Zanimljivosti

Četvrtak, 11.10.2012.

09:30

Tesla S brži od M5

Izvor: B92

Tesla S brži od M5 IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

Zoki

pre 10 godina

U Americi M5 startuje sa $92,900. Ovaj model Tesle S koji je testiran (P85, 416 hp) je $93,400. Obe cene bez poreza i dostave. Medjutim, za elektricne automobile dobijate tax credit od drzave ($7,500 federalni, a ponegde i drzavni i lokalni), tako da Tesla izadje jeftiniji. Osnovni model Tesle je 69,900 bez poreza, dostave i tax credita.

Алпине

pre 12 godina

Јeс да је Тесла али ипак М5 се зна шта значи а ова трка на правцу никако није релевантна. Ту је огромна предност електричних мотора да су стигли до кривине БМВ би отишао напред наравно.

Ovich

pre 12 godina

Potpuno normalno. Elektro motor odma dalje celokupni obrtni momenat i snagu dok benzinac treba da je razvije. Iako je turbo ipak mu treba vremena, ali na kraju ga stize.

Luks- Su

pre 12 godina

nije ni bmw ko sto je nekad bio...a za neupucene nek se provozaju jedrilicom po nebu pa nek vide sta je uzivanje u tisini...jedva cekam ovakva kola.

Mandrak

pre 12 godina

U srbiji bi se dva brata rodjena posvadjala oko toga sta je bolje, benzinac ili dizelas....

Sad josh auto na struju... to nije dovoljno macho.


A cinjenica je, da kad presusi nafta, najverovatnije sledi pad civilizacije kakvu poznajemo jer se i drastican uspon iste na nasoj planetici usko povezuje sa naftom. Gorivo, pesticidi, plastika, guma.... itd itd


Pozdravljam sve aplikacije alternativnih izvora energije... pa makar to bili automobili.

Samo.... mnogo para se vrti oko nafte, tacnije, citav svet... da nije tako, odavno bi imali mnogo savrsenije 'stvari' na struju...

Dux

pre 12 godina

Ne zaboravite da elektromotor uvek možete da pojačate povećavanjem napona. Tako da sa malim povećanjem napona Tesla po snazi sa istim motorom može da postigne istu snagu kao i BMW M5. Kod sus motora je ta procedura malo komplikovanija. Samo još da počnu masovno da se proizvode Li-Vazduh baterije i sus automobili da odu u zaborav (za 10-15 godina).

Preddy Baer

pre 12 godina

@Vladimir

Nije tacno da je Tesla S cetri puta skuplji od BMW M5. Klasicno srpsko politikatnsko Velja Ilici-Palma lupetanje!

Cena Tesle S pocinje od 40000, dok je BMW M5 ipak taj koji je znatno skuplji!

majstor

pre 12 godina

opet nesto da zadivi polupismenu masu (kakve je u americi najvise). s obzirom da e-motor citav svoj obrtni momenat moze da proizvede od starta, dok motor sa unutrasnjim sagorijevanjem ne (kvacilo, mjenjac, brzine) normalno je da je e-motor u prednosti i da bi neki mali e-auto pobijedio u ovoj trci, ali samo na vrlo kratke staze!

željko

pre 12 godina

@mj
Kakva crna ugaona brzina? Snaga kod svih elektro uređaja je P=I*U, tj struja puta napon. Kod elektro motora struja je maksimalna na samom početku rada pri nula obrtaja Imax i tada se oslobađa sva snaga. Ti ako ne vjeruješ stisni brusilicu između koljena iz sve snage i upali je. Šalim se de, kakvo ti je smopouzdanje vidim da bi se isjekao

beep

pre 12 godina

ovo je test ubrzanja na pravcu bez krivina,na kruznoj stazi BMW bi ga oduvao,ovde je u pitanju samo start i nista vise kao i sto se u tektu kaze,elektro.A oslobadjaju u startu vecu snagu od benzinaca,a sad dolazimo do po meni najbitnije stvari,NISTA NE MOZE DA ZAMENI ZVUK IZDUVNIH CEVI KAD ZAGRME,nijedan elektricni ne moze da zameni taj osecaj KAD DAS GAS I CUJES MOTOR KAKO KIDA I MAMI POGLEDE PROLAZNIKA,steta sto ce jednog dana nestati nafte i sto ce se u buducnosti voziti ovi elektricni sporeti:))

mj

pre 12 godina

@Željko
Molim Vas ponovite ili naučite osnovne stvari iz fizike pre nogo što počnete da se brukate sa komentarima. Snaga je proizvod obrtnog momenta i ugaone brzine tako da je jednaka nuli "iz mesta". Jednosmerni elektromotori imaju tu divnu osobinu da maksimalni obrtni moment daju pri 0 o/min kad je i najpotrebniji pa im ne treba kvačilo.
Što se tiče ishoda trke elektromotor ima prednost u startu, a SUS kasnije tako da na pobednika u priličnoj meri utiče izbor dužine staze.
Pozdrav svim ljubiteljima tehnike i automobila!

borris

pre 12 godina

Videli bi smo šta bi se desilo u ovom duelu posle prove krivine a bogami i posle 200km kada se Tesli isprazne baterije...

Videćemo da li je elektro pogon koji se još uvek većinom dobija iz termo elektrana i nuklearki budućnost... ako jeste, znam da ću žaliti za zvukom benzinskih motora na visokim obrtajima.

Mice

pre 12 godina

Tesla je jos uvek pokusaj automobila. Mozda buducnost, ali sada je poredjenje i sa 520d smesno, a kamo li sa M5. Cak i nebitnom poredjenju poput ove trke su svi videli da BMW kasni sa polaskom i deluje kao da ga vozi 12godisnjak. Dok ne bude uporediv po autonomiji i krajnjim performansama, BMW rulllzzz

666

pre 12 godina

Mozda je struja buducnost, ali stvarno ce mi biti zao da ne vidim vartu na auspuhu i grmljavinu motora. Kao ono " cuj mala kako mi radi masina, ko brijac philips, zzzzz, padas na to, a?"

Alcale

pre 12 godina

@phreak
Možda i jesu teške, ALI... Elektromotor oslobađa maksimalnu osnagu čim pritisneš papučicu bilo da se nalazi na kružnoj ili pravoj stazi. Čak šta više da se vozi u krivinama tek bi el motor imao prednost jer ima mnoogo veću snagu pri malom broju obrtaja. Kao da porediš benzica i dizelaša. Svako opterećenje na benzicu se oseti dok dizelaši lakše podnose opterećenje e elektro motori tek dobro podnose opterećenje odnosno lako ga savlađuju.

Damir

pre 12 godina

Elektropogon je mrtva tehnologija, barem za narednih 20-30 godina, dok ne pronadju neki drugi način da skladište električnu energiju. Samo zamajavaju narod nečim što nikada neće zaživeti (masovno).

Aleksandar

pre 12 godina

Ljubitelj sam brzih, sportskih i drugih automobila, jednom recju "petrolhead" i nisam promenio misljenje. BMW je automobil za ova elektricna kolica! A u snimku se vidi da je BMW kasnije krenuo i da je u I i II brzini proklizavao (verovatno namerno i bez launch control-a)...

željko

pre 12 godina

@T
Nisi u pravu, elektro motor iz mjesta razvija najveću snagu. Zato žmirne sijalica u kući kada se upali hidrofor i sl. Elektromotori velike snage se zbog toga opterećuju raznim otpornicima kojima se ograničava početna struja da ne bi lomili osovine i štetili naponskoj mreži.

phreak

pre 12 godina

Na kružnoj stazi M5 bi bio brži jer su Tesline baterije preteške (pogledajte Top Gear epizodu sa Tesla Roadsterom i Lotusom na čijoj osnovi je napravljen Tesla Roadster). Tesla može da pobedi samo u ovakvom trkanju (koje je vrlo popularno u Americi). Ali, kad bih mogao da biram, kupio bih Teslu odmah. M5 je čudo tehnologije 20. veka, a Tesla je čudo tehnologije 21. veka.

Mario Bros

pre 12 godina

Tesla je budućnost a ovaj BMW će u budućnosti biti kao nekada parni automobili. Ljudi će se čuditi da smo se time vozili. Za taj Tesla model S koji je i ovde učestvovao u demonstraciji će zauvek biti besplatno punjenje na superpunjačima koji napune baterije za pola sata i koji su već sada raspoređeni u Kaliforniji. Za dve godine će pokrivati skoro cele SAD. Snabdevaju se strujom iz solarne farme koju takođe poseduje osnivač Tesle- Elon Musk i praktično ne zagađuju okolinu. Biće moguće vozikanje kroz celu državu potpuno besplatno što se tiče "goriva". Prilično zanimljivo
http://www.engadget.com/2012/09/24/tesla-supercharger/

mustang

pre 12 godina

Ma BMWu treba jedno sekund da upošte "razmilsli" šta bi sam sa sobom, iako je gas već "do daske". To je kanta za penzionere, saopasno precenjim podacima. Ali i vozač BMWa je zakasnio jedno 0.1s u startu... Možda bašpenzioner neki??

Posmatrac

pre 12 godina

Elektricni motor od prvog trenutka kretnje oslobadja maksimalni moment, za razliku od automobila sa SUS motorima, koji imaju maksimalni obrtni moment na odredjenom broju obrtaja koji slabi ukoliko ste ili ispod ili iznad odredjenog broja obrtaja. Jednostavno, struji ravne nema :D.
Pozdrav.

Зоран

pre 12 godina

pogledajte kako auto izgleda iznutra, cista perverzija. takodje na snimku se moze veideti stanje americkih puteva i auto puteva, koje je po svemu sudeci mnogo gore neko kod nas u srbiji.
(nikola, 11. oktobar 2012 13:41)

Па пуно се возе кола по путевима у САД. А ви у Србији још увек возите кола?

ne zanima me ni jedan ni drugi

pre 12 godina

Tesla ima 416 KS, BMW 500. razlika je u tome sto Tesla moze da isporuci svih 416 KS gotovo trenutno, a BMW to radi na koliko, 5000 rpm (neda mi se provjeravati).

ostala prica oko baterija, struje, potrosnje goriva, imidza ovog ili onog me ne interesuje. imam v12 medju nogama pa mi ne treba nijedan ;)

bmw

pre 12 godina

Svaka čast, iako obožavam BMW, oduševljen sam Teslom S. Ali, elektromotor razvija maksimalni obrtni moment iz mesta, i kao da je ispaljen iz katapulta. Maksimalna brzina ovog automobila iznosi 210 km/h, dok je kod BMW-a elektronski ograničena na 250. Svaka čast za sprint, na duge staze BMW je tata.

Valerij

pre 12 godina

Ovo nije pravi test,nego nameštena reklama za Teslu.BMW je startovao bar sekund kasnije,ako ne i više,konstantno je dozirao gas da se ne bi zeznuo i prošao pored Tesle,malo mu se omaklo pred kraj snimka.BMW M5 i M3 su ikone našeg vremena za mnoge od nas,nažalost malo ljudi imaju tu sreću i privilegiju da mogu sebi da priušte da ih voze,tako će i da ostane u budućnosti,jednostavno neke stvari su toliko dobre da se ne menjaju nikad.Isto tako je i u USA,tamo se Ford Mustang,Chevrolet Camaro i njihove varijacije smatraju ikonama,tu Tesla nema šta da traži.Verovatno će u vremenima koje dolaze Tesla ili neko drugi razviti model koji će biti brži,ali ono što imaju ova kola Tesla nikad neće imati.Možda za jedno 200-300 godina.
Cela priča oko Tesle i ostalih elektroautomobila je i dalje na početku do neke revolucije po pitanju baterija(akumulatora),dok god oni mogu da pređu samo 400-500 km,pa moraju da se pune 4-5 sati to je mrka kapa.Ili da mogu da pređu više ili da punjenje traje kraće.Možda neka varijanta solarnog konsantnog dopnunjavanja?Kad to prevaziđu ostaće im samo problem zvuka motora i miris benzina....
Dok god ne reše taj problem,ostaju nama pumpe i dobri stari benzin(ne dizel),i naravno 6-12 klasičnih cilindara.

nikola

pre 12 godina

pogledajte kako auto izgleda iznutra, cista perverzija. takodje na snimku se moze veideti stanje americkih puteva i auto puteva, koje je po svemu sudeci mnogo gore neko kod nas u srbiji.

SaLe

pre 12 godina

Mnogi od nas nisu ni svesni kakvo breme nosimo sa sobom danas a kakvo ćemo nositi ubrzo. Uključivaćemo svi prerađene bicikle na struju, samo da se dokopamo jeftinih baterija i el.motorića. Sanjajte ljudi dok još možete.

Macak

pre 12 godina

Da je sreće auta kao M5 bi bila u muzeju, a mi ga sad gledamo kao čudo tehnologije.
Ali dok je naftnih magnata, put će i dalje da smrdi.
Tesla rocks!

A sustizanje pri kraju snimka?

pre 12 godina

Dobar je Tesla, ali pri ovom ubrzanju istrosi baterije na 100 metara. Da je trka bila na kilometar, Tesla bi ostao bez struje na 500 metara.

Stefan

pre 12 godina

Pa tesla je brzi zato sto elektricni motor iz mesta razvija makaimalnu snagu a kod benzinca je drukse sto se ne trkaju na duzu distancu i kolika je maximalna brzina tesle i vozis se 2 sata i posle ga opet puni 4 sata -.- kod M5 sipas i teraj ;)

hm...

pre 12 godina

Super je Tesla ali zvuk i v8 u dupetu su neopisiv uzitak, BMW I nije nesto startan sa mesta ali u brzini kada se trka retko ko moze da ga pobedi.

Marko

pre 12 godina

Obozavam BMW, al ga nikada necu kupiti kao ni AUDI ni Mercedes. Razlog jednostavan, zasto biti kao i svi ostali. Ima toliko drugih egzoticnih i kvalitetnih automobila. Po meni Tesla S je dizajnersko remek delo.

dzoni

pre 12 godina

Prvo ovaj sto vozi bmw veze nema..startovao je kao neki klinac ..posto ne zna trebao je da ukljuci launch control...ali tesla je extra auto i nadam se da ce elektricni auti brzo zaziveti.

Ivan

pre 12 godina

Tesla jeste startovao bolje, ali i koji delic sekunde ranije. A opet, pri kraju se vidi da ga BMW sustize. Naravno, voleo bih da posedujem Teslu, pre nego BMW.

каурин

pre 12 godina

Боља реклама им апсолутно није потребна!
Велика је штета што су прескупи кад "препливају бару".

dok Bembara kotrlja,ledja cuva mi rulja :PP

pre 12 godina

Au trkali se 20m i kao Tesla brzi,a vidi se da je M5 poceo da ga prestize,no sve u svemu,svejedno bih bez razmisljanja pre vozio prelepi i furiozni BMW M5 Motorsport Power,sta ima lepse i bolje od jedne najnovije M5-ice?!

Miki

pre 12 godina

Bogami neću da menjam mišljenje. Težak je, te baterije da se izrade naprave više štete prirodi nego taj M5 što napravi sagorevanjem goriva za 150-200kkm i ošišao bi ga M5 na stazi a i bogami da su poterali jos 2 3 sekunde što se vidi na snimku. Nisam fan BMW btw.

Ivan

pre 12 godina

Tesla jeste startovao bolje, ali i koji delic sekunde ranije. A opet, pri kraju se vidi da ga BMW sustize. Naravno, voleo bih da posedujem Teslu, pre nego BMW.

Miki

pre 12 godina

Bogami neću da menjam mišljenje. Težak je, te baterije da se izrade naprave više štete prirodi nego taj M5 što napravi sagorevanjem goriva za 150-200kkm i ošišao bi ga M5 na stazi a i bogami da su poterali jos 2 3 sekunde što se vidi na snimku. Nisam fan BMW btw.

Macak

pre 12 godina

Da je sreće auta kao M5 bi bila u muzeju, a mi ga sad gledamo kao čudo tehnologije.
Ali dok je naftnih magnata, put će i dalje da smrdi.
Tesla rocks!

dok Bembara kotrlja,ledja cuva mi rulja :PP

pre 12 godina

Au trkali se 20m i kao Tesla brzi,a vidi se da je M5 poceo da ga prestize,no sve u svemu,svejedno bih bez razmisljanja pre vozio prelepi i furiozni BMW M5 Motorsport Power,sta ima lepse i bolje od jedne najnovije M5-ice?!

каурин

pre 12 godina

Боља реклама им апсолутно није потребна!
Велика је штета што су прескупи кад "препливају бару".

Marko

pre 12 godina

Obozavam BMW, al ga nikada necu kupiti kao ni AUDI ni Mercedes. Razlog jednostavan, zasto biti kao i svi ostali. Ima toliko drugih egzoticnih i kvalitetnih automobila. Po meni Tesla S je dizajnersko remek delo.

dzoni

pre 12 godina

Prvo ovaj sto vozi bmw veze nema..startovao je kao neki klinac ..posto ne zna trebao je da ukljuci launch control...ali tesla je extra auto i nadam se da ce elektricni auti brzo zaziveti.

mj

pre 12 godina

@Željko
Molim Vas ponovite ili naučite osnovne stvari iz fizike pre nogo što počnete da se brukate sa komentarima. Snaga je proizvod obrtnog momenta i ugaone brzine tako da je jednaka nuli "iz mesta". Jednosmerni elektromotori imaju tu divnu osobinu da maksimalni obrtni moment daju pri 0 o/min kad je i najpotrebniji pa im ne treba kvačilo.
Što se tiče ishoda trke elektromotor ima prednost u startu, a SUS kasnije tako da na pobednika u priličnoj meri utiče izbor dužine staze.
Pozdrav svim ljubiteljima tehnike i automobila!

A sustizanje pri kraju snimka?

pre 12 godina

Dobar je Tesla, ali pri ovom ubrzanju istrosi baterije na 100 metara. Da je trka bila na kilometar, Tesla bi ostao bez struje na 500 metara.

Posmatrac

pre 12 godina

Elektricni motor od prvog trenutka kretnje oslobadja maksimalni moment, za razliku od automobila sa SUS motorima, koji imaju maksimalni obrtni moment na odredjenom broju obrtaja koji slabi ukoliko ste ili ispod ili iznad odredjenog broja obrtaja. Jednostavno, struji ravne nema :D.
Pozdrav.

hm...

pre 12 godina

Super je Tesla ali zvuk i v8 u dupetu su neopisiv uzitak, BMW I nije nesto startan sa mesta ali u brzini kada se trka retko ko moze da ga pobedi.

phreak

pre 12 godina

Na kružnoj stazi M5 bi bio brži jer su Tesline baterije preteške (pogledajte Top Gear epizodu sa Tesla Roadsterom i Lotusom na čijoj osnovi je napravljen Tesla Roadster). Tesla može da pobedi samo u ovakvom trkanju (koje je vrlo popularno u Americi). Ali, kad bih mogao da biram, kupio bih Teslu odmah. M5 je čudo tehnologije 20. veka, a Tesla je čudo tehnologije 21. veka.

Mario Bros

pre 12 godina

Tesla je budućnost a ovaj BMW će u budućnosti biti kao nekada parni automobili. Ljudi će se čuditi da smo se time vozili. Za taj Tesla model S koji je i ovde učestvovao u demonstraciji će zauvek biti besplatno punjenje na superpunjačima koji napune baterije za pola sata i koji su već sada raspoređeni u Kaliforniji. Za dve godine će pokrivati skoro cele SAD. Snabdevaju se strujom iz solarne farme koju takođe poseduje osnivač Tesle- Elon Musk i praktično ne zagađuju okolinu. Biće moguće vozikanje kroz celu državu potpuno besplatno što se tiče "goriva". Prilično zanimljivo
http://www.engadget.com/2012/09/24/tesla-supercharger/

SaLe

pre 12 godina

Mnogi od nas nisu ni svesni kakvo breme nosimo sa sobom danas a kakvo ćemo nositi ubrzo. Uključivaćemo svi prerađene bicikle na struju, samo da se dokopamo jeftinih baterija i el.motorića. Sanjajte ljudi dok još možete.

bmw

pre 12 godina

Svaka čast, iako obožavam BMW, oduševljen sam Teslom S. Ali, elektromotor razvija maksimalni obrtni moment iz mesta, i kao da je ispaljen iz katapulta. Maksimalna brzina ovog automobila iznosi 210 km/h, dok je kod BMW-a elektronski ograničena na 250. Svaka čast za sprint, na duge staze BMW je tata.

Preddy Baer

pre 12 godina

@Vladimir

Nije tacno da je Tesla S cetri puta skuplji od BMW M5. Klasicno srpsko politikatnsko Velja Ilici-Palma lupetanje!

Cena Tesle S pocinje od 40000, dok je BMW M5 ipak taj koji je znatno skuplji!

Valerij

pre 12 godina

Ovo nije pravi test,nego nameštena reklama za Teslu.BMW je startovao bar sekund kasnije,ako ne i više,konstantno je dozirao gas da se ne bi zeznuo i prošao pored Tesle,malo mu se omaklo pred kraj snimka.BMW M5 i M3 su ikone našeg vremena za mnoge od nas,nažalost malo ljudi imaju tu sreću i privilegiju da mogu sebi da priušte da ih voze,tako će i da ostane u budućnosti,jednostavno neke stvari su toliko dobre da se ne menjaju nikad.Isto tako je i u USA,tamo se Ford Mustang,Chevrolet Camaro i njihove varijacije smatraju ikonama,tu Tesla nema šta da traži.Verovatno će u vremenima koje dolaze Tesla ili neko drugi razviti model koji će biti brži,ali ono što imaju ova kola Tesla nikad neće imati.Možda za jedno 200-300 godina.
Cela priča oko Tesle i ostalih elektroautomobila je i dalje na početku do neke revolucije po pitanju baterija(akumulatora),dok god oni mogu da pređu samo 400-500 km,pa moraju da se pune 4-5 sati to je mrka kapa.Ili da mogu da pređu više ili da punjenje traje kraće.Možda neka varijanta solarnog konsantnog dopnunjavanja?Kad to prevaziđu ostaće im samo problem zvuka motora i miris benzina....
Dok god ne reše taj problem,ostaju nama pumpe i dobri stari benzin(ne dizel),i naravno 6-12 klasičnih cilindara.

Stefan

pre 12 godina

Pa tesla je brzi zato sto elektricni motor iz mesta razvija makaimalnu snagu a kod benzinca je drukse sto se ne trkaju na duzu distancu i kolika je maximalna brzina tesle i vozis se 2 sata i posle ga opet puni 4 sata -.- kod M5 sipas i teraj ;)

Mandrak

pre 12 godina

U srbiji bi se dva brata rodjena posvadjala oko toga sta je bolje, benzinac ili dizelas....

Sad josh auto na struju... to nije dovoljno macho.


A cinjenica je, da kad presusi nafta, najverovatnije sledi pad civilizacije kakvu poznajemo jer se i drastican uspon iste na nasoj planetici usko povezuje sa naftom. Gorivo, pesticidi, plastika, guma.... itd itd


Pozdravljam sve aplikacije alternativnih izvora energije... pa makar to bili automobili.

Samo.... mnogo para se vrti oko nafte, tacnije, citav svet... da nije tako, odavno bi imali mnogo savrsenije 'stvari' na struju...

željko

pre 12 godina

@mj
Kakva crna ugaona brzina? Snaga kod svih elektro uređaja je P=I*U, tj struja puta napon. Kod elektro motora struja je maksimalna na samom početku rada pri nula obrtaja Imax i tada se oslobađa sva snaga. Ti ako ne vjeruješ stisni brusilicu između koljena iz sve snage i upali je. Šalim se de, kakvo ti je smopouzdanje vidim da bi se isjekao

nikola

pre 12 godina

pogledajte kako auto izgleda iznutra, cista perverzija. takodje na snimku se moze veideti stanje americkih puteva i auto puteva, koje je po svemu sudeci mnogo gore neko kod nas u srbiji.

Aleksandar

pre 12 godina

Ljubitelj sam brzih, sportskih i drugih automobila, jednom recju "petrolhead" i nisam promenio misljenje. BMW je automobil za ova elektricna kolica! A u snimku se vidi da je BMW kasnije krenuo i da je u I i II brzini proklizavao (verovatno namerno i bez launch control-a)...

željko

pre 12 godina

@T
Nisi u pravu, elektro motor iz mjesta razvija najveću snagu. Zato žmirne sijalica u kući kada se upali hidrofor i sl. Elektromotori velike snage se zbog toga opterećuju raznim otpornicima kojima se ograničava početna struja da ne bi lomili osovine i štetili naponskoj mreži.

Dux

pre 12 godina

Ne zaboravite da elektromotor uvek možete da pojačate povećavanjem napona. Tako da sa malim povećanjem napona Tesla po snazi sa istim motorom može da postigne istu snagu kao i BMW M5. Kod sus motora je ta procedura malo komplikovanija. Samo još da počnu masovno da se proizvode Li-Vazduh baterije i sus automobili da odu u zaborav (za 10-15 godina).

Damir

pre 12 godina

Elektropogon je mrtva tehnologija, barem za narednih 20-30 godina, dok ne pronadju neki drugi način da skladište električnu energiju. Samo zamajavaju narod nečim što nikada neće zaživeti (masovno).

beep

pre 12 godina

ovo je test ubrzanja na pravcu bez krivina,na kruznoj stazi BMW bi ga oduvao,ovde je u pitanju samo start i nista vise kao i sto se u tektu kaze,elektro.A oslobadjaju u startu vecu snagu od benzinaca,a sad dolazimo do po meni najbitnije stvari,NISTA NE MOZE DA ZAMENI ZVUK IZDUVNIH CEVI KAD ZAGRME,nijedan elektricni ne moze da zameni taj osecaj KAD DAS GAS I CUJES MOTOR KAKO KIDA I MAMI POGLEDE PROLAZNIKA,steta sto ce jednog dana nestati nafte i sto ce se u buducnosti voziti ovi elektricni sporeti:))

Ovich

pre 12 godina

Potpuno normalno. Elektro motor odma dalje celokupni obrtni momenat i snagu dok benzinac treba da je razvije. Iako je turbo ipak mu treba vremena, ali na kraju ga stize.

Luks- Su

pre 12 godina

nije ni bmw ko sto je nekad bio...a za neupucene nek se provozaju jedrilicom po nebu pa nek vide sta je uzivanje u tisini...jedva cekam ovakva kola.

Mice

pre 12 godina

Tesla je jos uvek pokusaj automobila. Mozda buducnost, ali sada je poredjenje i sa 520d smesno, a kamo li sa M5. Cak i nebitnom poredjenju poput ove trke su svi videli da BMW kasni sa polaskom i deluje kao da ga vozi 12godisnjak. Dok ne bude uporediv po autonomiji i krajnjim performansama, BMW rulllzzz

Alcale

pre 12 godina

@phreak
Možda i jesu teške, ALI... Elektromotor oslobađa maksimalnu osnagu čim pritisneš papučicu bilo da se nalazi na kružnoj ili pravoj stazi. Čak šta više da se vozi u krivinama tek bi el motor imao prednost jer ima mnoogo veću snagu pri malom broju obrtaja. Kao da porediš benzica i dizelaša. Svako opterećenje na benzicu se oseti dok dizelaši lakše podnose opterećenje e elektro motori tek dobro podnose opterećenje odnosno lako ga savlađuju.

majstor

pre 12 godina

opet nesto da zadivi polupismenu masu (kakve je u americi najvise). s obzirom da e-motor citav svoj obrtni momenat moze da proizvede od starta, dok motor sa unutrasnjim sagorijevanjem ne (kvacilo, mjenjac, brzine) normalno je da je e-motor u prednosti i da bi neki mali e-auto pobijedio u ovoj trci, ali samo na vrlo kratke staze!

Зоран

pre 12 godina

pogledajte kako auto izgleda iznutra, cista perverzija. takodje na snimku se moze veideti stanje americkih puteva i auto puteva, koje je po svemu sudeci mnogo gore neko kod nas u srbiji.
(nikola, 11. oktobar 2012 13:41)

Па пуно се возе кола по путевима у САД. А ви у Србији још увек возите кола?

borris

pre 12 godina

Videli bi smo šta bi se desilo u ovom duelu posle prove krivine a bogami i posle 200km kada se Tesli isprazne baterije...

Videćemo da li je elektro pogon koji se još uvek većinom dobija iz termo elektrana i nuklearki budućnost... ako jeste, znam da ću žaliti za zvukom benzinskih motora na visokim obrtajima.

mustang

pre 12 godina

Ma BMWu treba jedno sekund da upošte "razmilsli" šta bi sam sa sobom, iako je gas već "do daske". To je kanta za penzionere, saopasno precenjim podacima. Ali i vozač BMWa je zakasnio jedno 0.1s u startu... Možda bašpenzioner neki??

666

pre 12 godina

Mozda je struja buducnost, ali stvarno ce mi biti zao da ne vidim vartu na auspuhu i grmljavinu motora. Kao ono " cuj mala kako mi radi masina, ko brijac philips, zzzzz, padas na to, a?"

Алпине

pre 12 godina

Јeс да је Тесла али ипак М5 се зна шта значи а ова трка на правцу никако није релевантна. Ту је огромна предност електричних мотора да су стигли до кривине БМВ би отишао напред наравно.

ne zanima me ni jedan ni drugi

pre 12 godina

Tesla ima 416 KS, BMW 500. razlika je u tome sto Tesla moze da isporuci svih 416 KS gotovo trenutno, a BMW to radi na koliko, 5000 rpm (neda mi se provjeravati).

ostala prica oko baterija, struje, potrosnje goriva, imidza ovog ili onog me ne interesuje. imam v12 medju nogama pa mi ne treba nijedan ;)

Zoki

pre 10 godina

U Americi M5 startuje sa $92,900. Ovaj model Tesle S koji je testiran (P85, 416 hp) je $93,400. Obe cene bez poreza i dostave. Medjutim, za elektricne automobile dobijate tax credit od drzave ($7,500 federalni, a ponegde i drzavni i lokalni), tako da Tesla izadje jeftiniji. Osnovni model Tesle je 69,900 bez poreza, dostave i tax credita.

dok Bembara kotrlja,ledja cuva mi rulja :PP

pre 12 godina

Au trkali se 20m i kao Tesla brzi,a vidi se da je M5 poceo da ga prestize,no sve u svemu,svejedno bih bez razmisljanja pre vozio prelepi i furiozni BMW M5 Motorsport Power,sta ima lepse i bolje od jedne najnovije M5-ice?!

A sustizanje pri kraju snimka?

pre 12 godina

Dobar je Tesla, ali pri ovom ubrzanju istrosi baterije na 100 metara. Da je trka bila na kilometar, Tesla bi ostao bez struje na 500 metara.

Miki

pre 12 godina

Bogami neću da menjam mišljenje. Težak je, te baterije da se izrade naprave više štete prirodi nego taj M5 što napravi sagorevanjem goriva za 150-200kkm i ošišao bi ga M5 na stazi a i bogami da su poterali jos 2 3 sekunde što se vidi na snimku. Nisam fan BMW btw.

Valerij

pre 12 godina

Ovo nije pravi test,nego nameštena reklama za Teslu.BMW je startovao bar sekund kasnije,ako ne i više,konstantno je dozirao gas da se ne bi zeznuo i prošao pored Tesle,malo mu se omaklo pred kraj snimka.BMW M5 i M3 su ikone našeg vremena za mnoge od nas,nažalost malo ljudi imaju tu sreću i privilegiju da mogu sebi da priušte da ih voze,tako će i da ostane u budućnosti,jednostavno neke stvari su toliko dobre da se ne menjaju nikad.Isto tako je i u USA,tamo se Ford Mustang,Chevrolet Camaro i njihove varijacije smatraju ikonama,tu Tesla nema šta da traži.Verovatno će u vremenima koje dolaze Tesla ili neko drugi razviti model koji će biti brži,ali ono što imaju ova kola Tesla nikad neće imati.Možda za jedno 200-300 godina.
Cela priča oko Tesle i ostalih elektroautomobila je i dalje na početku do neke revolucije po pitanju baterija(akumulatora),dok god oni mogu da pređu samo 400-500 km,pa moraju da se pune 4-5 sati to je mrka kapa.Ili da mogu da pređu više ili da punjenje traje kraće.Možda neka varijanta solarnog konsantnog dopnunjavanja?Kad to prevaziđu ostaće im samo problem zvuka motora i miris benzina....
Dok god ne reše taj problem,ostaju nama pumpe i dobri stari benzin(ne dizel),i naravno 6-12 klasičnih cilindara.

Stefan

pre 12 godina

Pa tesla je brzi zato sto elektricni motor iz mesta razvija makaimalnu snagu a kod benzinca je drukse sto se ne trkaju na duzu distancu i kolika je maximalna brzina tesle i vozis se 2 sata i posle ga opet puni 4 sata -.- kod M5 sipas i teraj ;)

Damir

pre 12 godina

Elektropogon je mrtva tehnologija, barem za narednih 20-30 godina, dok ne pronadju neki drugi način da skladište električnu energiju. Samo zamajavaju narod nečim što nikada neće zaživeti (masovno).

Ivan

pre 12 godina

Tesla jeste startovao bolje, ali i koji delic sekunde ranije. A opet, pri kraju se vidi da ga BMW sustize. Naravno, voleo bih da posedujem Teslu, pre nego BMW.

beep

pre 12 godina

ovo je test ubrzanja na pravcu bez krivina,na kruznoj stazi BMW bi ga oduvao,ovde je u pitanju samo start i nista vise kao i sto se u tektu kaze,elektro.A oslobadjaju u startu vecu snagu od benzinaca,a sad dolazimo do po meni najbitnije stvari,NISTA NE MOZE DA ZAMENI ZVUK IZDUVNIH CEVI KAD ZAGRME,nijedan elektricni ne moze da zameni taj osecaj KAD DAS GAS I CUJES MOTOR KAKO KIDA I MAMI POGLEDE PROLAZNIKA,steta sto ce jednog dana nestati nafte i sto ce se u buducnosti voziti ovi elektricni sporeti:))

Mice

pre 12 godina

Tesla je jos uvek pokusaj automobila. Mozda buducnost, ali sada je poredjenje i sa 520d smesno, a kamo li sa M5. Cak i nebitnom poredjenju poput ove trke su svi videli da BMW kasni sa polaskom i deluje kao da ga vozi 12godisnjak. Dok ne bude uporediv po autonomiji i krajnjim performansama, BMW rulllzzz

nikola

pre 12 godina

pogledajte kako auto izgleda iznutra, cista perverzija. takodje na snimku se moze veideti stanje americkih puteva i auto puteva, koje je po svemu sudeci mnogo gore neko kod nas u srbiji.

hm...

pre 12 godina

Super je Tesla ali zvuk i v8 u dupetu su neopisiv uzitak, BMW I nije nesto startan sa mesta ali u brzini kada se trka retko ko moze da ga pobedi.

Зоран

pre 12 godina

pogledajte kako auto izgleda iznutra, cista perverzija. takodje na snimku se moze veideti stanje americkih puteva i auto puteva, koje je po svemu sudeci mnogo gore neko kod nas u srbiji.
(nikola, 11. oktobar 2012 13:41)

Па пуно се возе кола по путевима у САД. А ви у Србији још увек возите кола?

666

pre 12 godina

Mozda je struja buducnost, ali stvarno ce mi biti zao da ne vidim vartu na auspuhu i grmljavinu motora. Kao ono " cuj mala kako mi radi masina, ko brijac philips, zzzzz, padas na to, a?"

Marko

pre 12 godina

Obozavam BMW, al ga nikada necu kupiti kao ni AUDI ni Mercedes. Razlog jednostavan, zasto biti kao i svi ostali. Ima toliko drugih egzoticnih i kvalitetnih automobila. Po meni Tesla S je dizajnersko remek delo.

Aleksandar

pre 12 godina

Ljubitelj sam brzih, sportskih i drugih automobila, jednom recju "petrolhead" i nisam promenio misljenje. BMW je automobil za ova elektricna kolica! A u snimku se vidi da je BMW kasnije krenuo i da je u I i II brzini proklizavao (verovatno namerno i bez launch control-a)...

mustang

pre 12 godina

Ma BMWu treba jedno sekund da upošte "razmilsli" šta bi sam sa sobom, iako je gas već "do daske". To je kanta za penzionere, saopasno precenjim podacima. Ali i vozač BMWa je zakasnio jedno 0.1s u startu... Možda bašpenzioner neki??

dzoni

pre 12 godina

Prvo ovaj sto vozi bmw veze nema..startovao je kao neki klinac ..posto ne zna trebao je da ukljuci launch control...ali tesla je extra auto i nadam se da ce elektricni auti brzo zaziveti.

borris

pre 12 godina

Videli bi smo šta bi se desilo u ovom duelu posle prove krivine a bogami i posle 200km kada se Tesli isprazne baterije...

Videćemo da li je elektro pogon koji se još uvek većinom dobija iz termo elektrana i nuklearki budućnost... ako jeste, znam da ću žaliti za zvukom benzinskih motora na visokim obrtajima.

Macak

pre 12 godina

Da je sreće auta kao M5 bi bila u muzeju, a mi ga sad gledamo kao čudo tehnologije.
Ali dok je naftnih magnata, put će i dalje da smrdi.
Tesla rocks!

Mario Bros

pre 12 godina

Tesla je budućnost a ovaj BMW će u budućnosti biti kao nekada parni automobili. Ljudi će se čuditi da smo se time vozili. Za taj Tesla model S koji je i ovde učestvovao u demonstraciji će zauvek biti besplatno punjenje na superpunjačima koji napune baterije za pola sata i koji su već sada raspoređeni u Kaliforniji. Za dve godine će pokrivati skoro cele SAD. Snabdevaju se strujom iz solarne farme koju takođe poseduje osnivač Tesle- Elon Musk i praktično ne zagađuju okolinu. Biće moguće vozikanje kroz celu državu potpuno besplatno što se tiče "goriva". Prilično zanimljivo
http://www.engadget.com/2012/09/24/tesla-supercharger/

ne zanima me ni jedan ni drugi

pre 12 godina

Tesla ima 416 KS, BMW 500. razlika je u tome sto Tesla moze da isporuci svih 416 KS gotovo trenutno, a BMW to radi na koliko, 5000 rpm (neda mi se provjeravati).

ostala prica oko baterija, struje, potrosnje goriva, imidza ovog ili onog me ne interesuje. imam v12 medju nogama pa mi ne treba nijedan ;)

Алпине

pre 12 godina

Јeс да је Тесла али ипак М5 се зна шта значи а ова трка на правцу никако није релевантна. Ту је огромна предност електричних мотора да су стигли до кривине БМВ би отишао напред наравно.

bmw

pre 12 godina

Svaka čast, iako obožavam BMW, oduševljen sam Teslom S. Ali, elektromotor razvija maksimalni obrtni moment iz mesta, i kao da je ispaljen iz katapulta. Maksimalna brzina ovog automobila iznosi 210 km/h, dok je kod BMW-a elektronski ograničena na 250. Svaka čast za sprint, na duge staze BMW je tata.

phreak

pre 12 godina

Na kružnoj stazi M5 bi bio brži jer su Tesline baterije preteške (pogledajte Top Gear epizodu sa Tesla Roadsterom i Lotusom na čijoj osnovi je napravljen Tesla Roadster). Tesla može da pobedi samo u ovakvom trkanju (koje je vrlo popularno u Americi). Ali, kad bih mogao da biram, kupio bih Teslu odmah. M5 je čudo tehnologije 20. veka, a Tesla je čudo tehnologije 21. veka.

SaLe

pre 12 godina

Mnogi od nas nisu ni svesni kakvo breme nosimo sa sobom danas a kakvo ćemo nositi ubrzo. Uključivaćemo svi prerađene bicikle na struju, samo da se dokopamo jeftinih baterija i el.motorića. Sanjajte ljudi dok još možete.

majstor

pre 12 godina

opet nesto da zadivi polupismenu masu (kakve je u americi najvise). s obzirom da e-motor citav svoj obrtni momenat moze da proizvede od starta, dok motor sa unutrasnjim sagorijevanjem ne (kvacilo, mjenjac, brzine) normalno je da je e-motor u prednosti i da bi neki mali e-auto pobijedio u ovoj trci, ali samo na vrlo kratke staze!

željko

pre 12 godina

@T
Nisi u pravu, elektro motor iz mjesta razvija najveću snagu. Zato žmirne sijalica u kući kada se upali hidrofor i sl. Elektromotori velike snage se zbog toga opterećuju raznim otpornicima kojima se ograničava početna struja da ne bi lomili osovine i štetili naponskoj mreži.

каурин

pre 12 godina

Боља реклама им апсолутно није потребна!
Велика је штета што су прескупи кад "препливају бару".

Alcale

pre 12 godina

@phreak
Možda i jesu teške, ALI... Elektromotor oslobađa maksimalnu osnagu čim pritisneš papučicu bilo da se nalazi na kružnoj ili pravoj stazi. Čak šta više da se vozi u krivinama tek bi el motor imao prednost jer ima mnoogo veću snagu pri malom broju obrtaja. Kao da porediš benzica i dizelaša. Svako opterećenje na benzicu se oseti dok dizelaši lakše podnose opterećenje e elektro motori tek dobro podnose opterećenje odnosno lako ga savlađuju.

mj

pre 12 godina

@Željko
Molim Vas ponovite ili naučite osnovne stvari iz fizike pre nogo što počnete da se brukate sa komentarima. Snaga je proizvod obrtnog momenta i ugaone brzine tako da je jednaka nuli "iz mesta". Jednosmerni elektromotori imaju tu divnu osobinu da maksimalni obrtni moment daju pri 0 o/min kad je i najpotrebniji pa im ne treba kvačilo.
Što se tiče ishoda trke elektromotor ima prednost u startu, a SUS kasnije tako da na pobednika u priličnoj meri utiče izbor dužine staze.
Pozdrav svim ljubiteljima tehnike i automobila!

željko

pre 12 godina

@mj
Kakva crna ugaona brzina? Snaga kod svih elektro uređaja je P=I*U, tj struja puta napon. Kod elektro motora struja je maksimalna na samom početku rada pri nula obrtaja Imax i tada se oslobađa sva snaga. Ti ako ne vjeruješ stisni brusilicu između koljena iz sve snage i upali je. Šalim se de, kakvo ti je smopouzdanje vidim da bi se isjekao

Luks- Su

pre 12 godina

nije ni bmw ko sto je nekad bio...a za neupucene nek se provozaju jedrilicom po nebu pa nek vide sta je uzivanje u tisini...jedva cekam ovakva kola.

Preddy Baer

pre 12 godina

@Vladimir

Nije tacno da je Tesla S cetri puta skuplji od BMW M5. Klasicno srpsko politikatnsko Velja Ilici-Palma lupetanje!

Cena Tesle S pocinje od 40000, dok je BMW M5 ipak taj koji je znatno skuplji!

Dux

pre 12 godina

Ne zaboravite da elektromotor uvek možete da pojačate povećavanjem napona. Tako da sa malim povećanjem napona Tesla po snazi sa istim motorom može da postigne istu snagu kao i BMW M5. Kod sus motora je ta procedura malo komplikovanija. Samo još da počnu masovno da se proizvode Li-Vazduh baterije i sus automobili da odu u zaborav (za 10-15 godina).

Posmatrac

pre 12 godina

Elektricni motor od prvog trenutka kretnje oslobadja maksimalni moment, za razliku od automobila sa SUS motorima, koji imaju maksimalni obrtni moment na odredjenom broju obrtaja koji slabi ukoliko ste ili ispod ili iznad odredjenog broja obrtaja. Jednostavno, struji ravne nema :D.
Pozdrav.

Mandrak

pre 12 godina

U srbiji bi se dva brata rodjena posvadjala oko toga sta je bolje, benzinac ili dizelas....

Sad josh auto na struju... to nije dovoljno macho.


A cinjenica je, da kad presusi nafta, najverovatnije sledi pad civilizacije kakvu poznajemo jer se i drastican uspon iste na nasoj planetici usko povezuje sa naftom. Gorivo, pesticidi, plastika, guma.... itd itd


Pozdravljam sve aplikacije alternativnih izvora energije... pa makar to bili automobili.

Samo.... mnogo para se vrti oko nafte, tacnije, citav svet... da nije tako, odavno bi imali mnogo savrsenije 'stvari' na struju...

Ovich

pre 12 godina

Potpuno normalno. Elektro motor odma dalje celokupni obrtni momenat i snagu dok benzinac treba da je razvije. Iako je turbo ipak mu treba vremena, ali na kraju ga stize.

Zoki

pre 10 godina

U Americi M5 startuje sa $92,900. Ovaj model Tesle S koji je testiran (P85, 416 hp) je $93,400. Obe cene bez poreza i dostave. Medjutim, za elektricne automobile dobijate tax credit od drzave ($7,500 federalni, a ponegde i drzavni i lokalni), tako da Tesla izadje jeftiniji. Osnovni model Tesle je 69,900 bez poreza, dostave i tax credita.