Četvrtak, 21.09.2023.

12:26

Najprodavaniji automobili u Evropi: Tesla kolo vodi, Dacia mu diše za vratom

Izvor:

Najprodavaniji automobili u Evropi: Tesla kolo vodi, Dacia mu diše za vratom IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

51 Komentari

Sortiraj po:

Mare

pre 1 godinu

Pa te Dacie obično kupuju kompanije, najčešće drzavne jer su cene povoljne. 80% vozila tako prodaju. Inače kvalitet auta je smece obično, čista plastika.

Zok1

pre 1 godinu

@razum pre svega, @dobro, @DC - sa zadovoljstvom sam pročitao vaše komentare! Primećujem da ljude često zbunjuje gustina mreže punjača, verovatno zato što to posmatraju iz perspektive trenutne situacije u Srbiji. Automobili se na pumpi u proseku zadržavaju 3-5 minuta, to znači da jedno mesto na pumpi može da opsluži 12-20 vozila na sat. Najsporiji DCFC punjači (50 kW) će dopuniti električni automobil za sat vremena za domet od 300 km. Da bi zamenili jedno mesto na pumpi - treba vam u najgorem slučaju 12-20 punjača. U nekim urbanim centrima u Americi, već danas imate 10 puta više DCFC punjača nego mesta na pumpama, a taj broj raste. Pri tome ova računica uopšte ne uključuje punjenje automobila kod kuće. Sa 220V možete da napunite automobil kod kuće, u garaži - ili na poslu. Čak i sa 110V možete preko noći da dopunite kola za 40-50 km. To nije mnogo, ali za nekoga ko mesečno pređe 1000 km sasvim dovoljno.

DC

pre 1 godinu

@razum pre svega
Najpre da se pridruzim tvojim komplimentima na komentar @Dobro.
Zatim, ne mogu pricati o Holandiji, medjutim mogu reci par reci o situaciji u Svajcarskoj. Ova zemlja sa 41.285km2 od kojih neka jedna trecina teritorije pada pod slabo naseljene Alpe, trenutno ima nesto preko 11.000 javnih stanica za punjenje gde svaka stanica ima minimum 2 punjaca a mnoge vise od 2. Danas prakticno svaki parking na auto putu ima punjace, a tih parkinga je k'o pleve, svakih nekoliko km. U ovaj broj se ne ubrajaju mnoge stanice koje pripadaju primera radi firmama za svoje radnike ili hotelima za svoje goste a takvih opet ima dosta. Zapravo, mislim da je tesko naci iole pristojan hotel koji gostima ne omogucava dopunjavanje elektricnog auta. Kao rezultat imamo situaciju da je trenutno u ovoj zemlji registrovano nesto preko 110.000 elektricnih vozila i skoro 300.000 hibridnih: full-hibrid ili plug-in hibridnih, ne racunajuci mild hibrid. Tesla je najprodavaniji automobil zadnjih 4-5 godina, pri cemu je to bio najpre Model 3 a sada Model Y, uprkos cinjenici da Svajcarska nikada nije nudila subvencije na kupovinu elektricnih vozila. Iako ne vozim elektricni automobil, nemam nikakvih strahova da bih imao bilo kakvih problema sa dopunjavanjem sve dok se taj auto koristi unutar granica ove zemlje.

Dobro

pre 1 godinu

@razum pre svega
Slažem se i hvala na komplimentu za komentar.
Što se punjača tiče, ima ih za sada dovoljno i običnih, i brzih, ali se ljudi brinu da uskoro neće biti dovoljno punjača. Priča za duže putovanje u NL je drugačija, cela zemlja je jako mala, maksimalna brzina na autoputevima preko dana je 100kmh a noću ponegde 120. Punjača sasvim dovoljno i na putevima (ne stojiš u redu) i slično. Za duže putovanje je benzinac ili hibrid, naravno. Dizel više ne voze ni gastarbajteri... Polovnjaci se kupuju za dzabe, jer je cena dizela porasla, a porez na puteve skoro duplo veći nego za benzinca. To je u NL jako važna činjenica. Na primer: za Golf benzinac ili hibrid mesečno je porez na puteve 50 evra, za dizel je 90 a za električni je 0 (nula) evra. Naplata putarima ne postoji. Samo porez na puteve koji se odredjuje po tipu goriva i težini vozila.
Tako je to ovde. Pomalo drugi svet. Ne uvek najbolji... ali .... nije ni loš.

Iz zemlje lala, uvek vaš,

Igor

pre 1 godinu

Evropo koji si ti kad su ti Sandero i Y najprodavaniji modeli. Sledeće je da će najprodavanija pasta za zube da bude Ariel i Persil. Sve li gutaš. cccc

razum pre svega

pre 1 godinu

Meni se na osnovu tvoje price cini da ti fali para za neki dobar auto, pa hoces da maksimizujes vrednost onoga sto mozes da kupis. Tj. u prevodu da se i dalje k... sa npr audijem 15 godina starim. I pazi dobra ti je prica :D no to vise ne impresionira nikog. Danas se ljudi loze na nov auto vise nego na star dobar polovan - bar oni koji imaju pare.
U sustini oni koji nemaju pare pomazu ovima sto imaju da uvek voze nova auta tako sto ih oslobadjaju starih krintija.
(maneken, 22. septembar 2023 11:12)

Ti k'o pravi maneken. Meni se na osnovu tvoje priče čini da ti ništa nisi razumeo, pošto mi zaista nije jasno kako si sve to uspeo da pohvatao i zaključiš samo na osnovu moje konstatacije da je kod nas još uvek besmisleno pričati o EV.
Polovna vozila, i tu neku priču koju ti pričaš nisam ni pominjao.
Baš suprotno, već duže vreme imam problem da se odlučim i kupim neki nov automobil kod nas, a pošto ga standardno kupujem na lizing, nije stvar u lovi, već pre svega to što nisam zadovoljan izborom koji se ovde nudi. U startu mi smeta toliko forsiranje u ponudi SUV i svih ostalih "napumpanih" vozila koje nikako ne želim, dok je izbor kod onih ostalih (nekad normalnih) drastično smanjen, a rokovi isporuke maksimalno produženi čim se zatraži neka malo drugačija oprema od one koju je neko od dilera ili distributera već osmislio i uvezao u okviru nekog kontigenta. Malo smo tržište, i izgleda da treba da progutamo ono što nam se već spremi, bez mnogo priče.

Zok1

pre 1 godinu

(ronin, 22. septembar 2023 10:56) Mislim da si pogrešno obavešten. Menjač smera je poluga na desnoj strani volana, tamo gde je menjač na starim USA kolima. Poluga za žmigavce i svetla je sa leve strane. Za kasetu se slažem, ali kako bi rešio problem da je po potrebi zaključaš u automobilu koji nema ključeve? Tesla je to rešio sa šifrom. I meni nedostaju dugmići na koje sam navikao, ali mogu da živim bez njih. (Moja deca obožavaju tablet na sredini.) Neke stvari su možda i morali da reše drugačije. Npr. podešavanje retrovizora se memoriše za svakog vozača posebno, slično podešavanju sedišta. Klima se uglavnom koristi u automatskom modu, podesiš je jednom i zaboraviš. Naravno, možeš da se igraš sa njom ako hoćeš, ali i tu bi bio problem sa memorisanjem opcija, kada bi se koristili prekidači. (Npr. kako da podesiš prekidače da automatski pale klimu ako su kola na parkingu, a temperatura u njima dostigla 30 C?) Vrata mogu da se otvore (u slučaju nužde) i polugama, slično drugim automobilima. Ali taj prekidač za otvaranje vrata pokreće i neke druge procese, spušta prozor i priprema automobil za napuštanje vozila. Možda bi sve to moglo da se reši i sa polugom, ali ona bi morala da funkcioniše i kao električni prekidač. Za kontrolu kvaliteta si apsolutno u pravu, ali kada imaš dobro rešenje - možeš da podižeš kontrolu kvaliteta. Kvalitet Tesla vozila se popravio (verovao ili ne), a fabrika u Kini tu osetno prednjači.

Srđan BL

pre 1 godinu

Mario
Prodaja je u 2022. bila na nivou 1985., imas taj podatak pa potrazi... Cini mi se 4-5.000.000 vozila manje nego 2019. Zaista glupo komentarisati...

maneken

pre 1 godinu

(razum pre svega, 22. septembar 2023 09:13) # Link komentara

Meni se na osnovu tvoje price cini da ti fali para za neki dobar auto, pa hoces da maksimizujes vrednost onoga sto mozes da kupis. Tj. u prevodu da se i dalje k... sa npr audijem 15 godina starim. I pazi dobra ti je prica :D no to vise ne impresionira nikog. Danas se ljudi loze na nov auto vise nego na star dobar polovan - bar oni koji imaju pare.
U sustini oni koji nemaju pare pomazu ovima sto imaju da uvek voze nova auta tako sto ih oslobadjaju starih krintija.

razum pre svega

pre 1 godinu

@Dobro

Ovo je već jedan normalan komentar koji opisuje trenutno stanje u Holandiji, mada nije pomenut broj/dostupnost brzih punjača, kao i punjača generalno.
Ne znam koliki je broj brzih punjača tamo, i da li ima smisla koristiti EV ukoliko se ne živi u kući sa garažom.
Bio sam skoro u Americi, u Teksasu kod porodice koja vozi Teslu (pored još 2 SUS automobila), i Ok, pune je u svojoj garaži i vole da je koriste po gradu (ubrzava zaista ludački), ali za neki iole ozbiljniji put van grada ipak više vole da koriste druge automobile, da ne bi morali da planiraju i gube poprilično vremena usput, pošto domet nije baš u skladu sa navedenim specifikacijama. To su neka njihova dosadašnja iskustva.
U svakom slučaju, mi smo ovde u Srbiji neka potpuno druga priča, i treba da živimo još neko vreme u skladu sa tim. Ko ima kuću i garažu, možda i ima neki izbor, ali za sve ostale je ta priča još uvek prilično besmislena.

ronin

pre 1 godinu

@Zok1
O kakvoj kontroli kvaliteta se govori. Videste li zazore na Tesli X. Koncept auta je OK, računar na točkovima nije loša ideja, ali forsiranje nekih gluposti koje niti su logične niti bezbedne u nekim aspektima je totalni idiotizam. Zašto je ukinuta ručica koja menja smer vožnje iz napred u nazad nego mora slajd po ivici ekrana da se radi, zašto je ukinut prekidač migavca i sada mora da se stiskaju dugmići sa strelicama na volanu, apsolutno neprakticno u svakom smislu i pri tome nebezbedno. Zašto kaseta ne može da se otvori na dugme ili prekidač kao i do sada nego mora da se traži po ekranu i otvori odatle. Isto važi i za podešavanje retrovizora i otvaranje vrata iznutra. Apsolutno nepotrebne stvari koje mnoge kupce odbijaju. O podešavanjima klimatizacije na ekranima umesto dugmića tek ne treba govoriti. Mnogi proizvodjači su se vratili na staro u novijim modelima. Da, živimo u digitalnoj eri i progres treba da postoji, ali ne treba ići u krajnosti.

konjo

pre 1 godinu

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 22. septembar 2023 08:53)

glavni razlog je spora vožnja, tj. ograničenja na 100. savršeni uslovi za strujnog i frustracija za ostale..

Mario

pre 1 godinu

Mario,
Hajde ponovo saberi ukupnu prodaju prva tri sad i onda pa komentarisi. Mislim da su brojke prilicno jasne... Ostatak komentara ti je preglup za komentarisanje...
(Srđan BL, 22. septembar 2023 07:09)

Kakve veze ima da li su prva tri prodala više ili manje nego prije?
Ako je ukupna prodaja narasla 20%, a prva tri su prodana u manjoj količini onda to znači da je prodaja raspoređena na više modela automobila što nije ni čudno jer samo npr. VW ima jedno 50 modela.
Ti dokazuješ neku propast, a prodano 20% više automobila.
Uz to najprodavaniji NIKADA do sada nije bio skuplji. I prvi put električni.
Ali to je za tebe viša matematika.
Ti navali na parizer i majonezu dok su jeftini.
I furnjaj dizel dok sve komšije ne pocrkaju.
Tu se bolje razumiješ.

XXL

pre 1 godinu

Neću da prepričavam (i to loše) objave sa Google-a o automobilima i njihovim karakteristikama ali Dačija je upravo uradila ono što sam komentarisao ranije da može biti svačija. Dakle potez menadžmenta, koncepcija samog automobila u dizajnu i pristupačna cena. To je to što čini kulturu upotrebe automobila što se kod nas srbadije izgubilo (jeftin uvoz više klase automobila iz zapadnih zemalja što nas čini jako bitnim jer se voze automobili "markani" i brendirani makar bili i izraubovani) ... naravno kupovina novog automobila i njegova upotreba do isteka garancije kada se više taj automobil ne isplati u exploataciji i održavanje postane otežano (inače naši ljudi koji su otišli u zapadne zemlje ne bi dolazili kod krezubih što reče jedan naš prijatelj komentator majstora da izvrši servisiranje automobila k'o moj sestrić dok je vozio AUDI te mu neko udario u vrata iza vozačevih za šta su mu u Nemačkoj tražili za zamenu 3500 eura jer ko će to da 'pegla' i još neke gluposti mali servis što ga je u Srbiji koštalo 250 eura i još je hteo da mi ostavi to gov... ups ovaj brigu da ga vozim k'o pravi srbadin informisan sa Google-a u eri informatike) ... Šteta što se u Srbiji izgubila srednja klasa koja bi mogla sebi da priušti nov automobil već je to svedeno da se dovijamo al' preferiram Dačiju ...

razum pre svega

pre 1 godinu

U srbiji je najprodavaniji automobil marke "polovan dizelas iz nemacke, 15+ godina". Otud i tolika mrznja prema trotinetima i progresu. Zavist sa dna kace je najgora zavist.
(Alter 5A, 21. septembar 2023 20:49)

Ali "mržnja prema trotinetima i progresu", daj ne dipr, majke ti. Koliko si ti tek jadan ukoliko su ti trotineti deo progresa, pa ih još i ubacuješ u vesti o prodaji automobila.
Trotineti su samo postali jedan primetan problem zbog tih "progresivnih" koji ih voze prilično agresivno mešajući se sa pešacima pre svega, koristeći sva njihova prava na pešačkim prelazima, samo uz nekoliko puta veću brzinu. Niko vas ne mrzi, već samo ne želi da nekog od vas nosi na duši, i to nekako mora da se reši.
A što se progresa generalno tiče, niko normalan nije protiv progresa, ali je zato svako normalan protiv isforsiranog "progresa" pre progresa, koji ne može biti u interesu nikome osim onima koji su direktno i profesionalno uključeni u čitavu tu priču, i propagiraju je.
Napravi ti prvo jednu kompletnu priču, pa onda dođi i ponudi mi da je kupim, a nemoj me terati da sada kupujem tvoj nedovoljno razvijen proizvod iz jedne nekompletne priče, tako što ćeš mi uskraćivati mogućnost da kupim ono što sam do sada kupovao, a što i dalje funkcioniše Ok.
Praviti se, da ne vidi o čemu se tu u stvari radi, može samo ili neki slepac, ili neko ko živi od tog i takvog "progresa". Nemojmo se zamajavati, nismo deca.

2020 do 2030

pre 1 godinu

Jel vidite kako se Evropa obogatila? Prvo mesto razbija model sa 50 000 € pa to nikad nije bilo pre. Evropa je pucala u svoju nogu pa zato šaljemo našu decu tamo.
(Goxy, 21. septembar 2023 12:46)

Ko su ljudi koji likuju nas uspehom USA a u prvom redu Kineza? Ako Nemačka potone može nama parizer i to najjeftiniji da postane odlična hrana. Masan, pun kalorija, zasitan samo nek je stomak pun da ne krči. A što se cene kola tiče mogu da razumem mlađe koji ne znaju šta je inflacija (osim kao definiciju). Inflacija to vam je kad poskupi sve a vaša ušteđevina izgubi vrednost. I bi mislite da će se cene stanova, kola i hrane vratiti ali neće. Nastaviće da rastu. Prodavaće se manje jer je kriza ali neće padati (ne nešto značajno i ne duže od dva kvartala) čak ni u slučaju sloma kao 2008 jer tada nije bila inflacija. Ovo je sasvim drugačija kriza i cilj jeste devalvacija novca odnosno dugova država. Prosto rečeno na dobitku su svi koji duguju uz fiksnu kamatnu stopu (gledajte šire a ne Srbiju i sebe) i naravno države jer su izdavale, prodavale hartije od vrednosti uz minimalnu dobit. A na gubitku su svi oni koji su štedeli. Dakle kriza nije ni slična kao SEKA. I tek je recimo prva trećina završena.

Dobro

pre 1 godinu

Nisam za elektricne automobile, uvek sam bio ‘petrolhead’ i vozim samo Alfe.
Ipak, situacija se menja, bar ovde, u Holandiji. Svojom strujom od vetra i sunca puniti elektricne automobile je ovde buducnost, i sve se krece u tom pravcu. Naravno da su vecina vozila na benzin a i hibridi se odlicno prodaju. Dizel jos nije umro, ali polako umire i svi polovnjaci se izvoze u zaostale zemlje. Zasto da zavise od fosilnih goriva, ruskog gasa i nafte, ili sa bliskog istoka. Zasto da udisu otrov, ako ne moraju. Mi u Srbiji moramo, jer nemamo drugog izbora. Ovde imaju i para i izbor.
Naravno, sto neko vec rece, da su 75% prodatih elektricnih automobila na zapadu u vlasnistvu firmi ili lizing korporacija, ali i privatnici ih sve vise kupuju, pogotovo evropske marke.
Slika se kompletno menja, polako ali sigurno.
Sezdesetih su se mnogo smejali Japancima, a osamdesetih Korejcima. Sada se smejati elektricnim automobilima? Ista stvar. Razbijace narednih decenija.
Toliko od mene.

Iz zemlje lala, uvek vas,

Srđan BL

pre 1 godinu

Mario,
Hajde ponovo saberi ukupnu prodaju prva tri sad i onda pa komentarisi. Mislim da su brojke prilicno jasne... Ostatak komentara ti je preglup za komentarisanje...

Zok1

pre 1 godinu

Ne radi se samo o subvencijama, one važe i za evropska EV. Tesla je najmanje 10 godina ispred ostalih proizvođača, ljudi to osete. Svi problemi sa kontrolom kvaliteta mogu da se reše, ali ako nemate dobar proizvod - kontrola kvaliteta tu ne može da pomogne, treba vam nov proizvod. Tesla će početi da se puni kada je struja jeftina i prekinuti punjenje kada se vrati na skuplju tarifu. U 7.30 ujutro će vas dočekati sa pripremljenim motorom i temperaturom kabine od npr. 21 C. Ako mu kažete da idete na brzo punjenje, on će da priprema bateriju dok vozite, da vam punjenje bude brže. To je automobil napravljen oko računara, računar sa četiri točka. Sigurno je da postoje ljudi kojima se taj koncept ne sviđa, i to je ok. Ali ogromnom broju ljudi se to sviđa i žele takav automobil.

Stručnjak

pre 1 godinu

Nije još Tesla propala? Molim stručnjake da nam objasne kako sad ovo?
(Iggy, 21. septembar 2023 13:23)

Čudi me da ne znaš, ali hajde da ti objasnim: političkim pritiskom na Evropu da pređe na EV. Igra sa EV i sankcijama Rusiji (oba idu na štetu EU!) se pokazalo da je EU bedno slaba u odnosu na USA.
Evropa je prelaskom na EV započela konačan kraj svoje autoindustrije. Za 20 godina sve će otići na doboš i svi će voziti kineske marke.

Srđan BL

pre 1 godinu

Goxy
Evropa je sebi pucala u noge, ako ti sada nije jasno postace kroz par godina... Ima vremena, osjetices... Gluposti o "gubernijama" i sl. ne bih komentarisao, laprdanja tek da se nesto napise me puno ne interesuju. Evro gubi vrijednost pa mi je zlato ipak bolja investicija (a prica sve jezike)... Cinjenica je da na ovim prostorima trebamo biti svoji, a ne neciji... Samo na "insistiranje" da budemo neciji podsjetim i na drugu stranu price, a njoj smo pripadali kad god nam se radilo o glavi... Tamo na zapadu su nam uzeli puno toga vrijednog u zadnjih 100 i kusur godina (zivota najvise), pa je red da nesto od toga i vratimo i ne kaki na takve teme...

Mario

pre 1 godinu

Za sve ove sto hvale prodaju po "Jevropi" mala napomena da se 2018. ili 2019. prvoplasirani na godisnjem nivou prodavao sa preko 400.000 komada. Za razliku od toga prosle godine prvoplasirani jedva preko 200.000, a ove pitanje hoce li dobaciti do 200.000 kom. Sto ce reci da se sada prva dva ne prodaju u brojkama kao nekad prvoplasirani... Ma sjajno...
(Srđan BL, 21. septembar 2023 16:18)

Nevjerojatno koliko neki ljudi ne mogu izvući nikakav točan zaključak ma koliko im brojki dali.
Prodaja narasla 20% u odnosu na prošlu godinu, a čovjek vidi propast.
Ti vjerojatno kada upališ auto vidiš slike sudara u glavi.
I vratiš se kući. Spašen od propasati.
Svi propadaju, a BL nezdrživo napreduje dok cijene parizera padaju.

Figaro

pre 1 godinu

Aufiderzen. Tek ima da bude ?
(Idemoooooooooooo, 21. septembar 2023 17:07)

Čemu slavlje? Propadne li nemačka privreda odnosno i mi sa njima i to mnogo gore.

Avaya

pre 1 godinu

Samo još da su naveli koliko je kupovalo pravnih lica a koliko fizičkih, po EU je minimum 2/3 da nova auta kupuju pravna lica, na operativni lizing, pa se biraju skuplja auta, ali kada se kupuje sopstvene pare, kupci su skromniji i obično se ide za klasu ispod...

Alter 5A

pre 1 godinu

U srbiji je najprodavaniji automobil marke "polovan dizelas iz nemacke, 15+ godina". Otud i tolika mrznja prema trotinetima i progresu. Zavist sa dna kace je najgora zavist.

logično

pre 1 godinu

Sta kazu nasi stručnjaci? I Dacia je smece pa se prodaje?!
(nidzo, 21. septembar 2023 13:24)

Nidzo druze, da li si se ikada zapitao zasto je Dacija najprodavaniji auto u Evropi?
(B.V., 21. septembar 2023 15:27)

kod nas se pobiše za parizerom

jer je dobar i zdrav ili što je jeftin ?

tako i dačija

T

pre 1 godinu

@feanc Pre par godina, na mog brata se klinac prodavac u Renoovom salonu u Minhenu naljutio sto je usao u salon a da nije zakazao. Brat se ozbiljno zapitao ko tu nije normalan.

Vozač

pre 1 godinu

@ Za sve ove sto hvale prodaju po "Jevropi" mala napomena da se 2018. ili 2019. prvoplasirani na godisnjem nivou prodavao sa preko 400.000 komada. Za razliku od toga prosle godine prvoplasirani jedva preko 200.000, a ove pitanje hoce li dobaciti do 200.000 kom. Sto ce reci da se sada prva dva ne prodaju u brojkama kao nekad prvoplasirani... Ma sjajno...
(Srđan BL, 21. septembar 2023 16:18)

U par redova ste objasnili suštinu problema. Ukratko, mršave krave tek dolaze.

Хаџија

pre 1 godinu

(Argentto, 21. septembar 2023 12:52)
Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.
Па ни но чудо, тамо се не продају са знаком дачије.

Goxy

pre 1 godinu

Za sve ove sto hvale prodaju po "Jevropi" mala napomena da se 2018. ili 2019. prvoplasirani na godisnjem nivou prodavao sa preko 400.000 komada. Za razliku od toga prosle godine prvoplasirani jedva preko 200.000, a ove pitanje hoce li dobaciti do 200.000 kom. Sto ce reci da se sada prva dva ne prodaju u brojkama kao nekad prvoplasirani... Ma sjajno...
(Srđan BL, 21. septembar 2023 16:18)

2018 prvoplasirani Golf je koštao 20 000 eur. Sada Tesla 50 000 eur. EU se upucala u noge i ruke pa si zamenio EUR za Rublje a i uzeo si jednosmernu kartu za guberniju, jel tako?

Srđan BL

pre 1 godinu

Za sve ove sto hvale prodaju po "Jevropi" mala napomena da se 2018. ili 2019. prvoplasirani na godisnjem nivou prodavao sa preko 400.000 komada. Za razliku od toga prosle godine prvoplasirani jedva preko 200.000, a ove pitanje hoce li dobaciti do 200.000 kom. Sto ce reci da se sada prva dva ne prodaju u brojkama kao nekad prvoplasirani... Ma sjajno...

B.V.

pre 1 godinu

Sta kazu nasi stručnjaci? I Dacia je smece pa se prodaje?!
(nidzo, 21. septembar 2023 13:24)

Nidzo druze, da li si se ikada zapitao zasto je Dacija najprodavaniji auto u Evropi?

Goxy

pre 1 godinu

Kada s najprodavaniji bude bicikl a za njim S klasa, možda klimoglavci u Savetu Evrope shvate, ali biće kasno.
(Evropo moja.., 21. septembar 2023 13:37)

U guberniji je već sada tako i da li su nešto shvatili? Imaš sreću da živiš u Evropi bog te je pogledao.

Bavaria

pre 1 godinu

@Sun Ce
U Nemackoj au subvencije pale sa 9000e na 3000e a oni I dalje razbijaju prodaju...tako da nije zbog subvencija kako u srbiji teoreticare zavere misle...ko bi rekao, najmudriji narod na svetu da nije u pravu

franc

pre 1 godinu

Auto trgovci su glupi.
Odes na aplikaciju tesle , odaber auto koji ima 2-3 dodatka samo i boju i stisne KUPI, i gotovo. Ako hoces leasing isto tako.
Odem na BMW stranice i treba mi pola godine da se snadjem i ako zelim da kupim moram da posaljem mail trgovcu koji mi odgovori nakon 5 dana.
Nadam se da ce ovo neki zrgovac BMW u Hr vidjeti jer iako sam htio kupiti njihov auto ponasaju se kao da ga pokalnjaju a ne uzimaju 65.000 za najmanji strujic.
Ovako sam kupio Teslu za 2 minute posla .
Zato se i prodaje

Mario

pre 1 godinu

Ja sam čuo da je EU osiromašila.
Toliko je osiromašila da je najprodavaniji auto skuplji od 45.000 eura.
A može koštat i 55.000 eura.
E da je vama da tako osiromašite...

Evropo moja..

pre 1 godinu

...Il' si bos, il' si hadžija... Kada s najprodavaniji bude bicikl a za njim S klasa, možda klimoglavci u Savetu Evrope shvate, ali biće kasno.

Argentto

pre 1 godinu

Ja ne znam kako i na cemu se baziraju ovi rezultati, ali sam pre dve nedelje bio 5 dana u Parizu sluzbeno, ja 3 Dacije nisam video za 5 dana na ulicama. Takodje krajem proslog meseca 7 dana u Barseloni, jednu jedinu Daciju sam video. Odakle dolaze te informacije da se toliko prodaje, nikako mi nije jasno.
Interesantno je da, pored Dacije, gotovo nije moguce videti bilo koji FIAT na ulicama, samo jedan FIAT 500 videh..

Goxy

pre 1 godinu

Jel vidite kako se Evropa obogatila? Prvo mesto razbija model sa 50 000 € pa to nikad nije bilo pre. Evropa je pucala u svoju nogu pa zato šaljemo našu decu tamo.

franc

pre 1 godinu

Auto trgovci su glupi.
Odes na aplikaciju tesle , odaber auto koji ima 2-3 dodatka samo i boju i stisne KUPI, i gotovo. Ako hoces leasing isto tako.
Odem na BMW stranice i treba mi pola godine da se snadjem i ako zelim da kupim moram da posaljem mail trgovcu koji mi odgovori nakon 5 dana.
Nadam se da ce ovo neki zrgovac BMW u Hr vidjeti jer iako sam htio kupiti njihov auto ponasaju se kao da ga pokalnjaju a ne uzimaju 65.000 za najmanji strujic.
Ovako sam kupio Teslu za 2 minute posla .
Zato se i prodaje

Mario

pre 1 godinu

Ja sam čuo da je EU osiromašila.
Toliko je osiromašila da je najprodavaniji auto skuplji od 45.000 eura.
A može koštat i 55.000 eura.
E da je vama da tako osiromašite...

Goxy

pre 1 godinu

Jel vidite kako se Evropa obogatila? Prvo mesto razbija model sa 50 000 € pa to nikad nije bilo pre. Evropa je pucala u svoju nogu pa zato šaljemo našu decu tamo.

Bavaria

pre 1 godinu

@Sun Ce
U Nemackoj au subvencije pale sa 9000e na 3000e a oni I dalje razbijaju prodaju...tako da nije zbog subvencija kako u srbiji teoreticare zavere misle...ko bi rekao, najmudriji narod na svetu da nije u pravu

Alter 5A

pre 1 godinu

U srbiji je najprodavaniji automobil marke "polovan dizelas iz nemacke, 15+ godina". Otud i tolika mrznja prema trotinetima i progresu. Zavist sa dna kace je najgora zavist.

Figaro

pre 1 godinu

Aufiderzen. Tek ima da bude ?
(Idemoooooooooooo, 21. septembar 2023 17:07)

Čemu slavlje? Propadne li nemačka privreda odnosno i mi sa njima i to mnogo gore.

Dobro

pre 1 godinu

Nisam za elektricne automobile, uvek sam bio ‘petrolhead’ i vozim samo Alfe.
Ipak, situacija se menja, bar ovde, u Holandiji. Svojom strujom od vetra i sunca puniti elektricne automobile je ovde buducnost, i sve se krece u tom pravcu. Naravno da su vecina vozila na benzin a i hibridi se odlicno prodaju. Dizel jos nije umro, ali polako umire i svi polovnjaci se izvoze u zaostale zemlje. Zasto da zavise od fosilnih goriva, ruskog gasa i nafte, ili sa bliskog istoka. Zasto da udisu otrov, ako ne moraju. Mi u Srbiji moramo, jer nemamo drugog izbora. Ovde imaju i para i izbor.
Naravno, sto neko vec rece, da su 75% prodatih elektricnih automobila na zapadu u vlasnistvu firmi ili lizing korporacija, ali i privatnici ih sve vise kupuju, pogotovo evropske marke.
Slika se kompletno menja, polako ali sigurno.
Sezdesetih su se mnogo smejali Japancima, a osamdesetih Korejcima. Sada se smejati elektricnim automobilima? Ista stvar. Razbijace narednih decenija.
Toliko od mene.

Iz zemlje lala, uvek vas,

logično

pre 1 godinu

Sta kazu nasi stručnjaci? I Dacia je smece pa se prodaje?!
(nidzo, 21. septembar 2023 13:24)

Nidzo druze, da li si se ikada zapitao zasto je Dacija najprodavaniji auto u Evropi?
(B.V., 21. septembar 2023 15:27)

kod nas se pobiše za parizerom

jer je dobar i zdrav ili što je jeftin ?

tako i dačija

Goxy

pre 1 godinu

Kada s najprodavaniji bude bicikl a za njim S klasa, možda klimoglavci u Savetu Evrope shvate, ali biće kasno.
(Evropo moja.., 21. septembar 2023 13:37)

U guberniji je već sada tako i da li su nešto shvatili? Imaš sreću da živiš u Evropi bog te je pogledao.

Zok1

pre 1 godinu

Ne radi se samo o subvencijama, one važe i za evropska EV. Tesla je najmanje 10 godina ispred ostalih proizvođača, ljudi to osete. Svi problemi sa kontrolom kvaliteta mogu da se reše, ali ako nemate dobar proizvod - kontrola kvaliteta tu ne može da pomogne, treba vam nov proizvod. Tesla će početi da se puni kada je struja jeftina i prekinuti punjenje kada se vrati na skuplju tarifu. U 7.30 ujutro će vas dočekati sa pripremljenim motorom i temperaturom kabine od npr. 21 C. Ako mu kažete da idete na brzo punjenje, on će da priprema bateriju dok vozite, da vam punjenje bude brže. To je automobil napravljen oko računara, računar sa četiri točka. Sigurno je da postoje ljudi kojima se taj koncept ne sviđa, i to je ok. Ali ogromnom broju ljudi se to sviđa i žele takav automobil.

T

pre 1 godinu

@feanc Pre par godina, na mog brata se klinac prodavac u Renoovom salonu u Minhenu naljutio sto je usao u salon a da nije zakazao. Brat se ozbiljno zapitao ko tu nije normalan.

Stručnjak

pre 1 godinu

Nije još Tesla propala? Molim stručnjake da nam objasne kako sad ovo?
(Iggy, 21. septembar 2023 13:23)

Čudi me da ne znaš, ali hajde da ti objasnim: političkim pritiskom na Evropu da pređe na EV. Igra sa EV i sankcijama Rusiji (oba idu na štetu EU!) se pokazalo da je EU bedno slaba u odnosu na USA.
Evropa je prelaskom na EV započela konačan kraj svoje autoindustrije. Za 20 godina sve će otići na doboš i svi će voziti kineske marke.

Srđan BL

pre 1 godinu

Za sve ove sto hvale prodaju po "Jevropi" mala napomena da se 2018. ili 2019. prvoplasirani na godisnjem nivou prodavao sa preko 400.000 komada. Za razliku od toga prosle godine prvoplasirani jedva preko 200.000, a ove pitanje hoce li dobaciti do 200.000 kom. Sto ce reci da se sada prva dva ne prodaju u brojkama kao nekad prvoplasirani... Ma sjajno...

Mario

pre 1 godinu

Za sve ove sto hvale prodaju po "Jevropi" mala napomena da se 2018. ili 2019. prvoplasirani na godisnjem nivou prodavao sa preko 400.000 komada. Za razliku od toga prosle godine prvoplasirani jedva preko 200.000, a ove pitanje hoce li dobaciti do 200.000 kom. Sto ce reci da se sada prva dva ne prodaju u brojkama kao nekad prvoplasirani... Ma sjajno...
(Srđan BL, 21. septembar 2023 16:18)

Nevjerojatno koliko neki ljudi ne mogu izvući nikakav točan zaključak ma koliko im brojki dali.
Prodaja narasla 20% u odnosu na prošlu godinu, a čovjek vidi propast.
Ti vjerojatno kada upališ auto vidiš slike sudara u glavi.
I vratiš se kući. Spašen od propasati.
Svi propadaju, a BL nezdrživo napreduje dok cijene parizera padaju.

2020 do 2030

pre 1 godinu

Jel vidite kako se Evropa obogatila? Prvo mesto razbija model sa 50 000 € pa to nikad nije bilo pre. Evropa je pucala u svoju nogu pa zato šaljemo našu decu tamo.
(Goxy, 21. septembar 2023 12:46)

Ko su ljudi koji likuju nas uspehom USA a u prvom redu Kineza? Ako Nemačka potone može nama parizer i to najjeftiniji da postane odlična hrana. Masan, pun kalorija, zasitan samo nek je stomak pun da ne krči. A što se cene kola tiče mogu da razumem mlađe koji ne znaju šta je inflacija (osim kao definiciju). Inflacija to vam je kad poskupi sve a vaša ušteđevina izgubi vrednost. I bi mislite da će se cene stanova, kola i hrane vratiti ali neće. Nastaviće da rastu. Prodavaće se manje jer je kriza ali neće padati (ne nešto značajno i ne duže od dva kvartala) čak ni u slučaju sloma kao 2008 jer tada nije bila inflacija. Ovo je sasvim drugačija kriza i cilj jeste devalvacija novca odnosno dugova država. Prosto rečeno na dobitku su svi koji duguju uz fiksnu kamatnu stopu (gledajte šire a ne Srbiju i sebe) i naravno države jer su izdavale, prodavale hartije od vrednosti uz minimalnu dobit. A na gubitku su svi oni koji su štedeli. Dakle kriza nije ni slična kao SEKA. I tek je recimo prva trećina završena.

Srđan BL

pre 1 godinu

Goxy
Evropa je sebi pucala u noge, ako ti sada nije jasno postace kroz par godina... Ima vremena, osjetices... Gluposti o "gubernijama" i sl. ne bih komentarisao, laprdanja tek da se nesto napise me puno ne interesuju. Evro gubi vrijednost pa mi je zlato ipak bolja investicija (a prica sve jezike)... Cinjenica je da na ovim prostorima trebamo biti svoji, a ne neciji... Samo na "insistiranje" da budemo neciji podsjetim i na drugu stranu price, a njoj smo pripadali kad god nam se radilo o glavi... Tamo na zapadu su nam uzeli puno toga vrijednog u zadnjih 100 i kusur godina (zivota najvise), pa je red da nesto od toga i vratimo i ne kaki na takve teme...

Evropo moja..

pre 1 godinu

...Il' si bos, il' si hadžija... Kada s najprodavaniji bude bicikl a za njim S klasa, možda klimoglavci u Savetu Evrope shvate, ali biće kasno.

B.V.

pre 1 godinu

Sta kazu nasi stručnjaci? I Dacia je smece pa se prodaje?!
(nidzo, 21. septembar 2023 13:24)

Nidzo druze, da li si se ikada zapitao zasto je Dacija najprodavaniji auto u Evropi?

razum pre svega

pre 1 godinu

U srbiji je najprodavaniji automobil marke "polovan dizelas iz nemacke, 15+ godina". Otud i tolika mrznja prema trotinetima i progresu. Zavist sa dna kace je najgora zavist.
(Alter 5A, 21. septembar 2023 20:49)

Ali "mržnja prema trotinetima i progresu", daj ne dipr, majke ti. Koliko si ti tek jadan ukoliko su ti trotineti deo progresa, pa ih još i ubacuješ u vesti o prodaji automobila.
Trotineti su samo postali jedan primetan problem zbog tih "progresivnih" koji ih voze prilično agresivno mešajući se sa pešacima pre svega, koristeći sva njihova prava na pešačkim prelazima, samo uz nekoliko puta veću brzinu. Niko vas ne mrzi, već samo ne želi da nekog od vas nosi na duši, i to nekako mora da se reši.
A što se progresa generalno tiče, niko normalan nije protiv progresa, ali je zato svako normalan protiv isforsiranog "progresa" pre progresa, koji ne može biti u interesu nikome osim onima koji su direktno i profesionalno uključeni u čitavu tu priču, i propagiraju je.
Napravi ti prvo jednu kompletnu priču, pa onda dođi i ponudi mi da je kupim, a nemoj me terati da sada kupujem tvoj nedovoljno razvijen proizvod iz jedne nekompletne priče, tako što ćeš mi uskraćivati mogućnost da kupim ono što sam do sada kupovao, a što i dalje funkcioniše Ok.
Praviti se, da ne vidi o čemu se tu u stvari radi, može samo ili neki slepac, ili neko ko živi od tog i takvog "progresa". Nemojmo se zamajavati, nismo deca.

razum pre svega

pre 1 godinu

@Dobro

Ovo je već jedan normalan komentar koji opisuje trenutno stanje u Holandiji, mada nije pomenut broj/dostupnost brzih punjača, kao i punjača generalno.
Ne znam koliki je broj brzih punjača tamo, i da li ima smisla koristiti EV ukoliko se ne živi u kući sa garažom.
Bio sam skoro u Americi, u Teksasu kod porodice koja vozi Teslu (pored još 2 SUS automobila), i Ok, pune je u svojoj garaži i vole da je koriste po gradu (ubrzava zaista ludački), ali za neki iole ozbiljniji put van grada ipak više vole da koriste druge automobile, da ne bi morali da planiraju i gube poprilično vremena usput, pošto domet nije baš u skladu sa navedenim specifikacijama. To su neka njihova dosadašnja iskustva.
U svakom slučaju, mi smo ovde u Srbiji neka potpuno druga priča, i treba da živimo još neko vreme u skladu sa tim. Ko ima kuću i garažu, možda i ima neki izbor, ali za sve ostale je ta priča još uvek prilično besmislena.

Avaya

pre 1 godinu

Samo još da su naveli koliko je kupovalo pravnih lica a koliko fizičkih, po EU je minimum 2/3 da nova auta kupuju pravna lica, na operativni lizing, pa se biraju skuplja auta, ali kada se kupuje sopstvene pare, kupci su skromniji i obično se ide za klasu ispod...

ronin

pre 1 godinu

@Zok1
O kakvoj kontroli kvaliteta se govori. Videste li zazore na Tesli X. Koncept auta je OK, računar na točkovima nije loša ideja, ali forsiranje nekih gluposti koje niti su logične niti bezbedne u nekim aspektima je totalni idiotizam. Zašto je ukinuta ručica koja menja smer vožnje iz napred u nazad nego mora slajd po ivici ekrana da se radi, zašto je ukinut prekidač migavca i sada mora da se stiskaju dugmići sa strelicama na volanu, apsolutno neprakticno u svakom smislu i pri tome nebezbedno. Zašto kaseta ne može da se otvori na dugme ili prekidač kao i do sada nego mora da se traži po ekranu i otvori odatle. Isto važi i za podešavanje retrovizora i otvaranje vrata iznutra. Apsolutno nepotrebne stvari koje mnoge kupce odbijaju. O podešavanjima klimatizacije na ekranima umesto dugmića tek ne treba govoriti. Mnogi proizvodjači su se vratili na staro u novijim modelima. Da, živimo u digitalnoj eri i progres treba da postoji, ali ne treba ići u krajnosti.

Goxy

pre 1 godinu

Za sve ove sto hvale prodaju po "Jevropi" mala napomena da se 2018. ili 2019. prvoplasirani na godisnjem nivou prodavao sa preko 400.000 komada. Za razliku od toga prosle godine prvoplasirani jedva preko 200.000, a ove pitanje hoce li dobaciti do 200.000 kom. Sto ce reci da se sada prva dva ne prodaju u brojkama kao nekad prvoplasirani... Ma sjajno...
(Srđan BL, 21. septembar 2023 16:18)

2018 prvoplasirani Golf je koštao 20 000 eur. Sada Tesla 50 000 eur. EU se upucala u noge i ruke pa si zamenio EUR za Rublje a i uzeo si jednosmernu kartu za guberniju, jel tako?

Argentto

pre 1 godinu

Ja ne znam kako i na cemu se baziraju ovi rezultati, ali sam pre dve nedelje bio 5 dana u Parizu sluzbeno, ja 3 Dacije nisam video za 5 dana na ulicama. Takodje krajem proslog meseca 7 dana u Barseloni, jednu jedinu Daciju sam video. Odakle dolaze te informacije da se toliko prodaje, nikako mi nije jasno.
Interesantno je da, pored Dacije, gotovo nije moguce videti bilo koji FIAT na ulicama, samo jedan FIAT 500 videh..

Vozač

pre 1 godinu

@ Za sve ove sto hvale prodaju po "Jevropi" mala napomena da se 2018. ili 2019. prvoplasirani na godisnjem nivou prodavao sa preko 400.000 komada. Za razliku od toga prosle godine prvoplasirani jedva preko 200.000, a ove pitanje hoce li dobaciti do 200.000 kom. Sto ce reci da se sada prva dva ne prodaju u brojkama kao nekad prvoplasirani... Ma sjajno...
(Srđan BL, 21. septembar 2023 16:18)

U par redova ste objasnili suštinu problema. Ukratko, mršave krave tek dolaze.

Mario

pre 1 godinu

Mario,
Hajde ponovo saberi ukupnu prodaju prva tri sad i onda pa komentarisi. Mislim da su brojke prilicno jasne... Ostatak komentara ti je preglup za komentarisanje...
(Srđan BL, 22. septembar 2023 07:09)

Kakve veze ima da li su prva tri prodala više ili manje nego prije?
Ako je ukupna prodaja narasla 20%, a prva tri su prodana u manjoj količini onda to znači da je prodaja raspoređena na više modela automobila što nije ni čudno jer samo npr. VW ima jedno 50 modela.
Ti dokazuješ neku propast, a prodano 20% više automobila.
Uz to najprodavaniji NIKADA do sada nije bio skuplji. I prvi put električni.
Ali to je za tebe viša matematika.
Ti navali na parizer i majonezu dok su jeftini.
I furnjaj dizel dok sve komšije ne pocrkaju.
Tu se bolje razumiješ.

XXL

pre 1 godinu

Neću da prepričavam (i to loše) objave sa Google-a o automobilima i njihovim karakteristikama ali Dačija je upravo uradila ono što sam komentarisao ranije da može biti svačija. Dakle potez menadžmenta, koncepcija samog automobila u dizajnu i pristupačna cena. To je to što čini kulturu upotrebe automobila što se kod nas srbadije izgubilo (jeftin uvoz više klase automobila iz zapadnih zemalja što nas čini jako bitnim jer se voze automobili "markani" i brendirani makar bili i izraubovani) ... naravno kupovina novog automobila i njegova upotreba do isteka garancije kada se više taj automobil ne isplati u exploataciji i održavanje postane otežano (inače naši ljudi koji su otišli u zapadne zemlje ne bi dolazili kod krezubih što reče jedan naš prijatelj komentator majstora da izvrši servisiranje automobila k'o moj sestrić dok je vozio AUDI te mu neko udario u vrata iza vozačevih za šta su mu u Nemačkoj tražili za zamenu 3500 eura jer ko će to da 'pegla' i još neke gluposti mali servis što ga je u Srbiji koštalo 250 eura i još je hteo da mi ostavi to gov... ups ovaj brigu da ga vozim k'o pravi srbadin informisan sa Google-a u eri informatike) ... Šteta što se u Srbiji izgubila srednja klasa koja bi mogla sebi da priušti nov automobil već je to svedeno da se dovijamo al' preferiram Dačiju ...

Srđan BL

pre 1 godinu

Mario,
Hajde ponovo saberi ukupnu prodaju prva tri sad i onda pa komentarisi. Mislim da su brojke prilicno jasne... Ostatak komentara ti je preglup za komentarisanje...

maneken

pre 1 godinu

(razum pre svega, 22. septembar 2023 09:13) # Link komentara

Meni se na osnovu tvoje price cini da ti fali para za neki dobar auto, pa hoces da maksimizujes vrednost onoga sto mozes da kupis. Tj. u prevodu da se i dalje k... sa npr audijem 15 godina starim. I pazi dobra ti je prica :D no to vise ne impresionira nikog. Danas se ljudi loze na nov auto vise nego na star dobar polovan - bar oni koji imaju pare.
U sustini oni koji nemaju pare pomazu ovima sto imaju da uvek voze nova auta tako sto ih oslobadjaju starih krintija.

Dobro

pre 1 godinu

@razum pre svega
Slažem se i hvala na komplimentu za komentar.
Što se punjača tiče, ima ih za sada dovoljno i običnih, i brzih, ali se ljudi brinu da uskoro neće biti dovoljno punjača. Priča za duže putovanje u NL je drugačija, cela zemlja je jako mala, maksimalna brzina na autoputevima preko dana je 100kmh a noću ponegde 120. Punjača sasvim dovoljno i na putevima (ne stojiš u redu) i slično. Za duže putovanje je benzinac ili hibrid, naravno. Dizel više ne voze ni gastarbajteri... Polovnjaci se kupuju za dzabe, jer je cena dizela porasla, a porez na puteve skoro duplo veći nego za benzinca. To je u NL jako važna činjenica. Na primer: za Golf benzinac ili hibrid mesečno je porez na puteve 50 evra, za dizel je 90 a za električni je 0 (nula) evra. Naplata putarima ne postoji. Samo porez na puteve koji se odredjuje po tipu goriva i težini vozila.
Tako je to ovde. Pomalo drugi svet. Ne uvek najbolji... ali .... nije ni loš.

Iz zemlje lala, uvek vaš,

Хаџија

pre 1 godinu

(Argentto, 21. septembar 2023 12:52)
Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.
Па ни но чудо, тамо се не продају са знаком дачије.

konjo

pre 1 godinu

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 22. septembar 2023 08:53)

glavni razlog je spora vožnja, tj. ograničenja na 100. savršeni uslovi za strujnog i frustracija za ostale..

Srđan BL

pre 1 godinu

Mario
Prodaja je u 2022. bila na nivou 1985., imas taj podatak pa potrazi... Cini mi se 4-5.000.000 vozila manje nego 2019. Zaista glupo komentarisati...

razum pre svega

pre 1 godinu

Meni se na osnovu tvoje price cini da ti fali para za neki dobar auto, pa hoces da maksimizujes vrednost onoga sto mozes da kupis. Tj. u prevodu da se i dalje k... sa npr audijem 15 godina starim. I pazi dobra ti je prica :D no to vise ne impresionira nikog. Danas se ljudi loze na nov auto vise nego na star dobar polovan - bar oni koji imaju pare.
U sustini oni koji nemaju pare pomazu ovima sto imaju da uvek voze nova auta tako sto ih oslobadjaju starih krintija.
(maneken, 22. septembar 2023 11:12)

Ti k'o pravi maneken. Meni se na osnovu tvoje priče čini da ti ništa nisi razumeo, pošto mi zaista nije jasno kako si sve to uspeo da pohvatao i zaključiš samo na osnovu moje konstatacije da je kod nas još uvek besmisleno pričati o EV.
Polovna vozila, i tu neku priču koju ti pričaš nisam ni pominjao.
Baš suprotno, već duže vreme imam problem da se odlučim i kupim neki nov automobil kod nas, a pošto ga standardno kupujem na lizing, nije stvar u lovi, već pre svega to što nisam zadovoljan izborom koji se ovde nudi. U startu mi smeta toliko forsiranje u ponudi SUV i svih ostalih "napumpanih" vozila koje nikako ne želim, dok je izbor kod onih ostalih (nekad normalnih) drastično smanjen, a rokovi isporuke maksimalno produženi čim se zatraži neka malo drugačija oprema od one koju je neko od dilera ili distributera već osmislio i uvezao u okviru nekog kontigenta. Malo smo tržište, i izgleda da treba da progutamo ono što nam se već spremi, bez mnogo priče.

Zok1

pre 1 godinu

@razum pre svega, @dobro, @DC - sa zadovoljstvom sam pročitao vaše komentare! Primećujem da ljude često zbunjuje gustina mreže punjača, verovatno zato što to posmatraju iz perspektive trenutne situacije u Srbiji. Automobili se na pumpi u proseku zadržavaju 3-5 minuta, to znači da jedno mesto na pumpi može da opsluži 12-20 vozila na sat. Najsporiji DCFC punjači (50 kW) će dopuniti električni automobil za sat vremena za domet od 300 km. Da bi zamenili jedno mesto na pumpi - treba vam u najgorem slučaju 12-20 punjača. U nekim urbanim centrima u Americi, već danas imate 10 puta više DCFC punjača nego mesta na pumpama, a taj broj raste. Pri tome ova računica uopšte ne uključuje punjenje automobila kod kuće. Sa 220V možete da napunite automobil kod kuće, u garaži - ili na poslu. Čak i sa 110V možete preko noći da dopunite kola za 40-50 km. To nije mnogo, ali za nekoga ko mesečno pređe 1000 km sasvim dovoljno.

Igor

pre 1 godinu

Evropo koji si ti kad su ti Sandero i Y najprodavaniji modeli. Sledeće je da će najprodavanija pasta za zube da bude Ariel i Persil. Sve li gutaš. cccc

DC

pre 1 godinu

@razum pre svega
Najpre da se pridruzim tvojim komplimentima na komentar @Dobro.
Zatim, ne mogu pricati o Holandiji, medjutim mogu reci par reci o situaciji u Svajcarskoj. Ova zemlja sa 41.285km2 od kojih neka jedna trecina teritorije pada pod slabo naseljene Alpe, trenutno ima nesto preko 11.000 javnih stanica za punjenje gde svaka stanica ima minimum 2 punjaca a mnoge vise od 2. Danas prakticno svaki parking na auto putu ima punjace, a tih parkinga je k'o pleve, svakih nekoliko km. U ovaj broj se ne ubrajaju mnoge stanice koje pripadaju primera radi firmama za svoje radnike ili hotelima za svoje goste a takvih opet ima dosta. Zapravo, mislim da je tesko naci iole pristojan hotel koji gostima ne omogucava dopunjavanje elektricnog auta. Kao rezultat imamo situaciju da je trenutno u ovoj zemlji registrovano nesto preko 110.000 elektricnih vozila i skoro 300.000 hibridnih: full-hibrid ili plug-in hibridnih, ne racunajuci mild hibrid. Tesla je najprodavaniji automobil zadnjih 4-5 godina, pri cemu je to bio najpre Model 3 a sada Model Y, uprkos cinjenici da Svajcarska nikada nije nudila subvencije na kupovinu elektricnih vozila. Iako ne vozim elektricni automobil, nemam nikakvih strahova da bih imao bilo kakvih problema sa dopunjavanjem sve dok se taj auto koristi unutar granica ove zemlje.

Zok1

pre 1 godinu

(ronin, 22. septembar 2023 10:56) Mislim da si pogrešno obavešten. Menjač smera je poluga na desnoj strani volana, tamo gde je menjač na starim USA kolima. Poluga za žmigavce i svetla je sa leve strane. Za kasetu se slažem, ali kako bi rešio problem da je po potrebi zaključaš u automobilu koji nema ključeve? Tesla je to rešio sa šifrom. I meni nedostaju dugmići na koje sam navikao, ali mogu da živim bez njih. (Moja deca obožavaju tablet na sredini.) Neke stvari su možda i morali da reše drugačije. Npr. podešavanje retrovizora se memoriše za svakog vozača posebno, slično podešavanju sedišta. Klima se uglavnom koristi u automatskom modu, podesiš je jednom i zaboraviš. Naravno, možeš da se igraš sa njom ako hoćeš, ali i tu bi bio problem sa memorisanjem opcija, kada bi se koristili prekidači. (Npr. kako da podesiš prekidače da automatski pale klimu ako su kola na parkingu, a temperatura u njima dostigla 30 C?) Vrata mogu da se otvore (u slučaju nužde) i polugama, slično drugim automobilima. Ali taj prekidač za otvaranje vrata pokreće i neke druge procese, spušta prozor i priprema automobil za napuštanje vozila. Možda bi sve to moglo da se reši i sa polugom, ali ona bi morala da funkcioniše i kao električni prekidač. Za kontrolu kvaliteta si apsolutno u pravu, ali kada imaš dobro rešenje - možeš da podižeš kontrolu kvaliteta. Kvalitet Tesla vozila se popravio (verovao ili ne), a fabrika u Kini tu osetno prednjači.

Mare

pre 1 godinu

Pa te Dacie obično kupuju kompanije, najčešće drzavne jer su cene povoljne. 80% vozila tako prodaju. Inače kvalitet auta je smece obično, čista plastika.

Argentto

pre 1 godinu

Ja ne znam kako i na cemu se baziraju ovi rezultati, ali sam pre dve nedelje bio 5 dana u Parizu sluzbeno, ja 3 Dacije nisam video za 5 dana na ulicama. Takodje krajem proslog meseca 7 dana u Barseloni, jednu jedinu Daciju sam video. Odakle dolaze te informacije da se toliko prodaje, nikako mi nije jasno.
Interesantno je da, pored Dacije, gotovo nije moguce videti bilo koji FIAT na ulicama, samo jedan FIAT 500 videh..

Srđan BL

pre 1 godinu

Goxy
Evropa je sebi pucala u noge, ako ti sada nije jasno postace kroz par godina... Ima vremena, osjetices... Gluposti o "gubernijama" i sl. ne bih komentarisao, laprdanja tek da se nesto napise me puno ne interesuju. Evro gubi vrijednost pa mi je zlato ipak bolja investicija (a prica sve jezike)... Cinjenica je da na ovim prostorima trebamo biti svoji, a ne neciji... Samo na "insistiranje" da budemo neciji podsjetim i na drugu stranu price, a njoj smo pripadali kad god nam se radilo o glavi... Tamo na zapadu su nam uzeli puno toga vrijednog u zadnjih 100 i kusur godina (zivota najvise), pa je red da nesto od toga i vratimo i ne kaki na takve teme...

Srđan BL

pre 1 godinu

Za sve ove sto hvale prodaju po "Jevropi" mala napomena da se 2018. ili 2019. prvoplasirani na godisnjem nivou prodavao sa preko 400.000 komada. Za razliku od toga prosle godine prvoplasirani jedva preko 200.000, a ove pitanje hoce li dobaciti do 200.000 kom. Sto ce reci da se sada prva dva ne prodaju u brojkama kao nekad prvoplasirani... Ma sjajno...

Stručnjak

pre 1 godinu

Nije još Tesla propala? Molim stručnjake da nam objasne kako sad ovo?
(Iggy, 21. septembar 2023 13:23)

Čudi me da ne znaš, ali hajde da ti objasnim: političkim pritiskom na Evropu da pređe na EV. Igra sa EV i sankcijama Rusiji (oba idu na štetu EU!) se pokazalo da je EU bedno slaba u odnosu na USA.
Evropa je prelaskom na EV započela konačan kraj svoje autoindustrije. Za 20 godina sve će otići na doboš i svi će voziti kineske marke.

Goxy

pre 1 godinu

Jel vidite kako se Evropa obogatila? Prvo mesto razbija model sa 50 000 € pa to nikad nije bilo pre. Evropa je pucala u svoju nogu pa zato šaljemo našu decu tamo.

Mario

pre 1 godinu

Ja sam čuo da je EU osiromašila.
Toliko je osiromašila da je najprodavaniji auto skuplji od 45.000 eura.
A može koštat i 55.000 eura.
E da je vama da tako osiromašite...

Goxy

pre 1 godinu

Za sve ove sto hvale prodaju po "Jevropi" mala napomena da se 2018. ili 2019. prvoplasirani na godisnjem nivou prodavao sa preko 400.000 komada. Za razliku od toga prosle godine prvoplasirani jedva preko 200.000, a ove pitanje hoce li dobaciti do 200.000 kom. Sto ce reci da se sada prva dva ne prodaju u brojkama kao nekad prvoplasirani... Ma sjajno...
(Srđan BL, 21. septembar 2023 16:18)

2018 prvoplasirani Golf je koštao 20 000 eur. Sada Tesla 50 000 eur. EU se upucala u noge i ruke pa si zamenio EUR za Rublje a i uzeo si jednosmernu kartu za guberniju, jel tako?

B.V.

pre 1 godinu

Sta kazu nasi stručnjaci? I Dacia je smece pa se prodaje?!
(nidzo, 21. septembar 2023 13:24)

Nidzo druze, da li si se ikada zapitao zasto je Dacija najprodavaniji auto u Evropi?

Mario

pre 1 godinu

Za sve ove sto hvale prodaju po "Jevropi" mala napomena da se 2018. ili 2019. prvoplasirani na godisnjem nivou prodavao sa preko 400.000 komada. Za razliku od toga prosle godine prvoplasirani jedva preko 200.000, a ove pitanje hoce li dobaciti do 200.000 kom. Sto ce reci da se sada prva dva ne prodaju u brojkama kao nekad prvoplasirani... Ma sjajno...
(Srđan BL, 21. septembar 2023 16:18)

Nevjerojatno koliko neki ljudi ne mogu izvući nikakav točan zaključak ma koliko im brojki dali.
Prodaja narasla 20% u odnosu na prošlu godinu, a čovjek vidi propast.
Ti vjerojatno kada upališ auto vidiš slike sudara u glavi.
I vratiš se kući. Spašen od propasati.
Svi propadaju, a BL nezdrživo napreduje dok cijene parizera padaju.

Alter 5A

pre 1 godinu

U srbiji je najprodavaniji automobil marke "polovan dizelas iz nemacke, 15+ godina". Otud i tolika mrznja prema trotinetima i progresu. Zavist sa dna kace je najgora zavist.

Vozač

pre 1 godinu

@ Za sve ove sto hvale prodaju po "Jevropi" mala napomena da se 2018. ili 2019. prvoplasirani na godisnjem nivou prodavao sa preko 400.000 komada. Za razliku od toga prosle godine prvoplasirani jedva preko 200.000, a ove pitanje hoce li dobaciti do 200.000 kom. Sto ce reci da se sada prva dva ne prodaju u brojkama kao nekad prvoplasirani... Ma sjajno...
(Srđan BL, 21. septembar 2023 16:18)

U par redova ste objasnili suštinu problema. Ukratko, mršave krave tek dolaze.

Evropo moja..

pre 1 godinu

...Il' si bos, il' si hadžija... Kada s najprodavaniji bude bicikl a za njim S klasa, možda klimoglavci u Savetu Evrope shvate, ali biće kasno.

Goxy

pre 1 godinu

Kada s najprodavaniji bude bicikl a za njim S klasa, možda klimoglavci u Savetu Evrope shvate, ali biće kasno.
(Evropo moja.., 21. septembar 2023 13:37)

U guberniji je već sada tako i da li su nešto shvatili? Imaš sreću da živiš u Evropi bog te je pogledao.

razum pre svega

pre 1 godinu

U srbiji je najprodavaniji automobil marke "polovan dizelas iz nemacke, 15+ godina". Otud i tolika mrznja prema trotinetima i progresu. Zavist sa dna kace je najgora zavist.
(Alter 5A, 21. septembar 2023 20:49)

Ali "mržnja prema trotinetima i progresu", daj ne dipr, majke ti. Koliko si ti tek jadan ukoliko su ti trotineti deo progresa, pa ih još i ubacuješ u vesti o prodaji automobila.
Trotineti su samo postali jedan primetan problem zbog tih "progresivnih" koji ih voze prilično agresivno mešajući se sa pešacima pre svega, koristeći sva njihova prava na pešačkim prelazima, samo uz nekoliko puta veću brzinu. Niko vas ne mrzi, već samo ne želi da nekog od vas nosi na duši, i to nekako mora da se reši.
A što se progresa generalno tiče, niko normalan nije protiv progresa, ali je zato svako normalan protiv isforsiranog "progresa" pre progresa, koji ne može biti u interesu nikome osim onima koji su direktno i profesionalno uključeni u čitavu tu priču, i propagiraju je.
Napravi ti prvo jednu kompletnu priču, pa onda dođi i ponudi mi da je kupim, a nemoj me terati da sada kupujem tvoj nedovoljno razvijen proizvod iz jedne nekompletne priče, tako što ćeš mi uskraćivati mogućnost da kupim ono što sam do sada kupovao, a što i dalje funkcioniše Ok.
Praviti se, da ne vidi o čemu se tu u stvari radi, može samo ili neki slepac, ili neko ko živi od tog i takvog "progresa". Nemojmo se zamajavati, nismo deca.

Zok1

pre 1 godinu

Ne radi se samo o subvencijama, one važe i za evropska EV. Tesla je najmanje 10 godina ispred ostalih proizvođača, ljudi to osete. Svi problemi sa kontrolom kvaliteta mogu da se reše, ali ako nemate dobar proizvod - kontrola kvaliteta tu ne može da pomogne, treba vam nov proizvod. Tesla će početi da se puni kada je struja jeftina i prekinuti punjenje kada se vrati na skuplju tarifu. U 7.30 ujutro će vas dočekati sa pripremljenim motorom i temperaturom kabine od npr. 21 C. Ako mu kažete da idete na brzo punjenje, on će da priprema bateriju dok vozite, da vam punjenje bude brže. To je automobil napravljen oko računara, računar sa četiri točka. Sigurno je da postoje ljudi kojima se taj koncept ne sviđa, i to je ok. Ali ogromnom broju ljudi se to sviđa i žele takav automobil.

Dobro

pre 1 godinu

Nisam za elektricne automobile, uvek sam bio ‘petrolhead’ i vozim samo Alfe.
Ipak, situacija se menja, bar ovde, u Holandiji. Svojom strujom od vetra i sunca puniti elektricne automobile je ovde buducnost, i sve se krece u tom pravcu. Naravno da su vecina vozila na benzin a i hibridi se odlicno prodaju. Dizel jos nije umro, ali polako umire i svi polovnjaci se izvoze u zaostale zemlje. Zasto da zavise od fosilnih goriva, ruskog gasa i nafte, ili sa bliskog istoka. Zasto da udisu otrov, ako ne moraju. Mi u Srbiji moramo, jer nemamo drugog izbora. Ovde imaju i para i izbor.
Naravno, sto neko vec rece, da su 75% prodatih elektricnih automobila na zapadu u vlasnistvu firmi ili lizing korporacija, ali i privatnici ih sve vise kupuju, pogotovo evropske marke.
Slika se kompletno menja, polako ali sigurno.
Sezdesetih su se mnogo smejali Japancima, a osamdesetih Korejcima. Sada se smejati elektricnim automobilima? Ista stvar. Razbijace narednih decenija.
Toliko od mene.

Iz zemlje lala, uvek vas,

Bavaria

pre 1 godinu

@Sun Ce
U Nemackoj au subvencije pale sa 9000e na 3000e a oni I dalje razbijaju prodaju...tako da nije zbog subvencija kako u srbiji teoreticare zavere misle...ko bi rekao, najmudriji narod na svetu da nije u pravu

Avaya

pre 1 godinu

Samo još da su naveli koliko je kupovalo pravnih lica a koliko fizičkih, po EU je minimum 2/3 da nova auta kupuju pravna lica, na operativni lizing, pa se biraju skuplja auta, ali kada se kupuje sopstvene pare, kupci su skromniji i obično se ide za klasu ispod...

logično

pre 1 godinu

Sta kazu nasi stručnjaci? I Dacia je smece pa se prodaje?!
(nidzo, 21. septembar 2023 13:24)

Nidzo druze, da li si se ikada zapitao zasto je Dacija najprodavaniji auto u Evropi?
(B.V., 21. septembar 2023 15:27)

kod nas se pobiše za parizerom

jer je dobar i zdrav ili što je jeftin ?

tako i dačija

Srđan BL

pre 1 godinu

Mario,
Hajde ponovo saberi ukupnu prodaju prva tri sad i onda pa komentarisi. Mislim da su brojke prilicno jasne... Ostatak komentara ti je preglup za komentarisanje...

XXL

pre 1 godinu

Neću da prepričavam (i to loše) objave sa Google-a o automobilima i njihovim karakteristikama ali Dačija je upravo uradila ono što sam komentarisao ranije da može biti svačija. Dakle potez menadžmenta, koncepcija samog automobila u dizajnu i pristupačna cena. To je to što čini kulturu upotrebe automobila što se kod nas srbadije izgubilo (jeftin uvoz više klase automobila iz zapadnih zemalja što nas čini jako bitnim jer se voze automobili "markani" i brendirani makar bili i izraubovani) ... naravno kupovina novog automobila i njegova upotreba do isteka garancije kada se više taj automobil ne isplati u exploataciji i održavanje postane otežano (inače naši ljudi koji su otišli u zapadne zemlje ne bi dolazili kod krezubih što reče jedan naš prijatelj komentator majstora da izvrši servisiranje automobila k'o moj sestrić dok je vozio AUDI te mu neko udario u vrata iza vozačevih za šta su mu u Nemačkoj tražili za zamenu 3500 eura jer ko će to da 'pegla' i još neke gluposti mali servis što ga je u Srbiji koštalo 250 eura i još je hteo da mi ostavi to gov... ups ovaj brigu da ga vozim k'o pravi srbadin informisan sa Google-a u eri informatike) ... Šteta što se u Srbiji izgubila srednja klasa koja bi mogla sebi da priušti nov automobil već je to svedeno da se dovijamo al' preferiram Dačiju ...

maneken

pre 1 godinu

(razum pre svega, 22. septembar 2023 09:13) # Link komentara

Meni se na osnovu tvoje price cini da ti fali para za neki dobar auto, pa hoces da maksimizujes vrednost onoga sto mozes da kupis. Tj. u prevodu da se i dalje k... sa npr audijem 15 godina starim. I pazi dobra ti je prica :D no to vise ne impresionira nikog. Danas se ljudi loze na nov auto vise nego na star dobar polovan - bar oni koji imaju pare.
U sustini oni koji nemaju pare pomazu ovima sto imaju da uvek voze nova auta tako sto ih oslobadjaju starih krintija.

Mare

pre 1 godinu

Pa te Dacie obično kupuju kompanije, najčešće drzavne jer su cene povoljne. 80% vozila tako prodaju. Inače kvalitet auta je smece obično, čista plastika.

konjo

pre 1 godinu

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 22. septembar 2023 08:53)

glavni razlog je spora vožnja, tj. ograničenja na 100. savršeni uslovi za strujnog i frustracija za ostale..

Mario

pre 1 godinu

Mario,
Hajde ponovo saberi ukupnu prodaju prva tri sad i onda pa komentarisi. Mislim da su brojke prilicno jasne... Ostatak komentara ti je preglup za komentarisanje...
(Srđan BL, 22. septembar 2023 07:09)

Kakve veze ima da li su prva tri prodala više ili manje nego prije?
Ako je ukupna prodaja narasla 20%, a prva tri su prodana u manjoj količini onda to znači da je prodaja raspoređena na više modela automobila što nije ni čudno jer samo npr. VW ima jedno 50 modela.
Ti dokazuješ neku propast, a prodano 20% više automobila.
Uz to najprodavaniji NIKADA do sada nije bio skuplji. I prvi put električni.
Ali to je za tebe viša matematika.
Ti navali na parizer i majonezu dok su jeftini.
I furnjaj dizel dok sve komšije ne pocrkaju.
Tu se bolje razumiješ.

franc

pre 1 godinu

Auto trgovci su glupi.
Odes na aplikaciju tesle , odaber auto koji ima 2-3 dodatka samo i boju i stisne KUPI, i gotovo. Ako hoces leasing isto tako.
Odem na BMW stranice i treba mi pola godine da se snadjem i ako zelim da kupim moram da posaljem mail trgovcu koji mi odgovori nakon 5 dana.
Nadam se da ce ovo neki zrgovac BMW u Hr vidjeti jer iako sam htio kupiti njihov auto ponasaju se kao da ga pokalnjaju a ne uzimaju 65.000 za najmanji strujic.
Ovako sam kupio Teslu za 2 minute posla .
Zato se i prodaje

2020 do 2030

pre 1 godinu

Jel vidite kako se Evropa obogatila? Prvo mesto razbija model sa 50 000 € pa to nikad nije bilo pre. Evropa je pucala u svoju nogu pa zato šaljemo našu decu tamo.
(Goxy, 21. septembar 2023 12:46)

Ko su ljudi koji likuju nas uspehom USA a u prvom redu Kineza? Ako Nemačka potone može nama parizer i to najjeftiniji da postane odlična hrana. Masan, pun kalorija, zasitan samo nek je stomak pun da ne krči. A što se cene kola tiče mogu da razumem mlađe koji ne znaju šta je inflacija (osim kao definiciju). Inflacija to vam je kad poskupi sve a vaša ušteđevina izgubi vrednost. I bi mislite da će se cene stanova, kola i hrane vratiti ali neće. Nastaviće da rastu. Prodavaće se manje jer je kriza ali neće padati (ne nešto značajno i ne duže od dva kvartala) čak ni u slučaju sloma kao 2008 jer tada nije bila inflacija. Ovo je sasvim drugačija kriza i cilj jeste devalvacija novca odnosno dugova država. Prosto rečeno na dobitku su svi koji duguju uz fiksnu kamatnu stopu (gledajte šire a ne Srbiju i sebe) i naravno države jer su izdavale, prodavale hartije od vrednosti uz minimalnu dobit. A na gubitku su svi oni koji su štedeli. Dakle kriza nije ni slična kao SEKA. I tek je recimo prva trećina završena.

ronin

pre 1 godinu

@Zok1
O kakvoj kontroli kvaliteta se govori. Videste li zazore na Tesli X. Koncept auta je OK, računar na točkovima nije loša ideja, ali forsiranje nekih gluposti koje niti su logične niti bezbedne u nekim aspektima je totalni idiotizam. Zašto je ukinuta ručica koja menja smer vožnje iz napred u nazad nego mora slajd po ivici ekrana da se radi, zašto je ukinut prekidač migavca i sada mora da se stiskaju dugmići sa strelicama na volanu, apsolutno neprakticno u svakom smislu i pri tome nebezbedno. Zašto kaseta ne može da se otvori na dugme ili prekidač kao i do sada nego mora da se traži po ekranu i otvori odatle. Isto važi i za podešavanje retrovizora i otvaranje vrata iznutra. Apsolutno nepotrebne stvari koje mnoge kupce odbijaju. O podešavanjima klimatizacije na ekranima umesto dugmića tek ne treba govoriti. Mnogi proizvodjači su se vratili na staro u novijim modelima. Da, živimo u digitalnoj eri i progres treba da postoji, ali ne treba ići u krajnosti.

Figaro

pre 1 godinu

Aufiderzen. Tek ima da bude ?
(Idemoooooooooooo, 21. septembar 2023 17:07)

Čemu slavlje? Propadne li nemačka privreda odnosno i mi sa njima i to mnogo gore.

Srđan BL

pre 1 godinu

Mario
Prodaja je u 2022. bila na nivou 1985., imas taj podatak pa potrazi... Cini mi se 4-5.000.000 vozila manje nego 2019. Zaista glupo komentarisati...

Хаџија

pre 1 godinu

(Argentto, 21. septembar 2023 12:52)
Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.
Па ни но чудо, тамо се не продају са знаком дачије.

T

pre 1 godinu

@feanc Pre par godina, na mog brata se klinac prodavac u Renoovom salonu u Minhenu naljutio sto je usao u salon a da nije zakazao. Brat se ozbiljno zapitao ko tu nije normalan.

Igor

pre 1 godinu

Evropo koji si ti kad su ti Sandero i Y najprodavaniji modeli. Sledeće je da će najprodavanija pasta za zube da bude Ariel i Persil. Sve li gutaš. cccc

Zok1

pre 1 godinu

(ronin, 22. septembar 2023 10:56) Mislim da si pogrešno obavešten. Menjač smera je poluga na desnoj strani volana, tamo gde je menjač na starim USA kolima. Poluga za žmigavce i svetla je sa leve strane. Za kasetu se slažem, ali kako bi rešio problem da je po potrebi zaključaš u automobilu koji nema ključeve? Tesla je to rešio sa šifrom. I meni nedostaju dugmići na koje sam navikao, ali mogu da živim bez njih. (Moja deca obožavaju tablet na sredini.) Neke stvari su možda i morali da reše drugačije. Npr. podešavanje retrovizora se memoriše za svakog vozača posebno, slično podešavanju sedišta. Klima se uglavnom koristi u automatskom modu, podesiš je jednom i zaboraviš. Naravno, možeš da se igraš sa njom ako hoćeš, ali i tu bi bio problem sa memorisanjem opcija, kada bi se koristili prekidači. (Npr. kako da podesiš prekidače da automatski pale klimu ako su kola na parkingu, a temperatura u njima dostigla 30 C?) Vrata mogu da se otvore (u slučaju nužde) i polugama, slično drugim automobilima. Ali taj prekidač za otvaranje vrata pokreće i neke druge procese, spušta prozor i priprema automobil za napuštanje vozila. Možda bi sve to moglo da se reši i sa polugom, ali ona bi morala da funkcioniše i kao električni prekidač. Za kontrolu kvaliteta si apsolutno u pravu, ali kada imaš dobro rešenje - možeš da podižeš kontrolu kvaliteta. Kvalitet Tesla vozila se popravio (verovao ili ne), a fabrika u Kini tu osetno prednjači.

razum pre svega

pre 1 godinu

@Dobro

Ovo je već jedan normalan komentar koji opisuje trenutno stanje u Holandiji, mada nije pomenut broj/dostupnost brzih punjača, kao i punjača generalno.
Ne znam koliki je broj brzih punjača tamo, i da li ima smisla koristiti EV ukoliko se ne živi u kući sa garažom.
Bio sam skoro u Americi, u Teksasu kod porodice koja vozi Teslu (pored još 2 SUS automobila), i Ok, pune je u svojoj garaži i vole da je koriste po gradu (ubrzava zaista ludački), ali za neki iole ozbiljniji put van grada ipak više vole da koriste druge automobile, da ne bi morali da planiraju i gube poprilično vremena usput, pošto domet nije baš u skladu sa navedenim specifikacijama. To su neka njihova dosadašnja iskustva.
U svakom slučaju, mi smo ovde u Srbiji neka potpuno druga priča, i treba da živimo još neko vreme u skladu sa tim. Ko ima kuću i garažu, možda i ima neki izbor, ali za sve ostale je ta priča još uvek prilično besmislena.

Dobro

pre 1 godinu

@razum pre svega
Slažem se i hvala na komplimentu za komentar.
Što se punjača tiče, ima ih za sada dovoljno i običnih, i brzih, ali se ljudi brinu da uskoro neće biti dovoljno punjača. Priča za duže putovanje u NL je drugačija, cela zemlja je jako mala, maksimalna brzina na autoputevima preko dana je 100kmh a noću ponegde 120. Punjača sasvim dovoljno i na putevima (ne stojiš u redu) i slično. Za duže putovanje je benzinac ili hibrid, naravno. Dizel više ne voze ni gastarbajteri... Polovnjaci se kupuju za dzabe, jer je cena dizela porasla, a porez na puteve skoro duplo veći nego za benzinca. To je u NL jako važna činjenica. Na primer: za Golf benzinac ili hibrid mesečno je porez na puteve 50 evra, za dizel je 90 a za električni je 0 (nula) evra. Naplata putarima ne postoji. Samo porez na puteve koji se odredjuje po tipu goriva i težini vozila.
Tako je to ovde. Pomalo drugi svet. Ne uvek najbolji... ali .... nije ni loš.

Iz zemlje lala, uvek vaš,

Zok1

pre 1 godinu

@razum pre svega, @dobro, @DC - sa zadovoljstvom sam pročitao vaše komentare! Primećujem da ljude često zbunjuje gustina mreže punjača, verovatno zato što to posmatraju iz perspektive trenutne situacije u Srbiji. Automobili se na pumpi u proseku zadržavaju 3-5 minuta, to znači da jedno mesto na pumpi može da opsluži 12-20 vozila na sat. Najsporiji DCFC punjači (50 kW) će dopuniti električni automobil za sat vremena za domet od 300 km. Da bi zamenili jedno mesto na pumpi - treba vam u najgorem slučaju 12-20 punjača. U nekim urbanim centrima u Americi, već danas imate 10 puta više DCFC punjača nego mesta na pumpama, a taj broj raste. Pri tome ova računica uopšte ne uključuje punjenje automobila kod kuće. Sa 220V možete da napunite automobil kod kuće, u garaži - ili na poslu. Čak i sa 110V možete preko noći da dopunite kola za 40-50 km. To nije mnogo, ali za nekoga ko mesečno pređe 1000 km sasvim dovoljno.

razum pre svega

pre 1 godinu

Meni se na osnovu tvoje price cini da ti fali para za neki dobar auto, pa hoces da maksimizujes vrednost onoga sto mozes da kupis. Tj. u prevodu da se i dalje k... sa npr audijem 15 godina starim. I pazi dobra ti je prica :D no to vise ne impresionira nikog. Danas se ljudi loze na nov auto vise nego na star dobar polovan - bar oni koji imaju pare.
U sustini oni koji nemaju pare pomazu ovima sto imaju da uvek voze nova auta tako sto ih oslobadjaju starih krintija.
(maneken, 22. septembar 2023 11:12)

Ti k'o pravi maneken. Meni se na osnovu tvoje priče čini da ti ništa nisi razumeo, pošto mi zaista nije jasno kako si sve to uspeo da pohvatao i zaključiš samo na osnovu moje konstatacije da je kod nas još uvek besmisleno pričati o EV.
Polovna vozila, i tu neku priču koju ti pričaš nisam ni pominjao.
Baš suprotno, već duže vreme imam problem da se odlučim i kupim neki nov automobil kod nas, a pošto ga standardno kupujem na lizing, nije stvar u lovi, već pre svega to što nisam zadovoljan izborom koji se ovde nudi. U startu mi smeta toliko forsiranje u ponudi SUV i svih ostalih "napumpanih" vozila koje nikako ne želim, dok je izbor kod onih ostalih (nekad normalnih) drastično smanjen, a rokovi isporuke maksimalno produženi čim se zatraži neka malo drugačija oprema od one koju je neko od dilera ili distributera već osmislio i uvezao u okviru nekog kontigenta. Malo smo tržište, i izgleda da treba da progutamo ono što nam se već spremi, bez mnogo priče.

DC

pre 1 godinu

@razum pre svega
Najpre da se pridruzim tvojim komplimentima na komentar @Dobro.
Zatim, ne mogu pricati o Holandiji, medjutim mogu reci par reci o situaciji u Svajcarskoj. Ova zemlja sa 41.285km2 od kojih neka jedna trecina teritorije pada pod slabo naseljene Alpe, trenutno ima nesto preko 11.000 javnih stanica za punjenje gde svaka stanica ima minimum 2 punjaca a mnoge vise od 2. Danas prakticno svaki parking na auto putu ima punjace, a tih parkinga je k'o pleve, svakih nekoliko km. U ovaj broj se ne ubrajaju mnoge stanice koje pripadaju primera radi firmama za svoje radnike ili hotelima za svoje goste a takvih opet ima dosta. Zapravo, mislim da je tesko naci iole pristojan hotel koji gostima ne omogucava dopunjavanje elektricnog auta. Kao rezultat imamo situaciju da je trenutno u ovoj zemlji registrovano nesto preko 110.000 elektricnih vozila i skoro 300.000 hibridnih: full-hibrid ili plug-in hibridnih, ne racunajuci mild hibrid. Tesla je najprodavaniji automobil zadnjih 4-5 godina, pri cemu je to bio najpre Model 3 a sada Model Y, uprkos cinjenici da Svajcarska nikada nije nudila subvencije na kupovinu elektricnih vozila. Iako ne vozim elektricni automobil, nemam nikakvih strahova da bih imao bilo kakvih problema sa dopunjavanjem sve dok se taj auto koristi unutar granica ove zemlje.