Utorak, 05.12.2023.

10:44

"TA peć najpouzdaniji izvor grejanja" VIDEO

Kako zadržati toplotu u kući i smanjiti račune za struju ove zime je vrlo aktuelno pitanje.

Izvor: B92.net / TV Prva

"TA peæ najpouzdaniji izvor grejanja" VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Tihomir

pre 10 meseci

Nekada daaavno, "Bilo je to u jednoj zemlji seljaka na brdovitom Balkanu", snimljena je, 1971. godine, u produkciji TV Beograd, serija za decu "Na slovo, na slovo". Danas bi, nakon više od 52 godine, svi današnji "novinari" na spomen slova "T" počeli da verglaju o Tesli, iako niko od njih (i mnogih drugih) pojma nema šta je transformator (genijalni Teslin pronalazak) koji je omogućio prenos električne energije naizmenične struje na daljinu uz smanjenje gubitaka električne energije u prenosu od izvora do mesta potrošnje.

Kako se u tekstu (i videu) TVP govori o električnom grejanju, zadržaću se samo na onome što se uči u osnovnoj školi, a što retardirani "novinari" TVP, B92 (i mnogi drugi) nisu naučili. Ono, nisu ni mogli da nauče, upravo zato što su retardirani! A, zbog toga što su retardirani, oni i ne plaćaju račune EPS-u, (nego to umesto njih radi neko drugi: banka, roditelji itd) pa i ne znaju šta piše na računu, odnosno retardi pojma nemaju šta plaćaju! A misle (čuj mene: retardi misle!) da plaćaju STRUJU. Retardirani "novinari" sve znaju o Americi, pa sigurno znaju da je u Severnoj Americi standardni napon u monofaznoj instalaciji 110 V.

OK, uzmimo primer monofazne TEA peći snage 2,2 KW:

U Srbiji, pri naponu 220 V, kroz brojilo, osigurač, instalaciju i TEA peć proticaće strija od 10 A, jer je, pri čisto omskom opterećenju (transformacija el. en. u toplotnu energiju) snaga (P) data kao proizvod struje i napona:

P = U×I,
pa je
P = 220×10 =2.200 W,
tj.
P=2,2 KW

Za 1 h rada TEA peć će da potroši 2,2 KWh električne energije.

U Severnoj Americi, pri naponu 110 V, kroz brojilo, osigurač, instalaciju i TEA peć proticaće strija od 20 A, jer je, pri čisto omskom opterećenju (transformacija el. en. u toplotnu energiju) snaga (P) data kao proizvod struje i napona:

P = U×I,
odnosno
P = 110×10 =2.200 W,
tj.
P=2,2 KW

Za 1 h rada TEA peć će da potroši 2,2 KWh električne energije.

Ako bi električno brojilo merilo potrošenu STRUJU, odnosno ako bi EPS ispostavljao račun za "STRUJU", ispalo bi da su Amerikanci, Kanađani i drugi, koji koriste napon kućne instalacije od 110 V, BUDALE, jer bi za 1 h grejanja plaćali DVOSTRUKO više nego u Srbiji, za istu količinu utrošene električne energije (2,2 KWh)! Nije teško zaključiti, sem ukoliko niste retardirani, da brojilo meri utrošenu električnu energiju, a ne STRUJU i da EPS ne ispostavlja račune za utrošenu STRUJU, nego za utrošenu ELEKTRIČNU ENERGIJU, pa se i ne može govoriti o uštedi STRUJE, nego o uštedi ELEKTRIČNE ENERGIJE! Nažalost, navedeno nije jasno ni sadašnjoj, ni prethodnim ministrima i ministarki Energetike (i koječega), jer su svi oni govorili o UŠTEDI STRUJE i svi su govorili o proizvosnji, uvozu i izvozu STRUJE!!!

P. S.
Sve navedeno uči se u osnovnoj školi. Nažalost, izgleda da niko u školi ne uči učenike da koriste MOZAK. Zbog toga i jesu poražavajući rezultati Pisa testova u Srbiji.

P. P. S.
Molim vas da ispravite svakoga ko govori o UŠTEDI STRUJE, proizvodnji, uvozu i izvozu STRUJE pogotovo neznalice koje se bave politikom, da nauče razliku između STRUJE i ENERGIJE.

Takođe, molim vas da ubuduće ne prenosite mišljenja kojekakvih "stručnjaka", elektro-mehaničara, električara, servisera i sličnih, koji pojma nemaju o onome o čemu pričaju. A o tome kako da uštedite na "računu za struju" kod upotrebe bojlera i ostalih električnih uređaja napisali ste ili preneli ove i prethodnih godina gomile glulosti.

Manite se preporuka o štedljivim svetlosnim izvorima za prostore u kojima duže boravite (stambeni objekti, kancelarije itd), sem ukoliko ne želite da doprinesete psihofizičkim problemima korisnika.

Konačno, o svemu navedenom mogli biste da napravite dobar i koristan intervju sa nekim profesorom sa Katedre za električna merenja na Energetskom otseku Elektrotehničkog fakulteta Univerzitete u Beogradu. Verujem da bi oni bili spremni i da vam demonstriraju neke od laboratorijskih vežbi koje bi bile jako korisne i za učenike i za građane, Srbije. Zato, kamere i mikrofone u šake i proslavite i portal B92 i pregaoce u tom poslu. Verujem da će većina pisanih i elektronskih medija preneti takav prilog, ps eto vam i love i slave.

"Volim i ja vas!"

Стојан

pre 10 meseci

Најјефтиније грејање је на Сунце, тако да се са птицама треба селити на југ.

klub

pre 10 meseci

Neka TA peć akumilira kada je jefitnija struja, to je ušteda 50% pod uslovom da se ne dogreva kada je skupa struja. Neka imamo inverter klimu, ušteda 66% i to pri korićenju skuplje tarife, a pri jeftinijoj čak 78%.
(zare, 05. decembar 2023 12:43)


Jeftinija tarifa je 4 puta jeftinija od skuplje.

zainteresovani posmatrač

pre 10 meseci

Nisam iz elektro struke, ali sećam se iz školovanja da je inverter uređaj za pretvaranje jednosmerne u naizmeničnu struju (električnu energiju) kao što je već navedeno u komentarima.
Inverter klime, veš mašine, i sl., koliko sam shvatio imaju finu kontrolu rada motora, (kako je već neko napisao u komentarima). Ako sam dobro (laički) razumeo, najčešće su to AC motori, a za kontrolu njihovog rada se koristi, između ostalog, inverter...

Voleo bih da neko pojasni otkuda rasprostranjen naziv "inverter" kao sistem kontrole rada. Hvala

YPT

pre 10 meseci

Inverter je uredjaj koji pretvara jednosmernu u naizmenicnu struju, pa mi nije jasno je l' se grijete preko gubitaka u njemu zbog nesavrsenosti konverzije elektricne energije?
(Bosnjak_Sandzaklija_Elektroinzenjer, 5. decembar 2023 13:12)

Grejanje na klime (inverter ili ne) je zasnovano na termodinamici, a ne na gubicima usled konverzije naizmenične u jednosmernu struju. Inverter je tu samo da omogući fini rad kompresora, tako da uređaj može da radi sa npr. 20, 30, 50... % snage. Kod neinverter klimkompresor radi ili sa 100 % kapaciteta ili ne radi uopšte. Zbog toga neinverter klime imaju veće fluktuacije pri održavanju temperature u odnosu na inverter koji to znatno bolje radi. Time se takođe smanjuje i habanje kompresora zbog manjeg broja start/stop ciklusa pri niskim temperaturama.
Inverter je prisutan u brojnim kućnim uređajima (sudo mašine, veš mašine, mašine za sušenje veša...) i nije vezan samo za klima uređaje.

Sasa

pre 10 meseci

Inverter klima. Posto zivim u 60m2, kupio sam inverter 18000BTU. Mogao je i neki kvalitetniji od 12. Uzeo sam vrhunski uredjaj i ne zalim. Visok stepen energetske efikasnosti, temperature, u zavisnosti od prostorije, imaju razliku od 3-4 stepena, sto je minorno. Nema vise lozenja, ciscenja, mucenja sa drvima i ugljem. Neko je spomejuo kaljevi pec, odlicna je ali i zahtevna.

Pera kojot

pre 10 meseci

@ja pa ja
Inverter samo do 40m2? Jednostavno stavis po jedan u svaku sobu i nema problema.Ja grejem 75m2 i ista potrosnja sa jednim i sa tri invertera.Sa tri komada ravnomerno grejanje i ista temperatura svuda.Ne moze sa jednim pa makar bio i 18-ica,imali bi orkan u toj sobi da dobacite svuda.

milan

pre 10 meseci

Koristim TA peč već 40 godina i nemam nameru da menjam. Ubedljivo najbolja stvar osim naravno centralnog grejanja. Takođe najbolja stvar za sušenje veša.

zen

pre 10 meseci

Pre 10 dana sam pustio u rad toplotnu pumpu voda voda sa fan coil radijatorima...grejem 110 kvadrata 24h...preko dana drzim 24 stepena, nocu spustim na 22...kostalo me je sve 7000 evra...sada trosi 20kw za 24 sata...razmisljao sam i o peletu koji bi me kostao duplo manje za ugradnju ali bi me kostao po sezoni 4 puta skuplje...trebace sigurno 5-6 godina da se odplati ali sam nakon toga na konju...msm struja ce za tih 5 godina poskupeti ko zna koliko ali ko zna sta ce biti sa peletom i ostalim energentima

Bosnjak_Sandzaklija_Elektroinzenjer

pre 10 meseci

Inverter je uredjaj koji pretvara jednosmernu u naizmenicnu struju, pa mi nije jasno je l' se grijete preko gubitaka u njemu zbog nesavrsenosti konverzije elektricne energije?

zare

pre 10 meseci

Inverter je uredjaj koji pretvara jednosmernu u naizmenicnu struju, pa mi nije jasno je l' se grijete preko gubitaka u njemu zbog nesavrsenosti konverzije elektricne energije?
(Bosnjak_Sandzaklija_Elektroinzenjer, 5. decembar 2023 13:12)

Nema pretvaranje jednosmere u naizmenično, ili obrnuto. Inverter se odnosi na proces dobijanja toplote, ne na konverziju struje.

pršutica mala

pre 10 meseci

Bez sistema sa grejnim telom u svakoj prostoriji nema grejanja. To da se greju 2 prostorije a u 3, 4 da se širi toplota, od tog posla nema ništa. TA peć je slična kao šporet, u krugu od 2 metra ne možeš da sediš a u ćošku susedne sobe ledara i hladni zidovi. Što se tiče isplativosti, dugoročno, toplotna pumpa ko ima novca za inicijalno ulaganje, ko nema, pelet i gas su dobre opcije s tim što je gas dosta čistiji u smislu da nema čišćenja kotla, prašine…itd ali opet inicijalno veća investicija s tim što u oba slučaja zavisite od cene jednog i drugog inputa :)

neko

pre 10 meseci

Ja moju spavacu sobu grejem na ta pec. Nemam grejanje u dnevnom boravku sporet. Ra pec nabuba racun do 8000 din a greje odlicno jer imam i fasadu i novu pvc stolariju. 3 meseca dodje oko 24000 din racuna mislim za sva 3 meseca. Jeftinije i od peleta i drva bar za sada

Peki

pre 10 meseci

Inverteri su bili ok donedavno, ali od ove godine monteri (namerno neću napisati majstori), naplaćuju kao da su iz NASA-e. Još malo pa skuplja montaža nego klima, za max dva sata posla. I ne, nije do bakarnih cevi pošto su one pojeftinile u proteklih 6 meseci ;)
Za hlađenje se mnogo više isplati kupiti pingvin klimu. Nažalost ti modeli nisu baš za grejnje.

Sitna Slova

pre 10 meseci

Letnja struja u proseku placam 2500 dinara kada se ne koristi klima. Zimska struja prosecno 7000 dinara. Lako je izracunati da grejanje kosta 4500 dinara mesecno. Od grejanja koristim 2 ta peci. Jedna 3.5KW, a druga 2KW, koje se pale putem tajmera iskljucivo po nocnoj tarifi. Grejem dvosoban stan od 50 kvadrara. Za mnoge je ovo prevazidjen nacin grejanja, a za mene najbolji. Pritisnem dugme i toplo u kuci. Odrzavanje skoro da i ne postoji. Kada crkne grejac sam za zamenim i to kosta 650 dinara. Dokle god postoji jeftina struja, TA peci ce biti najjeftiniji izvor grejanja kada su u pitanju garsonjere, jednosobni, dvosobni i trosobni stanovi.

Gladni

pre 10 meseci

Vi merite koliko je topla soba i koliko stepeni ima, stan, kuca sa TA peci, karoliferom, peci na drva, ugalj..... zato vi lepo otidjite u cosak/ugao sobe tamo vam je 90 stepeni !

penzos

pre 10 meseci

ja ubacio klimu inverter devetku prošle zime, stavio na tavan mineralnu vunu za izolaciju, nisam izašao iz zelene tarife, a radi 24h dnevno za jednu sobu tj uvek greje i toplo, ko se greje na struju i grejalice otplati se za jednu sezonu

ime

pre 10 meseci

Zavisi gde ko zivi. Nkome u brvnari na Goliji odgovara jedno, meni u stanu, na 500m od toplane odgovara centralno grejanje. Par hiljada gore-dole, al ne mislim o servisima, peletima, brojilima, strujama... topao dom, mirna glava.

zare

pre 10 meseci

Neka TA peć akumilira kada je jefitnija struja, to je ušteda 50% pod uslovom da se ne dogreva kada je skupa struja. Neka imamo inverter klimu, ušteda 66% i to pri korićenju skuplje tarife, a pri jeftinijoj čak 78%.

Milica

pre 10 meseci

Ja imam tri TA peći, u razičitim delovima kuće. Svaka je koštala oko 100€ - 150 € kod preprodavaca, reparirana.
Zagreva se ISKLJUČIVO noću, kad je struja 4x jeftinija. Ne uključujem "duvanje", nema potrebe.
Šta da vam kažem, za 100 m2 stambenog prostora, grejanje me izađe oko 250 € - 300€ po sezoni.

ja pa ja

pre 10 meseci

Inverter i tačka. Najbolji odnos uloženog i vraćenog. Uz izolaciju koja je bar ok.
(eto, 05. decembar 2023 11:25)

Da, za stan od 40 m2.
Za iole ozbiljnije površine potrebno je ili podno grejanje,ili plafonski razvod, sto u 99% stanova nemamo.

Indjija

pre 10 meseci

Grejem se na gas i centralno grejanje. Ekstra sam zadovoljan i ne dotiče me tekst, ali moram reci da ovo nije ni blizu istina. Cak sta vise, TA pec je ogroman potrosac. Ako neko vec nema gas i hoce na struju, zasto bi uopste koristio TA pec, pored danasnjih inverter klima uredjaja koji trose tri puta manje struje od TA?

Perica

pre 10 meseci

Realno, uz ovakav tip grejanje KONFOR ne postoji! Takođe ni uz pominjane inverter klime. Da bi konfor postojao mora postojati grejno telo u SVAKOJ prostoriji i izjednačena temperatura koja se dobija ZRAČENJEM a ne duvanjem! Znači jedino centralno grejanje sa radijatorima ili podno grejanje. E sad, da li će to biti gradsko, na gas, struju, toplotne pumpe, pelet...svejedno. Nijedno nije jeftino.

Vladimir

pre 10 meseci

Slažem se sa većinom komentatora da je TA peć prevaziđena. Inverter klime su prava stvar što se tiče potrošnje ali, kakvo god da je grejanje, izolacija mora biti savršena. Ako nije tako sve drugo je manje bitno.

BobbPenn

pre 10 meseci

Stručnjak se zaglavio u 20. veku. kakva bre TA peć jeste li vi ozbiljni?
Kad smo pre 20 godina prešli sa TA na etažno, u mom slučaju gas ali termo pumpe su isto odlična opcija, razlika je NEOPISIVA, pa nek je i račun malo veći, prosto je neuporedivo.
Sličan bi savet bio: isključite grejanje i lezite pod jorgan, uštedećete 100%

Dejan

pre 10 meseci

Ne mogu da verujem da ovo čitan u 21 veku.Pored svih naprednih tehnologija ta peć treba da bude štediša.Nije lako ući u investiciju tipa toplotne pumpe аli ima i jeftinijih varijanti.Prošle godine sam kupio klimu renomiranog proizvođača koja je petostepena i košta oko 1800 eura sa ugradnjom.Uzeo sam je kao neko prelazno rešenje a ispostavilo se da mi greje 88 kvadrata cele zime na 23 stepena i pri tome potroši manje od 2000 kw za celu zimu.Na 800w daje 6 kw grejanja.

Mare

pre 10 meseci

Stan od 56 kvadrata zagrevam sa jednom TA-a peći koja stoji u hodniku, jer se iz hodnika ulazi posebno u svaku prostoriju - dnevnu, spavaću, kuhinju i kupatilo. Nikad, za 20 godina koliko se grejem tako, nisam imao potreba da dogrevam klimom, čak ni kad je najdeblji minus.

Acko1213

pre 10 meseci

Najpouzdaniji kad treba grejati jednu sobu a ne celu kuću. Godinama smo se grejali na TA peć, i to samo dnevni boravak.. U spavaćim sobama zimi hladnije nego na glečerima.

Kiza

pre 10 meseci

TA peć je dobar izbor za penzionere, koji su kod kuće tokom celog dana. Za one koji su na poslu prepodne je totalni promašaj pošto do 17h ona oda najveći deo toplote, a več predveče kada dođete kući je mlaka, što znači da opet treba da dogrevate u skupoj tarifi.

Acko1213

pre 10 meseci

Najpouzdaniji kad treba grejati jednu sobu a ne celu kuću. Godinama smo se grejali na TA peć, i to samo dnevni boravak.. U spavaćim sobama zimi hladnije nego na glečerima.

BobbPenn

pre 10 meseci

Stručnjak se zaglavio u 20. veku. kakva bre TA peć jeste li vi ozbiljni?
Kad smo pre 20 godina prešli sa TA na etažno, u mom slučaju gas ali termo pumpe su isto odlična opcija, razlika je NEOPISIVA, pa nek je i račun malo veći, prosto je neuporedivo.
Sličan bi savet bio: isključite grejanje i lezite pod jorgan, uštedećete 100%

Perica

pre 10 meseci

Realno, uz ovakav tip grejanje KONFOR ne postoji! Takođe ni uz pominjane inverter klime. Da bi konfor postojao mora postojati grejno telo u SVAKOJ prostoriji i izjednačena temperatura koja se dobija ZRAČENJEM a ne duvanjem! Znači jedino centralno grejanje sa radijatorima ili podno grejanje. E sad, da li će to biti gradsko, na gas, struju, toplotne pumpe, pelet...svejedno. Nijedno nije jeftino.

Indjija

pre 10 meseci

Grejem se na gas i centralno grejanje. Ekstra sam zadovoljan i ne dotiče me tekst, ali moram reci da ovo nije ni blizu istina. Cak sta vise, TA pec je ogroman potrosac. Ako neko vec nema gas i hoce na struju, zasto bi uopste koristio TA pec, pored danasnjih inverter klima uredjaja koji trose tri puta manje struje od TA?

ime

pre 10 meseci

Zavisi gde ko zivi. Nkome u brvnari na Goliji odgovara jedno, meni u stanu, na 500m od toplane odgovara centralno grejanje. Par hiljada gore-dole, al ne mislim o servisima, peletima, brojilima, strujama... topao dom, mirna glava.

Dejan

pre 10 meseci

Ne mogu da verujem da ovo čitan u 21 veku.Pored svih naprednih tehnologija ta peć treba da bude štediša.Nije lako ući u investiciju tipa toplotne pumpe аli ima i jeftinijih varijanti.Prošle godine sam kupio klimu renomiranog proizvođača koja je petostepena i košta oko 1800 eura sa ugradnjom.Uzeo sam je kao neko prelazno rešenje a ispostavilo se da mi greje 88 kvadrata cele zime na 23 stepena i pri tome potroši manje od 2000 kw za celu zimu.Na 800w daje 6 kw grejanja.

Kiza

pre 10 meseci

TA peć je dobar izbor za penzionere, koji su kod kuće tokom celog dana. Za one koji su na poslu prepodne je totalni promašaj pošto do 17h ona oda najveći deo toplote, a več predveče kada dođete kući je mlaka, što znači da opet treba da dogrevate u skupoj tarifi.

Vladimir

pre 10 meseci

Slažem se sa većinom komentatora da je TA peć prevaziđena. Inverter klime su prava stvar što se tiče potrošnje ali, kakvo god da je grejanje, izolacija mora biti savršena. Ako nije tako sve drugo je manje bitno.

zare

pre 10 meseci

Inverter je uredjaj koji pretvara jednosmernu u naizmenicnu struju, pa mi nije jasno je l' se grijete preko gubitaka u njemu zbog nesavrsenosti konverzije elektricne energije?
(Bosnjak_Sandzaklija_Elektroinzenjer, 5. decembar 2023 13:12)

Nema pretvaranje jednosmere u naizmenično, ili obrnuto. Inverter se odnosi na proces dobijanja toplote, ne na konverziju struje.

Peki

pre 10 meseci

Inverteri su bili ok donedavno, ali od ove godine monteri (namerno neću napisati majstori), naplaćuju kao da su iz NASA-e. Još malo pa skuplja montaža nego klima, za max dva sata posla. I ne, nije do bakarnih cevi pošto su one pojeftinile u proteklih 6 meseci ;)
Za hlađenje se mnogo više isplati kupiti pingvin klimu. Nažalost ti modeli nisu baš za grejnje.

ja pa ja

pre 10 meseci

Inverter i tačka. Najbolji odnos uloženog i vraćenog. Uz izolaciju koja je bar ok.
(eto, 05. decembar 2023 11:25)

Da, za stan od 40 m2.
Za iole ozbiljnije površine potrebno je ili podno grejanje,ili plafonski razvod, sto u 99% stanova nemamo.

Mare

pre 10 meseci

Stan od 56 kvadrata zagrevam sa jednom TA-a peći koja stoji u hodniku, jer se iz hodnika ulazi posebno u svaku prostoriju - dnevnu, spavaću, kuhinju i kupatilo. Nikad, za 20 godina koliko se grejem tako, nisam imao potreba da dogrevam klimom, čak ni kad je najdeblji minus.

pršutica mala

pre 10 meseci

Bez sistema sa grejnim telom u svakoj prostoriji nema grejanja. To da se greju 2 prostorije a u 3, 4 da se širi toplota, od tog posla nema ništa. TA peć je slična kao šporet, u krugu od 2 metra ne možeš da sediš a u ćošku susedne sobe ledara i hladni zidovi. Što se tiče isplativosti, dugoročno, toplotna pumpa ko ima novca za inicijalno ulaganje, ko nema, pelet i gas su dobre opcije s tim što je gas dosta čistiji u smislu da nema čišćenja kotla, prašine…itd ali opet inicijalno veća investicija s tim što u oba slučaja zavisite od cene jednog i drugog inputa :)

neko

pre 10 meseci

Ja moju spavacu sobu grejem na ta pec. Nemam grejanje u dnevnom boravku sporet. Ra pec nabuba racun do 8000 din a greje odlicno jer imam i fasadu i novu pvc stolariju. 3 meseca dodje oko 24000 din racuna mislim za sva 3 meseca. Jeftinije i od peleta i drva bar za sada

Sitna Slova

pre 10 meseci

Letnja struja u proseku placam 2500 dinara kada se ne koristi klima. Zimska struja prosecno 7000 dinara. Lako je izracunati da grejanje kosta 4500 dinara mesecno. Od grejanja koristim 2 ta peci. Jedna 3.5KW, a druga 2KW, koje se pale putem tajmera iskljucivo po nocnoj tarifi. Grejem dvosoban stan od 50 kvadrara. Za mnoge je ovo prevazidjen nacin grejanja, a za mene najbolji. Pritisnem dugme i toplo u kuci. Odrzavanje skoro da i ne postoji. Kada crkne grejac sam za zamenim i to kosta 650 dinara. Dokle god postoji jeftina struja, TA peci ce biti najjeftiniji izvor grejanja kada su u pitanju garsonjere, jednosobni, dvosobni i trosobni stanovi.

Pera kojot

pre 10 meseci

@ja pa ja
Inverter samo do 40m2? Jednostavno stavis po jedan u svaku sobu i nema problema.Ja grejem 75m2 i ista potrosnja sa jednim i sa tri invertera.Sa tri komada ravnomerno grejanje i ista temperatura svuda.Ne moze sa jednim pa makar bio i 18-ica,imali bi orkan u toj sobi da dobacite svuda.

zen

pre 10 meseci

Pre 10 dana sam pustio u rad toplotnu pumpu voda voda sa fan coil radijatorima...grejem 110 kvadrata 24h...preko dana drzim 24 stepena, nocu spustim na 22...kostalo me je sve 7000 evra...sada trosi 20kw za 24 sata...razmisljao sam i o peletu koji bi me kostao duplo manje za ugradnju ali bi me kostao po sezoni 4 puta skuplje...trebace sigurno 5-6 godina da se odplati ali sam nakon toga na konju...msm struja ce za tih 5 godina poskupeti ko zna koliko ali ko zna sta ce biti sa peletom i ostalim energentima

YPT

pre 10 meseci

Inverter je uredjaj koji pretvara jednosmernu u naizmenicnu struju, pa mi nije jasno je l' se grijete preko gubitaka u njemu zbog nesavrsenosti konverzije elektricne energije?
(Bosnjak_Sandzaklija_Elektroinzenjer, 5. decembar 2023 13:12)

Grejanje na klime (inverter ili ne) je zasnovano na termodinamici, a ne na gubicima usled konverzije naizmenične u jednosmernu struju. Inverter je tu samo da omogući fini rad kompresora, tako da uređaj može da radi sa npr. 20, 30, 50... % snage. Kod neinverter klimkompresor radi ili sa 100 % kapaciteta ili ne radi uopšte. Zbog toga neinverter klime imaju veće fluktuacije pri održavanju temperature u odnosu na inverter koji to znatno bolje radi. Time se takođe smanjuje i habanje kompresora zbog manjeg broja start/stop ciklusa pri niskim temperaturama.
Inverter je prisutan u brojnim kućnim uređajima (sudo mašine, veš mašine, mašine za sušenje veša...) i nije vezan samo za klima uređaje.

penzos

pre 10 meseci

ja ubacio klimu inverter devetku prošle zime, stavio na tavan mineralnu vunu za izolaciju, nisam izašao iz zelene tarife, a radi 24h dnevno za jednu sobu tj uvek greje i toplo, ko se greje na struju i grejalice otplati se za jednu sezonu

Gladni

pre 10 meseci

Vi merite koliko je topla soba i koliko stepeni ima, stan, kuca sa TA peci, karoliferom, peci na drva, ugalj..... zato vi lepo otidjite u cosak/ugao sobe tamo vam je 90 stepeni !

Tihomir

pre 10 meseci

Nekada daaavno, "Bilo je to u jednoj zemlji seljaka na brdovitom Balkanu", snimljena je, 1971. godine, u produkciji TV Beograd, serija za decu "Na slovo, na slovo". Danas bi, nakon više od 52 godine, svi današnji "novinari" na spomen slova "T" počeli da verglaju o Tesli, iako niko od njih (i mnogih drugih) pojma nema šta je transformator (genijalni Teslin pronalazak) koji je omogućio prenos električne energije naizmenične struje na daljinu uz smanjenje gubitaka električne energije u prenosu od izvora do mesta potrošnje.

Kako se u tekstu (i videu) TVP govori o električnom grejanju, zadržaću se samo na onome što se uči u osnovnoj školi, a što retardirani "novinari" TVP, B92 (i mnogi drugi) nisu naučili. Ono, nisu ni mogli da nauče, upravo zato što su retardirani! A, zbog toga što su retardirani, oni i ne plaćaju račune EPS-u, (nego to umesto njih radi neko drugi: banka, roditelji itd) pa i ne znaju šta piše na računu, odnosno retardi pojma nemaju šta plaćaju! A misle (čuj mene: retardi misle!) da plaćaju STRUJU. Retardirani "novinari" sve znaju o Americi, pa sigurno znaju da je u Severnoj Americi standardni napon u monofaznoj instalaciji 110 V.

OK, uzmimo primer monofazne TEA peći snage 2,2 KW:

U Srbiji, pri naponu 220 V, kroz brojilo, osigurač, instalaciju i TEA peć proticaće strija od 10 A, jer je, pri čisto omskom opterećenju (transformacija el. en. u toplotnu energiju) snaga (P) data kao proizvod struje i napona:

P = U×I,
pa je
P = 220×10 =2.200 W,
tj.
P=2,2 KW

Za 1 h rada TEA peć će da potroši 2,2 KWh električne energije.

U Severnoj Americi, pri naponu 110 V, kroz brojilo, osigurač, instalaciju i TEA peć proticaće strija od 20 A, jer je, pri čisto omskom opterećenju (transformacija el. en. u toplotnu energiju) snaga (P) data kao proizvod struje i napona:

P = U×I,
odnosno
P = 110×10 =2.200 W,
tj.
P=2,2 KW

Za 1 h rada TEA peć će da potroši 2,2 KWh električne energije.

Ako bi električno brojilo merilo potrošenu STRUJU, odnosno ako bi EPS ispostavljao račun za "STRUJU", ispalo bi da su Amerikanci, Kanađani i drugi, koji koriste napon kućne instalacije od 110 V, BUDALE, jer bi za 1 h grejanja plaćali DVOSTRUKO više nego u Srbiji, za istu količinu utrošene električne energije (2,2 KWh)! Nije teško zaključiti, sem ukoliko niste retardirani, da brojilo meri utrošenu električnu energiju, a ne STRUJU i da EPS ne ispostavlja račune za utrošenu STRUJU, nego za utrošenu ELEKTRIČNU ENERGIJU, pa se i ne može govoriti o uštedi STRUJE, nego o uštedi ELEKTRIČNE ENERGIJE! Nažalost, navedeno nije jasno ni sadašnjoj, ni prethodnim ministrima i ministarki Energetike (i koječega), jer su svi oni govorili o UŠTEDI STRUJE i svi su govorili o proizvosnji, uvozu i izvozu STRUJE!!!

P. S.
Sve navedeno uči se u osnovnoj školi. Nažalost, izgleda da niko u školi ne uči učenike da koriste MOZAK. Zbog toga i jesu poražavajući rezultati Pisa testova u Srbiji.

P. P. S.
Molim vas da ispravite svakoga ko govori o UŠTEDI STRUJE, proizvodnji, uvozu i izvozu STRUJE pogotovo neznalice koje se bave politikom, da nauče razliku između STRUJE i ENERGIJE.

Takođe, molim vas da ubuduće ne prenosite mišljenja kojekakvih "stručnjaka", elektro-mehaničara, električara, servisera i sličnih, koji pojma nemaju o onome o čemu pričaju. A o tome kako da uštedite na "računu za struju" kod upotrebe bojlera i ostalih električnih uređaja napisali ste ili preneli ove i prethodnih godina gomile glulosti.

Manite se preporuka o štedljivim svetlosnim izvorima za prostore u kojima duže boravite (stambeni objekti, kancelarije itd), sem ukoliko ne želite da doprinesete psihofizičkim problemima korisnika.

Konačno, o svemu navedenom mogli biste da napravite dobar i koristan intervju sa nekim profesorom sa Katedre za električna merenja na Energetskom otseku Elektrotehničkog fakulteta Univerzitete u Beogradu. Verujem da bi oni bili spremni i da vam demonstriraju neke od laboratorijskih vežbi koje bi bile jako korisne i za učenike i za građane, Srbije. Zato, kamere i mikrofone u šake i proslavite i portal B92 i pregaoce u tom poslu. Verujem da će većina pisanih i elektronskih medija preneti takav prilog, ps eto vam i love i slave.

"Volim i ja vas!"

Стојан

pre 10 meseci

Најјефтиније грејање је на Сунце, тако да се са птицама треба селити на југ.

Milica

pre 10 meseci

Ja imam tri TA peći, u razičitim delovima kuće. Svaka je koštala oko 100€ - 150 € kod preprodavaca, reparirana.
Zagreva se ISKLJUČIVO noću, kad je struja 4x jeftinija. Ne uključujem "duvanje", nema potrebe.
Šta da vam kažem, za 100 m2 stambenog prostora, grejanje me izađe oko 250 € - 300€ po sezoni.

milan

pre 10 meseci

Koristim TA peč već 40 godina i nemam nameru da menjam. Ubedljivo najbolja stvar osim naravno centralnog grejanja. Takođe najbolja stvar za sušenje veša.

Sasa

pre 10 meseci

Inverter klima. Posto zivim u 60m2, kupio sam inverter 18000BTU. Mogao je i neki kvalitetniji od 12. Uzeo sam vrhunski uredjaj i ne zalim. Visok stepen energetske efikasnosti, temperature, u zavisnosti od prostorije, imaju razliku od 3-4 stepena, sto je minorno. Nema vise lozenja, ciscenja, mucenja sa drvima i ugljem. Neko je spomejuo kaljevi pec, odlicna je ali i zahtevna.

zare

pre 10 meseci

Neka TA peć akumilira kada je jefitnija struja, to je ušteda 50% pod uslovom da se ne dogreva kada je skupa struja. Neka imamo inverter klimu, ušteda 66% i to pri korićenju skuplje tarife, a pri jeftinijoj čak 78%.

klub

pre 10 meseci

Neka TA peć akumilira kada je jefitnija struja, to je ušteda 50% pod uslovom da se ne dogreva kada je skupa struja. Neka imamo inverter klimu, ušteda 66% i to pri korićenju skuplje tarife, a pri jeftinijoj čak 78%.
(zare, 05. decembar 2023 12:43)


Jeftinija tarifa je 4 puta jeftinija od skuplje.

Bosnjak_Sandzaklija_Elektroinzenjer

pre 10 meseci

Inverter je uredjaj koji pretvara jednosmernu u naizmenicnu struju, pa mi nije jasno je l' se grijete preko gubitaka u njemu zbog nesavrsenosti konverzije elektricne energije?

zainteresovani posmatrač

pre 10 meseci

Nisam iz elektro struke, ali sećam se iz školovanja da je inverter uređaj za pretvaranje jednosmerne u naizmeničnu struju (električnu energiju) kao što je već navedeno u komentarima.
Inverter klime, veš mašine, i sl., koliko sam shvatio imaju finu kontrolu rada motora, (kako je već neko napisao u komentarima). Ako sam dobro (laički) razumeo, najčešće su to AC motori, a za kontrolu njihovog rada se koristi, između ostalog, inverter...

Voleo bih da neko pojasni otkuda rasprostranjen naziv "inverter" kao sistem kontrole rada. Hvala

Mare

pre 10 meseci

Stan od 56 kvadrata zagrevam sa jednom TA-a peći koja stoji u hodniku, jer se iz hodnika ulazi posebno u svaku prostoriju - dnevnu, spavaću, kuhinju i kupatilo. Nikad, za 20 godina koliko se grejem tako, nisam imao potreba da dogrevam klimom, čak ni kad je najdeblji minus.

Bosnjak_Sandzaklija_Elektroinzenjer

pre 10 meseci

Inverter je uredjaj koji pretvara jednosmernu u naizmenicnu struju, pa mi nije jasno je l' se grijete preko gubitaka u njemu zbog nesavrsenosti konverzije elektricne energije?

Kiza

pre 10 meseci

TA peć je dobar izbor za penzionere, koji su kod kuće tokom celog dana. Za one koji su na poslu prepodne je totalni promašaj pošto do 17h ona oda najveći deo toplote, a več predveče kada dođete kući je mlaka, što znači da opet treba da dogrevate u skupoj tarifi.

Dejan

pre 10 meseci

Ne mogu da verujem da ovo čitan u 21 veku.Pored svih naprednih tehnologija ta peć treba da bude štediša.Nije lako ući u investiciju tipa toplotne pumpe аli ima i jeftinijih varijanti.Prošle godine sam kupio klimu renomiranog proizvođača koja je petostepena i košta oko 1800 eura sa ugradnjom.Uzeo sam je kao neko prelazno rešenje a ispostavilo se da mi greje 88 kvadrata cele zime na 23 stepena i pri tome potroši manje od 2000 kw za celu zimu.Na 800w daje 6 kw grejanja.

BobbPenn

pre 10 meseci

Stručnjak se zaglavio u 20. veku. kakva bre TA peć jeste li vi ozbiljni?
Kad smo pre 20 godina prešli sa TA na etažno, u mom slučaju gas ali termo pumpe su isto odlična opcija, razlika je NEOPISIVA, pa nek je i račun malo veći, prosto je neuporedivo.
Sličan bi savet bio: isključite grejanje i lezite pod jorgan, uštedećete 100%

Indjija

pre 10 meseci

Grejem se na gas i centralno grejanje. Ekstra sam zadovoljan i ne dotiče me tekst, ali moram reci da ovo nije ni blizu istina. Cak sta vise, TA pec je ogroman potrosac. Ako neko vec nema gas i hoce na struju, zasto bi uopste koristio TA pec, pored danasnjih inverter klima uredjaja koji trose tri puta manje struje od TA?

Milica

pre 10 meseci

Ja imam tri TA peći, u razičitim delovima kuće. Svaka je koštala oko 100€ - 150 € kod preprodavaca, reparirana.
Zagreva se ISKLJUČIVO noću, kad je struja 4x jeftinija. Ne uključujem "duvanje", nema potrebe.
Šta da vam kažem, za 100 m2 stambenog prostora, grejanje me izađe oko 250 € - 300€ po sezoni.

Acko1213

pre 10 meseci

Najpouzdaniji kad treba grejati jednu sobu a ne celu kuću. Godinama smo se grejali na TA peć, i to samo dnevni boravak.. U spavaćim sobama zimi hladnije nego na glečerima.

ja pa ja

pre 10 meseci

Inverter i tačka. Najbolji odnos uloženog i vraćenog. Uz izolaciju koja je bar ok.
(eto, 05. decembar 2023 11:25)

Da, za stan od 40 m2.
Za iole ozbiljnije površine potrebno je ili podno grejanje,ili plafonski razvod, sto u 99% stanova nemamo.

zare

pre 10 meseci

Neka TA peć akumilira kada je jefitnija struja, to je ušteda 50% pod uslovom da se ne dogreva kada je skupa struja. Neka imamo inverter klimu, ušteda 66% i to pri korićenju skuplje tarife, a pri jeftinijoj čak 78%.

zare

pre 10 meseci

Inverter je uredjaj koji pretvara jednosmernu u naizmenicnu struju, pa mi nije jasno je l' se grijete preko gubitaka u njemu zbog nesavrsenosti konverzije elektricne energije?
(Bosnjak_Sandzaklija_Elektroinzenjer, 5. decembar 2023 13:12)

Nema pretvaranje jednosmere u naizmenično, ili obrnuto. Inverter se odnosi na proces dobijanja toplote, ne na konverziju struje.

Perica

pre 10 meseci

Realno, uz ovakav tip grejanje KONFOR ne postoji! Takođe ni uz pominjane inverter klime. Da bi konfor postojao mora postojati grejno telo u SVAKOJ prostoriji i izjednačena temperatura koja se dobija ZRAČENJEM a ne duvanjem! Znači jedino centralno grejanje sa radijatorima ili podno grejanje. E sad, da li će to biti gradsko, na gas, struju, toplotne pumpe, pelet...svejedno. Nijedno nije jeftino.

Gladni

pre 10 meseci

Vi merite koliko je topla soba i koliko stepeni ima, stan, kuca sa TA peci, karoliferom, peci na drva, ugalj..... zato vi lepo otidjite u cosak/ugao sobe tamo vam je 90 stepeni !

Vladimir

pre 10 meseci

Slažem se sa većinom komentatora da je TA peć prevaziđena. Inverter klime su prava stvar što se tiče potrošnje ali, kakvo god da je grejanje, izolacija mora biti savršena. Ako nije tako sve drugo je manje bitno.

ime

pre 10 meseci

Zavisi gde ko zivi. Nkome u brvnari na Goliji odgovara jedno, meni u stanu, na 500m od toplane odgovara centralno grejanje. Par hiljada gore-dole, al ne mislim o servisima, peletima, brojilima, strujama... topao dom, mirna glava.

Sitna Slova

pre 10 meseci

Letnja struja u proseku placam 2500 dinara kada se ne koristi klima. Zimska struja prosecno 7000 dinara. Lako je izracunati da grejanje kosta 4500 dinara mesecno. Od grejanja koristim 2 ta peci. Jedna 3.5KW, a druga 2KW, koje se pale putem tajmera iskljucivo po nocnoj tarifi. Grejem dvosoban stan od 50 kvadrara. Za mnoge je ovo prevazidjen nacin grejanja, a za mene najbolji. Pritisnem dugme i toplo u kuci. Odrzavanje skoro da i ne postoji. Kada crkne grejac sam za zamenim i to kosta 650 dinara. Dokle god postoji jeftina struja, TA peci ce biti najjeftiniji izvor grejanja kada su u pitanju garsonjere, jednosobni, dvosobni i trosobni stanovi.

penzos

pre 10 meseci

ja ubacio klimu inverter devetku prošle zime, stavio na tavan mineralnu vunu za izolaciju, nisam izašao iz zelene tarife, a radi 24h dnevno za jednu sobu tj uvek greje i toplo, ko se greje na struju i grejalice otplati se za jednu sezonu

pršutica mala

pre 10 meseci

Bez sistema sa grejnim telom u svakoj prostoriji nema grejanja. To da se greju 2 prostorije a u 3, 4 da se širi toplota, od tog posla nema ništa. TA peć je slična kao šporet, u krugu od 2 metra ne možeš da sediš a u ćošku susedne sobe ledara i hladni zidovi. Što se tiče isplativosti, dugoročno, toplotna pumpa ko ima novca za inicijalno ulaganje, ko nema, pelet i gas su dobre opcije s tim što je gas dosta čistiji u smislu da nema čišćenja kotla, prašine…itd ali opet inicijalno veća investicija s tim što u oba slučaja zavisite od cene jednog i drugog inputa :)

Peki

pre 10 meseci

Inverteri su bili ok donedavno, ali od ove godine monteri (namerno neću napisati majstori), naplaćuju kao da su iz NASA-e. Još malo pa skuplja montaža nego klima, za max dva sata posla. I ne, nije do bakarnih cevi pošto su one pojeftinile u proteklih 6 meseci ;)
Za hlađenje se mnogo više isplati kupiti pingvin klimu. Nažalost ti modeli nisu baš za grejnje.

neko

pre 10 meseci

Ja moju spavacu sobu grejem na ta pec. Nemam grejanje u dnevnom boravku sporet. Ra pec nabuba racun do 8000 din a greje odlicno jer imam i fasadu i novu pvc stolariju. 3 meseca dodje oko 24000 din racuna mislim za sva 3 meseca. Jeftinije i od peleta i drva bar za sada

Pera kojot

pre 10 meseci

@ja pa ja
Inverter samo do 40m2? Jednostavno stavis po jedan u svaku sobu i nema problema.Ja grejem 75m2 i ista potrosnja sa jednim i sa tri invertera.Sa tri komada ravnomerno grejanje i ista temperatura svuda.Ne moze sa jednim pa makar bio i 18-ica,imali bi orkan u toj sobi da dobacite svuda.

milan

pre 10 meseci

Koristim TA peč već 40 godina i nemam nameru da menjam. Ubedljivo najbolja stvar osim naravno centralnog grejanja. Takođe najbolja stvar za sušenje veša.

zen

pre 10 meseci

Pre 10 dana sam pustio u rad toplotnu pumpu voda voda sa fan coil radijatorima...grejem 110 kvadrata 24h...preko dana drzim 24 stepena, nocu spustim na 22...kostalo me je sve 7000 evra...sada trosi 20kw za 24 sata...razmisljao sam i o peletu koji bi me kostao duplo manje za ugradnju ali bi me kostao po sezoni 4 puta skuplje...trebace sigurno 5-6 godina da se odplati ali sam nakon toga na konju...msm struja ce za tih 5 godina poskupeti ko zna koliko ali ko zna sta ce biti sa peletom i ostalim energentima

Sasa

pre 10 meseci

Inverter klima. Posto zivim u 60m2, kupio sam inverter 18000BTU. Mogao je i neki kvalitetniji od 12. Uzeo sam vrhunski uredjaj i ne zalim. Visok stepen energetske efikasnosti, temperature, u zavisnosti od prostorije, imaju razliku od 3-4 stepena, sto je minorno. Nema vise lozenja, ciscenja, mucenja sa drvima i ugljem. Neko je spomejuo kaljevi pec, odlicna je ali i zahtevna.

Tihomir

pre 10 meseci

Nekada daaavno, "Bilo je to u jednoj zemlji seljaka na brdovitom Balkanu", snimljena je, 1971. godine, u produkciji TV Beograd, serija za decu "Na slovo, na slovo". Danas bi, nakon više od 52 godine, svi današnji "novinari" na spomen slova "T" počeli da verglaju o Tesli, iako niko od njih (i mnogih drugih) pojma nema šta je transformator (genijalni Teslin pronalazak) koji je omogućio prenos električne energije naizmenične struje na daljinu uz smanjenje gubitaka električne energije u prenosu od izvora do mesta potrošnje.

Kako se u tekstu (i videu) TVP govori o električnom grejanju, zadržaću se samo na onome što se uči u osnovnoj školi, a što retardirani "novinari" TVP, B92 (i mnogi drugi) nisu naučili. Ono, nisu ni mogli da nauče, upravo zato što su retardirani! A, zbog toga što su retardirani, oni i ne plaćaju račune EPS-u, (nego to umesto njih radi neko drugi: banka, roditelji itd) pa i ne znaju šta piše na računu, odnosno retardi pojma nemaju šta plaćaju! A misle (čuj mene: retardi misle!) da plaćaju STRUJU. Retardirani "novinari" sve znaju o Americi, pa sigurno znaju da je u Severnoj Americi standardni napon u monofaznoj instalaciji 110 V.

OK, uzmimo primer monofazne TEA peći snage 2,2 KW:

U Srbiji, pri naponu 220 V, kroz brojilo, osigurač, instalaciju i TEA peć proticaće strija od 10 A, jer je, pri čisto omskom opterećenju (transformacija el. en. u toplotnu energiju) snaga (P) data kao proizvod struje i napona:

P = U×I,
pa je
P = 220×10 =2.200 W,
tj.
P=2,2 KW

Za 1 h rada TEA peć će da potroši 2,2 KWh električne energije.

U Severnoj Americi, pri naponu 110 V, kroz brojilo, osigurač, instalaciju i TEA peć proticaće strija od 20 A, jer je, pri čisto omskom opterećenju (transformacija el. en. u toplotnu energiju) snaga (P) data kao proizvod struje i napona:

P = U×I,
odnosno
P = 110×10 =2.200 W,
tj.
P=2,2 KW

Za 1 h rada TEA peć će da potroši 2,2 KWh električne energije.

Ako bi električno brojilo merilo potrošenu STRUJU, odnosno ako bi EPS ispostavljao račun za "STRUJU", ispalo bi da su Amerikanci, Kanađani i drugi, koji koriste napon kućne instalacije od 110 V, BUDALE, jer bi za 1 h grejanja plaćali DVOSTRUKO više nego u Srbiji, za istu količinu utrošene električne energije (2,2 KWh)! Nije teško zaključiti, sem ukoliko niste retardirani, da brojilo meri utrošenu električnu energiju, a ne STRUJU i da EPS ne ispostavlja račune za utrošenu STRUJU, nego za utrošenu ELEKTRIČNU ENERGIJU, pa se i ne može govoriti o uštedi STRUJE, nego o uštedi ELEKTRIČNE ENERGIJE! Nažalost, navedeno nije jasno ni sadašnjoj, ni prethodnim ministrima i ministarki Energetike (i koječega), jer su svi oni govorili o UŠTEDI STRUJE i svi su govorili o proizvosnji, uvozu i izvozu STRUJE!!!

P. S.
Sve navedeno uči se u osnovnoj školi. Nažalost, izgleda da niko u školi ne uči učenike da koriste MOZAK. Zbog toga i jesu poražavajući rezultati Pisa testova u Srbiji.

P. P. S.
Molim vas da ispravite svakoga ko govori o UŠTEDI STRUJE, proizvodnji, uvozu i izvozu STRUJE pogotovo neznalice koje se bave politikom, da nauče razliku između STRUJE i ENERGIJE.

Takođe, molim vas da ubuduće ne prenosite mišljenja kojekakvih "stručnjaka", elektro-mehaničara, električara, servisera i sličnih, koji pojma nemaju o onome o čemu pričaju. A o tome kako da uštedite na "računu za struju" kod upotrebe bojlera i ostalih električnih uređaja napisali ste ili preneli ove i prethodnih godina gomile glulosti.

Manite se preporuka o štedljivim svetlosnim izvorima za prostore u kojima duže boravite (stambeni objekti, kancelarije itd), sem ukoliko ne želite da doprinesete psihofizičkim problemima korisnika.

Konačno, o svemu navedenom mogli biste da napravite dobar i koristan intervju sa nekim profesorom sa Katedre za električna merenja na Energetskom otseku Elektrotehničkog fakulteta Univerzitete u Beogradu. Verujem da bi oni bili spremni i da vam demonstriraju neke od laboratorijskih vežbi koje bi bile jako korisne i za učenike i za građane, Srbije. Zato, kamere i mikrofone u šake i proslavite i portal B92 i pregaoce u tom poslu. Verujem da će većina pisanih i elektronskih medija preneti takav prilog, ps eto vam i love i slave.

"Volim i ja vas!"

zainteresovani posmatrač

pre 10 meseci

Nisam iz elektro struke, ali sećam se iz školovanja da je inverter uređaj za pretvaranje jednosmerne u naizmeničnu struju (električnu energiju) kao što je već navedeno u komentarima.
Inverter klime, veš mašine, i sl., koliko sam shvatio imaju finu kontrolu rada motora, (kako je već neko napisao u komentarima). Ako sam dobro (laički) razumeo, najčešće su to AC motori, a za kontrolu njihovog rada se koristi, između ostalog, inverter...

Voleo bih da neko pojasni otkuda rasprostranjen naziv "inverter" kao sistem kontrole rada. Hvala

YPT

pre 10 meseci

Inverter je uredjaj koji pretvara jednosmernu u naizmenicnu struju, pa mi nije jasno je l' se grijete preko gubitaka u njemu zbog nesavrsenosti konverzije elektricne energije?
(Bosnjak_Sandzaklija_Elektroinzenjer, 5. decembar 2023 13:12)

Grejanje na klime (inverter ili ne) je zasnovano na termodinamici, a ne na gubicima usled konverzije naizmenične u jednosmernu struju. Inverter je tu samo da omogući fini rad kompresora, tako da uređaj može da radi sa npr. 20, 30, 50... % snage. Kod neinverter klimkompresor radi ili sa 100 % kapaciteta ili ne radi uopšte. Zbog toga neinverter klime imaju veće fluktuacije pri održavanju temperature u odnosu na inverter koji to znatno bolje radi. Time se takođe smanjuje i habanje kompresora zbog manjeg broja start/stop ciklusa pri niskim temperaturama.
Inverter je prisutan u brojnim kućnim uređajima (sudo mašine, veš mašine, mašine za sušenje veša...) i nije vezan samo za klima uređaje.

klub

pre 10 meseci

Neka TA peć akumilira kada je jefitnija struja, to je ušteda 50% pod uslovom da se ne dogreva kada je skupa struja. Neka imamo inverter klimu, ušteda 66% i to pri korićenju skuplje tarife, a pri jeftinijoj čak 78%.
(zare, 05. decembar 2023 12:43)


Jeftinija tarifa je 4 puta jeftinija od skuplje.

Стојан

pre 10 meseci

Најјефтиније грејање је на Сунце, тако да се са птицама треба селити на југ.