Testovi

Četvrtak, 22.03.2012.

17:49

Mazda 3 CD 1.6 TE

Izvor: B92

Mazda 3 CD 1.6 TE IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

41 Komentari

Sortiraj po:

Boris

pre 12 godina

@Mashoni1991
Nažalost jeste neudoban.
Mada ako si sitnije telesne građe, onda bi se možda mogao lepo smestiti :)
Meni ne ide od ruke.

Nekako mi deluje da je auto predvidjen za sitnije ljude ... ili za žene

Mashoni1991

pre 12 godina

Razmisljao sam da kupim ovu mazdu 3 sve mi odg, ali samo me jedna stwar interesuje..je li bas toliko tvrda i neudobna kao sto se prica ?

Boris

pre 12 godina

Mazda 3 je jako lepo vozilo.
Kao što je autor pomenuo, kad sedneš na prednja sedišta dobijaš utisak ušuškanosti i sklada.
Ali to je samo vizuelni doživljaj.
Kad kreneš da voziš Mazdu 3, dobijaš sasvim suprotne utiske.

Ergonomija - na nju imam ubedljivo najveće zamerke:
- Na slici zadnje klupe, napomenuto je da su prednja sedišta SKORO u krajnjem položaju. Verujem da je autora bila sramota da slika zadnju klupu sa prednjim u krajnjem položaju, jer u takvoj situaciji nije mi jasno da li je ta klupa predviđena isključivo za manju decu ili šta već?
- Prednje "ušuškano" sedište uskoro postaje poprilična smetnja kada shvatite da vas profilisane kadice sedišta i proširena srednja konzola teraju da zauzimate samo jedan položaj. I pored podesivih sedišta, jednostavno nemate dovoljno prostora da se opustite.
- Profili sedišta ih dosta sužavaju, tako da će se šire osobe naći malo u neprilici. Takođe više će malo teže naći odgovarajući položaj + sedište iza njih postaje neupotrebljivo za ljude. Sedišta su VEOMA NEUDOBNA. Odavno se nisam vozio u neudobnijem vozilu. Pretvrda sedišta, s suženim "kadicama" u kombinaciji sa tvrdim vešanjem su stvarno mučenje na dužim relacijama. Dok u Renoovim vozilima mogu neosetno da provedem i po 7-8 sati bez pauze, sa Mazdom 3, pauze pravim na 1,5 - 2 sata.
- Ako i nekako progledamo kroz prste svemu ovome, zadnja klupa ipak ne može da se provuče. Zadnja klupa je naprosto neoprostiva. Da bi osobe na zadnjoj klupi imale iole normalan prostor, prednja sedišta se moraju značajno pomeriti, što dodatno otežava traženje nekog iole udobnog položaja. Ako hoćete da uradite uslugu vozaču u Mazdi 3, nemojte sedati iza njega.
- Zvučna izolacija je za svaku pohvalu.
- Kontrola su na dohvatu ruke i veliki dugmići su za pohvalu. Putni računar je dosta ograničen. Postoji solidan niz podešavanja, ali i pored dupliranog ekrana i dva reda podataka, nekako mi ne odogovaraju prikazi.
- Prtljažnik ... veoma prostran. Možda bi valjalo da ima veći broj kukica za kačenje stvari umesto čičak traka. No svu tu prostranost ubija smešno mali otvor za utovar.
- Mazda 3 zbilja nije za klaustrofobične osobe.

Dinamičnost
Kao i kod osećaja "ušuškanosti", Mazda 3 takođe odaje i neki sportski prizvuk. Međutim pored tvrdih sedišta, tvrdog vešanja i reskog zvuka motora, Mazda 3 može jako malo da ponudi. Nekako mi nije jasno gde je nestala ona ergela konjića koji se pominju na papiru.
- U prvom i drugom stepenu, Mazda fino ubrzava. Ostavlja dojam snage.
- Kad zakoračite u više stepene prenosa, Mazda se pretvara u mrcinu. Jednostavno Mazda je neupotrebljiva na nižim obrtajima. Međuubrzanja su jako spora. Da bi ga iole naterali na sprint mora da se lepo podignu obrtaji (što naravno podiže buku)
- Potrošnja je sasvim zadovoljavajuća.


Iako na prvi pogled auto deluje dopadljivo, svoj sportski prizvuk daje samo u gradskoj voožnji gde je veoma agilan.
Čim izađete na otvoren put na neku dužu relaciju, shvatite da ste pogrešili u izboru.
Da sam bio u situaciji da biram vozilo na izgled, podatke sa papira i nekom kraćom test vožnjom, možda bih ga i izabrao.
Ali jedna duža vožnja je dovoljna da vas razuveri. Ja sam imao sreće da mi je ovo samo službeno vozilo.

Bojan

pre 12 godina

Posle citanja ovog clanka, komentara i malo surfovanja internetom sam odlucio da zakazem probnu voznju. Postoji realna mogucnost da menjam automobil koji vozim i hteo sam da probam Mazdinog prestavnika u C klasi. Uredno sam popunio online formu za zakazivanje voznje i uredno su mi posle 10 dana poslali na mail link ka jos jednodnoj online formi gde cu izraziti svoje utiske vezano za testnu voznju. Navodno, jako im je bitno misljenje i raspolozenje kupaca (parafraziram jer me mrzi da trazim mail pa da citiram sta su tacno napisali).

Ja nisam otisao na testnu voznju jer me nikad nisu pozvali, neposredno posle njihovog dugog emaila sam probao automobil jednog drugog proizvodjaca i odluka je pala na tog drugog.

Ko pre kupcu, njegov kupac.

TataMata

pre 12 godina

Gospodo, da li ste primetili reklamu za Daicu Sandero ? Proizvodjac nam pokazuje kako i posle predjenih 200 000 km automobil nema nikakvih problema, takodje vlasnici npr. Skoda Fabija ce Vam reci kako njihovi mezimci prelaza ogromne kilometraze bez vecih kvarova i problema. Ovde ne govorim o klasi kojoj automobil pripada vec o tome da nema sta da se pokvari, tj. izdrzljivost tj. pouzdanost je direktno povezana i sa onim sta se ugradjuje u jedan automobil. Da li ste se ikad zapitali kako na velikim testiranjima pouzdanosti nikad medju 10 nema Mercedesa, Audija ili BMW, pa zato sto je to i nemoguce s obzirom cemu oni teze (tehnickom savrsenstvu) i kao takvi predstavljaju nesto najbolje sto auto industrija danas ima.Ova Mazda je solidan automobil koji mnogo vise obecava nego sto pruza, a sam dizajn ga ustvari prodaje. Ne nudi ama bas nista vise od konkurencije cak sta vise nudi dosta manje u ponudi motora, konfora, dimenzija unutrasnjisti, velicine gepeka, nabavke rezernih delova itd. Ovim komentarom nije mi zelja da ljutim vlasnike Mazde, ali treba biti realan a to je nekad bas tesko !!!!
Pozdrav !!!

Nemke

pre 12 godina

Gledam juce u Grandu, Fokus sedan 1.6tdci u sport paketu na akciji - 16390 evra... Mnogo ali mnogo je kvalitetniji unutra od ove Mazde a meni licno i lepsi spolja, nekako robusniji. Jos jedan plus za Fokusa je 4 godine garancije...

Japanac

pre 12 godina

Slazem se sa @Preza. Ja sam vlasnik modela iz 2008 i sve stoji. Ima par kompromisa ali za tu kolicinu novca tesko se moze dobiti auto koji je toliko dinamican u voznji. Generalno svaki auto pravi kompromise na ustrb necega (prostor, komfor, dinamika, potrosnja, ...), a svako treba da nadje sta mu je najbitnije i da razmisli za sta ce da koristi auto.

Preza

pre 12 godina

Kao vlasnik ovakvog auta mogu da kazem svoje utiske:
1. čvrstina koja se oseca vec pri prvom susretu
2. fantastično ležanje na putu
3. kvalitet i pouzdanost
4. sportski i atraktivan izgled koji je izdvaja od drugih auta
Sve ostale vrline ili mane su u debeloj senci navedenih osobina...

Bane NS

pre 12 godina

n@
Nisam hteo da budem opširan,pa sam u brzini bio nejasan.Elem,dobio sam budžet od 17.000 E za kupovinu službenog automobila u novoj firmi,a obzirom da sam privatno vozio FOKUSA učinilo mi se da je tom prava opcija za te novce.U novom Sadu isti diler prodaje FORDA i MAZDU.Na pamet mi nije padalo da je i pogledam,ali je tada FOKUS u osnovnoj varijanti bio 17.200E.Ušao sam u drugi deo salona ,i ostatak znaš.
lep pozdrav,

bmw330d

pre 12 godina

(Brkajlo, 22. mart 2012 10:39)
Bmw e46, iako star 8 godina, kao sto ti rece, je i dalje jako ozbiljan auto, naravno pod uslovom da je ,,sestak", i u pristojnom stanju, samo neko ko ga nije vozio moze da prica podecnjivacki o tom autu. Pa vidim stavljas u isti kos i neki pasat, vrlo dekadentno. Mazda 3, 6 ili bilo koja druga(ne znam za cx7, koju nisam vozio, a deluje sjajno), nema sta da trazi u konkurenciji jednog bmw 3, koji je ,,preko" uzet od prvog vlasnika, i placen recimo desetak hiljada evra, taj auto je drugacije konstruisan(za bogate nemce) u odonosu na mazdu, i mazda nikad ne moze ni da mu pridje, ni sada ni za dvadeset godina, ko je vozio zna, ko nije ne zna to. Komentar mi je naravno subjektivan, ali takav je svaki ovde.

Petar.Mandic

pre 12 godina

Mazda 3 je odlican auto, ali kao sto neko rece, komande mu izgledaju prilicno siromasno, a mesta pozadi nema dovoljno za odrasle osobe. Uprkos navedenim manama, auto je odlican, naravno model 6 je daleko bolji izbor za onog ko ima para. Sto se konkurencije tice - izbor je zaista veliki - Hyundai Elantra i posebno ovaj pravi mali dragulj - link: http://www.superauto.rs/index.php?view=nova-vozila&id=186
su mozda i najbolje opcije na trzistu u ovom cenovnom rangu. Sve u svemu, vrlo dobar auto, sa dosta vrlina i ne tako istaknutim manama, u samom vrhu u svojoj klasi. Mazdu cenim vise od ostalih japanaca - Toyote i Honde, ali smatram da korejci nude malo vise, za malo manje para uz 7-godisnju garanciju.

Vladimir, Kraljevo

pre 12 godina

Veliki sam ljubitelj i poštovalac japanskih automobila, trenutno vozim Toyotu Yaris 2 i službeni Verso. Mazda 3 Sedan je opciono (pored Aurisa i Civica) moj sledeći auto. Međutim ne mogu da ne sakrijem svoje razočarenje prostorom na zadnjim sedištima - Yaris ima više prostora pozadi nego Mazda 3 Sedan, bez obzira što je pozicioniran dve klase niže.

Pozdrav iz KV !

Dejan

pre 12 godina

Vozio sam Mazdu 3 prethodne generacije. Kupio sam je novu 2006. godine i za 4 godine vožnje nije bilo kvarova. Auto je sjajno ležao na putu i sjajno vukao, a što je najvažnije u bočnom sudaru koji sam doživeo pokazao se jako dobro. Otvorili su se air-bagovi i ostao sam nepovređen, samo malo ugruvan. Međutim, kada sam kupovao novi auto, odustao sam od Mazde. Teško ih je i skupo održavati u Srbiji. Ima samo par servisa i to u Beogradu, Novom Sadu i Subotici. Šta god od delova da zafali na kolima, a meni su par puta krali neke sitnice (poklopac retrovizora i sl.)čeka se mesecima. Npr. taj poklopac retrovizora čekao sam 7 meseci u Beogradu i na kraju sam ga kupio u Solunu kad sam išao na letovanje. Dočekati red za limarske radove u ovlašćenom servisu je nemoguće. Godinu dana su mi odlagali peglanje krila i njegovo farbanje - uvek je bila gužva i molba da dodjem kada se odrade veći poslovi na drugim kolima. Sam servis je skup, baš kao i potrošni delovi. Prednji brisači su oko 50 evra, a zadnji (1 brisač) oko 40. Za većinu drugih marki automobila brisače možete da kupite na svakoj boljoj pumpi za mnogo manje para (npr. bosch brisači za razne modele automobila prodaju se na pumpama).
Mazde drže cenu, ali ne toliko koliko nemci na nasem trzistu - jos uvek su daleko od toga. Zamerka za benzinski motor je bila velika potrosnja - u gradu oko 11 litara, na putu korektnih 7 ako se ne vozi brzo. Dizeli su bili francuski tako da sam ih zaobišao.
Mesta za sedenje napred je bilo mnogo, a nazad eksremno malo. Sedišta su prilično neudobna, vešanje bučno, što su sve bitni nedostaci za auto koji je tada placen 17900 evra. Ocekivao sam vise od Mazde 3.
Sada vozim Opel Zafiru CDTI od koje sam očekivao manje kada sam je kupovao, ali se vremenom ispostavila kao bolji izbor od mazde - pogotovo u poređenju sa Mazdom 5 koju sam probao pre kupovine.

MunzeLjux

pre 12 godina

Prijatelji koji zive u USA & Canadi mi kazu da pojam "gradska voznja i gradski auto"prakticno i ne postoje u onom smislu kako mi to formulisemo.Tamo se ljudi malo promuvaju po gradu,ali cim krenu kuci,na posao,u nabavku ili na izlet,nadju se na otvorenom putu,cesto u teskoj nedodjiji.Poslednje sto u tom trenutku zelite je da vam auto zauzima 48.mesto na listi pouzdanosti.Izgled je na drugom mestu i mnogo je vazniji evropljanima.U savremenim autima je sve vise elektronike,jer ljudi hoce sve na dugme.Auto je najnegostoljubivije mesto za elektriku na svetu.Ekstremne promene temperature,vlaga.vibracije...Japanci su na vreme razvili masovnu proizvodnju jeftine elektronike za zabavu,vrhunskog kvaliteta pa se ne treba cuditi sto gotovo svi el.uredjaji rade cak i na japancima sa otpada.

TurboBiotik

pre 12 godina

Slažem se sa komentarom TateMate. Prije 15 mjeseci sam kupovao auto i Mazda 3 mi je bila na vrhu liste prioriteta. Posebno mi se svidio taj "nasmješeni" dizajn prednjih farova. Međutim kad sam sjeo za volan bio sam prilično razočaran. Preveliko sivilo i puno slabiji dojam nego kod veće 6-ice. To bih nekako i prebolio, ali tjeskoban osjećaj na stražnjo klupi me je potpuno ohladio. Mislim da ne postoji automobil na tržištu sa skučenijom kabinom osim možda Megan. Nije mi jasno zašto se to konstantno prešućuje u testovima. Još bih jako loš izbor benzinskih motora ali to je slučaj kod svih japanac - u ponudi nema malih turbo benzinaca.

Pinturikio

pre 12 godina

@Moron
Inženjeri pri testiranju određenog automobila i motora, uzimaju u obzir sve moguće uslove eksploatacije pri vožnji istog, od različitih klima, temperatura, uslova vožnje (gradska, otvorena, kombinovano,) brzine( teška noga na gasu, lagana noga na gasu) i još mnogo drugih parametara. Rezultat svega je vremenski interval zamjene motornog ulja preporučen od strane proizvođača, ali pri najtežim mogućim uslovima, da bi se proizvođač zaštitio.Inženjeri ne znaju hoće li se određeni model voziti u Rusiji,Španiji, Njemačkoj, Irskoj,Sjevernoj Americi, Aziji...
Jedini tačan je onaj interval kojeg propisuje proizvođač. Ako ima servisna knjiga za određene zemlje, načine vožnje i slično, bilo bi zanimljivo da je vide široke narodne mase, a za takvu još nisam ni vidio ni čuo.
Mazda 3 je automobil koji je po meni za svaku preporuku. Atraktivan, sa dovoljno prostora,dakle, funkcionalan, sjajni motori, pouzdan kako samo Japanci znaju.Pozdrav svima!

Moron

pre 12 godina

mazda 6, 22. mart 2012 10:26
Taj na koga se pozivaš, "Željko Maruši"ć, često i sam zaboravi šta je napisao. O navodnom "problemu" jednog te istog motora 1.6 dizela ( u focusu, pežou, mazdi ) on je pisao sve i svašta, kako kada, od toga da "karter" treba "skidati" ( nekada napiše 30, nekad 50, a nekad 80.000 km ) i kao gtreba "čistiti" sito uljne pumpe, a nekada napiše da ga nikada ne treba skidati, već da samo motorno ulje treba redovno menjati, tj. svakih 10.000 km ( nekada napiše 8.000 km ).
Ako, npr, pogledaš sajt Hrvatskog pežoa, videćeš da je tamo interval zamene ulja ( ukoliko se ne radi o "otežanim uslovima" ) za HDI motore "definisan" kao DVE GODINE ili 30.000 km ( 2.0 HDI ) ili 20.000 km ( 1.6 HDI ), što je po mom mišljenju "van mozga", pri čemu skoro ni jedan motor nema te "idealne uslove" eksploatacije.
Dakle, ko hoće da štedi na motornom ulju, pa da ga menja onako retko kako to Pežo HR "propisuje" i o čemu "Dr. Marušić" govori ( mada 4 litre kvalitetnog ACEA C2, C3 ili C4 ulja i filter, ne koštaju više od 50-60 EUR-a ), taj ne treba da se čudi ako mu "zvekne" turbina "pre roka".
Interesantno je i da Ford u Srbiji za focusa ( sa "starim" 16 V 1.6 HDI ) propisuje taj isti interval zamene ulja ( 20.000 km i 2 god. ), pri čemu Verano za taj "stari" 1.6 HDI propisuje 10.000 km ( i godinu ), dok je za novi 1.6 HDI ( 8 V ) interval 15.000 km, ali sve samo ako nisu "otežani uslovi" eksploatacije ( a uvek ti je praktično ispunjen neki "otežani" uslov
Dakle, pametan ne štedi na ulju, već eventualno samo drugde ...

n

pre 12 godina

@ Bane NS

Na koju foru si usao da kupis novog Fokusa a dobio Mazdu 3? Mislim, na koju foru udjes da kupis nov auto pa dobijes nov auto? :)

Izvini sto pitam...

gospodin Pendula

pre 12 godina

Prelepa je. Nemojte biti smešni i pričati o kojekakvim plastikama, to je buva puštena u Srbiji pre par godina i svi se kao ludi pozivaju na nju. Nije ništa lošija nego li novi Fokus, Bravo, Megan, naprotiv.

Vancity

pre 12 godina

Ja sam u Kanadi i razmisljam da uzmem Mazdu 3 i slucajno sam uporedjivao ovdasnje cene sa cenama u Srbiji i primetio sam da ovde ne prodaju modeli sa 1.6l motorima, sto je steta. Najmanji sedani su 2.0l, a standardni hatchback je 2.3l.. Takodje su mnogo jaci modeli nego evropski sto nije lose ali nije ni neophodno jer naravno da vise trose.
Inace ovde se Mazde smatraju najelegantnijim "japancima", dok se Tojote i Honde kupuju jer najbolje "drze" vrednost.

NSm3tx

pre 12 godina

Vozim mazdu3 2 godine i kada sam kupovao i lomio se sta da uzmem...brat mi je rekao: Lepa je toyota i reno i svi su oni lepi, ali kad vozis mazdu to znaci da imas i stila...
I bio je u pravu:)

Bane NS

pre 12 godina

Mislim da sam video baš ovaj automobil u Novom Sadu pre neki dan.Zagledao sam ga na semaforu zato što ih nema previše na putevima kod nas.Elem,u novembru sam dobio MAZDU 3 hečbek sa MIRAI nivoom opreme.To je ono što je neko u komentaru pomenuo ( felne 17",razni gedžeti i još štošta),što mi u principu i ne znači previše.Prosto zaljubio sam se u nju na prvi pogled,a ušao sam da kupim novog FOKUSA.Poenta je da su mi momci u salonu tek pošto sam dobio automobil ispričali mnogo lepih stvari o MAZDI inače,i ja im verujem.

Aleksandar

pre 12 godina

Odličan auto nema šta. Pre dve godine je bio u užem izbor kandidata za moj novi auto!
Jedino me malo buni ona slika sa prosečnom potrošnjom. Tamo piše 6.4l a prosečna brzina 46km/h. Moja Nissan Tiida sa 1.6 benzinskim motorom i 4ostepenim automatskim menjačem pri prosečnoj brzini od oko 50km/h na putu od bg do cg primorja ( 500 i kusur km) ostvaruje potrošnju od 5.8l. Zar ne bi trebao dizelaš da bude malo štedljiviji. Ruku na srce ja ne znam u kojim uslovima je ostvarneo ovih 46km/h i 6.4l, možda je to bilo konstantno veranje po nekim gudurama i brdima....

Redakcija:
Aleksandre, hvala za komnetar. Ta statistika je sa fotografisanja auta na Divcibarama. I proces fotografisanja i proces veranja po gudurama uticu negativno na prosecnu potrosnju :)

mazda 6

pre 12 godina

Mazda je najmanji japanski proizvođač i dugo je bio pod dominacijom Forda . Karoserije prate fordovske linije(2->fiesta, 3->focus, 6->mondeo) , motori takođe ali ipak japanci dosta toga tu promene tako da se ipak može reći da su i platforme i motori urađeni sa prepoznatljivim njihovim pečatom .

Neko je pomenuo rđanje karoserije , čitao sam taj test u originalu ...Nemci sole kao nenormalni i posle testa su ušli kamerom u unutrašnjost trepne i zaista videli su se tragovi rđe koja realno ne bi izbila ni za još 3 godine (a test je trajao više od gidinu dana ). Odgovor fabrike je bio da su te pozicije dodatno zaštitili . Mislim da to nije najveći problem i moj i30 je posle 3 godine dobio malo pupoljaka tu i tamo , a ujakova A klasa posle 7 godina ima ozbiljne pupoljke na vratima gepeka .
Moram spomenuti da je ta Mazda 3 bila jedan od retkih automobila uopšte koje su završile test bez ijednog kvara a da su se veličine poput Tiguana 1.4tsi kvarile 3x tako da su stale na putu , pa Pasat sa motorom PD 170 KS koji je izludeo redakciju sa nekim kabelom koji po motoru razvodi sve signale od kompa do svih tih dizni i pumpi i senzora ...Prema tome ne bi ja baš tako bio strog prema Japancima jer i ostali imaju daleko većih problema u velikoserijskoj proizvodnji ...

Motor je izvorno PSA i nije baš najbolji u pogledu pouzdanosti ...ima problema za začepljnjem cevčice koja vodi ulje iz kartera u turbinu i veoma je čest slučaj otkazivanja iste na cca 150.000 Km . Na b92 sajtu sam čitao iskustvo našeg vozača kojem se motor bukvalno raspao u vožnji na cca 80.000 Km ...šta reći , neprijatno zaista . Majstori sa portala http://www.autoportal.hr preporučuju skidanje kartera jednom u dve godine i čišćenje taloga i onda problema nema . Japanci su ga jedno duže vreme zbog loših iskustava izostavili iz ponude i detaljno su ga redizajnirali tako da sad ima i koji konjsku snagu više a pomenuti problemi su otklonjeni. To da li ima 8 ili 16 ventila kod diesela nema toliko veze kao kod benzinca jer su ventili duže otvoreni zbog znatno manjeg broja obrtaja a i pritisci su veći pa se može ubaciti i izbaciti dovoljno vazduha i sa manjim brojem rupa na glavi ...a uštedi se je jedna bregasta , ležajevi , smanjuje se trenje itd.

Dizajn je veseo i kad god je vidim na putu izmami mi osmeh . Izrada je solidna i jedino što meni smeta je taj osećaj kao da je sve od papira , lako i krhko ...mada čovek brzo shvati da nije u pitanju bofl roba nego da je to deo filozofije kako smanjiti masu koja presudno utiče na potrošnju i voznu dinamiku . Ipak kad se zađe u prohibicijske preko 150 Km/h šumovi postanu dominantni . Sreća pa se tako vozimo retko a neko ko ne ide u nemačku kod rodbine ili poslom i nikad

Potrošnja koju je autor dao je prevelika , naročito onaj deo sa autoputem . Realno ovaj auto kad se razradi ne sme da pređe 7 u gradu , auto put oko 5+ i regionala oko 4+ ...Moja mazda 6 je naglo smanjila potrošnju posle 2.000 Km a sad posle 10.000 Km osećam da znatno lakše ubrzava , tako da razrada i dalje postoji mada možda nije toliko važna za samu mehaniku kao što je bila pre...Moja Mazda 6 na autoputu tura od 2 x 1.300 Km troši u proseku i zimi i leti 6,3 l/100Km pri brzinama oko 130 Km (vozač , bez nekog posebnog tereta) , grad leti 8,2 a zimi 9 litara ...na regionalnim putevima npr do ZR merim ispod 5 l ako se pridržavam ograničenja brzine , a moj motor je 2,2 CD129 :-)

Sve u svemu dobar je to auto , nije najbolji ali svakako nije ni za potcenjivanje .

Pozzzzzz

Brkajlo

pre 12 godina

Mazda 3 može da bude lepa po meni ali samo kao hečbek i to sa felnama 17 inča i većim (ove felne sa slika su odgovarajuće veličinom...ali za Škodu Citigo).

Mazda 3 je "oštrije" podešena za vožnju a autor teksta nije naveo da ima multilink ogibljenje pozadi, koje je skupo rešenje koje oduzima prostor u gepeku ali je veoma efikasno za bržu vožnju. Multilink pozadi koriste u klasi samo Focus, Golf (i svi koji dele tu platformu), Alfa Giulietta.

"Japance" će uvek kupovati ljudi kojima ne smeta jeftina i nekvalitetna (ali precizno uklopljena i trajna) plastika u enterijeru, očekuju da im auto bude pouzdan i trajan i to je sve. U slučaju Mazde, kao hečbek, barem je i lep auto (naravno-sa većim felnama :-)

Ova opaska za veličinu felni i multilink ogibljenje pozadi naravno ništa ne znači u Srbiji...zemlji gde te smatraju Predsednikom vlade ako voziš Passat B5.5 ili BMW E46 star 8 i više godina.

Redakcija:
Brkajlo, hvala za komentar. Postoji link na kraju teksta, ka specifikacijama ovog automobila, nismo zeleli da ulazimo u takve pojedinosti. Na linkovanoj strani postoji objasnjenje sistema oslanjanja zadnjih tockova i nacina na koji je izmenjen kako bi zauzimao sto manje prostora u prtljazniku. Veliki pozdrav!

TataMata

pre 12 godina

Imao sam priliku da se vozim u ovom automobilu ( ne da vozim ), i prvo sto mi je upalo u oci je iznenadjujuce losa plastika unutrasnjosti. Posto sam sedeo na mestu suvozaca moram reci da mi je glava bila veoma blizu plafona a ja sam prosecne visine, takodje i polozaj nogu u odnosu na istrument tablu. Jednostavno tabla stoji nisko. Mesta na zadnjoj klupi ima manje u odnosu na konkurenciju, a sobzirom na formu gepeka on bi trebao da ima bar sto litara vise. Potrosnju necu komentarisati ali cinjenica da je automobil mnogo vise hvaljen po raznim auto magazinima nego sto to realno nudi. Mislim da ima boljih ponuda u klasi, a ja licno sam ocekiva dosta vise od Mazde.

Kadonomeđutim

pre 12 godina

Svako svoga konja hvali... vidim počeli "pametni" komentari o tome na koji način bi novinar trebao da piše ova članak. Vlasnik sam Mazde 2 od 2008. godine i apsolutno ništa se nije pomerilo na autu. Mada trebaće tu još korišćenja da pokaže svoje prednost i mane, ali sam jako impresioniran. Vrlo je živahna, oštra prilikom upravljanja. Ja sam se malo pronašao u tekstu kod toga da je menjač precizan iako nije u pitanju isti menjač ni motor. Kod mene je 1.33l motor sa 5 brzina menjačem. Probao sam je i na auto putu, odlična! Jedino je manje komforna, odnosno malo tvrđa od konkurencije. Dosta ljudi koji su se vozali su isto dali komentar na manju udobnost. Mada mislim da nije ništa toliko neprijatno. Vozio sam staru mazdu 3, rentakar, i isto je bila preciznog volana i menjača. Ustvari videlo se da je ista marka auta. Zato sam i navratio da prokomentarišem ovaj članak.

zf

pre 12 godina

Tekst je korektan, osim "Upravljač ne nudi sintetički osećaj lakog okretanja kao kod “Francuza”". Jednostavno, way, way off.

Za "upotreba menjača je precizna poput mehanizma za repetiranje puške" sam se od srca nasmejao, kod nas jedina repertirka (kopija Mauzera) u vojsci je imala prilicno dug hod zatvaraca i "trazila" je razvijanje osecaja repetiranja.

Nista se ne kaze o rdji koja je bila vise nego ozbiljna kod prethodnog modela nakon testa od 100000km (jedini razlog sto sad ne bih kupio Mazdu nakon 4 koje sam vozio od 1986-2003).

Bojan

pre 12 godina

Imam hondu civic 1.8 benzin. Prosjecna potrosnja na autoputu pri 120km/h je oko 6,3 litre. Kolega ima mercedes kupe iste snage dizel koji trosi 6,5 u slicnim uslovima. Postavljam sebi pitanje koji je onda smisao uzimati dizelasa za ljude koji cesto voze po autoputu? Ok ovaj podatak za magistralu do Lajkovca je ok, ali ocekivaso sam da bi potrosnja na autoputu trebala biti manja.

Redakcija:
Test auto je presao samo 200km kada je stigao u redakciju. Treba da se razradi :)

Gazda

pre 12 godina

A zašto nisu postavili ručicu ručne kočnice sa desne strane suvozačevog sjedišta, ili direktno na centralnu konzolu, iznad radija. Bilo bi jednako elegantno rješenje.

Milos Milojkovic

pre 12 godina

Na testu 100000 km pokazani su ozbiljni problemi sa korozijom skoljke. Sa druge strane motor mazde je iz PSA grupacije, preradjen zbog problema sa zacepljenjem uljnih kanala pa umesto 16 ima 8 ventila.
Mazad je nekada bila pojam kvaliteta a sada,daleko je od toga
Ne bih da pominjem konkurenciju sa dalekog istoka koji poput novog i30 iliceed-a koji su daleko bolja kupovina od ovog japanca.Nazalost nekada je Mazada bila sinonim kvaliteta i napretka ali izgleda da je na tim lovorikama i zaspala.90-ih modeli 626 i 323f koji su uvozeni preko Genexa bili su odnosu na konkurente 5 do 7 godina ispred.

vladafilke

pre 12 godina

Stvarno lep auto, a i dosta kvalitetan garant, hatchback MPS je strasan, cena cini mi se korektna, tako da ne vidim svrhu sto kupovati Jetta-u od 20 i nesto hiljada, sramota za cenu i dokle vise da prodaju svoje ime...inace nova Elantra je bas opasnog izgleda, stalno vidjam 2 u mom gradu od skora, jedna svetlo plava sa osnovnijom opremom i jednu belu sa mozda i najjacom, ova bela je strava, a eto i jeftinija je od ostalih, pa kome se sta vise svidi... :)

Bane

pre 12 godina

Izgleda da Mazda kupcima automobila postavlja ono staro pitanje - hoces dobra auto ili hoces da se lozis sa igrackama koje su u autu. Ko je pametan i kome auto sluzi izvornoj nameni nema sta da razmislja. Ko trazi luksuze i emocije kako je Nemanja napisao, samo izvoli, ima toga na trzistu koliko hoces.

Auto inace izgleda super, posebno limuzina.

Ne kazem da meni ne bi smetalo sve ovo sto je navedeno, ali razum ipak treba da prevlada kada je ovakva investicija u pitanju.

Aleksandar

pre 12 godina

Zanimljivo je kako sam nekako stekao utisak da Mazda nije dovoljno zastupljena kod nas. Na osnovu ovog veoma detaljnog testa rekao bih da je automobil odlican. Odlicno se vozi, moze malo da trosi... Jedino sto mi se cini da ih nema u medijima i u javnosti. Kako ocekuju da shvatimo kakvi su im automobili?

Cini mi se da su Honda i Toyota daleko agresivniji i zastupljeniji. Verovatno im i bolje ide, ali ne znam da li su sami automobili bolji od mazde?

mazda 6

pre 12 godina

Mazda je najmanji japanski proizvođač i dugo je bio pod dominacijom Forda . Karoserije prate fordovske linije(2->fiesta, 3->focus, 6->mondeo) , motori takođe ali ipak japanci dosta toga tu promene tako da se ipak može reći da su i platforme i motori urađeni sa prepoznatljivim njihovim pečatom .

Neko je pomenuo rđanje karoserije , čitao sam taj test u originalu ...Nemci sole kao nenormalni i posle testa su ušli kamerom u unutrašnjost trepne i zaista videli su se tragovi rđe koja realno ne bi izbila ni za još 3 godine (a test je trajao više od gidinu dana ). Odgovor fabrike je bio da su te pozicije dodatno zaštitili . Mislim da to nije najveći problem i moj i30 je posle 3 godine dobio malo pupoljaka tu i tamo , a ujakova A klasa posle 7 godina ima ozbiljne pupoljke na vratima gepeka .
Moram spomenuti da je ta Mazda 3 bila jedan od retkih automobila uopšte koje su završile test bez ijednog kvara a da su se veličine poput Tiguana 1.4tsi kvarile 3x tako da su stale na putu , pa Pasat sa motorom PD 170 KS koji je izludeo redakciju sa nekim kabelom koji po motoru razvodi sve signale od kompa do svih tih dizni i pumpi i senzora ...Prema tome ne bi ja baš tako bio strog prema Japancima jer i ostali imaju daleko većih problema u velikoserijskoj proizvodnji ...

Motor je izvorno PSA i nije baš najbolji u pogledu pouzdanosti ...ima problema za začepljnjem cevčice koja vodi ulje iz kartera u turbinu i veoma je čest slučaj otkazivanja iste na cca 150.000 Km . Na b92 sajtu sam čitao iskustvo našeg vozača kojem se motor bukvalno raspao u vožnji na cca 80.000 Km ...šta reći , neprijatno zaista . Majstori sa portala http://www.autoportal.hr preporučuju skidanje kartera jednom u dve godine i čišćenje taloga i onda problema nema . Japanci su ga jedno duže vreme zbog loših iskustava izostavili iz ponude i detaljno su ga redizajnirali tako da sad ima i koji konjsku snagu više a pomenuti problemi su otklonjeni. To da li ima 8 ili 16 ventila kod diesela nema toliko veze kao kod benzinca jer su ventili duže otvoreni zbog znatno manjeg broja obrtaja a i pritisci su veći pa se može ubaciti i izbaciti dovoljno vazduha i sa manjim brojem rupa na glavi ...a uštedi se je jedna bregasta , ležajevi , smanjuje se trenje itd.

Dizajn je veseo i kad god je vidim na putu izmami mi osmeh . Izrada je solidna i jedino što meni smeta je taj osećaj kao da je sve od papira , lako i krhko ...mada čovek brzo shvati da nije u pitanju bofl roba nego da je to deo filozofije kako smanjiti masu koja presudno utiče na potrošnju i voznu dinamiku . Ipak kad se zađe u prohibicijske preko 150 Km/h šumovi postanu dominantni . Sreća pa se tako vozimo retko a neko ko ne ide u nemačku kod rodbine ili poslom i nikad

Potrošnja koju je autor dao je prevelika , naročito onaj deo sa autoputem . Realno ovaj auto kad se razradi ne sme da pređe 7 u gradu , auto put oko 5+ i regionala oko 4+ ...Moja mazda 6 je naglo smanjila potrošnju posle 2.000 Km a sad posle 10.000 Km osećam da znatno lakše ubrzava , tako da razrada i dalje postoji mada možda nije toliko važna za samu mehaniku kao što je bila pre...Moja Mazda 6 na autoputu tura od 2 x 1.300 Km troši u proseku i zimi i leti 6,3 l/100Km pri brzinama oko 130 Km (vozač , bez nekog posebnog tereta) , grad leti 8,2 a zimi 9 litara ...na regionalnim putevima npr do ZR merim ispod 5 l ako se pridržavam ograničenja brzine , a moj motor je 2,2 CD129 :-)

Sve u svemu dobar je to auto , nije najbolji ali svakako nije ni za potcenjivanje .

Pozzzzzz

Bane

pre 12 godina

Izgleda da Mazda kupcima automobila postavlja ono staro pitanje - hoces dobra auto ili hoces da se lozis sa igrackama koje su u autu. Ko je pametan i kome auto sluzi izvornoj nameni nema sta da razmislja. Ko trazi luksuze i emocije kako je Nemanja napisao, samo izvoli, ima toga na trzistu koliko hoces.

Auto inace izgleda super, posebno limuzina.

Ne kazem da meni ne bi smetalo sve ovo sto je navedeno, ali razum ipak treba da prevlada kada je ovakva investicija u pitanju.

Aleksandar

pre 12 godina

Zanimljivo je kako sam nekako stekao utisak da Mazda nije dovoljno zastupljena kod nas. Na osnovu ovog veoma detaljnog testa rekao bih da je automobil odlican. Odlicno se vozi, moze malo da trosi... Jedino sto mi se cini da ih nema u medijima i u javnosti. Kako ocekuju da shvatimo kakvi su im automobili?

Cini mi se da su Honda i Toyota daleko agresivniji i zastupljeniji. Verovatno im i bolje ide, ali ne znam da li su sami automobili bolji od mazde?

NSm3tx

pre 12 godina

Vozim mazdu3 2 godine i kada sam kupovao i lomio se sta da uzmem...brat mi je rekao: Lepa je toyota i reno i svi su oni lepi, ali kad vozis mazdu to znaci da imas i stila...
I bio je u pravu:)

Bojan

pre 12 godina

Imam hondu civic 1.8 benzin. Prosjecna potrosnja na autoputu pri 120km/h je oko 6,3 litre. Kolega ima mercedes kupe iste snage dizel koji trosi 6,5 u slicnim uslovima. Postavljam sebi pitanje koji je onda smisao uzimati dizelasa za ljude koji cesto voze po autoputu? Ok ovaj podatak za magistralu do Lajkovca je ok, ali ocekivaso sam da bi potrosnja na autoputu trebala biti manja.

Redakcija:
Test auto je presao samo 200km kada je stigao u redakciju. Treba da se razradi :)

Kadonomeđutim

pre 12 godina

Svako svoga konja hvali... vidim počeli "pametni" komentari o tome na koji način bi novinar trebao da piše ova članak. Vlasnik sam Mazde 2 od 2008. godine i apsolutno ništa se nije pomerilo na autu. Mada trebaće tu još korišćenja da pokaže svoje prednost i mane, ali sam jako impresioniran. Vrlo je živahna, oštra prilikom upravljanja. Ja sam se malo pronašao u tekstu kod toga da je menjač precizan iako nije u pitanju isti menjač ni motor. Kod mene je 1.33l motor sa 5 brzina menjačem. Probao sam je i na auto putu, odlična! Jedino je manje komforna, odnosno malo tvrđa od konkurencije. Dosta ljudi koji su se vozali su isto dali komentar na manju udobnost. Mada mislim da nije ništa toliko neprijatno. Vozio sam staru mazdu 3, rentakar, i isto je bila preciznog volana i menjača. Ustvari videlo se da je ista marka auta. Zato sam i navratio da prokomentarišem ovaj članak.

Brkajlo

pre 12 godina

Mazda 3 može da bude lepa po meni ali samo kao hečbek i to sa felnama 17 inča i većim (ove felne sa slika su odgovarajuće veličinom...ali za Škodu Citigo).

Mazda 3 je "oštrije" podešena za vožnju a autor teksta nije naveo da ima multilink ogibljenje pozadi, koje je skupo rešenje koje oduzima prostor u gepeku ali je veoma efikasno za bržu vožnju. Multilink pozadi koriste u klasi samo Focus, Golf (i svi koji dele tu platformu), Alfa Giulietta.

"Japance" će uvek kupovati ljudi kojima ne smeta jeftina i nekvalitetna (ali precizno uklopljena i trajna) plastika u enterijeru, očekuju da im auto bude pouzdan i trajan i to je sve. U slučaju Mazde, kao hečbek, barem je i lep auto (naravno-sa većim felnama :-)

Ova opaska za veličinu felni i multilink ogibljenje pozadi naravno ništa ne znači u Srbiji...zemlji gde te smatraju Predsednikom vlade ako voziš Passat B5.5 ili BMW E46 star 8 i više godina.

Redakcija:
Brkajlo, hvala za komentar. Postoji link na kraju teksta, ka specifikacijama ovog automobila, nismo zeleli da ulazimo u takve pojedinosti. Na linkovanoj strani postoji objasnjenje sistema oslanjanja zadnjih tockova i nacina na koji je izmenjen kako bi zauzimao sto manje prostora u prtljazniku. Veliki pozdrav!

vladafilke

pre 12 godina

Stvarno lep auto, a i dosta kvalitetan garant, hatchback MPS je strasan, cena cini mi se korektna, tako da ne vidim svrhu sto kupovati Jetta-u od 20 i nesto hiljada, sramota za cenu i dokle vise da prodaju svoje ime...inace nova Elantra je bas opasnog izgleda, stalno vidjam 2 u mom gradu od skora, jedna svetlo plava sa osnovnijom opremom i jednu belu sa mozda i najjacom, ova bela je strava, a eto i jeftinija je od ostalih, pa kome se sta vise svidi... :)

Bane NS

pre 12 godina

Mislim da sam video baš ovaj automobil u Novom Sadu pre neki dan.Zagledao sam ga na semaforu zato što ih nema previše na putevima kod nas.Elem,u novembru sam dobio MAZDU 3 hečbek sa MIRAI nivoom opreme.To je ono što je neko u komentaru pomenuo ( felne 17",razni gedžeti i još štošta),što mi u principu i ne znači previše.Prosto zaljubio sam se u nju na prvi pogled,a ušao sam da kupim novog FOKUSA.Poenta je da su mi momci u salonu tek pošto sam dobio automobil ispričali mnogo lepih stvari o MAZDI inače,i ja im verujem.

MunzeLjux

pre 12 godina

Prijatelji koji zive u USA & Canadi mi kazu da pojam "gradska voznja i gradski auto"prakticno i ne postoje u onom smislu kako mi to formulisemo.Tamo se ljudi malo promuvaju po gradu,ali cim krenu kuci,na posao,u nabavku ili na izlet,nadju se na otvorenom putu,cesto u teskoj nedodjiji.Poslednje sto u tom trenutku zelite je da vam auto zauzima 48.mesto na listi pouzdanosti.Izgled je na drugom mestu i mnogo je vazniji evropljanima.U savremenim autima je sve vise elektronike,jer ljudi hoce sve na dugme.Auto je najnegostoljubivije mesto za elektriku na svetu.Ekstremne promene temperature,vlaga.vibracije...Japanci su na vreme razvili masovnu proizvodnju jeftine elektronike za zabavu,vrhunskog kvaliteta pa se ne treba cuditi sto gotovo svi el.uredjaji rade cak i na japancima sa otpada.

Preza

pre 12 godina

Kao vlasnik ovakvog auta mogu da kazem svoje utiske:
1. čvrstina koja se oseca vec pri prvom susretu
2. fantastično ležanje na putu
3. kvalitet i pouzdanost
4. sportski i atraktivan izgled koji je izdvaja od drugih auta
Sve ostale vrline ili mane su u debeloj senci navedenih osobina...

gospodin Pendula

pre 12 godina

Prelepa je. Nemojte biti smešni i pričati o kojekakvim plastikama, to je buva puštena u Srbiji pre par godina i svi se kao ludi pozivaju na nju. Nije ništa lošija nego li novi Fokus, Bravo, Megan, naprotiv.

Aleksandar

pre 12 godina

Odličan auto nema šta. Pre dve godine je bio u užem izbor kandidata za moj novi auto!
Jedino me malo buni ona slika sa prosečnom potrošnjom. Tamo piše 6.4l a prosečna brzina 46km/h. Moja Nissan Tiida sa 1.6 benzinskim motorom i 4ostepenim automatskim menjačem pri prosečnoj brzini od oko 50km/h na putu od bg do cg primorja ( 500 i kusur km) ostvaruje potrošnju od 5.8l. Zar ne bi trebao dizelaš da bude malo štedljiviji. Ruku na srce ja ne znam u kojim uslovima je ostvarneo ovih 46km/h i 6.4l, možda je to bilo konstantno veranje po nekim gudurama i brdima....

Redakcija:
Aleksandre, hvala za komnetar. Ta statistika je sa fotografisanja auta na Divcibarama. I proces fotografisanja i proces veranja po gudurama uticu negativno na prosecnu potrosnju :)

zf

pre 12 godina

Tekst je korektan, osim "Upravljač ne nudi sintetički osećaj lakog okretanja kao kod “Francuza”". Jednostavno, way, way off.

Za "upotreba menjača je precizna poput mehanizma za repetiranje puške" sam se od srca nasmejao, kod nas jedina repertirka (kopija Mauzera) u vojsci je imala prilicno dug hod zatvaraca i "trazila" je razvijanje osecaja repetiranja.

Nista se ne kaze o rdji koja je bila vise nego ozbiljna kod prethodnog modela nakon testa od 100000km (jedini razlog sto sad ne bih kupio Mazdu nakon 4 koje sam vozio od 1986-2003).

Vancity

pre 12 godina

Ja sam u Kanadi i razmisljam da uzmem Mazdu 3 i slucajno sam uporedjivao ovdasnje cene sa cenama u Srbiji i primetio sam da ovde ne prodaju modeli sa 1.6l motorima, sto je steta. Najmanji sedani su 2.0l, a standardni hatchback je 2.3l.. Takodje su mnogo jaci modeli nego evropski sto nije lose ali nije ni neophodno jer naravno da vise trose.
Inace ovde se Mazde smatraju najelegantnijim "japancima", dok se Tojote i Honde kupuju jer najbolje "drze" vrednost.

Milos Milojkovic

pre 12 godina

Na testu 100000 km pokazani su ozbiljni problemi sa korozijom skoljke. Sa druge strane motor mazde je iz PSA grupacije, preradjen zbog problema sa zacepljenjem uljnih kanala pa umesto 16 ima 8 ventila.
Mazad je nekada bila pojam kvaliteta a sada,daleko je od toga
Ne bih da pominjem konkurenciju sa dalekog istoka koji poput novog i30 iliceed-a koji su daleko bolja kupovina od ovog japanca.Nazalost nekada je Mazada bila sinonim kvaliteta i napretka ali izgleda da je na tim lovorikama i zaspala.90-ih modeli 626 i 323f koji su uvozeni preko Genexa bili su odnosu na konkurente 5 do 7 godina ispred.

n

pre 12 godina

@ Bane NS

Na koju foru si usao da kupis novog Fokusa a dobio Mazdu 3? Mislim, na koju foru udjes da kupis nov auto pa dobijes nov auto? :)

Izvini sto pitam...

Dejan

pre 12 godina

Vozio sam Mazdu 3 prethodne generacije. Kupio sam je novu 2006. godine i za 4 godine vožnje nije bilo kvarova. Auto je sjajno ležao na putu i sjajno vukao, a što je najvažnije u bočnom sudaru koji sam doživeo pokazao se jako dobro. Otvorili su se air-bagovi i ostao sam nepovređen, samo malo ugruvan. Međutim, kada sam kupovao novi auto, odustao sam od Mazde. Teško ih je i skupo održavati u Srbiji. Ima samo par servisa i to u Beogradu, Novom Sadu i Subotici. Šta god od delova da zafali na kolima, a meni su par puta krali neke sitnice (poklopac retrovizora i sl.)čeka se mesecima. Npr. taj poklopac retrovizora čekao sam 7 meseci u Beogradu i na kraju sam ga kupio u Solunu kad sam išao na letovanje. Dočekati red za limarske radove u ovlašćenom servisu je nemoguće. Godinu dana su mi odlagali peglanje krila i njegovo farbanje - uvek je bila gužva i molba da dodjem kada se odrade veći poslovi na drugim kolima. Sam servis je skup, baš kao i potrošni delovi. Prednji brisači su oko 50 evra, a zadnji (1 brisač) oko 40. Za većinu drugih marki automobila brisače možete da kupite na svakoj boljoj pumpi za mnogo manje para (npr. bosch brisači za razne modele automobila prodaju se na pumpama).
Mazde drže cenu, ali ne toliko koliko nemci na nasem trzistu - jos uvek su daleko od toga. Zamerka za benzinski motor je bila velika potrosnja - u gradu oko 11 litara, na putu korektnih 7 ako se ne vozi brzo. Dizeli su bili francuski tako da sam ih zaobišao.
Mesta za sedenje napred je bilo mnogo, a nazad eksremno malo. Sedišta su prilično neudobna, vešanje bučno, što su sve bitni nedostaci za auto koji je tada placen 17900 evra. Ocekivao sam vise od Mazde 3.
Sada vozim Opel Zafiru CDTI od koje sam očekivao manje kada sam je kupovao, ali se vremenom ispostavila kao bolji izbor od mazde - pogotovo u poređenju sa Mazdom 5 koju sam probao pre kupovine.

TataMata

pre 12 godina

Imao sam priliku da se vozim u ovom automobilu ( ne da vozim ), i prvo sto mi je upalo u oci je iznenadjujuce losa plastika unutrasnjosti. Posto sam sedeo na mestu suvozaca moram reci da mi je glava bila veoma blizu plafona a ja sam prosecne visine, takodje i polozaj nogu u odnosu na istrument tablu. Jednostavno tabla stoji nisko. Mesta na zadnjoj klupi ima manje u odnosu na konkurenciju, a sobzirom na formu gepeka on bi trebao da ima bar sto litara vise. Potrosnju necu komentarisati ali cinjenica da je automobil mnogo vise hvaljen po raznim auto magazinima nego sto to realno nudi. Mislim da ima boljih ponuda u klasi, a ja licno sam ocekiva dosta vise od Mazde.

Nemke

pre 12 godina

Gledam juce u Grandu, Fokus sedan 1.6tdci u sport paketu na akciji - 16390 evra... Mnogo ali mnogo je kvalitetniji unutra od ove Mazde a meni licno i lepsi spolja, nekako robusniji. Jos jedan plus za Fokusa je 4 godine garancije...

Bane NS

pre 12 godina

n@
Nisam hteo da budem opširan,pa sam u brzini bio nejasan.Elem,dobio sam budžet od 17.000 E za kupovinu službenog automobila u novoj firmi,a obzirom da sam privatno vozio FOKUSA učinilo mi se da je tom prava opcija za te novce.U novom Sadu isti diler prodaje FORDA i MAZDU.Na pamet mi nije padalo da je i pogledam,ali je tada FOKUS u osnovnoj varijanti bio 17.200E.Ušao sam u drugi deo salona ,i ostatak znaš.
lep pozdrav,

Moron

pre 12 godina

mazda 6, 22. mart 2012 10:26
Taj na koga se pozivaš, "Željko Maruši"ć, često i sam zaboravi šta je napisao. O navodnom "problemu" jednog te istog motora 1.6 dizela ( u focusu, pežou, mazdi ) on je pisao sve i svašta, kako kada, od toga da "karter" treba "skidati" ( nekada napiše 30, nekad 50, a nekad 80.000 km ) i kao gtreba "čistiti" sito uljne pumpe, a nekada napiše da ga nikada ne treba skidati, već da samo motorno ulje treba redovno menjati, tj. svakih 10.000 km ( nekada napiše 8.000 km ).
Ako, npr, pogledaš sajt Hrvatskog pežoa, videćeš da je tamo interval zamene ulja ( ukoliko se ne radi o "otežanim uslovima" ) za HDI motore "definisan" kao DVE GODINE ili 30.000 km ( 2.0 HDI ) ili 20.000 km ( 1.6 HDI ), što je po mom mišljenju "van mozga", pri čemu skoro ni jedan motor nema te "idealne uslove" eksploatacije.
Dakle, ko hoće da štedi na motornom ulju, pa da ga menja onako retko kako to Pežo HR "propisuje" i o čemu "Dr. Marušić" govori ( mada 4 litre kvalitetnog ACEA C2, C3 ili C4 ulja i filter, ne koštaju više od 50-60 EUR-a ), taj ne treba da se čudi ako mu "zvekne" turbina "pre roka".
Interesantno je i da Ford u Srbiji za focusa ( sa "starim" 16 V 1.6 HDI ) propisuje taj isti interval zamene ulja ( 20.000 km i 2 god. ), pri čemu Verano za taj "stari" 1.6 HDI propisuje 10.000 km ( i godinu ), dok je za novi 1.6 HDI ( 8 V ) interval 15.000 km, ali sve samo ako nisu "otežani uslovi" eksploatacije ( a uvek ti je praktično ispunjen neki "otežani" uslov
Dakle, pametan ne štedi na ulju, već eventualno samo drugde ...

Vladimir, Kraljevo

pre 12 godina

Veliki sam ljubitelj i poštovalac japanskih automobila, trenutno vozim Toyotu Yaris 2 i službeni Verso. Mazda 3 Sedan je opciono (pored Aurisa i Civica) moj sledeći auto. Međutim ne mogu da ne sakrijem svoje razočarenje prostorom na zadnjim sedištima - Yaris ima više prostora pozadi nego Mazda 3 Sedan, bez obzira što je pozicioniran dve klase niže.

Pozdrav iz KV !

TataMata

pre 12 godina

Gospodo, da li ste primetili reklamu za Daicu Sandero ? Proizvodjac nam pokazuje kako i posle predjenih 200 000 km automobil nema nikakvih problema, takodje vlasnici npr. Skoda Fabija ce Vam reci kako njihovi mezimci prelaza ogromne kilometraze bez vecih kvarova i problema. Ovde ne govorim o klasi kojoj automobil pripada vec o tome da nema sta da se pokvari, tj. izdrzljivost tj. pouzdanost je direktno povezana i sa onim sta se ugradjuje u jedan automobil. Da li ste se ikad zapitali kako na velikim testiranjima pouzdanosti nikad medju 10 nema Mercedesa, Audija ili BMW, pa zato sto je to i nemoguce s obzirom cemu oni teze (tehnickom savrsenstvu) i kao takvi predstavljaju nesto najbolje sto auto industrija danas ima.Ova Mazda je solidan automobil koji mnogo vise obecava nego sto pruza, a sam dizajn ga ustvari prodaje. Ne nudi ama bas nista vise od konkurencije cak sta vise nudi dosta manje u ponudi motora, konfora, dimenzija unutrasnjisti, velicine gepeka, nabavke rezernih delova itd. Ovim komentarom nije mi zelja da ljutim vlasnike Mazde, ali treba biti realan a to je nekad bas tesko !!!!
Pozdrav !!!

Boris

pre 12 godina

Mazda 3 je jako lepo vozilo.
Kao što je autor pomenuo, kad sedneš na prednja sedišta dobijaš utisak ušuškanosti i sklada.
Ali to je samo vizuelni doživljaj.
Kad kreneš da voziš Mazdu 3, dobijaš sasvim suprotne utiske.

Ergonomija - na nju imam ubedljivo najveće zamerke:
- Na slici zadnje klupe, napomenuto je da su prednja sedišta SKORO u krajnjem položaju. Verujem da je autora bila sramota da slika zadnju klupu sa prednjim u krajnjem položaju, jer u takvoj situaciji nije mi jasno da li je ta klupa predviđena isključivo za manju decu ili šta već?
- Prednje "ušuškano" sedište uskoro postaje poprilična smetnja kada shvatite da vas profilisane kadice sedišta i proširena srednja konzola teraju da zauzimate samo jedan položaj. I pored podesivih sedišta, jednostavno nemate dovoljno prostora da se opustite.
- Profili sedišta ih dosta sužavaju, tako da će se šire osobe naći malo u neprilici. Takođe više će malo teže naći odgovarajući položaj + sedište iza njih postaje neupotrebljivo za ljude. Sedišta su VEOMA NEUDOBNA. Odavno se nisam vozio u neudobnijem vozilu. Pretvrda sedišta, s suženim "kadicama" u kombinaciji sa tvrdim vešanjem su stvarno mučenje na dužim relacijama. Dok u Renoovim vozilima mogu neosetno da provedem i po 7-8 sati bez pauze, sa Mazdom 3, pauze pravim na 1,5 - 2 sata.
- Ako i nekako progledamo kroz prste svemu ovome, zadnja klupa ipak ne može da se provuče. Zadnja klupa je naprosto neoprostiva. Da bi osobe na zadnjoj klupi imale iole normalan prostor, prednja sedišta se moraju značajno pomeriti, što dodatno otežava traženje nekog iole udobnog položaja. Ako hoćete da uradite uslugu vozaču u Mazdi 3, nemojte sedati iza njega.
- Zvučna izolacija je za svaku pohvalu.
- Kontrola su na dohvatu ruke i veliki dugmići su za pohvalu. Putni računar je dosta ograničen. Postoji solidan niz podešavanja, ali i pored dupliranog ekrana i dva reda podataka, nekako mi ne odogovaraju prikazi.
- Prtljažnik ... veoma prostran. Možda bi valjalo da ima veći broj kukica za kačenje stvari umesto čičak traka. No svu tu prostranost ubija smešno mali otvor za utovar.
- Mazda 3 zbilja nije za klaustrofobične osobe.

Dinamičnost
Kao i kod osećaja "ušuškanosti", Mazda 3 takođe odaje i neki sportski prizvuk. Međutim pored tvrdih sedišta, tvrdog vešanja i reskog zvuka motora, Mazda 3 može jako malo da ponudi. Nekako mi nije jasno gde je nestala ona ergela konjića koji se pominju na papiru.
- U prvom i drugom stepenu, Mazda fino ubrzava. Ostavlja dojam snage.
- Kad zakoračite u više stepene prenosa, Mazda se pretvara u mrcinu. Jednostavno Mazda je neupotrebljiva na nižim obrtajima. Međuubrzanja su jako spora. Da bi ga iole naterali na sprint mora da se lepo podignu obrtaji (što naravno podiže buku)
- Potrošnja je sasvim zadovoljavajuća.


Iako na prvi pogled auto deluje dopadljivo, svoj sportski prizvuk daje samo u gradskoj voožnji gde je veoma agilan.
Čim izađete na otvoren put na neku dužu relaciju, shvatite da ste pogrešili u izboru.
Da sam bio u situaciji da biram vozilo na izgled, podatke sa papira i nekom kraćom test vožnjom, možda bih ga i izabrao.
Ali jedna duža vožnja je dovoljna da vas razuveri. Ja sam imao sreće da mi je ovo samo službeno vozilo.

bmw330d

pre 12 godina

(Brkajlo, 22. mart 2012 10:39)
Bmw e46, iako star 8 godina, kao sto ti rece, je i dalje jako ozbiljan auto, naravno pod uslovom da je ,,sestak", i u pristojnom stanju, samo neko ko ga nije vozio moze da prica podecnjivacki o tom autu. Pa vidim stavljas u isti kos i neki pasat, vrlo dekadentno. Mazda 3, 6 ili bilo koja druga(ne znam za cx7, koju nisam vozio, a deluje sjajno), nema sta da trazi u konkurenciji jednog bmw 3, koji je ,,preko" uzet od prvog vlasnika, i placen recimo desetak hiljada evra, taj auto je drugacije konstruisan(za bogate nemce) u odonosu na mazdu, i mazda nikad ne moze ni da mu pridje, ni sada ni za dvadeset godina, ko je vozio zna, ko nije ne zna to. Komentar mi je naravno subjektivan, ali takav je svaki ovde.

Pinturikio

pre 12 godina

@Moron
Inženjeri pri testiranju određenog automobila i motora, uzimaju u obzir sve moguće uslove eksploatacije pri vožnji istog, od različitih klima, temperatura, uslova vožnje (gradska, otvorena, kombinovano,) brzine( teška noga na gasu, lagana noga na gasu) i još mnogo drugih parametara. Rezultat svega je vremenski interval zamjene motornog ulja preporučen od strane proizvođača, ali pri najtežim mogućim uslovima, da bi se proizvođač zaštitio.Inženjeri ne znaju hoće li se određeni model voziti u Rusiji,Španiji, Njemačkoj, Irskoj,Sjevernoj Americi, Aziji...
Jedini tačan je onaj interval kojeg propisuje proizvođač. Ako ima servisna knjiga za određene zemlje, načine vožnje i slično, bilo bi zanimljivo da je vide široke narodne mase, a za takvu još nisam ni vidio ni čuo.
Mazda 3 je automobil koji je po meni za svaku preporuku. Atraktivan, sa dovoljno prostora,dakle, funkcionalan, sjajni motori, pouzdan kako samo Japanci znaju.Pozdrav svima!

TurboBiotik

pre 12 godina

Slažem se sa komentarom TateMate. Prije 15 mjeseci sam kupovao auto i Mazda 3 mi je bila na vrhu liste prioriteta. Posebno mi se svidio taj "nasmješeni" dizajn prednjih farova. Međutim kad sam sjeo za volan bio sam prilično razočaran. Preveliko sivilo i puno slabiji dojam nego kod veće 6-ice. To bih nekako i prebolio, ali tjeskoban osjećaj na stražnjo klupi me je potpuno ohladio. Mislim da ne postoji automobil na tržištu sa skučenijom kabinom osim možda Megan. Nije mi jasno zašto se to konstantno prešućuje u testovima. Još bih jako loš izbor benzinskih motora ali to je slučaj kod svih japanac - u ponudi nema malih turbo benzinaca.

Bojan

pre 12 godina

Posle citanja ovog clanka, komentara i malo surfovanja internetom sam odlucio da zakazem probnu voznju. Postoji realna mogucnost da menjam automobil koji vozim i hteo sam da probam Mazdinog prestavnika u C klasi. Uredno sam popunio online formu za zakazivanje voznje i uredno su mi posle 10 dana poslali na mail link ka jos jednodnoj online formi gde cu izraziti svoje utiske vezano za testnu voznju. Navodno, jako im je bitno misljenje i raspolozenje kupaca (parafraziram jer me mrzi da trazim mail pa da citiram sta su tacno napisali).

Ja nisam otisao na testnu voznju jer me nikad nisu pozvali, neposredno posle njihovog dugog emaila sam probao automobil jednog drugog proizvodjaca i odluka je pala na tog drugog.

Ko pre kupcu, njegov kupac.

Japanac

pre 12 godina

Slazem se sa @Preza. Ja sam vlasnik modela iz 2008 i sve stoji. Ima par kompromisa ali za tu kolicinu novca tesko se moze dobiti auto koji je toliko dinamican u voznji. Generalno svaki auto pravi kompromise na ustrb necega (prostor, komfor, dinamika, potrosnja, ...), a svako treba da nadje sta mu je najbitnije i da razmisli za sta ce da koristi auto.

Gazda

pre 12 godina

A zašto nisu postavili ručicu ručne kočnice sa desne strane suvozačevog sjedišta, ili direktno na centralnu konzolu, iznad radija. Bilo bi jednako elegantno rješenje.

Petar.Mandic

pre 12 godina

Mazda 3 je odlican auto, ali kao sto neko rece, komande mu izgledaju prilicno siromasno, a mesta pozadi nema dovoljno za odrasle osobe. Uprkos navedenim manama, auto je odlican, naravno model 6 je daleko bolji izbor za onog ko ima para. Sto se konkurencije tice - izbor je zaista veliki - Hyundai Elantra i posebno ovaj pravi mali dragulj - link: http://www.superauto.rs/index.php?view=nova-vozila&id=186
su mozda i najbolje opcije na trzistu u ovom cenovnom rangu. Sve u svemu, vrlo dobar auto, sa dosta vrlina i ne tako istaknutim manama, u samom vrhu u svojoj klasi. Mazdu cenim vise od ostalih japanaca - Toyote i Honde, ali smatram da korejci nude malo vise, za malo manje para uz 7-godisnju garanciju.

Mashoni1991

pre 12 godina

Razmisljao sam da kupim ovu mazdu 3 sve mi odg, ali samo me jedna stwar interesuje..je li bas toliko tvrda i neudobna kao sto se prica ?

Boris

pre 12 godina

@Mashoni1991
Nažalost jeste neudoban.
Mada ako si sitnije telesne građe, onda bi se možda mogao lepo smestiti :)
Meni ne ide od ruke.

Nekako mi deluje da je auto predvidjen za sitnije ljude ... ili za žene

Milos Milojkovic

pre 12 godina

Na testu 100000 km pokazani su ozbiljni problemi sa korozijom skoljke. Sa druge strane motor mazde je iz PSA grupacije, preradjen zbog problema sa zacepljenjem uljnih kanala pa umesto 16 ima 8 ventila.
Mazad je nekada bila pojam kvaliteta a sada,daleko je od toga
Ne bih da pominjem konkurenciju sa dalekog istoka koji poput novog i30 iliceed-a koji su daleko bolja kupovina od ovog japanca.Nazalost nekada je Mazada bila sinonim kvaliteta i napretka ali izgleda da je na tim lovorikama i zaspala.90-ih modeli 626 i 323f koji su uvozeni preko Genexa bili su odnosu na konkurente 5 do 7 godina ispred.

TataMata

pre 12 godina

Imao sam priliku da se vozim u ovom automobilu ( ne da vozim ), i prvo sto mi je upalo u oci je iznenadjujuce losa plastika unutrasnjosti. Posto sam sedeo na mestu suvozaca moram reci da mi je glava bila veoma blizu plafona a ja sam prosecne visine, takodje i polozaj nogu u odnosu na istrument tablu. Jednostavno tabla stoji nisko. Mesta na zadnjoj klupi ima manje u odnosu na konkurenciju, a sobzirom na formu gepeka on bi trebao da ima bar sto litara vise. Potrosnju necu komentarisati ali cinjenica da je automobil mnogo vise hvaljen po raznim auto magazinima nego sto to realno nudi. Mislim da ima boljih ponuda u klasi, a ja licno sam ocekiva dosta vise od Mazde.

bmw330d

pre 12 godina

(Brkajlo, 22. mart 2012 10:39)
Bmw e46, iako star 8 godina, kao sto ti rece, je i dalje jako ozbiljan auto, naravno pod uslovom da je ,,sestak", i u pristojnom stanju, samo neko ko ga nije vozio moze da prica podecnjivacki o tom autu. Pa vidim stavljas u isti kos i neki pasat, vrlo dekadentno. Mazda 3, 6 ili bilo koja druga(ne znam za cx7, koju nisam vozio, a deluje sjajno), nema sta da trazi u konkurenciji jednog bmw 3, koji je ,,preko" uzet od prvog vlasnika, i placen recimo desetak hiljada evra, taj auto je drugacije konstruisan(za bogate nemce) u odonosu na mazdu, i mazda nikad ne moze ni da mu pridje, ni sada ni za dvadeset godina, ko je vozio zna, ko nije ne zna to. Komentar mi je naravno subjektivan, ali takav je svaki ovde.

Gazda

pre 12 godina

A zašto nisu postavili ručicu ručne kočnice sa desne strane suvozačevog sjedišta, ili direktno na centralnu konzolu, iznad radija. Bilo bi jednako elegantno rješenje.

TataMata

pre 12 godina

Gospodo, da li ste primetili reklamu za Daicu Sandero ? Proizvodjac nam pokazuje kako i posle predjenih 200 000 km automobil nema nikakvih problema, takodje vlasnici npr. Skoda Fabija ce Vam reci kako njihovi mezimci prelaza ogromne kilometraze bez vecih kvarova i problema. Ovde ne govorim o klasi kojoj automobil pripada vec o tome da nema sta da se pokvari, tj. izdrzljivost tj. pouzdanost je direktno povezana i sa onim sta se ugradjuje u jedan automobil. Da li ste se ikad zapitali kako na velikim testiranjima pouzdanosti nikad medju 10 nema Mercedesa, Audija ili BMW, pa zato sto je to i nemoguce s obzirom cemu oni teze (tehnickom savrsenstvu) i kao takvi predstavljaju nesto najbolje sto auto industrija danas ima.Ova Mazda je solidan automobil koji mnogo vise obecava nego sto pruza, a sam dizajn ga ustvari prodaje. Ne nudi ama bas nista vise od konkurencije cak sta vise nudi dosta manje u ponudi motora, konfora, dimenzija unutrasnjisti, velicine gepeka, nabavke rezernih delova itd. Ovim komentarom nije mi zelja da ljutim vlasnike Mazde, ali treba biti realan a to je nekad bas tesko !!!!
Pozdrav !!!

NSm3tx

pre 12 godina

Vozim mazdu3 2 godine i kada sam kupovao i lomio se sta da uzmem...brat mi je rekao: Lepa je toyota i reno i svi su oni lepi, ali kad vozis mazdu to znaci da imas i stila...
I bio je u pravu:)

zf

pre 12 godina

Tekst je korektan, osim "Upravljač ne nudi sintetički osećaj lakog okretanja kao kod “Francuza”". Jednostavno, way, way off.

Za "upotreba menjača je precizna poput mehanizma za repetiranje puške" sam se od srca nasmejao, kod nas jedina repertirka (kopija Mauzera) u vojsci je imala prilicno dug hod zatvaraca i "trazila" je razvijanje osecaja repetiranja.

Nista se ne kaze o rdji koja je bila vise nego ozbiljna kod prethodnog modela nakon testa od 100000km (jedini razlog sto sad ne bih kupio Mazdu nakon 4 koje sam vozio od 1986-2003).

Dejan

pre 12 godina

Vozio sam Mazdu 3 prethodne generacije. Kupio sam je novu 2006. godine i za 4 godine vožnje nije bilo kvarova. Auto je sjajno ležao na putu i sjajno vukao, a što je najvažnije u bočnom sudaru koji sam doživeo pokazao se jako dobro. Otvorili su se air-bagovi i ostao sam nepovređen, samo malo ugruvan. Međutim, kada sam kupovao novi auto, odustao sam od Mazde. Teško ih je i skupo održavati u Srbiji. Ima samo par servisa i to u Beogradu, Novom Sadu i Subotici. Šta god od delova da zafali na kolima, a meni su par puta krali neke sitnice (poklopac retrovizora i sl.)čeka se mesecima. Npr. taj poklopac retrovizora čekao sam 7 meseci u Beogradu i na kraju sam ga kupio u Solunu kad sam išao na letovanje. Dočekati red za limarske radove u ovlašćenom servisu je nemoguće. Godinu dana su mi odlagali peglanje krila i njegovo farbanje - uvek je bila gužva i molba da dodjem kada se odrade veći poslovi na drugim kolima. Sam servis je skup, baš kao i potrošni delovi. Prednji brisači su oko 50 evra, a zadnji (1 brisač) oko 40. Za većinu drugih marki automobila brisače možete da kupite na svakoj boljoj pumpi za mnogo manje para (npr. bosch brisači za razne modele automobila prodaju se na pumpama).
Mazde drže cenu, ali ne toliko koliko nemci na nasem trzistu - jos uvek su daleko od toga. Zamerka za benzinski motor je bila velika potrosnja - u gradu oko 11 litara, na putu korektnih 7 ako se ne vozi brzo. Dizeli su bili francuski tako da sam ih zaobišao.
Mesta za sedenje napred je bilo mnogo, a nazad eksremno malo. Sedišta su prilično neudobna, vešanje bučno, što su sve bitni nedostaci za auto koji je tada placen 17900 evra. Ocekivao sam vise od Mazde 3.
Sada vozim Opel Zafiru CDTI od koje sam očekivao manje kada sam je kupovao, ali se vremenom ispostavila kao bolji izbor od mazde - pogotovo u poređenju sa Mazdom 5 koju sam probao pre kupovine.

Petar.Mandic

pre 12 godina

Mazda 3 je odlican auto, ali kao sto neko rece, komande mu izgledaju prilicno siromasno, a mesta pozadi nema dovoljno za odrasle osobe. Uprkos navedenim manama, auto je odlican, naravno model 6 je daleko bolji izbor za onog ko ima para. Sto se konkurencije tice - izbor je zaista veliki - Hyundai Elantra i posebno ovaj pravi mali dragulj - link: http://www.superauto.rs/index.php?view=nova-vozila&id=186
su mozda i najbolje opcije na trzistu u ovom cenovnom rangu. Sve u svemu, vrlo dobar auto, sa dosta vrlina i ne tako istaknutim manama, u samom vrhu u svojoj klasi. Mazdu cenim vise od ostalih japanaca - Toyote i Honde, ali smatram da korejci nude malo vise, za malo manje para uz 7-godisnju garanciju.

Boris

pre 12 godina

@Mashoni1991
Nažalost jeste neudoban.
Mada ako si sitnije telesne građe, onda bi se možda mogao lepo smestiti :)
Meni ne ide od ruke.

Nekako mi deluje da je auto predvidjen za sitnije ljude ... ili za žene

Nemke

pre 12 godina

Gledam juce u Grandu, Fokus sedan 1.6tdci u sport paketu na akciji - 16390 evra... Mnogo ali mnogo je kvalitetniji unutra od ove Mazde a meni licno i lepsi spolja, nekako robusniji. Jos jedan plus za Fokusa je 4 godine garancije...

Boris

pre 12 godina

Mazda 3 je jako lepo vozilo.
Kao što je autor pomenuo, kad sedneš na prednja sedišta dobijaš utisak ušuškanosti i sklada.
Ali to je samo vizuelni doživljaj.
Kad kreneš da voziš Mazdu 3, dobijaš sasvim suprotne utiske.

Ergonomija - na nju imam ubedljivo najveće zamerke:
- Na slici zadnje klupe, napomenuto je da su prednja sedišta SKORO u krajnjem položaju. Verujem da je autora bila sramota da slika zadnju klupu sa prednjim u krajnjem položaju, jer u takvoj situaciji nije mi jasno da li je ta klupa predviđena isključivo za manju decu ili šta već?
- Prednje "ušuškano" sedište uskoro postaje poprilična smetnja kada shvatite da vas profilisane kadice sedišta i proširena srednja konzola teraju da zauzimate samo jedan položaj. I pored podesivih sedišta, jednostavno nemate dovoljno prostora da se opustite.
- Profili sedišta ih dosta sužavaju, tako da će se šire osobe naći malo u neprilici. Takođe više će malo teže naći odgovarajući položaj + sedište iza njih postaje neupotrebljivo za ljude. Sedišta su VEOMA NEUDOBNA. Odavno se nisam vozio u neudobnijem vozilu. Pretvrda sedišta, s suženim "kadicama" u kombinaciji sa tvrdim vešanjem su stvarno mučenje na dužim relacijama. Dok u Renoovim vozilima mogu neosetno da provedem i po 7-8 sati bez pauze, sa Mazdom 3, pauze pravim na 1,5 - 2 sata.
- Ako i nekako progledamo kroz prste svemu ovome, zadnja klupa ipak ne može da se provuče. Zadnja klupa je naprosto neoprostiva. Da bi osobe na zadnjoj klupi imale iole normalan prostor, prednja sedišta se moraju značajno pomeriti, što dodatno otežava traženje nekog iole udobnog položaja. Ako hoćete da uradite uslugu vozaču u Mazdi 3, nemojte sedati iza njega.
- Zvučna izolacija je za svaku pohvalu.
- Kontrola su na dohvatu ruke i veliki dugmići su za pohvalu. Putni računar je dosta ograničen. Postoji solidan niz podešavanja, ali i pored dupliranog ekrana i dva reda podataka, nekako mi ne odogovaraju prikazi.
- Prtljažnik ... veoma prostran. Možda bi valjalo da ima veći broj kukica za kačenje stvari umesto čičak traka. No svu tu prostranost ubija smešno mali otvor za utovar.
- Mazda 3 zbilja nije za klaustrofobične osobe.

Dinamičnost
Kao i kod osećaja "ušuškanosti", Mazda 3 takođe odaje i neki sportski prizvuk. Međutim pored tvrdih sedišta, tvrdog vešanja i reskog zvuka motora, Mazda 3 može jako malo da ponudi. Nekako mi nije jasno gde je nestala ona ergela konjića koji se pominju na papiru.
- U prvom i drugom stepenu, Mazda fino ubrzava. Ostavlja dojam snage.
- Kad zakoračite u više stepene prenosa, Mazda se pretvara u mrcinu. Jednostavno Mazda je neupotrebljiva na nižim obrtajima. Međuubrzanja su jako spora. Da bi ga iole naterali na sprint mora da se lepo podignu obrtaji (što naravno podiže buku)
- Potrošnja je sasvim zadovoljavajuća.


Iako na prvi pogled auto deluje dopadljivo, svoj sportski prizvuk daje samo u gradskoj voožnji gde je veoma agilan.
Čim izađete na otvoren put na neku dužu relaciju, shvatite da ste pogrešili u izboru.
Da sam bio u situaciji da biram vozilo na izgled, podatke sa papira i nekom kraćom test vožnjom, možda bih ga i izabrao.
Ali jedna duža vožnja je dovoljna da vas razuveri. Ja sam imao sreće da mi je ovo samo službeno vozilo.

vladafilke

pre 12 godina

Stvarno lep auto, a i dosta kvalitetan garant, hatchback MPS je strasan, cena cini mi se korektna, tako da ne vidim svrhu sto kupovati Jetta-u od 20 i nesto hiljada, sramota za cenu i dokle vise da prodaju svoje ime...inace nova Elantra je bas opasnog izgleda, stalno vidjam 2 u mom gradu od skora, jedna svetlo plava sa osnovnijom opremom i jednu belu sa mozda i najjacom, ova bela je strava, a eto i jeftinija je od ostalih, pa kome se sta vise svidi... :)

gospodin Pendula

pre 12 godina

Prelepa je. Nemojte biti smešni i pričati o kojekakvim plastikama, to je buva puštena u Srbiji pre par godina i svi se kao ludi pozivaju na nju. Nije ništa lošija nego li novi Fokus, Bravo, Megan, naprotiv.

Bane

pre 12 godina

Izgleda da Mazda kupcima automobila postavlja ono staro pitanje - hoces dobra auto ili hoces da se lozis sa igrackama koje su u autu. Ko je pametan i kome auto sluzi izvornoj nameni nema sta da razmislja. Ko trazi luksuze i emocije kako je Nemanja napisao, samo izvoli, ima toga na trzistu koliko hoces.

Auto inace izgleda super, posebno limuzina.

Ne kazem da meni ne bi smetalo sve ovo sto je navedeno, ali razum ipak treba da prevlada kada je ovakva investicija u pitanju.

Preza

pre 12 godina

Kao vlasnik ovakvog auta mogu da kazem svoje utiske:
1. čvrstina koja se oseca vec pri prvom susretu
2. fantastično ležanje na putu
3. kvalitet i pouzdanost
4. sportski i atraktivan izgled koji je izdvaja od drugih auta
Sve ostale vrline ili mane su u debeloj senci navedenih osobina...

Aleksandar

pre 12 godina

Zanimljivo je kako sam nekako stekao utisak da Mazda nije dovoljno zastupljena kod nas. Na osnovu ovog veoma detaljnog testa rekao bih da je automobil odlican. Odlicno se vozi, moze malo da trosi... Jedino sto mi se cini da ih nema u medijima i u javnosti. Kako ocekuju da shvatimo kakvi su im automobili?

Cini mi se da su Honda i Toyota daleko agresivniji i zastupljeniji. Verovatno im i bolje ide, ali ne znam da li su sami automobili bolji od mazde?

Brkajlo

pre 12 godina

Mazda 3 može da bude lepa po meni ali samo kao hečbek i to sa felnama 17 inča i većim (ove felne sa slika su odgovarajuće veličinom...ali za Škodu Citigo).

Mazda 3 je "oštrije" podešena za vožnju a autor teksta nije naveo da ima multilink ogibljenje pozadi, koje je skupo rešenje koje oduzima prostor u gepeku ali je veoma efikasno za bržu vožnju. Multilink pozadi koriste u klasi samo Focus, Golf (i svi koji dele tu platformu), Alfa Giulietta.

"Japance" će uvek kupovati ljudi kojima ne smeta jeftina i nekvalitetna (ali precizno uklopljena i trajna) plastika u enterijeru, očekuju da im auto bude pouzdan i trajan i to je sve. U slučaju Mazde, kao hečbek, barem je i lep auto (naravno-sa većim felnama :-)

Ova opaska za veličinu felni i multilink ogibljenje pozadi naravno ništa ne znači u Srbiji...zemlji gde te smatraju Predsednikom vlade ako voziš Passat B5.5 ili BMW E46 star 8 i više godina.

Redakcija:
Brkajlo, hvala za komentar. Postoji link na kraju teksta, ka specifikacijama ovog automobila, nismo zeleli da ulazimo u takve pojedinosti. Na linkovanoj strani postoji objasnjenje sistema oslanjanja zadnjih tockova i nacina na koji je izmenjen kako bi zauzimao sto manje prostora u prtljazniku. Veliki pozdrav!

Aleksandar

pre 12 godina

Odličan auto nema šta. Pre dve godine je bio u užem izbor kandidata za moj novi auto!
Jedino me malo buni ona slika sa prosečnom potrošnjom. Tamo piše 6.4l a prosečna brzina 46km/h. Moja Nissan Tiida sa 1.6 benzinskim motorom i 4ostepenim automatskim menjačem pri prosečnoj brzini od oko 50km/h na putu od bg do cg primorja ( 500 i kusur km) ostvaruje potrošnju od 5.8l. Zar ne bi trebao dizelaš da bude malo štedljiviji. Ruku na srce ja ne znam u kojim uslovima je ostvarneo ovih 46km/h i 6.4l, možda je to bilo konstantno veranje po nekim gudurama i brdima....

Redakcija:
Aleksandre, hvala za komnetar. Ta statistika je sa fotografisanja auta na Divcibarama. I proces fotografisanja i proces veranja po gudurama uticu negativno na prosecnu potrosnju :)

Bane NS

pre 12 godina

Mislim da sam video baš ovaj automobil u Novom Sadu pre neki dan.Zagledao sam ga na semaforu zato što ih nema previše na putevima kod nas.Elem,u novembru sam dobio MAZDU 3 hečbek sa MIRAI nivoom opreme.To je ono što je neko u komentaru pomenuo ( felne 17",razni gedžeti i još štošta),što mi u principu i ne znači previše.Prosto zaljubio sam se u nju na prvi pogled,a ušao sam da kupim novog FOKUSA.Poenta je da su mi momci u salonu tek pošto sam dobio automobil ispričali mnogo lepih stvari o MAZDI inače,i ja im verujem.

TurboBiotik

pre 12 godina

Slažem se sa komentarom TateMate. Prije 15 mjeseci sam kupovao auto i Mazda 3 mi je bila na vrhu liste prioriteta. Posebno mi se svidio taj "nasmješeni" dizajn prednjih farova. Međutim kad sam sjeo za volan bio sam prilično razočaran. Preveliko sivilo i puno slabiji dojam nego kod veće 6-ice. To bih nekako i prebolio, ali tjeskoban osjećaj na stražnjo klupi me je potpuno ohladio. Mislim da ne postoji automobil na tržištu sa skučenijom kabinom osim možda Megan. Nije mi jasno zašto se to konstantno prešućuje u testovima. Još bih jako loš izbor benzinskih motora ali to je slučaj kod svih japanac - u ponudi nema malih turbo benzinaca.

Bojan

pre 12 godina

Posle citanja ovog clanka, komentara i malo surfovanja internetom sam odlucio da zakazem probnu voznju. Postoji realna mogucnost da menjam automobil koji vozim i hteo sam da probam Mazdinog prestavnika u C klasi. Uredno sam popunio online formu za zakazivanje voznje i uredno su mi posle 10 dana poslali na mail link ka jos jednodnoj online formi gde cu izraziti svoje utiske vezano za testnu voznju. Navodno, jako im je bitno misljenje i raspolozenje kupaca (parafraziram jer me mrzi da trazim mail pa da citiram sta su tacno napisali).

Ja nisam otisao na testnu voznju jer me nikad nisu pozvali, neposredno posle njihovog dugog emaila sam probao automobil jednog drugog proizvodjaca i odluka je pala na tog drugog.

Ko pre kupcu, njegov kupac.

n

pre 12 godina

@ Bane NS

Na koju foru si usao da kupis novog Fokusa a dobio Mazdu 3? Mislim, na koju foru udjes da kupis nov auto pa dobijes nov auto? :)

Izvini sto pitam...

Vladimir, Kraljevo

pre 12 godina

Veliki sam ljubitelj i poštovalac japanskih automobila, trenutno vozim Toyotu Yaris 2 i službeni Verso. Mazda 3 Sedan je opciono (pored Aurisa i Civica) moj sledeći auto. Međutim ne mogu da ne sakrijem svoje razočarenje prostorom na zadnjim sedištima - Yaris ima više prostora pozadi nego Mazda 3 Sedan, bez obzira što je pozicioniran dve klase niže.

Pozdrav iz KV !

Bojan

pre 12 godina

Imam hondu civic 1.8 benzin. Prosjecna potrosnja na autoputu pri 120km/h je oko 6,3 litre. Kolega ima mercedes kupe iste snage dizel koji trosi 6,5 u slicnim uslovima. Postavljam sebi pitanje koji je onda smisao uzimati dizelasa za ljude koji cesto voze po autoputu? Ok ovaj podatak za magistralu do Lajkovca je ok, ali ocekivaso sam da bi potrosnja na autoputu trebala biti manja.

Redakcija:
Test auto je presao samo 200km kada je stigao u redakciju. Treba da se razradi :)

mazda 6

pre 12 godina

Mazda je najmanji japanski proizvođač i dugo je bio pod dominacijom Forda . Karoserije prate fordovske linije(2->fiesta, 3->focus, 6->mondeo) , motori takođe ali ipak japanci dosta toga tu promene tako da se ipak može reći da su i platforme i motori urađeni sa prepoznatljivim njihovim pečatom .

Neko je pomenuo rđanje karoserije , čitao sam taj test u originalu ...Nemci sole kao nenormalni i posle testa su ušli kamerom u unutrašnjost trepne i zaista videli su se tragovi rđe koja realno ne bi izbila ni za još 3 godine (a test je trajao više od gidinu dana ). Odgovor fabrike je bio da su te pozicije dodatno zaštitili . Mislim da to nije najveći problem i moj i30 je posle 3 godine dobio malo pupoljaka tu i tamo , a ujakova A klasa posle 7 godina ima ozbiljne pupoljke na vratima gepeka .
Moram spomenuti da je ta Mazda 3 bila jedan od retkih automobila uopšte koje su završile test bez ijednog kvara a da su se veličine poput Tiguana 1.4tsi kvarile 3x tako da su stale na putu , pa Pasat sa motorom PD 170 KS koji je izludeo redakciju sa nekim kabelom koji po motoru razvodi sve signale od kompa do svih tih dizni i pumpi i senzora ...Prema tome ne bi ja baš tako bio strog prema Japancima jer i ostali imaju daleko većih problema u velikoserijskoj proizvodnji ...

Motor je izvorno PSA i nije baš najbolji u pogledu pouzdanosti ...ima problema za začepljnjem cevčice koja vodi ulje iz kartera u turbinu i veoma je čest slučaj otkazivanja iste na cca 150.000 Km . Na b92 sajtu sam čitao iskustvo našeg vozača kojem se motor bukvalno raspao u vožnji na cca 80.000 Km ...šta reći , neprijatno zaista . Majstori sa portala http://www.autoportal.hr preporučuju skidanje kartera jednom u dve godine i čišćenje taloga i onda problema nema . Japanci su ga jedno duže vreme zbog loših iskustava izostavili iz ponude i detaljno su ga redizajnirali tako da sad ima i koji konjsku snagu više a pomenuti problemi su otklonjeni. To da li ima 8 ili 16 ventila kod diesela nema toliko veze kao kod benzinca jer su ventili duže otvoreni zbog znatno manjeg broja obrtaja a i pritisci su veći pa se može ubaciti i izbaciti dovoljno vazduha i sa manjim brojem rupa na glavi ...a uštedi se je jedna bregasta , ležajevi , smanjuje se trenje itd.

Dizajn je veseo i kad god je vidim na putu izmami mi osmeh . Izrada je solidna i jedino što meni smeta je taj osećaj kao da je sve od papira , lako i krhko ...mada čovek brzo shvati da nije u pitanju bofl roba nego da je to deo filozofije kako smanjiti masu koja presudno utiče na potrošnju i voznu dinamiku . Ipak kad se zađe u prohibicijske preko 150 Km/h šumovi postanu dominantni . Sreća pa se tako vozimo retko a neko ko ne ide u nemačku kod rodbine ili poslom i nikad

Potrošnja koju je autor dao je prevelika , naročito onaj deo sa autoputem . Realno ovaj auto kad se razradi ne sme da pređe 7 u gradu , auto put oko 5+ i regionala oko 4+ ...Moja mazda 6 je naglo smanjila potrošnju posle 2.000 Km a sad posle 10.000 Km osećam da znatno lakše ubrzava , tako da razrada i dalje postoji mada možda nije toliko važna za samu mehaniku kao što je bila pre...Moja Mazda 6 na autoputu tura od 2 x 1.300 Km troši u proseku i zimi i leti 6,3 l/100Km pri brzinama oko 130 Km (vozač , bez nekog posebnog tereta) , grad leti 8,2 a zimi 9 litara ...na regionalnim putevima npr do ZR merim ispod 5 l ako se pridržavam ograničenja brzine , a moj motor je 2,2 CD129 :-)

Sve u svemu dobar je to auto , nije najbolji ali svakako nije ni za potcenjivanje .

Pozzzzzz

Kadonomeđutim

pre 12 godina

Svako svoga konja hvali... vidim počeli "pametni" komentari o tome na koji način bi novinar trebao da piše ova članak. Vlasnik sam Mazde 2 od 2008. godine i apsolutno ništa se nije pomerilo na autu. Mada trebaće tu još korišćenja da pokaže svoje prednost i mane, ali sam jako impresioniran. Vrlo je živahna, oštra prilikom upravljanja. Ja sam se malo pronašao u tekstu kod toga da je menjač precizan iako nije u pitanju isti menjač ni motor. Kod mene je 1.33l motor sa 5 brzina menjačem. Probao sam je i na auto putu, odlična! Jedino je manje komforna, odnosno malo tvrđa od konkurencije. Dosta ljudi koji su se vozali su isto dali komentar na manju udobnost. Mada mislim da nije ništa toliko neprijatno. Vozio sam staru mazdu 3, rentakar, i isto je bila preciznog volana i menjača. Ustvari videlo se da je ista marka auta. Zato sam i navratio da prokomentarišem ovaj članak.

Moron

pre 12 godina

mazda 6, 22. mart 2012 10:26
Taj na koga se pozivaš, "Željko Maruši"ć, često i sam zaboravi šta je napisao. O navodnom "problemu" jednog te istog motora 1.6 dizela ( u focusu, pežou, mazdi ) on je pisao sve i svašta, kako kada, od toga da "karter" treba "skidati" ( nekada napiše 30, nekad 50, a nekad 80.000 km ) i kao gtreba "čistiti" sito uljne pumpe, a nekada napiše da ga nikada ne treba skidati, već da samo motorno ulje treba redovno menjati, tj. svakih 10.000 km ( nekada napiše 8.000 km ).
Ako, npr, pogledaš sajt Hrvatskog pežoa, videćeš da je tamo interval zamene ulja ( ukoliko se ne radi o "otežanim uslovima" ) za HDI motore "definisan" kao DVE GODINE ili 30.000 km ( 2.0 HDI ) ili 20.000 km ( 1.6 HDI ), što je po mom mišljenju "van mozga", pri čemu skoro ni jedan motor nema te "idealne uslove" eksploatacije.
Dakle, ko hoće da štedi na motornom ulju, pa da ga menja onako retko kako to Pežo HR "propisuje" i o čemu "Dr. Marušić" govori ( mada 4 litre kvalitetnog ACEA C2, C3 ili C4 ulja i filter, ne koštaju više od 50-60 EUR-a ), taj ne treba da se čudi ako mu "zvekne" turbina "pre roka".
Interesantno je i da Ford u Srbiji za focusa ( sa "starim" 16 V 1.6 HDI ) propisuje taj isti interval zamene ulja ( 20.000 km i 2 god. ), pri čemu Verano za taj "stari" 1.6 HDI propisuje 10.000 km ( i godinu ), dok je za novi 1.6 HDI ( 8 V ) interval 15.000 km, ali sve samo ako nisu "otežani uslovi" eksploatacije ( a uvek ti je praktično ispunjen neki "otežani" uslov
Dakle, pametan ne štedi na ulju, već eventualno samo drugde ...

MunzeLjux

pre 12 godina

Prijatelji koji zive u USA & Canadi mi kazu da pojam "gradska voznja i gradski auto"prakticno i ne postoje u onom smislu kako mi to formulisemo.Tamo se ljudi malo promuvaju po gradu,ali cim krenu kuci,na posao,u nabavku ili na izlet,nadju se na otvorenom putu,cesto u teskoj nedodjiji.Poslednje sto u tom trenutku zelite je da vam auto zauzima 48.mesto na listi pouzdanosti.Izgled je na drugom mestu i mnogo je vazniji evropljanima.U savremenim autima je sve vise elektronike,jer ljudi hoce sve na dugme.Auto je najnegostoljubivije mesto za elektriku na svetu.Ekstremne promene temperature,vlaga.vibracije...Japanci su na vreme razvili masovnu proizvodnju jeftine elektronike za zabavu,vrhunskog kvaliteta pa se ne treba cuditi sto gotovo svi el.uredjaji rade cak i na japancima sa otpada.

Vancity

pre 12 godina

Ja sam u Kanadi i razmisljam da uzmem Mazdu 3 i slucajno sam uporedjivao ovdasnje cene sa cenama u Srbiji i primetio sam da ovde ne prodaju modeli sa 1.6l motorima, sto je steta. Najmanji sedani su 2.0l, a standardni hatchback je 2.3l.. Takodje su mnogo jaci modeli nego evropski sto nije lose ali nije ni neophodno jer naravno da vise trose.
Inace ovde se Mazde smatraju najelegantnijim "japancima", dok se Tojote i Honde kupuju jer najbolje "drze" vrednost.

Pinturikio

pre 12 godina

@Moron
Inženjeri pri testiranju određenog automobila i motora, uzimaju u obzir sve moguće uslove eksploatacije pri vožnji istog, od različitih klima, temperatura, uslova vožnje (gradska, otvorena, kombinovano,) brzine( teška noga na gasu, lagana noga na gasu) i još mnogo drugih parametara. Rezultat svega je vremenski interval zamjene motornog ulja preporučen od strane proizvođača, ali pri najtežim mogućim uslovima, da bi se proizvođač zaštitio.Inženjeri ne znaju hoće li se određeni model voziti u Rusiji,Španiji, Njemačkoj, Irskoj,Sjevernoj Americi, Aziji...
Jedini tačan je onaj interval kojeg propisuje proizvođač. Ako ima servisna knjiga za određene zemlje, načine vožnje i slično, bilo bi zanimljivo da je vide široke narodne mase, a za takvu još nisam ni vidio ni čuo.
Mazda 3 je automobil koji je po meni za svaku preporuku. Atraktivan, sa dovoljno prostora,dakle, funkcionalan, sjajni motori, pouzdan kako samo Japanci znaju.Pozdrav svima!

Bane NS

pre 12 godina

n@
Nisam hteo da budem opširan,pa sam u brzini bio nejasan.Elem,dobio sam budžet od 17.000 E za kupovinu službenog automobila u novoj firmi,a obzirom da sam privatno vozio FOKUSA učinilo mi se da je tom prava opcija za te novce.U novom Sadu isti diler prodaje FORDA i MAZDU.Na pamet mi nije padalo da je i pogledam,ali je tada FOKUS u osnovnoj varijanti bio 17.200E.Ušao sam u drugi deo salona ,i ostatak znaš.
lep pozdrav,

Japanac

pre 12 godina

Slazem se sa @Preza. Ja sam vlasnik modela iz 2008 i sve stoji. Ima par kompromisa ali za tu kolicinu novca tesko se moze dobiti auto koji je toliko dinamican u voznji. Generalno svaki auto pravi kompromise na ustrb necega (prostor, komfor, dinamika, potrosnja, ...), a svako treba da nadje sta mu je najbitnije i da razmisli za sta ce da koristi auto.

Mashoni1991

pre 12 godina

Razmisljao sam da kupim ovu mazdu 3 sve mi odg, ali samo me jedna stwar interesuje..je li bas toliko tvrda i neudobna kao sto se prica ?