Kočničar
pre 11 meseci
Kaže se kočnom sistemu ne kočionom, nema kočija nigde...
Petak, 17.11.2023.
09:35
Izvor: B92
pre 11 meseci
Kaže se kočnom sistemu ne kočionom, nema kočija nigde...
pre 11 meseci
Elektro inženjer ovde.
Dosad sam 2 puta imao otkaz kočnica - spasla me ručna na sajlu.
A jednom mi je crkao alternator, ali me je jedan čovek šlepao da majstora, i kočnica iako tvrda, je radila normalno
Mercedes McLaren SLR je imao elektro kočnice i kažu makar da su bile bez ikakvog osećaja.
Što se modernih auta tiče, Infinity i Lexus izbaciju modele gde ni volan nije spojen mehanički sa točkovima, da bi lakše mogli da prebace proizvodnju gde je volan desno i levo.
Mene to užasava. I uvek ću voziti auto sa normalnom ručnom, na sajlu, dok ih ima.
pre 11 meseci
Crkne akomulator.Kola se ugase i onda kočimo nogama.🤣🤣🤣
(Ivan, 18. novembar 2023 22:01)
"Vidiš prijatelju da može da se vozi bez kočnica. Može da se vozi, ali ne može da se zaustavi." Sada ne može da se vozi, ne može da se zaustavi.
pre 11 meseci
Crkne akomulator.Kola se ugase i onda kočimo nogama.🤣🤣🤣
pre 11 meseci
Струја је проблематична догод постоје температуре око и испод нуле - брзо се троши и може да је нестане.
pre 11 meseci
Glavni cilj svega toga je izbaciti ljudsku vrstu iz upotrebe.. a ovo je tek pocetak .. nazalost..
pre 11 meseci
Jedino nisu rekli kad ce poceti da se koristi. Normalno! Nikad!Taj sistem,mira biti komplikovaniji od dosadasnjeg jer zeljenu silu kocenja mora da obezbedi neki potenciometar. Da bi on bio siguran(sto se skorije nece desiti),mora da postoji komplikovaniji sistem. Inace odavno vec postoji(mislim i pre hidraulicnog),pneumatski sistem za kocenje za koji ne treba kociona tecnost.Do duse cesce zakazuje!
pre 11 meseci
Ja idem odmah u ponedeljak kod majstora da promenim kočnice.
pre 11 meseci
A elektronika vam kineska. Pola BMW-a Audija i Mercedesa vam je kinesko i crkava stalno. Kad Toyota to napravi - verovaćemo.
pre 11 meseci
Kao Kremenko I Kamenko.
pre 11 meseci
Dokle god bude elektrolitičkih kondenzatora u električnim sklopovima (a biće ih još dugo) koji moraju da rade od -20 do +40oC računajte da će veliki broj ovih sklopova kroz 5-10 godina tako da brljavi da mu samo posvećeni inženjer elektronike može pronaći kvar.
pre 11 meseci
A moze i neko sa kompjutera da vam ukoci vozilo ako ste neposlusni….
(Nikolica, 17. novembar 2023 16:38)
Pa može i sada, elektronska ručna, hill holer, a može malo i pumpu ABS-a da kontroliše. Promašio si temu.
pre 11 meseci
"Predstavljen revolucionarni sistem kočenja"
Taj revolucionarni sistem dela vec poprilicno dugo na elektricnim vozovima, tramvajima i trolejbusima.
pre 11 meseci
Stara Mo, 17. novembar 2023 14:01)
Majstore, covek ti je lepo objasnio kako rade savremeni motori sa EKU. Kada je auto u brzini, ide nizbrdo, a obrtaji su preko 1200, kod nekih vozila i malo vise, EKU (elektronska kontrola ubrizgavanja), iskljucuje ubrizgavanje goriva, a motor radi tako sto ga pokrecu tockovi, znaci inercijom. Tako ti i dalje rade svetla, servo, klima itd. Cim pritisnes kvacilo, ili obrtaji padnu ispod 1200, ukljucije se ponovo ubrizgavanje. Jugo je imao karburator, pa je gorivo uvek islo, tu je razlika.
pre 11 meseci
Evo ja Sam siguran da auto kompanije nemaju probnr vozace koji predju Pola millions kilometara...
pre 11 meseci
@Reci tvom drugaru tupanu da nema potrebe da rizikuje svoj i tuđi život, auto nizbrdo i upaljen ne troši gorivo...
(Fredi Kruger, 17. novembar 2023 10:58)
Trosi ako si u leru, malo ali trosi. Ako se spustas dok si u brzini bez pritiska na gas ilu kocnice onda ne trosi bukvalno nista.
pre 11 meseci
U mom autu je elektronska papučica gasa,i elektricni servo.Ne verujem im bas nesto,mada se nisu kvarili do sad.
pre 11 meseci
"Elektronska kontrola gasa i kocnice nikada ne sme da bude jedina opcija."
Uredjaj koji ubacuje gorivo u motor je kontrolisan potpuno elektronski otkako su izbaceni karburatori. Tu nema mogucnosti da se ubaci mehanika pa je i nema.
pre 11 meseci
Dobili su zadatak da izbace petrohemijsku industriju tacka
pre 11 meseci
cvrko, 17. novembar 2023 15:58)
I jos nesto da ti objasnim posto vidim da si tudum, na viljuskaru je elektronska kocnica primarna, a mehanicka je za slucaj opasnosti kada takav tupson kao ti izleti pred viljuskar da se moze viljiskar zaustaviti u mestu, ne sluzi ona za redovno kocenje kao sto si ti mislio pa se slatko smejao. I zato kazem da se nadam da nece tako nepouzdan sistem kocenja ugraditi u automobil gde ces ti kao vozac svaki put morati razmisljati hoce li te izneveriti elektronska kocnica pa da moras mehanickom da spasavas zivu glavu.
pre 11 meseci
Sistem se zove “Miško”
(Eqilaser, 17. novembar 2023 09:49)
Inače jedna od laboratorija je u Miškolcu Madjarska.
pre 11 meseci
Molio bih sve komentatore da posalju prigovore ZF_u.Ljudi ce na kraju odluciti sta da rade sa kocnicama ili ce odustati ili ce ih unaprediti za svakodnevnu upotrebu.
Ja sam čuo da njihovi istrazivacki centri i saradnici iz celog sveta nemaju dovoljno kadra i jedva cekaju primedbe iz Srbije tzv. balkanskog, ekonomsko_tehnoloskog "tigra".
pre 11 meseci
Ja stvarno ne kapiram. Sve je to kul, ali najveci problem elektronike je sto nema dugi zivotni vek i nepouzdana je
(Deja, 17. novembar 2023 11:03)
Elektronika nema dug zivotni vek? Provodnici i releji? A creva, kociona tecnost, klipovi, cilindri, gumice, opruge su vecni?
pre 11 meseci
Is@
Ha,ha,ha,..... "srećom postoji nožna mehanička"......hm,da li će ovi od ZF čitati tvoj komentar :(
(cvrko, 17. novembar 2023 15:58)
Sta je smesno? Kazem da viljuskar cesto ne zakoci elektro motorom i da se pokusavam u tim momentima zaustaviti pomocu mehanicke, sta je tebi tu tacno smesno? Zelis da ispadnes pametan? Daj onda objasni zasto nov elektricni viljuskar od 50 000e nekada nece da se zaustavi. Zasto imate potrebu da ispadate budale nike mi jasno?
pre 11 meseci
Sistem je pre više od decenije ugražen u jedan probni model Mercedesa koji je imao standardne testove pred početak velikoserijske proizvodnje. Pokazao se nepouzdanim. I tada je imao bolje performanse, ali je na većini od desetak test vozila u jednom trenutku delimično (nije kočio sve točkove) ili potpuno otkazao. E sad - prošla je jedna decenija - napredak kompjuterske industrije i optičkih kablova, kao pouzdanost elektro-motora je drastično poboljšana. Da li je sistem danas pouzdan? Saznaćemo za nekoliko godina, jer svaka fabrika ima nekoliko desetina test vozača ali iako svaki od njih pređe bar pola miliona km sa probnim vozilom -najpouzdanije informacije o otkazima bilo kog sklopa se dobijaju kada auto vozi stotine hiljada kupaca na nekoliko kontinenata u različitim vremenski i saobraćajnim uslovima. Minimum sto miliona km pređenih nekim vozilom garantuje 99% tačnost statistike. Ukoliko na nekoliko vozila otkažu kočnice i poginu putnici - moćne kompanije imaju desetine miliona dolara da obeštete porodice poginulih - opstanak kapitalizma je uslovljen konstantnim napretkom da bi se održala marketinški formirana "glad" kupaca, odnosno velikoserijska proizvodnja!
pre 11 meseci
Svi sus motori troše nizbrdo. Stari, novi, dizel, benzin, metan, plin...
Čoveče, auto ti je upaljen, mora da troši bar malo
(Stara Mo, 17. novembar 2023 14:01)
simpatična logika, ali neuka. kod motora sa direktnim ubrizgavanjem kad ide nizbrdo u brzini, gorivo se ne ubrizgava i samim tim i ne troši, rad motora se održava inercijom. Kad ga spuštaš u leru, tad trošiš malo goriva da se održi rad motora.
(BobbPenn, 17. novembar 2023 15:45)
Ti si bre simpatičan. Ako je auto u brzini, onda će da koči motorom Koja je logika da ga ostavi u brzini i tako uspori auto kad hoće da štedi gorivo? Logika je da ga je izbacio iz brzine da bi imao što manji otpor jer je čovek hteo da uštedi gorivo. Auto na leru TROŠI!!!
Sem toga Pomiri se sa tim! Sem toga, čitaj tekst, čovek lepo kaže Yugo!
pre 11 meseci
Kompjuter i mehanika na automobilu ne mogu da se porede na polju preciznosti. Ne zna, samo onaj ko nije probao i ima svoje, pa se još uvek drži kurble i kune u navedenu ( osećaj u papučici kočnice, osećaj u papučici gasa ...) !
O bezbednosti ne vredi razgovarati jer elektronske sisteme nije smišljao " komentator iz novina " koji se u sve razume, nego inžinjeri koji su završili škole i imaju iskustva na polju proizvodnje.
Pa ne pravi to svaki indijanac a nije ni svako za majstora. Kao što nije svaka sirovina sa ogromnim, čvarastim prstima za dugme, slomiće ga pa neće raditi ne samo ručna, nego ništa !
Beše nekada... radio u vojisci, Lasti ili šta ti ja znam gde, pa zna da popravlja automobile. Potpuno je nova generacija vozila na tržištu, sve se oslanja na elektroniku i moraš se prekvalifikovsti i naučiti da ako ti to predhodno znanje dozvoljava, što u devedeset posto nije slučaj. E tu je problem.
(Nikola, 17. novembar 2023 15:51)
Uopste nisi u pravu. Ne znam koliko pratis ali Volvou zakuje gas i ne mozes nista da uradis i jos milion problema sa elektronikom na svim markama automobila. Elektronska kontrola gasa i kocnice nikada ne sme da bude jedina opcija.
pre 11 meseci
Postojeci sistem ne bi smeo da se zameni sa ovakvim, zna se da je mnogo veca sansa da otkaze elektronika nego mehanika a kocnice su najvazniji uredjaj na automobilu tako da ne sme da postoji ni najmanji rizik za otkazivanje, a kad je elektronika u pitanju rizik od otkazivanja je dosta veci... ne mogu da naprave telefon i kompjuter da rade kako treba a da ne pricamo o elektronici nanovijim kolima
pre 11 meseci
@Goxy, 17. novembar 2023 10:35
Ovaj covek je opsednut Srbskim zubima. Nismo svi isti, ili jednaki. Imamo mi, Srbi, mladje i skolovane generacije. Oni vode racuna o odrzavanju zuba. Goxy, nadam se da imas svoje zube.
pre 11 meseci
A moze i neko sa kompjutera da vam ukoci vozilo ako ste neposlusni….
pre 11 meseci
elektromagnetno kocenje vec postoji, ali samo kao cista ekstavagancija. koristi se kod vozila za obaranje brzinskih rekorda, u pustinji u nevadi npr, jer ne postoji frikcioni materijal i mehanicko trenje koji to moze da odradi tako kao magnetne sile. jedino sto mnogo kosta, kao i sve drugo ipak polako vremenom dodje i do nas smrtnika.
pre 11 meseci
Kompjuter i mehanika na automobilu ne mogu da se porede na polju preciznosti. Ne zna, samo onaj ko nije probao i ima svoje, pa se još uvek drži kurble i kune u navedenu ( osećaj u papučici kočnice, osećaj u papučici gasa ...) !
O bezbednosti ne vredi razgovarati jer elektronske sisteme nije smišljao " komentator iz novina " koji se u sve razume, nego inžinjeri koji su završili škole i imaju iskustva na polju proizvodnje.
Pa ne pravi to svaki indijanac a nije ni svako za majstora. Kao što nije svaka sirovina sa ogromnim, čvarastim prstima za dugme, slomiće ga pa neće raditi ne samo ručna, nego ništa !
Beše nekada... radio u vojisci, Lasti ili šta ti ja znam gde, pa zna da popravlja automobile. Potpuno je nova generacija vozila na tržištu, sve se oslanja na elektroniku i moraš se prekvalifikovsti i naučiti da ako ti to predhodno znanje dozvoljava, što u devedeset posto nije slučaj. E tu je problem.
pre 11 meseci
Imam godina na žalost a i Bogu hvala pamet me drži pa se prisećam ovakvih prića od pre 35 godina:
Šta bre ABS da mi lupka poličama i da mi kvari diskove. Kakve su to gluposti, kad se stisne kočnica mora da drži disk a ne da ga pušta! Šta ako crkne akumulator jel onda crkava ABS?
Samo što je tad bila par razlika: bilo je više zuba više pameti a podrum pića nije imao WiFi. Uništi danas sve živo kvarijes.
(Goxy, 17. novembar 2023 13:33)
Ako imate (od sada persiram) toliko godina da se secate prica o ABSu od pre 35 godina, onda je tek sramota kakve komentare ostavljate.
pre 11 meseci
Svi sus motori troše nizbrdo. Stari, novi, dizel, benzin, metan, plin...
Čoveče, auto ti je upaljen, mora da troši bar malo
(Stara Mo, 17. novembar 2023 14:01)
simpatična logika, ali neuka. kod motora sa direktnim ubrizgavanjem kad ide nizbrdo u brzini, gorivo se ne ubrizgava i samim tim i ne troši, rad motora se održava inercijom. Kad ga spuštaš u leru, tad trošiš malo goriva da se održi rad motora.
pre 11 meseci
Najjači i najsigurniji kočioni sistem je hidraulični na Ajkuli Citroenu DS iz 60tih i 70tih.
Sve ostalo je smešno.
Elektroniku treba izbaciti iz automobila potpuno.
pre 11 meseci
Is@
Ha,ha,ha,..... "srećom postoji nožna mehanička"......hm,da li će ovi od ZF čitati tvoj komentar :(
pre 11 meseci
jeste. iženjeri su sigurno zaboravili na tu sitnicu. e da im je tvoja pamet.
(dude, 17. novembar 2023 12:43)
Vrlo lako mogu da zaborave, evo koliko problema imaju ljudi sa elektronskom rucnom kocnicom, te ne radi prekidac kako treba, te nece da se aktivira kada je nizak napon itd, nije ni hidraulika bez mana ali mislim da je ipak preciznije kocenje kada dobijas povratnu informaciju preko papucice.
pre 11 meseci
"Ovakvim sistemom, utiremo put za novu eru kontrole vozila", rekao je Holger Klajn, šef ZF Grupe."
Mislim da u ovome leži smisao ove "inovacije". Sumnjam da tu ima išta novo, a tek "revolucionarnog" sigurno ničeg nema. Verovatno je ovo samo prilagođavanje automatskom upravljanju vozilom, odnosno "autopilotu". I kad bi ostala hidraulika u točkovima, glavni klip kočionog sistema bi morao da se adaptira za kočenje kompjuterom, odnosno servomotorom. To bi bio elektro-hidraulički sistem. Onda je stvarno pametnije kompletno izbaciti hidrauliku.
Za klasičnu nožnu kočnicu ovo može da bude samo gore rešenje jer ima ona stara mudrost "don't fix if ain't broken". Možda je ovakav sistem lakši, jednostavniji i jeftiniji proizvođaču za montažu, ali korisniku ne donosi nikakvu korist.
A ono da kod električnih automobila donosi "17% veći domet" je notorna propagandna budalaština. Ovo nema nikakve veze sa rekuperacijom, odnosno regenerativnim kočenjem. Niti šta olakšava, niti otežava. Nema veze.
pre 11 meseci
@Fredi Kruger
Jugo i stari tipovi vozila sa karburatorom trose i nizbrdo. Edukuj se pre nego nekog nazoves tupanom.
(Dule Kadirov, 17. novembar 2023 12:32)
Svi sus motori troše nizbrdo. Stari, novi, dizel, benzin, metan, plin...
Čoveče, auto ti je upaljen, mora da troši bar malo
pre 11 meseci
elektronika da koči? Hmmmmmm...
(Vaske, 17. novembar 2023 13:50)
Hmmm... Već jedno 50 godina.
Ali da na tvom bajsu nema eletronike.
Mada imaš bajseve sa elektronikom, skuplji nego sva tvoja kola zajedno iz ovog milenijuma.
pre 11 meseci
jos samo volan je ostao kao sredstvo direktne/mehanicke interakcije sa automobilom tj.tockovima al kada i to zamene sa kojekakvim elektronskim navojima i odpoje ga od osovine onda ce uticaj coveka biti najmanji na voznju ... sve ce biti kompjuterizovano! i sve je to ok dokle god kompjuter nesto ne pobrljavi i ima elektronike ... mehanika je najstarija u svemu i najsigurnija
pre 11 meseci
..., a šta ako iskoči osigurač ???
pre 11 meseci
Reci tvom drugaru tupanu da nema potrebe da rizikuje svoj i tuđi život, auto nizbrdo i upaljen ne troši gorivo...
(Fredi Kruger, 17. novembar 2023 10:58)
Neka i ne trosi, ali iskoriscenje trenutne kinetcke energije je veoma malo, jer se koristi za savladavanje otpora trenja kretanja klipova u cilindrima, i svih ostalih pokretnih delova od tockova do motora.
Zasto bi inace Audi i BMW pravili CoastingMode u automatskim menjacima.
pre 11 meseci
Ekxtra! Odista genijalan izum.
pre 11 meseci
Postoji nesto ocaravajuce prosto u odredjenim modernim mehanickim sistemima. Sa druge strane postoji nesto zastrasujuce komplikovano u modernim elektronskim sistemima. Ideja nije losa, ali pod uslovom da se izvrsi kako treba sa dovoljno rezervnih sistema. Inace vazi jedno pravilo i za mudrice iz podruma pica, ali i za ndobudne manijakalno naucno fantasticne mudrice, a to prvilo je da nista sto nem upotrebnu vrednos nece proci test trzista. Narocito kad su ovakvi sistemi u pitanju. Dakle mozgaj sam, vreme ce pokazati.
(Kole, 17. novembar 2023 11:03)
Imam godina na žalost a i Bogu hvala pamet me drži pa se prisećam ovakvih prića od pre 35 godina:
Šta bre ABS da mi lupka poličama i da mi kvari diskove. Kakve su to gluposti, kad se stisne kočnica mora da drži disk a ne da ga pušta! Šta ako crkne akumulator jel onda crkava ABS?
Samo što je tad bila par razlika: bilo je više zuba više pameti a podrum pića nije imao WiFi. Uništi danas sve živo kvarijes.
pre 11 meseci
elektronika da koči? Hmmmmmm...
pre 11 meseci
Da, šta kad se isprazni akumulator? Ako si na nizbrdici kola sama krenu?
(Reaktor, 17. novembar 2023 10:37)
jeste. iženjeri su sigurno zaboravili na tu sitnicu. e da im je tvoja pamet.
pre 11 meseci
Đavolje oruđe..
pre 11 meseci
Kome to treba? Glavni cilj je potpuno izbaciti frikcione kočnice kojima se baca energija i zagađuje atmosfera. Što je za sada donekle moguće jedino baterijskim EV. Ovi izgleda vole da rešavaju problem koji nikome nije problem. A uzgred, Simens je to isto odavno predstavio, možda i patentirao. Nije zaživelo jer ni tada nije donosilo naročitu prednost nad hidraulikom. "Nema kočione tečnosti!". Pa šta, ti motori i redukcije su kudikamo teži, a ništa pouzdaniji od prostog hidrauličkog klipa.
pre 11 meseci
@Fredi Kruger
Jugo i stari tipovi vozila sa karburatorom trose i nizbrdo. Edukuj se pre nego nekog nazoves tupanom.
pre 11 meseci
Ja vozim neki elektricni viljuskar i koci na ovom principu, samo sto je problem jer ne zakoci svaki put i kada mu pustim gas pocne da koci i samo otpusti kocnicu i zabijem se u palete, srecom postoji nozna mehanicka pa sa njom smanjim udar. Nadam se da ovaj sistem nece biti takav.
pre 11 meseci
Da, šta kad se isprazni akumulator? Ako si na nizbrdici kola sama krenu?
(Reaktor, 17. novembar 2023 10:37)
Naprotiv, kao i na kamionima, kočnica će ostati aktivna dok se ne steknu uslovi za polazak. Kod kamiona je to pritisak vazduha a na elektro automobilima sprega komandi i senzora. Npr, menjač mora biti na D, noga na papuči kočnice itd.
pre 11 meseci
Ове небулозе и негативне коментаре пишу аутошовинисти, јер не знају како да пљуну по Србији на овој теми.
pre 11 meseci
“Iz kompanije, jedino, još nisu rekli kada će tačno ovaj sistem zvanično stići na tržište.“
krajem 2034.
pre 11 meseci
Ja stvarno ne kapiram. Sve je to kul, ali najveci problem elektronike je sto nema dugi zivotni vek i nepouzdana je
pre 11 meseci
Mozel da zakoci kad ga guram kad nece da upali?
pre 11 meseci
Mudre glave iz podruma pića sa manjkom zuba znaju da ovo ne valja.
(Goxy, 17. novembar 2023 10:35)
Postoji nesto ocaravajuce prosto u odredjenim modernim mehanickim sistemima. Sa druge strane postoji nesto zastrasujuce komplikovano u modernim elektronskim sistemima. Ideja nije losa, ali pod uslovom da se izvrsi kako treba sa dovoljno rezervnih sistema. Inace vazi jedno pravilo i za mudrice iz podruma pica, ali i za ndobudne manijakalno naucno fantasticne mudrice, a to prvilo je da nista sto nem upotrebnu vrednos nece proci test trzista. Narocito kad su ovakvi sistemi u pitanju. Dakle mozgaj sam, vreme ce pokazati.
pre 11 meseci
Za sve koji sumnjaju - umesto kuke za vucu instalira se plug - pa ako zagusti orite drumove !
pre 11 meseci
Vlaga voda je najveci problem ovog sistema i naravno sta ako nema struje neki prekid?
pre 11 meseci
Slični sistemi već postoje-rekuperativni kod električnih auta i retarderi, kod teških vozila i autobusa. Retarder je jako jednostavan i pouzdan i koristi se 50 godina. Koncept sa el. motorom, i ako nema struje, takodje funkcioniše besprekorno. Pustite magnet kroz bakarnu cev i proverite koliko mu treba da prodje cev...
pre 11 meseci
Vezovi za skije su i dalje mehanički jer nije pouzdano da jedan takav sistem zavisi od električnog kontakta !
pre 11 meseci
Mnogi komentatori pominju "a šta ako ostane bez struje, a šta ako se prekine žica...", a niko ne pominje "a šta kad pukne crevo ili gumica, pa iscuri kočiono ulje". Podjednake su šanse.
pre 11 meseci
Da, šta kad se isprazni akumulator? Ako si na nizbrdici kola sama krenu?
pre 11 meseci
Slava svima koji će poginuti dok se ovo ne uhoda.
pre 11 meseci
Najbolje koči kad ima struje, ali kad nema...
pre 11 meseci
Još jedno elektronsko dostignuće koje mi drži glavu u torbi (dok je ispravno i ima napunjene baterije.
pre 11 meseci
Moj prijatelj je usavršio ovaj sistem odavno. Jugo bi, natovaren, kroz Srbiju trošio sedam i po litara benzina. Kroz Crnu Goru, uzbrdo-nizbrdo, ni 6. Jer bi gasio kola na svakom vrhu brda, i vozio inercijom nadole. Ja bio u kolima, istina je. Malo je opasno po život ali hej - litar i po je to!
pre 11 meseci
vrhunski
pre 11 meseci
Moj prijatelj je usavršio ovaj sistem odavno. Jugo bi, natovaren, kroz Srbiju trošio sedam i po litara benzina. Kroz Crnu Goru, uzbrdo-nizbrdo, ni 6. Jer bi gasio kola na svakom vrhu brda, i vozio inercijom nadole. Ja bio u kolima, istina je. Malo je opasno po život ali hej - litar i po je to!
(Helios, 17. novembar 2023 10:05)
Reci tvom drugaru tupanu da nema potrebe da rizikuje svoj i tuđi život, auto nizbrdo i upaljen ne troši gorivo...
pre 11 meseci
Mudre glave iz podruma pića sa manjkom zuba znaju da ovo ne valja.
pre 11 meseci
Sistem se zove “Miško”
pre 11 meseci
Moj prijatelj je usavršio ovaj sistem odavno. Jugo bi, natovaren, kroz Srbiju trošio sedam i po litara benzina. Kroz Crnu Goru, uzbrdo-nizbrdo, ni 6. Jer bi gasio kola na svakom vrhu brda, i vozio inercijom nadole. Ja bio u kolima, istina je. Malo je opasno po život ali hej - litar i po je to!
pre 11 meseci
Slava svima koji će poginuti dok se ovo ne uhoda.
pre 11 meseci
Najbolje koči kad ima struje, ali kad nema...
pre 11 meseci
Da, šta kad se isprazni akumulator? Ako si na nizbrdici kola sama krenu?
(Reaktor, 17. novembar 2023 10:37)
jeste. iženjeri su sigurno zaboravili na tu sitnicu. e da im je tvoja pamet.
pre 11 meseci
Sistem se zove “Miško”
pre 11 meseci
Ja vozim neki elektricni viljuskar i koci na ovom principu, samo sto je problem jer ne zakoci svaki put i kada mu pustim gas pocne da koci i samo otpusti kocnicu i zabijem se u palete, srecom postoji nozna mehanicka pa sa njom smanjim udar. Nadam se da ovaj sistem nece biti takav.
pre 11 meseci
Mudre glave iz podruma pića sa manjkom zuba znaju da ovo ne valja.
pre 11 meseci
Mudre glave iz podruma pića sa manjkom zuba znaju da ovo ne valja.
(Goxy, 17. novembar 2023 10:35)
Postoji nesto ocaravajuce prosto u odredjenim modernim mehanickim sistemima. Sa druge strane postoji nesto zastrasujuce komplikovano u modernim elektronskim sistemima. Ideja nije losa, ali pod uslovom da se izvrsi kako treba sa dovoljno rezervnih sistema. Inace vazi jedno pravilo i za mudrice iz podruma pica, ali i za ndobudne manijakalno naucno fantasticne mudrice, a to prvilo je da nista sto nem upotrebnu vrednos nece proci test trzista. Narocito kad su ovakvi sistemi u pitanju. Dakle mozgaj sam, vreme ce pokazati.
pre 11 meseci
Mnogi komentatori pominju "a šta ako ostane bez struje, a šta ako se prekine žica...", a niko ne pominje "a šta kad pukne crevo ili gumica, pa iscuri kočiono ulje". Podjednake su šanse.
pre 11 meseci
Ja stvarno ne kapiram. Sve je to kul, ali najveci problem elektronike je sto nema dugi zivotni vek i nepouzdana je
pre 11 meseci
@Fredi Kruger
Jugo i stari tipovi vozila sa karburatorom trose i nizbrdo. Edukuj se pre nego nekog nazoves tupanom.
pre 11 meseci
Vezovi za skije su i dalje mehanički jer nije pouzdano da jedan takav sistem zavisi od električnog kontakta !
pre 11 meseci
Moj prijatelj je usavršio ovaj sistem odavno. Jugo bi, natovaren, kroz Srbiju trošio sedam i po litara benzina. Kroz Crnu Goru, uzbrdo-nizbrdo, ni 6. Jer bi gasio kola na svakom vrhu brda, i vozio inercijom nadole. Ja bio u kolima, istina je. Malo je opasno po život ali hej - litar i po je to!
(Helios, 17. novembar 2023 10:05)
Reci tvom drugaru tupanu da nema potrebe da rizikuje svoj i tuđi život, auto nizbrdo i upaljen ne troši gorivo...
pre 11 meseci
Molio bih sve komentatore da posalju prigovore ZF_u.Ljudi ce na kraju odluciti sta da rade sa kocnicama ili ce odustati ili ce ih unaprediti za svakodnevnu upotrebu.
Ja sam čuo da njihovi istrazivacki centri i saradnici iz celog sveta nemaju dovoljno kadra i jedva cekaju primedbe iz Srbije tzv. balkanskog, ekonomsko_tehnoloskog "tigra".
pre 11 meseci
Kome to treba? Glavni cilj je potpuno izbaciti frikcione kočnice kojima se baca energija i zagađuje atmosfera. Što je za sada donekle moguće jedino baterijskim EV. Ovi izgleda vole da rešavaju problem koji nikome nije problem. A uzgred, Simens je to isto odavno predstavio, možda i patentirao. Nije zaživelo jer ni tada nije donosilo naročitu prednost nad hidraulikom. "Nema kočione tečnosti!". Pa šta, ti motori i redukcije su kudikamo teži, a ništa pouzdaniji od prostog hidrauličkog klipa.
pre 11 meseci
@Fredi Kruger
Jugo i stari tipovi vozila sa karburatorom trose i nizbrdo. Edukuj se pre nego nekog nazoves tupanom.
(Dule Kadirov, 17. novembar 2023 12:32)
Svi sus motori troše nizbrdo. Stari, novi, dizel, benzin, metan, plin...
Čoveče, auto ti je upaljen, mora da troši bar malo
pre 11 meseci
Is@
Ha,ha,ha,..... "srećom postoji nožna mehanička"......hm,da li će ovi od ZF čitati tvoj komentar :(
(cvrko, 17. novembar 2023 15:58)
Sta je smesno? Kazem da viljuskar cesto ne zakoci elektro motorom i da se pokusavam u tim momentima zaustaviti pomocu mehanicke, sta je tebi tu tacno smesno? Zelis da ispadnes pametan? Daj onda objasni zasto nov elektricni viljuskar od 50 000e nekada nece da se zaustavi. Zasto imate potrebu da ispadate budale nike mi jasno?
pre 11 meseci
Za sve koji sumnjaju - umesto kuke za vucu instalira se plug - pa ako zagusti orite drumove !
pre 11 meseci
Vlaga voda je najveci problem ovog sistema i naravno sta ako nema struje neki prekid?
pre 11 meseci
Slični sistemi već postoje-rekuperativni kod električnih auta i retarderi, kod teških vozila i autobusa. Retarder je jako jednostavan i pouzdan i koristi se 50 godina. Koncept sa el. motorom, i ako nema struje, takodje funkcioniše besprekorno. Pustite magnet kroz bakarnu cev i proverite koliko mu treba da prodje cev...
pre 11 meseci
Svi sus motori troše nizbrdo. Stari, novi, dizel, benzin, metan, plin...
Čoveče, auto ti je upaljen, mora da troši bar malo
(Stara Mo, 17. novembar 2023 14:01)
simpatična logika, ali neuka. kod motora sa direktnim ubrizgavanjem kad ide nizbrdo u brzini, gorivo se ne ubrizgava i samim tim i ne troši, rad motora se održava inercijom. Kad ga spuštaš u leru, tad trošiš malo goriva da se održi rad motora.
pre 11 meseci
Imam godina na žalost a i Bogu hvala pamet me drži pa se prisećam ovakvih prića od pre 35 godina:
Šta bre ABS da mi lupka poličama i da mi kvari diskove. Kakve su to gluposti, kad se stisne kočnica mora da drži disk a ne da ga pušta! Šta ako crkne akumulator jel onda crkava ABS?
Samo što je tad bila par razlika: bilo je više zuba više pameti a podrum pića nije imao WiFi. Uništi danas sve živo kvarijes.
(Goxy, 17. novembar 2023 13:33)
Ako imate (od sada persiram) toliko godina da se secate prica o ABSu od pre 35 godina, onda je tek sramota kakve komentare ostavljate.
pre 11 meseci
Još jedno elektronsko dostignuće koje mi drži glavu u torbi (dok je ispravno i ima napunjene baterije.
pre 11 meseci
jos samo volan je ostao kao sredstvo direktne/mehanicke interakcije sa automobilom tj.tockovima al kada i to zamene sa kojekakvim elektronskim navojima i odpoje ga od osovine onda ce uticaj coveka biti najmanji na voznju ... sve ce biti kompjuterizovano! i sve je to ok dokle god kompjuter nesto ne pobrljavi i ima elektronike ... mehanika je najstarija u svemu i najsigurnija
pre 11 meseci
Ja stvarno ne kapiram. Sve je to kul, ali najveci problem elektronike je sto nema dugi zivotni vek i nepouzdana je
(Deja, 17. novembar 2023 11:03)
Elektronika nema dug zivotni vek? Provodnici i releji? A creva, kociona tecnost, klipovi, cilindri, gumice, opruge su vecni?
pre 11 meseci
Da, šta kad se isprazni akumulator? Ako si na nizbrdici kola sama krenu?
(Reaktor, 17. novembar 2023 10:37)
Naprotiv, kao i na kamionima, kočnica će ostati aktivna dok se ne steknu uslovi za polazak. Kod kamiona je to pritisak vazduha a na elektro automobilima sprega komandi i senzora. Npr, menjač mora biti na D, noga na papuči kočnice itd.
pre 11 meseci
"Predstavljen revolucionarni sistem kočenja"
Taj revolucionarni sistem dela vec poprilicno dugo na elektricnim vozovima, tramvajima i trolejbusima.
pre 11 meseci
Stara Mo, 17. novembar 2023 14:01)
Majstore, covek ti je lepo objasnio kako rade savremeni motori sa EKU. Kada je auto u brzini, ide nizbrdo, a obrtaji su preko 1200, kod nekih vozila i malo vise, EKU (elektronska kontrola ubrizgavanja), iskljucuje ubrizgavanje goriva, a motor radi tako sto ga pokrecu tockovi, znaci inercijom. Tako ti i dalje rade svetla, servo, klima itd. Cim pritisnes kvacilo, ili obrtaji padnu ispod 1200, ukljucije se ponovo ubrizgavanje. Jugo je imao karburator, pa je gorivo uvek islo, tu je razlika.
pre 11 meseci
“Iz kompanije, jedino, još nisu rekli kada će tačno ovaj sistem zvanično stići na tržište.“
krajem 2034.
pre 11 meseci
A elektronika vam kineska. Pola BMW-a Audija i Mercedesa vam je kinesko i crkava stalno. Kad Toyota to napravi - verovaćemo.
pre 11 meseci
Kompjuter i mehanika na automobilu ne mogu da se porede na polju preciznosti. Ne zna, samo onaj ko nije probao i ima svoje, pa se još uvek drži kurble i kune u navedenu ( osećaj u papučici kočnice, osećaj u papučici gasa ...) !
O bezbednosti ne vredi razgovarati jer elektronske sisteme nije smišljao " komentator iz novina " koji se u sve razume, nego inžinjeri koji su završili škole i imaju iskustva na polju proizvodnje.
Pa ne pravi to svaki indijanac a nije ni svako za majstora. Kao što nije svaka sirovina sa ogromnim, čvarastim prstima za dugme, slomiće ga pa neće raditi ne samo ručna, nego ništa !
Beše nekada... radio u vojisci, Lasti ili šta ti ja znam gde, pa zna da popravlja automobile. Potpuno je nova generacija vozila na tržištu, sve se oslanja na elektroniku i moraš se prekvalifikovsti i naučiti da ako ti to predhodno znanje dozvoljava, što u devedeset posto nije slučaj. E tu je problem.
(Nikola, 17. novembar 2023 15:51)
Uopste nisi u pravu. Ne znam koliko pratis ali Volvou zakuje gas i ne mozes nista da uradis i jos milion problema sa elektronikom na svim markama automobila. Elektronska kontrola gasa i kocnice nikada ne sme da bude jedina opcija.
pre 11 meseci
A moze i neko sa kompjutera da vam ukoci vozilo ako ste neposlusni….
(Nikolica, 17. novembar 2023 16:38)
Pa može i sada, elektronska ručna, hill holer, a može malo i pumpu ABS-a da kontroliše. Promašio si temu.
pre 11 meseci
..., a šta ako iskoči osigurač ???
pre 11 meseci
Najjači i najsigurniji kočioni sistem je hidraulični na Ajkuli Citroenu DS iz 60tih i 70tih.
Sve ostalo je smešno.
Elektroniku treba izbaciti iz automobila potpuno.
pre 11 meseci
Postoji nesto ocaravajuce prosto u odredjenim modernim mehanickim sistemima. Sa druge strane postoji nesto zastrasujuce komplikovano u modernim elektronskim sistemima. Ideja nije losa, ali pod uslovom da se izvrsi kako treba sa dovoljno rezervnih sistema. Inace vazi jedno pravilo i za mudrice iz podruma pica, ali i za ndobudne manijakalno naucno fantasticne mudrice, a to prvilo je da nista sto nem upotrebnu vrednos nece proci test trzista. Narocito kad su ovakvi sistemi u pitanju. Dakle mozgaj sam, vreme ce pokazati.
(Kole, 17. novembar 2023 11:03)
Imam godina na žalost a i Bogu hvala pamet me drži pa se prisećam ovakvih prića od pre 35 godina:
Šta bre ABS da mi lupka poličama i da mi kvari diskove. Kakve su to gluposti, kad se stisne kočnica mora da drži disk a ne da ga pušta! Šta ako crkne akumulator jel onda crkava ABS?
Samo što je tad bila par razlika: bilo je više zuba više pameti a podrum pića nije imao WiFi. Uništi danas sve živo kvarijes.
pre 11 meseci
Sistem je pre više od decenije ugražen u jedan probni model Mercedesa koji je imao standardne testove pred početak velikoserijske proizvodnje. Pokazao se nepouzdanim. I tada je imao bolje performanse, ali je na većini od desetak test vozila u jednom trenutku delimično (nije kočio sve točkove) ili potpuno otkazao. E sad - prošla je jedna decenija - napredak kompjuterske industrije i optičkih kablova, kao pouzdanost elektro-motora je drastično poboljšana. Da li je sistem danas pouzdan? Saznaćemo za nekoliko godina, jer svaka fabrika ima nekoliko desetina test vozača ali iako svaki od njih pređe bar pola miliona km sa probnim vozilom -najpouzdanije informacije o otkazima bilo kog sklopa se dobijaju kada auto vozi stotine hiljada kupaca na nekoliko kontinenata u različitim vremenski i saobraćajnim uslovima. Minimum sto miliona km pređenih nekim vozilom garantuje 99% tačnost statistike. Ukoliko na nekoliko vozila otkažu kočnice i poginu putnici - moćne kompanije imaju desetine miliona dolara da obeštete porodice poginulih - opstanak kapitalizma je uslovljen konstantnim napretkom da bi se održala marketinški formirana "glad" kupaca, odnosno velikoserijska proizvodnja!
pre 11 meseci
jeste. iženjeri su sigurno zaboravili na tu sitnicu. e da im je tvoja pamet.
(dude, 17. novembar 2023 12:43)
Vrlo lako mogu da zaborave, evo koliko problema imaju ljudi sa elektronskom rucnom kocnicom, te ne radi prekidac kako treba, te nece da se aktivira kada je nizak napon itd, nije ni hidraulika bez mana ali mislim da je ipak preciznije kocenje kada dobijas povratnu informaciju preko papucice.
pre 11 meseci
Da, šta kad se isprazni akumulator? Ako si na nizbrdici kola sama krenu?
pre 11 meseci
Ове небулозе и негативне коментаре пишу аутошовинисти, јер не знају како да пљуну по Србији на овој теми.
pre 11 meseci
"Ovakvim sistemom, utiremo put za novu eru kontrole vozila", rekao je Holger Klajn, šef ZF Grupe."
Mislim da u ovome leži smisao ove "inovacije". Sumnjam da tu ima išta novo, a tek "revolucionarnog" sigurno ničeg nema. Verovatno je ovo samo prilagođavanje automatskom upravljanju vozilom, odnosno "autopilotu". I kad bi ostala hidraulika u točkovima, glavni klip kočionog sistema bi morao da se adaptira za kočenje kompjuterom, odnosno servomotorom. To bi bio elektro-hidraulički sistem. Onda je stvarno pametnije kompletno izbaciti hidrauliku.
Za klasičnu nožnu kočnicu ovo može da bude samo gore rešenje jer ima ona stara mudrost "don't fix if ain't broken". Možda je ovakav sistem lakši, jednostavniji i jeftiniji proizvođaču za montažu, ali korisniku ne donosi nikakvu korist.
A ono da kod električnih automobila donosi "17% veći domet" je notorna propagandna budalaština. Ovo nema nikakve veze sa rekuperacijom, odnosno regenerativnim kočenjem. Niti šta olakšava, niti otežava. Nema veze.
pre 11 meseci
Dokle god bude elektrolitičkih kondenzatora u električnim sklopovima (a biće ih još dugo) koji moraju da rade od -20 do +40oC računajte da će veliki broj ovih sklopova kroz 5-10 godina tako da brljavi da mu samo posvećeni inženjer elektronike može pronaći kvar.
pre 11 meseci
Postojeci sistem ne bi smeo da se zameni sa ovakvim, zna se da je mnogo veca sansa da otkaze elektronika nego mehanika a kocnice su najvazniji uredjaj na automobilu tako da ne sme da postoji ni najmanji rizik za otkazivanje, a kad je elektronika u pitanju rizik od otkazivanja je dosta veci... ne mogu da naprave telefon i kompjuter da rade kako treba a da ne pricamo o elektronici nanovijim kolima
pre 11 meseci
@Reci tvom drugaru tupanu da nema potrebe da rizikuje svoj i tuđi život, auto nizbrdo i upaljen ne troši gorivo...
(Fredi Kruger, 17. novembar 2023 10:58)
Trosi ako si u leru, malo ali trosi. Ako se spustas dok si u brzini bez pritiska na gas ilu kocnice onda ne trosi bukvalno nista.
pre 11 meseci
A moze i neko sa kompjutera da vam ukoci vozilo ako ste neposlusni….
pre 11 meseci
Mozel da zakoci kad ga guram kad nece da upali?
pre 11 meseci
"Elektronska kontrola gasa i kocnice nikada ne sme da bude jedina opcija."
Uredjaj koji ubacuje gorivo u motor je kontrolisan potpuno elektronski otkako su izbaceni karburatori. Tu nema mogucnosti da se ubaci mehanika pa je i nema.
pre 11 meseci
@Goxy, 17. novembar 2023 10:35
Ovaj covek je opsednut Srbskim zubima. Nismo svi isti, ili jednaki. Imamo mi, Srbi, mladje i skolovane generacije. Oni vode racuna o odrzavanju zuba. Goxy, nadam se da imas svoje zube.
pre 11 meseci
Đavolje oruđe..
pre 11 meseci
Dobili su zadatak da izbace petrohemijsku industriju tacka
pre 11 meseci
Kao Kremenko I Kamenko.
pre 11 meseci
elektronika da koči? Hmmmmmm...
pre 11 meseci
elektromagnetno kocenje vec postoji, ali samo kao cista ekstavagancija. koristi se kod vozila za obaranje brzinskih rekorda, u pustinji u nevadi npr, jer ne postoji frikcioni materijal i mehanicko trenje koji to moze da odradi tako kao magnetne sile. jedino sto mnogo kosta, kao i sve drugo ipak polako vremenom dodje i do nas smrtnika.
pre 11 meseci
Sistem se zove “Miško”
(Eqilaser, 17. novembar 2023 09:49)
Inače jedna od laboratorija je u Miškolcu Madjarska.
pre 11 meseci
elektronika da koči? Hmmmmmm...
(Vaske, 17. novembar 2023 13:50)
Hmmm... Već jedno 50 godina.
Ali da na tvom bajsu nema eletronike.
Mada imaš bajseve sa elektronikom, skuplji nego sva tvoja kola zajedno iz ovog milenijuma.
pre 11 meseci
vrhunski
pre 11 meseci
Kompjuter i mehanika na automobilu ne mogu da se porede na polju preciznosti. Ne zna, samo onaj ko nije probao i ima svoje, pa se još uvek drži kurble i kune u navedenu ( osećaj u papučici kočnice, osećaj u papučici gasa ...) !
O bezbednosti ne vredi razgovarati jer elektronske sisteme nije smišljao " komentator iz novina " koji se u sve razume, nego inžinjeri koji su završili škole i imaju iskustva na polju proizvodnje.
Pa ne pravi to svaki indijanac a nije ni svako za majstora. Kao što nije svaka sirovina sa ogromnim, čvarastim prstima za dugme, slomiće ga pa neće raditi ne samo ručna, nego ništa !
Beše nekada... radio u vojisci, Lasti ili šta ti ja znam gde, pa zna da popravlja automobile. Potpuno je nova generacija vozila na tržištu, sve se oslanja na elektroniku i moraš se prekvalifikovsti i naučiti da ako ti to predhodno znanje dozvoljava, što u devedeset posto nije slučaj. E tu je problem.
pre 11 meseci
Reci tvom drugaru tupanu da nema potrebe da rizikuje svoj i tuđi život, auto nizbrdo i upaljen ne troši gorivo...
(Fredi Kruger, 17. novembar 2023 10:58)
Neka i ne trosi, ali iskoriscenje trenutne kinetcke energije je veoma malo, jer se koristi za savladavanje otpora trenja kretanja klipova u cilindrima, i svih ostalih pokretnih delova od tockova do motora.
Zasto bi inace Audi i BMW pravili CoastingMode u automatskim menjacima.
pre 11 meseci
U mom autu je elektronska papučica gasa,i elektricni servo.Ne verujem im bas nesto,mada se nisu kvarili do sad.
pre 11 meseci
Ja idem odmah u ponedeljak kod majstora da promenim kočnice.
pre 11 meseci
Glavni cilj svega toga je izbaciti ljudsku vrstu iz upotrebe.. a ovo je tek pocetak .. nazalost..
pre 11 meseci
Струја је проблематична догод постоје температуре око и испод нуле - брзо се троши и може да је нестане.
pre 11 meseci
cvrko, 17. novembar 2023 15:58)
I jos nesto da ti objasnim posto vidim da si tudum, na viljuskaru je elektronska kocnica primarna, a mehanicka je za slucaj opasnosti kada takav tupson kao ti izleti pred viljuskar da se moze viljiskar zaustaviti u mestu, ne sluzi ona za redovno kocenje kao sto si ti mislio pa se slatko smejao. I zato kazem da se nadam da nece tako nepouzdan sistem kocenja ugraditi u automobil gde ces ti kao vozac svaki put morati razmisljati hoce li te izneveriti elektronska kocnica pa da moras mehanickom da spasavas zivu glavu.
pre 11 meseci
Svi sus motori troše nizbrdo. Stari, novi, dizel, benzin, metan, plin...
Čoveče, auto ti je upaljen, mora da troši bar malo
(Stara Mo, 17. novembar 2023 14:01)
simpatična logika, ali neuka. kod motora sa direktnim ubrizgavanjem kad ide nizbrdo u brzini, gorivo se ne ubrizgava i samim tim i ne troši, rad motora se održava inercijom. Kad ga spuštaš u leru, tad trošiš malo goriva da se održi rad motora.
(BobbPenn, 17. novembar 2023 15:45)
Ti si bre simpatičan. Ako je auto u brzini, onda će da koči motorom Koja je logika da ga ostavi u brzini i tako uspori auto kad hoće da štedi gorivo? Logika je da ga je izbacio iz brzine da bi imao što manji otpor jer je čovek hteo da uštedi gorivo. Auto na leru TROŠI!!!
Sem toga Pomiri se sa tim! Sem toga, čitaj tekst, čovek lepo kaže Yugo!
pre 11 meseci
Evo ja Sam siguran da auto kompanije nemaju probnr vozace koji predju Pola millions kilometara...
pre 11 meseci
Jedino nisu rekli kad ce poceti da se koristi. Normalno! Nikad!Taj sistem,mira biti komplikovaniji od dosadasnjeg jer zeljenu silu kocenja mora da obezbedi neki potenciometar. Da bi on bio siguran(sto se skorije nece desiti),mora da postoji komplikovaniji sistem. Inace odavno vec postoji(mislim i pre hidraulicnog),pneumatski sistem za kocenje za koji ne treba kociona tecnost.Do duse cesce zakazuje!
pre 11 meseci
Ekxtra! Odista genijalan izum.
pre 11 meseci
Is@
Ha,ha,ha,..... "srećom postoji nožna mehanička"......hm,da li će ovi od ZF čitati tvoj komentar :(
pre 11 meseci
Crkne akomulator.Kola se ugase i onda kočimo nogama.🤣🤣🤣
pre 11 meseci
Elektro inženjer ovde.
Dosad sam 2 puta imao otkaz kočnica - spasla me ručna na sajlu.
A jednom mi je crkao alternator, ali me je jedan čovek šlepao da majstora, i kočnica iako tvrda, je radila normalno
Mercedes McLaren SLR je imao elektro kočnice i kažu makar da su bile bez ikakvog osećaja.
Što se modernih auta tiče, Infinity i Lexus izbaciju modele gde ni volan nije spojen mehanički sa točkovima, da bi lakše mogli da prebace proizvodnju gde je volan desno i levo.
Mene to užasava. I uvek ću voziti auto sa normalnom ručnom, na sajlu, dok ih ima.
pre 11 meseci
Crkne akomulator.Kola se ugase i onda kočimo nogama.🤣🤣🤣
(Ivan, 18. novembar 2023 22:01)
"Vidiš prijatelju da može da se vozi bez kočnica. Može da se vozi, ali ne može da se zaustavi." Sada ne može da se vozi, ne može da se zaustavi.
pre 11 meseci
Kaže se kočnom sistemu ne kočionom, nema kočija nigde...
pre 11 meseci
Mudre glave iz podruma pića sa manjkom zuba znaju da ovo ne valja.
pre 11 meseci
Ове небулозе и негативне коментаре пишу аутошовинисти, јер не знају како да пљуну по Србији на овој теми.
pre 11 meseci
Slava svima koji će poginuti dok se ovo ne uhoda.
pre 11 meseci
Moj prijatelj je usavršio ovaj sistem odavno. Jugo bi, natovaren, kroz Srbiju trošio sedam i po litara benzina. Kroz Crnu Goru, uzbrdo-nizbrdo, ni 6. Jer bi gasio kola na svakom vrhu brda, i vozio inercijom nadole. Ja bio u kolima, istina je. Malo je opasno po život ali hej - litar i po je to!
(Helios, 17. novembar 2023 10:05)
Reci tvom drugaru tupanu da nema potrebe da rizikuje svoj i tuđi život, auto nizbrdo i upaljen ne troši gorivo...
pre 11 meseci
Moj prijatelj je usavršio ovaj sistem odavno. Jugo bi, natovaren, kroz Srbiju trošio sedam i po litara benzina. Kroz Crnu Goru, uzbrdo-nizbrdo, ni 6. Jer bi gasio kola na svakom vrhu brda, i vozio inercijom nadole. Ja bio u kolima, istina je. Malo je opasno po život ali hej - litar i po je to!
pre 11 meseci
Da, šta kad se isprazni akumulator? Ako si na nizbrdici kola sama krenu?
pre 11 meseci
Mnogi komentatori pominju "a šta ako ostane bez struje, a šta ako se prekine žica...", a niko ne pominje "a šta kad pukne crevo ili gumica, pa iscuri kočiono ulje". Podjednake su šanse.
pre 11 meseci
Ja stvarno ne kapiram. Sve je to kul, ali najveci problem elektronike je sto nema dugi zivotni vek i nepouzdana je
pre 11 meseci
Najbolje koči kad ima struje, ali kad nema...
pre 11 meseci
@Fredi Kruger
Jugo i stari tipovi vozila sa karburatorom trose i nizbrdo. Edukuj se pre nego nekog nazoves tupanom.
(Dule Kadirov, 17. novembar 2023 12:32)
Svi sus motori troše nizbrdo. Stari, novi, dizel, benzin, metan, plin...
Čoveče, auto ti je upaljen, mora da troši bar malo
pre 11 meseci
elektronika da koči? Hmmmmmm...
(Vaske, 17. novembar 2023 13:50)
Hmmm... Već jedno 50 godina.
Ali da na tvom bajsu nema eletronike.
Mada imaš bajseve sa elektronikom, skuplji nego sva tvoja kola zajedno iz ovog milenijuma.
pre 11 meseci
Sistem se zove “Miško”
pre 11 meseci
Još jedno elektronsko dostignuće koje mi drži glavu u torbi (dok je ispravno i ima napunjene baterije.
pre 11 meseci
Ja vozim neki elektricni viljuskar i koci na ovom principu, samo sto je problem jer ne zakoci svaki put i kada mu pustim gas pocne da koci i samo otpusti kocnicu i zabijem se u palete, srecom postoji nozna mehanicka pa sa njom smanjim udar. Nadam se da ovaj sistem nece biti takav.
pre 11 meseci
Postoji nesto ocaravajuce prosto u odredjenim modernim mehanickim sistemima. Sa druge strane postoji nesto zastrasujuce komplikovano u modernim elektronskim sistemima. Ideja nije losa, ali pod uslovom da se izvrsi kako treba sa dovoljno rezervnih sistema. Inace vazi jedno pravilo i za mudrice iz podruma pica, ali i za ndobudne manijakalno naucno fantasticne mudrice, a to prvilo je da nista sto nem upotrebnu vrednos nece proci test trzista. Narocito kad su ovakvi sistemi u pitanju. Dakle mozgaj sam, vreme ce pokazati.
(Kole, 17. novembar 2023 11:03)
Imam godina na žalost a i Bogu hvala pamet me drži pa se prisećam ovakvih prića od pre 35 godina:
Šta bre ABS da mi lupka poličama i da mi kvari diskove. Kakve su to gluposti, kad se stisne kočnica mora da drži disk a ne da ga pušta! Šta ako crkne akumulator jel onda crkava ABS?
Samo što je tad bila par razlika: bilo je više zuba više pameti a podrum pića nije imao WiFi. Uništi danas sve živo kvarijes.
pre 11 meseci
Kome to treba? Glavni cilj je potpuno izbaciti frikcione kočnice kojima se baca energija i zagađuje atmosfera. Što je za sada donekle moguće jedino baterijskim EV. Ovi izgleda vole da rešavaju problem koji nikome nije problem. A uzgred, Simens je to isto odavno predstavio, možda i patentirao. Nije zaživelo jer ni tada nije donosilo naročitu prednost nad hidraulikom. "Nema kočione tečnosti!". Pa šta, ti motori i redukcije su kudikamo teži, a ništa pouzdaniji od prostog hidrauličkog klipa.
pre 11 meseci
Vezovi za skije su i dalje mehanički jer nije pouzdano da jedan takav sistem zavisi od električnog kontakta !
pre 11 meseci
Vlaga voda je najveci problem ovog sistema i naravno sta ako nema struje neki prekid?
pre 11 meseci
Da, šta kad se isprazni akumulator? Ako si na nizbrdici kola sama krenu?
(Reaktor, 17. novembar 2023 10:37)
jeste. iženjeri su sigurno zaboravili na tu sitnicu. e da im je tvoja pamet.
pre 11 meseci
Imam godina na žalost a i Bogu hvala pamet me drži pa se prisećam ovakvih prića od pre 35 godina:
Šta bre ABS da mi lupka poličama i da mi kvari diskove. Kakve su to gluposti, kad se stisne kočnica mora da drži disk a ne da ga pušta! Šta ako crkne akumulator jel onda crkava ABS?
Samo što je tad bila par razlika: bilo je više zuba više pameti a podrum pića nije imao WiFi. Uništi danas sve živo kvarijes.
(Goxy, 17. novembar 2023 13:33)
Ako imate (od sada persiram) toliko godina da se secate prica o ABSu od pre 35 godina, onda je tek sramota kakve komentare ostavljate.
pre 11 meseci
@Fredi Kruger
Jugo i stari tipovi vozila sa karburatorom trose i nizbrdo. Edukuj se pre nego nekog nazoves tupanom.
pre 11 meseci
Mudre glave iz podruma pića sa manjkom zuba znaju da ovo ne valja.
(Goxy, 17. novembar 2023 10:35)
Postoji nesto ocaravajuce prosto u odredjenim modernim mehanickim sistemima. Sa druge strane postoji nesto zastrasujuce komplikovano u modernim elektronskim sistemima. Ideja nije losa, ali pod uslovom da se izvrsi kako treba sa dovoljno rezervnih sistema. Inace vazi jedno pravilo i za mudrice iz podruma pica, ali i za ndobudne manijakalno naucno fantasticne mudrice, a to prvilo je da nista sto nem upotrebnu vrednos nece proci test trzista. Narocito kad su ovakvi sistemi u pitanju. Dakle mozgaj sam, vreme ce pokazati.
pre 11 meseci
Najjači i najsigurniji kočioni sistem je hidraulični na Ajkuli Citroenu DS iz 60tih i 70tih.
Sve ostalo je smešno.
Elektroniku treba izbaciti iz automobila potpuno.
pre 11 meseci
Kompjuter i mehanika na automobilu ne mogu da se porede na polju preciznosti. Ne zna, samo onaj ko nije probao i ima svoje, pa se još uvek drži kurble i kune u navedenu ( osećaj u papučici kočnice, osećaj u papučici gasa ...) !
O bezbednosti ne vredi razgovarati jer elektronske sisteme nije smišljao " komentator iz novina " koji se u sve razume, nego inžinjeri koji su završili škole i imaju iskustva na polju proizvodnje.
Pa ne pravi to svaki indijanac a nije ni svako za majstora. Kao što nije svaka sirovina sa ogromnim, čvarastim prstima za dugme, slomiće ga pa neće raditi ne samo ručna, nego ništa !
Beše nekada... radio u vojisci, Lasti ili šta ti ja znam gde, pa zna da popravlja automobile. Potpuno je nova generacija vozila na tržištu, sve se oslanja na elektroniku i moraš se prekvalifikovsti i naučiti da ako ti to predhodno znanje dozvoljava, što u devedeset posto nije slučaj. E tu je problem.
pre 11 meseci
Molio bih sve komentatore da posalju prigovore ZF_u.Ljudi ce na kraju odluciti sta da rade sa kocnicama ili ce odustati ili ce ih unaprediti za svakodnevnu upotrebu.
Ja sam čuo da njihovi istrazivacki centri i saradnici iz celog sveta nemaju dovoljno kadra i jedva cekaju primedbe iz Srbije tzv. balkanskog, ekonomsko_tehnoloskog "tigra".
pre 11 meseci
Svi sus motori troše nizbrdo. Stari, novi, dizel, benzin, metan, plin...
Čoveče, auto ti je upaljen, mora da troši bar malo
(Stara Mo, 17. novembar 2023 14:01)
simpatična logika, ali neuka. kod motora sa direktnim ubrizgavanjem kad ide nizbrdo u brzini, gorivo se ne ubrizgava i samim tim i ne troši, rad motora se održava inercijom. Kad ga spuštaš u leru, tad trošiš malo goriva da se održi rad motora.
pre 11 meseci
Is@
Ha,ha,ha,..... "srećom postoji nožna mehanička"......hm,da li će ovi od ZF čitati tvoj komentar :(
(cvrko, 17. novembar 2023 15:58)
Sta je smesno? Kazem da viljuskar cesto ne zakoci elektro motorom i da se pokusavam u tim momentima zaustaviti pomocu mehanicke, sta je tebi tu tacno smesno? Zelis da ispadnes pametan? Daj onda objasni zasto nov elektricni viljuskar od 50 000e nekada nece da se zaustavi. Zasto imate potrebu da ispadate budale nike mi jasno?
pre 11 meseci
Ja stvarno ne kapiram. Sve je to kul, ali najveci problem elektronike je sto nema dugi zivotni vek i nepouzdana je
(Deja, 17. novembar 2023 11:03)
Elektronika nema dug zivotni vek? Provodnici i releji? A creva, kociona tecnost, klipovi, cilindri, gumice, opruge su vecni?
pre 11 meseci
Za sve koji sumnjaju - umesto kuke za vucu instalira se plug - pa ako zagusti orite drumove !
pre 11 meseci
jos samo volan je ostao kao sredstvo direktne/mehanicke interakcije sa automobilom tj.tockovima al kada i to zamene sa kojekakvim elektronskim navojima i odpoje ga od osovine onda ce uticaj coveka biti najmanji na voznju ... sve ce biti kompjuterizovano! i sve je to ok dokle god kompjuter nesto ne pobrljavi i ima elektronike ... mehanika je najstarija u svemu i najsigurnija
pre 11 meseci
Is@
Ha,ha,ha,..... "srećom postoji nožna mehanička"......hm,da li će ovi od ZF čitati tvoj komentar :(
pre 11 meseci
Mozel da zakoci kad ga guram kad nece da upali?
pre 11 meseci
Đavolje oruđe..
pre 11 meseci
Ekxtra! Odista genijalan izum.
pre 11 meseci
elektronika da koči? Hmmmmmm...
pre 11 meseci
vrhunski
pre 11 meseci
Postojeci sistem ne bi smeo da se zameni sa ovakvim, zna se da je mnogo veca sansa da otkaze elektronika nego mehanika a kocnice su najvazniji uredjaj na automobilu tako da ne sme da postoji ni najmanji rizik za otkazivanje, a kad je elektronika u pitanju rizik od otkazivanja je dosta veci... ne mogu da naprave telefon i kompjuter da rade kako treba a da ne pricamo o elektronici nanovijim kolima
pre 11 meseci
Svi sus motori troše nizbrdo. Stari, novi, dizel, benzin, metan, plin...
Čoveče, auto ti je upaljen, mora da troši bar malo
(Stara Mo, 17. novembar 2023 14:01)
simpatična logika, ali neuka. kod motora sa direktnim ubrizgavanjem kad ide nizbrdo u brzini, gorivo se ne ubrizgava i samim tim i ne troši, rad motora se održava inercijom. Kad ga spuštaš u leru, tad trošiš malo goriva da se održi rad motora.
(BobbPenn, 17. novembar 2023 15:45)
Ti si bre simpatičan. Ako je auto u brzini, onda će da koči motorom Koja je logika da ga ostavi u brzini i tako uspori auto kad hoće da štedi gorivo? Logika je da ga je izbacio iz brzine da bi imao što manji otpor jer je čovek hteo da uštedi gorivo. Auto na leru TROŠI!!!
Sem toga Pomiri se sa tim! Sem toga, čitaj tekst, čovek lepo kaže Yugo!
pre 11 meseci
jeste. iženjeri su sigurno zaboravili na tu sitnicu. e da im je tvoja pamet.
(dude, 17. novembar 2023 12:43)
Vrlo lako mogu da zaborave, evo koliko problema imaju ljudi sa elektronskom rucnom kocnicom, te ne radi prekidac kako treba, te nece da se aktivira kada je nizak napon itd, nije ni hidraulika bez mana ali mislim da je ipak preciznije kocenje kada dobijas povratnu informaciju preko papucice.
pre 11 meseci
Sistem je pre više od decenije ugražen u jedan probni model Mercedesa koji je imao standardne testove pred početak velikoserijske proizvodnje. Pokazao se nepouzdanim. I tada je imao bolje performanse, ali je na većini od desetak test vozila u jednom trenutku delimično (nije kočio sve točkove) ili potpuno otkazao. E sad - prošla je jedna decenija - napredak kompjuterske industrije i optičkih kablova, kao pouzdanost elektro-motora je drastično poboljšana. Da li je sistem danas pouzdan? Saznaćemo za nekoliko godina, jer svaka fabrika ima nekoliko desetina test vozača ali iako svaki od njih pređe bar pola miliona km sa probnim vozilom -najpouzdanije informacije o otkazima bilo kog sklopa se dobijaju kada auto vozi stotine hiljada kupaca na nekoliko kontinenata u različitim vremenski i saobraćajnim uslovima. Minimum sto miliona km pređenih nekim vozilom garantuje 99% tačnost statistike. Ukoliko na nekoliko vozila otkažu kočnice i poginu putnici - moćne kompanije imaju desetine miliona dolara da obeštete porodice poginulih - opstanak kapitalizma je uslovljen konstantnim napretkom da bi se održala marketinški formirana "glad" kupaca, odnosno velikoserijska proizvodnja!
pre 11 meseci
A moze i neko sa kompjutera da vam ukoci vozilo ako ste neposlusni….
(Nikolica, 17. novembar 2023 16:38)
Pa može i sada, elektronska ručna, hill holer, a može malo i pumpu ABS-a da kontroliše. Promašio si temu.
pre 11 meseci
Dokle god bude elektrolitičkih kondenzatora u električnim sklopovima (a biće ih još dugo) koji moraju da rade od -20 do +40oC računajte da će veliki broj ovih sklopova kroz 5-10 godina tako da brljavi da mu samo posvećeni inženjer elektronike može pronaći kvar.
pre 11 meseci
A moze i neko sa kompjutera da vam ukoci vozilo ako ste neposlusni….
pre 11 meseci
Stara Mo, 17. novembar 2023 14:01)
Majstore, covek ti je lepo objasnio kako rade savremeni motori sa EKU. Kada je auto u brzini, ide nizbrdo, a obrtaji su preko 1200, kod nekih vozila i malo vise, EKU (elektronska kontrola ubrizgavanja), iskljucuje ubrizgavanje goriva, a motor radi tako sto ga pokrecu tockovi, znaci inercijom. Tako ti i dalje rade svetla, servo, klima itd. Cim pritisnes kvacilo, ili obrtaji padnu ispod 1200, ukljucije se ponovo ubrizgavanje. Jugo je imao karburator, pa je gorivo uvek islo, tu je razlika.
pre 11 meseci
“Iz kompanije, jedino, još nisu rekli kada će tačno ovaj sistem zvanično stići na tržište.“
krajem 2034.
pre 11 meseci
..., a šta ako iskoči osigurač ???
pre 11 meseci
"Ovakvim sistemom, utiremo put za novu eru kontrole vozila", rekao je Holger Klajn, šef ZF Grupe."
Mislim da u ovome leži smisao ove "inovacije". Sumnjam da tu ima išta novo, a tek "revolucionarnog" sigurno ničeg nema. Verovatno je ovo samo prilagođavanje automatskom upravljanju vozilom, odnosno "autopilotu". I kad bi ostala hidraulika u točkovima, glavni klip kočionog sistema bi morao da se adaptira za kočenje kompjuterom, odnosno servomotorom. To bi bio elektro-hidraulički sistem. Onda je stvarno pametnije kompletno izbaciti hidrauliku.
Za klasičnu nožnu kočnicu ovo može da bude samo gore rešenje jer ima ona stara mudrost "don't fix if ain't broken". Možda je ovakav sistem lakši, jednostavniji i jeftiniji proizvođaču za montažu, ali korisniku ne donosi nikakvu korist.
A ono da kod električnih automobila donosi "17% veći domet" je notorna propagandna budalaština. Ovo nema nikakve veze sa rekuperacijom, odnosno regenerativnim kočenjem. Niti šta olakšava, niti otežava. Nema veze.
pre 11 meseci
U mom autu je elektronska papučica gasa,i elektricni servo.Ne verujem im bas nesto,mada se nisu kvarili do sad.
pre 11 meseci
Slični sistemi već postoje-rekuperativni kod električnih auta i retarderi, kod teških vozila i autobusa. Retarder je jako jednostavan i pouzdan i koristi se 50 godina. Koncept sa el. motorom, i ako nema struje, takodje funkcioniše besprekorno. Pustite magnet kroz bakarnu cev i proverite koliko mu treba da prodje cev...
pre 11 meseci
Da, šta kad se isprazni akumulator? Ako si na nizbrdici kola sama krenu?
(Reaktor, 17. novembar 2023 10:37)
Naprotiv, kao i na kamionima, kočnica će ostati aktivna dok se ne steknu uslovi za polazak. Kod kamiona je to pritisak vazduha a na elektro automobilima sprega komandi i senzora. Npr, menjač mora biti na D, noga na papuči kočnice itd.
pre 11 meseci
elektromagnetno kocenje vec postoji, ali samo kao cista ekstavagancija. koristi se kod vozila za obaranje brzinskih rekorda, u pustinji u nevadi npr, jer ne postoji frikcioni materijal i mehanicko trenje koji to moze da odradi tako kao magnetne sile. jedino sto mnogo kosta, kao i sve drugo ipak polako vremenom dodje i do nas smrtnika.
pre 11 meseci
Dobili su zadatak da izbace petrohemijsku industriju tacka
pre 11 meseci
Evo ja Sam siguran da auto kompanije nemaju probnr vozace koji predju Pola millions kilometara...
pre 11 meseci
"Predstavljen revolucionarni sistem kočenja"
Taj revolucionarni sistem dela vec poprilicno dugo na elektricnim vozovima, tramvajima i trolejbusima.
pre 11 meseci
A elektronika vam kineska. Pola BMW-a Audija i Mercedesa vam je kinesko i crkava stalno. Kad Toyota to napravi - verovaćemo.
pre 11 meseci
Glavni cilj svega toga je izbaciti ljudsku vrstu iz upotrebe.. a ovo je tek pocetak .. nazalost..
pre 11 meseci
Reci tvom drugaru tupanu da nema potrebe da rizikuje svoj i tuđi život, auto nizbrdo i upaljen ne troši gorivo...
(Fredi Kruger, 17. novembar 2023 10:58)
Neka i ne trosi, ali iskoriscenje trenutne kinetcke energije je veoma malo, jer se koristi za savladavanje otpora trenja kretanja klipova u cilindrima, i svih ostalih pokretnih delova od tockova do motora.
Zasto bi inace Audi i BMW pravili CoastingMode u automatskim menjacima.
pre 11 meseci
cvrko, 17. novembar 2023 15:58)
I jos nesto da ti objasnim posto vidim da si tudum, na viljuskaru je elektronska kocnica primarna, a mehanicka je za slucaj opasnosti kada takav tupson kao ti izleti pred viljuskar da se moze viljiskar zaustaviti u mestu, ne sluzi ona za redovno kocenje kao sto si ti mislio pa se slatko smejao. I zato kazem da se nadam da nece tako nepouzdan sistem kocenja ugraditi u automobil gde ces ti kao vozac svaki put morati razmisljati hoce li te izneveriti elektronska kocnica pa da moras mehanickom da spasavas zivu glavu.
pre 11 meseci
"Elektronska kontrola gasa i kocnice nikada ne sme da bude jedina opcija."
Uredjaj koji ubacuje gorivo u motor je kontrolisan potpuno elektronski otkako su izbaceni karburatori. Tu nema mogucnosti da se ubaci mehanika pa je i nema.
pre 11 meseci
@Reci tvom drugaru tupanu da nema potrebe da rizikuje svoj i tuđi život, auto nizbrdo i upaljen ne troši gorivo...
(Fredi Kruger, 17. novembar 2023 10:58)
Trosi ako si u leru, malo ali trosi. Ako se spustas dok si u brzini bez pritiska na gas ilu kocnice onda ne trosi bukvalno nista.
pre 11 meseci
Kompjuter i mehanika na automobilu ne mogu da se porede na polju preciznosti. Ne zna, samo onaj ko nije probao i ima svoje, pa se još uvek drži kurble i kune u navedenu ( osećaj u papučici kočnice, osećaj u papučici gasa ...) !
O bezbednosti ne vredi razgovarati jer elektronske sisteme nije smišljao " komentator iz novina " koji se u sve razume, nego inžinjeri koji su završili škole i imaju iskustva na polju proizvodnje.
Pa ne pravi to svaki indijanac a nije ni svako za majstora. Kao što nije svaka sirovina sa ogromnim, čvarastim prstima za dugme, slomiće ga pa neće raditi ne samo ručna, nego ništa !
Beše nekada... radio u vojisci, Lasti ili šta ti ja znam gde, pa zna da popravlja automobile. Potpuno je nova generacija vozila na tržištu, sve se oslanja na elektroniku i moraš se prekvalifikovsti i naučiti da ako ti to predhodno znanje dozvoljava, što u devedeset posto nije slučaj. E tu je problem.
(Nikola, 17. novembar 2023 15:51)
Uopste nisi u pravu. Ne znam koliko pratis ali Volvou zakuje gas i ne mozes nista da uradis i jos milion problema sa elektronikom na svim markama automobila. Elektronska kontrola gasa i kocnice nikada ne sme da bude jedina opcija.
pre 11 meseci
Струја је проблематична догод постоје температуре око и испод нуле - брзо се троши и може да је нестане.
pre 11 meseci
Kaže se kočnom sistemu ne kočionom, nema kočija nigde...
pre 11 meseci
@Goxy, 17. novembar 2023 10:35
Ovaj covek je opsednut Srbskim zubima. Nismo svi isti, ili jednaki. Imamo mi, Srbi, mladje i skolovane generacije. Oni vode racuna o odrzavanju zuba. Goxy, nadam se da imas svoje zube.
pre 11 meseci
Kao Kremenko I Kamenko.
pre 11 meseci
Jedino nisu rekli kad ce poceti da se koristi. Normalno! Nikad!Taj sistem,mira biti komplikovaniji od dosadasnjeg jer zeljenu silu kocenja mora da obezbedi neki potenciometar. Da bi on bio siguran(sto se skorije nece desiti),mora da postoji komplikovaniji sistem. Inace odavno vec postoji(mislim i pre hidraulicnog),pneumatski sistem za kocenje za koji ne treba kociona tecnost.Do duse cesce zakazuje!
pre 11 meseci
Elektro inženjer ovde.
Dosad sam 2 puta imao otkaz kočnica - spasla me ručna na sajlu.
A jednom mi je crkao alternator, ali me je jedan čovek šlepao da majstora, i kočnica iako tvrda, je radila normalno
Mercedes McLaren SLR je imao elektro kočnice i kažu makar da su bile bez ikakvog osećaja.
Što se modernih auta tiče, Infinity i Lexus izbaciju modele gde ni volan nije spojen mehanički sa točkovima, da bi lakše mogli da prebace proizvodnju gde je volan desno i levo.
Mene to užasava. I uvek ću voziti auto sa normalnom ručnom, na sajlu, dok ih ima.
pre 11 meseci
Sistem se zove “Miško”
(Eqilaser, 17. novembar 2023 09:49)
Inače jedna od laboratorija je u Miškolcu Madjarska.
pre 11 meseci
Ja idem odmah u ponedeljak kod majstora da promenim kočnice.
pre 11 meseci
Crkne akomulator.Kola se ugase i onda kočimo nogama.🤣🤣🤣
pre 11 meseci
Crkne akomulator.Kola se ugase i onda kočimo nogama.🤣🤣🤣
(Ivan, 18. novembar 2023 22:01)
"Vidiš prijatelju da može da se vozi bez kočnica. Može da se vozi, ali ne može da se zaustavi." Sada ne može da se vozi, ne može da se zaustavi.
71 Komentari
Sortiraj po: