Subota, 11.07.2020.

13:00

Da li je moj auto hečbek ili kupe, SUV ili pikap, karavan ili miniven?

Izvor: SN

Da li je moj auto heèbek ili kupe, SUV ili pikap, karavan ili miniven? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

97 Komentari

Sortiraj po:

da

pre 4 godine

@Samo bih ispravio gresku koju ste napravili.
Kategorija "Džip" je totalno pogresno kategorisanje vozila.
Jeep je proizvodjac za sebe, a mi smo sve SUV modele prekrstili u "Dzip".
Kad kazete Dzip x5, isto kao da ste rekli npr. Micubishi x5.
(Da, 11. jul 2020 13:16)

znas li sta su sinonimi?
mi smo u srpskom jeziku usvojili taj naziv pre SUV imena. SUV ime poceli da koristimo u zadnjih 10 god a dzip zovemo od drugog svedskog rata pa vidi onda koje je ispravno
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (treba reci iskreno, 11. jul 2020 13:57)



Jeste, po tvojoj logici onda treba da pisem "neznam" zajedno jer ipak mnogi tako pisu, jos od drugog svetskog rata.
Bravo.

T

pre 4 godine

"Fali vam crossover."

Nemoj da zapocinjes svadju. Nekada je to znacilo "terensko vozilo na samonosecoj karoseriju", jer su "pravi" terenci imali sasiju, kao kamioni. Npr. Lada Niva je bila jedan od prvih krosovera. Sada se ta definicija toliko udaljila od terenaca, da je svaki hecbek sa 3cm povecanim klirensom postao "krosover".

ha ha

pre 4 godine

U koju kategoriju ide Zatava 750?
Kupe?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mladen, 12. jul 2020 22:23)

U istu kao i Porse 911, jer je ista konstrukcija, dvoje vrata, motor pozadi, prtljaznik napred.

Dyatlov

pre 4 godine

Ono kad pokušaš da svrstavaš u kategorije nešto čemu su te linije podjela davno izbrisane i stopljene.
Trebalo mi je vremena da shvatim da na prvoj slici nije novi model BMW suv-a, već Mercedes. A nisam baš neko ko nema blage veze o temi. Naprotiv.I sad treba da pričamo o kategorijama i karakteristikama dizajna. Ma važi!

r53

pre 4 godine

@Toronto - slazem se sa vecinom stvari sem sto roadster moze imati i tvrdi krov - npr Z4, Z8 hardtop verzije, ili S2000, stari datsun roadster itd.

zlatousti

pre 4 godine

"JEEP je Jeep... samo jedano od Sport Utility Vehicle"
isto kao i sto svaku buslicu sa cekicem zovu HILTI.Inace taj sistem je izmislio BOSCH.

Kliker

pre 4 godine

Ovi koji kazu da se racuna prva registracija neka lepo nadju reciMo Golf 5 koji je u nekom salonu i lepo neka pricaju ljudima da je to Golf 8 jer je 2020 bila prva registracija . Ma daj bre.

da

pre 4 godine

Najjaci su mi ovi sto troluju da se upisuje datum prve registracije, a ne datum proizvodnje, a mozda jos jaci ljudi koji se pecaju i ulaze u raspravu.
Ovo mi je na nivou one slike Koje je boje haljina na slici. :))

Milan

pre 4 godine

@Treba da se ukine kategorija vozila na sajtu i upise samo marka i model i resi problem.
(Aca, 11. jul 2020 21:45)

Znaš, ima nas koji ne kupujemo uvek golfa. Nego lepo ubacimo u pretragu koliko imamo para, kakav auto tražimo ( na primer karavan), podesimo druge vrednosti kao sto je godište iznad kojeg nećemo, zapremina motora iznad koje nećemo i tako dalje. Tako ja pretražujem oduvek i obrni okreni uvek kupim Opel ( korsa, meriva, astra j karavan). A nije da tako hoću, nego nema Ferari karavan za te pare to godište.
(STRUČNI KONSULTANT, 12. jul 2020 09:00)

Ja sam prvog komentatora razumeo da misli na to da se ukine odabir karoserije prilikom kreiranja oglasa, a ne prilikom pretrage, a da sajt automatski na osnovu modela kategoriše auto, tako da balvani ne bi stavljali da je Punto limuzina. A to je skroz izvodljivo, potrebno je samo u bazi svih modela automobila (koju već imaju) dodati jedno polje za vrstu karoserije i popuniti ga za sve modele. Jedino bi morali da naprave da za modele koji imaju karavansku verziju pita da čekiraš da li je karavan ili nije.

Levičar

pre 4 godine

@Avanturim

A meni su još jači oni koji umesto džip napišu djip. To viđam sve češće, e sad ne znam da li se ljudi zezaju ili su stvarno toliko nepismeni.

Toronto

pre 4 godine

@(IG, 12. jul 2020 06:57)

Problem sa kupeom je što definicija istog nije strogo odredjena. Kupe ima liniju krova (mora biti fiksni) koja se spušta prema nazad. Prvi kupei su doslovno bili skraćena standardna verzija modela, sa jednim redom sedišta, pa otuda i samo dvoje vrati. Na ranim modelima čak nije ni bilo zakošene linije krova. Kasnije se dodaje i zadnja klupa i profil krova koji se spušta prema nazad. Istina, većina kupea i dalje ima dvoje vrati, ali ne obavezno. Kupe ne mora biti "sportski" auto (šta god to značilo), u pravu ste, ali po pravilu bočni profil izgleda, ja bih rekao, agresivnije (ako želite, više sportski) od sedan modela.
Što se tiče roadstera, to je po definiciji UVEK kabriolet sa jednim redom sedišta (dva sedišta). Nema roadstera sa fiksnim krovom.

Ucha

pre 4 godine

@IG
Kupe su i siroko i bmw3 sa dvoja vrata. Nikakve slicnosti u liniji krova. Siroko ima liniju krova kao golf. Kupe je auto koji ima sportsku liniju, nizak je itd.
Roadster kabrio sa 2 sedista. Navedi mi neki koji se razlikuje i prosvetli me.
Gde se bas uhvati za rendzer. Sa jednim idemo u lov. Da li znas kako uopste izgleda rendzer? Nije terenac?

diler

pre 4 godine

dajte batalite filozofiju. na cenu vozila utice godiste, predjena kilometraza i stanje. dok je stanje subjektivna kategorija, kilometrazom se uveliko manipulise u srbiji. tako da jedina kategorija kojom je tesko manipulisati je godiste. drugo, kako pored velikog broja prevaranata dokazati da je auto stajao u salonu? vecina nasih tfgovaca auta kupuje od trecih lica preko tako da iskreno ni nemaju dostupan podatak prve registracije. znaci rec je samo o jos jednom pokusaju prevare koji i sajt polovni automobili tolerise zbog sopstvenog profita od oglasa!

mileBrica

pre 4 godine

Atomobil proizveden npr 2010 a prvi put registrovan 2015 znaci da je on 2015-o godiste?
(Mad Max, 12. jul 2020 09:59)

Nema takvih slučajeva, sve što ostane za iduću godinu, oni daju popust i prodaju. Auto bude 2019 godište a ti ga kupiš 2020. Garancija ti važi 5 godine od kupovine, to je do 2025. a ne do 2024.
Najveće bacanje para ikada, servise moraš raditi kako je fabrika pripisala, plaćas ih 3 i više puta nego što inače koštaju itd...

trt

pre 4 godine

To da auto nije sir nije ali sve ima svoj vek trajanja ostavi auto da stoji par godina pa ce ti se samo kasti.....zamena dihtunga, zaglavljene celjusti, zamena svih creva, razvodne kape jednostavno svega sto nije metal ili staklo, u zavisnosti gde je stajao i plastika. Tako da godina prizvodnje jeste jedina merodavna ne daju dzaba popust na vozila sa lagera i do 30%

STRUČNI KONSULTANT

pre 4 godine

@Treba da se ukine kategorija vozila na sajtu i upise samo marka i model i resi problem.
(Aca, 11. jul 2020 21:45)

Znaš, ima nas koji ne kupujemo uvek golfa. Nego lepo ubacimo u pretragu koliko imamo para, kakav auto tražimo ( na primer karavan), podesimo druge vrednosti kao sto je godište iznad kojeg nećemo, zapremina motora iznad koje nećemo i tako dalje. Tako ja pretražujem oduvek i obrni okreni uvek kupim Opel ( korsa, meriva, astra j karavan). A nije da tako hoću, nego nema Ferari karavan za te pare to godište.

Mad Max

pre 4 godine

Za sve neznalice koji se bune: auto nije sir, da se pokvari ako stoji u salonu ili na lageru. Zato se svuda piše godina registracije a ne proizvodnje i garancija važi od datuma registracije.
(Alex, 12. jul 2020 00:27)

Atomobil proizveden npr 2010 a prvi put registrovan 2015 znaci da je on 2015-o godiste?

Radijator

pre 4 godine

I opet ne valja... po toj logici (i po filterima na sajtu), kako razlikovati, recimo, Insigniju sa 4 vrata (klasicna limuzina) od Insignije sa 5 vrata (ono sto neki zovu liftbek-limuzina)? Ili Mondeo, ista prica. Nije prakticno za pretrage oglasa da sa 4 i sa 5 vrata da prodje kao isto.
(Automobilista, 12. jul 2020 01:56)

Pa odaberes model, Insignia ili Mondeo, stikliras sve oblike karoserije osim karavana...i ono sto ostane razgledas i nadjes.
Nema ih bas milion na prodaju..

borovacpodrska@gmail.com

pre 4 godine

Sto jednostavnija pretraga to bolje. Znaci marka, model (opcionalno da suzimo pretragu), godiste, snaga i cena i to je to sasvim dovoljno. Primera radi Opel, Insignija, 2016 do 14.000€...
Desava se dosta da ovi sto prodaju stave pogresnu klasifikaciju pa ni ne izbaci pretraga, jer evo neko je napisao I signija sa 4 i sa 5 vrata se razlicito klasifikuju ja prvi to nemam pojma Insignija limuzina je limuzina sad dal se dize staklo ili ne to gledam pa dal mi se svidja il ne...

Slovenac

pre 4 godine

@Cinik: pogledaj onda na svoju CA saobracajnu: 2 red sredina, pise "YR MODEL", znaci modelna godina. A u 5-om redu sa leve imas "YR 1st SOLD", gde se upise kad je prvi put auto prodat. Znaci nema godina proizvodnje upisana. Jedino ako ti zivis u nekoj drugoj Kaliforniji od mene?
@alex: garancija krece sa datumu prodaje, ne sa registracijom.

IG

pre 4 godine

@ucha: osim sedana, sve ostalo si manje vise promašio.
Ono što naročito bode oci su kupe i roadster. Kupe nije sportski auto per se, kupe je specifična linija krova. Honda civic 2 door je kupe ali ne i sportski automobil.
Uglavnom sa dvoja vrata i vrlo limitirano sedenje pozadi, zbog spuštajuće linije krova.
Roadster ne mora da bude kabriolet. Čak ni sa dvoja vrata.
Pickup ne mora da bude terenac. Na primer Ford ranger, 4 cylinder, 2wd, nije prošao pored terenca, ali je i dalje vrlo popularan Pickup.

C i n i k

pre 4 godine

Treba da se ukine kategorija vozila na sajtu i upise samo marka i model i resi problem.
(Aca, 11. jul 2020 21:45


Da,ili da ostane samo pored toga i opcija karavan posto vrv svi znaju kako izgleda..

Automobilista

pre 4 godine

I opet ne valja... po toj logici (i po filterima na sajtu), kako razlikovati, recimo, Insigniju sa 4 vrata (klasicna limuzina) od Insignije sa 5 vrata (ono sto neki zovu liftbek-limuzina)? Ili Mondeo, ista prica. Nije prakticno za pretrage oglasa da sa 4 i sa 5 vrata da prodje kao isto.

C i n i k

pre 4 godine

diler@ Vidi ovako, šta je bolje kada kupiš auto u decembru 2019. a on proizveden u februaru 2019. ili da kupiš auto u januaru 2020. a on proizveden u novembru 2019.? Nadam se da sada shvataš pogrešnosti shvatanja kog godišta je auto i da je važniji podatak o datumu prve registracije.
(www, 11. jul 2020 19:45


Godiste auta je godina kad je model proizveden i samo je to bitno,nma veze kad ga ti registrujes,mozes da ga kupis ali ga ne registrujes,al auto ce svakako da ima podatak kad je sisao sa proizvodne trake.
Mnogi su po oglasima lazirali te podatke pa navode za godiste narednu godinu kao godinu registracije,al to naravno nma veze s god.proizvodnje.
Ti se tesis pa pominjes istek godine sa pocetkom naredne kao nki argument..
Smesno.
Ako je auto proizveden 2020, to mu je godiste.
Kad ces da ga registrujes, savrseno je nevazno.

C i n i k

pre 4 godine

Godište automobila je godina kada je prvi put registrovan i to je tako u celom svetu.
(Alex, 11. jul 2020 19:02)


U kom to "svetu"?
Sto onda na br sasije postoji godina proizvodnje?
I to je izgleda nebitno?
Ako je nevazno kad je proizveden onda nma potrebe ni da pise kad je proizveden, ngo samo kad si ga registrovao,el tako ?
Nadrealno..

C i n i k

pre 4 godine

Misio sm da je ovo ljudima jasno,al smo pokazyje neprosvecenost koja ipak uzima maha...nadrealno je da prosecan covek nzna ovako proste podele?

C i n i k

pre 4 godine

diler
Kada kupiš nov auto iz salona, garancija ti teče od momenta kupovine, što se uglavnom poklapa sa prvom registacijom, a ne sa godinom proizvodnje. I na Mobile D imaš podatak o prvoj registraciji, a ne o god. proizvodnje.
Osiga+uravajuća društva i lizing kompanije se bave godinom proizvodnje i njima je to važno.
(hm, 11. jul 2020 17:42)


Kad si ti kupio poslednji x nov auto?
Nzn dal si ikad..
Garancija na nov auto pocinje kad zakljucis ugovor, a to je onog trenutka kad si potpisao ugovor,iskesirao pare i uzeo kljuceve a oni ti lupe pecat na serv.knjizici i upisu datum kad si kupio auto, a to je taj dan kad si platio i uzeo kljuceve.
Nmrs ni da ga registrujes, ims garanciju,nije registracija uslov za garanciju!
To su elementarne stvari brte i nma potrebe da prosipas gluposti ovde.
Osiguranje auta je osiguranje od stete 3.licima i nema nikakve veze za osiguranje kad je auto registrovan,on samo mora biti registrovan, a kad si ga registrovao je nevazno,zabole osiguranje za tvoju "godinu prve registracije"..
Naravno da se i u CH,DE i AU pise i godina proizvodnje,nzn sto ti to pravi tolki problem?
Ti bi izgleda voleo da ti je auto proizveden 2000 a da si ga 1 x registrovao 2020 i da mozes ladno da pises da ti je auto 2020?
Ili bi,sto je verovatnije,voleo da prodas auto kao da je 2010, a on proizveden 2009?

C i n i k

pre 4 godine

alex: neistina. U US se upisuje iskljucivo modelna godina auta, a ne proizvodnja ili prva registracija. Sto bi trebalo svugde da bude tako. Naprimer, ako novi model jednog auta izadje u septembru, bice upisan u saobracajnu kao 2021.
(Slovenac, 11. jul 2020 21:34)


Gde u USA?
U Ca pise lepo god.proizvodnje sto se ocitava i preko br sasije.

Painmaster

pre 4 godine

Bar je to jednostavno. Izabereš Mercedes E klase sa dodatkom imena "coupe" i znas da sigurno voziš kupe, srednjeg stuba nigde, vrata bez okvira prozora. Otvoriš sva 4 prozora, milina za videti a kamoli ga voziti, jos kad otvoris tkz siber tj stakleni krov i imas gotovo jos jedan automobil u klasi kabrio.

Пакет

pre 4 godine

zastava 128 po ovoj kategorizaciji je limuzina?
(Plavusa, 11. jul 2020 16:49)

По свакој и одувек. Јер се прича о облику каросерије.

Alex

pre 4 godine

Za sve neznalice koji se bune: auto nije sir, da se pokvari ako stoji u salonu ili na lageru. Zato se svuda piše godina registracije a ne proizvodnje i garancija važi od datuma registracije.

ucha

pre 4 godine

Sedan - moze i salon, berlina, limuzina, mada ovo zadnje..., mora da ima prgradu, staklo, iza prednjih sedista...
Liftbek - sedan kome se dize zadnje staklo, laguna, oktavija, mondeo
Hetcbek - znamo
Karavan - znamo
Miniven - znamo
Kombi - kangu, tranzit, vivaro, berlingo, vito...
Terenska ili SUV- tu mozda nije lose da se odvoji i krosover
Pikap - terenac sa otvoreni prtljaznik, mora da bude terenac, nisu florida ili zastava poli pikap , vec kombi.
Kabriolet - znamo
Roadster - sportski kabrio sa dva sedista
Kupe - dvoja, troja ili cak cetvora vrata (veloster), nema veze ni b stub ni ram, vec to mora da bude sportski auto. Nije golf sa troja vrata kupe, vec hecbek, mada megan III je vise kupe nego hec.
CC je npr u pretragama klasican sedan, nikako kupe, mada je u stvarnosti kupe-sedan, vise ih zovu kupe limuzina.

Zmago

pre 4 godine

Godina proizvodnje treba da bude kada je vozilo proizvedeno! Sta znaci godina prve registracije?!?! Vozilo 2010god a prvi put reg 2012, stajao u salonu. Nigde veze sa zivotom. Na FTNu kada rade ispitivanje vozila iz uvoza stavljaju datum proizvodnje. Tako da. Sta mene zanima kada je prvi put reg... Ako stoji 6 godina u salnu ili gde god.

Slovenac

pre 4 godine

@alex: neistina. U US se upisuje iskljucivo modelna godina auta, a ne proizvodnja ili prva registracija. Sto bi trebalo svugde da bude tako. Naprimer, ako novi model jednog auta izadje u septembru, bice upisan u saobracajnu kao 2021.

stoliv

pre 4 godine

@ darko

Kao petrolhed stare skole osjecam se prozvanim..okvir prozora nema ve0ze sa tim. Ima kupea sa full okvirom prozora. E sad dolazimo do sledeceg. Kupe je samo ako nema b stub. Jos jedan uslov je da je gepek ( ako preptostavimo da je motor naprijed) fizicki poseban volumen unodnosu na putnicki prostora slozices se bez b stuba ne moze imati zadnja vrata jedino
ako nijesu suicide door kao na mazdi.
Cak ni alfa gt recimo.nije pravi kupe. Em ima b stub em joj se gepek otvara komplet sa staklom. Gtv recimo je vise nalik coupeu. Pogledaj stare Lancie Pezoe Mercedese sa kraja 60ih pocetka 70ih da vidis o cemu pricam.

Dejan_L

pre 4 godine

Ono nije pikap, vec Furgon.
Ta vrsta vozila je Furgon ili lako komercijalno vozilo.
Pikap je sa prikolicom kao Navara, Hilux, X class.
Jel moguce da ste se toliko nalupetali?

Alex

pre 4 godine

godiste. da edukujete ljude da je godiste ono kada je auto proizveden, a ne sve oglasi tipa 1-2 god mladje godiste posto mu je to kao bila prva registracija u nemackoj. polovni automobili ovakve prevare tolerise posto im prevaranti placaju prevarantske oglase. dok covek koji gleda gomilu automobila shvati ovu prevaru cesto se desi da plati vise para auto zato sto je inicijalno mislio da je mladji. 20% oglasa je takvo...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (diler, 11. jul 2020 15:43)

Godište automobila je godina kada je prvi put registrovan i to je tako u celom svetu.

www

pre 4 godine

diler@ Vidi ovako, šta je bolje kada kupiš auto u decembru 2019. a on proizveden u februaru 2019. ili da kupiš auto u januaru 2020. a on proizveden u novembru 2019.? Nadam se da sada shvataš pogrešnosti shvatanja kog godišta je auto i da je važniji podatak o datumu prve registracije.

Darko

pre 4 godine

Dragane, nisi u pravu....bar sto se Kategorije Kupea tice.....
Moze vozilo i te kako sa 4 vrata da bude kupe, svidjalo se to tebi, ili ne.....
Uvek kad je staklo slobodno, znaci kad prozor nema svuda okolo ram, onda je uvek kupe.....dal ima 2 ili 4 vrata, je nebitno....

Over And Out

pre 4 godine

Autor, inače odličnog teksta, je zaboravio jednu kategoriju automobila koja posroji samo u Srbiji. Ta kategorija je Njemačko auto. Bez obzira na oblik, dužinu, širinu, boju, zapreminu motora i prtljažnog prostora, pogonsko gorivo na koje ide (mada je dizlo na većoj ceni)...to auto izaziva divljenje u Srba. Praotac svih Njemačko auto je Golf 2 koji osim divljenja i stahopoštovanja u Srba izaziva i Pavlovljev efekt. Vlasnici Njemačko auto u društvu poseduju mitske i Božanske karakteristike. Oni mogu da lete, da zanose zadnje krajeve automobila, da pretiču u mraku (bez svetla) po punoj liniji, da voze brzinom bez ograničenja i njihov Bog je obrtni momenat. Njemačko auto imaju vanbračnu desu u Španiji, Italiji i Češkoj, ali ta deca u Srba nisu toliko voljena i poštovana. Mada, ono dete i Češke počinje da pridobija ljubav Srba, ali samo onih koji rade u državnim organima...

M4R3

pre 4 godine

Zaista ne vidim razlog zašto ljudi npr. kod Audi A3 modela, svoje oglase stavljaju pod kategorijom: LIMUZINA, kada je auto klasični HEČBEK?? I sad dok tražiš recimo Sedan (limuzinu) verziju, bukvalno listaš na hiljade običnih. A ovo je tek jedan od primera.

hm

pre 4 godine

@diler
Kada kupiš nov auto iz salona, garancija ti teče od momenta kupovine, što se uglavnom poklapa sa prvom registacijom, a ne sa godinom proizvodnje. I na Mobile D imaš podatak o prvoj registraciji, a ne o god. proizvodnje.
Osiga+uravajuća društva i lizing kompanije se bave godinom proizvodnje i njima je to važno.

s

pre 4 godine

Greska je samo kod SUV i krosovera. Krosover pripada grupi SUV-a. SUV, u zavisnosti ko kako klasifikuje se deli da SUV(full), subcompact SUV i krosover.
Primer: BMW X5 (SUV), Nisan Qashqai(subcompact) i Renault Captur (krosover). Sto se vidi i po njihovim dimenzijama

zex

pre 4 godine

ove limuzine sa 5 vrata i nije bas limuzina. 4 vrata - c stub je strmiji i ima vise mesta za glavu na zadnjoj klupi, zadnje staklo je manje , nema brisac i manje i zagreva kabinu. Cvrsca je karoserija zbog precke, obicno je duzi gepek ,poklopac znatno laksi, sam se podize pri otvaranju a moze da se otvori daljnskim ili drugacije. 5 vrata - sve suprotno plus ima dodatno staklo i stub . Laksi je pristup tovarnom prostoru i zaista ne znam koje prednosti jos ima...

Mladen

pre 4 godine

Kod nas ljudi mešaju pick-up i van jer je Zastava prodavala Skala i Florida pick-up koji jesu bili pick-up, ali skoro uvek su imali nadogradnju za zatvaranje tovarnog prostora.

Rade

pre 4 godine

Kupe (coupe) označava padajuću liniju krova, npr A5, TT, A7, 911 itd.
Hečbek (hatchback) označava vrata gepeka koja se otvaraju zajedno sa staklom .
Što znači kupe uglavnom ima u vidu hečbeka treća ili peta vrata, kao TT, A5, A7.
Limuzine imaju prtljažni prostor pozadi koji se na engleskom označava sa "trunk" i kod njega se 5-ta vrata podižu bez stakla Pasat, A4 itd.
Terenci uvek imaju u vidu hatchback-a peta vrata.

boris

pre 4 godine

SUV i terenac nisu isto. A džip je obično sinonim za terenca. Glavna razlika je u "pravom" centralnom diffu, ili ga nemaju (kad je 4x4 onda je 50:50) i reduktoru. razlika je ogromna u prohodnosti.

diler

pre 4 godine

a godiste. da edukujete ljude da je godiste ono kada je auto proizveden, a ne sve oglasi tipa 1-2 god mladje godiste posto mu je to kao bila prva registracija u nemackoj. polovni automobili ovakve prevare tolerise posto im prevaranti placaju prevarantske oglase. dok covek koji gleda gomilu automobila shvati ovu prevaru cesto se desi da plati vise para auto zato sto je inicijalno mislio da je mladji. 20% oglasa je takvo...

Mazda 6 Driver

pre 4 godine

U oglasu moze da pise sta hoce... Svako ko se imalo razume u automobile znace o kakvoj vrsti vozila se radi cim' pogleda sliku/slike. A drugo, ovaj prilog nije doprineo tome se "zavrzlama" razjasni... Naprotiv. Ja vozim Mazdu 6 karavana i nikad mi ne bi palo napamet da to nije karavan nego neka druga forma vozila.

sj

pre 4 godine

Malo objašnjenje: SUV i JEEP su dve različite kategorije. SUV je najčešće AWD (All Wheel Drive) - stalno uključen pogon na sva 4 točka tok je 4WD ili JEEP opremljen reduktorom za spore brzine i blokadama diferencijala koje na SUV - ima ne postoje.

Cale

pre 4 godine

Sajt Polovni automobili želi da kupcima i "prdavcima" olakša stvari prilikom pretrage ili postavljanja oglasa i pomogne im da izaberu pravu vrstu karoserije

Ovaj lapsus me slatko nasmeja

dub

pre 4 godine

Vi ste izrazito odlučni da ne klasifikujete sportske hečbekove sa troje vrata u kupe kategoriju, ali zato stavljate Nissan Juke i Defender u istu kategoriju!

društvance iz predgrađa

pre 4 godine

Džabe ste se trudili da objasnite razlike u tipovima vozila, kada će pojedinci i dalje recimo auto sa troje vrata okarakterisati kao limuzinu, karavana hečbek, miniven suv itd...

Da

pre 4 godine

Samo bih ispravio gresku koju ste napravili.
Kategorija "Džip" je totalno pogresno kategorisanje vozila.
Jeep je proizvodjac za sebe, a mi smo sve SUV modele prekrstili u "Dzip".
Kad kazete Dzip x5, isto kao da ste rekli npr. Micubishi x5.

treba reci iskreno

pre 4 godine

Samo bih ispravio gresku koju ste napravili.
Kategorija "Džip" je totalno pogresno kategorisanje vozila.
Jeep je proizvodjac za sebe, a mi smo sve SUV modele prekrstili u "Dzip".
Kad kazete Dzip x5, isto kao da ste rekli npr. Micubishi x5.
(Da, 11. jul 2020 13:16)

znas li sta su sinonimi?
mi smo u srpskom jeziku usvojili taj naziv pre SUV imena. SUV ime poceli da koristimo u zadnjih 10 god a dzip zovemo od drugog svedskog rata pa vidi onda koje je ispravno

blw

pre 4 godine

još uvek im je na sajtu više hečbekova svrstano pod limuzine neko hečbekove.

izgleda da je uzaludno edukovani ljude...razumem one koji prodaju krntije i automobili ih ne zanimaju previše ali placevi i dileri masovno prave ovakve greške kad oglašavaju.

izgleda da je jedino rešenje softver za prepoznavanje forme vozila na osnovu karoserije.

Da

pre 4 godine

Samo bih ispravio gresku koju ste napravili.
Kategorija "Džip" je totalno pogresno kategorisanje vozila.
Jeep je proizvodjac za sebe, a mi smo sve SUV modele prekrstili u "Dzip".
Kad kazete Dzip x5, isto kao da ste rekli npr. Micubishi x5.

treba reci iskreno

pre 4 godine

Samo bih ispravio gresku koju ste napravili.
Kategorija "Džip" je totalno pogresno kategorisanje vozila.
Jeep je proizvodjac za sebe, a mi smo sve SUV modele prekrstili u "Dzip".
Kad kazete Dzip x5, isto kao da ste rekli npr. Micubishi x5.
(Da, 11. jul 2020 13:16)

znas li sta su sinonimi?
mi smo u srpskom jeziku usvojili taj naziv pre SUV imena. SUV ime poceli da koristimo u zadnjih 10 god a dzip zovemo od drugog svedskog rata pa vidi onda koje je ispravno

Cale

pre 4 godine

Sajt Polovni automobili želi da kupcima i "prdavcima" olakša stvari prilikom pretrage ili postavljanja oglasa i pomogne im da izaberu pravu vrstu karoserije

Ovaj lapsus me slatko nasmeja

dub

pre 4 godine

Vi ste izrazito odlučni da ne klasifikujete sportske hečbekove sa troje vrata u kupe kategoriju, ali zato stavljate Nissan Juke i Defender u istu kategoriju!

Over And Out

pre 4 godine

Autor, inače odličnog teksta, je zaboravio jednu kategoriju automobila koja posroji samo u Srbiji. Ta kategorija je Njemačko auto. Bez obzira na oblik, dužinu, širinu, boju, zapreminu motora i prtljažnog prostora, pogonsko gorivo na koje ide (mada je dizlo na većoj ceni)...to auto izaziva divljenje u Srba. Praotac svih Njemačko auto je Golf 2 koji osim divljenja i stahopoštovanja u Srba izaziva i Pavlovljev efekt. Vlasnici Njemačko auto u društvu poseduju mitske i Božanske karakteristike. Oni mogu da lete, da zanose zadnje krajeve automobila, da pretiču u mraku (bez svetla) po punoj liniji, da voze brzinom bez ograničenja i njihov Bog je obrtni momenat. Njemačko auto imaju vanbračnu desu u Španiji, Italiji i Češkoj, ali ta deca u Srba nisu toliko voljena i poštovana. Mada, ono dete i Češke počinje da pridobija ljubav Srba, ali samo onih koji rade u državnim organima...

društvance iz predgrađa

pre 4 godine

Džabe ste se trudili da objasnite razlike u tipovima vozila, kada će pojedinci i dalje recimo auto sa troje vrata okarakterisati kao limuzinu, karavana hečbek, miniven suv itd...

blw

pre 4 godine

još uvek im je na sajtu više hečbekova svrstano pod limuzine neko hečbekove.

izgleda da je uzaludno edukovani ljude...razumem one koji prodaju krntije i automobili ih ne zanimaju previše ali placevi i dileri masovno prave ovakve greške kad oglašavaju.

izgleda da je jedino rešenje softver za prepoznavanje forme vozila na osnovu karoserije.

M4R3

pre 4 godine

Zaista ne vidim razlog zašto ljudi npr. kod Audi A3 modela, svoje oglase stavljaju pod kategorijom: LIMUZINA, kada je auto klasični HEČBEK?? I sad dok tražiš recimo Sedan (limuzinu) verziju, bukvalno listaš na hiljade običnih. A ovo je tek jedan od primera.

Dejan_L

pre 4 godine

Ono nije pikap, vec Furgon.
Ta vrsta vozila je Furgon ili lako komercijalno vozilo.
Pikap je sa prikolicom kao Navara, Hilux, X class.
Jel moguce da ste se toliko nalupetali?

diler

pre 4 godine

a godiste. da edukujete ljude da je godiste ono kada je auto proizveden, a ne sve oglasi tipa 1-2 god mladje godiste posto mu je to kao bila prva registracija u nemackoj. polovni automobili ovakve prevare tolerise posto im prevaranti placaju prevarantske oglase. dok covek koji gleda gomilu automobila shvati ovu prevaru cesto se desi da plati vise para auto zato sto je inicijalno mislio da je mladji. 20% oglasa je takvo...

boris

pre 4 godine

SUV i terenac nisu isto. A džip je obično sinonim za terenca. Glavna razlika je u "pravom" centralnom diffu, ili ga nemaju (kad je 4x4 onda je 50:50) i reduktoru. razlika je ogromna u prohodnosti.

Mazda 6 Driver

pre 4 godine

U oglasu moze da pise sta hoce... Svako ko se imalo razume u automobile znace o kakvoj vrsti vozila se radi cim' pogleda sliku/slike. A drugo, ovaj prilog nije doprineo tome se "zavrzlama" razjasni... Naprotiv. Ja vozim Mazdu 6 karavana i nikad mi ne bi palo napamet da to nije karavan nego neka druga forma vozila.

hm

pre 4 godine

@diler
Kada kupiš nov auto iz salona, garancija ti teče od momenta kupovine, što se uglavnom poklapa sa prvom registacijom, a ne sa godinom proizvodnje. I na Mobile D imaš podatak o prvoj registraciji, a ne o god. proizvodnje.
Osiga+uravajuća društva i lizing kompanije se bave godinom proizvodnje i njima je to važno.

Mladen

pre 4 godine

Kod nas ljudi mešaju pick-up i van jer je Zastava prodavala Skala i Florida pick-up koji jesu bili pick-up, ali skoro uvek su imali nadogradnju za zatvaranje tovarnog prostora.

Rade

pre 4 godine

Kupe (coupe) označava padajuću liniju krova, npr A5, TT, A7, 911 itd.
Hečbek (hatchback) označava vrata gepeka koja se otvaraju zajedno sa staklom .
Što znači kupe uglavnom ima u vidu hečbeka treća ili peta vrata, kao TT, A5, A7.
Limuzine imaju prtljažni prostor pozadi koji se na engleskom označava sa "trunk" i kod njega se 5-ta vrata podižu bez stakla Pasat, A4 itd.
Terenci uvek imaju u vidu hatchback-a peta vrata.

Alex

pre 4 godine

godiste. da edukujete ljude da je godiste ono kada je auto proizveden, a ne sve oglasi tipa 1-2 god mladje godiste posto mu je to kao bila prva registracija u nemackoj. polovni automobili ovakve prevare tolerise posto im prevaranti placaju prevarantske oglase. dok covek koji gleda gomilu automobila shvati ovu prevaru cesto se desi da plati vise para auto zato sto je inicijalno mislio da je mladji. 20% oglasa je takvo...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (diler, 11. jul 2020 15:43)

Godište automobila je godina kada je prvi put registrovan i to je tako u celom svetu.

Zmago

pre 4 godine

Godina proizvodnje treba da bude kada je vozilo proizvedeno! Sta znaci godina prve registracije?!?! Vozilo 2010god a prvi put reg 2012, stajao u salonu. Nigde veze sa zivotom. Na FTNu kada rade ispitivanje vozila iz uvoza stavljaju datum proizvodnje. Tako da. Sta mene zanima kada je prvi put reg... Ako stoji 6 godina u salnu ili gde god.

s

pre 4 godine

Greska je samo kod SUV i krosovera. Krosover pripada grupi SUV-a. SUV, u zavisnosti ko kako klasifikuje se deli da SUV(full), subcompact SUV i krosover.
Primer: BMW X5 (SUV), Nisan Qashqai(subcompact) i Renault Captur (krosover). Sto se vidi i po njihovim dimenzijama

www

pre 4 godine

diler@ Vidi ovako, šta je bolje kada kupiš auto u decembru 2019. a on proizveden u februaru 2019. ili da kupiš auto u januaru 2020. a on proizveden u novembru 2019.? Nadam se da sada shvataš pogrešnosti shvatanja kog godišta je auto i da je važniji podatak o datumu prve registracije.

STRUČNI KONSULTANT

pre 4 godine

@Treba da se ukine kategorija vozila na sajtu i upise samo marka i model i resi problem.
(Aca, 11. jul 2020 21:45)

Znaš, ima nas koji ne kupujemo uvek golfa. Nego lepo ubacimo u pretragu koliko imamo para, kakav auto tražimo ( na primer karavan), podesimo druge vrednosti kao sto je godište iznad kojeg nećemo, zapremina motora iznad koje nećemo i tako dalje. Tako ja pretražujem oduvek i obrni okreni uvek kupim Opel ( korsa, meriva, astra j karavan). A nije da tako hoću, nego nema Ferari karavan za te pare to godište.

zex

pre 4 godine

ove limuzine sa 5 vrata i nije bas limuzina. 4 vrata - c stub je strmiji i ima vise mesta za glavu na zadnjoj klupi, zadnje staklo je manje , nema brisac i manje i zagreva kabinu. Cvrsca je karoserija zbog precke, obicno je duzi gepek ,poklopac znatno laksi, sam se podize pri otvaranju a moze da se otvori daljnskim ili drugacije. 5 vrata - sve suprotno plus ima dodatno staklo i stub . Laksi je pristup tovarnom prostoru i zaista ne znam koje prednosti jos ima...

Mad Max

pre 4 godine

Za sve neznalice koji se bune: auto nije sir, da se pokvari ako stoji u salonu ili na lageru. Zato se svuda piše godina registracije a ne proizvodnje i garancija važi od datuma registracije.
(Alex, 12. jul 2020 00:27)

Atomobil proizveden npr 2010 a prvi put registrovan 2015 znaci da je on 2015-o godiste?

diler

pre 4 godine

dajte batalite filozofiju. na cenu vozila utice godiste, predjena kilometraza i stanje. dok je stanje subjektivna kategorija, kilometrazom se uveliko manipulise u srbiji. tako da jedina kategorija kojom je tesko manipulisati je godiste. drugo, kako pored velikog broja prevaranata dokazati da je auto stajao u salonu? vecina nasih tfgovaca auta kupuje od trecih lica preko tako da iskreno ni nemaju dostupan podatak prve registracije. znaci rec je samo o jos jednom pokusaju prevare koji i sajt polovni automobili tolerise zbog sopstvenog profita od oglasa!

Levičar

pre 4 godine

@Avanturim

A meni su još jači oni koji umesto džip napišu djip. To viđam sve češće, e sad ne znam da li se ljudi zezaju ili su stvarno toliko nepismeni.

ucha

pre 4 godine

Sedan - moze i salon, berlina, limuzina, mada ovo zadnje..., mora da ima prgradu, staklo, iza prednjih sedista...
Liftbek - sedan kome se dize zadnje staklo, laguna, oktavija, mondeo
Hetcbek - znamo
Karavan - znamo
Miniven - znamo
Kombi - kangu, tranzit, vivaro, berlingo, vito...
Terenska ili SUV- tu mozda nije lose da se odvoji i krosover
Pikap - terenac sa otvoreni prtljaznik, mora da bude terenac, nisu florida ili zastava poli pikap , vec kombi.
Kabriolet - znamo
Roadster - sportski kabrio sa dva sedista
Kupe - dvoja, troja ili cak cetvora vrata (veloster), nema veze ni b stub ni ram, vec to mora da bude sportski auto. Nije golf sa troja vrata kupe, vec hecbek, mada megan III je vise kupe nego hec.
CC je npr u pretragama klasican sedan, nikako kupe, mada je u stvarnosti kupe-sedan, vise ih zovu kupe limuzina.

Slovenac

pre 4 godine

@alex: neistina. U US se upisuje iskljucivo modelna godina auta, a ne proizvodnja ili prva registracija. Sto bi trebalo svugde da bude tako. Naprimer, ako novi model jednog auta izadje u septembru, bice upisan u saobracajnu kao 2021.

Пакет

pre 4 godine

zastava 128 po ovoj kategorizaciji je limuzina?
(Plavusa, 11. jul 2020 16:49)

По свакој и одувек. Јер се прича о облику каросерије.

Radijator

pre 4 godine

I opet ne valja... po toj logici (i po filterima na sajtu), kako razlikovati, recimo, Insigniju sa 4 vrata (klasicna limuzina) od Insignije sa 5 vrata (ono sto neki zovu liftbek-limuzina)? Ili Mondeo, ista prica. Nije prakticno za pretrage oglasa da sa 4 i sa 5 vrata da prodje kao isto.
(Automobilista, 12. jul 2020 01:56)

Pa odaberes model, Insignia ili Mondeo, stikliras sve oblike karoserije osim karavana...i ono sto ostane razgledas i nadjes.
Nema ih bas milion na prodaju..

C i n i k

pre 4 godine

diler
Kada kupiš nov auto iz salona, garancija ti teče od momenta kupovine, što se uglavnom poklapa sa prvom registacijom, a ne sa godinom proizvodnje. I na Mobile D imaš podatak o prvoj registraciji, a ne o god. proizvodnje.
Osiga+uravajuća društva i lizing kompanije se bave godinom proizvodnje i njima je to važno.
(hm, 11. jul 2020 17:42)


Kad si ti kupio poslednji x nov auto?
Nzn dal si ikad..
Garancija na nov auto pocinje kad zakljucis ugovor, a to je onog trenutka kad si potpisao ugovor,iskesirao pare i uzeo kljuceve a oni ti lupe pecat na serv.knjizici i upisu datum kad si kupio auto, a to je taj dan kad si platio i uzeo kljuceve.
Nmrs ni da ga registrujes, ims garanciju,nije registracija uslov za garanciju!
To su elementarne stvari brte i nma potrebe da prosipas gluposti ovde.
Osiguranje auta je osiguranje od stete 3.licima i nema nikakve veze za osiguranje kad je auto registrovan,on samo mora biti registrovan, a kad si ga registrovao je nevazno,zabole osiguranje za tvoju "godinu prve registracije"..
Naravno da se i u CH,DE i AU pise i godina proizvodnje,nzn sto ti to pravi tolki problem?
Ti bi izgleda voleo da ti je auto proizveden 2000 a da si ga 1 x registrovao 2020 i da mozes ladno da pises da ti je auto 2020?
Ili bi,sto je verovatnije,voleo da prodas auto kao da je 2010, a on proizveden 2009?

Milan

pre 4 godine

@Treba da se ukine kategorija vozila na sajtu i upise samo marka i model i resi problem.
(Aca, 11. jul 2020 21:45)

Znaš, ima nas koji ne kupujemo uvek golfa. Nego lepo ubacimo u pretragu koliko imamo para, kakav auto tražimo ( na primer karavan), podesimo druge vrednosti kao sto je godište iznad kojeg nećemo, zapremina motora iznad koje nećemo i tako dalje. Tako ja pretražujem oduvek i obrni okreni uvek kupim Opel ( korsa, meriva, astra j karavan). A nije da tako hoću, nego nema Ferari karavan za te pare to godište.
(STRUČNI KONSULTANT, 12. jul 2020 09:00)

Ja sam prvog komentatora razumeo da misli na to da se ukine odabir karoserije prilikom kreiranja oglasa, a ne prilikom pretrage, a da sajt automatski na osnovu modela kategoriše auto, tako da balvani ne bi stavljali da je Punto limuzina. A to je skroz izvodljivo, potrebno je samo u bazi svih modela automobila (koju već imaju) dodati jedno polje za vrstu karoserije i popuniti ga za sve modele. Jedino bi morali da naprave da za modele koji imaju karavansku verziju pita da čekiraš da li je karavan ili nije.

Kliker

pre 4 godine

Ovi koji kazu da se racuna prva registracija neka lepo nadju reciMo Golf 5 koji je u nekom salonu i lepo neka pricaju ljudima da je to Golf 8 jer je 2020 bila prva registracija . Ma daj bre.

sj

pre 4 godine

Malo objašnjenje: SUV i JEEP su dve različite kategorije. SUV je najčešće AWD (All Wheel Drive) - stalno uključen pogon na sva 4 točka tok je 4WD ili JEEP opremljen reduktorom za spore brzine i blokadama diferencijala koje na SUV - ima ne postoje.

C i n i k

pre 4 godine

Godište automobila je godina kada je prvi put registrovan i to je tako u celom svetu.
(Alex, 11. jul 2020 19:02)


U kom to "svetu"?
Sto onda na br sasije postoji godina proizvodnje?
I to je izgleda nebitno?
Ako je nevazno kad je proizveden onda nma potrebe ni da pise kad je proizveden, ngo samo kad si ga registrovao,el tako ?
Nadrealno..

stoliv

pre 4 godine

@ darko

Kao petrolhed stare skole osjecam se prozvanim..okvir prozora nema ve0ze sa tim. Ima kupea sa full okvirom prozora. E sad dolazimo do sledeceg. Kupe je samo ako nema b stub. Jos jedan uslov je da je gepek ( ako preptostavimo da je motor naprijed) fizicki poseban volumen unodnosu na putnicki prostora slozices se bez b stuba ne moze imati zadnja vrata jedino
ako nijesu suicide door kao na mazdi.
Cak ni alfa gt recimo.nije pravi kupe. Em ima b stub em joj se gepek otvara komplet sa staklom. Gtv recimo je vise nalik coupeu. Pogledaj stare Lancie Pezoe Mercedese sa kraja 60ih pocetka 70ih da vidis o cemu pricam.

zlatousti

pre 4 godine

"JEEP je Jeep... samo jedano od Sport Utility Vehicle"
isto kao i sto svaku buslicu sa cekicem zovu HILTI.Inace taj sistem je izmislio BOSCH.

Slovenac

pre 4 godine

@Cinik: pogledaj onda na svoju CA saobracajnu: 2 red sredina, pise "YR MODEL", znaci modelna godina. A u 5-om redu sa leve imas "YR 1st SOLD", gde se upise kad je prvi put auto prodat. Znaci nema godina proizvodnje upisana. Jedino ako ti zivis u nekoj drugoj Kaliforniji od mene?
@alex: garancija krece sa datumu prodaje, ne sa registracijom.

C i n i k

pre 4 godine

diler@ Vidi ovako, šta je bolje kada kupiš auto u decembru 2019. a on proizveden u februaru 2019. ili da kupiš auto u januaru 2020. a on proizveden u novembru 2019.? Nadam se da sada shvataš pogrešnosti shvatanja kog godišta je auto i da je važniji podatak o datumu prve registracije.
(www, 11. jul 2020 19:45


Godiste auta je godina kad je model proizveden i samo je to bitno,nma veze kad ga ti registrujes,mozes da ga kupis ali ga ne registrujes,al auto ce svakako da ima podatak kad je sisao sa proizvodne trake.
Mnogi su po oglasima lazirali te podatke pa navode za godiste narednu godinu kao godinu registracije,al to naravno nma veze s god.proizvodnje.
Ti se tesis pa pominjes istek godine sa pocetkom naredne kao nki argument..
Smesno.
Ako je auto proizveden 2020, to mu je godiste.
Kad ces da ga registrujes, savrseno je nevazno.

trt

pre 4 godine

To da auto nije sir nije ali sve ima svoj vek trajanja ostavi auto da stoji par godina pa ce ti se samo kasti.....zamena dihtunga, zaglavljene celjusti, zamena svih creva, razvodne kape jednostavno svega sto nije metal ili staklo, u zavisnosti gde je stajao i plastika. Tako da godina prizvodnje jeste jedina merodavna ne daju dzaba popust na vozila sa lagera i do 30%

da

pre 4 godine

Najjaci su mi ovi sto troluju da se upisuje datum prve registracije, a ne datum proizvodnje, a mozda jos jaci ljudi koji se pecaju i ulaze u raspravu.
Ovo mi je na nivou one slike Koje je boje haljina na slici. :))

ha ha

pre 4 godine

U koju kategoriju ide Zatava 750?
Kupe?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mladen, 12. jul 2020 22:23)

U istu kao i Porse 911, jer je ista konstrukcija, dvoje vrata, motor pozadi, prtljaznik napred.

IG

pre 4 godine

@ucha: osim sedana, sve ostalo si manje vise promašio.
Ono što naročito bode oci su kupe i roadster. Kupe nije sportski auto per se, kupe je specifična linija krova. Honda civic 2 door je kupe ali ne i sportski automobil.
Uglavnom sa dvoja vrata i vrlo limitirano sedenje pozadi, zbog spuštajuće linije krova.
Roadster ne mora da bude kabriolet. Čak ni sa dvoja vrata.
Pickup ne mora da bude terenac. Na primer Ford ranger, 4 cylinder, 2wd, nije prošao pored terenca, ali je i dalje vrlo popularan Pickup.

Toronto

pre 4 godine

@(IG, 12. jul 2020 06:57)

Problem sa kupeom je što definicija istog nije strogo odredjena. Kupe ima liniju krova (mora biti fiksni) koja se spušta prema nazad. Prvi kupei su doslovno bili skraćena standardna verzija modela, sa jednim redom sedišta, pa otuda i samo dvoje vrati. Na ranim modelima čak nije ni bilo zakošene linije krova. Kasnije se dodaje i zadnja klupa i profil krova koji se spušta prema nazad. Istina, većina kupea i dalje ima dvoje vrati, ali ne obavezno. Kupe ne mora biti "sportski" auto (šta god to značilo), u pravu ste, ali po pravilu bočni profil izgleda, ja bih rekao, agresivnije (ako želite, više sportski) od sedan modela.
Što se tiče roadstera, to je po definiciji UVEK kabriolet sa jednim redom sedišta (dva sedišta). Nema roadstera sa fiksnim krovom.

borovacpodrska@gmail.com

pre 4 godine

Sto jednostavnija pretraga to bolje. Znaci marka, model (opcionalno da suzimo pretragu), godiste, snaga i cena i to je to sasvim dovoljno. Primera radi Opel, Insignija, 2016 do 14.000€...
Desava se dosta da ovi sto prodaju stave pogresnu klasifikaciju pa ni ne izbaci pretraga, jer evo neko je napisao I signija sa 4 i sa 5 vrata se razlicito klasifikuju ja prvi to nemam pojma Insignija limuzina je limuzina sad dal se dize staklo ili ne to gledam pa dal mi se svidja il ne...

mileBrica

pre 4 godine

Atomobil proizveden npr 2010 a prvi put registrovan 2015 znaci da je on 2015-o godiste?
(Mad Max, 12. jul 2020 09:59)

Nema takvih slučajeva, sve što ostane za iduću godinu, oni daju popust i prodaju. Auto bude 2019 godište a ti ga kupiš 2020. Garancija ti važi 5 godine od kupovine, to je do 2025. a ne do 2024.
Najveće bacanje para ikada, servise moraš raditi kako je fabrika pripisala, plaćas ih 3 i više puta nego što inače koštaju itd...

Ucha

pre 4 godine

@IG
Kupe su i siroko i bmw3 sa dvoja vrata. Nikakve slicnosti u liniji krova. Siroko ima liniju krova kao golf. Kupe je auto koji ima sportsku liniju, nizak je itd.
Roadster kabrio sa 2 sedista. Navedi mi neki koji se razlikuje i prosvetli me.
Gde se bas uhvati za rendzer. Sa jednim idemo u lov. Da li znas kako uopste izgleda rendzer? Nije terenac?

Dyatlov

pre 4 godine

Ono kad pokušaš da svrstavaš u kategorije nešto čemu su te linije podjela davno izbrisane i stopljene.
Trebalo mi je vremena da shvatim da na prvoj slici nije novi model BMW suv-a, već Mercedes. A nisam baš neko ko nema blage veze o temi. Naprotiv.I sad treba da pričamo o kategorijama i karakteristikama dizajna. Ma važi!

Painmaster

pre 4 godine

Bar je to jednostavno. Izabereš Mercedes E klase sa dodatkom imena "coupe" i znas da sigurno voziš kupe, srednjeg stuba nigde, vrata bez okvira prozora. Otvoriš sva 4 prozora, milina za videti a kamoli ga voziti, jos kad otvoris tkz siber tj stakleni krov i imas gotovo jos jedan automobil u klasi kabrio.

Alex

pre 4 godine

Za sve neznalice koji se bune: auto nije sir, da se pokvari ako stoji u salonu ili na lageru. Zato se svuda piše godina registracije a ne proizvodnje i garancija važi od datuma registracije.

C i n i k

pre 4 godine

alex: neistina. U US se upisuje iskljucivo modelna godina auta, a ne proizvodnja ili prva registracija. Sto bi trebalo svugde da bude tako. Naprimer, ako novi model jednog auta izadje u septembru, bice upisan u saobracajnu kao 2021.
(Slovenac, 11. jul 2020 21:34)


Gde u USA?
U Ca pise lepo god.proizvodnje sto se ocitava i preko br sasije.

r53

pre 4 godine

@Toronto - slazem se sa vecinom stvari sem sto roadster moze imati i tvrdi krov - npr Z4, Z8 hardtop verzije, ili S2000, stari datsun roadster itd.

da

pre 4 godine

@Samo bih ispravio gresku koju ste napravili.
Kategorija "Džip" je totalno pogresno kategorisanje vozila.
Jeep je proizvodjac za sebe, a mi smo sve SUV modele prekrstili u "Dzip".
Kad kazete Dzip x5, isto kao da ste rekli npr. Micubishi x5.
(Da, 11. jul 2020 13:16)

znas li sta su sinonimi?
mi smo u srpskom jeziku usvojili taj naziv pre SUV imena. SUV ime poceli da koristimo u zadnjih 10 god a dzip zovemo od drugog svedskog rata pa vidi onda koje je ispravno
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (treba reci iskreno, 11. jul 2020 13:57)



Jeste, po tvojoj logici onda treba da pisem "neznam" zajedno jer ipak mnogi tako pisu, jos od drugog svetskog rata.
Bravo.

C i n i k

pre 4 godine

Misio sm da je ovo ljudima jasno,al smo pokazyje neprosvecenost koja ipak uzima maha...nadrealno je da prosecan covek nzna ovako proste podele?

Automobilista

pre 4 godine

I opet ne valja... po toj logici (i po filterima na sajtu), kako razlikovati, recimo, Insigniju sa 4 vrata (klasicna limuzina) od Insignije sa 5 vrata (ono sto neki zovu liftbek-limuzina)? Ili Mondeo, ista prica. Nije prakticno za pretrage oglasa da sa 4 i sa 5 vrata da prodje kao isto.

T

pre 4 godine

"Fali vam crossover."

Nemoj da zapocinjes svadju. Nekada je to znacilo "terensko vozilo na samonosecoj karoseriju", jer su "pravi" terenci imali sasiju, kao kamioni. Npr. Lada Niva je bila jedan od prvih krosovera. Sada se ta definicija toliko udaljila od terenaca, da je svaki hecbek sa 3cm povecanim klirensom postao "krosover".

Darko

pre 4 godine

Dragane, nisi u pravu....bar sto se Kategorije Kupea tice.....
Moze vozilo i te kako sa 4 vrata da bude kupe, svidjalo se to tebi, ili ne.....
Uvek kad je staklo slobodno, znaci kad prozor nema svuda okolo ram, onda je uvek kupe.....dal ima 2 ili 4 vrata, je nebitno....

C i n i k

pre 4 godine

Treba da se ukine kategorija vozila na sajtu i upise samo marka i model i resi problem.
(Aca, 11. jul 2020 21:45


Da,ili da ostane samo pored toga i opcija karavan posto vrv svi znaju kako izgleda..

sj

pre 4 godine

Malo objašnjenje: SUV i JEEP su dve različite kategorije. SUV je najčešće AWD (All Wheel Drive) - stalno uključen pogon na sva 4 točka tok je 4WD ili JEEP opremljen reduktorom za spore brzine i blokadama diferencijala koje na SUV - ima ne postoje.

treba reci iskreno

pre 4 godine

Samo bih ispravio gresku koju ste napravili.
Kategorija "Džip" je totalno pogresno kategorisanje vozila.
Jeep je proizvodjac za sebe, a mi smo sve SUV modele prekrstili u "Dzip".
Kad kazete Dzip x5, isto kao da ste rekli npr. Micubishi x5.
(Da, 11. jul 2020 13:16)

znas li sta su sinonimi?
mi smo u srpskom jeziku usvojili taj naziv pre SUV imena. SUV ime poceli da koristimo u zadnjih 10 god a dzip zovemo od drugog svedskog rata pa vidi onda koje je ispravno

Da

pre 4 godine

Samo bih ispravio gresku koju ste napravili.
Kategorija "Džip" je totalno pogresno kategorisanje vozila.
Jeep je proizvodjac za sebe, a mi smo sve SUV modele prekrstili u "Dzip".
Kad kazete Dzip x5, isto kao da ste rekli npr. Micubishi x5.

Darko

pre 4 godine

Dragane, nisi u pravu....bar sto se Kategorije Kupea tice.....
Moze vozilo i te kako sa 4 vrata da bude kupe, svidjalo se to tebi, ili ne.....
Uvek kad je staklo slobodno, znaci kad prozor nema svuda okolo ram, onda je uvek kupe.....dal ima 2 ili 4 vrata, je nebitno....

Alex

pre 4 godine

godiste. da edukujete ljude da je godiste ono kada je auto proizveden, a ne sve oglasi tipa 1-2 god mladje godiste posto mu je to kao bila prva registracija u nemackoj. polovni automobili ovakve prevare tolerise posto im prevaranti placaju prevarantske oglase. dok covek koji gleda gomilu automobila shvati ovu prevaru cesto se desi da plati vise para auto zato sto je inicijalno mislio da je mladji. 20% oglasa je takvo...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (diler, 11. jul 2020 15:43)

Godište automobila je godina kada je prvi put registrovan i to je tako u celom svetu.

mileBrica

pre 4 godine

Atomobil proizveden npr 2010 a prvi put registrovan 2015 znaci da je on 2015-o godiste?
(Mad Max, 12. jul 2020 09:59)

Nema takvih slučajeva, sve što ostane za iduću godinu, oni daju popust i prodaju. Auto bude 2019 godište a ti ga kupiš 2020. Garancija ti važi 5 godine od kupovine, to je do 2025. a ne do 2024.
Najveće bacanje para ikada, servise moraš raditi kako je fabrika pripisala, plaćas ih 3 i više puta nego što inače koštaju itd...

Slovenac

pre 4 godine

@alex: neistina. U US se upisuje iskljucivo modelna godina auta, a ne proizvodnja ili prva registracija. Sto bi trebalo svugde da bude tako. Naprimer, ako novi model jednog auta izadje u septembru, bice upisan u saobracajnu kao 2021.

dub

pre 4 godine

Vi ste izrazito odlučni da ne klasifikujete sportske hečbekove sa troje vrata u kupe kategoriju, ali zato stavljate Nissan Juke i Defender u istu kategoriju!

Mazda 6 Driver

pre 4 godine

U oglasu moze da pise sta hoce... Svako ko se imalo razume u automobile znace o kakvoj vrsti vozila se radi cim' pogleda sliku/slike. A drugo, ovaj prilog nije doprineo tome se "zavrzlama" razjasni... Naprotiv. Ja vozim Mazdu 6 karavana i nikad mi ne bi palo napamet da to nije karavan nego neka druga forma vozila.

diler

pre 4 godine

a godiste. da edukujete ljude da je godiste ono kada je auto proizveden, a ne sve oglasi tipa 1-2 god mladje godiste posto mu je to kao bila prva registracija u nemackoj. polovni automobili ovakve prevare tolerise posto im prevaranti placaju prevarantske oglase. dok covek koji gleda gomilu automobila shvati ovu prevaru cesto se desi da plati vise para auto zato sto je inicijalno mislio da je mladji. 20% oglasa je takvo...

Over And Out

pre 4 godine

Autor, inače odličnog teksta, je zaboravio jednu kategoriju automobila koja posroji samo u Srbiji. Ta kategorija je Njemačko auto. Bez obzira na oblik, dužinu, širinu, boju, zapreminu motora i prtljažnog prostora, pogonsko gorivo na koje ide (mada je dizlo na većoj ceni)...to auto izaziva divljenje u Srba. Praotac svih Njemačko auto je Golf 2 koji osim divljenja i stahopoštovanja u Srba izaziva i Pavlovljev efekt. Vlasnici Njemačko auto u društvu poseduju mitske i Božanske karakteristike. Oni mogu da lete, da zanose zadnje krajeve automobila, da pretiču u mraku (bez svetla) po punoj liniji, da voze brzinom bez ograničenja i njihov Bog je obrtni momenat. Njemačko auto imaju vanbračnu desu u Španiji, Italiji i Češkoj, ali ta deca u Srba nisu toliko voljena i poštovana. Mada, ono dete i Češke počinje da pridobija ljubav Srba, ali samo onih koji rade u državnim organima...

Alex

pre 4 godine

Za sve neznalice koji se bune: auto nije sir, da se pokvari ako stoji u salonu ili na lageru. Zato se svuda piše godina registracije a ne proizvodnje i garancija važi od datuma registracije.

Rade

pre 4 godine

Kupe (coupe) označava padajuću liniju krova, npr A5, TT, A7, 911 itd.
Hečbek (hatchback) označava vrata gepeka koja se otvaraju zajedno sa staklom .
Što znači kupe uglavnom ima u vidu hečbeka treća ili peta vrata, kao TT, A5, A7.
Limuzine imaju prtljažni prostor pozadi koji se na engleskom označava sa "trunk" i kod njega se 5-ta vrata podižu bez stakla Pasat, A4 itd.
Terenci uvek imaju u vidu hatchback-a peta vrata.

stoliv

pre 4 godine

@ darko

Kao petrolhed stare skole osjecam se prozvanim..okvir prozora nema ve0ze sa tim. Ima kupea sa full okvirom prozora. E sad dolazimo do sledeceg. Kupe je samo ako nema b stub. Jos jedan uslov je da je gepek ( ako preptostavimo da je motor naprijed) fizicki poseban volumen unodnosu na putnicki prostora slozices se bez b stuba ne moze imati zadnja vrata jedino
ako nijesu suicide door kao na mazdi.
Cak ni alfa gt recimo.nije pravi kupe. Em ima b stub em joj se gepek otvara komplet sa staklom. Gtv recimo je vise nalik coupeu. Pogledaj stare Lancie Pezoe Mercedese sa kraja 60ih pocetka 70ih da vidis o cemu pricam.

Zmago

pre 4 godine

Godina proizvodnje treba da bude kada je vozilo proizvedeno! Sta znaci godina prve registracije?!?! Vozilo 2010god a prvi put reg 2012, stajao u salonu. Nigde veze sa zivotom. Na FTNu kada rade ispitivanje vozila iz uvoza stavljaju datum proizvodnje. Tako da. Sta mene zanima kada je prvi put reg... Ako stoji 6 godina u salnu ili gde god.

www

pre 4 godine

diler@ Vidi ovako, šta je bolje kada kupiš auto u decembru 2019. a on proizveden u februaru 2019. ili da kupiš auto u januaru 2020. a on proizveden u novembru 2019.? Nadam se da sada shvataš pogrešnosti shvatanja kog godišta je auto i da je važniji podatak o datumu prve registracije.

Mad Max

pre 4 godine

Za sve neznalice koji se bune: auto nije sir, da se pokvari ako stoji u salonu ili na lageru. Zato se svuda piše godina registracije a ne proizvodnje i garancija važi od datuma registracije.
(Alex, 12. jul 2020 00:27)

Atomobil proizveden npr 2010 a prvi put registrovan 2015 znaci da je on 2015-o godiste?

Cale

pre 4 godine

Sajt Polovni automobili želi da kupcima i "prdavcima" olakša stvari prilikom pretrage ili postavljanja oglasa i pomogne im da izaberu pravu vrstu karoserije

Ovaj lapsus me slatko nasmeja

društvance iz predgrađa

pre 4 godine

Džabe ste se trudili da objasnite razlike u tipovima vozila, kada će pojedinci i dalje recimo auto sa troje vrata okarakterisati kao limuzinu, karavana hečbek, miniven suv itd...

ucha

pre 4 godine

Sedan - moze i salon, berlina, limuzina, mada ovo zadnje..., mora da ima prgradu, staklo, iza prednjih sedista...
Liftbek - sedan kome se dize zadnje staklo, laguna, oktavija, mondeo
Hetcbek - znamo
Karavan - znamo
Miniven - znamo
Kombi - kangu, tranzit, vivaro, berlingo, vito...
Terenska ili SUV- tu mozda nije lose da se odvoji i krosover
Pikap - terenac sa otvoreni prtljaznik, mora da bude terenac, nisu florida ili zastava poli pikap , vec kombi.
Kabriolet - znamo
Roadster - sportski kabrio sa dva sedista
Kupe - dvoja, troja ili cak cetvora vrata (veloster), nema veze ni b stub ni ram, vec to mora da bude sportski auto. Nije golf sa troja vrata kupe, vec hecbek, mada megan III je vise kupe nego hec.
CC je npr u pretragama klasican sedan, nikako kupe, mada je u stvarnosti kupe-sedan, vise ih zovu kupe limuzina.

zex

pre 4 godine

ove limuzine sa 5 vrata i nije bas limuzina. 4 vrata - c stub je strmiji i ima vise mesta za glavu na zadnjoj klupi, zadnje staklo je manje , nema brisac i manje i zagreva kabinu. Cvrsca je karoserija zbog precke, obicno je duzi gepek ,poklopac znatno laksi, sam se podize pri otvaranju a moze da se otvori daljnskim ili drugacije. 5 vrata - sve suprotno plus ima dodatno staklo i stub . Laksi je pristup tovarnom prostoru i zaista ne znam koje prednosti jos ima...

C i n i k

pre 4 godine

diler
Kada kupiš nov auto iz salona, garancija ti teče od momenta kupovine, što se uglavnom poklapa sa prvom registacijom, a ne sa godinom proizvodnje. I na Mobile D imaš podatak o prvoj registraciji, a ne o god. proizvodnje.
Osiga+uravajuća društva i lizing kompanije se bave godinom proizvodnje i njima je to važno.
(hm, 11. jul 2020 17:42)


Kad si ti kupio poslednji x nov auto?
Nzn dal si ikad..
Garancija na nov auto pocinje kad zakljucis ugovor, a to je onog trenutka kad si potpisao ugovor,iskesirao pare i uzeo kljuceve a oni ti lupe pecat na serv.knjizici i upisu datum kad si kupio auto, a to je taj dan kad si platio i uzeo kljuceve.
Nmrs ni da ga registrujes, ims garanciju,nije registracija uslov za garanciju!
To su elementarne stvari brte i nma potrebe da prosipas gluposti ovde.
Osiguranje auta je osiguranje od stete 3.licima i nema nikakve veze za osiguranje kad je auto registrovan,on samo mora biti registrovan, a kad si ga registrovao je nevazno,zabole osiguranje za tvoju "godinu prve registracije"..
Naravno da se i u CH,DE i AU pise i godina proizvodnje,nzn sto ti to pravi tolki problem?
Ti bi izgleda voleo da ti je auto proizveden 2000 a da si ga 1 x registrovao 2020 i da mozes ladno da pises da ti je auto 2020?
Ili bi,sto je verovatnije,voleo da prodas auto kao da je 2010, a on proizveden 2009?

Kliker

pre 4 godine

Ovi koji kazu da se racuna prva registracija neka lepo nadju reciMo Golf 5 koji je u nekom salonu i lepo neka pricaju ljudima da je to Golf 8 jer je 2020 bila prva registracija . Ma daj bre.

boris

pre 4 godine

SUV i terenac nisu isto. A džip je obično sinonim za terenca. Glavna razlika je u "pravom" centralnom diffu, ili ga nemaju (kad je 4x4 onda je 50:50) i reduktoru. razlika je ogromna u prohodnosti.

s

pre 4 godine

Greska je samo kod SUV i krosovera. Krosover pripada grupi SUV-a. SUV, u zavisnosti ko kako klasifikuje se deli da SUV(full), subcompact SUV i krosover.
Primer: BMW X5 (SUV), Nisan Qashqai(subcompact) i Renault Captur (krosover). Sto se vidi i po njihovim dimenzijama

Painmaster

pre 4 godine

Bar je to jednostavno. Izabereš Mercedes E klase sa dodatkom imena "coupe" i znas da sigurno voziš kupe, srednjeg stuba nigde, vrata bez okvira prozora. Otvoriš sva 4 prozora, milina za videti a kamoli ga voziti, jos kad otvoris tkz siber tj stakleni krov i imas gotovo jos jedan automobil u klasi kabrio.

C i n i k

pre 4 godine

alex: neistina. U US se upisuje iskljucivo modelna godina auta, a ne proizvodnja ili prva registracija. Sto bi trebalo svugde da bude tako. Naprimer, ako novi model jednog auta izadje u septembru, bice upisan u saobracajnu kao 2021.
(Slovenac, 11. jul 2020 21:34)


Gde u USA?
U Ca pise lepo god.proizvodnje sto se ocitava i preko br sasije.

C i n i k

pre 4 godine

diler@ Vidi ovako, šta je bolje kada kupiš auto u decembru 2019. a on proizveden u februaru 2019. ili da kupiš auto u januaru 2020. a on proizveden u novembru 2019.? Nadam se da sada shvataš pogrešnosti shvatanja kog godišta je auto i da je važniji podatak o datumu prve registracije.
(www, 11. jul 2020 19:45


Godiste auta je godina kad je model proizveden i samo je to bitno,nma veze kad ga ti registrujes,mozes da ga kupis ali ga ne registrujes,al auto ce svakako da ima podatak kad je sisao sa proizvodne trake.
Mnogi su po oglasima lazirali te podatke pa navode za godiste narednu godinu kao godinu registracije,al to naravno nma veze s god.proizvodnje.
Ti se tesis pa pominjes istek godine sa pocetkom naredne kao nki argument..
Smesno.
Ako je auto proizveden 2020, to mu je godiste.
Kad ces da ga registrujes, savrseno je nevazno.

C i n i k

pre 4 godine

Godište automobila je godina kada je prvi put registrovan i to je tako u celom svetu.
(Alex, 11. jul 2020 19:02)


U kom to "svetu"?
Sto onda na br sasije postoji godina proizvodnje?
I to je izgleda nebitno?
Ako je nevazno kad je proizveden onda nma potrebe ni da pise kad je proizveden, ngo samo kad si ga registrovao,el tako ?
Nadrealno..

blw

pre 4 godine

još uvek im je na sajtu više hečbekova svrstano pod limuzine neko hečbekove.

izgleda da je uzaludno edukovani ljude...razumem one koji prodaju krntije i automobili ih ne zanimaju previše ali placevi i dileri masovno prave ovakve greške kad oglašavaju.

izgleda da je jedino rešenje softver za prepoznavanje forme vozila na osnovu karoserije.

hm

pre 4 godine

@diler
Kada kupiš nov auto iz salona, garancija ti teče od momenta kupovine, što se uglavnom poklapa sa prvom registacijom, a ne sa godinom proizvodnje. I na Mobile D imaš podatak o prvoj registraciji, a ne o god. proizvodnje.
Osiga+uravajuća društva i lizing kompanije se bave godinom proizvodnje i njima je to važno.

C i n i k

pre 4 godine

Misio sm da je ovo ljudima jasno,al smo pokazyje neprosvecenost koja ipak uzima maha...nadrealno je da prosecan covek nzna ovako proste podele?

C i n i k

pre 4 godine

Treba da se ukine kategorija vozila na sajtu i upise samo marka i model i resi problem.
(Aca, 11. jul 2020 21:45


Da,ili da ostane samo pored toga i opcija karavan posto vrv svi znaju kako izgleda..

IG

pre 4 godine

@ucha: osim sedana, sve ostalo si manje vise promašio.
Ono što naročito bode oci su kupe i roadster. Kupe nije sportski auto per se, kupe je specifična linija krova. Honda civic 2 door je kupe ali ne i sportski automobil.
Uglavnom sa dvoja vrata i vrlo limitirano sedenje pozadi, zbog spuštajuće linije krova.
Roadster ne mora da bude kabriolet. Čak ni sa dvoja vrata.
Pickup ne mora da bude terenac. Na primer Ford ranger, 4 cylinder, 2wd, nije prošao pored terenca, ali je i dalje vrlo popularan Pickup.

STRUČNI KONSULTANT

pre 4 godine

@Treba da se ukine kategorija vozila na sajtu i upise samo marka i model i resi problem.
(Aca, 11. jul 2020 21:45)

Znaš, ima nas koji ne kupujemo uvek golfa. Nego lepo ubacimo u pretragu koliko imamo para, kakav auto tražimo ( na primer karavan), podesimo druge vrednosti kao sto je godište iznad kojeg nećemo, zapremina motora iznad koje nećemo i tako dalje. Tako ja pretražujem oduvek i obrni okreni uvek kupim Opel ( korsa, meriva, astra j karavan). A nije da tako hoću, nego nema Ferari karavan za te pare to godište.

Slovenac

pre 4 godine

@Cinik: pogledaj onda na svoju CA saobracajnu: 2 red sredina, pise "YR MODEL", znaci modelna godina. A u 5-om redu sa leve imas "YR 1st SOLD", gde se upise kad je prvi put auto prodat. Znaci nema godina proizvodnje upisana. Jedino ako ti zivis u nekoj drugoj Kaliforniji od mene?
@alex: garancija krece sa datumu prodaje, ne sa registracijom.

Ucha

pre 4 godine

@IG
Kupe su i siroko i bmw3 sa dvoja vrata. Nikakve slicnosti u liniji krova. Siroko ima liniju krova kao golf. Kupe je auto koji ima sportsku liniju, nizak je itd.
Roadster kabrio sa 2 sedista. Navedi mi neki koji se razlikuje i prosvetli me.
Gde se bas uhvati za rendzer. Sa jednim idemo u lov. Da li znas kako uopste izgleda rendzer? Nije terenac?

Mladen

pre 4 godine

Kod nas ljudi mešaju pick-up i van jer je Zastava prodavala Skala i Florida pick-up koji jesu bili pick-up, ali skoro uvek su imali nadogradnju za zatvaranje tovarnog prostora.

Dejan_L

pre 4 godine

Ono nije pikap, vec Furgon.
Ta vrsta vozila je Furgon ili lako komercijalno vozilo.
Pikap je sa prikolicom kao Navara, Hilux, X class.
Jel moguce da ste se toliko nalupetali?

Radijator

pre 4 godine

I opet ne valja... po toj logici (i po filterima na sajtu), kako razlikovati, recimo, Insigniju sa 4 vrata (klasicna limuzina) od Insignije sa 5 vrata (ono sto neki zovu liftbek-limuzina)? Ili Mondeo, ista prica. Nije prakticno za pretrage oglasa da sa 4 i sa 5 vrata da prodje kao isto.
(Automobilista, 12. jul 2020 01:56)

Pa odaberes model, Insignia ili Mondeo, stikliras sve oblike karoserije osim karavana...i ono sto ostane razgledas i nadjes.
Nema ih bas milion na prodaju..

trt

pre 4 godine

To da auto nije sir nije ali sve ima svoj vek trajanja ostavi auto da stoji par godina pa ce ti se samo kasti.....zamena dihtunga, zaglavljene celjusti, zamena svih creva, razvodne kape jednostavno svega sto nije metal ili staklo, u zavisnosti gde je stajao i plastika. Tako da godina prizvodnje jeste jedina merodavna ne daju dzaba popust na vozila sa lagera i do 30%

borovacpodrska@gmail.com

pre 4 godine

Sto jednostavnija pretraga to bolje. Znaci marka, model (opcionalno da suzimo pretragu), godiste, snaga i cena i to je to sasvim dovoljno. Primera radi Opel, Insignija, 2016 do 14.000€...
Desava se dosta da ovi sto prodaju stave pogresnu klasifikaciju pa ni ne izbaci pretraga, jer evo neko je napisao I signija sa 4 i sa 5 vrata se razlicito klasifikuju ja prvi to nemam pojma Insignija limuzina je limuzina sad dal se dize staklo ili ne to gledam pa dal mi se svidja il ne...

da

pre 4 godine

Najjaci su mi ovi sto troluju da se upisuje datum prve registracije, a ne datum proizvodnje, a mozda jos jaci ljudi koji se pecaju i ulaze u raspravu.
Ovo mi je na nivou one slike Koje je boje haljina na slici. :))

Toronto

pre 4 godine

@(IG, 12. jul 2020 06:57)

Problem sa kupeom je što definicija istog nije strogo odredjena. Kupe ima liniju krova (mora biti fiksni) koja se spušta prema nazad. Prvi kupei su doslovno bili skraćena standardna verzija modela, sa jednim redom sedišta, pa otuda i samo dvoje vrati. Na ranim modelima čak nije ni bilo zakošene linije krova. Kasnije se dodaje i zadnja klupa i profil krova koji se spušta prema nazad. Istina, većina kupea i dalje ima dvoje vrati, ali ne obavezno. Kupe ne mora biti "sportski" auto (šta god to značilo), u pravu ste, ali po pravilu bočni profil izgleda, ja bih rekao, agresivnije (ako želite, više sportski) od sedan modela.
Što se tiče roadstera, to je po definiciji UVEK kabriolet sa jednim redom sedišta (dva sedišta). Nema roadstera sa fiksnim krovom.

zlatousti

pre 4 godine

"JEEP je Jeep... samo jedano od Sport Utility Vehicle"
isto kao i sto svaku buslicu sa cekicem zovu HILTI.Inace taj sistem je izmislio BOSCH.

Levičar

pre 4 godine

@Avanturim

A meni su još jači oni koji umesto džip napišu djip. To viđam sve češće, e sad ne znam da li se ljudi zezaju ili su stvarno toliko nepismeni.

da

pre 4 godine

@Samo bih ispravio gresku koju ste napravili.
Kategorija "Džip" je totalno pogresno kategorisanje vozila.
Jeep je proizvodjac za sebe, a mi smo sve SUV modele prekrstili u "Dzip".
Kad kazete Dzip x5, isto kao da ste rekli npr. Micubishi x5.
(Da, 11. jul 2020 13:16)

znas li sta su sinonimi?
mi smo u srpskom jeziku usvojili taj naziv pre SUV imena. SUV ime poceli da koristimo u zadnjih 10 god a dzip zovemo od drugog svedskog rata pa vidi onda koje je ispravno
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (treba reci iskreno, 11. jul 2020 13:57)



Jeste, po tvojoj logici onda treba da pisem "neznam" zajedno jer ipak mnogi tako pisu, jos od drugog svetskog rata.
Bravo.

M4R3

pre 4 godine

Zaista ne vidim razlog zašto ljudi npr. kod Audi A3 modela, svoje oglase stavljaju pod kategorijom: LIMUZINA, kada je auto klasični HEČBEK?? I sad dok tražiš recimo Sedan (limuzinu) verziju, bukvalno listaš na hiljade običnih. A ovo je tek jedan od primera.

Пакет

pre 4 godine

zastava 128 po ovoj kategorizaciji je limuzina?
(Plavusa, 11. jul 2020 16:49)

По свакој и одувек. Јер се прича о облику каросерије.

Automobilista

pre 4 godine

I opet ne valja... po toj logici (i po filterima na sajtu), kako razlikovati, recimo, Insigniju sa 4 vrata (klasicna limuzina) od Insignije sa 5 vrata (ono sto neki zovu liftbek-limuzina)? Ili Mondeo, ista prica. Nije prakticno za pretrage oglasa da sa 4 i sa 5 vrata da prodje kao isto.

diler

pre 4 godine

dajte batalite filozofiju. na cenu vozila utice godiste, predjena kilometraza i stanje. dok je stanje subjektivna kategorija, kilometrazom se uveliko manipulise u srbiji. tako da jedina kategorija kojom je tesko manipulisati je godiste. drugo, kako pored velikog broja prevaranata dokazati da je auto stajao u salonu? vecina nasih tfgovaca auta kupuje od trecih lica preko tako da iskreno ni nemaju dostupan podatak prve registracije. znaci rec je samo o jos jednom pokusaju prevare koji i sajt polovni automobili tolerise zbog sopstvenog profita od oglasa!

Milan

pre 4 godine

@Treba da se ukine kategorija vozila na sajtu i upise samo marka i model i resi problem.
(Aca, 11. jul 2020 21:45)

Znaš, ima nas koji ne kupujemo uvek golfa. Nego lepo ubacimo u pretragu koliko imamo para, kakav auto tražimo ( na primer karavan), podesimo druge vrednosti kao sto je godište iznad kojeg nećemo, zapremina motora iznad koje nećemo i tako dalje. Tako ja pretražujem oduvek i obrni okreni uvek kupim Opel ( korsa, meriva, astra j karavan). A nije da tako hoću, nego nema Ferari karavan za te pare to godište.
(STRUČNI KONSULTANT, 12. jul 2020 09:00)

Ja sam prvog komentatora razumeo da misli na to da se ukine odabir karoserije prilikom kreiranja oglasa, a ne prilikom pretrage, a da sajt automatski na osnovu modela kategoriše auto, tako da balvani ne bi stavljali da je Punto limuzina. A to je skroz izvodljivo, potrebno je samo u bazi svih modela automobila (koju već imaju) dodati jedno polje za vrstu karoserije i popuniti ga za sve modele. Jedino bi morali da naprave da za modele koji imaju karavansku verziju pita da čekiraš da li je karavan ili nije.

r53

pre 4 godine

@Toronto - slazem se sa vecinom stvari sem sto roadster moze imati i tvrdi krov - npr Z4, Z8 hardtop verzije, ili S2000, stari datsun roadster itd.

Dyatlov

pre 4 godine

Ono kad pokušaš da svrstavaš u kategorije nešto čemu su te linije podjela davno izbrisane i stopljene.
Trebalo mi je vremena da shvatim da na prvoj slici nije novi model BMW suv-a, već Mercedes. A nisam baš neko ko nema blage veze o temi. Naprotiv.I sad treba da pričamo o kategorijama i karakteristikama dizajna. Ma važi!

ha ha

pre 4 godine

U koju kategoriju ide Zatava 750?
Kupe?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mladen, 12. jul 2020 22:23)

U istu kao i Porse 911, jer je ista konstrukcija, dvoje vrata, motor pozadi, prtljaznik napred.

T

pre 4 godine

"Fali vam crossover."

Nemoj da zapocinjes svadju. Nekada je to znacilo "terensko vozilo na samonosecoj karoseriju", jer su "pravi" terenci imali sasiju, kao kamioni. Npr. Lada Niva je bila jedan od prvih krosovera. Sada se ta definicija toliko udaljila od terenaca, da je svaki hecbek sa 3cm povecanim klirensom postao "krosover".