Subota, 20.05.2023.

17:00

Teslin autopilot snimio pešaka, ali nije stao VIDEO

Izvor: B92

Teslin autopilot snimio pešaka, ali nije stao VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

Srđan BL

pre 1 godinu

Dio Clana 99.ZOOBS-a R.Srbije...
Ukoliko na pešačkom prelazu saobraćaj nije regulisan uređajima za davanje svetlosnih saobraćajnih znakova niti znacima policijskih službenika, vozač je dužan da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi može bezbedno da propusti pešaka koji je već stupio ili stupa na pešački prelaz ili pokazuje nameru da će stupiti na pešački prelaz.

U HR je clan slican, ali samo kaze da se staje pjesaku koji zagazi pjesacki...

Kod nas u BiH je isto kao u Srbiji (mislim da ne to ostalo iz YU)...

Ivan ZG

pre 1 godinu

(Geografija, 21. maj 2023 09:09)

Neće nikada kompanija platiti odštetu nikome. Oni su se pravno jako dobro osigurali. Oni kažu da to nije samovozeći auto nego da moraš držati ruke na vilanu i u slučaju da procjeniš da situacija zahtjeva intervenciju - intervenirati.
To što neki zloutotrebaljavaju autopilot pa spavaju ide njima na dušu i odgovornost.
Pitanje je da li će ikada kompanija potpuno preuzeti odgovornbost i dati na pismeno da će vas njihov autopilot odvesti sigurno i bez vaše intervenicje do željenog cilja.
Do tada, autopilot smije griješiti, a na vama je da ga ispravljate.

Ironija

pre 1 godinu

@Ivan ZG
Možda u Hvatskoj, u Srbiji je izmenjen zakon i vozač nije dužan za zaustavi vozilo ukoliko pešak samo stane na pešački. Već su pisali ljudi u komenatarima pa su dobijali minuse, ali zaista je takav zakon sada u Srbiji.
Ne znam kakav je zakon u Americi pošto se vest ondnosi na njih.
Koliko znam Teslin autopilot se zasniva na veštačkoj inteligenciji i učenju na osnovu realnih situacija u saobraćaju. Trude se da se ponaša što je približnije čoveku koji vozi automobil. Ovde je apsolutno odreagovao kao iskusan vozač. Ako je prekršio time neki saobraćajni propis u Americi onda treba da podese parametre da se to više ne dešava i to je to. Nikakav senzaciolizam. Nije da je primetio pešaka i ubrzao da ga zgazi kao što neki predstavljaju.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Propis nalaže da čim pješak stupi na zebru, vozač auta MORA zaustaviti auto prije zebre. E sada nastaje problem kada se radi o cestama sa više traka da u tom slučaju bi trebalo čekati po 2,3,4 ili 8 sekundi da pješak prijeđe sve trake i zato negdje policija tolerira da auto prolazi dok se pješak ne približi na cca. 3 m od trake u kojoj je auto.
To nije po propisu, ali se u puno slučajeva ne kažnjava. I u tom slučaju nije dozvoljeno brzo voziti već vrlo oprezno, dakle, ne brže od kojih 20-30 km/h jer je pješak u blizini.
To je razlika između prakse i propisa.

Boki

pre 1 godinu

Neznam da li bi stigao da ukoči, da je pešak trčao ili da je biciklista vozio, ili dete trčalo?
Mislim da je prerano za testiranja u saobraćaju i da je dug put do savršenog robota koji bi bio kao čovek, možda za 100 do 200 godina, ako ne dodje do neke apokalipse!!

kapetan lađe

pre 1 godinu

Pregledao više puta, niko normalan ne bi stao, samo senzacionalistički tvit, ništa više.
Aj’ da opljunemo Teslu, pa makar i bez razloga.
(Ma daj, 20. maj 2023 19:55)

Svako normalan i ko nije kupio vozačku dozvolu zna da mora da stane jer u suprotnom činiš prekršaj.

mladeeen

pre 1 godinu

Ne moze pesak biti kriv ,mogu samo te automobile povuci iz upotrebe jer po zakonu danasnjem u ovom slucaju auto mora da stane , a pesak kad je pesacki ne mora da gleda i ceka da svi automobili prodju jer u tom slucaju u prometnoj gradskoj ulici nikad ne bi ni presao pesacki cekajuci... i naravno kazniti konsteuktore tih sistema vestacke inteligencije

Geografija

pre 1 godinu

@Digitalna maipulacija

Zlonamerno skrećete temu kad gubite argumente. Podsećate me na nekoga.

Elem, sad pričamo o odgovornosti. Neće niko biti kažnjen jer je to nesreća, a vozilo je dobilo dozvolu od nadležnih organa. Kompanija će isplatiti odštetu. No ako istraga utvrdi da postoje propusti koji su bili poznati, e onda će sud utvrditi ko će odgovarati.

Sve ovo mi već imamo u društvu, pa pogledajte avione i procesiranje nesreća. Nije ovo ništa novo i nepoznato.

I na kraju, da zaključim, ludizam NIKADA u istoriji nije uspeo i pokazao se kao ispravan, pa neće ni sad.

Bavaria

pre 1 godinu

Da li ovde niko ne zna da cita? Lepo pise da je FSD BETA verzija. Dakle TEST verzija, nije konacna niti je produkcijska. Isto tako da bi je aktivirao u kolima, moras da prihvatis uslove gde se navodi da je sistem u test fazi i da MORAS da budes u pripravnosti da preuzmes kontrolu kao i da vozac snosi posledice za sve nezgode.

Imate hiljade sati snimaka gde taj FSD radi perfektno ali da, desi se i da zabrlja ponekad.

Реалиста

pre 1 godinu

Да ли је пешак био можда ташта или свекрва особе која је била у возилу?

То би објаснило ствари.

466453

pre 1 godinu

"Pa ajde dodji u Austriju, Nemacku ili Svedsku pa nemoj da stanes pesaku koji zakoracio, ako te snime ili vide dobijes cestitku momentalno"

Da ti kažem, pešak koji izađe na pešački prelaz bez da je prethodno stao, okrenuo se i pogledao bezbednost za prelazak, ostvario kontakt očima sa nadolazećim vozačem ispunjava uslove da ne bude kažnjen 200 EUR!!!

U Švedskoj!

U suprotnom, pored kazne može biti pregažen kao ovca koja istrči na put.

Pešački prelaz mu daje prednost ukoliko je ostvario uslove.

Zar zaista misliš da ovce koje stoje pored pešačkog prelaza i pričaju imaju pravo da se samo otrgnu i iskoče pred auto?

Cuvilizacija je oblik uređenja, gde svi rade po propisu.

БЛ-РС

pre 1 godinu

Ovo je bilo testiranje Tesle u “balkan mode”. Izgleda da su developeri dobro odradili posao. A ovi sto pricaju da pjesak treba da ceka svoj red, da je auto trebao da prodje itd, mozete li da objasnite u kom dijelu zakona je takvo nesto napisano. U ovom slucaju auti u suprotnoj traci su vec bili stali da pjesak predje preko pjesackog prelaza a Tesla ga je dovoljno rano vidio da se bezbjedno zaustavi i pusti ga da prodje.

XXL

pre 1 godinu

@Petar - upravo si opisao događaj koji sam kroz komentar dao da ko ima mentalnih problema ili lošu percepciju okoline ili u nesnalaženju u vremenu i prostoru njemu su potrebne proteze u automobilu. Sada jedino nije jasna tvoja uloga u tome KOLIKO ti kao vozač prepoznaješ sebe kao vozača ako NE držiš distancu. Meni lično NIKAD se nije desilo da se prilepim nekome uz "guzicu" na parkingu i čekam da oslobodi parking mesto da bi ga ja zauzeo i da tom vozaču smetam ... mislim TEBI trebaju pomagala i senzori za okolinu i za enterijer jer verujem da ne koristiš pojas dok te senzor ne obavesti. Prijatelju naš dragi popričaj u vezi toga sa nekim, a pre toga možeš i sam da se testiraš ako zažmuriš i kažiprstom dodirneš vrh nosa. I naravno pozz.

S

pre 1 godinu

... pešak stoji ispred pešačkog prelaza gleda levo desno sa namerom da prođe, vozač treba da se obavezno zaustavi. Pešak treba da zakorači na pešački tek kad bude siguran da su svi vozači stali ispred pešačkog prelaza. Sa ovakvom logikom sa obe strane nikad nebi bilo nezgoda na pešačkom ...

Mancini

pre 1 godinu

Svaki dan imam priliku da vidim sledeće: na tri-četiri koraka pre nego što dodirne pešački prelaz pešak ubrza skoro potrči da stupi na prelaz, bez da pogleda desno-levo. I u ogromnoj većini sa mobilnim telefonom da li razgovara ili gleda u njega svejedno. To pre par godina pre pravila "NV pešak" nije bilo šansi.

Srboljub

pre 1 godinu

Ovo je kriminalna greška… za oduzimanje dozvole i zatvor. Ko kaže drugačije je bahati balkanski “znam ja vozit’” imbecil kome treba momentalno oduzeti i dozvolu i raspalo vozilo koje poseduje.

BojanNS

pre 1 godinu

Kod nas je promenjen zakon, vozac nije duzan da se zaustavi na pesackom prelazu ako je pesak krocio na kolovoz. Vozac moze da prodje, ali da tom prilikom ne usporava ili ne ubrzava pesaka

Cile Mile

pre 1 godinu

A pešak? Ide pravo pod kola?
Mene su učili da na kolovoz zakoračim tek kada se uverim da mogu bezbedno da pređem ulicu. Levo, desno, pa opet levo i tek kada se uverim da nema vozila, ili vozači stanu da prođem, oprezno pređem ulicu. Danas važe neka druga pravila. Pešak prvo zakorači na kolovoz, onda brzim korakom pojuri ka drugoj strani puta jer vozači moraju da koče pošto je pešak taj koga "zakon štiti". Ko j... vozače. E, izgleda da su Teslu malo drugačije naštelovali, prvo saobraćajna pravila pa onda njegovo veličanstvo "bezgrešni" pešak. Doduše, Tesla ima kamere i radare koje to sve uredno registruju i snime tako da im veštak na suđenju ne treba. A pešak? Ima da gleda kada prelazi ulicu i čeka svoj red.

Digitalna maipulacija

pre 1 godinu

@Geografija, Ako je nesto gotov proizvod a ima gresku, zbog greske neko strada, neko mora da plati ili odrobija. Vozac ako je kriv biva kaznjen. Ko ce biti kaznjen ako AI ima bagice, male greskice, nci vinci propuste? Inzinjeri ili programeri, CEO kompanije? Vozac koji napravi gresku cesto ga i savest muci celog zivota, naravno ne sve. Ni jedan AI nece imati grizu savesti, a sigurno ni CEO. Ako je testiranje, pa radi ga u sigurnim uslovima, a ne da neko strada u ime progresa. Nekada su promalazaci stradali u ime progresa a sada neka to budu samo prolaznici na ulici?

puž_golać

pre 1 godinu

Kada pešak zakorači na pešački prelaz vozač je dužan da zaustavi vozilo. Uopšte nije bitno gde se nalazi na prelazu.
Brzina ovog vozila uopšte nije mala, pešak je prešao skoro pola pešačkog prelaza.

in:sent

pre 1 godinu

@Ma daj

Kazes niko normalan ne bi stao? Pa ajde dodji u Austriju, Nemacku ili Svedsku pa nemoj da stanes pesaku koji zakoracio, ako te snime ili vide dobijes cestitku momentalno. S druge strane da si citao testove za polaganje kao sto nisi, mogao si da procitas da pesaku koji je stupio nogom na pesacki vozac je u obavezi da stane iako moze da prodje, a ukoliko tim stajanjem ne ugrozava druge ucesnike u saobracaju ili sebe.

Kompjuter je potrebno isprogramirati ili u ovom slucaju nauciti (ML), da postuje maksimalno sve bezbednosne smernice. Ovo je svakako prekrsaj (doduse ne znam da li u USA al u Evropi jeste), a sve i da nije, mogao je da stane bezbedno i da propusti pesaka, jer sta da je dete koje u jednom trenutku na pola pesackog odluci da potrci ne gledajuci ni levo ni desno, u tom slucaju ne bi stigao da ukoci.

milan

pre 1 godinu

Onaj auto je zaklanjao pešaka, a kad ga je video, morao bi da naglo stane. Pošto nije bilo šanse da ga udari, odlučio je da nastavi istom brzinom.
(Udvarač, 20. maj 2023 20:14)

Najgore je to sa zaklanjanjem. Ukoliko se ne vidi lepo ceo pešački od drugih vozila, vozač mora da zaustavi vozilo jer se nikada ne zna da li je možda neki pešak zaklonjen. Saobraćajna kada vidi takvu situaciju oduzima vozačku na licu mesta.

kiki

pre 1 godinu

ha ha! hajde što g7 nije zvao rusiju, nego onaj drugi šok je mnogo veći - ni kinezi ih nisu zvali na samit centralno-azijskih država u peking, a pozvali sve ex-sovjetske republike lol

kiki

pre 1 godinu

ha ha! hajde što g7 nije zvao rusiju, nego onaj drugi šok je mnogo veći - ni kinezi ih nisu zvali na samit centralno-azijskih država u peking, a pozvali sve ex-sovjetske republike lol

Petar

pre 1 godinu

ostali ako imaju mentalnih smetnji ili ne mogu da percipiraju okolinu onda im je kao invalidima automobil proteza sa softverom itekako potreban ...
(XXL, 20. maj 2023 18:02)


Ma super, evo ti ličnih primera.
Stojim u garaži, čekam da parkiran, vozilo ispred kreće u rikverc. Trubom, blicam i ode mi far. Nisam te videla (Tuksona...). Ali ona nema parking senzore koji bi pištali.
Potom, semafor, pali se zeleno, auto ispred koči naglo, kočim ja, ali onaj iza mene telefonira i opet ode svetlo. Autokočenje bi ovo sprečilo.

Ali super vozaču kao tebi je to fuj, imbecilno.

Shkot

pre 1 godinu

Tesla razvija specijalnu verziju softvera za Balkan, gdje auto uopšte neće stati na pješačkom prijelazu, a u veći nivo opreme uključuje i mali bankomat, koji automatski izbaci 10 Eura svaki put kada se policija približi autu.

Udvarač

pre 1 godinu

Onaj auto je zaklanjao pešaka, a kad ga je video, morao bi da naglo stane. Pošto nije bilo šanse da ga udari, odlučio je da nastavi istom brzinom.

Redfixer

pre 1 godinu

Po komentarima na ovu vest se zakljucuje da je vecina vozaca kod nas saobracajno nepismena,pored bahatosti pojedinaca.
Inace,ako imas putnicki automobil,vozis ga sam! Robot je smetnja,jer NIKADA nece imati ljudske sposobnosti. U suprotnom udjes u autobus!
Srecna i bezbedna voznja svima!

Goran

pre 1 godinu

nije ometao pesaka , zasto da staje kad prolazi 2 metara pre nego sto bi ometao. logicno i iskusno ponasanje.
kod nas preteruju pa stanu i cekaju da pesak predje 3-4 m , i to i pored toga sto vozilo usporava. sto znaci da bi prosao 5 m pre nego sto bi omeo pesaka.
(sasa, 20. maj 2023 17:12)

Da, kod nas stanu na pešačkom, pa vozač izađe napolje i gleda da li ima koga u blizini pa da ga pita da li bi možda da ga pređe cestu.

Ma daj

pre 1 godinu

Pregledao više puta, niko normalan ne bi stao, samo senzacionalistički tvit, ništa više.
Aj’ da opljunemo Teslu, pa makar i bez razloga.

Geografija

pre 1 godinu

@Digitalna maipulacija,

Da, upokojiće se više od jednog pešaka i putnika. Ali na kraju imaćemo bezbedniji prevoz. To tvrdim kao inženjer. Nesreće su neizbežne, ali cilj je da se umanje što više. NIKADA nećemo imati savršenpo bezbedan saobraćaj, ali eliminacijom ljudskog faktora, povećava se bezbednost.
Pa Boing MAX je ima katastrofalnu grešku, popravljena je i sigurno će dugoročno poboljšati stanje. Istorija nas tome uči.

EZeljko

pre 1 godinu

Greska software a i vozaca. Ruke na volanu i kocnici. Tako pose u upustvu za upotrebu. Cisto bacanje para. Ja i kad bimo para za Model Y “autopilot” nikad ne be h kupio

Digitalna maipulacija

pre 1 godinu

@@@@Bug, imaju logove i ispraviće u sledećoj verziji. Pa šta vi mislite kako se razvija software? Ne kao što gledate u filmovima.....
(Geografija, ### Tako je i neki pesak, koji bi se upokoji zbog neke male greskice, bagica, imace prilike da u sledecoj verziji, bude brzi, lepsi maldji i atletski gradjen. Pod uslovom da je budista i veruje u reinkarnaciju....

Geografija

pre 1 godinu

Bug, imaju logove i ispraviće u sledećoj verziji. Pa šta vi mislite kako se razvija software? Ne kao što gledate u filmovima.....

veljko

pre 1 godinu

Опазио пешака, за кога не зна да ли хоће уопште да пређе пешачки. Када би сви стајали када се пешак нађе у близини пешачког прелаза, ладно би могли да оставе ауто пред пешачким обаве шта имају, ручају попију кафу и да дође по ауто, поготово у већем граду.

XXL

pre 1 godinu

Do mojega ako sednem u SVOJ visokosofisticirani automobil pun autonomije uz softver koji to kontroliše, a JA treba da kontrolišem sve to onda ŠTA sam platio da budem - kompletni idiot? Dovoljan mi je indijski TATA automobil bez ikakvih softvera samo osnovno karoserija, motor, volan i točkovi jer imam dovoljno dobru veštinu vozača da ne budem kompletni idiot i da primetim pešaka koji želi da pređe ulicu čak i van pešačkog prelaza ... ostali ako imaju mentalnih smetnji ili ne mogu da percipiraju okolinu onda im je kao invalidima automobil proteza sa softverom itekako potreban ...

sasa

pre 1 godinu

nije ometao pesaka , zasto da staje kad prolazi 2 metara pre nego sto bi ometao. logicno i iskusno ponasanje.
kod nas preteruju pa stanu i cekaju da pesak predje 3-4 m , i to i pored toga sto vozilo usporava. sto znaci da bi prosao 5 m pre nego sto bi omeo pesaka.

Stručnjak

pre 1 godinu

Pa cim je kompjuter odabrao tu opciju znaci da je prava odluka ...Inače to je individualna odluka i donosi se u delicu sekunde...Nije nikog ugrozio, koliko sam video ...Tako da ne vidim razlog da se nesto menja u nihovim sistemima ..

Shkot

pre 1 godinu

Tesla razvija specijalnu verziju softvera za Balkan, gdje auto uopšte neće stati na pješačkom prijelazu, a u veći nivo opreme uključuje i mali bankomat, koji automatski izbaci 10 Eura svaki put kada se policija približi autu.

XXL

pre 1 godinu

Do mojega ako sednem u SVOJ visokosofisticirani automobil pun autonomije uz softver koji to kontroliše, a JA treba da kontrolišem sve to onda ŠTA sam platio da budem - kompletni idiot? Dovoljan mi je indijski TATA automobil bez ikakvih softvera samo osnovno karoserija, motor, volan i točkovi jer imam dovoljno dobru veštinu vozača da ne budem kompletni idiot i da primetim pešaka koji želi da pređe ulicu čak i van pešačkog prelaza ... ostali ako imaju mentalnih smetnji ili ne mogu da percipiraju okolinu onda im je kao invalidima automobil proteza sa softverom itekako potreban ...

Stručnjak

pre 1 godinu

Pa cim je kompjuter odabrao tu opciju znaci da je prava odluka ...Inače to je individualna odluka i donosi se u delicu sekunde...Nije nikog ugrozio, koliko sam video ...Tako da ne vidim razlog da se nesto menja u nihovim sistemima ..

Petar

pre 1 godinu

ostali ako imaju mentalnih smetnji ili ne mogu da percipiraju okolinu onda im je kao invalidima automobil proteza sa softverom itekako potreban ...
(XXL, 20. maj 2023 18:02)


Ma super, evo ti ličnih primera.
Stojim u garaži, čekam da parkiran, vozilo ispred kreće u rikverc. Trubom, blicam i ode mi far. Nisam te videla (Tuksona...). Ali ona nema parking senzore koji bi pištali.
Potom, semafor, pali se zeleno, auto ispred koči naglo, kočim ja, ali onaj iza mene telefonira i opet ode svetlo. Autokočenje bi ovo sprečilo.

Ali super vozaču kao tebi je to fuj, imbecilno.

Ma daj

pre 1 godinu

Pregledao više puta, niko normalan ne bi stao, samo senzacionalistički tvit, ništa više.
Aj’ da opljunemo Teslu, pa makar i bez razloga.

Cile Mile

pre 1 godinu

A pešak? Ide pravo pod kola?
Mene su učili da na kolovoz zakoračim tek kada se uverim da mogu bezbedno da pređem ulicu. Levo, desno, pa opet levo i tek kada se uverim da nema vozila, ili vozači stanu da prođem, oprezno pređem ulicu. Danas važe neka druga pravila. Pešak prvo zakorači na kolovoz, onda brzim korakom pojuri ka drugoj strani puta jer vozači moraju da koče pošto je pešak taj koga "zakon štiti". Ko j... vozače. E, izgleda da su Teslu malo drugačije naštelovali, prvo saobraćajna pravila pa onda njegovo veličanstvo "bezgrešni" pešak. Doduše, Tesla ima kamere i radare koje to sve uredno registruju i snime tako da im veštak na suđenju ne treba. A pešak? Ima da gleda kada prelazi ulicu i čeka svoj red.

Udvarač

pre 1 godinu

Onaj auto je zaklanjao pešaka, a kad ga je video, morao bi da naglo stane. Pošto nije bilo šanse da ga udari, odlučio je da nastavi istom brzinom.

veljko

pre 1 godinu

Опазио пешака, за кога не зна да ли хоће уопште да пређе пешачки. Када би сви стајали када се пешак нађе у близини пешачког прелаза, ладно би могли да оставе ауто пред пешачким обаве шта имају, ручају попију кафу и да дође по ауто, поготово у већем граду.

Digitalna maipulacija

pre 1 godinu

@@@@Bug, imaju logove i ispraviće u sledećoj verziji. Pa šta vi mislite kako se razvija software? Ne kao što gledate u filmovima.....
(Geografija, ### Tako je i neki pesak, koji bi se upokoji zbog neke male greskice, bagica, imace prilike da u sledecoj verziji, bude brzi, lepsi maldji i atletski gradjen. Pod uslovom da je budista i veruje u reinkarnaciju....

Redfixer

pre 1 godinu

Po komentarima na ovu vest se zakljucuje da je vecina vozaca kod nas saobracajno nepismena,pored bahatosti pojedinaca.
Inace,ako imas putnicki automobil,vozis ga sam! Robot je smetnja,jer NIKADA nece imati ljudske sposobnosti. U suprotnom udjes u autobus!
Srecna i bezbedna voznja svima!

milan

pre 1 godinu

Onaj auto je zaklanjao pešaka, a kad ga je video, morao bi da naglo stane. Pošto nije bilo šanse da ga udari, odlučio je da nastavi istom brzinom.
(Udvarač, 20. maj 2023 20:14)

Najgore je to sa zaklanjanjem. Ukoliko se ne vidi lepo ceo pešački od drugih vozila, vozač mora da zaustavi vozilo jer se nikada ne zna da li je možda neki pešak zaklonjen. Saobraćajna kada vidi takvu situaciju oduzima vozačku na licu mesta.

puž_golać

pre 1 godinu

Kada pešak zakorači na pešački prelaz vozač je dužan da zaustavi vozilo. Uopšte nije bitno gde se nalazi na prelazu.
Brzina ovog vozila uopšte nije mala, pešak je prešao skoro pola pešačkog prelaza.

Goran

pre 1 godinu

nije ometao pesaka , zasto da staje kad prolazi 2 metara pre nego sto bi ometao. logicno i iskusno ponasanje.
kod nas preteruju pa stanu i cekaju da pesak predje 3-4 m , i to i pored toga sto vozilo usporava. sto znaci da bi prosao 5 m pre nego sto bi omeo pesaka.
(sasa, 20. maj 2023 17:12)

Da, kod nas stanu na pešačkom, pa vozač izađe napolje i gleda da li ima koga u blizini pa da ga pita da li bi možda da ga pređe cestu.

Digitalna maipulacija

pre 1 godinu

@Geografija, Ako je nesto gotov proizvod a ima gresku, zbog greske neko strada, neko mora da plati ili odrobija. Vozac ako je kriv biva kaznjen. Ko ce biti kaznjen ako AI ima bagice, male greskice, nci vinci propuste? Inzinjeri ili programeri, CEO kompanije? Vozac koji napravi gresku cesto ga i savest muci celog zivota, naravno ne sve. Ni jedan AI nece imati grizu savesti, a sigurno ni CEO. Ako je testiranje, pa radi ga u sigurnim uslovima, a ne da neko strada u ime progresa. Nekada su promalazaci stradali u ime progresa a sada neka to budu samo prolaznici na ulici?

Geografija

pre 1 godinu

Bug, imaju logove i ispraviće u sledećoj verziji. Pa šta vi mislite kako se razvija software? Ne kao što gledate u filmovima.....

sasa

pre 1 godinu

nije ometao pesaka , zasto da staje kad prolazi 2 metara pre nego sto bi ometao. logicno i iskusno ponasanje.
kod nas preteruju pa stanu i cekaju da pesak predje 3-4 m , i to i pored toga sto vozilo usporava. sto znaci da bi prosao 5 m pre nego sto bi omeo pesaka.

Geografija

pre 1 godinu

@Digitalna maipulacija,

Da, upokojiće se više od jednog pešaka i putnika. Ali na kraju imaćemo bezbedniji prevoz. To tvrdim kao inženjer. Nesreće su neizbežne, ali cilj je da se umanje što više. NIKADA nećemo imati savršenpo bezbedan saobraćaj, ali eliminacijom ljudskog faktora, povećava se bezbednost.
Pa Boing MAX je ima katastrofalnu grešku, popravljena je i sigurno će dugoročno poboljšati stanje. Istorija nas tome uči.

466453

pre 1 godinu

"Pa ajde dodji u Austriju, Nemacku ili Svedsku pa nemoj da stanes pesaku koji zakoracio, ako te snime ili vide dobijes cestitku momentalno"

Da ti kažem, pešak koji izađe na pešački prelaz bez da je prethodno stao, okrenuo se i pogledao bezbednost za prelazak, ostvario kontakt očima sa nadolazećim vozačem ispunjava uslove da ne bude kažnjen 200 EUR!!!

U Švedskoj!

U suprotnom, pored kazne može biti pregažen kao ovca koja istrči na put.

Pešački prelaz mu daje prednost ukoliko je ostvario uslove.

Zar zaista misliš da ovce koje stoje pored pešačkog prelaza i pričaju imaju pravo da se samo otrgnu i iskoče pred auto?

Cuvilizacija je oblik uređenja, gde svi rade po propisu.

kiki

pre 1 godinu

ha ha! hajde što g7 nije zvao rusiju, nego onaj drugi šok je mnogo veći - ni kinezi ih nisu zvali na samit centralno-azijskih država u peking, a pozvali sve ex-sovjetske republike lol

EZeljko

pre 1 godinu

Greska software a i vozaca. Ruke na volanu i kocnici. Tako pose u upustvu za upotrebu. Cisto bacanje para. Ja i kad bimo para za Model Y “autopilot” nikad ne be h kupio

in:sent

pre 1 godinu

@Ma daj

Kazes niko normalan ne bi stao? Pa ajde dodji u Austriju, Nemacku ili Svedsku pa nemoj da stanes pesaku koji zakoracio, ako te snime ili vide dobijes cestitku momentalno. S druge strane da si citao testove za polaganje kao sto nisi, mogao si da procitas da pesaku koji je stupio nogom na pesacki vozac je u obavezi da stane iako moze da prodje, a ukoliko tim stajanjem ne ugrozava druge ucesnike u saobracaju ili sebe.

Kompjuter je potrebno isprogramirati ili u ovom slucaju nauciti (ML), da postuje maksimalno sve bezbednosne smernice. Ovo je svakako prekrsaj (doduse ne znam da li u USA al u Evropi jeste), a sve i da nije, mogao je da stane bezbedno i da propusti pesaka, jer sta da je dete koje u jednom trenutku na pola pesackog odluci da potrci ne gledajuci ni levo ni desno, u tom slucaju ne bi stigao da ukoci.

kiki

pre 1 godinu

ha ha! hajde što g7 nije zvao rusiju, nego onaj drugi šok je mnogo veći - ni kinezi ih nisu zvali na samit centralno-azijskih država u peking, a pozvali sve ex-sovjetske republike lol

Mancini

pre 1 godinu

Svaki dan imam priliku da vidim sledeće: na tri-četiri koraka pre nego što dodirne pešački prelaz pešak ubrza skoro potrči da stupi na prelaz, bez da pogleda desno-levo. I u ogromnoj većini sa mobilnim telefonom da li razgovara ili gleda u njega svejedno. To pre par godina pre pravila "NV pešak" nije bilo šansi.

S

pre 1 godinu

... pešak stoji ispred pešačkog prelaza gleda levo desno sa namerom da prođe, vozač treba da se obavezno zaustavi. Pešak treba da zakorači na pešački tek kad bude siguran da su svi vozači stali ispred pešačkog prelaza. Sa ovakvom logikom sa obe strane nikad nebi bilo nezgoda na pešačkom ...

Srboljub

pre 1 godinu

Ovo je kriminalna greška… za oduzimanje dozvole i zatvor. Ko kaže drugačije je bahati balkanski “znam ja vozit’” imbecil kome treba momentalno oduzeti i dozvolu i raspalo vozilo koje poseduje.

БЛ-РС

pre 1 godinu

Ovo je bilo testiranje Tesle u “balkan mode”. Izgleda da su developeri dobro odradili posao. A ovi sto pricaju da pjesak treba da ceka svoj red, da je auto trebao da prodje itd, mozete li da objasnite u kom dijelu zakona je takvo nesto napisano. U ovom slucaju auti u suprotnoj traci su vec bili stali da pjesak predje preko pjesackog prelaza a Tesla ga je dovoljno rano vidio da se bezbjedno zaustavi i pusti ga da prodje.

BojanNS

pre 1 godinu

Kod nas je promenjen zakon, vozac nije duzan da se zaustavi na pesackom prelazu ako je pesak krocio na kolovoz. Vozac moze da prodje, ali da tom prilikom ne usporava ili ne ubrzava pesaka

Bavaria

pre 1 godinu

Da li ovde niko ne zna da cita? Lepo pise da je FSD BETA verzija. Dakle TEST verzija, nije konacna niti je produkcijska. Isto tako da bi je aktivirao u kolima, moras da prihvatis uslove gde se navodi da je sistem u test fazi i da MORAS da budes u pripravnosti da preuzmes kontrolu kao i da vozac snosi posledice za sve nezgode.

Imate hiljade sati snimaka gde taj FSD radi perfektno ali da, desi se i da zabrlja ponekad.

mladeeen

pre 1 godinu

Ne moze pesak biti kriv ,mogu samo te automobile povuci iz upotrebe jer po zakonu danasnjem u ovom slucaju auto mora da stane , a pesak kad je pesacki ne mora da gleda i ceka da svi automobili prodju jer u tom slucaju u prometnoj gradskoj ulici nikad ne bi ni presao pesacki cekajuci... i naravno kazniti konsteuktore tih sistema vestacke inteligencije

Geografija

pre 1 godinu

@Digitalna maipulacija

Zlonamerno skrećete temu kad gubite argumente. Podsećate me na nekoga.

Elem, sad pričamo o odgovornosti. Neće niko biti kažnjen jer je to nesreća, a vozilo je dobilo dozvolu od nadležnih organa. Kompanija će isplatiti odštetu. No ako istraga utvrdi da postoje propusti koji su bili poznati, e onda će sud utvrditi ko će odgovarati.

Sve ovo mi već imamo u društvu, pa pogledajte avione i procesiranje nesreća. Nije ovo ništa novo i nepoznato.

I na kraju, da zaključim, ludizam NIKADA u istoriji nije uspeo i pokazao se kao ispravan, pa neće ni sad.

kapetan lađe

pre 1 godinu

Pregledao više puta, niko normalan ne bi stao, samo senzacionalistički tvit, ništa više.
Aj’ da opljunemo Teslu, pa makar i bez razloga.
(Ma daj, 20. maj 2023 19:55)

Svako normalan i ko nije kupio vozačku dozvolu zna da mora da stane jer u suprotnom činiš prekršaj.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Propis nalaže da čim pješak stupi na zebru, vozač auta MORA zaustaviti auto prije zebre. E sada nastaje problem kada se radi o cestama sa više traka da u tom slučaju bi trebalo čekati po 2,3,4 ili 8 sekundi da pješak prijeđe sve trake i zato negdje policija tolerira da auto prolazi dok se pješak ne približi na cca. 3 m od trake u kojoj je auto.
To nije po propisu, ali se u puno slučajeva ne kažnjava. I u tom slučaju nije dozvoljeno brzo voziti već vrlo oprezno, dakle, ne brže od kojih 20-30 km/h jer je pješak u blizini.
To je razlika između prakse i propisa.

Ivan ZG

pre 1 godinu

(Geografija, 21. maj 2023 09:09)

Neće nikada kompanija platiti odštetu nikome. Oni su se pravno jako dobro osigurali. Oni kažu da to nije samovozeći auto nego da moraš držati ruke na vilanu i u slučaju da procjeniš da situacija zahtjeva intervenciju - intervenirati.
To što neki zloutotrebaljavaju autopilot pa spavaju ide njima na dušu i odgovornost.
Pitanje je da li će ikada kompanija potpuno preuzeti odgovornbost i dati na pismeno da će vas njihov autopilot odvesti sigurno i bez vaše intervenicje do željenog cilja.
Do tada, autopilot smije griješiti, a na vama je da ga ispravljate.

XXL

pre 1 godinu

@Petar - upravo si opisao događaj koji sam kroz komentar dao da ko ima mentalnih problema ili lošu percepciju okoline ili u nesnalaženju u vremenu i prostoru njemu su potrebne proteze u automobilu. Sada jedino nije jasna tvoja uloga u tome KOLIKO ti kao vozač prepoznaješ sebe kao vozača ako NE držiš distancu. Meni lično NIKAD se nije desilo da se prilepim nekome uz "guzicu" na parkingu i čekam da oslobodi parking mesto da bi ga ja zauzeo i da tom vozaču smetam ... mislim TEBI trebaju pomagala i senzori za okolinu i za enterijer jer verujem da ne koristiš pojas dok te senzor ne obavesti. Prijatelju naš dragi popričaj u vezi toga sa nekim, a pre toga možeš i sam da se testiraš ako zažmuriš i kažiprstom dodirneš vrh nosa. I naravno pozz.

Ironija

pre 1 godinu

@Ivan ZG
Možda u Hvatskoj, u Srbiji je izmenjen zakon i vozač nije dužan za zaustavi vozilo ukoliko pešak samo stane na pešački. Već su pisali ljudi u komenatarima pa su dobijali minuse, ali zaista je takav zakon sada u Srbiji.
Ne znam kakav je zakon u Americi pošto se vest ondnosi na njih.
Koliko znam Teslin autopilot se zasniva na veštačkoj inteligenciji i učenju na osnovu realnih situacija u saobraćaju. Trude se da se ponaša što je približnije čoveku koji vozi automobil. Ovde je apsolutno odreagovao kao iskusan vozač. Ako je prekršio time neki saobraćajni propis u Americi onda treba da podese parametre da se to više ne dešava i to je to. Nikakav senzaciolizam. Nije da je primetio pešaka i ubrzao da ga zgazi kao što neki predstavljaju.

Реалиста

pre 1 godinu

Да ли је пешак био можда ташта или свекрва особе која је била у возилу?

То би објаснило ствари.

Srđan BL

pre 1 godinu

Dio Clana 99.ZOOBS-a R.Srbije...
Ukoliko na pešačkom prelazu saobraćaj nije regulisan uređajima za davanje svetlosnih saobraćajnih znakova niti znacima policijskih službenika, vozač je dužan da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi može bezbedno da propusti pešaka koji je već stupio ili stupa na pešački prelaz ili pokazuje nameru da će stupiti na pešački prelaz.

U HR je clan slican, ali samo kaze da se staje pjesaku koji zagazi pjesacki...

Kod nas u BiH je isto kao u Srbiji (mislim da ne to ostalo iz YU)...

Boki

pre 1 godinu

Neznam da li bi stigao da ukoči, da je pešak trčao ili da je biciklista vozio, ili dete trčalo?
Mislim da je prerano za testiranja u saobraćaju i da je dug put do savršenog robota koji bi bio kao čovek, možda za 100 do 200 godina, ako ne dodje do neke apokalipse!!

veljko

pre 1 godinu

Опазио пешака, за кога не зна да ли хоће уопште да пређе пешачки. Када би сви стајали када се пешак нађе у близини пешачког прелаза, ладно би могли да оставе ауто пред пешачким обаве шта имају, ручају попију кафу и да дође по ауто, поготово у већем граду.

sasa

pre 1 godinu

nije ometao pesaka , zasto da staje kad prolazi 2 metara pre nego sto bi ometao. logicno i iskusno ponasanje.
kod nas preteruju pa stanu i cekaju da pesak predje 3-4 m , i to i pored toga sto vozilo usporava. sto znaci da bi prosao 5 m pre nego sto bi omeo pesaka.

Geografija

pre 1 godinu

Bug, imaju logove i ispraviće u sledećoj verziji. Pa šta vi mislite kako se razvija software? Ne kao što gledate u filmovima.....

XXL

pre 1 godinu

Do mojega ako sednem u SVOJ visokosofisticirani automobil pun autonomije uz softver koji to kontroliše, a JA treba da kontrolišem sve to onda ŠTA sam platio da budem - kompletni idiot? Dovoljan mi je indijski TATA automobil bez ikakvih softvera samo osnovno karoserija, motor, volan i točkovi jer imam dovoljno dobru veštinu vozača da ne budem kompletni idiot i da primetim pešaka koji želi da pređe ulicu čak i van pešačkog prelaza ... ostali ako imaju mentalnih smetnji ili ne mogu da percipiraju okolinu onda im je kao invalidima automobil proteza sa softverom itekako potreban ...

kiki

pre 1 godinu

ha ha! hajde što g7 nije zvao rusiju, nego onaj drugi šok je mnogo veći - ni kinezi ih nisu zvali na samit centralno-azijskih država u peking, a pozvali sve ex-sovjetske republike lol

Redfixer

pre 1 godinu

Po komentarima na ovu vest se zakljucuje da je vecina vozaca kod nas saobracajno nepismena,pored bahatosti pojedinaca.
Inace,ako imas putnicki automobil,vozis ga sam! Robot je smetnja,jer NIKADA nece imati ljudske sposobnosti. U suprotnom udjes u autobus!
Srecna i bezbedna voznja svima!

kiki

pre 1 godinu

ha ha! hajde što g7 nije zvao rusiju, nego onaj drugi šok je mnogo veći - ni kinezi ih nisu zvali na samit centralno-azijskih država u peking, a pozvali sve ex-sovjetske republike lol

EZeljko

pre 1 godinu

Greska software a i vozaca. Ruke na volanu i kocnici. Tako pose u upustvu za upotrebu. Cisto bacanje para. Ja i kad bimo para za Model Y “autopilot” nikad ne be h kupio

Ma daj

pre 1 godinu

Pregledao više puta, niko normalan ne bi stao, samo senzacionalistički tvit, ništa više.
Aj’ da opljunemo Teslu, pa makar i bez razloga.

Stručnjak

pre 1 godinu

Pa cim je kompjuter odabrao tu opciju znaci da je prava odluka ...Inače to je individualna odluka i donosi se u delicu sekunde...Nije nikog ugrozio, koliko sam video ...Tako da ne vidim razlog da se nesto menja u nihovim sistemima ..

Geografija

pre 1 godinu

@Digitalna maipulacija,

Da, upokojiće se više od jednog pešaka i putnika. Ali na kraju imaćemo bezbedniji prevoz. To tvrdim kao inženjer. Nesreće su neizbežne, ali cilj je da se umanje što više. NIKADA nećemo imati savršenpo bezbedan saobraćaj, ali eliminacijom ljudskog faktora, povećava se bezbednost.
Pa Boing MAX je ima katastrofalnu grešku, popravljena je i sigurno će dugoročno poboljšati stanje. Istorija nas tome uči.

Digitalna maipulacija

pre 1 godinu

@@@@Bug, imaju logove i ispraviće u sledećoj verziji. Pa šta vi mislite kako se razvija software? Ne kao što gledate u filmovima.....
(Geografija, ### Tako je i neki pesak, koji bi se upokoji zbog neke male greskice, bagica, imace prilike da u sledecoj verziji, bude brzi, lepsi maldji i atletski gradjen. Pod uslovom da je budista i veruje u reinkarnaciju....

Petar

pre 1 godinu

ostali ako imaju mentalnih smetnji ili ne mogu da percipiraju okolinu onda im je kao invalidima automobil proteza sa softverom itekako potreban ...
(XXL, 20. maj 2023 18:02)


Ma super, evo ti ličnih primera.
Stojim u garaži, čekam da parkiran, vozilo ispred kreće u rikverc. Trubom, blicam i ode mi far. Nisam te videla (Tuksona...). Ali ona nema parking senzore koji bi pištali.
Potom, semafor, pali se zeleno, auto ispred koči naglo, kočim ja, ali onaj iza mene telefonira i opet ode svetlo. Autokočenje bi ovo sprečilo.

Ali super vozaču kao tebi je to fuj, imbecilno.

Cile Mile

pre 1 godinu

A pešak? Ide pravo pod kola?
Mene su učili da na kolovoz zakoračim tek kada se uverim da mogu bezbedno da pređem ulicu. Levo, desno, pa opet levo i tek kada se uverim da nema vozila, ili vozači stanu da prođem, oprezno pređem ulicu. Danas važe neka druga pravila. Pešak prvo zakorači na kolovoz, onda brzim korakom pojuri ka drugoj strani puta jer vozači moraju da koče pošto je pešak taj koga "zakon štiti". Ko j... vozače. E, izgleda da su Teslu malo drugačije naštelovali, prvo saobraćajna pravila pa onda njegovo veličanstvo "bezgrešni" pešak. Doduše, Tesla ima kamere i radare koje to sve uredno registruju i snime tako da im veštak na suđenju ne treba. A pešak? Ima da gleda kada prelazi ulicu i čeka svoj red.

puž_golać

pre 1 godinu

Kada pešak zakorači na pešački prelaz vozač je dužan da zaustavi vozilo. Uopšte nije bitno gde se nalazi na prelazu.
Brzina ovog vozila uopšte nije mala, pešak je prešao skoro pola pešačkog prelaza.

Udvarač

pre 1 godinu

Onaj auto je zaklanjao pešaka, a kad ga je video, morao bi da naglo stane. Pošto nije bilo šanse da ga udari, odlučio je da nastavi istom brzinom.

in:sent

pre 1 godinu

@Ma daj

Kazes niko normalan ne bi stao? Pa ajde dodji u Austriju, Nemacku ili Svedsku pa nemoj da stanes pesaku koji zakoracio, ako te snime ili vide dobijes cestitku momentalno. S druge strane da si citao testove za polaganje kao sto nisi, mogao si da procitas da pesaku koji je stupio nogom na pesacki vozac je u obavezi da stane iako moze da prodje, a ukoliko tim stajanjem ne ugrozava druge ucesnike u saobracaju ili sebe.

Kompjuter je potrebno isprogramirati ili u ovom slucaju nauciti (ML), da postuje maksimalno sve bezbednosne smernice. Ovo je svakako prekrsaj (doduse ne znam da li u USA al u Evropi jeste), a sve i da nije, mogao je da stane bezbedno i da propusti pesaka, jer sta da je dete koje u jednom trenutku na pola pesackog odluci da potrci ne gledajuci ni levo ni desno, u tom slucaju ne bi stigao da ukoci.

milan

pre 1 godinu

Onaj auto je zaklanjao pešaka, a kad ga je video, morao bi da naglo stane. Pošto nije bilo šanse da ga udari, odlučio je da nastavi istom brzinom.
(Udvarač, 20. maj 2023 20:14)

Najgore je to sa zaklanjanjem. Ukoliko se ne vidi lepo ceo pešački od drugih vozila, vozač mora da zaustavi vozilo jer se nikada ne zna da li je možda neki pešak zaklonjen. Saobraćajna kada vidi takvu situaciju oduzima vozačku na licu mesta.

Geografija

pre 1 godinu

@Digitalna maipulacija

Zlonamerno skrećete temu kad gubite argumente. Podsećate me na nekoga.

Elem, sad pričamo o odgovornosti. Neće niko biti kažnjen jer je to nesreća, a vozilo je dobilo dozvolu od nadležnih organa. Kompanija će isplatiti odštetu. No ako istraga utvrdi da postoje propusti koji su bili poznati, e onda će sud utvrditi ko će odgovarati.

Sve ovo mi već imamo u društvu, pa pogledajte avione i procesiranje nesreća. Nije ovo ništa novo i nepoznato.

I na kraju, da zaključim, ludizam NIKADA u istoriji nije uspeo i pokazao se kao ispravan, pa neće ni sad.

Shkot

pre 1 godinu

Tesla razvija specijalnu verziju softvera za Balkan, gdje auto uopšte neće stati na pješačkom prijelazu, a u veći nivo opreme uključuje i mali bankomat, koji automatski izbaci 10 Eura svaki put kada se policija približi autu.

Srboljub

pre 1 godinu

Ovo je kriminalna greška… za oduzimanje dozvole i zatvor. Ko kaže drugačije je bahati balkanski “znam ja vozit’” imbecil kome treba momentalno oduzeti i dozvolu i raspalo vozilo koje poseduje.

Bavaria

pre 1 godinu

Da li ovde niko ne zna da cita? Lepo pise da je FSD BETA verzija. Dakle TEST verzija, nije konacna niti je produkcijska. Isto tako da bi je aktivirao u kolima, moras da prihvatis uslove gde se navodi da je sistem u test fazi i da MORAS da budes u pripravnosti da preuzmes kontrolu kao i da vozac snosi posledice za sve nezgode.

Imate hiljade sati snimaka gde taj FSD radi perfektno ali da, desi se i da zabrlja ponekad.

Goran

pre 1 godinu

nije ometao pesaka , zasto da staje kad prolazi 2 metara pre nego sto bi ometao. logicno i iskusno ponasanje.
kod nas preteruju pa stanu i cekaju da pesak predje 3-4 m , i to i pored toga sto vozilo usporava. sto znaci da bi prosao 5 m pre nego sto bi omeo pesaka.
(sasa, 20. maj 2023 17:12)

Da, kod nas stanu na pešačkom, pa vozač izađe napolje i gleda da li ima koga u blizini pa da ga pita da li bi možda da ga pređe cestu.

BojanNS

pre 1 godinu

Kod nas je promenjen zakon, vozac nije duzan da se zaustavi na pesackom prelazu ako je pesak krocio na kolovoz. Vozac moze da prodje, ali da tom prilikom ne usporava ili ne ubrzava pesaka

Реалиста

pre 1 godinu

Да ли је пешак био можда ташта или свекрва особе која је била у возилу?

То би објаснило ствари.

466453

pre 1 godinu

"Pa ajde dodji u Austriju, Nemacku ili Svedsku pa nemoj da stanes pesaku koji zakoracio, ako te snime ili vide dobijes cestitku momentalno"

Da ti kažem, pešak koji izađe na pešački prelaz bez da je prethodno stao, okrenuo se i pogledao bezbednost za prelazak, ostvario kontakt očima sa nadolazećim vozačem ispunjava uslove da ne bude kažnjen 200 EUR!!!

U Švedskoj!

U suprotnom, pored kazne može biti pregažen kao ovca koja istrči na put.

Pešački prelaz mu daje prednost ukoliko je ostvario uslove.

Zar zaista misliš da ovce koje stoje pored pešačkog prelaza i pričaju imaju pravo da se samo otrgnu i iskoče pred auto?

Cuvilizacija je oblik uređenja, gde svi rade po propisu.

XXL

pre 1 godinu

@Petar - upravo si opisao događaj koji sam kroz komentar dao da ko ima mentalnih problema ili lošu percepciju okoline ili u nesnalaženju u vremenu i prostoru njemu su potrebne proteze u automobilu. Sada jedino nije jasna tvoja uloga u tome KOLIKO ti kao vozač prepoznaješ sebe kao vozača ako NE držiš distancu. Meni lično NIKAD se nije desilo da se prilepim nekome uz "guzicu" na parkingu i čekam da oslobodi parking mesto da bi ga ja zauzeo i da tom vozaču smetam ... mislim TEBI trebaju pomagala i senzori za okolinu i za enterijer jer verujem da ne koristiš pojas dok te senzor ne obavesti. Prijatelju naš dragi popričaj u vezi toga sa nekim, a pre toga možeš i sam da se testiraš ako zažmuriš i kažiprstom dodirneš vrh nosa. I naravno pozz.

БЛ-РС

pre 1 godinu

Ovo je bilo testiranje Tesle u “balkan mode”. Izgleda da su developeri dobro odradili posao. A ovi sto pricaju da pjesak treba da ceka svoj red, da je auto trebao da prodje itd, mozete li da objasnite u kom dijelu zakona je takvo nesto napisano. U ovom slucaju auti u suprotnoj traci su vec bili stali da pjesak predje preko pjesackog prelaza a Tesla ga je dovoljno rano vidio da se bezbjedno zaustavi i pusti ga da prodje.

mladeeen

pre 1 godinu

Ne moze pesak biti kriv ,mogu samo te automobile povuci iz upotrebe jer po zakonu danasnjem u ovom slucaju auto mora da stane , a pesak kad je pesacki ne mora da gleda i ceka da svi automobili prodju jer u tom slucaju u prometnoj gradskoj ulici nikad ne bi ni presao pesacki cekajuci... i naravno kazniti konsteuktore tih sistema vestacke inteligencije

kapetan lađe

pre 1 godinu

Pregledao više puta, niko normalan ne bi stao, samo senzacionalistički tvit, ništa više.
Aj’ da opljunemo Teslu, pa makar i bez razloga.
(Ma daj, 20. maj 2023 19:55)

Svako normalan i ko nije kupio vozačku dozvolu zna da mora da stane jer u suprotnom činiš prekršaj.

Digitalna maipulacija

pre 1 godinu

@Geografija, Ako je nesto gotov proizvod a ima gresku, zbog greske neko strada, neko mora da plati ili odrobija. Vozac ako je kriv biva kaznjen. Ko ce biti kaznjen ako AI ima bagice, male greskice, nci vinci propuste? Inzinjeri ili programeri, CEO kompanije? Vozac koji napravi gresku cesto ga i savest muci celog zivota, naravno ne sve. Ni jedan AI nece imati grizu savesti, a sigurno ni CEO. Ako je testiranje, pa radi ga u sigurnim uslovima, a ne da neko strada u ime progresa. Nekada su promalazaci stradali u ime progresa a sada neka to budu samo prolaznici na ulici?

Boki

pre 1 godinu

Neznam da li bi stigao da ukoči, da je pešak trčao ili da je biciklista vozio, ili dete trčalo?
Mislim da je prerano za testiranja u saobraćaju i da je dug put do savršenog robota koji bi bio kao čovek, možda za 100 do 200 godina, ako ne dodje do neke apokalipse!!

S

pre 1 godinu

... pešak stoji ispred pešačkog prelaza gleda levo desno sa namerom da prođe, vozač treba da se obavezno zaustavi. Pešak treba da zakorači na pešački tek kad bude siguran da su svi vozači stali ispred pešačkog prelaza. Sa ovakvom logikom sa obe strane nikad nebi bilo nezgoda na pešačkom ...

Mancini

pre 1 godinu

Svaki dan imam priliku da vidim sledeće: na tri-četiri koraka pre nego što dodirne pešački prelaz pešak ubrza skoro potrči da stupi na prelaz, bez da pogleda desno-levo. I u ogromnoj većini sa mobilnim telefonom da li razgovara ili gleda u njega svejedno. To pre par godina pre pravila "NV pešak" nije bilo šansi.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Propis nalaže da čim pješak stupi na zebru, vozač auta MORA zaustaviti auto prije zebre. E sada nastaje problem kada se radi o cestama sa više traka da u tom slučaju bi trebalo čekati po 2,3,4 ili 8 sekundi da pješak prijeđe sve trake i zato negdje policija tolerira da auto prolazi dok se pješak ne približi na cca. 3 m od trake u kojoj je auto.
To nije po propisu, ali se u puno slučajeva ne kažnjava. I u tom slučaju nije dozvoljeno brzo voziti već vrlo oprezno, dakle, ne brže od kojih 20-30 km/h jer je pješak u blizini.
To je razlika između prakse i propisa.

Ironija

pre 1 godinu

@Ivan ZG
Možda u Hvatskoj, u Srbiji je izmenjen zakon i vozač nije dužan za zaustavi vozilo ukoliko pešak samo stane na pešački. Već su pisali ljudi u komenatarima pa su dobijali minuse, ali zaista je takav zakon sada u Srbiji.
Ne znam kakav je zakon u Americi pošto se vest ondnosi na njih.
Koliko znam Teslin autopilot se zasniva na veštačkoj inteligenciji i učenju na osnovu realnih situacija u saobraćaju. Trude se da se ponaša što je približnije čoveku koji vozi automobil. Ovde je apsolutno odreagovao kao iskusan vozač. Ako je prekršio time neki saobraćajni propis u Americi onda treba da podese parametre da se to više ne dešava i to je to. Nikakav senzaciolizam. Nije da je primetio pešaka i ubrzao da ga zgazi kao što neki predstavljaju.

Ivan ZG

pre 1 godinu

(Geografija, 21. maj 2023 09:09)

Neće nikada kompanija platiti odštetu nikome. Oni su se pravno jako dobro osigurali. Oni kažu da to nije samovozeći auto nego da moraš držati ruke na vilanu i u slučaju da procjeniš da situacija zahtjeva intervenciju - intervenirati.
To što neki zloutotrebaljavaju autopilot pa spavaju ide njima na dušu i odgovornost.
Pitanje je da li će ikada kompanija potpuno preuzeti odgovornbost i dati na pismeno da će vas njihov autopilot odvesti sigurno i bez vaše intervenicje do željenog cilja.
Do tada, autopilot smije griješiti, a na vama je da ga ispravljate.

Srđan BL

pre 1 godinu

Dio Clana 99.ZOOBS-a R.Srbije...
Ukoliko na pešačkom prelazu saobraćaj nije regulisan uređajima za davanje svetlosnih saobraćajnih znakova niti znacima policijskih službenika, vozač je dužan da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi može bezbedno da propusti pešaka koji je već stupio ili stupa na pešački prelaz ili pokazuje nameru da će stupiti na pešački prelaz.

U HR je clan slican, ali samo kaze da se staje pjesaku koji zagazi pjesacki...

Kod nas u BiH je isto kao u Srbiji (mislim da ne to ostalo iz YU)...