Utorak, 15.06.2021.

13:07

Nekad su mu se Amerikanci smejali, ali Yugu danas raste cena

Izvor: Izvor: B92, Jutarnji.hr

Nekad su mu se Amerikanci smejali, ali Yugu danas raste cena IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

The Unforgiven

pre 3 godine

Neko je napisao da je Yugu bio konkurencija Hyndaiu pa se nasmijah. Korejancu
ni Fiat ni Skoda ne moze biti konkurencija a kamoli Yugo, oustalom vrijeme
je pokazalo gdje je kome mjesto.
(provjeren clan KPJ, 16. jun 2021 09:53)
---------------------------

Tokom 1980-ih godina Yugo i Hyundai i jesu bili vise-manje ista kategorija. I bili su bolji od Skode iz 1980-ih godina.

Sasha

pre 3 godine

Citam ove komentare i kao da ste vozili neke jugice iz druge dimenzije. To po pet sati autobanom ide, pretice Mercedese, menjaju mu ulje na 50.000km i ni sijalicu mu ne menjaju. Dajte bre, ko je jednom vozio Juga, ne dao Bog posedovao, zna sta je zlo i nedaca. Nikada se ne kvari, ali se zato popravlja kljucem i srafcigerom a delova ima na trafici. Pa sto ga popravljate ako se ne kvari?

SuperepuS

pre 3 godine

Aj auto ko auto za te pare je bio ok. Al onaj smrad benzina jel se vozio u njemu ili iza njega... Užas! I nikad to nisu otklonili. I nikad nisam shvatio one satove sa izvitoperenim izgledom stakla (plastike). Kao da neko ko ne treba stavi babine naočare pa gleda u instrument tablu. Bilo je tako nekih "bisera" po njemu.

Nislija

pre 3 godine

Mozete da pricate sta hocete... Yugara je bila zakon!! Nije ti trebao mehanicar jer delova ima na svakoj trafici. Moj je mene sluzio 10 godina, a izneverio me je na putu jednom, mozda dva puta (anlaser) ali nista sto cekic nije mogao da resi. Nikad necu da zaboravim kad sam iz snega slepom izvukao Caletovog Passata, pa vi vidite... Inace Yuga po mom misljenju ne vole samo oni koji su bili isuvise lenji da ga odrzavaju vec su ocekivali da ne uloze nista, a da ih sluzi doveka.

provjeren clan KPJ

pre 3 godine

Neko je napisao da je Yugu bio konkurencija Hyndaiu pa se nasmijah. Korejancu
ni Fiat ni Skoda ne moze biti konkurencija a kamoli Yugo, oustalom vrijeme
je pokazalo gdje je kome mjesto.

ko tebe dimom ti njega (vrelom) jaretinom, jer, budimo ljudi iako smo srbi

pre 3 godine

Moja žena je Jugićem otišla iz Beograda za Sarajevo pre par dana, juče se vratila za pet i po sati bez problema.
(Lazar, 15. jun 2021 16:26)

ćuo sam da neki ljudi istinski iz dna srca mrze svoju ženu, ali ovo je vrhunac.


Dok sam vozio Yuga nikad nisam imao problema. .... Sada vozim savremeni auto i svo vreme se plaßim ne znam da li će stati ...
(mile, 15. jun 2021 16:24)

ne voziš ti savremen auto nego lešinu.
kupi novo pa ćeš osetiti nešto što u životu nisi osetio.

Che

pre 3 godine

Sve točno osim da se i dan danas mogo vidjeti na svim cestama u bivšoj Yugi. U Sloveniji i Hrvatskoj nisam vidio ni jedan već godinama. U Hrvatskoj je prije 10ak godina bila neka auto kuća koja je otkupljivala jugiće za bagatelu i preprodavala ih u BIH i Srbiji. To je ljudima bio jedini način da se riješe Yuga jer ih nitko nije htio kupiti. Po istom principu dolaze i dizelaši iz Njemačke na Balkan..

Deyan X

pre 3 godine

Yugo je slučajno upao na US tržište, kao i film Walter brani Sarajevo u Kinu. Googlajte i saznajte kako su ove dve stvari usle na ta tržišta.

Veliki brat

pre 3 godine

Yugo se u SAD prodavao za 3.999 $, a nas je taj "posao veka" koštao oko 1000 $ po vozilu, odnosno bili smo 1000 $ u minusu.

Inače, cena vozila u Jugoslaviji je bila sledeća:
- Yugo: oko 7000 DEM (nemačkih maraka)
- 101/128: oko 8500-8700 DEM
- Florida: oko 9500-10000 DEM

Inače, Golf 2 je umeo da košta i 25000 DEM ako je bio "nemački" (bilo je primeraka koji su uvoženi već sklopljeni ili delimično sklopljeni iz Nemačke, ne znam kako, ali znam da su se neki hvalili kako voze "nemački", a ne TAS-ov Golf 2).

1990-ih najjeftiniji uvozni auto (ako izuzmemo rusku Ladu) je bio Daihatsu Applause ili tako nešto, oko 14.000 DEM, dakle 2 Yuga za najjeftiniji strani auto na našem tržištu.

Inače, najskuplje serije Juga su bile one sa Pežoovim motorom, oni su se i kao polovni posle 2000. godine kretali oko 5000€, međutim sa rastom uvoza polovnih automobila cena im je brzo padala.

Kabriolet jeste lep, naročito sa nekim dobrim sedištima (mnogi menjali originalna sedišta nekim boljim i udobnijim), posebno zbog motora sa elektronskim ubrizgavanjem... međutim, sada bi cena takvog Juga u perfektnom stanju bila previsoka za svakodnevnu vožnju, možda je OK ko je kolekcionar, ali voziti takav auto svaki dan, a platiti toliko... samo će brže da propadne, i onda praktično bačen novac.

dblagoje

pre 3 godine

"samo jako".Yugo se prodavao sa "dumping" cenom.To je kada prodajes robu na drugom trzistu ispod cene proizvodnje ,a nadohnadis razliku na svojim trzistu.To je moglo tada zbog " porez na luksuz" koji je u to vreme bio 100%.Auto duplo skuplji od Nemacke.A polovni automobili nisu se mogli kupiti.Taj dumping je zabranjen sporazumima i danas dovodi do udaranje carine do stvarne vrednost.

Si

pre 3 godine

Kada je i cela drzava vozila Zastavine automobile i ja sam vozio Yugo i kao svaki prosečan Srbin, njime isao na more u CG. Imao je vise mana ali i jednu ozbiljnu manu. Crkavala mu je pumpa za gorivo. Zbog toga sam u rezervi uvek imao "novu" pumpu i menjao je po potrebi. Tako sam je jednom menjao na ulazu u Bijelo polje i onda sam se zaklelo da cu kupiti pozdan auto. Dobro sam se raspitao po internetu i zato vec 10 godina vozim Toyota Avensis.

peca

pre 3 godine

Smeće od automobila od neke 1980 na ovamo. Do 1980, je još bio i ok.
(Patak, 15. jun 2021 14:23)

Jugo 45 poceo da se proizvodi 1981, zamenio Fiat 1300 na proizvodnoj traci.

pamtim te dane

pre 3 godine

Izvoz Yuga u USA najavljen je kao posao stoljeća. Njegova cijena u USA je bila 3.999 dolara, pa kada se tu uračunaju transport, zarada dealera, osiguranje servisa i svi ostali troškovi jasno je da zarade za proizvođača nije ni bilo, bio je gubitak. U to vrijeme konkurencija Yugu u USA po cijeni bio je Hyndai. U isto vrijeme taj Yugo prodavao se radničkoj klasi u Jugoslaviji za cca 10.000 ondašnjih njemačkih maraka, što je bila veća cijena nego što se prodavao u USA.

Neca

pre 3 godine

Škoda je staro češko auto, Zastave italijansko.. ovde se sastavljalo.
(Postglu, 15. jun 2021 20:52) 
Ne samo sto je ovo izuzetno nepismeno, nego je i netacno. Zestave su se pravile po licenci i svi su se delovi pravili u nasoj zemlji( ukljucujuci i motore i menjace), sklapali su se npr Opeli negde u Vojvodini, jer je vecina delova stizala iz inostranstva

VAR

pre 3 godine

Kaže psihijatar pacijentu kome su sve lađe potonule " ne očajavaj, nije sve izgubljeno, uvek postoji šansa u životu, kad se jedna vrata zatvore, druga se otvore". Kaže mu pacijent " znam, vozim juga".

Fakti

pre 3 godine

Bože koje gluposti.."raste mu cena u Americi ???" Jugoslovenima je praktično bila zabranjena kupnja drugih kola jer bi platili carinu ko 2X kola, inače ko bi vozio Yuga.

Stole

pre 3 godine

Sećam se, krajem osamdesetih ili 1990.god. kad je Hyundai stigo na naše tržište i kad sam prvi put uživo video Hyundai Pony sve mi je bilo jasno. Yugo nije imao nikakve šanse pored ovog auta iako je biuo jeftiniji za nekih hiljadu doalara na tržištu SAD. Dovoljno je da pogledate fotografije modela Pony (1989-1995) i sve će vam biti jasno. Yugo je bio totalno inferioran spram njega. A danas posebno imponuje izjava tadašnjeg direktora Zastave kako Korejanci nemaju nikakve šanse pored juga jer oni, eto, nemaju tradiciju u proizvodnji auta. Seća li se neko te izjave?

Misa

pre 3 godine

Prodavao se dobro u Jugoslaviji ali zato narod nije mogao da vozi nijedan normalan auto iz uvoza jer je morao državi da kupi još jedan. Toliki su bili nameti na uvozna vozila!
Čist monopol i siledžijsko ponašanje države, ne zaboravimo to!
Podržavao se nekvalitet na račun građana zemlje Jugoslavije!
Bar da su taj monopol iskoristili u Kragujevcu i napravili dobar brend! Ne, sve su pojeli i pretvorili u staro gvožđe. Toliko o tim "lepim" vremenima!!
(Dejan, 15. jun 2021 18:19)
Malo si zaboravio da su dazbine za sve uvozne proizvode bili toliki. A monopola nije bili jer su se zbog tih velikih dazbina u Jugoslaviji pravili/ sklapali i VW, Opel i Reno. A Zastava kao i ostale firme nije videla dinar od tih dazbina, sve je to islo u drzavnu kasu

А. Петров

pre 3 godine

Носталгија може бити пријатно стање духа, али Југо је био најгори (нај-го-ри) ауто који сам икада возио.
Срећом није био мој, него фирмин.

Pop

pre 3 godine

Yugo je IDEALAN, za restauracije!

Sa EFI motorom, servom i klimom, sređen fabrički, spolja i iznutra, u dobroj boji, biće tražen, sigurno i cena će ići gore!

Dejan

pre 3 godine

Prodavao se dobro u Jugoslaviji ali zato narod nije mogao da vozi nijedan normalan auto iz uvoza jer je morao državi da kupi još jedan. Toliki su bili nameti na uvozna vozila!
Čist monopol i siledžijsko ponašanje države, ne zaboravimo to!
Podržavao se nekvalitet na račun građana zemlje Jugoslavije!
Bar da su taj monopol iskoristili u Kragujevcu i napravili dobar brend! Ne, sve su pojeli i pretvorili u staro gvožđe. Toliko o tim "lepim" vremenima!!

Djordje

pre 3 godine

@1988. u auto školi nakon nekih 5-6 časova na "Fići" stigli novi Yugići sa duplim komandama. Ta generacijska promena je bila kao da iz golfa sedneš u Mercedesa. Menjač ide glatko volan se lako mota, pedale u odnosu na Fićine san snova. Inače, nikad ga ne bih kupio niti sam, a od tada sam promenio nekih 15-16 automobila, ali nov Yugo mi je ostao u sećanju.
(Pera Realno, 15. jun 2021 17:16)

A moje iskustvo, vozio casove na Jugicima i igrom slucaja posle prvog neuspelog pokusaja polaganja uzmem dodatne casova na Citroenu AX. Covece kao Bog i Sesirdzija prema traktorskom osecaju Juga, Trazio ako mogu na njemu da polazem, kazu ne moze.

nm

pre 3 godine

Daj je Yugoslovenska vlada to jest rukovodstvo fabrike Yugo, ozbiljnije shvatilo potencijal koji moze da donese trziste poput SAD. Danas bi Yugo imo ponudu poput Hyundai. Koji je doso na trziste u isto vreme, pretrpio izsmejavanje i utemeljio se na americkom trzistu.

Marijana

pre 3 godine

Ja sam 2005.god. polagala vožnju na njemu i bio je skroz OK. A posle sam vozila "keca" koji je isto bio Yugo Skala 55. E njega sam baš slatko vozila, prosto mi bilo žao kad smo ga prodali. Moj dragi ga popravljao sam, bez ikakvih problema. Ugradili mu plin, tako da sam ga se navozala za male pare.
A jeste ona sirota šerpica Yugo 45 oduvek služio za sprdnju. Sećam se vica kako se jugić zakucao u mečku, i odjednom, ana ekranu u mečki se pojavi poruka: "Found new hardware. Instal?"
Bilo je i ono drugo zezanje, da je jugić auto koji celu noć čeka i smišlja kako da vas za*ebe ujutru.
Ali svejedno, nije bilo toliko loš, koliko su ga kudili. Rado bih ga vozila po gradu, mada sve manje vozim. Radim od kuće pa mi i ne treba, a kad krenem na put, iznajmim kod menadžer.a.
Ne bih ga baš terala da ide negde dalje na put, ali za grad bi bio sasvim OK. Bar se ne brineš ako te neko ogrebe, čukne, itd, nije velika šteta.

Acko

pre 3 godine

Ja bih sad rado posedovao Yuga Cabria sa Efi Motorom,i obavezno plin.Od dodatne opreme ako moze Servo upravljac,klima i to je to,mada klima i ne treba e da i spustio gih ga malo i ludilo ludila auto za Prolece,Leto,Jesen a koze i Zimi posto su kod nas Zime smesne u poslednje vreme i vizio bi ga po gradu sa uzivanjem.

Slovenac

pre 3 godine

Sad ce se Srbi pomamiti da prodaju Yugice Amerima. A nema ni 10 njih u celoj SRB, da valjaju. Sve truleksi, a ono sto je sredjivano, sredjivano katastrofa. Raspad posle par godina totalni.

USToday

pre 3 godine

@(Profesor Dušan, 15. jun 2021 15:23)

Ne, Amerikanci sigurno ne kažu "he" za automobil. To na engkeskom nije imenica muškog roda kao u srpskom jeziku. Pravilno će biti it doesn't. Loš si mi ti profesor.

Pera Realno

pre 3 godine

1988. u auto školi nakon nekih 5-6 časova na "Fići" stigli novi Yugići sa duplim komandama. Ta generacijska promena je bila kao da iz golfa sedneš u Mercedesa. Menjač ide glatko volan se lako mota, pedale u odnosu na Fićine san snova. Inače, nikad ga ne bih kupio niti sam, a od tada sam promenio nekih 15-16 automobila, ali nov Yugo mi je ostao u sećanju.

mile

pre 3 godine

Dok sam vozio Yuga nikad nisam imao problema. Da da stane na sred druma staće. Da ću da ga popravim za max 30 minuta i to sam znao. Sada vozim savremeni auto i svo vreme se plaßim ne znam da li će stati. A kada stane bez računara i dijagnostike ne možeš ništa. Dakle Yugo alat dizalica, šrafciger i ključ 17/13. Savremeni auto alat tačunar,kabal, majstor i šleper rezervnih delova. Glasam za Yuga. Kuriozitet da li znate prvog vlasnika Yuga. Da prvi sin naroda i narodnosti Tito.

leemoon212

pre 3 godine

Inace jugo Cabrio je izuzetno trazen a dobar primerak u USA ide i do 12000$. Neka proba ko ima viska vremena da kupi Yugo Cabrio u Srbiji. Ako ga i nadjete videcete cenu :) Inace Cabrio je meni mnogo lep auto.

Lazar

pre 3 godine

Moja žena je Jugićem otišla iz Beograda za Sarajevo pre par dana, juče se vratila za pet i po sati bez problema. Par godina je nagovaram da ga proda, neće ni za živu glavu. Registracija mu je jeftinija nego mali servis na Opelu, održava ga sa minimalnim ulaganjima, jedino je farba problem, ali do jeseni će i to da sredi.

samo jako

pre 3 godine

Da se samo razumemo,jugici su tada išli za Ameriku bukvalno bez nase zarade ..išli se na to da nastupe na novom tržištu uslovljeni, likom koji ih plasira, sa cenom,tako je on i zaradio nešto a mi ne znam..možda na delovima posle...on je smatrao da je mp cena 3995 dolara jedina po kojoj bi moglo da se prodaje a tu za nas nije ostalo ništa ...tako da se ta avantura završila kako se završila ali jedno je sigurno ,ameri su dobili jeftin auto a to je i bio cilj..to sto su ga posle ismevali je bio marketing kako ga uništiti do kraja ali jeftiniji a da ide ok nikad nisu imali...

djuka

pre 3 godine

već 5-6 godina vozim službeno jugiće i ne zna se koji je bio gori od kojeg... ako niste spremni da živite non stop u neizvesnosti da li će vam auto stati na sred puta i ako niste spremni da bar minimum jednom mesečno nešto popravljate na njemu, bolje ga ne uzimajte

Profesor Dušan

pre 3 godine

kako Amerikanci zovu jugo ?

,,yu go but he doesn't "

a red je da uzmemo jugo
da na njega bacimo kamenu kocku 10 x 10 x 10m i da ga tako sahranimo jednom za svagda i da ne pomenemo tu našu sramotu i neuspeh više nikome i nikada ....

Henri Ford je rekao 1928g. da njegovi radnici moraju imati dobru platu , dobre uslove rada kako bi bili zadovoljni a fabrika napredovala

Srboljub ( valjda Živanović) predsednik grupe Zastava izjavio je
,,Bolje je besplatno raditi nego besplatno neraditi"

Tako da bolje da sahranimo yugo i sve te gluposti da se ne brukamo više ....

Najgori auto koji sam vozio u životu( u auto školi )

ko tebe dimom ti njega (vrelom) jaretinom, jer, budimo ljudi iako smo srbi

pre 3 godine

braćo, da pokupimo ovo malo jugića što je preteklo i da pošaljemo u USA? ima da se obogatimo, dolari da padaju sa neba. ej bre, 5 soma € za ono što što ovde košta daj šta daš, pa ovo je bolje od bitkoJina!

BrZ

pre 3 godine

Samo se vi smejte jugicu. Ali kada bi se desio snazan EPM kao posledica zracenja sa sunca ili dejstva naprednog vanzemaljskog neprijatelja pa pogori sve sto ima integralana kola i svi automobili prestanu da rade, Yugo i Fica (koji nemaju elektronsko paljenje) bi bili jedini automobili koji bi radili i sluzili dok se bezi u planine od navale zombija ili vanzemaljaca u prvom talasu.
Eventualno da im se promeni bobina i anlaser sto je 10 minuta posla ogovarajucim kljucem.

mutombo

pre 3 godine

Što su dosadni više. Što ne naprave već jednom jeftin auto sa niskim troškovima održavanja, motorom na benzin i malom potrošnjom goriva.

return of Jedi

pre 3 godine

Pošto se FIAT muči sa proizvodnjom u Kragujevcu, evo ideje za nov-stari model. Jugo 65, trocilindrični motor od 65 KS koji je sad aktuelan svuda, a kod Juga odavno, dodati par airbegova i malo srediti karoseriju. I ako mogu da zamolim da se odmakne crevo za dovod goriva od svećica jer mi je zamalo izgoreo auto kad je curilo gorivo - automehaničar me je nazvao Indira Gandi. Sa cenom max 4000 eura da preteknemo Kineze.

Kasna jesen

pre 3 godine

Gledao sam pocetok 80-tih USA TV "ja sam vas verni citalac godinama,red bi bio da mi poklonite kacket,majicu ili juga" tako je rekao redovni citalac dnevnog lista

BrZ

pre 3 godine

Samo se vi smejte jugicu. Ali kada bi se desio snazan EPM kao posledica zracenja sa sunca ili dejstva naprednog vanzemaljskog neprijatelja pa pogori sve sto ima integralana kola i svi automobili prestanu da rade, Yugo i Fica (koji nemaju elektronsko paljenje) bi bili jedini automobili koji bi radili i sluzili dok se bezi u planine od navale zombija ili vanzemaljaca u prvom talasu.
Eventualno da im se promeni bobina i anlaser sto je 10 minuta posla ogovarajucim kljucem.

ko tebe dimom ti njega (vrelom) jaretinom, jer, budimo ljudi iako smo srbi

pre 3 godine

braćo, da pokupimo ovo malo jugića što je preteklo i da pošaljemo u USA? ima da se obogatimo, dolari da padaju sa neba. ej bre, 5 soma € za ono što što ovde košta daj šta daš, pa ovo je bolje od bitkoJina!

return of Jedi

pre 3 godine

Pošto se FIAT muči sa proizvodnjom u Kragujevcu, evo ideje za nov-stari model. Jugo 65, trocilindrični motor od 65 KS koji je sad aktuelan svuda, a kod Juga odavno, dodati par airbegova i malo srediti karoseriju. I ako mogu da zamolim da se odmakne crevo za dovod goriva od svećica jer mi je zamalo izgoreo auto kad je curilo gorivo - automehaničar me je nazvao Indira Gandi. Sa cenom max 4000 eura da preteknemo Kineze.

Lazar

pre 3 godine

Moja žena je Jugićem otišla iz Beograda za Sarajevo pre par dana, juče se vratila za pet i po sati bez problema. Par godina je nagovaram da ga proda, neće ni za živu glavu. Registracija mu je jeftinija nego mali servis na Opelu, održava ga sa minimalnim ulaganjima, jedino je farba problem, ali do jeseni će i to da sredi.

leemoon212

pre 3 godine

Inace jugo Cabrio je izuzetno trazen a dobar primerak u USA ide i do 12000$. Neka proba ko ima viska vremena da kupi Yugo Cabrio u Srbiji. Ako ga i nadjete videcete cenu :) Inace Cabrio je meni mnogo lep auto.

VAR

pre 3 godine

Kaže psihijatar pacijentu kome su sve lađe potonule " ne očajavaj, nije sve izgubljeno, uvek postoji šansa u životu, kad se jedna vrata zatvore, druga se otvore". Kaže mu pacijent " znam, vozim juga".

Dejan

pre 3 godine

Prodavao se dobro u Jugoslaviji ali zato narod nije mogao da vozi nijedan normalan auto iz uvoza jer je morao državi da kupi još jedan. Toliki su bili nameti na uvozna vozila!
Čist monopol i siledžijsko ponašanje države, ne zaboravimo to!
Podržavao se nekvalitet na račun građana zemlje Jugoslavije!
Bar da su taj monopol iskoristili u Kragujevcu i napravili dobar brend! Ne, sve su pojeli i pretvorili u staro gvožđe. Toliko o tim "lepim" vremenima!!

nm

pre 3 godine

Daj je Yugoslovenska vlada to jest rukovodstvo fabrike Yugo, ozbiljnije shvatilo potencijal koji moze da donese trziste poput SAD. Danas bi Yugo imo ponudu poput Hyundai. Koji je doso na trziste u isto vreme, pretrpio izsmejavanje i utemeljio se na americkom trzistu.

Stole

pre 3 godine

Sećam se, krajem osamdesetih ili 1990.god. kad je Hyundai stigo na naše tržište i kad sam prvi put uživo video Hyundai Pony sve mi je bilo jasno. Yugo nije imao nikakve šanse pored ovog auta iako je biuo jeftiniji za nekih hiljadu doalara na tržištu SAD. Dovoljno je da pogledate fotografije modela Pony (1989-1995) i sve će vam biti jasno. Yugo je bio totalno inferioran spram njega. A danas posebno imponuje izjava tadašnjeg direktora Zastave kako Korejanci nemaju nikakve šanse pored juga jer oni, eto, nemaju tradiciju u proizvodnji auta. Seća li se neko te izjave?

samo jako

pre 3 godine

Da se samo razumemo,jugici su tada išli za Ameriku bukvalno bez nase zarade ..išli se na to da nastupe na novom tržištu uslovljeni, likom koji ih plasira, sa cenom,tako je on i zaradio nešto a mi ne znam..možda na delovima posle...on je smatrao da je mp cena 3995 dolara jedina po kojoj bi moglo da se prodaje a tu za nas nije ostalo ništa ...tako da se ta avantura završila kako se završila ali jedno je sigurno ,ameri su dobili jeftin auto a to je i bio cilj..to sto su ga posle ismevali je bio marketing kako ga uništiti do kraja ali jeftiniji a da ide ok nikad nisu imali...

djuka

pre 3 godine

već 5-6 godina vozim službeno jugiće i ne zna se koji je bio gori od kojeg... ako niste spremni da živite non stop u neizvesnosti da li će vam auto stati na sred puta i ako niste spremni da bar minimum jednom mesečno nešto popravljate na njemu, bolje ga ne uzimajte

Profesor Dušan

pre 3 godine

kako Amerikanci zovu jugo ?

,,yu go but he doesn't "

a red je da uzmemo jugo
da na njega bacimo kamenu kocku 10 x 10 x 10m i da ga tako sahranimo jednom za svagda i da ne pomenemo tu našu sramotu i neuspeh više nikome i nikada ....

Henri Ford je rekao 1928g. da njegovi radnici moraju imati dobru platu , dobre uslove rada kako bi bili zadovoljni a fabrika napredovala

Srboljub ( valjda Živanović) predsednik grupe Zastava izjavio je
,,Bolje je besplatno raditi nego besplatno neraditi"

Tako da bolje da sahranimo yugo i sve te gluposti da se ne brukamo više ....

Najgori auto koji sam vozio u životu( u auto školi )

mutombo

pre 3 godine

Što su dosadni više. Što ne naprave već jednom jeftin auto sa niskim troškovima održavanja, motorom na benzin i malom potrošnjom goriva.

mile

pre 3 godine

Dok sam vozio Yuga nikad nisam imao problema. Da da stane na sred druma staće. Da ću da ga popravim za max 30 minuta i to sam znao. Sada vozim savremeni auto i svo vreme se plaßim ne znam da li će stati. A kada stane bez računara i dijagnostike ne možeš ništa. Dakle Yugo alat dizalica, šrafciger i ključ 17/13. Savremeni auto alat tačunar,kabal, majstor i šleper rezervnih delova. Glasam za Yuga. Kuriozitet da li znate prvog vlasnika Yuga. Da prvi sin naroda i narodnosti Tito.

Marijana

pre 3 godine

Ja sam 2005.god. polagala vožnju na njemu i bio je skroz OK. A posle sam vozila "keca" koji je isto bio Yugo Skala 55. E njega sam baš slatko vozila, prosto mi bilo žao kad smo ga prodali. Moj dragi ga popravljao sam, bez ikakvih problema. Ugradili mu plin, tako da sam ga se navozala za male pare.
A jeste ona sirota šerpica Yugo 45 oduvek služio za sprdnju. Sećam se vica kako se jugić zakucao u mečku, i odjednom, ana ekranu u mečki se pojavi poruka: "Found new hardware. Instal?"
Bilo je i ono drugo zezanje, da je jugić auto koji celu noć čeka i smišlja kako da vas za*ebe ujutru.
Ali svejedno, nije bilo toliko loš, koliko su ga kudili. Rado bih ga vozila po gradu, mada sve manje vozim. Radim od kuće pa mi i ne treba, a kad krenem na put, iznajmim kod menadžer.a.
Ne bih ga baš terala da ide negde dalje na put, ali za grad bi bio sasvim OK. Bar se ne brineš ako te neko ogrebe, čukne, itd, nije velika šteta.

Fakti

pre 3 godine

Bože koje gluposti.."raste mu cena u Americi ???" Jugoslovenima je praktično bila zabranjena kupnja drugih kola jer bi platili carinu ko 2X kola, inače ko bi vozio Yuga.

Misa

pre 3 godine

Prodavao se dobro u Jugoslaviji ali zato narod nije mogao da vozi nijedan normalan auto iz uvoza jer je morao državi da kupi još jedan. Toliki su bili nameti na uvozna vozila!
Čist monopol i siledžijsko ponašanje države, ne zaboravimo to!
Podržavao se nekvalitet na račun građana zemlje Jugoslavije!
Bar da su taj monopol iskoristili u Kragujevcu i napravili dobar brend! Ne, sve su pojeli i pretvorili u staro gvožđe. Toliko o tim "lepim" vremenima!!
(Dejan, 15. jun 2021 18:19)
Malo si zaboravio da su dazbine za sve uvozne proizvode bili toliki. A monopola nije bili jer su se zbog tih velikih dazbina u Jugoslaviji pravili/ sklapali i VW, Opel i Reno. A Zastava kao i ostale firme nije videla dinar od tih dazbina, sve je to islo u drzavnu kasu

pamtim te dane

pre 3 godine

Izvoz Yuga u USA najavljen je kao posao stoljeća. Njegova cijena u USA je bila 3.999 dolara, pa kada se tu uračunaju transport, zarada dealera, osiguranje servisa i svi ostali troškovi jasno je da zarade za proizvođača nije ni bilo, bio je gubitak. U to vrijeme konkurencija Yugu u USA po cijeni bio je Hyndai. U isto vrijeme taj Yugo prodavao se radničkoj klasi u Jugoslaviji za cca 10.000 ondašnjih njemačkih maraka, što je bila veća cijena nego što se prodavao u USA.

Kasna jesen

pre 3 godine

Gledao sam pocetok 80-tih USA TV "ja sam vas verni citalac godinama,red bi bio da mi poklonite kacket,majicu ili juga" tako je rekao redovni citalac dnevnog lista

Pera Realno

pre 3 godine

1988. u auto školi nakon nekih 5-6 časova na "Fići" stigli novi Yugići sa duplim komandama. Ta generacijska promena je bila kao da iz golfa sedneš u Mercedesa. Menjač ide glatko volan se lako mota, pedale u odnosu na Fićine san snova. Inače, nikad ga ne bih kupio niti sam, a od tada sam promenio nekih 15-16 automobila, ali nov Yugo mi je ostao u sećanju.

peca

pre 3 godine

Smeće od automobila od neke 1980 na ovamo. Do 1980, je još bio i ok.
(Patak, 15. jun 2021 14:23)

Jugo 45 poceo da se proizvodi 1981, zamenio Fiat 1300 na proizvodnoj traci.

Djordje

pre 3 godine

@1988. u auto školi nakon nekih 5-6 časova na "Fići" stigli novi Yugići sa duplim komandama. Ta generacijska promena je bila kao da iz golfa sedneš u Mercedesa. Menjač ide glatko volan se lako mota, pedale u odnosu na Fićine san snova. Inače, nikad ga ne bih kupio niti sam, a od tada sam promenio nekih 15-16 automobila, ali nov Yugo mi je ostao u sećanju.
(Pera Realno, 15. jun 2021 17:16)

A moje iskustvo, vozio casove na Jugicima i igrom slucaja posle prvog neuspelog pokusaja polaganja uzmem dodatne casova na Citroenu AX. Covece kao Bog i Sesirdzija prema traktorskom osecaju Juga, Trazio ako mogu na njemu da polazem, kazu ne moze.

А. Петров

pre 3 godine

Носталгија може бити пријатно стање духа, али Југо је био најгори (нај-го-ри) ауто који сам икада возио.
Срећом није био мој, него фирмин.

Si

pre 3 godine

Kada je i cela drzava vozila Zastavine automobile i ja sam vozio Yugo i kao svaki prosečan Srbin, njime isao na more u CG. Imao je vise mana ali i jednu ozbiljnu manu. Crkavala mu je pumpa za gorivo. Zbog toga sam u rezervi uvek imao "novu" pumpu i menjao je po potrebi. Tako sam je jednom menjao na ulazu u Bijelo polje i onda sam se zaklelo da cu kupiti pozdan auto. Dobro sam se raspitao po internetu i zato vec 10 godina vozim Toyota Avensis.

Neca

pre 3 godine

Škoda je staro češko auto, Zastave italijansko.. ovde se sastavljalo.
(Postglu, 15. jun 2021 20:52) 
Ne samo sto je ovo izuzetno nepismeno, nego je i netacno. Zestave su se pravile po licenci i svi su se delovi pravili u nasoj zemlji( ukljucujuci i motore i menjace), sklapali su se npr Opeli negde u Vojvodini, jer je vecina delova stizala iz inostranstva

Slovenac

pre 3 godine

Sad ce se Srbi pomamiti da prodaju Yugice Amerima. A nema ni 10 njih u celoj SRB, da valjaju. Sve truleksi, a ono sto je sredjivano, sredjivano katastrofa. Raspad posle par godina totalni.

Pop

pre 3 godine

Yugo je IDEALAN, za restauracije!

Sa EFI motorom, servom i klimom, sređen fabrički, spolja i iznutra, u dobroj boji, biće tražen, sigurno i cena će ići gore!

dblagoje

pre 3 godine

"samo jako".Yugo se prodavao sa "dumping" cenom.To je kada prodajes robu na drugom trzistu ispod cene proizvodnje ,a nadohnadis razliku na svojim trzistu.To je moglo tada zbog " porez na luksuz" koji je u to vreme bio 100%.Auto duplo skuplji od Nemacke.A polovni automobili nisu se mogli kupiti.Taj dumping je zabranjen sporazumima i danas dovodi do udaranje carine do stvarne vrednost.

USToday

pre 3 godine

@(Profesor Dušan, 15. jun 2021 15:23)

Ne, Amerikanci sigurno ne kažu "he" za automobil. To na engkeskom nije imenica muškog roda kao u srpskom jeziku. Pravilno će biti it doesn't. Loš si mi ti profesor.

Acko

pre 3 godine

Ja bih sad rado posedovao Yuga Cabria sa Efi Motorom,i obavezno plin.Od dodatne opreme ako moze Servo upravljac,klima i to je to,mada klima i ne treba e da i spustio gih ga malo i ludilo ludila auto za Prolece,Leto,Jesen a koze i Zimi posto su kod nas Zime smesne u poslednje vreme i vizio bi ga po gradu sa uzivanjem.

Che

pre 3 godine

Sve točno osim da se i dan danas mogo vidjeti na svim cestama u bivšoj Yugi. U Sloveniji i Hrvatskoj nisam vidio ni jedan već godinama. U Hrvatskoj je prije 10ak godina bila neka auto kuća koja je otkupljivala jugiće za bagatelu i preprodavala ih u BIH i Srbiji. To je ljudima bio jedini način da se riješe Yuga jer ih nitko nije htio kupiti. Po istom principu dolaze i dizelaši iz Njemačke na Balkan..

ko tebe dimom ti njega (vrelom) jaretinom, jer, budimo ljudi iako smo srbi

pre 3 godine

Moja žena je Jugićem otišla iz Beograda za Sarajevo pre par dana, juče se vratila za pet i po sati bez problema.
(Lazar, 15. jun 2021 16:26)

ćuo sam da neki ljudi istinski iz dna srca mrze svoju ženu, ali ovo je vrhunac.


Dok sam vozio Yuga nikad nisam imao problema. .... Sada vozim savremeni auto i svo vreme se plaßim ne znam da li će stati ...
(mile, 15. jun 2021 16:24)

ne voziš ti savremen auto nego lešinu.
kupi novo pa ćeš osetiti nešto što u životu nisi osetio.

Sasha

pre 3 godine

Citam ove komentare i kao da ste vozili neke jugice iz druge dimenzije. To po pet sati autobanom ide, pretice Mercedese, menjaju mu ulje na 50.000km i ni sijalicu mu ne menjaju. Dajte bre, ko je jednom vozio Juga, ne dao Bog posedovao, zna sta je zlo i nedaca. Nikada se ne kvari, ali se zato popravlja kljucem i srafcigerom a delova ima na trafici. Pa sto ga popravljate ako se ne kvari?

The Unforgiven

pre 3 godine

Neko je napisao da je Yugu bio konkurencija Hyndaiu pa se nasmijah. Korejancu
ni Fiat ni Skoda ne moze biti konkurencija a kamoli Yugo, oustalom vrijeme
je pokazalo gdje je kome mjesto.
(provjeren clan KPJ, 16. jun 2021 09:53)
---------------------------

Tokom 1980-ih godina Yugo i Hyundai i jesu bili vise-manje ista kategorija. I bili su bolji od Skode iz 1980-ih godina.

Veliki brat

pre 3 godine

Yugo se u SAD prodavao za 3.999 $, a nas je taj "posao veka" koštao oko 1000 $ po vozilu, odnosno bili smo 1000 $ u minusu.

Inače, cena vozila u Jugoslaviji je bila sledeća:
- Yugo: oko 7000 DEM (nemačkih maraka)
- 101/128: oko 8500-8700 DEM
- Florida: oko 9500-10000 DEM

Inače, Golf 2 je umeo da košta i 25000 DEM ako je bio "nemački" (bilo je primeraka koji su uvoženi već sklopljeni ili delimično sklopljeni iz Nemačke, ne znam kako, ali znam da su se neki hvalili kako voze "nemački", a ne TAS-ov Golf 2).

1990-ih najjeftiniji uvozni auto (ako izuzmemo rusku Ladu) je bio Daihatsu Applause ili tako nešto, oko 14.000 DEM, dakle 2 Yuga za najjeftiniji strani auto na našem tržištu.

Inače, najskuplje serije Juga su bile one sa Pežoovim motorom, oni su se i kao polovni posle 2000. godine kretali oko 5000€, međutim sa rastom uvoza polovnih automobila cena im je brzo padala.

Kabriolet jeste lep, naročito sa nekim dobrim sedištima (mnogi menjali originalna sedišta nekim boljim i udobnijim), posebno zbog motora sa elektronskim ubrizgavanjem... međutim, sada bi cena takvog Juga u perfektnom stanju bila previsoka za svakodnevnu vožnju, možda je OK ko je kolekcionar, ali voziti takav auto svaki dan, a platiti toliko... samo će brže da propadne, i onda praktično bačen novac.

SuperepuS

pre 3 godine

Aj auto ko auto za te pare je bio ok. Al onaj smrad benzina jel se vozio u njemu ili iza njega... Užas! I nikad to nisu otklonili. I nikad nisam shvatio one satove sa izvitoperenim izgledom stakla (plastike). Kao da neko ko ne treba stavi babine naočare pa gleda u instrument tablu. Bilo je tako nekih "bisera" po njemu.

Nislija

pre 3 godine

Mozete da pricate sta hocete... Yugara je bila zakon!! Nije ti trebao mehanicar jer delova ima na svakoj trafici. Moj je mene sluzio 10 godina, a izneverio me je na putu jednom, mozda dva puta (anlaser) ali nista sto cekic nije mogao da resi. Nikad necu da zaboravim kad sam iz snega slepom izvukao Caletovog Passata, pa vi vidite... Inace Yuga po mom misljenju ne vole samo oni koji su bili isuvise lenji da ga odrzavaju vec su ocekivali da ne uloze nista, a da ih sluzi doveka.

Deyan X

pre 3 godine

Yugo je slučajno upao na US tržište, kao i film Walter brani Sarajevo u Kinu. Googlajte i saznajte kako su ove dve stvari usle na ta tržišta.

provjeren clan KPJ

pre 3 godine

Neko je napisao da je Yugu bio konkurencija Hyndaiu pa se nasmijah. Korejancu
ni Fiat ni Skoda ne moze biti konkurencija a kamoli Yugo, oustalom vrijeme
je pokazalo gdje je kome mjesto.

Profesor Dušan

pre 3 godine

kako Amerikanci zovu jugo ?

,,yu go but he doesn't "

a red je da uzmemo jugo
da na njega bacimo kamenu kocku 10 x 10 x 10m i da ga tako sahranimo jednom za svagda i da ne pomenemo tu našu sramotu i neuspeh više nikome i nikada ....

Henri Ford je rekao 1928g. da njegovi radnici moraju imati dobru platu , dobre uslove rada kako bi bili zadovoljni a fabrika napredovala

Srboljub ( valjda Živanović) predsednik grupe Zastava izjavio je
,,Bolje je besplatno raditi nego besplatno neraditi"

Tako da bolje da sahranimo yugo i sve te gluposti da se ne brukamo više ....

Najgori auto koji sam vozio u životu( u auto školi )

mile

pre 3 godine

Dok sam vozio Yuga nikad nisam imao problema. Da da stane na sred druma staće. Da ću da ga popravim za max 30 minuta i to sam znao. Sada vozim savremeni auto i svo vreme se plaßim ne znam da li će stati. A kada stane bez računara i dijagnostike ne možeš ništa. Dakle Yugo alat dizalica, šrafciger i ključ 17/13. Savremeni auto alat tačunar,kabal, majstor i šleper rezervnih delova. Glasam za Yuga. Kuriozitet da li znate prvog vlasnika Yuga. Da prvi sin naroda i narodnosti Tito.

ko tebe dimom ti njega (vrelom) jaretinom, jer, budimo ljudi iako smo srbi

pre 3 godine

braćo, da pokupimo ovo malo jugića što je preteklo i da pošaljemo u USA? ima da se obogatimo, dolari da padaju sa neba. ej bre, 5 soma € za ono što što ovde košta daj šta daš, pa ovo je bolje od bitkoJina!

А. Петров

pre 3 godine

Носталгија може бити пријатно стање духа, али Југо је био најгори (нај-го-ри) ауто који сам икада возио.
Срећом није био мој, него фирмин.

djuka

pre 3 godine

već 5-6 godina vozim službeno jugiće i ne zna se koji je bio gori od kojeg... ako niste spremni da živite non stop u neizvesnosti da li će vam auto stati na sred puta i ako niste spremni da bar minimum jednom mesečno nešto popravljate na njemu, bolje ga ne uzimajte

Dejan

pre 3 godine

Prodavao se dobro u Jugoslaviji ali zato narod nije mogao da vozi nijedan normalan auto iz uvoza jer je morao državi da kupi još jedan. Toliki su bili nameti na uvozna vozila!
Čist monopol i siledžijsko ponašanje države, ne zaboravimo to!
Podržavao se nekvalitet na račun građana zemlje Jugoslavije!
Bar da su taj monopol iskoristili u Kragujevcu i napravili dobar brend! Ne, sve su pojeli i pretvorili u staro gvožđe. Toliko o tim "lepim" vremenima!!

Acko

pre 3 godine

Ja bih sad rado posedovao Yuga Cabria sa Efi Motorom,i obavezno plin.Od dodatne opreme ako moze Servo upravljac,klima i to je to,mada klima i ne treba e da i spustio gih ga malo i ludilo ludila auto za Prolece,Leto,Jesen a koze i Zimi posto su kod nas Zime smesne u poslednje vreme i vizio bi ga po gradu sa uzivanjem.

ko tebe dimom ti njega (vrelom) jaretinom, jer, budimo ljudi iako smo srbi

pre 3 godine

Moja žena je Jugićem otišla iz Beograda za Sarajevo pre par dana, juče se vratila za pet i po sati bez problema.
(Lazar, 15. jun 2021 16:26)

ćuo sam da neki ljudi istinski iz dna srca mrze svoju ženu, ali ovo je vrhunac.


Dok sam vozio Yuga nikad nisam imao problema. .... Sada vozim savremeni auto i svo vreme se plaßim ne znam da li će stati ...
(mile, 15. jun 2021 16:24)

ne voziš ti savremen auto nego lešinu.
kupi novo pa ćeš osetiti nešto što u životu nisi osetio.

Si

pre 3 godine

Kada je i cela drzava vozila Zastavine automobile i ja sam vozio Yugo i kao svaki prosečan Srbin, njime isao na more u CG. Imao je vise mana ali i jednu ozbiljnu manu. Crkavala mu je pumpa za gorivo. Zbog toga sam u rezervi uvek imao "novu" pumpu i menjao je po potrebi. Tako sam je jednom menjao na ulazu u Bijelo polje i onda sam se zaklelo da cu kupiti pozdan auto. Dobro sam se raspitao po internetu i zato vec 10 godina vozim Toyota Avensis.

Slovenac

pre 3 godine

Sad ce se Srbi pomamiti da prodaju Yugice Amerima. A nema ni 10 njih u celoj SRB, da valjaju. Sve truleksi, a ono sto je sredjivano, sredjivano katastrofa. Raspad posle par godina totalni.

Marijana

pre 3 godine

Ja sam 2005.god. polagala vožnju na njemu i bio je skroz OK. A posle sam vozila "keca" koji je isto bio Yugo Skala 55. E njega sam baš slatko vozila, prosto mi bilo žao kad smo ga prodali. Moj dragi ga popravljao sam, bez ikakvih problema. Ugradili mu plin, tako da sam ga se navozala za male pare.
A jeste ona sirota šerpica Yugo 45 oduvek služio za sprdnju. Sećam se vica kako se jugić zakucao u mečku, i odjednom, ana ekranu u mečki se pojavi poruka: "Found new hardware. Instal?"
Bilo je i ono drugo zezanje, da je jugić auto koji celu noć čeka i smišlja kako da vas za*ebe ujutru.
Ali svejedno, nije bilo toliko loš, koliko su ga kudili. Rado bih ga vozila po gradu, mada sve manje vozim. Radim od kuće pa mi i ne treba, a kad krenem na put, iznajmim kod menadžer.a.
Ne bih ga baš terala da ide negde dalje na put, ali za grad bi bio sasvim OK. Bar se ne brineš ako te neko ogrebe, čukne, itd, nije velika šteta.

BrZ

pre 3 godine

Samo se vi smejte jugicu. Ali kada bi se desio snazan EPM kao posledica zracenja sa sunca ili dejstva naprednog vanzemaljskog neprijatelja pa pogori sve sto ima integralana kola i svi automobili prestanu da rade, Yugo i Fica (koji nemaju elektronsko paljenje) bi bili jedini automobili koji bi radili i sluzili dok se bezi u planine od navale zombija ili vanzemaljaca u prvom talasu.
Eventualno da im se promeni bobina i anlaser sto je 10 minuta posla ogovarajucim kljucem.

Fakti

pre 3 godine

Bože koje gluposti.."raste mu cena u Americi ???" Jugoslovenima je praktično bila zabranjena kupnja drugih kola jer bi platili carinu ko 2X kola, inače ko bi vozio Yuga.

leemoon212

pre 3 godine

Inace jugo Cabrio je izuzetno trazen a dobar primerak u USA ide i do 12000$. Neka proba ko ima viska vremena da kupi Yugo Cabrio u Srbiji. Ako ga i nadjete videcete cenu :) Inace Cabrio je meni mnogo lep auto.

Djordje

pre 3 godine

@1988. u auto školi nakon nekih 5-6 časova na "Fići" stigli novi Yugići sa duplim komandama. Ta generacijska promena je bila kao da iz golfa sedneš u Mercedesa. Menjač ide glatko volan se lako mota, pedale u odnosu na Fićine san snova. Inače, nikad ga ne bih kupio niti sam, a od tada sam promenio nekih 15-16 automobila, ali nov Yugo mi je ostao u sećanju.
(Pera Realno, 15. jun 2021 17:16)

A moje iskustvo, vozio casove na Jugicima i igrom slucaja posle prvog neuspelog pokusaja polaganja uzmem dodatne casova na Citroenu AX. Covece kao Bog i Sesirdzija prema traktorskom osecaju Juga, Trazio ako mogu na njemu da polazem, kazu ne moze.

Lazar

pre 3 godine

Moja žena je Jugićem otišla iz Beograda za Sarajevo pre par dana, juče se vratila za pet i po sati bez problema. Par godina je nagovaram da ga proda, neće ni za živu glavu. Registracija mu je jeftinija nego mali servis na Opelu, održava ga sa minimalnim ulaganjima, jedino je farba problem, ali do jeseni će i to da sredi.

Misa

pre 3 godine

Prodavao se dobro u Jugoslaviji ali zato narod nije mogao da vozi nijedan normalan auto iz uvoza jer je morao državi da kupi još jedan. Toliki su bili nameti na uvozna vozila!
Čist monopol i siledžijsko ponašanje države, ne zaboravimo to!
Podržavao se nekvalitet na račun građana zemlje Jugoslavije!
Bar da su taj monopol iskoristili u Kragujevcu i napravili dobar brend! Ne, sve su pojeli i pretvorili u staro gvožđe. Toliko o tim "lepim" vremenima!!
(Dejan, 15. jun 2021 18:19)
Malo si zaboravio da su dazbine za sve uvozne proizvode bili toliki. A monopola nije bili jer su se zbog tih velikih dazbina u Jugoslaviji pravili/ sklapali i VW, Opel i Reno. A Zastava kao i ostale firme nije videla dinar od tih dazbina, sve je to islo u drzavnu kasu

Kasna jesen

pre 3 godine

Gledao sam pocetok 80-tih USA TV "ja sam vas verni citalac godinama,red bi bio da mi poklonite kacket,majicu ili juga" tako je rekao redovni citalac dnevnog lista

nm

pre 3 godine

Daj je Yugoslovenska vlada to jest rukovodstvo fabrike Yugo, ozbiljnije shvatilo potencijal koji moze da donese trziste poput SAD. Danas bi Yugo imo ponudu poput Hyundai. Koji je doso na trziste u isto vreme, pretrpio izsmejavanje i utemeljio se na americkom trzistu.

Pop

pre 3 godine

Yugo je IDEALAN, za restauracije!

Sa EFI motorom, servom i klimom, sređen fabrički, spolja i iznutra, u dobroj boji, biće tražen, sigurno i cena će ići gore!

provjeren clan KPJ

pre 3 godine

Neko je napisao da je Yugu bio konkurencija Hyndaiu pa se nasmijah. Korejancu
ni Fiat ni Skoda ne moze biti konkurencija a kamoli Yugo, oustalom vrijeme
je pokazalo gdje je kome mjesto.

mutombo

pre 3 godine

Što su dosadni više. Što ne naprave već jednom jeftin auto sa niskim troškovima održavanja, motorom na benzin i malom potrošnjom goriva.

return of Jedi

pre 3 godine

Pošto se FIAT muči sa proizvodnjom u Kragujevcu, evo ideje za nov-stari model. Jugo 65, trocilindrični motor od 65 KS koji je sad aktuelan svuda, a kod Juga odavno, dodati par airbegova i malo srediti karoseriju. I ako mogu da zamolim da se odmakne crevo za dovod goriva od svećica jer mi je zamalo izgoreo auto kad je curilo gorivo - automehaničar me je nazvao Indira Gandi. Sa cenom max 4000 eura da preteknemo Kineze.

Pera Realno

pre 3 godine

1988. u auto školi nakon nekih 5-6 časova na "Fići" stigli novi Yugići sa duplim komandama. Ta generacijska promena je bila kao da iz golfa sedneš u Mercedesa. Menjač ide glatko volan se lako mota, pedale u odnosu na Fićine san snova. Inače, nikad ga ne bih kupio niti sam, a od tada sam promenio nekih 15-16 automobila, ali nov Yugo mi je ostao u sećanju.

Stole

pre 3 godine

Sećam se, krajem osamdesetih ili 1990.god. kad je Hyundai stigo na naše tržište i kad sam prvi put uživo video Hyundai Pony sve mi je bilo jasno. Yugo nije imao nikakve šanse pored ovog auta iako je biuo jeftiniji za nekih hiljadu doalara na tržištu SAD. Dovoljno je da pogledate fotografije modela Pony (1989-1995) i sve će vam biti jasno. Yugo je bio totalno inferioran spram njega. A danas posebno imponuje izjava tadašnjeg direktora Zastave kako Korejanci nemaju nikakve šanse pored juga jer oni, eto, nemaju tradiciju u proizvodnji auta. Seća li se neko te izjave?

Nislija

pre 3 godine

Mozete da pricate sta hocete... Yugara je bila zakon!! Nije ti trebao mehanicar jer delova ima na svakoj trafici. Moj je mene sluzio 10 godina, a izneverio me je na putu jednom, mozda dva puta (anlaser) ali nista sto cekic nije mogao da resi. Nikad necu da zaboravim kad sam iz snega slepom izvukao Caletovog Passata, pa vi vidite... Inace Yuga po mom misljenju ne vole samo oni koji su bili isuvise lenji da ga odrzavaju vec su ocekivali da ne uloze nista, a da ih sluzi doveka.

VAR

pre 3 godine

Kaže psihijatar pacijentu kome su sve lađe potonule " ne očajavaj, nije sve izgubljeno, uvek postoji šansa u životu, kad se jedna vrata zatvore, druga se otvore". Kaže mu pacijent " znam, vozim juga".

peca

pre 3 godine

Smeće od automobila od neke 1980 na ovamo. Do 1980, je još bio i ok.
(Patak, 15. jun 2021 14:23)

Jugo 45 poceo da se proizvodi 1981, zamenio Fiat 1300 na proizvodnoj traci.

Deyan X

pre 3 godine

Yugo je slučajno upao na US tržište, kao i film Walter brani Sarajevo u Kinu. Googlajte i saznajte kako su ove dve stvari usle na ta tržišta.

pamtim te dane

pre 3 godine

Izvoz Yuga u USA najavljen je kao posao stoljeća. Njegova cijena u USA je bila 3.999 dolara, pa kada se tu uračunaju transport, zarada dealera, osiguranje servisa i svi ostali troškovi jasno je da zarade za proizvođača nije ni bilo, bio je gubitak. U to vrijeme konkurencija Yugu u USA po cijeni bio je Hyndai. U isto vrijeme taj Yugo prodavao se radničkoj klasi u Jugoslaviji za cca 10.000 ondašnjih njemačkih maraka, što je bila veća cijena nego što se prodavao u USA.

samo jako

pre 3 godine

Da se samo razumemo,jugici su tada išli za Ameriku bukvalno bez nase zarade ..išli se na to da nastupe na novom tržištu uslovljeni, likom koji ih plasira, sa cenom,tako je on i zaradio nešto a mi ne znam..možda na delovima posle...on je smatrao da je mp cena 3995 dolara jedina po kojoj bi moglo da se prodaje a tu za nas nije ostalo ništa ...tako da se ta avantura završila kako se završila ali jedno je sigurno ,ameri su dobili jeftin auto a to je i bio cilj..to sto su ga posle ismevali je bio marketing kako ga uništiti do kraja ali jeftiniji a da ide ok nikad nisu imali...

USToday

pre 3 godine

@(Profesor Dušan, 15. jun 2021 15:23)

Ne, Amerikanci sigurno ne kažu "he" za automobil. To na engkeskom nije imenica muškog roda kao u srpskom jeziku. Pravilno će biti it doesn't. Loš si mi ti profesor.

The Unforgiven

pre 3 godine

Neko je napisao da je Yugu bio konkurencija Hyndaiu pa se nasmijah. Korejancu
ni Fiat ni Skoda ne moze biti konkurencija a kamoli Yugo, oustalom vrijeme
je pokazalo gdje je kome mjesto.
(provjeren clan KPJ, 16. jun 2021 09:53)
---------------------------

Tokom 1980-ih godina Yugo i Hyundai i jesu bili vise-manje ista kategorija. I bili su bolji od Skode iz 1980-ih godina.

Neca

pre 3 godine

Škoda je staro češko auto, Zastave italijansko.. ovde se sastavljalo.
(Postglu, 15. jun 2021 20:52) 
Ne samo sto je ovo izuzetno nepismeno, nego je i netacno. Zestave su se pravile po licenci i svi su se delovi pravili u nasoj zemlji( ukljucujuci i motore i menjace), sklapali su se npr Opeli negde u Vojvodini, jer je vecina delova stizala iz inostranstva

dblagoje

pre 3 godine

"samo jako".Yugo se prodavao sa "dumping" cenom.To je kada prodajes robu na drugom trzistu ispod cene proizvodnje ,a nadohnadis razliku na svojim trzistu.To je moglo tada zbog " porez na luksuz" koji je u to vreme bio 100%.Auto duplo skuplji od Nemacke.A polovni automobili nisu se mogli kupiti.Taj dumping je zabranjen sporazumima i danas dovodi do udaranje carine do stvarne vrednost.

SuperepuS

pre 3 godine

Aj auto ko auto za te pare je bio ok. Al onaj smrad benzina jel se vozio u njemu ili iza njega... Užas! I nikad to nisu otklonili. I nikad nisam shvatio one satove sa izvitoperenim izgledom stakla (plastike). Kao da neko ko ne treba stavi babine naočare pa gleda u instrument tablu. Bilo je tako nekih "bisera" po njemu.

Sasha

pre 3 godine

Citam ove komentare i kao da ste vozili neke jugice iz druge dimenzije. To po pet sati autobanom ide, pretice Mercedese, menjaju mu ulje na 50.000km i ni sijalicu mu ne menjaju. Dajte bre, ko je jednom vozio Juga, ne dao Bog posedovao, zna sta je zlo i nedaca. Nikada se ne kvari, ali se zato popravlja kljucem i srafcigerom a delova ima na trafici. Pa sto ga popravljate ako se ne kvari?

Che

pre 3 godine

Sve točno osim da se i dan danas mogo vidjeti na svim cestama u bivšoj Yugi. U Sloveniji i Hrvatskoj nisam vidio ni jedan već godinama. U Hrvatskoj je prije 10ak godina bila neka auto kuća koja je otkupljivala jugiće za bagatelu i preprodavala ih u BIH i Srbiji. To je ljudima bio jedini način da se riješe Yuga jer ih nitko nije htio kupiti. Po istom principu dolaze i dizelaši iz Njemačke na Balkan..

Veliki brat

pre 3 godine

Yugo se u SAD prodavao za 3.999 $, a nas je taj "posao veka" koštao oko 1000 $ po vozilu, odnosno bili smo 1000 $ u minusu.

Inače, cena vozila u Jugoslaviji je bila sledeća:
- Yugo: oko 7000 DEM (nemačkih maraka)
- 101/128: oko 8500-8700 DEM
- Florida: oko 9500-10000 DEM

Inače, Golf 2 je umeo da košta i 25000 DEM ako je bio "nemački" (bilo je primeraka koji su uvoženi već sklopljeni ili delimično sklopljeni iz Nemačke, ne znam kako, ali znam da su se neki hvalili kako voze "nemački", a ne TAS-ov Golf 2).

1990-ih najjeftiniji uvozni auto (ako izuzmemo rusku Ladu) je bio Daihatsu Applause ili tako nešto, oko 14.000 DEM, dakle 2 Yuga za najjeftiniji strani auto na našem tržištu.

Inače, najskuplje serije Juga su bile one sa Pežoovim motorom, oni su se i kao polovni posle 2000. godine kretali oko 5000€, međutim sa rastom uvoza polovnih automobila cena im je brzo padala.

Kabriolet jeste lep, naročito sa nekim dobrim sedištima (mnogi menjali originalna sedišta nekim boljim i udobnijim), posebno zbog motora sa elektronskim ubrizgavanjem... međutim, sada bi cena takvog Juga u perfektnom stanju bila previsoka za svakodnevnu vožnju, možda je OK ko je kolekcionar, ali voziti takav auto svaki dan, a platiti toliko... samo će brže da propadne, i onda praktično bačen novac.