Četvrtak, 22.06.2023.

10:14

U podmornici je nestalo kiseonika: Dronovi stigli na dno okeana

Izvor: B92

U podmornici je nestalo kiseonika: Dronovi stigli na dno okeana IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

85 Komentari

Sortiraj po:

lalos

pre 1 godinu

za tebe i ostale. sajla od 14mm u precniku, tezi 70 kila/100m. znaci za 4 km im treba sajla od 2.8 TONA. sad ti meni reci kako bi se ta mala podmornica koja jedva sebe manevrise, kretala sa teretom od 2.8 tona???? i to sam izabrao neku tanku sajlu, ovde bi trebala min 20mm...
ne lupajte gluposti, kakvo vezivanje.

Da se ne lažemo

pre 1 godinu

@"Na planeti gde deca umiru od gladi i teških bolesti, nekolicina daje po 250.000 dolara "zbog adrenalina"."

Da te porodce imaju troje umesto devetoro dece ne bi umirali od gladi i bolesti. BTW bogati su pronasli lek za malariju, pa ce nas uskoro biti 14-15 milijardi zbog takvih sa devetoro dece. Svi ce oni camcima za Evropu.

Kole Mesar

pre 1 godinu

Josh jedna stvar mi nije jasna...Kaze se ovde na Zapadu da je 5 chlanova "posade"...Onaj ko upravlja ovom podmornicim i neko ko mu pomaze oko nechega moze se rechi da su chlanovi posade...Ali oni koji su platili da bi uzivali kao putnici...Pa oni nisu chlanovi posade...Oni su putnici...

kraja

pre 1 godinu

...najmocnija zemlja na svetu ceka francusku podmornicu...???
...bottom line, nije ni postojala namera da se spasu...
...kad sam cuo da "ne znaju odakle dolazi lupanje svakih pola sata", sve mi je bilo jasno...
...predstava za javnost...

Mare

pre 1 godinu

@Perica Ako je struktura podmornice popustila na pritisku od oko 400 bar to je trenutna smrt. Nema tu vremena za izvlačenje. Teorijski limit za preživljavanje je oko 100 bar za čoveka.

Ler

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica,

Meni prva nije jasno zašto podmornica nije vezana užetom?

Kao da je to sad neka dužina, kilometara i po, dva.

Milet

pre 1 godinu

Ko zna gde je podmornica odlutala. Čudno da nije bila povezana nekim kablom za matični brod? Komande na onom džojstiku možda su se pokvarile, motori počeli da rade u nekom levom smeru i to je otišlo ko zna gde. Sreća je ako se desila implozija onda su svi poginuli u deliću sekunde. Ali ako su negde odlutali i čekaju pomoć, a pomoći nema i broje sate i kiseonik onda je to strašan kraj za sve. Ovakve stvari se čak ni u Srbiji baš ne dešavaju. Prosto neverovatno koliko je propisa zaobiđeno, sertifikata eskivirano to sada tek znamo a znalo se i pre.

Vuk Vučko

pre 1 godinu

@gox
Lakše je konstruisati rover za Mars nego podmornicu koja roni na više hiljada metara dubine, gde pritisak lomi sve. Osim toga zbog slabe vidljivosti, uz pomenuti pritisak sve sto moze da uradi ta podmornica je da sonarom mapira dno, pokupi neki uzorak i snima nekoliko metara oko sebe, koliko se probija svetlost.
Na Marsu rover nema problem sa pritiskom, ima odlicnu vidljivost.
Na prvu možda smiješno zvuči, ali dno okeana je negostoljubivije mesto za čoveka, na njemu nikad nećemo moći nagaziti nogom, odmah bi bili smrskani, dok je na Mars teoretski moguce otici i izgraditi stalnu bazu...

an

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)

možda jer misle da su besmrtni...

Pera Srbin

pre 1 godinu

Desilo se u pravom trenutku, kada je izvršni direktor firme bio u podmornici. Da su nastradali samo neki turisti bila bi tragedija. Ovako, rekli bi igra sudbine.

iv

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)

To je i meni prvo palo na pamet
(dragaN, 22. jun 2023 17:02)

šta dve,pet podmornica,za svaki slučaj

dragaN

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)

To je i meni prvo palo na pamet

hmm

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)
Logično objasnjenje, stipse, jednostavno nisu u podmornicu stavili sve najbolje,najkvalitetnije materijale,nisu platili na njenoj izradi najbolje i najskuplje strucnjake itd,itd,izracunajte samo odnos troskova i profita po jednom zaronu,koliko su nameravali da naplacuju kartu,te...

Stvarno

pre 1 godinu

Stvarno ne mogu da se nateram da mi bude žao ljudi koji iz besa plate pola miliona evra da se u konzervi spuste 4 km ispod površine vode

kmnccn

pre 1 godinu

Jadan onaj koji je zadnji preminuo.
(kum Žoržo, 22. jun 2023 13:17)
Prednji i zadnji, prvi i poslednji. Naučite razliku!
(:), 22. jun 2023 17:00)

Možda je mislio na osobu u zadnjem delu podmornice ?

orthodox1160

pre 1 godinu

Jedini nacin na koji bi neko mogao biti ziv je onaj koji svi znaju, a niko se ne usudjuje da ga spomene. Trajanje kiseonika direktno zavisi od broja ljudi. Mogao je neko da se zrtvuje za ostale, a tu je i mracniji scenario po kojem su mogli nasrnuti jedni na druge...
(Dottore, 22. jun 2023 16:53)


kao u horor filmu

MisterNo

pre 1 godinu

@milan

Vaš predlog je u rangu grejanja bazena šerpom vrele vode. Koliko bi bio težak takav kabl? Kako bi se podmornica kretala, manevrisala?

patrijota

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)


zao mu bilo da se potrosi za drugu, bogatasi su najvece cicje inace

Nare monstrum

pre 1 godinu

ovo mi liči na....amerikanci spašavaju posadu u zadnji čas...posaju heroji humanosti...
(srecko, 22. jun 2023 13:22)

Ameri su pregovarali natenane za koju lovu da ih traže, ali bez spašavanja.

Ja

pre 1 godinu

Neki hoce u svemir na izlet neki do titanika, pravo pitanje je dali to rade jel im je baš dosadno u zivotu ili da se grdni po necemu izdvoje od ostalih milijardera.
Mislim da je ovo drugo u pitanju. U svakom slucaju zalosno.

4k4.Dex

pre 1 godinu

Prave od ovoga sad ne znam šta. Jaka stvar. Da nije pet milionera u pitanju ne bi se ni pričalo. Gine dnevno više ljudi kad se sapletu na ulici. U zatvor ove što su organizovali sve i ćao. Šta više jadne ljude razvlačite. Implodirali dole negde ko zna da l će naći i ostatke podmornice ako je smrskao toliki pritisak a kamo li ljude.

Top

pre 1 godinu

Neće se na tome završiti. Sigurno će se novi pametnjakovići pojaviti sa novim podmornicama.
(Titan(ik) saga, 22. jun 2023 14:54)

Naravno, ne samo u ovom nego u bilo kojem drugom slučaju, napredak civilizacije su red neuspeha red uspeha...

Dottore

pre 1 godinu

Jedini nacin na koji bi neko mogao biti ziv je onaj koji svi znaju, a niko se ne usudjuje da ga spomene. Trajanje kiseonika direktno zavisi od broja ljudi. Mogao je neko da se zrtvuje za ostale, a tu je i mracniji scenario po kojem su mogli nasrnuti jedni na druge...

Ivanče, tako me tašta zvala

pre 1 godinu

Perici bravo za komentar. Još jeftinija varijanta, ako se ovo moglo očekivati, a kažu da je tako, pa trebali su da namotaju neku sajletinu od 3-4000 metara, čvrst kontakt sa brodom na površini, pa se vozi nedelju dana...

G.O.A.T.

pre 1 godinu

Koliko vidim ljudima u Srbiji je drago sto se ovo desilo!!! Ajde neka se bar neko javi da me demantuje bice mi drago
(KoToTamoPeva, 22. jun 2023 14:50

Minusi te demantuju

JankoRaska

pre 1 godinu

Ovo nije podmornica, ovo je je...i bojler! Kako je uopste neko smeo da udje u ovo i da ode na dno okeana! Ja ne mogu da verujem da je neko spreman na takav rizik. Pare ne mogu da kupe pamet.

Dabu

pre 1 godinu

Na planeti gde deca umiru od gladi i teških bolesti, nekolicina daje po 250.000 dolara "zbog adrenalina". Leta Gospodnjeg 2023. Teško nama. Nivo bahatosti i pogrešnih vrednosti na vrhuncu.

Crvčak

pre 1 godinu

Totalno laički, da li generalno postoji mogućnost da neki materijal može da “izdrži” pritisak a da je u obliku kabla/strune? Nerealno mi je da karta košta 250 000 dolara po osobi, da je generalno milionski poduhvat, a ne možeš da “vežeš” nešto za kapsulu.

Čoveče 3800m, nije put do Marsa… Ili ovo kao što neko napisa, jednostavno dve podmornice paralelno. Da su se obe izgubile, to je već tragedija.

On da

pre 1 godinu

Ja znam jednog koji bi resio problem podmornice u roku "odmah", samo ne smem ime da mu pomenem.
(Dosadnjakovic, 22. jun 2023 14:57)
Resio bi to do subote najdalje do nedelje ujutro

CBB

pre 1 godinu

Nije mi jasno kako roveri salju slike sa 57.000.000 kilometara, a sa dubine od 4 km je to nemoguce. Ako nije doslo do implozije i ako ima neka crna kutija moci ce da se vidi sta se desavalo. A mozda je bolje i ne videti.

brm

pre 1 godinu

što duže gledam u ovu podmornicu sve mi je manje jasno kako su zamišljali da ovo izdrži svojoj svrsi
(nik, 22. jun 2023 15:07)

Pa izdržala je već 25-30 zarona. Možda je došlo do zamora materijala ili ko zna šta je bio problem (nema smisla nagađati), ali ta podmornica je već mnogo puta bila do Titanika i nazad.

A

pre 1 godinu

Koliko vidim ljudima u Srbiji je drago sto se ovo desilo!!! Ajde neka se bar neko javi da me demantuje bice mi drago
(KoToTamoPeva, 22. jun 2023 14:50) # Link komentara

Javljam se, meni uopšte nije drago. Niti osuđujem nečiju potrebu da doživi avanturu u životu, niti mi je sačuvaj bože drago što su ljudi tako stradali. Niti sam zlurada zato što su u pitanju bogati ljudi. Nadala am se da će ih izvući na vreme :(

slobo.b

pre 1 godinu

Koliko vidim ljudima u Srbiji je drago sto se ovo desilo!!! Ajde neka se bar neko javi da me demantuje bice mi drago
(KoToTamoPeva, 22. jun 2023 14:50

Evo ja da ti se javim i da potvrdim da mi nije drago, pa da je 5 golubova bilo bi mi zao a ne ljudska smrt,a isto sam primjetio da su ljudi u Srbiji postali nekako bezosjecajni, znam da to nije bilo prije,sada osjecas tu dozu odusevljenja kod ljudskih nesreca..

mojnemenito

pre 1 godinu

Najbolje da je eksplodirala. Ovo sa kiseonikom je umiranje svake sekunde dok je istog bilo i nada da ce ih pronaci. Mozda neko iz ovoga nesto nauci, ali cisto sumnjam.

milan

pre 1 godinu

a sto nema sajlu I kabl Koji su spojeni sa podmornicom. Ovaj brod koji ih spusta je ogroman, sigurno moze da nosi dzinovski cekrk sa sajlom koje se lagano odmotava do 4 km. I kad zapne samo odozdo kaze vuci I resen problem. Ne treba tu ne znam kolko jaka sajla, podmornica na suvom I'ma 7 tona, a pod vodom puna vazduha to ide lako gore.

cirkus

pre 1 godinu

Nekome nije u interesu da se nadje podnornica….verovatno zenama i najblizoj rodbini….
(miki, 22. jun 2023 13:17)
Ma da verovatno su ih one i prinudile da se zezaju sa zivotom.... paranoja.
Ljudi su zaginuli prvog dana nece naci nista

Puta Mikulić

pre 1 godinu

Znaci teoretski je moguce prezivjeti (96x5)=480sati, ukoliko eliminises konkurenciju...Sad cemo vidjeti da li su proradili iskonski nagoni...

Jarmusch

pre 1 godinu

sad nek ponesu čaršafe da ih pokriju kad ih nadju...
(an, 22. jun 2023 13:31)

Tesko ce da ih nadju. Nisu potonuli u Savi Pa da saljes lokalne alase sa kukama za somove i interventnu sa perajima da ih izrone. Najverovatnije su na 4000 metara dubokom okeanskom dnu. Vise je ljudi bilo u vasioni nego na ovoj dubini. Mozda ih nadju ali tesko, a da ih izvade jos teze. Kvota u mozzartu da ih nadju i izvade ja 7.5. Kao Rad protiv Man City.

Dani

pre 1 godinu

I još su debelo platili, ovako užasnu smrt... Nekako mislim da su na lak način došli do novca. Ko se namuči da zaradi, ne troši olako i nalazi zadovoljstvo u normalnim doživljajima. Ovi su prevazišli sve i poubijali se suludo!

Beli

pre 1 godinu

Ako su već preminuli nadam se da je zbog implozije jer smrt nastupa bukvalno u milisekundi.Nije bilo gušenja,panike,bola.Postoji još nada iako mala.

Perica

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.

Perica

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.

Beli

pre 1 godinu

Ako su već preminuli nadam se da je zbog implozije jer smrt nastupa bukvalno u milisekundi.Nije bilo gušenja,panike,bola.Postoji još nada iako mala.

cirkus

pre 1 godinu

Nekome nije u interesu da se nadje podnornica….verovatno zenama i najblizoj rodbini….
(miki, 22. jun 2023 13:17)
Ma da verovatno su ih one i prinudile da se zezaju sa zivotom.... paranoja.
Ljudi su zaginuli prvog dana nece naci nista

dragaN

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)

To je i meni prvo palo na pamet

Dani

pre 1 godinu

I još su debelo platili, ovako užasnu smrt... Nekako mislim da su na lak način došli do novca. Ko se namuči da zaradi, ne troši olako i nalazi zadovoljstvo u normalnim doživljajima. Ovi su prevazišli sve i poubijali se suludo!

A

pre 1 godinu

Koliko vidim ljudima u Srbiji je drago sto se ovo desilo!!! Ajde neka se bar neko javi da me demantuje bice mi drago
(KoToTamoPeva, 22. jun 2023 14:50) # Link komentara

Javljam se, meni uopšte nije drago. Niti osuđujem nečiju potrebu da doživi avanturu u životu, niti mi je sačuvaj bože drago što su ljudi tako stradali. Niti sam zlurada zato što su u pitanju bogati ljudi. Nadala am se da će ih izvući na vreme :(

Dabu

pre 1 godinu

Na planeti gde deca umiru od gladi i teških bolesti, nekolicina daje po 250.000 dolara "zbog adrenalina". Leta Gospodnjeg 2023. Teško nama. Nivo bahatosti i pogrešnih vrednosti na vrhuncu.

JankoRaska

pre 1 godinu

Ovo nije podmornica, ovo je je...i bojler! Kako je uopste neko smeo da udje u ovo i da ode na dno okeana! Ja ne mogu da verujem da je neko spreman na takav rizik. Pare ne mogu da kupe pamet.

G.O.A.T.

pre 1 godinu

Koliko vidim ljudima u Srbiji je drago sto se ovo desilo!!! Ajde neka se bar neko javi da me demantuje bice mi drago
(KoToTamoPeva, 22. jun 2023 14:50

Minusi te demantuju

On da

pre 1 godinu

Ja znam jednog koji bi resio problem podmornice u roku "odmah", samo ne smem ime da mu pomenem.
(Dosadnjakovic, 22. jun 2023 14:57)
Resio bi to do subote najdalje do nedelje ujutro

Ivanče, tako me tašta zvala

pre 1 godinu

Perici bravo za komentar. Još jeftinija varijanta, ako se ovo moglo očekivati, a kažu da je tako, pa trebali su da namotaju neku sajletinu od 3-4000 metara, čvrst kontakt sa brodom na površini, pa se vozi nedelju dana...

Top

pre 1 godinu

Neće se na tome završiti. Sigurno će se novi pametnjakovići pojaviti sa novim podmornicama.
(Titan(ik) saga, 22. jun 2023 14:54)

Naravno, ne samo u ovom nego u bilo kojem drugom slučaju, napredak civilizacije su red neuspeha red uspeha...

slobo.b

pre 1 godinu

Koliko vidim ljudima u Srbiji je drago sto se ovo desilo!!! Ajde neka se bar neko javi da me demantuje bice mi drago
(KoToTamoPeva, 22. jun 2023 14:50

Evo ja da ti se javim i da potvrdim da mi nije drago, pa da je 5 golubova bilo bi mi zao a ne ljudska smrt,a isto sam primjetio da su ljudi u Srbiji postali nekako bezosjecajni, znam da to nije bilo prije,sada osjecas tu dozu odusevljenja kod ljudskih nesreca..

brm

pre 1 godinu

što duže gledam u ovu podmornicu sve mi je manje jasno kako su zamišljali da ovo izdrži svojoj svrsi
(nik, 22. jun 2023 15:07)

Pa izdržala je već 25-30 zarona. Možda je došlo do zamora materijala ili ko zna šta je bio problem (nema smisla nagađati), ali ta podmornica je već mnogo puta bila do Titanika i nazad.

4k4.Dex

pre 1 godinu

Prave od ovoga sad ne znam šta. Jaka stvar. Da nije pet milionera u pitanju ne bi se ni pričalo. Gine dnevno više ljudi kad se sapletu na ulici. U zatvor ove što su organizovali sve i ćao. Šta više jadne ljude razvlačite. Implodirali dole negde ko zna da l će naći i ostatke podmornice ako je smrskao toliki pritisak a kamo li ljude.

Jarmusch

pre 1 godinu

sad nek ponesu čaršafe da ih pokriju kad ih nadju...
(an, 22. jun 2023 13:31)

Tesko ce da ih nadju. Nisu potonuli u Savi Pa da saljes lokalne alase sa kukama za somove i interventnu sa perajima da ih izrone. Najverovatnije su na 4000 metara dubokom okeanskom dnu. Vise je ljudi bilo u vasioni nego na ovoj dubini. Mozda ih nadju ali tesko, a da ih izvade jos teze. Kvota u mozzartu da ih nadju i izvade ja 7.5. Kao Rad protiv Man City.

mojnemenito

pre 1 godinu

Najbolje da je eksplodirala. Ovo sa kiseonikom je umiranje svake sekunde dok je istog bilo i nada da ce ih pronaci. Mozda neko iz ovoga nesto nauci, ali cisto sumnjam.

Vuk Vučko

pre 1 godinu

@gox
Lakše je konstruisati rover za Mars nego podmornicu koja roni na više hiljada metara dubine, gde pritisak lomi sve. Osim toga zbog slabe vidljivosti, uz pomenuti pritisak sve sto moze da uradi ta podmornica je da sonarom mapira dno, pokupi neki uzorak i snima nekoliko metara oko sebe, koliko se probija svetlost.
Na Marsu rover nema problem sa pritiskom, ima odlicnu vidljivost.
Na prvu možda smiješno zvuči, ali dno okeana je negostoljubivije mesto za čoveka, na njemu nikad nećemo moći nagaziti nogom, odmah bi bili smrskani, dok je na Mars teoretski moguce otici i izgraditi stalnu bazu...

Dottore

pre 1 godinu

Jedini nacin na koji bi neko mogao biti ziv je onaj koji svi znaju, a niko se ne usudjuje da ga spomene. Trajanje kiseonika direktno zavisi od broja ljudi. Mogao je neko da se zrtvuje za ostale, a tu je i mracniji scenario po kojem su mogli nasrnuti jedni na druge...

Puta Mikulić

pre 1 godinu

Znaci teoretski je moguce prezivjeti (96x5)=480sati, ukoliko eliminises konkurenciju...Sad cemo vidjeti da li su proradili iskonski nagoni...

Nare monstrum

pre 1 godinu

ovo mi liči na....amerikanci spašavaju posadu u zadnji čas...posaju heroji humanosti...
(srecko, 22. jun 2023 13:22)

Ameri su pregovarali natenane za koju lovu da ih traže, ali bez spašavanja.

milan

pre 1 godinu

a sto nema sajlu I kabl Koji su spojeni sa podmornicom. Ovaj brod koji ih spusta je ogroman, sigurno moze da nosi dzinovski cekrk sa sajlom koje se lagano odmotava do 4 km. I kad zapne samo odozdo kaze vuci I resen problem. Ne treba tu ne znam kolko jaka sajla, podmornica na suvom I'ma 7 tona, a pod vodom puna vazduha to ide lako gore.

CBB

pre 1 godinu

Nije mi jasno kako roveri salju slike sa 57.000.000 kilometara, a sa dubine od 4 km je to nemoguce. Ako nije doslo do implozije i ako ima neka crna kutija moci ce da se vidi sta se desavalo. A mozda je bolje i ne videti.

Ja

pre 1 godinu

Neki hoce u svemir na izlet neki do titanika, pravo pitanje je dali to rade jel im je baš dosadno u zivotu ili da se grdni po necemu izdvoje od ostalih milijardera.
Mislim da je ovo drugo u pitanju. U svakom slucaju zalosno.

Mare

pre 1 godinu

@Perica Ako je struktura podmornice popustila na pritisku od oko 400 bar to je trenutna smrt. Nema tu vremena za izvlačenje. Teorijski limit za preživljavanje je oko 100 bar za čoveka.

Da se ne lažemo

pre 1 godinu

@"Na planeti gde deca umiru od gladi i teških bolesti, nekolicina daje po 250.000 dolara "zbog adrenalina"."

Da te porodce imaju troje umesto devetoro dece ne bi umirali od gladi i bolesti. BTW bogati su pronasli lek za malariju, pa ce nas uskoro biti 14-15 milijardi zbog takvih sa devetoro dece. Svi ce oni camcima za Evropu.

Crvčak

pre 1 godinu

Totalno laički, da li generalno postoji mogućnost da neki materijal može da “izdrži” pritisak a da je u obliku kabla/strune? Nerealno mi je da karta košta 250 000 dolara po osobi, da je generalno milionski poduhvat, a ne možeš da “vežeš” nešto za kapsulu.

Čoveče 3800m, nije put do Marsa… Ili ovo kao što neko napisa, jednostavno dve podmornice paralelno. Da su se obe izgubile, to je već tragedija.

Milet

pre 1 godinu

Ko zna gde je podmornica odlutala. Čudno da nije bila povezana nekim kablom za matični brod? Komande na onom džojstiku možda su se pokvarile, motori počeli da rade u nekom levom smeru i to je otišlo ko zna gde. Sreća je ako se desila implozija onda su svi poginuli u deliću sekunde. Ali ako su negde odlutali i čekaju pomoć, a pomoći nema i broje sate i kiseonik onda je to strašan kraj za sve. Ovakve stvari se čak ni u Srbiji baš ne dešavaju. Prosto neverovatno koliko je propisa zaobiđeno, sertifikata eskivirano to sada tek znamo a znalo se i pre.

hmm

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)
Logično objasnjenje, stipse, jednostavno nisu u podmornicu stavili sve najbolje,najkvalitetnije materijale,nisu platili na njenoj izradi najbolje i najskuplje strucnjake itd,itd,izracunajte samo odnos troskova i profita po jednom zaronu,koliko su nameravali da naplacuju kartu,te...

kmnccn

pre 1 godinu

Jadan onaj koji je zadnji preminuo.
(kum Žoržo, 22. jun 2023 13:17)
Prednji i zadnji, prvi i poslednji. Naučite razliku!
(:), 22. jun 2023 17:00)

Možda je mislio na osobu u zadnjem delu podmornice ?

lalos

pre 1 godinu

za tebe i ostale. sajla od 14mm u precniku, tezi 70 kila/100m. znaci za 4 km im treba sajla od 2.8 TONA. sad ti meni reci kako bi se ta mala podmornica koja jedva sebe manevrise, kretala sa teretom od 2.8 tona???? i to sam izabrao neku tanku sajlu, ovde bi trebala min 20mm...
ne lupajte gluposti, kakvo vezivanje.

MisterNo

pre 1 godinu

@milan

Vaš predlog je u rangu grejanja bazena šerpom vrele vode. Koliko bi bio težak takav kabl? Kako bi se podmornica kretala, manevrisala?

orthodox1160

pre 1 godinu

Jedini nacin na koji bi neko mogao biti ziv je onaj koji svi znaju, a niko se ne usudjuje da ga spomene. Trajanje kiseonika direktno zavisi od broja ljudi. Mogao je neko da se zrtvuje za ostale, a tu je i mracniji scenario po kojem su mogli nasrnuti jedni na druge...
(Dottore, 22. jun 2023 16:53)


kao u horor filmu

iv

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)

To je i meni prvo palo na pamet
(dragaN, 22. jun 2023 17:02)

šta dve,pet podmornica,za svaki slučaj

an

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)

možda jer misle da su besmrtni...

Stvarno

pre 1 godinu

Stvarno ne mogu da se nateram da mi bude žao ljudi koji iz besa plate pola miliona evra da se u konzervi spuste 4 km ispod površine vode

patrijota

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)


zao mu bilo da se potrosi za drugu, bogatasi su najvece cicje inace

Ler

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica,

Meni prva nije jasno zašto podmornica nije vezana užetom?

Kao da je to sad neka dužina, kilometara i po, dva.

Kole Mesar

pre 1 godinu

Josh jedna stvar mi nije jasna...Kaze se ovde na Zapadu da je 5 chlanova "posade"...Onaj ko upravlja ovom podmornicim i neko ko mu pomaze oko nechega moze se rechi da su chlanovi posade...Ali oni koji su platili da bi uzivali kao putnici...Pa oni nisu chlanovi posade...Oni su putnici...

Pera Srbin

pre 1 godinu

Desilo se u pravom trenutku, kada je izvršni direktor firme bio u podmornici. Da su nastradali samo neki turisti bila bi tragedija. Ovako, rekli bi igra sudbine.

kraja

pre 1 godinu

...najmocnija zemlja na svetu ceka francusku podmornicu...???
...bottom line, nije ni postojala namera da se spasu...
...kad sam cuo da "ne znaju odakle dolazi lupanje svakih pola sata", sve mi je bilo jasno...
...predstava za javnost...

Dani

pre 1 godinu

I još su debelo platili, ovako užasnu smrt... Nekako mislim da su na lak način došli do novca. Ko se namuči da zaradi, ne troši olako i nalazi zadovoljstvo u normalnim doživljajima. Ovi su prevazišli sve i poubijali se suludo!

Perica

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.

Dabu

pre 1 godinu

Na planeti gde deca umiru od gladi i teških bolesti, nekolicina daje po 250.000 dolara "zbog adrenalina". Leta Gospodnjeg 2023. Teško nama. Nivo bahatosti i pogrešnih vrednosti na vrhuncu.

Dottore

pre 1 godinu

Jedini nacin na koji bi neko mogao biti ziv je onaj koji svi znaju, a niko se ne usudjuje da ga spomene. Trajanje kiseonika direktno zavisi od broja ljudi. Mogao je neko da se zrtvuje za ostale, a tu je i mracniji scenario po kojem su mogli nasrnuti jedni na druge...

Puta Mikulić

pre 1 godinu

Znaci teoretski je moguce prezivjeti (96x5)=480sati, ukoliko eliminises konkurenciju...Sad cemo vidjeti da li su proradili iskonski nagoni...

4k4.Dex

pre 1 godinu

Prave od ovoga sad ne znam šta. Jaka stvar. Da nije pet milionera u pitanju ne bi se ni pričalo. Gine dnevno više ljudi kad se sapletu na ulici. U zatvor ove što su organizovali sve i ćao. Šta više jadne ljude razvlačite. Implodirali dole negde ko zna da l će naći i ostatke podmornice ako je smrskao toliki pritisak a kamo li ljude.

Ivanče, tako me tašta zvala

pre 1 godinu

Perici bravo za komentar. Još jeftinija varijanta, ako se ovo moglo očekivati, a kažu da je tako, pa trebali su da namotaju neku sajletinu od 3-4000 metara, čvrst kontakt sa brodom na površini, pa se vozi nedelju dana...

CBB

pre 1 godinu

Nije mi jasno kako roveri salju slike sa 57.000.000 kilometara, a sa dubine od 4 km je to nemoguce. Ako nije doslo do implozije i ako ima neka crna kutija moci ce da se vidi sta se desavalo. A mozda je bolje i ne videti.

G.O.A.T.

pre 1 godinu

Koliko vidim ljudima u Srbiji je drago sto se ovo desilo!!! Ajde neka se bar neko javi da me demantuje bice mi drago
(KoToTamoPeva, 22. jun 2023 14:50

Minusi te demantuju

Beli

pre 1 godinu

Ako su već preminuli nadam se da je zbog implozije jer smrt nastupa bukvalno u milisekundi.Nije bilo gušenja,panike,bola.Postoji još nada iako mala.

milan

pre 1 godinu

a sto nema sajlu I kabl Koji su spojeni sa podmornicom. Ovaj brod koji ih spusta je ogroman, sigurno moze da nosi dzinovski cekrk sa sajlom koje se lagano odmotava do 4 km. I kad zapne samo odozdo kaze vuci I resen problem. Ne treba tu ne znam kolko jaka sajla, podmornica na suvom I'ma 7 tona, a pod vodom puna vazduha to ide lako gore.

Crvčak

pre 1 godinu

Totalno laički, da li generalno postoji mogućnost da neki materijal može da “izdrži” pritisak a da je u obliku kabla/strune? Nerealno mi je da karta košta 250 000 dolara po osobi, da je generalno milionski poduhvat, a ne možeš da “vežeš” nešto za kapsulu.

Čoveče 3800m, nije put do Marsa… Ili ovo kao što neko napisa, jednostavno dve podmornice paralelno. Da su se obe izgubile, to je već tragedija.

dragaN

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)

To je i meni prvo palo na pamet

Stvarno

pre 1 godinu

Stvarno ne mogu da se nateram da mi bude žao ljudi koji iz besa plate pola miliona evra da se u konzervi spuste 4 km ispod površine vode

Nare monstrum

pre 1 godinu

ovo mi liči na....amerikanci spašavaju posadu u zadnji čas...posaju heroji humanosti...
(srecko, 22. jun 2023 13:22)

Ameri su pregovarali natenane za koju lovu da ih traže, ali bez spašavanja.

cirkus

pre 1 godinu

Nekome nije u interesu da se nadje podnornica….verovatno zenama i najblizoj rodbini….
(miki, 22. jun 2023 13:17)
Ma da verovatno su ih one i prinudile da se zezaju sa zivotom.... paranoja.
Ljudi su zaginuli prvog dana nece naci nista

Ja

pre 1 godinu

Neki hoce u svemir na izlet neki do titanika, pravo pitanje je dali to rade jel im je baš dosadno u zivotu ili da se grdni po necemu izdvoje od ostalih milijardera.
Mislim da je ovo drugo u pitanju. U svakom slucaju zalosno.

Ler

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica,

Meni prva nije jasno zašto podmornica nije vezana užetom?

Kao da je to sad neka dužina, kilometara i po, dva.

Jarmusch

pre 1 godinu

sad nek ponesu čaršafe da ih pokriju kad ih nadju...
(an, 22. jun 2023 13:31)

Tesko ce da ih nadju. Nisu potonuli u Savi Pa da saljes lokalne alase sa kukama za somove i interventnu sa perajima da ih izrone. Najverovatnije su na 4000 metara dubokom okeanskom dnu. Vise je ljudi bilo u vasioni nego na ovoj dubini. Mozda ih nadju ali tesko, a da ih izvade jos teze. Kvota u mozzartu da ih nadju i izvade ja 7.5. Kao Rad protiv Man City.

mojnemenito

pre 1 godinu

Najbolje da je eksplodirala. Ovo sa kiseonikom je umiranje svake sekunde dok je istog bilo i nada da ce ih pronaci. Mozda neko iz ovoga nesto nauci, ali cisto sumnjam.

Pera Srbin

pre 1 godinu

Desilo se u pravom trenutku, kada je izvršni direktor firme bio u podmornici. Da su nastradali samo neki turisti bila bi tragedija. Ovako, rekli bi igra sudbine.

kraja

pre 1 godinu

...najmocnija zemlja na svetu ceka francusku podmornicu...???
...bottom line, nije ni postojala namera da se spasu...
...kad sam cuo da "ne znaju odakle dolazi lupanje svakih pola sata", sve mi je bilo jasno...
...predstava za javnost...

Da se ne lažemo

pre 1 godinu

@"Na planeti gde deca umiru od gladi i teških bolesti, nekolicina daje po 250.000 dolara "zbog adrenalina"."

Da te porodce imaju troje umesto devetoro dece ne bi umirali od gladi i bolesti. BTW bogati su pronasli lek za malariju, pa ce nas uskoro biti 14-15 milijardi zbog takvih sa devetoro dece. Svi ce oni camcima za Evropu.

brm

pre 1 godinu

što duže gledam u ovu podmornicu sve mi je manje jasno kako su zamišljali da ovo izdrži svojoj svrsi
(nik, 22. jun 2023 15:07)

Pa izdržala je već 25-30 zarona. Možda je došlo do zamora materijala ili ko zna šta je bio problem (nema smisla nagađati), ali ta podmornica je već mnogo puta bila do Titanika i nazad.

JankoRaska

pre 1 godinu

Ovo nije podmornica, ovo je je...i bojler! Kako je uopste neko smeo da udje u ovo i da ode na dno okeana! Ja ne mogu da verujem da je neko spreman na takav rizik. Pare ne mogu da kupe pamet.

Top

pre 1 godinu

Neće se na tome završiti. Sigurno će se novi pametnjakovići pojaviti sa novim podmornicama.
(Titan(ik) saga, 22. jun 2023 14:54)

Naravno, ne samo u ovom nego u bilo kojem drugom slučaju, napredak civilizacije su red neuspeha red uspeha...

slobo.b

pre 1 godinu

Koliko vidim ljudima u Srbiji je drago sto se ovo desilo!!! Ajde neka se bar neko javi da me demantuje bice mi drago
(KoToTamoPeva, 22. jun 2023 14:50

Evo ja da ti se javim i da potvrdim da mi nije drago, pa da je 5 golubova bilo bi mi zao a ne ljudska smrt,a isto sam primjetio da su ljudi u Srbiji postali nekako bezosjecajni, znam da to nije bilo prije,sada osjecas tu dozu odusevljenja kod ljudskih nesreca..

kmnccn

pre 1 godinu

Jadan onaj koji je zadnji preminuo.
(kum Žoržo, 22. jun 2023 13:17)
Prednji i zadnji, prvi i poslednji. Naučite razliku!
(:), 22. jun 2023 17:00)

Možda je mislio na osobu u zadnjem delu podmornice ?

A

pre 1 godinu

Koliko vidim ljudima u Srbiji je drago sto se ovo desilo!!! Ajde neka se bar neko javi da me demantuje bice mi drago
(KoToTamoPeva, 22. jun 2023 14:50) # Link komentara

Javljam se, meni uopšte nije drago. Niti osuđujem nečiju potrebu da doživi avanturu u životu, niti mi je sačuvaj bože drago što su ljudi tako stradali. Niti sam zlurada zato što su u pitanju bogati ljudi. Nadala am se da će ih izvući na vreme :(

MisterNo

pre 1 godinu

@milan

Vaš predlog je u rangu grejanja bazena šerpom vrele vode. Koliko bi bio težak takav kabl? Kako bi se podmornica kretala, manevrisala?

iv

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)

To je i meni prvo palo na pamet
(dragaN, 22. jun 2023 17:02)

šta dve,pet podmornica,za svaki slučaj

Milet

pre 1 godinu

Ko zna gde je podmornica odlutala. Čudno da nije bila povezana nekim kablom za matični brod? Komande na onom džojstiku možda su se pokvarile, motori počeli da rade u nekom levom smeru i to je otišlo ko zna gde. Sreća je ako se desila implozija onda su svi poginuli u deliću sekunde. Ali ako su negde odlutali i čekaju pomoć, a pomoći nema i broje sate i kiseonik onda je to strašan kraj za sve. Ovakve stvari se čak ni u Srbiji baš ne dešavaju. Prosto neverovatno koliko je propisa zaobiđeno, sertifikata eskivirano to sada tek znamo a znalo se i pre.

Vuk Vučko

pre 1 godinu

@gox
Lakše je konstruisati rover za Mars nego podmornicu koja roni na više hiljada metara dubine, gde pritisak lomi sve. Osim toga zbog slabe vidljivosti, uz pomenuti pritisak sve sto moze da uradi ta podmornica je da sonarom mapira dno, pokupi neki uzorak i snima nekoliko metara oko sebe, koliko se probija svetlost.
Na Marsu rover nema problem sa pritiskom, ima odlicnu vidljivost.
Na prvu možda smiješno zvuči, ali dno okeana je negostoljubivije mesto za čoveka, na njemu nikad nećemo moći nagaziti nogom, odmah bi bili smrskani, dok je na Mars teoretski moguce otici i izgraditi stalnu bazu...

lalos

pre 1 godinu

za tebe i ostale. sajla od 14mm u precniku, tezi 70 kila/100m. znaci za 4 km im treba sajla od 2.8 TONA. sad ti meni reci kako bi se ta mala podmornica koja jedva sebe manevrise, kretala sa teretom od 2.8 tona???? i to sam izabrao neku tanku sajlu, ovde bi trebala min 20mm...
ne lupajte gluposti, kakvo vezivanje.

On da

pre 1 godinu

Ja znam jednog koji bi resio problem podmornice u roku "odmah", samo ne smem ime da mu pomenem.
(Dosadnjakovic, 22. jun 2023 14:57)
Resio bi to do subote najdalje do nedelje ujutro

patrijota

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)


zao mu bilo da se potrosi za drugu, bogatasi su najvece cicje inace

hmm

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)
Logično objasnjenje, stipse, jednostavno nisu u podmornicu stavili sve najbolje,najkvalitetnije materijale,nisu platili na njenoj izradi najbolje i najskuplje strucnjake itd,itd,izracunajte samo odnos troskova i profita po jednom zaronu,koliko su nameravali da naplacuju kartu,te...

an

pre 1 godinu

Ne razumem, ako neko ima tolike pare da se ludira, zašto onda nije kupio 2 podmornice koje bi išle paralelno, pa ako se jednoj nešto desi, druga da je izvuče napolje. Pa ni ronilac sam ne sme da roni ni do 30 metara, već se roni u paru, a ovo su ogromne dubine spram toga.
(Perica, 22. jun 2023 13:26)

možda jer misle da su besmrtni...

orthodox1160

pre 1 godinu

Jedini nacin na koji bi neko mogao biti ziv je onaj koji svi znaju, a niko se ne usudjuje da ga spomene. Trajanje kiseonika direktno zavisi od broja ljudi. Mogao je neko da se zrtvuje za ostale, a tu je i mracniji scenario po kojem su mogli nasrnuti jedni na druge...
(Dottore, 22. jun 2023 16:53)


kao u horor filmu

Mare

pre 1 godinu

@Perica Ako je struktura podmornice popustila na pritisku od oko 400 bar to je trenutna smrt. Nema tu vremena za izvlačenje. Teorijski limit za preživljavanje je oko 100 bar za čoveka.

Kole Mesar

pre 1 godinu

Josh jedna stvar mi nije jasna...Kaze se ovde na Zapadu da je 5 chlanova "posade"...Onaj ko upravlja ovom podmornicim i neko ko mu pomaze oko nechega moze se rechi da su chlanovi posade...Ali oni koji su platili da bi uzivali kao putnici...Pa oni nisu chlanovi posade...Oni su putnici...