Рада
pre 4 godine
Нису Грци и Јевреји Турци него је међу данашњим Турцима највише потурчених Грка, Јевреја и Арапа. Изворно, туркменска племена имају више Р1б и неких других хаплогрупа.
Utorak, 04.07.2017.
17:01
Izvor: Radiosarajevo.ba
pre 4 godine
Нису Грци и Јевреји Турци него је међу данашњим Турцима највише потурчених Грка, Јевреја и Арапа. Изворно, туркменска племена имају више Р1б и неких других хаплогрупа.
pre 7 godina
Историја је наука сигурна ко врбов клин... Генетика јесте егзактна, али је тумачење слободно...
Зашто Руси уче да су дошли одавде, а ми учимо да смо дошли "оданде" (Jел' зато што су нам тако Немци рекли?)? Ко су Винчанци?
Ова мапа ништа не показује, заправо доказује да смо сви МЕШАНЦИ.
Све остало ће се знати онда кад измисле временску машину па оду у прошлост да провере. А то ће бити... - никад!
pre 7 godina
Руси нам јесу браћа јер имамо 20% словенске крви што ова мапа не може да покаже јер она показује само доминантан ген. Видите како језик може да завара. Румуни умишљају да су некакви Романи, Италијани, а у ствари су класични балканци. А и они су били под јаким словенским утицајем. Погледајте само називе њихових градова, река и планина. Иста прича је са Мађарима. Само су језик задржали. На мапи се лепо види да су Естонци и Летонци задржали не само језик него и исте гене као Финци. Што људи живе северније то имају светлију пут, нема то везе са овим хаплогрупама. Ова мапа нам итекако иде у прилог. Албанци и Бугари су дошљаци и то се просто види по физиономији лица, а сада су и ова истраживања то доказала. То би требали да искористимо, а ми у школама учимо као да смо дошли са Марса, а да су Албанци на Балкану одувек.
pre 7 godina
Znate za nekog čuvenog moreplovca srbina? Nisam ni mislio jer takav ne postoji.
(Ivan, 04. jul 2017 20:46)
Ako vi hrvati imate cuvene moreplovitelje, onda i mi Srbi imamo: Marko Polovic, Hristivoje Stubic i vojvoda Jovan Kukic, koji su pogresno nazvani Marko Polo, Kristofer Kolumbo i Dzejms Kuk.
Malo slovo h cisto da se uklopim u hrvatski pravopis.
pre 7 godina
Kakvi god geni bili, ljudi su budale generalno. To je stvar mozga.
pre 7 godina
čitajući sve ove velikoumne komentare i zaključke lako je zaključiti da hrvati definitivno sa srbima definitivno nemaju ništa...
(..., 04. jul 2017 22:27)
Kada je neko toliko "velikouman" da zakljucuje i svoje znanje o svetu zasniva na internet komentarima onda i ne cudi da pojma nema o istorijskom kontekstu zbog kojeg su oni takvi. No, ko o cemu....
pre 7 godina
@ Dragan
"Još jednom je potvrđeno da su ovdašnji narodi, izuzev Bugara i Labanca, starosedeoci na Balkanu."
Ne, vec potpuno suprotno.
pre 7 godina
Znaci, teorija "braca Rusi" pada u vodu!
pre 7 godina
Sicilijanci i Islanđani isti. Zato ih ja uvijek brkam, nikad ne znam koji su koji.
pre 7 godina
Cela ova prica je "Trla baba lan da joj prodje dan". Ocigledno je ovaj ko je hteo da nesto napise, napisao samo delimicno istinito a delimicno kako bi on hteo da vidi svet - jer nije bas familijaran gde se nalazi. Mozda je dobio saku Evra da nesto pise kao svako ko ne poznaje materiju. Komentari? Koji komentari? To je ono kada se sastanu dve tri bake na raskrsnici i raspravljaju o svetu koga ne poznaju, jer su proputovale samo do vodenice na potoku i seoskog groblja i ....... sve znaju o svim komsijama naravno!Komentarisu bez pocetka i kraja.
pre 7 godina
Sicilijanci I Norvežani braća rođena.
pre 7 godina
U prevodu,kroz istoriju se najvise ratova vodilo medju istim ljudima
(aca, 4. jul 2017 22:07)
Pa moje sestre jednojajčane blizanke ne mogu izdržati 2 minute u istoj prostoriji da se do smrti ne posvađaju, odna je sutra sve super, isto par minuta pa opet, i tako cijeli život, sva sreća jedna živi u Engleskoj!
pre 7 godina
Ova halogrupa je izgleda vezana za tzv. Dinarski tip coveka i najcesca je u Bosni i Hercegovini, ali i Sardiniji! http://www.eupedia.com/europe/Haplogroup_I2_Y-DNA.shtml
pre 7 godina
Dinarski tip je najviši po rastu, a u taj tip spadaju Dalmatinci, Hercegovci i Crnogorci, Srbi su visoki zato što je veći broj asimiliralao za Beograd, Šumadiju i Vojvodinu, pa su tamo proširili svoj gen za visinu. Toliko o istini. Treba da budete zahvalni što nemate visinu ljudi sa Južne pruge.
pre 7 godina
Pa ovo je pretežna halpogrupa I2, nije jedina, imamo mi i sve druge pogledajte odakle je došao, nije sa Balkana, već iz zapadne Poljske... ali šta pričati ljudima koji vide mapu i na osnovu nje donose zaključak, misleći da geni ovi podaci imaju veze sa etnicitetom... i naravno ovakve mape uve kvode zaključcima koji nemaju veze sa istinom.
pre 7 godina
Ispada po boji da je deo Srbije grupa N, tojest africkog porekla.
pre 7 godina
Ovo je na nivou kafane, i to u 3 ujutro! Svi evropski narodi su hibridni i kod svih 5-6 haplogrupa čini zbirno preko 90% genetike. Ti procenti se razlikuju, a ova mapa pokazuje samo relativno najveći procenat. Odavno se zna da smo mi Jugosloveni "Ilirosloveni" (kako su nas preciznije i zvali u 19. veku). Jasno je da su nadirući Sloveni na ovaj ili onaj način slavinizovali domoroce na Balkanu, od Panonije do Peloponeza, da su neki Sloveni helenizovani, pa obratno, da su pak neki Sloveni albanizovani, pa opet obratno. I uz podneblje i taj genetski gemišt dobijemo Nas. Tako je i kod svih ostalih. Kako neko napisa, ne oko ne izgleda da su Španci i Norvežani "isto". Naravno da nisu, jer se ne vidi učešće drugih gena. I konačno, postoji više metodologija analize krvi, a ova pokazuje samo razliku u mitohondrijskom Y-DNA (DNK), tj. po ocu i zanemariju sav "miks" koji nosimo - pokazuje samo krajnjeg muškog pretka. Meni je test pokazao da sam R1a koji je nastao pre 25.000 godina, a ja sam nastao pre 40. Svakako pomaže u mapiranju naroda (kada se svi stavimo na gomilu), ali još uvek nema 100% preciznog mapiranja.
pre 7 godina
@Ivan Поздравио те Марко Ивановић Војновић, оснивач и први Адмирал руске црноморске флоте. То је доказ да не само да смо имали него смо имали морепловце давно. Није могао служити Србији али је његов таленат искориштен.
pre 7 godina
Oa nije to jedina halpogrupa na ovim prostorima, nego najčešća, imamo soata i R1a, ma i sivh ostalih svi su se mešali sa svima... nema "čiste" krvi i hvala bogu na tome, samo nek se meša.
pre 7 godina
A dje su Montenegrini.Sta su oni kad nece da budu Srbi?
pre 7 godina
Slovenci = Austrijanci
To smo znali i prije. Nakako se ne uklapaju u ovu našu balkansku priču. A i podliji su od ostalih, koji su zadojeni i glupavi.
(Dario, 04. jul 2017 21:14)
Ne. Vidis valjda na karti da su Austrijanci R1b, a Slovenci R1a kao i ostali zapadni Sloveni kojima originalno i pripadaju.
pre 7 godina
Čuvajte se Bugara!
(Mirko, 04. jul 2017 20:58)
i Srba, pre svega!
pre 7 godina
значи фора је да се највише мрзе управо они који су најсличнији: руси, украјинци и пољаци, срби, босанци и хрвати, французи, енглези и немци, грци и турци...
мало ми тешко да прихватим ову причу како су бугари слични са арапима, португалци са немцима, норвежани више са сицилијанцима него швеђанима и све то вуче више ка неким политичким и културрасистичким предрасудама (као западна господа је таква по рођењу, а остатак цигана се дели у некилико подгрупа), него ка науци, ал небитно...
pre 7 godina
Nije ova mapa bas precizna, iako je lijepo sto je pokazala par stvari, da Albanci nisu bas odavde za pocetak. A sto se tice ovih Rusofoba, pa sta sad. Sad vam nisu dragi Rusi a jesu ovi sto su nas masakrirali kroz 20. vijek samo zbog ove mape?? Nista kultura, jezik, na kraju krajeva to i cini covjeka takvim kakav jeste, a ne boja koza, haplogrupe u DNK itd. Kakve ste onda vi psihopate. A i kao sto je neko lijepo napisao. Mozda ovoga imamo samo 30%, ali je ona pojedinacno najzastupljenija na Balkanu.
pre 7 godina
Sve teritorijalne sporove sa Albancima resavati pozivajuci se na granice iz doba paleolita, dok su oni jos bili u Africi
pre 7 godina
Opet klasicna manipulacija i izvrtanje istine kao sto je bio Berlinski kongres. Nisam bas siguran da jedan od najvecih strucnjaka u svetu za DNK Dr.Anatolij Kljosov bi se slozio sa ovim.
pre 7 godina
udaviste gnjurca sa tim haplogrupama deceniju već slušam nego koji gen treba da nam se ugradi da živimo u miru i imamo posao od kog se dostojno živi
pre 7 godina
To je još ranije u svojoj knjizi ,,Sedam Evinih kćeri'' stručno (a laicima razumljivo) objasnio genetitičar Brajan Sikis.
pre 7 godina
Ivane, kazes Srbi ne znaju plivati, ali nesto mi se ucinilo da se u onoj igri zvanoj vaterpolo nekako snalaze?
pre 7 godina
eto vidite da smo svi iz ex Yu,starosedaoci,t.j potomci Aleksandar Makedonski
pre 7 godina
Mapa nije bas najiskrenija, jer su prikazane dominantne haplogrupe ali evo na primeru nas srba ako potrazite na internetu videcete da imamo 3 haplogrupe u 30im procentima,sto se od prilike poklapa sa teorijom da ko god da je u evropu dosao mora da je preso preko Balkana ali da ono sto je karakteristicno z nas region je ta starosedeocka haplogrupa neki kazu kromanjonska zbog koje smo najvisi.
pre 7 godina
@Ivan ...ne znamo da plivamo i nemamo more..ali vas kidamo u vaterpolu redovno..a pogotovo u zadnjih 10..15 godina. Bok stari.
pre 7 godina
Ovo nema veze sa životom. Iscrtane su samo političke granice i nekome je bilo dosadno pa se zaigrao.
pre 7 godina
Po ovome ispade da spanci i italjani i nemci i norvezani imaju iste gene.. m'da...
(balkanoid, 04. jul 2017 22:06)
To i ne treba toliko da čudi, s' obzirom da su Goti, Vandali i drugi Germani poreklom iz Skandinavije protutnjali Evropom u ranom srednjem veku i osnovali svoje države u Španiji i Italiji gde je došlo do mešanja sa lokalnim stanovništvom. Neretko se mogu naci plavi Italijani i Španci sa plavim očima i kosom, naravno ne u toj meri kao u Skandinaviji, ali su svakako ostavili velikog traga na genetiku tih naroda.
pre 7 godina
Na ovoj karti se vidi da su Albanci dosli u 10. veku sa Kavkaza.
pre 7 godina
mapa je obojena na osnovu najbrojnije y-haplogrupe u svakoj državi. Znači negde, u okviru iste boje, haplogrupi koju ona označava može pripadati 70% muškaraca, a negde 17%(R1A u Poljskoj i Rusiji, nasuprot Srbije). Ovo drugo je slučaj kod nas, u Srbiji, gde imamo nekoliko značajnije zastupljenih haplogrupa, a možda i ponajviše, ipak-E (prenesen od antičkih naroda-Grka, Rimljana...). Albanci su gotovo identičan miks, ako se gleda y-haplogrupa. Čini mi se da delovi hromozoma mogu da zamene mesta sa delovima drugog hromozoma, dobijenog od drugog roditelja, pri nastanku polne ćelije, pa i baba i deda po jednom roditelju doprinose unuku genetski, te nije potpuno relevantno posmatrati sve kroz marker koji se prenosi samo po ocu
pre 7 godina
Po genetici Srbi imaju najvise poklapanja sa Albancima tako da je ovo netacno.
pre 7 godina
Po ovome ispade da spanci i italjani i nemci i norvezani imaju iste gene.. m'da...
(balkanoid, 04. jul 2017 22:06)
Gde ti vidis Nemce? Koliko ja vidim na mapi Nemacka i Austrija (zajedno sa Madjarskom) je obojena istom bojom kao sve zemlje zapadnih i istocnih Slovena. Postoje brojne studije da veliki deo nemackog stanovnista cine asimilovani Sloveni (posebno u Istocnoj Nemackoj). U Madjarsku naciju takodje je utopljeno dosta Slovena (najvise Slovaka).
Za podrucje bivse SFRJ vidi se da je stanovnistvo homogeno (osim Slovenije) i da potice od Srba (Srbija, Crna Gora, Makedonija, BiH i deo Hrvatske) i Hrvata (deo Hrvatske) koji su se mesali sa starosedeocima Balkana (Avari, Iliri, Tracani...).
pre 7 godina
@dragan A otkud onda Albanci na Balkanu? Nije zabeleženo nikakvo naseljavanje, a jeste zabeleženo naseljavanje Slovena. Grci su živeli tu, bilo je pismenih da to zabeleže. Jedino objašnjenje je da su i Albanci starosedeoci.
pre 7 godina
hahaha, žao mi hrvata.
pre 7 godina
Ne zanosite se, te haplo grupe su starije od bilo kog naroda ili nacije. Ja sam recimo haplo grupa E, po toj logici sam rodjak sa Libijcima, pa sta to znaci? Nista...
pre 7 godina
O DNK ne mogu tvrditi ali sve ostalo dokazuje da smo mi hajduci i janicari.
pre 7 godina
@Guliver granica Dunav - Sava. A vi juzno kako znate.
pre 7 godina
Znaci Bugari i Albanci braca.
Sad mi tek jasno sto i jedni i drugi ne vole Srbe.
Hrvati i Srbi braca i po tetki i po strini a bogami i po dedi i didi.
pre 7 godina
@Aleksandar, pa da znas da nemaju. Njih su Austrijanci i Madjari slifovali a nas su Turci. Sto se Balkana tice Dunav i Sava bi bile prirodne granice.
Oni sesir a mi fes.
pre 7 godina
Analiza porekla preko Y hromozoma je analiza porekla samo jednog od milione predaka (praoca), ili što se tiče genetike, porekla samo jednog od ukupno 46 hromozoma, dok tih preostalih 45 hromozoma mogu da budu sasvim drugačijeg porekla. Mnogo je značajnije i relevantnije utvrđivanje bliskosti i porekla zahvaljujući analizi gena HLA sistema, jer se nasleđuje od oba roditelja.
pre 7 godina
I ciji su Iliri preci sad? Albanski? Ne bih rekao.
pre 7 godina
Mislim da ova mapa nije tacna.
Hrvati imaju tisuculjetni gen,
nemaju oni iste gene kao Srbi.
(Aleksandar, 4. jul 2017 19:50)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Točno, u Srba je modificiran
turski gen, što zbog šetanja
opanaka, što zbog jus primae noctis!!
pre 7 godina
Mapa nije precizna niti tačna. Grci su dominantno Hpg E1B1v16.Veliki broj stanovništva na prostoru gde dominira Hpg I je I1a među ovima koji su I2a2 kao i kod I1 a ima mnogo I2a2.
Bugari su takođe dominantno I2a2(odnosno Hpg I). Sa dominantnom E1B1 albanci su najvećim delom grčkog porekla.U srbiji ima više grčkog porekla 16% nego slovenskog 12%. Inače Hpg I je I od illirian(ilirsko poreklo) kao i skandinavci. Norvežani su takođe većinski Hpg I.
pre 7 godina
U prevodu,kroz istoriju se najvise ratova vodilo medju istim ljudima
pre 7 godina
Čekamo Jovu s višom uzaludnom da objasni da smo svi Srbi. "Bicemo" obrazovani po pitanju ex yu povijesti vrlo skoro.
pre 7 godina
Svasta se vidi iz ove mape. I to onako, prilicno jasno.
pre 7 godina
Ма какви, опште је познато да Хрвати не могу имати сличности са било ким ко је бројнији од њих (осим када морају да побегну од своје мрачне прошлости) Ово је великодезоксирибонуклеинска агресија на Хрватску.
pre 7 godina
Na prvi pogled mapa vec nema smisla. Samo tri velike nelogicnosti: Madjari dele iste gene sa slovenima (zeleno), a u stvari vode poreklo od Huna i imaju vise slicnosti sa Fincima, ali sa Slovenima ama bas nikakve! Drugo, Rumuni (koji su blizi romanskim narodima) imaju iste gene kao ex-sfrj a sa nama nemaju istorijski ama bas nikakve veze. Trece, Grci i Turci isti gen?! Grci koji postoje hiljadam godina i Turci koji su dosli sa bliskog istoka?! Nebuloza
pre 7 godina
Treba istraziti i kako geni uticu na zajednicke osobine naroda koji ih dele, i kako se to na kraju odrzava na ekonomsku razvijenost jer ovakve granice bi obuhvatile zemlje koje imaju i relativno slicnu ekonomsku moc.
pre 7 godina
mi srbi smo poslednja rupa na svirali uvek bili al sad smo i u srbiji, da ne pominjem al ko pre dobiej psoao u srbiji, ko pre dodje do lekara ko pre dobiej mesto u studentskom domu, ko pre dobije direktorsko mesto, ko vodi drzavna preduzeca, srbi sigurno ne. ako tako nastavimo proterace nas iz sopstvene zemlje ka osto su tamo neki to uradil isa kosovom sad oni koj isu sa njima najveci projatelji prodaj unam njihove zene po srbiji ima ih sad vise ovde nego u njihovoj zemlji,
ocu bre da odu svi u svoju zemlju necu bre da mi tamo neki vode zemlju pogotovo ne oni koji sebe nazivaju srbima a to nisu
za vreme bombardovanaj pobegli su u svoje zemlje a kod nas su sam oda nas iskoriscaaju. ma necu bre da ja moram da cekam godinu dana na pregled u bolnici a da svi ostali doju na pregled za dva dana.
ali ovj vlasti to odgovara zato i zmuri na sve to ka osto su komunajre okretale glavu kad je kosovo bilo u pitanju a ovi se spremal ina to i svi su gledali
pre 7 godina
Da su nam geni kao u brata i sestre ne zelim s vama imati ista.Postavite se na trepavice.
pre 7 godina
Po ovome ispade da spanci i italjani i nemci i norvezani imaju iste gene.. m'da...
pre 7 godina
Gde se kod nas u Srbiji moze testirati ovaj DNK? Mene bas zanima kojoj grupi propadam. Kao i za muza koji nije odavde a ne lici ni mnogo na njegove sunarodnike.
pre 7 godina
gulivjer,vrati se korjenima 😁
pre 7 godina
Fizionomija ljudi! Fizionomija pokazuje sve! Pa ja kao Srbin ne vidim razliku između nas i ljudi koji žive u bivšoj Jugi, ali zato vidim da nemam ama baš ništa zajedničko sa Albancima, Turcima, Italijanima, Špancima, Englezima, Nemcima...
pre 7 godina
čitajući sve ove velikoumne komentare i zaključke lako je zaključiti da hrvati definitivno sa srbima definitivno nemaju ništa...
pre 7 godina
Znači Srbi su zapravo Rumuni, rumunski Vlasi. A nebeski narod? Auuuuu, jao a Deretić? A ni Rusi nisu braća već Vlasi.
pre 7 godina
Auuu.
Štaće sad jadni rvati
(Dex, 4. jul 2017 19:51)
Isto sto i rusofili, da kukaju o belosveckim zaverama i neistinitosti rezultata. A kad im kazes da mogu lako da odu i provere (nadju par njih iz regiona, urade test i uporede) onda naprasno ucute ili se izgube
pre 7 godina
Maksimalno pojednostavljena, banalizovana mapa.
Zapravo taj I2 se proteže kroz celu srednju Evropu, Madjarsku, Slovačku, Poljsku, pa skroz do centralne Ukrajine.
R1A zapravo ide do sredine Nemačke, a ima ga dobrim delom i u Švedskoj i Danskoj.
Isto tako R1b seže do Grčke i zapadne Ukrajine. Ovo je baš onako mapa za novinare koji traže senzacije. Ali što je najgore ona deli Slovene na I2 i R1A, a kada se pogleda mapa sa svim prelazima zapravo se vidi da ne postoji jedna bez druge grupe... Šta god da su ove dve grupe u prošlosti bile, po Evropj su se kretale zajedno i delile isti jezik i kulturu.
pre 7 godina
I sta da radimo sa teorijom seobe Slovena sada??? Da li SANU radi nesta po tom pitanju? Koliko jos vremena treba da prodje da se to pitanje pokrene, i stavi u odgovarajuci kontekst.
pre 7 godina
Šta kao Norvežani dele DNK sa Špancima, Italijanima, itd ali ne i sa Šveđanima?? Hmm malo mi je nejasno kako funkcionišu te haplogrupe.
Šta ako npr majka ti ima jednu haplogrupu a otac drugu, da li to znači da ćeš ti imati dve haplogrupe ili samo jednu od ove dve i koju? Da li će jedna ostati neizražena ili potpuno eliminisana? Da li će tvoje dete imati tu istu ili se kod njega može izraziti ona koja je kod tebe ostala neizražena??
Ako ima neko da zna, nek napiše, hvala
pre 7 godina
Grci i Jevreji su zapravo Turci.
Albanci i Bugari braća.
Neko se dobro šegači a Srbijanci poverovali.
pre 7 godina
prvo su nam izbrisali ilirsko poreklo prozvali nas juznim slovenima,da bi nas kasnije podelili na toponimske nacije.do duse iliri su nas zvali latini.kako se zapravo zovemo pitanje je,posto smo mi druge nazivali a sebe smo pretpostavljali
pre 7 godina
Znaci, potvrdjeno je napokon
Svi smo mi Hrvati !!!
pre 7 godina
Lepo kažem da smo mi Kelti...
pre 7 godina
Albanci i Bugari...ko bi rekao?! Pitanje je samo da l su vise ilirskog il, pre ce biti, turskog porekla? A nije cudo ni da Rumuni i Juzni Sloveni dele iste gene s obzirom na vincansku kulturu i prostor gde se razvijala.
pre 7 godina
Mapa i tekst koji je prati nisu tacni. Ako haplogrupda I2 predstavlja najvise muskarce na Balkanu, kakve veze imaju Rumuni tu? Sve to izbrkano. Osim toga I2 nije karakteristika srpskih naroda na Balkanu. Šta bi sa onim da mi i Irci imamo slicne gene?
pre 7 godina
Haplogrup E je najstari od svih na evropski kontinent.
pre 7 godina
Ja sam I-1 a odavde. Sta cu sad ja? Viza i Svedska??
pre 7 godina
Slovenci = Austrijanci
To smo znali i prije. Nakako se ne uklapaju u ovu našu balkansku priču. A i podliji su od ostalih, koji su zadojeni i glupavi.
pre 7 godina
Nije mi jasno kako nismo u istoj grupi sa ostalim slovenima a Madjarska jeste.Mozda smo stvarno statosedeoci Balkana.
pre 7 godina
Da li neko zna u koju grupu spadaju Albanci?Zanima me sa kojim narodomsu najslicniji.
pre 7 godina
Konačno da neko lepo prikaže da Albanci imaju pre svega severnoafričke gene...
pre 7 godina
Ovakve mape su bezvezne, uglavnom su u pitanju haplogrupe koje su na tim prostorima ispod 50 %. Kod nas I2 je oko 30 %, a sta cemo sa ostale 2 trecine...
pre 7 godina
Mi smo Iliri a ne Albanci. Ali eto, oni kazu za sebe da su Iliri a mi da smo SLoveni.
pre 7 godina
Ja sam mislio da smo mi sa ovih prostora najviši zato što smo se svima popeli na onu stvar.
pre 7 godina
@Dex...Nije mi jasno ovo prozivanje Hrvata. Posto sam pola-pola, mogu delimicno da budem iritiran, ali zasto bih bio, ako neko, bez ikakve potrebe, poteze, na najprimitivniji nacin, neciju nacionalnu pripadnost samo da bi se izrugivao. Imajte pametnija posla i ostavljajte komentare iz kojih i drugi mogu nesto saznati. Ovakav komentar je prazan i bolje je nista ne napisati. Vise mi je muka od srpskohrvatskih mrzitelja.
pre 7 godina
"Haplogroup I is the oldest major haplogroup in Europe and in all probability the only one that originated there" - sa sajta eupedia.com
Kao sto vidite dragi Balkanci mi smo jedini autohtoni stanovnici Evrope, a ovi danasnji Evropljani sto nam kroje sudbine i u lice nam govore da mi nismo Evropa su ustvari potomci dodjosa, pa vi vidite koliko je prokletstvo nesloge - udju ti u kucu, jos te nateraju da radis za njih
pre 7 godina
Ne znam kako si to zakljucio kad mapa ne pokazuje ko je odakle dosao jedino je karakteristicno da pada jedna srpska tvrdnja da su Albanci sa Kavkaza. Nemaju istu dnk kao Kavkazani.
pre 7 godina
Još jednom je potvrđeno da su ovdašnji narodi, izuzev Bugara i Labanca, starosedeoci na Balkanu.
(Dragan, 4. jul 2017 19:47)
!!!??? kako si to zakljucio iz ove karte?
pre 7 godina
Ovo samo potvrđuje da su Hrvati od Jadranskog do Crnog mora. Ne mogu biti Srbi nikako na dva mora, a ne znaju ni plivati, a kamoli ploviti. Znate za nekog čuvenog moreplovca srbina? Nisam ni mislio jer takav ne postoji.
pre 7 godina
Halogrupa I2 Srbi svih veroispovesti i Rumuni.
pre 7 godina
Čuvajte se Bugara!
pre 7 godina
Rusofili gutaju bensedine. A ako se prosecni Srbin pogleda u ogledalo i sam moze da zakljuci da nemamo veze sa Rusima.
pre 7 godina
Pa to mu dodje da su Srbi i Hrvati ista g***a.
pre 7 godina
Ova haplogrupa svoj vrhunac doseže na Balkanu gde su muškarci, prema nekim istraživanjima, najviši na svetu s prosekom visine od 185,6 centimetara. Ovoj haplogrupi pripadaju Hrvati, Bosanci i Hercegovci, Srbi...
E zato smo jaki u kosarci.
pre 7 godina
Au! Pa šta će sad mala balkanska plemena koja žive u zabludi da su jako bitni i posebni?
pre 7 godina
Srbi I2 su starosedeoci Balkana a Albanci E1b1b dosljaci iz Afrike i Bliskog istoka. Naravno oba naroda su izmesana ali Srbi imaju vise starijih Evropskih gena nego Albanci. Mission accomplished, nikakvog progona Alabanaca od strane Srba nije bilo vec obrnuto.
pre 7 godina
Bosnjaci....smo Mi, gurate to pod tepih al nece uspjeti nikada vise.
pre 7 godina
I onda kazu Rusi braca, a Hrvati i Bosanci nisu
pre 7 godina
Mislim da ova mapa nije tacna. Hrvati imaju tisuculjetni gen, nemaju oni iste gene kao Srbi.
pre 7 godina
Reklo bi se da smo mi ovde poprilično jedinstveni, a i ovi E. Kojih izgleda ima medju Albancima, deo CG i Srbije.
pre 7 godina
Još jednom je potvrđeno da su ovdašnji narodi, izuzev Bugara i Labanca, starosedeoci na Balkanu.
pre 7 godina
Auuu.
Štaće sad jadni rvati
pre 7 godina
Znaci Afrikanci Albanci i Bugari imaju iste gene? Kako onda ovi nisu crnci?
pre 7 godina
Свако истраживање даје друге резултате...
pre 7 godina
DRago mi je sto ne pripadamo Slovenima i nismo nikakva braca sa Rusima, vec smo potomci starosedeoca sa Balkana.
pre 7 godina
Hajmo sad hejteri i teoreticari veliko ovih ili onih ko je stariji. Hajmo malo kako nema onih ili ovih ili kako su oni zapravo mi jer smo mi zapravo oni ili smo mi ... Znate kako ide dalje, ono o amebama ...
pre 7 godina
Mislim da ova mapa nije tacna. Hrvati imaju tisuculjetni gen, nemaju oni iste gene kao Srbi.
pre 7 godina
Auuu.
Štaće sad jadni rvati
pre 7 godina
Još jednom je potvrđeno da su ovdašnji narodi, izuzev Bugara i Labanca, starosedeoci na Balkanu.
pre 7 godina
Ма какви, опште је познато да Хрвати не могу имати сличности са било ким ко је бројнији од њих (осим када морају да побегну од своје мрачне прошлости) Ово је великодезоксирибонуклеинска агресија на Хрватску.
pre 7 godina
Znaci, potvrdjeno je napokon
Svi smo mi Hrvati !!!
pre 7 godina
Reklo bi se da smo mi ovde poprilično jedinstveni, a i ovi E. Kojih izgleda ima medju Albancima, deo CG i Srbije.
pre 7 godina
Fizionomija ljudi! Fizionomija pokazuje sve! Pa ja kao Srbin ne vidim razliku između nas i ljudi koji žive u bivšoj Jugi, ali zato vidim da nemam ama baš ništa zajedničko sa Albancima, Turcima, Italijanima, Špancima, Englezima, Nemcima...
pre 7 godina
Свако истраживање даје друге резултате...
pre 7 godina
Ja sam I-1 a odavde. Sta cu sad ja? Viza i Svedska??
pre 7 godina
Po ovome ispade da spanci i italjani i nemci i norvezani imaju iste gene.. m'da...
pre 7 godina
Pa to mu dodje da su Srbi i Hrvati ista g***a.
pre 7 godina
Ovakve mape su bezvezne, uglavnom su u pitanju haplogrupe koje su na tim prostorima ispod 50 %. Kod nas I2 je oko 30 %, a sta cemo sa ostale 2 trecine...
pre 7 godina
U prevodu,kroz istoriju se najvise ratova vodilo medju istim ljudima
pre 7 godina
"Haplogroup I is the oldest major haplogroup in Europe and in all probability the only one that originated there" - sa sajta eupedia.com
Kao sto vidite dragi Balkanci mi smo jedini autohtoni stanovnici Evrope, a ovi danasnji Evropljani sto nam kroje sudbine i u lice nam govore da mi nismo Evropa su ustvari potomci dodjosa, pa vi vidite koliko je prokletstvo nesloge - udju ti u kucu, jos te nateraju da radis za njih
pre 7 godina
Ja sam mislio da smo mi sa ovih prostora najviši zato što smo se svima popeli na onu stvar.
pre 7 godina
I ciji su Iliri preci sad? Albanski? Ne bih rekao.
pre 7 godina
Rusofili gutaju bensedine. A ako se prosecni Srbin pogleda u ogledalo i sam moze da zakljuci da nemamo veze sa Rusima.
pre 7 godina
Konačno da neko lepo prikaže da Albanci imaju pre svega severnoafričke gene...
pre 7 godina
Srbi I2 su starosedeoci Balkana a Albanci E1b1b dosljaci iz Afrike i Bliskog istoka. Naravno oba naroda su izmesana ali Srbi imaju vise starijih Evropskih gena nego Albanci. Mission accomplished, nikakvog progona Alabanaca od strane Srba nije bilo vec obrnuto.
pre 7 godina
Ova haplogrupa svoj vrhunac doseže na Balkanu gde su muškarci, prema nekim istraživanjima, najviši na svetu s prosekom visine od 185,6 centimetara. Ovoj haplogrupi pripadaju Hrvati, Bosanci i Hercegovci, Srbi...
E zato smo jaki u kosarci.
pre 7 godina
Halogrupa I2 Srbi svih veroispovesti i Rumuni.
pre 7 godina
Slovenci = Austrijanci
To smo znali i prije. Nakako se ne uklapaju u ovu našu balkansku priču. A i podliji su od ostalih, koji su zadojeni i glupavi.
pre 7 godina
Da su nam geni kao u brata i sestre ne zelim s vama imati ista.Postavite se na trepavice.
pre 7 godina
@Dex...Nije mi jasno ovo prozivanje Hrvata. Posto sam pola-pola, mogu delimicno da budem iritiran, ali zasto bih bio, ako neko, bez ikakve potrebe, poteze, na najprimitivniji nacin, neciju nacionalnu pripadnost samo da bi se izrugivao. Imajte pametnija posla i ostavljajte komentare iz kojih i drugi mogu nesto saznati. Ovakav komentar je prazan i bolje je nista ne napisati. Vise mi je muka od srpskohrvatskih mrzitelja.
pre 7 godina
Albanci i Bugari...ko bi rekao?! Pitanje je samo da l su vise ilirskog il, pre ce biti, turskog porekla? A nije cudo ni da Rumuni i Juzni Sloveni dele iste gene s obzirom na vincansku kulturu i prostor gde se razvijala.
pre 7 godina
Kakvi god geni bili, ljudi su budale generalno. To je stvar mozga.
pre 7 godina
Čuvajte se Bugara!
pre 7 godina
I onda kazu Rusi braca, a Hrvati i Bosanci nisu
pre 7 godina
Čekamo Jovu s višom uzaludnom da objasni da smo svi Srbi. "Bicemo" obrazovani po pitanju ex yu povijesti vrlo skoro.
pre 7 godina
Svasta se vidi iz ove mape. I to onako, prilicno jasno.
pre 7 godina
I sta da radimo sa teorijom seobe Slovena sada??? Da li SANU radi nesta po tom pitanju? Koliko jos vremena treba da prodje da se to pitanje pokrene, i stavi u odgovarajuci kontekst.
pre 7 godina
Au! Pa šta će sad mala balkanska plemena koja žive u zabludi da su jako bitni i posebni?
pre 7 godina
Mi smo Iliri a ne Albanci. Ali eto, oni kazu za sebe da su Iliri a mi da smo SLoveni.
pre 7 godina
DRago mi je sto ne pripadamo Slovenima i nismo nikakva braca sa Rusima, vec smo potomci starosedeoca sa Balkana.
pre 7 godina
Руси нам јесу браћа јер имамо 20% словенске крви што ова мапа не може да покаже јер она показује само доминантан ген. Видите како језик може да завара. Румуни умишљају да су некакви Романи, Италијани, а у ствари су класични балканци. А и они су били под јаким словенским утицајем. Погледајте само називе њихових градова, река и планина. Иста прича је са Мађарима. Само су језик задржали. На мапи се лепо види да су Естонци и Летонци задржали не само језик него и исте гене као Финци. Што људи живе северније то имају светлију пут, нема то везе са овим хаплогрупама. Ова мапа нам итекако иде у прилог. Албанци и Бугари су дошљаци и то се просто види по физиономији лица, а сада су и ова истраживања то доказала. То би требали да искористимо, а ми у школама учимо као да смо дошли са Марса, а да су Албанци на Балкану одувек.
pre 7 godina
čitajući sve ove velikoumne komentare i zaključke lako je zaključiti da hrvati definitivno sa srbima definitivno nemaju ništa...
pre 7 godina
Auuu.
Štaće sad jadni rvati
(Dex, 4. jul 2017 19:51)
Isto sto i rusofili, da kukaju o belosveckim zaverama i neistinitosti rezultata. A kad im kazes da mogu lako da odu i provere (nadju par njih iz regiona, urade test i uporede) onda naprasno ucute ili se izgube
pre 7 godina
Ovo samo potvrđuje da su Hrvati od Jadranskog do Crnog mora. Ne mogu biti Srbi nikako na dva mora, a ne znaju ni plivati, a kamoli ploviti. Znate za nekog čuvenog moreplovca srbina? Nisam ni mislio jer takav ne postoji.
pre 7 godina
Znate za nekog čuvenog moreplovca srbina? Nisam ni mislio jer takav ne postoji.
(Ivan, 04. jul 2017 20:46)
Ako vi hrvati imate cuvene moreplovitelje, onda i mi Srbi imamo: Marko Polovic, Hristivoje Stubic i vojvoda Jovan Kukic, koji su pogresno nazvani Marko Polo, Kristofer Kolumbo i Dzejms Kuk.
Malo slovo h cisto da se uklopim u hrvatski pravopis.
pre 7 godina
U prevodu,kroz istoriju se najvise ratova vodilo medju istim ljudima
(aca, 4. jul 2017 22:07)
Pa moje sestre jednojajčane blizanke ne mogu izdržati 2 minute u istoj prostoriji da se do smrti ne posvađaju, odna je sutra sve super, isto par minuta pa opet, i tako cijeli život, sva sreća jedna živi u Engleskoj!
pre 7 godina
Sve teritorijalne sporove sa Albancima resavati pozivajuci se na granice iz doba paleolita, dok su oni jos bili u Africi
pre 7 godina
Još jednom je potvrđeno da su ovdašnji narodi, izuzev Bugara i Labanca, starosedeoci na Balkanu.
(Dragan, 4. jul 2017 19:47)
!!!??? kako si to zakljucio iz ove karte?
pre 7 godina
Sicilijanci i Islanđani isti. Zato ih ja uvijek brkam, nikad ne znam koji su koji.
pre 7 godina
Znaci, teorija "braca Rusi" pada u vodu!
pre 7 godina
čitajući sve ove velikoumne komentare i zaključke lako je zaključiti da hrvati definitivno sa srbima definitivno nemaju ništa...
(..., 04. jul 2017 22:27)
Kada je neko toliko "velikouman" da zakljucuje i svoje znanje o svetu zasniva na internet komentarima onda i ne cudi da pojma nema o istorijskom kontekstu zbog kojeg su oni takvi. No, ko o cemu....
pre 7 godina
Sicilijanci I Norvežani braća rođena.
pre 7 godina
Ivane, kazes Srbi ne znaju plivati, ali nesto mi se ucinilo da se u onoj igri zvanoj vaterpolo nekako snalaze?
pre 7 godina
Dinarski tip je najviši po rastu, a u taj tip spadaju Dalmatinci, Hercegovci i Crnogorci, Srbi su visoki zato što je veći broj asimiliralao za Beograd, Šumadiju i Vojvodinu, pa su tamo proširili svoj gen za visinu. Toliko o istini. Treba da budete zahvalni što nemate visinu ljudi sa Južne pruge.
pre 7 godina
Lepo kažem da smo mi Kelti...
pre 7 godina
Историја је наука сигурна ко врбов клин... Генетика јесте егзактна, али је тумачење слободно...
Зашто Руси уче да су дошли одавде, а ми учимо да смо дошли "оданде" (Jел' зато што су нам тако Немци рекли?)? Ко су Винчанци?
Ова мапа ништа не показује, заправо доказује да смо сви МЕШАНЦИ.
Све остало ће се знати онда кад измисле временску машину па оду у прошлост да провере. А то ће бити... - никад!
pre 7 godina
Hajmo sad hejteri i teoreticari veliko ovih ili onih ko je stariji. Hajmo malo kako nema onih ili ovih ili kako su oni zapravo mi jer smo mi zapravo oni ili smo mi ... Znate kako ide dalje, ono o amebama ...
pre 7 godina
Ne znam kako si to zakljucio kad mapa ne pokazuje ko je odakle dosao jedino je karakteristicno da pada jedna srpska tvrdnja da su Albanci sa Kavkaza. Nemaju istu dnk kao Kavkazani.
pre 7 godina
@Ivan ...ne znamo da plivamo i nemamo more..ali vas kidamo u vaterpolu redovno..a pogotovo u zadnjih 10..15 godina. Bok stari.
pre 7 godina
Znaci Afrikanci Albanci i Bugari imaju iste gene? Kako onda ovi nisu crnci?
pre 7 godina
udaviste gnjurca sa tim haplogrupama deceniju već slušam nego koji gen treba da nam se ugradi da živimo u miru i imamo posao od kog se dostojno živi
pre 7 godina
Haplogrup E je najstari od svih na evropski kontinent.
pre 7 godina
Oa nije to jedina halpogrupa na ovim prostorima, nego najčešća, imamo soata i R1a, ma i sivh ostalih svi su se mešali sa svima... nema "čiste" krvi i hvala bogu na tome, samo nek se meša.
pre 7 godina
Znaci Bugari i Albanci braca.
Sad mi tek jasno sto i jedni i drugi ne vole Srbe.
Hrvati i Srbi braca i po tetki i po strini a bogami i po dedi i didi.
pre 7 godina
Ovo je na nivou kafane, i to u 3 ujutro! Svi evropski narodi su hibridni i kod svih 5-6 haplogrupa čini zbirno preko 90% genetike. Ti procenti se razlikuju, a ova mapa pokazuje samo relativno najveći procenat. Odavno se zna da smo mi Jugosloveni "Ilirosloveni" (kako su nas preciznije i zvali u 19. veku). Jasno je da su nadirući Sloveni na ovaj ili onaj način slavinizovali domoroce na Balkanu, od Panonije do Peloponeza, da su neki Sloveni helenizovani, pa obratno, da su pak neki Sloveni albanizovani, pa opet obratno. I uz podneblje i taj genetski gemišt dobijemo Nas. Tako je i kod svih ostalih. Kako neko napisa, ne oko ne izgleda da su Španci i Norvežani "isto". Naravno da nisu, jer se ne vidi učešće drugih gena. I konačno, postoji više metodologija analize krvi, a ova pokazuje samo razliku u mitohondrijskom Y-DNA (DNK), tj. po ocu i zanemariju sav "miks" koji nosimo - pokazuje samo krajnjeg muškog pretka. Meni je test pokazao da sam R1a koji je nastao pre 25.000 godina, a ja sam nastao pre 40. Svakako pomaže u mapiranju naroda (kada se svi stavimo na gomilu), ali još uvek nema 100% preciznog mapiranja.
pre 7 godina
A dje su Montenegrini.Sta su oni kad nece da budu Srbi?
pre 7 godina
Slovenci = Austrijanci
To smo znali i prije. Nakako se ne uklapaju u ovu našu balkansku priču. A i podliji su od ostalih, koji su zadojeni i glupavi.
(Dario, 04. jul 2017 21:14)
Ne. Vidis valjda na karti da su Austrijanci R1b, a Slovenci R1a kao i ostali zapadni Sloveni kojima originalno i pripadaju.
pre 7 godina
@Ivan Поздравио те Марко Ивановић Војновић, оснивач и први Адмирал руске црноморске флоте. То је доказ да не само да смо имали него смо имали морепловце давно. Није могао служити Србији али је његов таленат искориштен.
pre 7 godina
@ Dragan
"Još jednom je potvrđeno da su ovdašnji narodi, izuzev Bugara i Labanca, starosedeoci na Balkanu."
Ne, vec potpuno suprotno.
pre 7 godina
Čuvajte se Bugara!
(Mirko, 04. jul 2017 20:58)
i Srba, pre svega!
pre 7 godina
Mapa i tekst koji je prati nisu tacni. Ako haplogrupda I2 predstavlja najvise muskarce na Balkanu, kakve veze imaju Rumuni tu? Sve to izbrkano. Osim toga I2 nije karakteristika srpskih naroda na Balkanu. Šta bi sa onim da mi i Irci imamo slicne gene?
pre 7 godina
Mislim da ova mapa nije tacna.
Hrvati imaju tisuculjetni gen,
nemaju oni iste gene kao Srbi.
(Aleksandar, 4. jul 2017 19:50)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Točno, u Srba je modificiran
turski gen, što zbog šetanja
opanaka, što zbog jus primae noctis!!
pre 7 godina
@dragan A otkud onda Albanci na Balkanu? Nije zabeleženo nikakvo naseljavanje, a jeste zabeleženo naseljavanje Slovena. Grci su živeli tu, bilo je pismenih da to zabeleže. Jedino objašnjenje je da su i Albanci starosedeoci.
pre 7 godina
Na ovoj karti se vidi da su Albanci dosli u 10. veku sa Kavkaza.
pre 7 godina
Pa ovo je pretežna halpogrupa I2, nije jedina, imamo mi i sve druge pogledajte odakle je došao, nije sa Balkana, već iz zapadne Poljske... ali šta pričati ljudima koji vide mapu i na osnovu nje donose zaključak, misleći da geni ovi podaci imaju veze sa etnicitetom... i naravno ovakve mape uve kvode zaključcima koji nemaju veze sa istinom.
pre 7 godina
Ne zanosite se, te haplo grupe su starije od bilo kog naroda ili nacije. Ja sam recimo haplo grupa E, po toj logici sam rodjak sa Libijcima, pa sta to znaci? Nista...
pre 7 godina
Po ovome ispade da spanci i italjani i nemci i norvezani imaju iste gene.. m'da...
(balkanoid, 04. jul 2017 22:06)
Gde ti vidis Nemce? Koliko ja vidim na mapi Nemacka i Austrija (zajedno sa Madjarskom) je obojena istom bojom kao sve zemlje zapadnih i istocnih Slovena. Postoje brojne studije da veliki deo nemackog stanovnista cine asimilovani Sloveni (posebno u Istocnoj Nemackoj). U Madjarsku naciju takodje je utopljeno dosta Slovena (najvise Slovaka).
Za podrucje bivse SFRJ vidi se da je stanovnistvo homogeno (osim Slovenije) i da potice od Srba (Srbija, Crna Gora, Makedonija, BiH i deo Hrvatske) i Hrvata (deo Hrvatske) koji su se mesali sa starosedeocima Balkana (Avari, Iliri, Tracani...).
pre 7 godina
Analiza porekla preko Y hromozoma je analiza porekla samo jednog od milione predaka (praoca), ili što se tiče genetike, porekla samo jednog od ukupno 46 hromozoma, dok tih preostalih 45 hromozoma mogu da budu sasvim drugačijeg porekla. Mnogo je značajnije i relevantnije utvrđivanje bliskosti i porekla zahvaljujući analizi gena HLA sistema, jer se nasleđuje od oba roditelja.
pre 7 godina
Nije ova mapa bas precizna, iako je lijepo sto je pokazala par stvari, da Albanci nisu bas odavde za pocetak. A sto se tice ovih Rusofoba, pa sta sad. Sad vam nisu dragi Rusi a jesu ovi sto su nas masakrirali kroz 20. vijek samo zbog ove mape?? Nista kultura, jezik, na kraju krajeva to i cini covjeka takvim kakav jeste, a ne boja koza, haplogrupe u DNK itd. Kakve ste onda vi psihopate. A i kao sto je neko lijepo napisao. Mozda ovoga imamo samo 30%, ali je ona pojedinacno najzastupljenija na Balkanu.
pre 7 godina
eto vidite da smo svi iz ex Yu,starosedaoci,t.j potomci Aleksandar Makedonski
pre 7 godina
значи фора је да се највише мрзе управо они који су најсличнији: руси, украјинци и пољаци, срби, босанци и хрвати, французи, енглези и немци, грци и турци...
мало ми тешко да прихватим ову причу како су бугари слични са арапима, португалци са немцима, норвежани више са сицилијанцима него швеђанима и све то вуче више ка неким политичким и културрасистичким предрасудама (као западна господа је таква по рођењу, а остатак цигана се дели у некилико подгрупа), него ка науци, ал небитно...
pre 7 godina
Gde se kod nas u Srbiji moze testirati ovaj DNK? Mene bas zanima kojoj grupi propadam. Kao i za muza koji nije odavde a ne lici ni mnogo na njegove sunarodnike.
pre 7 godina
Maksimalno pojednostavljena, banalizovana mapa.
Zapravo taj I2 se proteže kroz celu srednju Evropu, Madjarsku, Slovačku, Poljsku, pa skroz do centralne Ukrajine.
R1A zapravo ide do sredine Nemačke, a ima ga dobrim delom i u Švedskoj i Danskoj.
Isto tako R1b seže do Grčke i zapadne Ukrajine. Ovo je baš onako mapa za novinare koji traže senzacije. Ali što je najgore ona deli Slovene na I2 i R1A, a kada se pogleda mapa sa svim prelazima zapravo se vidi da ne postoji jedna bez druge grupe... Šta god da su ove dve grupe u prošlosti bile, po Evropj su se kretale zajedno i delile isti jezik i kulturu.
pre 7 godina
hahaha, žao mi hrvata.
pre 7 godina
Mapa nije bas najiskrenija, jer su prikazane dominantne haplogrupe ali evo na primeru nas srba ako potrazite na internetu videcete da imamo 3 haplogrupe u 30im procentima,sto se od prilike poklapa sa teorijom da ko god da je u evropu dosao mora da je preso preko Balkana ali da ono sto je karakteristicno z nas region je ta starosedeocka haplogrupa neki kazu kromanjonska zbog koje smo najvisi.
pre 7 godina
@Aleksandar, pa da znas da nemaju. Njih su Austrijanci i Madjari slifovali a nas su Turci. Sto se Balkana tice Dunav i Sava bi bile prirodne granice.
Oni sesir a mi fes.
pre 7 godina
Znači Srbi su zapravo Rumuni, rumunski Vlasi. A nebeski narod? Auuuuu, jao a Deretić? A ni Rusi nisu braća već Vlasi.
pre 7 godina
Po ovome ispade da spanci i italjani i nemci i norvezani imaju iste gene.. m'da...
(balkanoid, 04. jul 2017 22:06)
To i ne treba toliko da čudi, s' obzirom da su Goti, Vandali i drugi Germani poreklom iz Skandinavije protutnjali Evropom u ranom srednjem veku i osnovali svoje države u Španiji i Italiji gde je došlo do mešanja sa lokalnim stanovništvom. Neretko se mogu naci plavi Italijani i Španci sa plavim očima i kosom, naravno ne u toj meri kao u Skandinaviji, ali su svakako ostavili velikog traga na genetiku tih naroda.
pre 7 godina
mi srbi smo poslednja rupa na svirali uvek bili al sad smo i u srbiji, da ne pominjem al ko pre dobiej psoao u srbiji, ko pre dodje do lekara ko pre dobiej mesto u studentskom domu, ko pre dobije direktorsko mesto, ko vodi drzavna preduzeca, srbi sigurno ne. ako tako nastavimo proterace nas iz sopstvene zemlje ka osto su tamo neki to uradil isa kosovom sad oni koj isu sa njima najveci projatelji prodaj unam njihove zene po srbiji ima ih sad vise ovde nego u njihovoj zemlji,
ocu bre da odu svi u svoju zemlju necu bre da mi tamo neki vode zemlju pogotovo ne oni koji sebe nazivaju srbima a to nisu
za vreme bombardovanaj pobegli su u svoje zemlje a kod nas su sam oda nas iskoriscaaju. ma necu bre da ja moram da cekam godinu dana na pregled u bolnici a da svi ostali doju na pregled za dva dana.
ali ovj vlasti to odgovara zato i zmuri na sve to ka osto su komunajre okretale glavu kad je kosovo bilo u pitanju a ovi se spremal ina to i svi su gledali
pre 7 godina
Treba istraziti i kako geni uticu na zajednicke osobine naroda koji ih dele, i kako se to na kraju odrzava na ekonomsku razvijenost jer ovakve granice bi obuhvatile zemlje koje imaju i relativno slicnu ekonomsku moc.
pre 7 godina
O DNK ne mogu tvrditi ali sve ostalo dokazuje da smo mi hajduci i janicari.
pre 7 godina
Ispada po boji da je deo Srbije grupa N, tojest africkog porekla.
pre 7 godina
Cela ova prica je "Trla baba lan da joj prodje dan". Ocigledno je ovaj ko je hteo da nesto napise, napisao samo delimicno istinito a delimicno kako bi on hteo da vidi svet - jer nije bas familijaran gde se nalazi. Mozda je dobio saku Evra da nesto pise kao svako ko ne poznaje materiju. Komentari? Koji komentari? To je ono kada se sastanu dve tri bake na raskrsnici i raspravljaju o svetu koga ne poznaju, jer su proputovale samo do vodenice na potoku i seoskog groblja i ....... sve znaju o svim komsijama naravno!Komentarisu bez pocetka i kraja.
pre 4 godine
Нису Грци и Јевреји Турци него је међу данашњим Турцима највише потурчених Грка, Јевреја и Арапа. Изворно, туркменска племена имају више Р1б и неких других хаплогрупа.
pre 7 godina
Bosnjaci....smo Mi, gurate to pod tepih al nece uspjeti nikada vise.
pre 7 godina
Nije mi jasno kako nismo u istoj grupi sa ostalim slovenima a Madjarska jeste.Mozda smo stvarno statosedeoci Balkana.
pre 7 godina
Mapa nije precizna niti tačna. Grci su dominantno Hpg E1B1v16.Veliki broj stanovništva na prostoru gde dominira Hpg I je I1a među ovima koji su I2a2 kao i kod I1 a ima mnogo I2a2.
Bugari su takođe dominantno I2a2(odnosno Hpg I). Sa dominantnom E1B1 albanci su najvećim delom grčkog porekla.U srbiji ima više grčkog porekla 16% nego slovenskog 12%. Inače Hpg I je I od illirian(ilirsko poreklo) kao i skandinavci. Norvežani su takođe većinski Hpg I.
pre 7 godina
Da li neko zna u koju grupu spadaju Albanci?Zanima me sa kojim narodomsu najslicniji.
pre 7 godina
Grci i Jevreji su zapravo Turci.
Albanci i Bugari braća.
Neko se dobro šegači a Srbijanci poverovali.
pre 7 godina
Na prvi pogled mapa vec nema smisla. Samo tri velike nelogicnosti: Madjari dele iste gene sa slovenima (zeleno), a u stvari vode poreklo od Huna i imaju vise slicnosti sa Fincima, ali sa Slovenima ama bas nikakve! Drugo, Rumuni (koji su blizi romanskim narodima) imaju iste gene kao ex-sfrj a sa nama nemaju istorijski ama bas nikakve veze. Trece, Grci i Turci isti gen?! Grci koji postoje hiljadam godina i Turci koji su dosli sa bliskog istoka?! Nebuloza
pre 7 godina
mapa je obojena na osnovu najbrojnije y-haplogrupe u svakoj državi. Znači negde, u okviru iste boje, haplogrupi koju ona označava može pripadati 70% muškaraca, a negde 17%(R1A u Poljskoj i Rusiji, nasuprot Srbije). Ovo drugo je slučaj kod nas, u Srbiji, gde imamo nekoliko značajnije zastupljenih haplogrupa, a možda i ponajviše, ipak-E (prenesen od antičkih naroda-Grka, Rimljana...). Albanci su gotovo identičan miks, ako se gleda y-haplogrupa. Čini mi se da delovi hromozoma mogu da zamene mesta sa delovima drugog hromozoma, dobijenog od drugog roditelja, pri nastanku polne ćelije, pa i baba i deda po jednom roditelju doprinose unuku genetski, te nije potpuno relevantno posmatrati sve kroz marker koji se prenosi samo po ocu
pre 7 godina
To je još ranije u svojoj knjizi ,,Sedam Evinih kćeri'' stručno (a laicima razumljivo) objasnio genetitičar Brajan Sikis.
pre 7 godina
Ova halogrupa je izgleda vezana za tzv. Dinarski tip coveka i najcesca je u Bosni i Hercegovini, ali i Sardiniji! http://www.eupedia.com/europe/Haplogroup_I2_Y-DNA.shtml
pre 7 godina
prvo su nam izbrisali ilirsko poreklo prozvali nas juznim slovenima,da bi nas kasnije podelili na toponimske nacije.do duse iliri su nas zvali latini.kako se zapravo zovemo pitanje je,posto smo mi druge nazivali a sebe smo pretpostavljali
pre 7 godina
Šta kao Norvežani dele DNK sa Špancima, Italijanima, itd ali ne i sa Šveđanima?? Hmm malo mi je nejasno kako funkcionišu te haplogrupe.
Šta ako npr majka ti ima jednu haplogrupu a otac drugu, da li to znači da ćeš ti imati dve haplogrupe ili samo jednu od ove dve i koju? Da li će jedna ostati neizražena ili potpuno eliminisana? Da li će tvoje dete imati tu istu ili se kod njega može izraziti ona koja je kod tebe ostala neizražena??
Ako ima neko da zna, nek napiše, hvala
pre 7 godina
@Guliver granica Dunav - Sava. A vi juzno kako znate.
pre 7 godina
Po genetici Srbi imaju najvise poklapanja sa Albancima tako da je ovo netacno.
pre 7 godina
Ovo nema veze sa životom. Iscrtane su samo političke granice i nekome je bilo dosadno pa se zaigrao.
pre 7 godina
gulivjer,vrati se korjenima 😁
pre 7 godina
Opet klasicna manipulacija i izvrtanje istine kao sto je bio Berlinski kongres. Nisam bas siguran da jedan od najvecih strucnjaka u svetu za DNK Dr.Anatolij Kljosov bi se slozio sa ovim.
pre 7 godina
Čekamo Jovu s višom uzaludnom da objasni da smo svi Srbi. "Bicemo" obrazovani po pitanju ex yu povijesti vrlo skoro.
pre 7 godina
Haplogrup E je najstari od svih na evropski kontinent.
pre 7 godina
Ovo samo potvrđuje da su Hrvati od Jadranskog do Crnog mora. Ne mogu biti Srbi nikako na dva mora, a ne znaju ni plivati, a kamoli ploviti. Znate za nekog čuvenog moreplovca srbina? Nisam ni mislio jer takav ne postoji.
pre 7 godina
Свако истраживање даје друге резултате...
pre 7 godina
Još jednom je potvrđeno da su ovdašnji narodi, izuzev Bugara i Labanca, starosedeoci na Balkanu.
pre 7 godina
Bosnjaci....smo Mi, gurate to pod tepih al nece uspjeti nikada vise.
pre 7 godina
Znaci, potvrdjeno je napokon
Svi smo mi Hrvati !!!
pre 7 godina
Da su nam geni kao u brata i sestre ne zelim s vama imati ista.Postavite se na trepavice.
pre 7 godina
@ Dragan
"Još jednom je potvrđeno da su ovdašnji narodi, izuzev Bugara i Labanca, starosedeoci na Balkanu."
Ne, vec potpuno suprotno.
pre 7 godina
Mislim da ova mapa nije tacna. Hrvati imaju tisuculjetni gen, nemaju oni iste gene kao Srbi.
pre 7 godina
Auuu.
Štaće sad jadni rvati
pre 7 godina
Znaci Afrikanci Albanci i Bugari imaju iste gene? Kako onda ovi nisu crnci?
pre 7 godina
Po ovome ispade da spanci i italjani i nemci i norvezani imaju iste gene.. m'da...
pre 7 godina
Ма какви, опште је познато да Хрвати не могу имати сличности са било ким ко је бројнији од њих (осим када морају да побегну од своје мрачне прошлости) Ово је великодезоксирибонуклеинска агресија на Хрватску.
pre 7 godina
DRago mi je sto ne pripadamo Slovenima i nismo nikakva braca sa Rusima, vec smo potomci starosedeoca sa Balkana.
pre 7 godina
Još jednom je potvrđeno da su ovdašnji narodi, izuzev Bugara i Labanca, starosedeoci na Balkanu.
(Dragan, 4. jul 2017 19:47)
!!!??? kako si to zakljucio iz ove karte?
pre 7 godina
Slovenci = Austrijanci
To smo znali i prije. Nakako se ne uklapaju u ovu našu balkansku priču. A i podliji su od ostalih, koji su zadojeni i glupavi.
pre 7 godina
Mapa i tekst koji je prati nisu tacni. Ako haplogrupda I2 predstavlja najvise muskarce na Balkanu, kakve veze imaju Rumuni tu? Sve to izbrkano. Osim toga I2 nije karakteristika srpskih naroda na Balkanu. Šta bi sa onim da mi i Irci imamo slicne gene?
pre 7 godina
Ovakve mape su bezvezne, uglavnom su u pitanju haplogrupe koje su na tim prostorima ispod 50 %. Kod nas I2 je oko 30 %, a sta cemo sa ostale 2 trecine...
pre 7 godina
Mislim da ova mapa nije tacna.
Hrvati imaju tisuculjetni gen,
nemaju oni iste gene kao Srbi.
(Aleksandar, 4. jul 2017 19:50)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Točno, u Srba je modificiran
turski gen, što zbog šetanja
opanaka, što zbog jus primae noctis!!
pre 7 godina
Rusofili gutaju bensedine. A ako se prosecni Srbin pogleda u ogledalo i sam moze da zakljuci da nemamo veze sa Rusima.
pre 7 godina
Čuvajte se Bugara!
(Mirko, 04. jul 2017 20:58)
i Srba, pre svega!
pre 7 godina
Po genetici Srbi imaju najvise poklapanja sa Albancima tako da je ovo netacno.
pre 7 godina
čitajući sve ove velikoumne komentare i zaključke lako je zaključiti da hrvati definitivno sa srbima definitivno nemaju ništa...
pre 7 godina
Ne znam kako si to zakljucio kad mapa ne pokazuje ko je odakle dosao jedino je karakteristicno da pada jedna srpska tvrdnja da su Albanci sa Kavkaza. Nemaju istu dnk kao Kavkazani.
pre 7 godina
Dinarski tip je najviši po rastu, a u taj tip spadaju Dalmatinci, Hercegovci i Crnogorci, Srbi su visoki zato što je veći broj asimiliralao za Beograd, Šumadiju i Vojvodinu, pa su tamo proširili svoj gen za visinu. Toliko o istini. Treba da budete zahvalni što nemate visinu ljudi sa Južne pruge.
pre 7 godina
Znaci, teorija "braca Rusi" pada u vodu!
pre 7 godina
Fizionomija ljudi! Fizionomija pokazuje sve! Pa ja kao Srbin ne vidim razliku između nas i ljudi koji žive u bivšoj Jugi, ali zato vidim da nemam ama baš ništa zajedničko sa Albancima, Turcima, Italijanima, Špancima, Englezima, Nemcima...
pre 7 godina
@dragan A otkud onda Albanci na Balkanu? Nije zabeleženo nikakvo naseljavanje, a jeste zabeleženo naseljavanje Slovena. Grci su živeli tu, bilo je pismenih da to zabeleže. Jedino objašnjenje je da su i Albanci starosedeoci.
pre 7 godina
Srbi I2 su starosedeoci Balkana a Albanci E1b1b dosljaci iz Afrike i Bliskog istoka. Naravno oba naroda su izmesana ali Srbi imaju vise starijih Evropskih gena nego Albanci. Mission accomplished, nikakvog progona Alabanaca od strane Srba nije bilo vec obrnuto.
pre 7 godina
Руси нам јесу браћа јер имамо 20% словенске крви што ова мапа не може да покаже јер она показује само доминантан ген. Видите како језик може да завара. Румуни умишљају да су некакви Романи, Италијани, а у ствари су класични балканци. А и они су били под јаким словенским утицајем. Погледајте само називе њихових градова, река и планина. Иста прича је са Мађарима. Само су језик задржали. На мапи се лепо види да су Естонци и Летонци задржали не само језик него и исте гене као Финци. Што људи живе северније то имају светлију пут, нема то везе са овим хаплогрупама. Ова мапа нам итекако иде у прилог. Албанци и Бугари су дошљаци и то се просто види по физиономији лица, а сада су и ова истраживања то доказала. То би требали да искористимо, а ми у школама учимо као да смо дошли са Марса, а да су Албанци на Балкану одувек.
pre 7 godina
Na prvi pogled mapa vec nema smisla. Samo tri velike nelogicnosti: Madjari dele iste gene sa slovenima (zeleno), a u stvari vode poreklo od Huna i imaju vise slicnosti sa Fincima, ali sa Slovenima ama bas nikakve! Drugo, Rumuni (koji su blizi romanskim narodima) imaju iste gene kao ex-sfrj a sa nama nemaju istorijski ama bas nikakve veze. Trece, Grci i Turci isti gen?! Grci koji postoje hiljadam godina i Turci koji su dosli sa bliskog istoka?! Nebuloza
pre 7 godina
Hajmo sad hejteri i teoreticari veliko ovih ili onih ko je stariji. Hajmo malo kako nema onih ili ovih ili kako su oni zapravo mi jer smo mi zapravo oni ili smo mi ... Znate kako ide dalje, ono o amebama ...
pre 7 godina
I onda kazu Rusi braca, a Hrvati i Bosanci nisu
pre 7 godina
@Aleksandar, pa da znas da nemaju. Njih su Austrijanci i Madjari slifovali a nas su Turci. Sto se Balkana tice Dunav i Sava bi bile prirodne granice.
Oni sesir a mi fes.
pre 7 godina
"Haplogroup I is the oldest major haplogroup in Europe and in all probability the only one that originated there" - sa sajta eupedia.com
Kao sto vidite dragi Balkanci mi smo jedini autohtoni stanovnici Evrope, a ovi danasnji Evropljani sto nam kroje sudbine i u lice nam govore da mi nismo Evropa su ustvari potomci dodjosa, pa vi vidite koliko je prokletstvo nesloge - udju ti u kucu, jos te nateraju da radis za njih
pre 7 godina
I sta da radimo sa teorijom seobe Slovena sada??? Da li SANU radi nesta po tom pitanju? Koliko jos vremena treba da prodje da se to pitanje pokrene, i stavi u odgovarajuci kontekst.
pre 7 godina
@Dex...Nije mi jasno ovo prozivanje Hrvata. Posto sam pola-pola, mogu delimicno da budem iritiran, ali zasto bih bio, ako neko, bez ikakve potrebe, poteze, na najprimitivniji nacin, neciju nacionalnu pripadnost samo da bi se izrugivao. Imajte pametnija posla i ostavljajte komentare iz kojih i drugi mogu nesto saznati. Ovakav komentar je prazan i bolje je nista ne napisati. Vise mi je muka od srpskohrvatskih mrzitelja.
pre 7 godina
I ciji su Iliri preci sad? Albanski? Ne bih rekao.
pre 7 godina
Znači Srbi su zapravo Rumuni, rumunski Vlasi. A nebeski narod? Auuuuu, jao a Deretić? A ni Rusi nisu braća već Vlasi.
pre 7 godina
Lepo kažem da smo mi Kelti...
pre 7 godina
Znate za nekog čuvenog moreplovca srbina? Nisam ni mislio jer takav ne postoji.
(Ivan, 04. jul 2017 20:46)
Ako vi hrvati imate cuvene moreplovitelje, onda i mi Srbi imamo: Marko Polovic, Hristivoje Stubic i vojvoda Jovan Kukic, koji su pogresno nazvani Marko Polo, Kristofer Kolumbo i Dzejms Kuk.
Malo slovo h cisto da se uklopim u hrvatski pravopis.
pre 7 godina
Auuu.
Štaće sad jadni rvati
(Dex, 4. jul 2017 19:51)
Isto sto i rusofili, da kukaju o belosveckim zaverama i neistinitosti rezultata. A kad im kazes da mogu lako da odu i provere (nadju par njih iz regiona, urade test i uporede) onda naprasno ucute ili se izgube
pre 7 godina
Opet klasicna manipulacija i izvrtanje istine kao sto je bio Berlinski kongres. Nisam bas siguran da jedan od najvecih strucnjaka u svetu za DNK Dr.Anatolij Kljosov bi se slozio sa ovim.
pre 7 godina
Reklo bi se da smo mi ovde poprilično jedinstveni, a i ovi E. Kojih izgleda ima medju Albancima, deo CG i Srbije.
pre 7 godina
Mi smo Iliri a ne Albanci. Ali eto, oni kazu za sebe da su Iliri a mi da smo SLoveni.
pre 7 godina
Halogrupa I2 Srbi svih veroispovesti i Rumuni.
pre 7 godina
Ja sam I-1 a odavde. Sta cu sad ja? Viza i Svedska??
pre 7 godina
@Guliver granica Dunav - Sava. A vi juzno kako znate.
pre 7 godina
Ispada po boji da je deo Srbije grupa N, tojest africkog porekla.
pre 7 godina
Svasta se vidi iz ove mape. I to onako, prilicno jasno.
pre 7 godina
Albanci i Bugari...ko bi rekao?! Pitanje je samo da l su vise ilirskog il, pre ce biti, turskog porekla? A nije cudo ni da Rumuni i Juzni Sloveni dele iste gene s obzirom na vincansku kulturu i prostor gde se razvijala.
pre 7 godina
Grci i Jevreji su zapravo Turci.
Albanci i Bugari braća.
Neko se dobro šegači a Srbijanci poverovali.
pre 7 godina
Au! Pa šta će sad mala balkanska plemena koja žive u zabludi da su jako bitni i posebni?
pre 7 godina
Po ovome ispade da spanci i italjani i nemci i norvezani imaju iste gene.. m'da...
(balkanoid, 04. jul 2017 22:06)
Gde ti vidis Nemce? Koliko ja vidim na mapi Nemacka i Austrija (zajedno sa Madjarskom) je obojena istom bojom kao sve zemlje zapadnih i istocnih Slovena. Postoje brojne studije da veliki deo nemackog stanovnista cine asimilovani Sloveni (posebno u Istocnoj Nemackoj). U Madjarsku naciju takodje je utopljeno dosta Slovena (najvise Slovaka).
Za podrucje bivse SFRJ vidi se da je stanovnistvo homogeno (osim Slovenije) i da potice od Srba (Srbija, Crna Gora, Makedonija, BiH i deo Hrvatske) i Hrvata (deo Hrvatske) koji su se mesali sa starosedeocima Balkana (Avari, Iliri, Tracani...).
pre 7 godina
Pa to mu dodje da su Srbi i Hrvati ista g***a.
pre 7 godina
Konačno da neko lepo prikaže da Albanci imaju pre svega severnoafričke gene...
pre 7 godina
prvo su nam izbrisali ilirsko poreklo prozvali nas juznim slovenima,da bi nas kasnije podelili na toponimske nacije.do duse iliri su nas zvali latini.kako se zapravo zovemo pitanje je,posto smo mi druge nazivali a sebe smo pretpostavljali
pre 7 godina
mi srbi smo poslednja rupa na svirali uvek bili al sad smo i u srbiji, da ne pominjem al ko pre dobiej psoao u srbiji, ko pre dodje do lekara ko pre dobiej mesto u studentskom domu, ko pre dobije direktorsko mesto, ko vodi drzavna preduzeca, srbi sigurno ne. ako tako nastavimo proterace nas iz sopstvene zemlje ka osto su tamo neki to uradil isa kosovom sad oni koj isu sa njima najveci projatelji prodaj unam njihove zene po srbiji ima ih sad vise ovde nego u njihovoj zemlji,
ocu bre da odu svi u svoju zemlju necu bre da mi tamo neki vode zemlju pogotovo ne oni koji sebe nazivaju srbima a to nisu
za vreme bombardovanaj pobegli su u svoje zemlje a kod nas su sam oda nas iskoriscaaju. ma necu bre da ja moram da cekam godinu dana na pregled u bolnici a da svi ostali doju na pregled za dva dana.
ali ovj vlasti to odgovara zato i zmuri na sve to ka osto su komunajre okretale glavu kad je kosovo bilo u pitanju a ovi se spremal ina to i svi su gledali
pre 7 godina
Nije ova mapa bas precizna, iako je lijepo sto je pokazala par stvari, da Albanci nisu bas odavde za pocetak. A sto se tice ovih Rusofoba, pa sta sad. Sad vam nisu dragi Rusi a jesu ovi sto su nas masakrirali kroz 20. vijek samo zbog ove mape?? Nista kultura, jezik, na kraju krajeva to i cini covjeka takvim kakav jeste, a ne boja koza, haplogrupe u DNK itd. Kakve ste onda vi psihopate. A i kao sto je neko lijepo napisao. Mozda ovoga imamo samo 30%, ali je ona pojedinacno najzastupljenija na Balkanu.
pre 7 godina
Čuvajte se Bugara!
pre 7 godina
Mapa nije precizna niti tačna. Grci su dominantno Hpg E1B1v16.Veliki broj stanovništva na prostoru gde dominira Hpg I je I1a među ovima koji su I2a2 kao i kod I1 a ima mnogo I2a2.
Bugari su takođe dominantno I2a2(odnosno Hpg I). Sa dominantnom E1B1 albanci su najvećim delom grčkog porekla.U srbiji ima više grčkog porekla 16% nego slovenskog 12%. Inače Hpg I je I od illirian(ilirsko poreklo) kao i skandinavci. Norvežani su takođe većinski Hpg I.
pre 7 godina
O DNK ne mogu tvrditi ali sve ostalo dokazuje da smo mi hajduci i janicari.
pre 7 godina
Na ovoj karti se vidi da su Albanci dosli u 10. veku sa Kavkaza.
pre 7 godina
@Ivan Поздравио те Марко Ивановић Војновић, оснивач и први Адмирал руске црноморске флоте. То је доказ да не само да смо имали него смо имали морепловце давно. Није могао служити Србији али је његов таленат искориштен.
pre 7 godina
Ja sam mislio da smo mi sa ovih prostora najviši zato što smo se svima popeli na onu stvar.
pre 7 godina
Sve teritorijalne sporove sa Albancima resavati pozivajuci se na granice iz doba paleolita, dok su oni jos bili u Africi
pre 7 godina
čitajući sve ove velikoumne komentare i zaključke lako je zaključiti da hrvati definitivno sa srbima definitivno nemaju ništa...
(..., 04. jul 2017 22:27)
Kada je neko toliko "velikouman" da zakljucuje i svoje znanje o svetu zasniva na internet komentarima onda i ne cudi da pojma nema o istorijskom kontekstu zbog kojeg su oni takvi. No, ko o cemu....
pre 7 godina
Ova haplogrupa svoj vrhunac doseže na Balkanu gde su muškarci, prema nekim istraživanjima, najviši na svetu s prosekom visine od 185,6 centimetara. Ovoj haplogrupi pripadaju Hrvati, Bosanci i Hercegovci, Srbi...
E zato smo jaki u kosarci.
pre 7 godina
Ovo nema veze sa životom. Iscrtane su samo političke granice i nekome je bilo dosadno pa se zaigrao.
pre 7 godina
Mapa nije bas najiskrenija, jer su prikazane dominantne haplogrupe ali evo na primeru nas srba ako potrazite na internetu videcete da imamo 3 haplogrupe u 30im procentima,sto se od prilike poklapa sa teorijom da ko god da je u evropu dosao mora da je preso preko Balkana ali da ono sto je karakteristicno z nas region je ta starosedeocka haplogrupa neki kazu kromanjonska zbog koje smo najvisi.
pre 7 godina
Ne zanosite se, te haplo grupe su starije od bilo kog naroda ili nacije. Ja sam recimo haplo grupa E, po toj logici sam rodjak sa Libijcima, pa sta to znaci? Nista...
pre 7 godina
eto vidite da smo svi iz ex Yu,starosedaoci,t.j potomci Aleksandar Makedonski
pre 7 godina
A dje su Montenegrini.Sta su oni kad nece da budu Srbi?
pre 7 godina
Kakvi god geni bili, ljudi su budale generalno. To je stvar mozga.
pre 7 godina
Историја је наука сигурна ко врбов клин... Генетика јесте егзактна, али је тумачење слободно...
Зашто Руси уче да су дошли одавде, а ми учимо да смо дошли "оданде" (Jел' зато што су нам тако Немци рекли?)? Ко су Винчанци?
Ова мапа ништа не показује, заправо доказује да смо сви МЕШАНЦИ.
Све остало ће се знати онда кад измисле временску машину па оду у прошлост да провере. А то ће бити... - никад!
pre 7 godina
U prevodu,kroz istoriju se najvise ratova vodilo medju istim ljudima
pre 7 godina
hahaha, žao mi hrvata.
pre 4 godine
Нису Грци и Јевреји Турци него је међу данашњим Турцима највише потурчених Грка, Јевреја и Арапа. Изворно, туркменска племена имају више Р1б и неких других хаплогрупа.
pre 7 godina
Znaci Bugari i Albanci braca.
Sad mi tek jasno sto i jedni i drugi ne vole Srbe.
Hrvati i Srbi braca i po tetki i po strini a bogami i po dedi i didi.
pre 7 godina
Analiza porekla preko Y hromozoma je analiza porekla samo jednog od milione predaka (praoca), ili što se tiče genetike, porekla samo jednog od ukupno 46 hromozoma, dok tih preostalih 45 hromozoma mogu da budu sasvim drugačijeg porekla. Mnogo je značajnije i relevantnije utvrđivanje bliskosti i porekla zahvaljujući analizi gena HLA sistema, jer se nasleđuje od oba roditelja.
pre 7 godina
Ivane, kazes Srbi ne znaju plivati, ali nesto mi se ucinilo da se u onoj igri zvanoj vaterpolo nekako snalaze?
pre 7 godina
значи фора је да се највише мрзе управо они који су најсличнији: руси, украјинци и пољаци, срби, босанци и хрвати, французи, енглези и немци, грци и турци...
мало ми тешко да прихватим ову причу како су бугари слични са арапима, португалци са немцима, норвежани више са сицилијанцима него швеђанима и све то вуче више ка неким политичким и културрасистичким предрасудама (као западна господа је таква по рођењу, а остатак цигана се дели у некилико подгрупа), него ка науци, ал небитно...
pre 7 godina
Pa ovo je pretežna halpogrupa I2, nije jedina, imamo mi i sve druge pogledajte odakle je došao, nije sa Balkana, već iz zapadne Poljske... ali šta pričati ljudima koji vide mapu i na osnovu nje donose zaključak, misleći da geni ovi podaci imaju veze sa etnicitetom... i naravno ovakve mape uve kvode zaključcima koji nemaju veze sa istinom.
pre 7 godina
Nije mi jasno kako nismo u istoj grupi sa ostalim slovenima a Madjarska jeste.Mozda smo stvarno statosedeoci Balkana.
pre 7 godina
Da li neko zna u koju grupu spadaju Albanci?Zanima me sa kojim narodomsu najslicniji.
pre 7 godina
Po ovome ispade da spanci i italjani i nemci i norvezani imaju iste gene.. m'da...
(balkanoid, 04. jul 2017 22:06)
To i ne treba toliko da čudi, s' obzirom da su Goti, Vandali i drugi Germani poreklom iz Skandinavije protutnjali Evropom u ranom srednjem veku i osnovali svoje države u Španiji i Italiji gde je došlo do mešanja sa lokalnim stanovništvom. Neretko se mogu naci plavi Italijani i Španci sa plavim očima i kosom, naravno ne u toj meri kao u Skandinaviji, ali su svakako ostavili velikog traga na genetiku tih naroda.
pre 7 godina
@Ivan ...ne znamo da plivamo i nemamo more..ali vas kidamo u vaterpolu redovno..a pogotovo u zadnjih 10..15 godina. Bok stari.
pre 7 godina
Sicilijanci I Norvežani braća rođena.
pre 7 godina
Sicilijanci i Islanđani isti. Zato ih ja uvijek brkam, nikad ne znam koji su koji.
pre 7 godina
U prevodu,kroz istoriju se najvise ratova vodilo medju istim ljudima
(aca, 4. jul 2017 22:07)
Pa moje sestre jednojajčane blizanke ne mogu izdržati 2 minute u istoj prostoriji da se do smrti ne posvađaju, odna je sutra sve super, isto par minuta pa opet, i tako cijeli život, sva sreća jedna živi u Engleskoj!
pre 7 godina
Treba istraziti i kako geni uticu na zajednicke osobine naroda koji ih dele, i kako se to na kraju odrzava na ekonomsku razvijenost jer ovakve granice bi obuhvatile zemlje koje imaju i relativno slicnu ekonomsku moc.
pre 7 godina
To je još ranije u svojoj knjizi ,,Sedam Evinih kćeri'' stručno (a laicima razumljivo) objasnio genetitičar Brajan Sikis.
pre 7 godina
udaviste gnjurca sa tim haplogrupama deceniju već slušam nego koji gen treba da nam se ugradi da živimo u miru i imamo posao od kog se dostojno živi
pre 7 godina
Slovenci = Austrijanci
To smo znali i prije. Nakako se ne uklapaju u ovu našu balkansku priču. A i podliji su od ostalih, koji su zadojeni i glupavi.
(Dario, 04. jul 2017 21:14)
Ne. Vidis valjda na karti da su Austrijanci R1b, a Slovenci R1a kao i ostali zapadni Sloveni kojima originalno i pripadaju.
pre 7 godina
Ovo je na nivou kafane, i to u 3 ujutro! Svi evropski narodi su hibridni i kod svih 5-6 haplogrupa čini zbirno preko 90% genetike. Ti procenti se razlikuju, a ova mapa pokazuje samo relativno najveći procenat. Odavno se zna da smo mi Jugosloveni "Ilirosloveni" (kako su nas preciznije i zvali u 19. veku). Jasno je da su nadirući Sloveni na ovaj ili onaj način slavinizovali domoroce na Balkanu, od Panonije do Peloponeza, da su neki Sloveni helenizovani, pa obratno, da su pak neki Sloveni albanizovani, pa opet obratno. I uz podneblje i taj genetski gemišt dobijemo Nas. Tako je i kod svih ostalih. Kako neko napisa, ne oko ne izgleda da su Španci i Norvežani "isto". Naravno da nisu, jer se ne vidi učešće drugih gena. I konačno, postoji više metodologija analize krvi, a ova pokazuje samo razliku u mitohondrijskom Y-DNA (DNK), tj. po ocu i zanemariju sav "miks" koji nosimo - pokazuje samo krajnjeg muškog pretka. Meni je test pokazao da sam R1a koji je nastao pre 25.000 godina, a ja sam nastao pre 40. Svakako pomaže u mapiranju naroda (kada se svi stavimo na gomilu), ali još uvek nema 100% preciznog mapiranja.
pre 7 godina
Oa nije to jedina halpogrupa na ovim prostorima, nego najčešća, imamo soata i R1a, ma i sivh ostalih svi su se mešali sa svima... nema "čiste" krvi i hvala bogu na tome, samo nek se meša.
pre 7 godina
Cela ova prica je "Trla baba lan da joj prodje dan". Ocigledno je ovaj ko je hteo da nesto napise, napisao samo delimicno istinito a delimicno kako bi on hteo da vidi svet - jer nije bas familijaran gde se nalazi. Mozda je dobio saku Evra da nesto pise kao svako ko ne poznaje materiju. Komentari? Koji komentari? To je ono kada se sastanu dve tri bake na raskrsnici i raspravljaju o svetu koga ne poznaju, jer su proputovale samo do vodenice na potoku i seoskog groblja i ....... sve znaju o svim komsijama naravno!Komentarisu bez pocetka i kraja.
pre 7 godina
Maksimalno pojednostavljena, banalizovana mapa.
Zapravo taj I2 se proteže kroz celu srednju Evropu, Madjarsku, Slovačku, Poljsku, pa skroz do centralne Ukrajine.
R1A zapravo ide do sredine Nemačke, a ima ga dobrim delom i u Švedskoj i Danskoj.
Isto tako R1b seže do Grčke i zapadne Ukrajine. Ovo je baš onako mapa za novinare koji traže senzacije. Ali što je najgore ona deli Slovene na I2 i R1A, a kada se pogleda mapa sa svim prelazima zapravo se vidi da ne postoji jedna bez druge grupe... Šta god da su ove dve grupe u prošlosti bile, po Evropj su se kretale zajedno i delile isti jezik i kulturu.
pre 7 godina
Šta kao Norvežani dele DNK sa Špancima, Italijanima, itd ali ne i sa Šveđanima?? Hmm malo mi je nejasno kako funkcionišu te haplogrupe.
Šta ako npr majka ti ima jednu haplogrupu a otac drugu, da li to znači da ćeš ti imati dve haplogrupe ili samo jednu od ove dve i koju? Da li će jedna ostati neizražena ili potpuno eliminisana? Da li će tvoje dete imati tu istu ili se kod njega može izraziti ona koja je kod tebe ostala neizražena??
Ako ima neko da zna, nek napiše, hvala
pre 7 godina
gulivjer,vrati se korjenima 😁
pre 7 godina
Gde se kod nas u Srbiji moze testirati ovaj DNK? Mene bas zanima kojoj grupi propadam. Kao i za muza koji nije odavde a ne lici ni mnogo na njegove sunarodnike.
pre 7 godina
mapa je obojena na osnovu najbrojnije y-haplogrupe u svakoj državi. Znači negde, u okviru iste boje, haplogrupi koju ona označava može pripadati 70% muškaraca, a negde 17%(R1A u Poljskoj i Rusiji, nasuprot Srbije). Ovo drugo je slučaj kod nas, u Srbiji, gde imamo nekoliko značajnije zastupljenih haplogrupa, a možda i ponajviše, ipak-E (prenesen od antičkih naroda-Grka, Rimljana...). Albanci su gotovo identičan miks, ako se gleda y-haplogrupa. Čini mi se da delovi hromozoma mogu da zamene mesta sa delovima drugog hromozoma, dobijenog od drugog roditelja, pri nastanku polne ćelije, pa i baba i deda po jednom roditelju doprinose unuku genetski, te nije potpuno relevantno posmatrati sve kroz marker koji se prenosi samo po ocu
pre 7 godina
Ova halogrupa je izgleda vezana za tzv. Dinarski tip coveka i najcesca je u Bosni i Hercegovini, ali i Sardiniji! http://www.eupedia.com/europe/Haplogroup_I2_Y-DNA.shtml
104 Komentari
Sortiraj po: