Četvrtak, 30.11.2023.

14:48

Nova Dacia Duster iz svih uglova FOTO

Izvor:

Nova Dacia Duster iz svih uglova FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

Jovan

pre 11 meseci

@(Radašin, 1. decembar 2023 08:08)
Eh, mnogi nisu razumeli koliko je dobar tvoj komentar.
Bravo majstore, slatko si me nasmejao. :)

Radovan

pre 11 meseci

Poz iz Tamnog
(cosmo, 1. decembar 2023 09:47)

Pozdrav iz Sunca obasjane doline.

Ja sam vrlo tačno mislio ono što sam napisao na osnovu činjenica iz razgovora sa ljudima i moje prakse.
Proizvodna cena Golfa 7 je oko 3500 €. FIAT je imao trošak ispod 3000€. Ja sam inženjer, a ne filozof kao ti.
Proizvodna cena je trošak fabrike za: rude,sirovine,željezare unutar fabrike,poluproizvode,delove,komponente,plate zaposlenima, energije i sve ostalo što je potrebno za rad fabričkog postrojenja, da bi se napravio auto. Fabrikanta ne interesuje R&D (prilagođavanje ugradnje već postojećih izmišljenih sistema) već koliki će imati trošak u proizvodnji.
Ostalih "5 šestina" prodajne cene čine:
-amortizacija postrojenja, mašina i alata
-zarada deoničara(vlasnika)
-režijski troškovi (nadgradnja, prodajna mreža,servisna mreža,reciklaža,itd)
-državni nameti
-naučno-istraživački rad (pronalaženje novog), razvoj(ugrađivanje postojećeg i već izmišljenog u auto),ispitivanje.

Manje više, svi su dobili dokumentaciju od nekoga za proizvodnju motora.
DETROIT DIESEL=MERCEDES
FORD=VW
GM=OPEL
Tehnologija je nauka o postupcima izrade (mašinska-struganje-sečenje-presovanje, hemijska, elektrohemijska-iznošenje elektrona iz metala, studije rada,ekonomika rada), a pravilno je reći tehnička rešenja, konstrukciona rešenja,konstrukcija za sredstva koja koristimo, a ne tehnologija.

Avaya

pre 11 meseci

Imao sam do skora Logan MCV, proizvodnja maj 2016, benzin, 1.2, 54kw, platio tada oko 9600 €, prodao u februaru ove za skoro 6000€ sa pređenih 107 500 km - auto bez i jednog kvara, sve mu radi (i klima), ništa se ime polomilo ili odvalilo, čak ni jednu sijalicu nisam zamenio. Slažem se, auto nije ništa bio specijalno, ali za te pare... Nikoga nije zanimao, ni lopove, ni policiju, ni carinu, sipaj i vozi.

Rade M.

pre 11 meseci

Geometar sam i treba mi terensko vozilo. Otvaranje firme se poklopilo sa izlaskom novog Dustera. Odustanem od kupovine i uzmem polovnu Toyotu RAV4, 2004.godiste. Napravim puno km s njom, vreme za zamenu, odem opet da uzmem Duster, opet odustanem, uzmem Micubisija Outlandera 2009. S obzirom da radim po AP Vojvodini ne treba mi teski offrouder tako da sam Outlandera zamenio sa VW Caddyem, alltrack, 4motion i on mi extra radi posao. 90% dana sa na asfaltu, samo 10% u blatu. S tim u vezi sam odustao od Dustera, jer su neudobni i sa losom zvucnom izolacijom. Ovaj novi mi se vizuelno svidja, vreme ce pokazati kakav je taj motor, ali gde bez dizela u offroad auto....

cosmo

pre 11 meseci

@Radovan

Veću glupost nisam pročitao. Marža proizvođača se kreće od 5% (jeftini brendovi) do oko 15-20% na premium brendovima - mislim da Porsche drži vrh. Preko toga su niskoserijski proizvođači, koji nisu tematika.

Lako utvrdivo uvidom u finansijske izvještaje. Ne čini samo materijal i ruke cijenu vozila, već i razvoj, ulaganje u kurentan know-how, istraživanje tržišta, finansijski rashodi, fiksni rashodi fabrika i slično - osnove ekonomije.

Recimo, jedan od razloga zašto Dacia ima nešto nižu cijenu je što ne ulaže u R&D (research & development), već koristi tehnologiju starijih platformi Renaulta. Takođe, fabrika u Maroku nije zato što Rumuni vole Marokance.

Nakon toga, dolazi marža zastupnika, koja se , u cjenovnom rangu do 30-40 hiljada EUR-a kreće oko 1%, odnosno to je manevarski prostor za popuste, opet uslovljeno politikom matične firme, koja definiše uslove poslovanja zastupnika.

Zastupnici žive od postprodaje, ne od prodaje novih - na primjeru klijenta znam da od nekih 100k EUR-a dobiti na kraju godine, prije poreza - oko 20% je čista marža, a oko 80% je zarada od redovnih i vanrednih (lakirnica, kvarovi van garancije) servisa. U portfelju ima oko 10 firmi, koje održavaju kod njega vozni park tog brenda od oko 400 vozila.

Poz iz Tamnog

Radašin

pre 11 meseci

Sve preko 8000 za novi Dunster je ludilo mozga!

Lično sam pre 2 godine kupijo novi Dunster iz salona, bukvalno se raspao posle 10000 kilometara!

Prodao sam ga i kupijo drugi novi iz salona kome je motor za kosilucu eksplodirajo posle 7300 kilometara!

Treći novi sam kupijo iz salona i plastika se zapalila a vrata poispadala posle 12000 kilometara!

Posle kupijo premijum iz salona Audi A4 nov 20 godina i vozim ga i dan danas već 3 godina, nikakva zamerka, ni ulje nije tražio ni gume, samo sipam i vozim!

Radovan

pre 11 meseci

@ al če da zarade na tom "jeftinom" autom :)
baš me zanima trošak proizvodnje i koliko je zarada... iphone trošak 250$ a.prodaje se preko milke , samo jaako :)
(zex, 30. novembar 2023 16:50)

Nabavi delove i napravi sam. Nek deru ovce, tabe ne mogu
(Budo, 30. novembar 2023 18:05)


Kod auta iz normalne cenovne klase, prodajna cena se dobija množenjem proizvodne cene sa koeficijentom 6. Kod auta veće cenovne klase (novo izmišljena kategorija zvana "premium") taj koeficijent bude veći.

Prodajna cena rezervnih delova dobija se kada se proizvodna cena pomnoži sa koeficijentom 20÷25.

Obrni okreni, deru nas jer smo mi kupci budale, zato što kupujemo aute zbog komšiluka, a ne zbog naših potreba (karavan, benzin+TNG, normalne dužine i visine, a ne grdosije, nepotrebne plastike, itd).
Fabrike odavno koriste psihologe da nam oblikuju potrošački mentalitet.

Ime

pre 11 meseci

Posle one tzv revolucije kad ste najurili poštene rodoljube i prodali se Evropi
(Dajte da potpišem nema veze šta, 30. novembar 2023 15:49)

"Posteni rodoljubi" koji su drzali zemlju u strahu i siromastvu, beznadju i ponizenju?

nvns

pre 11 meseci

Imao sam jednu kupljenu novu 2016.god. koju sam koristio povremeno po terenu, ne baš zahtevnom, ali je po potrebi išla po planinama i selima zapadne Srbije. 1.5dci 4x4. Ukratko, nit je lepa, nit udobna, nit izolovana, nit prijatna, nit skupa za održavanje, nit veliki potrošač, nit je skupa u nabavci. Koliko para, toliko muzike. Za namenu zbog koje mi je trebala je bila odlična i opet bih je uzeo. Ali kao svakodnevni automobil, hm. Verovatno će slična priča je i sa ovom novom. Ne treba očekivati previše, ali je ipak najbolja kupovina u toj klasi. Ne znam kako će se ponašati na terenu, prethodni model je lepo prolazio blatnjave puteve (ništa ekstremno) ako to bude na istom ili boljem nivou, onda je uspeh zagarantovan.

Mandarina

pre 11 meseci

Ono kad kantu nasminkaju pa dignu cenu zbog sminke. Onda kazu, to nije luksuzno vozilo. Realno ovo nije nista. Malo jeftine sminke i plastike za prost svet da mogu sami sebi pricati da imaju auto.

lepota

pre 11 meseci

Ko da preko 20k evra za Daciu, taj mora da je za neku ustanovu...
(Pera, 30. novembar 2023 17:34)

pa i ova stara dacija duster već košta 25 hiljada u 4WD verziji i to bez boje ili bilo koje druge doplate

Budo

pre 11 meseci

@ al če da zarade na tom "jeftinom" autom :)
baš me zanima trošak proizvodnje i koliko je zarada... iphone trošak 250$ a.prodaje se preko milke , samo jaako :)
(zex, 30. novembar 2023 16:50)

Nabavi delove i napravi sam. Nek deru ovce, tabe ne mogu

Jah

pre 11 meseci

Kao i sa tehnikom
Pojavi se nova Marka, bude jeftinija a ok kvalitet ( dobijaš šta platis ) i onda posle par godina uspeha idu perverzije sa cenama. Inflacija jeste realnost, ali nije realno da je to duplo od onoga kad su krenuli.

dalibor

pre 11 meseci

Luksuz oće da istera oči.
(milos, 30. novembar 2023 16:42)

Ovaj auto, kao i ceo brend nije ni zamisljen da bude luksuzan, ni priblizno tome, niti je cilj . Mogu oni da ugrade sve meko na dodir, drvo, cemu ?? Dacia ne sme da bude direktan konkurent Renault.

gagi4

pre 11 meseci

Ne znam, zasto vi bogati, komentarisete ovaj auto? Ako vam treba luksuz, bogata i luksuzna oprema, imate gomilu automobila po salonima koji prelaze 70-80 hiljada evra, Dacija nije za vas! Dok pisete komentar, pazite samo da ne propustite vasu stanicu, nece autobus da vas vraca, sigurno!

s mile

pre 11 meseci

DACIA, mnogi ce se zaliti na nju, losa plastika, itd. Ali mnogo vise nas bi je rado videlo u dvoristu.

Odlican auto, vecini nedostupan.

zex

pre 11 meseci

al če da zarade na tom "jeftinom" autom :)
baš me zanima trošak proizvodnje i koliko je zarada... iphone trošak 250$ a.prodaje se preko milke , samo jaako :)

Dajte da potpišem nema veze šta

pre 11 meseci

Posle one tzv revolucije kad ste najurili poštene rodoljube i prodali se Evropi za kikiriki radije ću da vozim ovu moju Audi trojku, urađen veliki servis, dok joj točkovi ne otpadnu

s mile

pre 11 meseci

DACIA, mnogi ce se zaliti na nju, losa plastika, itd. Ali mnogo vise nas bi je rado videlo u dvoristu.

Odlican auto, vecini nedostupan.

gagi4

pre 11 meseci

Ne znam, zasto vi bogati, komentarisete ovaj auto? Ako vam treba luksuz, bogata i luksuzna oprema, imate gomilu automobila po salonima koji prelaze 70-80 hiljada evra, Dacija nije za vas! Dok pisete komentar, pazite samo da ne propustite vasu stanicu, nece autobus da vas vraca, sigurno!

dalibor

pre 11 meseci

Luksuz oće da istera oči.
(milos, 30. novembar 2023 16:42)

Ovaj auto, kao i ceo brend nije ni zamisljen da bude luksuzan, ni priblizno tome, niti je cilj . Mogu oni da ugrade sve meko na dodir, drvo, cemu ?? Dacia ne sme da bude direktan konkurent Renault.

nvns

pre 11 meseci

Imao sam jednu kupljenu novu 2016.god. koju sam koristio povremeno po terenu, ne baš zahtevnom, ali je po potrebi išla po planinama i selima zapadne Srbije. 1.5dci 4x4. Ukratko, nit je lepa, nit udobna, nit izolovana, nit prijatna, nit skupa za održavanje, nit veliki potrošač, nit je skupa u nabavci. Koliko para, toliko muzike. Za namenu zbog koje mi je trebala je bila odlična i opet bih je uzeo. Ali kao svakodnevni automobil, hm. Verovatno će slična priča je i sa ovom novom. Ne treba očekivati previše, ali je ipak najbolja kupovina u toj klasi. Ne znam kako će se ponašati na terenu, prethodni model je lepo prolazio blatnjave puteve (ništa ekstremno) ako to bude na istom ili boljem nivou, onda je uspeh zagarantovan.

lepota

pre 11 meseci

Ko da preko 20k evra za Daciu, taj mora da je za neku ustanovu...
(Pera, 30. novembar 2023 17:34)

pa i ova stara dacija duster već košta 25 hiljada u 4WD verziji i to bez boje ili bilo koje druge doplate

Budo

pre 11 meseci

@ al če da zarade na tom "jeftinom" autom :)
baš me zanima trošak proizvodnje i koliko je zarada... iphone trošak 250$ a.prodaje se preko milke , samo jaako :)
(zex, 30. novembar 2023 16:50)

Nabavi delove i napravi sam. Nek deru ovce, tabe ne mogu

Jah

pre 11 meseci

Kao i sa tehnikom
Pojavi se nova Marka, bude jeftinija a ok kvalitet ( dobijaš šta platis ) i onda posle par godina uspeha idu perverzije sa cenama. Inflacija jeste realnost, ali nije realno da je to duplo od onoga kad su krenuli.

Ime

pre 11 meseci

Posle one tzv revolucije kad ste najurili poštene rodoljube i prodali se Evropi
(Dajte da potpišem nema veze šta, 30. novembar 2023 15:49)

"Posteni rodoljubi" koji su drzali zemlju u strahu i siromastvu, beznadju i ponizenju?

Avaya

pre 11 meseci

Imao sam do skora Logan MCV, proizvodnja maj 2016, benzin, 1.2, 54kw, platio tada oko 9600 €, prodao u februaru ove za skoro 6000€ sa pređenih 107 500 km - auto bez i jednog kvara, sve mu radi (i klima), ništa se ime polomilo ili odvalilo, čak ni jednu sijalicu nisam zamenio. Slažem se, auto nije ništa bio specijalno, ali za te pare... Nikoga nije zanimao, ni lopove, ni policiju, ni carinu, sipaj i vozi.

Radašin

pre 11 meseci

Sve preko 8000 za novi Dunster je ludilo mozga!

Lično sam pre 2 godine kupijo novi Dunster iz salona, bukvalno se raspao posle 10000 kilometara!

Prodao sam ga i kupijo drugi novi iz salona kome je motor za kosilucu eksplodirajo posle 7300 kilometara!

Treći novi sam kupijo iz salona i plastika se zapalila a vrata poispadala posle 12000 kilometara!

Posle kupijo premijum iz salona Audi A4 nov 20 godina i vozim ga i dan danas već 3 godina, nikakva zamerka, ni ulje nije tražio ni gume, samo sipam i vozim!

Mandarina

pre 11 meseci

Ono kad kantu nasminkaju pa dignu cenu zbog sminke. Onda kazu, to nije luksuzno vozilo. Realno ovo nije nista. Malo jeftine sminke i plastike za prost svet da mogu sami sebi pricati da imaju auto.

Rade M.

pre 11 meseci

Geometar sam i treba mi terensko vozilo. Otvaranje firme se poklopilo sa izlaskom novog Dustera. Odustanem od kupovine i uzmem polovnu Toyotu RAV4, 2004.godiste. Napravim puno km s njom, vreme za zamenu, odem opet da uzmem Duster, opet odustanem, uzmem Micubisija Outlandera 2009. S obzirom da radim po AP Vojvodini ne treba mi teski offrouder tako da sam Outlandera zamenio sa VW Caddyem, alltrack, 4motion i on mi extra radi posao. 90% dana sa na asfaltu, samo 10% u blatu. S tim u vezi sam odustao od Dustera, jer su neudobni i sa losom zvucnom izolacijom. Ovaj novi mi se vizuelno svidja, vreme ce pokazati kakav je taj motor, ali gde bez dizela u offroad auto....

Radovan

pre 11 meseci

@ al če da zarade na tom "jeftinom" autom :)
baš me zanima trošak proizvodnje i koliko je zarada... iphone trošak 250$ a.prodaje se preko milke , samo jaako :)
(zex, 30. novembar 2023 16:50)

Nabavi delove i napravi sam. Nek deru ovce, tabe ne mogu
(Budo, 30. novembar 2023 18:05)


Kod auta iz normalne cenovne klase, prodajna cena se dobija množenjem proizvodne cene sa koeficijentom 6. Kod auta veće cenovne klase (novo izmišljena kategorija zvana "premium") taj koeficijent bude veći.

Prodajna cena rezervnih delova dobija se kada se proizvodna cena pomnoži sa koeficijentom 20÷25.

Obrni okreni, deru nas jer smo mi kupci budale, zato što kupujemo aute zbog komšiluka, a ne zbog naših potreba (karavan, benzin+TNG, normalne dužine i visine, a ne grdosije, nepotrebne plastike, itd).
Fabrike odavno koriste psihologe da nam oblikuju potrošački mentalitet.

Radovan

pre 11 meseci

Poz iz Tamnog
(cosmo, 1. decembar 2023 09:47)

Pozdrav iz Sunca obasjane doline.

Ja sam vrlo tačno mislio ono što sam napisao na osnovu činjenica iz razgovora sa ljudima i moje prakse.
Proizvodna cena Golfa 7 je oko 3500 €. FIAT je imao trošak ispod 3000€. Ja sam inženjer, a ne filozof kao ti.
Proizvodna cena je trošak fabrike za: rude,sirovine,željezare unutar fabrike,poluproizvode,delove,komponente,plate zaposlenima, energije i sve ostalo što je potrebno za rad fabričkog postrojenja, da bi se napravio auto. Fabrikanta ne interesuje R&D (prilagođavanje ugradnje već postojećih izmišljenih sistema) već koliki će imati trošak u proizvodnji.
Ostalih "5 šestina" prodajne cene čine:
-amortizacija postrojenja, mašina i alata
-zarada deoničara(vlasnika)
-režijski troškovi (nadgradnja, prodajna mreža,servisna mreža,reciklaža,itd)
-državni nameti
-naučno-istraživački rad (pronalaženje novog), razvoj(ugrađivanje postojećeg i već izmišljenog u auto),ispitivanje.

Manje više, svi su dobili dokumentaciju od nekoga za proizvodnju motora.
DETROIT DIESEL=MERCEDES
FORD=VW
GM=OPEL
Tehnologija je nauka o postupcima izrade (mašinska-struganje-sečenje-presovanje, hemijska, elektrohemijska-iznošenje elektrona iz metala, studije rada,ekonomika rada), a pravilno je reći tehnička rešenja, konstrukciona rešenja,konstrukcija za sredstva koja koristimo, a ne tehnologija.

Dajte da potpišem nema veze šta

pre 11 meseci

Posle one tzv revolucije kad ste najurili poštene rodoljube i prodali se Evropi za kikiriki radije ću da vozim ovu moju Audi trojku, urađen veliki servis, dok joj točkovi ne otpadnu

cosmo

pre 11 meseci

@Radovan

Veću glupost nisam pročitao. Marža proizvođača se kreće od 5% (jeftini brendovi) do oko 15-20% na premium brendovima - mislim da Porsche drži vrh. Preko toga su niskoserijski proizvođači, koji nisu tematika.

Lako utvrdivo uvidom u finansijske izvještaje. Ne čini samo materijal i ruke cijenu vozila, već i razvoj, ulaganje u kurentan know-how, istraživanje tržišta, finansijski rashodi, fiksni rashodi fabrika i slično - osnove ekonomije.

Recimo, jedan od razloga zašto Dacia ima nešto nižu cijenu je što ne ulaže u R&D (research & development), već koristi tehnologiju starijih platformi Renaulta. Takođe, fabrika u Maroku nije zato što Rumuni vole Marokance.

Nakon toga, dolazi marža zastupnika, koja se , u cjenovnom rangu do 30-40 hiljada EUR-a kreće oko 1%, odnosno to je manevarski prostor za popuste, opet uslovljeno politikom matične firme, koja definiše uslove poslovanja zastupnika.

Zastupnici žive od postprodaje, ne od prodaje novih - na primjeru klijenta znam da od nekih 100k EUR-a dobiti na kraju godine, prije poreza - oko 20% je čista marža, a oko 80% je zarada od redovnih i vanrednih (lakirnica, kvarovi van garancije) servisa. U portfelju ima oko 10 firmi, koje održavaju kod njega vozni park tog brenda od oko 400 vozila.

Poz iz Tamnog

Jovan

pre 11 meseci

@(Radašin, 1. decembar 2023 08:08)
Eh, mnogi nisu razumeli koliko je dobar tvoj komentar.
Bravo majstore, slatko si me nasmejao. :)

zex

pre 11 meseci

al če da zarade na tom "jeftinom" autom :)
baš me zanima trošak proizvodnje i koliko je zarada... iphone trošak 250$ a.prodaje se preko milke , samo jaako :)

Dajte da potpišem nema veze šta

pre 11 meseci

Posle one tzv revolucije kad ste najurili poštene rodoljube i prodali se Evropi za kikiriki radije ću da vozim ovu moju Audi trojku, urađen veliki servis, dok joj točkovi ne otpadnu

Mandarina

pre 11 meseci

Ono kad kantu nasminkaju pa dignu cenu zbog sminke. Onda kazu, to nije luksuzno vozilo. Realno ovo nije nista. Malo jeftine sminke i plastike za prost svet da mogu sami sebi pricati da imaju auto.

zex

pre 11 meseci

al če da zarade na tom "jeftinom" autom :)
baš me zanima trošak proizvodnje i koliko je zarada... iphone trošak 250$ a.prodaje se preko milke , samo jaako :)

Radašin

pre 11 meseci

Sve preko 8000 za novi Dunster je ludilo mozga!

Lično sam pre 2 godine kupijo novi Dunster iz salona, bukvalno se raspao posle 10000 kilometara!

Prodao sam ga i kupijo drugi novi iz salona kome je motor za kosilucu eksplodirajo posle 7300 kilometara!

Treći novi sam kupijo iz salona i plastika se zapalila a vrata poispadala posle 12000 kilometara!

Posle kupijo premijum iz salona Audi A4 nov 20 godina i vozim ga i dan danas već 3 godina, nikakva zamerka, ni ulje nije tražio ni gume, samo sipam i vozim!

s mile

pre 11 meseci

DACIA, mnogi ce se zaliti na nju, losa plastika, itd. Ali mnogo vise nas bi je rado videlo u dvoristu.

Odlican auto, vecini nedostupan.

dalibor

pre 11 meseci

Luksuz oće da istera oči.
(milos, 30. novembar 2023 16:42)

Ovaj auto, kao i ceo brend nije ni zamisljen da bude luksuzan, ni priblizno tome, niti je cilj . Mogu oni da ugrade sve meko na dodir, drvo, cemu ?? Dacia ne sme da bude direktan konkurent Renault.

cosmo

pre 11 meseci

@Radovan

Veću glupost nisam pročitao. Marža proizvođača se kreće od 5% (jeftini brendovi) do oko 15-20% na premium brendovima - mislim da Porsche drži vrh. Preko toga su niskoserijski proizvođači, koji nisu tematika.

Lako utvrdivo uvidom u finansijske izvještaje. Ne čini samo materijal i ruke cijenu vozila, već i razvoj, ulaganje u kurentan know-how, istraživanje tržišta, finansijski rashodi, fiksni rashodi fabrika i slično - osnove ekonomije.

Recimo, jedan od razloga zašto Dacia ima nešto nižu cijenu je što ne ulaže u R&D (research & development), već koristi tehnologiju starijih platformi Renaulta. Takođe, fabrika u Maroku nije zato što Rumuni vole Marokance.

Nakon toga, dolazi marža zastupnika, koja se , u cjenovnom rangu do 30-40 hiljada EUR-a kreće oko 1%, odnosno to je manevarski prostor za popuste, opet uslovljeno politikom matične firme, koja definiše uslove poslovanja zastupnika.

Zastupnici žive od postprodaje, ne od prodaje novih - na primjeru klijenta znam da od nekih 100k EUR-a dobiti na kraju godine, prije poreza - oko 20% je čista marža, a oko 80% je zarada od redovnih i vanrednih (lakirnica, kvarovi van garancije) servisa. U portfelju ima oko 10 firmi, koje održavaju kod njega vozni park tog brenda od oko 400 vozila.

Poz iz Tamnog

lepota

pre 11 meseci

Ko da preko 20k evra za Daciu, taj mora da je za neku ustanovu...
(Pera, 30. novembar 2023 17:34)

pa i ova stara dacija duster već košta 25 hiljada u 4WD verziji i to bez boje ili bilo koje druge doplate

Jah

pre 11 meseci

Kao i sa tehnikom
Pojavi se nova Marka, bude jeftinija a ok kvalitet ( dobijaš šta platis ) i onda posle par godina uspeha idu perverzije sa cenama. Inflacija jeste realnost, ali nije realno da je to duplo od onoga kad su krenuli.

Rade M.

pre 11 meseci

Geometar sam i treba mi terensko vozilo. Otvaranje firme se poklopilo sa izlaskom novog Dustera. Odustanem od kupovine i uzmem polovnu Toyotu RAV4, 2004.godiste. Napravim puno km s njom, vreme za zamenu, odem opet da uzmem Duster, opet odustanem, uzmem Micubisija Outlandera 2009. S obzirom da radim po AP Vojvodini ne treba mi teski offrouder tako da sam Outlandera zamenio sa VW Caddyem, alltrack, 4motion i on mi extra radi posao. 90% dana sa na asfaltu, samo 10% u blatu. S tim u vezi sam odustao od Dustera, jer su neudobni i sa losom zvucnom izolacijom. Ovaj novi mi se vizuelno svidja, vreme ce pokazati kakav je taj motor, ali gde bez dizela u offroad auto....

gagi4

pre 11 meseci

Ne znam, zasto vi bogati, komentarisete ovaj auto? Ako vam treba luksuz, bogata i luksuzna oprema, imate gomilu automobila po salonima koji prelaze 70-80 hiljada evra, Dacija nije za vas! Dok pisete komentar, pazite samo da ne propustite vasu stanicu, nece autobus da vas vraca, sigurno!

Radovan

pre 11 meseci

@ al če da zarade na tom "jeftinom" autom :)
baš me zanima trošak proizvodnje i koliko je zarada... iphone trošak 250$ a.prodaje se preko milke , samo jaako :)
(zex, 30. novembar 2023 16:50)

Nabavi delove i napravi sam. Nek deru ovce, tabe ne mogu
(Budo, 30. novembar 2023 18:05)


Kod auta iz normalne cenovne klase, prodajna cena se dobija množenjem proizvodne cene sa koeficijentom 6. Kod auta veće cenovne klase (novo izmišljena kategorija zvana "premium") taj koeficijent bude veći.

Prodajna cena rezervnih delova dobija se kada se proizvodna cena pomnoži sa koeficijentom 20÷25.

Obrni okreni, deru nas jer smo mi kupci budale, zato što kupujemo aute zbog komšiluka, a ne zbog naših potreba (karavan, benzin+TNG, normalne dužine i visine, a ne grdosije, nepotrebne plastike, itd).
Fabrike odavno koriste psihologe da nam oblikuju potrošački mentalitet.

nvns

pre 11 meseci

Imao sam jednu kupljenu novu 2016.god. koju sam koristio povremeno po terenu, ne baš zahtevnom, ali je po potrebi išla po planinama i selima zapadne Srbije. 1.5dci 4x4. Ukratko, nit je lepa, nit udobna, nit izolovana, nit prijatna, nit skupa za održavanje, nit veliki potrošač, nit je skupa u nabavci. Koliko para, toliko muzike. Za namenu zbog koje mi je trebala je bila odlična i opet bih je uzeo. Ali kao svakodnevni automobil, hm. Verovatno će slična priča je i sa ovom novom. Ne treba očekivati previše, ali je ipak najbolja kupovina u toj klasi. Ne znam kako će se ponašati na terenu, prethodni model je lepo prolazio blatnjave puteve (ništa ekstremno) ako to bude na istom ili boljem nivou, onda je uspeh zagarantovan.

Ime

pre 11 meseci

Posle one tzv revolucije kad ste najurili poštene rodoljube i prodali se Evropi
(Dajte da potpišem nema veze šta, 30. novembar 2023 15:49)

"Posteni rodoljubi" koji su drzali zemlju u strahu i siromastvu, beznadju i ponizenju?

Avaya

pre 11 meseci

Imao sam do skora Logan MCV, proizvodnja maj 2016, benzin, 1.2, 54kw, platio tada oko 9600 €, prodao u februaru ove za skoro 6000€ sa pređenih 107 500 km - auto bez i jednog kvara, sve mu radi (i klima), ništa se ime polomilo ili odvalilo, čak ni jednu sijalicu nisam zamenio. Slažem se, auto nije ništa bio specijalno, ali za te pare... Nikoga nije zanimao, ni lopove, ni policiju, ni carinu, sipaj i vozi.

Budo

pre 11 meseci

@ al če da zarade na tom "jeftinom" autom :)
baš me zanima trošak proizvodnje i koliko je zarada... iphone trošak 250$ a.prodaje se preko milke , samo jaako :)
(zex, 30. novembar 2023 16:50)

Nabavi delove i napravi sam. Nek deru ovce, tabe ne mogu

Radovan

pre 11 meseci

Poz iz Tamnog
(cosmo, 1. decembar 2023 09:47)

Pozdrav iz Sunca obasjane doline.

Ja sam vrlo tačno mislio ono što sam napisao na osnovu činjenica iz razgovora sa ljudima i moje prakse.
Proizvodna cena Golfa 7 je oko 3500 €. FIAT je imao trošak ispod 3000€. Ja sam inženjer, a ne filozof kao ti.
Proizvodna cena je trošak fabrike za: rude,sirovine,željezare unutar fabrike,poluproizvode,delove,komponente,plate zaposlenima, energije i sve ostalo što je potrebno za rad fabričkog postrojenja, da bi se napravio auto. Fabrikanta ne interesuje R&D (prilagođavanje ugradnje već postojećih izmišljenih sistema) već koliki će imati trošak u proizvodnji.
Ostalih "5 šestina" prodajne cene čine:
-amortizacija postrojenja, mašina i alata
-zarada deoničara(vlasnika)
-režijski troškovi (nadgradnja, prodajna mreža,servisna mreža,reciklaža,itd)
-državni nameti
-naučno-istraživački rad (pronalaženje novog), razvoj(ugrađivanje postojećeg i već izmišljenog u auto),ispitivanje.

Manje više, svi su dobili dokumentaciju od nekoga za proizvodnju motora.
DETROIT DIESEL=MERCEDES
FORD=VW
GM=OPEL
Tehnologija je nauka o postupcima izrade (mašinska-struganje-sečenje-presovanje, hemijska, elektrohemijska-iznošenje elektrona iz metala, studije rada,ekonomika rada), a pravilno je reći tehnička rešenja, konstrukciona rešenja,konstrukcija za sredstva koja koristimo, a ne tehnologija.

Jovan

pre 11 meseci

@(Radašin, 1. decembar 2023 08:08)
Eh, mnogi nisu razumeli koliko je dobar tvoj komentar.
Bravo majstore, slatko si me nasmejao. :)