Subota, 04.11.2023.

08:30

Da li je Citroen nova Dacia?

Izvor: B92

Da li je Citroen nova Dacia? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

74 Komentari

Sortiraj po:

Djorke

pre 11 meseci

@
(Realno gledano, 8. novembar 2023 09:57)

Sreca pa si napisao toliki tekst kao “Na Drini cuprija”, jedino nisi konkretno odgovorio ni na jedno pitanje.

Nisam ni ocekivao, ako cu iskreno …

Realno gledano

pre 11 meseci

@Djorke
Hahahaha Ti mene optužuješ da izvrćem reči i izigrava žrtvu?

"Kažeš da C3 ne ide na put. Ja te pitam: Da li si video nekad C3 na autoputu/magistrali ili nisi?

Pitaš "Gde sam ja rekao da je ovaj auto bolji za auto put od nekog malog benzinca?". Ja te pitam: A gde sam ja to rekao ?"

Ove dve rečenice dovoljno govore o tome sa kakvom osobom se raspravljam.

Nadji mi gde sam napisao da C3 ne ide na auto put i kupću ti nov auto po tvom izboru!

Što se druge rečenice tiče, tvoj komentar je bio da sa C3 možeš putovati na dalje relacije (ako se ne varam pisao si o Italiji) dok sa ovim e-autom posle 200km moraš većda tražiš punjač. Ako time nisi mislio da je C3 bolji za auto put (duže relacije) onda ne znam šta si mislio.

U svakom slučaju treba da poradiš na kontroli emocija i na razumevanju napisanog jer nema svako strpljenja da ti "crta" kao malom detetu.

kimi R

pre 11 meseci

@QwertyDGB
Slobodno tržište ne postoji to nije ni Kinesko nije ni Japansko niti i jedno drugo. Tako da čemu čuđenje,svako radi za svoj džep .

Djorke

pre 11 meseci

@ Realno gledano

Sada već cviliš bezveze i ti glumiš žrtvu, a ne ja. Znaš kako zvuči razgovor sa tobom?

ja: lep autić, šteta što ima mali domet
ti: mali auto ne služi za put, može slobodno i manji domet da ima
ja: ne ... automobil treba da je multipraktik. stari model ide na put bez problema
ti: ne treba misliti iz svoje perspektive, nego iz nečije tuđe
ja: misliću iz svoje naravno
ti: buhuuuuu, buhuuuu... ferari je onda porodičan auto


Nisam ništa rekao loše o autu (čak mi se i svidja), samo skrenuo pažnju na očigledan nedostatak, a ti "Realno gledano" reaguješ na to kao kromanjonac na munju i kada ostaneš bez argumenata svedeš diskusiju na besmisao. Uvedeš u diskusiju nešto šta neko nije rekao i onda (kao) odgovaraš na to, samo da ne odgovoriš na konkretno pitanje jer ne smeš.

Kažeš da C3 ne ide na put. Ja te pitam: Da li si video nekad C3 na autoputu/magistrali ili nisi?

Pitaš "Gde sam ja rekao da je ovaj auto bolji za auto put od nekog malog benzinca?". Ja te pitam: A gde sam ja to rekao ?

Kažeš:"a ne samo reći: "meni ne završava posao i samim tim je besmisleno". Ja te pitam: A gde sam ja to rekao ?

Realno gledano, najlakše je biti mali lažovčić, izvrtati tuđe reči, praviti se mutav kada te neko konkretno pita itd...

Realno gledano

pre 11 meseci

@Djorke
A da možda pažljivo pročitate komentar na koji odgovarate?
Gde sam ja rekao da je ovaj auto bolji za auto put od nekog malog benzinca?
Zna se da je ovaj auto napravljen da 99% vremena provede u gradu i neposredno okolini,ali je isto tako netačno da za nuždu ne bi mogao da posluži i za duži put. Nekoliko pauza više nego sa C3, ali ipak izvodljivo.

Ne znam zbog čega tako defanzivan stav i izigravanje žrtve?
Naravno da svako ima pravo na svoje mišljenje i svoju perspektivu, ali to ne znači da je svako mišljenje tačno niti da je svako tačno mišljenje relevantno.

Pošto ne vidim da ovakve komentare ostavljate na tekstove o sportskim automobilima koji su isto tako nepraktični iz perspektive prosečnog vozača u Srbiji i da spominjete EV agendu, rekao bih da vam ne smeta nepraktičnost već sama EV vozila. Ili je možda Ferari odličan porodični auto jer se u njega može sipati gorivo na putu za Grčku?

Zato i treba stvari sagledati realno, to jest uzeti u obzir predviđenu namenu i na kraju ko su potencijalne mušterije, a ne samo reći: "meni ne završava posao i samim tim je besmisleno".

Ovakav auto je idealan za drugi auto u porodici ili za one (samce, mlade ili stare parove) koji na duže relacije putuju vozom ili avionom, a takvih van Srbije ima dovoljno.

Bro Ker

pre 11 meseci

Не разумем зашто батерије не могу бити универзалне? Као бутан боца, дођеш на пумпу извуку твоје празне и убациш пуне, платиш и возиш.
(Gavrilo, 6. novembar 2023 14:10)

To u svetu radi jedino kineska fabrika, da li NIO ili X Peng ne mogu da se setim. Jako praktično i lako se vidi na kom skladištu ima koliko dostupnih baterija. Sa druge strane to znači postojanje najmanje 70% više baterija od broja ukupno prodatih njihovih automobila ukupno od kad postoje!!! A one opet propadaju i vremenski a ne samo eksploatacijom. Skupa zamisao. Ako je u pitanju X Peng idu ka bankrotu. Inače samo u Kini postoji 98 proizvođača EV. Biće velika gužva u svetu jer je EV daleko lakše napraviti. Tako da vrlo brzo očekujem regulative kao kod telefona. Iste punjače za sve tipove vozila i slično.

Bro Ker

pre 11 meseci

Не разумем зашто батерије не могу бити универзалне? Као бутан боца, дођеш на пумпу извуку твоје празне и убациш пуне, платиш и возиш.
(Gavrilo, 6. novembar 2023 14:10)

To u svetu radi jedino kineska fabrika, da li NIO ili X Peng ne mogu da se setim. Jako praktično sa druge i lako se vidi na kom skladištu ima koliko dostupnih baterija. Sa druge strane to znači postojanje najmanje 70% više baterija od broja ukupno prodatih njihovih automobila ukupno od kad postoje!!! A one opet propadaju i vremenski a ne samo eksploatacijom. Skupa zamisao. Ako je u pitanju X Peng idu ka bankrotu. Inače samo u Kini postoji 98 proizvođača EV. Biće velika gužva u svetu jer je EV daleko lakše napraviti. Tako da vrlo brzo očekujem regulative kao kod telefona. Iste punjače za sve tipove vozila i slično.

QwertyDGB

pre 11 meseci

Pazi kad je sklapanje u Rumuniji skupo pa je preseljeno u Kinu, a Francuzi će sad biti jeftiniji od Rumuna za sklapanje!? Kolo sreće se izgleda stvarno okreće...
(phreak, 6. novembar 2023 10:01)

Neće biti jeftiniji od Dačije, nego će EU Dačiju da oporezuje "anti-subvencišućim" merama. Toliko o slobodnom tržištu na kojima se bazira EU.

Vozač

pre 11 meseci

@
morate da shvatite da vremena bahacenja, zivljenja u luksuzu da kad god zelite mozete da odete gde zelite nece jos drugo trajati.

….
Sto znaci, manje rasipanje na zabavu …
Buducnost ce sto se tih vrsta slobode sasvim sigurno biti daleko drugacija od sadasnjosti…
(Sofronije, 6. novembar 2023 13:07)

Za svaki auto ke za početak potrebno iskopati tonubgvožđa, pa na dalje. To kopa neko ubuemljama trećeg sveta za smešne pare. E to neće biti koš dugo moguće.

Djorke

pre 11 meseci

@
@Djorke
A zašto ovaj auto ne bi mogao na auto put?

Vi grešite što sve posmatrate iz naše perspektive, perspektive ljudi koji mogu da priušte samo jedan (polovan) auto. Da smo mi neki značajan faktor, auto industrija bi mogla da stavi katanac.

Stvarno smo zanimljiv narod. Smetaju na automobili koji "nisu praktični", a smetaju nam i automobili koji su napravljeni da budu praktični (pogledajte komentare na vesti o karavanima).
(Realno gledano, 6. novembar 2023 14:26)

Nisam ni rekao da ne bi mogao na put … samo da mu domet od realno 200 km znaci cesto punjenje na tom putu, pa gubi na prakticnosti. Krenes npr za Italiju ili Grcku, i treba 4-5 puta da ga dopunjavas ako kreces iz Beograda. Dok “klasicni” C3 to obavi mnogo normalnije. Sta je problem sa time ? Netacno ?

I zasto gresim ako gledam iz svoje perspektive ? Sta - nemam pravo na svoju perspektivu? Ono, ako kazes nesto sta nije po EV agendi, nisi ni trebao da mislis jer, kao … perspektiva i tako to, sve samo ne pogledati realno gospodine Realno gledano …

Joca

pre 11 meseci

A šta mi penzioneri da radimo ako vozimo auto tri puta nedeljno... U medju vremenu auto stoji na parkingu, na ulici...? Napolju minus 3 C... Kako sačuvati struju. I šta da radimo kad se vratimo iz "sela" u nedelju uveče, a jedva nadjemo parking mesto tri ulice dalje... Sutra znači na punjenje, pa nazad na parking i tako u nedogled. Što kaže onaj, kuća, poso-poso kuća.... Venčamo se sa tom strujom... Jebote! A možda za koju godinu pronadju i kanticu od 3 lit... paradon, kilovata, da dopunimo rezervoar...

Joca

pre 11 meseci

Nažalost. Umesto da se u Stellantisu ta uloga dodelila FIAT-u, uništava se legendarni brend. Plus se gura Peugeot u premium, što nikad nije bio i nikada neće biti. Neshvatljivo.
(Real(NI), 06.

A šta će ti premijum model, majke ti? Zar zaista za tebe nema ništa medju stotinu marki osim premijum. Plus, danas i manji automobili imaju premijum opremu i jedino ko baš ima posebne zahteve ili želju za pokazivanjem nekakvog statusa u "zemlji seljaka"...

Princ od Poblaća

pre 11 meseci

U Srbiji treba napraviti auto na pedale! Sednu njih cetvoro i perdalisu i stignu gde su krenuli, bez troskova!
(Proka, 6. novembar 2023 13:41)

I opet bi bio problem. Trošio bi litru vode na kilometar i deci rakije.
(Mario, 06. novembar 2023 16:08)

Valjda obrnuto? ;)

Al

pre 11 meseci

Nađoh u komentarima izraz "legendarni brend". Koji je to brend legendaran? Dačija nikako ne može da bude, ostaje da je to valjda Sitroen. A Sitroen je danas leš koji hoda i poslednji zanimljiv auto bio mu je C6. Ne zaslužuje da živi od slave traksion avan, spačeka, ajkule, SM, XM, HY i donekle GS. Ostalo je ionako bilo za zaborav i Sitroen treba ugasiti, kao i DS, Opel i Krajsler i još pola onoga što se nagomilalo pod kapom Stelantisa.

Joca

pre 11 meseci

A odakle nam.nafta legendo ako ćemo tako. Proći će pošast a mi.treba da krenemo u pravom pravcu. Ne mrači. Inače proguglao sam.malo,po internetu i izgleda da je platforma ista za Fiatov model koji će se raditi u Kragujevcu.
(Lazar M, 06

Nafta će prijatelju biti jevtinija od struje kad bude pola milijarde vozila u svetu. Ima da kukaju naši unuci za ovim vremenima...

Mario

pre 11 meseci

U Srbiji treba napraviti auto na pedale! Sednu njih cetvoro i perdalisu i stignu gde su krenuli, bez troskova!
(Proka, 6. novembar 2023 13:41)

I opet bi bio problem. Trošio bi litru vode na kilometar i deci rakije.

НИКОЛА

pre 11 meseci

@Mario
зашто мислиш да је релеватнан податак за нас колико су субвенције у хрватској? ено, у сингапуру поклањају кола ... и, шта сад са тим?

Mario

pre 11 meseci

Daj boze da bude u Kragujevcu pa da se elektrifikujemo.
(Lazar M, 6. novembar 2023 08:21)

A odakle nam struja legendo? Od izvoznika struje smo postali uvoznici, zahvaljujući mudroj politici našeg rukovodstva.
Mreža nam se raspada, jedva gura i ovo što sad trošimo?
(Fernando, 6. novembar 2023 10:30)

Čekaj, ti misliš da je nafta vaša i da ju ne uvozite?
Ja mislim da puno manje struje uvozite u postotku nego nafte.

kele®

pre 11 meseci

U prevodu 80% vremena na punjaču 20% na putu. Neka hvala.
(Kosta, 06. novembar 2023 09:36)
Statistika koju su provela osiguravajuća društva su došla do podatka da automobil tokom životnog vijeka provede oko 95% vremena parkiran. Lako provjerljivo.

kimi R

pre 11 meseci

@ironija
Naravno da nije,nije za većinu i to je ok. Samo nemoj da mi to onda predstavljaju na romantican način,samo boc i sve super. Nije ni blizu super. Lepo naglsiš za bogate ljude koji imaju garaze i još bar jedan kršten auto. Za sve ostale je besmisleno.

Nikola

pre 11 meseci

Citroen ne može nikada biti nova Dacia jer su kao nebo i zemlja, uopšte nisu u klasi ama baš po ničemu. Što naravno ne znači da Dacia ima prostora za napredak, pa možda jednog dana dostigne taj nivi ako im se posreći ,što se sigurno neće desiti !

Egon Kowalski

pre 11 meseci

Mnogo debate po komentarima ni oko čega. Prvo, ovakvi mali električni automobili su prvenstveno namenjeni za grad a to što naš mozak radi drugačije pa bismo da obidjemo pola Srbije sa jednim punjenjem to je naš problem. Na zapadu Dacia Spring voze samo penzioneri i ljudi u nekim godinama,mladog nisam video ni jednom za volanom. Dalje, većina koja vozi Tesle ili neka druga EV imaju kuću ili garažu gde instaliraju fabrički punjač i sami pune auto kad god požele što dalje implicira da su to ljudi boljeg materijalnog stanja. Ne videh ni jednom Arapa ili Turčina u EV već gule SUS premium marke jer do domovine imaju xxxx km. Dakle,sirotinja će guliti i voziti ono što mora a bogati će se zanositi sa pričom oko EV jer ionako imaju višak vremena i para.

Buca Krtalic

pre 11 meseci

@Djorke
Mali električni auto uglavnom služi da se ode na posao, odvezu deca u vrtić ili školu, ode u prodavnicu pri povratku sa posla pa preko noći na punjač. I manja baterija bi bila dovoljna za 90% kupaca.
(Realno gledano, 6. novembar 2023 09:51)

Ako sam te dobro razumeo, treba imati jedan auto za odlazak na posao, i drugi auto za odlazak do sela, drugo grada, na more. A gde je tu ekologija kad si vec tako mudar? :) Umesto da se potrosi materijal i energija na jednu limariju, 4 gume, 4 prozora i 4 fara, posedovanje posebnog auta za voznju po gradu znaci da treba proizvesti dve limarije, 8 guma, 8 prozora, 8 farova...Zadivljujuce kako neki "mudri" ljudi ne uzimaju u obzir te cinjebice kada vrse proracun emisije stetnih gasova :)
(dragaN, 06. novembar 2023 10:46)

Zašto napadaš čoveka bez veze? Ako si rešio već nekog da napadneš okreni se ka proizvođačima automobila koji sami nameću trendove i oni prvi nude nešto što nije ekološki efikasno. Mali automobili su namenjeni dnevnoj vožnji po gradu kako bi lakše manevrisao i mogao da se parkiras bilo gde. Ako nemaš za veći auto onda si osuđen da se na dužim relacijama guraš,grčiš i često puniš pa nemaš pravo da kudiš auto što je mali ili ima malu bateriju jer si ga sam birao. Sa druge strane ko ima za Teslu taj neće osetiti tih 100km do Novog sada ali to ovde nije poenta.

123

pre 11 meseci

Do sad sam primetio jedno,kad prodje električni citroen,pežo ili neka druga marka ne čuje se ništa,kad pored mene prodje električna dacia kao da je prošao mlaznjak
(Dex, 06. novembar 2023 13:14

To je zato što je Dačija moderna i prati regulative iz bezbednosti saobraćaja.
Svaki električni auto bi trebao da ima zvuk dok se kreće, jer ga pešaci npr. ne čuju, a sluh je itekako bitan za sve učesnike u saobraćaju.
Ne znam jel to već obaveza, ali uskoro će sigurno biti.

naglas razmišljam

pre 11 meseci

Matematika mi je jasna, ali logistika nije. Gde da ga punim svaku petu noć? Da spustim produžni kabl sa 6.sprata? Šta ako nisam našao parking baš blizu zgrade nego u drugoj ulici?
(LOPTOLJUB, 6. novembar 2023 12:25)

Kolega, nije to auto za nas iz zgrade.
(Fisher, 06. novembar 2023 12:56)

Slažem se ,ali ako vam zabranjuju da ulazite u centar grada sa SUS automobilom zato što živite u zgradi to se onda zove diskriminacija.

Gavrilo

pre 11 meseci

Не разумем зашто батерије не могу бити универзалне? Као бутан боца, дођеш на пумпу извуку твоје празне и убациш пуне, платиш и возиш.

Goxy

pre 11 meseci

Za ove iz komunističkih zgrada što su nasledili od matorih koji su ih kupili za 200 dojče maraka imam savet: prodajte stanove i kupite kuće. Punićete svaku noć. Bahato i iz inata.

Realno gledano

pre 11 meseci

@dragaN
U pravu si da bi sa stanovišta zaštite prirodne sredine bilo bolje imati samo jedan auto po porodici, ali je realnost drugačija. Oni koji imaju novac za ovakve automobile uglavnom imaju po dva auta, pri tome jedan ne prelazi više od 50km dnevno. Ovakav e-auto sa "kratkim nogama" je upravo namenjen da im zameni malog benzinca/dizelaša, a to je onda ipak bolje za emisiju izduvnih gasova, zar ne?

@Djorke
A zašto ovaj auto ne bi mogao na auto put?

Vi grešite što sve posmatrate iz naše perspektive, perspektive ljudi koji mogu da priušte samo jedan (polovan) auto. Da smo mi neki značajan faktor, auto industrija bi mogla da stavi katanac.

Stvarno smo zanimljiv narod. Smetaju na automobili koji "nisu praktični", a smetaju nam i automobili koji su napravljeni da budu praktični (pogledajte komentare na vesti o karavanima).

Djorke

pre 11 meseci

@
morate da shvatite da vremena bahacenja, zivljenja u luksuzu da kad god zelite mozete da odete gde zelite nece jos drugo trajati.

….
Sto znaci, manje rasipanje na zabavu …
Buducnost ce sto se tih vrsta slobode sasvim sigurno biti daleko drugacija od sadasnjosti…
(Sofronije, 6. novembar 2023 13:07)

Ja bi tacno izvrsio samoubistvo da ovako razmisljam.

Ko li vam je prodao tu pricu da je luksuz da odete gde god ?
Ko li vam je prodao tu pricu da je luksuz “trositi na zabavu”?

Ladno ljudi progutaju pricu da je skroz ok da im zarada bude tolika samo da mogu da prezive, a da je sve preko toga luksuz.

Ljudi - nije luksuz da putujete, idete u bioskop, pozorite, vikend, letovanje, zimovanje, restoran, posedujete auto, kamp prikolicu ili sta vec volite. To “zabava” - to je zivot.

To su ljudske potrebe i ako ikad neko od politicara pokusa javno da vas ubedi da je to luksuz - to je momenat kada treba da se odmetnete u sumu i zapocnete pobunu da se oslobodite. Nikako ne prihvatajte ovako olako, kao “buducnost je manje slobode”, to je najopasnije prihvatanje.

onako usput

pre 11 meseci

A odakle nam struja legendo? Od izvoznika struje smo postali uvoznici, zahvaljujući mudroj politici našeg rukovodstva.
Mreža nam se raspada, jedva gura i ovo što sad trošimo?
(Fernando, 06. novembar 2023 10:30)
Ja ne znam kojim to podacima baratas kad to pises, ja se bavim energetikom i znam situaciju. Kad se podvuce crta mi vise izvezemo struje nego sto uvezemo, drugo grade se veliki kapaciteti u vetru, vise od 1GWh,gigavata, bice dovoljno struje. Veci problem je izgraditi mrezu punjaca koji bi sve ispratili.
A sto se Dacije tice to je djubre od kola.

cinjenice

pre 11 meseci

Rasprava o e vozilima i benzinasima je besmislena sve dok baterija ne bude omogucavala domet kao i pun rezervoar, i dok punjenje baterije na elektro pumpama ne bude brzo koliko i tankovanje rezervoara do vrha, i sve dok baterija ne bude trajna koliko i predjena kilometraza za generalni sevis, a cena zamene baterije podnosljiva, i kada cena e vozila ne bude veca od benzinasa odnosno bude prihvatljiva velikoj vecini vozaca. Ne potezu su konstktuktori baterija i e vozila a ne mi vozaci.

Dex

pre 11 meseci

Do sad sam primetio jedno,kad prodje električni citroen,pežo ili neka druga marka ne čuje se ništa,kad pored mene prodje električna dacia kao da je prošao mlaznjak

Ironija

pre 11 meseci

Matematika mi je jasna, ali logistika nije. Gde da ga punim svaku petu noć? Da spustim produžni kabl sa 6.sprata? Šta ako nisam našao parking baš blizu zgrade nego u drugoj ulici?
(LOPTOLJUB, 6. novembar 2023 12:25)

Ovaj što živi na 17. spratu i ti sa 6. sprata treba da vozite nešto drugo. Nije ovo auto za vas.

Real(NI)

pre 11 meseci

Nažalost. Umesto da se u Stellantisu ta uloga dodelila FIAT-u, uništava se legendarni brend. Plus se gura Peugeot u premium, što nikad nije bio i nikada neće biti. Neshvatljivo.

Sofronije

pre 11 meseci

Pored borbe oko toga sta auto sa sus motorom moze a elektricni ni i obrnuyo, morate da shvatite da vremena bahacenja, zivljenja u luksuzu da kad god zelite mozete da odete gde zelite nece jos drugo trajati.
Resorsi se moraju stedeti, tek kad se postigne novi potrosnje koji se izjednacava sa novoom proizvodnje moze se doci do izdrzljivog balansa.
Sto znaci, manje rasipanje na zabavu i koje sta u koliko niste u mogucnosti te iste resurse nadoknaditi…
Buducnost ce sto se tih vrsta slobode sasvim sigurno biti daleko drugacija od sadasnjosti…

Mika

pre 11 meseci

Kosta@
Jeftina struje je od 22 sata do 7 sati ujutru ako imate uslove (kuću) šta je teško da se aktivira utikač.Ti sa prelaženjem od 150-200 km dnevno si ekstremni primer i nisi deo statistike trenutno.Za ove što žive po soliterima bez parkinga jedina je logika da se transportuju busom jer komunisti vam nisu predvideli da budete toliko bogati da imate automobil.

zeleni zub

pre 11 meseci

I kada jednog dana dodje vreme za prodaju, da vidiš kako će budući kupac da ga uporedjuje sa SUS-om i da skida cenu električnom.
Na benzincu mora da zameni kaiševe,filtere i ulje a na električnom celu bateriju.

sloboda

pre 11 meseci

Ako I kod nas bude oko15ke, sa subvencijama, biće to odlična kupovina...

... obzirom da nema troškova za gorivo!
(Pop, 06. novembar 2023 11:22)

Taj na gorivo ti posle par godina prodaš za 25-30% nižu cenu, a ovaj na baterije što će da prelazi 150km posle par godina eksploatacije sa padom autonomije baterije koliko će da košta ? Računaj da i taj što kupuje polovni električni takodje hoće da ga vozi i proda , a ne da mu bude poslednji vlasnik ,a auto star 7-8 godina ,a cena baterije koja tada već može da se nazove "gorivo" jer dolazi na naplatu " besplatna vožnja".
Obrni okreni nije gorivo skupo i ne sanjaš punjače.

LOPTOLJUB

pre 11 meseci

Kosta@
Cena predjenog kilometra konkretno sa ovim Citroenom bila bo oko 200 dinara za 100km ako ga puniš noću na jeftinu struju, sa bilo kojim SUS motorom teško ispod 1200 dinara za 100 km.Za bateriju do 45 kw sati koliko nosi ovaj Citroen bilo bi ti potrebno oko 8 sati na kupljenom kućnom punjaču od 5 kw, dakle računica je jasna ako bi prolazio dnevno oko 50 km punio bi ga svaki peti dan noću do jutra za samo 500 dinara.Matematika i logika u Srba uvek bila slaba strana, uvek idemo glavom kroz kanjon a da se pritom ne zapitamo zašto to radimo.
(Mika, 06. novembar 2023 10:53)

Matematika mi je jasna, ali logistika nije. Gde da ga punim svaku petu noć? Da spustim produžni kabl sa 6.sprata? Šta ako nisam našao parking baš blizu zgrade nego u drugoj ulici?

Fisher

pre 11 meseci

Matematika mi je jasna, ali logistika nije. Gde da ga punim svaku petu noć? Da spustim produžni kabl sa 6.sprata? Šta ako nisam našao parking baš blizu zgrade nego u drugoj ulici?
(LOPTOLJUB, 6. novembar 2023 12:25)

Kolega, nije to auto za nas iz zgrade.

kimi R

pre 11 meseci

@Mika
Apsolutno tačno,objasni ti onom zadrtom Srbinu što živi u bloku na 17 spratu gde u ulazu ima 76 stanova puta 9 ulaza puta 6 takvih blokova. Taj je sretan kada se parkira 1km od kuće ,al eto ne razume matematiku i romantičnu sliku o EV. Pritom takav isti neshvaćen matematički problem imaju u svim gradovima sveta.

Kosta

pre 11 meseci

@Mika
Miko moj znaju Srbi odlično da računaju, a matematika je egzaktna nauka koja uzima u obzir sve činioce a ne samo one koji nam se sviđaju. Iz mog komentara se vidi da dnevno prelazim oko 140-150 km. dakle punjenje svakodnevno.Jeftina struja je od 24 do 6, a sa monof. punjačem je potrebno malo više vremena za punjenje za koje većina stanovnika i nema uslove. Inače već smo odavno apsolvirali da jedan od aduta EV, potrošnja i cena po km nije ni blizu bajki koje nam se serviraju. Da je sve po tome kako si predočio svet bi već odavno bio pri kraju tranzicije na EV. Međutim, nešto baš i ne ide uprkos zabranama , kaznama za SUS i subvencijama za EV.
P.S. Nije lepo svakog ko ima drugačiji stav nazivati zatucanim , glupavim....i sl.

Lazar M

pre 11 meseci

Daj boze da bude u Kragujevcu pa da se elektrifikujemo.
(Lazar M, 6. novembar 2023 08:21)

A odakle nam struja legendo? Od izvoznika struje smo postali uvoznici, zahvaljujući mudroj politici našeg rukovodstva.
Mreža nam se raspada, jedva gura i ovo što sad trošimo?
(Fernando, 06. novembar 2023 10:30)

A odakle nam.nafta legendo ako ćemo tako. Proći će pošast a mi.treba da krenemo u pravom pravcu. Ne mrači. Inače proguglao sam.malo,po internetu i izgleda da je platforma ista za Fiatov model koji će se raditi u Kragujevcu.

Fernando

pre 11 meseci

Daj boze da bude u Kragujevcu pa da se elektrifikujemo.
(Lazar M, 6. novembar 2023 08:21)

A odakle nam struja legendo? Od izvoznika struje smo postali uvoznici, zahvaljujući mudroj politici našeg rukovodstva.
Mreža nam se raspada, jedva gura i ovo što sad trošimo?

Mladen

pre 11 meseci

Veliki problem koji vidim je da ovo vozilo na punjaču podržava samo monofazno punjenje. Evrposki standard predviđa i trofazni priključak, a monofazni se većinom stavlja samo na hibride (zbog manje baterije). Mnoge Evropske zemlje imaju trofazne kućne instalacije (Švacarska, Germanske zemlje sa Perilex standardom, ex-yu), i šteta bi bila da sam auto nema podršku za trofazno punjenje.

Renault Zoe sa Yu trofaznom može da se napuni 6 sati, što nije idealno , ali dovoljno za svakodnevno upotrebu. Na monofaznoj mu treba barem 20.

Mika

pre 11 meseci

Kosta@
Cena predjenog kilometra konkretno sa ovim Citroenom bila bo oko 200 dinara za 100km ako ga puniš noću na jeftinu struju, sa bilo kojim SUS motorom teško ispod 1200 dinara za 100 km.Za bateriju do 45 kw sati koliko nosi ovaj Citroen bilo bi ti potrebno oko 8 sati na kupljenom kućnom punjaču od 5 kw, dakle računica je jasna ako bi prolazio dnevno oko 50 km punio bi ga svaki peti dan noću do jutra za samo 500 dinara.Matematika i logika u Srba uvek bila slaba strana, uvek idemo glavom kroz kanjon a da se pritom ne zapitamo zašto to radimo.

dragaN

pre 11 meseci

@Djorke
Mali električni auto uglavnom služi da se ode na posao, odvezu deca u vrtić ili školu, ode u prodavnicu pri povratku sa posla pa preko noći na punjač. I manja baterija bi bila dovoljna za 90% kupaca.
(Realno gledano, 6. novembar 2023 09:51)

Ako sam te dobro razumeo, treba imati jedan auto za odlazak na posao, i drugi auto za odlazak do sela, drugo grada, na more. A gde je tu ekologija kad si vec tako mudar? :) Umesto da se potrosi materijal i energija na jednu limariju, 4 gume, 4 prozora i 4 fara, posedovanje posebnog auta za voznju po gradu znaci da treba proizvesti dve limarije, 8 guma, 8 prozora, 8 farova...Zadivljujuce kako neki "mudri" ljudi ne uzimaju u obzir te cinjebice kada vrse proracun emisije stetnih gasova :)

Djorke

pre 11 meseci

@
Mali električni auto uglavnom služi da se ode na posao, odvezu deca u vrtić ili školu, ode u prodavnicu pri povratku sa posla pa preko noći na punjač. I manja baterija bi bila dovoljna za 90% kupaca.
(Realno gledano, 6. novembar 2023 09:51)

U principu se slazem, ali za nas koji nemamo jedan auto za prodavnicu, drugi za vikend, treci za odmor i cetvrti za ne-znam-ni-ja-sta - primarni auto u kuci obavlja sve.

Na primer, isao sam sa malim Fiat 500 za Firencu i nije bio neka sreca na tom putu, ali je obavio i to, a ovo cudo od bezmalo 20.000 evra ne moze (odnosno moze uz oko 6 punjenja). Zato i jesu kratke noge.

Onda dodjes do te “mantre” da ako hoces da potraje, puni bateriju ne preko 80% i ne prazni ispod 20% i shvatis da se vrti ispod 200-nak km upotrebivog dometa, a sve preko toga ga “cedis”.

A i “realno gledano” - zar nikada u zivotu nisi video C3 na otvorenom putu ili autoputu ? E pa vidis da sadasnji model nije samo za “vrtic, skolu i do posla”, vec je sposobniji za vise od toga …

phreak

pre 11 meseci

Pazi kad je sklapanje u Rumuniji skupo pa je preseljeno u Kinu, a Francuzi će sad biti jeftiniji od Rumuna za sklapanje!? Kolo sreće se izgleda stvarno okreće...

Djidjoni

pre 11 meseci

Najbolje mi je kad ljudi negoduju sto auto moze da predje "samo 300km" i kako sa njim ne mozes da odes do Fruske gore, Zlatibora, Nisa, Subotice itd.
Sve se bojim da idete svaki vikend negde van svojih kuca na putovanje, a ovamo kukate kako je gorivo skupo, kako je sve poskupelo i nemate kraj s krajem da skrpite....pustite tu laznu pricu.
Iako nisam ljubitelj e-automobila, na zalostttttt oni su buducnost, to sto je nama sve skupo (citaj MALE NAM PLATE) to je druga stvar, i to sto zivimo u zgradama pa nam za punjenje baterije tesko da se snadjemo to su sve nase licne frustracije i izgovori zasto da nesto ne kupimo, a u stvari 90% ovih sto komentarisu negativno i nemaju para da kupe cak ni ovaj auto sa sve subvenciom koji izadje na 18000 evra.
Dakle, uzivajte u tome sto trenutno vozite, jer sto rece jedan deka davno jos- najbolji auto na svetu je auto koji trenutno vozim!

Yugo

pre 11 meseci

Da je bilo pameti u nasoj drzavi i u Fijatu pa da su rebrendirali Yugo i Zastavu sa fijatovim motorima i elektronikom pa da se prodaju ko ludi po Evropi sa povoljnom cenom, bas kao sto je Reno uradio sa Dacijom

Realno gledano

pre 11 meseci

@Djorke
Mali električni auto uglavnom služi da se ode na posao, odvezu deca u vrtić ili školu, ode u prodavnicu pri povratku sa posla pa preko noći na punjač. I manja baterija bi bila dovoljna za 90% kupaca.

Mario

pre 11 meseci

Ne treba biti veliki poznavatelj auto industrije pa da se zaključi da će auto biti hit.
U RH su najavili novi krug subvencija koje će biti manje nego prošle godine po autu (bile su 9.000 eura), ali će ih zato više ljudi moći dobiti. pretpostavljam da će biti spuštene na 5-6.000 eura po autu sa čime bi ovaj lijepi auto koštao oko 18.000 eura.
Još uvijek dosta, ali ako u obzir uzmete da je najjeftiniji Yaris (nije hibrid) 17.000 onda se i ne čini tako puno.

šalim se

pre 11 meseci

@Naravno, jasno se navodi da će se novi e-C3 sklapati u Evropskoj uniji

A mi se nadali da ce se sklapati u KG?
(Mau mau, 06. novembar 2023 08:10)

Čitaj izmedju redova.Srbija ulazi u EU.

Kosta

pre 11 meseci

Odem do NS i nazad (oko100 km), jedan krug po selu i već na punjač jer sutra nemam za isto. Sve to za samo 18000 ! U prevodu 80% vremena na punjaču 20% na putu. Neka hvala.

Djorke

pre 11 meseci

Super je C3, bice super i Panda kad izadje na istoj platformi. Steta samo sto su im “kratke noge” pa na 200-tinak km vec zevas gde je punjac, ali ajde - za taj novac to je mozda to.

Svakako bolji izbor od Dacie.

Yugo

pre 11 meseci

Da je bilo pameti u nasoj drzavi i u Fijatu pa da su rebrendirali Yugo i Zastavu sa fijatovim motorima i elektronikom pa da se prodaju ko ludi po Evropi sa povoljnom cenom, bas kao sto je Reno uradio sa Dacijom

Realno gledano

pre 11 meseci

@Djorke
Mali električni auto uglavnom služi da se ode na posao, odvezu deca u vrtić ili školu, ode u prodavnicu pri povratku sa posla pa preko noći na punjač. I manja baterija bi bila dovoljna za 90% kupaca.

Djorke

pre 11 meseci

Super je C3, bice super i Panda kad izadje na istoj platformi. Steta samo sto su im “kratke noge” pa na 200-tinak km vec zevas gde je punjac, ali ajde - za taj novac to je mozda to.

Svakako bolji izbor od Dacie.

Fernando

pre 11 meseci

Daj boze da bude u Kragujevcu pa da se elektrifikujemo.
(Lazar M, 6. novembar 2023 08:21)

A odakle nam struja legendo? Od izvoznika struje smo postali uvoznici, zahvaljujući mudroj politici našeg rukovodstva.
Mreža nam se raspada, jedva gura i ovo što sad trošimo?

šalim se

pre 11 meseci

@Naravno, jasno se navodi da će se novi e-C3 sklapati u Evropskoj uniji

A mi se nadali da ce se sklapati u KG?
(Mau mau, 06. novembar 2023 08:10)

Čitaj izmedju redova.Srbija ulazi u EU.

Kosta

pre 11 meseci

Odem do NS i nazad (oko100 km), jedan krug po selu i već na punjač jer sutra nemam za isto. Sve to za samo 18000 ! U prevodu 80% vremena na punjaču 20% na putu. Neka hvala.

Djorke

pre 11 meseci

@
morate da shvatite da vremena bahacenja, zivljenja u luksuzu da kad god zelite mozete da odete gde zelite nece jos drugo trajati.

….
Sto znaci, manje rasipanje na zabavu …
Buducnost ce sto se tih vrsta slobode sasvim sigurno biti daleko drugacija od sadasnjosti…
(Sofronije, 6. novembar 2023 13:07)

Ja bi tacno izvrsio samoubistvo da ovako razmisljam.

Ko li vam je prodao tu pricu da je luksuz da odete gde god ?
Ko li vam je prodao tu pricu da je luksuz “trositi na zabavu”?

Ladno ljudi progutaju pricu da je skroz ok da im zarada bude tolika samo da mogu da prezive, a da je sve preko toga luksuz.

Ljudi - nije luksuz da putujete, idete u bioskop, pozorite, vikend, letovanje, zimovanje, restoran, posedujete auto, kamp prikolicu ili sta vec volite. To “zabava” - to je zivot.

To su ljudske potrebe i ako ikad neko od politicara pokusa javno da vas ubedi da je to luksuz - to je momenat kada treba da se odmetnete u sumu i zapocnete pobunu da se oslobodite. Nikako ne prihvatajte ovako olako, kao “buducnost je manje slobode”, to je najopasnije prihvatanje.

Djorke

pre 11 meseci

@
Mali električni auto uglavnom služi da se ode na posao, odvezu deca u vrtić ili školu, ode u prodavnicu pri povratku sa posla pa preko noći na punjač. I manja baterija bi bila dovoljna za 90% kupaca.
(Realno gledano, 6. novembar 2023 09:51)

U principu se slazem, ali za nas koji nemamo jedan auto za prodavnicu, drugi za vikend, treci za odmor i cetvrti za ne-znam-ni-ja-sta - primarni auto u kuci obavlja sve.

Na primer, isao sam sa malim Fiat 500 za Firencu i nije bio neka sreca na tom putu, ali je obavio i to, a ovo cudo od bezmalo 20.000 evra ne moze (odnosno moze uz oko 6 punjenja). Zato i jesu kratke noge.

Onda dodjes do te “mantre” da ako hoces da potraje, puni bateriju ne preko 80% i ne prazni ispod 20% i shvatis da se vrti ispod 200-nak km upotrebivog dometa, a sve preko toga ga “cedis”.

A i “realno gledano” - zar nikada u zivotu nisi video C3 na otvorenom putu ili autoputu ? E pa vidis da sadasnji model nije samo za “vrtic, skolu i do posla”, vec je sposobniji za vise od toga …

Djidjoni

pre 11 meseci

Najbolje mi je kad ljudi negoduju sto auto moze da predje "samo 300km" i kako sa njim ne mozes da odes do Fruske gore, Zlatibora, Nisa, Subotice itd.
Sve se bojim da idete svaki vikend negde van svojih kuca na putovanje, a ovamo kukate kako je gorivo skupo, kako je sve poskupelo i nemate kraj s krajem da skrpite....pustite tu laznu pricu.
Iako nisam ljubitelj e-automobila, na zalostttttt oni su buducnost, to sto je nama sve skupo (citaj MALE NAM PLATE) to je druga stvar, i to sto zivimo u zgradama pa nam za punjenje baterije tesko da se snadjemo to su sve nase licne frustracije i izgovori zasto da nesto ne kupimo, a u stvari 90% ovih sto komentarisu negativno i nemaju para da kupe cak ni ovaj auto sa sve subvenciom koji izadje na 18000 evra.
Dakle, uzivajte u tome sto trenutno vozite, jer sto rece jedan deka davno jos- najbolji auto na svetu je auto koji trenutno vozim!

Mario

pre 11 meseci

Ne treba biti veliki poznavatelj auto industrije pa da se zaključi da će auto biti hit.
U RH su najavili novi krug subvencija koje će biti manje nego prošle godine po autu (bile su 9.000 eura), ali će ih zato više ljudi moći dobiti. pretpostavljam da će biti spuštene na 5-6.000 eura po autu sa čime bi ovaj lijepi auto koštao oko 18.000 eura.
Još uvijek dosta, ali ako u obzir uzmete da je najjeftiniji Yaris (nije hibrid) 17.000 onda se i ne čini tako puno.

Mika

pre 11 meseci

Kosta@
Cena predjenog kilometra konkretno sa ovim Citroenom bila bo oko 200 dinara za 100km ako ga puniš noću na jeftinu struju, sa bilo kojim SUS motorom teško ispod 1200 dinara za 100 km.Za bateriju do 45 kw sati koliko nosi ovaj Citroen bilo bi ti potrebno oko 8 sati na kupljenom kućnom punjaču od 5 kw, dakle računica je jasna ako bi prolazio dnevno oko 50 km punio bi ga svaki peti dan noću do jutra za samo 500 dinara.Matematika i logika u Srba uvek bila slaba strana, uvek idemo glavom kroz kanjon a da se pritom ne zapitamo zašto to radimo.

kimi R

pre 11 meseci

@Mika
Apsolutno tačno,objasni ti onom zadrtom Srbinu što živi u bloku na 17 spratu gde u ulazu ima 76 stanova puta 9 ulaza puta 6 takvih blokova. Taj je sretan kada se parkira 1km od kuće ,al eto ne razume matematiku i romantičnu sliku o EV. Pritom takav isti neshvaćen matematički problem imaju u svim gradovima sveta.

Kosta

pre 11 meseci

@Mika
Miko moj znaju Srbi odlično da računaju, a matematika je egzaktna nauka koja uzima u obzir sve činioce a ne samo one koji nam se sviđaju. Iz mog komentara se vidi da dnevno prelazim oko 140-150 km. dakle punjenje svakodnevno.Jeftina struja je od 24 do 6, a sa monof. punjačem je potrebno malo više vremena za punjenje za koje većina stanovnika i nema uslove. Inače već smo odavno apsolvirali da jedan od aduta EV, potrošnja i cena po km nije ni blizu bajki koje nam se serviraju. Da je sve po tome kako si predočio svet bi već odavno bio pri kraju tranzicije na EV. Međutim, nešto baš i ne ide uprkos zabranama , kaznama za SUS i subvencijama za EV.
P.S. Nije lepo svakog ko ima drugačiji stav nazivati zatucanim , glupavim....i sl.

Princ od Poblaća

pre 11 meseci

U Srbiji treba napraviti auto na pedale! Sednu njih cetvoro i perdalisu i stignu gde su krenuli, bez troskova!
(Proka, 6. novembar 2023 13:41)

I opet bi bio problem. Trošio bi litru vode na kilometar i deci rakije.
(Mario, 06. novembar 2023 16:08)

Valjda obrnuto? ;)

Lazar M

pre 11 meseci

Daj boze da bude u Kragujevcu pa da se elektrifikujemo.
(Lazar M, 6. novembar 2023 08:21)

A odakle nam struja legendo? Od izvoznika struje smo postali uvoznici, zahvaljujući mudroj politici našeg rukovodstva.
Mreža nam se raspada, jedva gura i ovo što sad trošimo?
(Fernando, 06. novembar 2023 10:30)

A odakle nam.nafta legendo ako ćemo tako. Proći će pošast a mi.treba da krenemo u pravom pravcu. Ne mrači. Inače proguglao sam.malo,po internetu i izgleda da je platforma ista za Fiatov model koji će se raditi u Kragujevcu.

Fisher

pre 11 meseci

Matematika mi je jasna, ali logistika nije. Gde da ga punim svaku petu noć? Da spustim produžni kabl sa 6.sprata? Šta ako nisam našao parking baš blizu zgrade nego u drugoj ulici?
(LOPTOLJUB, 6. novembar 2023 12:25)

Kolega, nije to auto za nas iz zgrade.

LOPTOLJUB

pre 11 meseci

Kosta@
Cena predjenog kilometra konkretno sa ovim Citroenom bila bo oko 200 dinara za 100km ako ga puniš noću na jeftinu struju, sa bilo kojim SUS motorom teško ispod 1200 dinara za 100 km.Za bateriju do 45 kw sati koliko nosi ovaj Citroen bilo bi ti potrebno oko 8 sati na kupljenom kućnom punjaču od 5 kw, dakle računica je jasna ako bi prolazio dnevno oko 50 km punio bi ga svaki peti dan noću do jutra za samo 500 dinara.Matematika i logika u Srba uvek bila slaba strana, uvek idemo glavom kroz kanjon a da se pritom ne zapitamo zašto to radimo.
(Mika, 06. novembar 2023 10:53)

Matematika mi je jasna, ali logistika nije. Gde da ga punim svaku petu noć? Da spustim produžni kabl sa 6.sprata? Šta ako nisam našao parking baš blizu zgrade nego u drugoj ulici?

phreak

pre 11 meseci

Pazi kad je sklapanje u Rumuniji skupo pa je preseljeno u Kinu, a Francuzi će sad biti jeftiniji od Rumuna za sklapanje!? Kolo sreće se izgleda stvarno okreće...

Ironija

pre 11 meseci

Matematika mi je jasna, ali logistika nije. Gde da ga punim svaku petu noć? Da spustim produžni kabl sa 6.sprata? Šta ako nisam našao parking baš blizu zgrade nego u drugoj ulici?
(LOPTOLJUB, 6. novembar 2023 12:25)

Ovaj što živi na 17. spratu i ti sa 6. sprata treba da vozite nešto drugo. Nije ovo auto za vas.

Mika

pre 11 meseci

Kosta@
Jeftina struje je od 22 sata do 7 sati ujutru ako imate uslove (kuću) šta je teško da se aktivira utikač.Ti sa prelaženjem od 150-200 km dnevno si ekstremni primer i nisi deo statistike trenutno.Za ove što žive po soliterima bez parkinga jedina je logika da se transportuju busom jer komunisti vam nisu predvideli da budete toliko bogati da imate automobil.

dragaN

pre 11 meseci

@Djorke
Mali električni auto uglavnom služi da se ode na posao, odvezu deca u vrtić ili školu, ode u prodavnicu pri povratku sa posla pa preko noći na punjač. I manja baterija bi bila dovoljna za 90% kupaca.
(Realno gledano, 6. novembar 2023 09:51)

Ako sam te dobro razumeo, treba imati jedan auto za odlazak na posao, i drugi auto za odlazak do sela, drugo grada, na more. A gde je tu ekologija kad si vec tako mudar? :) Umesto da se potrosi materijal i energija na jednu limariju, 4 gume, 4 prozora i 4 fara, posedovanje posebnog auta za voznju po gradu znaci da treba proizvesti dve limarije, 8 guma, 8 prozora, 8 farova...Zadivljujuce kako neki "mudri" ljudi ne uzimaju u obzir te cinjebice kada vrse proracun emisije stetnih gasova :)

sloboda

pre 11 meseci

Ako I kod nas bude oko15ke, sa subvencijama, biće to odlična kupovina...

... obzirom da nema troškova za gorivo!
(Pop, 06. novembar 2023 11:22)

Taj na gorivo ti posle par godina prodaš za 25-30% nižu cenu, a ovaj na baterije što će da prelazi 150km posle par godina eksploatacije sa padom autonomije baterije koliko će da košta ? Računaj da i taj što kupuje polovni električni takodje hoće da ga vozi i proda , a ne da mu bude poslednji vlasnik ,a auto star 7-8 godina ,a cena baterije koja tada već može da se nazove "gorivo" jer dolazi na naplatu " besplatna vožnja".
Obrni okreni nije gorivo skupo i ne sanjaš punjače.

kele®

pre 11 meseci

U prevodu 80% vremena na punjaču 20% na putu. Neka hvala.
(Kosta, 06. novembar 2023 09:36)
Statistika koju su provela osiguravajuća društva su došla do podatka da automobil tokom životnog vijeka provede oko 95% vremena parkiran. Lako provjerljivo.

Goxy

pre 11 meseci

Za ove iz komunističkih zgrada što su nasledili od matorih koji su ih kupili za 200 dojče maraka imam savet: prodajte stanove i kupite kuće. Punićete svaku noć. Bahato i iz inata.

cinjenice

pre 11 meseci

Rasprava o e vozilima i benzinasima je besmislena sve dok baterija ne bude omogucavala domet kao i pun rezervoar, i dok punjenje baterije na elektro pumpama ne bude brzo koliko i tankovanje rezervoara do vrha, i sve dok baterija ne bude trajna koliko i predjena kilometraza za generalni sevis, a cena zamene baterije podnosljiva, i kada cena e vozila ne bude veca od benzinasa odnosno bude prihvatljiva velikoj vecini vozaca. Ne potezu su konstktuktori baterija i e vozila a ne mi vozaci.

Mario

pre 11 meseci

U Srbiji treba napraviti auto na pedale! Sednu njih cetvoro i perdalisu i stignu gde su krenuli, bez troskova!
(Proka, 6. novembar 2023 13:41)

I opet bi bio problem. Trošio bi litru vode na kilometar i deci rakije.

Joca

pre 11 meseci

Nažalost. Umesto da se u Stellantisu ta uloga dodelila FIAT-u, uništava se legendarni brend. Plus se gura Peugeot u premium, što nikad nije bio i nikada neće biti. Neshvatljivo.
(Real(NI), 06.

A šta će ti premijum model, majke ti? Zar zaista za tebe nema ništa medju stotinu marki osim premijum. Plus, danas i manji automobili imaju premijum opremu i jedino ko baš ima posebne zahteve ili želju za pokazivanjem nekakvog statusa u "zemlji seljaka"...

Mladen

pre 11 meseci

Veliki problem koji vidim je da ovo vozilo na punjaču podržava samo monofazno punjenje. Evrposki standard predviđa i trofazni priključak, a monofazni se većinom stavlja samo na hibride (zbog manje baterije). Mnoge Evropske zemlje imaju trofazne kućne instalacije (Švacarska, Germanske zemlje sa Perilex standardom, ex-yu), i šteta bi bila da sam auto nema podršku za trofazno punjenje.

Renault Zoe sa Yu trofaznom može da se napuni 6 sati, što nije idealno , ali dovoljno za svakodnevno upotrebu. Na monofaznoj mu treba barem 20.

Joca

pre 11 meseci

A šta mi penzioneri da radimo ako vozimo auto tri puta nedeljno... U medju vremenu auto stoji na parkingu, na ulici...? Napolju minus 3 C... Kako sačuvati struju. I šta da radimo kad se vratimo iz "sela" u nedelju uveče, a jedva nadjemo parking mesto tri ulice dalje... Sutra znači na punjenje, pa nazad na parking i tako u nedogled. Što kaže onaj, kuća, poso-poso kuća.... Venčamo se sa tom strujom... Jebote! A možda za koju godinu pronadju i kanticu od 3 lit... paradon, kilovata, da dopunimo rezervoar...

Egon Kowalski

pre 11 meseci

Mnogo debate po komentarima ni oko čega. Prvo, ovakvi mali električni automobili su prvenstveno namenjeni za grad a to što naš mozak radi drugačije pa bismo da obidjemo pola Srbije sa jednim punjenjem to je naš problem. Na zapadu Dacia Spring voze samo penzioneri i ljudi u nekim godinama,mladog nisam video ni jednom za volanom. Dalje, većina koja vozi Tesle ili neka druga EV imaju kuću ili garažu gde instaliraju fabrički punjač i sami pune auto kad god požele što dalje implicira da su to ljudi boljeg materijalnog stanja. Ne videh ni jednom Arapa ili Turčina u EV već gule SUS premium marke jer do domovine imaju xxxx km. Dakle,sirotinja će guliti i voziti ono što mora a bogati će se zanositi sa pričom oko EV jer ionako imaju višak vremena i para.

Mario

pre 11 meseci

Daj boze da bude u Kragujevcu pa da se elektrifikujemo.
(Lazar M, 6. novembar 2023 08:21)

A odakle nam struja legendo? Od izvoznika struje smo postali uvoznici, zahvaljujući mudroj politici našeg rukovodstva.
Mreža nam se raspada, jedva gura i ovo što sad trošimo?
(Fernando, 6. novembar 2023 10:30)

Čekaj, ti misliš da je nafta vaša i da ju ne uvozite?
Ja mislim da puno manje struje uvozite u postotku nego nafte.

Joca

pre 11 meseci

A odakle nam.nafta legendo ako ćemo tako. Proći će pošast a mi.treba da krenemo u pravom pravcu. Ne mrači. Inače proguglao sam.malo,po internetu i izgleda da je platforma ista za Fiatov model koji će se raditi u Kragujevcu.
(Lazar M, 06

Nafta će prijatelju biti jevtinija od struje kad bude pola milijarde vozila u svetu. Ima da kukaju naši unuci za ovim vremenima...

Djorke

pre 11 meseci

@
@Djorke
A zašto ovaj auto ne bi mogao na auto put?

Vi grešite što sve posmatrate iz naše perspektive, perspektive ljudi koji mogu da priušte samo jedan (polovan) auto. Da smo mi neki značajan faktor, auto industrija bi mogla da stavi katanac.

Stvarno smo zanimljiv narod. Smetaju na automobili koji "nisu praktični", a smetaju nam i automobili koji su napravljeni da budu praktični (pogledajte komentare na vesti o karavanima).
(Realno gledano, 6. novembar 2023 14:26)

Nisam ni rekao da ne bi mogao na put … samo da mu domet od realno 200 km znaci cesto punjenje na tom putu, pa gubi na prakticnosti. Krenes npr za Italiju ili Grcku, i treba 4-5 puta da ga dopunjavas ako kreces iz Beograda. Dok “klasicni” C3 to obavi mnogo normalnije. Sta je problem sa time ? Netacno ?

I zasto gresim ako gledam iz svoje perspektive ? Sta - nemam pravo na svoju perspektivu? Ono, ako kazes nesto sta nije po EV agendi, nisi ni trebao da mislis jer, kao … perspektiva i tako to, sve samo ne pogledati realno gospodine Realno gledano …

123

pre 11 meseci

Do sad sam primetio jedno,kad prodje električni citroen,pežo ili neka druga marka ne čuje se ništa,kad pored mene prodje električna dacia kao da je prošao mlaznjak
(Dex, 06. novembar 2023 13:14

To je zato što je Dačija moderna i prati regulative iz bezbednosti saobraćaja.
Svaki električni auto bi trebao da ima zvuk dok se kreće, jer ga pešaci npr. ne čuju, a sluh je itekako bitan za sve učesnike u saobraćaju.
Ne znam jel to već obaveza, ali uskoro će sigurno biti.

Realno gledano

pre 11 meseci

@dragaN
U pravu si da bi sa stanovišta zaštite prirodne sredine bilo bolje imati samo jedan auto po porodici, ali je realnost drugačija. Oni koji imaju novac za ovakve automobile uglavnom imaju po dva auta, pri tome jedan ne prelazi više od 50km dnevno. Ovakav e-auto sa "kratkim nogama" je upravo namenjen da im zameni malog benzinca/dizelaša, a to je onda ipak bolje za emisiju izduvnih gasova, zar ne?

@Djorke
A zašto ovaj auto ne bi mogao na auto put?

Vi grešite što sve posmatrate iz naše perspektive, perspektive ljudi koji mogu da priušte samo jedan (polovan) auto. Da smo mi neki značajan faktor, auto industrija bi mogla da stavi katanac.

Stvarno smo zanimljiv narod. Smetaju na automobili koji "nisu praktični", a smetaju nam i automobili koji su napravljeni da budu praktični (pogledajte komentare na vesti o karavanima).

НИКОЛА

pre 11 meseci

@Mario
зашто мислиш да је релеватнан податак за нас колико су субвенције у хрватској? ено, у сингапуру поклањају кола ... и, шта сад са тим?

Al

pre 11 meseci

Nađoh u komentarima izraz "legendarni brend". Koji je to brend legendaran? Dačija nikako ne može da bude, ostaje da je to valjda Sitroen. A Sitroen je danas leš koji hoda i poslednji zanimljiv auto bio mu je C6. Ne zaslužuje da živi od slave traksion avan, spačeka, ajkule, SM, XM, HY i donekle GS. Ostalo je ionako bilo za zaborav i Sitroen treba ugasiti, kao i DS, Opel i Krajsler i još pola onoga što se nagomilalo pod kapom Stelantisa.

onako usput

pre 11 meseci

A odakle nam struja legendo? Od izvoznika struje smo postali uvoznici, zahvaljujući mudroj politici našeg rukovodstva.
Mreža nam se raspada, jedva gura i ovo što sad trošimo?
(Fernando, 06. novembar 2023 10:30)
Ja ne znam kojim to podacima baratas kad to pises, ja se bavim energetikom i znam situaciju. Kad se podvuce crta mi vise izvezemo struje nego sto uvezemo, drugo grade se veliki kapaciteti u vetru, vise od 1GWh,gigavata, bice dovoljno struje. Veci problem je izgraditi mrezu punjaca koji bi sve ispratili.
A sto se Dacije tice to je djubre od kola.

Djorke

pre 11 meseci

@ Realno gledano

Sada već cviliš bezveze i ti glumiš žrtvu, a ne ja. Znaš kako zvuči razgovor sa tobom?

ja: lep autić, šteta što ima mali domet
ti: mali auto ne služi za put, može slobodno i manji domet da ima
ja: ne ... automobil treba da je multipraktik. stari model ide na put bez problema
ti: ne treba misliti iz svoje perspektive, nego iz nečije tuđe
ja: misliću iz svoje naravno
ti: buhuuuuu, buhuuuu... ferari je onda porodičan auto


Nisam ništa rekao loše o autu (čak mi se i svidja), samo skrenuo pažnju na očigledan nedostatak, a ti "Realno gledano" reaguješ na to kao kromanjonac na munju i kada ostaneš bez argumenata svedeš diskusiju na besmisao. Uvedeš u diskusiju nešto šta neko nije rekao i onda (kao) odgovaraš na to, samo da ne odgovoriš na konkretno pitanje jer ne smeš.

Kažeš da C3 ne ide na put. Ja te pitam: Da li si video nekad C3 na autoputu/magistrali ili nisi?

Pitaš "Gde sam ja rekao da je ovaj auto bolji za auto put od nekog malog benzinca?". Ja te pitam: A gde sam ja to rekao ?

Kažeš:"a ne samo reći: "meni ne završava posao i samim tim je besmisleno". Ja te pitam: A gde sam ja to rekao ?

Realno gledano, najlakše je biti mali lažovčić, izvrtati tuđe reči, praviti se mutav kada te neko konkretno pita itd...

naglas razmišljam

pre 11 meseci

Matematika mi je jasna, ali logistika nije. Gde da ga punim svaku petu noć? Da spustim produžni kabl sa 6.sprata? Šta ako nisam našao parking baš blizu zgrade nego u drugoj ulici?
(LOPTOLJUB, 6. novembar 2023 12:25)

Kolega, nije to auto za nas iz zgrade.
(Fisher, 06. novembar 2023 12:56)

Slažem se ,ali ako vam zabranjuju da ulazite u centar grada sa SUS automobilom zato što živite u zgradi to se onda zove diskriminacija.

Buca Krtalic

pre 11 meseci

@Djorke
Mali električni auto uglavnom služi da se ode na posao, odvezu deca u vrtić ili školu, ode u prodavnicu pri povratku sa posla pa preko noći na punjač. I manja baterija bi bila dovoljna za 90% kupaca.
(Realno gledano, 6. novembar 2023 09:51)

Ako sam te dobro razumeo, treba imati jedan auto za odlazak na posao, i drugi auto za odlazak do sela, drugo grada, na more. A gde je tu ekologija kad si vec tako mudar? :) Umesto da se potrosi materijal i energija na jednu limariju, 4 gume, 4 prozora i 4 fara, posedovanje posebnog auta za voznju po gradu znaci da treba proizvesti dve limarije, 8 guma, 8 prozora, 8 farova...Zadivljujuce kako neki "mudri" ljudi ne uzimaju u obzir te cinjebice kada vrse proracun emisije stetnih gasova :)
(dragaN, 06. novembar 2023 10:46)

Zašto napadaš čoveka bez veze? Ako si rešio već nekog da napadneš okreni se ka proizvođačima automobila koji sami nameću trendove i oni prvi nude nešto što nije ekološki efikasno. Mali automobili su namenjeni dnevnoj vožnji po gradu kako bi lakše manevrisao i mogao da se parkiras bilo gde. Ako nemaš za veći auto onda si osuđen da se na dužim relacijama guraš,grčiš i često puniš pa nemaš pravo da kudiš auto što je mali ili ima malu bateriju jer si ga sam birao. Sa druge strane ko ima za Teslu taj neće osetiti tih 100km do Novog sada ali to ovde nije poenta.

Sofronije

pre 11 meseci

Pored borbe oko toga sta auto sa sus motorom moze a elektricni ni i obrnuyo, morate da shvatite da vremena bahacenja, zivljenja u luksuzu da kad god zelite mozete da odete gde zelite nece jos drugo trajati.
Resorsi se moraju stedeti, tek kad se postigne novi potrosnje koji se izjednacava sa novoom proizvodnje moze se doci do izdrzljivog balansa.
Sto znaci, manje rasipanje na zabavu i koje sta u koliko niste u mogucnosti te iste resurse nadoknaditi…
Buducnost ce sto se tih vrsta slobode sasvim sigurno biti daleko drugacija od sadasnjosti…

Real(NI)

pre 11 meseci

Nažalost. Umesto da se u Stellantisu ta uloga dodelila FIAT-u, uništava se legendarni brend. Plus se gura Peugeot u premium, što nikad nije bio i nikada neće biti. Neshvatljivo.

Dex

pre 11 meseci

Do sad sam primetio jedno,kad prodje električni citroen,pežo ili neka druga marka ne čuje se ništa,kad pored mene prodje električna dacia kao da je prošao mlaznjak

Gavrilo

pre 11 meseci

Не разумем зашто батерије не могу бити универзалне? Као бутан боца, дођеш на пумпу извуку твоје празне и убациш пуне, платиш и возиш.

QwertyDGB

pre 11 meseci

Pazi kad je sklapanje u Rumuniji skupo pa je preseljeno u Kinu, a Francuzi će sad biti jeftiniji od Rumuna za sklapanje!? Kolo sreće se izgleda stvarno okreće...
(phreak, 6. novembar 2023 10:01)

Neće biti jeftiniji od Dačije, nego će EU Dačiju da oporezuje "anti-subvencišućim" merama. Toliko o slobodnom tržištu na kojima se bazira EU.

Bro Ker

pre 11 meseci

Не разумем зашто батерије не могу бити универзалне? Као бутан боца, дођеш на пумпу извуку твоје празне и убациш пуне, платиш и возиш.
(Gavrilo, 6. novembar 2023 14:10)

To u svetu radi jedino kineska fabrika, da li NIO ili X Peng ne mogu da se setim. Jako praktično sa druge i lako se vidi na kom skladištu ima koliko dostupnih baterija. Sa druge strane to znači postojanje najmanje 70% više baterija od broja ukupno prodatih njihovih automobila ukupno od kad postoje!!! A one opet propadaju i vremenski a ne samo eksploatacijom. Skupa zamisao. Ako je u pitanju X Peng idu ka bankrotu. Inače samo u Kini postoji 98 proizvođača EV. Biće velika gužva u svetu jer je EV daleko lakše napraviti. Tako da vrlo brzo očekujem regulative kao kod telefona. Iste punjače za sve tipove vozila i slično.

kimi R

pre 11 meseci

@QwertyDGB
Slobodno tržište ne postoji to nije ni Kinesko nije ni Japansko niti i jedno drugo. Tako da čemu čuđenje,svako radi za svoj džep .

kimi R

pre 11 meseci

@ironija
Naravno da nije,nije za većinu i to je ok. Samo nemoj da mi to onda predstavljaju na romantican način,samo boc i sve super. Nije ni blizu super. Lepo naglsiš za bogate ljude koji imaju garaze i još bar jedan kršten auto. Za sve ostale je besmisleno.

Realno gledano

pre 11 meseci

@Djorke
A da možda pažljivo pročitate komentar na koji odgovarate?
Gde sam ja rekao da je ovaj auto bolji za auto put od nekog malog benzinca?
Zna se da je ovaj auto napravljen da 99% vremena provede u gradu i neposredno okolini,ali je isto tako netačno da za nuždu ne bi mogao da posluži i za duži put. Nekoliko pauza više nego sa C3, ali ipak izvodljivo.

Ne znam zbog čega tako defanzivan stav i izigravanje žrtve?
Naravno da svako ima pravo na svoje mišljenje i svoju perspektivu, ali to ne znači da je svako mišljenje tačno niti da je svako tačno mišljenje relevantno.

Pošto ne vidim da ovakve komentare ostavljate na tekstove o sportskim automobilima koji su isto tako nepraktični iz perspektive prosečnog vozača u Srbiji i da spominjete EV agendu, rekao bih da vam ne smeta nepraktičnost već sama EV vozila. Ili je možda Ferari odličan porodični auto jer se u njega može sipati gorivo na putu za Grčku?

Zato i treba stvari sagledati realno, to jest uzeti u obzir predviđenu namenu i na kraju ko su potencijalne mušterije, a ne samo reći: "meni ne završava posao i samim tim je besmisleno".

Ovakav auto je idealan za drugi auto u porodici ili za one (samce, mlade ili stare parove) koji na duže relacije putuju vozom ili avionom, a takvih van Srbije ima dovoljno.

zeleni zub

pre 11 meseci

I kada jednog dana dodje vreme za prodaju, da vidiš kako će budući kupac da ga uporedjuje sa SUS-om i da skida cenu električnom.
Na benzincu mora da zameni kaiševe,filtere i ulje a na električnom celu bateriju.

Nikola

pre 11 meseci

Citroen ne može nikada biti nova Dacia jer su kao nebo i zemlja, uopšte nisu u klasi ama baš po ničemu. Što naravno ne znači da Dacia ima prostora za napredak, pa možda jednog dana dostigne taj nivi ako im se posreći ,što se sigurno neće desiti !

Bro Ker

pre 11 meseci

Не разумем зашто батерије не могу бити универзалне? Као бутан боца, дођеш на пумпу извуку твоје празне и убациш пуне, платиш и возиш.
(Gavrilo, 6. novembar 2023 14:10)

To u svetu radi jedino kineska fabrika, da li NIO ili X Peng ne mogu da se setim. Jako praktično i lako se vidi na kom skladištu ima koliko dostupnih baterija. Sa druge strane to znači postojanje najmanje 70% više baterija od broja ukupno prodatih njihovih automobila ukupno od kad postoje!!! A one opet propadaju i vremenski a ne samo eksploatacijom. Skupa zamisao. Ako je u pitanju X Peng idu ka bankrotu. Inače samo u Kini postoji 98 proizvođača EV. Biće velika gužva u svetu jer je EV daleko lakše napraviti. Tako da vrlo brzo očekujem regulative kao kod telefona. Iste punjače za sve tipove vozila i slično.

Vozač

pre 11 meseci

@
morate da shvatite da vremena bahacenja, zivljenja u luksuzu da kad god zelite mozete da odete gde zelite nece jos drugo trajati.

….
Sto znaci, manje rasipanje na zabavu …
Buducnost ce sto se tih vrsta slobode sasvim sigurno biti daleko drugacija od sadasnjosti…
(Sofronije, 6. novembar 2023 13:07)

Za svaki auto ke za početak potrebno iskopati tonubgvožđa, pa na dalje. To kopa neko ubuemljama trećeg sveta za smešne pare. E to neće biti koš dugo moguće.

Realno gledano

pre 11 meseci

@Djorke
Hahahaha Ti mene optužuješ da izvrćem reči i izigrava žrtvu?

"Kažeš da C3 ne ide na put. Ja te pitam: Da li si video nekad C3 na autoputu/magistrali ili nisi?

Pitaš "Gde sam ja rekao da je ovaj auto bolji za auto put od nekog malog benzinca?". Ja te pitam: A gde sam ja to rekao ?"

Ove dve rečenice dovoljno govore o tome sa kakvom osobom se raspravljam.

Nadji mi gde sam napisao da C3 ne ide na auto put i kupću ti nov auto po tvom izboru!

Što se druge rečenice tiče, tvoj komentar je bio da sa C3 možeš putovati na dalje relacije (ako se ne varam pisao si o Italiji) dok sa ovim e-autom posle 200km moraš većda tražiš punjač. Ako time nisi mislio da je C3 bolji za auto put (duže relacije) onda ne znam šta si mislio.

U svakom slučaju treba da poradiš na kontroli emocija i na razumevanju napisanog jer nema svako strpljenja da ti "crta" kao malom detetu.

Djorke

pre 11 meseci

@
(Realno gledano, 8. novembar 2023 09:57)

Sreca pa si napisao toliki tekst kao “Na Drini cuprija”, jedino nisi konkretno odgovorio ni na jedno pitanje.

Nisam ni ocekivao, ako cu iskreno …

Kosta

pre 11 meseci

Odem do NS i nazad (oko100 km), jedan krug po selu i već na punjač jer sutra nemam za isto. Sve to za samo 18000 ! U prevodu 80% vremena na punjaču 20% na putu. Neka hvala.

Al

pre 11 meseci

Nađoh u komentarima izraz "legendarni brend". Koji je to brend legendaran? Dačija nikako ne može da bude, ostaje da je to valjda Sitroen. A Sitroen je danas leš koji hoda i poslednji zanimljiv auto bio mu je C6. Ne zaslužuje da živi od slave traksion avan, spačeka, ajkule, SM, XM, HY i donekle GS. Ostalo je ionako bilo za zaborav i Sitroen treba ugasiti, kao i DS, Opel i Krajsler i još pola onoga što se nagomilalo pod kapom Stelantisa.

Mika

pre 11 meseci

Kosta@
Cena predjenog kilometra konkretno sa ovim Citroenom bila bo oko 200 dinara za 100km ako ga puniš noću na jeftinu struju, sa bilo kojim SUS motorom teško ispod 1200 dinara za 100 km.Za bateriju do 45 kw sati koliko nosi ovaj Citroen bilo bi ti potrebno oko 8 sati na kupljenom kućnom punjaču od 5 kw, dakle računica je jasna ako bi prolazio dnevno oko 50 km punio bi ga svaki peti dan noću do jutra za samo 500 dinara.Matematika i logika u Srba uvek bila slaba strana, uvek idemo glavom kroz kanjon a da se pritom ne zapitamo zašto to radimo.

Yugo

pre 11 meseci

Da je bilo pameti u nasoj drzavi i u Fijatu pa da su rebrendirali Yugo i Zastavu sa fijatovim motorima i elektronikom pa da se prodaju ko ludi po Evropi sa povoljnom cenom, bas kao sto je Reno uradio sa Dacijom

Fernando

pre 11 meseci

Daj boze da bude u Kragujevcu pa da se elektrifikujemo.
(Lazar M, 6. novembar 2023 08:21)

A odakle nam struja legendo? Od izvoznika struje smo postali uvoznici, zahvaljujući mudroj politici našeg rukovodstva.
Mreža nam se raspada, jedva gura i ovo što sad trošimo?

dragaN

pre 11 meseci

@Djorke
Mali električni auto uglavnom služi da se ode na posao, odvezu deca u vrtić ili školu, ode u prodavnicu pri povratku sa posla pa preko noći na punjač. I manja baterija bi bila dovoljna za 90% kupaca.
(Realno gledano, 6. novembar 2023 09:51)

Ako sam te dobro razumeo, treba imati jedan auto za odlazak na posao, i drugi auto za odlazak do sela, drugo grada, na more. A gde je tu ekologija kad si vec tako mudar? :) Umesto da se potrosi materijal i energija na jednu limariju, 4 gume, 4 prozora i 4 fara, posedovanje posebnog auta za voznju po gradu znaci da treba proizvesti dve limarije, 8 guma, 8 prozora, 8 farova...Zadivljujuce kako neki "mudri" ljudi ne uzimaju u obzir te cinjebice kada vrse proracun emisije stetnih gasova :)

šalim se

pre 11 meseci

@Naravno, jasno se navodi da će se novi e-C3 sklapati u Evropskoj uniji

A mi se nadali da ce se sklapati u KG?
(Mau mau, 06. novembar 2023 08:10)

Čitaj izmedju redova.Srbija ulazi u EU.

Djorke

pre 11 meseci

Super je C3, bice super i Panda kad izadje na istoj platformi. Steta samo sto su im “kratke noge” pa na 200-tinak km vec zevas gde je punjac, ali ajde - za taj novac to je mozda to.

Svakako bolji izbor od Dacie.

Djidjoni

pre 11 meseci

Najbolje mi je kad ljudi negoduju sto auto moze da predje "samo 300km" i kako sa njim ne mozes da odes do Fruske gore, Zlatibora, Nisa, Subotice itd.
Sve se bojim da idete svaki vikend negde van svojih kuca na putovanje, a ovamo kukate kako je gorivo skupo, kako je sve poskupelo i nemate kraj s krajem da skrpite....pustite tu laznu pricu.
Iako nisam ljubitelj e-automobila, na zalostttttt oni su buducnost, to sto je nama sve skupo (citaj MALE NAM PLATE) to je druga stvar, i to sto zivimo u zgradama pa nam za punjenje baterije tesko da se snadjemo to su sve nase licne frustracije i izgovori zasto da nesto ne kupimo, a u stvari 90% ovih sto komentarisu negativno i nemaju para da kupe cak ni ovaj auto sa sve subvenciom koji izadje na 18000 evra.
Dakle, uzivajte u tome sto trenutno vozite, jer sto rece jedan deka davno jos- najbolji auto na svetu je auto koji trenutno vozim!

Sofronije

pre 11 meseci

Pored borbe oko toga sta auto sa sus motorom moze a elektricni ni i obrnuyo, morate da shvatite da vremena bahacenja, zivljenja u luksuzu da kad god zelite mozete da odete gde zelite nece jos drugo trajati.
Resorsi se moraju stedeti, tek kad se postigne novi potrosnje koji se izjednacava sa novoom proizvodnje moze se doci do izdrzljivog balansa.
Sto znaci, manje rasipanje na zabavu i koje sta u koliko niste u mogucnosti te iste resurse nadoknaditi…
Buducnost ce sto se tih vrsta slobode sasvim sigurno biti daleko drugacija od sadasnjosti…

cinjenice

pre 11 meseci

Rasprava o e vozilima i benzinasima je besmislena sve dok baterija ne bude omogucavala domet kao i pun rezervoar, i dok punjenje baterije na elektro pumpama ne bude brzo koliko i tankovanje rezervoara do vrha, i sve dok baterija ne bude trajna koliko i predjena kilometraza za generalni sevis, a cena zamene baterije podnosljiva, i kada cena e vozila ne bude veca od benzinasa odnosno bude prihvatljiva velikoj vecini vozaca. Ne potezu su konstktuktori baterija i e vozila a ne mi vozaci.

Goxy

pre 11 meseci

Za ove iz komunističkih zgrada što su nasledili od matorih koji su ih kupili za 200 dojče maraka imam savet: prodajte stanove i kupite kuće. Punićete svaku noć. Bahato i iz inata.

Realno gledano

pre 11 meseci

@Djorke
A da možda pažljivo pročitate komentar na koji odgovarate?
Gde sam ja rekao da je ovaj auto bolji za auto put od nekog malog benzinca?
Zna se da je ovaj auto napravljen da 99% vremena provede u gradu i neposredno okolini,ali je isto tako netačno da za nuždu ne bi mogao da posluži i za duži put. Nekoliko pauza više nego sa C3, ali ipak izvodljivo.

Ne znam zbog čega tako defanzivan stav i izigravanje žrtve?
Naravno da svako ima pravo na svoje mišljenje i svoju perspektivu, ali to ne znači da je svako mišljenje tačno niti da je svako tačno mišljenje relevantno.

Pošto ne vidim da ovakve komentare ostavljate na tekstove o sportskim automobilima koji su isto tako nepraktični iz perspektive prosečnog vozača u Srbiji i da spominjete EV agendu, rekao bih da vam ne smeta nepraktičnost već sama EV vozila. Ili je možda Ferari odličan porodični auto jer se u njega može sipati gorivo na putu za Grčku?

Zato i treba stvari sagledati realno, to jest uzeti u obzir predviđenu namenu i na kraju ko su potencijalne mušterije, a ne samo reći: "meni ne završava posao i samim tim je besmisleno".

Ovakav auto je idealan za drugi auto u porodici ili za one (samce, mlade ili stare parove) koji na duže relacije putuju vozom ili avionom, a takvih van Srbije ima dovoljno.

sloboda

pre 11 meseci

Ako I kod nas bude oko15ke, sa subvencijama, biće to odlična kupovina...

... obzirom da nema troškova za gorivo!
(Pop, 06. novembar 2023 11:22)

Taj na gorivo ti posle par godina prodaš za 25-30% nižu cenu, a ovaj na baterije što će da prelazi 150km posle par godina eksploatacije sa padom autonomije baterije koliko će da košta ? Računaj da i taj što kupuje polovni električni takodje hoće da ga vozi i proda , a ne da mu bude poslednji vlasnik ,a auto star 7-8 godina ,a cena baterije koja tada već može da se nazove "gorivo" jer dolazi na naplatu " besplatna vožnja".
Obrni okreni nije gorivo skupo i ne sanjaš punjače.

Real(NI)

pre 11 meseci

Nažalost. Umesto da se u Stellantisu ta uloga dodelila FIAT-u, uništava se legendarni brend. Plus se gura Peugeot u premium, što nikad nije bio i nikada neće biti. Neshvatljivo.

Lazar M

pre 11 meseci

Daj boze da bude u Kragujevcu pa da se elektrifikujemo.
(Lazar M, 6. novembar 2023 08:21)

A odakle nam struja legendo? Od izvoznika struje smo postali uvoznici, zahvaljujući mudroj politici našeg rukovodstva.
Mreža nam se raspada, jedva gura i ovo što sad trošimo?
(Fernando, 06. novembar 2023 10:30)

A odakle nam.nafta legendo ako ćemo tako. Proći će pošast a mi.treba da krenemo u pravom pravcu. Ne mrači. Inače proguglao sam.malo,po internetu i izgleda da je platforma ista za Fiatov model koji će se raditi u Kragujevcu.

Mika

pre 11 meseci

Kosta@
Jeftina struje je od 22 sata do 7 sati ujutru ako imate uslove (kuću) šta je teško da se aktivira utikač.Ti sa prelaženjem od 150-200 km dnevno si ekstremni primer i nisi deo statistike trenutno.Za ove što žive po soliterima bez parkinga jedina je logika da se transportuju busom jer komunisti vam nisu predvideli da budete toliko bogati da imate automobil.

Dex

pre 11 meseci

Do sad sam primetio jedno,kad prodje električni citroen,pežo ili neka druga marka ne čuje se ništa,kad pored mene prodje električna dacia kao da je prošao mlaznjak

Djorke

pre 11 meseci

@
Mali električni auto uglavnom služi da se ode na posao, odvezu deca u vrtić ili školu, ode u prodavnicu pri povratku sa posla pa preko noći na punjač. I manja baterija bi bila dovoljna za 90% kupaca.
(Realno gledano, 6. novembar 2023 09:51)

U principu se slazem, ali za nas koji nemamo jedan auto za prodavnicu, drugi za vikend, treci za odmor i cetvrti za ne-znam-ni-ja-sta - primarni auto u kuci obavlja sve.

Na primer, isao sam sa malim Fiat 500 za Firencu i nije bio neka sreca na tom putu, ali je obavio i to, a ovo cudo od bezmalo 20.000 evra ne moze (odnosno moze uz oko 6 punjenja). Zato i jesu kratke noge.

Onda dodjes do te “mantre” da ako hoces da potraje, puni bateriju ne preko 80% i ne prazni ispod 20% i shvatis da se vrti ispod 200-nak km upotrebivog dometa, a sve preko toga ga “cedis”.

A i “realno gledano” - zar nikada u zivotu nisi video C3 na otvorenom putu ili autoputu ? E pa vidis da sadasnji model nije samo za “vrtic, skolu i do posla”, vec je sposobniji za vise od toga …

Kosta

pre 11 meseci

@Mika
Miko moj znaju Srbi odlično da računaju, a matematika je egzaktna nauka koja uzima u obzir sve činioce a ne samo one koji nam se sviđaju. Iz mog komentara se vidi da dnevno prelazim oko 140-150 km. dakle punjenje svakodnevno.Jeftina struja je od 24 do 6, a sa monof. punjačem je potrebno malo više vremena za punjenje za koje većina stanovnika i nema uslove. Inače već smo odavno apsolvirali da jedan od aduta EV, potrošnja i cena po km nije ni blizu bajki koje nam se serviraju. Da je sve po tome kako si predočio svet bi već odavno bio pri kraju tranzicije na EV. Međutim, nešto baš i ne ide uprkos zabranama , kaznama za SUS i subvencijama za EV.
P.S. Nije lepo svakog ko ima drugačiji stav nazivati zatucanim , glupavim....i sl.

onako usput

pre 11 meseci

A odakle nam struja legendo? Od izvoznika struje smo postali uvoznici, zahvaljujući mudroj politici našeg rukovodstva.
Mreža nam se raspada, jedva gura i ovo što sad trošimo?
(Fernando, 06. novembar 2023 10:30)
Ja ne znam kojim to podacima baratas kad to pises, ja se bavim energetikom i znam situaciju. Kad se podvuce crta mi vise izvezemo struje nego sto uvezemo, drugo grade se veliki kapaciteti u vetru, vise od 1GWh,gigavata, bice dovoljno struje. Veci problem je izgraditi mrezu punjaca koji bi sve ispratili.
A sto se Dacije tice to je djubre od kola.

Mario

pre 11 meseci

Daj boze da bude u Kragujevcu pa da se elektrifikujemo.
(Lazar M, 6. novembar 2023 08:21)

A odakle nam struja legendo? Od izvoznika struje smo postali uvoznici, zahvaljujući mudroj politici našeg rukovodstva.
Mreža nam se raspada, jedva gura i ovo što sad trošimo?
(Fernando, 6. novembar 2023 10:30)

Čekaj, ti misliš da je nafta vaša i da ju ne uvozite?
Ja mislim da puno manje struje uvozite u postotku nego nafte.

Realno gledano

pre 11 meseci

@Djorke
Mali električni auto uglavnom služi da se ode na posao, odvezu deca u vrtić ili školu, ode u prodavnicu pri povratku sa posla pa preko noći na punjač. I manja baterija bi bila dovoljna za 90% kupaca.

kimi R

pre 11 meseci

@Mika
Apsolutno tačno,objasni ti onom zadrtom Srbinu što živi u bloku na 17 spratu gde u ulazu ima 76 stanova puta 9 ulaza puta 6 takvih blokova. Taj je sretan kada se parkira 1km od kuće ,al eto ne razume matematiku i romantičnu sliku o EV. Pritom takav isti neshvaćen matematički problem imaju u svim gradovima sveta.

zeleni zub

pre 11 meseci

I kada jednog dana dodje vreme za prodaju, da vidiš kako će budući kupac da ga uporedjuje sa SUS-om i da skida cenu električnom.
Na benzincu mora da zameni kaiševe,filtere i ulje a na električnom celu bateriju.

Nikola

pre 11 meseci

Citroen ne može nikada biti nova Dacia jer su kao nebo i zemlja, uopšte nisu u klasi ama baš po ničemu. Što naravno ne znači da Dacia ima prostora za napredak, pa možda jednog dana dostigne taj nivi ako im se posreći ,što se sigurno neće desiti !

Joca

pre 11 meseci

A odakle nam.nafta legendo ako ćemo tako. Proći će pošast a mi.treba da krenemo u pravom pravcu. Ne mrači. Inače proguglao sam.malo,po internetu i izgleda da je platforma ista za Fiatov model koji će se raditi u Kragujevcu.
(Lazar M, 06

Nafta će prijatelju biti jevtinija od struje kad bude pola milijarde vozila u svetu. Ima da kukaju naši unuci za ovim vremenima...

LOPTOLJUB

pre 11 meseci

Kosta@
Cena predjenog kilometra konkretno sa ovim Citroenom bila bo oko 200 dinara za 100km ako ga puniš noću na jeftinu struju, sa bilo kojim SUS motorom teško ispod 1200 dinara za 100 km.Za bateriju do 45 kw sati koliko nosi ovaj Citroen bilo bi ti potrebno oko 8 sati na kupljenom kućnom punjaču od 5 kw, dakle računica je jasna ako bi prolazio dnevno oko 50 km punio bi ga svaki peti dan noću do jutra za samo 500 dinara.Matematika i logika u Srba uvek bila slaba strana, uvek idemo glavom kroz kanjon a da se pritom ne zapitamo zašto to radimo.
(Mika, 06. novembar 2023 10:53)

Matematika mi je jasna, ali logistika nije. Gde da ga punim svaku petu noć? Da spustim produžni kabl sa 6.sprata? Šta ako nisam našao parking baš blizu zgrade nego u drugoj ulici?

kimi R

pre 11 meseci

@ironija
Naravno da nije,nije za većinu i to je ok. Samo nemoj da mi to onda predstavljaju na romantican način,samo boc i sve super. Nije ni blizu super. Lepo naglsiš za bogate ljude koji imaju garaze i još bar jedan kršten auto. Za sve ostale je besmisleno.

Ironija

pre 11 meseci

Matematika mi je jasna, ali logistika nije. Gde da ga punim svaku petu noć? Da spustim produžni kabl sa 6.sprata? Šta ako nisam našao parking baš blizu zgrade nego u drugoj ulici?
(LOPTOLJUB, 6. novembar 2023 12:25)

Ovaj što živi na 17. spratu i ti sa 6. sprata treba da vozite nešto drugo. Nije ovo auto za vas.

Vozač

pre 11 meseci

@
morate da shvatite da vremena bahacenja, zivljenja u luksuzu da kad god zelite mozete da odete gde zelite nece jos drugo trajati.

….
Sto znaci, manje rasipanje na zabavu …
Buducnost ce sto se tih vrsta slobode sasvim sigurno biti daleko drugacija od sadasnjosti…
(Sofronije, 6. novembar 2023 13:07)

Za svaki auto ke za početak potrebno iskopati tonubgvožđa, pa na dalje. To kopa neko ubuemljama trećeg sveta za smešne pare. E to neće biti koš dugo moguće.

Djorke

pre 11 meseci

@ Realno gledano

Sada već cviliš bezveze i ti glumiš žrtvu, a ne ja. Znaš kako zvuči razgovor sa tobom?

ja: lep autić, šteta što ima mali domet
ti: mali auto ne služi za put, može slobodno i manji domet da ima
ja: ne ... automobil treba da je multipraktik. stari model ide na put bez problema
ti: ne treba misliti iz svoje perspektive, nego iz nečije tuđe
ja: misliću iz svoje naravno
ti: buhuuuuu, buhuuuu... ferari je onda porodičan auto


Nisam ništa rekao loše o autu (čak mi se i svidja), samo skrenuo pažnju na očigledan nedostatak, a ti "Realno gledano" reaguješ na to kao kromanjonac na munju i kada ostaneš bez argumenata svedeš diskusiju na besmisao. Uvedeš u diskusiju nešto šta neko nije rekao i onda (kao) odgovaraš na to, samo da ne odgovoriš na konkretno pitanje jer ne smeš.

Kažeš da C3 ne ide na put. Ja te pitam: Da li si video nekad C3 na autoputu/magistrali ili nisi?

Pitaš "Gde sam ja rekao da je ovaj auto bolji za auto put od nekog malog benzinca?". Ja te pitam: A gde sam ja to rekao ?

Kažeš:"a ne samo reći: "meni ne završava posao i samim tim je besmisleno". Ja te pitam: A gde sam ja to rekao ?

Realno gledano, najlakše je biti mali lažovčić, izvrtati tuđe reči, praviti se mutav kada te neko konkretno pita itd...

Realno gledano

pre 11 meseci

@Djorke
Hahahaha Ti mene optužuješ da izvrćem reči i izigrava žrtvu?

"Kažeš da C3 ne ide na put. Ja te pitam: Da li si video nekad C3 na autoputu/magistrali ili nisi?

Pitaš "Gde sam ja rekao da je ovaj auto bolji za auto put od nekog malog benzinca?". Ja te pitam: A gde sam ja to rekao ?"

Ove dve rečenice dovoljno govore o tome sa kakvom osobom se raspravljam.

Nadji mi gde sam napisao da C3 ne ide na auto put i kupću ti nov auto po tvom izboru!

Što se druge rečenice tiče, tvoj komentar je bio da sa C3 možeš putovati na dalje relacije (ako se ne varam pisao si o Italiji) dok sa ovim e-autom posle 200km moraš većda tražiš punjač. Ako time nisi mislio da je C3 bolji za auto put (duže relacije) onda ne znam šta si mislio.

U svakom slučaju treba da poradiš na kontroli emocija i na razumevanju napisanog jer nema svako strpljenja da ti "crta" kao malom detetu.

Mario

pre 11 meseci

Ne treba biti veliki poznavatelj auto industrije pa da se zaključi da će auto biti hit.
U RH su najavili novi krug subvencija koje će biti manje nego prošle godine po autu (bile su 9.000 eura), ali će ih zato više ljudi moći dobiti. pretpostavljam da će biti spuštene na 5-6.000 eura po autu sa čime bi ovaj lijepi auto koštao oko 18.000 eura.
Još uvijek dosta, ali ako u obzir uzmete da je najjeftiniji Yaris (nije hibrid) 17.000 onda se i ne čini tako puno.

Realno gledano

pre 11 meseci

@dragaN
U pravu si da bi sa stanovišta zaštite prirodne sredine bilo bolje imati samo jedan auto po porodici, ali je realnost drugačija. Oni koji imaju novac za ovakve automobile uglavnom imaju po dva auta, pri tome jedan ne prelazi više od 50km dnevno. Ovakav e-auto sa "kratkim nogama" je upravo namenjen da im zameni malog benzinca/dizelaša, a to je onda ipak bolje za emisiju izduvnih gasova, zar ne?

@Djorke
A zašto ovaj auto ne bi mogao na auto put?

Vi grešite što sve posmatrate iz naše perspektive, perspektive ljudi koji mogu da priušte samo jedan (polovan) auto. Da smo mi neki značajan faktor, auto industrija bi mogla da stavi katanac.

Stvarno smo zanimljiv narod. Smetaju na automobili koji "nisu praktični", a smetaju nam i automobili koji su napravljeni da budu praktični (pogledajte komentare na vesti o karavanima).

Joca

pre 11 meseci

A šta mi penzioneri da radimo ako vozimo auto tri puta nedeljno... U medju vremenu auto stoji na parkingu, na ulici...? Napolju minus 3 C... Kako sačuvati struju. I šta da radimo kad se vratimo iz "sela" u nedelju uveče, a jedva nadjemo parking mesto tri ulice dalje... Sutra znači na punjenje, pa nazad na parking i tako u nedogled. Što kaže onaj, kuća, poso-poso kuća.... Venčamo se sa tom strujom... Jebote! A možda za koju godinu pronadju i kanticu od 3 lit... paradon, kilovata, da dopunimo rezervoar...

kele®

pre 11 meseci

U prevodu 80% vremena na punjaču 20% na putu. Neka hvala.
(Kosta, 06. novembar 2023 09:36)
Statistika koju su provela osiguravajuća društva su došla do podatka da automobil tokom životnog vijeka provede oko 95% vremena parkiran. Lako provjerljivo.

Joca

pre 11 meseci

Nažalost. Umesto da se u Stellantisu ta uloga dodelila FIAT-u, uništava se legendarni brend. Plus se gura Peugeot u premium, što nikad nije bio i nikada neće biti. Neshvatljivo.
(Real(NI), 06.

A šta će ti premijum model, majke ti? Zar zaista za tebe nema ništa medju stotinu marki osim premijum. Plus, danas i manji automobili imaju premijum opremu i jedino ko baš ima posebne zahteve ili želju za pokazivanjem nekakvog statusa u "zemlji seljaka"...

phreak

pre 11 meseci

Pazi kad je sklapanje u Rumuniji skupo pa je preseljeno u Kinu, a Francuzi će sad biti jeftiniji od Rumuna za sklapanje!? Kolo sreće se izgleda stvarno okreće...

Gavrilo

pre 11 meseci

Не разумем зашто батерије не могу бити универзалне? Као бутан боца, дођеш на пумпу извуку твоје празне и убациш пуне, платиш и возиш.

naglas razmišljam

pre 11 meseci

Matematika mi je jasna, ali logistika nije. Gde da ga punim svaku petu noć? Da spustim produžni kabl sa 6.sprata? Šta ako nisam našao parking baš blizu zgrade nego u drugoj ulici?
(LOPTOLJUB, 6. novembar 2023 12:25)

Kolega, nije to auto za nas iz zgrade.
(Fisher, 06. novembar 2023 12:56)

Slažem se ,ali ako vam zabranjuju da ulazite u centar grada sa SUS automobilom zato što živite u zgradi to se onda zove diskriminacija.

Djorke

pre 11 meseci

@
morate da shvatite da vremena bahacenja, zivljenja u luksuzu da kad god zelite mozete da odete gde zelite nece jos drugo trajati.

….
Sto znaci, manje rasipanje na zabavu …
Buducnost ce sto se tih vrsta slobode sasvim sigurno biti daleko drugacija od sadasnjosti…
(Sofronije, 6. novembar 2023 13:07)

Ja bi tacno izvrsio samoubistvo da ovako razmisljam.

Ko li vam je prodao tu pricu da je luksuz da odete gde god ?
Ko li vam je prodao tu pricu da je luksuz “trositi na zabavu”?

Ladno ljudi progutaju pricu da je skroz ok da im zarada bude tolika samo da mogu da prezive, a da je sve preko toga luksuz.

Ljudi - nije luksuz da putujete, idete u bioskop, pozorite, vikend, letovanje, zimovanje, restoran, posedujete auto, kamp prikolicu ili sta vec volite. To “zabava” - to je zivot.

To su ljudske potrebe i ako ikad neko od politicara pokusa javno da vas ubedi da je to luksuz - to je momenat kada treba da se odmetnete u sumu i zapocnete pobunu da se oslobodite. Nikako ne prihvatajte ovako olako, kao “buducnost je manje slobode”, to je najopasnije prihvatanje.

QwertyDGB

pre 11 meseci

Pazi kad je sklapanje u Rumuniji skupo pa je preseljeno u Kinu, a Francuzi će sad biti jeftiniji od Rumuna za sklapanje!? Kolo sreće se izgleda stvarno okreće...
(phreak, 6. novembar 2023 10:01)

Neće biti jeftiniji od Dačije, nego će EU Dačiju da oporezuje "anti-subvencišućim" merama. Toliko o slobodnom tržištu na kojima se bazira EU.

Djorke

pre 11 meseci

@
@Djorke
A zašto ovaj auto ne bi mogao na auto put?

Vi grešite što sve posmatrate iz naše perspektive, perspektive ljudi koji mogu da priušte samo jedan (polovan) auto. Da smo mi neki značajan faktor, auto industrija bi mogla da stavi katanac.

Stvarno smo zanimljiv narod. Smetaju na automobili koji "nisu praktični", a smetaju nam i automobili koji su napravljeni da budu praktični (pogledajte komentare na vesti o karavanima).
(Realno gledano, 6. novembar 2023 14:26)

Nisam ni rekao da ne bi mogao na put … samo da mu domet od realno 200 km znaci cesto punjenje na tom putu, pa gubi na prakticnosti. Krenes npr za Italiju ili Grcku, i treba 4-5 puta da ga dopunjavas ako kreces iz Beograda. Dok “klasicni” C3 to obavi mnogo normalnije. Sta je problem sa time ? Netacno ?

I zasto gresim ako gledam iz svoje perspektive ? Sta - nemam pravo na svoju perspektivu? Ono, ako kazes nesto sta nije po EV agendi, nisi ni trebao da mislis jer, kao … perspektiva i tako to, sve samo ne pogledati realno gospodine Realno gledano …

123

pre 11 meseci

Do sad sam primetio jedno,kad prodje električni citroen,pežo ili neka druga marka ne čuje se ništa,kad pored mene prodje električna dacia kao da je prošao mlaznjak
(Dex, 06. novembar 2023 13:14

To je zato što je Dačija moderna i prati regulative iz bezbednosti saobraćaja.
Svaki električni auto bi trebao da ima zvuk dok se kreće, jer ga pešaci npr. ne čuju, a sluh je itekako bitan za sve učesnike u saobraćaju.
Ne znam jel to već obaveza, ali uskoro će sigurno biti.

НИКОЛА

pre 11 meseci

@Mario
зашто мислиш да је релеватнан податак за нас колико су субвенције у хрватској? ено, у сингапуру поклањају кола ... и, шта сад са тим?

Mladen

pre 11 meseci

Veliki problem koji vidim je da ovo vozilo na punjaču podržava samo monofazno punjenje. Evrposki standard predviđa i trofazni priključak, a monofazni se većinom stavlja samo na hibride (zbog manje baterije). Mnoge Evropske zemlje imaju trofazne kućne instalacije (Švacarska, Germanske zemlje sa Perilex standardom, ex-yu), i šteta bi bila da sam auto nema podršku za trofazno punjenje.

Renault Zoe sa Yu trofaznom može da se napuni 6 sati, što nije idealno , ali dovoljno za svakodnevno upotrebu. Na monofaznoj mu treba barem 20.

Buca Krtalic

pre 11 meseci

@Djorke
Mali električni auto uglavnom služi da se ode na posao, odvezu deca u vrtić ili školu, ode u prodavnicu pri povratku sa posla pa preko noći na punjač. I manja baterija bi bila dovoljna za 90% kupaca.
(Realno gledano, 6. novembar 2023 09:51)

Ako sam te dobro razumeo, treba imati jedan auto za odlazak na posao, i drugi auto za odlazak do sela, drugo grada, na more. A gde je tu ekologija kad si vec tako mudar? :) Umesto da se potrosi materijal i energija na jednu limariju, 4 gume, 4 prozora i 4 fara, posedovanje posebnog auta za voznju po gradu znaci da treba proizvesti dve limarije, 8 guma, 8 prozora, 8 farova...Zadivljujuce kako neki "mudri" ljudi ne uzimaju u obzir te cinjebice kada vrse proracun emisije stetnih gasova :)
(dragaN, 06. novembar 2023 10:46)

Zašto napadaš čoveka bez veze? Ako si rešio već nekog da napadneš okreni se ka proizvođačima automobila koji sami nameću trendove i oni prvi nude nešto što nije ekološki efikasno. Mali automobili su namenjeni dnevnoj vožnji po gradu kako bi lakše manevrisao i mogao da se parkiras bilo gde. Ako nemaš za veći auto onda si osuđen da se na dužim relacijama guraš,grčiš i često puniš pa nemaš pravo da kudiš auto što je mali ili ima malu bateriju jer si ga sam birao. Sa druge strane ko ima za Teslu taj neće osetiti tih 100km do Novog sada ali to ovde nije poenta.

Mario

pre 11 meseci

U Srbiji treba napraviti auto na pedale! Sednu njih cetvoro i perdalisu i stignu gde su krenuli, bez troskova!
(Proka, 6. novembar 2023 13:41)

I opet bi bio problem. Trošio bi litru vode na kilometar i deci rakije.

Princ od Poblaća

pre 11 meseci

U Srbiji treba napraviti auto na pedale! Sednu njih cetvoro i perdalisu i stignu gde su krenuli, bez troskova!
(Proka, 6. novembar 2023 13:41)

I opet bi bio problem. Trošio bi litru vode na kilometar i deci rakije.
(Mario, 06. novembar 2023 16:08)

Valjda obrnuto? ;)

kimi R

pre 11 meseci

@QwertyDGB
Slobodno tržište ne postoji to nije ni Kinesko nije ni Japansko niti i jedno drugo. Tako da čemu čuđenje,svako radi za svoj džep .

Egon Kowalski

pre 11 meseci

Mnogo debate po komentarima ni oko čega. Prvo, ovakvi mali električni automobili su prvenstveno namenjeni za grad a to što naš mozak radi drugačije pa bismo da obidjemo pola Srbije sa jednim punjenjem to je naš problem. Na zapadu Dacia Spring voze samo penzioneri i ljudi u nekim godinama,mladog nisam video ni jednom za volanom. Dalje, većina koja vozi Tesle ili neka druga EV imaju kuću ili garažu gde instaliraju fabrički punjač i sami pune auto kad god požele što dalje implicira da su to ljudi boljeg materijalnog stanja. Ne videh ni jednom Arapa ili Turčina u EV već gule SUS premium marke jer do domovine imaju xxxx km. Dakle,sirotinja će guliti i voziti ono što mora a bogati će se zanositi sa pričom oko EV jer ionako imaju višak vremena i para.

Fisher

pre 11 meseci

Matematika mi je jasna, ali logistika nije. Gde da ga punim svaku petu noć? Da spustim produžni kabl sa 6.sprata? Šta ako nisam našao parking baš blizu zgrade nego u drugoj ulici?
(LOPTOLJUB, 6. novembar 2023 12:25)

Kolega, nije to auto za nas iz zgrade.

Bro Ker

pre 11 meseci

Не разумем зашто батерије не могу бити универзалне? Као бутан боца, дођеш на пумпу извуку твоје празне и убациш пуне, платиш и возиш.
(Gavrilo, 6. novembar 2023 14:10)

To u svetu radi jedino kineska fabrika, da li NIO ili X Peng ne mogu da se setim. Jako praktično sa druge i lako se vidi na kom skladištu ima koliko dostupnih baterija. Sa druge strane to znači postojanje najmanje 70% više baterija od broja ukupno prodatih njihovih automobila ukupno od kad postoje!!! A one opet propadaju i vremenski a ne samo eksploatacijom. Skupa zamisao. Ako je u pitanju X Peng idu ka bankrotu. Inače samo u Kini postoji 98 proizvođača EV. Biće velika gužva u svetu jer je EV daleko lakše napraviti. Tako da vrlo brzo očekujem regulative kao kod telefona. Iste punjače za sve tipove vozila i slično.

Bro Ker

pre 11 meseci

Не разумем зашто батерије не могу бити универзалне? Као бутан боца, дођеш на пумпу извуку твоје празне и убациш пуне, платиш и возиш.
(Gavrilo, 6. novembar 2023 14:10)

To u svetu radi jedino kineska fabrika, da li NIO ili X Peng ne mogu da se setim. Jako praktično i lako se vidi na kom skladištu ima koliko dostupnih baterija. Sa druge strane to znači postojanje najmanje 70% više baterija od broja ukupno prodatih njihovih automobila ukupno od kad postoje!!! A one opet propadaju i vremenski a ne samo eksploatacijom. Skupa zamisao. Ako je u pitanju X Peng idu ka bankrotu. Inače samo u Kini postoji 98 proizvođača EV. Biće velika gužva u svetu jer je EV daleko lakše napraviti. Tako da vrlo brzo očekujem regulative kao kod telefona. Iste punjače za sve tipove vozila i slično.

Djorke

pre 11 meseci

@
(Realno gledano, 8. novembar 2023 09:57)

Sreca pa si napisao toliki tekst kao “Na Drini cuprija”, jedino nisi konkretno odgovorio ni na jedno pitanje.

Nisam ni ocekivao, ako cu iskreno …