mio
pre 2 godine
Radi ustede gume najbolje bi bilo imati 4 zimske gume i dizalicu u autu pa,brate kad je ispod sedam uvece ili ujutru stavis zimske a oko podne kad je toplije stavis ljetne i rijesen problem.
pre 2 godine
Radi ustede gume najbolje bi bilo imati 4 zimske gume i dizalicu u autu pa,brate kad je ispod sedam uvece ili ujutru stavis zimske a oko podne kad je toplije stavis ljetne i rijesen problem.
pre 2 godine
Ja koristim ove prolećno-jesenje gume. Verujte one su najisplativije. Staviš ih i ne menjaš. P+J to je to.
pre 2 godine
Ja od prošle godine vozim na letnjim gumama. Bilo je malo snega u jednom kratkom periodu, ali se pogodilo da sam tad bio na odmoru, pa nisam auto ni pomerao. Živim na zgodnom mestu gde mi je sve blizu, a prevoz je odličan pa mi auto nije pitanje opstanka kao mnogima. Da sam isao van grada zamenio bih točkove sam ispred garaže, obzirom da su mi zimske gume na felnama.
pre 2 godine
'...Allseason gume su odlične za nekog ko ne prelazi više od 15k kilometara godišnje...'
To je kao da si rekao da upravljač treba da okreću samo oni koji prelaze ne više od 15,000 km godišnje.
pre 2 godine
Moje su m+s ne menjam ih ni leti ni zimi
pre 2 godine
Pa posavetuj se malo sa vulkanizerima koji znaju sta rade pa ces da cujes kako ljudi masovno dolaze sa allseason novim gumama posle prvog snega i ozbiljnije poledice da kupuju i menjaju za zimske gume. Da li stvarno mislite da jedna guma moze biti ista na +40 i na -10 to je nemoguce ili je moguce do prve rizicne situacije ili nedaj boze nesrece.
(Maldini, 2. novembar 2022 10:39)
Ne znam iz kog razloga siris dezinformacije. Allseason guma je zapravo vise zimska nego letnja po sastavu. Bolje performanse ostvaruje zimi nego leti. A te price da sa njom ne mozes da krenes po 2 cm snega mozes da pricas nekome ko u zivotu nije se u auto. E sad ako praktikujes voznju od 160 km/h po snegu i brze onda ti svakako nece pomoci nista.
pre 2 godine
@Maldini
Cuj ovog posavetujte se sa vulkanizerom. Veruj bratu lazovu koji samo hoce da zaradi sto vise. Pa naravno da vulanizerima smetaju allseason kad im drasticno smanjuju profit.
Neverovatno kako ljudi mogu biti naivni i nasedati na price...
pre 2 godine
Kupio sam nove zimske sa pahuljicom, viša klasa, u garaži su, dok ne vidim sneg, led ili poledicu izjutra na prozoru vozim letnje.
(Gagi, 01. novembar 2022 23:53)
a onda ćeš po ledu da voziš ili ih montiraš sam u garaži, šta?
pre 2 godine
Točkove sa zimskim gumama najranije ću da stavim 12.11., kada jutarnja temperatura padne ispod 5 stepeni C.
pre 2 godine
Ti onda ne bi krenuo ni sa zimskim gumama na 2 cm snega. Apsoluna je glupost ovo što si napisao. Allseason gume su odlične za nekog ko ne prelazi više od 15k kilometara godisnje i ko veći deo vozi po gradu. Gume su sasvim zadovoljavajućih performansi, a svi ovi što pišu da ne mogu da krenu na 2cm snega sa allseason ili nemaju 3 čuke sa vožnjom ili lažu. Naravno, nisu za neke ekstremne uslove po planinama ali čak i tu mogu sasvim solidno da posluže. Allseason gume su po sastavu približnije zimskim nego letnjim i zato nemojte da pišete gluposti.
(Blaster, 2. novembar 2022 09:22)
Pa posavetuj se malo sa vulkanizerima koji znaju sta rade pa ces da cujes kako ljudi masovno dolaze sa allseason novim gumama posle prvog snega i ozbiljnije poledice da kupuju i menjaju za zimske gume. Da li stvarno mislite da jedna guma moze biti ista na +40 i na -10 to je nemoguce ili je moguce do prve rizicne situacije ili nedaj boze nesrece.
pre 2 godine
Mnogo buke ni oko cega!Staviti zimske gume od propisanog datuma i nema problema.
(Zoc, 2. novembar 2022 08:30)
Na dan propisanog datuma ove godine je bilo 27 stepeni!
pre 2 godine
Svako vece pratiti prognozu, pa u zavisnosti od toga montirati tockove. Ustati ujutru rano, pa u slucaju da su meteorolozi omanuli, korigovati prema realnom stanju.
Ne glupirajte se ljudi, ili all season pa ne mislis ili stavi gume kada treba da se stave. Ako treba u novinama da procitas kada treba da se stave, bolje idi prevozom. Napraviste nauku od ovoga.
pre 2 godine
Koliko samo vrhunskih stručnjaka i za gume imamo, to je nevidjeno. Sve sami doktori pneumatskih nauka...
pre 2 godine
Najklizavije je oko nule ! Voda, led, blato ,a niko (još) ne čisti !
pre 2 godine
Jedna stvar je tacna a to je da je zimska guma najbolja za zimu a letnja za leto. Kupio sam nove allseason gume i to Conti imao sam problem da krenem u ulici sa 2 cm snega a plus sto su tvrde osetno. Ja iz prve ruke govorim nemojte se igrati guma glavu cuva te allseason nisu ni zasta ja ih barem vise necu uzimati u razmatranje.
(Maldini, 02. novembar 2022 07:01)
Ti onda ne bi krenuo ni sa zimskim gumama na 2 cm snega. Apsoluna je glupost ovo što si napisao. Allseason gume su odlične za nekog ko ne prelazi više od 15k kilometara godisnje i ko veći deo vozi po gradu. Gume su sasvim zadovoljavajućih performansi, a svi ovi što pišu da ne mogu da krenu na 2cm snega sa allseason ili nemaju 3 čuke sa vožnjom ili lažu. Naravno, nisu za neke ekstremne uslove po planinama ali čak i tu mogu sasvim solidno da posluže. Allseason gume su po sastavu približnije zimskim nego letnjim i zato nemojte da pišete gluposti.
pre 2 godine
Mnogo buke ni oko cega!Staviti zimske gume od propisanog datuma i nema problema.
pre 2 godine
@Goran
Guma, guma, guma, guma, guma, guuummaaaaaa...
pre 2 godine
Jedna stvar je tacna a to je da je zimska guma najbolja za zimu a letnja za leto. Kupio sam nove allseason gume i to Conti imao sam problem da krenem u ulici sa 2 cm snega a plus sto su tvrde osetno. Ja iz prve ruke govorim nemojte se igrati guma glavu cuva te allseason nisu ni zasta ja ih barem vise necu uzimati u razmatranje.
pre 2 godine
Zavisi gde vam je tazbina:)
pre 2 godine
m+s pneumatik je za zimu a letnja za leto!
(mornar, 1. novembar 2022 17:37)
To nema veze, m+s ne moraju biti zimske i najčešće i nisu, ali imaju tu oznaku (Mud & Snow, tj. blato i sneg) jer proizvođač garantuje da će se i po snegu bolje ponašati od letnjih guma.
Da bi guma bila zimska, mora imati znak u obliku PAHULJICE, a ako ima 4 oznake za proleće, leto, jesen i zimu (sunce, lišće, oblak, pahuljicu, u zavisnosti od proizvođača mogu biti i 3 oznake tipa pahuljica, kišobran i sunce, itd.), onda je za sve sezone, mada često pored tih oznaka piše i slovima "all season".
Dakle, nemojte sebe ubeđivati da je svaka M+S guma zimska, jer nije, već je samo bolja za zimske uslove od letnje, ali da bi bila i zimska, mora imati oznaku u obliku pahuljice.
pre 2 godine
Kupio sam nove zimske sa pahuljicom, viša klasa, u garaži su, dok ne vidim sneg, led ili poledicu izjutra na prozoru vozim letnje.
pre 2 godine
Ako staviš zimske gume u novembru i voziš "normalno" ništa se neće desiti ni na 25c...niti će se gume istrošiti niti ima potrebe da kočiš i kidaš gume...više je do vozača, a manje do gume i temperature. Ako na snegu voziš letnje gume, možeš biti i Hamilton lično, ne pomaže ništa, onda si debil.
pre 2 godine
Vrlo bitna stvar, zimska guma je značajno inferiornija na kiši od letnje ili čak allseason gume! Nema kanale za odvod vode poput letnje, stoga i kad birate zimsku gledajte da bude bar C oznaka, po meni najveći problem zimske gume jer mi se češće desi d vozim sa njom po kiši nego po snegu, na autoputu vodim računa sa zimskom naročito ako je vlažno.
pre 2 godine
Iskreno,univerzalne ili ti all season gume su najbolje gume za zimu ali pod uslovom da nije neka teška zima. Znači oko nule,kišno i malo snijega ne smeta,znači najbolja. Prvo po suvom i po kiši je bolja od zimske,kad je malo veća temperatura isto tako je bolja od zimske,zimska je u prednosti samo ako je veliki minus i snijeg. Tako da ko živi u mjestima đe zima nije oštra onda univerzalne gume su bolja opcija. Sad imaš all season gume koje se bolje ponašaju zimi nego ljeti,zavisi od proizvođača. Mišelin cross climate 2 je recimo all season guma ali je bolja za zimu nego za ljeto dok imaš onaj Goodyear model,kako se zvaše,asimetrik all season f1,nemam pojma,guma all season ali je više za ljeto nego što je za zimu. Eto ta dva primjera uzeh čisto da malo pojasnim na šta sam mislio.
pre 2 godine
Poenta je da se po suvom letnja guma ponasa bolje od zimske gume do nekih -3 stepena"
Gde su ti testovi? Ja sam gledao test, mislim da je 5th Gear, gde su poredili trag kocenja letnjih i zimskih guma po suvom i toplom vremenu. Zakljucak - zimska guma kraci zaustavni trag.Sto je i logicno, sobzirom da je materijal zimskih guma "meksi". Jedini problem koriscenja zimskih guma leti (tj zasto i postoje letnje sto ne vozimo svi zimske), je da se brze trose, habanje je vece, veca buka i veca potrosnja goriva. Ko malo prelazi km, zimska da je vozi dok se ne ishaba cele godine je i OK resenje. Voznja zimskih guma leti nije nikakav problem osim sto ces je brze "potrositi" i malo veca potrosnja goriva zbog veceg otpora kotrljanja.
(ww, 01. novembar 2022 14:04)
U tekstu je lepo napisano, u zavisnosti kada, gde, koliko, kakav automobil vozite, kako se ponaša i sl.
Vožnja zimskih guma leti je itekako veliki problem, probaj da zakočiš na 40 stepeni naglo na šinama sa njima u Beogradu, ali da nema nikog ispred.
Bolje varijanta je celogodišnja vožnja ali vrhunskih letnjih guma, uz parkiranje automobila kome nije neophodan za par dana sa snegom.
Kao što mnogi napisaše, nema kompromisa oko izbora guma u brdsko-planinskom području, ko mnogo vozi kao i za firme jer su kazne izuzetno visoke za pravna lica.
Pre 15 tak godina, dok nisu bile obavezne zimske gume, išli smo na Zlatar za Novu godinu, -8 je bilo, snega 30 cm ispred hotela. Drugar sa novim autom i letnjim Firestone gumama nije uspeo da se uparkira ispred hotela i morali smo da ga guramo na parking mesto. Ja sam vozio nove letnje mišelinke, lagano se uparkirao, vozio se i na -13, po ugaženom snegu i ne baš očišćenom putu. Tu se u praksi pokazalo kolika je razlika između vrhunske i prosečne gume, tj. koliko je mišelinka mekša. U pitanju je bila Corsa B, koja se fino ponašala na snegu. Posle 7 godina, sa tim istim gumama i 60.000 pređenih km, testirao sam je na ravnom u Beogradu, snega 20 cm neočišćenog, temp -2, sa 50 na sat pedala do kraja, auto se nije pomerio, zadržao pravac i zakočio fenomenalno, gume se nisu značajnije "plastificirale".
Na osnovu mog iskustva, vožnje letnjih, all season, zimskih guma, na više različitih automobila i zimi i leti:
1. Ako nemate novca ili ne želite da se maltretirate sa čuvanjem i zamenom guma, prelazite manju kilometražu i možete parkirati auto par dana kada je sneg, uzmite vrhunske letnje gume, jer su mekše i dobro se ponašaju i koče po kiši kao i na niskim temperaturama kada nema snega
2. Ovo pod 1. isključivo ima smisla ako je u pitanju gradski automobil u gradskim uslovima
3. Ako se vozi veći automobil, C segmenta, od stotinak KS, gde dominira gradska vožnja, i po neki otvoreni put, zimi do 10.000 km godišnje, školski tip vožnje, dobra ili vrhunska all season guma završava posao.
4. Svi ostali slučajevi, veliki, jaki automobili, stalna mobilnost, gravitiranje i život u područjima sa snegom nema kompromisa, obavezne zimske gume zimi i letnje leti.
pre 2 godine
Predlažem da sutra svi zovnete osiguravajuću kuću kod koje ste osigurani i pitate da Vam pojasne detalje oko problematike zimskih guma. Nakon toga da napišete odgovore koje ste dobili. Laku noć.
pre 2 godine
Ako napraviš udes ili čak i nisi kriv, osiguranje ti ne pokriva štetu ako si na letnjim posle 01.11. (obavezno od krivca udesa ili tvoje kasko).
Ostalo, ima-nema snega, hladno-toplo, suvo-vlažno je bitno iz razloga bezbednosti, tvoje i drugih (znači nije manje bitno, ali sam pare ipak stavio na prvo mesto:))…
(etotako, 1. novembar 2022 18:42
Ne može nikakvo osiguranje da ima neka svoja pravila nego mora da posluje u okviru zakona R.Srbije. Ako zakon kaže da su gume obavezne samo ako na putu ima snega i leda,ne može niko drugi da propisuje neke svoje uslove i tačka. U suprotnom dobiće tužbu da se češaju i gde ih ne svrbi i da im slične budalastine ne padaju na pamet!
pre 2 godine
Nije samo poenta u tome da li ima snega i leda na putu ili nema, bitna je i temperatura vazduha, a temperature su nize, ispod 15 stepeni ili ispod 10 stepeni ili oko nule. To povlaci ponasanje gume, letnje bivaju kruce i slabije koce dok su zimske i dalje mekanije, imaju bolje prijanjanje i bolju upravljivost kao i kocenje.
Menjam gume nedelju dana ranije, pre datuma, zimi zimske Michelin, leti letnje Michelin. Evo treca je godina a nisam ih pohabao ni cetvrtinu, kako letnje tako i zimske. Teracu in max do 4/5 godina i onda kupujem nove. Auto standardno stabilan kao stena, nema greske, maksimalna kontrola.
pre 2 godine
Vidim ljudi pričaju svašta, ali ne znaju da postoje all season kao i all weather gume, koje nisu iste...
pre 2 godine
Nemojte misliti da sa zimskim gumama mozete kako hocete. Na debelom snegu i jakoj poledici vam nece mnogo pomoci. Zimske gume nisu svemocne i ne mogu da zamene opreznost za volanom.
pre 2 godine
Leti kada prolazim pored parkiranih auta obično gledam ko ima koje gume, iznenadićete se kad vam budem rekao da otprilike 60/65% je zimskih ili MS...
I sam evo već 25 godina nisam imao ni na jednom autu niti alu felne niti letnje gume, samo batalite cigaru i telefon u autu, manje po gasu i vozi. Ajd srećno svima.
pre 2 godine
Ovi što pišu da osiguranje neće pokriti troškove jer nisu bili zimski pneumatici na vozilu, NEMAJU POJIMA! Ne može neko interno pravilo osiguravajuće kuće biti snažnije od zakona. Ako zakon kaže, da nije potrebno imati zimske pneumatike na točkovima ukoliko na putu nema snega i leda, to znači da se to poštuje. Druga je stvar što policajac ne unese u zapisnik stanje na putu (ako ga ne unese) i to što osiguravajuće kuće gledaju na svaki način da izbegnu plaćanje štete. Pa gde prođe, prošlo je. ZAKON JE JASAN, zimske gume su obavezne ako se vozi VAN GRADA i ako se vozi po kolovozu na kome ima snega, leda i poledice. ENDE.
Prosečan vozač u Srbiji prelazi 15 000 km. Od toga, jednom godišnje (u najboljem slučaju ide na planinu) a ostalo je u gradu i po normalno očišćenim kolovozima.
Ja imam vozni park, službena vozila, koje voze zaposleni, gume za sve sezone, traju 3 - 4 godine i to je to.
Na mom automobilu imam dva seta pneumatika i to samo zato što sam kupio nov auto, pa dobio letnje gume i onda, ajde da se ne drndam da prodajem itd. kupim i zimske. 15 godina da ih vozim ne bi ih istrošio ispod zakonskog minimuma.
pre 2 godine
@cica:
"...uključujući i veoma skupe all season gume koje su jedno veliko... ništa..."
U SAD gde ima nesto manje od 300 miliona registrovanih vozila, oko 90% isklucivo koriste all season gume koje su po tebi jedno veliko nista. Posto oni nista ne znaju al' odose i na mesec a ti post sve znas jos uvek rgas frezu...
pre 2 godine
@etotako
Kao sto letnje gume gube svojstva na nizim temperaturama, tako i zimske na visim. Stavis zimske, a napolju nekoliko dana ili dve nedelje toplo i skucas se u nekoga zbog toga, da li ce onda osiguranje prihvatiti nezgodu zbog guma koje su neprikladne za spoljnu temperaturu i mozda toplinu asfalta?
Znaci ne lupajte.
pre 2 godine
Nevjerovatno glup savjet bez ikakvog pokrica!
Koliko dana je u novembru preko 20 stepeni? zatim kolika je temperatura asvalta? Eto sad mozda se potrefi par dana od 20 i vise stepeni i koliko ce se potrositi gume za ta 3-4 dana?
A temperatura nocu pada ispod 6-7 i sta onda? Ko pise ove tekstove...
pre 2 godine
Pisac teksta ga je pisao koristeći krajnje razumnu logiku. Po milion puta je već dokazano da iznad 7 stepeni celzijusa ni jedna zimska guma ne može biti bolja od letnje...
pre 2 godine
Iako je toplo vreme, ja sam ih stavio pre dve nedelje da bih izbegao gužve po vulkanizerima.
pre 2 godine
Ako napraviš udes ili čak i nisi kriv, osiguranje ti ne pokriva štetu ako si na letnjim posle 01.11. (obavezno od krivca udesa ili tvoje kasko).
Ostalo, ima-nema snega, hladno-toplo, suvo-vlažno je bitno iz razloga bezbednosti, tvoje i drugih (znači nije manje bitno, ali sam pare ipak stavio na prvo mesto:))…
pre 2 godine
Imam dva seta guma i tome cu da tezim da tako ostane. Samo kad se setim muka koje smo svi imali, da pocnemo od guranja na parkingu pa na dalje. Godisnje predjem oko 60000 km i sad treba da bulazim o tome dal treba ili ne. Moje je da smanjim svaki moguci rizik na minimum . Pitanje guma nije moguce svrstati u racionalnost po pitanju stednje. Bavim se teh pregledom i voleo bi da ovde mogu da zakacim dijagram kocenja istog auta zimi i leti, ma u 10 stepeni razlike . Frapirani bi bili koje su razlike. Secam se kad sam polagao vozacki ispit da nam je instruktor lepo rekao ,, DECO VI SAD POLAZETE ZA ORUZJE,, Po broju poginulih, invalida , tesko povredjenih tako ispada .
pre 2 godine
Letnja guma zimi plasticna
pre 2 godine
Prvo, ne kaze se guma, nego pneumatik. Drugo, clanak se povrsno bavi problematikom kontakta pneumatika i tla koristeci popularnu terminologiju bez navodjenja bilo kakvog eksperta iz oblasti. Savetujem novinarima da se, ubuduce, obrate saobracajnom ili masinskom fakultetu iz regiona i da se ne brukaju u oblasti koju, uopste, ne razumeju
pre 2 godine
Nece biti da je tako, kolega prosle godine skrivio udes 12 decembra sa letnjim gumama i osiguranje mu nije pokrilo iako nije bilo ni snega ni leda ni poledice, razlog za odbijanje osiguranja je bio voznja na letnjim gumama.
(Oko mene sve glupaci i primitivci, 01. novembar 2022 13:23)
Stvarno me interesuje šta treba raditi u ovom slučaju, tojest kako će osiguranje da prihvati da tog dana na tom mestu u datom vremenskom intervalu nisu bili zimski uslovi u saobraćaju? Treba tražiti izveštaj od hidrometeoroloskog zavoda sa svim izmerenim podacima i termodinamickim parametrima vlažnog vazduha zaključno sa podacima o stanju kolovoza? Da li policajci prilikom veštačenja upisuju i stanje kolovoza? Da li osiguranje u tom slucaju prihvata subjektivno mišljenje policije u izveštaju? Najbolje staviti zimske od 1. novembra i ne razmišljati.
pre 2 godine
Da li već sada treba stavljati zimske gume ili sačekati? Naravno sačekati da zima prođe pa staviti ... šalu na stranu treba biti revnosan i ne rizikovati ako se automobil svakodnevno koristi i na relacijama van urbane sredine. Lično nemam potrebu takvu da bi bio prinuđen da vozim u otežanim zimskim uslovima ALI da mi je to svakodnevnica debelo bi se pripremio ni lopatu i lance ne bi zaboravio - zlu ne trebalo.
pre 2 godine
e ovako,posto narod ima svakakve teorije ja bi samo dodao, iz mog iskustva:
m+s pneumatik je za zimu a letnja za leto!
Univerzalne guma ne prijanja kako treba ni u jednom godisnjem dobu kako treba!
pre 2 godine
Ko nema zimske gume na svom vozilu a slucajno izazove udes i bude kriv,snosit ce sve troskove prema drugom ucesniku u saobracaju jer osiguranje ne pokriva troskove odstete ako na vozilu nisu montirane zimske gume. Sad izvolite,birajte !!
pre 2 godine
"Nece biti da je tako, kolega prosle godine skrivio udes 12 decembra sa letnjim gumama i osiguranje mu nije pokrilo iako nije bilo ni snega ni leda ni poledice, razlog za odbijanje osiguranja je bio voznja na letnjim gumama."
НИЈЕ СЕ ДЕСИЛО
pre 2 godine
Ti baš negde japadno vozikaš. Asflat se ugreje i zimi na suncu na višu temperaturu od temperature vazduha, isto kao i leti.
(Tetak, 1. novembar 2022
Nije tačno! Ne obmanjuj narod može neko da nastrada zbog ovakvog razmišljanja! Ljudi, stavljajte zimske gume i ne razmišljajte da li je napolju 5 ili 15 stepeni.
pre 2 godine
Ja to radim oko 1. decembra, cak i kada nije ovako toplo kao ove godine.
pre 2 godine
Treba sacekati da cena padne
pre 2 godine
Nešto ne razumem dok čitam komentare: o kojoj uštedi se priča, kada se vozi jedan set cele godine? Saberi to, pa uporedi sa ostalim troškovima posedovanja vozila. Pobogu, u BG godišnji parking za stanara košta više od dve zamene guma! Pa pranje auta na godišnjem nivou košta više! A tu i ne računam moguće probleme saobraćajke, gde te osiguranje odbije...
Napominjem da ovde ne kritikujem ljude koji koriste All season gume (mada kritikujem one koji voze samo letnje, ili samo zimske tokom cele godine), samo hoću da kažem da je ušteda mala i argument glup.
pre 2 godine
Gde su ti testovi?@WW
Pun ih je net. Kad stave summer tyre kao referentnu, redovno je bolja u kočenju na suhom i mokrom od sve i jedne zimske gume. Ja prvi imam set ljetnih u zimskih guma, ali je razlika u ponašanju vozila otprilike 10-20% u korist ljetnih, osim kada je snijeg i bljuzgavica. Malo edukacije i zdravog razuma nije naodmet.
https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Auto-Bild-Winter-Tyre-Test.htm
pre 2 godine
(NS oldtajmer, 01. novembar 2022 13:32)
Da, dobro pitanje. Mislim da ćete se obojca 'voditi' da ste vozili tehnički neispravne automobile, ali za isplatu štete pojma nemam:).
pre 2 godine
Ma kakve zimske gume, kakvi bakraći.
pre 2 godine
Poslednje 2 godine vozim sa zimskim. Ranije cele zime letnje, kad padne sneg tog dana ne vozim kola dok ga ne ociste na putu. U mom gradu ne pada toliko snega, nisu zime kao ranije. Zimi se svede na 5-6 dana da ne mogu voziti i to je to.
pre 2 godine
Ne treba cekati vec odmah promeniti.Mozda neko treba hitno veceras da ode do neke planine i eto belaja.Ili recimo poželi da se provoza za vikend do Švice... ko zna.Koga mrzi da menja ili mu se ne isplati bolje da parkira auto Januar i Februar.
pre 2 godine
Više ne menjam. Ne znam šta ću sa letnjim novim, 1000km prešle, a imaju 4 god. Od kad sam stavio sve sezone nisam ih ni montirao.
Prošla god, centralna Srb, ni 7 dana snega, a sve prohodno već do podne. Lepo rade i po takvom snegu. Šta će mi prava zimska i još trošak za promenu. U svemu tome od tolikog čuvanja zimskih usled starosti više ne vrede, iako im šara dobra, nisu bolje ni od tih za sve sezone, a mlađih.
Ako se budem peo po planinama, lanci u gepek i nema problema.
pre 2 godine
"Poenta je da se po suvom letnja guma ponasa bolje od zimske gume do nekih -3 stepena"
Gde su ti testovi? Ja sam gledao test, mislim da je 5th Gear, gde su poredili trag kocenja letnjih i zimskih guma po suvom i toplom vremenu. Zakljucak - zimska guma kraci zaustavni trag.Sto je i logicno, sobzirom da je materijal zimskih guma "meksi". Jedini problem koriscenja zimskih guma leti (tj zasto i postoje letnje sto ne vozimo svi zimske), je da se brze trose, habanje je vece, veca buka i veca potrosnja goriva. Ko malo prelazi km, zimska da je vozi dok se ne ishaba cele godine je i OK resenje. Voznja zimskih guma leti nije nikakav problem osim sto ces je brze "potrositi" i malo veca potrosnja goriva zbog veceg otpora kotrljanja.
pre 2 godine
Obavezno staviti sve cetiri nove zimske gume
pre 2 godine
Pre 4 godine sam sa prijateljima testirao ponasanje kvalitetnih letnjih guma nasprav zimskih krs kvaliteta. Sve ravno, sneg na kolovozu bez leda. Isti auto,isti vozac i kvalitetne letnje su se pokazale bolje od ovih zimskih iz "supermarketa". Naravno to ne znaci da po snegu treba voziti sa letnjim! Takodje ako se naleti na led nikakva guma na ovome svetu vam nece pomoci.
pre 2 godine
Na stranu sva ova tehnicka objasnjenja. Zelim da pitam: "sta ako....?". Situacija: 2 je novembar; put suv, bez snega, leda, kise; imam letnje gume koje imaju dovoljno dobre sare; i drugi auto ima dobre letnje gume; ja sam skrivio saobracajnu nezgodu; nisam bio alkoholisan, drogiran, niti akutno bolestan. Pitanje: da li ce Osig. kompanija prihvatiti da sam imao ispravno vozilo i drugom vozacu isplatiti stetu po osnovi obaveznog osiguranja ?. Da li ce meni Osig. kompanija isplatiti stetu po osnovu kasko osiguranja. Iskreno hvala na odgovorima.
pre 2 godine
Ne vidim svrhu skidati uopšte zimske jer zakona ionako nema... Svaka budala danas vozi, mnoge uopšte ne odgovaraju za prekršaje a većina uopšte nema orjentaciju u prostoru... Tako da izginuti možeš sa kojom hoćeš gumom!
pre 2 godine
netacno!!! zimska guma ako su uslovi na putu zimski! dakle ako je u januaru napolju 20 stepeni,bez snega i suvo,nema nikakvog prekrsaja! uslovi na putu su bili takvi!! druga je stvar da je padao sneg,vozis letnje pa izazoves udes.
(faca011, 01. novembar 2022 12:36)
Trebalo bi da je tako, u Austriji recimo je tako kako ste napisali.
pre 2 godine
Evo ga prvi novembar i ponovo tekstovi o tome kako treba auto voziti sa rezervnim kompletom guma u gepeku i menjati po 2-3 puta dnevno gume u zavisnosti od spoljne temperature.
Jedna od retkih pametnih stvari koje su propisani našim zakonima je to o zimskim gumama koje su obavezne ako su uslovi na putu takvi.
I to je verovatno jer ima dosta ljudi koji auto koriste isključivo za gradsku vožnju ili za ljude koji imaju drugo auto koje je opet za gradsku vožnju. Pa i kad ima snega, mogu i hoće da se strpe tih par dana koliko ima snega na kolovozu.
I to je u redu za Beograd.
Za ljude koji žive u planinskim delovima Srbije, nije ni potreban zakon, jer znaju koliko znače zimske gume.
Za ljude koji se voze često na otvorenom putu izmedju gradova,gde mikroklima može da bude drastično drugačija na samo 30km, naravno da će staviti zimske gume na vreme i neće razmišljati.
pre 2 godine
Zakon je vrlo glupav kod nas sto i ne cudi. Trenutno danas u Novom Sadu jutarnja temperatura 9 stepeni maksimalna 25 stepeni, po tome gledano letnja guma je mnogo bolji izbor od zimske, a opet ako ne daj boze danas izazovete udes i imate letnju gumu osiguranje vam nece vaziti jer niste imali zimsku gumu koja bi jos teze sprecila udes. Van svake pameti, stavite trenutno losiju gumu za ovo vreme da bi vam vazilo osiguranje...
(Oko mene sve glupaci i primitivci, 01. novembar 2022 11:38)
netacno!!! zimska guma ako su uslovi na putu zimski! dakle ako je u januaru napolju 20 stepeni,bez snega i suvo,nema nikakvog prekrsaja! uslovi na putu su bili takvi!! druga je stvar da je padao sneg,vozis letnje pa izazoves udes.
(faca011, 01. novembar 2022 12:36)
Nece biti da je tako, kolega prosle godine skrivio udes 12 decembra sa letnjim gumama i osiguranje mu nije pokrilo iako nije bilo ni snega ni leda ni poledice, razlog za odbijanje osiguranja je bio voznja na letnjim gumama.
pre 2 godine
To je nedoumica za onih 5-6 sneznih dana u Beogradu, Novom Sadu. Dakle, letnje 360 dana u godini, ostale dane zimske gume.
Zar je toliko tesko razumeti?
Licno, imam set zimskih i set letnjih guma, na celicnim i alu felnama. Menjam ih po kalendaru, al iz jednog razloga- tako mogu da mi traju 6-7 godina. Zakljucak: razlozi su ekonomski, nemaju veze sa onih par sneznih dana.
Mozda da su temperature -10, -20, pa da ima koristi od zimskih, ovako... besmisao.
pre 2 godine
Promeniš gume prvog novembra i voziš ih cele zime , na proleće vratiš letnje i voziš opušteno !
pre 2 godine
Zakon je vrlo glupav kod nas sto i ne cudi. Trenutno danas u Novom Sadu jutarnja temperatura 9 stepeni maksimalna 25 stepeni, po tome gledano letnja guma je mnogo bolji izbor od zimske, a opet ako ne daj boze danas izazovete udes i imate letnju gumu osiguranje vam nece vaziti jer niste imali zimsku gumu koja bi jos teze sprecila udes. Van svake pameti, stavite trenutno losiju gumu za ovo vreme da bi vam vazilo osiguranje...
(Oko mene sve glupaci i primitivci, 01. novembar 2022 11:38)
netacno!!! zimska guma ako su uslovi na putu zimski! dakle ako je u januaru napolju 20 stepeni,bez snega i suvo,nema nikakvog prekrsaja! uslovi na putu su bili takvi!! druga je stvar da je padao sneg,vozis letnje pa izazoves udes.
pre 2 godine
Za ove sto ponavljaju kao papagaji da je zimska guma uvek bolja zimi (iliti kao sto im drzava propisla od 1. novembra), imate masu itekako relevantnih testova premijum zimskih i letnjih guma u raznim uslovima.
Poenta je da se po suvom letnja guma ponasa bolje od zimske gume do nekih -3 stepena (da dobro ste procitali minus 3) u svim mogucim situacijama. Po mokrom je ta granica onih cuvenih +7.
U nasoj klimi kakva je u Srbiji u novembru zimske gume su u 99% slucajeva losiji i nebezbedniji izbor od letnjih. Slicna je situacija i u martu. Realno je bilo propisati obavezu zimskih ili all-season guma od 1. decembra do 1. marta. Al bi se onda prihodi u drzavnu kasu smanjili...
pre 2 godine
Jutarnja jeste 5-6 stepeni a dnevna oko 15-20 ali problem je u tome što se asvalt ohladi preko noći pa ne može da ima 15 ili 20 stepeni preko dana. To je temperatura vazduha. Zato zimske gume na vozila i bez brige.
Alex, 1. novembar 2022 10:35)
Ti baš negde japadno vozikaš. Asflat se ugreje i zimi na suncu na višu temperaturu od temperature vazduha, isto kao i leti.
pre 2 godine
@Djidji Evo ja baš zbog brdkih usluva vozim all season, čuvene Bfgoodreach KO2. Naravno na pravom terencu a ne SUVu. Nije stvar da li je za sve sezone nego koja joj je glavna namena.
Na "civilnom" autu imam dva kompleta guma, zimske i letnje.
Znate ono, ko se čuva i Bog ga čuva.
pre 2 godine
Još jedan primer koliko naš zakon o saobraćaju nema veze sa realnošću. U Švajcarskoj, Nemačkoj, Sloveniji, Austriji, Francuskoj, Italiji, Hrvatskoj... obaveza za zimske gume (i to ne za sve 4) važi tek od 15. novembra. Koliko je meni poznato klima u tim Alpskim zemljama, osim Hrvatske, je svakako oštrija i sa više snega nego u Srbiji.
pre 2 godine
Zakon je vrlo glupav kod nas sto i ne cudi. Trenutno danas u Novom Sadu jutarnja temperatura 9 stepeni maksimalna 25 stepeni, po tome gledano letnja guma je mnogo bolji izbor od zimske, a opet ako ne daj boze danas izazovete udes i imate letnju gumu osiguranje vam nece vaziti jer niste imali zimsku gumu koja bi jos teze sprecila udes. Van svake pameti, stavite trenutno losiju gumu za ovo vreme da bi vam vazilo osiguranje...
pre 2 godine
Stavio nove MS sa pahuljom prošle sedmice. Da li je vreme ili ne? Odakle znam? Tad sam ukrao malo vremena a i vulkanizeri tek ulaze u gužvu. Posle će biti problem za termin.
pre 2 godine
Uštedite novac i vreme. Kupite all seasons gume i više nikada nemojte da razmišljate o tome kakvo je vreme napolju...
(Marko, 01. novembar 2022 10:39)
U pravu si Marko,ali kupih automobil sa 2 seta guma i kada se potroše kupujem upravo ove za sva godišnja doba ali malo jačeg cenovnog ranga.Imao sam ih na prethodnom automobilu i bio sam prezadovoljan.Živim u BG-u gde su temperature ispod 0 efektivno možda 30-ak dana u godini i stvarno je suludo bacati novac vulkanizerima dva puta godišnje.
pre 2 godine
Ovakvi tekstovi su ono što se zove dovođenje ljudi u zabludu.
Sa druge strane, ako neko želi da veruje u "ako padne sneg, zaglaviš u saobraćaju, ili ne možeš iz garaže, samo treba da izađeš iz auta, izvadiš gume iz gepeka, promeniš i nastaviš", onda i zaslužuje da mu se, ne daj bože, desi nezgoda. Gume se ne manjaju po potrebi u 5 minuta, a naknadna pamet je najskuplja stvar.
U nastavku, priča o lošijem kočenju i tome slično je notorna glupost. Ako buidete vozili 200, sigurno će zaustavni put biti (nešto) duži na zimskoj gumi. I to pod pretpostavkom da je toplo. Ako je hladno, onda je zimska guma u svemu bolja, na letnjoj po hladnoći (i po sunčanom suvom, ali hladnom danu) ćete se klizati mnogo duže.
Priča o "često bude 20 stepeni" je deplasirana i tendenciozna. Zimska guma se stavlja za zimske uslove, uz pretpostavku da je zimi zima. Sve ostalo je kocka sa svojim, i tuđim životom.
Konačno, neka svako radi šta god želi sa svojim novcem, uključujući i veoma skupe all season gume koje su jedno veliko... ništa. Kupovinom ovih guma ćete cele godine biti na gumama koje su stalno ispod optimalnih performansi.
Kao neko sa mnogo iskustva sa odštetniim zahteva u osiguranju od autoodgovornosti, samo bih vas upozorio i na finansisjke posledice ukoliko ne poštujete zakon (ako već nećete da poštujete život).
pre 2 godine
Uštedite novac i vreme. Kupite all seasons gume i više nikada nemojte da razmišljate o tome kakvo je vreme napolju...
pre 2 godine
Jutarnja jeste 5-6 stepeni a dnevna oko 15-20 ali problem je u tome što se asvalt ohladi preko noći pa ne može da ima 15 ili 20 stepeni preko dana. To je temperatura vazduha. Zato zimske gume na vozila i bez brige.
pre 2 godine
Unazad 20 godina vozim leti letnje gume, a zimi zimske gume (ali prave zimske gume). Na nagovor komsije, inace je taksista, kupio sam all season gume pre dve godine. Za voznju koju ja svakodnevno vozim, a to je 99% gradska voznja i 1% auto-put ili neki magistralni, na brzinama po gradu do 60-80km/h....mislim da su all season gume dobitna kombinacija. Nakon dve godine gume su i dalje kao nove, nisam primetio da mi je potrebno previse vremena odnosno previse metara puta da ukocim jer ponavljam na tim brzinama po gradu i sa ovolikim guzvama koje su po Beogradu sumnjam da ce iko imati vecih problema sa ovim gumama, a narocito sto u Beogradu sneg padne jednom tokom zime i zadrzi se dva ili tri dana. To je moje iskustvo, mozda neko ima drugacije...
pre 2 godine
Најбоље да на дневном нивоу мењамо гуме!
pre 2 godine
Ako je pitanje postavljeno za BG, odgovor je jedan. Ako je postavljeno šire, ima ih raznih.
pre 2 godine
All season nije za brdske predele, beograd zna biti okovan ledom i all season je propast
pre 2 godine
Unazad 20 godina vozim leti letnje gume, a zimi zimske gume (ali prave zimske gume). Na nagovor komsije, inace je taksista, kupio sam all season gume pre dve godine. Za voznju koju ja svakodnevno vozim, a to je 99% gradska voznja i 1% auto-put ili neki magistralni, na brzinama po gradu do 60-80km/h....mislim da su all season gume dobitna kombinacija. Nakon dve godine gume su i dalje kao nove, nisam primetio da mi je potrebno previse vremena odnosno previse metara puta da ukocim jer ponavljam na tim brzinama po gradu i sa ovolikim guzvama koje su po Beogradu sumnjam da ce iko imati vecih problema sa ovim gumama, a narocito sto u Beogradu sneg padne jednom tokom zime i zadrzi se dva ili tri dana. To je moje iskustvo, mozda neko ima drugacije...
pre 2 godine
Најбоље да на дневном нивоу мењамо гуме!
pre 2 godine
Zakon je vrlo glupav kod nas sto i ne cudi. Trenutno danas u Novom Sadu jutarnja temperatura 9 stepeni maksimalna 25 stepeni, po tome gledano letnja guma je mnogo bolji izbor od zimske, a opet ako ne daj boze danas izazovete udes i imate letnju gumu osiguranje vam nece vaziti jer niste imali zimsku gumu koja bi jos teze sprecila udes. Van svake pameti, stavite trenutno losiju gumu za ovo vreme da bi vam vazilo osiguranje...
pre 2 godine
Zakon je vrlo glupav kod nas sto i ne cudi. Trenutno danas u Novom Sadu jutarnja temperatura 9 stepeni maksimalna 25 stepeni, po tome gledano letnja guma je mnogo bolji izbor od zimske, a opet ako ne daj boze danas izazovete udes i imate letnju gumu osiguranje vam nece vaziti jer niste imali zimsku gumu koja bi jos teze sprecila udes. Van svake pameti, stavite trenutno losiju gumu za ovo vreme da bi vam vazilo osiguranje...
(Oko mene sve glupaci i primitivci, 01. novembar 2022 11:38)
netacno!!! zimska guma ako su uslovi na putu zimski! dakle ako je u januaru napolju 20 stepeni,bez snega i suvo,nema nikakvog prekrsaja! uslovi na putu su bili takvi!! druga je stvar da je padao sneg,vozis letnje pa izazoves udes.
pre 2 godine
Uštedite novac i vreme. Kupite all seasons gume i više nikada nemojte da razmišljate o tome kakvo je vreme napolju...
(Marko, 01. novembar 2022 10:39)
U pravu si Marko,ali kupih automobil sa 2 seta guma i kada se potroše kupujem upravo ove za sva godišnja doba ali malo jačeg cenovnog ranga.Imao sam ih na prethodnom automobilu i bio sam prezadovoljan.Živim u BG-u gde su temperature ispod 0 efektivno možda 30-ak dana u godini i stvarno je suludo bacati novac vulkanizerima dva puta godišnje.
pre 2 godine
Uštedite novac i vreme. Kupite all seasons gume i više nikada nemojte da razmišljate o tome kakvo je vreme napolju...
pre 2 godine
Stavio nove MS sa pahuljom prošle sedmice. Da li je vreme ili ne? Odakle znam? Tad sam ukrao malo vremena a i vulkanizeri tek ulaze u gužvu. Posle će biti problem za termin.
pre 2 godine
Evo ga prvi novembar i ponovo tekstovi o tome kako treba auto voziti sa rezervnim kompletom guma u gepeku i menjati po 2-3 puta dnevno gume u zavisnosti od spoljne temperature.
Jedna od retkih pametnih stvari koje su propisani našim zakonima je to o zimskim gumama koje su obavezne ako su uslovi na putu takvi.
I to je verovatno jer ima dosta ljudi koji auto koriste isključivo za gradsku vožnju ili za ljude koji imaju drugo auto koje je opet za gradsku vožnju. Pa i kad ima snega, mogu i hoće da se strpe tih par dana koliko ima snega na kolovozu.
I to je u redu za Beograd.
Za ljude koji žive u planinskim delovima Srbije, nije ni potreban zakon, jer znaju koliko znače zimske gume.
Za ljude koji se voze često na otvorenom putu izmedju gradova,gde mikroklima može da bude drastično drugačija na samo 30km, naravno da će staviti zimske gume na vreme i neće razmišljati.
pre 2 godine
Jutarnja jeste 5-6 stepeni a dnevna oko 15-20 ali problem je u tome što se asvalt ohladi preko noći pa ne može da ima 15 ili 20 stepeni preko dana. To je temperatura vazduha. Zato zimske gume na vozila i bez brige.
pre 2 godine
Ako je pitanje postavljeno za BG, odgovor je jedan. Ako je postavljeno šire, ima ih raznih.
pre 2 godine
Ako napraviš udes ili čak i nisi kriv, osiguranje ti ne pokriva štetu ako si na letnjim posle 01.11. (obavezno od krivca udesa ili tvoje kasko).
Ostalo, ima-nema snega, hladno-toplo, suvo-vlažno je bitno iz razloga bezbednosti, tvoje i drugih (znači nije manje bitno, ali sam pare ipak stavio na prvo mesto:))…
(etotako, 1. novembar 2022 18:42
Ne može nikakvo osiguranje da ima neka svoja pravila nego mora da posluje u okviru zakona R.Srbije. Ako zakon kaže da su gume obavezne samo ako na putu ima snega i leda,ne može niko drugi da propisuje neke svoje uslove i tačka. U suprotnom dobiće tužbu da se češaju i gde ih ne svrbi i da im slične budalastine ne padaju na pamet!
pre 2 godine
Imam dva seta guma i tome cu da tezim da tako ostane. Samo kad se setim muka koje smo svi imali, da pocnemo od guranja na parkingu pa na dalje. Godisnje predjem oko 60000 km i sad treba da bulazim o tome dal treba ili ne. Moje je da smanjim svaki moguci rizik na minimum . Pitanje guma nije moguce svrstati u racionalnost po pitanju stednje. Bavim se teh pregledom i voleo bi da ovde mogu da zakacim dijagram kocenja istog auta zimi i leti, ma u 10 stepeni razlike . Frapirani bi bili koje su razlike. Secam se kad sam polagao vozacki ispit da nam je instruktor lepo rekao ,, DECO VI SAD POLAZETE ZA ORUZJE,, Po broju poginulih, invalida , tesko povredjenih tako ispada .
pre 2 godine
Ako staviš zimske gume u novembru i voziš "normalno" ništa se neće desiti ni na 25c...niti će se gume istrošiti niti ima potrebe da kočiš i kidaš gume...više je do vozača, a manje do gume i temperature. Ako na snegu voziš letnje gume, možeš biti i Hamilton lično, ne pomaže ništa, onda si debil.
pre 2 godine
Za ove sto ponavljaju kao papagaji da je zimska guma uvek bolja zimi (iliti kao sto im drzava propisla od 1. novembra), imate masu itekako relevantnih testova premijum zimskih i letnjih guma u raznim uslovima.
Poenta je da se po suvom letnja guma ponasa bolje od zimske gume do nekih -3 stepena (da dobro ste procitali minus 3) u svim mogucim situacijama. Po mokrom je ta granica onih cuvenih +7.
U nasoj klimi kakva je u Srbiji u novembru zimske gume su u 99% slucajeva losiji i nebezbedniji izbor od letnjih. Slicna je situacija i u martu. Realno je bilo propisati obavezu zimskih ili all-season guma od 1. decembra do 1. marta. Al bi se onda prihodi u drzavnu kasu smanjili...
pre 2 godine
Nemojte misliti da sa zimskim gumama mozete kako hocete. Na debelom snegu i jakoj poledici vam nece mnogo pomoci. Zimske gume nisu svemocne i ne mogu da zamene opreznost za volanom.
pre 2 godine
Pisac teksta ga je pisao koristeći krajnje razumnu logiku. Po milion puta je već dokazano da iznad 7 stepeni celzijusa ni jedna zimska guma ne može biti bolja od letnje...
pre 2 godine
Još jedan primer koliko naš zakon o saobraćaju nema veze sa realnošću. U Švajcarskoj, Nemačkoj, Sloveniji, Austriji, Francuskoj, Italiji, Hrvatskoj... obaveza za zimske gume (i to ne za sve 4) važi tek od 15. novembra. Koliko je meni poznato klima u tim Alpskim zemljama, osim Hrvatske, je svakako oštrija i sa više snega nego u Srbiji.
pre 2 godine
Ne vidim svrhu skidati uopšte zimske jer zakona ionako nema... Svaka budala danas vozi, mnoge uopšte ne odgovaraju za prekršaje a većina uopšte nema orjentaciju u prostoru... Tako da izginuti možeš sa kojom hoćeš gumom!
pre 2 godine
Ovakvi tekstovi su ono što se zove dovođenje ljudi u zabludu.
Sa druge strane, ako neko želi da veruje u "ako padne sneg, zaglaviš u saobraćaju, ili ne možeš iz garaže, samo treba da izađeš iz auta, izvadiš gume iz gepeka, promeniš i nastaviš", onda i zaslužuje da mu se, ne daj bože, desi nezgoda. Gume se ne manjaju po potrebi u 5 minuta, a naknadna pamet je najskuplja stvar.
U nastavku, priča o lošijem kočenju i tome slično je notorna glupost. Ako buidete vozili 200, sigurno će zaustavni put biti (nešto) duži na zimskoj gumi. I to pod pretpostavkom da je toplo. Ako je hladno, onda je zimska guma u svemu bolja, na letnjoj po hladnoći (i po sunčanom suvom, ali hladnom danu) ćete se klizati mnogo duže.
Priča o "često bude 20 stepeni" je deplasirana i tendenciozna. Zimska guma se stavlja za zimske uslove, uz pretpostavku da je zimi zima. Sve ostalo je kocka sa svojim, i tuđim životom.
Konačno, neka svako radi šta god želi sa svojim novcem, uključujući i veoma skupe all season gume koje su jedno veliko... ništa. Kupovinom ovih guma ćete cele godine biti na gumama koje su stalno ispod optimalnih performansi.
Kao neko sa mnogo iskustva sa odštetniim zahteva u osiguranju od autoodgovornosti, samo bih vas upozorio i na finansisjke posledice ukoliko ne poštujete zakon (ako već nećete da poštujete život).
pre 2 godine
Promeniš gume prvog novembra i voziš ih cele zime , na proleće vratiš letnje i voziš opušteno !
pre 2 godine
Nešto ne razumem dok čitam komentare: o kojoj uštedi se priča, kada se vozi jedan set cele godine? Saberi to, pa uporedi sa ostalim troškovima posedovanja vozila. Pobogu, u BG godišnji parking za stanara košta više od dve zamene guma! Pa pranje auta na godišnjem nivou košta više! A tu i ne računam moguće probleme saobraćajke, gde te osiguranje odbije...
Napominjem da ovde ne kritikujem ljude koji koriste All season gume (mada kritikujem one koji voze samo letnje, ili samo zimske tokom cele godine), samo hoću da kažem da je ušteda mala i argument glup.
pre 2 godine
Letnja guma zimi plasticna
pre 2 godine
Iako je toplo vreme, ja sam ih stavio pre dve nedelje da bih izbegao gužve po vulkanizerima.
pre 2 godine
netacno!!! zimska guma ako su uslovi na putu zimski! dakle ako je u januaru napolju 20 stepeni,bez snega i suvo,nema nikakvog prekrsaja! uslovi na putu su bili takvi!! druga je stvar da je padao sneg,vozis letnje pa izazoves udes.
(faca011, 01. novembar 2022 12:36)
Trebalo bi da je tako, u Austriji recimo je tako kako ste napisali.
pre 2 godine
Na stranu sva ova tehnicka objasnjenja. Zelim da pitam: "sta ako....?". Situacija: 2 je novembar; put suv, bez snega, leda, kise; imam letnje gume koje imaju dovoljno dobre sare; i drugi auto ima dobre letnje gume; ja sam skrivio saobracajnu nezgodu; nisam bio alkoholisan, drogiran, niti akutno bolestan. Pitanje: da li ce Osig. kompanija prihvatiti da sam imao ispravno vozilo i drugom vozacu isplatiti stetu po osnovi obaveznog osiguranja ?. Da li ce meni Osig. kompanija isplatiti stetu po osnovu kasko osiguranja. Iskreno hvala na odgovorima.
pre 2 godine
All season nije za brdske predele, beograd zna biti okovan ledom i all season je propast
pre 2 godine
"Nece biti da je tako, kolega prosle godine skrivio udes 12 decembra sa letnjim gumama i osiguranje mu nije pokrilo iako nije bilo ni snega ni leda ni poledice, razlog za odbijanje osiguranja je bio voznja na letnjim gumama."
НИЈЕ СЕ ДЕСИЛО
pre 2 godine
Zavisi gde vam je tazbina:)
pre 2 godine
@cica:
"...uključujući i veoma skupe all season gume koje su jedno veliko... ništa..."
U SAD gde ima nesto manje od 300 miliona registrovanih vozila, oko 90% isklucivo koriste all season gume koje su po tebi jedno veliko nista. Posto oni nista ne znaju al' odose i na mesec a ti post sve znas jos uvek rgas frezu...
pre 2 godine
Poslednje 2 godine vozim sa zimskim. Ranije cele zime letnje, kad padne sneg tog dana ne vozim kola dok ga ne ociste na putu. U mom gradu ne pada toliko snega, nisu zime kao ranije. Zimi se svede na 5-6 dana da ne mogu voziti i to je to.
pre 2 godine
Više ne menjam. Ne znam šta ću sa letnjim novim, 1000km prešle, a imaju 4 god. Od kad sam stavio sve sezone nisam ih ni montirao.
Prošla god, centralna Srb, ni 7 dana snega, a sve prohodno već do podne. Lepo rade i po takvom snegu. Šta će mi prava zimska i još trošak za promenu. U svemu tome od tolikog čuvanja zimskih usled starosti više ne vrede, iako im šara dobra, nisu bolje ni od tih za sve sezone, a mlađih.
Ako se budem peo po planinama, lanci u gepek i nema problema.
pre 2 godine
Nece biti da je tako, kolega prosle godine skrivio udes 12 decembra sa letnjim gumama i osiguranje mu nije pokrilo iako nije bilo ni snega ni leda ni poledice, razlog za odbijanje osiguranja je bio voznja na letnjim gumama.
(Oko mene sve glupaci i primitivci, 01. novembar 2022 13:23)
Stvarno me interesuje šta treba raditi u ovom slučaju, tojest kako će osiguranje da prihvati da tog dana na tom mestu u datom vremenskom intervalu nisu bili zimski uslovi u saobraćaju? Treba tražiti izveštaj od hidrometeoroloskog zavoda sa svim izmerenim podacima i termodinamickim parametrima vlažnog vazduha zaključno sa podacima o stanju kolovoza? Da li policajci prilikom veštačenja upisuju i stanje kolovoza? Da li osiguranje u tom slucaju prihvata subjektivno mišljenje policije u izveštaju? Najbolje staviti zimske od 1. novembra i ne razmišljati.
pre 2 godine
Poenta je da se po suvom letnja guma ponasa bolje od zimske gume do nekih -3 stepena"
Gde su ti testovi? Ja sam gledao test, mislim da je 5th Gear, gde su poredili trag kocenja letnjih i zimskih guma po suvom i toplom vremenu. Zakljucak - zimska guma kraci zaustavni trag.Sto je i logicno, sobzirom da je materijal zimskih guma "meksi". Jedini problem koriscenja zimskih guma leti (tj zasto i postoje letnje sto ne vozimo svi zimske), je da se brze trose, habanje je vece, veca buka i veca potrosnja goriva. Ko malo prelazi km, zimska da je vozi dok se ne ishaba cele godine je i OK resenje. Voznja zimskih guma leti nije nikakav problem osim sto ces je brze "potrositi" i malo veca potrosnja goriva zbog veceg otpora kotrljanja.
(ww, 01. novembar 2022 14:04)
U tekstu je lepo napisano, u zavisnosti kada, gde, koliko, kakav automobil vozite, kako se ponaša i sl.
Vožnja zimskih guma leti je itekako veliki problem, probaj da zakočiš na 40 stepeni naglo na šinama sa njima u Beogradu, ali da nema nikog ispred.
Bolje varijanta je celogodišnja vožnja ali vrhunskih letnjih guma, uz parkiranje automobila kome nije neophodan za par dana sa snegom.
Kao što mnogi napisaše, nema kompromisa oko izbora guma u brdsko-planinskom području, ko mnogo vozi kao i za firme jer su kazne izuzetno visoke za pravna lica.
Pre 15 tak godina, dok nisu bile obavezne zimske gume, išli smo na Zlatar za Novu godinu, -8 je bilo, snega 30 cm ispred hotela. Drugar sa novim autom i letnjim Firestone gumama nije uspeo da se uparkira ispred hotela i morali smo da ga guramo na parking mesto. Ja sam vozio nove letnje mišelinke, lagano se uparkirao, vozio se i na -13, po ugaženom snegu i ne baš očišćenom putu. Tu se u praksi pokazalo kolika je razlika između vrhunske i prosečne gume, tj. koliko je mišelinka mekša. U pitanju je bila Corsa B, koja se fino ponašala na snegu. Posle 7 godina, sa tim istim gumama i 60.000 pređenih km, testirao sam je na ravnom u Beogradu, snega 20 cm neočišćenog, temp -2, sa 50 na sat pedala do kraja, auto se nije pomerio, zadržao pravac i zakočio fenomenalno, gume se nisu značajnije "plastificirale".
Na osnovu mog iskustva, vožnje letnjih, all season, zimskih guma, na više različitih automobila i zimi i leti:
1. Ako nemate novca ili ne želite da se maltretirate sa čuvanjem i zamenom guma, prelazite manju kilometražu i možete parkirati auto par dana kada je sneg, uzmite vrhunske letnje gume, jer su mekše i dobro se ponašaju i koče po kiši kao i na niskim temperaturama kada nema snega
2. Ovo pod 1. isključivo ima smisla ako je u pitanju gradski automobil u gradskim uslovima
3. Ako se vozi veći automobil, C segmenta, od stotinak KS, gde dominira gradska vožnja, i po neki otvoreni put, zimi do 10.000 km godišnje, školski tip vožnje, dobra ili vrhunska all season guma završava posao.
4. Svi ostali slučajevi, veliki, jaki automobili, stalna mobilnost, gravitiranje i život u područjima sa snegom nema kompromisa, obavezne zimske gume zimi i letnje leti.
pre 2 godine
Jutarnja jeste 5-6 stepeni a dnevna oko 15-20 ali problem je u tome što se asvalt ohladi preko noći pa ne može da ima 15 ili 20 stepeni preko dana. To je temperatura vazduha. Zato zimske gume na vozila i bez brige.
Alex, 1. novembar 2022 10:35)
Ti baš negde japadno vozikaš. Asflat se ugreje i zimi na suncu na višu temperaturu od temperature vazduha, isto kao i leti.
pre 2 godine
Zakon je vrlo glupav kod nas sto i ne cudi. Trenutno danas u Novom Sadu jutarnja temperatura 9 stepeni maksimalna 25 stepeni, po tome gledano letnja guma je mnogo bolji izbor od zimske, a opet ako ne daj boze danas izazovete udes i imate letnju gumu osiguranje vam nece vaziti jer niste imali zimsku gumu koja bi jos teze sprecila udes. Van svake pameti, stavite trenutno losiju gumu za ovo vreme da bi vam vazilo osiguranje...
(Oko mene sve glupaci i primitivci, 01. novembar 2022 11:38)
netacno!!! zimska guma ako su uslovi na putu zimski! dakle ako je u januaru napolju 20 stepeni,bez snega i suvo,nema nikakvog prekrsaja! uslovi na putu su bili takvi!! druga je stvar da je padao sneg,vozis letnje pa izazoves udes.
(faca011, 01. novembar 2022 12:36)
Nece biti da je tako, kolega prosle godine skrivio udes 12 decembra sa letnjim gumama i osiguranje mu nije pokrilo iako nije bilo ni snega ni leda ni poledice, razlog za odbijanje osiguranja je bio voznja na letnjim gumama.
pre 2 godine
Gde su ti testovi?@WW
Pun ih je net. Kad stave summer tyre kao referentnu, redovno je bolja u kočenju na suhom i mokrom od sve i jedne zimske gume. Ja prvi imam set ljetnih u zimskih guma, ali je razlika u ponašanju vozila otprilike 10-20% u korist ljetnih, osim kada je snijeg i bljuzgavica. Malo edukacije i zdravog razuma nije naodmet.
https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Auto-Bild-Winter-Tyre-Test.htm
pre 2 godine
Nevjerovatno glup savjet bez ikakvog pokrica!
Koliko dana je u novembru preko 20 stepeni? zatim kolika je temperatura asvalta? Eto sad mozda se potrefi par dana od 20 i vise stepeni i koliko ce se potrositi gume za ta 3-4 dana?
A temperatura nocu pada ispod 6-7 i sta onda? Ko pise ove tekstove...
pre 2 godine
@Djidji Evo ja baš zbog brdkih usluva vozim all season, čuvene Bfgoodreach KO2. Naravno na pravom terencu a ne SUVu. Nije stvar da li je za sve sezone nego koja joj je glavna namena.
Na "civilnom" autu imam dva kompleta guma, zimske i letnje.
Znate ono, ko se čuva i Bog ga čuva.
pre 2 godine
"Poenta je da se po suvom letnja guma ponasa bolje od zimske gume do nekih -3 stepena"
Gde su ti testovi? Ja sam gledao test, mislim da je 5th Gear, gde su poredili trag kocenja letnjih i zimskih guma po suvom i toplom vremenu. Zakljucak - zimska guma kraci zaustavni trag.Sto je i logicno, sobzirom da je materijal zimskih guma "meksi". Jedini problem koriscenja zimskih guma leti (tj zasto i postoje letnje sto ne vozimo svi zimske), je da se brze trose, habanje je vece, veca buka i veca potrosnja goriva. Ko malo prelazi km, zimska da je vozi dok se ne ishaba cele godine je i OK resenje. Voznja zimskih guma leti nije nikakav problem osim sto ces je brze "potrositi" i malo veca potrosnja goriva zbog veceg otpora kotrljanja.
pre 2 godine
Predlažem da sutra svi zovnete osiguravajuću kuću kod koje ste osigurani i pitate da Vam pojasne detalje oko problematike zimskih guma. Nakon toga da napišete odgovore koje ste dobili. Laku noć.
pre 2 godine
Mnogo buke ni oko cega!Staviti zimske gume od propisanog datuma i nema problema.
pre 2 godine
Obavezno staviti sve cetiri nove zimske gume
pre 2 godine
Ti baš negde japadno vozikaš. Asflat se ugreje i zimi na suncu na višu temperaturu od temperature vazduha, isto kao i leti.
(Tetak, 1. novembar 2022
Nije tačno! Ne obmanjuj narod može neko da nastrada zbog ovakvog razmišljanja! Ljudi, stavljajte zimske gume i ne razmišljajte da li je napolju 5 ili 15 stepeni.
pre 2 godine
Ovi što pišu da osiguranje neće pokriti troškove jer nisu bili zimski pneumatici na vozilu, NEMAJU POJIMA! Ne može neko interno pravilo osiguravajuće kuće biti snažnije od zakona. Ako zakon kaže, da nije potrebno imati zimske pneumatike na točkovima ukoliko na putu nema snega i leda, to znači da se to poštuje. Druga je stvar što policajac ne unese u zapisnik stanje na putu (ako ga ne unese) i to što osiguravajuće kuće gledaju na svaki način da izbegnu plaćanje štete. Pa gde prođe, prošlo je. ZAKON JE JASAN, zimske gume su obavezne ako se vozi VAN GRADA i ako se vozi po kolovozu na kome ima snega, leda i poledice. ENDE.
Prosečan vozač u Srbiji prelazi 15 000 km. Od toga, jednom godišnje (u najboljem slučaju ide na planinu) a ostalo je u gradu i po normalno očišćenim kolovozima.
Ja imam vozni park, službena vozila, koje voze zaposleni, gume za sve sezone, traju 3 - 4 godine i to je to.
Na mom automobilu imam dva seta pneumatika i to samo zato što sam kupio nov auto, pa dobio letnje gume i onda, ajde da se ne drndam da prodajem itd. kupim i zimske. 15 godina da ih vozim ne bi ih istrošio ispod zakonskog minimuma.
pre 2 godine
Prvo, ne kaze se guma, nego pneumatik. Drugo, clanak se povrsno bavi problematikom kontakta pneumatika i tla koristeci popularnu terminologiju bez navodjenja bilo kakvog eksperta iz oblasti. Savetujem novinarima da se, ubuduce, obrate saobracajnom ili masinskom fakultetu iz regiona i da se ne brukaju u oblasti koju, uopste, ne razumeju
pre 2 godine
Leti kada prolazim pored parkiranih auta obično gledam ko ima koje gume, iznenadićete se kad vam budem rekao da otprilike 60/65% je zimskih ili MS...
I sam evo već 25 godina nisam imao ni na jednom autu niti alu felne niti letnje gume, samo batalite cigaru i telefon u autu, manje po gasu i vozi. Ajd srećno svima.
pre 2 godine
Svako vece pratiti prognozu, pa u zavisnosti od toga montirati tockove. Ustati ujutru rano, pa u slucaju da su meteorolozi omanuli, korigovati prema realnom stanju.
Ne glupirajte se ljudi, ili all season pa ne mislis ili stavi gume kada treba da se stave. Ako treba u novinama da procitas kada treba da se stave, bolje idi prevozom. Napraviste nauku od ovoga.
pre 2 godine
@Maldini
Cuj ovog posavetujte se sa vulkanizerom. Veruj bratu lazovu koji samo hoce da zaradi sto vise. Pa naravno da vulanizerima smetaju allseason kad im drasticno smanjuju profit.
Neverovatno kako ljudi mogu biti naivni i nasedati na price...
pre 2 godine
To je nedoumica za onih 5-6 sneznih dana u Beogradu, Novom Sadu. Dakle, letnje 360 dana u godini, ostale dane zimske gume.
Zar je toliko tesko razumeti?
Licno, imam set zimskih i set letnjih guma, na celicnim i alu felnama. Menjam ih po kalendaru, al iz jednog razloga- tako mogu da mi traju 6-7 godina. Zakljucak: razlozi su ekonomski, nemaju veze sa onih par sneznih dana.
Mozda da su temperature -10, -20, pa da ima koristi od zimskih, ovako... besmisao.
pre 2 godine
m+s pneumatik je za zimu a letnja za leto!
(mornar, 1. novembar 2022 17:37)
To nema veze, m+s ne moraju biti zimske i najčešće i nisu, ali imaju tu oznaku (Mud & Snow, tj. blato i sneg) jer proizvođač garantuje da će se i po snegu bolje ponašati od letnjih guma.
Da bi guma bila zimska, mora imati znak u obliku PAHULJICE, a ako ima 4 oznake za proleće, leto, jesen i zimu (sunce, lišće, oblak, pahuljicu, u zavisnosti od proizvođača mogu biti i 3 oznake tipa pahuljica, kišobran i sunce, itd.), onda je za sve sezone, mada često pored tih oznaka piše i slovima "all season".
Dakle, nemojte sebe ubeđivati da je svaka M+S guma zimska, jer nije, već je samo bolja za zimske uslove od letnje, ali da bi bila i zimska, mora imati oznaku u obliku pahuljice.
pre 2 godine
Ne treba cekati vec odmah promeniti.Mozda neko treba hitno veceras da ode do neke planine i eto belaja.Ili recimo poželi da se provoza za vikend do Švice... ko zna.Koga mrzi da menja ili mu se ne isplati bolje da parkira auto Januar i Februar.
pre 2 godine
Treba sacekati da cena padne
pre 2 godine
Ko nema zimske gume na svom vozilu a slucajno izazove udes i bude kriv,snosit ce sve troskove prema drugom ucesniku u saobracaju jer osiguranje ne pokriva troskove odstete ako na vozilu nisu montirane zimske gume. Sad izvolite,birajte !!
pre 2 godine
Da li već sada treba stavljati zimske gume ili sačekati? Naravno sačekati da zima prođe pa staviti ... šalu na stranu treba biti revnosan i ne rizikovati ako se automobil svakodnevno koristi i na relacijama van urbane sredine. Lično nemam potrebu takvu da bi bio prinuđen da vozim u otežanim zimskim uslovima ALI da mi je to svakodnevnica debelo bi se pripremio ni lopatu i lance ne bi zaboravio - zlu ne trebalo.
pre 2 godine
Vrlo bitna stvar, zimska guma je značajno inferiornija na kiši od letnje ili čak allseason gume! Nema kanale za odvod vode poput letnje, stoga i kad birate zimsku gledajte da bude bar C oznaka, po meni najveći problem zimske gume jer mi se češće desi d vozim sa njom po kiši nego po snegu, na autoputu vodim računa sa zimskom naročito ako je vlažno.
pre 2 godine
Pre 4 godine sam sa prijateljima testirao ponasanje kvalitetnih letnjih guma nasprav zimskih krs kvaliteta. Sve ravno, sneg na kolovozu bez leda. Isti auto,isti vozac i kvalitetne letnje su se pokazale bolje od ovih zimskih iz "supermarketa". Naravno to ne znaci da po snegu treba voziti sa letnjim! Takodje ako se naleti na led nikakva guma na ovome svetu vam nece pomoci.
pre 2 godine
Kupio sam nove zimske sa pahuljicom, viša klasa, u garaži su, dok ne vidim sneg, led ili poledicu izjutra na prozoru vozim letnje.
pre 2 godine
Pa posavetuj se malo sa vulkanizerima koji znaju sta rade pa ces da cujes kako ljudi masovno dolaze sa allseason novim gumama posle prvog snega i ozbiljnije poledice da kupuju i menjaju za zimske gume. Da li stvarno mislite da jedna guma moze biti ista na +40 i na -10 to je nemoguce ili je moguce do prve rizicne situacije ili nedaj boze nesrece.
(Maldini, 2. novembar 2022 10:39)
Ne znam iz kog razloga siris dezinformacije. Allseason guma je zapravo vise zimska nego letnja po sastavu. Bolje performanse ostvaruje zimi nego leti. A te price da sa njom ne mozes da krenes po 2 cm snega mozes da pricas nekome ko u zivotu nije se u auto. E sad ako praktikujes voznju od 160 km/h po snegu i brze onda ti svakako nece pomoci nista.
pre 2 godine
Ako napraviš udes ili čak i nisi kriv, osiguranje ti ne pokriva štetu ako si na letnjim posle 01.11. (obavezno od krivca udesa ili tvoje kasko).
Ostalo, ima-nema snega, hladno-toplo, suvo-vlažno je bitno iz razloga bezbednosti, tvoje i drugih (znači nije manje bitno, ali sam pare ipak stavio na prvo mesto:))…
pre 2 godine
Vidim ljudi pričaju svašta, ali ne znaju da postoje all season kao i all weather gume, koje nisu iste...
pre 2 godine
Nije samo poenta u tome da li ima snega i leda na putu ili nema, bitna je i temperatura vazduha, a temperature su nize, ispod 15 stepeni ili ispod 10 stepeni ili oko nule. To povlaci ponasanje gume, letnje bivaju kruce i slabije koce dok su zimske i dalje mekanije, imaju bolje prijanjanje i bolju upravljivost kao i kocenje.
Menjam gume nedelju dana ranije, pre datuma, zimi zimske Michelin, leti letnje Michelin. Evo treca je godina a nisam ih pohabao ni cetvrtinu, kako letnje tako i zimske. Teracu in max do 4/5 godina i onda kupujem nove. Auto standardno stabilan kao stena, nema greske, maksimalna kontrola.
pre 2 godine
Jedna stvar je tacna a to je da je zimska guma najbolja za zimu a letnja za leto. Kupio sam nove allseason gume i to Conti imao sam problem da krenem u ulici sa 2 cm snega a plus sto su tvrde osetno. Ja iz prve ruke govorim nemojte se igrati guma glavu cuva te allseason nisu ni zasta ja ih barem vise necu uzimati u razmatranje.
pre 2 godine
e ovako,posto narod ima svakakve teorije ja bi samo dodao, iz mog iskustva:
m+s pneumatik je za zimu a letnja za leto!
Univerzalne guma ne prijanja kako treba ni u jednom godisnjem dobu kako treba!
pre 2 godine
Mnogo buke ni oko cega!Staviti zimske gume od propisanog datuma i nema problema.
(Zoc, 2. novembar 2022 08:30)
Na dan propisanog datuma ove godine je bilo 27 stepeni!
pre 2 godine
(NS oldtajmer, 01. novembar 2022 13:32)
Da, dobro pitanje. Mislim da ćete se obojca 'voditi' da ste vozili tehnički neispravne automobile, ali za isplatu štete pojma nemam:).
pre 2 godine
Iskreno,univerzalne ili ti all season gume su najbolje gume za zimu ali pod uslovom da nije neka teška zima. Znači oko nule,kišno i malo snijega ne smeta,znači najbolja. Prvo po suvom i po kiši je bolja od zimske,kad je malo veća temperatura isto tako je bolja od zimske,zimska je u prednosti samo ako je veliki minus i snijeg. Tako da ko živi u mjestima đe zima nije oštra onda univerzalne gume su bolja opcija. Sad imaš all season gume koje se bolje ponašaju zimi nego ljeti,zavisi od proizvođača. Mišelin cross climate 2 je recimo all season guma ali je bolja za zimu nego za ljeto dok imaš onaj Goodyear model,kako se zvaše,asimetrik all season f1,nemam pojma,guma all season ali je više za ljeto nego što je za zimu. Eto ta dva primjera uzeh čisto da malo pojasnim na šta sam mislio.
pre 2 godine
Najklizavije je oko nule ! Voda, led, blato ,a niko (još) ne čisti !
pre 2 godine
Jedna stvar je tacna a to je da je zimska guma najbolja za zimu a letnja za leto. Kupio sam nove allseason gume i to Conti imao sam problem da krenem u ulici sa 2 cm snega a plus sto su tvrde osetno. Ja iz prve ruke govorim nemojte se igrati guma glavu cuva te allseason nisu ni zasta ja ih barem vise necu uzimati u razmatranje.
(Maldini, 02. novembar 2022 07:01)
Ti onda ne bi krenuo ni sa zimskim gumama na 2 cm snega. Apsoluna je glupost ovo što si napisao. Allseason gume su odlične za nekog ko ne prelazi više od 15k kilometara godisnje i ko veći deo vozi po gradu. Gume su sasvim zadovoljavajućih performansi, a svi ovi što pišu da ne mogu da krenu na 2cm snega sa allseason ili nemaju 3 čuke sa vožnjom ili lažu. Naravno, nisu za neke ekstremne uslove po planinama ali čak i tu mogu sasvim solidno da posluže. Allseason gume su po sastavu približnije zimskim nego letnjim i zato nemojte da pišete gluposti.
pre 2 godine
Kupio sam nove zimske sa pahuljicom, viša klasa, u garaži su, dok ne vidim sneg, led ili poledicu izjutra na prozoru vozim letnje.
(Gagi, 01. novembar 2022 23:53)
a onda ćeš po ledu da voziš ili ih montiraš sam u garaži, šta?
pre 2 godine
Koliko samo vrhunskih stručnjaka i za gume imamo, to je nevidjeno. Sve sami doktori pneumatskih nauka...
pre 2 godine
Ma kakve zimske gume, kakvi bakraći.
pre 2 godine
@etotako
Kao sto letnje gume gube svojstva na nizim temperaturama, tako i zimske na visim. Stavis zimske, a napolju nekoliko dana ili dve nedelje toplo i skucas se u nekoga zbog toga, da li ce onda osiguranje prihvatiti nezgodu zbog guma koje su neprikladne za spoljnu temperaturu i mozda toplinu asfalta?
Znaci ne lupajte.
pre 2 godine
Ja to radim oko 1. decembra, cak i kada nije ovako toplo kao ove godine.
pre 2 godine
Radi ustede gume najbolje bi bilo imati 4 zimske gume i dizalicu u autu pa,brate kad je ispod sedam uvece ili ujutru stavis zimske a oko podne kad je toplije stavis ljetne i rijesen problem.
pre 2 godine
Ja od prošle godine vozim na letnjim gumama. Bilo je malo snega u jednom kratkom periodu, ali se pogodilo da sam tad bio na odmoru, pa nisam auto ni pomerao. Živim na zgodnom mestu gde mi je sve blizu, a prevoz je odličan pa mi auto nije pitanje opstanka kao mnogima. Da sam isao van grada zamenio bih točkove sam ispred garaže, obzirom da su mi zimske gume na felnama.
pre 2 godine
Moje su m+s ne menjam ih ni leti ni zimi
pre 2 godine
Ja koristim ove prolećno-jesenje gume. Verujte one su najisplativije. Staviš ih i ne menjaš. P+J to je to.
pre 2 godine
@Goran
Guma, guma, guma, guma, guma, guuummaaaaaa...
pre 2 godine
Ti onda ne bi krenuo ni sa zimskim gumama na 2 cm snega. Apsoluna je glupost ovo što si napisao. Allseason gume su odlične za nekog ko ne prelazi više od 15k kilometara godisnje i ko veći deo vozi po gradu. Gume su sasvim zadovoljavajućih performansi, a svi ovi što pišu da ne mogu da krenu na 2cm snega sa allseason ili nemaju 3 čuke sa vožnjom ili lažu. Naravno, nisu za neke ekstremne uslove po planinama ali čak i tu mogu sasvim solidno da posluže. Allseason gume su po sastavu približnije zimskim nego letnjim i zato nemojte da pišete gluposti.
(Blaster, 2. novembar 2022 09:22)
Pa posavetuj se malo sa vulkanizerima koji znaju sta rade pa ces da cujes kako ljudi masovno dolaze sa allseason novim gumama posle prvog snega i ozbiljnije poledice da kupuju i menjaju za zimske gume. Da li stvarno mislite da jedna guma moze biti ista na +40 i na -10 to je nemoguce ili je moguce do prve rizicne situacije ili nedaj boze nesrece.
pre 2 godine
Točkove sa zimskim gumama najranije ću da stavim 12.11., kada jutarnja temperatura padne ispod 5 stepeni C.
pre 2 godine
'...Allseason gume su odlične za nekog ko ne prelazi više od 15k kilometara godišnje...'
To je kao da si rekao da upravljač treba da okreću samo oni koji prelaze ne više od 15,000 km godišnje.
pre 2 godine
Ovakvi tekstovi su ono što se zove dovođenje ljudi u zabludu.
Sa druge strane, ako neko želi da veruje u "ako padne sneg, zaglaviš u saobraćaju, ili ne možeš iz garaže, samo treba da izađeš iz auta, izvadiš gume iz gepeka, promeniš i nastaviš", onda i zaslužuje da mu se, ne daj bože, desi nezgoda. Gume se ne manjaju po potrebi u 5 minuta, a naknadna pamet je najskuplja stvar.
U nastavku, priča o lošijem kočenju i tome slično je notorna glupost. Ako buidete vozili 200, sigurno će zaustavni put biti (nešto) duži na zimskoj gumi. I to pod pretpostavkom da je toplo. Ako je hladno, onda je zimska guma u svemu bolja, na letnjoj po hladnoći (i po sunčanom suvom, ali hladnom danu) ćete se klizati mnogo duže.
Priča o "često bude 20 stepeni" je deplasirana i tendenciozna. Zimska guma se stavlja za zimske uslove, uz pretpostavku da je zimi zima. Sve ostalo je kocka sa svojim, i tuđim životom.
Konačno, neka svako radi šta god želi sa svojim novcem, uključujući i veoma skupe all season gume koje su jedno veliko... ništa. Kupovinom ovih guma ćete cele godine biti na gumama koje su stalno ispod optimalnih performansi.
Kao neko sa mnogo iskustva sa odštetniim zahteva u osiguranju od autoodgovornosti, samo bih vas upozorio i na finansisjke posledice ukoliko ne poštujete zakon (ako već nećete da poštujete život).
pre 2 godine
All season nije za brdske predele, beograd zna biti okovan ledom i all season je propast
pre 2 godine
Uštedite novac i vreme. Kupite all seasons gume i više nikada nemojte da razmišljate o tome kakvo je vreme napolju...
pre 2 godine
Zakon je vrlo glupav kod nas sto i ne cudi. Trenutno danas u Novom Sadu jutarnja temperatura 9 stepeni maksimalna 25 stepeni, po tome gledano letnja guma je mnogo bolji izbor od zimske, a opet ako ne daj boze danas izazovete udes i imate letnju gumu osiguranje vam nece vaziti jer niste imali zimsku gumu koja bi jos teze sprecila udes. Van svake pameti, stavite trenutno losiju gumu za ovo vreme da bi vam vazilo osiguranje...
pre 2 godine
Jutarnja jeste 5-6 stepeni a dnevna oko 15-20 ali problem je u tome što se asvalt ohladi preko noći pa ne može da ima 15 ili 20 stepeni preko dana. To je temperatura vazduha. Zato zimske gume na vozila i bez brige.
pre 2 godine
Ma kakve zimske gume, kakvi bakraći.
pre 2 godine
Pre 4 godine sam sa prijateljima testirao ponasanje kvalitetnih letnjih guma nasprav zimskih krs kvaliteta. Sve ravno, sneg na kolovozu bez leda. Isti auto,isti vozac i kvalitetne letnje su se pokazale bolje od ovih zimskih iz "supermarketa". Naravno to ne znaci da po snegu treba voziti sa letnjim! Takodje ako se naleti na led nikakva guma na ovome svetu vam nece pomoci.
pre 2 godine
"Poenta je da se po suvom letnja guma ponasa bolje od zimske gume do nekih -3 stepena"
Gde su ti testovi? Ja sam gledao test, mislim da je 5th Gear, gde su poredili trag kocenja letnjih i zimskih guma po suvom i toplom vremenu. Zakljucak - zimska guma kraci zaustavni trag.Sto je i logicno, sobzirom da je materijal zimskih guma "meksi". Jedini problem koriscenja zimskih guma leti (tj zasto i postoje letnje sto ne vozimo svi zimske), je da se brze trose, habanje je vece, veca buka i veca potrosnja goriva. Ko malo prelazi km, zimska da je vozi dok se ne ishaba cele godine je i OK resenje. Voznja zimskih guma leti nije nikakav problem osim sto ces je brze "potrositi" i malo veca potrosnja goriva zbog veceg otpora kotrljanja.
pre 2 godine
Za ove sto ponavljaju kao papagaji da je zimska guma uvek bolja zimi (iliti kao sto im drzava propisla od 1. novembra), imate masu itekako relevantnih testova premijum zimskih i letnjih guma u raznim uslovima.
Poenta je da se po suvom letnja guma ponasa bolje od zimske gume do nekih -3 stepena (da dobro ste procitali minus 3) u svim mogucim situacijama. Po mokrom je ta granica onih cuvenih +7.
U nasoj klimi kakva je u Srbiji u novembru zimske gume su u 99% slucajeva losiji i nebezbedniji izbor od letnjih. Slicna je situacija i u martu. Realno je bilo propisati obavezu zimskih ili all-season guma od 1. decembra do 1. marta. Al bi se onda prihodi u drzavnu kasu smanjili...
pre 2 godine
Ako napraviš udes ili čak i nisi kriv, osiguranje ti ne pokriva štetu ako si na letnjim posle 01.11. (obavezno od krivca udesa ili tvoje kasko).
Ostalo, ima-nema snega, hladno-toplo, suvo-vlažno je bitno iz razloga bezbednosti, tvoje i drugih (znači nije manje bitno, ali sam pare ipak stavio na prvo mesto:))…
pre 2 godine
Prvo, ne kaze se guma, nego pneumatik. Drugo, clanak se povrsno bavi problematikom kontakta pneumatika i tla koristeci popularnu terminologiju bez navodjenja bilo kakvog eksperta iz oblasti. Savetujem novinarima da se, ubuduce, obrate saobracajnom ili masinskom fakultetu iz regiona i da se ne brukaju u oblasti koju, uopste, ne razumeju
pre 2 godine
e ovako,posto narod ima svakakve teorije ja bi samo dodao, iz mog iskustva:
m+s pneumatik je za zimu a letnja za leto!
Univerzalne guma ne prijanja kako treba ni u jednom godisnjem dobu kako treba!
pre 2 godine
Unazad 20 godina vozim leti letnje gume, a zimi zimske gume (ali prave zimske gume). Na nagovor komsije, inace je taksista, kupio sam all season gume pre dve godine. Za voznju koju ja svakodnevno vozim, a to je 99% gradska voznja i 1% auto-put ili neki magistralni, na brzinama po gradu do 60-80km/h....mislim da su all season gume dobitna kombinacija. Nakon dve godine gume su i dalje kao nove, nisam primetio da mi je potrebno previse vremena odnosno previse metara puta da ukocim jer ponavljam na tim brzinama po gradu i sa ovolikim guzvama koje su po Beogradu sumnjam da ce iko imati vecih problema sa ovim gumama, a narocito sto u Beogradu sneg padne jednom tokom zime i zadrzi se dva ili tri dana. To je moje iskustvo, mozda neko ima drugacije...
pre 2 godine
Vrlo bitna stvar, zimska guma je značajno inferiornija na kiši od letnje ili čak allseason gume! Nema kanale za odvod vode poput letnje, stoga i kad birate zimsku gledajte da bude bar C oznaka, po meni najveći problem zimske gume jer mi se češće desi d vozim sa njom po kiši nego po snegu, na autoputu vodim računa sa zimskom naročito ako je vlažno.
pre 2 godine
Zakon je vrlo glupav kod nas sto i ne cudi. Trenutno danas u Novom Sadu jutarnja temperatura 9 stepeni maksimalna 25 stepeni, po tome gledano letnja guma je mnogo bolji izbor od zimske, a opet ako ne daj boze danas izazovete udes i imate letnju gumu osiguranje vam nece vaziti jer niste imali zimsku gumu koja bi jos teze sprecila udes. Van svake pameti, stavite trenutno losiju gumu za ovo vreme da bi vam vazilo osiguranje...
(Oko mene sve glupaci i primitivci, 01. novembar 2022 11:38)
netacno!!! zimska guma ako su uslovi na putu zimski! dakle ako je u januaru napolju 20 stepeni,bez snega i suvo,nema nikakvog prekrsaja! uslovi na putu su bili takvi!! druga je stvar da je padao sneg,vozis letnje pa izazoves udes.
(faca011, 01. novembar 2022 12:36)
Nece biti da je tako, kolega prosle godine skrivio udes 12 decembra sa letnjim gumama i osiguranje mu nije pokrilo iako nije bilo ni snega ni leda ni poledice, razlog za odbijanje osiguranja je bio voznja na letnjim gumama.
pre 2 godine
Најбоље да на дневном нивоу мењамо гуме!
pre 2 godine
Nije samo poenta u tome da li ima snega i leda na putu ili nema, bitna je i temperatura vazduha, a temperature su nize, ispod 15 stepeni ili ispod 10 stepeni ili oko nule. To povlaci ponasanje gume, letnje bivaju kruce i slabije koce dok su zimske i dalje mekanije, imaju bolje prijanjanje i bolju upravljivost kao i kocenje.
Menjam gume nedelju dana ranije, pre datuma, zimi zimske Michelin, leti letnje Michelin. Evo treca je godina a nisam ih pohabao ni cetvrtinu, kako letnje tako i zimske. Teracu in max do 4/5 godina i onda kupujem nove. Auto standardno stabilan kao stena, nema greske, maksimalna kontrola.
pre 2 godine
Više ne menjam. Ne znam šta ću sa letnjim novim, 1000km prešle, a imaju 4 god. Od kad sam stavio sve sezone nisam ih ni montirao.
Prošla god, centralna Srb, ni 7 dana snega, a sve prohodno već do podne. Lepo rade i po takvom snegu. Šta će mi prava zimska i još trošak za promenu. U svemu tome od tolikog čuvanja zimskih usled starosti više ne vrede, iako im šara dobra, nisu bolje ni od tih za sve sezone, a mlađih.
Ako se budem peo po planinama, lanci u gepek i nema problema.
pre 2 godine
Ko nema zimske gume na svom vozilu a slucajno izazove udes i bude kriv,snosit ce sve troskove prema drugom ucesniku u saobracaju jer osiguranje ne pokriva troskove odstete ako na vozilu nisu montirane zimske gume. Sad izvolite,birajte !!
pre 2 godine
Nevjerovatno glup savjet bez ikakvog pokrica!
Koliko dana je u novembru preko 20 stepeni? zatim kolika je temperatura asvalta? Eto sad mozda se potrefi par dana od 20 i vise stepeni i koliko ce se potrositi gume za ta 3-4 dana?
A temperatura nocu pada ispod 6-7 i sta onda? Ko pise ove tekstove...
pre 2 godine
Kupio sam nove zimske sa pahuljicom, viša klasa, u garaži su, dok ne vidim sneg, led ili poledicu izjutra na prozoru vozim letnje.
pre 2 godine
Jedna stvar je tacna a to je da je zimska guma najbolja za zimu a letnja za leto. Kupio sam nove allseason gume i to Conti imao sam problem da krenem u ulici sa 2 cm snega a plus sto su tvrde osetno. Ja iz prve ruke govorim nemojte se igrati guma glavu cuva te allseason nisu ni zasta ja ih barem vise necu uzimati u razmatranje.
pre 2 godine
Ne vidim svrhu skidati uopšte zimske jer zakona ionako nema... Svaka budala danas vozi, mnoge uopšte ne odgovaraju za prekršaje a većina uopšte nema orjentaciju u prostoru... Tako da izginuti možeš sa kojom hoćeš gumom!
pre 2 godine
Poslednje 2 godine vozim sa zimskim. Ranije cele zime letnje, kad padne sneg tog dana ne vozim kola dok ga ne ociste na putu. U mom gradu ne pada toliko snega, nisu zime kao ranije. Zimi se svede na 5-6 dana da ne mogu voziti i to je to.
pre 2 godine
Promeniš gume prvog novembra i voziš ih cele zime , na proleće vratiš letnje i voziš opušteno !
pre 2 godine
To je nedoumica za onih 5-6 sneznih dana u Beogradu, Novom Sadu. Dakle, letnje 360 dana u godini, ostale dane zimske gume.
Zar je toliko tesko razumeti?
Licno, imam set zimskih i set letnjih guma, na celicnim i alu felnama. Menjam ih po kalendaru, al iz jednog razloga- tako mogu da mi traju 6-7 godina. Zakljucak: razlozi su ekonomski, nemaju veze sa onih par sneznih dana.
Mozda da su temperature -10, -20, pa da ima koristi od zimskih, ovako... besmisao.
pre 2 godine
Nešto ne razumem dok čitam komentare: o kojoj uštedi se priča, kada se vozi jedan set cele godine? Saberi to, pa uporedi sa ostalim troškovima posedovanja vozila. Pobogu, u BG godišnji parking za stanara košta više od dve zamene guma! Pa pranje auta na godišnjem nivou košta više! A tu i ne računam moguće probleme saobraćajke, gde te osiguranje odbije...
Napominjem da ovde ne kritikujem ljude koji koriste All season gume (mada kritikujem one koji voze samo letnje, ili samo zimske tokom cele godine), samo hoću da kažem da je ušteda mala i argument glup.
pre 2 godine
Poenta je da se po suvom letnja guma ponasa bolje od zimske gume do nekih -3 stepena"
Gde su ti testovi? Ja sam gledao test, mislim da je 5th Gear, gde su poredili trag kocenja letnjih i zimskih guma po suvom i toplom vremenu. Zakljucak - zimska guma kraci zaustavni trag.Sto je i logicno, sobzirom da je materijal zimskih guma "meksi". Jedini problem koriscenja zimskih guma leti (tj zasto i postoje letnje sto ne vozimo svi zimske), je da se brze trose, habanje je vece, veca buka i veca potrosnja goriva. Ko malo prelazi km, zimska da je vozi dok se ne ishaba cele godine je i OK resenje. Voznja zimskih guma leti nije nikakav problem osim sto ces je brze "potrositi" i malo veca potrosnja goriva zbog veceg otpora kotrljanja.
(ww, 01. novembar 2022 14:04)
U tekstu je lepo napisano, u zavisnosti kada, gde, koliko, kakav automobil vozite, kako se ponaša i sl.
Vožnja zimskih guma leti je itekako veliki problem, probaj da zakočiš na 40 stepeni naglo na šinama sa njima u Beogradu, ali da nema nikog ispred.
Bolje varijanta je celogodišnja vožnja ali vrhunskih letnjih guma, uz parkiranje automobila kome nije neophodan za par dana sa snegom.
Kao što mnogi napisaše, nema kompromisa oko izbora guma u brdsko-planinskom području, ko mnogo vozi kao i za firme jer su kazne izuzetno visoke za pravna lica.
Pre 15 tak godina, dok nisu bile obavezne zimske gume, išli smo na Zlatar za Novu godinu, -8 je bilo, snega 30 cm ispred hotela. Drugar sa novim autom i letnjim Firestone gumama nije uspeo da se uparkira ispred hotela i morali smo da ga guramo na parking mesto. Ja sam vozio nove letnje mišelinke, lagano se uparkirao, vozio se i na -13, po ugaženom snegu i ne baš očišćenom putu. Tu se u praksi pokazalo kolika je razlika između vrhunske i prosečne gume, tj. koliko je mišelinka mekša. U pitanju je bila Corsa B, koja se fino ponašala na snegu. Posle 7 godina, sa tim istim gumama i 60.000 pređenih km, testirao sam je na ravnom u Beogradu, snega 20 cm neočišćenog, temp -2, sa 50 na sat pedala do kraja, auto se nije pomerio, zadržao pravac i zakočio fenomenalno, gume se nisu značajnije "plastificirale".
Na osnovu mog iskustva, vožnje letnjih, all season, zimskih guma, na više različitih automobila i zimi i leti:
1. Ako nemate novca ili ne želite da se maltretirate sa čuvanjem i zamenom guma, prelazite manju kilometražu i možete parkirati auto par dana kada je sneg, uzmite vrhunske letnje gume, jer su mekše i dobro se ponašaju i koče po kiši kao i na niskim temperaturama kada nema snega
2. Ovo pod 1. isključivo ima smisla ako je u pitanju gradski automobil u gradskim uslovima
3. Ako se vozi veći automobil, C segmenta, od stotinak KS, gde dominira gradska vožnja, i po neki otvoreni put, zimi do 10.000 km godišnje, školski tip vožnje, dobra ili vrhunska all season guma završava posao.
4. Svi ostali slučajevi, veliki, jaki automobili, stalna mobilnost, gravitiranje i život u područjima sa snegom nema kompromisa, obavezne zimske gume zimi i letnje leti.
pre 2 godine
Ti onda ne bi krenuo ni sa zimskim gumama na 2 cm snega. Apsoluna je glupost ovo što si napisao. Allseason gume su odlične za nekog ko ne prelazi više od 15k kilometara godisnje i ko veći deo vozi po gradu. Gume su sasvim zadovoljavajućih performansi, a svi ovi što pišu da ne mogu da krenu na 2cm snega sa allseason ili nemaju 3 čuke sa vožnjom ili lažu. Naravno, nisu za neke ekstremne uslove po planinama ali čak i tu mogu sasvim solidno da posluže. Allseason gume su po sastavu približnije zimskim nego letnjim i zato nemojte da pišete gluposti.
(Blaster, 2. novembar 2022 09:22)
Pa posavetuj se malo sa vulkanizerima koji znaju sta rade pa ces da cujes kako ljudi masovno dolaze sa allseason novim gumama posle prvog snega i ozbiljnije poledice da kupuju i menjaju za zimske gume. Da li stvarno mislite da jedna guma moze biti ista na +40 i na -10 to je nemoguce ili je moguce do prve rizicne situacije ili nedaj boze nesrece.
pre 2 godine
Uštedite novac i vreme. Kupite all seasons gume i više nikada nemojte da razmišljate o tome kakvo je vreme napolju...
(Marko, 01. novembar 2022 10:39)
U pravu si Marko,ali kupih automobil sa 2 seta guma i kada se potroše kupujem upravo ove za sva godišnja doba ali malo jačeg cenovnog ranga.Imao sam ih na prethodnom automobilu i bio sam prezadovoljan.Živim u BG-u gde su temperature ispod 0 efektivno možda 30-ak dana u godini i stvarno je suludo bacati novac vulkanizerima dva puta godišnje.
pre 2 godine
Ne treba cekati vec odmah promeniti.Mozda neko treba hitno veceras da ode do neke planine i eto belaja.Ili recimo poželi da se provoza za vikend do Švice... ko zna.Koga mrzi da menja ili mu se ne isplati bolje da parkira auto Januar i Februar.
pre 2 godine
"Nece biti da je tako, kolega prosle godine skrivio udes 12 decembra sa letnjim gumama i osiguranje mu nije pokrilo iako nije bilo ni snega ni leda ni poledice, razlog za odbijanje osiguranja je bio voznja na letnjim gumama."
НИЈЕ СЕ ДЕСИЛО
pre 2 godine
Zakon je vrlo glupav kod nas sto i ne cudi. Trenutno danas u Novom Sadu jutarnja temperatura 9 stepeni maksimalna 25 stepeni, po tome gledano letnja guma je mnogo bolji izbor od zimske, a opet ako ne daj boze danas izazovete udes i imate letnju gumu osiguranje vam nece vaziti jer niste imali zimsku gumu koja bi jos teze sprecila udes. Van svake pameti, stavite trenutno losiju gumu za ovo vreme da bi vam vazilo osiguranje...
(Oko mene sve glupaci i primitivci, 01. novembar 2022 11:38)
netacno!!! zimska guma ako su uslovi na putu zimski! dakle ako je u januaru napolju 20 stepeni,bez snega i suvo,nema nikakvog prekrsaja! uslovi na putu su bili takvi!! druga je stvar da je padao sneg,vozis letnje pa izazoves udes.
pre 2 godine
Ti baš negde japadno vozikaš. Asflat se ugreje i zimi na suncu na višu temperaturu od temperature vazduha, isto kao i leti.
(Tetak, 1. novembar 2022
Nije tačno! Ne obmanjuj narod može neko da nastrada zbog ovakvog razmišljanja! Ljudi, stavljajte zimske gume i ne razmišljajte da li je napolju 5 ili 15 stepeni.
pre 2 godine
@Djidji Evo ja baš zbog brdkih usluva vozim all season, čuvene Bfgoodreach KO2. Naravno na pravom terencu a ne SUVu. Nije stvar da li je za sve sezone nego koja joj je glavna namena.
Na "civilnom" autu imam dva kompleta guma, zimske i letnje.
Znate ono, ko se čuva i Bog ga čuva.
pre 2 godine
Jutarnja jeste 5-6 stepeni a dnevna oko 15-20 ali problem je u tome što se asvalt ohladi preko noći pa ne može da ima 15 ili 20 stepeni preko dana. To je temperatura vazduha. Zato zimske gume na vozila i bez brige.
Alex, 1. novembar 2022 10:35)
Ti baš negde japadno vozikaš. Asflat se ugreje i zimi na suncu na višu temperaturu od temperature vazduha, isto kao i leti.
pre 2 godine
Obavezno staviti sve cetiri nove zimske gume
pre 2 godine
Iako je toplo vreme, ja sam ih stavio pre dve nedelje da bih izbegao gužve po vulkanizerima.
pre 2 godine
Ako napraviš udes ili čak i nisi kriv, osiguranje ti ne pokriva štetu ako si na letnjim posle 01.11. (obavezno od krivca udesa ili tvoje kasko).
Ostalo, ima-nema snega, hladno-toplo, suvo-vlažno je bitno iz razloga bezbednosti, tvoje i drugih (znači nije manje bitno, ali sam pare ipak stavio na prvo mesto:))…
(etotako, 1. novembar 2022 18:42
Ne može nikakvo osiguranje da ima neka svoja pravila nego mora da posluje u okviru zakona R.Srbije. Ako zakon kaže da su gume obavezne samo ako na putu ima snega i leda,ne može niko drugi da propisuje neke svoje uslove i tačka. U suprotnom dobiće tužbu da se češaju i gde ih ne svrbi i da im slične budalastine ne padaju na pamet!
pre 2 godine
Gde su ti testovi?@WW
Pun ih je net. Kad stave summer tyre kao referentnu, redovno je bolja u kočenju na suhom i mokrom od sve i jedne zimske gume. Ja prvi imam set ljetnih u zimskih guma, ali je razlika u ponašanju vozila otprilike 10-20% u korist ljetnih, osim kada je snijeg i bljuzgavica. Malo edukacije i zdravog razuma nije naodmet.
https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Auto-Bild-Winter-Tyre-Test.htm
pre 2 godine
Ovi što pišu da osiguranje neće pokriti troškove jer nisu bili zimski pneumatici na vozilu, NEMAJU POJIMA! Ne može neko interno pravilo osiguravajuće kuće biti snažnije od zakona. Ako zakon kaže, da nije potrebno imati zimske pneumatike na točkovima ukoliko na putu nema snega i leda, to znači da se to poštuje. Druga je stvar što policajac ne unese u zapisnik stanje na putu (ako ga ne unese) i to što osiguravajuće kuće gledaju na svaki način da izbegnu plaćanje štete. Pa gde prođe, prošlo je. ZAKON JE JASAN, zimske gume su obavezne ako se vozi VAN GRADA i ako se vozi po kolovozu na kome ima snega, leda i poledice. ENDE.
Prosečan vozač u Srbiji prelazi 15 000 km. Od toga, jednom godišnje (u najboljem slučaju ide na planinu) a ostalo je u gradu i po normalno očišćenim kolovozima.
Ja imam vozni park, službena vozila, koje voze zaposleni, gume za sve sezone, traju 3 - 4 godine i to je to.
Na mom automobilu imam dva seta pneumatika i to samo zato što sam kupio nov auto, pa dobio letnje gume i onda, ajde da se ne drndam da prodajem itd. kupim i zimske. 15 godina da ih vozim ne bi ih istrošio ispod zakonskog minimuma.
pre 2 godine
Ako staviš zimske gume u novembru i voziš "normalno" ništa se neće desiti ni na 25c...niti će se gume istrošiti niti ima potrebe da kočiš i kidaš gume...više je do vozača, a manje do gume i temperature. Ako na snegu voziš letnje gume, možeš biti i Hamilton lično, ne pomaže ništa, onda si debil.
pre 2 godine
Još jedan primer koliko naš zakon o saobraćaju nema veze sa realnošću. U Švajcarskoj, Nemačkoj, Sloveniji, Austriji, Francuskoj, Italiji, Hrvatskoj... obaveza za zimske gume (i to ne za sve 4) važi tek od 15. novembra. Koliko je meni poznato klima u tim Alpskim zemljama, osim Hrvatske, je svakako oštrija i sa više snega nego u Srbiji.
pre 2 godine
Imam dva seta guma i tome cu da tezim da tako ostane. Samo kad se setim muka koje smo svi imali, da pocnemo od guranja na parkingu pa na dalje. Godisnje predjem oko 60000 km i sad treba da bulazim o tome dal treba ili ne. Moje je da smanjim svaki moguci rizik na minimum . Pitanje guma nije moguce svrstati u racionalnost po pitanju stednje. Bavim se teh pregledom i voleo bi da ovde mogu da zakacim dijagram kocenja istog auta zimi i leti, ma u 10 stepeni razlike . Frapirani bi bili koje su razlike. Secam se kad sam polagao vozacki ispit da nam je instruktor lepo rekao ,, DECO VI SAD POLAZETE ZA ORUZJE,, Po broju poginulih, invalida , tesko povredjenih tako ispada .
pre 2 godine
(NS oldtajmer, 01. novembar 2022 13:32)
Da, dobro pitanje. Mislim da ćete se obojca 'voditi' da ste vozili tehnički neispravne automobile, ali za isplatu štete pojma nemam:).
pre 2 godine
Ja to radim oko 1. decembra, cak i kada nije ovako toplo kao ove godine.
pre 2 godine
@cica:
"...uključujući i veoma skupe all season gume koje su jedno veliko... ništa..."
U SAD gde ima nesto manje od 300 miliona registrovanih vozila, oko 90% isklucivo koriste all season gume koje su po tebi jedno veliko nista. Posto oni nista ne znaju al' odose i na mesec a ti post sve znas jos uvek rgas frezu...
pre 2 godine
@etotako
Kao sto letnje gume gube svojstva na nizim temperaturama, tako i zimske na visim. Stavis zimske, a napolju nekoliko dana ili dve nedelje toplo i skucas se u nekoga zbog toga, da li ce onda osiguranje prihvatiti nezgodu zbog guma koje su neprikladne za spoljnu temperaturu i mozda toplinu asfalta?
Znaci ne lupajte.
pre 2 godine
Leti kada prolazim pored parkiranih auta obično gledam ko ima koje gume, iznenadićete se kad vam budem rekao da otprilike 60/65% je zimskih ili MS...
I sam evo već 25 godina nisam imao ni na jednom autu niti alu felne niti letnje gume, samo batalite cigaru i telefon u autu, manje po gasu i vozi. Ajd srećno svima.
pre 2 godine
Moje su m+s ne menjam ih ni leti ni zimi
pre 2 godine
Stavio nove MS sa pahuljom prošle sedmice. Da li je vreme ili ne? Odakle znam? Tad sam ukrao malo vremena a i vulkanizeri tek ulaze u gužvu. Posle će biti problem za termin.
pre 2 godine
Vidim ljudi pričaju svašta, ali ne znaju da postoje all season kao i all weather gume, koje nisu iste...
pre 2 godine
Nemojte misliti da sa zimskim gumama mozete kako hocete. Na debelom snegu i jakoj poledici vam nece mnogo pomoci. Zimske gume nisu svemocne i ne mogu da zamene opreznost za volanom.
pre 2 godine
Iskreno,univerzalne ili ti all season gume su najbolje gume za zimu ali pod uslovom da nije neka teška zima. Znači oko nule,kišno i malo snijega ne smeta,znači najbolja. Prvo po suvom i po kiši je bolja od zimske,kad je malo veća temperatura isto tako je bolja od zimske,zimska je u prednosti samo ako je veliki minus i snijeg. Tako da ko živi u mjestima đe zima nije oštra onda univerzalne gume su bolja opcija. Sad imaš all season gume koje se bolje ponašaju zimi nego ljeti,zavisi od proizvođača. Mišelin cross climate 2 je recimo all season guma ali je bolja za zimu nego za ljeto dok imaš onaj Goodyear model,kako se zvaše,asimetrik all season f1,nemam pojma,guma all season ali je više za ljeto nego što je za zimu. Eto ta dva primjera uzeh čisto da malo pojasnim na šta sam mislio.
pre 2 godine
Jedna stvar je tacna a to je da je zimska guma najbolja za zimu a letnja za leto. Kupio sam nove allseason gume i to Conti imao sam problem da krenem u ulici sa 2 cm snega a plus sto su tvrde osetno. Ja iz prve ruke govorim nemojte se igrati guma glavu cuva te allseason nisu ni zasta ja ih barem vise necu uzimati u razmatranje.
(Maldini, 02. novembar 2022 07:01)
Ti onda ne bi krenuo ni sa zimskim gumama na 2 cm snega. Apsoluna je glupost ovo što si napisao. Allseason gume su odlične za nekog ko ne prelazi više od 15k kilometara godisnje i ko veći deo vozi po gradu. Gume su sasvim zadovoljavajućih performansi, a svi ovi što pišu da ne mogu da krenu na 2cm snega sa allseason ili nemaju 3 čuke sa vožnjom ili lažu. Naravno, nisu za neke ekstremne uslove po planinama ali čak i tu mogu sasvim solidno da posluže. Allseason gume su po sastavu približnije zimskim nego letnjim i zato nemojte da pišete gluposti.
pre 2 godine
Ja koristim ove prolećno-jesenje gume. Verujte one su najisplativije. Staviš ih i ne menjaš. P+J to je to.
pre 2 godine
Nece biti da je tako, kolega prosle godine skrivio udes 12 decembra sa letnjim gumama i osiguranje mu nije pokrilo iako nije bilo ni snega ni leda ni poledice, razlog za odbijanje osiguranja je bio voznja na letnjim gumama.
(Oko mene sve glupaci i primitivci, 01. novembar 2022 13:23)
Stvarno me interesuje šta treba raditi u ovom slučaju, tojest kako će osiguranje da prihvati da tog dana na tom mestu u datom vremenskom intervalu nisu bili zimski uslovi u saobraćaju? Treba tražiti izveštaj od hidrometeoroloskog zavoda sa svim izmerenim podacima i termodinamickim parametrima vlažnog vazduha zaključno sa podacima o stanju kolovoza? Da li policajci prilikom veštačenja upisuju i stanje kolovoza? Da li osiguranje u tom slucaju prihvata subjektivno mišljenje policije u izveštaju? Najbolje staviti zimske od 1. novembra i ne razmišljati.
pre 2 godine
Pisac teksta ga je pisao koristeći krajnje razumnu logiku. Po milion puta je već dokazano da iznad 7 stepeni celzijusa ni jedna zimska guma ne može biti bolja od letnje...
pre 2 godine
Predlažem da sutra svi zovnete osiguravajuću kuću kod koje ste osigurani i pitate da Vam pojasne detalje oko problematike zimskih guma. Nakon toga da napišete odgovore koje ste dobili. Laku noć.
pre 2 godine
Koliko samo vrhunskih stručnjaka i za gume imamo, to je nevidjeno. Sve sami doktori pneumatskih nauka...
pre 2 godine
Mnogo buke ni oko cega!Staviti zimske gume od propisanog datuma i nema problema.
(Zoc, 2. novembar 2022 08:30)
Na dan propisanog datuma ove godine je bilo 27 stepeni!
pre 2 godine
Točkove sa zimskim gumama najranije ću da stavim 12.11., kada jutarnja temperatura padne ispod 5 stepeni C.
pre 2 godine
'...Allseason gume su odlične za nekog ko ne prelazi više od 15k kilometara godišnje...'
To je kao da si rekao da upravljač treba da okreću samo oni koji prelaze ne više od 15,000 km godišnje.
pre 2 godine
Ako je pitanje postavljeno za BG, odgovor je jedan. Ako je postavljeno šire, ima ih raznih.
pre 2 godine
Na stranu sva ova tehnicka objasnjenja. Zelim da pitam: "sta ako....?". Situacija: 2 je novembar; put suv, bez snega, leda, kise; imam letnje gume koje imaju dovoljno dobre sare; i drugi auto ima dobre letnje gume; ja sam skrivio saobracajnu nezgodu; nisam bio alkoholisan, drogiran, niti akutno bolestan. Pitanje: da li ce Osig. kompanija prihvatiti da sam imao ispravno vozilo i drugom vozacu isplatiti stetu po osnovi obaveznog osiguranja ?. Da li ce meni Osig. kompanija isplatiti stetu po osnovu kasko osiguranja. Iskreno hvala na odgovorima.
pre 2 godine
Evo ga prvi novembar i ponovo tekstovi o tome kako treba auto voziti sa rezervnim kompletom guma u gepeku i menjati po 2-3 puta dnevno gume u zavisnosti od spoljne temperature.
Jedna od retkih pametnih stvari koje su propisani našim zakonima je to o zimskim gumama koje su obavezne ako su uslovi na putu takvi.
I to je verovatno jer ima dosta ljudi koji auto koriste isključivo za gradsku vožnju ili za ljude koji imaju drugo auto koje je opet za gradsku vožnju. Pa i kad ima snega, mogu i hoće da se strpe tih par dana koliko ima snega na kolovozu.
I to je u redu za Beograd.
Za ljude koji žive u planinskim delovima Srbije, nije ni potreban zakon, jer znaju koliko znače zimske gume.
Za ljude koji se voze često na otvorenom putu izmedju gradova,gde mikroklima može da bude drastično drugačija na samo 30km, naravno da će staviti zimske gume na vreme i neće razmišljati.
pre 2 godine
netacno!!! zimska guma ako su uslovi na putu zimski! dakle ako je u januaru napolju 20 stepeni,bez snega i suvo,nema nikakvog prekrsaja! uslovi na putu su bili takvi!! druga je stvar da je padao sneg,vozis letnje pa izazoves udes.
(faca011, 01. novembar 2022 12:36)
Trebalo bi da je tako, u Austriji recimo je tako kako ste napisali.
pre 2 godine
Da li već sada treba stavljati zimske gume ili sačekati? Naravno sačekati da zima prođe pa staviti ... šalu na stranu treba biti revnosan i ne rizikovati ako se automobil svakodnevno koristi i na relacijama van urbane sredine. Lično nemam potrebu takvu da bi bio prinuđen da vozim u otežanim zimskim uslovima ALI da mi je to svakodnevnica debelo bi se pripremio ni lopatu i lance ne bi zaboravio - zlu ne trebalo.
pre 2 godine
Mnogo buke ni oko cega!Staviti zimske gume od propisanog datuma i nema problema.
pre 2 godine
@Maldini
Cuj ovog posavetujte se sa vulkanizerom. Veruj bratu lazovu koji samo hoce da zaradi sto vise. Pa naravno da vulanizerima smetaju allseason kad im drasticno smanjuju profit.
Neverovatno kako ljudi mogu biti naivni i nasedati na price...
pre 2 godine
Treba sacekati da cena padne
pre 2 godine
m+s pneumatik je za zimu a letnja za leto!
(mornar, 1. novembar 2022 17:37)
To nema veze, m+s ne moraju biti zimske i najčešće i nisu, ali imaju tu oznaku (Mud & Snow, tj. blato i sneg) jer proizvođač garantuje da će se i po snegu bolje ponašati od letnjih guma.
Da bi guma bila zimska, mora imati znak u obliku PAHULJICE, a ako ima 4 oznake za proleće, leto, jesen i zimu (sunce, lišće, oblak, pahuljicu, u zavisnosti od proizvođača mogu biti i 3 oznake tipa pahuljica, kišobran i sunce, itd.), onda je za sve sezone, mada često pored tih oznaka piše i slovima "all season".
Dakle, nemojte sebe ubeđivati da je svaka M+S guma zimska, jer nije, već je samo bolja za zimske uslove od letnje, ali da bi bila i zimska, mora imati oznaku u obliku pahuljice.
pre 2 godine
@Goran
Guma, guma, guma, guma, guma, guuummaaaaaa...
pre 2 godine
Svako vece pratiti prognozu, pa u zavisnosti od toga montirati tockove. Ustati ujutru rano, pa u slucaju da su meteorolozi omanuli, korigovati prema realnom stanju.
Ne glupirajte se ljudi, ili all season pa ne mislis ili stavi gume kada treba da se stave. Ako treba u novinama da procitas kada treba da se stave, bolje idi prevozom. Napraviste nauku od ovoga.
pre 2 godine
Kupio sam nove zimske sa pahuljicom, viša klasa, u garaži su, dok ne vidim sneg, led ili poledicu izjutra na prozoru vozim letnje.
(Gagi, 01. novembar 2022 23:53)
a onda ćeš po ledu da voziš ili ih montiraš sam u garaži, šta?
pre 2 godine
Pa posavetuj se malo sa vulkanizerima koji znaju sta rade pa ces da cujes kako ljudi masovno dolaze sa allseason novim gumama posle prvog snega i ozbiljnije poledice da kupuju i menjaju za zimske gume. Da li stvarno mislite da jedna guma moze biti ista na +40 i na -10 to je nemoguce ili je moguce do prve rizicne situacije ili nedaj boze nesrece.
(Maldini, 2. novembar 2022 10:39)
Ne znam iz kog razloga siris dezinformacije. Allseason guma je zapravo vise zimska nego letnja po sastavu. Bolje performanse ostvaruje zimi nego leti. A te price da sa njom ne mozes da krenes po 2 cm snega mozes da pricas nekome ko u zivotu nije se u auto. E sad ako praktikujes voznju od 160 km/h po snegu i brze onda ti svakako nece pomoci nista.
pre 2 godine
Letnja guma zimi plasticna
pre 2 godine
Zavisi gde vam je tazbina:)
pre 2 godine
Najklizavije je oko nule ! Voda, led, blato ,a niko (još) ne čisti !
pre 2 godine
Ja od prošle godine vozim na letnjim gumama. Bilo je malo snega u jednom kratkom periodu, ali se pogodilo da sam tad bio na odmoru, pa nisam auto ni pomerao. Živim na zgodnom mestu gde mi je sve blizu, a prevoz je odličan pa mi auto nije pitanje opstanka kao mnogima. Da sam isao van grada zamenio bih točkove sam ispred garaže, obzirom da su mi zimske gume na felnama.
pre 2 godine
Radi ustede gume najbolje bi bilo imati 4 zimske gume i dizalicu u autu pa,brate kad je ispod sedam uvece ili ujutru stavis zimske a oko podne kad je toplije stavis ljetne i rijesen problem.
81 Komentari
Sortiraj po: