Nedelja, 05.11.2023.

10:01

Šta je to "turbo" kružni tok i kako funkcioniše VIDEO

Izvor: B92

Šta je to "turbo" kružni tok i kako funkcioniše VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

alex

pre 1 godinu

Da ne pričam o ljudima koji voze 30 na mestima gde je ograničenje 50, i sebe smatraju savesnijim od ostalih zbog toga.
(alex, 7. novembar 2023 10:47)

Da ti odam jednu tajnu: ograničenje brzine označava NAJVEĆU dozvoljenu brzinu, a NE PREPORUČENU brzinu. Kojom brzinom ti voziš gde je ograničenje 50?
(Ironija, 07. novembar 2023 14:05)

Vozim 50-55 (što je i dalje u ograničenju jer brzinimer pokazuje malo više nego što jeste). Da li je to neki problem?!

To što ograničenje brzine označava NAJVEĆU dozvoljenu brzinu Vam je katastrofalan argument. Da li to znači da je ok i kad neko vozi 10 km/h? Ako iza takvog vozila treba da prođete 5 km puta kroz mesto gde je jedna traka i puna linija, to je vama sasvim u redu jer je 50 NAJVEĆA dozvoljena brzina?
Imali ste razne načine i argumente da polemišete a odabrali ste onaj najbesmisleniji.

Стрелац

pre 1 godinu

Правило за турбо или не турбо кружне токове: улазиш нај већом могућом брзином и излазиш што је могуће брже.

Gradjanin Niša

pre 1 godinu

Ne treba turbo, samo da nema pesackog na izlazu iz kruznog.. Evo u nisu, kruzni kod delte, preko puta je dom zdravlja, vrtic, pumpa..
pakao, cekas u kruznom da ljudi predju ulicu a ima ih na stotine, svaki cas.. kolaps..
(Pant-LA, 7. novembar 2023 15:59)

Upravo tako, katastrofa.
Oni "stručnjaci" koji su to tako osmislili nemaju islustva jednog dana za posao koji rade. Ali tako je to u najvećom gradu Srbije južno od Beograda.

Ivannn

pre 1 godinu

U centru Prištine me je oduševio kružni tok, na kome ako želis da ideš pravo, a krećeš se glavnom magistralom, imaš traku da prođeš ispod kružnog toka.

zare

pre 1 godinu

Beograd je grad straha i mraka od kružnih tokova. Kako vozači, tako i vlasti koje treba da je postavljaju. Za sve je kriva Slavija. Treba nju da ubace u ovaj turbo režim. Možda pomogne.

Idealno za kružni tok u Bgd je trokraka raskrsnica Bul N.Tesle i Trešnjinog sveta. Kad god i iz bilo kog pravca da na nju dođete, čeka vas crveni semafor.

Pant-LA

pre 1 godinu

Ne treba turbo, samo da nema pesackog na izlazu iz kruznog.. Evo u nisu, kruzni kod delte, preko puta je dom zdravlja, vrtic, pumpa..
pakao, cekas u kruznom da ljudi predju ulicu a ima ih na stotine, svaki cas.. kolaps..

Avaya

pre 1 godinu

По мени турбо кружни ток би требао да буде назив тамо где за возило које би одмах изашло на првом искључењу у ствари постоји посебна трака за скретање у десно без да улази у кружни ток, а у ту улицу у коју се убацује да постоје или две траке (једна за њега друга за оне који би се укључили са кружног) или довољно дугачка да може да убрза и безбедно се престоји у једину траку. Ово горе је кружно са ограниченим могућностима кретања и искључења у зависности коју си траку изабрао при укључивању. Наравно да би морало да има одговарајуће знакове на прилазу кружном току, али би возачи морали да их погледају такође, што мислим да је у Србији највећи проблем

Tex Willer

pre 1 godinu

Meni je fascinantna upotreba levog migavca.U taksiju ispred kružnog toka sa jednom jedinom trakom."Profi" vozač izbaci levi migavac , ja naivno majstore gde skrećeš levo ući ćeš u kontra smer. A ne ne ja dajem ovome iza do znanja da se neću isključiti na sledećem izlazu odnosno skrenuti desno. OK rekoh ja onako tupavo nisam znao da zato služi levi migavac. Neko kad smo kod toga za koji antrak služi onaj desni migavac? Izgleda da je džaba izmišljen? Gleda me "profesionalac"
bez ijedne reči i tek skonta koje gluposti radi. Hiljadama puta video ljudi uključe "levi" koji im i dalje radi prilikom isključenja iz kružnog. Ovo u NL je odavno poznata stvar i mora se priznati veoma praktična.

Ironija

pre 1 godinu

Da ne pričam o ljudima koji voze 30 na mestima gde je ograničenje 50, i sebe smatraju savesnijim od ostalih zbog toga.
(alex, 7. novembar 2023 10:47)

Da ti odam jednu tajnu: ograničenje brzine označava NAJVEĆU dozvoljenu brzinu, a NE PREPORUČENU brzinu. Kojom brzinom ti voziš gde je ograničenje 50?
Ne susrećem često one koji tu voze 30. A i ako se to desi, obično ili gledaju negde da skrenu, parkiraju se i slično. Manje nervoze. Više tolerancije.

Boki

pre 1 godinu

Meni je fascinantna upotreba levog migavca.U taksiju ispred kružnog toka sa jednom jedinom trakom."Profi" vozač izbaci levi migavac , ja naivno majstore gde skrećeš levo ući ćeš u kontra smer.
(Tex Willer, 7. novembar 2023 14:09)

Zamisli da to nije raskrsnica kružnog oblika (kružni tok) već obična raskrsnica, tada bi prije ulaska u nju dao lijevi žmigavac, zar ne?

Sofercina

pre 1 godinu

alex - ogranicenje se odnosi na gornju brzinu - to sto ti i tebi slicni mislite da se svi treba prema vama da orijentisu je vas problem - Problem saobracajne ne funkcionalnosti u Srbiji je izrazen u vecim gradovima gde je nesrazmerno veliki broj vozila na drumovima u odnosu na kapacitet prohodnosti ! Evo kod nas na selu nema potrebe za turbo i ostalim kruznim tokovima jer smo u izumiranju ! Dzabe cist vazdu, dzabe sve mogucnosti koje imamo obzirom na prostorne mogucnosti - nece niko na selo, gradjani ste postali a seljaci u dusi i srcu ostali ! Kolaps je neizbezan a tako i treba !

YPT

pre 1 godinu

Novi kružni tokovi na Bežanijskoj kosi su primer koliko smo loši vozači.

Vozila koja se uključuju u kružni tok čekaju da se sva vozila iz UNUTRAŠNJEG prstena isključe pa tek onda ulaze u kružni tok, zbog čega nastaju ogromne kolone kakvih nije bilo pre uvođenja istog.


(alex, 7. novembar 2023 10:47)

Tako je, čekam. Jer ne znam da li onaj što je u kružnom toku, namerava da nastavi dalje unutrašnjim prstenom ili planira da se isključi na prvom isključenju desno od mene. Ako planira ovo drugo, garantujem da će udariti u mene. Pokazivače pravca naravno, koristi svaki 10. vozač, ali ne uvek i pravilno. I da rezimiram, bolje da sačekam, nego da me neko udari sa strane.

U eri kada vozači sve češće voze suprotnom trakom na autoputu, više ne verujem nikome niti se uzdam u tuđa znanja o saobraćaju. A do isterivanja pravde mi nije, imam i pametnija posla u životu.

avaks

pre 1 godinu

Svi kukaju na lošu infrastrukturu, ali bar 50% gužvi u saobraćaju nastaje zbog loših vozača i to se nikada neće promeniti.
(alex, 07. novembar 2023 10:47)

90% problema u saobracaju zapravo nastaje zbog potpuno pogrsnog shvatanja saobracaja kod naseg naroda.

Kod nas su kompleksi najvaznija stvar. Svako ziv vozi brzo i bahato iz navike.

Rodjak kuca do moje mi govori kako on do Beograda stizr za okruglo sat. Ja mu govorim da meni treba sat i 15-20 minuta. I onda on meni objasnjava kako otvorenom putu moze da se vozi 100 bez problema. Kako su ta ogranicenja smisljena kada su bila slavija auta i sl. i kako smo mi koji vozimo 80 zapravo losi vozaci koji njih sputavaju i prave guzve.

Ja ga pitam koliko je kazni platio? Koliko auta ogrebao i slupao i sl. Onda psuje policiju i drzavu i sl.

Ljudi shvatite kada prekrsite sva moguca pravila napravicete usedu na vremenu 10 minuta a povecacete potrosnju goriva, kocnica i svih ostalih delova auta. Da li je isto ako u rupu uletitw sa 80 i sa 100?

Da li imate savest? Da li bi vas savest grizla da udarite i povredite ili nedaj Boze ubijete neko dete jer ste vozili 100 je se tu "moze" iako je ogranicenje 80? Znate li kolika je razlika u sili udara na 20km/h vise?

Put nije mesto za akrobacije i dokazivanje soferskih sposobnosti. To je samo putanja kojom idete od tacke do tacke. Ako ne postujete pravila, gi ste bahat i los vozac.

Milan

pre 1 godinu

Овај турбо кружни ток у Новом Саду код Спенса функционише добро али кад је била чудовишна киша требало је бродом пролазити кроз њега јер је лоше направљен. Да је тако лоше нивелисан пре 50 година правили би га поново али сад се ради другачије.

А. Петров

pre 1 godinu

@“Bizarno je da ovaj turbo kruzni tok ne nudi mogucnost da se vratis odakle si dosao.
(I nije neki turbo, 07. novembar 2023 11:46)”

Не, јер ако се престројиш пре уласка у кружни рок у леву траку (за кретање право и лево) увек можеш да се вратиш.
Живим у Холандији и те “турбо ротонде” су спас.

petar markovic

pre 1 godinu

kod nas su vozaci u kruznom toku totalno dezorjentisani. blene u jednu tacku, kola mu se krecu i ne gleda gde ide, prestrojava se a ne vidi da li nekoga sece...

Boki

pre 1 godinu

Sve je to divno i krasno, ali bi za sada, dok imamo obične kružne tokove, bio veliki uspjeh kada bi vozači stekli naviku da daju žmigavac prije izlaska iz kružnog toka. Mnogo vozača ne daje žmigavac, a to usporava i otežava ulaz onih koji čekaju da se uključe u kružni tok.

Nemanja

pre 1 godinu

Nije ovo losa prica, ali ajde neka mi neko objasni, sta ako hocu da se vratim u suprotni smer? Vozim unutrasnjom jedan deo pa se prestrojim u spoljasnju i onda niko ne moze da se ukljuci, a ja mora da vozim tuda :)

alex

pre 1 godinu

Novi kružni tokovi na Bežanijskoj kosi su primer koliko smo loši vozači.

Vozila koja se uključuju u kružni tok čekaju da se sva vozila iz UNUTRAŠNJEG prstena isključe pa tek onda ulaze u kružni tok, zbog čega nastaju ogromne kolone kakvih nije bilo pre uvođenja istog.

Da ne pričam o ljudima koji voze 30 na mestima gde je ograničenje 50, i sebe smatraju savesnijim od ostalih zbog toga.

Svi kukaju na lošu infrastrukturu, ali bar 50% gužvi u saobraćaju nastaje zbog loših vozača i to se nikada neće promeniti.

Lego

pre 1 godinu

Iz one "manje prometne" ulice sa dve trake, vozis li desnom trakom, mozes samo da skrenes na prvi izlaz u kruznom toku ako se nisi na vreme prestrojio. Znaci, nije turbo nego je "pampur".
Mislim da sam ovako nesto vidjao po komsiluku. Slo, Hrv, Madjarska a u Holadiji sam gro puta cekao u levoj traci za treci izlaz kada sam naucio da u toj ulici desna traka nailazi na ovakvu ili slicnu "skalameriju".

Ogorčeni

pre 1 godinu

Ovo postoji i u Sloveniji i nije nikakva nuklearna fizika. Samo su razdvojeni tokovi kretanja tako da neko iz leve trake ne može otići u najbliže desno isključenje.

alex

pre 1 godinu

Novi kružni tokovi na Bežanijskoj kosi su primer koliko smo loši vozači.

Vozila koja se uključuju u kružni tok čekaju da se sva vozila iz UNUTRAŠNJEG prstena isključe pa tek onda ulaze u kružni tok, zbog čega nastaju ogromne kolone kakvih nije bilo pre uvođenja istog.

Da ne pričam o ljudima koji voze 30 na mestima gde je ograničenje 50, i sebe smatraju savesnijim od ostalih zbog toga.

Svi kukaju na lošu infrastrukturu, ali bar 50% gužvi u saobraćaju nastaje zbog loših vozača i to se nikada neće promeniti.

YPT

pre 1 godinu

Novi kružni tokovi na Bežanijskoj kosi su primer koliko smo loši vozači.

Vozila koja se uključuju u kružni tok čekaju da se sva vozila iz UNUTRAŠNJEG prstena isključe pa tek onda ulaze u kružni tok, zbog čega nastaju ogromne kolone kakvih nije bilo pre uvođenja istog.


(alex, 7. novembar 2023 10:47)

Tako je, čekam. Jer ne znam da li onaj što je u kružnom toku, namerava da nastavi dalje unutrašnjim prstenom ili planira da se isključi na prvom isključenju desno od mene. Ako planira ovo drugo, garantujem da će udariti u mene. Pokazivače pravca naravno, koristi svaki 10. vozač, ali ne uvek i pravilno. I da rezimiram, bolje da sačekam, nego da me neko udari sa strane.

U eri kada vozači sve češće voze suprotnom trakom na autoputu, više ne verujem nikome niti se uzdam u tuđa znanja o saobraćaju. A do isterivanja pravde mi nije, imam i pametnija posla u životu.

Ogorčeni

pre 1 godinu

Ovo postoji i u Sloveniji i nije nikakva nuklearna fizika. Samo su razdvojeni tokovi kretanja tako da neko iz leve trake ne može otići u najbliže desno isključenje.

avaks

pre 1 godinu

Svi kukaju na lošu infrastrukturu, ali bar 50% gužvi u saobraćaju nastaje zbog loših vozača i to se nikada neće promeniti.
(alex, 07. novembar 2023 10:47)

90% problema u saobracaju zapravo nastaje zbog potpuno pogrsnog shvatanja saobracaja kod naseg naroda.

Kod nas su kompleksi najvaznija stvar. Svako ziv vozi brzo i bahato iz navike.

Rodjak kuca do moje mi govori kako on do Beograda stizr za okruglo sat. Ja mu govorim da meni treba sat i 15-20 minuta. I onda on meni objasnjava kako otvorenom putu moze da se vozi 100 bez problema. Kako su ta ogranicenja smisljena kada su bila slavija auta i sl. i kako smo mi koji vozimo 80 zapravo losi vozaci koji njih sputavaju i prave guzve.

Ja ga pitam koliko je kazni platio? Koliko auta ogrebao i slupao i sl. Onda psuje policiju i drzavu i sl.

Ljudi shvatite kada prekrsite sva moguca pravila napravicete usedu na vremenu 10 minuta a povecacete potrosnju goriva, kocnica i svih ostalih delova auta. Da li je isto ako u rupu uletitw sa 80 i sa 100?

Da li imate savest? Da li bi vas savest grizla da udarite i povredite ili nedaj Boze ubijete neko dete jer ste vozili 100 je se tu "moze" iako je ogranicenje 80? Znate li kolika je razlika u sili udara na 20km/h vise?

Put nije mesto za akrobacije i dokazivanje soferskih sposobnosti. To je samo putanja kojom idete od tacke do tacke. Ako ne postujete pravila, gi ste bahat i los vozac.

Boki

pre 1 godinu

Sve je to divno i krasno, ali bi za sada, dok imamo obične kružne tokove, bio veliki uspjeh kada bi vozači stekli naviku da daju žmigavac prije izlaska iz kružnog toka. Mnogo vozača ne daje žmigavac, a to usporava i otežava ulaz onih koji čekaju da se uključe u kružni tok.

Milan

pre 1 godinu

Овај турбо кружни ток у Новом Саду код Спенса функционише добро али кад је била чудовишна киша требало је бродом пролазити кроз њега јер је лоше направљен. Да је тако лоше нивелисан пре 50 година правили би га поново али сад се ради другачије.

Ironija

pre 1 godinu

Da ne pričam o ljudima koji voze 30 na mestima gde je ograničenje 50, i sebe smatraju savesnijim od ostalih zbog toga.
(alex, 7. novembar 2023 10:47)

Da ti odam jednu tajnu: ograničenje brzine označava NAJVEĆU dozvoljenu brzinu, a NE PREPORUČENU brzinu. Kojom brzinom ti voziš gde je ograničenje 50?
Ne susrećem često one koji tu voze 30. A i ako se to desi, obično ili gledaju negde da skrenu, parkiraju se i slično. Manje nervoze. Više tolerancije.

Sofercina

pre 1 godinu

alex - ogranicenje se odnosi na gornju brzinu - to sto ti i tebi slicni mislite da se svi treba prema vama da orijentisu je vas problem - Problem saobracajne ne funkcionalnosti u Srbiji je izrazen u vecim gradovima gde je nesrazmerno veliki broj vozila na drumovima u odnosu na kapacitet prohodnosti ! Evo kod nas na selu nema potrebe za turbo i ostalim kruznim tokovima jer smo u izumiranju ! Dzabe cist vazdu, dzabe sve mogucnosti koje imamo obzirom na prostorne mogucnosti - nece niko na selo, gradjani ste postali a seljaci u dusi i srcu ostali ! Kolaps je neizbezan a tako i treba !

А. Петров

pre 1 godinu

@“Bizarno je da ovaj turbo kruzni tok ne nudi mogucnost da se vratis odakle si dosao.
(I nije neki turbo, 07. novembar 2023 11:46)”

Не, јер ако се престројиш пре уласка у кружни рок у леву траку (за кретање право и лево) увек можеш да се вратиш.
Живим у Холандији и те “турбо ротонде” су спас.

petar markovic

pre 1 godinu

kod nas su vozaci u kruznom toku totalno dezorjentisani. blene u jednu tacku, kola mu se krecu i ne gleda gde ide, prestrojava se a ne vidi da li nekoga sece...

Lego

pre 1 godinu

Iz one "manje prometne" ulice sa dve trake, vozis li desnom trakom, mozes samo da skrenes na prvi izlaz u kruznom toku ako se nisi na vreme prestrojio. Znaci, nije turbo nego je "pampur".
Mislim da sam ovako nesto vidjao po komsiluku. Slo, Hrv, Madjarska a u Holadiji sam gro puta cekao u levoj traci za treci izlaz kada sam naucio da u toj ulici desna traka nailazi na ovakvu ili slicnu "skalameriju".

Pant-LA

pre 1 godinu

Ne treba turbo, samo da nema pesackog na izlazu iz kruznog.. Evo u nisu, kruzni kod delte, preko puta je dom zdravlja, vrtic, pumpa..
pakao, cekas u kruznom da ljudi predju ulicu a ima ih na stotine, svaki cas.. kolaps..

Gradjanin Niša

pre 1 godinu

Ne treba turbo, samo da nema pesackog na izlazu iz kruznog.. Evo u nisu, kruzni kod delte, preko puta je dom zdravlja, vrtic, pumpa..
pakao, cekas u kruznom da ljudi predju ulicu a ima ih na stotine, svaki cas.. kolaps..
(Pant-LA, 7. novembar 2023 15:59)

Upravo tako, katastrofa.
Oni "stručnjaci" koji su to tako osmislili nemaju islustva jednog dana za posao koji rade. Ali tako je to u najvećom gradu Srbije južno od Beograda.

Ivannn

pre 1 godinu

U centru Prištine me je oduševio kružni tok, na kome ako želis da ideš pravo, a krećeš se glavnom magistralom, imaš traku da prođeš ispod kružnog toka.

alex

pre 1 godinu

Da ne pričam o ljudima koji voze 30 na mestima gde je ograničenje 50, i sebe smatraju savesnijim od ostalih zbog toga.
(alex, 7. novembar 2023 10:47)

Da ti odam jednu tajnu: ograničenje brzine označava NAJVEĆU dozvoljenu brzinu, a NE PREPORUČENU brzinu. Kojom brzinom ti voziš gde je ograničenje 50?
(Ironija, 07. novembar 2023 14:05)

Vozim 50-55 (što je i dalje u ograničenju jer brzinimer pokazuje malo više nego što jeste). Da li je to neki problem?!

To što ograničenje brzine označava NAJVEĆU dozvoljenu brzinu Vam je katastrofalan argument. Da li to znači da je ok i kad neko vozi 10 km/h? Ako iza takvog vozila treba da prođete 5 km puta kroz mesto gde je jedna traka i puna linija, to je vama sasvim u redu jer je 50 NAJVEĆA dozvoljena brzina?
Imali ste razne načine i argumente da polemišete a odabrali ste onaj najbesmisleniji.

Стрелац

pre 1 godinu

Правило за турбо или не турбо кружне токове: улазиш нај већом могућом брзином и излазиш што је могуће брже.

Avaya

pre 1 godinu

По мени турбо кружни ток би требао да буде назив тамо где за возило које би одмах изашло на првом искључењу у ствари постоји посебна трака за скретање у десно без да улази у кружни ток, а у ту улицу у коју се убацује да постоје или две траке (једна за њега друга за оне који би се укључили са кружног) или довољно дугачка да може да убрза и безбедно се престоји у једину траку. Ово горе је кружно са ограниченим могућностима кретања и искључења у зависности коју си траку изабрао при укључивању. Наравно да би морало да има одговарајуће знакове на прилазу кружном току, али би возачи морали да их погледају такође, што мислим да је у Србији највећи проблем

Nemanja

pre 1 godinu

Nije ovo losa prica, ali ajde neka mi neko objasni, sta ako hocu da se vratim u suprotni smer? Vozim unutrasnjom jedan deo pa se prestrojim u spoljasnju i onda niko ne moze da se ukljuci, a ja mora da vozim tuda :)

Tex Willer

pre 1 godinu

Meni je fascinantna upotreba levog migavca.U taksiju ispred kružnog toka sa jednom jedinom trakom."Profi" vozač izbaci levi migavac , ja naivno majstore gde skrećeš levo ući ćeš u kontra smer. A ne ne ja dajem ovome iza do znanja da se neću isključiti na sledećem izlazu odnosno skrenuti desno. OK rekoh ja onako tupavo nisam znao da zato služi levi migavac. Neko kad smo kod toga za koji antrak služi onaj desni migavac? Izgleda da je džaba izmišljen? Gleda me "profesionalac"
bez ijedne reči i tek skonta koje gluposti radi. Hiljadama puta video ljudi uključe "levi" koji im i dalje radi prilikom isključenja iz kružnog. Ovo u NL je odavno poznata stvar i mora se priznati veoma praktična.

Boki

pre 1 godinu

Meni je fascinantna upotreba levog migavca.U taksiju ispred kružnog toka sa jednom jedinom trakom."Profi" vozač izbaci levi migavac , ja naivno majstore gde skrećeš levo ući ćeš u kontra smer.
(Tex Willer, 7. novembar 2023 14:09)

Zamisli da to nije raskrsnica kružnog oblika (kružni tok) već obična raskrsnica, tada bi prije ulaska u nju dao lijevi žmigavac, zar ne?

zare

pre 1 godinu

Beograd je grad straha i mraka od kružnih tokova. Kako vozači, tako i vlasti koje treba da je postavljaju. Za sve je kriva Slavija. Treba nju da ubace u ovaj turbo režim. Možda pomogne.

Idealno za kružni tok u Bgd je trokraka raskrsnica Bul N.Tesle i Trešnjinog sveta. Kad god i iz bilo kog pravca da na nju dođete, čeka vas crveni semafor.

alex

pre 1 godinu

Novi kružni tokovi na Bežanijskoj kosi su primer koliko smo loši vozači.

Vozila koja se uključuju u kružni tok čekaju da se sva vozila iz UNUTRAŠNJEG prstena isključe pa tek onda ulaze u kružni tok, zbog čega nastaju ogromne kolone kakvih nije bilo pre uvođenja istog.

Da ne pričam o ljudima koji voze 30 na mestima gde je ograničenje 50, i sebe smatraju savesnijim od ostalih zbog toga.

Svi kukaju na lošu infrastrukturu, ali bar 50% gužvi u saobraćaju nastaje zbog loših vozača i to se nikada neće promeniti.

Nemanja

pre 1 godinu

Nije ovo losa prica, ali ajde neka mi neko objasni, sta ako hocu da se vratim u suprotni smer? Vozim unutrasnjom jedan deo pa se prestrojim u spoljasnju i onda niko ne moze da se ukljuci, a ja mora da vozim tuda :)

Tex Willer

pre 1 godinu

Meni je fascinantna upotreba levog migavca.U taksiju ispred kružnog toka sa jednom jedinom trakom."Profi" vozač izbaci levi migavac , ja naivno majstore gde skrećeš levo ući ćeš u kontra smer. A ne ne ja dajem ovome iza do znanja da se neću isključiti na sledećem izlazu odnosno skrenuti desno. OK rekoh ja onako tupavo nisam znao da zato služi levi migavac. Neko kad smo kod toga za koji antrak služi onaj desni migavac? Izgleda da je džaba izmišljen? Gleda me "profesionalac"
bez ijedne reči i tek skonta koje gluposti radi. Hiljadama puta video ljudi uključe "levi" koji im i dalje radi prilikom isključenja iz kružnog. Ovo u NL je odavno poznata stvar i mora se priznati veoma praktična.

Lego

pre 1 godinu

Iz one "manje prometne" ulice sa dve trake, vozis li desnom trakom, mozes samo da skrenes na prvi izlaz u kruznom toku ako se nisi na vreme prestrojio. Znaci, nije turbo nego je "pampur".
Mislim da sam ovako nesto vidjao po komsiluku. Slo, Hrv, Madjarska a u Holadiji sam gro puta cekao u levoj traci za treci izlaz kada sam naucio da u toj ulici desna traka nailazi na ovakvu ili slicnu "skalameriju".

Ironija

pre 1 godinu

Da ne pričam o ljudima koji voze 30 na mestima gde je ograničenje 50, i sebe smatraju savesnijim od ostalih zbog toga.
(alex, 7. novembar 2023 10:47)

Da ti odam jednu tajnu: ograničenje brzine označava NAJVEĆU dozvoljenu brzinu, a NE PREPORUČENU brzinu. Kojom brzinom ti voziš gde je ograničenje 50?
Ne susrećem često one koji tu voze 30. A i ako se to desi, obično ili gledaju negde da skrenu, parkiraju se i slično. Manje nervoze. Više tolerancije.

alex

pre 1 godinu

Da ne pričam o ljudima koji voze 30 na mestima gde je ograničenje 50, i sebe smatraju savesnijim od ostalih zbog toga.
(alex, 7. novembar 2023 10:47)

Da ti odam jednu tajnu: ograničenje brzine označava NAJVEĆU dozvoljenu brzinu, a NE PREPORUČENU brzinu. Kojom brzinom ti voziš gde je ograničenje 50?
(Ironija, 07. novembar 2023 14:05)

Vozim 50-55 (što je i dalje u ograničenju jer brzinimer pokazuje malo više nego što jeste). Da li je to neki problem?!

To što ograničenje brzine označava NAJVEĆU dozvoljenu brzinu Vam je katastrofalan argument. Da li to znači da je ok i kad neko vozi 10 km/h? Ako iza takvog vozila treba da prođete 5 km puta kroz mesto gde je jedna traka i puna linija, to je vama sasvim u redu jer je 50 NAJVEĆA dozvoljena brzina?
Imali ste razne načine i argumente da polemišete a odabrali ste onaj najbesmisleniji.

avaks

pre 1 godinu

Svi kukaju na lošu infrastrukturu, ali bar 50% gužvi u saobraćaju nastaje zbog loših vozača i to se nikada neće promeniti.
(alex, 07. novembar 2023 10:47)

90% problema u saobracaju zapravo nastaje zbog potpuno pogrsnog shvatanja saobracaja kod naseg naroda.

Kod nas su kompleksi najvaznija stvar. Svako ziv vozi brzo i bahato iz navike.

Rodjak kuca do moje mi govori kako on do Beograda stizr za okruglo sat. Ja mu govorim da meni treba sat i 15-20 minuta. I onda on meni objasnjava kako otvorenom putu moze da se vozi 100 bez problema. Kako su ta ogranicenja smisljena kada su bila slavija auta i sl. i kako smo mi koji vozimo 80 zapravo losi vozaci koji njih sputavaju i prave guzve.

Ja ga pitam koliko je kazni platio? Koliko auta ogrebao i slupao i sl. Onda psuje policiju i drzavu i sl.

Ljudi shvatite kada prekrsite sva moguca pravila napravicete usedu na vremenu 10 minuta a povecacete potrosnju goriva, kocnica i svih ostalih delova auta. Da li je isto ako u rupu uletitw sa 80 i sa 100?

Da li imate savest? Da li bi vas savest grizla da udarite i povredite ili nedaj Boze ubijete neko dete jer ste vozili 100 je se tu "moze" iako je ogranicenje 80? Znate li kolika je razlika u sili udara na 20km/h vise?

Put nije mesto za akrobacije i dokazivanje soferskih sposobnosti. To je samo putanja kojom idete od tacke do tacke. Ako ne postujete pravila, gi ste bahat i los vozac.

petar markovic

pre 1 godinu

kod nas su vozaci u kruznom toku totalno dezorjentisani. blene u jednu tacku, kola mu se krecu i ne gleda gde ide, prestrojava se a ne vidi da li nekoga sece...

YPT

pre 1 godinu

Novi kružni tokovi na Bežanijskoj kosi su primer koliko smo loši vozači.

Vozila koja se uključuju u kružni tok čekaju da se sva vozila iz UNUTRAŠNJEG prstena isključe pa tek onda ulaze u kružni tok, zbog čega nastaju ogromne kolone kakvih nije bilo pre uvođenja istog.


(alex, 7. novembar 2023 10:47)

Tako je, čekam. Jer ne znam da li onaj što je u kružnom toku, namerava da nastavi dalje unutrašnjim prstenom ili planira da se isključi na prvom isključenju desno od mene. Ako planira ovo drugo, garantujem da će udariti u mene. Pokazivače pravca naravno, koristi svaki 10. vozač, ali ne uvek i pravilno. I da rezimiram, bolje da sačekam, nego da me neko udari sa strane.

U eri kada vozači sve češće voze suprotnom trakom na autoputu, više ne verujem nikome niti se uzdam u tuđa znanja o saobraćaju. A do isterivanja pravde mi nije, imam i pametnija posla u životu.

Sofercina

pre 1 godinu

alex - ogranicenje se odnosi na gornju brzinu - to sto ti i tebi slicni mislite da se svi treba prema vama da orijentisu je vas problem - Problem saobracajne ne funkcionalnosti u Srbiji je izrazen u vecim gradovima gde je nesrazmerno veliki broj vozila na drumovima u odnosu na kapacitet prohodnosti ! Evo kod nas na selu nema potrebe za turbo i ostalim kruznim tokovima jer smo u izumiranju ! Dzabe cist vazdu, dzabe sve mogucnosti koje imamo obzirom na prostorne mogucnosti - nece niko na selo, gradjani ste postali a seljaci u dusi i srcu ostali ! Kolaps je neizbezan a tako i treba !

А. Петров

pre 1 godinu

@“Bizarno je da ovaj turbo kruzni tok ne nudi mogucnost da se vratis odakle si dosao.
(I nije neki turbo, 07. novembar 2023 11:46)”

Не, јер ако се престројиш пре уласка у кружни рок у леву траку (за кретање право и лево) увек можеш да се вратиш.
Живим у Холандији и те “турбо ротонде” су спас.

Ivannn

pre 1 godinu

U centru Prištine me je oduševio kružni tok, na kome ako želis da ideš pravo, a krećeš se glavnom magistralom, imaš traku da prođeš ispod kružnog toka.

Ogorčeni

pre 1 godinu

Ovo postoji i u Sloveniji i nije nikakva nuklearna fizika. Samo su razdvojeni tokovi kretanja tako da neko iz leve trake ne može otići u najbliže desno isključenje.

Boki

pre 1 godinu

Meni je fascinantna upotreba levog migavca.U taksiju ispred kružnog toka sa jednom jedinom trakom."Profi" vozač izbaci levi migavac , ja naivno majstore gde skrećeš levo ući ćeš u kontra smer.
(Tex Willer, 7. novembar 2023 14:09)

Zamisli da to nije raskrsnica kružnog oblika (kružni tok) već obična raskrsnica, tada bi prije ulaska u nju dao lijevi žmigavac, zar ne?

zare

pre 1 godinu

Beograd je grad straha i mraka od kružnih tokova. Kako vozači, tako i vlasti koje treba da je postavljaju. Za sve je kriva Slavija. Treba nju da ubace u ovaj turbo režim. Možda pomogne.

Idealno za kružni tok u Bgd je trokraka raskrsnica Bul N.Tesle i Trešnjinog sveta. Kad god i iz bilo kog pravca da na nju dođete, čeka vas crveni semafor.

Boki

pre 1 godinu

Sve je to divno i krasno, ali bi za sada, dok imamo obične kružne tokove, bio veliki uspjeh kada bi vozači stekli naviku da daju žmigavac prije izlaska iz kružnog toka. Mnogo vozača ne daje žmigavac, a to usporava i otežava ulaz onih koji čekaju da se uključe u kružni tok.

Milan

pre 1 godinu

Овај турбо кружни ток у Новом Саду код Спенса функционише добро али кад је била чудовишна киша требало је бродом пролазити кроз њега јер је лоше направљен. Да је тако лоше нивелисан пре 50 година правили би га поново али сад се ради другачије.

Avaya

pre 1 godinu

По мени турбо кружни ток би требао да буде назив тамо где за возило које би одмах изашло на првом искључењу у ствари постоји посебна трака за скретање у десно без да улази у кружни ток, а у ту улицу у коју се убацује да постоје или две траке (једна за њега друга за оне који би се укључили са кружног) или довољно дугачка да може да убрза и безбедно се престоји у једину траку. Ово горе је кружно са ограниченим могућностима кретања и искључења у зависности коју си траку изабрао при укључивању. Наравно да би морало да има одговарајуће знакове на прилазу кружном току, али би возачи морали да их погледају такође, што мислим да је у Србији највећи проблем

Pant-LA

pre 1 godinu

Ne treba turbo, samo da nema pesackog na izlazu iz kruznog.. Evo u nisu, kruzni kod delte, preko puta je dom zdravlja, vrtic, pumpa..
pakao, cekas u kruznom da ljudi predju ulicu a ima ih na stotine, svaki cas.. kolaps..

Стрелац

pre 1 godinu

Правило за турбо или не турбо кружне токове: улазиш нај већом могућом брзином и излазиш што је могуће брже.

Gradjanin Niša

pre 1 godinu

Ne treba turbo, samo da nema pesackog na izlazu iz kruznog.. Evo u nisu, kruzni kod delte, preko puta je dom zdravlja, vrtic, pumpa..
pakao, cekas u kruznom da ljudi predju ulicu a ima ih na stotine, svaki cas.. kolaps..
(Pant-LA, 7. novembar 2023 15:59)

Upravo tako, katastrofa.
Oni "stručnjaci" koji su to tako osmislili nemaju islustva jednog dana za posao koji rade. Ali tako je to u najvećom gradu Srbije južno od Beograda.