Petak, 30.09.2022.

08:58

Električni automobil za 10.000 evra? Može, ako pristanete na jedan kompromis FOTO

Izvor: Izvor: B92, Revijahak.hr

Elektrièni automobil za 10.000 evra? Može, ako pristanete na jedan kompromis FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

68 Komentari

Sortiraj po:

Lord of the Flies

pre 2 godine

(Miroljub, 30. septembar 2022 10:16)

Cena struje nije uracunata u kalkulaciju + ista ta struja nije besplatna i bice sve skuplja... Pitanje udobnosti takodje nije bez znacaja, koliko je sporije i napornije prelaziti 45km u automobilu sa duzinom od 3,8m i slabim performansama u odnosu na neki iole ozbiljniji automobil koji kosta neuporedivo vise (EV model).

Banjica

pre 2 godine

Za 5 minuta na pumpi obezbedim sebi autonomiju od 550km u gradskoj vožnji. Sa ovim za pola sata obezbedim autonomiju od 110 km. Znači 30 puta više vremena moram da provedem "na pumpi". Da sam jedini ni po jada, nego i ovaj ispred mene tako, i onaj ispred njega,... Pola života treba da provedem čekajući i puneći automobil.
Masovna upotreba EV će biti moguća tek kad 90% parking mesta bude opremljeno punjačem i to ne 90% onih u garaži i u zoni nego bilo gde.
Na Banjici je npr. veliki nedostatak parking mesta pa se snalazimo parkirajući ispred kontejnera, gradeći nekog i ostavljajući auto nezakočen, parkirajući na sred puta, na drvo... tako da i da svako parking mesto ima punjač opet će biti nedovoljno. Jedino da u pola noći komšija i ja idemo da zamenimo mesta da bi i drugi stigao da napuni baterije.
Pored toga, koliko se atmosfere uprlja dok se napravi stubić, kablovi? Gde ćemo odlagati baterije kojima je istekao radni vek?
Uz činjenicu da se u Srbiji više od 70% struje proizvede sagorevanjem uglja, kad se sve to sabere pitanje je koliko su EV stvarno ekološka.

Milan

pre 2 godine

@Baya con Dios
Kako srbi odmah prozivaju državu iako to sa njom nema nikakve veze???
Uvoz automobila je poslovno pitanje za preduzetnike, ako neko misli da ima kupaca uvozi i prodaje. Ako vi mislite da drugi greše eto vam prilike za zaradu, osnujete preduzeće, napišete biznis plan u kome navedete po kojoj ceni ćete uvoziti i po kojoj prodavati i sa kolikom zaradom i tražite od banaka da vam daju kredite i partnere za posao koji bi u zamenu za uloženi novac dobili udeo u preduzeću. Tako je i Mask počeo.
Posao države je da pravi puteve i omogući infrastrukturu za punjenje.

Baya con Dios

pre 2 godine

Ја бих ово пазарио колико сутра, а видим да нисам једини. Волео бих да неко из власти Републике чита наше коментаре који су махом позитивни и да омогући куповину што пре, а не да чекамо неку нпр 2055. до прве испоруке.

i tako to ide

pre 2 godine

Kad se HD TV pojavio početkom 80-tih godina, koštao oko 150.000 DM. Koliko košta danas? Obožavaoci tečnih otrova na aparatima. Pišaće u rezervoare kad ukinu proizvodnju istih.

repriza imperijalizma

pre 2 godine

Elektricni automobili sa realnom cenom struje nisu isplativi. U evropi ce poceti da ih bacaju jer je struja poskupela tri puta i nisu isplativi. Sto o tome ne pisete
(Rocky, 30. septembar 2022 17:44)

Sta je poskupelo? 100e/MWh iz nuklearnih, 50e/MWh iz solarnih i vetrenjaca, a i hidro su tu negde

Drakče

pre 2 godine

Moram da primetim nešto . Kad je članak o nekom kineskom e - vozilu komentari su uglavnom : kinesko djubre, kineska kanta, kineski krš.....
U ovom članku gde je opisan indijski e - automobil komentari su vrlo povoljni čak i izuzetno pohvalni. Da li to znaci da srpskohrvatski živalj misli da Indijci prave bolja kola od Kineza ?!
(MARSUPILAMI, 30. septembar 2022 15:39)

Kinezi su stekli lošu reputaciju prodajući jeftine i ne baš kvalitetne stvari. Znaju da naprave i dobre, ali onda one nisu baš jeftine.
Prema indisjkim proizvodima još nemamo takvih predrasuda (nemamo dovoljno iskustva), pa napisano uzimamo zdravo za gotovo i tumačimo u skaldu sa time.

Za observer

pre 2 godine

@Observer - Tesla Model S jedino moze da ima 250 km dometa ako -
1.Ako je model iz 2012-14 i to onaj sa najslabijom baterijom Model S 60
2. Ako je ta Tesla vozena po zimi
3. Ako je vozena po zimi i jos na autoputu

E tada joj je domet 250 km!
Ove danasnje Tesle? Druze, tu ispod 450-500 km nema da se nadje
Tesla Model S long range plaid ima domet oko 700 km.

mr.real

pre 2 godine

(Ivan ZG, 30. septembar 2022 15:16)

Može se pronaći na netu da je motor obrtnog momenta 114Nm i 73KS (54kW)sa ubrzanjem od 5,7sec 0-100 km/h, prtljažnik od 240l ali nije navedena max brzina.
Po meni, za grad više nego dovoljno.

Miroljub

pre 2 godine

Stvar je mnogo ozbiljnija od "nečitanja teksta ako mi se ne dopada" jer se na ovaj način sugeriše ljudima da je to nekakva " budućnost" i da samo tako mora da bude. Što bi se rekl, kuva se žaba, polako da se ne buni posle kad je stavljena pred svršen čin. Jel se pitate , zašto se ovo samu EU forsira i selimično u Kaliforniji dok ostatak sveta ne pomišlja na ovo? Da nije zato što EU nema sopstvene izvote energije, možda? A ovamo se naivnima prosipa priča o nakakvim klimatskim promenama. To je tek budalaština. Sva sreća pa nismo u EU pa ne moramo da slušamo budale iz Brisela. Niko normalan nije protiv čistog vazduha i zdrave sredine ali ovo nema veze sa tim nego je mnogo dublja priča.
(Dipl.inž.građ., 30. septembar 2022 14:59)

Joj kad "teorija zavere" uzme maha...

Rocky

pre 2 godine

Elektricni automobili sa realnom cenom struje nisu isplativi. U evropi ce poceti da ih bacaju jer je struja poskupela tri puta i nisu isplativi. Sto o tome ne pisete

nesho

pre 2 godine

Ja godišnje prelazimo 15.000 km, što je prosječno 40 km dnevno. Baterija bi mi trajala 2-3 dana, što je fantastično. Ako je pouzdan, ovo je vrhunska ponuda.

acafaca75

pre 2 godine

Nemam ništa protiv električnih automobila ali sećam se kad je Tata izbacio ekonomični auto sa tri cilindra 2003 interior plastika... Za malo da kupim jer mu je cena bila oko 6000 dolara. Jedan od komšija kupio isti takav auto posle 3 godina počela limarija da truli drške na vratima popucale interior ispucao i promenio boju a o motoru da ne pričam koliko je popravki imao i najgore od svega nije imao delove. Tako da treba biti pažljiv kad nude jeftine nove automobile jer štede na materijalu i uglavnom nije ni 60 % od onoga što prezentuju.

Goxy

pre 2 godine

Старији се сећају телефона кад је батерија држала 10 дана.
(Чапо, 30. septembar 2022 14:36)

Molim te napiši koji je to telefon. Nikad nisam mobilni koji je mogao da izdrži preko 2 dana. I to u vreme Braća Katić mobilne mreže kada nisi smeo da pozoveš nikoga koliko je skupo bilo a SMS bio besplatan pa si samo SMS slao/primao a od igara imao samo SNAKE.

Znači napiši koji je mob držao 10 dana osim ako nije držao čašu vode na sebi 10 dana. E moj stari, izgleda stigao Alchajmer.

Komša

pre 2 godine

(Dipl.inž.građ., 30. septembar 2022 

Shvatam vašu bojazan i verujem da ste u pravu kada je eko-fanatizam u pitanju.
Ipak - ne treba u potpunosti odbaciti ta nova sokoćala.
Uslov je da se ne narušava pravo čoveka na kretanje,putovanje i da oni udju u normalnu,tržisnu utakmicu sa automobilima koji imaju benzinske i dizel motore.
Automobili su pobedili konjske zaprege ali niko ljudima nije zabranjivao da imaju konje i da koriste zaprezna vozila.

Ovakvi automobili imaju smisla kao pomocni,drugi automobil u domacinstvu i to isključivo za ljude koji imaju svoju garažu ili dvorište.

Cena do 10000 je ok i autonomija od 100 km.
Ko ima solarne panele mogucnost da nakači na nastrešnicu za auto - milina.

Još samo sa je jednostavno da majstor Žika iz kraja može "da ga navikluje" a ne da moraš da ga voziš "kod čika doktora za kola".
A ne da nam nude neke elektro- skalamerije od 50-100000 evra i da nam zabranjuju da vozimo normalne automobile da bi kupili ta čudesa.

maxy

pre 2 godine

Šta mu fali? Za grad je odličan
(VJ, 30. septembar 2022 10:12)

Fali mu homologacija, a nju će da dobije nikada. Cena je niska sa razlogom.

bora_rakijaš

pre 2 godine

Sve su ovo prelazna rešenja. Ima optimističnih najava od proizvođača baterija. Ne bih se upuštao sada u ovu priču. Možda za 10ak godina

Joca

pre 2 godine

pa bolje biciklo kupit jeftinije je
(boze, 30. septembar 2022 09:55)


Ili cipele, još jeftinije. Uz malu doplatu može da se kupi i sportski model, takozvane patike. Pune se za minut ili kraće, stopalom. A možeš njima i u Grčku jednim punjenjem.

Ivan ZG

pre 2 godine

Lijep autić i čini mi se bolji od Dacije Spring. Za 4 čovjeka po gradu ili vjerojatnije za dvaoje sa dvoje djece.
Veliki članak i puno slika i ne napišete ni koliko je jak motor ni koliko brzo auto može ići. Moja je pretpostavka da je motor oko 50 kW i da auto ide 120 km/h.
Sa baterijom od 24 kWh može sigurno 200 km u gradu prijeći ako ga ne gazite do poda. 12 kW potrošnja za mali auto sa 50 kW motorom je normalna. Autocesta nije za ovaj auto jer bi svakih 100 km trebali stajati za punjenje, ali po lokalnoj cesti za brzine od 60-90 km/h mogao bi prijeći 180 km. Dovoljno za obilazak okolice u krugu 70-80 km bez punjenja.
Auto izgleda daleko bolje od Springa i koliko vidim ima više opreme.
Sad još jedino da dođe do nas po toj cijeni...

MARSUPILAMI

pre 2 godine

Moram da primetim nešto . Kad je članak o nekom kineskom e - vozilu komentari su uglavnom : kinesko djubre, kineska kanta, kineski krš.....
U ovom članku gde je opisan indijski e - automobil komentari su vrlo povoljni čak i izuzetno pohvalni. Da li to znaci da srpskohrvatski živalj misli da Indijci prave bolja kola od Kineza ?!

Чапо

pre 2 godine

Старији се сећају телефона кад је батерија држала 10 дана. Замислите да су вам тада казали да ће будуће генерације направити ултра модерне телефоне којима ће батерија трајати један дан и мораћете да их стављате на пуњач сваку ноћ? Смејали би се. Видите, поента је само да се човек навикне и дисциплинује. Може батерија аутомобила да се стави на пуњач пре одласка на спавање као и телефон што се стави и сутрадан имате бар 200км да пређете.

Dipl.inž.građ.

pre 2 godine

Ovo je namenjeno ljudima koji VOZE auto a ne da im stoji po 4-5 dana ispred kuce pa ga onda upale i voze 10km za to mozes i tenk koristiti potrosnja nije problem. Tebi ako se ne citaju vesti o "auticima na struju" nemoras otvarati vest, jednostavno zar ne :)
(Miroljub, 30. septembar 2022 13:14

Stvar je mnogo ozbiljnija od "nečitanja teksta ako mi se ne dopada" jer se na ovaj način sugeriše ljudima da je to nekakva " budućnost" i da samo tako mora da bude. Što bi se rekl, kuva se žaba, polako da se ne buni posle kad je stavljena pred svršen čin. Jel se pitate , zašto se ovo samu EU forsira i selimično u Kaliforniji dok ostatak sveta ne pomišlja na ovo? Da nije zato što EU nema sopstvene izvote energije, možda? A ovamo se naivnima prosipa priča o nakakvim klimatskim promenama. To je tek budalaština. Sva sreća pa nismo u EU pa ne moramo da slušamo budale iz Brisela. Niko normalan nije protiv čistog vazduha i zdrave sredine ali ovo nema veze sa tim nego je mnogo dublja priča.

Goxy

pre 2 godine

A moje novo audi jaje 97 godiste sa jednim rezervoarom moze prec.....
(igor, 30. septembar 2022 13:46)

Tvoje jaje nije videlo pun rezerovar nekoliko decenija. Sa ovim možeš preći za godinu dana više kilometara nego što si ti napravio za poslednju deceniju.

Joca

pre 2 godine

svetska auto industrija nije konsultovala naše Wolt dostavljače bicikliste kojima je potrebno 300 km dnevno, budžet za auto cca 500 eur na čekove 24 meseca

nick

pre 2 godine

Realan kapacitet zimi ovog auta je dovoljan za jedan prosecan Banatski atar.
Ljudi nesprdajte se sa narodom kada su kola u pitanju.
Neka se javi fabrika koja ce da naplati nov auto 20k velicine golf koji ce imati autonomiju po gradu zimi 600 km, i gde ce punjenje trajati do 3 minuta.
Tek tada ce biti zrela tehnologija, sve ispold toga je mrcvarenje, ko brusilica na baterije, radi ona ali pod punim opterecenjem par minuta.
Izem ti posao.

observer

pre 2 godine

Tesla S na real life testu napravi maksimalno 270km
E sad ne znam da li i Indijci lažu, ako ne odličan auto za grad i ići na posao svaki dan

igor

pre 2 godine

A moje novo audi jaje 97 godiste sa jednim rezervoarom moze prec.....dajte bre ljudi kakva TATA kakva TECHMAHINDRA vozila, jeste bre normalni.

a

pre 2 godine

Ok, proslost je proslost.
Ali moram samo da napomenem.

Zaposleni i inzenjeri iz TATA-e su dolazili u IMT u sklopu saradnje da bi proizvodili svoje traktore.

Oni sada prave elektro vozila.
IMT ce verovatno zahvatiti pozar i tu ce nastati "ekskluzivno naselje"

Miroljub

pre 2 godine

Jedno pitanje za sve znalce i ljubitelje EV: koliko struje ima u bateriji posle nekoliko dana stajanja , zimi, na minusu? Jel to auto? LJudi, nismo deca, nemojmo da se zavaravamo. EV sa ovakvom tehnologijom nemaju budućnost iz jednog vrlo prostog razloga: nisu održivi. Taman da se neki apartčik iz neprovetrene kancelarije u Briselu okrene naopačke- ovo ne može da se vozi. Glavna odlika prevoznog sredstva je mobilnost a pošto je ovde nema, sačekaćemo još malo bio goriva ili neko drugo rešenje a to nije daleko.Do tada, zamolio bih redakciju da nas ne maltretiraju svaki drugi dan, tekstovima o autićima na baterije. Hvala!
(dipl.gradj.inz., 30. septembar 2022 12:53)

Ovo je namenjeno ljudima koji VOZE auto a ne da im stoji po 4-5 dana ispred kuce pa ga onda upale i voze 10km za to mozes i tenk koristiti potrosnja nije problem. Tebi ako se ne citaju vesti o "auticima na struju" nemoras otvarati vest, jednostavno zar ne :)

ljud

pre 2 godine

Za Miroljuba:

200 km autonomije realno je za vozilo dužine od 377 cm i težine ne veće od 1t, i s baterijom od 24 kWh.
Zavisno od kvaliteta baterije, i od izbegavanja potpunog ispražnjavanja baterije do 0%, posle 10 god bi se autonomija skratila za 5-30%, ali i tada vozilo funkcioniše, pa namesto da se vozilo puni svaku drugu noć bilo bi potrebno da se puni svaku noć. U međuvremenu će i baterije pojeftiniti. Za 10 god. se možda i prepolovi, ako ne i prečetvori.

Djorke

pre 2 godine

Kako kome, meni npr ne bi zavrsavalo posao, van odlaska do posla i nazad bi mi bio cist visak u kuci.

Sa druge strane, moji roditelji koji su u godinama i vrte se u krugu stan-lokalna voznja po gradu-vikendica, njima zadovoljava 100% potreba.

Ne treba generalizovati.

мајко мила

pre 2 godine

Шта мислиш да е возила немају кварове?
(veljko, 30. septembar 2022 11:12)

практично не, али је битније да скоро да нема одржавања

sir oliver

pre 2 godine

A kako je prošao na NCAP crash testu? O prodaji u Srbiji i servisnoj mreži ni da ne pričamo. Ne vidim čemu ovakve vesti. Jesu pozitivne i super, ali dajte nešto što ianam običnim ljudima može da pomogne i radi posao.
(Poročni sredovečni čovek, 30. septembar 2022 09:25)
Sta vam je vise sa tim krash testovima!? Kao da vozite u luna parku one autice na sudaranje? 80% udesa su bezazlena gradska cukanja, 10% sa tezim posledicama i 10% fatalni udesi kod kojih ne pomaze ni Hummer! Piju, puse, drogiraju se, a onda zabrinuti sto neko vozilo nema 5 zvezdica na NCAP testu! Stvarno svasta!

Moram da kažem

pre 2 godine

Razmišljam dobar i za restrikcije: 24kw. Preko pretvarača napajam kuću dovoljno za frižidere zamrzivač osvetljenje, tv, kompjuter...

dipl.gradj.inz.

pre 2 godine

Jedno pitanje za sve znalce i ljubitelje EV: koliko struje ima u bateriji posle nekoliko dana stajanja , zimi, na minusu? Jel to auto? LJudi, nismo deca, nemojmo da se zavaravamo. EV sa ovakvom tehnologijom nemaju budućnost iz jednog vrlo prostog razloga: nisu održivi. Taman da se neki apartčik iz neprovetrene kancelarije u Briselu okrene naopačke- ovo ne može da se vozi. Glavna odlika prevoznog sredstva je mobilnost a pošto je ovde nema, sačekaćemo još malo bio goriva ili neko drugo rešenje a to nije daleko.Do tada, zamolio bih redakciju da nas ne maltretiraju svaki drugi dan, tekstovima o autićima na baterije. Hvala!

QwertyDGB

pre 2 godine

Tesla koja je najefokasniji EV ima realnu potrosnju od preko 20kWh sati na 100km.
Ovo Tata smece nece trositi ispod 25. Znaci "veca" baterija od 24kWh nije dovoljna ni za 100km.
(Milojko, 30. septembar 2022 11:20)

Ima I efikasnijih od Tesle ali ne idu ispod 16kWh/100km, sto opet dodje na oko 100km

мајко мила

pre 2 godine

pa bolje biciklo kupit jeftinije je
(boze, 30. septembar 2022 09:55)

ти кисни, мрзни и презнојавај се на бициклу, а ја ћу лепо да се грејем или хладим у удобној кабини малог градског аутомобила. уздравље.

Milojko

pre 2 godine

Tesla koja je najefokasniji EV ima realnu potrosnju od preko 20kWh sati na 100km.
Ovo Tata smece nece trositi ispod 25. Znaci "veca" baterija od 24kWh nije dovoljna ni za 100km.

drakče

pre 2 godine

A kako je prošao na NCAP crash testu? O prodaji u Srbiji i servisnoj mreži ni da ne pričamo. Ne vidim čemu ovakve vesti. Jesu pozitivne i super, ali dajte nešto što ianam običnim ljudima može da pomogne i radi posao.
(Poročni sredovečni čovek, 30. septembar 2022 09:25)

Da, veliki je problem servisna mreža. Ko će da zameni ulje i filtere na malom servisu, ko da uradi veliki servis, da očisti dizne...

Don Kihot Balkanski

pre 2 godine

#Milojko nije tačno da su Tesla najefikasniji EV.

Pogledaj testove najnovijih BMW i klase , ako se dobro sećam, i4. Troši 18kw na autoputu a u gradu 13 do 15kw.

I Dačija Spring troši malo. Pogledaj na webu

ncap

pre 2 godine

(Poročni sredovečni čovek, 30. septembar 2022 09:25)
4 zvezdice.
A zasto bi neko nesto "dao" obicnim ljudima?! Pogotovo onim koji traze 1000km autonomije za

veljko

pre 2 godine

Uprkos tome, Tata nudi sisteme za brzo punjenje, pa se 110 kilometara dodatne autonomije može dobiti za samo 30 minuta punjenja baterije.
Ово је врх, ја мој СУС за два минута напуним до чепа и пређем хиљаду км до следећег пуњења. То је највећи проблем код тих електричних аутомобила. Ја бих га први узео, али прелазим око 300 км дневно, и онда останем без струје негде између неких села. До сада сам од свих људи чуо што возе е-ауто да оно што пише за километражу преполовим. Неки можда и прелазе бар приближно онолико колико напишу, али коштају као неки мали стан.

evfreak

pre 2 godine

19kWh, to je verovatno bruto. Malo je to.
Upitna je i bezbednost ovog automobila.
Izgleda da ispod 15.000e vise necemo imati nista u ponudi.(ni SUS)

Miroljub

pre 2 godine

Ako bi ovo bilo kvalitetno da izdrzi recimo 10 godina i da autonomija ne padne ispod 100 km kupio bih bez razmisljanja za 14000€. Vozim do posla i nazad svaki dan 45 km na benzin, auto trosi 7 litara znaci 3,5 litre do posla i nazad to je po sadasnjim cenama 600 dinara ako uzmemo da godisnje imam oko 250 radnih dana to je 1300€ godisnje na gorivo samo do posla i nazad, za 10 godina 13000€ goriva samo do posla i nazad, a gde je ostala voznja, ovakav auto bi se za 7-8 godina sam otplatio kroz ustedu na gorivu, naravno zivim u kuci i imam garazu znaci svaki drugi dan uvece na punjac i to je to ako mogu mobilni svako vece na punjac mogu i auto svako drugo. A gde su za 10 godina kvarovi na benzincu plus redovna odrzavanja mali veliki servisi. Naravno jos jedan automobil na benzin-dizel se podrazumeva ali bi mi ovaj auto zavrsavao 90% voznje.

Poročni sredovečni čovek

pre 2 godine

A kako je prošao na NCAP crash testu? O prodaji u Srbiji i servisnoj mreži ni da ne pričamo. Ne vidim čemu ovakve vesti. Jesu pozitivne i super, ali dajte nešto što ianam običnim ljudima može da pomogne i radi posao.

Misko

pre 2 godine

Za grad, za medjugradsku voznju do 100 km, vrlo korektna opcija. Ako si iz Novog Sada recimo, celu Vojvodinu mozes dobaciti, plus Beograd. Za vecinu potreba u manjim drzavama gde nema velikih rastojanja dovoljno.
Najveci prblem za prosecnog Srbina je to letovanje u Grckoj.

nikola

pre 2 godine

Kod Nas se polovni smartovi Koji su manji od ovog I Koji su fabricki imali 18 kw bateriju sto znaci da je sad dosta manje prodaju za 15-16 000 eura pa I vise .. Tako da je ovo odlicno

Miroljub

pre 2 godine

Ako bi ovo bilo kvalitetno da izdrzi recimo 10 godina i da autonomija ne padne ispod 100 km kupio bih bez razmisljanja za 14000€. Vozim do posla i nazad svaki dan 45 km na benzin, auto trosi 7 litara znaci 3,5 litre do posla i nazad to je po sadasnjim cenama 600 dinara ako uzmemo da godisnje imam oko 250 radnih dana to je 1300€ godisnje na gorivo samo do posla i nazad, za 10 godina 13000€ goriva samo do posla i nazad, a gde je ostala voznja, ovakav auto bi se za 7-8 godina sam otplatio kroz ustedu na gorivu, naravno zivim u kuci i imam garazu znaci svaki drugi dan uvece na punjac i to je to ako mogu mobilni svako vece na punjac mogu i auto svako drugo. A gde su za 10 godina kvarovi na benzincu plus redovna odrzavanja mali veliki servisi. Naravno jos jedan automobil na benzin-dizel se podrazumeva ali bi mi ovaj auto zavrsavao 90% voznje.

Misko

pre 2 godine

Za grad, za medjugradsku voznju do 100 km, vrlo korektna opcija. Ako si iz Novog Sada recimo, celu Vojvodinu mozes dobaciti, plus Beograd. Za vecinu potreba u manjim drzavama gde nema velikih rastojanja dovoljno.
Najveci prblem za prosecnog Srbina je to letovanje u Grckoj.

a

pre 2 godine

Ok, proslost je proslost.
Ali moram samo da napomenem.

Zaposleni i inzenjeri iz TATA-e su dolazili u IMT u sklopu saradnje da bi proizvodili svoje traktore.

Oni sada prave elektro vozila.
IMT ce verovatno zahvatiti pozar i tu ce nastati "ekskluzivno naselje"

Joca

pre 2 godine

pa bolje biciklo kupit jeftinije je
(boze, 30. septembar 2022 09:55)


Ili cipele, još jeftinije. Uz malu doplatu može da se kupi i sportski model, takozvane patike. Pune se za minut ili kraće, stopalom. A možeš njima i u Grčku jednim punjenjem.

nikola

pre 2 godine

Kod Nas se polovni smartovi Koji su manji od ovog I Koji su fabricki imali 18 kw bateriju sto znaci da je sad dosta manje prodaju za 15-16 000 eura pa I vise .. Tako da je ovo odlicno

sir oliver

pre 2 godine

A kako je prošao na NCAP crash testu? O prodaji u Srbiji i servisnoj mreži ni da ne pričamo. Ne vidim čemu ovakve vesti. Jesu pozitivne i super, ali dajte nešto što ianam običnim ljudima može da pomogne i radi posao.
(Poročni sredovečni čovek, 30. septembar 2022 09:25)
Sta vam je vise sa tim krash testovima!? Kao da vozite u luna parku one autice na sudaranje? 80% udesa su bezazlena gradska cukanja, 10% sa tezim posledicama i 10% fatalni udesi kod kojih ne pomaze ni Hummer! Piju, puse, drogiraju se, a onda zabrinuti sto neko vozilo nema 5 zvezdica na NCAP testu! Stvarno svasta!

мајко мила

pre 2 godine

pa bolje biciklo kupit jeftinije je
(boze, 30. septembar 2022 09:55)

ти кисни, мрзни и презнојавај се на бициклу, а ја ћу лепо да се грејем или хладим у удобној кабини малог градског аутомобила. уздравље.

Drakče

pre 2 godine

Moram da primetim nešto . Kad je članak o nekom kineskom e - vozilu komentari su uglavnom : kinesko djubre, kineska kanta, kineski krš.....
U ovom članku gde je opisan indijski e - automobil komentari su vrlo povoljni čak i izuzetno pohvalni. Da li to znaci da srpskohrvatski živalj misli da Indijci prave bolja kola od Kineza ?!
(MARSUPILAMI, 30. septembar 2022 15:39)

Kinezi su stekli lošu reputaciju prodajući jeftine i ne baš kvalitetne stvari. Znaju da naprave i dobre, ali onda one nisu baš jeftine.
Prema indisjkim proizvodima još nemamo takvih predrasuda (nemamo dovoljno iskustva), pa napisano uzimamo zdravo za gotovo i tumačimo u skaldu sa time.

drakče

pre 2 godine

A kako je prošao na NCAP crash testu? O prodaji u Srbiji i servisnoj mreži ni da ne pričamo. Ne vidim čemu ovakve vesti. Jesu pozitivne i super, ali dajte nešto što ianam običnim ljudima može da pomogne i radi posao.
(Poročni sredovečni čovek, 30. septembar 2022 09:25)

Da, veliki je problem servisna mreža. Ko će da zameni ulje i filtere na malom servisu, ko da uradi veliki servis, da očisti dizne...

nesho

pre 2 godine

Ja godišnje prelazimo 15.000 km, što je prosječno 40 km dnevno. Baterija bi mi trajala 2-3 dana, što je fantastično. Ako je pouzdan, ovo je vrhunska ponuda.

nick

pre 2 godine

Realan kapacitet zimi ovog auta je dovoljan za jedan prosecan Banatski atar.
Ljudi nesprdajte se sa narodom kada su kola u pitanju.
Neka se javi fabrika koja ce da naplati nov auto 20k velicine golf koji ce imati autonomiju po gradu zimi 600 km, i gde ce punjenje trajati do 3 minuta.
Tek tada ce biti zrela tehnologija, sve ispold toga je mrcvarenje, ko brusilica na baterije, radi ona ali pod punim opterecenjem par minuta.
Izem ti posao.

Komša

pre 2 godine

(Dipl.inž.građ., 30. septembar 2022 

Shvatam vašu bojazan i verujem da ste u pravu kada je eko-fanatizam u pitanju.
Ipak - ne treba u potpunosti odbaciti ta nova sokoćala.
Uslov je da se ne narušava pravo čoveka na kretanje,putovanje i da oni udju u normalnu,tržisnu utakmicu sa automobilima koji imaju benzinske i dizel motore.
Automobili su pobedili konjske zaprege ali niko ljudima nije zabranjivao da imaju konje i da koriste zaprezna vozila.

Ovakvi automobili imaju smisla kao pomocni,drugi automobil u domacinstvu i to isključivo za ljude koji imaju svoju garažu ili dvorište.

Cena do 10000 je ok i autonomija od 100 km.
Ko ima solarne panele mogucnost da nakači na nastrešnicu za auto - milina.

Još samo sa je jednostavno da majstor Žika iz kraja može "da ga navikluje" a ne da moraš da ga voziš "kod čika doktora za kola".
A ne da nam nude neke elektro- skalamerije od 50-100000 evra i da nam zabranjuju da vozimo normalne automobile da bi kupili ta čudesa.

Miroljub

pre 2 godine

Jedno pitanje za sve znalce i ljubitelje EV: koliko struje ima u bateriji posle nekoliko dana stajanja , zimi, na minusu? Jel to auto? LJudi, nismo deca, nemojmo da se zavaravamo. EV sa ovakvom tehnologijom nemaju budućnost iz jednog vrlo prostog razloga: nisu održivi. Taman da se neki apartčik iz neprovetrene kancelarije u Briselu okrene naopačke- ovo ne može da se vozi. Glavna odlika prevoznog sredstva je mobilnost a pošto je ovde nema, sačekaćemo još malo bio goriva ili neko drugo rešenje a to nije daleko.Do tada, zamolio bih redakciju da nas ne maltretiraju svaki drugi dan, tekstovima o autićima na baterije. Hvala!
(dipl.gradj.inz., 30. septembar 2022 12:53)

Ovo je namenjeno ljudima koji VOZE auto a ne da im stoji po 4-5 dana ispred kuce pa ga onda upale i voze 10km za to mozes i tenk koristiti potrosnja nije problem. Tebi ako se ne citaju vesti o "auticima na struju" nemoras otvarati vest, jednostavno zar ne :)

Moram da kažem

pre 2 godine

Razmišljam dobar i za restrikcije: 24kw. Preko pretvarača napajam kuću dovoljno za frižidere zamrzivač osvetljenje, tv, kompjuter...

acafaca75

pre 2 godine

Nemam ništa protiv električnih automobila ali sećam se kad je Tata izbacio ekonomični auto sa tri cilindra 2003 interior plastika... Za malo da kupim jer mu je cena bila oko 6000 dolara. Jedan od komšija kupio isti takav auto posle 3 godina počela limarija da truli drške na vratima popucale interior ispucao i promenio boju a o motoru da ne pričam koliko je popravki imao i najgore od svega nije imao delove. Tako da treba biti pažljiv kad nude jeftine nove automobile jer štede na materijalu i uglavnom nije ni 60 % od onoga što prezentuju.

Goxy

pre 2 godine

A moje novo audi jaje 97 godiste sa jednim rezervoarom moze prec.....
(igor, 30. septembar 2022 13:46)

Tvoje jaje nije videlo pun rezerovar nekoliko decenija. Sa ovim možeš preći za godinu dana više kilometara nego što si ti napravio za poslednju deceniju.

dipl.gradj.inz.

pre 2 godine

Jedno pitanje za sve znalce i ljubitelje EV: koliko struje ima u bateriji posle nekoliko dana stajanja , zimi, na minusu? Jel to auto? LJudi, nismo deca, nemojmo da se zavaravamo. EV sa ovakvom tehnologijom nemaju budućnost iz jednog vrlo prostog razloga: nisu održivi. Taman da se neki apartčik iz neprovetrene kancelarije u Briselu okrene naopačke- ovo ne može da se vozi. Glavna odlika prevoznog sredstva je mobilnost a pošto je ovde nema, sačekaćemo još malo bio goriva ili neko drugo rešenje a to nije daleko.Do tada, zamolio bih redakciju da nas ne maltretiraju svaki drugi dan, tekstovima o autićima na baterije. Hvala!

mr.real

pre 2 godine

(Ivan ZG, 30. septembar 2022 15:16)

Može se pronaći na netu da je motor obrtnog momenta 114Nm i 73KS (54kW)sa ubrzanjem od 5,7sec 0-100 km/h, prtljažnik od 240l ali nije navedena max brzina.
Po meni, za grad više nego dovoljno.

Poročni sredovečni čovek

pre 2 godine

A kako je prošao na NCAP crash testu? O prodaji u Srbiji i servisnoj mreži ni da ne pričamo. Ne vidim čemu ovakve vesti. Jesu pozitivne i super, ali dajte nešto što ianam običnim ljudima može da pomogne i radi posao.

мајко мила

pre 2 godine

Шта мислиш да е возила немају кварове?
(veljko, 30. septembar 2022 11:12)

практично не, али је битније да скоро да нема одржавања

ljud

pre 2 godine

Za Miroljuba:

200 km autonomije realno je za vozilo dužine od 377 cm i težine ne veće od 1t, i s baterijom od 24 kWh.
Zavisno od kvaliteta baterije, i od izbegavanja potpunog ispražnjavanja baterije do 0%, posle 10 god bi se autonomija skratila za 5-30%, ali i tada vozilo funkcioniše, pa namesto da se vozilo puni svaku drugu noć bilo bi potrebno da se puni svaku noć. U međuvremenu će i baterije pojeftiniti. Za 10 god. se možda i prepolovi, ako ne i prečetvori.

Djorke

pre 2 godine

Kako kome, meni npr ne bi zavrsavalo posao, van odlaska do posla i nazad bi mi bio cist visak u kuci.

Sa druge strane, moji roditelji koji su u godinama i vrte se u krugu stan-lokalna voznja po gradu-vikendica, njima zadovoljava 100% potreba.

Ne treba generalizovati.

Чапо

pre 2 godine

Старији се сећају телефона кад је батерија држала 10 дана. Замислите да су вам тада казали да ће будуће генерације направити ултра модерне телефоне којима ће батерија трајати један дан и мораћете да их стављате на пуњач сваку ноћ? Смејали би се. Видите, поента је само да се човек навикне и дисциплинује. Може батерија аутомобила да се стави на пуњач пре одласка на спавање као и телефон што се стави и сутрадан имате бар 200км да пређете.

Miroljub

pre 2 godine

Stvar je mnogo ozbiljnija od "nečitanja teksta ako mi se ne dopada" jer se na ovaj način sugeriše ljudima da je to nekakva " budućnost" i da samo tako mora da bude. Što bi se rekl, kuva se žaba, polako da se ne buni posle kad je stavljena pred svršen čin. Jel se pitate , zašto se ovo samu EU forsira i selimično u Kaliforniji dok ostatak sveta ne pomišlja na ovo? Da nije zato što EU nema sopstvene izvote energije, možda? A ovamo se naivnima prosipa priča o nakakvim klimatskim promenama. To je tek budalaština. Sva sreća pa nismo u EU pa ne moramo da slušamo budale iz Brisela. Niko normalan nije protiv čistog vazduha i zdrave sredine ali ovo nema veze sa tim nego je mnogo dublja priča.
(Dipl.inž.građ., 30. septembar 2022 14:59)

Joj kad "teorija zavere" uzme maha...

MARSUPILAMI

pre 2 godine

Moram da primetim nešto . Kad je članak o nekom kineskom e - vozilu komentari su uglavnom : kinesko djubre, kineska kanta, kineski krš.....
U ovom članku gde je opisan indijski e - automobil komentari su vrlo povoljni čak i izuzetno pohvalni. Da li to znaci da srpskohrvatski živalj misli da Indijci prave bolja kola od Kineza ?!

observer

pre 2 godine

Tesla S na real life testu napravi maksimalno 270km
E sad ne znam da li i Indijci lažu, ako ne odličan auto za grad i ići na posao svaki dan

Za observer

pre 2 godine

@Observer - Tesla Model S jedino moze da ima 250 km dometa ako -
1.Ako je model iz 2012-14 i to onaj sa najslabijom baterijom Model S 60
2. Ako je ta Tesla vozena po zimi
3. Ako je vozena po zimi i jos na autoputu

E tada joj je domet 250 km!
Ove danasnje Tesle? Druze, tu ispod 450-500 km nema da se nadje
Tesla Model S long range plaid ima domet oko 700 km.

Ivan ZG

pre 2 godine

Lijep autić i čini mi se bolji od Dacije Spring. Za 4 čovjeka po gradu ili vjerojatnije za dvaoje sa dvoje djece.
Veliki članak i puno slika i ne napišete ni koliko je jak motor ni koliko brzo auto može ići. Moja je pretpostavka da je motor oko 50 kW i da auto ide 120 km/h.
Sa baterijom od 24 kWh može sigurno 200 km u gradu prijeći ako ga ne gazite do poda. 12 kW potrošnja za mali auto sa 50 kW motorom je normalna. Autocesta nije za ovaj auto jer bi svakih 100 km trebali stajati za punjenje, ali po lokalnoj cesti za brzine od 60-90 km/h mogao bi prijeći 180 km. Dovoljno za obilazak okolice u krugu 70-80 km bez punjenja.
Auto izgleda daleko bolje od Springa i koliko vidim ima više opreme.
Sad još jedino da dođe do nas po toj cijeni...

veljko

pre 2 godine

Uprkos tome, Tata nudi sisteme za brzo punjenje, pa se 110 kilometara dodatne autonomije može dobiti za samo 30 minuta punjenja baterije.
Ово је врх, ја мој СУС за два минута напуним до чепа и пређем хиљаду км до следећег пуњења. То је највећи проблем код тих електричних аутомобила. Ја бих га први узео, али прелазим око 300 км дневно, и онда останем без струје негде између неких села. До сада сам од свих људи чуо што возе е-ауто да оно што пише за километражу преполовим. Неки можда и прелазе бар приближно онолико колико напишу, али коштају као неки мали стан.

Don Kihot Balkanski

pre 2 godine

#Milojko nije tačno da su Tesla najefikasniji EV.

Pogledaj testove najnovijih BMW i klase , ako se dobro sećam, i4. Troši 18kw na autoputu a u gradu 13 do 15kw.

I Dačija Spring troši malo. Pogledaj na webu

maxy

pre 2 godine

Šta mu fali? Za grad je odličan
(VJ, 30. septembar 2022 10:12)

Fali mu homologacija, a nju će da dobije nikada. Cena je niska sa razlogom.

Dipl.inž.građ.

pre 2 godine

Ovo je namenjeno ljudima koji VOZE auto a ne da im stoji po 4-5 dana ispred kuce pa ga onda upale i voze 10km za to mozes i tenk koristiti potrosnja nije problem. Tebi ako se ne citaju vesti o "auticima na struju" nemoras otvarati vest, jednostavno zar ne :)
(Miroljub, 30. septembar 2022 13:14

Stvar je mnogo ozbiljnija od "nečitanja teksta ako mi se ne dopada" jer se na ovaj način sugeriše ljudima da je to nekakva " budućnost" i da samo tako mora da bude. Što bi se rekl, kuva se žaba, polako da se ne buni posle kad je stavljena pred svršen čin. Jel se pitate , zašto se ovo samu EU forsira i selimično u Kaliforniji dok ostatak sveta ne pomišlja na ovo? Da nije zato što EU nema sopstvene izvote energije, možda? A ovamo se naivnima prosipa priča o nakakvim klimatskim promenama. To je tek budalaština. Sva sreća pa nismo u EU pa ne moramo da slušamo budale iz Brisela. Niko normalan nije protiv čistog vazduha i zdrave sredine ali ovo nema veze sa tim nego je mnogo dublja priča.

Joca

pre 2 godine

svetska auto industrija nije konsultovala naše Wolt dostavljače bicikliste kojima je potrebno 300 km dnevno, budžet za auto cca 500 eur na čekove 24 meseca

repriza imperijalizma

pre 2 godine

Elektricni automobili sa realnom cenom struje nisu isplativi. U evropi ce poceti da ih bacaju jer je struja poskupela tri puta i nisu isplativi. Sto o tome ne pisete
(Rocky, 30. septembar 2022 17:44)

Sta je poskupelo? 100e/MWh iz nuklearnih, 50e/MWh iz solarnih i vetrenjaca, a i hidro su tu negde

ncap

pre 2 godine

(Poročni sredovečni čovek, 30. septembar 2022 09:25)
4 zvezdice.
A zasto bi neko nesto "dao" obicnim ljudima?! Pogotovo onim koji traze 1000km autonomije za

Rocky

pre 2 godine

Elektricni automobili sa realnom cenom struje nisu isplativi. U evropi ce poceti da ih bacaju jer je struja poskupela tri puta i nisu isplativi. Sto o tome ne pisete

bora_rakijaš

pre 2 godine

Sve su ovo prelazna rešenja. Ima optimističnih najava od proizvođača baterija. Ne bih se upuštao sada u ovu priču. Možda za 10ak godina

Goxy

pre 2 godine

Старији се сећају телефона кад је батерија држала 10 дана.
(Чапо, 30. septembar 2022 14:36)

Molim te napiši koji je to telefon. Nikad nisam mobilni koji je mogao da izdrži preko 2 dana. I to u vreme Braća Katić mobilne mreže kada nisi smeo da pozoveš nikoga koliko je skupo bilo a SMS bio besplatan pa si samo SMS slao/primao a od igara imao samo SNAKE.

Znači napiši koji je mob držao 10 dana osim ako nije držao čašu vode na sebi 10 dana. E moj stari, izgleda stigao Alchajmer.

evfreak

pre 2 godine

19kWh, to je verovatno bruto. Malo je to.
Upitna je i bezbednost ovog automobila.
Izgleda da ispod 15.000e vise necemo imati nista u ponudi.(ni SUS)

Milan

pre 2 godine

@Baya con Dios
Kako srbi odmah prozivaju državu iako to sa njom nema nikakve veze???
Uvoz automobila je poslovno pitanje za preduzetnike, ako neko misli da ima kupaca uvozi i prodaje. Ako vi mislite da drugi greše eto vam prilike za zaradu, osnujete preduzeće, napišete biznis plan u kome navedete po kojoj ceni ćete uvoziti i po kojoj prodavati i sa kolikom zaradom i tražite od banaka da vam daju kredite i partnere za posao koji bi u zamenu za uloženi novac dobili udeo u preduzeću. Tako je i Mask počeo.
Posao države je da pravi puteve i omogući infrastrukturu za punjenje.

QwertyDGB

pre 2 godine

Tesla koja je najefokasniji EV ima realnu potrosnju od preko 20kWh sati na 100km.
Ovo Tata smece nece trositi ispod 25. Znaci "veca" baterija od 24kWh nije dovoljna ni za 100km.
(Milojko, 30. septembar 2022 11:20)

Ima I efikasnijih od Tesle ali ne idu ispod 16kWh/100km, sto opet dodje na oko 100km

Milojko

pre 2 godine

Tesla koja je najefokasniji EV ima realnu potrosnju od preko 20kWh sati na 100km.
Ovo Tata smece nece trositi ispod 25. Znaci "veca" baterija od 24kWh nije dovoljna ni za 100km.

igor

pre 2 godine

A moje novo audi jaje 97 godiste sa jednim rezervoarom moze prec.....dajte bre ljudi kakva TATA kakva TECHMAHINDRA vozila, jeste bre normalni.

Baya con Dios

pre 2 godine

Ја бих ово пазарио колико сутра, а видим да нисам једини. Волео бих да неко из власти Републике чита наше коментаре који су махом позитивни и да омогући куповину што пре, а не да чекамо неку нпр 2055. до прве испоруке.

Banjica

pre 2 godine

Za 5 minuta na pumpi obezbedim sebi autonomiju od 550km u gradskoj vožnji. Sa ovim za pola sata obezbedim autonomiju od 110 km. Znači 30 puta više vremena moram da provedem "na pumpi". Da sam jedini ni po jada, nego i ovaj ispred mene tako, i onaj ispred njega,... Pola života treba da provedem čekajući i puneći automobil.
Masovna upotreba EV će biti moguća tek kad 90% parking mesta bude opremljeno punjačem i to ne 90% onih u garaži i u zoni nego bilo gde.
Na Banjici je npr. veliki nedostatak parking mesta pa se snalazimo parkirajući ispred kontejnera, gradeći nekog i ostavljajući auto nezakočen, parkirajući na sred puta, na drvo... tako da i da svako parking mesto ima punjač opet će biti nedovoljno. Jedino da u pola noći komšija i ja idemo da zamenimo mesta da bi i drugi stigao da napuni baterije.
Pored toga, koliko se atmosfere uprlja dok se napravi stubić, kablovi? Gde ćemo odlagati baterije kojima je istekao radni vek?
Uz činjenicu da se u Srbiji više od 70% struje proizvede sagorevanjem uglja, kad se sve to sabere pitanje je koliko su EV stvarno ekološka.

i tako to ide

pre 2 godine

Kad se HD TV pojavio početkom 80-tih godina, koštao oko 150.000 DM. Koliko košta danas? Obožavaoci tečnih otrova na aparatima. Pišaće u rezervoare kad ukinu proizvodnju istih.

Lord of the Flies

pre 2 godine

(Miroljub, 30. septembar 2022 10:16)

Cena struje nije uracunata u kalkulaciju + ista ta struja nije besplatna i bice sve skuplja... Pitanje udobnosti takodje nije bez znacaja, koliko je sporije i napornije prelaziti 45km u automobilu sa duzinom od 3,8m i slabim performansama u odnosu na neki iole ozbiljniji automobil koji kosta neuporedivo vise (EV model).

Goxy

pre 2 godine

Старији се сећају телефона кад је батерија држала 10 дана.
(Чапо, 30. septembar 2022 14:36)

Molim te napiši koji je to telefon. Nikad nisam mobilni koji je mogao da izdrži preko 2 dana. I to u vreme Braća Katić mobilne mreže kada nisi smeo da pozoveš nikoga koliko je skupo bilo a SMS bio besplatan pa si samo SMS slao/primao a od igara imao samo SNAKE.

Znači napiši koji je mob držao 10 dana osim ako nije držao čašu vode na sebi 10 dana. E moj stari, izgleda stigao Alchajmer.

igor

pre 2 godine

A moje novo audi jaje 97 godiste sa jednim rezervoarom moze prec.....dajte bre ljudi kakva TATA kakva TECHMAHINDRA vozila, jeste bre normalni.

dipl.gradj.inz.

pre 2 godine

Jedno pitanje za sve znalce i ljubitelje EV: koliko struje ima u bateriji posle nekoliko dana stajanja , zimi, na minusu? Jel to auto? LJudi, nismo deca, nemojmo da se zavaravamo. EV sa ovakvom tehnologijom nemaju budućnost iz jednog vrlo prostog razloga: nisu održivi. Taman da se neki apartčik iz neprovetrene kancelarije u Briselu okrene naopačke- ovo ne može da se vozi. Glavna odlika prevoznog sredstva je mobilnost a pošto je ovde nema, sačekaćemo još malo bio goriva ili neko drugo rešenje a to nije daleko.Do tada, zamolio bih redakciju da nas ne maltretiraju svaki drugi dan, tekstovima o autićima na baterije. Hvala!

Milojko

pre 2 godine

Tesla koja je najefokasniji EV ima realnu potrosnju od preko 20kWh sati na 100km.
Ovo Tata smece nece trositi ispod 25. Znaci "veca" baterija od 24kWh nije dovoljna ni za 100km.

Rocky

pre 2 godine

Elektricni automobili sa realnom cenom struje nisu isplativi. U evropi ce poceti da ih bacaju jer je struja poskupela tri puta i nisu isplativi. Sto o tome ne pisete

nick

pre 2 godine

Realan kapacitet zimi ovog auta je dovoljan za jedan prosecan Banatski atar.
Ljudi nesprdajte se sa narodom kada su kola u pitanju.
Neka se javi fabrika koja ce da naplati nov auto 20k velicine golf koji ce imati autonomiju po gradu zimi 600 km, i gde ce punjenje trajati do 3 minuta.
Tek tada ce biti zrela tehnologija, sve ispold toga je mrcvarenje, ko brusilica na baterije, radi ona ali pod punim opterecenjem par minuta.
Izem ti posao.

Poročni sredovečni čovek

pre 2 godine

A kako je prošao na NCAP crash testu? O prodaji u Srbiji i servisnoj mreži ni da ne pričamo. Ne vidim čemu ovakve vesti. Jesu pozitivne i super, ali dajte nešto što ianam običnim ljudima može da pomogne i radi posao.

repriza imperijalizma

pre 2 godine

Elektricni automobili sa realnom cenom struje nisu isplativi. U evropi ce poceti da ih bacaju jer je struja poskupela tri puta i nisu isplativi. Sto o tome ne pisete
(Rocky, 30. septembar 2022 17:44)

Sta je poskupelo? 100e/MWh iz nuklearnih, 50e/MWh iz solarnih i vetrenjaca, a i hidro su tu negde

Dipl.inž.građ.

pre 2 godine

Ovo je namenjeno ljudima koji VOZE auto a ne da im stoji po 4-5 dana ispred kuce pa ga onda upale i voze 10km za to mozes i tenk koristiti potrosnja nije problem. Tebi ako se ne citaju vesti o "auticima na struju" nemoras otvarati vest, jednostavno zar ne :)
(Miroljub, 30. septembar 2022 13:14

Stvar je mnogo ozbiljnija od "nečitanja teksta ako mi se ne dopada" jer se na ovaj način sugeriše ljudima da je to nekakva " budućnost" i da samo tako mora da bude. Što bi se rekl, kuva se žaba, polako da se ne buni posle kad je stavljena pred svršen čin. Jel se pitate , zašto se ovo samu EU forsira i selimično u Kaliforniji dok ostatak sveta ne pomišlja na ovo? Da nije zato što EU nema sopstvene izvote energije, možda? A ovamo se naivnima prosipa priča o nakakvim klimatskim promenama. To je tek budalaština. Sva sreća pa nismo u EU pa ne moramo da slušamo budale iz Brisela. Niko normalan nije protiv čistog vazduha i zdrave sredine ali ovo nema veze sa tim nego je mnogo dublja priča.

veljko

pre 2 godine

Uprkos tome, Tata nudi sisteme za brzo punjenje, pa se 110 kilometara dodatne autonomije može dobiti za samo 30 minuta punjenja baterije.
Ово је врх, ја мој СУС за два минута напуним до чепа и пређем хиљаду км до следећег пуњења. То је највећи проблем код тих електричних аутомобила. Ја бих га први узео, али прелазим око 300 км дневно, и онда останем без струје негде између неких села. До сада сам од свих људи чуо што возе е-ауто да оно што пише за километражу преполовим. Неки можда и прелазе бар приближно онолико колико напишу, али коштају као неки мали стан.

Miroljub

pre 2 godine

Stvar je mnogo ozbiljnija od "nečitanja teksta ako mi se ne dopada" jer se na ovaj način sugeriše ljudima da je to nekakva " budućnost" i da samo tako mora da bude. Što bi se rekl, kuva se žaba, polako da se ne buni posle kad je stavljena pred svršen čin. Jel se pitate , zašto se ovo samu EU forsira i selimično u Kaliforniji dok ostatak sveta ne pomišlja na ovo? Da nije zato što EU nema sopstvene izvote energije, možda? A ovamo se naivnima prosipa priča o nakakvim klimatskim promenama. To je tek budalaština. Sva sreća pa nismo u EU pa ne moramo da slušamo budale iz Brisela. Niko normalan nije protiv čistog vazduha i zdrave sredine ali ovo nema veze sa tim nego je mnogo dublja priča.
(Dipl.inž.građ., 30. septembar 2022 14:59)

Joj kad "teorija zavere" uzme maha...

Miroljub

pre 2 godine

Jedno pitanje za sve znalce i ljubitelje EV: koliko struje ima u bateriji posle nekoliko dana stajanja , zimi, na minusu? Jel to auto? LJudi, nismo deca, nemojmo da se zavaravamo. EV sa ovakvom tehnologijom nemaju budućnost iz jednog vrlo prostog razloga: nisu održivi. Taman da se neki apartčik iz neprovetrene kancelarije u Briselu okrene naopačke- ovo ne može da se vozi. Glavna odlika prevoznog sredstva je mobilnost a pošto je ovde nema, sačekaćemo još malo bio goriva ili neko drugo rešenje a to nije daleko.Do tada, zamolio bih redakciju da nas ne maltretiraju svaki drugi dan, tekstovima o autićima na baterije. Hvala!
(dipl.gradj.inz., 30. septembar 2022 12:53)

Ovo je namenjeno ljudima koji VOZE auto a ne da im stoji po 4-5 dana ispred kuce pa ga onda upale i voze 10km za to mozes i tenk koristiti potrosnja nije problem. Tebi ako se ne citaju vesti o "auticima na struju" nemoras otvarati vest, jednostavno zar ne :)

sir oliver

pre 2 godine

A kako je prošao na NCAP crash testu? O prodaji u Srbiji i servisnoj mreži ni da ne pričamo. Ne vidim čemu ovakve vesti. Jesu pozitivne i super, ali dajte nešto što ianam običnim ljudima može da pomogne i radi posao.
(Poročni sredovečni čovek, 30. septembar 2022 09:25)
Sta vam je vise sa tim krash testovima!? Kao da vozite u luna parku one autice na sudaranje? 80% udesa su bezazlena gradska cukanja, 10% sa tezim posledicama i 10% fatalni udesi kod kojih ne pomaze ni Hummer! Piju, puse, drogiraju se, a onda zabrinuti sto neko vozilo nema 5 zvezdica na NCAP testu! Stvarno svasta!

Miroljub

pre 2 godine

Ako bi ovo bilo kvalitetno da izdrzi recimo 10 godina i da autonomija ne padne ispod 100 km kupio bih bez razmisljanja za 14000€. Vozim do posla i nazad svaki dan 45 km na benzin, auto trosi 7 litara znaci 3,5 litre do posla i nazad to je po sadasnjim cenama 600 dinara ako uzmemo da godisnje imam oko 250 radnih dana to je 1300€ godisnje na gorivo samo do posla i nazad, za 10 godina 13000€ goriva samo do posla i nazad, a gde je ostala voznja, ovakav auto bi se za 7-8 godina sam otplatio kroz ustedu na gorivu, naravno zivim u kuci i imam garazu znaci svaki drugi dan uvece na punjac i to je to ako mogu mobilni svako vece na punjac mogu i auto svako drugo. A gde su za 10 godina kvarovi na benzincu plus redovna odrzavanja mali veliki servisi. Naravno jos jedan automobil na benzin-dizel se podrazumeva ali bi mi ovaj auto zavrsavao 90% voznje.

Goxy

pre 2 godine

A moje novo audi jaje 97 godiste sa jednim rezervoarom moze prec.....
(igor, 30. septembar 2022 13:46)

Tvoje jaje nije videlo pun rezerovar nekoliko decenija. Sa ovim možeš preći za godinu dana više kilometara nego što si ti napravio za poslednju deceniju.

Za observer

pre 2 godine

@Observer - Tesla Model S jedino moze da ima 250 km dometa ako -
1.Ako je model iz 2012-14 i to onaj sa najslabijom baterijom Model S 60
2. Ako je ta Tesla vozena po zimi
3. Ako je vozena po zimi i jos na autoputu

E tada joj je domet 250 km!
Ove danasnje Tesle? Druze, tu ispod 450-500 km nema da se nadje
Tesla Model S long range plaid ima domet oko 700 km.

evfreak

pre 2 godine

19kWh, to je verovatno bruto. Malo je to.
Upitna je i bezbednost ovog automobila.
Izgleda da ispod 15.000e vise necemo imati nista u ponudi.(ni SUS)

drakče

pre 2 godine

A kako je prošao na NCAP crash testu? O prodaji u Srbiji i servisnoj mreži ni da ne pričamo. Ne vidim čemu ovakve vesti. Jesu pozitivne i super, ali dajte nešto što ianam običnim ljudima može da pomogne i radi posao.
(Poročni sredovečni čovek, 30. septembar 2022 09:25)

Da, veliki je problem servisna mreža. Ko će da zameni ulje i filtere na malom servisu, ko da uradi veliki servis, da očisti dizne...

Чапо

pre 2 godine

Старији се сећају телефона кад је батерија држала 10 дана. Замислите да су вам тада казали да ће будуће генерације направити ултра модерне телефоне којима ће батерија трајати један дан и мораћете да их стављате на пуњач сваку ноћ? Смејали би се. Видите, поента је само да се човек навикне и дисциплинује. Може батерија аутомобила да се стави на пуњач пре одласка на спавање као и телефон што се стави и сутрадан имате бар 200км да пређете.

QwertyDGB

pre 2 godine

Tesla koja je najefokasniji EV ima realnu potrosnju od preko 20kWh sati na 100km.
Ovo Tata smece nece trositi ispod 25. Znaci "veca" baterija od 24kWh nije dovoljna ni za 100km.
(Milojko, 30. septembar 2022 11:20)

Ima I efikasnijih od Tesle ali ne idu ispod 16kWh/100km, sto opet dodje na oko 100km

maxy

pre 2 godine

Šta mu fali? Za grad je odličan
(VJ, 30. septembar 2022 10:12)

Fali mu homologacija, a nju će da dobije nikada. Cena je niska sa razlogom.

мајко мила

pre 2 godine

pa bolje biciklo kupit jeftinije je
(boze, 30. septembar 2022 09:55)

ти кисни, мрзни и презнојавај се на бициклу, а ја ћу лепо да се грејем или хладим у удобној кабини малог градског аутомобила. уздравље.

мајко мила

pre 2 godine

Шта мислиш да е возила немају кварове?
(veljko, 30. septembar 2022 11:12)

практично не, али је битније да скоро да нема одржавања

observer

pre 2 godine

Tesla S na real life testu napravi maksimalno 270km
E sad ne znam da li i Indijci lažu, ako ne odličan auto za grad i ići na posao svaki dan

i tako to ide

pre 2 godine

Kad se HD TV pojavio početkom 80-tih godina, koštao oko 150.000 DM. Koliko košta danas? Obožavaoci tečnih otrova na aparatima. Pišaće u rezervoare kad ukinu proizvodnju istih.

Misko

pre 2 godine

Za grad, za medjugradsku voznju do 100 km, vrlo korektna opcija. Ako si iz Novog Sada recimo, celu Vojvodinu mozes dobaciti, plus Beograd. Za vecinu potreba u manjim drzavama gde nema velikih rastojanja dovoljno.
Najveci prblem za prosecnog Srbina je to letovanje u Grckoj.

MARSUPILAMI

pre 2 godine

Moram da primetim nešto . Kad je članak o nekom kineskom e - vozilu komentari su uglavnom : kinesko djubre, kineska kanta, kineski krš.....
U ovom članku gde je opisan indijski e - automobil komentari su vrlo povoljni čak i izuzetno pohvalni. Da li to znaci da srpskohrvatski živalj misli da Indijci prave bolja kola od Kineza ?!

Komša

pre 2 godine

(Dipl.inž.građ., 30. septembar 2022 

Shvatam vašu bojazan i verujem da ste u pravu kada je eko-fanatizam u pitanju.
Ipak - ne treba u potpunosti odbaciti ta nova sokoćala.
Uslov je da se ne narušava pravo čoveka na kretanje,putovanje i da oni udju u normalnu,tržisnu utakmicu sa automobilima koji imaju benzinske i dizel motore.
Automobili su pobedili konjske zaprege ali niko ljudima nije zabranjivao da imaju konje i da koriste zaprezna vozila.

Ovakvi automobili imaju smisla kao pomocni,drugi automobil u domacinstvu i to isključivo za ljude koji imaju svoju garažu ili dvorište.

Cena do 10000 je ok i autonomija od 100 km.
Ko ima solarne panele mogucnost da nakači na nastrešnicu za auto - milina.

Još samo sa je jednostavno da majstor Žika iz kraja može "da ga navikluje" a ne da moraš da ga voziš "kod čika doktora za kola".
A ne da nam nude neke elektro- skalamerije od 50-100000 evra i da nam zabranjuju da vozimo normalne automobile da bi kupili ta čudesa.

nesho

pre 2 godine

Ja godišnje prelazimo 15.000 km, što je prosječno 40 km dnevno. Baterija bi mi trajala 2-3 dana, što je fantastično. Ako je pouzdan, ovo je vrhunska ponuda.

ljud

pre 2 godine

Za Miroljuba:

200 km autonomije realno je za vozilo dužine od 377 cm i težine ne veće od 1t, i s baterijom od 24 kWh.
Zavisno od kvaliteta baterije, i od izbegavanja potpunog ispražnjavanja baterije do 0%, posle 10 god bi se autonomija skratila za 5-30%, ali i tada vozilo funkcioniše, pa namesto da se vozilo puni svaku drugu noć bilo bi potrebno da se puni svaku noć. U međuvremenu će i baterije pojeftiniti. Za 10 god. se možda i prepolovi, ako ne i prečetvori.

Ivan ZG

pre 2 godine

Lijep autić i čini mi se bolji od Dacije Spring. Za 4 čovjeka po gradu ili vjerojatnije za dvaoje sa dvoje djece.
Veliki članak i puno slika i ne napišete ni koliko je jak motor ni koliko brzo auto može ići. Moja je pretpostavka da je motor oko 50 kW i da auto ide 120 km/h.
Sa baterijom od 24 kWh može sigurno 200 km u gradu prijeći ako ga ne gazite do poda. 12 kW potrošnja za mali auto sa 50 kW motorom je normalna. Autocesta nije za ovaj auto jer bi svakih 100 km trebali stajati za punjenje, ali po lokalnoj cesti za brzine od 60-90 km/h mogao bi prijeći 180 km. Dovoljno za obilazak okolice u krugu 70-80 km bez punjenja.
Auto izgleda daleko bolje od Springa i koliko vidim ima više opreme.
Sad još jedino da dođe do nas po toj cijeni...

Drakče

pre 2 godine

Moram da primetim nešto . Kad je članak o nekom kineskom e - vozilu komentari su uglavnom : kinesko djubre, kineska kanta, kineski krš.....
U ovom članku gde je opisan indijski e - automobil komentari su vrlo povoljni čak i izuzetno pohvalni. Da li to znaci da srpskohrvatski živalj misli da Indijci prave bolja kola od Kineza ?!
(MARSUPILAMI, 30. septembar 2022 15:39)

Kinezi su stekli lošu reputaciju prodajući jeftine i ne baš kvalitetne stvari. Znaju da naprave i dobre, ali onda one nisu baš jeftine.
Prema indisjkim proizvodima još nemamo takvih predrasuda (nemamo dovoljno iskustva), pa napisano uzimamo zdravo za gotovo i tumačimo u skaldu sa time.

bora_rakijaš

pre 2 godine

Sve su ovo prelazna rešenja. Ima optimističnih najava od proizvođača baterija. Ne bih se upuštao sada u ovu priču. Možda za 10ak godina

nikola

pre 2 godine

Kod Nas se polovni smartovi Koji su manji od ovog I Koji su fabricki imali 18 kw bateriju sto znaci da je sad dosta manje prodaju za 15-16 000 eura pa I vise .. Tako da je ovo odlicno

Don Kihot Balkanski

pre 2 godine

#Milojko nije tačno da su Tesla najefikasniji EV.

Pogledaj testove najnovijih BMW i klase , ako se dobro sećam, i4. Troši 18kw na autoputu a u gradu 13 do 15kw.

I Dačija Spring troši malo. Pogledaj na webu

a

pre 2 godine

Ok, proslost je proslost.
Ali moram samo da napomenem.

Zaposleni i inzenjeri iz TATA-e su dolazili u IMT u sklopu saradnje da bi proizvodili svoje traktore.

Oni sada prave elektro vozila.
IMT ce verovatno zahvatiti pozar i tu ce nastati "ekskluzivno naselje"

Joca

pre 2 godine

svetska auto industrija nije konsultovala naše Wolt dostavljače bicikliste kojima je potrebno 300 km dnevno, budžet za auto cca 500 eur na čekove 24 meseca

Baya con Dios

pre 2 godine

Ја бих ово пазарио колико сутра, а видим да нисам једини. Волео бих да неко из власти Републике чита наше коментаре који су махом позитивни и да омогући куповину што пре, а не да чекамо неку нпр 2055. до прве испоруке.

Moram da kažem

pre 2 godine

Razmišljam dobar i za restrikcije: 24kw. Preko pretvarača napajam kuću dovoljno za frižidere zamrzivač osvetljenje, tv, kompjuter...

Joca

pre 2 godine

pa bolje biciklo kupit jeftinije je
(boze, 30. septembar 2022 09:55)


Ili cipele, još jeftinije. Uz malu doplatu može da se kupi i sportski model, takozvane patike. Pune se za minut ili kraće, stopalom. A možeš njima i u Grčku jednim punjenjem.

Milan

pre 2 godine

@Baya con Dios
Kako srbi odmah prozivaju državu iako to sa njom nema nikakve veze???
Uvoz automobila je poslovno pitanje za preduzetnike, ako neko misli da ima kupaca uvozi i prodaje. Ako vi mislite da drugi greše eto vam prilike za zaradu, osnujete preduzeće, napišete biznis plan u kome navedete po kojoj ceni ćete uvoziti i po kojoj prodavati i sa kolikom zaradom i tražite od banaka da vam daju kredite i partnere za posao koji bi u zamenu za uloženi novac dobili udeo u preduzeću. Tako je i Mask počeo.
Posao države je da pravi puteve i omogući infrastrukturu za punjenje.

ncap

pre 2 godine

(Poročni sredovečni čovek, 30. septembar 2022 09:25)
4 zvezdice.
A zasto bi neko nesto "dao" obicnim ljudima?! Pogotovo onim koji traze 1000km autonomije za

Djorke

pre 2 godine

Kako kome, meni npr ne bi zavrsavalo posao, van odlaska do posla i nazad bi mi bio cist visak u kuci.

Sa druge strane, moji roditelji koji su u godinama i vrte se u krugu stan-lokalna voznja po gradu-vikendica, njima zadovoljava 100% potreba.

Ne treba generalizovati.

mr.real

pre 2 godine

(Ivan ZG, 30. septembar 2022 15:16)

Može se pronaći na netu da je motor obrtnog momenta 114Nm i 73KS (54kW)sa ubrzanjem od 5,7sec 0-100 km/h, prtljažnik od 240l ali nije navedena max brzina.
Po meni, za grad više nego dovoljno.

acafaca75

pre 2 godine

Nemam ništa protiv električnih automobila ali sećam se kad je Tata izbacio ekonomični auto sa tri cilindra 2003 interior plastika... Za malo da kupim jer mu je cena bila oko 6000 dolara. Jedan od komšija kupio isti takav auto posle 3 godina počela limarija da truli drške na vratima popucale interior ispucao i promenio boju a o motoru da ne pričam koliko je popravki imao i najgore od svega nije imao delove. Tako da treba biti pažljiv kad nude jeftine nove automobile jer štede na materijalu i uglavnom nije ni 60 % od onoga što prezentuju.

Lord of the Flies

pre 2 godine

(Miroljub, 30. septembar 2022 10:16)

Cena struje nije uracunata u kalkulaciju + ista ta struja nije besplatna i bice sve skuplja... Pitanje udobnosti takodje nije bez znacaja, koliko je sporije i napornije prelaziti 45km u automobilu sa duzinom od 3,8m i slabim performansama u odnosu na neki iole ozbiljniji automobil koji kosta neuporedivo vise (EV model).

Banjica

pre 2 godine

Za 5 minuta na pumpi obezbedim sebi autonomiju od 550km u gradskoj vožnji. Sa ovim za pola sata obezbedim autonomiju od 110 km. Znači 30 puta više vremena moram da provedem "na pumpi". Da sam jedini ni po jada, nego i ovaj ispred mene tako, i onaj ispred njega,... Pola života treba da provedem čekajući i puneći automobil.
Masovna upotreba EV će biti moguća tek kad 90% parking mesta bude opremljeno punjačem i to ne 90% onih u garaži i u zoni nego bilo gde.
Na Banjici je npr. veliki nedostatak parking mesta pa se snalazimo parkirajući ispred kontejnera, gradeći nekog i ostavljajući auto nezakočen, parkirajući na sred puta, na drvo... tako da i da svako parking mesto ima punjač opet će biti nedovoljno. Jedino da u pola noći komšija i ja idemo da zamenimo mesta da bi i drugi stigao da napuni baterije.
Pored toga, koliko se atmosfere uprlja dok se napravi stubić, kablovi? Gde ćemo odlagati baterije kojima je istekao radni vek?
Uz činjenicu da se u Srbiji više od 70% struje proizvede sagorevanjem uglja, kad se sve to sabere pitanje je koliko su EV stvarno ekološka.