Nedelja, 20.06.2021.

09:30

Da li će novi Windows biti besplatan?

Izvor: B92

Da li æe novi Windows biti besplatan? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

95 Komentari

Sortiraj po:

Very stable genius

pre 3 godine

Broj uredjaja koji koristi Android ili iOS je u stalnom rastu dok se broj dekstop racunara smanjuje iz godine u godinu.
(QwertyDGB, 22. jun 2021 12:03)

I onda skapiras da je panedmija, i da gledas sajtove kod kuce na ekrancicu od 6 incha.

QwertyDGB

pre 3 godine

Što se vindovsa tiče ja sam znao da je ona priča o poslednjem vindovsu samo bajka i da ćemo dočekati i verziju 20 a kamo li verziju 11 , jer je čist marketing u pitanju. Pa ako mogu na Androidu da prave nove našminkane verzije , što ne bi mogo i vindovs ?
(BorG, 21. jun 2021 15:53)

Broj uredjaja koji koristi Android ili iOS je u stalnom rastu dok se broj dekstop racunara smanjuje iz godine u godinu.

Miloš

pre 3 godine

@sd - baš kao što si napisao - kad se sve implementira kako treba, sve radi. A onda dođe update pa opet moramo masu toga "implementirati". I tako u krug. Na kraju dana sve radi, samo je pitanje truda i troškova. A tu je sedmica bila daleko bolja jer su velike promjene dolazile sa Service pack-ovima, a ne svako malo.
Najviše problema je uvijek sa Documentum platformom, a nju mora podešavati vanjska firma koja to onda i debelo naplati. Dakle, Desetka je skup sport. Vrlo često skup.

BorG

pre 3 godine

Prošlo je vreme skupog vindovsa za obične korisnike. Majkrosoft je to shvatio još pre nekoliko godina. Doduše to je i pokazao da je shvatio još sa pužanjem mogućnosti da sa sedmice i osmice pređete na desetku bez nadoknade.
Naravno shvatili su da će novac naplatiti drugačije i današnje licence im ne popunjavaju ja mislim, ma ni 5% profita.
Sa druge strane Linux je očigledno prepustio Vindovsu volan i komande broda ,da može mirno da plovi .
Obični korisnici Linuks distribucija primećuju da doduše nešto nije u redu ,pogotovo po pitanju brzine svog novod ssd-a ,dok je i 16 Gb ram memorije postalo usko grlo . Rezultat ove činjenice je da mlađi Linux korisnici beže na vindovs jer im je naravno teško da se cimaju i ukucaju poneku sudo komandu. Šta ćeš ,oni su ovo navikli da imaju po automatizmu.
Što se vindovsa tiče ja sam znao da je ona priča o poslednjem vindovsu samo bajka i da ćemo dočekati i verziju 20 a kamo li verziju 11 , jer je čist marketing u pitanju. Pa ako mogu na Androidu da prave nove našminkane verzije , što ne bi mogo i vindovs ?

sd

pre 3 godine

Hoćeš li i meni reći da se ne razumijem u Windowse? Održavao servere i radne stanice u stotinama firmi, najveća sa 1700 korisnika?
Windows 10 je u takvim sistemima smeće! SMEĆE! (Miloš)

@Miloš — Radim u firmi koja je deo grupe koja ima 23 sedišta po celom svetu. Oko 5000 zaposlenih radi na Win10 20H2 stanicama. Imamo sopstveni softver, i nikakve probleme sa operativnim sistemom. Ako se sve implementira kako treba, onda je sve radi glatko.

kojot

pre 3 godine

ukapirajte nema niceg besplatnog ne budite naivni.
XP jos uvek aktuelan zbog ostalog softvera i nemam nameru bilo sta da menjam.
win je jos uvek tu samo zato jer linux uglavnom nema podrsku ili je klimavo za ovo sto radim. inace bi bilo zbogom.
nije mi potrebna gomila smeca koja ko zna sta radi zaista, apdejti koji samo pobrljave sistem i tako dalje da ne duzim..

Karakondžula

pre 3 godine

Prvo i pre svega, nijedan Microsoftov operativni sistem nika nije bio "besplatan", pa nije ni Windows 10... Zato nemojte ljude zbunjivati lošim i netačnim naslovima. Pomešali ste pojmove... Zapravo se radi o slobodnoj nadogradnji sa ranije kupljenog operativnog sistema sa aktivnom licencom... Tako, o ak ko ima kupljenu licenu za Win7, bez naknade može da nadogradi svoj računar na adekvatnu verziju Win10... Slično će biti i sa nadogradnjom sa Win10 na taj Win11...

... jedino što je zaista besplatno u punom smislu te reči je softver koji pripada Open Source zajednici tj. svako ima pravo da ga koristi i još po nešto... Linux OpenSuSE je primer toga...

srb

pre 3 godine

Mali program Aact portable, instalirate i aktivarate licencu besplatno za 10 sekundi, sa istim programom mozete i Office aktivirati. Nema na cemu.

Nikola Radovanovic

pre 3 godine

Neko rece nema Linux komentara, pa da to ispravimo :)

uname -a
Linux notebook 5.10.27-gentoo #1 SMP Thu Apr 8 08:29:47 CEST 2021 x86_64 Intel(R) Core(TM) i7-6700HQ CPU @ 2.60GHz GenuineIntel GNU/Linux

kaboom

pre 3 godine

ovakav kakav je sad morao bi da bude besplatan, a da plaćenq licenca isključi sve telemetrije i nasilna instaliranja raznog smeća, tj da korisnik kontroliše a ne ms da radi po svom nahodjenju

miki

pre 3 godine

Miki brate lupaš k'o maksim po diviziji...
Pozdrav iz Silicone Valley.
(t0r1n, 20. jun 2021 22:53)

Iskreno nikad nisam bio tamo. Mada ne sumnjam da je Kalifornija cudna, kako za sve, tako i za to. Lol. Radio sam u Houston, DC i NY. Nigde, ama nigde niko od programera do dizajnera ne koristi windows.

Nikola

pre 3 godine

@pertinaks E prijatelju kada bi samo znao sa kime pričaš, svakako priznajem grešku u proceni i izvinjavam ti se na predrasudama ali veze sa životom nemaš...

cvele

pre 3 godine

@Mića
Besplatan je utoliko što se svake godine pojavi nova verzija koju (besplatno) možeš da instaliraš na računar.

Kao što je vrlo dobro poznato, nema besplatnog ručka, MS će, ako odluči da deli licence za dž, naći drugi način da to i naplati - s obzirom na telemetriju kao i prikazivanje reklama reklo bi se da to već i rade od kako su izbacili W10.

Bojan

pre 3 godine

Windows 10 i HDD.... pa to je postalo neupotrebljivo.
Još kad krenu update-i a ono neki jeftini laptop sa celeron procesorom... samo da se samoubiješ.
Neće naš čovek da iskešira ni SSD a kamoli win.

Paranormal Dimension

pre 3 godine

@Mića

I Windows moras da platis da bi ga imao.
Tako da ove nadogradnje dolaze besplatno.
Takodje sa Hackintosh sistemom, MacOS koji skines je besplatan.

Malo znanja nije neki bauk.

t0r1n

pre 3 godine

U vecini firmi u Americi kad odete na razgovor za posao sa windows laptopom, gledaju vas sa cudjenjem. Postoji razlog za to. Vise windows ni da mi plate, a ne jos i da ja platim.
(miki, 20. jun 2021 20:00)

Miki brate lupaš k'o maksim po diviziji...
Pozdrav iz Silicone Valley.

shile

pre 3 godine

@pertinaks Kada si mlad i nisi dovoljno dugo koristio predhodne verzije logično je da tako razmišljaš...
(Nikola, 20. jun 2021 13:46)

Ja sam dovoljno star da mogu da kažem da Win10 jeste najbolji Windows! Koristim računar već 25 god, i nije bio bolji od ovog ni jedan!

ograničeno znanje o kompjuteru

pre 3 godine

Koristim Windows 8. Brži od 10, a može se instalirati na USB, pokrenuti i koristiti kao desktop ili prijenosno s kompjutera na kompjuter, posebno ranije kada je SSD bio preskup. Windows i sada košta 100 eura i to ne plaćam jer PC OS je hardware driven, i cijenu koju ne platiš na windows ionako platiš na hardware.
Da je Amiga pa keširaš 1000 jednom u 5 godina, a poslije se proizvod prilagodi mašini, to bih shvatio.

ha

pre 3 godine

Znači ja moram da kupim novi hardver jer stari ne moze da podrži nove verzije windowsa?!
Trenutno koristim windows 7 na dva računara,jedan je 64-bitni,drugi 32-bitni-kažu da ni windows 10 ne može na moje računare a kamoli 11.
Ja znači trebam da dam sad minimum 500-600eur za nove računare,šta će sa milijardama korisnika koji nemaju novca za novi hardver?!
Kažite mi zašto bih ja kupovao nove računare ako su ovi stari ispravni?!

Miloš

pre 3 godine

@pertinaks - hoćeš li i meni reći da se ne razumijem u Windowse? Održavao servere i radne stanice u stotinama firmi, najveća sa 1700 korisnika?
Windows 10 je u takvim sistemima smeće! SMEĆE!
Stalno neke promjene ispod haube, stalno nadogradnje softvera koji je rađen namjenski za firme, ustanove i ministarstva, stalno dodatni troškovi, programiranje, prilagođavaje... UŽAS! Čak i M$ softver ima problema sa desetkom!
Mogu ti nabrojati hrpu ozbiljnih problema koje Win 10 radi, ali teško da bi to tebi išta značilo.
Za kućno korištenje je OK, ali tu je OK apsolutno sve!

Eto

pre 3 godine

Za ove koji tvrde da win 10 nije besplatan - meni se win 10 u onom transferu sa krekovane 7ice aktivirao (link za download 10ke koji se pojavio na desktopu) i ta aktivacija mi je ostala do danas. Cak i nakon reinstaliranja 10ke, brisanja harda, instalacije drugih sistema pa vracanja 10ke - on se uvek uredno aktivira i ne trazi nikakve krekove. Tako da sam ja dobio win 10 besplatno.

niski

pre 3 godine

@dule "Mozes da kupis original Windows (ili bilo koji njihov softver) direktno sa Microsoftovog sajta, ne znam zasto ljudi kupuju kod domacih distributera. Mogu i firme i fizicka lica, nema razlike, cak je i cena cesto blago jeftinija"
Mozda, da zivis u normalnoj drzavi, ovde ti poreska i ovi sto kontrolisu softver ne dozvoljavaju, jedina legalna varijanta za njih je kupljen u Srbiji, od ovlascenog reselera, uz fiskalni racun... ovo gore nije legalno za njih.... licno imao tu situaciju

Mića

pre 3 godine

Kakva glupost, Apple uopšte ne daje besplatno svoj MacOS nego moraš dobrano da se isprsiš za Apple računar a u cenu je uračunat i softver. Kakve veze s tim ima Microsoft, oni hardver jedva da i prodaju, softver je njihov glavni proizvod. Možda oni i mogu da daju OS za džabe ali nikako nije za poređenje sa Eplom.

miki

pre 3 godine

Koristio windows od svoje 13-te. Igrice i to. Sa 21 poceo da se bavim fotografijom, a u 25-oj sinematografijom. To je preslo u hobi i preorijentisao se na kodiranje, cime se bavim zadnje 3. Apdejtovi, bagovi, drajveri, nadogradnje, dokupljivanje rama i procesora, dosta vise. Uzeo sam mekbuk i preporodio se. U vecini firmi u Americi kad odete na razgovor za posao sa windows laptopom, gledaju vas sa cudjenjem. Postoji razlog za to. Vise windows ni da mi plate, a ne jos i da ja platim.

Miki

pre 3 godine

Kod nas ce Windows uvek biti besplatan. U normanom svetu sve se placa i to nije neki problem, niti neko razmislja o tako osnovnim stvarima i sitnicama.

pertinaks

pre 3 godine

@pertinaks Kada si mlad i nisi dovoljno dugo koristio predhodne verzije logično je da tako razmišljaš...
(Nikola, 20. jun 2021 13:46)


Imam 36 godina, prosao sam sve iteracije od xp-ea do 10 i 10 je najbolji. Ja mislim da se vi u ovo ne razumete pa ovako pricate, logicno.

brave new world

pre 3 godine

Šta reći za čoveka koji ovako nešto kaže sa OS koji drži 90% desktop tržišta ovog trenutka? Kako mu reći da je glup, bez da mu kažeš da je glup?
(Pero, 20. jun 2021 15:58)

Desktop koristim isključivo za slušanje muzike kad sam kući i gledanje filmova. Sve ostalo na telefonu. Kao i 90% ljudi. Realno, ne zanima me kakav će novi Windows biti, za moje potrebe dovoljan i XP ili linux.

Rile

pre 3 godine

.biće krekovan, kao i onaj pre njega i onaj pre njega i onaj pre njega..
(Dadada, 20. jun 2021 10:03)

Jel krades i iz prodavnice u ulici jado ili samo intelektualnu imovinu drugih? Misliš da si neki Robin Hud a u stvari sa jadan i bedan sitni lopov :(

Марко

pre 3 godine

Са етичке стране Windows 11 би морао да буде бесплатан, јер је Microsoft најавио Windows 10 као верзију ОС-а, која ће бити таква да ће после тога постојати само update-ови, тј. да не ће бити нових Windows-а. Сада би било неморално да продају Windows 11.

Floki

pre 3 godine

Ja koristim windows 7, top je, 10 ne koristim jer sam nesposoban da prihvatim inovaciju, lenj. Tako sam i sa XP prelazio na sedmicu, trista godina.

Adriano_Galliani

pre 3 godine

Pametnjakovići iz komentara, windows 10 jeste 10 eura, za kucne korisnike se kupe OEM ključevi koji su potpuno legalni, i windows je vezan za matičnu ploču i nije nikakva piraterija,i svaki put kad reinstalirate windows na istoj mašini imaćete aktiviran legalan sistem. Zato nemoj te se bojati i uzmite te kljuceve i dobijete full sistem sa svim buducim nadogradnjama i nemate problem sa piraterijom.
(Aleksandar, 20. jun 2021 14:50)

Nije legalno - to je OEM ključ za tačno definisanog OEM partnera - a to nisu individualni korisnici. Takav key je moguce aktivirati ali ne i legalizovati. Takav Windows je aktiviran ali ne i legalan. Niko vam neće viriti u privatni računar ali poslovni da. Microsoft to, naravno, namerno radi - bolje 10 EUR od miliona korisnika koji ne bi platili 150$ Windows nego 0.

U corpu ovo, naravno, ne prolazi, mora original.

Dule

pre 3 godine

@Oki Šmekeru, original verzija se kupuje kod ovlašćenog distributera i ne košta 10?... Za zaštitu postoji takođe licencirani antivirus softver, ne budi škrtica. Kada te dve stvari platiš 300e, koje si sam zaradio, pitaću te da li ti ostane za grafiku sa oglasa, da bi igrao Fornite...
(Nikola, 20. jun 2021 13:42)

Mozes da kupis original Windows (ili bilo koji njihov softver) direktno sa Microsoftovog sajta, ne znam zasto ljudi kupuju kod domacih distributera. Mogu i firme i fizicka lica, nema razlike, cak je i cena cesto blago jeftinija.

Ovo sto ovi decaci spominju kljuceve sa eBay-a su OEM kljucevi, jesu "original" ali taj sto ti ih je (pre)prodao ne bi smeo to da radi.
Traju generalno dosta dugo, zato sto se Microsoft ne cima preterano oko toga da utera svaku licencu, znaju i oni da dobar deo ljudi ne bi kupio original Windows nikad, ali odrzavaju taj ekosistem tako sto koriste njihov softver, zbog cega ce i ovi sto zaista placaju licence (firme, institucije itd.) takodje da koriste taj isti softver.

Da MS iskoreni skroz pirateriju, Linux i Mac bi imali daleko vise korisnika.

Đoko

pre 3 godine

Posljednji pravi OS za kućna desktop računala od Microsofta je bio i ostao Windows XP. Ovo sad nema više veze s vezom instalacija OS od gotovo 20gb, čemu? Brdo nepotrebnih aplikacija i slično. I dan danas koristim Win XP svakodnevno i nikakvih problema, sve radi od interneta, youtube, gledanje filmova itd. i za novu periferiju i dan danas postoje upravljački programi za Win XP (od wifi kartica, pisaća itd.) tako da uopće nisam imao potrebe instalirati neki drugi noviji OS.

Windows 10 Pro možete đabe aktivirati kms komandnom skriptom veličine 200 kb bez problema. Smatram da bi Home verzija Windowsa za kućne korisnike trebala biti besplatna dakle aktivacija bez plaćanja što bi i za Microsoft bilo bolje jer korisnici ne bi koristili kojekakve sumnjive aktivatore.

pa

pre 3 godine

Naravno, ali...
U Makedoniji, Windows se prodaje po ceni od 50-tak evra, kod nas je tri puta skuplji. Zasto?
(Rezident, 20. jun 2021 13:28)
Ima mnogo zasto.Zasto je Makedoniji,Bugarskoj,Bosni jeftinije gorivo nego god nas?Zasto je benzin u Turskoj 88 dinara?To i kazem mnogo zasto,a nema odgovora.

Petar

pre 3 godine

Kod drugih softvera se to zove template ili skin... a kod ovog nova verzija. Ja sam i dalje na trofejnoj verziji, neki je zovu piratska, ali za mene je trofejna.

Миливоје-ватрогасац

pre 3 godine

Познавањем и упознавањем много људи, током протеклих година мог живота, прикупио сам доста информација и дошао до коначног закључка да је код нас у Србији тај виндоуз ивек, и то баш увек, био бесплатан тако да ... сви ми ви живи и здрави били па и ја са вама, живели.

adriano_galliani

pre 3 godine

Inače, poređenje sa Apple ne stoji. I kad kupite MS Surface, dobijete "besplatan" Windows, uz računare drugih proizvođača takođe možete dobiti "besplatan" Windows, platio ga je proizvođač računara, a možete da kupite sami licencu i instalirate na koji hoćete računar.

Možete i MacOS da kupite, ali legalno smete da ga instalirate samo na Apple računar, što je daleko veće ograničenje nego kod MS-a.
(Veliki brat, 20. jun 2021 13:55)

Ovde se misli na lične računare, korporativne mašine naravno da nemaju "besplatan" Windows - ko to još ozbiljan drži PC star 10+ godina i čeka upgrade na novu verziju? Key se vezuje za hardver ionako.

Poređene sa Surface-om ne stoji - Windows 10 je prvi Windows sa "besplatnim" upgrade-om, sve prethodne verzije nisu imale ovakav path - čak se i "upgrade" plaćao i dobijao poseban CD/DVD sa verzijom za upgrade, verzijom koja nije mogla da radi kao clean install. U slučaju problema to je značilo instaliranje Windowsa sa kojim je PC došao pa onda opet upgrade proces.

MacOS i "besplatan" upgrade je model star 20+ godina u slučaju Apple-a baš zato što oni sebe vide kao hardware a ne software kompaniju.

Isto važi i za Dell, HP itd. laptop/desktop mašine - pre Windowsa 10 ni kod njih nije bilo besplatnog upgrade-a sa XP na Vistu npr.


MacOS se ne može kupiti - može se preuzeti samo iz Apple Store-a, sa MacOS mašine.

Splavar

pre 3 godine

Win 10 ce biti podrzan jos nekoliko godina. Kad mu prestane podrska postojeci racunari ce biti vec zastareli. Lepo onda s novim kompom dobijete i novi Win. Sta mi je da na svakih 10ak godina izdvojim par stotina za labtop koji izadje s lizinga neke kompanije, dotle ce i taj 11 biti ispeglan ko i sada 10ka. Uostalom skoro sve se danas moze zavrsiti na mobilnom, dotle ce komp biti potreban samo ljudima koji ga koriste zbog posla

Pero

pre 3 godine

"Koga briga za Windows. Prošlo mu vreme odaaaavno.
(Mrxi, 20. jun 2021 12:49) # Link komentara"


Šta reći za čoveka koji ovako nešto kaže sa OS koji drži 90% desktop tržišta ovog trenutka? Kako mu reći da je glup, bez da mu kažeš da je glup?

Lola

pre 3 godine

(Veliki brat, 20. jun 2021 13:55)

Dezinformacija da ne koristim tezu rec
OEM kljucevi su 100% legalni.
Razlika izmedju njih koja pravi cenovnu razliku je u tome sto OEM kljuc nema ukljucenu Microsoft tehnicku podrsku i nije ga moguce koristiti na bilo kom drugom kompjuteru osim na onom na kome je prvi put instaliran.
Savetujem ljudima da nikako vise ne koriste krekovane verzije windowsa jer za tim vise nema potrebe. I da ne kupite jeftin kljuc i aktivirate windows, on ce raditi bez aktivacije.

pertinaks

pre 3 godine

Pa i windows 10 je besplatan ako vam ne smeta "activate windows" u donjem desnom cosku.
2-5 dolara kostaju OEM windows 10 kljucevi za legalnu aktivaciju.
(Lola, 20. jun 2021 12:22)

U Srbiju to nije legalna aktivacuja, zasto bi neko nekom davao 2-5 dolara za nesto sto nije legalno u nasoj drzavi. Pogotovo sto i mikrosoft tacno briga ako im u kucnoj varijanti za privatne korisnike krekujes softver. Smeta im da neko profesionalno koristi a nije platio, to je sad generalno za sve softvere sem igrica.

Aleksandar

pre 3 godine

Pametnjakovići iz komentara, windows 10 jeste 10 eura, za kucne korisnike se kupe OEM ključevi koji su potpuno legalni, i windows je vezan za matičnu ploču i nije nikakva piraterija,i svaki put kad reinstalirate windows na istoj mašini imaćete aktiviran legalan sistem. Zato nemoj te se bojati i uzmite te kljuceve i dobijete full sistem sa svim buducim nadogradnjama i nemate problem sa piraterijom.

novikorisnik

pre 3 godine

Instalirate neku krekovanu verziju win7 i onda na ms portal kao da napravite boot usb i uradite upgrade na win10, ako prodje sve iz prve imacete legalnu i aktiviranu kopiju windowsa 10, ako ne prodje onda ponovite…u svakom slučaju dobije se windows 10 za dzabe…

Trotters Independent Traders

pre 3 godine

A ne preporučujem nikom krekovanje jer vam je onda računar izloženiji hakerskim napadima gde mogu da vam stradaju nalozi, platne kartice, a može čak doći i do ransomware napada gde vam zaključaju određene foldere i traže vam pare da biste ih dobili nazad.
(Oki, 20. jun 2021 12:39)


Pa zato se za pristup internetu koristi virtualna masina, bez obzira na to da li je legalni ili nelegalni Windows. Ko uspe da prodje firewall i na ruteru, i na host OS-u koji uopste nije na mrezi, i na virtualnom Winu sa najnovijim security patchevima, taj je i zasluzio da uzme neke pare!

QwertyDGB

pre 3 godine

MacOS nije besplatan, ali jeste besplatna nadogradnja na noviji verziju. Isto to važi i za Windows 10, pošto su pustili ažuriranje sa Windows 7 za džabe, što pre nije bio slučaj.

Veliki brat

pre 3 godine

Idite na ebay, izdvojite 10$ i uzmite legalnu kopiju. To je proizvod koji koristite godinama, ne budite tolike škrtice.
(Oki, 20. jun 2021 12:39)

To nisu legalne licence, tj. ključevi, iako prolaze registraciju. Nisu legalni jer se prodaju nelegalnonpr. firmi bilo jeftinije da kupi 50.000 licenci, iako imaj 43.000 računara, pa neki admin prodaje onih 7000.

Kad MS ukapira na osnovu IP adresa da tih 7000 licenci nemaju veze sa firmom, biće stavljene na crnu listu.
Takav ključ može da vam potraje mesec dana, ali može i 20 meseci, kako se kome zalomi.

Ali legalno nije, naročite ne za firme koje sav softver moraju kupovati od lokalnog ovlašćenog distributera ili prodavca, nikako na ebay i slično, to ne može ni firma u SAD, a kamoli firma u Srbiji, MS licence može da prodaje samo re-seller, postoje i verzije koje su vezane za određen računar (OEM) i ne mogu se aktivirati na drugom računaru...


Inače, poređenje sa Apple ne stoji. I kad kupite MS Surface, dobijete "besplatan" Windows, uz računare drugih proizvođača takođe možete dobiti "besplatan" Windows, platio ga je proizvođač računara, a možete da kupite sami licencu i instalirate na koji hoćete računar.

Možete i MacOS da kupite, ali legalno smete da ga instalirate samo na Apple računar, što je daleko veće ograničenje nego kod MS-a. Zamislite da MS legano dozvoljava instalaciju Windows-a samo na svoje računare (Surface)...

Bor

pre 3 godine

Ponovo zajebancija sa patchevima, ne radi ovo, ne radi ono, gde mi je ovo gde mi je ono, vrati mi ono staro necu ovo, ova aplikacija mi je radila pre sada na ovom novom OS-u baguje, eto to ce biti sa novim windowsom kao i svaki put ista prica, pa ti administriraj sve to za 500e i objasnjavaj ludacima koji ne znaju sta je enter.

Nikola

pre 3 godine

@Oki Šmekeru, original verzija se kupuje kod ovlašćenog distributera i ne košta 10?... Za zaštitu postoji takođe licencirani antivirus softver, ne budi škrtica. Kada te dve stvari platiš 300e, koje si sam zaradio, pitaću te da li ti ostane za grafiku sa oglasa, da bi igrao Fornite...

flccc

pre 3 godine

..biće krekovan, kao i onaj pre njega i onaj pre njega i onaj pre njega..
(Dadada, 20. jun 2021 10:03)

Ako baš ne morate, ne radite ovo. To je stvar koja se koristi svaki dan. Za takve stvari vredi izdvojiti novac

Rezident

pre 3 godine

Ako baš ne morate, ne radite ovo. To je stvar koja se koristi svaki dan. Za takve stvari vredi izdvojiti novac
(flccc, 20. jun 2021 13:00)

Naravno, ali...
U Makedoniji, Windows se prodaje po ceni od 50-tak evra, kod nas je tri puta skuplji. Zasto?

Very stable genius

pre 3 godine

Ovde izgleda kao da ništa nije menjano "ispod haube". Kernel je isti, performanse su iste (po nekim testovima čak i malo slabije), tako da uopšte nije jasno zašto je to novi windows, takav redizajn su mogli da urade i preko ažuriranja.
(Marko, 20. jun 2021 10:05)


A ti bi drugi kernel? Pa da ti ne rade driveri, programi, usb uredjaji i da se sve raspada?
Citam bas neke komentare, Win10 je postao "dosadan". Eto vam sad Win11 pa ucite ponovo interfejs, to je jako zanimljivo.

Pretpostavljam se da ce Microsoft biti pametan i zadrzati se na ovim kozmetickim izmenama. Ako nista ne menjaju "ispod haube" profesionalci ce i prihvatati nove verzije, u suprotnom, jedino da ulozis 3-4K u masinu i nadas se da ce raditi 20-30 godina!

Lola

pre 3 godine

Pa i windows 10 je besplatan ako vam ne smeta "activate windows" u donjem desnom cosku.
2-5 dolara kostaju OEM windows 10 kljucevi za legalnu aktivaciju.

Oki

pre 3 godine

Windows 10 je besplatan samo nije full verzija. To je kad vam stoji onaj watermark "Activate Windows". Za obične korisnike je ta besplatna verzija dovoljna. Ako hoćete nešto baš ozbiljno da radite, trebaće vam plaćena verzija, poželjno Pro ili Enterprise, ili ako želite da menjate temu i još neka podešavanja onda isto morate full verziju.

A ne preporučujem nikom krekovanje jer vam je onda računar izloženiji hakerskim napadima gde mogu da vam stradaju nalozi, platne kartice, a može čak doći i do ransomware napada gde vam zaključaju određene foldere i traže vam pare da biste ih dobili nazad.

Idite na ebay, izdvojite 10$ i uzmite legalnu kopiju. To je proizvod koji koristite godinama, ne budite tolike škrtice.

XP

pre 3 godine

Nije baš da je w10 uzeo 75% tržišta zbog besplatne nadogradnje. Pre će biti da je to zato što su korisnicima w7 u početku nudili, a onda nekim apdejtom ih jednostavno primorali, odnosno apdejtovali w7 u w10 bez pitanja.
Bilo je slučajeva da me neko zove i kaže "sve mi se promenilo, ne radi mi štampač, ne radi mi...".

Mickey

pre 3 godine

Bilo bi super da 11 bude besplatan jer ovaj 10 nista ne valja, sto pre bih da ga se resim.
(Kobaja Grande, 20. jun 2021 10:42)

A resices ga se istim tim Windowsom 10, samo preimenovanim i besplatnim?

XXL

pre 3 godine

Nisam potrošio ni ovaj moj Windows 7,a 10-tku sam izbacio isti dan kad sam preuzeo besplatno. Doduše nisam ni želeo da preuzmem već mi iskočio onaj prozorčić baš pod prst kad htedoh da kliknem i šta ću prihvatim ga. Doduše komp tj. lap-top retko koristim pa mi je i 7-ca dobra za toliko.

Marko

pre 3 godine

Sve do sada što smo videli ukazuje da se radi samo o vizuelnom redizajnu. Malo su promenili start meni, način pretrage, ikonice i to je sve. Naravno, nema sumnje da sve to lepše izgleda ali je po meni neophodno da bude mnogo više konkretnijih izmena da bi nešto nazvali novim proizvodom. Ovde izgleda kao da ništa nije menjano "ispod haube". Kernel je isti, performanse su iste (po nekim testovima čak i malo slabije), tako da uopšte nije jasno zašto je to novi windows, takav redizajn su mogli da urade i preko ažuriranja.

adriano_galliani

pre 3 godine

"S obzirom da Apple korisnicima daje besplatno svaki svoj novi macOS, očekuje se i da Microsoft uradi isto i da tako ostane korak ispred konkurencije.

Windows 10 je upravo zbog toga što je bio besplatan bio ispred svih i Microsoft će se sada voditi istom idejom. "

MacOS nije besplatan. Dolazi samo uz Apple računar, recimo da je baš barebone Macbook Air - $999. Podrška ni u ludilu ne traje 10 godina kao kod Microsofta (a traje i duže - WinXP 13 godina, Windows 7, Windows 11 godina) baš zato što izdaju novu verziju MacOS-a SVAKE GODINE.

Prelazak na Windows 10 je bukvalno bilo "na silu", setimo se samo prve verzije, 1503 - užas. Sada je OK zato što svi imamo znatno bolje računare nego te 2015, SSD je default opcija i jeste prilično unapređen. Sa druge strane, telemetrija i sve ostalo je način na koji je Microsoft sve to naplatio, bukvalno krađom ličnih podataka jer da njih interesuju navike - Windows 11 ne bi izgledao ovako kako će izgledati.

Naravno da će biti besplatan, opekli su se sa Windows Mobile/Windows Phone platformom koja nije bila besplatana i prošli su kako su prošli.

nikos

pre 3 godine

"Da li će novi Windows biti besplatan?"
Ako bude besplatan, onda je to debela navlaka po pitanju privatnosti i svega sto mu se nadje u dometu.

Mickey

pre 3 godine

Bilo bi super da 11 bude besplatan jer ovaj 10 nista ne valja, sto pre bih da ga se resim.
(Kobaja Grande, 20. jun 2021 10:42)

A resices ga se istim tim Windowsom 10, samo preimenovanim i besplatnim?

Floki

pre 3 godine

Ja koristim windows 7, top je, 10 ne koristim jer sam nesposoban da prihvatim inovaciju, lenj. Tako sam i sa XP prelazio na sedmicu, trista godina.

t0r1n

pre 3 godine

U vecini firmi u Americi kad odete na razgovor za posao sa windows laptopom, gledaju vas sa cudjenjem. Postoji razlog za to. Vise windows ni da mi plate, a ne jos i da ja platim.
(miki, 20. jun 2021 20:00)

Miki brate lupaš k'o maksim po diviziji...
Pozdrav iz Silicone Valley.

adriano_galliani

pre 3 godine

"S obzirom da Apple korisnicima daje besplatno svaki svoj novi macOS, očekuje se i da Microsoft uradi isto i da tako ostane korak ispred konkurencije.

Windows 10 je upravo zbog toga što je bio besplatan bio ispred svih i Microsoft će se sada voditi istom idejom. "

MacOS nije besplatan. Dolazi samo uz Apple računar, recimo da je baš barebone Macbook Air - $999. Podrška ni u ludilu ne traje 10 godina kao kod Microsofta (a traje i duže - WinXP 13 godina, Windows 7, Windows 11 godina) baš zato što izdaju novu verziju MacOS-a SVAKE GODINE.

Prelazak na Windows 10 je bukvalno bilo "na silu", setimo se samo prve verzije, 1503 - užas. Sada je OK zato što svi imamo znatno bolje računare nego te 2015, SSD je default opcija i jeste prilično unapređen. Sa druge strane, telemetrija i sve ostalo je način na koji je Microsoft sve to naplatio, bukvalno krađom ličnih podataka jer da njih interesuju navike - Windows 11 ne bi izgledao ovako kako će izgledati.

Naravno da će biti besplatan, opekli su se sa Windows Mobile/Windows Phone platformom koja nije bila besplatana i prošli su kako su prošli.

Mića

pre 3 godine

Kakva glupost, Apple uopšte ne daje besplatno svoj MacOS nego moraš dobrano da se isprsiš za Apple računar a u cenu je uračunat i softver. Kakve veze s tim ima Microsoft, oni hardver jedva da i prodaju, softver je njihov glavni proizvod. Možda oni i mogu da daju OS za džabe ali nikako nije za poređenje sa Eplom.

Marko

pre 3 godine

Sve do sada što smo videli ukazuje da se radi samo o vizuelnom redizajnu. Malo su promenili start meni, način pretrage, ikonice i to je sve. Naravno, nema sumnje da sve to lepše izgleda ali je po meni neophodno da bude mnogo više konkretnijih izmena da bi nešto nazvali novim proizvodom. Ovde izgleda kao da ništa nije menjano "ispod haube". Kernel je isti, performanse su iste (po nekim testovima čak i malo slabije), tako da uopšte nije jasno zašto je to novi windows, takav redizajn su mogli da urade i preko ažuriranja.

Pero

pre 3 godine

"Koga briga za Windows. Prošlo mu vreme odaaaavno.
(Mrxi, 20. jun 2021 12:49) # Link komentara"


Šta reći za čoveka koji ovako nešto kaže sa OS koji drži 90% desktop tržišta ovog trenutka? Kako mu reći da je glup, bez da mu kažeš da je glup?

nikos

pre 3 godine

"Da li će novi Windows biti besplatan?"
Ako bude besplatan, onda je to debela navlaka po pitanju privatnosti i svega sto mu se nadje u dometu.

Veliki brat

pre 3 godine

Idite na ebay, izdvojite 10$ i uzmite legalnu kopiju. To je proizvod koji koristite godinama, ne budite tolike škrtice.
(Oki, 20. jun 2021 12:39)

To nisu legalne licence, tj. ključevi, iako prolaze registraciju. Nisu legalni jer se prodaju nelegalnonpr. firmi bilo jeftinije da kupi 50.000 licenci, iako imaj 43.000 računara, pa neki admin prodaje onih 7000.

Kad MS ukapira na osnovu IP adresa da tih 7000 licenci nemaju veze sa firmom, biće stavljene na crnu listu.
Takav ključ može da vam potraje mesec dana, ali može i 20 meseci, kako se kome zalomi.

Ali legalno nije, naročite ne za firme koje sav softver moraju kupovati od lokalnog ovlašćenog distributera ili prodavca, nikako na ebay i slično, to ne može ni firma u SAD, a kamoli firma u Srbiji, MS licence može da prodaje samo re-seller, postoje i verzije koje su vezane za određen računar (OEM) i ne mogu se aktivirati na drugom računaru...


Inače, poređenje sa Apple ne stoji. I kad kupite MS Surface, dobijete "besplatan" Windows, uz računare drugih proizvođača takođe možete dobiti "besplatan" Windows, platio ga je proizvođač računara, a možete da kupite sami licencu i instalirate na koji hoćete računar.

Možete i MacOS da kupite, ali legalno smete da ga instalirate samo na Apple računar, što je daleko veće ograničenje nego kod MS-a. Zamislite da MS legano dozvoljava instalaciju Windows-a samo na svoje računare (Surface)...

XP

pre 3 godine

Nije baš da je w10 uzeo 75% tržišta zbog besplatne nadogradnje. Pre će biti da je to zato što su korisnicima w7 u početku nudili, a onda nekim apdejtom ih jednostavno primorali, odnosno apdejtovali w7 u w10 bez pitanja.
Bilo je slučajeva da me neko zove i kaže "sve mi se promenilo, ne radi mi štampač, ne radi mi...".

Dule

pre 3 godine

@Oki Šmekeru, original verzija se kupuje kod ovlašćenog distributera i ne košta 10?... Za zaštitu postoji takođe licencirani antivirus softver, ne budi škrtica. Kada te dve stvari platiš 300e, koje si sam zaradio, pitaću te da li ti ostane za grafiku sa oglasa, da bi igrao Fornite...
(Nikola, 20. jun 2021 13:42)

Mozes da kupis original Windows (ili bilo koji njihov softver) direktno sa Microsoftovog sajta, ne znam zasto ljudi kupuju kod domacih distributera. Mogu i firme i fizicka lica, nema razlike, cak je i cena cesto blago jeftinija.

Ovo sto ovi decaci spominju kljuceve sa eBay-a su OEM kljucevi, jesu "original" ali taj sto ti ih je (pre)prodao ne bi smeo to da radi.
Traju generalno dosta dugo, zato sto se Microsoft ne cima preterano oko toga da utera svaku licencu, znaju i oni da dobar deo ljudi ne bi kupio original Windows nikad, ali odrzavaju taj ekosistem tako sto koriste njihov softver, zbog cega ce i ovi sto zaista placaju licence (firme, institucije itd.) takodje da koriste taj isti softver.

Da MS iskoreni skroz pirateriju, Linux i Mac bi imali daleko vise korisnika.

Марко

pre 3 godine

Са етичке стране Windows 11 би морао да буде бесплатан, јер је Microsoft најавио Windows 10 као верзију ОС-а, која ће бити таква да ће после тога постојати само update-ови, тј. да не ће бити нових Windows-а. Сада би било неморално да продају Windows 11.

pa

pre 3 godine

Naravno, ali...
U Makedoniji, Windows se prodaje po ceni od 50-tak evra, kod nas je tri puta skuplji. Zasto?
(Rezident, 20. jun 2021 13:28)
Ima mnogo zasto.Zasto je Makedoniji,Bugarskoj,Bosni jeftinije gorivo nego god nas?Zasto je benzin u Turskoj 88 dinara?To i kazem mnogo zasto,a nema odgovora.

Adriano_Galliani

pre 3 godine

Pametnjakovići iz komentara, windows 10 jeste 10 eura, za kucne korisnike se kupe OEM ključevi koji su potpuno legalni, i windows je vezan za matičnu ploču i nije nikakva piraterija,i svaki put kad reinstalirate windows na istoj mašini imaćete aktiviran legalan sistem. Zato nemoj te se bojati i uzmite te kljuceve i dobijete full sistem sa svim buducim nadogradnjama i nemate problem sa piraterijom.
(Aleksandar, 20. jun 2021 14:50)

Nije legalno - to je OEM ključ za tačno definisanog OEM partnera - a to nisu individualni korisnici. Takav key je moguce aktivirati ali ne i legalizovati. Takav Windows je aktiviran ali ne i legalan. Niko vam neće viriti u privatni računar ali poslovni da. Microsoft to, naravno, namerno radi - bolje 10 EUR od miliona korisnika koji ne bi platili 150$ Windows nego 0.

U corpu ovo, naravno, ne prolazi, mora original.

Bojan

pre 3 godine

Windows 10 i HDD.... pa to je postalo neupotrebljivo.
Još kad krenu update-i a ono neki jeftini laptop sa celeron procesorom... samo da se samoubiješ.
Neće naš čovek da iskešira ni SSD a kamoli win.

Миливоје-ватрогасац

pre 3 godine

Познавањем и упознавањем много људи, током протеклих година мог живота, прикупио сам доста информација и дошао до коначног закључка да је код нас у Србији тај виндоуз ивек, и то баш увек, био бесплатан тако да ... сви ми ви живи и здрави били па и ја са вама, живели.

Lola

pre 3 godine

Pa i windows 10 je besplatan ako vam ne smeta "activate windows" u donjem desnom cosku.
2-5 dolara kostaju OEM windows 10 kljucevi za legalnu aktivaciju.

Bor

pre 3 godine

Ponovo zajebancija sa patchevima, ne radi ovo, ne radi ono, gde mi je ovo gde mi je ono, vrati mi ono staro necu ovo, ova aplikacija mi je radila pre sada na ovom novom OS-u baguje, eto to ce biti sa novim windowsom kao i svaki put ista prica, pa ti administriraj sve to za 500e i objasnjavaj ludacima koji ne znaju sta je enter.

Oki

pre 3 godine

Windows 10 je besplatan samo nije full verzija. To je kad vam stoji onaj watermark "Activate Windows". Za obične korisnike je ta besplatna verzija dovoljna. Ako hoćete nešto baš ozbiljno da radite, trebaće vam plaćena verzija, poželjno Pro ili Enterprise, ili ako želite da menjate temu i još neka podešavanja onda isto morate full verziju.

A ne preporučujem nikom krekovanje jer vam je onda računar izloženiji hakerskim napadima gde mogu da vam stradaju nalozi, platne kartice, a može čak doći i do ransomware napada gde vam zaključaju određene foldere i traže vam pare da biste ih dobili nazad.

Idite na ebay, izdvojite 10$ i uzmite legalnu kopiju. To je proizvod koji koristite godinama, ne budite tolike škrtice.

Rezident

pre 3 godine

Ako baš ne morate, ne radite ovo. To je stvar koja se koristi svaki dan. Za takve stvari vredi izdvojiti novac
(flccc, 20. jun 2021 13:00)

Naravno, ali...
U Makedoniji, Windows se prodaje po ceni od 50-tak evra, kod nas je tri puta skuplji. Zasto?

Nikola

pre 3 godine

@Oki Šmekeru, original verzija se kupuje kod ovlašćenog distributera i ne košta 10?... Za zaštitu postoji takođe licencirani antivirus softver, ne budi škrtica. Kada te dve stvari platiš 300e, koje si sam zaradio, pitaću te da li ti ostane za grafiku sa oglasa, da bi igrao Fornite...

Rile

pre 3 godine

.biće krekovan, kao i onaj pre njega i onaj pre njega i onaj pre njega..
(Dadada, 20. jun 2021 10:03)

Jel krades i iz prodavnice u ulici jado ili samo intelektualnu imovinu drugih? Misliš da si neki Robin Hud a u stvari sa jadan i bedan sitni lopov :(

Very stable genius

pre 3 godine

Ovde izgleda kao da ništa nije menjano "ispod haube". Kernel je isti, performanse su iste (po nekim testovima čak i malo slabije), tako da uopšte nije jasno zašto je to novi windows, takav redizajn su mogli da urade i preko ažuriranja.
(Marko, 20. jun 2021 10:05)


A ti bi drugi kernel? Pa da ti ne rade driveri, programi, usb uredjaji i da se sve raspada?
Citam bas neke komentare, Win10 je postao "dosadan". Eto vam sad Win11 pa ucite ponovo interfejs, to je jako zanimljivo.

Pretpostavljam se da ce Microsoft biti pametan i zadrzati se na ovim kozmetickim izmenama. Ako nista ne menjaju "ispod haube" profesionalci ce i prihvatati nove verzije, u suprotnom, jedino da ulozis 3-4K u masinu i nadas se da ce raditi 20-30 godina!

Đoko

pre 3 godine

Posljednji pravi OS za kućna desktop računala od Microsofta je bio i ostao Windows XP. Ovo sad nema više veze s vezom instalacija OS od gotovo 20gb, čemu? Brdo nepotrebnih aplikacija i slično. I dan danas koristim Win XP svakodnevno i nikakvih problema, sve radi od interneta, youtube, gledanje filmova itd. i za novu periferiju i dan danas postoje upravljački programi za Win XP (od wifi kartica, pisaća itd.) tako da uopće nisam imao potrebe instalirati neki drugi noviji OS.

Windows 10 Pro možete đabe aktivirati kms komandnom skriptom veličine 200 kb bez problema. Smatram da bi Home verzija Windowsa za kućne korisnike trebala biti besplatna dakle aktivacija bez plaćanja što bi i za Microsoft bilo bolje jer korisnici ne bi koristili kojekakve sumnjive aktivatore.

flccc

pre 3 godine

..biće krekovan, kao i onaj pre njega i onaj pre njega i onaj pre njega..
(Dadada, 20. jun 2021 10:03)

Ako baš ne morate, ne radite ovo. To je stvar koja se koristi svaki dan. Za takve stvari vredi izdvojiti novac

Miki

pre 3 godine

Kod nas ce Windows uvek biti besplatan. U normanom svetu sve se placa i to nije neki problem, niti neko razmislja o tako osnovnim stvarima i sitnicama.

XXL

pre 3 godine

Nisam potrošio ni ovaj moj Windows 7,a 10-tku sam izbacio isti dan kad sam preuzeo besplatno. Doduše nisam ni želeo da preuzmem već mi iskočio onaj prozorčić baš pod prst kad htedoh da kliknem i šta ću prihvatim ga. Doduše komp tj. lap-top retko koristim pa mi je i 7-ca dobra za toliko.

Aleksandar

pre 3 godine

Pametnjakovići iz komentara, windows 10 jeste 10 eura, za kucne korisnike se kupe OEM ključevi koji su potpuno legalni, i windows je vezan za matičnu ploču i nije nikakva piraterija,i svaki put kad reinstalirate windows na istoj mašini imaćete aktiviran legalan sistem. Zato nemoj te se bojati i uzmite te kljuceve i dobijete full sistem sa svim buducim nadogradnjama i nemate problem sa piraterijom.

novikorisnik

pre 3 godine

Instalirate neku krekovanu verziju win7 i onda na ms portal kao da napravite boot usb i uradite upgrade na win10, ako prodje sve iz prve imacete legalnu i aktiviranu kopiju windowsa 10, ako ne prodje onda ponovite…u svakom slučaju dobije se windows 10 za dzabe…

shile

pre 3 godine

@pertinaks Kada si mlad i nisi dovoljno dugo koristio predhodne verzije logično je da tako razmišljaš...
(Nikola, 20. jun 2021 13:46)

Ja sam dovoljno star da mogu da kažem da Win10 jeste najbolji Windows! Koristim računar već 25 god, i nije bio bolji od ovog ni jedan!

niski

pre 3 godine

@dule "Mozes da kupis original Windows (ili bilo koji njihov softver) direktno sa Microsoftovog sajta, ne znam zasto ljudi kupuju kod domacih distributera. Mogu i firme i fizicka lica, nema razlike, cak je i cena cesto blago jeftinija"
Mozda, da zivis u normalnoj drzavi, ovde ti poreska i ovi sto kontrolisu softver ne dozvoljavaju, jedina legalna varijanta za njih je kupljen u Srbiji, od ovlascenog reselera, uz fiskalni racun... ovo gore nije legalno za njih.... licno imao tu situaciju

Splavar

pre 3 godine

Win 10 ce biti podrzan jos nekoliko godina. Kad mu prestane podrska postojeci racunari ce biti vec zastareli. Lepo onda s novim kompom dobijete i novi Win. Sta mi je da na svakih 10ak godina izdvojim par stotina za labtop koji izadje s lizinga neke kompanije, dotle ce i taj 11 biti ispeglan ko i sada 10ka. Uostalom skoro sve se danas moze zavrsiti na mobilnom, dotle ce komp biti potreban samo ljudima koji ga koriste zbog posla

Eto

pre 3 godine

Za ove koji tvrde da win 10 nije besplatan - meni se win 10 u onom transferu sa krekovane 7ice aktivirao (link za download 10ke koji se pojavio na desktopu) i ta aktivacija mi je ostala do danas. Cak i nakon reinstaliranja 10ke, brisanja harda, instalacije drugih sistema pa vracanja 10ke - on se uvek uredno aktivira i ne trazi nikakve krekove. Tako da sam ja dobio win 10 besplatno.

ha

pre 3 godine

Znači ja moram da kupim novi hardver jer stari ne moze da podrži nove verzije windowsa?!
Trenutno koristim windows 7 na dva računara,jedan je 64-bitni,drugi 32-bitni-kažu da ni windows 10 ne može na moje računare a kamoli 11.
Ja znači trebam da dam sad minimum 500-600eur za nove računare,šta će sa milijardama korisnika koji nemaju novca za novi hardver?!
Kažite mi zašto bih ja kupovao nove računare ako su ovi stari ispravni?!

pertinaks

pre 3 godine

@pertinaks Kada si mlad i nisi dovoljno dugo koristio predhodne verzije logično je da tako razmišljaš...
(Nikola, 20. jun 2021 13:46)


Imam 36 godina, prosao sam sve iteracije od xp-ea do 10 i 10 je najbolji. Ja mislim da se vi u ovo ne razumete pa ovako pricate, logicno.

cvele

pre 3 godine

@Mića
Besplatan je utoliko što se svake godine pojavi nova verzija koju (besplatno) možeš da instaliraš na računar.

Kao što je vrlo dobro poznato, nema besplatnog ručka, MS će, ako odluči da deli licence za dž, naći drugi način da to i naplati - s obzirom na telemetriju kao i prikazivanje reklama reklo bi se da to već i rade od kako su izbacili W10.

Lola

pre 3 godine

(Veliki brat, 20. jun 2021 13:55)

Dezinformacija da ne koristim tezu rec
OEM kljucevi su 100% legalni.
Razlika izmedju njih koja pravi cenovnu razliku je u tome sto OEM kljuc nema ukljucenu Microsoft tehnicku podrsku i nije ga moguce koristiti na bilo kom drugom kompjuteru osim na onom na kome je prvi put instaliran.
Savetujem ljudima da nikako vise ne koriste krekovane verzije windowsa jer za tim vise nema potrebe. I da ne kupite jeftin kljuc i aktivirate windows, on ce raditi bez aktivacije.

QwertyDGB

pre 3 godine

MacOS nije besplatan, ali jeste besplatna nadogradnja na noviji verziju. Isto to važi i za Windows 10, pošto su pustili ažuriranje sa Windows 7 za džabe, što pre nije bio slučaj.

brave new world

pre 3 godine

Šta reći za čoveka koji ovako nešto kaže sa OS koji drži 90% desktop tržišta ovog trenutka? Kako mu reći da je glup, bez da mu kažeš da je glup?
(Pero, 20. jun 2021 15:58)

Desktop koristim isključivo za slušanje muzike kad sam kući i gledanje filmova. Sve ostalo na telefonu. Kao i 90% ljudi. Realno, ne zanima me kakav će novi Windows biti, za moje potrebe dovoljan i XP ili linux.

sd

pre 3 godine

Hoćeš li i meni reći da se ne razumijem u Windowse? Održavao servere i radne stanice u stotinama firmi, najveća sa 1700 korisnika?
Windows 10 je u takvim sistemima smeće! SMEĆE! (Miloš)

@Miloš — Radim u firmi koja je deo grupe koja ima 23 sedišta po celom svetu. Oko 5000 zaposlenih radi na Win10 20H2 stanicama. Imamo sopstveni softver, i nikakve probleme sa operativnim sistemom. Ako se sve implementira kako treba, onda je sve radi glatko.

Petar

pre 3 godine

Kod drugih softvera se to zove template ili skin... a kod ovog nova verzija. Ja sam i dalje na trofejnoj verziji, neki je zovu piratska, ali za mene je trofejna.

Trotters Independent Traders

pre 3 godine

A ne preporučujem nikom krekovanje jer vam je onda računar izloženiji hakerskim napadima gde mogu da vam stradaju nalozi, platne kartice, a može čak doći i do ransomware napada gde vam zaključaju određene foldere i traže vam pare da biste ih dobili nazad.
(Oki, 20. jun 2021 12:39)


Pa zato se za pristup internetu koristi virtualna masina, bez obzira na to da li je legalni ili nelegalni Windows. Ko uspe da prodje firewall i na ruteru, i na host OS-u koji uopste nije na mrezi, i na virtualnom Winu sa najnovijim security patchevima, taj je i zasluzio da uzme neke pare!

miki

pre 3 godine

Koristio windows od svoje 13-te. Igrice i to. Sa 21 poceo da se bavim fotografijom, a u 25-oj sinematografijom. To je preslo u hobi i preorijentisao se na kodiranje, cime se bavim zadnje 3. Apdejtovi, bagovi, drajveri, nadogradnje, dokupljivanje rama i procesora, dosta vise. Uzeo sam mekbuk i preporodio se. U vecini firmi u Americi kad odete na razgovor za posao sa windows laptopom, gledaju vas sa cudjenjem. Postoji razlog za to. Vise windows ni da mi plate, a ne jos i da ja platim.

Miloš

pre 3 godine

@pertinaks - hoćeš li i meni reći da se ne razumijem u Windowse? Održavao servere i radne stanice u stotinama firmi, najveća sa 1700 korisnika?
Windows 10 je u takvim sistemima smeće! SMEĆE!
Stalno neke promjene ispod haube, stalno nadogradnje softvera koji je rađen namjenski za firme, ustanove i ministarstva, stalno dodatni troškovi, programiranje, prilagođavaje... UŽAS! Čak i M$ softver ima problema sa desetkom!
Mogu ti nabrojati hrpu ozbiljnih problema koje Win 10 radi, ali teško da bi to tebi išta značilo.
Za kućno korištenje je OK, ali tu je OK apsolutno sve!

pertinaks

pre 3 godine

Pa i windows 10 je besplatan ako vam ne smeta "activate windows" u donjem desnom cosku.
2-5 dolara kostaju OEM windows 10 kljucevi za legalnu aktivaciju.
(Lola, 20. jun 2021 12:22)

U Srbiju to nije legalna aktivacuja, zasto bi neko nekom davao 2-5 dolara za nesto sto nije legalno u nasoj drzavi. Pogotovo sto i mikrosoft tacno briga ako im u kucnoj varijanti za privatne korisnike krekujes softver. Smeta im da neko profesionalno koristi a nije platio, to je sad generalno za sve softvere sem igrica.

adriano_galliani

pre 3 godine

Inače, poređenje sa Apple ne stoji. I kad kupite MS Surface, dobijete "besplatan" Windows, uz računare drugih proizvođača takođe možete dobiti "besplatan" Windows, platio ga je proizvođač računara, a možete da kupite sami licencu i instalirate na koji hoćete računar.

Možete i MacOS da kupite, ali legalno smete da ga instalirate samo na Apple računar, što je daleko veće ograničenje nego kod MS-a.
(Veliki brat, 20. jun 2021 13:55)

Ovde se misli na lične računare, korporativne mašine naravno da nemaju "besplatan" Windows - ko to još ozbiljan drži PC star 10+ godina i čeka upgrade na novu verziju? Key se vezuje za hardver ionako.

Poređene sa Surface-om ne stoji - Windows 10 je prvi Windows sa "besplatnim" upgrade-om, sve prethodne verzije nisu imale ovakav path - čak se i "upgrade" plaćao i dobijao poseban CD/DVD sa verzijom za upgrade, verzijom koja nije mogla da radi kao clean install. U slučaju problema to je značilo instaliranje Windowsa sa kojim je PC došao pa onda opet upgrade proces.

MacOS i "besplatan" upgrade je model star 20+ godina u slučaju Apple-a baš zato što oni sebe vide kao hardware a ne software kompaniju.

Isto važi i za Dell, HP itd. laptop/desktop mašine - pre Windowsa 10 ni kod njih nije bilo besplatnog upgrade-a sa XP na Vistu npr.


MacOS se ne može kupiti - može se preuzeti samo iz Apple Store-a, sa MacOS mašine.

Paranormal Dimension

pre 3 godine

@Mića

I Windows moras da platis da bi ga imao.
Tako da ove nadogradnje dolaze besplatno.
Takodje sa Hackintosh sistemom, MacOS koji skines je besplatan.

Malo znanja nije neki bauk.

kojot

pre 3 godine

ukapirajte nema niceg besplatnog ne budite naivni.
XP jos uvek aktuelan zbog ostalog softvera i nemam nameru bilo sta da menjam.
win je jos uvek tu samo zato jer linux uglavnom nema podrsku ili je klimavo za ovo sto radim. inace bi bilo zbogom.
nije mi potrebna gomila smeca koja ko zna sta radi zaista, apdejti koji samo pobrljave sistem i tako dalje da ne duzim..

Nikola Radovanovic

pre 3 godine

Neko rece nema Linux komentara, pa da to ispravimo :)

uname -a
Linux notebook 5.10.27-gentoo #1 SMP Thu Apr 8 08:29:47 CEST 2021 x86_64 Intel(R) Core(TM) i7-6700HQ CPU @ 2.60GHz GenuineIntel GNU/Linux

Karakondžula

pre 3 godine

Prvo i pre svega, nijedan Microsoftov operativni sistem nika nije bio "besplatan", pa nije ni Windows 10... Zato nemojte ljude zbunjivati lošim i netačnim naslovima. Pomešali ste pojmove... Zapravo se radi o slobodnoj nadogradnji sa ranije kupljenog operativnog sistema sa aktivnom licencom... Tako, o ak ko ima kupljenu licenu za Win7, bez naknade može da nadogradi svoj računar na adekvatnu verziju Win10... Slično će biti i sa nadogradnjom sa Win10 na taj Win11...

... jedino što je zaista besplatno u punom smislu te reči je softver koji pripada Open Source zajednici tj. svako ima pravo da ga koristi i još po nešto... Linux OpenSuSE je primer toga...

ograničeno znanje o kompjuteru

pre 3 godine

Koristim Windows 8. Brži od 10, a može se instalirati na USB, pokrenuti i koristiti kao desktop ili prijenosno s kompjutera na kompjuter, posebno ranije kada je SSD bio preskup. Windows i sada košta 100 eura i to ne plaćam jer PC OS je hardware driven, i cijenu koju ne platiš na windows ionako platiš na hardware.
Da je Amiga pa keširaš 1000 jednom u 5 godina, a poslije se proizvod prilagodi mašini, to bih shvatio.

srb

pre 3 godine

Mali program Aact portable, instalirate i aktivarate licencu besplatno za 10 sekundi, sa istim programom mozete i Office aktivirati. Nema na cemu.

miki

pre 3 godine

Miki brate lupaš k'o maksim po diviziji...
Pozdrav iz Silicone Valley.
(t0r1n, 20. jun 2021 22:53)

Iskreno nikad nisam bio tamo. Mada ne sumnjam da je Kalifornija cudna, kako za sve, tako i za to. Lol. Radio sam u Houston, DC i NY. Nigde, ama nigde niko od programera do dizajnera ne koristi windows.

kaboom

pre 3 godine

ovakav kakav je sad morao bi da bude besplatan, a da plaćenq licenca isključi sve telemetrije i nasilna instaliranja raznog smeća, tj da korisnik kontroliše a ne ms da radi po svom nahodjenju

Miloš

pre 3 godine

@sd - baš kao što si napisao - kad se sve implementira kako treba, sve radi. A onda dođe update pa opet moramo masu toga "implementirati". I tako u krug. Na kraju dana sve radi, samo je pitanje truda i troškova. A tu je sedmica bila daleko bolja jer su velike promjene dolazile sa Service pack-ovima, a ne svako malo.
Najviše problema je uvijek sa Documentum platformom, a nju mora podešavati vanjska firma koja to onda i debelo naplati. Dakle, Desetka je skup sport. Vrlo često skup.

Nikola

pre 3 godine

@pertinaks E prijatelju kada bi samo znao sa kime pričaš, svakako priznajem grešku u proceni i izvinjavam ti se na predrasudama ali veze sa životom nemaš...

BorG

pre 3 godine

Prošlo je vreme skupog vindovsa za obične korisnike. Majkrosoft je to shvatio još pre nekoliko godina. Doduše to je i pokazao da je shvatio još sa pužanjem mogućnosti da sa sedmice i osmice pređete na desetku bez nadoknade.
Naravno shvatili su da će novac naplatiti drugačije i današnje licence im ne popunjavaju ja mislim, ma ni 5% profita.
Sa druge strane Linux je očigledno prepustio Vindovsu volan i komande broda ,da može mirno da plovi .
Obični korisnici Linuks distribucija primećuju da doduše nešto nije u redu ,pogotovo po pitanju brzine svog novod ssd-a ,dok je i 16 Gb ram memorije postalo usko grlo . Rezultat ove činjenice je da mlađi Linux korisnici beže na vindovs jer im je naravno teško da se cimaju i ukucaju poneku sudo komandu. Šta ćeš ,oni su ovo navikli da imaju po automatizmu.
Što se vindovsa tiče ja sam znao da je ona priča o poslednjem vindovsu samo bajka i da ćemo dočekati i verziju 20 a kamo li verziju 11 , jer je čist marketing u pitanju. Pa ako mogu na Androidu da prave nove našminkane verzije , što ne bi mogo i vindovs ?

QwertyDGB

pre 3 godine

Što se vindovsa tiče ja sam znao da je ona priča o poslednjem vindovsu samo bajka i da ćemo dočekati i verziju 20 a kamo li verziju 11 , jer je čist marketing u pitanju. Pa ako mogu na Androidu da prave nove našminkane verzije , što ne bi mogo i vindovs ?
(BorG, 21. jun 2021 15:53)

Broj uredjaja koji koristi Android ili iOS je u stalnom rastu dok se broj dekstop racunara smanjuje iz godine u godinu.

Very stable genius

pre 3 godine

Broj uredjaja koji koristi Android ili iOS je u stalnom rastu dok se broj dekstop racunara smanjuje iz godine u godinu.
(QwertyDGB, 22. jun 2021 12:03)

I onda skapiras da je panedmija, i da gledas sajtove kod kuce na ekrancicu od 6 incha.

Rile

pre 3 godine

.biće krekovan, kao i onaj pre njega i onaj pre njega i onaj pre njega..
(Dadada, 20. jun 2021 10:03)

Jel krades i iz prodavnice u ulici jado ili samo intelektualnu imovinu drugih? Misliš da si neki Robin Hud a u stvari sa jadan i bedan sitni lopov :(

miki

pre 3 godine

Koristio windows od svoje 13-te. Igrice i to. Sa 21 poceo da se bavim fotografijom, a u 25-oj sinematografijom. To je preslo u hobi i preorijentisao se na kodiranje, cime se bavim zadnje 3. Apdejtovi, bagovi, drajveri, nadogradnje, dokupljivanje rama i procesora, dosta vise. Uzeo sam mekbuk i preporodio se. U vecini firmi u Americi kad odete na razgovor za posao sa windows laptopom, gledaju vas sa cudjenjem. Postoji razlog za to. Vise windows ni da mi plate, a ne jos i da ja platim.

XXL

pre 3 godine

Nisam potrošio ni ovaj moj Windows 7,a 10-tku sam izbacio isti dan kad sam preuzeo besplatno. Doduše nisam ni želeo da preuzmem već mi iskočio onaj prozorčić baš pod prst kad htedoh da kliknem i šta ću prihvatim ga. Doduše komp tj. lap-top retko koristim pa mi je i 7-ca dobra za toliko.

brave new world

pre 3 godine

Šta reći za čoveka koji ovako nešto kaže sa OS koji drži 90% desktop tržišta ovog trenutka? Kako mu reći da je glup, bez da mu kažeš da je glup?
(Pero, 20. jun 2021 15:58)

Desktop koristim isključivo za slušanje muzike kad sam kući i gledanje filmova. Sve ostalo na telefonu. Kao i 90% ljudi. Realno, ne zanima me kakav će novi Windows biti, za moje potrebe dovoljan i XP ili linux.

Oki

pre 3 godine

Windows 10 je besplatan samo nije full verzija. To je kad vam stoji onaj watermark "Activate Windows". Za obične korisnike je ta besplatna verzija dovoljna. Ako hoćete nešto baš ozbiljno da radite, trebaće vam plaćena verzija, poželjno Pro ili Enterprise, ili ako želite da menjate temu i još neka podešavanja onda isto morate full verziju.

A ne preporučujem nikom krekovanje jer vam je onda računar izloženiji hakerskim napadima gde mogu da vam stradaju nalozi, platne kartice, a može čak doći i do ransomware napada gde vam zaključaju određene foldere i traže vam pare da biste ih dobili nazad.

Idite na ebay, izdvojite 10$ i uzmite legalnu kopiju. To je proizvod koji koristite godinama, ne budite tolike škrtice.

flccc

pre 3 godine

..biće krekovan, kao i onaj pre njega i onaj pre njega i onaj pre njega..
(Dadada, 20. jun 2021 10:03)

Ako baš ne morate, ne radite ovo. To je stvar koja se koristi svaki dan. Za takve stvari vredi izdvojiti novac

Đoko

pre 3 godine

Posljednji pravi OS za kućna desktop računala od Microsofta je bio i ostao Windows XP. Ovo sad nema više veze s vezom instalacija OS od gotovo 20gb, čemu? Brdo nepotrebnih aplikacija i slično. I dan danas koristim Win XP svakodnevno i nikakvih problema, sve radi od interneta, youtube, gledanje filmova itd. i za novu periferiju i dan danas postoje upravljački programi za Win XP (od wifi kartica, pisaća itd.) tako da uopće nisam imao potrebe instalirati neki drugi noviji OS.

Windows 10 Pro možete đabe aktivirati kms komandnom skriptom veličine 200 kb bez problema. Smatram da bi Home verzija Windowsa za kućne korisnike trebala biti besplatna dakle aktivacija bez plaćanja što bi i za Microsoft bilo bolje jer korisnici ne bi koristili kojekakve sumnjive aktivatore.

nikos

pre 3 godine

"Da li će novi Windows biti besplatan?"
Ako bude besplatan, onda je to debela navlaka po pitanju privatnosti i svega sto mu se nadje u dometu.

pertinaks

pre 3 godine

@pertinaks Kada si mlad i nisi dovoljno dugo koristio predhodne verzije logično je da tako razmišljaš...
(Nikola, 20. jun 2021 13:46)


Imam 36 godina, prosao sam sve iteracije od xp-ea do 10 i 10 je najbolji. Ja mislim da se vi u ovo ne razumete pa ovako pricate, logicno.

Miloš

pre 3 godine

@pertinaks - hoćeš li i meni reći da se ne razumijem u Windowse? Održavao servere i radne stanice u stotinama firmi, najveća sa 1700 korisnika?
Windows 10 je u takvim sistemima smeće! SMEĆE!
Stalno neke promjene ispod haube, stalno nadogradnje softvera koji je rađen namjenski za firme, ustanove i ministarstva, stalno dodatni troškovi, programiranje, prilagođavaje... UŽAS! Čak i M$ softver ima problema sa desetkom!
Mogu ti nabrojati hrpu ozbiljnih problema koje Win 10 radi, ali teško da bi to tebi išta značilo.
Za kućno korištenje je OK, ali tu je OK apsolutno sve!

XP

pre 3 godine

Nije baš da je w10 uzeo 75% tržišta zbog besplatne nadogradnje. Pre će biti da je to zato što su korisnicima w7 u početku nudili, a onda nekim apdejtom ih jednostavno primorali, odnosno apdejtovali w7 u w10 bez pitanja.
Bilo je slučajeva da me neko zove i kaže "sve mi se promenilo, ne radi mi štampač, ne radi mi...".

Trotters Independent Traders

pre 3 godine

A ne preporučujem nikom krekovanje jer vam je onda računar izloženiji hakerskim napadima gde mogu da vam stradaju nalozi, platne kartice, a može čak doći i do ransomware napada gde vam zaključaju određene foldere i traže vam pare da biste ih dobili nazad.
(Oki, 20. jun 2021 12:39)


Pa zato se za pristup internetu koristi virtualna masina, bez obzira na to da li je legalni ili nelegalni Windows. Ko uspe da prodje firewall i na ruteru, i na host OS-u koji uopste nije na mrezi, i na virtualnom Winu sa najnovijim security patchevima, taj je i zasluzio da uzme neke pare!

adriano_galliani

pre 3 godine

"S obzirom da Apple korisnicima daje besplatno svaki svoj novi macOS, očekuje se i da Microsoft uradi isto i da tako ostane korak ispred konkurencije.

Windows 10 je upravo zbog toga što je bio besplatan bio ispred svih i Microsoft će se sada voditi istom idejom. "

MacOS nije besplatan. Dolazi samo uz Apple računar, recimo da je baš barebone Macbook Air - $999. Podrška ni u ludilu ne traje 10 godina kao kod Microsofta (a traje i duže - WinXP 13 godina, Windows 7, Windows 11 godina) baš zato što izdaju novu verziju MacOS-a SVAKE GODINE.

Prelazak na Windows 10 je bukvalno bilo "na silu", setimo se samo prve verzije, 1503 - užas. Sada je OK zato što svi imamo znatno bolje računare nego te 2015, SSD je default opcija i jeste prilično unapređen. Sa druge strane, telemetrija i sve ostalo je način na koji je Microsoft sve to naplatio, bukvalno krađom ličnih podataka jer da njih interesuju navike - Windows 11 ne bi izgledao ovako kako će izgledati.

Naravno da će biti besplatan, opekli su se sa Windows Mobile/Windows Phone platformom koja nije bila besplatana i prošli su kako su prošli.

shile

pre 3 godine

@pertinaks Kada si mlad i nisi dovoljno dugo koristio predhodne verzije logično je da tako razmišljaš...
(Nikola, 20. jun 2021 13:46)

Ja sam dovoljno star da mogu da kažem da Win10 jeste najbolji Windows! Koristim računar već 25 god, i nije bio bolji od ovog ni jedan!

Pero

pre 3 godine

"Koga briga za Windows. Prošlo mu vreme odaaaavno.
(Mrxi, 20. jun 2021 12:49) # Link komentara"


Šta reći za čoveka koji ovako nešto kaže sa OS koji drži 90% desktop tržišta ovog trenutka? Kako mu reći da je glup, bez da mu kažeš da je glup?

Bojan

pre 3 godine

Windows 10 i HDD.... pa to je postalo neupotrebljivo.
Još kad krenu update-i a ono neki jeftini laptop sa celeron procesorom... samo da se samoubiješ.
Neće naš čovek da iskešira ni SSD a kamoli win.

Lola

pre 3 godine

Pa i windows 10 je besplatan ako vam ne smeta "activate windows" u donjem desnom cosku.
2-5 dolara kostaju OEM windows 10 kljucevi za legalnu aktivaciju.

Marko

pre 3 godine

Sve do sada što smo videli ukazuje da se radi samo o vizuelnom redizajnu. Malo su promenili start meni, način pretrage, ikonice i to je sve. Naravno, nema sumnje da sve to lepše izgleda ali je po meni neophodno da bude mnogo više konkretnijih izmena da bi nešto nazvali novim proizvodom. Ovde izgleda kao da ništa nije menjano "ispod haube". Kernel je isti, performanse su iste (po nekim testovima čak i malo slabije), tako da uopšte nije jasno zašto je to novi windows, takav redizajn su mogli da urade i preko ažuriranja.

Veliki brat

pre 3 godine

Idite na ebay, izdvojite 10$ i uzmite legalnu kopiju. To je proizvod koji koristite godinama, ne budite tolike škrtice.
(Oki, 20. jun 2021 12:39)

To nisu legalne licence, tj. ključevi, iako prolaze registraciju. Nisu legalni jer se prodaju nelegalnonpr. firmi bilo jeftinije da kupi 50.000 licenci, iako imaj 43.000 računara, pa neki admin prodaje onih 7000.

Kad MS ukapira na osnovu IP adresa da tih 7000 licenci nemaju veze sa firmom, biće stavljene na crnu listu.
Takav ključ može da vam potraje mesec dana, ali može i 20 meseci, kako se kome zalomi.

Ali legalno nije, naročite ne za firme koje sav softver moraju kupovati od lokalnog ovlašćenog distributera ili prodavca, nikako na ebay i slično, to ne može ni firma u SAD, a kamoli firma u Srbiji, MS licence može da prodaje samo re-seller, postoje i verzije koje su vezane za određen računar (OEM) i ne mogu se aktivirati na drugom računaru...


Inače, poređenje sa Apple ne stoji. I kad kupite MS Surface, dobijete "besplatan" Windows, uz računare drugih proizvođača takođe možete dobiti "besplatan" Windows, platio ga je proizvođač računara, a možete da kupite sami licencu i instalirate na koji hoćete računar.

Možete i MacOS da kupite, ali legalno smete da ga instalirate samo na Apple računar, što je daleko veće ograničenje nego kod MS-a. Zamislite da MS legano dozvoljava instalaciju Windows-a samo na svoje računare (Surface)...

ha

pre 3 godine

Znači ja moram da kupim novi hardver jer stari ne moze da podrži nove verzije windowsa?!
Trenutno koristim windows 7 na dva računara,jedan je 64-bitni,drugi 32-bitni-kažu da ni windows 10 ne može na moje računare a kamoli 11.
Ja znači trebam da dam sad minimum 500-600eur za nove računare,šta će sa milijardama korisnika koji nemaju novca za novi hardver?!
Kažite mi zašto bih ja kupovao nove računare ako su ovi stari ispravni?!

Very stable genius

pre 3 godine

Ovde izgleda kao da ništa nije menjano "ispod haube". Kernel je isti, performanse su iste (po nekim testovima čak i malo slabije), tako da uopšte nije jasno zašto je to novi windows, takav redizajn su mogli da urade i preko ažuriranja.
(Marko, 20. jun 2021 10:05)


A ti bi drugi kernel? Pa da ti ne rade driveri, programi, usb uredjaji i da se sve raspada?
Citam bas neke komentare, Win10 je postao "dosadan". Eto vam sad Win11 pa ucite ponovo interfejs, to je jako zanimljivo.

Pretpostavljam se da ce Microsoft biti pametan i zadrzati se na ovim kozmetickim izmenama. Ako nista ne menjaju "ispod haube" profesionalci ce i prihvatati nove verzije, u suprotnom, jedino da ulozis 3-4K u masinu i nadas se da ce raditi 20-30 godina!

Petar

pre 3 godine

Kod drugih softvera se to zove template ili skin... a kod ovog nova verzija. Ja sam i dalje na trofejnoj verziji, neki je zovu piratska, ali za mene je trofejna.

Miki

pre 3 godine

Kod nas ce Windows uvek biti besplatan. U normanom svetu sve se placa i to nije neki problem, niti neko razmislja o tako osnovnim stvarima i sitnicama.

pertinaks

pre 3 godine

Pa i windows 10 je besplatan ako vam ne smeta "activate windows" u donjem desnom cosku.
2-5 dolara kostaju OEM windows 10 kljucevi za legalnu aktivaciju.
(Lola, 20. jun 2021 12:22)

U Srbiju to nije legalna aktivacuja, zasto bi neko nekom davao 2-5 dolara za nesto sto nije legalno u nasoj drzavi. Pogotovo sto i mikrosoft tacno briga ako im u kucnoj varijanti za privatne korisnike krekujes softver. Smeta im da neko profesionalno koristi a nije platio, to je sad generalno za sve softvere sem igrica.

Aleksandar

pre 3 godine

Pametnjakovići iz komentara, windows 10 jeste 10 eura, za kucne korisnike se kupe OEM ključevi koji su potpuno legalni, i windows je vezan za matičnu ploču i nije nikakva piraterija,i svaki put kad reinstalirate windows na istoj mašini imaćete aktiviran legalan sistem. Zato nemoj te se bojati i uzmite te kljuceve i dobijete full sistem sa svim buducim nadogradnjama i nemate problem sa piraterijom.

Adriano_Galliani

pre 3 godine

Pametnjakovići iz komentara, windows 10 jeste 10 eura, za kucne korisnike se kupe OEM ključevi koji su potpuno legalni, i windows je vezan za matičnu ploču i nije nikakva piraterija,i svaki put kad reinstalirate windows na istoj mašini imaćete aktiviran legalan sistem. Zato nemoj te se bojati i uzmite te kljuceve i dobijete full sistem sa svim buducim nadogradnjama i nemate problem sa piraterijom.
(Aleksandar, 20. jun 2021 14:50)

Nije legalno - to je OEM ključ za tačno definisanog OEM partnera - a to nisu individualni korisnici. Takav key je moguce aktivirati ali ne i legalizovati. Takav Windows je aktiviran ali ne i legalan. Niko vam neće viriti u privatni računar ali poslovni da. Microsoft to, naravno, namerno radi - bolje 10 EUR od miliona korisnika koji ne bi platili 150$ Windows nego 0.

U corpu ovo, naravno, ne prolazi, mora original.

Floki

pre 3 godine

Ja koristim windows 7, top je, 10 ne koristim jer sam nesposoban da prihvatim inovaciju, lenj. Tako sam i sa XP prelazio na sedmicu, trista godina.

ograničeno znanje o kompjuteru

pre 3 godine

Koristim Windows 8. Brži od 10, a može se instalirati na USB, pokrenuti i koristiti kao desktop ili prijenosno s kompjutera na kompjuter, posebno ranije kada je SSD bio preskup. Windows i sada košta 100 eura i to ne plaćam jer PC OS je hardware driven, i cijenu koju ne platiš na windows ionako platiš na hardware.
Da je Amiga pa keširaš 1000 jednom u 5 godina, a poslije se proizvod prilagodi mašini, to bih shvatio.

sd

pre 3 godine

Hoćeš li i meni reći da se ne razumijem u Windowse? Održavao servere i radne stanice u stotinama firmi, najveća sa 1700 korisnika?
Windows 10 je u takvim sistemima smeće! SMEĆE! (Miloš)

@Miloš — Radim u firmi koja je deo grupe koja ima 23 sedišta po celom svetu. Oko 5000 zaposlenih radi na Win10 20H2 stanicama. Imamo sopstveni softver, i nikakve probleme sa operativnim sistemom. Ako se sve implementira kako treba, onda je sve radi glatko.

Bor

pre 3 godine

Ponovo zajebancija sa patchevima, ne radi ovo, ne radi ono, gde mi je ovo gde mi je ono, vrati mi ono staro necu ovo, ova aplikacija mi je radila pre sada na ovom novom OS-u baguje, eto to ce biti sa novim windowsom kao i svaki put ista prica, pa ti administriraj sve to za 500e i objasnjavaj ludacima koji ne znaju sta je enter.

Splavar

pre 3 godine

Win 10 ce biti podrzan jos nekoliko godina. Kad mu prestane podrska postojeci racunari ce biti vec zastareli. Lepo onda s novim kompom dobijete i novi Win. Sta mi je da na svakih 10ak godina izdvojim par stotina za labtop koji izadje s lizinga neke kompanije, dotle ce i taj 11 biti ispeglan ko i sada 10ka. Uostalom skoro sve se danas moze zavrsiti na mobilnom, dotle ce komp biti potreban samo ljudima koji ga koriste zbog posla

miki

pre 3 godine

Miki brate lupaš k'o maksim po diviziji...
Pozdrav iz Silicone Valley.
(t0r1n, 20. jun 2021 22:53)

Iskreno nikad nisam bio tamo. Mada ne sumnjam da je Kalifornija cudna, kako za sve, tako i za to. Lol. Radio sam u Houston, DC i NY. Nigde, ama nigde niko od programera do dizajnera ne koristi windows.

Nikola

pre 3 godine

@Oki Šmekeru, original verzija se kupuje kod ovlašćenog distributera i ne košta 10?... Za zaštitu postoji takođe licencirani antivirus softver, ne budi škrtica. Kada te dve stvari platiš 300e, koje si sam zaradio, pitaću te da li ti ostane za grafiku sa oglasa, da bi igrao Fornite...

t0r1n

pre 3 godine

U vecini firmi u Americi kad odete na razgovor za posao sa windows laptopom, gledaju vas sa cudjenjem. Postoji razlog za to. Vise windows ni da mi plate, a ne jos i da ja platim.
(miki, 20. jun 2021 20:00)

Miki brate lupaš k'o maksim po diviziji...
Pozdrav iz Silicone Valley.

Миливоје-ватрогасац

pre 3 godine

Познавањем и упознавањем много људи, током протеклих година мог живота, прикупио сам доста информација и дошао до коначног закључка да је код нас у Србији тај виндоуз ивек, и то баш увек, био бесплатан тако да ... сви ми ви живи и здрави били па и ја са вама, живели.

adriano_galliani

pre 3 godine

Inače, poređenje sa Apple ne stoji. I kad kupite MS Surface, dobijete "besplatan" Windows, uz računare drugih proizvođača takođe možete dobiti "besplatan" Windows, platio ga je proizvođač računara, a možete da kupite sami licencu i instalirate na koji hoćete računar.

Možete i MacOS da kupite, ali legalno smete da ga instalirate samo na Apple računar, što je daleko veće ograničenje nego kod MS-a.
(Veliki brat, 20. jun 2021 13:55)

Ovde se misli na lične računare, korporativne mašine naravno da nemaju "besplatan" Windows - ko to još ozbiljan drži PC star 10+ godina i čeka upgrade na novu verziju? Key se vezuje za hardver ionako.

Poređene sa Surface-om ne stoji - Windows 10 je prvi Windows sa "besplatnim" upgrade-om, sve prethodne verzije nisu imale ovakav path - čak se i "upgrade" plaćao i dobijao poseban CD/DVD sa verzijom za upgrade, verzijom koja nije mogla da radi kao clean install. U slučaju problema to je značilo instaliranje Windowsa sa kojim je PC došao pa onda opet upgrade proces.

MacOS i "besplatan" upgrade je model star 20+ godina u slučaju Apple-a baš zato što oni sebe vide kao hardware a ne software kompaniju.

Isto važi i za Dell, HP itd. laptop/desktop mašine - pre Windowsa 10 ni kod njih nije bilo besplatnog upgrade-a sa XP na Vistu npr.


MacOS se ne može kupiti - može se preuzeti samo iz Apple Store-a, sa MacOS mašine.

Dule

pre 3 godine

@Oki Šmekeru, original verzija se kupuje kod ovlašćenog distributera i ne košta 10?... Za zaštitu postoji takođe licencirani antivirus softver, ne budi škrtica. Kada te dve stvari platiš 300e, koje si sam zaradio, pitaću te da li ti ostane za grafiku sa oglasa, da bi igrao Fornite...
(Nikola, 20. jun 2021 13:42)

Mozes da kupis original Windows (ili bilo koji njihov softver) direktno sa Microsoftovog sajta, ne znam zasto ljudi kupuju kod domacih distributera. Mogu i firme i fizicka lica, nema razlike, cak je i cena cesto blago jeftinija.

Ovo sto ovi decaci spominju kljuceve sa eBay-a su OEM kljucevi, jesu "original" ali taj sto ti ih je (pre)prodao ne bi smeo to da radi.
Traju generalno dosta dugo, zato sto se Microsoft ne cima preterano oko toga da utera svaku licencu, znaju i oni da dobar deo ljudi ne bi kupio original Windows nikad, ali odrzavaju taj ekosistem tako sto koriste njihov softver, zbog cega ce i ovi sto zaista placaju licence (firme, institucije itd.) takodje da koriste taj isti softver.

Da MS iskoreni skroz pirateriju, Linux i Mac bi imali daleko vise korisnika.

srb

pre 3 godine

Mali program Aact portable, instalirate i aktivarate licencu besplatno za 10 sekundi, sa istim programom mozete i Office aktivirati. Nema na cemu.

Mickey

pre 3 godine

Bilo bi super da 11 bude besplatan jer ovaj 10 nista ne valja, sto pre bih da ga se resim.
(Kobaja Grande, 20. jun 2021 10:42)

A resices ga se istim tim Windowsom 10, samo preimenovanim i besplatnim?

Rezident

pre 3 godine

Ako baš ne morate, ne radite ovo. To je stvar koja se koristi svaki dan. Za takve stvari vredi izdvojiti novac
(flccc, 20. jun 2021 13:00)

Naravno, ali...
U Makedoniji, Windows se prodaje po ceni od 50-tak evra, kod nas je tri puta skuplji. Zasto?

pa

pre 3 godine

Naravno, ali...
U Makedoniji, Windows se prodaje po ceni od 50-tak evra, kod nas je tri puta skuplji. Zasto?
(Rezident, 20. jun 2021 13:28)
Ima mnogo zasto.Zasto je Makedoniji,Bugarskoj,Bosni jeftinije gorivo nego god nas?Zasto je benzin u Turskoj 88 dinara?To i kazem mnogo zasto,a nema odgovora.

kojot

pre 3 godine

ukapirajte nema niceg besplatnog ne budite naivni.
XP jos uvek aktuelan zbog ostalog softvera i nemam nameru bilo sta da menjam.
win je jos uvek tu samo zato jer linux uglavnom nema podrsku ili je klimavo za ovo sto radim. inace bi bilo zbogom.
nije mi potrebna gomila smeca koja ko zna sta radi zaista, apdejti koji samo pobrljave sistem i tako dalje da ne duzim..

novikorisnik

pre 3 godine

Instalirate neku krekovanu verziju win7 i onda na ms portal kao da napravite boot usb i uradite upgrade na win10, ako prodje sve iz prve imacete legalnu i aktiviranu kopiju windowsa 10, ako ne prodje onda ponovite…u svakom slučaju dobije se windows 10 za dzabe…

Марко

pre 3 godine

Са етичке стране Windows 11 би морао да буде бесплатан, јер је Microsoft најавио Windows 10 као верзију ОС-а, која ће бити таква да ће после тога постојати само update-ови, тј. да не ће бити нових Windows-а. Сада би било неморално да продају Windows 11.

Eto

pre 3 godine

Za ove koji tvrde da win 10 nije besplatan - meni se win 10 u onom transferu sa krekovane 7ice aktivirao (link za download 10ke koji se pojavio na desktopu) i ta aktivacija mi je ostala do danas. Cak i nakon reinstaliranja 10ke, brisanja harda, instalacije drugih sistema pa vracanja 10ke - on se uvek uredno aktivira i ne trazi nikakve krekove. Tako da sam ja dobio win 10 besplatno.

niski

pre 3 godine

@dule "Mozes da kupis original Windows (ili bilo koji njihov softver) direktno sa Microsoftovog sajta, ne znam zasto ljudi kupuju kod domacih distributera. Mogu i firme i fizicka lica, nema razlike, cak je i cena cesto blago jeftinija"
Mozda, da zivis u normalnoj drzavi, ovde ti poreska i ovi sto kontrolisu softver ne dozvoljavaju, jedina legalna varijanta za njih je kupljen u Srbiji, od ovlascenog reselera, uz fiskalni racun... ovo gore nije legalno za njih.... licno imao tu situaciju

Paranormal Dimension

pre 3 godine

@Mića

I Windows moras da platis da bi ga imao.
Tako da ove nadogradnje dolaze besplatno.
Takodje sa Hackintosh sistemom, MacOS koji skines je besplatan.

Malo znanja nije neki bauk.

Nikola Radovanovic

pre 3 godine

Neko rece nema Linux komentara, pa da to ispravimo :)

uname -a
Linux notebook 5.10.27-gentoo #1 SMP Thu Apr 8 08:29:47 CEST 2021 x86_64 Intel(R) Core(TM) i7-6700HQ CPU @ 2.60GHz GenuineIntel GNU/Linux

kaboom

pre 3 godine

ovakav kakav je sad morao bi da bude besplatan, a da plaćenq licenca isključi sve telemetrije i nasilna instaliranja raznog smeća, tj da korisnik kontroliše a ne ms da radi po svom nahodjenju

BorG

pre 3 godine

Prošlo je vreme skupog vindovsa za obične korisnike. Majkrosoft je to shvatio još pre nekoliko godina. Doduše to je i pokazao da je shvatio još sa pužanjem mogućnosti da sa sedmice i osmice pređete na desetku bez nadoknade.
Naravno shvatili su da će novac naplatiti drugačije i današnje licence im ne popunjavaju ja mislim, ma ni 5% profita.
Sa druge strane Linux je očigledno prepustio Vindovsu volan i komande broda ,da može mirno da plovi .
Obični korisnici Linuks distribucija primećuju da doduše nešto nije u redu ,pogotovo po pitanju brzine svog novod ssd-a ,dok je i 16 Gb ram memorije postalo usko grlo . Rezultat ove činjenice je da mlađi Linux korisnici beže na vindovs jer im je naravno teško da se cimaju i ukucaju poneku sudo komandu. Šta ćeš ,oni su ovo navikli da imaju po automatizmu.
Što se vindovsa tiče ja sam znao da je ona priča o poslednjem vindovsu samo bajka i da ćemo dočekati i verziju 20 a kamo li verziju 11 , jer je čist marketing u pitanju. Pa ako mogu na Androidu da prave nove našminkane verzije , što ne bi mogo i vindovs ?

Lola

pre 3 godine

(Veliki brat, 20. jun 2021 13:55)

Dezinformacija da ne koristim tezu rec
OEM kljucevi su 100% legalni.
Razlika izmedju njih koja pravi cenovnu razliku je u tome sto OEM kljuc nema ukljucenu Microsoft tehnicku podrsku i nije ga moguce koristiti na bilo kom drugom kompjuteru osim na onom na kome je prvi put instaliran.
Savetujem ljudima da nikako vise ne koriste krekovane verzije windowsa jer za tim vise nema potrebe. I da ne kupite jeftin kljuc i aktivirate windows, on ce raditi bez aktivacije.

cvele

pre 3 godine

@Mića
Besplatan je utoliko što se svake godine pojavi nova verzija koju (besplatno) možeš da instaliraš na računar.

Kao što je vrlo dobro poznato, nema besplatnog ručka, MS će, ako odluči da deli licence za dž, naći drugi način da to i naplati - s obzirom na telemetriju kao i prikazivanje reklama reklo bi se da to već i rade od kako su izbacili W10.

Nikola

pre 3 godine

@pertinaks E prijatelju kada bi samo znao sa kime pričaš, svakako priznajem grešku u proceni i izvinjavam ti se na predrasudama ali veze sa životom nemaš...

Karakondžula

pre 3 godine

Prvo i pre svega, nijedan Microsoftov operativni sistem nika nije bio "besplatan", pa nije ni Windows 10... Zato nemojte ljude zbunjivati lošim i netačnim naslovima. Pomešali ste pojmove... Zapravo se radi o slobodnoj nadogradnji sa ranije kupljenog operativnog sistema sa aktivnom licencom... Tako, o ak ko ima kupljenu licenu za Win7, bez naknade može da nadogradi svoj računar na adekvatnu verziju Win10... Slično će biti i sa nadogradnjom sa Win10 na taj Win11...

... jedino što je zaista besplatno u punom smislu te reči je softver koji pripada Open Source zajednici tj. svako ima pravo da ga koristi i još po nešto... Linux OpenSuSE je primer toga...

QwertyDGB

pre 3 godine

Što se vindovsa tiče ja sam znao da je ona priča o poslednjem vindovsu samo bajka i da ćemo dočekati i verziju 20 a kamo li verziju 11 , jer je čist marketing u pitanju. Pa ako mogu na Androidu da prave nove našminkane verzije , što ne bi mogo i vindovs ?
(BorG, 21. jun 2021 15:53)

Broj uredjaja koji koristi Android ili iOS je u stalnom rastu dok se broj dekstop racunara smanjuje iz godine u godinu.

QwertyDGB

pre 3 godine

MacOS nije besplatan, ali jeste besplatna nadogradnja na noviji verziju. Isto to važi i za Windows 10, pošto su pustili ažuriranje sa Windows 7 za džabe, što pre nije bio slučaj.

Mića

pre 3 godine

Kakva glupost, Apple uopšte ne daje besplatno svoj MacOS nego moraš dobrano da se isprsiš za Apple računar a u cenu je uračunat i softver. Kakve veze s tim ima Microsoft, oni hardver jedva da i prodaju, softver je njihov glavni proizvod. Možda oni i mogu da daju OS za džabe ali nikako nije za poređenje sa Eplom.

Miloš

pre 3 godine

@sd - baš kao što si napisao - kad se sve implementira kako treba, sve radi. A onda dođe update pa opet moramo masu toga "implementirati". I tako u krug. Na kraju dana sve radi, samo je pitanje truda i troškova. A tu je sedmica bila daleko bolja jer su velike promjene dolazile sa Service pack-ovima, a ne svako malo.
Najviše problema je uvijek sa Documentum platformom, a nju mora podešavati vanjska firma koja to onda i debelo naplati. Dakle, Desetka je skup sport. Vrlo često skup.

Very stable genius

pre 3 godine

Broj uredjaja koji koristi Android ili iOS je u stalnom rastu dok se broj dekstop racunara smanjuje iz godine u godinu.
(QwertyDGB, 22. jun 2021 12:03)

I onda skapiras da je panedmija, i da gledas sajtove kod kuce na ekrancicu od 6 incha.