Novi Beograd
pre 11 meseci
Gmt. Lepo rečeno u par pasusa. Idoli u Srbiji su starlete, kriminalci i talog društva. Dobro je da sam napustio Srbiju TRAJNO da moja deca ne odrastaju u bolesnoj sredini.
Četvrtak, 09.11.2023.
18:29
Izvor: B92
pre 11 meseci
Gmt. Lepo rečeno u par pasusa. Idoli u Srbiji su starlete, kriminalci i talog društva. Dobro je da sam napustio Srbiju TRAJNO da moja deca ne odrastaju u bolesnoj sredini.
pre 11 meseci
@kljuc - prvo, nije tačno da je domet pola metra - pre će biti da je na otvorenom cca 5-20 metara. Drugo, domet se rešava pojačalima signala - imaš nekoliko snimaka gde su lopovi ukrali keyless automobile ljudima ispred kuće koristeći pojačala signala - to je najnesigurniji sistem koji postoji.
Druže, nisi u pravu, slučajno se profesionalno bavim bežičnim prenosom i teorijom prostiranja i nije izvodljivo ovo pojačanje signala, onaj ko ti je to napisao slagao je. Kako on može da pojača tvoju predaju, on samo prima signal koji ti šalješ.
pre 11 meseci
@kljuc - prvo, nije tačno da je domet pola metra - pre će biti da je na otvorenom cca 5-20 metara. Drugo, domet se rešava pojačalima signala - imaš nekoliko snimaka gde su lopovi ukrali keyless automobile ljudima ispred kuće koristeći pojačala signala - to je najnesigurniji sistem koji postoji.
pre 11 meseci
Neverovatno koliko su pojedini neinformisani i ne razmišljaju. Pa kako zamišljate da keyless opcija radi - telepatijom pošaljete signal i onda omogućite otključavanje dodirom? Volite da komentarišete i čitate članke, ali ne daj Bože da pročitate malo stručne literature ili barem tehničke specifikacije za opremu koju imate.
(Nemoj da se nerviraš, 11. novembar 2023 09:41)
Ne radi telepatijom ali pritiskom na taster na vratima auta nema ni predaje usmerenih elektromagnetnih talasa prema spolja, pa nema ni mogućnosti njihovog presretanja. Ako se otključava preko daljinskog u tom slučaju predajnik u daljincu se usmeri prema autu i pritiskom na otključavanje emituje EMT koji se može presretati i snimiti frekvencija i kod. Keyless radi tako što ključ držiš u džepu i on tada emituje talase, koje prijamnik u autu raspozna i dozvoli otključavanje pritiskom na taster na vratima. Medjutim izlazna snaga je toliko mala da ovo radi samo kada se približiš automobilu na manje od pola metra. Ako si dalje od pola metra nivo prijema u autu neće biti dovoljan da izdvoji koristan signal iz šuma i pritiskom na taster u vratima se auto ne može otključati. To znači i da lopov ovaj signal malog dometa ne može da presretne osim da dodješ do njega na pola metra i zadržiš se i sačekaš nekoliko sekundi da njegova spravica obavi snimanje, što je veoma malo verovatno da ne kažem nemoguće. Eto to je objašnjenje zašto Keyless nudi dobru zaštitu od ovakvog načina kradje.
pre 11 meseci
Ma necu ni da ga zakljucavam samo da ne bi mogli da mi zakljucaju.
pre 11 meseci
Neverovatno koliko su pojedini neinformisani i ne razmišljaju. Pa kako zamišljate da keyless opcija radi - telepatijom pošaljete signal i onda omogućite otključavanje dodirom? Volite da komentarišete i čitate članke, ali ne daj Bože da pročitate malo stručne literature ili barem tehničke specifikacije za opremu koju imate.
pre 11 meseci
Mozete da se dopisujete i na private, ovako ste se siroti sami odali :( molim vas vratite kljuc kulturno u sanduce.
pre 11 meseci
Može tako, a može i da voziš auto od 3.000 evra pa im nećeš biti zanimljiv.
Pa da, treba da živimo kao klošari da ne bi nekome bili zanimljivi. Dakle spas je u tome da živimo u zemunici, vozimo tranju od auta, oblačimo krpe i jedemo smeće.
pre 11 meseci
With the rolling code, there is no 'replay' tako da 'slusanje' radio komunikacije nema smisla.
pre 11 meseci
Sta ima veze ako ga ukradu.Osiguranje placa drugo auto.
(dado, 10. novembar 2023 06:16)
Nepismeni, kaže se "drugi auto"!
Naučite već jednom!
pre 11 meseci
Može tako, a može i da voziš auto od 3.000 evra pa im nećeš biti zanimljiv.
pre 11 meseci
Keyless otkljucavanje-zakljucavanje, senzor na rucici auta iz neposredne blizine, sve vreme osim tada a van vozila kljuc u alu foliji, Faradejev kavez, kljuc je neprimetan-ne postoji. Nikada klik na kljuc i nikada na daljinu. Lopovi mogu samo da placu, dovezu pauk ili da demoliraju auto.
pre 11 meseci
U kuci imam led tv koji namerno nije smart, a auto mi je iz 2005e koji je odlicno odrzavan i pali se na kljuc. Klima mi se ne kaci na net niti mi treba da se kaci na net. Juce sam sam popravio ves masinu iz 2007e koja se ne kaci na net, nema displej, ali ima internu dijagnostiku i led-ovima mi je rekla da joj je crkao grejac. Otvorio, izvadio grejac, kupio drugi, zamenio, masina radi. Pritom, ja majstor nisam.
Dok god mogu da kupujem stvari koje se ne kace na net, koje ne traze nikakve apdejtove i koje su sto manje IoT, radicu to.
Ovako počinje paranoidna shizofrenija
pre 11 meseci
“ ja bi za pocetak angazovao policiju, pa da lociraju i pohapse sve koji prodaju, kupuju ili prate takve oglase.”
To to, ovi koji prate oglase, onda hapsiti ove što prolaze pored trafike, ali i ukućane, one što prate oglase u okolini tog oglasa, ove koji su pomislili da prate taj oglas ali ih mrzelo , I tako
pre 11 meseci
Ako je nekome moj Citroen C5 2003.godište koji troši 10 u gradu zanimljiv, samo napred.
(Mile, 10. novembar 2023 08:08)
Potrošnja nije problem. Taj koji krade takve automobile krade i gorivo :)
pre 11 meseci
ja bi za pocetak angazovao policiju, pa da lociraju i pohapse sve koji prodaju, kupuju ili prate takve oglase...
pre 11 meseci
Sve je to do zakonodavstva - kada bi se za kradju ( pustimo glupost zvanu ,,pozajmljivanje,, ) primenile rigorozne sankcije malo bi ih se usudilo da kradu - Zakoni su postavljeni da stite lopove, podjimo samo od lakrdije sa oruzjem !!
pre 11 meseci
@Nije mi jasno kako će da ukrade stariji auto sa klasičnom bravom za paljenje?
(Vladimir, 10. novembar 2023 08:51)
Druze Reno iz 2002 god ima daljinski umesto kartice, tako da je to vec debelo star auto.
pre 11 meseci
Flipper Zero je uredjaj i imate da ga kupite na bo kojim oglasima. To sa kolima ne radi, jer kola imaju plivajuci kod, tj. svaki put je drugaciji.
Ali sa Flipperom mozete da ocitavate druge svari, kao sto podaci sa licne karte, kartice itd... Ima jako mnogo funkcija, ali se moduli dokupljuju. Slično kao za Arduino.
pre 11 meseci
Будите и ви лукави оставите кључеве у металну кутију или их оближите алу фолијом направите Фарадејев кавез кола откључавате са бравом на колима и ето решења.
pre 11 meseci
Srbijo koji ti je kupus?
Postali ste gori od zemalja 3 sveta.
Heroji nacije su vam probisveti i kriminalci, i što je najgore ne odustajete desetljećima od toga.
Prije 25 godina Ancona,Italija. Subota,nas par posle posla u kafiću,prilazi čovek,pita od kud smo,pita što radimo,bla, bla. Pitamo mi njega od kud je, kaže Srbija, pa pitamo što radi, a on ponosno.. kradem....
pre 11 meseci
Prosle godine sam kupio auto koji sam odavno hteo.
Štos tiče zaštite:
auto je key less, znaci ne može da mi ukrade signal
Zbog toga što je keyless sam odmah izmestio OBD (tako njih kradu)
Alarm (doduše fabrički)
Zeder
GPS (kineska sprava, 15 evra, al završava posao)
Pa ako preskoči sve ovo alal mu vera :D
pre 11 meseci
U kuci imam led tv koji namerno nije smart, a auto mi je iz 2005e koji je odlicno odrzavan i pali se na kljuc. Klima mi se ne kaci na net niti mi treba da se kaci na net. Juce sam sam popravio ves masinu iz 2007e koja se ne kaci na net, nema displej, ali ima internu dijagnostiku i led-ovima mi je rekla da joj je crkao grejac. Otvorio, izvadio grejac, kupio drugi, zamenio, masina radi. Pritom, ja majstor nisam.
Dok god mogu da kupujem stvari koje se ne kace na net, koje ne traze nikakve apdejtove i koje su sto manje IoT, radicu to.
pre 11 meseci
Pitanje za stručnjake: Šta se dešava ako otključam auto na "starinski" način, ključem u bravu?
(Tvrtko, 10. novembar 2023 08:15
Onda će ti ukrasti auto na starinski način.
pre 11 meseci
Nije mi jasno kako će da ukrade stariji auto sa klasičnom bravom za paljenje?
(Vladimir, 10. novembar 2023 08:51)
a koga lopova zanima stari auto?
pre 11 meseci
Ako je nekome moj Citroen C5 2003.godište koji troši 10 u gradu zanimljiv, samo napred.
pre 11 meseci
Nije mi jasno kako će da ukrade stariji auto sa klasičnom bravom za paljenje?
pre 11 meseci
Pitanje za stručnjake: Šta se dešava ako otključam auto na "starinski" način, ključem u bravu?
pre 11 meseci
odavno je ovo kod nas.
pre 11 meseci
@me share
Постављање лажне ви фи тачке са твојим параметрима, је релативно лак задатак, тако да ако возиш ауто од 100к вреди се забавити 1 дан. Наравно морао бих да будем у домету твог телефона да би пратио где све емитује сигнал и да ухватим први корак аутентификације, заједно са гаповима. Уколико је ауто мање вредан, није вредно труда. Исто важи и за блутут. Слична ствар.
Још лакше је одрадити социјални инжињеринг, типа седиш у кафани и делиш интернет другарима са шифром, или доћи до самог телефона неког из твоје породице где већ постоји шифра.
После овога уколико ти телефон није апдејтован или носиш старији модел, све информације су као на тацни. И ауто и кредитна картица и телефон љубавнице заједно са сликама. :)
Гугл асистент нема аутентификацију корисника гласом. Ерго свако може да каже, Гугл бре упали ми ауто. Да не причам о бесплатним техникама имитације било којег гласа/звука.
Поента прича је, тренутно ако хоће могу, и не постоји заштита коју је човек смислио да је 100 посто сигурна. Као и свуда у ИТу нема немогуће, има само два услова за долазак до циља колико времена и колико новца? И онда одлука исплати ли се или не. Шта добијамо и шта морамо да уложимо да би дошли до аутомобила од 100к
pre 11 meseci
Ja sam bio ubijeđen da je ovo davna prošlost. Ključ i automobil bi trebalo da svaki put generišu novi kod. Baš zbog ovih stvari. Ko bi ga znao.
pre 11 meseci
Да поновим, на паркинзима испред/у тржним центрима закључајте кола кључем, НЕ даљинским. Новији модели имају бољу заштиту, али за старије је ово правило.
pre 11 meseci
Екстра нам време стиже. А у дустопију смо већ одавно ушли.
pre 11 meseci
Ja vozim Corsu i nemam ni centralno zakljucavanje a kamo li ono pip pip iz daljine da otkljucam. Tako da niti mogu lopovi da ga otkljucaju na taj nacin, niti to uopste zele. Win win.
pre 11 meseci
Može da se puši, tek kad se iOTi u autu zakače na moj WiFi spot (znači da sam tu) i kad ja kažem Asistentu, Hey Google, "here we go", tek tada će kola za daljinsko upravljanje postati aktivna i tek tada će CAN bus biti operativan da možete upaliti auto.
Život je igralište za one koji znaju. :)
Beskonačno igralište. :D
Eto, sad znate principe, kopirajte, moguće da zaradite novac na neprobojnu zaštiti.
Me share ;)
(466453, 09. novembar 2023 21:13)
Jos samo da nam priznas da je 466453 tvoj PIN...
pre 11 meseci
Malo je nejasno, ako snimi kod za otljucavanje auta, moze da ga otljuca.
Kako ide oko toga da se upali auto?
Jedno je otkljucati, a kako ga upaliti?
Kada se ubaci u bravu volana kodirani kljuc, tada veoma ogranicenog kratkog dometa se emituje signal koji kominicira sa kljucem i cita kod za motorni racunar.Mislim, moze da se izvadi cela ploca sa elektronikom, sa baterijom iz kljuca, u njemu ostaje ona cuvena ampula sa kodovima oko startovanja motora, a ona je negde oko vrha metalnog dela kljuca.Bez toga ne moze da se startuje auto, a on je odvojen od dela za otkljucavanje.Ako neko hoce da objasni.
pre 11 meseci
Mnogo dobra sprava.
pre 11 meseci
Dakle, i Srbi shvatili da se i ključem mogu otvoriti neka vrsta...a ne samo pajsijom!
pre 11 meseci
Stigle opet 90te u Srbiju što se tiče kriminala, čak dva moja prijatelja u odvojenim slučajevima koji su pošteno došli do para (ljudi izvrsni programeri) pobegli Iz Srbije zbog reketasa, ovaj jedan kad išao u policiju da prijavi policajac mu rekao da se ne šali jer bomba se lako stavlja pod auto.Ej u policiji mu to rekli, To nema ni u policiji u Hondurasu.
pre 11 meseci
@ MadMax - ako misliš na automobil sa keyless sistemom, to je najnesigurnija opcija - automobil i ključ komuniciraju kada god su u blizini. Ali opušteno, nemojmo se nervirati - ako neko hoće baš hoće da “pozajmi” automobil. dići će ga paukom i odneti; ako hoće da “pozajmi” ono što je unutra, razbiće staklo. Ne treba se opterećivati “zaštitama” koje mogu da odvrate lopova, ali ne i da ga spreče.
pre 11 meseci
Ključ?
pre 11 meseci
Odavno je on kod nas,osetio sam na svojoj kozi 2020te
pre 11 meseci
E do mojega zar u eri informatike i digitalizacije da se kradu na taj način savremeni automobili. Eto za nauk pročitajte komentar našeg prijatelja "pametnjaković mlađi" pod @466453 dao je čitaocima dobar savet pa pokušajte da se zaštitite. Bar njega niko još nije "napao" od lopova na taj način il' vozi neku krdžu te ga ne diraju k'o ni mene koji čak i ne zaključavam automobil (al' ajd uđi u njega kad ni sam ne mogu već se rvem sa vratima) ...
pre 11 meseci
Pitanje je koliko blizu. Ovde je na 2 cm. Ko normalan ne bi primetio tako nešto.
Velika je razlika da li "blizu" 2 cm ili 10 m.
pre 11 meseci
Ugradite Alarm.
Svako otklj. zaklj. drugi kod..
Nemoze kopirati..
pre 11 meseci
Sta ima veze ako ga ukradu.Osiguranje placa drugo auto.
pre 11 meseci
Preventiva je lek,dodatne policijske snage svuda,ili ove postojeće koje džaboležare...
pre 11 meseci
Za ovo treba terati u zatvor !
pre 11 meseci
Pitanje: Kad stisnem dugme na bravi, kad sam u blizini auta a ne na kljucu, da li se onda salje signal kao da sam stisnuo kljuc?
(MadMax, 09. novembar 2023 21:14)
Ne, onda se ne šalje signal i u tome leži i rešenje, naravno za one automobile koji podržavaju ovakvu opciju otključavanja vozila bez ključa. Znači, ne koristiti ključ za daljinsko otključavanje već taster na vratima ili prtljažniku i lopov neće biti u prilici da snimi frekvenciju i kod. Problem je jedino u tome što ovu opciju podržavaju isključivo noviji automobili i to često samo u najvišim paketima opreme.
pre 11 meseci
to je kod nas vec godinu dana
pre 11 meseci
Ona je stigla u Srbiju pre godinu dana. Koriste je za sve i svašta ne samo za otvaranje vozila. Moz da se povezuje i na Wi Fi šifre mreže drugih telefona itd itd.
pre 11 meseci
Мајбах мечку не закључавам, паркирам је на улици, прозор држим отшкринут и не молим се Богу да је нико не однесе...
Мој Пит Бул спава на задњем седишту.
Прилазили су неки клинци али када Лаки залаје, све комшије скоче на прозоре са дугим цевима...
Обећао сам им по €1000 за одстрељеног обијача.
pre 11 meseci
@466453
Pridje ti batica, dok otključavaš kola, prisloni pištolj uz glavu i kaže *here we go*…
pre 11 meseci
@(466453, 09. novembar 2023 21:13)
Ispred zgrade nema WiFi niti ijedan auto ima instaliran taj setup. Oni ljudi kradu VW ispred zgrade a ne kineske elektro automobile po kucama.
pre 11 meseci
Ja pogledom otljučavam svoj autom. Nema šanse da snimi nikakve signale.
pre 11 meseci
Uvek lopovu možeš hakovati mozak ako ga uočiš !
pre 11 meseci
@ Me share
Pa ti ne znaš da se potpišeš.A, ovamo šatro "Here we go"... A,ha,ha ???
Zeder je keva za te tvoje Wi-Fi pokušaje.
pre 11 meseci
Pod hitno uvesti 2factor authentication za otključava kola ?
pre 11 meseci
Time policija treba da se bavi a građani uopšte nemaju potrebu znati !
pre 11 meseci
Ovo su lopovi imali prije 20 godina dok su se krali golfovi cetvorke.
pre 11 meseci
Pa ovo se koristilo na Zapadu pre 5 godina. Au ala nasi lopovi zaostaju za tim Zapadom...
pre 11 meseci
Pitanje: Kad stisnem dugme na bravi, kad sam u blizini auta a ne na kljucu, da li se onda salje signal kao da sam stisnuo kljuc?
(MadMax, 09. novembar 2023 21
Ne,dugme na bravi ne šalje nikakav signal tako da ova lopovska sprava nema šta da uhvati. Ali postoje modernije lopovske sprave koje mogu da “skinu” signal sa daljinskog i dok jednostavno stoji u džepu ili je okačen negde u kući ali za to sprava mora da bude sasvim blizu daljinskog
pre 11 meseci
@123456
Ako neko resi da pozajmi tvoj automobil spakovace te u sopstveni gepek sa sve vajfaj spotom.
pre 11 meseci
Otključava samo ključeve (emitere) koji nemaju "plivajući" kod, a koji već deceniju i više imaju svi iole noviji automobili ili naknadno ugrađeni daljinci za otvaranje i alarmi. Veća opasnost su "zujalice" koje ometaju signal ključa pa u brzini i ne proverite i auto vam zbog blokiranog signala ostane otključan i lopov pokupi vrednosti iz kola ili sedne i pokuša da ga pokrene preko porta ili USB porta.
pre 11 meseci
Gotovo isti efekat poništavanja signala ključa se može postići upotrebom profi toki-voki aparata (ima puni opseg frekvencija, za razliku od amaterskih), podešenog na istu frekvenciju, koju koriste ključevi za kola: neutrališe signal ključa i auto ostaje otključan, iako vlasnik veruje da ga je zaključao (a mnogi to rade nonšalantno i opušteno, posle pređenih nekoliko koraka nakon što zatvore vrata automobila). Ovo je demonstrirano i u tv emisiji "SAT" pre nekoliko godina.
pre 11 meseci
a ako se auto zaključa ručno.. msm kljuc u bravu pa se tako zaključa? može li i tad da se skenira kod?
pre 11 meseci
Plivajući kod?
pre 11 meseci
Pitanje: Kad stisnem dugme na bravi, kad sam u blizini auta a ne na kljucu, da li se onda salje signal kao da sam stisnuo kljuc?
(MadMax, 9. novembar 2023 21:14)
Ja maltene ne diram/pritiskam kljuc. Keyless otkljucavanje-zakljucavanje na senzor u rucki auta. Tada je signal drugaciji i domet je oko 1m pored auta, moze mojega da ocita. Sve vreme dok nisam uz auto ili u autu kljuc je u futroli od aluminijumske folije, moze da skenira ovim sokocalom do prekosutra i ce da mi ga nahvata nikad.
pre 11 meseci
Može da se puši, tek kad se iOTi u autu zakače na moj WiFi spot (znači da sam tu) i kad ja kažem Asistentu, Hey Google, "here we go", tek tada će kola za daljinsko upravljanje postati aktivna i tek tada će CAN bus biti operativan da možete upaliti auto.
Život je igralište za one koji znaju. :)
Beskonačno igralište. :D
Eto, sad znate principe, kopirajte, moguće da zaradite novac na neprobojnu zaštiti.
Me share ;)
pre 11 meseci
Pitanje: Kad stisnem dugme na bravi, kad sam u blizini auta a ne na kljucu, da li se onda salje signal kao da sam stisnuo kljuc?
pre 11 meseci
glupost koja funkcioniše u 0.001% slučajeva. po sličnom principu funkcioniše hakovanje wifi mreže bez wpa2 enkripcije pa ti opet opadne kosa na glavi dok dobiješ neki rezultat i to u kontrolisanim uslovima.
da stvarno radi to što radi cena ne bi bila 300 nego 3000+ eura i ne bi ga delili tek tako.
pre 11 meseci
Kakve sve gluposti izmišljaju proizvođači (zadnjih 10-ak godina je aktuelan "plivajući kod" uz razne modifikacije), a rešenje je jednostavno i već postoji u računarskim mrežama - korisniku omogućiti da kreira softverski ključ za AES enkripciju, jedna kopija je u računaru auta, druga u ključu, onda lopovi mogu da "prisluškuju" komunikaciju koliko hoće, ali neće moći da dekriptuju podatke bez softverskog ključa. A da samo snime i ponovo emituju signal koji sadrži enkriptovane podatke ne znači ništa, jer se sistem može realizovati u softveru tako da se podatak koji se enkriptuje stalno menja, npr. to može da bude podatak formiran od tačnog vremena zadnjih 5 zaključavanja i otključavanja auta.
Drugo, može da se koristi i nesimetrična enkripcija sa sistemom javnih ključeva, i to jedan park za zaključavanje, a drugi za otključavanje.
Uopšteno, postoji mnogo načina da se realizuje komunikacija između ključa i auta tako da lopovi tu ne mogu ništa, ali proizvođači hoće da koriste zastarelu tehnologiju i vlasnicima automobila omoguće neke napredne funkcionalnosti pomoću tehnologije koja nikad nije mogla da zaživi ni u računarskim mrežama pre 40 godina, a kamoli danas.
pre 11 meseci
Najsigurnija zaštita je prekidač za prekid struje koji je sakriven po vašoj želji gde hoćete .
pre 11 meseci
@Madmax isti efekat ima pritisak tastera na kljucu i na bravi, bezicna komunikacija je u pitanju a ovaj uredjaj snima taj signal i posle ga reprodukuje i otkljucava i zakljucava auto, ovaj uredjaj postoji godinama medju lopovima kod nas,ceste mete su kola na velikim parkinzima gde vas lopov ceka iz svog auta da zakljucate vas kako bi snimio signal i imao pristup vasem automobilu.
pre 11 meseci
Stigle opet 90te u Srbiju što se tiče kriminala, čak dva moja prijatelja u odvojenim slučajevima koji su pošteno došli do para (ljudi izvrsni programeri) pobegli Iz Srbije zbog reketasa, ovaj jedan kad išao u policiju da prijavi policajac mu rekao da se ne šali jer bomba se lako stavlja pod auto.Ej u policiji mu to rekli, To nema ni u policiji u Hondurasu.
pre 11 meseci
Pitanje: Kad stisnem dugme na bravi, kad sam u blizini auta a ne na kljucu, da li se onda salje signal kao da sam stisnuo kljuc?
pre 11 meseci
@466453
Pridje ti batica, dok otključavaš kola, prisloni pištolj uz glavu i kaže *here we go*…
pre 11 meseci
Ja sam bio ubijeđen da je ovo davna prošlost. Ključ i automobil bi trebalo da svaki put generišu novi kod. Baš zbog ovih stvari. Ko bi ga znao.
pre 11 meseci
Ja vozim Corsu i nemam ni centralno zakljucavanje a kamo li ono pip pip iz daljine da otkljucam. Tako da niti mogu lopovi da ga otkljucaju na taj nacin, niti to uopste zele. Win win.
pre 11 meseci
Pitanje za stručnjake: Šta se dešava ako otključam auto na "starinski" način, ključem u bravu?
(Tvrtko, 10. novembar 2023 08:15
Onda će ti ukrasti auto na starinski način.
pre 11 meseci
Može da se puši, tek kad se iOTi u autu zakače na moj WiFi spot (znači da sam tu) i kad ja kažem Asistentu, Hey Google, "here we go", tek tada će kola za daljinsko upravljanje postati aktivna i tek tada će CAN bus biti operativan da možete upaliti auto.
Život je igralište za one koji znaju. :)
Beskonačno igralište. :D
Eto, sad znate principe, kopirajte, moguće da zaradite novac na neprobojnu zaštiti.
Me share ;)
(466453, 09. novembar 2023 21:13)
Jos samo da nam priznas da je 466453 tvoj PIN...
pre 11 meseci
Sve je to do zakonodavstva - kada bi se za kradju ( pustimo glupost zvanu ,,pozajmljivanje,, ) primenile rigorozne sankcije malo bi ih se usudilo da kradu - Zakoni su postavljeni da stite lopove, podjimo samo od lakrdije sa oruzjem !!
pre 11 meseci
Ako je nekome moj Citroen C5 2003.godište koji troši 10 u gradu zanimljiv, samo napred.
pre 11 meseci
@ MadMax - ako misliš na automobil sa keyless sistemom, to je najnesigurnija opcija - automobil i ključ komuniciraju kada god su u blizini. Ali opušteno, nemojmo se nervirati - ako neko hoće baš hoće da “pozajmi” automobil. dići će ga paukom i odneti; ako hoće da “pozajmi” ono što je unutra, razbiće staklo. Ne treba se opterećivati “zaštitama” koje mogu da odvrate lopova, ali ne i da ga spreče.
pre 11 meseci
Srbijo koji ti je kupus?
Postali ste gori od zemalja 3 sveta.
Heroji nacije su vam probisveti i kriminalci, i što je najgore ne odustajete desetljećima od toga.
Prije 25 godina Ancona,Italija. Subota,nas par posle posla u kafiću,prilazi čovek,pita od kud smo,pita što radimo,bla, bla. Pitamo mi njega od kud je, kaže Srbija, pa pitamo što radi, a on ponosno.. kradem....
pre 11 meseci
Uvek lopovu možeš hakovati mozak ako ga uočiš !
pre 11 meseci
@ Me share
Pa ti ne znaš da se potpišeš.A, ovamo šatro "Here we go"... A,ha,ha ???
Zeder je keva za te tvoje Wi-Fi pokušaje.
pre 11 meseci
Za ovo treba terati u zatvor !
pre 11 meseci
@me share
Постављање лажне ви фи тачке са твојим параметрима, је релативно лак задатак, тако да ако возиш ауто од 100к вреди се забавити 1 дан. Наравно морао бих да будем у домету твог телефона да би пратио где све емитује сигнал и да ухватим први корак аутентификације, заједно са гаповима. Уколико је ауто мање вредан, није вредно труда. Исто важи и за блутут. Слична ствар.
Још лакше је одрадити социјални инжињеринг, типа седиш у кафани и делиш интернет другарима са шифром, или доћи до самог телефона неког из твоје породице где већ постоји шифра.
После овога уколико ти телефон није апдејтован или носиш старији модел, све информације су као на тацни. И ауто и кредитна картица и телефон љубавнице заједно са сликама. :)
Гугл асистент нема аутентификацију корисника гласом. Ерго свако може да каже, Гугл бре упали ми ауто. Да не причам о бесплатним техникама имитације било којег гласа/звука.
Поента прича је, тренутно ако хоће могу, и не постоји заштита коју је човек смислио да је 100 посто сигурна. Као и свуда у ИТу нема немогуће, има само два услова за долазак до циља колико времена и колико новца? И онда одлука исплати ли се или не. Шта добијамо и шта морамо да уложимо да би дошли до аутомобила од 100к
pre 11 meseci
Preventiva je lek,dodatne policijske snage svuda,ili ove postojeće koje džaboležare...
pre 11 meseci
Ako je nekome moj Citroen C5 2003.godište koji troši 10 u gradu zanimljiv, samo napred.
(Mile, 10. novembar 2023 08:08)
Potrošnja nije problem. Taj koji krade takve automobile krade i gorivo :)
pre 11 meseci
Мајбах мечку не закључавам, паркирам је на улици, прозор држим отшкринут и не молим се Богу да је нико не однесе...
Мој Пит Бул спава на задњем седишту.
Прилазили су неки клинци али када Лаки залаје, све комшије скоче на прозоре са дугим цевима...
Обећао сам им по €1000 за одстрељеног обијача.
pre 11 meseci
Odavno je on kod nas,osetio sam na svojoj kozi 2020te
pre 11 meseci
odavno je ovo kod nas.
pre 11 meseci
U kuci imam led tv koji namerno nije smart, a auto mi je iz 2005e koji je odlicno odrzavan i pali se na kljuc. Klima mi se ne kaci na net niti mi treba da se kaci na net. Juce sam sam popravio ves masinu iz 2007e koja se ne kaci na net, nema displej, ali ima internu dijagnostiku i led-ovima mi je rekla da joj je crkao grejac. Otvorio, izvadio grejac, kupio drugi, zamenio, masina radi. Pritom, ja majstor nisam.
Dok god mogu da kupujem stvari koje se ne kace na net, koje ne traze nikakve apdejtove i koje su sto manje IoT, radicu to.
pre 11 meseci
Ona je stigla u Srbiju pre godinu dana. Koriste je za sve i svašta ne samo za otvaranje vozila. Moz da se povezuje i na Wi Fi šifre mreže drugih telefona itd itd.
pre 11 meseci
Malo je nejasno, ako snimi kod za otljucavanje auta, moze da ga otljuca.
Kako ide oko toga da se upali auto?
Jedno je otkljucati, a kako ga upaliti?
Kada se ubaci u bravu volana kodirani kljuc, tada veoma ogranicenog kratkog dometa se emituje signal koji kominicira sa kljucem i cita kod za motorni racunar.Mislim, moze da se izvadi cela ploca sa elektronikom, sa baterijom iz kljuca, u njemu ostaje ona cuvena ampula sa kodovima oko startovanja motora, a ona je negde oko vrha metalnog dela kljuca.Bez toga ne moze da se startuje auto, a on je odvojen od dela za otkljucavanje.Ako neko hoce da objasni.
pre 11 meseci
Može da se puši, tek kad se iOTi u autu zakače na moj WiFi spot (znači da sam tu) i kad ja kažem Asistentu, Hey Google, "here we go", tek tada će kola za daljinsko upravljanje postati aktivna i tek tada će CAN bus biti operativan da možete upaliti auto.
Život je igralište za one koji znaju. :)
Beskonačno igralište. :D
Eto, sad znate principe, kopirajte, moguće da zaradite novac na neprobojnu zaštiti.
Me share ;)
pre 11 meseci
Да поновим, на паркинзима испред/у тржним центрима закључајте кола кључем, НЕ даљинским. Новији модели имају бољу заштиту, али за старије је ово правило.
pre 11 meseci
Pitanje: Kad stisnem dugme na bravi, kad sam u blizini auta a ne na kljucu, da li se onda salje signal kao da sam stisnuo kljuc?
(MadMax, 09. novembar 2023 21:14)
Ne, onda se ne šalje signal i u tome leži i rešenje, naravno za one automobile koji podržavaju ovakvu opciju otključavanja vozila bez ključa. Znači, ne koristiti ključ za daljinsko otključavanje već taster na vratima ili prtljažniku i lopov neće biti u prilici da snimi frekvenciju i kod. Problem je jedino u tome što ovu opciju podržavaju isključivo noviji automobili i to često samo u najvišim paketima opreme.
pre 11 meseci
ja bi za pocetak angazovao policiju, pa da lociraju i pohapse sve koji prodaju, kupuju ili prate takve oglase...
pre 11 meseci
Sta ima veze ako ga ukradu.Osiguranje placa drugo auto.
(dado, 10. novembar 2023 06:16)
Nepismeni, kaže se "drugi auto"!
Naučite već jednom!
pre 11 meseci
U kuci imam led tv koji namerno nije smart, a auto mi je iz 2005e koji je odlicno odrzavan i pali se na kljuc. Klima mi se ne kaci na net niti mi treba da se kaci na net. Juce sam sam popravio ves masinu iz 2007e koja se ne kaci na net, nema displej, ali ima internu dijagnostiku i led-ovima mi je rekla da joj je crkao grejac. Otvorio, izvadio grejac, kupio drugi, zamenio, masina radi. Pritom, ja majstor nisam.
Dok god mogu da kupujem stvari koje se ne kace na net, koje ne traze nikakve apdejtove i koje su sto manje IoT, radicu to.
Ovako počinje paranoidna shizofrenija
pre 11 meseci
Ugradite Alarm.
Svako otklj. zaklj. drugi kod..
Nemoze kopirati..
pre 11 meseci
Flipper Zero je uredjaj i imate da ga kupite na bo kojim oglasima. To sa kolima ne radi, jer kola imaju plivajuci kod, tj. svaki put je drugaciji.
Ali sa Flipperom mozete da ocitavate druge svari, kao sto podaci sa licne karte, kartice itd... Ima jako mnogo funkcija, ali se moduli dokupljuju. Slično kao za Arduino.
pre 11 meseci
to je kod nas vec godinu dana
pre 11 meseci
Pitanje je koliko blizu. Ovde je na 2 cm. Ko normalan ne bi primetio tako nešto.
Velika je razlika da li "blizu" 2 cm ili 10 m.
pre 11 meseci
E do mojega zar u eri informatike i digitalizacije da se kradu na taj način savremeni automobili. Eto za nauk pročitajte komentar našeg prijatelja "pametnjaković mlađi" pod @466453 dao je čitaocima dobar savet pa pokušajte da se zaštitite. Bar njega niko još nije "napao" od lopova na taj način il' vozi neku krdžu te ga ne diraju k'o ni mene koji čak i ne zaključavam automobil (al' ajd uđi u njega kad ni sam ne mogu već se rvem sa vratima) ...
pre 11 meseci
Екстра нам време стиже. А у дустопију смо већ одавно ушли.
pre 11 meseci
“ ja bi za pocetak angazovao policiju, pa da lociraju i pohapse sve koji prodaju, kupuju ili prate takve oglase.”
To to, ovi koji prate oglase, onda hapsiti ove što prolaze pored trafike, ali i ukućane, one što prate oglase u okolini tog oglasa, ove koji su pomislili da prate taj oglas ali ih mrzelo , I tako
pre 11 meseci
Nije mi jasno kako će da ukrade stariji auto sa klasičnom bravom za paljenje?
pre 11 meseci
Nije mi jasno kako će da ukrade stariji auto sa klasičnom bravom za paljenje?
(Vladimir, 10. novembar 2023 08:51)
a koga lopova zanima stari auto?
pre 11 meseci
Ja pogledom otljučavam svoj autom. Nema šanse da snimi nikakve signale.
pre 11 meseci
@(466453, 09. novembar 2023 21:13)
Ispred zgrade nema WiFi niti ijedan auto ima instaliran taj setup. Oni ljudi kradu VW ispred zgrade a ne kineske elektro automobile po kucama.
pre 11 meseci
Pitanje za stručnjake: Šta se dešava ako otključam auto na "starinski" način, ključem u bravu?
pre 11 meseci
Prosle godine sam kupio auto koji sam odavno hteo.
Štos tiče zaštite:
auto je key less, znaci ne može da mi ukrade signal
Zbog toga što je keyless sam odmah izmestio OBD (tako njih kradu)
Alarm (doduše fabrički)
Zeder
GPS (kineska sprava, 15 evra, al završava posao)
Pa ako preskoči sve ovo alal mu vera :D
pre 11 meseci
@123456
Ako neko resi da pozajmi tvoj automobil spakovace te u sopstveni gepek sa sve vajfaj spotom.
pre 11 meseci
@Nije mi jasno kako će da ukrade stariji auto sa klasičnom bravom za paljenje?
(Vladimir, 10. novembar 2023 08:51)
Druze Reno iz 2002 god ima daljinski umesto kartice, tako da je to vec debelo star auto.
pre 11 meseci
Ključ?
pre 11 meseci
Dakle, i Srbi shvatili da se i ključem mogu otvoriti neka vrsta...a ne samo pajsijom!
pre 11 meseci
glupost koja funkcioniše u 0.001% slučajeva. po sličnom principu funkcioniše hakovanje wifi mreže bez wpa2 enkripcije pa ti opet opadne kosa na glavi dok dobiješ neki rezultat i to u kontrolisanim uslovima.
da stvarno radi to što radi cena ne bi bila 300 nego 3000+ eura i ne bi ga delili tek tako.
pre 11 meseci
Može tako, a može i da voziš auto od 3.000 evra pa im nećeš biti zanimljiv.
Pa da, treba da živimo kao klošari da ne bi nekome bili zanimljivi. Dakle spas je u tome da živimo u zemunici, vozimo tranju od auta, oblačimo krpe i jedemo smeće.
pre 11 meseci
Time policija treba da se bavi a građani uopšte nemaju potrebu znati !
pre 11 meseci
Mnogo dobra sprava.
pre 11 meseci
Будите и ви лукави оставите кључеве у металну кутију или их оближите алу фолијом направите Фарадејев кавез кола откључавате са бравом на колима и ето решења.
pre 11 meseci
Kakve sve gluposti izmišljaju proizvođači (zadnjih 10-ak godina je aktuelan "plivajući kod" uz razne modifikacije), a rešenje je jednostavno i već postoji u računarskim mrežama - korisniku omogućiti da kreira softverski ključ za AES enkripciju, jedna kopija je u računaru auta, druga u ključu, onda lopovi mogu da "prisluškuju" komunikaciju koliko hoće, ali neće moći da dekriptuju podatke bez softverskog ključa. A da samo snime i ponovo emituju signal koji sadrži enkriptovane podatke ne znači ništa, jer se sistem može realizovati u softveru tako da se podatak koji se enkriptuje stalno menja, npr. to može da bude podatak formiran od tačnog vremena zadnjih 5 zaključavanja i otključavanja auta.
Drugo, može da se koristi i nesimetrična enkripcija sa sistemom javnih ključeva, i to jedan park za zaključavanje, a drugi za otključavanje.
Uopšteno, postoji mnogo načina da se realizuje komunikacija između ključa i auta tako da lopovi tu ne mogu ništa, ali proizvođači hoće da koriste zastarelu tehnologiju i vlasnicima automobila omoguće neke napredne funkcionalnosti pomoću tehnologije koja nikad nije mogla da zaživi ni u računarskim mrežama pre 40 godina, a kamoli danas.
pre 11 meseci
Gotovo isti efekat poništavanja signala ključa se može postići upotrebom profi toki-voki aparata (ima puni opseg frekvencija, za razliku od amaterskih), podešenog na istu frekvenciju, koju koriste ključevi za kola: neutrališe signal ključa i auto ostaje otključan, iako vlasnik veruje da ga je zaključao (a mnogi to rade nonšalantno i opušteno, posle pređenih nekoliko koraka nakon što zatvore vrata automobila). Ovo je demonstrirano i u tv emisiji "SAT" pre nekoliko godina.
pre 11 meseci
Sta ima veze ako ga ukradu.Osiguranje placa drugo auto.
pre 11 meseci
Keyless otkljucavanje-zakljucavanje, senzor na rucici auta iz neposredne blizine, sve vreme osim tada a van vozila kljuc u alu foliji, Faradejev kavez, kljuc je neprimetan-ne postoji. Nikada klik na kljuc i nikada na daljinu. Lopovi mogu samo da placu, dovezu pauk ili da demoliraju auto.
pre 11 meseci
Može tako, a može i da voziš auto od 3.000 evra pa im nećeš biti zanimljiv.
pre 11 meseci
Ovo su lopovi imali prije 20 godina dok su se krali golfovi cetvorke.
pre 11 meseci
With the rolling code, there is no 'replay' tako da 'slusanje' radio komunikacije nema smisla.
pre 11 meseci
Najsigurnija zaštita je prekidač za prekid struje koji je sakriven po vašoj želji gde hoćete .
pre 11 meseci
Plivajući kod?
pre 11 meseci
Pitanje: Kad stisnem dugme na bravi, kad sam u blizini auta a ne na kljucu, da li se onda salje signal kao da sam stisnuo kljuc?
(MadMax, 9. novembar 2023 21:14)
Ja maltene ne diram/pritiskam kljuc. Keyless otkljucavanje-zakljucavanje na senzor u rucki auta. Tada je signal drugaciji i domet je oko 1m pored auta, moze mojega da ocita. Sve vreme dok nisam uz auto ili u autu kljuc je u futroli od aluminijumske folije, moze da skenira ovim sokocalom do prekosutra i ce da mi ga nahvata nikad.
pre 11 meseci
Otključava samo ključeve (emitere) koji nemaju "plivajući" kod, a koji već deceniju i više imaju svi iole noviji automobili ili naknadno ugrađeni daljinci za otvaranje i alarmi. Veća opasnost su "zujalice" koje ometaju signal ključa pa u brzini i ne proverite i auto vam zbog blokiranog signala ostane otključan i lopov pokupi vrednosti iz kola ili sedne i pokuša da ga pokrene preko porta ili USB porta.
pre 11 meseci
Pa ovo se koristilo na Zapadu pre 5 godina. Au ala nasi lopovi zaostaju za tim Zapadom...
pre 11 meseci
Pod hitno uvesti 2factor authentication za otključava kola ?
pre 11 meseci
Neverovatno koliko su pojedini neinformisani i ne razmišljaju. Pa kako zamišljate da keyless opcija radi - telepatijom pošaljete signal i onda omogućite otključavanje dodirom? Volite da komentarišete i čitate članke, ali ne daj Bože da pročitate malo stručne literature ili barem tehničke specifikacije za opremu koju imate.
pre 11 meseci
Pitanje: Kad stisnem dugme na bravi, kad sam u blizini auta a ne na kljucu, da li se onda salje signal kao da sam stisnuo kljuc?
(MadMax, 09. novembar 2023 21
Ne,dugme na bravi ne šalje nikakav signal tako da ova lopovska sprava nema šta da uhvati. Ali postoje modernije lopovske sprave koje mogu da “skinu” signal sa daljinskog i dok jednostavno stoji u džepu ili je okačen negde u kući ali za to sprava mora da bude sasvim blizu daljinskog
pre 11 meseci
@Madmax isti efekat ima pritisak tastera na kljucu i na bravi, bezicna komunikacija je u pitanju a ovaj uredjaj snima taj signal i posle ga reprodukuje i otkljucava i zakljucava auto, ovaj uredjaj postoji godinama medju lopovima kod nas,ceste mete su kola na velikim parkinzima gde vas lopov ceka iz svog auta da zakljucate vas kako bi snimio signal i imao pristup vasem automobilu.
pre 11 meseci
a ako se auto zaključa ručno.. msm kljuc u bravu pa se tako zaključa? može li i tad da se skenira kod?
pre 11 meseci
Neverovatno koliko su pojedini neinformisani i ne razmišljaju. Pa kako zamišljate da keyless opcija radi - telepatijom pošaljete signal i onda omogućite otključavanje dodirom? Volite da komentarišete i čitate članke, ali ne daj Bože da pročitate malo stručne literature ili barem tehničke specifikacije za opremu koju imate.
(Nemoj da se nerviraš, 11. novembar 2023 09:41)
Ne radi telepatijom ali pritiskom na taster na vratima auta nema ni predaje usmerenih elektromagnetnih talasa prema spolja, pa nema ni mogućnosti njihovog presretanja. Ako se otključava preko daljinskog u tom slučaju predajnik u daljincu se usmeri prema autu i pritiskom na otključavanje emituje EMT koji se može presretati i snimiti frekvencija i kod. Keyless radi tako što ključ držiš u džepu i on tada emituje talase, koje prijamnik u autu raspozna i dozvoli otključavanje pritiskom na taster na vratima. Medjutim izlazna snaga je toliko mala da ovo radi samo kada se približiš automobilu na manje od pola metra. Ako si dalje od pola metra nivo prijema u autu neće biti dovoljan da izdvoji koristan signal iz šuma i pritiskom na taster u vratima se auto ne može otključati. To znači i da lopov ovaj signal malog dometa ne može da presretne osim da dodješ do njega na pola metra i zadržiš se i sačekaš nekoliko sekundi da njegova spravica obavi snimanje, što je veoma malo verovatno da ne kažem nemoguće. Eto to je objašnjenje zašto Keyless nudi dobru zaštitu od ovakvog načina kradje.
pre 11 meseci
@kljuc - prvo, nije tačno da je domet pola metra - pre će biti da je na otvorenom cca 5-20 metara. Drugo, domet se rešava pojačalima signala - imaš nekoliko snimaka gde su lopovi ukrali keyless automobile ljudima ispred kuće koristeći pojačala signala - to je najnesigurniji sistem koji postoji.
Druže, nisi u pravu, slučajno se profesionalno bavim bežičnim prenosom i teorijom prostiranja i nije izvodljivo ovo pojačanje signala, onaj ko ti je to napisao slagao je. Kako on može da pojača tvoju predaju, on samo prima signal koji ti šalješ.
pre 11 meseci
Mozete da se dopisujete i na private, ovako ste se siroti sami odali :( molim vas vratite kljuc kulturno u sanduce.
pre 11 meseci
Gmt. Lepo rečeno u par pasusa. Idoli u Srbiji su starlete, kriminalci i talog društva. Dobro je da sam napustio Srbiju TRAJNO da moja deca ne odrastaju u bolesnoj sredini.
pre 11 meseci
Ma necu ni da ga zakljucavam samo da ne bi mogli da mi zakljucaju.
pre 11 meseci
@kljuc - prvo, nije tačno da je domet pola metra - pre će biti da je na otvorenom cca 5-20 metara. Drugo, domet se rešava pojačalima signala - imaš nekoliko snimaka gde su lopovi ukrali keyless automobile ljudima ispred kuće koristeći pojačala signala - to je najnesigurniji sistem koji postoji.
pre 11 meseci
Može da se puši, tek kad se iOTi u autu zakače na moj WiFi spot (znači da sam tu) i kad ja kažem Asistentu, Hey Google, "here we go", tek tada će kola za daljinsko upravljanje postati aktivna i tek tada će CAN bus biti operativan da možete upaliti auto.
Život je igralište za one koji znaju. :)
Beskonačno igralište. :D
Eto, sad znate principe, kopirajte, moguće da zaradite novac na neprobojnu zaštiti.
Me share ;)
pre 11 meseci
Sta ima veze ako ga ukradu.Osiguranje placa drugo auto.
pre 11 meseci
Pitanje: Kad stisnem dugme na bravi, kad sam u blizini auta a ne na kljucu, da li se onda salje signal kao da sam stisnuo kljuc?
pre 11 meseci
Nije mi jasno kako će da ukrade stariji auto sa klasičnom bravom za paljenje?
pre 11 meseci
Мајбах мечку не закључавам, паркирам је на улици, прозор држим отшкринут и не молим се Богу да је нико не однесе...
Мој Пит Бул спава на задњем седишту.
Прилазили су неки клинци али када Лаки залаје, све комшије скоче на прозоре са дугим цевима...
Обећао сам им по €1000 за одстрељеног обијача.
pre 11 meseci
U kuci imam led tv koji namerno nije smart, a auto mi je iz 2005e koji je odlicno odrzavan i pali se na kljuc. Klima mi se ne kaci na net niti mi treba da se kaci na net. Juce sam sam popravio ves masinu iz 2007e koja se ne kaci na net, nema displej, ali ima internu dijagnostiku i led-ovima mi je rekla da joj je crkao grejac. Otvorio, izvadio grejac, kupio drugi, zamenio, masina radi. Pritom, ja majstor nisam.
Dok god mogu da kupujem stvari koje se ne kace na net, koje ne traze nikakve apdejtove i koje su sto manje IoT, radicu to.
pre 11 meseci
Prosle godine sam kupio auto koji sam odavno hteo.
Štos tiče zaštite:
auto je key less, znaci ne može da mi ukrade signal
Zbog toga što je keyless sam odmah izmestio OBD (tako njih kradu)
Alarm (doduše fabrički)
Zeder
GPS (kineska sprava, 15 evra, al završava posao)
Pa ako preskoči sve ovo alal mu vera :D
pre 11 meseci
Srbijo koji ti je kupus?
Postali ste gori od zemalja 3 sveta.
Heroji nacije su vam probisveti i kriminalci, i što je najgore ne odustajete desetljećima od toga.
Prije 25 godina Ancona,Italija. Subota,nas par posle posla u kafiću,prilazi čovek,pita od kud smo,pita što radimo,bla, bla. Pitamo mi njega od kud je, kaže Srbija, pa pitamo što radi, a on ponosno.. kradem....
pre 11 meseci
“ ja bi za pocetak angazovao policiju, pa da lociraju i pohapse sve koji prodaju, kupuju ili prate takve oglase.”
To to, ovi koji prate oglase, onda hapsiti ove što prolaze pored trafike, ali i ukućane, one što prate oglase u okolini tog oglasa, ove koji su pomislili da prate taj oglas ali ih mrzelo , I tako
pre 11 meseci
Ja vozim Corsu i nemam ni centralno zakljucavanje a kamo li ono pip pip iz daljine da otkljucam. Tako da niti mogu lopovi da ga otkljucaju na taj nacin, niti to uopste zele. Win win.
pre 11 meseci
Mnogo dobra sprava.
pre 11 meseci
Sta ima veze ako ga ukradu.Osiguranje placa drugo auto.
(dado, 10. novembar 2023 06:16)
Nepismeni, kaže se "drugi auto"!
Naučite već jednom!
pre 11 meseci
U kuci imam led tv koji namerno nije smart, a auto mi je iz 2005e koji je odlicno odrzavan i pali se na kljuc. Klima mi se ne kaci na net niti mi treba da se kaci na net. Juce sam sam popravio ves masinu iz 2007e koja se ne kaci na net, nema displej, ali ima internu dijagnostiku i led-ovima mi je rekla da joj je crkao grejac. Otvorio, izvadio grejac, kupio drugi, zamenio, masina radi. Pritom, ja majstor nisam.
Dok god mogu da kupujem stvari koje se ne kace na net, koje ne traze nikakve apdejtove i koje su sto manje IoT, radicu to.
Ovako počinje paranoidna shizofrenija
pre 11 meseci
Pitanje: Kad stisnem dugme na bravi, kad sam u blizini auta a ne na kljucu, da li se onda salje signal kao da sam stisnuo kljuc?
(MadMax, 09. novembar 2023 21:14)
Ne, onda se ne šalje signal i u tome leži i rešenje, naravno za one automobile koji podržavaju ovakvu opciju otključavanja vozila bez ključa. Znači, ne koristiti ključ za daljinsko otključavanje već taster na vratima ili prtljažniku i lopov neće biti u prilici da snimi frekvenciju i kod. Problem je jedino u tome što ovu opciju podržavaju isključivo noviji automobili i to često samo u najvišim paketima opreme.
pre 11 meseci
Stigle opet 90te u Srbiju što se tiče kriminala, čak dva moja prijatelja u odvojenim slučajevima koji su pošteno došli do para (ljudi izvrsni programeri) pobegli Iz Srbije zbog reketasa, ovaj jedan kad išao u policiju da prijavi policajac mu rekao da se ne šali jer bomba se lako stavlja pod auto.Ej u policiji mu to rekli, To nema ni u policiji u Hondurasu.
pre 11 meseci
Ako je nekome moj Citroen C5 2003.godište koji troši 10 u gradu zanimljiv, samo napred.
pre 11 meseci
Može tako, a može i da voziš auto od 3.000 evra pa im nećeš biti zanimljiv.
pre 11 meseci
Dakle, i Srbi shvatili da se i ključem mogu otvoriti neka vrsta...a ne samo pajsijom!
pre 11 meseci
Pitanje za stručnjake: Šta se dešava ako otključam auto na "starinski" način, ključem u bravu?
pre 11 meseci
@me share
Постављање лажне ви фи тачке са твојим параметрима, је релативно лак задатак, тако да ако возиш ауто од 100к вреди се забавити 1 дан. Наравно морао бих да будем у домету твог телефона да би пратио где све емитује сигнал и да ухватим први корак аутентификације, заједно са гаповима. Уколико је ауто мање вредан, није вредно труда. Исто важи и за блутут. Слична ствар.
Још лакше је одрадити социјални инжињеринг, типа седиш у кафани и делиш интернет другарима са шифром, или доћи до самог телефона неког из твоје породице где већ постоји шифра.
После овога уколико ти телефон није апдејтован или носиш старији модел, све информације су као на тацни. И ауто и кредитна картица и телефон љубавнице заједно са сликама. :)
Гугл асистент нема аутентификацију корисника гласом. Ерго свако може да каже, Гугл бре упали ми ауто. Да не причам о бесплатним техникама имитације било којег гласа/звука.
Поента прича је, тренутно ако хоће могу, и не постоји заштита коју је човек смислио да је 100 посто сигурна. Као и свуда у ИТу нема немогуће, има само два услова за долазак до циља колико времена и колико новца? И онда одлука исплати ли се или не. Шта добијамо и шта морамо да уложимо да би дошли до аутомобила од 100к
pre 11 meseci
Flipper Zero je uredjaj i imate da ga kupite na bo kojim oglasima. To sa kolima ne radi, jer kola imaju plivajuci kod, tj. svaki put je drugaciji.
Ali sa Flipperom mozete da ocitavate druge svari, kao sto podaci sa licne karte, kartice itd... Ima jako mnogo funkcija, ali se moduli dokupljuju. Slično kao za Arduino.
pre 11 meseci
Keyless otkljucavanje-zakljucavanje, senzor na rucici auta iz neposredne blizine, sve vreme osim tada a van vozila kljuc u alu foliji, Faradejev kavez, kljuc je neprimetan-ne postoji. Nikada klik na kljuc i nikada na daljinu. Lopovi mogu samo da placu, dovezu pauk ili da demoliraju auto.
pre 11 meseci
Najsigurnija zaštita je prekidač za prekid struje koji je sakriven po vašoj želji gde hoćete .
pre 11 meseci
@466453
Pridje ti batica, dok otključavaš kola, prisloni pištolj uz glavu i kaže *here we go*…
pre 11 meseci
Да поновим, на паркинзима испред/у тржним центрима закључајте кола кључем, НЕ даљинским. Новији модели имају бољу заштиту, али за старије је ово правило.
pre 11 meseci
Malo je nejasno, ako snimi kod za otljucavanje auta, moze da ga otljuca.
Kako ide oko toga da se upali auto?
Jedno je otkljucati, a kako ga upaliti?
Kada se ubaci u bravu volana kodirani kljuc, tada veoma ogranicenog kratkog dometa se emituje signal koji kominicira sa kljucem i cita kod za motorni racunar.Mislim, moze da se izvadi cela ploca sa elektronikom, sa baterijom iz kljuca, u njemu ostaje ona cuvena ampula sa kodovima oko startovanja motora, a ona je negde oko vrha metalnog dela kljuca.Bez toga ne moze da se startuje auto, a on je odvojen od dela za otkljucavanje.Ako neko hoce da objasni.
pre 11 meseci
Будите и ви лукави оставите кључеве у металну кутију или их оближите алу фолијом направите Фарадејев кавез кола откључавате са бравом на колима и ето решења.
pre 11 meseci
Nije mi jasno kako će da ukrade stariji auto sa klasičnom bravom za paljenje?
(Vladimir, 10. novembar 2023 08:51)
a koga lopova zanima stari auto?
pre 11 meseci
Pitanje: Kad stisnem dugme na bravi, kad sam u blizini auta a ne na kljucu, da li se onda salje signal kao da sam stisnuo kljuc?
(MadMax, 9. novembar 2023 21:14)
Ja maltene ne diram/pritiskam kljuc. Keyless otkljucavanje-zakljucavanje na senzor u rucki auta. Tada je signal drugaciji i domet je oko 1m pored auta, moze mojega da ocita. Sve vreme dok nisam uz auto ili u autu kljuc je u futroli od aluminijumske folije, moze da skenira ovim sokocalom do prekosutra i ce da mi ga nahvata nikad.
pre 11 meseci
a ako se auto zaključa ručno.. msm kljuc u bravu pa se tako zaključa? može li i tad da se skenira kod?
pre 11 meseci
Pa ovo se koristilo na Zapadu pre 5 godina. Au ala nasi lopovi zaostaju za tim Zapadom...
pre 11 meseci
Ugradite Alarm.
Svako otklj. zaklj. drugi kod..
Nemoze kopirati..
pre 11 meseci
@ MadMax - ako misliš na automobil sa keyless sistemom, to je najnesigurnija opcija - automobil i ključ komuniciraju kada god su u blizini. Ali opušteno, nemojmo se nervirati - ako neko hoće baš hoće da “pozajmi” automobil. dići će ga paukom i odneti; ako hoće da “pozajmi” ono što je unutra, razbiće staklo. Ne treba se opterećivati “zaštitama” koje mogu da odvrate lopova, ali ne i da ga spreče.
pre 11 meseci
@ Me share
Pa ti ne znaš da se potpišeš.A, ovamo šatro "Here we go"... A,ha,ha ???
Zeder je keva za te tvoje Wi-Fi pokušaje.
pre 11 meseci
Ja pogledom otljučavam svoj autom. Nema šanse da snimi nikakve signale.
pre 11 meseci
Ona je stigla u Srbiju pre godinu dana. Koriste je za sve i svašta ne samo za otvaranje vozila. Moz da se povezuje i na Wi Fi šifre mreže drugih telefona itd itd.
pre 11 meseci
Za ovo treba terati u zatvor !
pre 11 meseci
E do mojega zar u eri informatike i digitalizacije da se kradu na taj način savremeni automobili. Eto za nauk pročitajte komentar našeg prijatelja "pametnjaković mlađi" pod @466453 dao je čitaocima dobar savet pa pokušajte da se zaštitite. Bar njega niko još nije "napao" od lopova na taj način il' vozi neku krdžu te ga ne diraju k'o ni mene koji čak i ne zaključavam automobil (al' ajd uđi u njega kad ni sam ne mogu već se rvem sa vratima) ...
pre 11 meseci
Екстра нам време стиже. А у дустопију смо већ одавно ушли.
pre 11 meseci
Pitanje za stručnjake: Šta se dešava ako otključam auto na "starinski" način, ključem u bravu?
(Tvrtko, 10. novembar 2023 08:15
Onda će ti ukrasti auto na starinski način.
pre 11 meseci
Ako je nekome moj Citroen C5 2003.godište koji troši 10 u gradu zanimljiv, samo napred.
(Mile, 10. novembar 2023 08:08)
Potrošnja nije problem. Taj koji krade takve automobile krade i gorivo :)
pre 11 meseci
Može tako, a može i da voziš auto od 3.000 evra pa im nećeš biti zanimljiv.
Pa da, treba da živimo kao klošari da ne bi nekome bili zanimljivi. Dakle spas je u tome da živimo u zemunici, vozimo tranju od auta, oblačimo krpe i jedemo smeće.
pre 11 meseci
Neverovatno koliko su pojedini neinformisani i ne razmišljaju. Pa kako zamišljate da keyless opcija radi - telepatijom pošaljete signal i onda omogućite otključavanje dodirom? Volite da komentarišete i čitate članke, ali ne daj Bože da pročitate malo stručne literature ili barem tehničke specifikacije za opremu koju imate.
pre 11 meseci
Kakve sve gluposti izmišljaju proizvođači (zadnjih 10-ak godina je aktuelan "plivajući kod" uz razne modifikacije), a rešenje je jednostavno i već postoji u računarskim mrežama - korisniku omogućiti da kreira softverski ključ za AES enkripciju, jedna kopija je u računaru auta, druga u ključu, onda lopovi mogu da "prisluškuju" komunikaciju koliko hoće, ali neće moći da dekriptuju podatke bez softverskog ključa. A da samo snime i ponovo emituju signal koji sadrži enkriptovane podatke ne znači ništa, jer se sistem može realizovati u softveru tako da se podatak koji se enkriptuje stalno menja, npr. to može da bude podatak formiran od tačnog vremena zadnjih 5 zaključavanja i otključavanja auta.
Drugo, može da se koristi i nesimetrična enkripcija sa sistemom javnih ključeva, i to jedan park za zaključavanje, a drugi za otključavanje.
Uopšteno, postoji mnogo načina da se realizuje komunikacija između ključa i auta tako da lopovi tu ne mogu ništa, ali proizvođači hoće da koriste zastarelu tehnologiju i vlasnicima automobila omoguće neke napredne funkcionalnosti pomoću tehnologije koja nikad nije mogla da zaživi ni u računarskim mrežama pre 40 godina, a kamoli danas.
pre 11 meseci
Ovo su lopovi imali prije 20 godina dok su se krali golfovi cetvorke.
pre 11 meseci
Pod hitno uvesti 2factor authentication za otključava kola ?
pre 11 meseci
@(466453, 09. novembar 2023 21:13)
Ispred zgrade nema WiFi niti ijedan auto ima instaliran taj setup. Oni ljudi kradu VW ispred zgrade a ne kineske elektro automobile po kucama.
pre 11 meseci
Preventiva je lek,dodatne policijske snage svuda,ili ove postojeće koje džaboležare...
pre 11 meseci
Odavno je on kod nas,osetio sam na svojoj kozi 2020te
pre 11 meseci
Ključ?
pre 11 meseci
Ja sam bio ubijeđen da je ovo davna prošlost. Ključ i automobil bi trebalo da svaki put generišu novi kod. Baš zbog ovih stvari. Ko bi ga znao.
pre 11 meseci
Može da se puši, tek kad se iOTi u autu zakače na moj WiFi spot (znači da sam tu) i kad ja kažem Asistentu, Hey Google, "here we go", tek tada će kola za daljinsko upravljanje postati aktivna i tek tada će CAN bus biti operativan da možete upaliti auto.
Život je igralište za one koji znaju. :)
Beskonačno igralište. :D
Eto, sad znate principe, kopirajte, moguće da zaradite novac na neprobojnu zaštiti.
Me share ;)
(466453, 09. novembar 2023 21:13)
Jos samo da nam priznas da je 466453 tvoj PIN...
pre 11 meseci
odavno je ovo kod nas.
pre 11 meseci
@Nije mi jasno kako će da ukrade stariji auto sa klasičnom bravom za paljenje?
(Vladimir, 10. novembar 2023 08:51)
Druze Reno iz 2002 god ima daljinski umesto kartice, tako da je to vec debelo star auto.
pre 11 meseci
ja bi za pocetak angazovao policiju, pa da lociraju i pohapse sve koji prodaju, kupuju ili prate takve oglase...
pre 11 meseci
Gmt. Lepo rečeno u par pasusa. Idoli u Srbiji su starlete, kriminalci i talog društva. Dobro je da sam napustio Srbiju TRAJNO da moja deca ne odrastaju u bolesnoj sredini.
pre 11 meseci
@Madmax isti efekat ima pritisak tastera na kljucu i na bravi, bezicna komunikacija je u pitanju a ovaj uredjaj snima taj signal i posle ga reprodukuje i otkljucava i zakljucava auto, ovaj uredjaj postoji godinama medju lopovima kod nas,ceste mete su kola na velikim parkinzima gde vas lopov ceka iz svog auta da zakljucate vas kako bi snimio signal i imao pristup vasem automobilu.
pre 11 meseci
glupost koja funkcioniše u 0.001% slučajeva. po sličnom principu funkcioniše hakovanje wifi mreže bez wpa2 enkripcije pa ti opet opadne kosa na glavi dok dobiješ neki rezultat i to u kontrolisanim uslovima.
da stvarno radi to što radi cena ne bi bila 300 nego 3000+ eura i ne bi ga delili tek tako.
pre 11 meseci
Gotovo isti efekat poništavanja signala ključa se može postići upotrebom profi toki-voki aparata (ima puni opseg frekvencija, za razliku od amaterskih), podešenog na istu frekvenciju, koju koriste ključevi za kola: neutrališe signal ključa i auto ostaje otključan, iako vlasnik veruje da ga je zaključao (a mnogi to rade nonšalantno i opušteno, posle pređenih nekoliko koraka nakon što zatvore vrata automobila). Ovo je demonstrirano i u tv emisiji "SAT" pre nekoliko godina.
pre 11 meseci
Plivajući kod?
pre 11 meseci
Otključava samo ključeve (emitere) koji nemaju "plivajući" kod, a koji već deceniju i više imaju svi iole noviji automobili ili naknadno ugrađeni daljinci za otvaranje i alarmi. Veća opasnost su "zujalice" koje ometaju signal ključa pa u brzini i ne proverite i auto vam zbog blokiranog signala ostane otključan i lopov pokupi vrednosti iz kola ili sedne i pokuša da ga pokrene preko porta ili USB porta.
pre 11 meseci
@123456
Ako neko resi da pozajmi tvoj automobil spakovace te u sopstveni gepek sa sve vajfaj spotom.
pre 11 meseci
Pitanje: Kad stisnem dugme na bravi, kad sam u blizini auta a ne na kljucu, da li se onda salje signal kao da sam stisnuo kljuc?
(MadMax, 09. novembar 2023 21
Ne,dugme na bravi ne šalje nikakav signal tako da ova lopovska sprava nema šta da uhvati. Ali postoje modernije lopovske sprave koje mogu da “skinu” signal sa daljinskog i dok jednostavno stoji u džepu ili je okačen negde u kući ali za to sprava mora da bude sasvim blizu daljinskog
pre 11 meseci
Time policija treba da se bavi a građani uopšte nemaju potrebu znati !
pre 11 meseci
Uvek lopovu možeš hakovati mozak ako ga uočiš !
pre 11 meseci
to je kod nas vec godinu dana
pre 11 meseci
Pitanje je koliko blizu. Ovde je na 2 cm. Ko normalan ne bi primetio tako nešto.
Velika je razlika da li "blizu" 2 cm ili 10 m.
pre 11 meseci
Sve je to do zakonodavstva - kada bi se za kradju ( pustimo glupost zvanu ,,pozajmljivanje,, ) primenile rigorozne sankcije malo bi ih se usudilo da kradu - Zakoni su postavljeni da stite lopove, podjimo samo od lakrdije sa oruzjem !!
pre 11 meseci
With the rolling code, there is no 'replay' tako da 'slusanje' radio komunikacije nema smisla.
pre 11 meseci
Mozete da se dopisujete i na private, ovako ste se siroti sami odali :( molim vas vratite kljuc kulturno u sanduce.
pre 11 meseci
Ma necu ni da ga zakljucavam samo da ne bi mogli da mi zakljucaju.
pre 11 meseci
Neverovatno koliko su pojedini neinformisani i ne razmišljaju. Pa kako zamišljate da keyless opcija radi - telepatijom pošaljete signal i onda omogućite otključavanje dodirom? Volite da komentarišete i čitate članke, ali ne daj Bože da pročitate malo stručne literature ili barem tehničke specifikacije za opremu koju imate.
(Nemoj da se nerviraš, 11. novembar 2023 09:41)
Ne radi telepatijom ali pritiskom na taster na vratima auta nema ni predaje usmerenih elektromagnetnih talasa prema spolja, pa nema ni mogućnosti njihovog presretanja. Ako se otključava preko daljinskog u tom slučaju predajnik u daljincu se usmeri prema autu i pritiskom na otključavanje emituje EMT koji se može presretati i snimiti frekvencija i kod. Keyless radi tako što ključ držiš u džepu i on tada emituje talase, koje prijamnik u autu raspozna i dozvoli otključavanje pritiskom na taster na vratima. Medjutim izlazna snaga je toliko mala da ovo radi samo kada se približiš automobilu na manje od pola metra. Ako si dalje od pola metra nivo prijema u autu neće biti dovoljan da izdvoji koristan signal iz šuma i pritiskom na taster u vratima se auto ne može otključati. To znači i da lopov ovaj signal malog dometa ne može da presretne osim da dodješ do njega na pola metra i zadržiš se i sačekaš nekoliko sekundi da njegova spravica obavi snimanje, što je veoma malo verovatno da ne kažem nemoguće. Eto to je objašnjenje zašto Keyless nudi dobru zaštitu od ovakvog načina kradje.
pre 11 meseci
@kljuc - prvo, nije tačno da je domet pola metra - pre će biti da je na otvorenom cca 5-20 metara. Drugo, domet se rešava pojačalima signala - imaš nekoliko snimaka gde su lopovi ukrali keyless automobile ljudima ispred kuće koristeći pojačala signala - to je najnesigurniji sistem koji postoji.
pre 11 meseci
@kljuc - prvo, nije tačno da je domet pola metra - pre će biti da je na otvorenom cca 5-20 metara. Drugo, domet se rešava pojačalima signala - imaš nekoliko snimaka gde su lopovi ukrali keyless automobile ljudima ispred kuće koristeći pojačala signala - to je najnesigurniji sistem koji postoji.
Druže, nisi u pravu, slučajno se profesionalno bavim bežičnim prenosom i teorijom prostiranja i nije izvodljivo ovo pojačanje signala, onaj ko ti je to napisao slagao je. Kako on može da pojača tvoju predaju, on samo prima signal koji ti šalješ.
74 Komentari
Sortiraj po: