki propisanih svetala , imas onih 5% pametnij koji " budze " svog ljubimca s jeftinim ksenonima ,koji osvetljavaju nebo , zemlju , livade levo i desno ,vozaca u susret samo ne ono sto treba put ispred sebe , odlicno znam sta govorim a to sto ti nemas predsavu i sto verovatno i sam " budzis " svoju sklopociju ksenonima od 20 evra , a jos pokusavas duhovit da ispadnes , to je tvoj problem .

Andrija

pre 11 meseci

@don korleone

Sve se slazem sa tobom, samo ne bih generalizovao da LED ne moze u reflektor. Dosta novih automobila ima fabricke LED farove ugradjene u reflektore pa ne zaslepljuju. (Golf 8, Audi a3, Megane, Tipo, Corolla svi 2021+)

Бук

pre 11 meseci

@Rob

Nekada vozim sa upaljenim svetlima za maglu (samo napred, razdvojena od zadnjih), kako bih izbegao rupe/neravnine na putu. Jednostavno bolje vidim.
Meni je problem kad mi neko priđe od pozadi sa dugim svetlima. To može da traje mnogo duže nego kad mi neko ide u susret i pravi problem dok vozim.

seljak iz sumadije

pre 11 meseci

@slovenac...evo za slovenca odgovor, mi mozda jesmo "zaslepljeni" ali smo barem slobodni...disemo punim plucima, ne zavisimo kao vi od brisela...a sto se tice svetla, kaznjavati prepravke, led, xenoni, u stara vozila ne mogu...nova vozila ne smetaju...

Muskie

pre 11 meseci

Ja vozim Mercedesa GLE coupe sa adaptirajucim svetlima ,znaci stavim na auto i Mercedes sve sam odradjuje .
To sto im je takav standard pa vlasi vozaju auta iz 2020 i 2022 pa su im svetla jaka a nisu adaptativna ,bogami nije moj problem

466453

pre 11 meseci

Znaci pored opce zalepljenosti u SRB, i farovi vas zaslepljuju?
(Slovenac, 17. decembar 2023 17:05)

Eto, ti tako slovenački ne zaslepljen a EU slepac.
Studija je uz Švedske.

УФО

pre 11 meseci

Много. И не само смећа кинеска пете класе у пунтићима, алфама... него и нова кола са ЛЕД фаровима из неких углова. Убијају.

El Doctore

pre 11 meseci

Sve ste u pravu u komentarima, ali niko ne primecuje kljucni problem.

Da li neko ima jaca ili slabija svetla ne bi bilo bitno kada bi drzava propisno osvetlila puteve.

Prosto neverovatno da recimo na glavnom putu koji povezuje dva najveca grada u drzavi (samo 80km) nije osvetljen ceo put. I ne pricam samo o nasoj drzvi vec o svim drzavama. Umesto da ih kaznjavamo za neosvetljene puteve, ( ili bilo kakav nemar) oni nas kaznjavaju kad nam se pokvari svetlo ili bilo sta drugo.

Dakle nacin razmisljanja nam je svima naopak, usadjen od malena. I ovakvi tekstovi samo doprinose tom oblikovanju misljenja…

јоој

pre 11 meseci

На западу не можеш да прођеш технички са светлима која нису по фабричкој спецификацији или нису подешена за сигурну вожњу. Можеш да ставиш кинеске ксеонке једно 10км до првог полицајца који ћете послати на ванредни технички, где одмах можеш да рачунаш на казну од 1000е па на горе. Зато се нико не зеза са тиме. Иста правила постоје код нас, само се као и све остало слабо спроводи.

Nikola

pre 11 meseci

Treba naučiti vozače kako se koristi dugmić sa brojkama 0,1,2,3,4. I da to ne šteti vozilu.
Na tehničom bi trebalo da proveravaju usmerenost farova,
(ati, 17. decembar 2023 15:09)

Upravo tako, a koliko je njih zapravo pročitalo uputstvo.

Još bolje koliko je ljudi koji voze a koji su uopšte dovoljno pismeni pročitati bilo šta!

Djorke

pre 11 meseci

@
Vise mi smetaju rastelovani farovi koji ne znaju gde biju. Neki pale duga svetla jer ne vide a onda kad im sibnes istom merom da vidis kako se pokunje.
(duki, 17. decembar 2023 15:30)

Upravo tako - najvise smetaju te seljacine koji voze takve farove. Znaju sa smetaju svima i boli ih uvo.

Jos kada u nekom vrljavom faru upale maglenke ili oni intelektualni giganti koji, kada im crkne jedan far, to kompenzuju paljenjem dugog svetla da drugom.

Fenjer koji blješti

pre 11 meseci

Otkad se ne koriste klasične sijalice sa užarenom "žicom" već "hladna" svetla kao ksenon i led, nastao je problem sa opsegom boja. Ljudsko oko koristi zeleni spektar kao merilo za nivo otvaranja rožnjače. Ako nema zelenog spektra eto problema. Pošto se "hladna" svetla mogu proizvesti u raznim opsezima (kao kad kupite štedljivu sijalicu koja ima K broj i može biti žuća ili plavičastija) tako se se i sijalice farova prave "blještave". Pomažu vozaču tog vozila ali ako u susret dolazi neko čije oči reaguju na ta svetla osetljivije njemu odmažu. Osećaj je subjektivan ali svakako utiče i podešenost farova kao i kultura vozača da iste obore.

Zastava101Specijal

pre 11 meseci

Meni smetaju poziciona i stop svetla LED na novim autima po noći, kada naiđe auto sa klasičnim svetlima ok ali ova nova ubiše u mozak

zlo i naopako

pre 11 meseci

Iz osvete za takve sam ugradio uzasno jake LED sijalice od 70e, kidaju. Kad nema zakona onda vazi zakon jaceg. Zaslepi me i dobices Supernovu u facu.

Nikola

pre 11 meseci

Ima tu više problema koji se svode na prosto pitanje smetaju li vam svetla.
Normalno je da smetaju, nema nikoga kome to godi. Ali da li utiču na bezbednost saobraćaja je drugo i kompleksnije pitanje. Prva stvar koja mi pada na pamet je da kod nas većina vangradskih saobraćajnica nema izvučenu desnu punu liniju na ivici kolovoza koja u takvim uslovima ZNATNO utiče na bezbedniju vožnju jer imate šta da gledate/ciljate desno tj. suprotno nadolazećem svetlu.
Druga najčešća pojava je nedovoljno precizno postavljena sijalica u faru jer i najmanje zakošenje ugla dovodi do nepravilnog odbleska i usmeravanja snopa. I to je čak veći problem od toga da li su svetla jača ili ne. A ti slučajevi ofrlje postavljenih sijalica su veoma česti čak i u situacijama kada su vam to uradili u servisu. A jedan od razloga je verovatno i veoma komplikovan pristup faru naročito kod automobila, uzimajući u obzir godišta, koji se kod nas najčešće nalaze u saobraćaju.

Darko Pancev

pre 11 meseci

@Kad vidim da mi neko ide u susret sa dugim svetlima, odmah ih i ja upalim. Onda on ugasi svoja, a ja ostavim upaljeno dokle god se ne mimoidjemo. Cisto da smirim zivce sto me je iznervirao
(Xman, 17. decembar 2023 14:57)
Moj deda se tako zabio u nekog lika i prepolovio ga sa svojom meckom “123”

LuKa

pre 11 meseci

Kao da je to neki problem.Vozis 80 kmc i oslepis na koju sekundu.Ako bi imao sudar ovi bahati strumpfovi bi rekli ko ga hebe kad vozi nocu.Al ne dao ti bog da te uhvate ako je ogranicenje 50 a vozio 55 kmc ili ne daj boze da nisi vezao pojas.

duki

pre 11 meseci

Vise mi smetaju rastelovani farovi koji ne znaju gde biju. Neki pale duga svetla jer ne vide a onda kad im sibnes istom merom da vidis kako se pokunje.

ati

pre 11 meseci

Treba naučiti vozače kako se koristi dugmić sa brojkama 0,1,2,3,4. I da to ne šteti vozilu.
Na tehničom bi trebalo da proveravaju usmerenost farova,

adalv

pre 11 meseci

Veliki problem prave prljava stakla-šoferke i ogrebotine od brisača koje nastaju kada se brisači uključuju kada su stakla malo zaprljana uz dodatak najfinije prašine!

Sitna Slova

pre 11 meseci

Kada vam pocnu smetati svetla, predlazem da posetite oftamologa, jer slabljenje cula vida spada u normalan procec starenja. To sto produzavate vozacku dozvolu bez obaveznog lekarskog pregleda do navrsenih 65 god (jer po zakonu nije potrebno) ne znaci da vidite dobro. U velikoj ste zabludi ako mislite vidim dobro, to su sijalice sa buvljaka, jer kineski ksenoni su samo izgovor.

Xman

pre 11 meseci

Kad vidim da mi neko ide u susret sa dugim svetlima, odmah ih i ja upalim. Onda on ugasi svoja, a ja ostavim upaljeno dokle god se ne mimoidjemo. Cisto da smirim zivce sto me je iznervirao

Stara Mo

pre 11 meseci

Ugrađuju jeftine led sijalice, snop nije fokusiran i jasno definisan. Farovi sijaju kao ulična rasveta, svrtlo rasuto na sve strane. Što je još gore, tad ne vidi ni on ni ja.

Sofercina

pre 11 meseci

Da se ja nesto pitam kontrola svetala bi mi bila prioritet - sva ta vozila prolaze tehnicki a na putu ako neko sedei nazad kratka biju ko duga, kineski ksenoni su prica za sebe bas kao i maglenke - steta da ne sijaju kada su vec ugradjene - a ima neko dugme pa sa njim podizes ili spustas snop na kratkim svetlima samo izgleda da se to posebno ,,naplacuje,, jer ga skoro niko ne koristi - a i sto bi pa vozacu ne smeta a to sto drugima ,,izbija,, oci pa to je njihov problem !

don korleone

pre 11 meseci

Najjači su mi likovi koji ugrade npr led svetla u farove sa reflektorima. Em što ti farovi svakako nisu podeseni i oboreni em ona led svetlost koja je 10x jaceg intenziteta nego halegona rasipa se jer nema fabrickih projektora i samo bleste kad ti idu u susret. Takvim ljudima treba kazne 400e napisati jer ugrozavaju bezbednost a nisu ni svesni toga. Svaka naknadna ugradnja aftermarket svetala treba takve iste ljude kaznjavati papreno pa im nece pasti na pamet da se prave dziberi.

Rob

pre 11 meseci

Najjača su mi braća koja po mokrom asfaltu uveče upale maglenke bez potrebe. Kao da već nije dovoljan odsjaj svetla od mokar put. A ima ih puno. Pitao bih samo, ako može neko da mi objasni, čemu vam služe maglenke kada nema magle. Možda sam glup, ne shvatam.

sax

pre 11 meseci

Na tehnickom pregledu na zapadu, kontrolor podesi visinu svetla a ne salje te kod majstora. To je pitanje bezbednosti pa za nase komitetlije nije bitno, kao ni rupetine po asfaltu.

Rob

pre 11 meseci

Najjača su mi braća koja po mokrom asfaltu uveče upale maglenke bez potrebe. Kao da već nije dovoljan odsjaj svetla od mokar put. A ima ih puno. Pitao bih samo, ako može neko da mi objasni, čemu vam služe maglenke kada nema magle. Možda sam glup, ne shvatam.

don korleone

pre 11 meseci

Najjači su mi likovi koji ugrade npr led svetla u farove sa reflektorima. Em što ti farovi svakako nisu podeseni i oboreni em ona led svetlost koja je 10x jaceg intenziteta nego halegona rasipa se jer nema fabrickih projektora i samo bleste kad ti idu u susret. Takvim ljudima treba kazne 400e napisati jer ugrozavaju bezbednost a nisu ni svesni toga. Svaka naknadna ugradnja aftermarket svetala treba takve iste ljude kaznjavati papreno pa im nece pasti na pamet da se prave dziberi.

Stara Mo

pre 11 meseci

Ugrađuju jeftine led sijalice, snop nije fokusiran i jasno definisan. Farovi sijaju kao ulična rasveta, svrtlo rasuto na sve strane. Što je još gore, tad ne vidi ni on ni ja.

sax

pre 11 meseci

Na tehnickom pregledu na zapadu, kontrolor podesi visinu svetla a ne salje te kod majstora. To je pitanje bezbednosti pa za nase komitetlije nije bitno, kao ni rupetine po asfaltu.

ati

pre 11 meseci

Treba naučiti vozače kako se koristi dugmić sa brojkama 0,1,2,3,4. I da to ne šteti vozilu.
Na tehničom bi trebalo da proveravaju usmerenost farova,

duki

pre 11 meseci

Vise mi smetaju rastelovani farovi koji ne znaju gde biju. Neki pale duga svetla jer ne vide a onda kad im sibnes istom merom da vidis kako se pokunje.

ernesto ce

pre 11 meseci

Kada vam pocnu smetati svetla, predlazem da posetite oftamologa, jer slabljenje cula vida spada u normalan procec starenja. To sto produzavate vozacku dozvolu bez obaveznog lekarskog pregleda do navrsenih 65 god (jer po zakonu nije potrebno) ne znaci da vidite dobro. U velikoj ste zabludi ako mislite vidim dobro, to su sijalice sa buvljaka, jer kineski ksenoni su samo izgovor.
(Sitna Slova, 17. decembar 2023 14:39)

prosti decace , posto sam posao vezan za voznju , na tri godine prolazim sve lekare , vidim odlicno i najsitnija slova ,imam odlicnu rekaciju , stotine kilometara dnevno prolazim i sretnem na stotine vozila , imas 95% normalnih ,fabricki propisanih svetala , imas onih 5% pametnij koji " budze " svog ljubimca s jeftinim ksenonima ,koji osvetljavaju nebo , zemlju , livade levo i desno ,vozaca u susret samo ne ono sto treba put ispred sebe , odlicno znam sta govorim a to sto ti nemas predsavu i sto verovatno i sam " budzis " svoju sklopociju ksenonima od 20 evra , a jos pokusavas duhovit da ispadnes , to je tvoj problem .

Sofercina

pre 11 meseci

Da se ja nesto pitam kontrola svetala bi mi bila prioritet - sva ta vozila prolaze tehnicki a na putu ako neko sedei nazad kratka biju ko duga, kineski ksenoni su prica za sebe bas kao i maglenke - steta da ne sijaju kada su vec ugradjene - a ima neko dugme pa sa njim podizes ili spustas snop na kratkim svetlima samo izgleda da se to posebno ,,naplacuje,, jer ga skoro niko ne koristi - a i sto bi pa vozacu ne smeta a to sto drugima ,,izbija,, oci pa to je njihov problem !

јоој

pre 11 meseci

На западу не можеш да прођеш технички са светлима која нису по фабричкој спецификацији или нису подешена за сигурну вожњу. Можеш да ставиш кинеске ксеонке једно 10км до првог полицајца који ћете послати на ванредни технички, где одмах можеш да рачунаш на казну од 1000е па на горе. Зато се нико не зеза са тиме. Иста правила постоје код нас, само се као и све остало слабо спроводи.

466453

pre 11 meseci

Znaci pored opce zalepljenosti u SRB, i farovi vas zaslepljuju?
(Slovenac, 17. decembar 2023 17:05)

Eto, ti tako slovenački ne zaslepljen a EU slepac.
Studija je uz Švedske.

Nikola

pre 11 meseci

Ima tu više problema koji se svode na prosto pitanje smetaju li vam svetla.
Normalno je da smetaju, nema nikoga kome to godi. Ali da li utiču na bezbednost saobraćaja je drugo i kompleksnije pitanje. Prva stvar koja mi pada na pamet je da kod nas većina vangradskih saobraćajnica nema izvučenu desnu punu liniju na ivici kolovoza koja u takvim uslovima ZNATNO utiče na bezbedniju vožnju jer imate šta da gledate/ciljate desno tj. suprotno nadolazećem svetlu.
Druga najčešća pojava je nedovoljno precizno postavljena sijalica u faru jer i najmanje zakošenje ugla dovodi do nepravilnog odbleska i usmeravanja snopa. I to je čak veći problem od toga da li su svetla jača ili ne. A ti slučajevi ofrlje postavljenih sijalica su veoma česti čak i u situacijama kada su vam to uradili u servisu. A jedan od razloga je verovatno i veoma komplikovan pristup faru naročito kod automobila, uzimajući u obzir godišta, koji se kod nas najčešće nalaze u saobraćaju.

Zastava101Specijal

pre 11 meseci

Meni smetaju poziciona i stop svetla LED na novim autima po noći, kada naiđe auto sa klasičnim svetlima ok ali ova nova ubiše u mozak

ls

pre 11 meseci

Ja vozim Mercedesa GLE coupe sa adaptirajucim svetlima ,znaci stavim na auto i Mercedes sve sam odradjuje .
To sto im je takav standard pa vlasi vozaju auta iz 2020 i 2022 pa su im svetla jaka a nisu adaptativna ,bogami nije moj problem
(Muskie, 17. decembar 2023 17:32)

Lepo je to sine i naravno da nije tvoj problem dok se ceono ne sudaris sa nekim pa ti taj pileci mozak nadju 600 metara dalje, do tada nista nije tvoj problem.

Nikola

pre 11 meseci

Treba naučiti vozače kako se koristi dugmić sa brojkama 0,1,2,3,4. I da to ne šteti vozilu.
Na tehničom bi trebalo da proveravaju usmerenost farova,
(ati, 17. decembar 2023 15:09)

Upravo tako, a koliko je njih zapravo pročitalo uputstvo.

Još bolje koliko je ljudi koji voze a koji su uopšte dovoljno pismeni pročitati bilo šta!

XXL

pre 11 meseci

Ovi sa plavičastim LED svetlima kada vam idu u susret noću k'o da gledate dok neko vari švajs aparatom u brodogradilištu iz bliza bez zaštitne maske ...

NIK

pre 11 meseci

KADA SAM VOZIO 1970 DO 1980 GODINE JA SAM SE NAPLACOVAO KAZNE U TO VREME. POLICIJA VOZILA U TO VREME SLUZBENI AUTO JE BIO TRISTAC (1300) A U GEPEK POZADI NOSILI ONAJ APARAT ZA MERENJE VISINU SVETLA STO SE KORISTI NA TEHNICKOM PREGLEDU.PARKIRANI NA NEKOM PARKIN PROSTORU I CEKAJU I GLEDAJU DALI TI SVETLA SVETLE VISOKO,I AKO VIDE DA SI NEISPRAVAN ZAUSTAVETE I STAVE APARAT KAO NA TEHNICKOM I KAZE "VIDIS ONU CRTU NE SME DA TI SVETLO SREDNJE PREDJE CRTU GORE" I PLATIS KAZNU NA LICU MESTA ILI PRIJAVA. JA MISLIM DA BI TO ISTO TREBALO DA RADI POLICIJA, I SVAKO BI ISAO KOD MAJSORA DA NASTELUJE SVETLA PO ZAKONU KAKO TREBA, I ONDA NEBI BILO OVIH PROBLEMA SA SVETLIMA DA ZASLEPLJUJES DRUGE UCESNIKE U SAOBRACAJU IZ SUPROTNOG PRAVCA. UPALIS SVETLA ZA MAGLU A NEMA MAGLE ODMAH PRIJAVA. TAKO JE TO BILO U TITOVO VREME. ZNAO SE RED.

Xman

pre 11 meseci

Kad vidim da mi neko ide u susret sa dugim svetlima, odmah ih i ja upalim. Onda on ugasi svoja, a ja ostavim upaljeno dokle god se ne mimoidjemo. Cisto da smirim zivce sto me je iznervirao

УФО

pre 11 meseci

Много. И не само смећа кинеска пете класе у пунтићима, алфама... него и нова кола са ЛЕД фаровима из неких углова. Убијају.

Djorke

pre 11 meseci

@
Vise mi smetaju rastelovani farovi koji ne znaju gde biju. Neki pale duga svetla jer ne vide a onda kad im sibnes istom merom da vidis kako se pokunje.
(duki, 17. decembar 2023 15:30)

Upravo tako - najvise smetaju te seljacine koji voze takve farove. Znaju sa smetaju svima i boli ih uvo.

Jos kada u nekom vrljavom faru upale maglenke ili oni intelektualni giganti koji, kada im crkne jedan far, to kompenzuju paljenjem dugog svetla da drugom.

adalv

pre 11 meseci

Veliki problem prave prljava stakla-šoferke i ogrebotine od brisača koje nastaju kada se brisači uključuju kada su stakla malo zaprljana uz dodatak najfinije prašine!

Fenjer koji blješti

pre 11 meseci

Otkad se ne koriste klasične sijalice sa užarenom "žicom" već "hladna" svetla kao ksenon i led, nastao je problem sa opsegom boja. Ljudsko oko koristi zeleni spektar kao merilo za nivo otvaranja rožnjače. Ako nema zelenog spektra eto problema. Pošto se "hladna" svetla mogu proizvesti u raznim opsezima (kao kad kupite štedljivu sijalicu koja ima K broj i može biti žuća ili plavičastija) tako se se i sijalice farova prave "blještave". Pomažu vozaču tog vozila ali ako u susret dolazi neko čije oči reaguju na ta svetla osetljivije njemu odmažu. Osećaj je subjektivan ali svakako utiče i podešenost farova kao i kultura vozača da iste obore.

Zicer

pre 11 meseci

To je zato sto u obicne farove stavljaju neke ksenone, led svetla, i ta svetla svetle na sve strane, a sto je najgore, ni oni ne vide bolje, pa jos na sve to pali halogenke.

bla

pre 11 meseci

Problem je jednostavan.
Ljudi su stoka i ne zele da obore svetlo. Voze auto putem sa dugim svetlima i ne zele da ih obore ni po koju cenu.
A i magistrali da ne pricam

Stojan K

pre 11 meseci

@slovenac...evo za slovenca odgovor, mi mozda jesmo "zaslepljeni" ali smo barem slobodni...disemo punim plucima, ne zavisimo kao vi od brisela...a sto se tice svetla, kaznjavati prepravke, led, xenoni, u stara vozila ne mogu...nova vozila ne smetaju...
(seljak iz sumadije, 17. decembar 2023 17:38)

E moj zemljače iz naše Šumadije, da li si ikada bio u Sloveniji i video sta su i gde su oni spram nas? Čini mi se zemljače da nisi. Kamo srece da budemo samo blizu kao Slovenija.

Dača

pre 11 meseci

Meni na tehničkom sredili geometriju farova, mada sam ja mislio da je sce u redu.

Ima mnogo vozila da razrokim farovima i bije mi jasno kako im ne smeta noću. Kao kameleoni - svaki far ,,fleda,, gde on hoće.

seljak iz sumadije

pre 11 meseci

@slovenac...evo za slovenca odgovor, mi mozda jesmo "zaslepljeni" ali smo barem slobodni...disemo punim plucima, ne zavisimo kao vi od brisela...a sto se tice svetla, kaznjavati prepravke, led, xenoni, u stara vozila ne mogu...nova vozila ne smetaju...

kaboom

pre 11 meseci

najvise smetaju kineski xenoni, i svetla udaranih krševa koje neko "zaboravi" da proveri na tehničkom, kao i pogrešno stavljena halogenka..
Nisam primetio ni jedna fabrička svetla auta za EU tržište da blješte

mile ba

pre 11 meseci

Uzas kad na neku raspalu korsu ili punta ili alfu od 1000eura stave led svetla,to je za zatvor. To uglavnom rade klinci da bi ispali smekeri u drustvu.

Milan Indjija

pre 11 meseci

Prosto moram cesto da upalim duga svetla jer su nam generalno putevi neosvetljeni, tamni, uzani...i pogotovo kada padne kisa, a auto vam dolazi u susret, nema sanse da ispred vidite biciklistu pogotovo ako nije osvetljen.

Djidjoni

pre 11 meseci

Trebaju mi tri reflektora po 500 vati da vire iz gepeka, kad magarci koji voze sa dugim svetlima ili rastimovanim farovima koji biju na sve strane, da im lepo upalim reflektore da ih oslepim kao oni mene.
To da se uvede kao standardna oprema u kolima!!

Dragan berezlev

pre 11 meseci

Vecina vozaca ima prilagodjena svetla,ali sve cesce nailazim na vozace cija kola dozivljavam kao nadolazeci bezobrazno i bezobzirno bljesteci vasionski brod.Proizvode efekat trenutne potpune zaslepljenosti uz istovremeno trenutno nadolazece stanje besa i ogorcenosti uz pitanje ko je omogucio da takvi putujuci reflektori uopste ucestvuju u saobracaju.

El Doctore

pre 11 meseci

Sve ste u pravu u komentarima, ali niko ne primecuje kljucni problem.

Da li neko ima jaca ili slabija svetla ne bi bilo bitno kada bi drzava propisno osvetlila puteve.

Prosto neverovatno da recimo na glavnom putu koji povezuje dva najveca grada u drzavi (samo 80km) nije osvetljen ceo put. I ne pricam samo o nasoj drzvi vec o svim drzavama. Umesto da ih kaznjavamo za neosvetljene puteve, ( ili bilo kakav nemar) oni nas kaznjavaju kad nam se pokvari svetlo ili bilo sta drugo.

Dakle nacin razmisljanja nam je svima naopak, usadjen od malena. I ovakvi tekstovi samo doprinose tom oblikovanju misljenja…

GoDo

pre 11 meseci

U saobracaju treba biti tolerantan...Vidim da ovde ima puno onih koje ne zanima da li oni koji idu u susret, mogu da vide nesto od njihovih svetala. Neki se hvale dobrim vidom...e pa ne razmisljaju da ce vrlo brzo i oni poceti isti da gube.
Naj gori su oni koji pored lose nastelovanih farova upale i maglenke a magle nigde. Ljudi-nije cilj da samo vi vidite, vec i drugi...onda ste i vi bezbedniji. A o ugrozenim pesacima u tim situacijama i da ne pricamo...

Darko Pancev

pre 11 meseci

@Kad vidim da mi neko ide u susret sa dugim svetlima, odmah ih i ja upalim. Onda on ugasi svoja, a ja ostavim upaljeno dokle god se ne mimoidjemo. Cisto da smirim zivce sto me je iznervirao
(Xman, 17. decembar 2023 14:57)
Moj deda se tako zabio u nekog lika i prepolovio ga sa svojom meckom “123”

Lars

pre 11 meseci

@Najjača su mi braća koja po mokrom asfaltu uveče upale maglenke bez potrebe. Kao da već nije dovoljan odsjaj svetla od mokar put. A ima ih puno. Pitao bih samo, ako može neko da mi objasni, čemu vam služe maglenke kada nema magle. Možda sam glup, ne shvatam.
(Rob, 17. decembar 2023 13:29)

Misle da tako izgledaju opasno, Srbija je teska dziberana.

LuKa

pre 11 meseci

Kao da je to neki problem.Vozis 80 kmc i oslepis na koju sekundu.Ako bi imao sudar ovi bahati strumpfovi bi rekli ko ga hebe kad vozi nocu.Al ne dao ti bog da te uhvate ako je ogranicenje 50 a vozio 55 kmc ili ne daj boze da nisi vezao pojas.

Slovenac

pre 11 meseci

@466453: ne znam ni sta si hteo reci, realno. Kao da ne pricas srpski. Ali mogu samo da ti kazem, da su milioni Srba na Zapadu, i da im se nesto ne vraca nazad.

zlo i naopako

pre 11 meseci

Iz osvete za takve sam ugradio uzasno jake LED sijalice od 70e, kidaju. Kad nema zakona onda vazi zakon jaceg. Zaslepi me i dobices Supernovu u facu.

Бук

pre 11 meseci

@Rob

Nekada vozim sa upaljenim svetlima za maglu (samo napred, razdvojena od zadnjih), kako bih izbegao rupe/neravnine na putu. Jednostavno bolje vidim.
Meni je problem kad mi neko priđe od pozadi sa dugim svetlima. To može da traje mnogo duže nego kad mi neko ide u susret i pravi problem dok vozim.

Subotica

pre 11 meseci

Za sve koji kao i obicno samo ovlaš prelete preko teksta....studija je sprovedena u Svedskoj....od milion vozila...250.000 sa nedostacima vezanim za svetlosnu grupu...
Postujte i volite nasu ...jedinu i najlepsu Srbiju

Lars

pre 11 meseci

@@slovenac...evo za slovenca odgovor, mi mozda jesmo "zaslepljeni" ali smo barem slobodni...disemo punim plucima, ne zavisimo kao vi od brisela...a sto se tice svetla, kaznjavati prepravke, led, xenoni, u stara vozila ne mogu...nova vozila ne smetaju...
(seljak iz sumadije, 17. decembar 2023 17:38)

Jel se zezas, ko je bre slobodan... jesi li bio skoro u Sloveniji!? Samo nasim slobodnim usima da se pokrijemo kad pominjemo Sloveniju i da im kazemo svaka cast na svemu.

Andrija

pre 11 meseci

@don korleone

Sve se slazem sa tobom, samo ne bih generalizovao da LED ne moze u reflektor. Dosta novih automobila ima fabricke LED farove ugradjene u reflektore pa ne zaslepljuju. (Golf 8, Audi a3, Megane, Tipo, Corolla svi 2021+)

Slovenac

pre 11 meseci

@seljak iz sumadije: Brisel ne kontrolise nista od toga sto si pomenuo. Sve lokalna legislatura. Koju se cesti veom lako zaobilazi, bas zbog takvog zakonodavstva. JEr sto ne moze kod mene, moze kod suseda, i onda imas atest, samo ga preneses. Nego koliko ja znam, vas vasi ugnjetavaju toliko, da samo poneki seljak jos moze da se oseca slobodnim. A disanje punim pljucima ne pominji. Mozda jedino kod tebe na selu. Po gradovima gde sam bio, pljuca bi mi otisla za godinu dana da sam tamo non stop.

Sitna Slova

pre 11 meseci

Kada vam pocnu smetati svetla, predlazem da posetite oftamologa, jer slabljenje cula vida spada u normalan procec starenja. To sto produzavate vozacku dozvolu bez obaveznog lekarskog pregleda do navrsenih 65 god (jer po zakonu nije potrebno) ne znaci da vidite dobro. U velikoj ste zabludi ako mislite vidim dobro, to su sijalice sa buvljaka, jer kineski ksenoni su samo izgovor.

ewer

pre 11 meseci

@komsa

"Palim maglenke uvek kada je lošija vidljivost da bih bio uočljiviji na putu. Ljudi su danas previše nesmotreni za volanom, gledaju u telefone, najmanje sto mogu da uradim je da osvetlim sebe."

O cemu ti pricas?!?!?Da bi bio uocljiviji? Pa imas farove, sta sad treba i rotaciju da ukljucis? Maglenke palis, prednje, kad je smanjena vidljivost zbo npr magle, takodje i zadnju, a ne da me zaslepljujes bespotrebno. Jos kad je kisa, pa bije i odsjaj od dole od vlaznog kolovoza. Vidim ja tebe dobro a ti ugasi maglenke. Policija treba da dere takve kao ti koji voze sa maglenkama non stop.

dukki

pre 11 meseci

Mene nerviraju blještava zadnja svetla i žmigavci potpuno nepotrebni da tako jako svetle. Bar da su smart pa da reaguju na osvetljenost da noću manje dreče.

Muskie

pre 11 meseci

Ja vozim Mercedesa GLE coupe sa adaptirajucim svetlima ,znaci stavim na auto i Mercedes sve sam odradjuje .
To sto im je takav standard pa vlasi vozaju auta iz 2020 i 2022 pa su im svetla jaka a nisu adaptativna ,bogami nije moj problem

Mike

pre 11 meseci

@mile ba: NIje to samo da se bude u trendu. Vidite, kod mene je staro auto. I istina, sa godinama, i slabije vidim. Vec sam blizu 60. E sad, ako je LED bolje, zasto ne bih stavio. A i duze traju. Imaste one Osram Night Breaker koje su klasicne sijalice, ali 40 evra. A za te pare, LED da biras, Ali, podesio sam da ne zaslepljujem druge, imam i podesavanje visine farova ,na autu od 22 godine a i brate, sama plastika farova je otisla do te mere, da sta god da stavis, izgledace sljasteci.Inace, problem nije lokalnog vec globalnog karatktera. Tice se svetla kao efekta ili pojave progresa - gradovi su nam sve svetliji. I ulice su nam svetlije, sve je i vise osvetljenih cesta i puteva van gradova i naseljenih mesta. Nekada su nam bili dovoljni zuti farovi (mislim na obicne sijalice), ali ni danas nema potrebe pogotovo. Mozemo i bez farova. Jos sva novija auta, sve jace farove imaju. O zadnjim svetlima, da ne govorim. To je posebna prica. Svako treba da je slabije za 30% bar. Na semaforu kad stojis iza njega (Ford, Volvo...), dodje mi da mu ih polupam. U mozak udara.

komsa

pre 11 meseci

@rob

Palim maglenke uvek kada je lošija vidljivost da bih bio uočljiviji na putu. Ljudi su danas previše nesmotreni za volanom, gledaju u telefone, najmanje sto mogu da uradim je da osvetlim sebe.

dukki

pre 11 meseci

Naravno da nam smetaju tuđa,kao i naša nekome.
(Miki, 17. decembar 2023 17:11)

Imaš na većini automobila i starijih od 15 god opciju da oboriš dole svetla. Često ih spustim kad je vlažan kolovoz jer pomaže da ga bolje osvetliš i manje zaslepljuješ druge. Ne znam koliko nas to koristi?

Predrag Popović

pre 11 meseci

Ne. Ne muci me taj problem. Ne treba mi vasa pomoc u vezi toga. Niko vas ne tjera da gledate u tudja svijetla. Gledate pored puta. I rijesen problem

deka

pre 11 meseci

kome ne smeta 80posto starijih više osvetljava neo nego put
promenjne sijalice nisu ni blizu pravilnog fokusa

ps..zašto ne smetaju nova vozila sa ekstra skupim sijalicama

balkan boj

pre 11 meseci

adaptivni farovi su kedino resenje... dok god mali djokica sam podize snop nema nista
(fensi_lik, 17. decembar 2023 13:49)

Da, samo ali samo ako bas svi imaju automatiku.
Imam je ali je ne koristim, jer sa djokicom bolje mogu da korigujem kolegu iz suprotnog smera.

BeNvE u horoskopu

pre 11 meseci

@kimi nesto si ti pobrkao ili nisi protumacio kako treba. Gde pise u ZOBS-u da je koriscenje prednjih maglenki zabranjeno? Nisu zamena za dnevno svetlo, ne smeju da se koriste umesto njih ali ti niko ne brani da koristis PREDNJE maglenke uz kratka svetla, po zelji/volji. Ne smeta nikome a nocu poboljsavaju neposrednu vidljivost na totalno neosvetljenim putevima.

Sitna Slova

pre 11 meseci

Kada vam pocnu smetati svetla, predlazem da posetite oftamologa, jer slabljenje cula vida spada u normalan procec starenja. To sto produzavate vozacku dozvolu bez obaveznog lekarskog pregleda do navrsenih 65 god (jer po zakonu nije potrebno) ne znaci da vidite dobro. U velikoj ste zabludi ako mislite vidim dobro, to su sijalice sa buvljaka, jer kineski ksenoni su samo izgovor.

Xman

pre 11 meseci

Kad vidim da mi neko ide u susret sa dugim svetlima, odmah ih i ja upalim. Onda on ugasi svoja, a ja ostavim upaljeno dokle god se ne mimoidjemo. Cisto da smirim zivce sto me je iznervirao

Muskie

pre 11 meseci

Ja vozim Mercedesa GLE coupe sa adaptirajucim svetlima ,znaci stavim na auto i Mercedes sve sam odradjuje .
To sto im je takav standard pa vlasi vozaju auta iz 2020 i 2022 pa su im svetla jaka a nisu adaptativna ,bogami nije moj problem

zlo i naopako

pre 11 meseci

Iz osvete za takve sam ugradio uzasno jake LED sijalice od 70e, kidaju. Kad nema zakona onda vazi zakon jaceg. Zaslepi me i dobices Supernovu u facu.

seljak iz sumadije

pre 11 meseci

@slovenac...evo za slovenca odgovor, mi mozda jesmo "zaslepljeni" ali smo barem slobodni...disemo punim plucima, ne zavisimo kao vi od brisela...a sto se tice svetla, kaznjavati prepravke, led, xenoni, u stara vozila ne mogu...nova vozila ne smetaju...

komsa

pre 11 meseci

@rob

Palim maglenke uvek kada je lošija vidljivost da bih bio uočljiviji na putu. Ljudi su danas previše nesmotreni za volanom, gledaju u telefone, najmanje sto mogu da uradim je da osvetlim sebe.

Бук

pre 11 meseci

@Rob

Nekada vozim sa upaljenim svetlima za maglu (samo napred, razdvojena od zadnjih), kako bih izbegao rupe/neravnine na putu. Jednostavno bolje vidim.
Meni je problem kad mi neko priđe od pozadi sa dugim svetlima. To može da traje mnogo duže nego kad mi neko ide u susret i pravi problem dok vozim.

466453

pre 11 meseci

Znaci pored opce zalepljenosti u SRB, i farovi vas zaslepljuju?
(Slovenac, 17. decembar 2023 17:05)

Eto, ti tako slovenački ne zaslepljen a EU slepac.
Studija je uz Švedske.

Rob

pre 11 meseci

Najjača su mi braća koja po mokrom asfaltu uveče upale maglenke bez potrebe. Kao da već nije dovoljan odsjaj svetla od mokar put. A ima ih puno. Pitao bih samo, ako može neko da mi objasni, čemu vam služe maglenke kada nema magle. Možda sam glup, ne shvatam.

Subotica

pre 11 meseci

Za sve koji kao i obicno samo ovlaš prelete preko teksta....studija je sprovedena u Svedskoj....od milion vozila...250.000 sa nedostacima vezanim za svetlosnu grupu...
Postujte i volite nasu ...jedinu i najlepsu Srbiju

Predrag Popović

pre 11 meseci

Ne. Ne muci me taj problem. Ne treba mi vasa pomoc u vezi toga. Niko vas ne tjera da gledate u tudja svijetla. Gledate pored puta. I rijesen problem

duki

pre 11 meseci

Vise mi smetaju rastelovani farovi koji ne znaju gde biju. Neki pale duga svetla jer ne vide a onda kad im sibnes istom merom da vidis kako se pokunje.

El Doctore

pre 11 meseci

Sve ste u pravu u komentarima, ali niko ne primecuje kljucni problem.

Da li neko ima jaca ili slabija svetla ne bi bilo bitno kada bi drzava propisno osvetlila puteve.

Prosto neverovatno da recimo na glavnom putu koji povezuje dva najveca grada u drzavi (samo 80km) nije osvetljen ceo put. I ne pricam samo o nasoj drzvi vec o svim drzavama. Umesto da ih kaznjavamo za neosvetljene puteve, ( ili bilo kakav nemar) oni nas kaznjavaju kad nam se pokvari svetlo ili bilo sta drugo.

Dakle nacin razmisljanja nam je svima naopak, usadjen od malena. I ovakvi tekstovi samo doprinose tom oblikovanju misljenja…

Slovenac

pre 11 meseci

@seljak iz sumadije: Brisel ne kontrolise nista od toga sto si pomenuo. Sve lokalna legislatura. Koju se cesti veom lako zaobilazi, bas zbog takvog zakonodavstva. JEr sto ne moze kod mene, moze kod suseda, i onda imas atest, samo ga preneses. Nego koliko ja znam, vas vasi ugnjetavaju toliko, da samo poneki seljak jos moze da se oseca slobodnim. A disanje punim pljucima ne pominji. Mozda jedino kod tebe na selu. Po gradovima gde sam bio, pljuca bi mi otisla za godinu dana da sam tamo non stop.

Stojan K

pre 11 meseci

@slovenac...evo za slovenca odgovor, mi mozda jesmo "zaslepljeni" ali smo barem slobodni...disemo punim plucima, ne zavisimo kao vi od brisela...a sto se tice svetla, kaznjavati prepravke, led, xenoni, u stara vozila ne mogu...nova vozila ne smetaju...
(seljak iz sumadije, 17. decembar 2023 17:38)

E moj zemljače iz naše Šumadije, da li si ikada bio u Sloveniji i video sta su i gde su oni spram nas? Čini mi se zemljače da nisi. Kamo srece da budemo samo blizu kao Slovenija.

adalv

pre 11 meseci

Veliki problem prave prljava stakla-šoferke i ogrebotine od brisača koje nastaju kada se brisači uključuju kada su stakla malo zaprljana uz dodatak najfinije prašine!

BeNvE u horoskopu

pre 11 meseci

@kimi nesto si ti pobrkao ili nisi protumacio kako treba. Gde pise u ZOBS-u da je koriscenje prednjih maglenki zabranjeno? Nisu zamena za dnevno svetlo, ne smeju da se koriste umesto njih ali ti niko ne brani da koristis PREDNJE maglenke uz kratka svetla, po zelji/volji. Ne smeta nikome a nocu poboljsavaju neposrednu vidljivost na totalno neosvetljenim putevima.

Stara Mo

pre 11 meseci

Ugrađuju jeftine led sijalice, snop nije fokusiran i jasno definisan. Farovi sijaju kao ulična rasveta, svrtlo rasuto na sve strane. Što je još gore, tad ne vidi ni on ni ja.

Lars

pre 11 meseci

@@slovenac...evo za slovenca odgovor, mi mozda jesmo "zaslepljeni" ali smo barem slobodni...disemo punim plucima, ne zavisimo kao vi od brisela...a sto se tice svetla, kaznjavati prepravke, led, xenoni, u stara vozila ne mogu...nova vozila ne smetaju...
(seljak iz sumadije, 17. decembar 2023 17:38)

Jel se zezas, ko je bre slobodan... jesi li bio skoro u Sloveniji!? Samo nasim slobodnim usima da se pokrijemo kad pominjemo Sloveniju i da im kazemo svaka cast na svemu.

Andrija

pre 11 meseci

@don korleone

Sve se slazem sa tobom, samo ne bih generalizovao da LED ne moze u reflektor. Dosta novih automobila ima fabricke LED farove ugradjene u reflektore pa ne zaslepljuju. (Golf 8, Audi a3, Megane, Tipo, Corolla svi 2021+)

јоој

pre 11 meseci

На западу не можеш да прођеш технички са светлима која нису по фабричкој спецификацији или нису подешена за сигурну вожњу. Можеш да ставиш кинеске ксеонке једно 10км до првог полицајца који ћете послати на ванредни технички, где одмах можеш да рачунаш на казну од 1000е па на горе. Зато се нико не зеза са тиме. Иста правила постоје код нас, само се као и све остало слабо спроводи.

don korleone

pre 11 meseci

Najjači su mi likovi koji ugrade npr led svetla u farove sa reflektorima. Em što ti farovi svakako nisu podeseni i oboreni em ona led svetlost koja je 10x jaceg intenziteta nego halegona rasipa se jer nema fabrickih projektora i samo bleste kad ti idu u susret. Takvim ljudima treba kazne 400e napisati jer ugrozavaju bezbednost a nisu ni svesni toga. Svaka naknadna ugradnja aftermarket svetala treba takve iste ljude kaznjavati papreno pa im nece pasti na pamet da se prave dziberi.

kaboom

pre 11 meseci

najvise smetaju kineski xenoni, i svetla udaranih krševa koje neko "zaboravi" da proveri na tehničkom, kao i pogrešno stavljena halogenka..
Nisam primetio ni jedna fabrička svetla auta za EU tržište da blješte

mile ba

pre 11 meseci

Uzas kad na neku raspalu korsu ili punta ili alfu od 1000eura stave led svetla,to je za zatvor. To uglavnom rade klinci da bi ispali smekeri u drustvu.

Slovenac

pre 11 meseci

@466453: ne znam ni sta si hteo reci, realno. Kao da ne pricas srpski. Ali mogu samo da ti kazem, da su milioni Srba na Zapadu, i da im se nesto ne vraca nazad.

Djidjoni

pre 11 meseci

Trebaju mi tri reflektora po 500 vati da vire iz gepeka, kad magarci koji voze sa dugim svetlima ili rastimovanim farovima koji biju na sve strane, da im lepo upalim reflektore da ih oslepim kao oni mene.
To da se uvede kao standardna oprema u kolima!!

ati

pre 11 meseci

Treba naučiti vozače kako se koristi dugmić sa brojkama 0,1,2,3,4. I da to ne šteti vozilu.
Na tehničom bi trebalo da proveravaju usmerenost farova,

Zastava101Specijal

pre 11 meseci

Meni smetaju poziciona i stop svetla LED na novim autima po noći, kada naiđe auto sa klasičnim svetlima ok ali ova nova ubiše u mozak

УФО

pre 11 meseci

Много. И не само смећа кинеска пете класе у пунтићима, алфама... него и нова кола са ЛЕД фаровима из неких углова. Убијају.

Milan Indjija

pre 11 meseci

Prosto moram cesto da upalim duga svetla jer su nam generalno putevi neosvetljeni, tamni, uzani...i pogotovo kada padne kisa, a auto vam dolazi u susret, nema sanse da ispred vidite biciklistu pogotovo ako nije osvetljen.

balkan boj

pre 11 meseci

adaptivni farovi su kedino resenje... dok god mali djokica sam podize snop nema nista
(fensi_lik, 17. decembar 2023 13:49)

Da, samo ali samo ako bas svi imaju automatiku.
Imam je ali je ne koristim, jer sa djokicom bolje mogu da korigujem kolegu iz suprotnog smera.

deka

pre 11 meseci

kome ne smeta 80posto starijih više osvetljava neo nego put
promenjne sijalice nisu ni blizu pravilnog fokusa

ps..zašto ne smetaju nova vozila sa ekstra skupim sijalicama

sax

pre 11 meseci

Na tehnickom pregledu na zapadu, kontrolor podesi visinu svetla a ne salje te kod majstora. To je pitanje bezbednosti pa za nase komitetlije nije bitno, kao ni rupetine po asfaltu.

Djorke

pre 11 meseci

@
Vise mi smetaju rastelovani farovi koji ne znaju gde biju. Neki pale duga svetla jer ne vide a onda kad im sibnes istom merom da vidis kako se pokunje.
(duki, 17. decembar 2023 15:30)

Upravo tako - najvise smetaju te seljacine koji voze takve farove. Znaju sa smetaju svima i boli ih uvo.

Jos kada u nekom vrljavom faru upale maglenke ili oni intelektualni giganti koji, kada im crkne jedan far, to kompenzuju paljenjem dugog svetla da drugom.

ls

pre 11 meseci

Ja vozim Mercedesa GLE coupe sa adaptirajucim svetlima ,znaci stavim na auto i Mercedes sve sam odradjuje .
To sto im je takav standard pa vlasi vozaju auta iz 2020 i 2022 pa su im svetla jaka a nisu adaptativna ,bogami nije moj problem
(Muskie, 17. decembar 2023 17:32)

Lepo je to sine i naravno da nije tvoj problem dok se ceono ne sudaris sa nekim pa ti taj pileci mozak nadju 600 metara dalje, do tada nista nije tvoj problem.

Darko Pancev

pre 11 meseci

@Kad vidim da mi neko ide u susret sa dugim svetlima, odmah ih i ja upalim. Onda on ugasi svoja, a ja ostavim upaljeno dokle god se ne mimoidjemo. Cisto da smirim zivce sto me je iznervirao
(Xman, 17. decembar 2023 14:57)
Moj deda se tako zabio u nekog lika i prepolovio ga sa svojom meckom “123”

Lars

pre 11 meseci

@Najjača su mi braća koja po mokrom asfaltu uveče upale maglenke bez potrebe. Kao da već nije dovoljan odsjaj svetla od mokar put. A ima ih puno. Pitao bih samo, ako može neko da mi objasni, čemu vam služe maglenke kada nema magle. Možda sam glup, ne shvatam.
(Rob, 17. decembar 2023 13:29)

Misle da tako izgledaju opasno, Srbija je teska dziberana.

ewer

pre 11 meseci

@komsa

"Palim maglenke uvek kada je lošija vidljivost da bih bio uočljiviji na putu. Ljudi su danas previše nesmotreni za volanom, gledaju u telefone, najmanje sto mogu da uradim je da osvetlim sebe."

O cemu ti pricas?!?!?Da bi bio uocljiviji? Pa imas farove, sta sad treba i rotaciju da ukljucis? Maglenke palis, prednje, kad je smanjena vidljivost zbo npr magle, takodje i zadnju, a ne da me zaslepljujes bespotrebno. Jos kad je kisa, pa bije i odsjaj od dole od vlaznog kolovoza. Vidim ja tebe dobro a ti ugasi maglenke. Policija treba da dere takve kao ti koji voze sa maglenkama non stop.

Sofercina

pre 11 meseci

Da se ja nesto pitam kontrola svetala bi mi bila prioritet - sva ta vozila prolaze tehnicki a na putu ako neko sedei nazad kratka biju ko duga, kineski ksenoni su prica za sebe bas kao i maglenke - steta da ne sijaju kada su vec ugradjene - a ima neko dugme pa sa njim podizes ili spustas snop na kratkim svetlima samo izgleda da se to posebno ,,naplacuje,, jer ga skoro niko ne koristi - a i sto bi pa vozacu ne smeta a to sto drugima ,,izbija,, oci pa to je njihov problem !

LuKa

pre 11 meseci

Kao da je to neki problem.Vozis 80 kmc i oslepis na koju sekundu.Ako bi imao sudar ovi bahati strumpfovi bi rekli ko ga hebe kad vozi nocu.Al ne dao ti bog da te uhvate ako je ogranicenje 50 a vozio 55 kmc ili ne daj boze da nisi vezao pojas.

Nikola

pre 11 meseci

Ima tu više problema koji se svode na prosto pitanje smetaju li vam svetla.
Normalno je da smetaju, nema nikoga kome to godi. Ali da li utiču na bezbednost saobraćaja je drugo i kompleksnije pitanje. Prva stvar koja mi pada na pamet je da kod nas većina vangradskih saobraćajnica nema izvučenu desnu punu liniju na ivici kolovoza koja u takvim uslovima ZNATNO utiče na bezbedniju vožnju jer imate šta da gledate/ciljate desno tj. suprotno nadolazećem svetlu.
Druga najčešća pojava je nedovoljno precizno postavljena sijalica u faru jer i najmanje zakošenje ugla dovodi do nepravilnog odbleska i usmeravanja snopa. I to je čak veći problem od toga da li su svetla jača ili ne. A ti slučajevi ofrlje postavljenih sijalica su veoma česti čak i u situacijama kada su vam to uradili u servisu. A jedan od razloga je verovatno i veoma komplikovan pristup faru naročito kod automobila, uzimajući u obzir godišta, koji se kod nas najčešće nalaze u saobraćaju.

Zicer

pre 11 meseci

To je zato sto u obicne farove stavljaju neke ksenone, led svetla, i ta svetla svetle na sve strane, a sto je najgore, ni oni ne vide bolje, pa jos na sve to pali halogenke.

ernesto ce

pre 11 meseci

Kada vam pocnu smetati svetla, predlazem da posetite oftamologa, jer slabljenje cula vida spada u normalan procec starenja. To sto produzavate vozacku dozvolu bez obaveznog lekarskog pregleda do navrsenih 65 god (jer po zakonu nije potrebno) ne znaci da vidite dobro. U velikoj ste zabludi ako mislite vidim dobro, to su sijalice sa buvljaka, jer kineski ksenoni su samo izgovor.
(Sitna Slova, 17. decembar 2023 14:39)

prosti decace , posto sam posao vezan za voznju , na tri godine prolazim sve lekare , vidim odlicno i najsitnija slova ,imam odlicnu rekaciju , stotine kilometara dnevno prolazim i sretnem na stotine vozila , imas 95% normalnih ,fabricki propisanih svetala , imas onih 5% pametnij koji " budze " svog ljubimca s jeftinim ksenonima ,koji osvetljavaju nebo , zemlju , livade levo i desno ,vozaca u susret samo ne ono sto treba put ispred sebe , odlicno znam sta govorim a to sto ti nemas predsavu i sto verovatno i sam " budzis " svoju sklopociju ksenonima od 20 evra , a jos pokusavas duhovit da ispadnes , to je tvoj problem .

NIK

pre 11 meseci

KADA SAM VOZIO 1970 DO 1980 GODINE JA SAM SE NAPLACOVAO KAZNE U TO VREME. POLICIJA VOZILA U TO VREME SLUZBENI AUTO JE BIO TRISTAC (1300) A U GEPEK POZADI NOSILI ONAJ APARAT ZA MERENJE VISINU SVETLA STO SE KORISTI NA TEHNICKOM PREGLEDU.PARKIRANI NA NEKOM PARKIN PROSTORU I CEKAJU I GLEDAJU DALI TI SVETLA SVETLE VISOKO,I AKO VIDE DA SI NEISPRAVAN ZAUSTAVETE I STAVE APARAT KAO NA TEHNICKOM I KAZE "VIDIS ONU CRTU NE SME DA TI SVETLO SREDNJE PREDJE CRTU GORE" I PLATIS KAZNU NA LICU MESTA ILI PRIJAVA. JA MISLIM DA BI TO ISTO TREBALO DA RADI POLICIJA, I SVAKO BI ISAO KOD MAJSORA DA NASTELUJE SVETLA PO ZAKONU KAKO TREBA, I ONDA NEBI BILO OVIH PROBLEMA SA SVETLIMA DA ZASLEPLJUJES DRUGE UCESNIKE U SAOBRACAJU IZ SUPROTNOG PRAVCA. UPALIS SVETLA ZA MAGLU A NEMA MAGLE ODMAH PRIJAVA. TAKO JE TO BILO U TITOVO VREME. ZNAO SE RED.

Dragan berezlev

pre 11 meseci

Vecina vozaca ima prilagodjena svetla,ali sve cesce nailazim na vozace cija kola dozivljavam kao nadolazeci bezobrazno i bezobzirno bljesteci vasionski brod.Proizvode efekat trenutne potpune zaslepljenosti uz istovremeno trenutno nadolazece stanje besa i ogorcenosti uz pitanje ko je omogucio da takvi putujuci reflektori uopste ucestvuju u saobracaju.

dukki

pre 11 meseci

Mene nerviraju blještava zadnja svetla i žmigavci potpuno nepotrebni da tako jako svetle. Bar da su smart pa da reaguju na osvetljenost da noću manje dreče.

Mike

pre 11 meseci

@mile ba: NIje to samo da se bude u trendu. Vidite, kod mene je staro auto. I istina, sa godinama, i slabije vidim. Vec sam blizu 60. E sad, ako je LED bolje, zasto ne bih stavio. A i duze traju. Imaste one Osram Night Breaker koje su klasicne sijalice, ali 40 evra. A za te pare, LED da biras, Ali, podesio sam da ne zaslepljujem druge, imam i podesavanje visine farova ,na autu od 22 godine a i brate, sama plastika farova je otisla do te mere, da sta god da stavis, izgledace sljasteci.Inace, problem nije lokalnog vec globalnog karatktera. Tice se svetla kao efekta ili pojave progresa - gradovi su nam sve svetliji. I ulice su nam svetlije, sve je i vise osvetljenih cesta i puteva van gradova i naseljenih mesta. Nekada su nam bili dovoljni zuti farovi (mislim na obicne sijalice), ali ni danas nema potrebe pogotovo. Mozemo i bez farova. Jos sva novija auta, sve jace farove imaju. O zadnjim svetlima, da ne govorim. To je posebna prica. Svako treba da je slabije za 30% bar. Na semaforu kad stojis iza njega (Ford, Volvo...), dodje mi da mu ih polupam. U mozak udara.

Nikola

pre 11 meseci

Treba naučiti vozače kako se koristi dugmić sa brojkama 0,1,2,3,4. I da to ne šteti vozilu.
Na tehničom bi trebalo da proveravaju usmerenost farova,
(ati, 17. decembar 2023 15:09)

Upravo tako, a koliko je njih zapravo pročitalo uputstvo.

Još bolje koliko je ljudi koji voze a koji su uopšte dovoljno pismeni pročitati bilo šta!

Fenjer koji blješti

pre 11 meseci

Otkad se ne koriste klasične sijalice sa užarenom "žicom" već "hladna" svetla kao ksenon i led, nastao je problem sa opsegom boja. Ljudsko oko koristi zeleni spektar kao merilo za nivo otvaranja rožnjače. Ako nema zelenog spektra eto problema. Pošto se "hladna" svetla mogu proizvesti u raznim opsezima (kao kad kupite štedljivu sijalicu koja ima K broj i može biti žuća ili plavičastija) tako se se i sijalice farova prave "blještave". Pomažu vozaču tog vozila ali ako u susret dolazi neko čije oči reaguju na ta svetla osetljivije njemu odmažu. Osećaj je subjektivan ali svakako utiče i podešenost farova kao i kultura vozača da iste obore.

GoDo

pre 11 meseci

U saobracaju treba biti tolerantan...Vidim da ovde ima puno onih koje ne zanima da li oni koji idu u susret, mogu da vide nesto od njihovih svetala. Neki se hvale dobrim vidom...e pa ne razmisljaju da ce vrlo brzo i oni poceti isti da gube.
Naj gori su oni koji pored lose nastelovanih farova upale i maglenke a magle nigde. Ljudi-nije cilj da samo vi vidite, vec i drugi...onda ste i vi bezbedniji. A o ugrozenim pesacima u tim situacijama i da ne pricamo...

bla

pre 11 meseci

Problem je jednostavan.
Ljudi su stoka i ne zele da obore svetlo. Voze auto putem sa dugim svetlima i ne zele da ih obore ni po koju cenu.
A i magistrali da ne pricam

XXL

pre 11 meseci

Ovi sa plavičastim LED svetlima kada vam idu u susret noću k'o da gledate dok neko vari švajs aparatom u brodogradilištu iz bliza bez zaštitne maske ...

Dača

pre 11 meseci

Meni na tehničkom sredili geometriju farova, mada sam ja mislio da je sce u redu.

Ima mnogo vozila da razrokim farovima i bije mi jasno kako im ne smeta noću. Kao kameleoni - svaki far ,,fleda,, gde on hoće.

dukki

pre 11 meseci

Naravno da nam smetaju tuđa,kao i naša nekome.
(Miki, 17. decembar 2023 17:11)

Imaš na većini automobila i starijih od 15 god opciju da oboriš dole svetla. Često ih spustim kad je vlažan kolovoz jer pomaže da ga bolje osvetliš i manje zaslepljuješ druge. Ne znam koliko nas to koristi?