Petak, 22.09.2023.

12:22

Odlažu zabranu benzinaca: "Samo 2% vozača planira da kupi električni auto"

Izvor: Izvor: Index.hr

Odlažu zabranu benzinaca: "Samo 2% vozaèa planira da kupi elektrièni auto" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

Milan

pre 11 meseci

@Gradimir
@Zok1
Zašto je onda potrebna zabrana SUS da bi kupovali EV? Dopustite tržištu da uradi svoje. Niko danas ne kupuje konja jer ih je neko zabranio nego zato što mu auto višge odgovara od konja.

Gradimir

pre 11 meseci

@gradumir
Gde si se informisao, u reviji SAT koja bezobrazno propagira EV auta.
(kole, 24. septembar 2023 22:57)

Ne, ne čitam SAT, a gledam vrrrrrlo retko. Informišem se na mnogo različitih načina: specijalizovani sajtovi tipa Elektrec, YT kanali Autogefuhl, Carwow, Bjorn Nyland... Ovo je samo delić, jer mi na Google feedu iskaču povezane teme, pa i ne pratim uvek koji je izvor. Ima i negativnih tekstova, ali moj generalni utisak je da je prelazak na EV nezaustavljiv.

kimi R

pre 11 meseci

@Gradimir
Zavisi kako se gleda,za nekoga si ti "plaćen"da veličaš EV dok su za nekoga pozitivci ljudi koji su protiv EV.Zašto bi se svi morali slagati sa tobom ?

Gradimir

pre 11 meseci

Vidim nekoliko komentatora koji su se potrudili i istražili ili redovno prate razvoj EV. Meni je dosadilo da ponavljam iste priče i razuveravam negativce. Izgradio sam svoje mišljenje informišući se, i meni je sasvim jasno da su EV budućnost, u SVIM vidovima transporta, osim raketa. Ko ne misli tako, samo nije dobro informisan, ili je plaćen da "misli" drugačije. Pozdrav svim pozitivcima i radoznalima.

Zok1

pre 11 meseci

Pre ili kasnije će se i u Velikoj Britaniji naći model za subvencije. Prelazak na EV je jednosmerna ulica. Prošlo je deset godina od prvih Teslinih Modela S, postoje jasne statistike o troškovima održavanja i servisiranja. Tokom prvih 10 godina, vlasnik će u proseku potrošiti $4,566 na te troškove. Za automobil od 100 hiljada dolara to nije mnogo, manje od 5% od cene automobila. Održavanje BMW M5 će vas koštati 10 hiljada dolara više, a nakon 10 godina ćete za njega dobiti oko 10 hiljada dolara manje nego za Teslu S. Pre 10 godina, EPA domet Tesle S je bio 335 km, a danas je 647 km po istom metodu merenja. Za 10 godina domet baterije i brzina punjenja neće biti problem. Solarni paneli na krovovima kuća će mnogim ljudima pomoći da pune automobile i rasteretiti mrežu. Automobili na SUS pogon neće nestati, voziće se dok se ne raspadnu. Ali sve manje će se proizvoditi. U Americi niko ne tera benzinske pumpe da ugrađuju punjače, ali mnoge pumpe su ih dodale. Shell ima svoju mrežu punjača. Sve će polako doći na svoje.

Pera

pre 11 meseci

Prelazak na ev je nezaustavljivo pokrenuo proces proizvodnje i istrazivanja novih baterija.
LFP je doziveo pravi procvat i uskoro nece biti nikakav problem skladistiti energiju a onda ce se mnoge stvari na planeti promeniti.

Takodje sve ovo je pokrenulo tazvoj dvosmernih pujaca i modula u autima i ubrzo ce svaki auto moci napajati po dve kuce za recimo 24h.

Samo ljudi koji ovo ne razumeju pricaju teorije zavere i slicno,svaka nova generacija auta dolazi san ovim modulima,motorima i uskoro ce niskonaponska baterija biti ukinuta i napajce se sa 48v.
Takodje svi moduli su sve savrseniji i kad se uporedi napredak u zadnjih 10 godina sve je jasno kao na dlanu.

јоој

pre 11 meseci

Циљ је смањити увоз нафте и трпање новца у џепове Арапа, Руса .. Што пре соларне плоче на свакој кући, ветрењача где год је могуће, и свима нама ће бити боље. Европа иде у правом правцу. Рат у Украјини је максимално убрзао прелазак. Ово успоравање код Британаца је лобирање нафтног лобија. Од 2026 силом закона у ЕУ свака бензинска станица мора да има брзе пуњаче као опцију. Потпун прелазак донеће повећање потрошње од 15% тотално изводљиво, чист ваздух, више новца у земљи. И да наравно да ће држава некако да надомести новац од акциза за нафту.

Неко рече, не постоје камиони, булдожери, трактори. Да га исправим постоје и у употреби су. Најдаље је отишла Данска и Холандија. Гугл и Јутјуб је чудо.

Joca

pre 11 meseci

Činjenica je da gasovi iz auspuha nisu najveći zagađivač koji dolazi iz automobila, već su to kočnice, tačnije čestice metalne prašine koje se oslobađaju kočenjem i idu direktno u atmosferu. Kao što znamo, i električni automobili imaju kočnice, tako da njihovo zagađivanje nije ništa manje od SUS automobila. Mada ne očekujem da prosječan(glup) čovjek može to da shvati.
(MethodManWu, 23. septembar 2023 12:51)

Prosečno neupućen (glup?) verovatno nije ni shvatio spin. Samo baterijskim vozilima je moguće realizovati rekuperaciju energije kočenja. Verovatno će bržim punjenjem baterija postati moguće da se potpuno eliminišu frikcione kočnice (možda ostanu kao parkirne ili sigurnosne). Ali, ti to vrlo dobro znaš, jel' tako?

Najveće spinovanje, pa i notorne laži dolaze ipak od onih koje električni automobili realno ugrožavaju: od naftnih i pratećih lobija. Nejčešće je ono najbesmislenije. Električni automobili su jedini način da se SMANJI potrošnja energije u drumskom saobraćaju. Nisu samo toplotni, SUS motori užasno neefikasni, ceo sistem takve distribucije energije od izvora (naftne bušotine) do automobila je još gori. Nemoguće je unaprediti ga drugačije nego zamenom vozila električnim. Zapravo i benzinski motori idu "na struju" utrošenu u procesima vađenja, prerade i distribucije goriva. Srećna okolnost je što se bar u prvoj fazi ta električna energija dobija od gasa koji je nusprodukt. I to turbinama koje imaju puno bolji stepen iskorišćenja nego naftni motori.

H H

pre 11 meseci

To se resi za 5 godina, samo podignes cenu goriva 5-10x dok cenu struje ne diras.
(Hm, 22. septembar 2023 21:48)

Zbog ovakvoh ljudi, Srbija ne moze da vam ne bude simpaticna drzava… :)
Dakle dignes cenu goriva 5-10x, ljudi nakupuju EV, infrastruktura ni jedne drzave vise ne moze da isprati toliku kolicinu potrosnje struje i sta se desava…? Reverzibilno, gorivo pada 5-10x a struja…?
Cist primer ti je odnos svih drzava koje su uvele povlastice i subvencije na EV koje sada lagano ukidaju i ostavljaju kupce EV na cedilu. Subvencije se ukidaju, besplatna parking mesta se ukidaju, cena struje na brzim punjacima astronomska… A to je tek pocetak, sta mislis sta ce biti za 10ak godina kada se kupovina EV jos vise omasovi a onda sta ce biti posle ‘35 ako se proizvodnja SUS u potpunosti ukine?
Moje licno misljenje je da je sve ovo veliki hajp, da se narodu maznu dobre pare u narednih 10-15 godina i kada cena EV padne na raspon SUS automobila, bice puj pike ne vazi… Ili ce zabranu proizvodnje SUS vozila odgadjati u nedogled.
Zivi bili pa videli.

PS. Nemam nista protiv EV, mislim da su sjajan projekat ali da se mora ostaviti izbor ljudima. Ja sam jos uvek za SUS a mogu sebi da priustim EV.

E zato

pre 11 meseci

Ahahah cuj ti VW "samo 2% zeli EV", pa zato VW i gasi pogon u Emdenu i autisticno ponavljaju 2%, 2%.
Drugovi moji, jel zato EV cini 40% prodaje u UK u avgustu 2023?
Zato?
Jel je zato CEO LONDON postao ULEZ? To jest zona ultra niske emisije stetnih gasova. To znaci da svaki auto koji nije EV od 1.septembra placa "kaznu" od 20 evra da moze da se voza po Londonu. EV moze besplatno a ostali 20 evra. Svaki dan. Pa ti nemoj da vozis EV ako hoces.
Cuj VW, 2%. Pa vrh.

rani

pre 11 meseci

EV u Srbiji, ce se voziti, tek onda kada to bude postao trend, ni pre ni kasnije! Kada lokalni dziber kupi tako nesto, kada u njega posedaju politicari, krimi dzimi likovi, pevaljke, skorojevici i svi oni na koje se vecina ugleda i kojima se divi! Nismo mi ni prakticni, ni racionalni, mi smo zeljni dokazivanja, pokazivanja, zivota van svojih mogucnosti, a najbolji dokaz je, pogled na parking svakog od nas. Eno, ispred moje zgrade, Mercedes ML iz 2007., BMW X3 iz 2005., Audi A6 2002. itd itd. Ispod svakog curi ulje, radjene generalne, vadjeni DPF, EGR, i sve sto "ne treba", poluispravni, ali, kada se sedne, pa se stave naocare, izbaci ruka kroz prozor, pa jos ako je snajka naduvala usta na 3 bara, e to je "uspeo sam u zivotu"! E, trend ce i takvog baju da ubaci u EV, pa makar bio duzan i ruzan, i nece ga biti briga ni za domet, ni za punjenje, nista, samo da se bude faca. Vozicemo mi to, samo tako, u tom pravcu ide.

dd

pre 11 meseci

da bi kupio E.auto mora da se ispuni dosta uslova,najvazniji su infrastruktura mreza brzih punjaca,i garaza da ti auto nije pod snegom i debelim minusom!hladnoca je pogubna za baterije.

u Srbiji su garaze jako skupe,a i mreza brzih punjaca je jako slabo razvijena.to ide sa potraznjom,kupovna moc gradjana srbije je na africkom nivou.cak 13 africkih zemalja imaju veci BDP od Srbije!

prosecan gradjanin srbije ne moze da kupi novi auto na SUS pogon.a tek E.auto je nauna fantastika.u Srbiji ce elektrifikacija biti aktuelna za jedno 10g!

tu je jos jedan veliki problem koliko ce baterije kostati u skorijoj buducnosti.mnoge drzave ne zele da kopaju litijum jer je ta ruda veoma otrovna.za obradu litijuma treba velika kolicina vode.ta voda je posle zauvek kontaminirana,ne postoji hemijski proces koji moze tu vodu da precisti!voda zauvek ostaje crvena i zagadjena

najpoznatija firma RIO TINTO u prevodu OBOJENA ILI CRVENA REKA je htela da obradjuje litijum u srbiji.gde bi nam zauvek zatrovali reke,jezera,bunare...baterije,akumulatori se ne mogu reciklirati zakopavaju se u zemlju!mogu samo da vade litijum a neka ga obradjuju u svojoj drzavi!

u USA je otkrivena velika zaliha litijuma ali koliko je amerika spremna da ide daleko u zagadjivanju vode,zemlje!tako da veoma je rizicna kupovina E.auta.kako god neko mislio da je buducnost zelena tehnologija taj se grdno vara.neuporedivo je vece zagadjenje.pitke vode je sve manje!dzabe milijarde profita ako zagadis vodu i zemlju!

MethodManWu

pre 11 meseci

Ljudi ne nadjedajte na propagandu o štetnosti izduvnih gasova. Činjenica je da gasovi iz auspuha nisu najveći zagađivač koji dolazi iz automobila, već su to kočnice, tačnije čestice metalne prašine koje se oslobađaju kočenjem i idu direktno u atmosferu. Kao što znamo, i električni automobili imaju kočnice, tako da njihovo zagađivanje nije ništa manje od SUS automobila. Mada ne očekujem da prosječan(glup) čovjek može to da shvati.

Elon Mask za precednika

pre 11 meseci

Ubise me ove teske teme o ekologiji,ratovima i veganstvu...odo da smotam jednu...

Dok ne smisle fuziju, dobijanje elektricne energije je i dalje iz uglja,nafte ( i nesto vrlo malo alternativnih-cistih izvora). Jedino sto je dodato u celom ovom " woke" procesu zdravog zivota je proces pravljenja, a zatim i odlaganja baterija koje geknu kad tad...Dakle nista se tu ne spasava,samo jos dodajete ulje na vatru ali hajde neka, lozimo se jos malo da jedemo ovsenu kasu i pusimo dve pakle drine...

kognitivna disonanca

pre 11 meseci

@Hm:

Cena svega, a naročito hrane utiče na cenu goriva. Da gorivo toliko košta, bio bi masovan pomor od gladi u svetu. Drugo, struje nema dovoljno ni ovako, a kamoli da se još i vozimo na nju. Treće, nema ni baterija, ni dovoljno sirovina za proizvodnju: litijuma, nikla, kobalta, titanijuma. To ne raste na drvetu i treba ih pronaći, istražiti ležiše, otvoriti rudnike sa pripadajućom imfrastrukturom i uspostaviti lance snabdevanja. Četvrto, gde si video kamion, bager i traktor na baterije!?

Поп

pre 11 meseci

Потенцијални купци ел.возила појма немају да одржавање истих је толико скупо и питање делова да је боље и исплативије купити домаћи југић или стојадина да би могао са мањим трошковима да се пребациш из тачке А у тачку Б. Ел.аутомобили су још у повоју и то се види по броју сраница за пуњење.

Dekica

pre 11 meseci

Ne vidim razlog da se mrzi elektricni auto odnosno da se pljuje na svaku vest.
Ja da imam mogucnosti kupio bih jedan ali nemam.
(Vozac rošula, 23. septembar 2023 10:49)

Crnotravac ti ne napisao 5 razloga a ti pitaš koji je razlog? 😁
Upravo si naveo, EV je namenjen dobrostojećoj klijenteli a 99% svetskog stanovništva to nije. Šta bi ti hteo, da navijamo za interese bogatih a protiv svojih interesa? Ti si mazihista?

Vozac rošula

pre 11 meseci

U mnogim manjim mestima u Srbiji, primer Crne Trave....ni obična pumpa ne radi posle 12h, o vikendu da ne razgovaramo a apoteka radi i kraće pod uslovom da imaš broj telefona apotekara i najaviš šta ti je potrebno.

U domu zdravlja se voze službenim vozilom u privatne svrhe a dostupno je samo jedno. Hitna pomoć samo ako se poluživ sam odvezeš do Vlasotinca ili Surdulice ili ubediš tog jednog čoveka da ti stvarno nije dobro ( Primera gde to nisu uspeli je više). !

I sada mi treba da pričamo o električnom automobilu i kako bi to izgledalo kod nas.

Praktično je samo u gradu ako razvučeš kabl ispred zgrade ili ako se nakačiš na banderu, kako bi neki uradili !
(Nikola, 23. septembar 2023 07:14)

Elektricni sutomobil je namenjen za bogatije zemlje i ljude vece platezne moci.
Balkan je statisticka greska sto se toga tice.
Proizvodjaci i prodavci ni ne gledaju komentare sa Balkana vec svoju proizvodnju i prodaju fokusiraju na Evropu,USA i Kinu.
Ne znam zasto se svi osecaju pogodjeni vestima o elektricnim autima kad 99,5% nece nikada imati prilinu da ih kupi kao sto nemaju ni za Ferrari,Lamborghini,Porsche itd itd.
Ima ljudi koji kupuju elektricne aute i sve ih je vise,pogotovo firme koje uzimaju na lesing.
To je trenutno tako i ostace tako.
Ne vidim razlog da se mrzi elektricni auto odnosno da se pljuje na svaku vest.
Ja da imam mogucnosti kupio bih jedan ali nemam.

Sale

pre 11 meseci

Da ga punim na brzim punjacima, kosta me SAMO 30% jeftinije od benzina, ali u startu sam ga platio 15k vise u odnosu na benzinske. Struja jeftina, besplatna? A tek cena kad bude naknadno skocila, SUPLJE PRICE!
PS: Ugljen dioksid je hrana za drvece koje nam zauzvrat proizvodi kiseonik.

ls

pre 11 meseci

To se resi za 5 godina, samo podignes cenu goriva 5-10x dok cenu struje ne diras.
(Hm, 22. septembar 2023

Ma braaaaoooo, kako si ti jedan bistar i pre svega inteligentan deckonja.

ls

pre 11 meseci

Još kada budemo videli kako ide prodaja polovnih električnih automobila, tu neće biti ni dva posto onih koji žele električni.
Kada reše pitanje baterija i cene energije možda od ove priče i bude nešto ,ali za sada to je obično pomodarstvo.
Shvatio i Sunak da ne može bez čunak.
(garavi sokak, 22. septembar 2023 22:10)

Oglas za elektricnog polovnjaka, limarija u ekstra stanju, na autu nove gume i stavljene nove cetkice.

Lozničanin

pre 11 meseci

Kupiću električni automobil kada vidim nepristrasan i sveobuhvatan obračun koji dokazuje njegovu ekološku prednost u odnosu na benzince.
(Siki, 22. septembar 2023 18:48)

A ja neću dok ne budem morao (dok sus ne budu zabranjeni). Dokle god postoji opcija da vozim sus auto, vozi?u ga. Baš me briga za ekologiju, ionako je sve laž. Ne misliš valjda stvarno da se davimo u CO2 a oni namerno seku šume? Zašto ne sade drveće umesto betona?

Djorke

pre 11 meseci

Ja gledam na automobil kao na prakticnu stvar - treba da radi ono sta ja zelim da radi u okviru budzeta koji imam. Svejedno mi je da li je benzin, plin, dizel, EV, solarni, kiselo mleko … stagod.

Za sada EV, pruza premalo muzike za previse para, to naravno kazem gledajuci sebe. Nekome je mozda drugacija racunica, ali meni je ovakva. Ne mozes da kupis “krsten” EV (pod time mislim na normalan domet) ispod 30.000 eura za polovan primerak - zao mi je, ali za taj novac u istoj klasi / godistu i sl mozete uzeti i nekoliko klasicnih automobila. Za neki manji (ali nikako mali) novac, tipa 10.000, mozete uzeti neki Leaf ili Zoe sa dometom od 100-tinak km sto je kao da vozite auto na rezervi konstantno (opet po ceni nekoliko automobila iste klase/godista, npr super Corsa D tog godista ima za 3-3.500).

Ima, na primer, na oglasima Golf, nesto ispod 20.000 sa dometom od 150km … eto prilike da za veliki novac dobijete obican automobil koji nema taj “mobil” deo, van zujanja u jako malom krugu.

Sve je ok naravno, ako imas novca ili ti bas to tako treba, ali mislim da vecini treba “multipraktik” auto da obavi putovanja tipa posao, kupovinu, vikend, izlet, godisnji odmor … sve. Nemamo svi para da kupimo poseban auto za svaku priliku, pa sad imacu EV za po gradu, SUV za izlete, karavan za godisnji, sedan za pozoriste …

Lozničanin

pre 11 meseci

To se resi za 5 godina, samo podignes cenu goriva 5-10x dok cenu struje ne diras.
(Hm, 22. septembar 2023 21:48)

Rešiš my ass... nema ni litijuma ni struje za sve nas.

djuro

pre 11 meseci

Ekoloski se prelazi na struju...a podatak da u 2023 najveca prodalja uglja, od kada se prati proizvodnja i prodaja...
A taj ugalj je ekoloski cist????
Sta znaci kada u Svetu nekoj interesnoj skupini odgovara da se probije prica, kako treba preci na automobile na struju...i onda krene histerija...
Ovaj svet kao da je izgubio kriticku misao i svest...samo interes i profit...

neko iz mase

pre 11 meseci

Licno nemam nista protiv el vozila, ali kad sam kupovao Kia Sportage edition paket opreme ona je kostala 27.200€ dok je EV6 kostao od 50.000€ pa na vise. Sto je dosta skuplje, za osobu koja godisnje prelazi 15, maksimalno 20.000km nema finansijsku racunicu da kupim ni dizela zbog pocetne razlike u ceni, a kamoli da dam jos 1 nov auto samo da bi vozio el vozilo.

Nikola

pre 11 meseci

U mnogim manjim mestima u Srbiji, primer Crne Trave....ni obična pumpa ne radi posle 12h, o vikendu da ne razgovaramo a apoteka radi i kraće pod uslovom da imaš broj telefona apotekara i najaviš šta ti je potrebno.

U domu zdravlja se voze službenim vozilom u privatne svrhe a dostupno je samo jedno. Hitna pomoć samo ako se poluživ sam odvezeš do Vlasotinca ili Surdulice ili ubediš tog jednog čoveka da ti stvarno nije dobro ( Primera gde to nisu uspeli je više). !

I sada mi treba da pričamo o električnom automobilu i kako bi to izgledalo kod nas.

Praktično je samo u gradu ako razvučeš kabl ispred zgrade ili ako se nakačiš na banderu, kako bi neki uradili !

garavi sokak

pre 11 meseci

Još kada budemo videli kako ide prodaja polovnih električnih automobila, tu neće biti ni dva posto onih koji žele električni.
Kada reše pitanje baterija i cene energije možda od ove priče i bude nešto ,ali za sada to je obično pomodarstvo.
Shvatio i Sunak da ne može bez čunak.

neko iz mase

pre 11 meseci

Trenutno su EV preskupi, preteški, nepraktični ( osim za po gradu) infrastruktura je u povojima, osposobljenih servisa gotovo da i nema ... nastavi niz ...

kele®

pre 11 meseci

Uvijek su bio dio kupaca koji je (s)nosio progres na leđima (džepu). Mobilni telefon, tj broj za njega je 1999. koštao 2000 DEM, sad je 2 evra. Međutim ovde ne vidim apsolutno nikakav progres, već čisti hajp. To je kao da nam sad uvale telefon od kilu i veličine cigle i kažu to je napredak. Za 3000 evra, uz državnu subvenciju od 300 evra.

Siki

pre 11 meseci

Kupiću električni automobil kada vidim nepristrasan i sveobuhvatan obračun koji dokazuje njegovu ekološku prednost u odnosu na benzince.

neko iz mase

pre 11 meseci

Licno nemam nista protiv el vozila, ali kad sam kupovao Kia Sportage edition paket opreme ona je kostala 27.200€ dok je EV6 kostao od 50.000€ pa na vise. Sto je dosta skuplje, za osobu koja godisnje prelazi 15, maksimalno 20.000km nema finansijsku racunicu da kupim ni dizela zbog pocetne razlike u ceni, a kamoli da dam jos 1 nov auto samo da bi vozio el vozilo.

ls

pre 11 meseci

To se resi za 5 godina, samo podignes cenu goriva 5-10x dok cenu struje ne diras.
(Hm, 22. septembar 2023

Ma braaaaoooo, kako si ti jedan bistar i pre svega inteligentan deckonja.

djuro

pre 11 meseci

Ekoloski se prelazi na struju...a podatak da u 2023 najveca prodalja uglja, od kada se prati proizvodnja i prodaja...
A taj ugalj je ekoloski cist????
Sta znaci kada u Svetu nekoj interesnoj skupini odgovara da se probije prica, kako treba preci na automobile na struju...i onda krene histerija...
Ovaj svet kao da je izgubio kriticku misao i svest...samo interes i profit...

Nikola

pre 11 meseci

U mnogim manjim mestima u Srbiji, primer Crne Trave....ni obična pumpa ne radi posle 12h, o vikendu da ne razgovaramo a apoteka radi i kraće pod uslovom da imaš broj telefona apotekara i najaviš šta ti je potrebno.

U domu zdravlja se voze službenim vozilom u privatne svrhe a dostupno je samo jedno. Hitna pomoć samo ako se poluživ sam odvezeš do Vlasotinca ili Surdulice ili ubediš tog jednog čoveka da ti stvarno nije dobro ( Primera gde to nisu uspeli je više). !

I sada mi treba da pričamo o električnom automobilu i kako bi to izgledalo kod nas.

Praktično je samo u gradu ako razvučeš kabl ispred zgrade ili ako se nakačiš na banderu, kako bi neki uradili !

garavi sokak

pre 11 meseci

Još kada budemo videli kako ide prodaja polovnih električnih automobila, tu neće biti ni dva posto onih koji žele električni.
Kada reše pitanje baterija i cene energije možda od ove priče i bude nešto ,ali za sada to je obično pomodarstvo.
Shvatio i Sunak da ne može bez čunak.

Lozničanin

pre 11 meseci

Kupiću električni automobil kada vidim nepristrasan i sveobuhvatan obračun koji dokazuje njegovu ekološku prednost u odnosu na benzince.
(Siki, 22. septembar 2023 18:48)

A ja neću dok ne budem morao (dok sus ne budu zabranjeni). Dokle god postoji opcija da vozim sus auto, vozi?u ga. Baš me briga za ekologiju, ionako je sve laž. Ne misliš valjda stvarno da se davimo u CO2 a oni namerno seku šume? Zašto ne sade drveće umesto betona?

kele®

pre 11 meseci

Uvijek su bio dio kupaca koji je (s)nosio progres na leđima (džepu). Mobilni telefon, tj broj za njega je 1999. koštao 2000 DEM, sad je 2 evra. Međutim ovde ne vidim apsolutno nikakav progres, već čisti hajp. To je kao da nam sad uvale telefon od kilu i veličine cigle i kažu to je napredak. Za 3000 evra, uz državnu subvenciju od 300 evra.

neko iz mase

pre 11 meseci

Trenutno su EV preskupi, preteški, nepraktični ( osim za po gradu) infrastruktura je u povojima, osposobljenih servisa gotovo da i nema ... nastavi niz ...

Lozničanin

pre 11 meseci

To se resi za 5 godina, samo podignes cenu goriva 5-10x dok cenu struje ne diras.
(Hm, 22. septembar 2023 21:48)

Rešiš my ass... nema ni litijuma ni struje za sve nas.

Djorke

pre 11 meseci

Ja gledam na automobil kao na prakticnu stvar - treba da radi ono sta ja zelim da radi u okviru budzeta koji imam. Svejedno mi je da li je benzin, plin, dizel, EV, solarni, kiselo mleko … stagod.

Za sada EV, pruza premalo muzike za previse para, to naravno kazem gledajuci sebe. Nekome je mozda drugacija racunica, ali meni je ovakva. Ne mozes da kupis “krsten” EV (pod time mislim na normalan domet) ispod 30.000 eura za polovan primerak - zao mi je, ali za taj novac u istoj klasi / godistu i sl mozete uzeti i nekoliko klasicnih automobila. Za neki manji (ali nikako mali) novac, tipa 10.000, mozete uzeti neki Leaf ili Zoe sa dometom od 100-tinak km sto je kao da vozite auto na rezervi konstantno (opet po ceni nekoliko automobila iste klase/godista, npr super Corsa D tog godista ima za 3-3.500).

Ima, na primer, na oglasima Golf, nesto ispod 20.000 sa dometom od 150km … eto prilike da za veliki novac dobijete obican automobil koji nema taj “mobil” deo, van zujanja u jako malom krugu.

Sve je ok naravno, ako imas novca ili ti bas to tako treba, ali mislim da vecini treba “multipraktik” auto da obavi putovanja tipa posao, kupovinu, vikend, izlet, godisnji odmor … sve. Nemamo svi para da kupimo poseban auto za svaku priliku, pa sad imacu EV za po gradu, SUV za izlete, karavan za godisnji, sedan za pozoriste …

Siki

pre 11 meseci

Kupiću električni automobil kada vidim nepristrasan i sveobuhvatan obračun koji dokazuje njegovu ekološku prednost u odnosu na benzince.

Sale

pre 11 meseci

Da ga punim na brzim punjacima, kosta me SAMO 30% jeftinije od benzina, ali u startu sam ga platio 15k vise u odnosu na benzinske. Struja jeftina, besplatna? A tek cena kad bude naknadno skocila, SUPLJE PRICE!
PS: Ugljen dioksid je hrana za drvece koje nam zauzvrat proizvodi kiseonik.

rani

pre 11 meseci

EV u Srbiji, ce se voziti, tek onda kada to bude postao trend, ni pre ni kasnije! Kada lokalni dziber kupi tako nesto, kada u njega posedaju politicari, krimi dzimi likovi, pevaljke, skorojevici i svi oni na koje se vecina ugleda i kojima se divi! Nismo mi ni prakticni, ni racionalni, mi smo zeljni dokazivanja, pokazivanja, zivota van svojih mogucnosti, a najbolji dokaz je, pogled na parking svakog od nas. Eno, ispred moje zgrade, Mercedes ML iz 2007., BMW X3 iz 2005., Audi A6 2002. itd itd. Ispod svakog curi ulje, radjene generalne, vadjeni DPF, EGR, i sve sto "ne treba", poluispravni, ali, kada se sedne, pa se stave naocare, izbaci ruka kroz prozor, pa jos ako je snajka naduvala usta na 3 bara, e to je "uspeo sam u zivotu"! E, trend ce i takvog baju da ubaci u EV, pa makar bio duzan i ruzan, i nece ga biti briga ni za domet, ni za punjenje, nista, samo da se bude faca. Vozicemo mi to, samo tako, u tom pravcu ide.

ls

pre 11 meseci

Još kada budemo videli kako ide prodaja polovnih električnih automobila, tu neće biti ni dva posto onih koji žele električni.
Kada reše pitanje baterija i cene energije možda od ove priče i bude nešto ,ali za sada to je obično pomodarstvo.
Shvatio i Sunak da ne može bez čunak.
(garavi sokak, 22. septembar 2023 22:10)

Oglas za elektricnog polovnjaka, limarija u ekstra stanju, na autu nove gume i stavljene nove cetkice.

Dekica

pre 11 meseci

Ne vidim razlog da se mrzi elektricni auto odnosno da se pljuje na svaku vest.
Ja da imam mogucnosti kupio bih jedan ali nemam.
(Vozac rošula, 23. septembar 2023 10:49)

Crnotravac ti ne napisao 5 razloga a ti pitaš koji je razlog? 😁
Upravo si naveo, EV je namenjen dobrostojećoj klijenteli a 99% svetskog stanovništva to nije. Šta bi ti hteo, da navijamo za interese bogatih a protiv svojih interesa? Ti si mazihista?

dd

pre 11 meseci

da bi kupio E.auto mora da se ispuni dosta uslova,najvazniji su infrastruktura mreza brzih punjaca,i garaza da ti auto nije pod snegom i debelim minusom!hladnoca je pogubna za baterije.

u Srbiji su garaze jako skupe,a i mreza brzih punjaca je jako slabo razvijena.to ide sa potraznjom,kupovna moc gradjana srbije je na africkom nivou.cak 13 africkih zemalja imaju veci BDP od Srbije!

prosecan gradjanin srbije ne moze da kupi novi auto na SUS pogon.a tek E.auto je nauna fantastika.u Srbiji ce elektrifikacija biti aktuelna za jedno 10g!

tu je jos jedan veliki problem koliko ce baterije kostati u skorijoj buducnosti.mnoge drzave ne zele da kopaju litijum jer je ta ruda veoma otrovna.za obradu litijuma treba velika kolicina vode.ta voda je posle zauvek kontaminirana,ne postoji hemijski proces koji moze tu vodu da precisti!voda zauvek ostaje crvena i zagadjena

najpoznatija firma RIO TINTO u prevodu OBOJENA ILI CRVENA REKA je htela da obradjuje litijum u srbiji.gde bi nam zauvek zatrovali reke,jezera,bunare...baterije,akumulatori se ne mogu reciklirati zakopavaju se u zemlju!mogu samo da vade litijum a neka ga obradjuju u svojoj drzavi!

u USA je otkrivena velika zaliha litijuma ali koliko je amerika spremna da ide daleko u zagadjivanju vode,zemlje!tako da veoma je rizicna kupovina E.auta.kako god neko mislio da je buducnost zelena tehnologija taj se grdno vara.neuporedivo je vece zagadjenje.pitke vode je sve manje!dzabe milijarde profita ako zagadis vodu i zemlju!

Elon Mask za precednika

pre 11 meseci

Ubise me ove teske teme o ekologiji,ratovima i veganstvu...odo da smotam jednu...

Dok ne smisle fuziju, dobijanje elektricne energije je i dalje iz uglja,nafte ( i nesto vrlo malo alternativnih-cistih izvora). Jedino sto je dodato u celom ovom " woke" procesu zdravog zivota je proces pravljenja, a zatim i odlaganja baterija koje geknu kad tad...Dakle nista se tu ne spasava,samo jos dodajete ulje na vatru ali hajde neka, lozimo se jos malo da jedemo ovsenu kasu i pusimo dve pakle drine...

Vozac rošula

pre 11 meseci

U mnogim manjim mestima u Srbiji, primer Crne Trave....ni obična pumpa ne radi posle 12h, o vikendu da ne razgovaramo a apoteka radi i kraće pod uslovom da imaš broj telefona apotekara i najaviš šta ti je potrebno.

U domu zdravlja se voze službenim vozilom u privatne svrhe a dostupno je samo jedno. Hitna pomoć samo ako se poluživ sam odvezeš do Vlasotinca ili Surdulice ili ubediš tog jednog čoveka da ti stvarno nije dobro ( Primera gde to nisu uspeli je više). !

I sada mi treba da pričamo o električnom automobilu i kako bi to izgledalo kod nas.

Praktično je samo u gradu ako razvučeš kabl ispred zgrade ili ako se nakačiš na banderu, kako bi neki uradili !
(Nikola, 23. septembar 2023 07:14)

Elektricni sutomobil je namenjen za bogatije zemlje i ljude vece platezne moci.
Balkan je statisticka greska sto se toga tice.
Proizvodjaci i prodavci ni ne gledaju komentare sa Balkana vec svoju proizvodnju i prodaju fokusiraju na Evropu,USA i Kinu.
Ne znam zasto se svi osecaju pogodjeni vestima o elektricnim autima kad 99,5% nece nikada imati prilinu da ih kupi kao sto nemaju ni za Ferrari,Lamborghini,Porsche itd itd.
Ima ljudi koji kupuju elektricne aute i sve ih je vise,pogotovo firme koje uzimaju na lesing.
To je trenutno tako i ostace tako.
Ne vidim razlog da se mrzi elektricni auto odnosno da se pljuje na svaku vest.
Ja da imam mogucnosti kupio bih jedan ali nemam.

kognitivna disonanca

pre 11 meseci

@Hm:

Cena svega, a naročito hrane utiče na cenu goriva. Da gorivo toliko košta, bio bi masovan pomor od gladi u svetu. Drugo, struje nema dovoljno ni ovako, a kamoli da se još i vozimo na nju. Treće, nema ni baterija, ni dovoljno sirovina za proizvodnju: litijuma, nikla, kobalta, titanijuma. To ne raste na drvetu i treba ih pronaći, istražiti ležiše, otvoriti rudnike sa pripadajućom imfrastrukturom i uspostaviti lance snabdevanja. Četvrto, gde si video kamion, bager i traktor na baterije!?

H H

pre 11 meseci

To se resi za 5 godina, samo podignes cenu goriva 5-10x dok cenu struje ne diras.
(Hm, 22. septembar 2023 21:48)

Zbog ovakvoh ljudi, Srbija ne moze da vam ne bude simpaticna drzava… :)
Dakle dignes cenu goriva 5-10x, ljudi nakupuju EV, infrastruktura ni jedne drzave vise ne moze da isprati toliku kolicinu potrosnje struje i sta se desava…? Reverzibilno, gorivo pada 5-10x a struja…?
Cist primer ti je odnos svih drzava koje su uvele povlastice i subvencije na EV koje sada lagano ukidaju i ostavljaju kupce EV na cedilu. Subvencije se ukidaju, besplatna parking mesta se ukidaju, cena struje na brzim punjacima astronomska… A to je tek pocetak, sta mislis sta ce biti za 10ak godina kada se kupovina EV jos vise omasovi a onda sta ce biti posle ‘35 ako se proizvodnja SUS u potpunosti ukine?
Moje licno misljenje je da je sve ovo veliki hajp, da se narodu maznu dobre pare u narednih 10-15 godina i kada cena EV padne na raspon SUS automobila, bice puj pike ne vazi… Ili ce zabranu proizvodnje SUS vozila odgadjati u nedogled.
Zivi bili pa videli.

PS. Nemam nista protiv EV, mislim da su sjajan projekat ali da se mora ostaviti izbor ljudima. Ja sam jos uvek za SUS a mogu sebi da priustim EV.

MethodManWu

pre 11 meseci

Ljudi ne nadjedajte na propagandu o štetnosti izduvnih gasova. Činjenica je da gasovi iz auspuha nisu najveći zagađivač koji dolazi iz automobila, već su to kočnice, tačnije čestice metalne prašine koje se oslobađaju kočenjem i idu direktno u atmosferu. Kao što znamo, i električni automobili imaju kočnice, tako da njihovo zagađivanje nije ništa manje od SUS automobila. Mada ne očekujem da prosječan(glup) čovjek može to da shvati.

Поп

pre 11 meseci

Потенцијални купци ел.возила појма немају да одржавање истих је толико скупо и питање делова да је боље и исплативије купити домаћи југић или стојадина да би могао са мањим трошковима да се пребациш из тачке А у тачку Б. Ел.аутомобили су још у повоју и то се види по броју сраница за пуњење.

E zato

pre 11 meseci

Ahahah cuj ti VW "samo 2% zeli EV", pa zato VW i gasi pogon u Emdenu i autisticno ponavljaju 2%, 2%.
Drugovi moji, jel zato EV cini 40% prodaje u UK u avgustu 2023?
Zato?
Jel je zato CEO LONDON postao ULEZ? To jest zona ultra niske emisije stetnih gasova. To znaci da svaki auto koji nije EV od 1.septembra placa "kaznu" od 20 evra da moze da se voza po Londonu. EV moze besplatno a ostali 20 evra. Svaki dan. Pa ti nemoj da vozis EV ako hoces.
Cuj VW, 2%. Pa vrh.

kimi R

pre 11 meseci

@Gradimir
Zavisi kako se gleda,za nekoga si ti "plaćen"da veličaš EV dok su za nekoga pozitivci ljudi koji su protiv EV.Zašto bi se svi morali slagati sa tobom ?

Joca

pre 11 meseci

Činjenica je da gasovi iz auspuha nisu najveći zagađivač koji dolazi iz automobila, već su to kočnice, tačnije čestice metalne prašine koje se oslobađaju kočenjem i idu direktno u atmosferu. Kao što znamo, i električni automobili imaju kočnice, tako da njihovo zagađivanje nije ništa manje od SUS automobila. Mada ne očekujem da prosječan(glup) čovjek može to da shvati.
(MethodManWu, 23. septembar 2023 12:51)

Prosečno neupućen (glup?) verovatno nije ni shvatio spin. Samo baterijskim vozilima je moguće realizovati rekuperaciju energije kočenja. Verovatno će bržim punjenjem baterija postati moguće da se potpuno eliminišu frikcione kočnice (možda ostanu kao parkirne ili sigurnosne). Ali, ti to vrlo dobro znaš, jel' tako?

Najveće spinovanje, pa i notorne laži dolaze ipak od onih koje električni automobili realno ugrožavaju: od naftnih i pratećih lobija. Nejčešće je ono najbesmislenije. Električni automobili su jedini način da se SMANJI potrošnja energije u drumskom saobraćaju. Nisu samo toplotni, SUS motori užasno neefikasni, ceo sistem takve distribucije energije od izvora (naftne bušotine) do automobila je još gori. Nemoguće je unaprediti ga drugačije nego zamenom vozila električnim. Zapravo i benzinski motori idu "na struju" utrošenu u procesima vađenja, prerade i distribucije goriva. Srećna okolnost je što se bar u prvoj fazi ta električna energija dobija od gasa koji je nusprodukt. I to turbinama koje imaju puno bolji stepen iskorišćenja nego naftni motori.

Pera

pre 11 meseci

Prelazak na ev je nezaustavljivo pokrenuo proces proizvodnje i istrazivanja novih baterija.
LFP je doziveo pravi procvat i uskoro nece biti nikakav problem skladistiti energiju a onda ce se mnoge stvari na planeti promeniti.

Takodje sve ovo je pokrenulo tazvoj dvosmernih pujaca i modula u autima i ubrzo ce svaki auto moci napajati po dve kuce za recimo 24h.

Samo ljudi koji ovo ne razumeju pricaju teorije zavere i slicno,svaka nova generacija auta dolazi san ovim modulima,motorima i uskoro ce niskonaponska baterija biti ukinuta i napajce se sa 48v.
Takodje svi moduli su sve savrseniji i kad se uporedi napredak u zadnjih 10 godina sve je jasno kao na dlanu.

јоој

pre 11 meseci

Циљ је смањити увоз нафте и трпање новца у џепове Арапа, Руса .. Што пре соларне плоче на свакој кући, ветрењача где год је могуће, и свима нама ће бити боље. Европа иде у правом правцу. Рат у Украјини је максимално убрзао прелазак. Ово успоравање код Британаца је лобирање нафтног лобија. Од 2026 силом закона у ЕУ свака бензинска станица мора да има брзе пуњаче као опцију. Потпун прелазак донеће повећање потрошње од 15% тотално изводљиво, чист ваздух, више новца у земљи. И да наравно да ће држава некако да надомести новац од акциза за нафту.

Неко рече, не постоје камиони, булдожери, трактори. Да га исправим постоје и у употреби су. Најдаље је отишла Данска и Холандија. Гугл и Јутјуб је чудо.

Zok1

pre 11 meseci

Pre ili kasnije će se i u Velikoj Britaniji naći model za subvencije. Prelazak na EV je jednosmerna ulica. Prošlo je deset godina od prvih Teslinih Modela S, postoje jasne statistike o troškovima održavanja i servisiranja. Tokom prvih 10 godina, vlasnik će u proseku potrošiti $4,566 na te troškove. Za automobil od 100 hiljada dolara to nije mnogo, manje od 5% od cene automobila. Održavanje BMW M5 će vas koštati 10 hiljada dolara više, a nakon 10 godina ćete za njega dobiti oko 10 hiljada dolara manje nego za Teslu S. Pre 10 godina, EPA domet Tesle S je bio 335 km, a danas je 647 km po istom metodu merenja. Za 10 godina domet baterije i brzina punjenja neće biti problem. Solarni paneli na krovovima kuća će mnogim ljudima pomoći da pune automobile i rasteretiti mrežu. Automobili na SUS pogon neće nestati, voziće se dok se ne raspadnu. Ali sve manje će se proizvoditi. U Americi niko ne tera benzinske pumpe da ugrađuju punjače, ali mnoge pumpe su ih dodale. Shell ima svoju mrežu punjača. Sve će polako doći na svoje.

Gradimir

pre 11 meseci

Vidim nekoliko komentatora koji su se potrudili i istražili ili redovno prate razvoj EV. Meni je dosadilo da ponavljam iste priče i razuveravam negativce. Izgradio sam svoje mišljenje informišući se, i meni je sasvim jasno da su EV budućnost, u SVIM vidovima transporta, osim raketa. Ko ne misli tako, samo nije dobro informisan, ili je plaćen da "misli" drugačije. Pozdrav svim pozitivcima i radoznalima.

Milan

pre 11 meseci

@Gradimir
@Zok1
Zašto je onda potrebna zabrana SUS da bi kupovali EV? Dopustite tržištu da uradi svoje. Niko danas ne kupuje konja jer ih je neko zabranio nego zato što mu auto višge odgovara od konja.

Gradimir

pre 11 meseci

@gradumir
Gde si se informisao, u reviji SAT koja bezobrazno propagira EV auta.
(kole, 24. septembar 2023 22:57)

Ne, ne čitam SAT, a gledam vrrrrrlo retko. Informišem se na mnogo različitih načina: specijalizovani sajtovi tipa Elektrec, YT kanali Autogefuhl, Carwow, Bjorn Nyland... Ovo je samo delić, jer mi na Google feedu iskaču povezane teme, pa i ne pratim uvek koji je izvor. Ima i negativnih tekstova, ali moj generalni utisak je da je prelazak na EV nezaustavljiv.

Vozac rošula

pre 11 meseci

U mnogim manjim mestima u Srbiji, primer Crne Trave....ni obična pumpa ne radi posle 12h, o vikendu da ne razgovaramo a apoteka radi i kraće pod uslovom da imaš broj telefona apotekara i najaviš šta ti je potrebno.

U domu zdravlja se voze službenim vozilom u privatne svrhe a dostupno je samo jedno. Hitna pomoć samo ako se poluživ sam odvezeš do Vlasotinca ili Surdulice ili ubediš tog jednog čoveka da ti stvarno nije dobro ( Primera gde to nisu uspeli je više). !

I sada mi treba da pričamo o električnom automobilu i kako bi to izgledalo kod nas.

Praktično je samo u gradu ako razvučeš kabl ispred zgrade ili ako se nakačiš na banderu, kako bi neki uradili !
(Nikola, 23. septembar 2023 07:14)

Elektricni sutomobil je namenjen za bogatije zemlje i ljude vece platezne moci.
Balkan je statisticka greska sto se toga tice.
Proizvodjaci i prodavci ni ne gledaju komentare sa Balkana vec svoju proizvodnju i prodaju fokusiraju na Evropu,USA i Kinu.
Ne znam zasto se svi osecaju pogodjeni vestima o elektricnim autima kad 99,5% nece nikada imati prilinu da ih kupi kao sto nemaju ni za Ferrari,Lamborghini,Porsche itd itd.
Ima ljudi koji kupuju elektricne aute i sve ih je vise,pogotovo firme koje uzimaju na lesing.
To je trenutno tako i ostace tako.
Ne vidim razlog da se mrzi elektricni auto odnosno da se pljuje na svaku vest.
Ja da imam mogucnosti kupio bih jedan ali nemam.

E zato

pre 11 meseci

Ahahah cuj ti VW "samo 2% zeli EV", pa zato VW i gasi pogon u Emdenu i autisticno ponavljaju 2%, 2%.
Drugovi moji, jel zato EV cini 40% prodaje u UK u avgustu 2023?
Zato?
Jel je zato CEO LONDON postao ULEZ? To jest zona ultra niske emisije stetnih gasova. To znaci da svaki auto koji nije EV od 1.septembra placa "kaznu" od 20 evra da moze da se voza po Londonu. EV moze besplatno a ostali 20 evra. Svaki dan. Pa ti nemoj da vozis EV ako hoces.
Cuj VW, 2%. Pa vrh.

Joca

pre 11 meseci

Činjenica je da gasovi iz auspuha nisu najveći zagađivač koji dolazi iz automobila, već su to kočnice, tačnije čestice metalne prašine koje se oslobađaju kočenjem i idu direktno u atmosferu. Kao što znamo, i električni automobili imaju kočnice, tako da njihovo zagađivanje nije ništa manje od SUS automobila. Mada ne očekujem da prosječan(glup) čovjek može to da shvati.
(MethodManWu, 23. septembar 2023 12:51)

Prosečno neupućen (glup?) verovatno nije ni shvatio spin. Samo baterijskim vozilima je moguće realizovati rekuperaciju energije kočenja. Verovatno će bržim punjenjem baterija postati moguće da se potpuno eliminišu frikcione kočnice (možda ostanu kao parkirne ili sigurnosne). Ali, ti to vrlo dobro znaš, jel' tako?

Najveće spinovanje, pa i notorne laži dolaze ipak od onih koje električni automobili realno ugrožavaju: od naftnih i pratećih lobija. Nejčešće je ono najbesmislenije. Električni automobili su jedini način da se SMANJI potrošnja energije u drumskom saobraćaju. Nisu samo toplotni, SUS motori užasno neefikasni, ceo sistem takve distribucije energije od izvora (naftne bušotine) do automobila je još gori. Nemoguće je unaprediti ga drugačije nego zamenom vozila električnim. Zapravo i benzinski motori idu "na struju" utrošenu u procesima vađenja, prerade i distribucije goriva. Srećna okolnost je što se bar u prvoj fazi ta električna energija dobija od gasa koji je nusprodukt. I to turbinama koje imaju puno bolji stepen iskorišćenja nego naftni motori.

јоој

pre 11 meseci

Циљ је смањити увоз нафте и трпање новца у џепове Арапа, Руса .. Што пре соларне плоче на свакој кући, ветрењача где год је могуће, и свима нама ће бити боље. Европа иде у правом правцу. Рат у Украјини је максимално убрзао прелазак. Ово успоравање код Британаца је лобирање нафтног лобија. Од 2026 силом закона у ЕУ свака бензинска станица мора да има брзе пуњаче као опцију. Потпун прелазак донеће повећање потрошње од 15% тотално изводљиво, чист ваздух, више новца у земљи. И да наравно да ће држава некако да надомести новац од акциза за нафту.

Неко рече, не постоје камиони, булдожери, трактори. Да га исправим постоје и у употреби су. Најдаље је отишла Данска и Холандија. Гугл и Јутјуб је чудо.

MethodManWu

pre 11 meseci

Ljudi ne nadjedajte na propagandu o štetnosti izduvnih gasova. Činjenica je da gasovi iz auspuha nisu najveći zagađivač koji dolazi iz automobila, već su to kočnice, tačnije čestice metalne prašine koje se oslobađaju kočenjem i idu direktno u atmosferu. Kao što znamo, i električni automobili imaju kočnice, tako da njihovo zagađivanje nije ništa manje od SUS automobila. Mada ne očekujem da prosječan(glup) čovjek može to da shvati.

Zok1

pre 11 meseci

Pre ili kasnije će se i u Velikoj Britaniji naći model za subvencije. Prelazak na EV je jednosmerna ulica. Prošlo je deset godina od prvih Teslinih Modela S, postoje jasne statistike o troškovima održavanja i servisiranja. Tokom prvih 10 godina, vlasnik će u proseku potrošiti $4,566 na te troškove. Za automobil od 100 hiljada dolara to nije mnogo, manje od 5% od cene automobila. Održavanje BMW M5 će vas koštati 10 hiljada dolara više, a nakon 10 godina ćete za njega dobiti oko 10 hiljada dolara manje nego za Teslu S. Pre 10 godina, EPA domet Tesle S je bio 335 km, a danas je 647 km po istom metodu merenja. Za 10 godina domet baterije i brzina punjenja neće biti problem. Solarni paneli na krovovima kuća će mnogim ljudima pomoći da pune automobile i rasteretiti mrežu. Automobili na SUS pogon neće nestati, voziće se dok se ne raspadnu. Ali sve manje će se proizvoditi. U Americi niko ne tera benzinske pumpe da ugrađuju punjače, ali mnoge pumpe su ih dodale. Shell ima svoju mrežu punjača. Sve će polako doći na svoje.

Gradimir

pre 11 meseci

Vidim nekoliko komentatora koji su se potrudili i istražili ili redovno prate razvoj EV. Meni je dosadilo da ponavljam iste priče i razuveravam negativce. Izgradio sam svoje mišljenje informišući se, i meni je sasvim jasno da su EV budućnost, u SVIM vidovima transporta, osim raketa. Ko ne misli tako, samo nije dobro informisan, ili je plaćen da "misli" drugačije. Pozdrav svim pozitivcima i radoznalima.

Siki

pre 11 meseci

Kupiću električni automobil kada vidim nepristrasan i sveobuhvatan obračun koji dokazuje njegovu ekološku prednost u odnosu na benzince.

Pera

pre 11 meseci

Prelazak na ev je nezaustavljivo pokrenuo proces proizvodnje i istrazivanja novih baterija.
LFP je doziveo pravi procvat i uskoro nece biti nikakav problem skladistiti energiju a onda ce se mnoge stvari na planeti promeniti.

Takodje sve ovo je pokrenulo tazvoj dvosmernih pujaca i modula u autima i ubrzo ce svaki auto moci napajati po dve kuce za recimo 24h.

Samo ljudi koji ovo ne razumeju pricaju teorije zavere i slicno,svaka nova generacija auta dolazi san ovim modulima,motorima i uskoro ce niskonaponska baterija biti ukinuta i napajce se sa 48v.
Takodje svi moduli su sve savrseniji i kad se uporedi napredak u zadnjih 10 godina sve je jasno kao na dlanu.

kele®

pre 11 meseci

Uvijek su bio dio kupaca koji je (s)nosio progres na leđima (džepu). Mobilni telefon, tj broj za njega je 1999. koštao 2000 DEM, sad je 2 evra. Međutim ovde ne vidim apsolutno nikakav progres, već čisti hajp. To je kao da nam sad uvale telefon od kilu i veličine cigle i kažu to je napredak. Za 3000 evra, uz državnu subvenciju od 300 evra.

Lozničanin

pre 11 meseci

To se resi za 5 godina, samo podignes cenu goriva 5-10x dok cenu struje ne diras.
(Hm, 22. septembar 2023 21:48)

Rešiš my ass... nema ni litijuma ni struje za sve nas.

Sale

pre 11 meseci

Da ga punim na brzim punjacima, kosta me SAMO 30% jeftinije od benzina, ali u startu sam ga platio 15k vise u odnosu na benzinske. Struja jeftina, besplatna? A tek cena kad bude naknadno skocila, SUPLJE PRICE!
PS: Ugljen dioksid je hrana za drvece koje nam zauzvrat proizvodi kiseonik.

ls

pre 11 meseci

To se resi za 5 godina, samo podignes cenu goriva 5-10x dok cenu struje ne diras.
(Hm, 22. septembar 2023

Ma braaaaoooo, kako si ti jedan bistar i pre svega inteligentan deckonja.

kognitivna disonanca

pre 11 meseci

@Hm:

Cena svega, a naročito hrane utiče na cenu goriva. Da gorivo toliko košta, bio bi masovan pomor od gladi u svetu. Drugo, struje nema dovoljno ni ovako, a kamoli da se još i vozimo na nju. Treće, nema ni baterija, ni dovoljno sirovina za proizvodnju: litijuma, nikla, kobalta, titanijuma. To ne raste na drvetu i treba ih pronaći, istražiti ležiše, otvoriti rudnike sa pripadajućom imfrastrukturom i uspostaviti lance snabdevanja. Četvrto, gde si video kamion, bager i traktor na baterije!?

Поп

pre 11 meseci

Потенцијални купци ел.возила појма немају да одржавање истих је толико скупо и питање делова да је боље и исплативије купити домаћи југић или стојадина да би могао са мањим трошковима да се пребациш из тачке А у тачку Б. Ел.аутомобили су још у повоју и то се види по броју сраница за пуњење.

dd

pre 11 meseci

da bi kupio E.auto mora da se ispuni dosta uslova,najvazniji su infrastruktura mreza brzih punjaca,i garaza da ti auto nije pod snegom i debelim minusom!hladnoca je pogubna za baterije.

u Srbiji su garaze jako skupe,a i mreza brzih punjaca je jako slabo razvijena.to ide sa potraznjom,kupovna moc gradjana srbije je na africkom nivou.cak 13 africkih zemalja imaju veci BDP od Srbije!

prosecan gradjanin srbije ne moze da kupi novi auto na SUS pogon.a tek E.auto je nauna fantastika.u Srbiji ce elektrifikacija biti aktuelna za jedno 10g!

tu je jos jedan veliki problem koliko ce baterije kostati u skorijoj buducnosti.mnoge drzave ne zele da kopaju litijum jer je ta ruda veoma otrovna.za obradu litijuma treba velika kolicina vode.ta voda je posle zauvek kontaminirana,ne postoji hemijski proces koji moze tu vodu da precisti!voda zauvek ostaje crvena i zagadjena

najpoznatija firma RIO TINTO u prevodu OBOJENA ILI CRVENA REKA je htela da obradjuje litijum u srbiji.gde bi nam zauvek zatrovali reke,jezera,bunare...baterije,akumulatori se ne mogu reciklirati zakopavaju se u zemlju!mogu samo da vade litijum a neka ga obradjuju u svojoj drzavi!

u USA je otkrivena velika zaliha litijuma ali koliko je amerika spremna da ide daleko u zagadjivanju vode,zemlje!tako da veoma je rizicna kupovina E.auta.kako god neko mislio da je buducnost zelena tehnologija taj se grdno vara.neuporedivo je vece zagadjenje.pitke vode je sve manje!dzabe milijarde profita ako zagadis vodu i zemlju!

Lozničanin

pre 11 meseci

Kupiću električni automobil kada vidim nepristrasan i sveobuhvatan obračun koji dokazuje njegovu ekološku prednost u odnosu na benzince.
(Siki, 22. septembar 2023 18:48)

A ja neću dok ne budem morao (dok sus ne budu zabranjeni). Dokle god postoji opcija da vozim sus auto, vozi?u ga. Baš me briga za ekologiju, ionako je sve laž. Ne misliš valjda stvarno da se davimo u CO2 a oni namerno seku šume? Zašto ne sade drveće umesto betona?

djuro

pre 11 meseci

Ekoloski se prelazi na struju...a podatak da u 2023 najveca prodalja uglja, od kada se prati proizvodnja i prodaja...
A taj ugalj je ekoloski cist????
Sta znaci kada u Svetu nekoj interesnoj skupini odgovara da se probije prica, kako treba preci na automobile na struju...i onda krene histerija...
Ovaj svet kao da je izgubio kriticku misao i svest...samo interes i profit...

Elon Mask za precednika

pre 11 meseci

Ubise me ove teske teme o ekologiji,ratovima i veganstvu...odo da smotam jednu...

Dok ne smisle fuziju, dobijanje elektricne energije je i dalje iz uglja,nafte ( i nesto vrlo malo alternativnih-cistih izvora). Jedino sto je dodato u celom ovom " woke" procesu zdravog zivota je proces pravljenja, a zatim i odlaganja baterija koje geknu kad tad...Dakle nista se tu ne spasava,samo jos dodajete ulje na vatru ali hajde neka, lozimo se jos malo da jedemo ovsenu kasu i pusimo dve pakle drine...

garavi sokak

pre 11 meseci

Još kada budemo videli kako ide prodaja polovnih električnih automobila, tu neće biti ni dva posto onih koji žele električni.
Kada reše pitanje baterija i cene energije možda od ove priče i bude nešto ,ali za sada to je obično pomodarstvo.
Shvatio i Sunak da ne može bez čunak.

neko iz mase

pre 11 meseci

Trenutno su EV preskupi, preteški, nepraktični ( osim za po gradu) infrastruktura je u povojima, osposobljenih servisa gotovo da i nema ... nastavi niz ...

Dekica

pre 11 meseci

Ne vidim razlog da se mrzi elektricni auto odnosno da se pljuje na svaku vest.
Ja da imam mogucnosti kupio bih jedan ali nemam.
(Vozac rošula, 23. septembar 2023 10:49)

Crnotravac ti ne napisao 5 razloga a ti pitaš koji je razlog? 😁
Upravo si naveo, EV je namenjen dobrostojećoj klijenteli a 99% svetskog stanovništva to nije. Šta bi ti hteo, da navijamo za interese bogatih a protiv svojih interesa? Ti si mazihista?

rani

pre 11 meseci

EV u Srbiji, ce se voziti, tek onda kada to bude postao trend, ni pre ni kasnije! Kada lokalni dziber kupi tako nesto, kada u njega posedaju politicari, krimi dzimi likovi, pevaljke, skorojevici i svi oni na koje se vecina ugleda i kojima se divi! Nismo mi ni prakticni, ni racionalni, mi smo zeljni dokazivanja, pokazivanja, zivota van svojih mogucnosti, a najbolji dokaz je, pogled na parking svakog od nas. Eno, ispred moje zgrade, Mercedes ML iz 2007., BMW X3 iz 2005., Audi A6 2002. itd itd. Ispod svakog curi ulje, radjene generalne, vadjeni DPF, EGR, i sve sto "ne treba", poluispravni, ali, kada se sedne, pa se stave naocare, izbaci ruka kroz prozor, pa jos ako je snajka naduvala usta na 3 bara, e to je "uspeo sam u zivotu"! E, trend ce i takvog baju da ubaci u EV, pa makar bio duzan i ruzan, i nece ga biti briga ni za domet, ni za punjenje, nista, samo da se bude faca. Vozicemo mi to, samo tako, u tom pravcu ide.

ls

pre 11 meseci

Još kada budemo videli kako ide prodaja polovnih električnih automobila, tu neće biti ni dva posto onih koji žele električni.
Kada reše pitanje baterija i cene energije možda od ove priče i bude nešto ,ali za sada to je obično pomodarstvo.
Shvatio i Sunak da ne može bez čunak.
(garavi sokak, 22. septembar 2023 22:10)

Oglas za elektricnog polovnjaka, limarija u ekstra stanju, na autu nove gume i stavljene nove cetkice.

Gradimir

pre 11 meseci

@gradumir
Gde si se informisao, u reviji SAT koja bezobrazno propagira EV auta.
(kole, 24. septembar 2023 22:57)

Ne, ne čitam SAT, a gledam vrrrrrlo retko. Informišem se na mnogo različitih načina: specijalizovani sajtovi tipa Elektrec, YT kanali Autogefuhl, Carwow, Bjorn Nyland... Ovo je samo delić, jer mi na Google feedu iskaču povezane teme, pa i ne pratim uvek koji je izvor. Ima i negativnih tekstova, ali moj generalni utisak je da je prelazak na EV nezaustavljiv.

neko iz mase

pre 11 meseci

Licno nemam nista protiv el vozila, ali kad sam kupovao Kia Sportage edition paket opreme ona je kostala 27.200€ dok je EV6 kostao od 50.000€ pa na vise. Sto je dosta skuplje, za osobu koja godisnje prelazi 15, maksimalno 20.000km nema finansijsku racunicu da kupim ni dizela zbog pocetne razlike u ceni, a kamoli da dam jos 1 nov auto samo da bi vozio el vozilo.

Djorke

pre 11 meseci

Ja gledam na automobil kao na prakticnu stvar - treba da radi ono sta ja zelim da radi u okviru budzeta koji imam. Svejedno mi je da li je benzin, plin, dizel, EV, solarni, kiselo mleko … stagod.

Za sada EV, pruza premalo muzike za previse para, to naravno kazem gledajuci sebe. Nekome je mozda drugacija racunica, ali meni je ovakva. Ne mozes da kupis “krsten” EV (pod time mislim na normalan domet) ispod 30.000 eura za polovan primerak - zao mi je, ali za taj novac u istoj klasi / godistu i sl mozete uzeti i nekoliko klasicnih automobila. Za neki manji (ali nikako mali) novac, tipa 10.000, mozete uzeti neki Leaf ili Zoe sa dometom od 100-tinak km sto je kao da vozite auto na rezervi konstantno (opet po ceni nekoliko automobila iste klase/godista, npr super Corsa D tog godista ima za 3-3.500).

Ima, na primer, na oglasima Golf, nesto ispod 20.000 sa dometom od 150km … eto prilike da za veliki novac dobijete obican automobil koji nema taj “mobil” deo, van zujanja u jako malom krugu.

Sve je ok naravno, ako imas novca ili ti bas to tako treba, ali mislim da vecini treba “multipraktik” auto da obavi putovanja tipa posao, kupovinu, vikend, izlet, godisnji odmor … sve. Nemamo svi para da kupimo poseban auto za svaku priliku, pa sad imacu EV za po gradu, SUV za izlete, karavan za godisnji, sedan za pozoriste …

Nikola

pre 11 meseci

U mnogim manjim mestima u Srbiji, primer Crne Trave....ni obična pumpa ne radi posle 12h, o vikendu da ne razgovaramo a apoteka radi i kraće pod uslovom da imaš broj telefona apotekara i najaviš šta ti je potrebno.

U domu zdravlja se voze službenim vozilom u privatne svrhe a dostupno je samo jedno. Hitna pomoć samo ako se poluživ sam odvezeš do Vlasotinca ili Surdulice ili ubediš tog jednog čoveka da ti stvarno nije dobro ( Primera gde to nisu uspeli je više). !

I sada mi treba da pričamo o električnom automobilu i kako bi to izgledalo kod nas.

Praktično je samo u gradu ako razvučeš kabl ispred zgrade ili ako se nakačiš na banderu, kako bi neki uradili !

kimi R

pre 11 meseci

@Gradimir
Zavisi kako se gleda,za nekoga si ti "plaćen"da veličaš EV dok su za nekoga pozitivci ljudi koji su protiv EV.Zašto bi se svi morali slagati sa tobom ?

H H

pre 11 meseci

To se resi za 5 godina, samo podignes cenu goriva 5-10x dok cenu struje ne diras.
(Hm, 22. septembar 2023 21:48)

Zbog ovakvoh ljudi, Srbija ne moze da vam ne bude simpaticna drzava… :)
Dakle dignes cenu goriva 5-10x, ljudi nakupuju EV, infrastruktura ni jedne drzave vise ne moze da isprati toliku kolicinu potrosnje struje i sta se desava…? Reverzibilno, gorivo pada 5-10x a struja…?
Cist primer ti je odnos svih drzava koje su uvele povlastice i subvencije na EV koje sada lagano ukidaju i ostavljaju kupce EV na cedilu. Subvencije se ukidaju, besplatna parking mesta se ukidaju, cena struje na brzim punjacima astronomska… A to je tek pocetak, sta mislis sta ce biti za 10ak godina kada se kupovina EV jos vise omasovi a onda sta ce biti posle ‘35 ako se proizvodnja SUS u potpunosti ukine?
Moje licno misljenje je da je sve ovo veliki hajp, da se narodu maznu dobre pare u narednih 10-15 godina i kada cena EV padne na raspon SUS automobila, bice puj pike ne vazi… Ili ce zabranu proizvodnje SUS vozila odgadjati u nedogled.
Zivi bili pa videli.

PS. Nemam nista protiv EV, mislim da su sjajan projekat ali da se mora ostaviti izbor ljudima. Ja sam jos uvek za SUS a mogu sebi da priustim EV.

Milan

pre 11 meseci

@Gradimir
@Zok1
Zašto je onda potrebna zabrana SUS da bi kupovali EV? Dopustite tržištu da uradi svoje. Niko danas ne kupuje konja jer ih je neko zabranio nego zato što mu auto višge odgovara od konja.