Sreda, 20.07.2016.

10:25

Kako su se granice Evrope menjale u poslednjih 1000 godina /VIDEO

Izvor: Independent

Kako su se granice Evrope menjale u poslednjih 1000 godina /VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

113 Komentari

Sortiraj po:

nisam ja, ja je

pre 8 godina

1320. godina. To je to. Biće ponovo, živi bili pa videli.
(Gnojni Čibulj, 20. jul 2016 11:27)


planiras da kupis vremeplov?

sto se vise brbljalo o velikoj srbiji, ona sve manja... haha ;) (neutralni felsh, 20. jul 2016 14:11)
Mene nije mrzelo da pogledam sta se u toj prezentaciji desilo pomenute 1320. godine. Evo sta: pala je Gujara, pa se Delhijski Sultanat prosirio jos malo na jug. To je sve za 1320. godinu. To je to? Ponovice se??? Dobro, kad on kaze... zivi bili, pa videli. BTW, nevezano za prezentaciju, te godine se u Srbiji, ili oko Srbije (ako je na to mislio) nije dogodilo bas nista narocito. Ostareli Kralj Milutin brojao je poslednje mesece vladavine i zivota, naredne je umro. A mozda je imao u vidu nesto u vezi skotske nezavisnosti, ko zna?

Derventa RS

pre 8 godina

@djeste bolan
Nekim čudom si ''zaboravio'' napomenuti ko je hrvatskoj vojsci uopšte dozvolio da napadne drugu državu, i teritorije naseljene većinskim srpskim stanovništvom... Isti onaj NATO, koji je mjesecima bombardovao položaje Vojske Republike Srpske, porušio sve releje, pola RS-a je bilo bez struje, komunikacije između brigada su bile prekinute... Cilj je bio da se uspostavi kakva-takva ravnoteža zaraćenih strana, jer u tom trenutku, Srbi su držali 60-70% teritorije BiH! NATO je muslimanskoj i hrvatskoj vojsci pružao logistiku, Srbe su bombardovali, i time ovima omogućili da napreduju. Dakle, nije NATO pomogao Republici Srpskoj (osim ako je za tebe bombardovanje položaja VRS-a pomoć), nego je pomogao drugoj strani! Isto tako, Srbija nije učestvovala u ratu, i nikakvu pomoć nije mogla slati ni RS-u ni RSK, tako da bi produžetak rata podrazumijevao i uključenje Srbije u rat! Samo ću ti reći, kada je Hrvatska napala Kozarsku Dubicu, iz Beograda su dobili prijetnju da će, ukoliko odmah ne obustave napad, poslati 2 MIG-a iz Batajnice, koji će Sisak sravniti sa zemljom, nakon čega su se povukli! ;)

nisam ja, ja je

pre 8 godina

1320. godina. To je to. Biće ponovo, živi bili pa videli.
(Gnojni Čibulj, 20. jul 2016 11:27)


planiras da kupis vremeplov?

sto se vise brbljalo o velikoj srbiji, ona sve manja... haha ;) (neutralni felsh, 20. jul 2016 14:11)

Nego, mene nije mrzelo da pogledam sta se to (u ovoj prezentaciji) desilo 1320. godine. Pala je Gujara, pa se Delhijski Sultanat prosirio jos malo na jug. To je sve za tu godinu (u prezentaciji). Bice ponovo??? BTW, ne vidi se u prezentaciji, ali, u Srbiji, ili oko Srbije (ako je to mislio), te godine se bas nista narocito nije desilo. Ostareli Kralj Milutin primicao se kraju vladavine i zivota. Mozda je imao u vidu nesto u vezi skotske nezavisnosti?

rastafara

pre 8 godina

kako vidim,albanija se pojavljuje pod Serbian Empire,pre toga tih granica nije ni bilo..o hrvatima no comment

ma nije to bio Serbian Empire,to je pisalo Ilirians jel tako braco aljbanci?

RadeBG

pre 8 godina

zasto se Hrvati, Muslimani i Crnogorci stide svog srpskog porekla?
(Tangens)

Zato sto vi gosp naucnice pripadate kafanskim etnolozima, istoricarima, i geneticarima. ."

Teutonac-Marsovac

pre 8 godina

zasto se Hrvati, Muslimani i Crnogorci stide svog srpskog porekla?
(Tangens)

Zato sto istoracari geneticari strucnjaci za "naciju" i religiju, obrazovani u kafanama trucaju u kafanama o nekakvom "srpskom poreklu" koji su pobrkali sa svih makar deset vaznih faktora nacije...

djeste bolan

pre 8 godina

@ Derventa RS
ajde,kad vec sve znas,de nam onda malo pricaj ko je i kako zaustavio napad na banja luku i sprecio nepotrebnu tragediju..budi fer pa reci,na zalost srbi iz krajine i hrvati iz posavine nisu bili te srece;)

T

pre 8 godina

Po komentarima se vidi da se ljudi s ovih prostora ne mogu dogovoriti ni oko ociglednih stvari, svi su razlicito videli isti snimak. Neverovatno!

Nismo nista naucili, verovatno nikad i necemo.

Bolje bi bilo da ceo Balkan opet proguta neko Otomansko carstvo ili Austrougarska s obzirom na to da ni mi, a ni vecina zemalja Balkana u EU nece skoro uci.

Zagor

pre 8 godina

@ neutralni felsh

Ti kao nesumnjivo pametan i obrazovan covek (sto se vidi iz tvojih komentara), svakako znas da je auto-sovinizam podjednako opaka boljka i posast za civilizovano drustvo, zar ne? Nema nikakve razlike medju njima (ili taman toliko koliko ima izmedju lica i nalicja istog novcica). I u jednom i u drugom slucaju se mrzi odredjena grupa ljudi na osnovu njihove rase/istorije/kulture/obicaja/nacionalne pripadnosti. To sto si i ti pripadnik tog naroda nimalo ti ne daje imunitet od odurnosti i diskreditovanja koja se opravdano vezuje za svakog sovinistu i nacionalistu.

I jos nesto. Mislis da bi onaj sloj Amerikancog drustva koji je obrazovan, sofisticiran i vredan (kojem se, sa potpunim pravom, divis) gledao sa blagonaklonoscu na tebe i tvoje tendencije?

I nadam se da se neces vaditi na nekakvu smekersku lezernost (fazon koji ocigledno furas), kao opravdanje.

Derventa RS

pre 8 godina

i odatle su nas napujdali ko zute mrave ;)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (neutralni felsh, 20. jul 2016 18:05)

I danas ima više Srba u Krajini, nego Hrvata u Posavini, i cijeloj Republici Srpskoj! ;)
I još jednom - ;)

Derventa RS

pre 8 godina

A gdje je Srbija do Tokija?
(Krešimir, 20. jul 2016 19:15)

A gdje je Hrvatska do Drine, i do Zemuna?! :D Osim u vašim glavama, naravno?! :P
P.S. Ovaj @djestebolan i @neutralni felsh je jedan te isti komentator, dopisuje se satima sam sa sobom. Svaku rečenicu počinje malim slovom, na kraju ne stavi tačku, nego uvijek ''smajli'' koji namiguje... Tužno. Kulirajte ga!

iN

pre 8 godina

@neutralni felsh
To je zbog toga što je zapad na čelu sa Amerikom, a koji je jedini uzrok zašto je sve tako prošlo, tad bio moćan, ali danas je taj isti zapad na čelu sa tom istom Amerikom niko i ništa.

neutralni felsh

pre 8 godina

da, ali izdahni dim pre pisanja komentara ;) 

;) Hvala brate. Shvati me,ozbiljna je tema i iznervirao sam se ,pa sam zaboravio "otpuhnuti". I hvala moderatoru i svaka cast. Da mi pozivis dugo,dugo godina i da svi moderatori budu kao ti! U zdravlju bili!
(role zarolaj, 20. jul 2016 19:12)


:) nema na cemu, brate, ziv bio, i ne zameri mi na dve primedbe, koje iznosim jer si mi high simpatican tako euforican :) isto kao i dole u prethodnom komentaru, sustinski i logicki tacnom, ali previse, previse oporom. zato,
prvo, nikad ne udahnuti dim pre ozbiljnih tema.
drugo, ovo nije ozbiljna tema. granice, bar u evropi nisu vise ozbiljna tema kao sto su bile nekada, pre nacionalnih revolucija 1848. i na balkanu kasnije, posle 1945... te teme u danasnje tzv. postmoderne teme iznose dripci i politikanti. ne racunam kurde i palestince, oni se bore za goli prostor.
ali nacije po evropi su formirane, teritorije manje vise. ali, pametnima je bitnije kako zive unutar svoje granice, umesto da potezu pitanje pravednosti i gubljenja energije na kuknjavu. gresili smo, greske se placaju, idemo dalje, glavu gore :)
nebitno izmedju kojih granica sedis, nego kakp zivis. megalomanija za granicama je kao verovanje da je bitnija velicina od tehnike ;)
e zato ovo nije ozbiljno pitanje, nego vise za izdah dima.
napao si i moderatore malopre, a vidis da ti je prosao komentar. ova rubrika na sajtu je mesto gde nema suvise intervencije. zato razumi ljude, sta sve moraju da prekontrolisu i ozrace se ;)

razuma bez

pre 8 godina

A vidi ovo Bosna starija od Srbije? Jel moguce? Pa sta su nas ucili u skolama???
(milan, 20. jul 2016 22:09) # Link komentara

Zavisi u koju si skolu isao i ko te je ucio...
Rodjeni posle 1985 su uglavnom ucili dereticevu istoriju...

neutralni felsh

pre 8 godina

Sledeća promena - Kosovo, Crna Gora, Republika Srpska i Republika Srpska Krajina u Sastavu Srbije.
(iN, 20. jul 2016 20:08)



neka fala, mnogo je macku teleca glava... ako se secas, i prethodni put kad je pokusao da je proguta, sav se ofucao i ostao bez pola zuba ;)

Petar

pre 8 godina

Ovdje vidi jasno da hrvatsko ime i Hrvatsko kraljevstvo seze u duboku proslost (pocinje prije jos ovog razdoblja samo sto ova mapa prikazuje od 1000. godine), sve do ulaska u personalnu uniju s Madjarima. To sto 900 godina nismo imali punu autonomiju splet je drugih okolnosti.
(Antiklerik, 20. jul 2016 13:21) Personalna unija, hahahahah...

role zarolaj

pre 8 godina

da, ali izdahni dim pre pisanja komentara ;)

;) Hvala brate. Shvati me,ozbiljna je tema i iznervirao sam se ,pa sam zaboravio "otpuhnuti". I hvala moderatoru i svaka cast. Da mi pozivis dugo,dugo godina i da svi moderatori budu kao ti! U zdravlju bili!

Dragan

pre 8 godina

Najbolje je sto je Bosnia prica zna u so him genic am a u na pocetku snimka, kada nije ni postojala. Isto tako, Rasku i Zetu prikazuju odvojeno, dok su uvek bile zajedno, samo se upravljalo iz razlicitih sedista

јаша њујорк

pre 8 godina

Хвала Богу на Америци где су паметни (најпаметнији) који су је водили рекли:Историја ће вас уништити. Зато су они са 400 милиона уједињени у идеји народа који зна свој циљ, а 500 милиона европљана не може да се натера да научи да живи уједињено (преко 50 народа, са тенденцијом настанка нових - јер неко воли да ствара нове поделе и нове народе ни од чега). У европи прогашавају народе од 200 хиљада становника који говоре језик суседне државе а који своју историју немају него је краду(ЦГ, БИХ,итд).

Makedonec

pre 8 godina

Ne poslednjih 1000,nego da je bilo prikazano poslednjih 2500 g,e tada bi video makedonsku drzhavu kroz istoriju i ta drzhava je ratovala protiv Grchke.

ПравимоПроблем

pre 8 godina

A eno jedna ravnicarska Madjarska vjecito postojeca, a Srbija vjecito porobljena. Bas mitomanija na nevjerovatnom nivou srBskih patriJota.
(Beljo, 20. jul 2016 17
Lepo si ti to primetio "pobratime" a primeti li i da se stalno oslobadjala i stradala za svoju državnost i slobodu?Nama za razliku od nekih drugih nije imao ko da pokloni državu.Koliko god imali naučnika,umetnika,književnika(a bilo ih je) makar nikad nismo svojatali tudje.Živ ti nama bio.

neutralni felsh

pre 8 godina

Koliko cemo jos cekati na ujedinjenje,nadam se da necemo bas dugo.Pogotovu ako 8.11.ove godine u americi pobedi onaj ko treba da pobedi.Videcemo,ostaje da sacekamo malo
(Natalija,Washington, 20. jul 2016 14:58)


e taj frizirani sto ce da nas ujedini, ima da se cesemo i gde nas nije svrbelo ;)

neutralni felsh

pre 8 godina

@ neutralni felsh 
pa dobro,nije no to malo,ako mislis na kosovo kod knina;)
(djeste bolan, 20. jul 2016 14:27)


i odatle su nas napujdali ko zute mrave ;)

DEDA CVETKO

pre 8 godina

Prije neki dan procitah ovuda kako su Ameri bez istorije, pa moraju da kreiraju od bitangi tipa Bili d Kid junake... A kako Srbija dala svakoloke junake, mislioce... A eno jedna ravnicarska Madjarska vjecito postojeca, a Srbija vjecito porobljena. Bas mitomanija na nevjerovatnom nivou srBskih patriJota.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Beljo, 20. jul 2016 17:16)


Iz mape se jasno i nedvosmisleno vidi da Madjarska NIJE postojala kao nezavisna zemlja skoro 170 godina tokom 16. i 17. veka, jer ju je progutalo Osmanlijsko carstvo, bas kao i Srbiju.

Toliko o tvojoj novokomponovanoj istoriji i "vjecitopostojecoj" Madjarskoj.

epic fail

pre 8 godina

Balkansko i Iberijsko poluostrvo, i na jednom i na drugom je doslo do invazije muslimanskih imperija, Spanci, Katalonci i Portugalci se ujedinili i izbacili svog osvajaca, balkanski narodi jos vise zakrvili medju sobom, unistili buducnost 30. kolenu unapred..

neutralni felsh

pre 8 godina

Svi takvi ce uskoro u redu i bez pogovora da budu smjesteni u "kolektivne smjestaje" ili sabirne centre i vas ce biti u koloni 300 000 ,a cuvace vas jedan cuvar sa pistoljem oko pasa i "tandzarom" o ramenu i niko od vas 300 000 nece smjeti da zaskoci tog jednog jer cete se bojati da ne poginete u pokusaju bjekstva od sigurne smrti..Beskicmenjaci i jadnici bez mozzga i duse..Ali Vi sve znate i najbolji ste i najljepsi na svijetu.Najbolji ste istoricari,treneri,jebaci,vozaci,politicari,ma sve vi znate...A ti moderatoru dokazi da nisi i ti samo jedan sraf u mehanizmu,pa mi pusti komentar.
(role zarolaj, 20. jul 2016 15:01)



da, ali izdahni dim pre pisanja komentara ;)

hiavata

pre 8 godina

auuu 
Vi ste po ovom snimku imali samo Beograd i okolicu do raspada Juge, a ovamo pricate da su Srbi svi Pravoslavci na Balkanu, a nikada kroz povijest niste vladali ni Hrvatskom, ni Bosnom, ni Makedonijom, a jako rijetko i Vojvodinom, samo sad zanima kako se ovi u Hrvatskoj u BiH i Vojvodini mogu nazivat Srbima kad te drzave nikad nisu bili dio Srbije kroz povijest, to samo oni znaju
(Jadran, 20. jul 2016 14:50)

Ima tamo na snimku, traje jedno 1.5 sekundu, Velika Srbija. Kompletno ovo podrucje je duze bilo pod Austrougarima i Turcima nego sto je bilo slobodno.

R

pre 8 godina

(Jadran, 20. jul 2016 14:50) hajduk je srpska rec a jedan fudbalski klub u Splitu se tako zove. A slobodno mozes pogledati ko ga je osnovao. Zamisli katolici koji su se svi odreda izjasnjavali ko Srbi. Toliko. P.S. Pogledaj i koliko ste Tesla pobili pa ce vam biti jasno i zasto da ga ne svojatate. Cisto i to da dodam.

idemo dalje

pre 8 godina

Kroz video mozetw videti kako Rusija dolazi u vise navrata da spasi Srbiju iz Osmanskog carstava pa na temelju toga mozetr da zakljucite ko nam je zaista brat a ko ne. 
i koliko ja znam Kosovo je Srbija a na kraju nesto kao nezavisno nacrtano...(REPUBLIKA SRPSKA KRAJINA, 20. jul 2016 13:40)Ne razumem zašto je dobio toliko minusa,kad nijedan istoričar to ne spori.Nisu samo Srbe oslobađali,već i sve ostale balkanske narode.Da li su to radili zabog slovenske krvi ili vere ili je u pitanju politika širenja prema toplim morima,ne znam,ali da su pomogli da se Balkan oslobodi Osmanskog ropstva to je istorijska činjenica.Još i da spomenem da je Britanija sve vreme,dok se Balkan borio za slobodu u 18 i 19-om veku,podržavala Istanbul u brutalnom gušenju ustanaka,u kojem su stradali milioni Balkanaca,samo da bi sprečila uticaj Rusije.Istorija se ponavlja,samo što sada neke druge sile(sa zapada) drže Balkan pod svojom okupacijom i sprečavaju da Moskva ima veći uticaj.Samo za razliku od 19-og veka u svim balkanskim državama vladaju marionetski režimi.

Tomčilo

pre 8 godina

Ovdje vidi jasno da hrvatsko ime i Hrvatsko kraljevstvo seze u duboku proslost (pocinje prije jos ovog razdoblja samo sto ova mapa prikazuje od 1000. godine), sve do ulaska u personalnu uniju s Madjarima. To sto 900 godina nismo imali punu autonomiju splet je drugih okolnosti.
(Antiklerik, 20. jul 2016 13:21)

Nije to splet okolnosti. Hrvatska je relativno lako pala jer je bila mala i slaba država ,razdirana unutrašnjim sukobima i postala je deo Ugarske sve do 1918..Sve je vrlo jednostavno.

Hrvatsko ime svakako nije sporno, ali hrvatsko kraljevstvo je mit u rangu onog o Troji...

Beljo

pre 8 godina

Prije neki dan procitah ovuda kako su Ameri bez istorije, pa moraju da kreiraju od bitangi tipa Bili d Kid junake... A kako Srbija dala svakoloke junake, mislioce... A eno jedna ravnicarska Madjarska vjecito postojeca, a Srbija vjecito porobljena. Bas mitomanija na nevjerovatnom nivou srBskih patriJota.

cezarus

pre 8 godina

auuuu, 
koliko sekundi trajemo na karti, ispada da smo statistička greška 
ima da balkanski mitomani padnu u depresiju(misko, 20. jul 2016 11:36)Više od dva i po veka u kontinuitetu srpske države u srednjem veku je malo?U okruženju jedino su Mađari i Austrijanci imali dugotrajnije države.Nemanjići se ubrajaju u najjznačajnije srednjovekovne dinastije.

Sloga

pre 8 godina

Nema zivota narodima ex YU dok se ponovo ne ujedine.Naravno ne u komunisticku,nego u modernu drzavu.Sve vise ljudi shvata da jedino to moze dovesti do boljeg zivota.Ovo sto je na sceni evo vise od 25 godina,to je uzas i propast.Koliko cemo jos cekati na ujedinjenje,nadam se da necemo bas dugo.Pogotovu ako 8.11.ove godine u americi pobedi onaj ko treba da pobedi.Videcemo,ostaje da sacekamo malo(Natalija,Washington, 20. jul 2016 14:58)Nadam se da se to nikada neće desiti.Imali smo pre Drugog svetskog rata zajedničku državu,koja je bila višepartijska,demokratska i nije bila komunistička,pa je okončana u neuporedivo većoj krivi od one koja je prestala da postoji 90-ih.Ako nam dva krvava rata nisu dovoljna da se opametimo onda i ne zaslužujemo da imamo državu.Da su srpski političari sa početka 20-og veka imali malo više pameti ne bi narod platio milionskim žrtvama tu njihovu avanturističku ideju o svim Južnim Slovenima u jednoj državi.

NI

pre 8 godina

Nisam znao da je Srbija pala pod osmansku vlast 1416. Takodje, Dusan nije vladao 10-ih i 20-ih godina 14. veka, vec od 1331. do 1355. godine. Dobra zamisao, ali neka malo bolje to urade.

Stefan

pre 8 godina

Smesno Hrvatska,SLovenija,Makedonija bi trebale da ispred svojih skupstina dignu Titu zlatni spomenik da nije bilo njega ne bi oni nikad drzavu imali.

Granota

pre 8 godina

Moja baba je umrla sa 90 godina zivila je u pet razlicitih drzava ali se nije makla sa mista I kaze da se najbolje zivilo u vrime franje josipa
(kapelica, 20. jul 2016 11:06)

Pa, normalno, mnogo ti je lepše sa 19 nego sa 90 godina... svakome je detinjstvo bilo najlepše...

role zarolaj

pre 8 godina

Ova mapa je ona : Kako mali Perica zamislja ...
Sve je pogresno. Ne samo balkan,vec i Skandinavija.Znam posto zivim u Svedskoj vec 17 god.Norveska nije okupirana od Svedske 1813 kako mapa kaze itd itd itd.Mogu do sutra da nabrajam greske. I u jednom momentu na mapi pise Southern Slaves-Juzni Robovi? Pise se Southern Slavs,ako se misli na Slavene ili Slovene. Ma POVRACA mi se od ovih strucnih istorijskih mapa. Povraca mi se generalno od ljudi,a narocito od ovih neobrazovanih i slijepih pored ociju. Svi takvi ce uskoro u redu i bez pogovora da budu smjesteni u "kolektivne smjestaje" ili sabirne centre i vas ce biti u koloni 300 000 ,a cuvace vas jedan cuvar sa pistoljem oko pasa i "tandzarom" o ramenu i niko od vas 300 000 nece smjeti da zaskoci tog jednog jer cete se bojati da ne poginete u pokusaju bjekstva od sigurne smrti..Beskicmenjaci i jadnici bez mozzga i duse..Ali Vi sve znate i najbolji ste i najljepsi na svijetu.Najbolji ste istoricari,treneri,jebaci,vozaci,politicari,ma sve vi znate...A ti moderatoru dokazi da nisi i ti samo jedan sraf u mehanizmu,pa mi pusti komentar.

arh.

pre 8 godina

Malo je neprecizno, pa će ad hok istoričari neke stvari pogrešno shvatiti. Npr, jako se slabo pojavljuje austrijsko carstvo potom austro-ugarska, umesto toga samo Ugarska tj, Mađarska. I što neko reče ne poklapaju se istorijske godine promena sa promenama na klipu. Ovo treba gledati kao zanimaciju nikako kao naučnu stvar.

Hr

pre 8 godina

nigde Hrvata, Makedonaca?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (auuu, 20. jul 2016 11:00)

@

Pogledaj malo bolje.


Btw, karta je bezveze jer je npr i ''rsk'' nacrtana na njoj a nju kao što svi znamo nije priznao nitko uključujući niti Slobu.

Jadran

pre 8 godina

auuu
Vi ste po ovom snimku imali samo Beograd i okolicu do raspada Juge, a ovamo pricate da su Srbi svi Pravoslavci na Balkanu, a nikada kroz povijest niste vladali ni Hrvatskom, ni Bosnom, ni Makedonijom, a jako rijetko i Vojvodinom, samo sad zanima kako se ovi u Hrvatskoj u BiH i Vojvodini mogu nazivat Srbima kad te drzave nikad nisu bili dio Srbije kroz povijest, to samo oni znaju

neutralni felsh

pre 8 godina

1320. godina. To je to. Biće ponovo, živi bili pa videli.
(Gnojni Čibulj, 20. jul 2016 11:27)


planiras da kupis vremeplov?

sto se vise brbljalo o velikoj srbiji, ona sve manja... haha ;)

gradinar

pre 8 godina

Godine nisu baš usklađene sa promenama na mapi.

Negde postoji naziv samo kao toponim, a da li je "to" tada bilo "država", đavo će ga znati...
Istorija je nauka sigurna ko vrbov klin.

Natalija,Washington

pre 8 godina

Nema zivota narodima ex YU dok se ponovo ne ujedine.Naravno ne u komunisticku,nego u modernu drzavu.Sve vise ljudi shvata da jedino to moze dovesti do boljeg zivota.Ovo sto je na sceni evo vise od 25 godina,to je uzas i propast.Koliko cemo jos cekati na ujedinjenje,nadam se da necemo bas dugo.Pogotovu ako 8.11.ove godine u americi pobedi onaj ko treba da pobedi.Videcemo,ostaje da sacekamo malo

Antiklerik

pre 8 godina

Ovdje vidi jasno da hrvatsko ime i Hrvatsko kraljevstvo seze u duboku proslost (pocinje prije jos ovog razdoblja samo sto ova mapa prikazuje od 1000. godine), sve do ulaska u personalnu uniju s Madjarima. To sto 900 godina nismo imali punu autonomiju splet je drugih okolnosti.

REPUBLIKA SRPSKA KRAJINA

pre 8 godina

Kroz video mozetw videti kako Rusija dolazi u vise navrata da spasi Srbiju iz Osmanskog carstava pa na temelju toga mozetr da zakljucite ko nam je zaista brat a ko ne.
i koliko ja znam Kosovo je Srbija a na kraju nesto kao nezavisno nacrtano...

apponyi

pre 8 godina

"Mapa je netačna. Ne gubite vreme."

Haha apsolutno si u pravu. Pogledajte 1912/13, malo su preuranili Trianon, jedno 7 god. Svašta...

1000 година

pre 8 godina

Kada se pojave mape ovakvih "naučnika" zaista počnem da se pitam da li oni ne znaju istoriju ili smo mi učili pogrešnu istoriju. S obzirom da živim u Srbiji pa i na planeti Zemlji a propadnik sam civilizacije u rasulu, sve je moguće
(Njofra, 20. jul 2016 11:00)

A šta tačno nije dobro na mapi? Koja godina konkretno? Gde si ti učio istoriju? U kojoj školi? Kad? Jesi li studirao istoriju? Ili si jedan od onih što zna pravu "istinu"….?

Jura

pre 8 godina

nigde Hrvata, Makedonaca?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (auuu, 20. jul 2016 11:00)

Ajd pogledaj malo bolje film od početka pa češ vidjet da su Hrvati imali samostalnu državu dok je Srbija bila pod Bizantom :)

Gromdal

pre 8 godina

Netacna mapa, prije svega godine nisu uopste uskladjene sa mjenjanem granica.
Laici iz ovoga ne bi trebalo da izvlace zakljucke jer ce sigurno biti pogresni. Inace ce ispasti da je postojalo srpsko carstvo i prije nego je Dusan dosao na vlast i neke mnogo vece gluposti.

Zanovetalo

pre 8 godina

Nisam imao predstavu da su Madjari toliko dugo opstajali. Sa druge strane, gledam u ovu našu bedu, više smo nestajali i nastajali nego i jedna država na snimku.
P.S. Na samom početku sam na brzinu pročitao Kianu Rivs, umesto Rusije. :)

ivan

pre 8 godina

ebo te srbi, mi ovakvi vi onakvi, pa najveci smo neprijatelji i konkurenti a mađari i turci nas ... 1000 god. od oka. Trebamo novog neprijatelja da bi se zbližili. Srbin Slovenac Horvat - kak brat to je bila parola prije 100 god ajd živili

kapelica

pre 8 godina

Moja baba je umrla sa 90 godina zivila je u pet razlicitih drzava ali se nije makla sa mista I kaze da se najbolje zivilo u vrime franje josipa

Njofra

pre 8 godina

Kada se pojave mape ovakvih "naučnika" zaista počnem da se pitam da li oni ne znaju istoriju ili smo mi učili pogrešnu istoriju. S obzirom da živim u Srbiji pa i na planeti Zemlji a propadnik sam civilizacije u rasulu, sve je moguće

sava jobej

pre 8 godina

Po meni sledece je deoba Belgije, Baskija, Katalonija, Škotska, Kurdistan, Transnistrija i posle gradjanskog rata u Francuskoj pitanje je kakve teritorije ce nastati (vrlo moguce muslimanske AO). Bosna, Kosovo i Makedonija ce diplomatskom silom ostati u istom statusu.

primecujem

pre 8 godina

Granice i zapadnoj Evropi su istr vec 500 godina uz minimalne izmeneniste. Zato na jugoistoku i istoku svaki cas se nesto menja... Pitam se, nije li to izvor stabilnosti i prosperiteta

samo da primetim

pre 8 godina

"U 19. veku popločan je put ka nastanku SSSR...
Rusko carstvo se širi centralnom Evropom, sejući seme za razvoj Hladnog rata."

A u 18. veku nastaju USA,sejući seme za razvoj Hladnog rata.

kapelica

pre 8 godina

Moja baba je umrla sa 90 godina zivila je u pet razlicitih drzava ali se nije makla sa mista I kaze da se najbolje zivilo u vrime franje josipa

samo da primetim

pre 8 godina

"U 19. veku popločan je put ka nastanku SSSR...
Rusko carstvo se širi centralnom Evropom, sejući seme za razvoj Hladnog rata."

A u 18. veku nastaju USA,sejući seme za razvoj Hladnog rata.

Granota

pre 8 godina

Moja baba je umrla sa 90 godina zivila je u pet razlicitih drzava ali se nije makla sa mista I kaze da se najbolje zivilo u vrime franje josipa
(kapelica, 20. jul 2016 11:06)

Pa, normalno, mnogo ti je lepše sa 19 nego sa 90 godina... svakome je detinjstvo bilo najlepše...

sava jobej

pre 8 godina

Po meni sledece je deoba Belgije, Baskija, Katalonija, Škotska, Kurdistan, Transnistrija i posle gradjanskog rata u Francuskoj pitanje je kakve teritorije ce nastati (vrlo moguce muslimanske AO). Bosna, Kosovo i Makedonija ce diplomatskom silom ostati u istom statusu.

Jura

pre 8 godina

nigde Hrvata, Makedonaca?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (auuu, 20. jul 2016 11:00)

Ajd pogledaj malo bolje film od početka pa češ vidjet da su Hrvati imali samostalnu državu dok je Srbija bila pod Bizantom :)

Zanovetalo

pre 8 godina

Nisam imao predstavu da su Madjari toliko dugo opstajali. Sa druge strane, gledam u ovu našu bedu, više smo nestajali i nastajali nego i jedna država na snimku.
P.S. Na samom početku sam na brzinu pročitao Kianu Rivs, umesto Rusije. :)

role zarolaj

pre 8 godina

Ova mapa je ona : Kako mali Perica zamislja ...
Sve je pogresno. Ne samo balkan,vec i Skandinavija.Znam posto zivim u Svedskoj vec 17 god.Norveska nije okupirana od Svedske 1813 kako mapa kaze itd itd itd.Mogu do sutra da nabrajam greske. I u jednom momentu na mapi pise Southern Slaves-Juzni Robovi? Pise se Southern Slavs,ako se misli na Slavene ili Slovene. Ma POVRACA mi se od ovih strucnih istorijskih mapa. Povraca mi se generalno od ljudi,a narocito od ovih neobrazovanih i slijepih pored ociju. Svi takvi ce uskoro u redu i bez pogovora da budu smjesteni u "kolektivne smjestaje" ili sabirne centre i vas ce biti u koloni 300 000 ,a cuvace vas jedan cuvar sa pistoljem oko pasa i "tandzarom" o ramenu i niko od vas 300 000 nece smjeti da zaskoci tog jednog jer cete se bojati da ne poginete u pokusaju bjekstva od sigurne smrti..Beskicmenjaci i jadnici bez mozzga i duse..Ali Vi sve znate i najbolji ste i najljepsi na svijetu.Najbolji ste istoricari,treneri,jebaci,vozaci,politicari,ma sve vi znate...A ti moderatoru dokazi da nisi i ti samo jedan sraf u mehanizmu,pa mi pusti komentar.

Njofra

pre 8 godina

Kada se pojave mape ovakvih "naučnika" zaista počnem da se pitam da li oni ne znaju istoriju ili smo mi učili pogrešnu istoriju. S obzirom da živim u Srbiji pa i na planeti Zemlji a propadnik sam civilizacije u rasulu, sve je moguće

REPUBLIKA SRPSKA KRAJINA

pre 8 godina

Kroz video mozetw videti kako Rusija dolazi u vise navrata da spasi Srbiju iz Osmanskog carstava pa na temelju toga mozetr da zakljucite ko nam je zaista brat a ko ne.
i koliko ja znam Kosovo je Srbija a na kraju nesto kao nezavisno nacrtano...

ПравимоПроблем

pre 8 godina

A eno jedna ravnicarska Madjarska vjecito postojeca, a Srbija vjecito porobljena. Bas mitomanija na nevjerovatnom nivou srBskih patriJota.
(Beljo, 20. jul 2016 17
Lepo si ti to primetio "pobratime" a primeti li i da se stalno oslobadjala i stradala za svoju državnost i slobodu?Nama za razliku od nekih drugih nije imao ko da pokloni državu.Koliko god imali naučnika,umetnika,književnika(a bilo ih je) makar nikad nismo svojatali tudje.Živ ti nama bio.

apponyi

pre 8 godina

"Mapa je netačna. Ne gubite vreme."

Haha apsolutno si u pravu. Pogledajte 1912/13, malo su preuranili Trianon, jedno 7 god. Svašta...

neutralni felsh

pre 8 godina

1320. godina. To je to. Biće ponovo, živi bili pa videli.
(Gnojni Čibulj, 20. jul 2016 11:27)


planiras da kupis vremeplov?

sto se vise brbljalo o velikoj srbiji, ona sve manja... haha ;)

Antiklerik

pre 8 godina

Ovdje vidi jasno da hrvatsko ime i Hrvatsko kraljevstvo seze u duboku proslost (pocinje prije jos ovog razdoblja samo sto ova mapa prikazuje od 1000. godine), sve do ulaska u personalnu uniju s Madjarima. To sto 900 godina nismo imali punu autonomiju splet je drugih okolnosti.

Jadran

pre 8 godina

auuu
Vi ste po ovom snimku imali samo Beograd i okolicu do raspada Juge, a ovamo pricate da su Srbi svi Pravoslavci na Balkanu, a nikada kroz povijest niste vladali ni Hrvatskom, ni Bosnom, ni Makedonijom, a jako rijetko i Vojvodinom, samo sad zanima kako se ovi u Hrvatskoj u BiH i Vojvodini mogu nazivat Srbima kad te drzave nikad nisu bili dio Srbije kroz povijest, to samo oni znaju

ivan

pre 8 godina

ebo te srbi, mi ovakvi vi onakvi, pa najveci smo neprijatelji i konkurenti a mađari i turci nas ... 1000 god. od oka. Trebamo novog neprijatelja da bi se zbližili. Srbin Slovenac Horvat - kak brat to je bila parola prije 100 god ajd živili

Tomčilo

pre 8 godina

Ovdje vidi jasno da hrvatsko ime i Hrvatsko kraljevstvo seze u duboku proslost (pocinje prije jos ovog razdoblja samo sto ova mapa prikazuje od 1000. godine), sve do ulaska u personalnu uniju s Madjarima. To sto 900 godina nismo imali punu autonomiju splet je drugih okolnosti.
(Antiklerik, 20. jul 2016 13:21)

Nije to splet okolnosti. Hrvatska je relativno lako pala jer je bila mala i slaba država ,razdirana unutrašnjim sukobima i postala je deo Ugarske sve do 1918..Sve je vrlo jednostavno.

Hrvatsko ime svakako nije sporno, ali hrvatsko kraljevstvo je mit u rangu onog o Troji...

Stefan

pre 8 godina

Smesno Hrvatska,SLovenija,Makedonija bi trebale da ispred svojih skupstina dignu Titu zlatni spomenik da nije bilo njega ne bi oni nikad drzavu imali.

arh.

pre 8 godina

Malo je neprecizno, pa će ad hok istoričari neke stvari pogrešno shvatiti. Npr, jako se slabo pojavljuje austrijsko carstvo potom austro-ugarska, umesto toga samo Ugarska tj, Mađarska. I što neko reče ne poklapaju se istorijske godine promena sa promenama na klipu. Ovo treba gledati kao zanimaciju nikako kao naučnu stvar.

R

pre 8 godina

(Jadran, 20. jul 2016 14:50) hajduk je srpska rec a jedan fudbalski klub u Splitu se tako zove. A slobodno mozes pogledati ko ga je osnovao. Zamisli katolici koji su se svi odreda izjasnjavali ko Srbi. Toliko. P.S. Pogledaj i koliko ste Tesla pobili pa ce vam biti jasno i zasto da ga ne svojatate. Cisto i to da dodam.

epic fail

pre 8 godina

Balkansko i Iberijsko poluostrvo, i na jednom i na drugom je doslo do invazije muslimanskih imperija, Spanci, Katalonci i Portugalci se ujedinili i izbacili svog osvajaca, balkanski narodi jos vise zakrvili medju sobom, unistili buducnost 30. kolenu unapred..

Gromdal

pre 8 godina

Netacna mapa, prije svega godine nisu uopste uskladjene sa mjenjanem granica.
Laici iz ovoga ne bi trebalo da izvlace zakljucke jer ce sigurno biti pogresni. Inace ce ispasti da je postojalo srpsko carstvo i prije nego je Dusan dosao na vlast i neke mnogo vece gluposti.

1000 година

pre 8 godina

Kada se pojave mape ovakvih "naučnika" zaista počnem da se pitam da li oni ne znaju istoriju ili smo mi učili pogrešnu istoriju. S obzirom da živim u Srbiji pa i na planeti Zemlji a propadnik sam civilizacije u rasulu, sve je moguće
(Njofra, 20. jul 2016 11:00)

A šta tačno nije dobro na mapi? Koja godina konkretno? Gde si ti učio istoriju? U kojoj školi? Kad? Jesi li studirao istoriju? Ili si jedan od onih što zna pravu "istinu"….?

primecujem

pre 8 godina

Granice i zapadnoj Evropi su istr vec 500 godina uz minimalne izmeneniste. Zato na jugoistoku i istoku svaki cas se nesto menja... Pitam se, nije li to izvor stabilnosti i prosperiteta

Sloga

pre 8 godina

Nema zivota narodima ex YU dok se ponovo ne ujedine.Naravno ne u komunisticku,nego u modernu drzavu.Sve vise ljudi shvata da jedino to moze dovesti do boljeg zivota.Ovo sto je na sceni evo vise od 25 godina,to je uzas i propast.Koliko cemo jos cekati na ujedinjenje,nadam se da necemo bas dugo.Pogotovu ako 8.11.ove godine u americi pobedi onaj ko treba da pobedi.Videcemo,ostaje da sacekamo malo(Natalija,Washington, 20. jul 2016 14:58)Nadam se da se to nikada neće desiti.Imali smo pre Drugog svetskog rata zajedničku državu,koja je bila višepartijska,demokratska i nije bila komunistička,pa je okončana u neuporedivo većoj krivi od one koja je prestala da postoji 90-ih.Ako nam dva krvava rata nisu dovoljna da se opametimo onda i ne zaslužujemo da imamo državu.Da su srpski političari sa početka 20-og veka imali malo više pameti ne bi narod platio milionskim žrtvama tu njihovu avanturističku ideju o svim Južnim Slovenima u jednoj državi.

idemo dalje

pre 8 godina

Kroz video mozetw videti kako Rusija dolazi u vise navrata da spasi Srbiju iz Osmanskog carstava pa na temelju toga mozetr da zakljucite ko nam je zaista brat a ko ne. 
i koliko ja znam Kosovo je Srbija a na kraju nesto kao nezavisno nacrtano...(REPUBLIKA SRPSKA KRAJINA, 20. jul 2016 13:40)Ne razumem zašto je dobio toliko minusa,kad nijedan istoričar to ne spori.Nisu samo Srbe oslobađali,već i sve ostale balkanske narode.Da li su to radili zabog slovenske krvi ili vere ili je u pitanju politika širenja prema toplim morima,ne znam,ali da su pomogli da se Balkan oslobodi Osmanskog ropstva to je istorijska činjenica.Još i da spomenem da je Britanija sve vreme,dok se Balkan borio za slobodu u 18 i 19-om veku,podržavala Istanbul u brutalnom gušenju ustanaka,u kojem su stradali milioni Balkanaca,samo da bi sprečila uticaj Rusije.Istorija se ponavlja,samo što sada neke druge sile(sa zapada) drže Balkan pod svojom okupacijom i sprečavaju da Moskva ima veći uticaj.Samo za razliku od 19-og veka u svim balkanskim državama vladaju marionetski režimi.

Petar

pre 8 godina

Ovdje vidi jasno da hrvatsko ime i Hrvatsko kraljevstvo seze u duboku proslost (pocinje prije jos ovog razdoblja samo sto ova mapa prikazuje od 1000. godine), sve do ulaska u personalnu uniju s Madjarima. To sto 900 godina nismo imali punu autonomiju splet je drugih okolnosti.
(Antiklerik, 20. jul 2016 13:21) Personalna unija, hahahahah...

neutralni felsh

pre 8 godina

Koliko cemo jos cekati na ujedinjenje,nadam se da necemo bas dugo.Pogotovu ako 8.11.ove godine u americi pobedi onaj ko treba da pobedi.Videcemo,ostaje da sacekamo malo
(Natalija,Washington, 20. jul 2016 14:58)


e taj frizirani sto ce da nas ujedini, ima da se cesemo i gde nas nije svrbelo ;)

јаша њујорк

pre 8 godina

Хвала Богу на Америци где су паметни (најпаметнији) који су је водили рекли:Историја ће вас уништити. Зато су они са 400 милиона уједињени у идеји народа који зна свој циљ, а 500 милиона европљана не може да се натера да научи да живи уједињено (преко 50 народа, са тенденцијом настанка нових - јер неко воли да ствара нове поделе и нове народе ни од чега). У европи прогашавају народе од 200 хиљада становника који говоре језик суседне државе а који своју историју немају него је краду(ЦГ, БИХ,итд).

cezarus

pre 8 godina

auuuu, 
koliko sekundi trajemo na karti, ispada da smo statistička greška 
ima da balkanski mitomani padnu u depresiju(misko, 20. jul 2016 11:36)Više od dva i po veka u kontinuitetu srpske države u srednjem veku je malo?U okruženju jedino su Mađari i Austrijanci imali dugotrajnije države.Nemanjići se ubrajaju u najjznačajnije srednjovekovne dinastije.

hiavata

pre 8 godina

auuu 
Vi ste po ovom snimku imali samo Beograd i okolicu do raspada Juge, a ovamo pricate da su Srbi svi Pravoslavci na Balkanu, a nikada kroz povijest niste vladali ni Hrvatskom, ni Bosnom, ni Makedonijom, a jako rijetko i Vojvodinom, samo sad zanima kako se ovi u Hrvatskoj u BiH i Vojvodini mogu nazivat Srbima kad te drzave nikad nisu bili dio Srbije kroz povijest, to samo oni znaju
(Jadran, 20. jul 2016 14:50)

Ima tamo na snimku, traje jedno 1.5 sekundu, Velika Srbija. Kompletno ovo podrucje je duze bilo pod Austrougarima i Turcima nego sto je bilo slobodno.

neutralni felsh

pre 8 godina

Sledeća promena - Kosovo, Crna Gora, Republika Srpska i Republika Srpska Krajina u Sastavu Srbije.
(iN, 20. jul 2016 20:08)



neka fala, mnogo je macku teleca glava... ako se secas, i prethodni put kad je pokusao da je proguta, sav se ofucao i ostao bez pola zuba ;)

Hr

pre 8 godina

nigde Hrvata, Makedonaca?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (auuu, 20. jul 2016 11:00)

@

Pogledaj malo bolje.


Btw, karta je bezveze jer je npr i ''rsk'' nacrtana na njoj a nju kao što svi znamo nije priznao nitko uključujući niti Slobu.

Beljo

pre 8 godina

Prije neki dan procitah ovuda kako su Ameri bez istorije, pa moraju da kreiraju od bitangi tipa Bili d Kid junake... A kako Srbija dala svakoloke junake, mislioce... A eno jedna ravnicarska Madjarska vjecito postojeca, a Srbija vjecito porobljena. Bas mitomanija na nevjerovatnom nivou srBskih patriJota.

Natalija,Washington

pre 8 godina

Nema zivota narodima ex YU dok se ponovo ne ujedine.Naravno ne u komunisticku,nego u modernu drzavu.Sve vise ljudi shvata da jedino to moze dovesti do boljeg zivota.Ovo sto je na sceni evo vise od 25 godina,to je uzas i propast.Koliko cemo jos cekati na ujedinjenje,nadam se da necemo bas dugo.Pogotovu ako 8.11.ove godine u americi pobedi onaj ko treba da pobedi.Videcemo,ostaje da sacekamo malo

neutralni felsh

pre 8 godina

Svi takvi ce uskoro u redu i bez pogovora da budu smjesteni u "kolektivne smjestaje" ili sabirne centre i vas ce biti u koloni 300 000 ,a cuvace vas jedan cuvar sa pistoljem oko pasa i "tandzarom" o ramenu i niko od vas 300 000 nece smjeti da zaskoci tog jednog jer cete se bojati da ne poginete u pokusaju bjekstva od sigurne smrti..Beskicmenjaci i jadnici bez mozzga i duse..Ali Vi sve znate i najbolji ste i najljepsi na svijetu.Najbolji ste istoricari,treneri,jebaci,vozaci,politicari,ma sve vi znate...A ti moderatoru dokazi da nisi i ti samo jedan sraf u mehanizmu,pa mi pusti komentar.
(role zarolaj, 20. jul 2016 15:01)



da, ali izdahni dim pre pisanja komentara ;)

DEDA CVETKO

pre 8 godina

Prije neki dan procitah ovuda kako su Ameri bez istorije, pa moraju da kreiraju od bitangi tipa Bili d Kid junake... A kako Srbija dala svakoloke junake, mislioce... A eno jedna ravnicarska Madjarska vjecito postojeca, a Srbija vjecito porobljena. Bas mitomanija na nevjerovatnom nivou srBskih patriJota.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Beljo, 20. jul 2016 17:16)


Iz mape se jasno i nedvosmisleno vidi da Madjarska NIJE postojala kao nezavisna zemlja skoro 170 godina tokom 16. i 17. veka, jer ju je progutalo Osmanlijsko carstvo, bas kao i Srbiju.

Toliko o tvojoj novokomponovanoj istoriji i "vjecitopostojecoj" Madjarskoj.

neutralni felsh

pre 8 godina

@ neutralni felsh 
pa dobro,nije no to malo,ako mislis na kosovo kod knina;)
(djeste bolan, 20. jul 2016 14:27)


i odatle su nas napujdali ko zute mrave ;)

role zarolaj

pre 8 godina

da, ali izdahni dim pre pisanja komentara ;)

;) Hvala brate. Shvati me,ozbiljna je tema i iznervirao sam se ,pa sam zaboravio "otpuhnuti". I hvala moderatoru i svaka cast. Da mi pozivis dugo,dugo godina i da svi moderatori budu kao ti! U zdravlju bili!

gradinar

pre 8 godina

Godine nisu baš usklađene sa promenama na mapi.

Negde postoji naziv samo kao toponim, a da li je "to" tada bilo "država", đavo će ga znati...
Istorija je nauka sigurna ko vrbov klin.

Derventa RS

pre 8 godina

A gdje je Srbija do Tokija?
(Krešimir, 20. jul 2016 19:15)

A gdje je Hrvatska do Drine, i do Zemuna?! :D Osim u vašim glavama, naravno?! :P
P.S. Ovaj @djestebolan i @neutralni felsh je jedan te isti komentator, dopisuje se satima sam sa sobom. Svaku rečenicu počinje malim slovom, na kraju ne stavi tačku, nego uvijek ''smajli'' koji namiguje... Tužno. Kulirajte ga!

NI

pre 8 godina

Nisam znao da je Srbija pala pod osmansku vlast 1416. Takodje, Dusan nije vladao 10-ih i 20-ih godina 14. veka, vec od 1331. do 1355. godine. Dobra zamisao, ali neka malo bolje to urade.

razuma bez

pre 8 godina

A vidi ovo Bosna starija od Srbije? Jel moguce? Pa sta su nas ucili u skolama???
(milan, 20. jul 2016 22:09) # Link komentara

Zavisi u koju si skolu isao i ko te je ucio...
Rodjeni posle 1985 su uglavnom ucili dereticevu istoriju...

neutralni felsh

pre 8 godina

da, ali izdahni dim pre pisanja komentara ;) 

;) Hvala brate. Shvati me,ozbiljna je tema i iznervirao sam se ,pa sam zaboravio "otpuhnuti". I hvala moderatoru i svaka cast. Da mi pozivis dugo,dugo godina i da svi moderatori budu kao ti! U zdravlju bili!
(role zarolaj, 20. jul 2016 19:12)


:) nema na cemu, brate, ziv bio, i ne zameri mi na dve primedbe, koje iznosim jer si mi high simpatican tako euforican :) isto kao i dole u prethodnom komentaru, sustinski i logicki tacnom, ali previse, previse oporom. zato,
prvo, nikad ne udahnuti dim pre ozbiljnih tema.
drugo, ovo nije ozbiljna tema. granice, bar u evropi nisu vise ozbiljna tema kao sto su bile nekada, pre nacionalnih revolucija 1848. i na balkanu kasnije, posle 1945... te teme u danasnje tzv. postmoderne teme iznose dripci i politikanti. ne racunam kurde i palestince, oni se bore za goli prostor.
ali nacije po evropi su formirane, teritorije manje vise. ali, pametnima je bitnije kako zive unutar svoje granice, umesto da potezu pitanje pravednosti i gubljenja energije na kuknjavu. gresili smo, greske se placaju, idemo dalje, glavu gore :)
nebitno izmedju kojih granica sedis, nego kakp zivis. megalomanija za granicama je kao verovanje da je bitnija velicina od tehnike ;)
e zato ovo nije ozbiljno pitanje, nego vise za izdah dima.
napao si i moderatore malopre, a vidis da ti je prosao komentar. ova rubrika na sajtu je mesto gde nema suvise intervencije. zato razumi ljude, sta sve moraju da prekontrolisu i ozrace se ;)

Derventa RS

pre 8 godina

i odatle su nas napujdali ko zute mrave ;)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (neutralni felsh, 20. jul 2016 18:05)

I danas ima više Srba u Krajini, nego Hrvata u Posavini, i cijeloj Republici Srpskoj! ;)
I još jednom - ;)

RadeBG

pre 8 godina

zasto se Hrvati, Muslimani i Crnogorci stide svog srpskog porekla?
(Tangens)

Zato sto vi gosp naucnice pripadate kafanskim etnolozima, istoricarima, i geneticarima. ."

Dragan

pre 8 godina

Najbolje je sto je Bosnia prica zna u so him genic am a u na pocetku snimka, kada nije ni postojala. Isto tako, Rasku i Zetu prikazuju odvojeno, dok su uvek bile zajedno, samo se upravljalo iz razlicitih sedista

Teutonac-Marsovac

pre 8 godina

zasto se Hrvati, Muslimani i Crnogorci stide svog srpskog porekla?
(Tangens)

Zato sto istoracari geneticari strucnjaci za "naciju" i religiju, obrazovani u kafanama trucaju u kafanama o nekakvom "srpskom poreklu" koji su pobrkali sa svih makar deset vaznih faktora nacije...

Makedonec

pre 8 godina

Ne poslednjih 1000,nego da je bilo prikazano poslednjih 2500 g,e tada bi video makedonsku drzhavu kroz istoriju i ta drzhava je ratovala protiv Grchke.

djeste bolan

pre 8 godina

@ Derventa RS
ajde,kad vec sve znas,de nam onda malo pricaj ko je i kako zaustavio napad na banja luku i sprecio nepotrebnu tragediju..budi fer pa reci,na zalost srbi iz krajine i hrvati iz posavine nisu bili te srece;)

rastafara

pre 8 godina

kako vidim,albanija se pojavljuje pod Serbian Empire,pre toga tih granica nije ni bilo..o hrvatima no comment

ma nije to bio Serbian Empire,to je pisalo Ilirians jel tako braco aljbanci?

Zagor

pre 8 godina

@ neutralni felsh

Ti kao nesumnjivo pametan i obrazovan covek (sto se vidi iz tvojih komentara), svakako znas da je auto-sovinizam podjednako opaka boljka i posast za civilizovano drustvo, zar ne? Nema nikakve razlike medju njima (ili taman toliko koliko ima izmedju lica i nalicja istog novcica). I u jednom i u drugom slucaju se mrzi odredjena grupa ljudi na osnovu njihove rase/istorije/kulture/obicaja/nacionalne pripadnosti. To sto si i ti pripadnik tog naroda nimalo ti ne daje imunitet od odurnosti i diskreditovanja koja se opravdano vezuje za svakog sovinistu i nacionalistu.

I jos nesto. Mislis da bi onaj sloj Amerikancog drustva koji je obrazovan, sofisticiran i vredan (kojem se, sa potpunim pravom, divis) gledao sa blagonaklonoscu na tebe i tvoje tendencije?

I nadam se da se neces vaditi na nekakvu smekersku lezernost (fazon koji ocigledno furas), kao opravdanje.

T

pre 8 godina

Po komentarima se vidi da se ljudi s ovih prostora ne mogu dogovoriti ni oko ociglednih stvari, svi su razlicito videli isti snimak. Neverovatno!

Nismo nista naucili, verovatno nikad i necemo.

Bolje bi bilo da ceo Balkan opet proguta neko Otomansko carstvo ili Austrougarska s obzirom na to da ni mi, a ni vecina zemalja Balkana u EU nece skoro uci.

iN

pre 8 godina

@neutralni felsh
To je zbog toga što je zapad na čelu sa Amerikom, a koji je jedini uzrok zašto je sve tako prošlo, tad bio moćan, ali danas je taj isti zapad na čelu sa tom istom Amerikom niko i ništa.

Derventa RS

pre 8 godina

@djeste bolan
Nekim čudom si ''zaboravio'' napomenuti ko je hrvatskoj vojsci uopšte dozvolio da napadne drugu državu, i teritorije naseljene većinskim srpskim stanovništvom... Isti onaj NATO, koji je mjesecima bombardovao položaje Vojske Republike Srpske, porušio sve releje, pola RS-a je bilo bez struje, komunikacije između brigada su bile prekinute... Cilj je bio da se uspostavi kakva-takva ravnoteža zaraćenih strana, jer u tom trenutku, Srbi su držali 60-70% teritorije BiH! NATO je muslimanskoj i hrvatskoj vojsci pružao logistiku, Srbe su bombardovali, i time ovima omogućili da napreduju. Dakle, nije NATO pomogao Republici Srpskoj (osim ako je za tebe bombardovanje položaja VRS-a pomoć), nego je pomogao drugoj strani! Isto tako, Srbija nije učestvovala u ratu, i nikakvu pomoć nije mogla slati ni RS-u ni RSK, tako da bi produžetak rata podrazumijevao i uključenje Srbije u rat! Samo ću ti reći, kada je Hrvatska napala Kozarsku Dubicu, iz Beograda su dobili prijetnju da će, ukoliko odmah ne obustave napad, poslati 2 MIG-a iz Batajnice, koji će Sisak sravniti sa zemljom, nakon čega su se povukli! ;)

nisam ja, ja je

pre 8 godina

1320. godina. To je to. Biće ponovo, živi bili pa videli.
(Gnojni Čibulj, 20. jul 2016 11:27)


planiras da kupis vremeplov?

sto se vise brbljalo o velikoj srbiji, ona sve manja... haha ;) (neutralni felsh, 20. jul 2016 14:11)

Nego, mene nije mrzelo da pogledam sta se to (u ovoj prezentaciji) desilo 1320. godine. Pala je Gujara, pa se Delhijski Sultanat prosirio jos malo na jug. To je sve za tu godinu (u prezentaciji). Bice ponovo??? BTW, ne vidi se u prezentaciji, ali, u Srbiji, ili oko Srbije (ako je to mislio), te godine se bas nista narocito nije desilo. Ostareli Kralj Milutin primicao se kraju vladavine i zivota. Mozda je imao u vidu nesto u vezi skotske nezavisnosti?

nisam ja, ja je

pre 8 godina

1320. godina. To je to. Biće ponovo, živi bili pa videli.
(Gnojni Čibulj, 20. jul 2016 11:27)


planiras da kupis vremeplov?

sto se vise brbljalo o velikoj srbiji, ona sve manja... haha ;) (neutralni felsh, 20. jul 2016 14:11)
Mene nije mrzelo da pogledam sta se u toj prezentaciji desilo pomenute 1320. godine. Evo sta: pala je Gujara, pa se Delhijski Sultanat prosirio jos malo na jug. To je sve za 1320. godinu. To je to? Ponovice se??? Dobro, kad on kaze... zivi bili, pa videli. BTW, nevezano za prezentaciju, te godine se u Srbiji, ili oko Srbije (ako je na to mislio) nije dogodilo bas nista narocito. Ostareli Kralj Milutin brojao je poslednje mesece vladavine i zivota, naredne je umro. A mozda je imao u vidu nesto u vezi skotske nezavisnosti, ko zna?

Jura

pre 8 godina

nigde Hrvata, Makedonaca?
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (auuu, 20. jul 2016 11:00)

Ajd pogledaj malo bolje film od početka pa češ vidjet da su Hrvati imali samostalnu državu dok je Srbija bila pod Bizantom :)

Antiklerik

pre 8 godina

Ovdje vidi jasno da hrvatsko ime i Hrvatsko kraljevstvo seze u duboku proslost (pocinje prije jos ovog razdoblja samo sto ova mapa prikazuje od 1000. godine), sve do ulaska u personalnu uniju s Madjarima. To sto 900 godina nismo imali punu autonomiju splet je drugih okolnosti.

REPUBLIKA SRPSKA KRAJINA

pre 8 godina

Kroz video mozetw videti kako Rusija dolazi u vise navrata da spasi Srbiju iz Osmanskog carstava pa na temelju toga mozetr da zakljucite ko nam je zaista brat a ko ne.
i koliko ja znam Kosovo je Srbija a na kraju nesto kao nezavisno nacrtano...

Jadran

pre 8 godina

auuu
Vi ste po ovom snimku imali samo Beograd i okolicu do raspada Juge, a ovamo pricate da su Srbi svi Pravoslavci na Balkanu, a nikada kroz povijest niste vladali ni Hrvatskom, ni Bosnom, ni Makedonijom, a jako rijetko i Vojvodinom, samo sad zanima kako se ovi u Hrvatskoj u BiH i Vojvodini mogu nazivat Srbima kad te drzave nikad nisu bili dio Srbije kroz povijest, to samo oni znaju

1000 година

pre 8 godina

Kada se pojave mape ovakvih "naučnika" zaista počnem da se pitam da li oni ne znaju istoriju ili smo mi učili pogrešnu istoriju. S obzirom da živim u Srbiji pa i na planeti Zemlji a propadnik sam civilizacije u rasulu, sve je moguće
(Njofra, 20. jul 2016 11:00)

A šta tačno nije dobro na mapi? Koja godina konkretno? Gde si ti učio istoriju? U kojoj školi? Kad? Jesi li studirao istoriju? Ili si jedan od onih što zna pravu "istinu"….?

Njofra

pre 8 godina

Kada se pojave mape ovakvih "naučnika" zaista počnem da se pitam da li oni ne znaju istoriju ili smo mi učili pogrešnu istoriju. S obzirom da živim u Srbiji pa i na planeti Zemlji a propadnik sam civilizacije u rasulu, sve je moguće

kapelica

pre 8 godina

Moja baba je umrla sa 90 godina zivila je u pet razlicitih drzava ali se nije makla sa mista I kaze da se najbolje zivilo u vrime franje josipa

sava jobej

pre 8 godina

Po meni sledece je deoba Belgije, Baskija, Katalonija, Škotska, Kurdistan, Transnistrija i posle gradjanskog rata u Francuskoj pitanje je kakve teritorije ce nastati (vrlo moguce muslimanske AO). Bosna, Kosovo i Makedonija ce diplomatskom silom ostati u istom statusu.

role zarolaj

pre 8 godina

Ova mapa je ona : Kako mali Perica zamislja ...
Sve je pogresno. Ne samo balkan,vec i Skandinavija.Znam posto zivim u Svedskoj vec 17 god.Norveska nije okupirana od Svedske 1813 kako mapa kaze itd itd itd.Mogu do sutra da nabrajam greske. I u jednom momentu na mapi pise Southern Slaves-Juzni Robovi? Pise se Southern Slavs,ako se misli na Slavene ili Slovene. Ma POVRACA mi se od ovih strucnih istorijskih mapa. Povraca mi se generalno od ljudi,a narocito od ovih neobrazovanih i slijepih pored ociju. Svi takvi ce uskoro u redu i bez pogovora da budu smjesteni u "kolektivne smjestaje" ili sabirne centre i vas ce biti u koloni 300 000 ,a cuvace vas jedan cuvar sa pistoljem oko pasa i "tandzarom" o ramenu i niko od vas 300 000 nece smjeti da zaskoci tog jednog jer cete se bojati da ne poginete u pokusaju bjekstva od sigurne smrti..Beskicmenjaci i jadnici bez mozzga i duse..Ali Vi sve znate i najbolji ste i najljepsi na svijetu.Najbolji ste istoricari,treneri,jebaci,vozaci,politicari,ma sve vi znate...A ti moderatoru dokazi da nisi i ti samo jedan sraf u mehanizmu,pa mi pusti komentar.

samo da primetim

pre 8 godina

"U 19. veku popločan je put ka nastanku SSSR...
Rusko carstvo se širi centralnom Evropom, sejući seme za razvoj Hladnog rata."

A u 18. veku nastaju USA,sejući seme za razvoj Hladnog rata.

Natalija,Washington

pre 8 godina

Nema zivota narodima ex YU dok se ponovo ne ujedine.Naravno ne u komunisticku,nego u modernu drzavu.Sve vise ljudi shvata da jedino to moze dovesti do boljeg zivota.Ovo sto je na sceni evo vise od 25 godina,to je uzas i propast.Koliko cemo jos cekati na ujedinjenje,nadam se da necemo bas dugo.Pogotovu ako 8.11.ove godine u americi pobedi onaj ko treba da pobedi.Videcemo,ostaje da sacekamo malo

Makedonec

pre 8 godina

Ne poslednjih 1000,nego da je bilo prikazano poslednjih 2500 g,e tada bi video makedonsku drzhavu kroz istoriju i ta drzhava je ratovala protiv Grchke.

neutralni felsh

pre 8 godina

1320. godina. To je to. Biće ponovo, živi bili pa videli.
(Gnojni Čibulj, 20. jul 2016 11:27)


planiras da kupis vremeplov?

sto se vise brbljalo o velikoj srbiji, ona sve manja... haha ;)

Beljo

pre 8 godina

Prije neki dan procitah ovuda kako su Ameri bez istorije, pa moraju da kreiraju od bitangi tipa Bili d Kid junake... A kako Srbija dala svakoloke junake, mislioce... A eno jedna ravnicarska Madjarska vjecito postojeca, a Srbija vjecito porobljena. Bas mitomanija na nevjerovatnom nivou srBskih patriJota.

ПравимоПроблем

pre 8 godina

A eno jedna ravnicarska Madjarska vjecito postojeca, a Srbija vjecito porobljena. Bas mitomanija na nevjerovatnom nivou srBskih patriJota.
(Beljo, 20. jul 2016 17
Lepo si ti to primetio "pobratime" a primeti li i da se stalno oslobadjala i stradala za svoju državnost i slobodu?Nama za razliku od nekih drugih nije imao ko da pokloni državu.Koliko god imali naučnika,umetnika,književnika(a bilo ih je) makar nikad nismo svojatali tudje.Živ ti nama bio.

Hr

pre 8 godina

nigde Hrvata, Makedonaca?
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (auuu, 20. jul 2016 11:00)

@

Pogledaj malo bolje.


Btw, karta je bezveze jer je npr i ''rsk'' nacrtana na njoj a nju kao što svi znamo nije priznao nitko uključujući niti Slobu.

neutralni felsh

pre 8 godina

Sledeća promena - Kosovo, Crna Gora, Republika Srpska i Republika Srpska Krajina u Sastavu Srbije.
(iN, 20. jul 2016 20:08)



neka fala, mnogo je macku teleca glava... ako se secas, i prethodni put kad je pokusao da je proguta, sav se ofucao i ostao bez pola zuba ;)

ivan

pre 8 godina

ebo te srbi, mi ovakvi vi onakvi, pa najveci smo neprijatelji i konkurenti a mađari i turci nas ... 1000 god. od oka. Trebamo novog neprijatelja da bi se zbližili. Srbin Slovenac Horvat - kak brat to je bila parola prije 100 god ajd živili

primecujem

pre 8 godina

Granice i zapadnoj Evropi su istr vec 500 godina uz minimalne izmeneniste. Zato na jugoistoku i istoku svaki cas se nesto menja... Pitam se, nije li to izvor stabilnosti i prosperiteta

Stefan

pre 8 godina

Smesno Hrvatska,SLovenija,Makedonija bi trebale da ispred svojih skupstina dignu Titu zlatni spomenik da nije bilo njega ne bi oni nikad drzavu imali.

cezarus

pre 8 godina

auuuu, 
koliko sekundi trajemo na karti, ispada da smo statistička greška 
ima da balkanski mitomani padnu u depresiju(misko, 20. jul 2016 11:36)Više od dva i po veka u kontinuitetu srpske države u srednjem veku je malo?U okruženju jedino su Mađari i Austrijanci imali dugotrajnije države.Nemanjići se ubrajaju u najjznačajnije srednjovekovne dinastije.

Gromdal

pre 8 godina

Netacna mapa, prije svega godine nisu uopste uskladjene sa mjenjanem granica.
Laici iz ovoga ne bi trebalo da izvlace zakljucke jer ce sigurno biti pogresni. Inace ce ispasti da je postojalo srpsko carstvo i prije nego je Dusan dosao na vlast i neke mnogo vece gluposti.

R

pre 8 godina

(Jadran, 20. jul 2016 14:50) hajduk je srpska rec a jedan fudbalski klub u Splitu se tako zove. A slobodno mozes pogledati ko ga je osnovao. Zamisli katolici koji su se svi odreda izjasnjavali ko Srbi. Toliko. P.S. Pogledaj i koliko ste Tesla pobili pa ce vam biti jasno i zasto da ga ne svojatate. Cisto i to da dodam.

hiavata

pre 8 godina

auuu 
Vi ste po ovom snimku imali samo Beograd i okolicu do raspada Juge, a ovamo pricate da su Srbi svi Pravoslavci na Balkanu, a nikada kroz povijest niste vladali ni Hrvatskom, ni Bosnom, ni Makedonijom, a jako rijetko i Vojvodinom, samo sad zanima kako se ovi u Hrvatskoj u BiH i Vojvodini mogu nazivat Srbima kad te drzave nikad nisu bili dio Srbije kroz povijest, to samo oni znaju
(Jadran, 20. jul 2016 14:50)

Ima tamo na snimku, traje jedno 1.5 sekundu, Velika Srbija. Kompletno ovo podrucje je duze bilo pod Austrougarima i Turcima nego sto je bilo slobodno.

јаша њујорк

pre 8 godina

Хвала Богу на Америци где су паметни (најпаметнији) који су је водили рекли:Историја ће вас уништити. Зато су они са 400 милиона уједињени у идеји народа који зна свој циљ, а 500 милиона европљана не може да се натера да научи да живи уједињено (преко 50 народа, са тенденцијом настанка нових - јер неко воли да ствара нове поделе и нове народе ни од чега). У европи прогашавају народе од 200 хиљада становника који говоре језик суседне државе а који своју историју немају него је краду(ЦГ, БИХ,итд).

Zanovetalo

pre 8 godina

Nisam imao predstavu da su Madjari toliko dugo opstajali. Sa druge strane, gledam u ovu našu bedu, više smo nestajali i nastajali nego i jedna država na snimku.
P.S. Na samom početku sam na brzinu pročitao Kianu Rivs, umesto Rusije. :)

DEDA CVETKO

pre 8 godina

Prije neki dan procitah ovuda kako su Ameri bez istorije, pa moraju da kreiraju od bitangi tipa Bili d Kid junake... A kako Srbija dala svakoloke junake, mislioce... A eno jedna ravnicarska Madjarska vjecito postojeca, a Srbija vjecito porobljena. Bas mitomanija na nevjerovatnom nivou srBskih patriJota.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Beljo, 20. jul 2016 17:16)


Iz mape se jasno i nedvosmisleno vidi da Madjarska NIJE postojala kao nezavisna zemlja skoro 170 godina tokom 16. i 17. veka, jer ju je progutalo Osmanlijsko carstvo, bas kao i Srbiju.

Toliko o tvojoj novokomponovanoj istoriji i "vjecitopostojecoj" Madjarskoj.

Sloga

pre 8 godina

Nema zivota narodima ex YU dok se ponovo ne ujedine.Naravno ne u komunisticku,nego u modernu drzavu.Sve vise ljudi shvata da jedino to moze dovesti do boljeg zivota.Ovo sto je na sceni evo vise od 25 godina,to je uzas i propast.Koliko cemo jos cekati na ujedinjenje,nadam se da necemo bas dugo.Pogotovu ako 8.11.ove godine u americi pobedi onaj ko treba da pobedi.Videcemo,ostaje da sacekamo malo(Natalija,Washington, 20. jul 2016 14:58)Nadam se da se to nikada neće desiti.Imali smo pre Drugog svetskog rata zajedničku državu,koja je bila višepartijska,demokratska i nije bila komunistička,pa je okončana u neuporedivo većoj krivi od one koja je prestala da postoji 90-ih.Ako nam dva krvava rata nisu dovoljna da se opametimo onda i ne zaslužujemo da imamo državu.Da su srpski političari sa početka 20-og veka imali malo više pameti ne bi narod platio milionskim žrtvama tu njihovu avanturističku ideju o svim Južnim Slovenima u jednoj državi.

Tomčilo

pre 8 godina

Ovdje vidi jasno da hrvatsko ime i Hrvatsko kraljevstvo seze u duboku proslost (pocinje prije jos ovog razdoblja samo sto ova mapa prikazuje od 1000. godine), sve do ulaska u personalnu uniju s Madjarima. To sto 900 godina nismo imali punu autonomiju splet je drugih okolnosti.
(Antiklerik, 20. jul 2016 13:21)

Nije to splet okolnosti. Hrvatska je relativno lako pala jer je bila mala i slaba država ,razdirana unutrašnjim sukobima i postala je deo Ugarske sve do 1918..Sve je vrlo jednostavno.

Hrvatsko ime svakako nije sporno, ali hrvatsko kraljevstvo je mit u rangu onog o Troji...

Dragan

pre 8 godina

Najbolje je sto je Bosnia prica zna u so him genic am a u na pocetku snimka, kada nije ni postojala. Isto tako, Rasku i Zetu prikazuju odvojeno, dok su uvek bile zajedno, samo se upravljalo iz razlicitih sedista

iN

pre 8 godina

@neutralni felsh
To je zbog toga što je zapad na čelu sa Amerikom, a koji je jedini uzrok zašto je sve tako prošlo, tad bio moćan, ali danas je taj isti zapad na čelu sa tom istom Amerikom niko i ništa.

idemo dalje

pre 8 godina

Kroz video mozetw videti kako Rusija dolazi u vise navrata da spasi Srbiju iz Osmanskog carstava pa na temelju toga mozetr da zakljucite ko nam je zaista brat a ko ne. 
i koliko ja znam Kosovo je Srbija a na kraju nesto kao nezavisno nacrtano...(REPUBLIKA SRPSKA KRAJINA, 20. jul 2016 13:40)Ne razumem zašto je dobio toliko minusa,kad nijedan istoričar to ne spori.Nisu samo Srbe oslobađali,već i sve ostale balkanske narode.Da li su to radili zabog slovenske krvi ili vere ili je u pitanju politika širenja prema toplim morima,ne znam,ali da su pomogli da se Balkan oslobodi Osmanskog ropstva to je istorijska činjenica.Još i da spomenem da je Britanija sve vreme,dok se Balkan borio za slobodu u 18 i 19-om veku,podržavala Istanbul u brutalnom gušenju ustanaka,u kojem su stradali milioni Balkanaca,samo da bi sprečila uticaj Rusije.Istorija se ponavlja,samo što sada neke druge sile(sa zapada) drže Balkan pod svojom okupacijom i sprečavaju da Moskva ima veći uticaj.Samo za razliku od 19-og veka u svim balkanskim državama vladaju marionetski režimi.

RadeBG

pre 8 godina

zasto se Hrvati, Muslimani i Crnogorci stide svog srpskog porekla?
(Tangens)

Zato sto vi gosp naucnice pripadate kafanskim etnolozima, istoricarima, i geneticarima. ."

Granota

pre 8 godina

Moja baba je umrla sa 90 godina zivila je u pet razlicitih drzava ali se nije makla sa mista I kaze da se najbolje zivilo u vrime franje josipa
(kapelica, 20. jul 2016 11:06)

Pa, normalno, mnogo ti je lepše sa 19 nego sa 90 godina... svakome je detinjstvo bilo najlepše...

Petar

pre 8 godina

Ovdje vidi jasno da hrvatsko ime i Hrvatsko kraljevstvo seze u duboku proslost (pocinje prije jos ovog razdoblja samo sto ova mapa prikazuje od 1000. godine), sve do ulaska u personalnu uniju s Madjarima. To sto 900 godina nismo imali punu autonomiju splet je drugih okolnosti.
(Antiklerik, 20. jul 2016 13:21) Personalna unija, hahahahah...

neutralni felsh

pre 8 godina

@ neutralni felsh 
pa dobro,nije no to malo,ako mislis na kosovo kod knina;)
(djeste bolan, 20. jul 2016 14:27)


i odatle su nas napujdali ko zute mrave ;)

Derventa RS

pre 8 godina

A gdje je Srbija do Tokija?
(Krešimir, 20. jul 2016 19:15)

A gdje je Hrvatska do Drine, i do Zemuna?! :D Osim u vašim glavama, naravno?! :P
P.S. Ovaj @djestebolan i @neutralni felsh je jedan te isti komentator, dopisuje se satima sam sa sobom. Svaku rečenicu počinje malim slovom, na kraju ne stavi tačku, nego uvijek ''smajli'' koji namiguje... Tužno. Kulirajte ga!

razuma bez

pre 8 godina

A vidi ovo Bosna starija od Srbije? Jel moguce? Pa sta su nas ucili u skolama???
(milan, 20. jul 2016 22:09) # Link komentara

Zavisi u koju si skolu isao i ko te je ucio...
Rodjeni posle 1985 su uglavnom ucili dereticevu istoriju...

arh.

pre 8 godina

Malo je neprecizno, pa će ad hok istoričari neke stvari pogrešno shvatiti. Npr, jako se slabo pojavljuje austrijsko carstvo potom austro-ugarska, umesto toga samo Ugarska tj, Mađarska. I što neko reče ne poklapaju se istorijske godine promena sa promenama na klipu. Ovo treba gledati kao zanimaciju nikako kao naučnu stvar.

neutralni felsh

pre 8 godina

Svi takvi ce uskoro u redu i bez pogovora da budu smjesteni u "kolektivne smjestaje" ili sabirne centre i vas ce biti u koloni 300 000 ,a cuvace vas jedan cuvar sa pistoljem oko pasa i "tandzarom" o ramenu i niko od vas 300 000 nece smjeti da zaskoci tog jednog jer cete se bojati da ne poginete u pokusaju bjekstva od sigurne smrti..Beskicmenjaci i jadnici bez mozzga i duse..Ali Vi sve znate i najbolji ste i najljepsi na svijetu.Najbolji ste istoricari,treneri,jebaci,vozaci,politicari,ma sve vi znate...A ti moderatoru dokazi da nisi i ti samo jedan sraf u mehanizmu,pa mi pusti komentar.
(role zarolaj, 20. jul 2016 15:01)



da, ali izdahni dim pre pisanja komentara ;)

neutralni felsh

pre 8 godina

Koliko cemo jos cekati na ujedinjenje,nadam se da necemo bas dugo.Pogotovu ako 8.11.ove godine u americi pobedi onaj ko treba da pobedi.Videcemo,ostaje da sacekamo malo
(Natalija,Washington, 20. jul 2016 14:58)


e taj frizirani sto ce da nas ujedini, ima da se cesemo i gde nas nije svrbelo ;)

djeste bolan

pre 8 godina

@ Derventa RS
ajde,kad vec sve znas,de nam onda malo pricaj ko je i kako zaustavio napad na banja luku i sprecio nepotrebnu tragediju..budi fer pa reci,na zalost srbi iz krajine i hrvati iz posavine nisu bili te srece;)

NI

pre 8 godina

Nisam znao da je Srbija pala pod osmansku vlast 1416. Takodje, Dusan nije vladao 10-ih i 20-ih godina 14. veka, vec od 1331. do 1355. godine. Dobra zamisao, ali neka malo bolje to urade.

Derventa RS

pre 8 godina

i odatle su nas napujdali ko zute mrave ;)
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (neutralni felsh, 20. jul 2016 18:05)

I danas ima više Srba u Krajini, nego Hrvata u Posavini, i cijeloj Republici Srpskoj! ;)
I još jednom - ;)

Teutonac-Marsovac

pre 8 godina

zasto se Hrvati, Muslimani i Crnogorci stide svog srpskog porekla?
(Tangens)

Zato sto istoracari geneticari strucnjaci za "naciju" i religiju, obrazovani u kafanama trucaju u kafanama o nekakvom "srpskom poreklu" koji su pobrkali sa svih makar deset vaznih faktora nacije...

rastafara

pre 8 godina

kako vidim,albanija se pojavljuje pod Serbian Empire,pre toga tih granica nije ni bilo..o hrvatima no comment

ma nije to bio Serbian Empire,to je pisalo Ilirians jel tako braco aljbanci?

gradinar

pre 8 godina

Godine nisu baš usklađene sa promenama na mapi.

Negde postoji naziv samo kao toponim, a da li je "to" tada bilo "država", đavo će ga znati...
Istorija je nauka sigurna ko vrbov klin.

Derventa RS

pre 8 godina

@djeste bolan
Nekim čudom si ''zaboravio'' napomenuti ko je hrvatskoj vojsci uopšte dozvolio da napadne drugu državu, i teritorije naseljene većinskim srpskim stanovništvom... Isti onaj NATO, koji je mjesecima bombardovao položaje Vojske Republike Srpske, porušio sve releje, pola RS-a je bilo bez struje, komunikacije između brigada su bile prekinute... Cilj je bio da se uspostavi kakva-takva ravnoteža zaraćenih strana, jer u tom trenutku, Srbi su držali 60-70% teritorije BiH! NATO je muslimanskoj i hrvatskoj vojsci pružao logistiku, Srbe su bombardovali, i time ovima omogućili da napreduju. Dakle, nije NATO pomogao Republici Srpskoj (osim ako je za tebe bombardovanje položaja VRS-a pomoć), nego je pomogao drugoj strani! Isto tako, Srbija nije učestvovala u ratu, i nikakvu pomoć nije mogla slati ni RS-u ni RSK, tako da bi produžetak rata podrazumijevao i uključenje Srbije u rat! Samo ću ti reći, kada je Hrvatska napala Kozarsku Dubicu, iz Beograda su dobili prijetnju da će, ukoliko odmah ne obustave napad, poslati 2 MIG-a iz Batajnice, koji će Sisak sravniti sa zemljom, nakon čega su se povukli! ;)

apponyi

pre 8 godina

"Mapa je netačna. Ne gubite vreme."

Haha apsolutno si u pravu. Pogledajte 1912/13, malo su preuranili Trianon, jedno 7 god. Svašta...

neutralni felsh

pre 8 godina

da, ali izdahni dim pre pisanja komentara ;) 

;) Hvala brate. Shvati me,ozbiljna je tema i iznervirao sam se ,pa sam zaboravio "otpuhnuti". I hvala moderatoru i svaka cast. Da mi pozivis dugo,dugo godina i da svi moderatori budu kao ti! U zdravlju bili!
(role zarolaj, 20. jul 2016 19:12)


:) nema na cemu, brate, ziv bio, i ne zameri mi na dve primedbe, koje iznosim jer si mi high simpatican tako euforican :) isto kao i dole u prethodnom komentaru, sustinski i logicki tacnom, ali previse, previse oporom. zato,
prvo, nikad ne udahnuti dim pre ozbiljnih tema.
drugo, ovo nije ozbiljna tema. granice, bar u evropi nisu vise ozbiljna tema kao sto su bile nekada, pre nacionalnih revolucija 1848. i na balkanu kasnije, posle 1945... te teme u danasnje tzv. postmoderne teme iznose dripci i politikanti. ne racunam kurde i palestince, oni se bore za goli prostor.
ali nacije po evropi su formirane, teritorije manje vise. ali, pametnima je bitnije kako zive unutar svoje granice, umesto da potezu pitanje pravednosti i gubljenja energije na kuknjavu. gresili smo, greske se placaju, idemo dalje, glavu gore :)
nebitno izmedju kojih granica sedis, nego kakp zivis. megalomanija za granicama je kao verovanje da je bitnija velicina od tehnike ;)
e zato ovo nije ozbiljno pitanje, nego vise za izdah dima.
napao si i moderatore malopre, a vidis da ti je prosao komentar. ova rubrika na sajtu je mesto gde nema suvise intervencije. zato razumi ljude, sta sve moraju da prekontrolisu i ozrace se ;)

epic fail

pre 8 godina

Balkansko i Iberijsko poluostrvo, i na jednom i na drugom je doslo do invazije muslimanskih imperija, Spanci, Katalonci i Portugalci se ujedinili i izbacili svog osvajaca, balkanski narodi jos vise zakrvili medju sobom, unistili buducnost 30. kolenu unapred..

role zarolaj

pre 8 godina

da, ali izdahni dim pre pisanja komentara ;)

;) Hvala brate. Shvati me,ozbiljna je tema i iznervirao sam se ,pa sam zaboravio "otpuhnuti". I hvala moderatoru i svaka cast. Da mi pozivis dugo,dugo godina i da svi moderatori budu kao ti! U zdravlju bili!

Zagor

pre 8 godina

@ neutralni felsh

Ti kao nesumnjivo pametan i obrazovan covek (sto se vidi iz tvojih komentara), svakako znas da je auto-sovinizam podjednako opaka boljka i posast za civilizovano drustvo, zar ne? Nema nikakve razlike medju njima (ili taman toliko koliko ima izmedju lica i nalicja istog novcica). I u jednom i u drugom slucaju se mrzi odredjena grupa ljudi na osnovu njihove rase/istorije/kulture/obicaja/nacionalne pripadnosti. To sto si i ti pripadnik tog naroda nimalo ti ne daje imunitet od odurnosti i diskreditovanja koja se opravdano vezuje za svakog sovinistu i nacionalistu.

I jos nesto. Mislis da bi onaj sloj Amerikancog drustva koji je obrazovan, sofisticiran i vredan (kojem se, sa potpunim pravom, divis) gledao sa blagonaklonoscu na tebe i tvoje tendencije?

I nadam se da se neces vaditi na nekakvu smekersku lezernost (fazon koji ocigledno furas), kao opravdanje.

T

pre 8 godina

Po komentarima se vidi da se ljudi s ovih prostora ne mogu dogovoriti ni oko ociglednih stvari, svi su razlicito videli isti snimak. Neverovatno!

Nismo nista naucili, verovatno nikad i necemo.

Bolje bi bilo da ceo Balkan opet proguta neko Otomansko carstvo ili Austrougarska s obzirom na to da ni mi, a ni vecina zemalja Balkana u EU nece skoro uci.

nisam ja, ja je

pre 8 godina

1320. godina. To je to. Biće ponovo, živi bili pa videli.
(Gnojni Čibulj, 20. jul 2016 11:27)


planiras da kupis vremeplov?

sto se vise brbljalo o velikoj srbiji, ona sve manja... haha ;) (neutralni felsh, 20. jul 2016 14:11)

Nego, mene nije mrzelo da pogledam sta se to (u ovoj prezentaciji) desilo 1320. godine. Pala je Gujara, pa se Delhijski Sultanat prosirio jos malo na jug. To je sve za tu godinu (u prezentaciji). Bice ponovo??? BTW, ne vidi se u prezentaciji, ali, u Srbiji, ili oko Srbije (ako je to mislio), te godine se bas nista narocito nije desilo. Ostareli Kralj Milutin primicao se kraju vladavine i zivota. Mozda je imao u vidu nesto u vezi skotske nezavisnosti?

nisam ja, ja je

pre 8 godina

1320. godina. To je to. Biće ponovo, živi bili pa videli.
(Gnojni Čibulj, 20. jul 2016 11:27)


planiras da kupis vremeplov?

sto se vise brbljalo o velikoj srbiji, ona sve manja... haha ;) (neutralni felsh, 20. jul 2016 14:11)
Mene nije mrzelo da pogledam sta se u toj prezentaciji desilo pomenute 1320. godine. Evo sta: pala je Gujara, pa se Delhijski Sultanat prosirio jos malo na jug. To je sve za 1320. godinu. To je to? Ponovice se??? Dobro, kad on kaze... zivi bili, pa videli. BTW, nevezano za prezentaciju, te godine se u Srbiji, ili oko Srbije (ako je na to mislio) nije dogodilo bas nista narocito. Ostareli Kralj Milutin brojao je poslednje mesece vladavine i zivota, naredne je umro. A mozda je imao u vidu nesto u vezi skotske nezavisnosti, ko zna?