Nedelja, 20.09.2015.

11:23

SAD: VW uhvaćen u prevari, moguća kazna 18 milijardi $

Izvor: B92

SAD: VW uhvaæen u prevari, moguæa kazna 18 milijardi $ IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

94 Komentari

Sortiraj po:

Legend

pre 9 godina

Posto su im pale akcije, cuo sam da ce ih Fiat kupiti. :D Zamislite umesto TDI kad vam bude pisalo JTD :D
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (The Spatula, 21. septembar 2015 21:15)

Teško,Porsche već poseduje 45% VWa,verovatno će otkupiti još akcija kako bi postao vlasnik VWa.

nele

pre 9 godina

Al ce da ih rebnu,vratice ih u kameno doba kad su proizvodili Golfa keca pa ispocetka kao Dacija,ako ih stvarno kazne sa 18 milijardi,nije to slucajno.Ako i druge Nemacke proizvodjece stave pod lupu i nesto pronadju eto nama problema u Evropi i Uniji.Cela Nemacka zavisi od auto industrije i veci deo Evrope posto imaju svugde fabrike.Uopste mi se ovo ne svidja.

Hehe

pre 9 godina

Hahaha, evo ih vozaci Kie, Dacie i ostalog djubreta. Docekali svojih 5 minuta, Audi i Golf zagadjuju okolinu. I zato nismo imali para da ih kupimo... Realno.
(Dusan, 21. septembar 2015 12:02)

Evo ga vlasnik vozila iz "VW Group" koji razmislja, na koji nacin su ga Nemci mozda jos prevarili? :)

Realni posmatrač

pre 9 godina

Ajd sad bas da vidim koliko ce vas ekologa da proda svoj dizel auto koji zagadjuje i truje ljude oko sebe?
Nijedan! Jel tako?
Ovim sam sve rekao jer jedno je rec na papiru tj ekranu a drugo praksa.
Trk brzo da date svog dizelasa na oglase jer ce brzo da izgubi na ceni pa ga dajte malo povoljnije da bi ga brze prodali. :-)

Fidelio

pre 9 godina

ne bih da branim vw , ali ne verujem ni da su drugi ništa bolji , dizel je to , a prema podacima fabrika cistiji od benzinaca.
(rosonero, 20. septembar 2015 18:26)

Da, "prema podacima fabrika". Ali u ovom slučaju se pokazalo, a "fabrika" je i priznala, da je sasvim NAMERNO lagala i kupce i američke vlasti.

I šta ćemo sad? (Dobro, mi Srbi - baš ništa! Samo ćemo nastaviti da standardno pljujemo Ameriku uzduž i popreko i kunemo se u nemačke dizele.) Treba li i dalje verovati "podacima fabrika"?

Uzgred, da li neko zna kako bi mogao da funkcioniše taj softver? Konkretno, kako prepoznaje da li je motor u redovnoj vožnji ili na testiranju i na osnovu toga prilagođava svoje delovanje?

Dusan

pre 9 godina

Hahaha, evo ih vozaci Kie, Dacie i ostalog djubreta. Docekali svojih 5 minuta, Audi i Golf zagadjuju okolinu. I zato nismo imali para da ih kupimo... Realno.

Hm

pre 9 godina

@(Replay, 21. septembar 2015 02:51)

Shvati, da nije samo CO2 u pitanju. CO2 je samo jedan pokazatelj koji im je mozda i najlakse da mere. Zato cela zapadna Evropa drasticno vise oporezuje dizele po kolicini emisije CO2, nego benzince.

Ostali koji brane VW, ne vidim razlog da to radite, jer je VW PRIZNAO KRIVICU! Tu se prica zavrsava. Odredice im novcanu kaznu i ko zna sta jos pored toga. 18 milijardi je ogromna cifra, ali ujedno i najveca moguca kazna, i to bi bio veliki udarac za VW; godine bi im trebale da se oporave od toga, tako da ocekujem da ce biti znacajno manje, par milijardi. Pored ovog postavlja se pitanje sta je sa ostalim proizvodjacima, kao i sta ce ostatak sveta uraditi po ovom pitanju, jer sumnjam da je VW samo za USA trziste koristio doticni softver.

Miki

pre 9 godina

Sada sam nasao na EPA sajtu da je dozvoljen nivo Nitro oksida 160 mg po predjenom kilometru u Americi, a VW dizel vozila proizvode cak 40 puta vise od tog dozvoljenog nivoa sto izadje nekih 6400 mg po predjenom kilometru! Prakticno to znaci da su VW TDI dizelasi su ekoloske bombe na tockovima i da nema vecih zagadjivaca atmosfere i trovaca ljudi na putevima. I to govorimo o novim TDI motorima potpuno tehnicki ispravnim, a zamislite koliko tek truju izraubovani TDI Motori na autima gde su skinuti DPF filteri a takav je prakticno skoro svaki TDI dizelas stariji od 10 godina kod nas.

felix

pre 9 godina

Kad ce bre da shvate neki da su danas dizeli cistiji od benzinaca. Dizeli prosecno 100-120 CO2 a benzinci 160. To sto vi pominjete lomove po 30 godina stari i presli milion km je skroz druga prica. Posle 2000. je sve drugacije...
(Replay, 21. septembar 2015 02:51)

To nije ni blizu tačno. Razlog zbog čega se u Americi ne nude dizeli na tržištu kao u Evropi je zato što Amerika nema subvencionisane standarde izduvnih gasova kao u Evropi. Amerikanci imaju isti kriterijum za benzince i dizelase i baš zbog toga dizeli ne mogu da prođu EPA test i budu u ponudi već proizvođači moraju da se potrude da ubiju NOx koji benzinci i ne izbacuju ili su količine skroz zamarljive. E baš zbog toga postoje Blue dizeli sa urejom, samo da bi se mogli prodavati u SAD.

Evropa je podlegla lobiju dizelasa pa uopšte ne uzima u obzir NOx već samo CO2 gde su dizelaši "cistiji" od benzinaca. Klasična prevara koja nam se dešava od uvođenja Euro standarda. Francuzi se polako trzaju i uviđaju štetne posledice iako im se cela državna auto industrija zasniva na dizel motorima.

Milan

pre 9 godina

Kad ce bre da shvate neki da su danas dizeli cistiji od benzinaca. Dizeli prosecno 100-120 CO2 a benzinci 160.
(Replay, 21. septembar 2015 02:51)

Nije poenta samo u CO2 nego i u drugim štetnim česticama i gasovima koji izlaze iz dizel motora za razliku od benzinaca. TDI motori su već dosta godina najprljaviji dizel motori od svih velikih proizvođača automobila. Više od decenije ih mnogi opominju na to a oni bahato to ignorišu. Stvarno bi mi bilo drago da plate ozbiljnu cenu za takvo ponašanje.

Реалан

pre 9 godina

С обзиром да данашњи дизел мотори раде на сличном принципу, занима ме шта је са моторима осталих произвођача!? Чисто сумњам да VW загађује 40 пута више од осталих! Боље би им било (разним владиним агенцијама) да уведу мало бољи тест потрошње/загађења уместо обмана којима се сад служи ауто индустрија! Ово говорим за целу индустрију, не само за VW!

Miki

pre 9 godina

@Replay,

atmosferu ne zagadjuje CO2 jer u atmosferi imas milijardi milijarda tona ugljen dioksida, vec kancerogena jedinjenja na bazi nitrata, olova i benzena a takva jedinjenja kao kancerogeni nitro-oksid ispustaju 50 puta vise vozila na dizel pogon nego na benzin. Inace najcistije ekoloski gorivo su metan i autogas jer je produkt sagorevanja ovih gasova - obicna vodena para i nema kancerogenih materija koje izazivaju rak kod ljudi, kisele kise, smog i astmu. Znaci dizel motori ispustaju neuporedivo vecu kolicinu NOx i cadji u atmosferu od benzinaca. To uostalom moze da se uveri svako od nas kad na putu vidimo vozilo koje ispusta iza sebe oblak crnog dima kada vozac doda gas na semaforu. Zato izmedju ostalog Pariz do 2020. godine zabranjuje sva vozila na dizel pogon, jer proizvode ogromno zagadjenje i Parizani u proseku zbog toga zive 7 meseci krace od ostalih Francuza i imaju mnogo veliki broj ljudi bolesnih od raka.

The Unforgiven

pre 9 godina

@Mirko,
A Amerikanci su inace poznati po tome sto vole male i ekonomicne aute, jel da? Pa im je tek sad Volkswagen postao trn u oku, iako Volkswagen prodaje dizele u Americi vec 30+ godina?
Tipicna prica - svaki opoziv neke ne-Americke kompanije u Americi je namesten. Ali bas svaki.

Prevara je prevara

pre 9 godina

GM je kazjen sa 900 miliona za neispravne bravice a VW sa 18000 miliona zbog 40X vecih izduvnih gasova i malicioznog softvera. EPA ne stedi domcu industriju. U Americi ne postoji tehnicki test ko u Srbiji vec svake druge godine kontrolisu se samo izduvni gasovi. Nemci pokrivaju tek 3% trzista Amerike. Nasi prijatelji imaju Pasata.

Nek komsiji crkne krava

pre 9 godina

@Miki Srbija to nikada ne bi mogla,jer se u Srbiji vise vozi na gasno ulje,kad se vozi iza kamiona ne vidi se nista ispred od dima,noviji euro motori ili nova vozila uopšte se retko i vidjaju a kamo li kupuju u Srbiji,automobili generalno su stariji od 15 godina da ne pricam o ostalim stvarima... Tako da je bolje i ovo..generalno mislim da je rak u Srbiji vise zastupljen od posledica bombardovanja,kao i da se nadam da ima sarkazma u tvom komentaru.

Replay

pre 9 godina

Kad ce bre da shvate neki da su danas dizeli cistiji od benzinaca. Dizeli prosecno 100-120 CO2 a benzinci 160. To sto vi pominjete lomove po 30 godina stari i presli milion km je skroz druga prica. Posle 2000. je sve drugacije...

henk.mudi

pre 9 godina

koliko gluposti u komentarima. vise njih ne kapira da se ljudi zezaju za srbe i vw(jes da srbi vole vw ali ameri na taj nacin nama da napakoste,i neko se primi na to?? da li je moguce?), drugo- teorije zavere ljubitelja vw kako ameri zele da ih uniste(da da vi ste im bas trn u oku a ne japanci predvodjeni tojotom plus bmw i mb koji ubijaju od prodaje tamo), i za kraj lik koji tvrdi da benzinci vise zagadjuju(doduse covek je verovatno neupucen). u svakom slucaju, pozdravljam ovaj potez amera ali im kao najgoroj stvari koja se dogodila covecanstvu ne verujem ni najmanje da su to tek sada otkrili. a za vw grupaciju se zna da vecito nesto muljaju,iako nisu jedini. i voleo bih da zabrane dizel u putnickim automobilima, to su smrtonosni traktori. pozdrav

Milos

pre 9 godina

Meni nije jasna srpska pomama za dizelima. Prosecan Srbin predje 5000 km godisnje i razliku u ceni ne otplati. Ok ko prelazi 20000 i vise.

Joxa

pre 9 godina

Uzgred , VW ima poslovne brojke vece od nacionalnih ekonomija celog Balkana + Madjarska+Rumunija+Bugarska . Pukne li VW, Grcka postaje (skoro) potpuno nevazna .
PS ne razumem ove koji bleje na USA - Njujorska komunalna direkcija ima veci budzet nego ceo budzet Srbije .

Block

pre 9 godina

Nikad nisam voleo, pa ni vozio dizelase. Naravno nisam znao za ova istrazivanja, ali nikako mi nije islo u glavu kako to da dizel motori manje truju od benzinaca. Svi su isticali emisiju (relativno bezazlenog) CO2 a ostale toksine niko pominjao nije. I nema to veze samo sa VW grupacijom, vec sa svim dizelima. Nadam se da ce uskoro zabraniti sve one prastare dizelase koji su zlo neopevano na srpskim putevima, a potom nakaciti visoke takse na ove kvazi ekoloske nove motore. Verujem da ce bar ovi u USA da sve dizel motore isteraju na cistac...

Hm

pre 9 godina

@(sulir, 20. septembar 2015 17:09)

Nisi dobro razumeo. Problem je u konstantnom laziranju rezultata tokom testova, tj softversko resenje koje koriste za to.

dark

pre 9 godina

Kod nas "dvojke",pasati i ostali malobrojni zagađuju još puta 40. Čim doda gas ono crni dim iz dotrajale mašine i odmah ga osjetiš u kabini ako ideš iza. Ljudi se kunu u te šklopocije. Bitno je da on može u njega da natovari cement,drva i ostalo jer nije htio da kupi traktor ispada seljak. Ovako na "dvicu" stavi xenon,malo ga ofarba,stavi mp3 muziku i Stojine pjesme,zvučnike i pojačala i do daske.

Nebojsa

pre 9 godina

Ma sigurno je ovo tacno..bas u godini kada se ocekuje da vw proizvede najveci broj automobila na svetu, bas kada su losi odnosi evrope I amerike, bas kada su opali prihodi gm-a. Ovo je politicko potkusurivanje preko velikih korporacija. Naravno da proizvodjaci ulepsavaju potrosnju I zagadjenje ali ovo je bas smisljeno. Setite se kako su amerikanci lazirali dogadjaje u Racku, Rugovu I onog govora pred prvi pustinjski rat. Cisti manipulatori.

NikolaBGD

pre 9 godina

Hajde što srbi u svemu u šta smo mi umešani vide zaveru ali sad vide i americku zaveru protiv VW ?! Još oni priznali da su lagali ali svejedni znaju srbi da to nije tačno.Mogli bi da ih kazne i zato što promene 5% spoljnog izgleda i prodaju kao nov auto.

NikolaBGD

pre 9 godina

I za genijlce koji ne čitaju vest nisu kažnjeni zbog visokih zagadenja nego zbog laganja o istim. 6+ litarski motori zagađuju više ali proizvođači to i priznaju. Zbog zakona po raznim državama u SAD a i zbog same mode tamo ljudi jure kola koja manje zagaduju pa je ovo teška prevara korisnika. Kao da biraš auto po potrošnji i ispostavi se da je deklarisan na 5 litara a troši 10.

Mirko

pre 9 godina

Interesantno! Kako to da ni jedna agencija u Evropi, Kanadi, Juznoj Americi, Australiji... nije to primetila? Nego US. Kad se pogleda potrosnja goriva, VW TDI je daleko superiorniji od americkih automobila. Japanci (u USA) proizvode Diezel kamione ali ne i putnicke automobile. Bice da je nesto drugo u pitanju a ne emisija gasova.

politika

pre 9 godina

Tako se to radi,tako se sklanja konkurencija,oders ga od kazne i oslabis!
Amerikanci i zastita okoline,pa oni zagadjuju svet/vise od jedne trecine sveukupnog CO2 koja se ispusta u atmosferu je njihovo delo! A ovde se neki
loze,te Ameri pravedni,te ne mrze samo Srbe evo i Nemce kaznjavaju...

Zoks

pre 9 godina

@Miki
Pricas gluposti, Vw je najprodavaniji u evropi kao i u samoj Nemackoj, dok se u Srbiji vozi zanemarljivo mali broj ovih automobila jer se radi o novijim autima, a kod nas je prosek starosti 20 godina…

Brenki

pre 9 godina

Ljubitelji Dacie, Stila 1,9JTD, Alfe 147 i Kie Pro Ceed 1,4 sa ratkapnama jedva docekali... Ako su krivi, neka ih oderu, to nije vas problem, bolje zamenite dotrajale K&N filter nalepnice...

Ivan_ue

pre 9 godina

Preporuka za sve vlasnike VW da se vrate ili ako vec imaju Golf 2 ostanu na istom modelu,sve radi zastite zdravlja ljudi i okoline.

Atreides

pre 9 godina

Pa dobro jutro..kada je nemacka auto-industrija u pitanju sve je fejk i ukradeno. Ali uz pomoc dobrog marketinga razvaljuju i napravise mit o nekim cuvenim kolima iz Nemacke koja su neunistiva a realno su ili ista ili u vecini slucajeva i gora od konkurencije

sulir

pre 9 godina

Ukoliko sam dobro razumeo, problem je u brojkama koje je VW prijavio, a ne sam nivo zagađivanja, jer bi (pretpostavljam) onda svaki od onih "small block" džipova i pikapova zapremine 6+ litara morao da se povuče iz prodaje.

C i n i k

pre 9 godina

Mogu samo da napisem,svaka cast Ameri jer ste ih ulovili.To i nije bilo tako jednostavno otkriti kao sto neki zamisljaju.A da jeste prevara,jeste, i sigurno ce skupo da kosta VW.

Tesla

pre 9 godina

Sve proizvode koje Nemci plasiraju širom sveta a koje se tiču auto industrije su teška prevara.Počev od potrošnje goriva pa do kvaliteta!

Realista

pre 9 godina

E tako se stiti domaca industrija. Proglase te krivim pa se ti posle vadi - VW nema sta dalje da trazi u Americi - oni imaju svoje domace krseve pa neka uzivaju u istima do mile volje...

odavno ja to pricam

pre 9 godina

Zamislite tek kakav skart salju za istocnu evropu, kada amerima ovako uvaljaju. Svaba je to, maher. Logicki zakljucujem da je golf kupljen u nemacku, kvalitetniji od onog u Srbistanu.

Qrbla

pre 9 godina

Srecom pa je to samo u USA. VW ovako nesto nikad ne bi napravio u Evropi, gde su i dalje tdi agregati ekoloski najcistiji i tehnicki superiorni.

xRade

pre 9 godina

Kazna je 18 milijardi dolara PLUS na to dodje cena OPRAVKE vozila pa onda TUZBE vlasnika automobila.... Nevidjena blamaza Nemaca da ima automobilizagadjuju 40x vise od propisane granice.

Milun

pre 9 godina

Sad imamo de fakto dokaz da je za porast obolelih od kancera u Srbiji direktno odgovorna VW grupa jer se vozila ove grupe najvise voze kod nas. Ta vozila emituju i do 40 puta vise kancerogenih nitro oksida u atmosferu, a ova jedinjenja su dokazano je, odgovorna za kancere kod ljudi ,narocito za rak pluca kao i za astmu. Srbija bi trebala takodje da tuzi VW i trazi zestoko odstetu zbog zagadjenja nase atmosfere i trovanja naseg naroda izduvnim gasovima iz tzv "cistih" VW Dizelasa.
(Miki, 20. septembar 2015 11:40)

40 puta kod novih i tehnički ispravnih automobila. Kod ovih što je baka nedeljom vozila do pijace i crkve i "davila" motor pa su zato izvadili DPO filter zagađenje nije merljivo. Jedinica mere bi mogao da bude slučaj kada se nađete iza nekog dizelaža na uzbrdici. Ipak kod nas je za sve odgovoran NATO i bombardovanje, pa zato nećemo snižavati nivo aflatoksina u mleku a za plin uvodimo novu akcizu od nove godine 300 dinara po litru.

prognanik

pre 9 godina

Smetaju im dizeli u usa, a njihova, po planetu prijateljska vozila od 6000+ kubika za odlazak po hleb i salatu su ok?
Zivim u Americi, ali toliko nekad umeju da budu apsurdni, da je to neverovatno.

DR

pre 9 godina

Kako da ne, amerikanci ne vole dizele, pogotovo male, sa cetiri cilindra, jer su jeftini za voznju i ekonomicni, u odnosu na njihove v6 i v8 benzince od 3,5+ litara... oni kao ne zagadjuju, izbacuju plave cvetice na auspuh, ustvari na oba.

mag

pre 9 godina

@miki da... nama je 95% vozni park od 2009 do 2015 haha daj boze da ovo godiste ima 1-2 %, kriv nam vw a nije nam kriv osiromaseni uranijum, nije ni cudo sto nam ovoliko dobro ide

zacudjen

pre 9 godina

A zasto smo mi gori od Amera! Pa i mi moramo da ih tuzimo, nas ce to da pokrpi za par godina, obzirom da svi ovde furaju vw polovnjake od par stotina konja.
Pored toga uvesti i extra taksu da se i narod opameti.

Boris

pre 9 godina

Ali tu priča ne završava, pošto sledi masovna kolektivna tužba za prevaru prikrivanja, lažno reklamiranje i kršenje prava potrošača koja je odmah u petak podneta u Kaliforniji od strane čuvene advokatske kuće Hagens Berman koji su već dobijali Tojotu, Kiju i GM na sudu.

Vlasnici pogođenih modela su u ogromnom problemu. Bez filtera, auto troši manje i ide bolje (i to je sad jasno kako je VW konstantno na testovima pobijao EPA rejting), ali 40x više zagađuje. Vlasnici će to moći ignorisati, ali ko je u Kaliforniji i 15 država koje slede njen zakon, neće moći registrovati auto bez ispravke, a kada to odrade, auto automatski gubi snagu i povećava potrošnju i time vam je VW prodao lažno vozilo. Plus cene u postprodaji posle ovoga će prilično pasti.

Ovo vam je produžena skraćena verzija.

P. S.
Poruka ljubiteljima dizel motora – oni ubiju više ljudi godišnje nego što pogine u saobraćajnim nesrećama. Zapitajte se zašto padaju kisele kiše u Francuskoj kao nigde i zašto je u Parizu nesnosno živeti normalna stvar (nagoveštaj: 80% auta su na dizel). Zato je Francuska konačno rešila da stane na kraj dizel motorima u putničkim vozilima. To je ta prevarantska priča EU - "treba smanjiti CO2 emisiju (zbog izmišljenog zagrevanja), ali ćemo ignorisati NOx koji je dokazani izazivač raka i kiselih kiša." A sve to zato što je Francuska subvencionisala cenu dizela 8-tih zbog poljoprivrednika pa se to proširilo i na ostale države.

DPolitika

pre 9 godina

Posteni Nemci...Svuda su narodi isti, ima i dobrih i losih a kada je korupcija u pitanju sutina je samo iznos, tako je korupcija u Nemackoj u skladu sa Nemackim standardima.

Nema u Nemackoj posla sa kofercetom za ministra od sto hiljada kao kod nas vec par milki evra...Tako je npr nemacki ministar odbrane Franz Josef Strauss primio 10 tak miliona USD mita, kod nas su sume daleko manje, ministrima sto hiljada, predsednicima milion...Pitanje je dana kada ce isplivati i novi veci skandali u Nemackoj poput nabavke puske HK G36
http://www.exberliner.com/blogs/the-blog/konrad-werner-german-corruption-and-a-few-dead-mexicans/
koja se pokazala kao totalno nepouzdana cak smo je i mi kupili i kod nas niko nista ne spominje iako je u Nemackoj u toku zvanicna istraga vec 5 godina u kojoj je utvrdjeno da je proizvodjac HK prodao Nemackoj armiji puske sa manom a sto se tice korupcije ima naznaka da Nemacka vlada pokusava da je prikrije kao sto su masu dokumenata u slucaju gore spomenutog ministra odbrane cinovnici iz stranke na vlasti jednostavno spalili.

Kod nas u Vojsci Srbije o HK G36 koja je dokazano neispravna niko ne spominje nista. Sve u svemu ne treba da cudi ovakvo ponasanje Nemaca u autoindustriji.

Pravo je pitanje da li ce u Srbiji platiti bilo sta za falsifikovanje pregleda na tehnickim pregledima ili ce neki ministar lepo objasniti da to nije nista strasno te da kao aflatoksin trebamo i dalje gutati VW izduvne gasove u nenormalniom kolicinama.

Tako se čuvaju pluća naroda, svaka čast

pre 9 godina

A u Srbiji, od 100 vozila u oglasima, 99 su diiizel.Jel malo troši. Dokle će država tolerisati trovanje stanovništva zbog nečije sebičnosti? Ako nemate novca, vozite na gas.Dizel je dobar samo dok je nov,posle troškovi održavanja nadmašuju troškove uštede na gorivu.

analiticar

pre 9 godina

Ovo "otkrice" uopste nije slucajno bas sada objavljeno, geopoliticki odnosi EU-USA su vrlo zabrinjavajuci, svasta se desava "iza zavese", tek ce biti neprijatnosti.

mr.x

pre 9 godina

Ma gde to,nema boljih vozila od Nemaca,a pogotovu jos kombinacija sa dizelom,gde li je sad Replay da nam pojasni ovu zbrku?Sad lepo nasa drzva da tuzi za zagadjivanje nase atmosfere ili da zabrani uvoz Nemackih vozila.

jelen

pre 9 godina

@Miki Jeste sad, to je sigurno zato sto vozimo VW dizele stare 10-20 godina, kod kojih takav softver ne postoji, a ne zato sto su nas bombardovali?
U tekstu se pominju vozila proizvedena pre maksimalno 6 godina, a to nije dovoljno da se osete posledice, za to ti treba najmanje 10-15 godina.

Богдан

pre 9 godina

Сви смо ви, већина барем, знали да они лажирају податке о потрошњи и немачки и светски произвођачи лажирају те бројке али морам да признам да нисам знао да оволико лажирају податке о емисији издувних гасова. То је далеко горе него пар литара већа потрошња! Морам да додам, да се данас осећам некако поносно на самог себе што никада нисам имао VW возило и никада нисам имао возило са дизел мотором.

Boris

pre 9 godina

Hvala redakciji što ste obajvili vest na moju sugestiju.

Elem, ovo je prilično skraćena verzija događaja. Imate u američkim medijima puno detaljnije gde je to bila udarna vest u petak. Za početak, celu stvar je prvo provalio Univerzitet u Zapadnoj Virdžiniji koju su kontaktirali američki ogranak ICCT-a (sedište je u Berlinu), a oni su onda EPA-u i CARB. Za neobaveštene, američki, a pogotovo kalifornijski standardi o izduvnim gasovima su strožiji od EU. Tek 2017. će EU sustići USA. Još prošle godine je ICCT objavio kako potrošnja goriva i emitovanje štetnih gasova jako odstupa od laboratorije (imate na sajtu na 60 strana izveštaj), ali Nemačka i Francuska štite svoju autoindustriju od daljih istraga, mada Francuska polaka menja stav (otvoreni rat protiv dizel motora - konačno).

Na sajtu EPA ima u pdf-u cela procedura kako je VW varao. Otkrilu su definitivno kako su vararali tek kada je EPA zapretila da će im zabraniti prodaju 2016. pa je VW postao naprasno kooperativan. Možete pročitati da je sad postalo jasno zašto je poslednjih meseci VW pozivao vlasnike "čistih" dizela na ispravku softvera zato što su znali šta se dešava.

U istragu se pored EPA i CARB-a, najavile i Država Kalifornija i Departman Pravde (DoJ). Kazna će verovatno biti 2-3 milijarde zato što su to svesno radili.

Nastavak sledi...

Student

pre 9 godina

To smo konstantovali u institutu za testiranje motornih vozila jos pre 3 godine, ali niko nam nije verovao. Nismo zeleli da dodju iz VW da nas resetaju, jednostavno je auto prosao kao i svi ostali uz lepu nadoknadu institutu.
Isto se desava i sa svim elektronskim uredjajima na trzistu, odmah kada mu pokrenes test, on overclock-uje sistem i tada se greje pa ubija samo da bi dao nerealan test.
Ako si mislio da si kupio S4, realno si kupio S3.

realan

pre 9 godina

nisam ja dzaba oduvek bio protiv passata....a ljudi zaokupljeni crnom magijom tog naizgled kvalitetnog krsa se krstili kad im kazem istinu. sada se vidi da je to ne samo krs, vec krs koji nas truje

banjalucanin zox

pre 9 godina

Meni ovo i nije neka vijest.....ako proizvodjaci auta (bicu blag) ne govore istinu( tj. lazu) o potrosnji goriva logicno je da i emisija stetnih gasova koja se izbacuje u atmosferu nije tacna.....evo opet cu da pitam na koji se nacin izracunava koliko odredjeno vozilo emituje stetnih gasova po kilometru....ako u stvarnom zivotu nije moguce da se iole priblizis potrosnji goriva koju je proizvodjac naveo onda ni ovaj uredjaj nije nesto.....nazalost zarad love sve je moguce pa i ovo da svabe laziraju ....... samo moskvic ne laze on trosi 15L regulara na 100km bez obzira kako ga vozis....ajd zivjeli..

Miki

pre 9 godina

Sad imamo de fakto dokaz da je za porast obolelih od kancera u Srbiji direktno odgovorna VW grupa jer se vozila ove grupe najvise voze kod nas. Ta vozila emituju i do 40 puta vise kancerogenih nitro oksida u atmosferu, a ova jedinjenja su dokazano je, odgovorna za kancere kod ljudi ,narocito za rak pluca kao i za astmu. Srbija bi trebala takodje da tuzi VW i trazi zestoko odstetu zbog zagadjenja nase atmosfere i trovanja naseg naroda izduvnim gasovima iz tzv "cistih" VW Dizelasa.

maloicitao

pre 9 godina

A Srbi nevera, govore sebi kako su Ameri uvek imali nesto protiv Srba pa zbog toga napadaju mili nam VW. Sveti Sava i VW, simboli u Srbalja

despot

pre 9 godina

Mislio sam da smo mi, srbi, prvaci sveta u prevarama i izvrdavanju zakona kad ono...zajebaše nas nemci.Ako je ovo tačno, a nemam razloga da ne verujem i treba da ih opletu po džepu.

Montreal

pre 9 godina

Standardno za VW, veliki manipulatori koji velike svote novca ulazu u marketing, a ekologija im je na zadnjem mestu.

Secate se samo kako su potplacivanjem Merkelove stranke odlizili uvodjenje nove CO2 norme, dok su ostali proizvodjaci motora (Fiat, Peugeot itd, itd...) ostali izigrani, sve sto su ulozili u razvoj palo je u vodu.

maloicitao

pre 9 godina

A Srbi nevera, govore sebi kako su Ameri uvek imali nesto protiv Srba pa zbog toga napadaju mili nam VW. Sveti Sava i VW, simboli u Srbalja

Miki

pre 9 godina

Sad imamo de fakto dokaz da je za porast obolelih od kancera u Srbiji direktno odgovorna VW grupa jer se vozila ove grupe najvise voze kod nas. Ta vozila emituju i do 40 puta vise kancerogenih nitro oksida u atmosferu, a ova jedinjenja su dokazano je, odgovorna za kancere kod ljudi ,narocito za rak pluca kao i za astmu. Srbija bi trebala takodje da tuzi VW i trazi zestoko odstetu zbog zagadjenja nase atmosfere i trovanja naseg naroda izduvnim gasovima iz tzv "cistih" VW Dizelasa.

C i n i k

pre 9 godina

Mogu samo da napisem,svaka cast Ameri jer ste ih ulovili.To i nije bilo tako jednostavno otkriti kao sto neki zamisljaju.A da jeste prevara,jeste, i sigurno ce skupo da kosta VW.

prognanik

pre 9 godina

Smetaju im dizeli u usa, a njihova, po planetu prijateljska vozila od 6000+ kubika za odlazak po hleb i salatu su ok?
Zivim u Americi, ali toliko nekad umeju da budu apsurdni, da je to neverovatno.

politika

pre 9 godina

Tako se to radi,tako se sklanja konkurencija,oders ga od kazne i oslabis!
Amerikanci i zastita okoline,pa oni zagadjuju svet/vise od jedne trecine sveukupnog CO2 koja se ispusta u atmosferu je njihovo delo! A ovde se neki
loze,te Ameri pravedni,te ne mrze samo Srbe evo i Nemce kaznjavaju...

Tesla

pre 9 godina

Sve proizvode koje Nemci plasiraju širom sveta a koje se tiču auto industrije su teška prevara.Počev od potrošnje goriva pa do kvaliteta!

Milun

pre 9 godina

Sad imamo de fakto dokaz da je za porast obolelih od kancera u Srbiji direktno odgovorna VW grupa jer se vozila ove grupe najvise voze kod nas. Ta vozila emituju i do 40 puta vise kancerogenih nitro oksida u atmosferu, a ova jedinjenja su dokazano je, odgovorna za kancere kod ljudi ,narocito za rak pluca kao i za astmu. Srbija bi trebala takodje da tuzi VW i trazi zestoko odstetu zbog zagadjenja nase atmosfere i trovanja naseg naroda izduvnim gasovima iz tzv "cistih" VW Dizelasa.
(Miki, 20. septembar 2015 11:40)

40 puta kod novih i tehnički ispravnih automobila. Kod ovih što je baka nedeljom vozila do pijace i crkve i "davila" motor pa su zato izvadili DPO filter zagađenje nije merljivo. Jedinica mere bi mogao da bude slučaj kada se nađete iza nekog dizelaža na uzbrdici. Ipak kod nas je za sve odgovoran NATO i bombardovanje, pa zato nećemo snižavati nivo aflatoksina u mleku a za plin uvodimo novu akcizu od nove godine 300 dinara po litru.

Tako se čuvaju pluća naroda, svaka čast

pre 9 godina

A u Srbiji, od 100 vozila u oglasima, 99 su diiizel.Jel malo troši. Dokle će država tolerisati trovanje stanovništva zbog nečije sebičnosti? Ako nemate novca, vozite na gas.Dizel je dobar samo dok je nov,posle troškovi održavanja nadmašuju troškove uštede na gorivu.

Boris

pre 9 godina

Hvala redakciji što ste obajvili vest na moju sugestiju.

Elem, ovo je prilično skraćena verzija događaja. Imate u američkim medijima puno detaljnije gde je to bila udarna vest u petak. Za početak, celu stvar je prvo provalio Univerzitet u Zapadnoj Virdžiniji koju su kontaktirali američki ogranak ICCT-a (sedište je u Berlinu), a oni su onda EPA-u i CARB. Za neobaveštene, američki, a pogotovo kalifornijski standardi o izduvnim gasovima su strožiji od EU. Tek 2017. će EU sustići USA. Još prošle godine je ICCT objavio kako potrošnja goriva i emitovanje štetnih gasova jako odstupa od laboratorije (imate na sajtu na 60 strana izveštaj), ali Nemačka i Francuska štite svoju autoindustriju od daljih istraga, mada Francuska polaka menja stav (otvoreni rat protiv dizel motora - konačno).

Na sajtu EPA ima u pdf-u cela procedura kako je VW varao. Otkrilu su definitivno kako su vararali tek kada je EPA zapretila da će im zabraniti prodaju 2016. pa je VW postao naprasno kooperativan. Možete pročitati da je sad postalo jasno zašto je poslednjih meseci VW pozivao vlasnike "čistih" dizela na ispravku softvera zato što su znali šta se dešava.

U istragu se pored EPA i CARB-a, najavile i Država Kalifornija i Departman Pravde (DoJ). Kazna će verovatno biti 2-3 milijarde zato što su to svesno radili.

Nastavak sledi...

Boris

pre 9 godina

Ali tu priča ne završava, pošto sledi masovna kolektivna tužba za prevaru prikrivanja, lažno reklamiranje i kršenje prava potrošača koja je odmah u petak podneta u Kaliforniji od strane čuvene advokatske kuće Hagens Berman koji su već dobijali Tojotu, Kiju i GM na sudu.

Vlasnici pogođenih modela su u ogromnom problemu. Bez filtera, auto troši manje i ide bolje (i to je sad jasno kako je VW konstantno na testovima pobijao EPA rejting), ali 40x više zagađuje. Vlasnici će to moći ignorisati, ali ko je u Kaliforniji i 15 država koje slede njen zakon, neće moći registrovati auto bez ispravke, a kada to odrade, auto automatski gubi snagu i povećava potrošnju i time vam je VW prodao lažno vozilo. Plus cene u postprodaji posle ovoga će prilično pasti.

Ovo vam je produžena skraćena verzija.

P. S.
Poruka ljubiteljima dizel motora – oni ubiju više ljudi godišnje nego što pogine u saobraćajnim nesrećama. Zapitajte se zašto padaju kisele kiše u Francuskoj kao nigde i zašto je u Parizu nesnosno živeti normalna stvar (nagoveštaj: 80% auta su na dizel). Zato je Francuska konačno rešila da stane na kraj dizel motorima u putničkim vozilima. To je ta prevarantska priča EU - "treba smanjiti CO2 emisiju (zbog izmišljenog zagrevanja), ali ćemo ignorisati NOx koji je dokazani izazivač raka i kiselih kiša." A sve to zato što je Francuska subvencionisala cenu dizela 8-tih zbog poljoprivrednika pa se to proširilo i na ostale države.

Student

pre 9 godina

To smo konstantovali u institutu za testiranje motornih vozila jos pre 3 godine, ali niko nam nije verovao. Nismo zeleli da dodju iz VW da nas resetaju, jednostavno je auto prosao kao i svi ostali uz lepu nadoknadu institutu.
Isto se desava i sa svim elektronskim uredjajima na trzistu, odmah kada mu pokrenes test, on overclock-uje sistem i tada se greje pa ubija samo da bi dao nerealan test.
Ako si mislio da si kupio S4, realno si kupio S3.

odavno ja to pricam

pre 9 godina

Zamislite tek kakav skart salju za istocnu evropu, kada amerima ovako uvaljaju. Svaba je to, maher. Logicki zakljucujem da je golf kupljen u nemacku, kvalitetniji od onog u Srbistanu.

Montreal

pre 9 godina

Standardno za VW, veliki manipulatori koji velike svote novca ulazu u marketing, a ekologija im je na zadnjem mestu.

Secate se samo kako su potplacivanjem Merkelove stranke odlizili uvodjenje nove CO2 norme, dok su ostali proizvodjaci motora (Fiat, Peugeot itd, itd...) ostali izigrani, sve sto su ulozili u razvoj palo je u vodu.

xRade

pre 9 godina

Kazna je 18 milijardi dolara PLUS na to dodje cena OPRAVKE vozila pa onda TUZBE vlasnika automobila.... Nevidjena blamaza Nemaca da ima automobilizagadjuju 40x vise od propisane granice.

Богдан

pre 9 godina

Сви смо ви, већина барем, знали да они лажирају податке о потрошњи и немачки и светски произвођачи лажирају те бројке али морам да признам да нисам знао да оволико лажирају податке о емисији издувних гасова. То је далеко горе него пар литара већа потрошња! Морам да додам, да се данас осећам некако поносно на самог себе што никада нисам имао VW возило и никада нисам имао возило са дизел мотором.

despot

pre 9 godina

Mislio sam da smo mi, srbi, prvaci sveta u prevarama i izvrdavanju zakona kad ono...zajebaše nas nemci.Ako je ovo tačno, a nemam razloga da ne verujem i treba da ih opletu po džepu.

Ivan_ue

pre 9 godina

Preporuka za sve vlasnike VW da se vrate ili ako vec imaju Golf 2 ostanu na istom modelu,sve radi zastite zdravlja ljudi i okoline.

realan

pre 9 godina

nisam ja dzaba oduvek bio protiv passata....a ljudi zaokupljeni crnom magijom tog naizgled kvalitetnog krsa se krstili kad im kazem istinu. sada se vidi da je to ne samo krs, vec krs koji nas truje

Atreides

pre 9 godina

Pa dobro jutro..kada je nemacka auto-industrija u pitanju sve je fejk i ukradeno. Ali uz pomoc dobrog marketinga razvaljuju i napravise mit o nekim cuvenim kolima iz Nemacke koja su neunistiva a realno su ili ista ili u vecini slucajeva i gora od konkurencije

DR

pre 9 godina

Kako da ne, amerikanci ne vole dizele, pogotovo male, sa cetiri cilindra, jer su jeftini za voznju i ekonomicni, u odnosu na njihove v6 i v8 benzince od 3,5+ litara... oni kao ne zagadjuju, izbacuju plave cvetice na auspuh, ustvari na oba.

Zoks

pre 9 godina

@Miki
Pricas gluposti, Vw je najprodavaniji u evropi kao i u samoj Nemackoj, dok se u Srbiji vozi zanemarljivo mali broj ovih automobila jer se radi o novijim autima, a kod nas je prosek starosti 20 godina…

Mirko

pre 9 godina

Interesantno! Kako to da ni jedna agencija u Evropi, Kanadi, Juznoj Americi, Australiji... nije to primetila? Nego US. Kad se pogleda potrosnja goriva, VW TDI je daleko superiorniji od americkih automobila. Japanci (u USA) proizvode Diezel kamione ali ne i putnicke automobile. Bice da je nesto drugo u pitanju a ne emisija gasova.

sulir

pre 9 godina

Ukoliko sam dobro razumeo, problem je u brojkama koje je VW prijavio, a ne sam nivo zagađivanja, jer bi (pretpostavljam) onda svaki od onih "small block" džipova i pikapova zapremine 6+ litara morao da se povuče iz prodaje.

DPolitika

pre 9 godina

Posteni Nemci...Svuda su narodi isti, ima i dobrih i losih a kada je korupcija u pitanju sutina je samo iznos, tako je korupcija u Nemackoj u skladu sa Nemackim standardima.

Nema u Nemackoj posla sa kofercetom za ministra od sto hiljada kao kod nas vec par milki evra...Tako je npr nemacki ministar odbrane Franz Josef Strauss primio 10 tak miliona USD mita, kod nas su sume daleko manje, ministrima sto hiljada, predsednicima milion...Pitanje je dana kada ce isplivati i novi veci skandali u Nemackoj poput nabavke puske HK G36
http://www.exberliner.com/blogs/the-blog/konrad-werner-german-corruption-and-a-few-dead-mexicans/
koja se pokazala kao totalno nepouzdana cak smo je i mi kupili i kod nas niko nista ne spominje iako je u Nemackoj u toku zvanicna istraga vec 5 godina u kojoj je utvrdjeno da je proizvodjac HK prodao Nemackoj armiji puske sa manom a sto se tice korupcije ima naznaka da Nemacka vlada pokusava da je prikrije kao sto su masu dokumenata u slucaju gore spomenutog ministra odbrane cinovnici iz stranke na vlasti jednostavno spalili.

Kod nas u Vojsci Srbije o HK G36 koja je dokazano neispravna niko ne spominje nista. Sve u svemu ne treba da cudi ovakvo ponasanje Nemaca u autoindustriji.

Pravo je pitanje da li ce u Srbiji platiti bilo sta za falsifikovanje pregleda na tehnickim pregledima ili ce neki ministar lepo objasniti da to nije nista strasno te da kao aflatoksin trebamo i dalje gutati VW izduvne gasove u nenormalniom kolicinama.

Brenki

pre 9 godina

Ljubitelji Dacie, Stila 1,9JTD, Alfe 147 i Kie Pro Ceed 1,4 sa ratkapnama jedva docekali... Ako su krivi, neka ih oderu, to nije vas problem, bolje zamenite dotrajale K&N filter nalepnice...

felix

pre 9 godina

Kad ce bre da shvate neki da su danas dizeli cistiji od benzinaca. Dizeli prosecno 100-120 CO2 a benzinci 160. To sto vi pominjete lomove po 30 godina stari i presli milion km je skroz druga prica. Posle 2000. je sve drugacije...
(Replay, 21. septembar 2015 02:51)

To nije ni blizu tačno. Razlog zbog čega se u Americi ne nude dizeli na tržištu kao u Evropi je zato što Amerika nema subvencionisane standarde izduvnih gasova kao u Evropi. Amerikanci imaju isti kriterijum za benzince i dizelase i baš zbog toga dizeli ne mogu da prođu EPA test i budu u ponudi već proizvođači moraju da se potrude da ubiju NOx koji benzinci i ne izbacuju ili su količine skroz zamarljive. E baš zbog toga postoje Blue dizeli sa urejom, samo da bi se mogli prodavati u SAD.

Evropa je podlegla lobiju dizelasa pa uopšte ne uzima u obzir NOx već samo CO2 gde su dizelaši "cistiji" od benzinaca. Klasična prevara koja nam se dešava od uvođenja Euro standarda. Francuzi se polako trzaju i uviđaju štetne posledice iako im se cela državna auto industrija zasniva na dizel motorima.

Miki

pre 9 godina

Sada sam nasao na EPA sajtu da je dozvoljen nivo Nitro oksida 160 mg po predjenom kilometru u Americi, a VW dizel vozila proizvode cak 40 puta vise od tog dozvoljenog nivoa sto izadje nekih 6400 mg po predjenom kilometru! Prakticno to znaci da su VW TDI dizelasi su ekoloske bombe na tockovima i da nema vecih zagadjivaca atmosfere i trovaca ljudi na putevima. I to govorimo o novim TDI motorima potpuno tehnicki ispravnim, a zamislite koliko tek truju izraubovani TDI Motori na autima gde su skinuti DPF filteri a takav je prakticno skoro svaki TDI dizelas stariji od 10 godina kod nas.

mr.x

pre 9 godina

Ma gde to,nema boljih vozila od Nemaca,a pogotovu jos kombinacija sa dizelom,gde li je sad Replay da nam pojasni ovu zbrku?Sad lepo nasa drzva da tuzi za zagadjivanje nase atmosfere ili da zabrani uvoz Nemackih vozila.

Milan

pre 9 godina

Kad ce bre da shvate neki da su danas dizeli cistiji od benzinaca. Dizeli prosecno 100-120 CO2 a benzinci 160.
(Replay, 21. septembar 2015 02:51)

Nije poenta samo u CO2 nego i u drugim štetnim česticama i gasovima koji izlaze iz dizel motora za razliku od benzinaca. TDI motori su već dosta godina najprljaviji dizel motori od svih velikih proizvođača automobila. Više od decenije ih mnogi opominju na to a oni bahato to ignorišu. Stvarno bi mi bilo drago da plate ozbiljnu cenu za takvo ponašanje.

banjalucanin zox

pre 9 godina

Meni ovo i nije neka vijest.....ako proizvodjaci auta (bicu blag) ne govore istinu( tj. lazu) o potrosnji goriva logicno je da i emisija stetnih gasova koja se izbacuje u atmosferu nije tacna.....evo opet cu da pitam na koji se nacin izracunava koliko odredjeno vozilo emituje stetnih gasova po kilometru....ako u stvarnom zivotu nije moguce da se iole priblizis potrosnji goriva koju je proizvodjac naveo onda ni ovaj uredjaj nije nesto.....nazalost zarad love sve je moguce pa i ovo da svabe laziraju ....... samo moskvic ne laze on trosi 15L regulara na 100km bez obzira kako ga vozis....ajd zivjeli..

Milos

pre 9 godina

Meni nije jasna srpska pomama za dizelima. Prosecan Srbin predje 5000 km godisnje i razliku u ceni ne otplati. Ok ko prelazi 20000 i vise.

Qrbla

pre 9 godina

Srecom pa je to samo u USA. VW ovako nesto nikad ne bi napravio u Evropi, gde su i dalje tdi agregati ekoloski najcistiji i tehnicki superiorni.

Realista

pre 9 godina

E tako se stiti domaca industrija. Proglase te krivim pa se ti posle vadi - VW nema sta dalje da trazi u Americi - oni imaju svoje domace krseve pa neka uzivaju u istima do mile volje...

Miki

pre 9 godina

@Replay,

atmosferu ne zagadjuje CO2 jer u atmosferi imas milijardi milijarda tona ugljen dioksida, vec kancerogena jedinjenja na bazi nitrata, olova i benzena a takva jedinjenja kao kancerogeni nitro-oksid ispustaju 50 puta vise vozila na dizel pogon nego na benzin. Inace najcistije ekoloski gorivo su metan i autogas jer je produkt sagorevanja ovih gasova - obicna vodena para i nema kancerogenih materija koje izazivaju rak kod ljudi, kisele kise, smog i astmu. Znaci dizel motori ispustaju neuporedivo vecu kolicinu NOx i cadji u atmosferu od benzinaca. To uostalom moze da se uveri svako od nas kad na putu vidimo vozilo koje ispusta iza sebe oblak crnog dima kada vozac doda gas na semaforu. Zato izmedju ostalog Pariz do 2020. godine zabranjuje sva vozila na dizel pogon, jer proizvode ogromno zagadjenje i Parizani u proseku zbog toga zive 7 meseci krace od ostalih Francuza i imaju mnogo veliki broj ljudi bolesnih od raka.

Hm

pre 9 godina

@(Replay, 21. septembar 2015 02:51)

Shvati, da nije samo CO2 u pitanju. CO2 je samo jedan pokazatelj koji im je mozda i najlakse da mere. Zato cela zapadna Evropa drasticno vise oporezuje dizele po kolicini emisije CO2, nego benzince.

Ostali koji brane VW, ne vidim razlog da to radite, jer je VW PRIZNAO KRIVICU! Tu se prica zavrsava. Odredice im novcanu kaznu i ko zna sta jos pored toga. 18 milijardi je ogromna cifra, ali ujedno i najveca moguca kazna, i to bi bio veliki udarac za VW; godine bi im trebale da se oporave od toga, tako da ocekujem da ce biti znacajno manje, par milijardi. Pored ovog postavlja se pitanje sta je sa ostalim proizvodjacima, kao i sta ce ostatak sveta uraditi po ovom pitanju, jer sumnjam da je VW samo za USA trziste koristio doticni softver.

dark

pre 9 godina

Kod nas "dvojke",pasati i ostali malobrojni zagađuju još puta 40. Čim doda gas ono crni dim iz dotrajale mašine i odmah ga osjetiš u kabini ako ideš iza. Ljudi se kunu u te šklopocije. Bitno je da on može u njega da natovari cement,drva i ostalo jer nije htio da kupi traktor ispada seljak. Ovako na "dvicu" stavi xenon,malo ga ofarba,stavi mp3 muziku i Stojine pjesme,zvučnike i pojačala i do daske.

zacudjen

pre 9 godina

A zasto smo mi gori od Amera! Pa i mi moramo da ih tuzimo, nas ce to da pokrpi za par godina, obzirom da svi ovde furaju vw polovnjake od par stotina konja.
Pored toga uvesti i extra taksu da se i narod opameti.

analiticar

pre 9 godina

Ovo "otkrice" uopste nije slucajno bas sada objavljeno, geopoliticki odnosi EU-USA su vrlo zabrinjavajuci, svasta se desava "iza zavese", tek ce biti neprijatnosti.

henk.mudi

pre 9 godina

koliko gluposti u komentarima. vise njih ne kapira da se ljudi zezaju za srbe i vw(jes da srbi vole vw ali ameri na taj nacin nama da napakoste,i neko se primi na to?? da li je moguce?), drugo- teorije zavere ljubitelja vw kako ameri zele da ih uniste(da da vi ste im bas trn u oku a ne japanci predvodjeni tojotom plus bmw i mb koji ubijaju od prodaje tamo), i za kraj lik koji tvrdi da benzinci vise zagadjuju(doduse covek je verovatno neupucen). u svakom slucaju, pozdravljam ovaj potez amera ali im kao najgoroj stvari koja se dogodila covecanstvu ne verujem ni najmanje da su to tek sada otkrili. a za vw grupaciju se zna da vecito nesto muljaju,iako nisu jedini. i voleo bih da zabrane dizel u putnickim automobilima, to su smrtonosni traktori. pozdrav

Реалан

pre 9 godina

С обзиром да данашњи дизел мотори раде на сличном принципу, занима ме шта је са моторима осталих произвођача!? Чисто сумњам да VW загађује 40 пута више од осталих! Боље би им било (разним владиним агенцијама) да уведу мало бољи тест потрошње/загађења уместо обмана којима се сад служи ауто индустрија! Ово говорим за целу индустрију, не само за VW!

NikolaBGD

pre 9 godina

I za genijlce koji ne čitaju vest nisu kažnjeni zbog visokih zagadenja nego zbog laganja o istim. 6+ litarski motori zagađuju više ali proizvođači to i priznaju. Zbog zakona po raznim državama u SAD a i zbog same mode tamo ljudi jure kola koja manje zagaduju pa je ovo teška prevara korisnika. Kao da biraš auto po potrošnji i ispostavi se da je deklarisan na 5 litara a troši 10.

mag

pre 9 godina

@miki da... nama je 95% vozni park od 2009 do 2015 haha daj boze da ovo godiste ima 1-2 %, kriv nam vw a nije nam kriv osiromaseni uranijum, nije ni cudo sto nam ovoliko dobro ide

Hehe

pre 9 godina

Hahaha, evo ih vozaci Kie, Dacie i ostalog djubreta. Docekali svojih 5 minuta, Audi i Golf zagadjuju okolinu. I zato nismo imali para da ih kupimo... Realno.
(Dusan, 21. septembar 2015 12:02)

Evo ga vlasnik vozila iz "VW Group" koji razmislja, na koji nacin su ga Nemci mozda jos prevarili? :)

Prevara je prevara

pre 9 godina

GM je kazjen sa 900 miliona za neispravne bravice a VW sa 18000 miliona zbog 40X vecih izduvnih gasova i malicioznog softvera. EPA ne stedi domcu industriju. U Americi ne postoji tehnicki test ko u Srbiji vec svake druge godine kontrolisu se samo izduvni gasovi. Nemci pokrivaju tek 3% trzista Amerike. Nasi prijatelji imaju Pasata.

Block

pre 9 godina

Nikad nisam voleo, pa ni vozio dizelase. Naravno nisam znao za ova istrazivanja, ali nikako mi nije islo u glavu kako to da dizel motori manje truju od benzinaca. Svi su isticali emisiju (relativno bezazlenog) CO2 a ostale toksine niko pominjao nije. I nema to veze samo sa VW grupacijom, vec sa svim dizelima. Nadam se da ce uskoro zabraniti sve one prastare dizelase koji su zlo neopevano na srpskim putevima, a potom nakaciti visoke takse na ove kvazi ekoloske nove motore. Verujem da ce bar ovi u USA da sve dizel motore isteraju na cistac...

Hm

pre 9 godina

@(sulir, 20. septembar 2015 17:09)

Nisi dobro razumeo. Problem je u konstantnom laziranju rezultata tokom testova, tj softversko resenje koje koriste za to.

NikolaBGD

pre 9 godina

Hajde što srbi u svemu u šta smo mi umešani vide zaveru ali sad vide i americku zaveru protiv VW ?! Još oni priznali da su lagali ali svejedni znaju srbi da to nije tačno.Mogli bi da ih kazne i zato što promene 5% spoljnog izgleda i prodaju kao nov auto.

The Unforgiven

pre 9 godina

@Mirko,
A Amerikanci su inace poznati po tome sto vole male i ekonomicne aute, jel da? Pa im je tek sad Volkswagen postao trn u oku, iako Volkswagen prodaje dizele u Americi vec 30+ godina?
Tipicna prica - svaki opoziv neke ne-Americke kompanije u Americi je namesten. Ali bas svaki.

Fidelio

pre 9 godina

ne bih da branim vw , ali ne verujem ni da su drugi ništa bolji , dizel je to , a prema podacima fabrika cistiji od benzinaca.
(rosonero, 20. septembar 2015 18:26)

Da, "prema podacima fabrika". Ali u ovom slučaju se pokazalo, a "fabrika" je i priznala, da je sasvim NAMERNO lagala i kupce i američke vlasti.

I šta ćemo sad? (Dobro, mi Srbi - baš ništa! Samo ćemo nastaviti da standardno pljujemo Ameriku uzduž i popreko i kunemo se u nemačke dizele.) Treba li i dalje verovati "podacima fabrika"?

Uzgred, da li neko zna kako bi mogao da funkcioniše taj softver? Konkretno, kako prepoznaje da li je motor u redovnoj vožnji ili na testiranju i na osnovu toga prilagođava svoje delovanje?

Joxa

pre 9 godina

Uzgred , VW ima poslovne brojke vece od nacionalnih ekonomija celog Balkana + Madjarska+Rumunija+Bugarska . Pukne li VW, Grcka postaje (skoro) potpuno nevazna .
PS ne razumem ove koji bleje na USA - Njujorska komunalna direkcija ima veci budzet nego ceo budzet Srbije .

jelen

pre 9 godina

@Miki Jeste sad, to je sigurno zato sto vozimo VW dizele stare 10-20 godina, kod kojih takav softver ne postoji, a ne zato sto su nas bombardovali?
U tekstu se pominju vozila proizvedena pre maksimalno 6 godina, a to nije dovoljno da se osete posledice, za to ti treba najmanje 10-15 godina.

nele

pre 9 godina

Al ce da ih rebnu,vratice ih u kameno doba kad su proizvodili Golfa keca pa ispocetka kao Dacija,ako ih stvarno kazne sa 18 milijardi,nije to slucajno.Ako i druge Nemacke proizvodjece stave pod lupu i nesto pronadju eto nama problema u Evropi i Uniji.Cela Nemacka zavisi od auto industrije i veci deo Evrope posto imaju svugde fabrike.Uopste mi se ovo ne svidja.

Realni posmatrač

pre 9 godina

Ajd sad bas da vidim koliko ce vas ekologa da proda svoj dizel auto koji zagadjuje i truje ljude oko sebe?
Nijedan! Jel tako?
Ovim sam sve rekao jer jedno je rec na papiru tj ekranu a drugo praksa.
Trk brzo da date svog dizelasa na oglase jer ce brzo da izgubi na ceni pa ga dajte malo povoljnije da bi ga brze prodali. :-)

Dusan

pre 9 godina

Hahaha, evo ih vozaci Kie, Dacie i ostalog djubreta. Docekali svojih 5 minuta, Audi i Golf zagadjuju okolinu. I zato nismo imali para da ih kupimo... Realno.

Nebojsa

pre 9 godina

Ma sigurno je ovo tacno..bas u godini kada se ocekuje da vw proizvede najveci broj automobila na svetu, bas kada su losi odnosi evrope I amerike, bas kada su opali prihodi gm-a. Ovo je politicko potkusurivanje preko velikih korporacija. Naravno da proizvodjaci ulepsavaju potrosnju I zagadjenje ali ovo je bas smisljeno. Setite se kako su amerikanci lazirali dogadjaje u Racku, Rugovu I onog govora pred prvi pustinjski rat. Cisti manipulatori.

Nek komsiji crkne krava

pre 9 godina

@Miki Srbija to nikada ne bi mogla,jer se u Srbiji vise vozi na gasno ulje,kad se vozi iza kamiona ne vidi se nista ispred od dima,noviji euro motori ili nova vozila uopšte se retko i vidjaju a kamo li kupuju u Srbiji,automobili generalno su stariji od 15 godina da ne pricam o ostalim stvarima... Tako da je bolje i ovo..generalno mislim da je rak u Srbiji vise zastupljen od posledica bombardovanja,kao i da se nadam da ima sarkazma u tvom komentaru.

Replay

pre 9 godina

Kad ce bre da shvate neki da su danas dizeli cistiji od benzinaca. Dizeli prosecno 100-120 CO2 a benzinci 160. To sto vi pominjete lomove po 30 godina stari i presli milion km je skroz druga prica. Posle 2000. je sve drugacije...

Legend

pre 9 godina

Posto su im pale akcije, cuo sam da ce ih Fiat kupiti. :D Zamislite umesto TDI kad vam bude pisalo JTD :D
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (The Spatula, 21. septembar 2015 21:15)

Teško,Porsche već poseduje 45% VWa,verovatno će otkupiti još akcija kako bi postao vlasnik VWa.

Mirko

pre 9 godina

Interesantno! Kako to da ni jedna agencija u Evropi, Kanadi, Juznoj Americi, Australiji... nije to primetila? Nego US. Kad se pogleda potrosnja goriva, VW TDI je daleko superiorniji od americkih automobila. Japanci (u USA) proizvode Diezel kamione ali ne i putnicke automobile. Bice da je nesto drugo u pitanju a ne emisija gasova.

Brenki

pre 9 godina

Ljubitelji Dacie, Stila 1,9JTD, Alfe 147 i Kie Pro Ceed 1,4 sa ratkapnama jedva docekali... Ako su krivi, neka ih oderu, to nije vas problem, bolje zamenite dotrajale K&N filter nalepnice...

maloicitao

pre 9 godina

A Srbi nevera, govore sebi kako su Ameri uvek imali nesto protiv Srba pa zbog toga napadaju mili nam VW. Sveti Sava i VW, simboli u Srbalja

politika

pre 9 godina

Tako se to radi,tako se sklanja konkurencija,oders ga od kazne i oslabis!
Amerikanci i zastita okoline,pa oni zagadjuju svet/vise od jedne trecine sveukupnog CO2 koja se ispusta u atmosferu je njihovo delo! A ovde se neki
loze,te Ameri pravedni,te ne mrze samo Srbe evo i Nemce kaznjavaju...

Miki

pre 9 godina

Sad imamo de fakto dokaz da je za porast obolelih od kancera u Srbiji direktno odgovorna VW grupa jer se vozila ove grupe najvise voze kod nas. Ta vozila emituju i do 40 puta vise kancerogenih nitro oksida u atmosferu, a ova jedinjenja su dokazano je, odgovorna za kancere kod ljudi ,narocito za rak pluca kao i za astmu. Srbija bi trebala takodje da tuzi VW i trazi zestoko odstetu zbog zagadjenja nase atmosfere i trovanja naseg naroda izduvnim gasovima iz tzv "cistih" VW Dizelasa.

Replay

pre 9 godina

Kad ce bre da shvate neki da su danas dizeli cistiji od benzinaca. Dizeli prosecno 100-120 CO2 a benzinci 160. To sto vi pominjete lomove po 30 godina stari i presli milion km je skroz druga prica. Posle 2000. je sve drugacije...

Dusan

pre 9 godina

Hahaha, evo ih vozaci Kie, Dacie i ostalog djubreta. Docekali svojih 5 minuta, Audi i Golf zagadjuju okolinu. I zato nismo imali para da ih kupimo... Realno.

Qrbla

pre 9 godina

Srecom pa je to samo u USA. VW ovako nesto nikad ne bi napravio u Evropi, gde su i dalje tdi agregati ekoloski najcistiji i tehnicki superiorni.

prognanik

pre 9 godina

Smetaju im dizeli u usa, a njihova, po planetu prijateljska vozila od 6000+ kubika za odlazak po hleb i salatu su ok?
Zivim u Americi, ali toliko nekad umeju da budu apsurdni, da je to neverovatno.

Tesla

pre 9 godina

Sve proizvode koje Nemci plasiraju širom sveta a koje se tiču auto industrije su teška prevara.Počev od potrošnje goriva pa do kvaliteta!

Atreides

pre 9 godina

Pa dobro jutro..kada je nemacka auto-industrija u pitanju sve je fejk i ukradeno. Ali uz pomoc dobrog marketinga razvaljuju i napravise mit o nekim cuvenim kolima iz Nemacke koja su neunistiva a realno su ili ista ili u vecini slucajeva i gora od konkurencije

Nebojsa

pre 9 godina

Ma sigurno je ovo tacno..bas u godini kada se ocekuje da vw proizvede najveci broj automobila na svetu, bas kada su losi odnosi evrope I amerike, bas kada su opali prihodi gm-a. Ovo je politicko potkusurivanje preko velikih korporacija. Naravno da proizvodjaci ulepsavaju potrosnju I zagadjenje ali ovo je bas smisljeno. Setite se kako su amerikanci lazirali dogadjaje u Racku, Rugovu I onog govora pred prvi pustinjski rat. Cisti manipulatori.

The Unforgiven

pre 9 godina

@Mirko,
A Amerikanci su inace poznati po tome sto vole male i ekonomicne aute, jel da? Pa im je tek sad Volkswagen postao trn u oku, iako Volkswagen prodaje dizele u Americi vec 30+ godina?
Tipicna prica - svaki opoziv neke ne-Americke kompanije u Americi je namesten. Ali bas svaki.

sulir

pre 9 godina

Ukoliko sam dobro razumeo, problem je u brojkama koje je VW prijavio, a ne sam nivo zagađivanja, jer bi (pretpostavljam) onda svaki od onih "small block" džipova i pikapova zapremine 6+ litara morao da se povuče iz prodaje.

DR

pre 9 godina

Kako da ne, amerikanci ne vole dizele, pogotovo male, sa cetiri cilindra, jer su jeftini za voznju i ekonomicni, u odnosu na njihove v6 i v8 benzince od 3,5+ litara... oni kao ne zagadjuju, izbacuju plave cvetice na auspuh, ustvari na oba.

Realista

pre 9 godina

E tako se stiti domaca industrija. Proglase te krivim pa se ti posle vadi - VW nema sta dalje da trazi u Americi - oni imaju svoje domace krseve pa neka uzivaju u istima do mile volje...

Zoks

pre 9 godina

@Miki
Pricas gluposti, Vw je najprodavaniji u evropi kao i u samoj Nemackoj, dok se u Srbiji vozi zanemarljivo mali broj ovih automobila jer se radi o novijim autima, a kod nas je prosek starosti 20 godina…

C i n i k

pre 9 godina

Mogu samo da napisem,svaka cast Ameri jer ste ih ulovili.To i nije bilo tako jednostavno otkriti kao sto neki zamisljaju.A da jeste prevara,jeste, i sigurno ce skupo da kosta VW.

mag

pre 9 godina

@miki da... nama je 95% vozni park od 2009 do 2015 haha daj boze da ovo godiste ima 1-2 %, kriv nam vw a nije nam kriv osiromaseni uranijum, nije ni cudo sto nam ovoliko dobro ide

analiticar

pre 9 godina

Ovo "otkrice" uopste nije slucajno bas sada objavljeno, geopoliticki odnosi EU-USA su vrlo zabrinjavajuci, svasta se desava "iza zavese", tek ce biti neprijatnosti.

odavno ja to pricam

pre 9 godina

Zamislite tek kakav skart salju za istocnu evropu, kada amerima ovako uvaljaju. Svaba je to, maher. Logicki zakljucujem da je golf kupljen u nemacku, kvalitetniji od onog u Srbistanu.

jelen

pre 9 godina

@Miki Jeste sad, to je sigurno zato sto vozimo VW dizele stare 10-20 godina, kod kojih takav softver ne postoji, a ne zato sto su nas bombardovali?
U tekstu se pominju vozila proizvedena pre maksimalno 6 godina, a to nije dovoljno da se osete posledice, za to ti treba najmanje 10-15 godina.

xRade

pre 9 godina

Kazna je 18 milijardi dolara PLUS na to dodje cena OPRAVKE vozila pa onda TUZBE vlasnika automobila.... Nevidjena blamaza Nemaca da ima automobilizagadjuju 40x vise od propisane granice.

Богдан

pre 9 godina

Сви смо ви, већина барем, знали да они лажирају податке о потрошњи и немачки и светски произвођачи лажирају те бројке али морам да признам да нисам знао да оволико лажирају податке о емисији издувних гасова. То је далеко горе него пар литара већа потрошња! Морам да додам, да се данас осећам некако поносно на самог себе што никада нисам имао VW возило и никада нисам имао возило са дизел мотором.

Tako se čuvaju pluća naroda, svaka čast

pre 9 godina

A u Srbiji, od 100 vozila u oglasima, 99 su diiizel.Jel malo troši. Dokle će država tolerisati trovanje stanovništva zbog nečije sebičnosti? Ako nemate novca, vozite na gas.Dizel je dobar samo dok je nov,posle troškovi održavanja nadmašuju troškove uštede na gorivu.

realan

pre 9 godina

nisam ja dzaba oduvek bio protiv passata....a ljudi zaokupljeni crnom magijom tog naizgled kvalitetnog krsa se krstili kad im kazem istinu. sada se vidi da je to ne samo krs, vec krs koji nas truje

Nek komsiji crkne krava

pre 9 godina

@Miki Srbija to nikada ne bi mogla,jer se u Srbiji vise vozi na gasno ulje,kad se vozi iza kamiona ne vidi se nista ispred od dima,noviji euro motori ili nova vozila uopšte se retko i vidjaju a kamo li kupuju u Srbiji,automobili generalno su stariji od 15 godina da ne pricam o ostalim stvarima... Tako da je bolje i ovo..generalno mislim da je rak u Srbiji vise zastupljen od posledica bombardovanja,kao i da se nadam da ima sarkazma u tvom komentaru.

banjalucanin zox

pre 9 godina

Meni ovo i nije neka vijest.....ako proizvodjaci auta (bicu blag) ne govore istinu( tj. lazu) o potrosnji goriva logicno je da i emisija stetnih gasova koja se izbacuje u atmosferu nije tacna.....evo opet cu da pitam na koji se nacin izracunava koliko odredjeno vozilo emituje stetnih gasova po kilometru....ako u stvarnom zivotu nije moguce da se iole priblizis potrosnji goriva koju je proizvodjac naveo onda ni ovaj uredjaj nije nesto.....nazalost zarad love sve je moguce pa i ovo da svabe laziraju ....... samo moskvic ne laze on trosi 15L regulara na 100km bez obzira kako ga vozis....ajd zivjeli..

Joxa

pre 9 godina

Uzgred , VW ima poslovne brojke vece od nacionalnih ekonomija celog Balkana + Madjarska+Rumunija+Bugarska . Pukne li VW, Grcka postaje (skoro) potpuno nevazna .
PS ne razumem ove koji bleje na USA - Njujorska komunalna direkcija ima veci budzet nego ceo budzet Srbije .

nele

pre 9 godina

Al ce da ih rebnu,vratice ih u kameno doba kad su proizvodili Golfa keca pa ispocetka kao Dacija,ako ih stvarno kazne sa 18 milijardi,nije to slucajno.Ako i druge Nemacke proizvodjece stave pod lupu i nesto pronadju eto nama problema u Evropi i Uniji.Cela Nemacka zavisi od auto industrije i veci deo Evrope posto imaju svugde fabrike.Uopste mi se ovo ne svidja.

DPolitika

pre 9 godina

Posteni Nemci...Svuda su narodi isti, ima i dobrih i losih a kada je korupcija u pitanju sutina je samo iznos, tako je korupcija u Nemackoj u skladu sa Nemackim standardima.

Nema u Nemackoj posla sa kofercetom za ministra od sto hiljada kao kod nas vec par milki evra...Tako je npr nemacki ministar odbrane Franz Josef Strauss primio 10 tak miliona USD mita, kod nas su sume daleko manje, ministrima sto hiljada, predsednicima milion...Pitanje je dana kada ce isplivati i novi veci skandali u Nemackoj poput nabavke puske HK G36
http://www.exberliner.com/blogs/the-blog/konrad-werner-german-corruption-and-a-few-dead-mexicans/
koja se pokazala kao totalno nepouzdana cak smo je i mi kupili i kod nas niko nista ne spominje iako je u Nemackoj u toku zvanicna istraga vec 5 godina u kojoj je utvrdjeno da je proizvodjac HK prodao Nemackoj armiji puske sa manom a sto se tice korupcije ima naznaka da Nemacka vlada pokusava da je prikrije kao sto su masu dokumenata u slucaju gore spomenutog ministra odbrane cinovnici iz stranke na vlasti jednostavno spalili.

Kod nas u Vojsci Srbije o HK G36 koja je dokazano neispravna niko ne spominje nista. Sve u svemu ne treba da cudi ovakvo ponasanje Nemaca u autoindustriji.

Pravo je pitanje da li ce u Srbiji platiti bilo sta za falsifikovanje pregleda na tehnickim pregledima ili ce neki ministar lepo objasniti da to nije nista strasno te da kao aflatoksin trebamo i dalje gutati VW izduvne gasove u nenormalniom kolicinama.

Milun

pre 9 godina

Sad imamo de fakto dokaz da je za porast obolelih od kancera u Srbiji direktno odgovorna VW grupa jer se vozila ove grupe najvise voze kod nas. Ta vozila emituju i do 40 puta vise kancerogenih nitro oksida u atmosferu, a ova jedinjenja su dokazano je, odgovorna za kancere kod ljudi ,narocito za rak pluca kao i za astmu. Srbija bi trebala takodje da tuzi VW i trazi zestoko odstetu zbog zagadjenja nase atmosfere i trovanja naseg naroda izduvnim gasovima iz tzv "cistih" VW Dizelasa.
(Miki, 20. septembar 2015 11:40)

40 puta kod novih i tehnički ispravnih automobila. Kod ovih što je baka nedeljom vozila do pijace i crkve i "davila" motor pa su zato izvadili DPO filter zagađenje nije merljivo. Jedinica mere bi mogao da bude slučaj kada se nađete iza nekog dizelaža na uzbrdici. Ipak kod nas je za sve odgovoran NATO i bombardovanje, pa zato nećemo snižavati nivo aflatoksina u mleku a za plin uvodimo novu akcizu od nove godine 300 dinara po litru.

Miki

pre 9 godina

Sada sam nasao na EPA sajtu da je dozvoljen nivo Nitro oksida 160 mg po predjenom kilometru u Americi, a VW dizel vozila proizvode cak 40 puta vise od tog dozvoljenog nivoa sto izadje nekih 6400 mg po predjenom kilometru! Prakticno to znaci da su VW TDI dizelasi su ekoloske bombe na tockovima i da nema vecih zagadjivaca atmosfere i trovaca ljudi na putevima. I to govorimo o novim TDI motorima potpuno tehnicki ispravnim, a zamislite koliko tek truju izraubovani TDI Motori na autima gde su skinuti DPF filteri a takav je prakticno skoro svaki TDI dizelas stariji od 10 godina kod nas.

Legend

pre 9 godina

Posto su im pale akcije, cuo sam da ce ih Fiat kupiti. :D Zamislite umesto TDI kad vam bude pisalo JTD :D
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (The Spatula, 21. septembar 2015 21:15)

Teško,Porsche već poseduje 45% VWa,verovatno će otkupiti još akcija kako bi postao vlasnik VWa.

Student

pre 9 godina

To smo konstantovali u institutu za testiranje motornih vozila jos pre 3 godine, ali niko nam nije verovao. Nismo zeleli da dodju iz VW da nas resetaju, jednostavno je auto prosao kao i svi ostali uz lepu nadoknadu institutu.
Isto se desava i sa svim elektronskim uredjajima na trzistu, odmah kada mu pokrenes test, on overclock-uje sistem i tada se greje pa ubija samo da bi dao nerealan test.
Ako si mislio da si kupio S4, realno si kupio S3.

dark

pre 9 godina

Kod nas "dvojke",pasati i ostali malobrojni zagađuju još puta 40. Čim doda gas ono crni dim iz dotrajale mašine i odmah ga osjetiš u kabini ako ideš iza. Ljudi se kunu u te šklopocije. Bitno je da on može u njega da natovari cement,drva i ostalo jer nije htio da kupi traktor ispada seljak. Ovako na "dvicu" stavi xenon,malo ga ofarba,stavi mp3 muziku i Stojine pjesme,zvučnike i pojačala i do daske.

Hehe

pre 9 godina

Hahaha, evo ih vozaci Kie, Dacie i ostalog djubreta. Docekali svojih 5 minuta, Audi i Golf zagadjuju okolinu. I zato nismo imali para da ih kupimo... Realno.
(Dusan, 21. septembar 2015 12:02)

Evo ga vlasnik vozila iz "VW Group" koji razmislja, na koji nacin su ga Nemci mozda jos prevarili? :)

despot

pre 9 godina

Mislio sam da smo mi, srbi, prvaci sveta u prevarama i izvrdavanju zakona kad ono...zajebaše nas nemci.Ako je ovo tačno, a nemam razloga da ne verujem i treba da ih opletu po džepu.

mr.x

pre 9 godina

Ma gde to,nema boljih vozila od Nemaca,a pogotovu jos kombinacija sa dizelom,gde li je sad Replay da nam pojasni ovu zbrku?Sad lepo nasa drzva da tuzi za zagadjivanje nase atmosfere ili da zabrani uvoz Nemackih vozila.

Boris

pre 9 godina

Ali tu priča ne završava, pošto sledi masovna kolektivna tužba za prevaru prikrivanja, lažno reklamiranje i kršenje prava potrošača koja je odmah u petak podneta u Kaliforniji od strane čuvene advokatske kuće Hagens Berman koji su već dobijali Tojotu, Kiju i GM na sudu.

Vlasnici pogođenih modela su u ogromnom problemu. Bez filtera, auto troši manje i ide bolje (i to je sad jasno kako je VW konstantno na testovima pobijao EPA rejting), ali 40x više zagađuje. Vlasnici će to moći ignorisati, ali ko je u Kaliforniji i 15 država koje slede njen zakon, neće moći registrovati auto bez ispravke, a kada to odrade, auto automatski gubi snagu i povećava potrošnju i time vam je VW prodao lažno vozilo. Plus cene u postprodaji posle ovoga će prilično pasti.

Ovo vam je produžena skraćena verzija.

P. S.
Poruka ljubiteljima dizel motora – oni ubiju više ljudi godišnje nego što pogine u saobraćajnim nesrećama. Zapitajte se zašto padaju kisele kiše u Francuskoj kao nigde i zašto je u Parizu nesnosno živeti normalna stvar (nagoveštaj: 80% auta su na dizel). Zato je Francuska konačno rešila da stane na kraj dizel motorima u putničkim vozilima. To je ta prevarantska priča EU - "treba smanjiti CO2 emisiju (zbog izmišljenog zagrevanja), ali ćemo ignorisati NOx koji je dokazani izazivač raka i kiselih kiša." A sve to zato što je Francuska subvencionisala cenu dizela 8-tih zbog poljoprivrednika pa se to proširilo i na ostale države.

zacudjen

pre 9 godina

A zasto smo mi gori od Amera! Pa i mi moramo da ih tuzimo, nas ce to da pokrpi za par godina, obzirom da svi ovde furaju vw polovnjake od par stotina konja.
Pored toga uvesti i extra taksu da se i narod opameti.

Ivan_ue

pre 9 godina

Preporuka za sve vlasnike VW da se vrate ili ako vec imaju Golf 2 ostanu na istom modelu,sve radi zastite zdravlja ljudi i okoline.

Prevara je prevara

pre 9 godina

GM je kazjen sa 900 miliona za neispravne bravice a VW sa 18000 miliona zbog 40X vecih izduvnih gasova i malicioznog softvera. EPA ne stedi domcu industriju. U Americi ne postoji tehnicki test ko u Srbiji vec svake druge godine kontrolisu se samo izduvni gasovi. Nemci pokrivaju tek 3% trzista Amerike. Nasi prijatelji imaju Pasata.

Реалан

pre 9 godina

С обзиром да данашњи дизел мотори раде на сличном принципу, занима ме шта је са моторима осталих произвођача!? Чисто сумњам да VW загађује 40 пута више од осталих! Боље би им било (разним владиним агенцијама) да уведу мало бољи тест потрошње/загађења уместо обмана којима се сад служи ауто индустрија! Ово говорим за целу индустрију, не само за VW!

Montreal

pre 9 godina

Standardno za VW, veliki manipulatori koji velike svote novca ulazu u marketing, a ekologija im je na zadnjem mestu.

Secate se samo kako su potplacivanjem Merkelove stranke odlizili uvodjenje nove CO2 norme, dok su ostali proizvodjaci motora (Fiat, Peugeot itd, itd...) ostali izigrani, sve sto su ulozili u razvoj palo je u vodu.

Boris

pre 9 godina

Hvala redakciji što ste obajvili vest na moju sugestiju.

Elem, ovo je prilično skraćena verzija događaja. Imate u američkim medijima puno detaljnije gde je to bila udarna vest u petak. Za početak, celu stvar je prvo provalio Univerzitet u Zapadnoj Virdžiniji koju su kontaktirali američki ogranak ICCT-a (sedište je u Berlinu), a oni su onda EPA-u i CARB. Za neobaveštene, američki, a pogotovo kalifornijski standardi o izduvnim gasovima su strožiji od EU. Tek 2017. će EU sustići USA. Još prošle godine je ICCT objavio kako potrošnja goriva i emitovanje štetnih gasova jako odstupa od laboratorije (imate na sajtu na 60 strana izveštaj), ali Nemačka i Francuska štite svoju autoindustriju od daljih istraga, mada Francuska polaka menja stav (otvoreni rat protiv dizel motora - konačno).

Na sajtu EPA ima u pdf-u cela procedura kako je VW varao. Otkrilu su definitivno kako su vararali tek kada je EPA zapretila da će im zabraniti prodaju 2016. pa je VW postao naprasno kooperativan. Možete pročitati da je sad postalo jasno zašto je poslednjih meseci VW pozivao vlasnike "čistih" dizela na ispravku softvera zato što su znali šta se dešava.

U istragu se pored EPA i CARB-a, najavile i Država Kalifornija i Departman Pravde (DoJ). Kazna će verovatno biti 2-3 milijarde zato što su to svesno radili.

Nastavak sledi...

NikolaBGD

pre 9 godina

Hajde što srbi u svemu u šta smo mi umešani vide zaveru ali sad vide i americku zaveru protiv VW ?! Još oni priznali da su lagali ali svejedni znaju srbi da to nije tačno.Mogli bi da ih kazne i zato što promene 5% spoljnog izgleda i prodaju kao nov auto.

Block

pre 9 godina

Nikad nisam voleo, pa ni vozio dizelase. Naravno nisam znao za ova istrazivanja, ali nikako mi nije islo u glavu kako to da dizel motori manje truju od benzinaca. Svi su isticali emisiju (relativno bezazlenog) CO2 a ostale toksine niko pominjao nije. I nema to veze samo sa VW grupacijom, vec sa svim dizelima. Nadam se da ce uskoro zabraniti sve one prastare dizelase koji su zlo neopevano na srpskim putevima, a potom nakaciti visoke takse na ove kvazi ekoloske nove motore. Verujem da ce bar ovi u USA da sve dizel motore isteraju na cistac...

Miki

pre 9 godina

@Replay,

atmosferu ne zagadjuje CO2 jer u atmosferi imas milijardi milijarda tona ugljen dioksida, vec kancerogena jedinjenja na bazi nitrata, olova i benzena a takva jedinjenja kao kancerogeni nitro-oksid ispustaju 50 puta vise vozila na dizel pogon nego na benzin. Inace najcistije ekoloski gorivo su metan i autogas jer je produkt sagorevanja ovih gasova - obicna vodena para i nema kancerogenih materija koje izazivaju rak kod ljudi, kisele kise, smog i astmu. Znaci dizel motori ispustaju neuporedivo vecu kolicinu NOx i cadji u atmosferu od benzinaca. To uostalom moze da se uveri svako od nas kad na putu vidimo vozilo koje ispusta iza sebe oblak crnog dima kada vozac doda gas na semaforu. Zato izmedju ostalog Pariz do 2020. godine zabranjuje sva vozila na dizel pogon, jer proizvode ogromno zagadjenje i Parizani u proseku zbog toga zive 7 meseci krace od ostalih Francuza i imaju mnogo veliki broj ljudi bolesnih od raka.

felix

pre 9 godina

Kad ce bre da shvate neki da su danas dizeli cistiji od benzinaca. Dizeli prosecno 100-120 CO2 a benzinci 160. To sto vi pominjete lomove po 30 godina stari i presli milion km je skroz druga prica. Posle 2000. je sve drugacije...
(Replay, 21. septembar 2015 02:51)

To nije ni blizu tačno. Razlog zbog čega se u Americi ne nude dizeli na tržištu kao u Evropi je zato što Amerika nema subvencionisane standarde izduvnih gasova kao u Evropi. Amerikanci imaju isti kriterijum za benzince i dizelase i baš zbog toga dizeli ne mogu da prođu EPA test i budu u ponudi već proizvođači moraju da se potrude da ubiju NOx koji benzinci i ne izbacuju ili su količine skroz zamarljive. E baš zbog toga postoje Blue dizeli sa urejom, samo da bi se mogli prodavati u SAD.

Evropa je podlegla lobiju dizelasa pa uopšte ne uzima u obzir NOx već samo CO2 gde su dizelaši "cistiji" od benzinaca. Klasična prevara koja nam se dešava od uvođenja Euro standarda. Francuzi se polako trzaju i uviđaju štetne posledice iako im se cela državna auto industrija zasniva na dizel motorima.

Hm

pre 9 godina

@(Replay, 21. septembar 2015 02:51)

Shvati, da nije samo CO2 u pitanju. CO2 je samo jedan pokazatelj koji im je mozda i najlakse da mere. Zato cela zapadna Evropa drasticno vise oporezuje dizele po kolicini emisije CO2, nego benzince.

Ostali koji brane VW, ne vidim razlog da to radite, jer je VW PRIZNAO KRIVICU! Tu se prica zavrsava. Odredice im novcanu kaznu i ko zna sta jos pored toga. 18 milijardi je ogromna cifra, ali ujedno i najveca moguca kazna, i to bi bio veliki udarac za VW; godine bi im trebale da se oporave od toga, tako da ocekujem da ce biti znacajno manje, par milijardi. Pored ovog postavlja se pitanje sta je sa ostalim proizvodjacima, kao i sta ce ostatak sveta uraditi po ovom pitanju, jer sumnjam da je VW samo za USA trziste koristio doticni softver.

Realni posmatrač

pre 9 godina

Ajd sad bas da vidim koliko ce vas ekologa da proda svoj dizel auto koji zagadjuje i truje ljude oko sebe?
Nijedan! Jel tako?
Ovim sam sve rekao jer jedno je rec na papiru tj ekranu a drugo praksa.
Trk brzo da date svog dizelasa na oglase jer ce brzo da izgubi na ceni pa ga dajte malo povoljnije da bi ga brze prodali. :-)

NikolaBGD

pre 9 godina

I za genijlce koji ne čitaju vest nisu kažnjeni zbog visokih zagadenja nego zbog laganja o istim. 6+ litarski motori zagađuju više ali proizvođači to i priznaju. Zbog zakona po raznim državama u SAD a i zbog same mode tamo ljudi jure kola koja manje zagaduju pa je ovo teška prevara korisnika. Kao da biraš auto po potrošnji i ispostavi se da je deklarisan na 5 litara a troši 10.

henk.mudi

pre 9 godina

koliko gluposti u komentarima. vise njih ne kapira da se ljudi zezaju za srbe i vw(jes da srbi vole vw ali ameri na taj nacin nama da napakoste,i neko se primi na to?? da li je moguce?), drugo- teorije zavere ljubitelja vw kako ameri zele da ih uniste(da da vi ste im bas trn u oku a ne japanci predvodjeni tojotom plus bmw i mb koji ubijaju od prodaje tamo), i za kraj lik koji tvrdi da benzinci vise zagadjuju(doduse covek je verovatno neupucen). u svakom slucaju, pozdravljam ovaj potez amera ali im kao najgoroj stvari koja se dogodila covecanstvu ne verujem ni najmanje da su to tek sada otkrili. a za vw grupaciju se zna da vecito nesto muljaju,iako nisu jedini. i voleo bih da zabrane dizel u putnickim automobilima, to su smrtonosni traktori. pozdrav

Milos

pre 9 godina

Meni nije jasna srpska pomama za dizelima. Prosecan Srbin predje 5000 km godisnje i razliku u ceni ne otplati. Ok ko prelazi 20000 i vise.

Milan

pre 9 godina

Kad ce bre da shvate neki da su danas dizeli cistiji od benzinaca. Dizeli prosecno 100-120 CO2 a benzinci 160.
(Replay, 21. septembar 2015 02:51)

Nije poenta samo u CO2 nego i u drugim štetnim česticama i gasovima koji izlaze iz dizel motora za razliku od benzinaca. TDI motori su već dosta godina najprljaviji dizel motori od svih velikih proizvođača automobila. Više od decenije ih mnogi opominju na to a oni bahato to ignorišu. Stvarno bi mi bilo drago da plate ozbiljnu cenu za takvo ponašanje.

Fidelio

pre 9 godina

ne bih da branim vw , ali ne verujem ni da su drugi ništa bolji , dizel je to , a prema podacima fabrika cistiji od benzinaca.
(rosonero, 20. septembar 2015 18:26)

Da, "prema podacima fabrika". Ali u ovom slučaju se pokazalo, a "fabrika" je i priznala, da je sasvim NAMERNO lagala i kupce i američke vlasti.

I šta ćemo sad? (Dobro, mi Srbi - baš ništa! Samo ćemo nastaviti da standardno pljujemo Ameriku uzduž i popreko i kunemo se u nemačke dizele.) Treba li i dalje verovati "podacima fabrika"?

Uzgred, da li neko zna kako bi mogao da funkcioniše taj softver? Konkretno, kako prepoznaje da li je motor u redovnoj vožnji ili na testiranju i na osnovu toga prilagođava svoje delovanje?

Hm

pre 9 godina

@(sulir, 20. septembar 2015 17:09)

Nisi dobro razumeo. Problem je u konstantnom laziranju rezultata tokom testova, tj softversko resenje koje koriste za to.