alehandro
pre 11 godina
Kakav narod takva i vlast, izgleda da svi zaboravljaju na to i na činjenica da je vlast potekla iz istog tog naroda...
pre 11 godina
Kakav narod takva i vlast, izgleda da svi zaboravljaju na to i na činjenica da je vlast potekla iz istog tog naroda...
pre 14 godina
Normalno da su bolje i sigurnije zimske gume,glupo je raspravljati o tome,svi smo gledali trke formule 1 i videli da se i na najmanjoj kiši menjaju gume.Samo što je ovaj pravilnik kod nas najmanje zbog bezbednosti,a najviše radi drugih stvari a znamo kojih.
pre 14 godina
A da li moze da se vozi samo na felnama, sta ce nam gume, ko je to jos izmislio, pa jos i zimske, mislim, nema smisla...
pre 14 godina
Mislim da je video sa sledeceg linka odgovor na to da li treba samo pogonske gume da budu zimske ili mora sve cetiri. Ukoliko je nemoguce objaviti video na ovaj nacim, molim redakciju da nadje nacina i objavi snimak. Pozdrav!
http://www.youtube.com/watch?v=wCyiBoTxCao
pre 14 godina
Aleksandre, mnogo gledas Formulu 1. :)
Ali da budem fer i dam ti sansu da zasluzis set zimskih guma. Postavi link na relevantan i kompetentan tekst na netu koji potvrdjuje tvoju teoriju, uz konkretne testove i dokaze, i biraj marku i model. :)
Osim ubrzanog trosenja nema konkretnog negativnog efekta. Vecina zimskih guma ima nesto losije performanse po mokrom putu ali ne toliko da budu proglasene za "opasne". Naravno da na zimskim gumama agresivnija voznja moze da bude problem, zato se i koriste ZIMI. I sam si potvrdio da do 15 C "nisu opasne" (ne znam odakle ti broka ali recimo da se slazem). Kada je kod nas temperatura od Novembra do Marta veca od te koju si naveo? Moze da se desi par dana. Ali onda nemoj da "divljas" ako vec verujes u tu svoju teoriju.
Poenta je da je korist od zimskih guma visestruko veca od "opasnosti". Uostalom ko i zimi zeli dobre performance od svojih guma ima vrhunske zimske gume za 150 - 200 evra po komadu pa nek glumi WRC sampiona, samo sto dalje od ostalih ucesnika u saobracaju.
pre 14 godina
Sale, 30 C u Novembru!? U Brazilu, da. U Srbiji? Cisto sumnjam. Mada, sa ovim klimatskim promenama nikad se ne zna. :)
pre 14 godina
"zaustavni trag zimskih guma pri temperaturama preko 15°C se logaritamski uvecava u odnosu na letnje"
Logaritamski? Po kom parametru, brzini, temperaturi, nekom trecem? I po kom logaritmu? Prirodnom, za osnovu 10 ili neku drugu?
A da nisi hteo da kazes "eksponencijalno". "Logaritamsko uvecanje" nesto ne mogu da apstrakujem trenutno, davno ucih matematiku a i vijuge ostarile.
Vec i sam sebi postajem dosadan.
pre 14 godina
@(Zuki, 21. septembar 2010 17:37)
sa zimskim gumama na toplom asfaltu (30 stepeni temperatura vazduha recimo), trag kocenja je oko 10% duzi nego sa letnjim....
pre 14 godina
U redu obavezna oprema,gume itd..a Vaše OBAVEZE prema nama?Kad cete vi ispuniti vaše obaveze?Ja svaki dan putujem na posao 100 km u oba pravca,put je užasan rupa do rupe,ko je OBAVEZAN da taj put bude ispravan?
pre 14 godina
@Zuki, zaustavni trag zimskih guma pri temperaturama preko 15°C se logaritamski uvecava u odnosu na letnje iz prostog razloga zato sto zimske gume imaju vise silikona i ostalih materija koje ih cine meksim, pa na visokim temperaturama iste budu meke poput rastopljene zvake, tj. ne stvaraju dovoljno trenje u takvim uslovima. Koliko je opasno vozati zimi letnje gume, toliko je opasno vozati i leti - zimske. Jednostavno, u zavisnosti od sastava gume, jedne se dobro ponasaju na niskim, druge na visokim temperaturama.
Pravilo o zimskim gumama je u redu, sem datumskog ogranicenja koje je nebulozno, problem je sto nema pravila o letnjim gumama pa ce mnogi preko leta vozati zimske i do sledece zime ce im iste 'ocelaviti' pa se gubi benefit istih. Treba se lepo propisati pravilnik - na temperaturama ispod 10 stepeni - zimske gume, na temperaturama iznad 10 letnje, tolerancija od 5 stepeni i cao-zdravo. Pa ako te ulove da na 35+ drljas zvaku od zimskih ili na -5 teras plastiku od letnjih guma, iskljuce te iz saobracaja i oderu, a ti se onda misli kad ces stavljati koje gume i da li ces voziti ili garazirati vozilo. Takodje treba uvesti i fazon iz Nemacke gde ti osiguravajuce drustvo ne placa stetu ako nisi imao zakonski propisane bezbednosne standarde, kao sto je rec o zimskim gumama ovde.
pre 14 godina
Jooooj majko mila! Sta sve citam i neverujem. Sto u tekstu sto u komentarima na isti.
Ministar preinacuje odluku da mogu samo 2 zimske na pogonskim tockovima!? Zimi je veci problem stati nego krenuti, ministre!
Direktor komiteta za bezbednost saobracaja abolira "starije" automobile upotrebe zimskih guma do sledece zime!? Pa valjda oni prvo treba da ih stave jer nemaju ni ABS ni EPS a ko zna kave su im i kocnice!
Ovde se pominje "kocenje motorom"!? Kocenje je kocenje i zahteva TRENJE koga je malo na snegu i ledu. Zato i sluze zimske gume. Fizika za osnovce!
Dubina sare na letnjim gumama!? Aman ljudi, letnje gume ispod +8 C postaju PLASTIKA! Mozes da imas saru i 50 mm to ti nece pomoci da STANES!
ABS smeta na snegu i klizavom putu!? Za to je i napravljen, alo! Smeta onom ko ne ume da vozi i misli da je bolje klizati se bez kontrole nego ukociti kontrolisano na sto kracem putu.
Pogon na sva 4 tocka pomaze da ides i da bolje drzis pravac ali ne pomaze kod ZAUSTAVLJANJA! Zato sluze zimske gume.
A od ovih "iskusnih" sto "pipkaju kocnice", "koce motorom" i "voze polako" me najvise i strah. Samo gledam kada ce neki "iskusni" na "ćelostonkama" da mi se zabode u prtljaznik na nizbrdici ili kad jace prikocim. Na 1 cm snega ne moze da se prodje ulicama od "iskusnih" sto su im putari krivi jer ne hvataju pahulje u letu. "Iskusna" opasnost na putu. Tri put sporiji od ostalih i treba im 5 puta vise mesta da se zaustave. "Iskusno" nema sta!
Zaista iskusni i PRAVI vozaci ne izlaze zimi bez zimskih guma.
Ali, Srbin ce sve da izmisli samo da pokaze kako je "pametan" i naravno da se ne baci u "nepotreban" trosak. Svakoga ko se nadje u sobracajki a bez zimskih guma u propisanom periodu treba goniti za NAMERNO i SVESNO ugrozavanje bezbednosti sobracaja.
Sramna je politikantska odluka da se bilo ko i na bilo koji rok abolira od koriscenja zimskih guma. Ako imas za preskupo gorivo imas i za zimske tigrice. I tacka!
A sto se tice "problema sa ditribucijom", pa ima NORMALNIH ljudi koji vec imaju zimske gume, tako da ne mora cela Srbija da se "obuva" za zimu.
pre 14 godina
Zaboravih da pomenem i biser da su zimske gume "opasne" na toplijem vremenu!? Vrh ali stvarno!
Jos da mi neko objasni kako su to "opasne", evo kupicu mu komplet zimskih guma po izboru!
pre 14 godina
1. Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić doneo je odlukuda se pravilnik o obaveznom posedovanju sve četiri zimske gume na vozilima primenjuje od 1. maja.?!!!!
-Prvo pogresni ljudi rade pogresan posao. Drugo pravilnik o obaveznom posedovanju sve četiri zimske gume se odlaze za kraj zimske sezone?!
2. Potom mladjani Okanovic predlaze da se za starija vozila ovo pravilo odlozi za 1. novembar?! Neee ovo nikako nije u osnovi isto i nikako nije lupanje, znaju oni sta govore ;)
Inace noviji automobili imaju toliko sistema koji pomazu vozacu da bolje kontrolise vozilo(naravno da je ljudski faktor najvazniji i da nema tog sistema koji moze da ispravi nase greske) i oni moraju da imaju zimske gume a starija vozila koja su kriticnija ne?!
3. "Naš predlog je da se resorni ministar konsultuje sa meteorolozima, koji bi napravili dugoročnu prognozu...
- Sa ovim i mogu da se slozim jer svi znamo da u zimskim mesecima kod nas moze da bude veoma toplo a zimske gume se tad ponasaju kao letnje zimi.
4. Polovna guma se može naći i za hiljadu dinara", naglašava Okanović.?!
- Susta suprotnost sa novim pravilnikom! Pa ovim se, drugim recima, kaze: kupite vi gume pa makar one bile i lose samo da imaju znak da su zimske. Naravno da ce ljudi kupovati polovne, nekvalitetne, dotrajale gume jer ili nemaju novca ili imaju ali hoce da ustede. Dzaba nama novi zakoni i pravilnici.
Da se razumemo ja jesam za zimske gume, iz milion razloga, ali nemaju svi para da kupe dobre NOVE zimske gume a vozilo im je preko potrebno u mnogim situacijama pa ne mogu da ih osudjujem.
Kakvo uskladjivanje sa Evropslim zakonima, to je laz! Zakoni i pravilnici se uskladjuju sa uslovima koji vladaju u toj drzavi koja ih donosi a Evropski zakoni su tu samo kao "okvir, primer". Mi smo izgleda prekopirali sve iz neke severne Evropske zemlje.
Zalosno!
pre 14 godina
lako je njima politicarima,da imaju po 20 tockova na onim njihovim besnim audijima,koje su naravno kupili od nasih para,pa ce lako od nasih para i da stave gume,kakve god treba i koliko treba!
i evo da napisem ovde sto mi nikad nije bilo jasno,kakva je logika da auta vece kubikaze placaju toliku registraciju,jer cim je veca kubikaza veca je i potrosnja,a znamo koliko drzava uzima na gorivu kroz akcizu...to mora da je smislio neko iz stranke strucnjaka,samo oni imaju tako genijalna resenja..
pre 14 godina
Hehehe, hteli ste Evropu?!! Evo vam Evropa, u svakoj zapadnoj uredjenoj državi ovo mora da se poštuje, kad se i hiljade tema uvek pozivamo kako toga i toga nema preko, tako nema ni toga da sa letnjim gumama voziš zimi! Ja ovo ne branim, niti bilo koji stav zastupam, automobil sam prodao pre 8 meseci, iskreno se razmišljam da li da ga kupujem, ovolike gužve - nemogućnost parkiranja po BG-u, savetujem vam ako nemate love, nemojte ni da vozite! U Švici bi vas ošišali od kazne da nemate zimske gume, i masa stvari ovde nije kao u Evropi, zato nam je sobraćaj najgori! I svi vi koji se bunite ste jedni od onih koji po Beogradu trubite bez rezona na svakom metru, pričate idalje masovno mobilnim za volanom, na sve strane se to dešava, i da sam ja Dačić, poslao bih još dvostruko više saobraćajaca na ulice da nas kultiviše kakvi smo!
pre 14 godina
Ovo je stvarno da covek propisti!
Jedino u cemu je drzava dosledna je da kreira politiku koja generise viktimizaciju gradjana. Cela frka oko novog zakona o bezbednosti saobracaja, pa onda sad i famoznog Pravilnika, naravno de nije i nece biti ublazena razumnim postupanjem nadleznih u konkretnim slucajevima. Ja se stvarno osecam kao magarac kad vozim. Ako ne pustim pesaka, osecam se kretenski, ako ga pustim, a on onako stoji ispred pesackog, ili hvata dijagonalu ni ne gledajuci oko sebe - opet se osecam kao budala. Cak i ako sve ispadne kako treba, samo par metara dalje cu se osetiti ipak kao kreten zahvaljujuci nekom drugom ucesniku u saobracaju. I takvo stanje je pravilo, nacin voznje u Srbiji, jer je kod nas tesko biti fin bilo kad, bilo gde i bilo kako. A ako te saobracajna policija zaustavi, dakle, resili su da naplate neku kaznu, nema sanse da rpdojes. Isto tako, moze da se ispred saobracajca desava ne znam kakva situacija - ako on nije "na zadatku", manijak-vozac nece imati nikakvih smetnji da se ponasa kako god mu dune.
Gomila je komentara koji ukazuju na gomilu nelogicnosti u vezi sa novim propisima o saobracaju. Gomila je svakodnevnih situacija gd eje jasno da se propisi primenjuju, tj. vaze samo po nekad i samo za neke. Licno sam najosetljivija na neadekvatno prevozenje dece, ali jos nisam cak ni cula da je neko kaznjen sto dete nije bilo vezano pozadi, vec je stajalo izmedju sedista, ili sto je beba bila na zadnjem sedistu u onoj glupoj mekanoj tyv. nosiljki, ili, pak, umajcinom krilu. Da, decije sediste kosta. Da, ledja pucaju od stavljanja i izvlacenja deteta u/iz sedista. Ali, ima i sasvim skromnih sedista, a mogu se koristiti i nasledjena. I, ledja pucaju zbog dece po raznim osnovama, pa sto je sad glavni problem to sa sedistem? Sta bi s roditeljskom odgovornoscu za zivot, zdravlje i dobrobit deteta koja nema veze s njegovom ili njenom zeljom da tako postupa? Tesko mi je da prihvatim da ljudi koji voze novije, moderne automobile imaju problem da daju bar 2.500 dinara za neku najjeftiniju bebi-kapsulu za auto? Ali, tesko mi je i da razumem da u Srbiji niko ne uvozi decija sedista u grupi 1+ koja su okrenuta suprotno smeru kretanja vozila (inace, ovo su dokazano, nemerljivo bezbednija sedista od onih koje je kod nas moguce naci, tj. nije sve u isofix kacenju sedista dragi roditelji).
Konacno, opet nesto sto me licno zulja - i muz i ja vozimo automobile na sa pogonom na sva 4 tocka, jer zivimo na uzvisenju, u brdsko-planinskom kraju. Zbog geografije, pola grada vozi Lade Nive, a ostatak, manje srecan od nas, jugice i stare golfove, doke je procenat auta koji se tesko snalaze po snegu i kijametu, zanemarljiv. Svest o vrednosti zimskih guma postoji kod vecine, cak i kod onih koji licno "ne zive ono sto propovedaju". Nisam nikad videla kod nas da je neko koristio lance u gradu ili okolini. Prosto, ja ne vidim da bi ista doprinelo bezbednosti u voznju u nasem kraju kao obaveza koriscenja zimskim guma.
pre 14 godina
Ma znate šta... Ne interesuje me više ni Kosovo ni evropske integracije, ni partizani ni četnici, ni "reformisano" sudstvo, ni platani... OVO su stvari koje me udaraju direktno po džepu, novi ZOBS i ovaj sramni pravilnik, i KUNEM SE, na prvim sledećim izborima glasam isključivo za onu stranku koja obeća ukidanje ovog pravilnika, kao i ukidanje novog ZOBS-a u celini. Pa taman to bili i Radikali.
pre 14 godina
Potrebno je da se usvoji pravilnik sa 4 zimske gume od 15 novembra do 15aprila ali i da svetla tada budu upaljena a ne da sijamo kao jelke celo leto.
Taskodje pravilnik treba usvojiti na datum u kome su moze uvesti, kupiti i montirati pola miliona guma
pre 14 godina
Stari krsevi ne moraju da nabavljaju nove gume, a mi
sa novijim automobilima koji su inace i mnogo sigurniji moramo.
Gde je tu logika?
pre 14 godina
Položio sam vožnju pre 20 godina i do sada nismo imali zimske gume nego lepo kočenje motorom + smanjena brzina + veće odstojanje i nikad nisam imao problema. Po mom mišljenju ova odluka da su dovoljne i letnje sa 4mm i više šare ili zimske je skroz korektna. Lepo čovek kupi dve nove gume pred zimu stavi napred, sledeće zime opet dve nove, sadašnje prebaci nazad a nove na pogonske točkove i uvek će imati dobru šaru, i leti i zimi. Onaj ko zna da vozi njemu nisu problem letnje gume a onaj ko je vozački položio na "dođem ti" njemu ni guseničar ne pomaže. Ko ne zna da vozi po snegu nek lepo ide GSPom kad padne sneg i rešeno.
pre 14 godina
Molim Bata Djosu iz Nisa da nam otkrije marku svojih revolucionarnih letnjih guma koje odlicno koce na +35 i na -10! Zaustavni put u zimskim uslovima pri samo 30km/h je 10m duzi sa letnjim gumama! Toliko o nasim vozacima "profesionalcima". Zimske gume koristim vec 10 godina (nove kupujem na 3) ne zbog zakona i kontrola vec zbog svog i tudjih zivota.
pre 14 godina
A da se novim vozacima 17-24 godina, sa iskustvom manjim od 3 godine, zabrani koriscenje automobila u periodu od 20h-7h, kao i prevoz putnika u vozilu?
link [http://www.bbc.co.uk/news/uk-11376809]
Smanjili bismo broj sudara i povreda, sigurno.
pre 14 godina
Nije cetiri nego pet guma, zato st i rezervna mora biti ista kao i na autu...
pre 14 godina
Stvarno je neverovatno kakva se gomila gluposti dešava i od strane donosilaca propisa i od strane komentatora tih idiotluka u vezi zimskih guma. Svi oni koji tvrde da je donošenje propisa o korišćenju zimskih guma posledica samo prilagođavanja propisima koji važe u EU nisu normalni kao ni oni koji propisuju datume od kad do kad se moraju koristiti zimske gume.
Nebuloze tipa: pola zimske (polovne od 2-3 EUR-a) pola letnje; za krševe ne važi odmah kao za nove automobile... su samo posledica naše nesposobnosti da živimo kao sav normalan svet, usput predvođeni imbecilima koje smo proizveli u donosioce zakona i propisa.
Umesto da je jednostavno donet propis da vozila koja na niskim temperaturama sa snegom i ledom na putevima učestvuju u saobraćaju MORAJU imati sve ćetiri zimske gume ili se u suprotnom uz plaćanje propisane kazne ISKLJUČUJU iz saobraćaja i to važi za sve BEZ IZUZETAKA (socijalne prirode koji služe za uvlačenje u dupe glasačima) mi se iz sve snage utrkujemo ko će da provali veću glupost i izmišljamo stotine imbecilnih razloga da ne uradimo ono što je najnormalnije ako nam je stalo do sopstvene i tuđe bezbednosti u saobraćaju. Jedan pita gde da čuva zimske gume? Pa stavi ih pod jastuk bre ako ne znaš da usluga skladištenja guma u servisima košta 1 EUR-o po gumi mesečno. Ako nemaš para da kupiš propisane gume i čuvaš ih na taj način (mali ti je stan) ko ti daje pravo da zagovaraš korišćenje krša sa neodgovarajućom opremom i dovodiš druge u životnu opasnost? Takvima nije stalo ni do sebe a kamoli do drugih. Najbolje bi bilo da se svi koji imaju ispravne i propisno opremljene automobile povuku iz saobraćaja i puste ove sa "orlovima" od kola da se sami voze dok god se ne istrebe. To bi izgleda bilo normalno za ovakvu zemlju kakva je trenutno naša Srbijica.
pre 14 godina
ja nemam nameru da kupujem nikakve dodatne gume. nije da nemam para nego necu. dobre su mi ove letnje koje sada imam. odlicno koce i na +35 i na -10. garazu nemam. ni terasu. iama malo prostora u spavacoj sobi ispod kreveta..
i da se razumemo -NEMA NACINA DA SE KONTROLISE AUTO TJ GUME BEZ DA CIKA POLISMEN NE ZEVA U GUME. Ajde sada lepo nek mi odgovori i ovaj mrkonjslav i bistri umovi komentatorski sveprisutni na b92 gde ce to i kada da mi gledaju gume tj ko ce da mi gleda felne tj gume? na gazeli mozda? kod sajma u krkljancu? u ulicici nekoj na snegu kad nase putare iznenadi sneg pa i ne moze da se ide nigde kolima sa ovim ili onim gumama ..kada gde kako? ovaj zakon je donet cisto zbog uskladjivanja sa zakonima EU i ne primajte se puno. koje bre gume koji bakraci..
i jos ovo: oni koji se vade na gume, na kocenje nekakvo..ti ne znaju da voze normalno! normalan dobar vozac koci motorom najvise i procenjuje situaciju dobro. u proseku mu se desi da 1 ili 2 puta ggodisnje mora naglo da koci zbog iznenadne opasnosti, a cak i tada predvidi namirise mogucu opasnost. znam jer vozim svakog dana vec 20 i kusur godina jer mi je to profesijaQ.
pre 14 godina
@Saša Novak
Vaš komenar nema veze sa istinom. Ovo pišem ne radi vas, nego radi onih ljudi koji čitaju ovaj sajt.
Ako na automobilu sa prednjom vučom imate zimske gume na prednjim točkovima, vaša trakcija je 20 puta bolja po snegu nego da imate letnje gume. Kod ubrzavanje, zadnje gume proizvode samo dodatno trenje, obrtna sila se prenosi samo na prednje točkove, zadnji se samo kotrljaju i predstavljaju dodatni otpor.
Ako na prednoj osovini imate zimske gume, a ne zadnjoj letnje gume ne stvara se nikakav debalans, kako vi tvrdite, to nema blage veze sa životom.
Bolje je imati sve četiri zimske gume, nego samo dve na pogonskoj osovini, a najveća je razlika kod kočenja, kada prednja osovina ima zimske gume, a zadnja letnje, dolasi do debalansa prilikom kočenja, ako ste na to mislili.
Iskusni vozači ionako znaju da se po snegu, ledu, uglavnom ne koči kočnicama, i da ako se to radi, radi se veoma nežno, dozirajući kočenje, i da se koči motorom. Ubacite u drugu pa polako niz brdo, i kočnica samo polako, i povremeno. To važi čak i kada imate sve četiri zimske gume, jer je na ledu jako malo trenje.
ABS na snegu samo odmaže, čisto da znate, prilikom kočenja naravno.
Za vožnju po Beogradu zimi, uglavnom su dovoljne dve odlične zimske gume, a poželjno je da imate sve četiri.
Vlada nam jeste nebulozna, i sve je ovo navrat nanos plasirano sirotinji raji.
Valjda ćemo i mi Srbi jednom imati normalnu Vladu, valjda u ovom veku.
pre 14 godina
Ovaj tekst je prepun nebuloza. Prvo, primena se odlaže do 1.maja a tad bi svakako prestala obaveza upotrebe zimskih guma.Onda se pojavi ovaj Okanović koji kaže za starije automobile tek od 1.novembra 2011, što opet dođe na isto. Onda kaže da se najviše vozi jugo, a nije tačno jer najveći broj automobila koristi veličinu 15 a te gume koštaju od 6-11000 bez montaže i balansiranja. Najveći"doprinos" bezbednosti je, naravno, polovna guma za 1000 dinara. Dobro da je kod nas još iko živ u saobraćaju, kakvi nam stručnjaci "brinu" o bezbednosti. Sačuvaj nas Bože.
pre 14 godina
Dozvolite da objasnim. Mi sigurnim milimetarskim koracima idemo ka EU. Tamo imaju propise o zimskim gumama pa ih i mi moramo uvesti. Ali takodje procenjeno da prosecna srpska porodica nema novca za 4 nove zimske gume, pa su onda dobre i dve i to polovne (apsolutni sigurnosni apsurd). Tako je uspesno izvrsena jos jedna Evropeizacija srpskih zakona na samo nas jedinstven nacin.
pre 14 godina
Izvinite što pitam, ali kako pasuje lanac na zimske gume i ko će biti oštećene ako klizne u zaleđenom snegu.Samo 40 godina vozim i zimi i leti.
pre 14 godina
Sta sve ima tu da se cuje? Puno gluposti,manje razuma.Sigurnost pre svega!Ovde je normalno da imas i zimske komplet sa Felge
(kod nas pogresnonazvaneFelne)
tako da pred zimu menjas! Ko kaze da moras auto da vozis ako nemas para.Pa i za gume ili slicno,to ti je OBAVEZA! Inace ugrozavas sigurnost,a to
je kaznjivo, pa ti sad vidi.
pre 14 godina
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić doneo je odluku da se pravilnik o obaveznom posedovanju sve četiri zimske gume na vozilima primenjuje od 1. maja.
Мркоња би могао да донесе одлуку да Србија сутра уђе у ЕУ или да просечна плата буде 2000 евра или да ...
pre 14 godina
1.Ko nece 150 ili 200Eur da ulozi u svoju bezbednost, pa hoce da riskira svoj zivot, preporucujem da nadje jeftiniji sport od voznje.
Ko zbog te "ustede" riskira tudje zivote taj nije za zatvor, nego za "lazu". Neka imate samo jedno neuspelo kocenje tokom narednih 6 meseci koliko vam koriste i ispeglacete ovaj trosak ali na nacin da ostetite svoj automobil, automobil ispred sebe, i naravno ljude.
2.Prica o zadnjim tockovima i upravljivosti je apsolutno tacna.S tim u vezi bolje je kupiti i dve polovne nego voziti sa dve letnje!!!
3.Za tih par hiljada kilometara koje predjete sa zimskim racunajte da ste produzili rok trajanja letnjim za isti taj period pa ce vam za toliko duze trajati.4. za kraj: zimske gume bolje prijanjanju ne samo zimi nego i leti!!! ali se zbog visokih temperatura i same konstrukcije daleko brze habaju ba su zato nepreporucljive i ne sugerisu se cak ni od proizvodjaca.Usled neravnomernog opterecenja dolazi do deformacija pa otud one price o lupanju i sl.
6 Ne razmisljajte nego kupujte i savetujte sve oko vas da kupe!!!
pre 14 godina
"Polovna guma se može naći i za hiljadu dinara", naglašava Okanović.
Pa zar je to doprinos bezbednosti,staviti na auto neproverene gume od 9 eura?
pre 14 godina
Zašto stati sa samo dve zimske gume? Zašto ne prepravimo pravilnik da je dovoljno da dubina profila na samo dve gume bude 1,6mm, a nema veze ako su druge dve skroz ćelave.
Naravno, donelo bi i veliku uštedu za sve kada bi smo u prodavnicama kupovali samo jednu cipelu, a ne ceo par. Dok god nam je odrazna noga adekvatno obuvena nema veze kakva je obuća na drugoj nozi.
I naravno da samo Galenika proizvodi ispravan paket. Što tako još sa donošenjem zakona niste rekli, da znamo, da podržimo domaće i da nam svima bude bolje.
Ajd' se čistite svi komplet sa političke scene Srbije!
pre 14 godina
"Svaka kutija Prve pomoći koja nema sredstvo za umirenje nakon čitanja novog Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, je neispravna" - Moj predlog za novi zakon.
pre 14 godina
I da dodam da 4 letnje gume bile makar i nove NE MOGU da zamene zimske gume jer je sposobnost pri niskim temperaturama drugacija. Letnje gume postaju tvrde i nemaju odgovarajuci kontakt sa kolovozom kao zimske gume.
pre 14 godina
navedeni tekst nije tacan. procitajte cl. 125 pravilnika u prelaznim odredbama i videcete da se pravilnik primenjuje na novoregistrovana vozila, tj. vozila koja su prvi put registrovana u srbiji nakon stupanja na snagu pravilnika. uprava saobracajne policije. pozdrav
pre 14 godina
Да ли су творци овог прописа размишљали о томе где ће возачи да чувају зимске гуме током лета а где летње током зиме? Онај ко нема гаражу, ваљда у стану? А, ко нема стан? Било би интересантно чути разна мишљења на ову тему!
pre 14 godina
@Saša Novak Slazem se 100%
pre 14 godina
Stavljanjem dobrih guma (odgovarajucih dimenzija, neistrosene, letnje ili zimske i ne starije od 5 godina) samo na pogonsku osovinu (kod slucaja da je pogon napred) rizikujes zanosenje zadnjeg dela vozila prilikom naglog kocenja, i tu nikakva elektronika ni sistemi ne pomazu.Ili menjas ceo set (letnje/zimske), ili nista. A svako ima prava da veruje i misli u sta hoce...
pre 14 godina
Ma nismo mi neka skandinavska zemlja da 5 meseci nosim zimske gume,to je jedini problem.Kao sto su zimske gume bolje na temperaturi ispod 7 stepeni,tako su i opasnije na temperaturama iznad 7 stepeni.Trebali su da stave od 1.decembra do 1.marta i gotovo,a ne meteorolozi da mi kroje sudbinu.
pre 14 godina
Ispravite me ako grešim ali donešena je odluka da se nov pravilnik primenjuje tek od 01 maja iduće godine što bi značilo da ove zime važi stari pravilnik odnosno da je obavezno ili zimska guma ili letnja sa šarom dubine 4 mm na pogonskim točkovima uz obavezno posedovanje lanaca. Znači stavili smo tačku na ove komentare, meni odgovara iako sam svakako planirao da stavim zimske gume ove godine zbog sebe ali bar mogu da sačekam početak decembra kada će mi zaista i trebati kao i da ih skinem kada više ne budem imao potrebu za njima.
pre 14 godina
Da li ce jednom ova banana drzava doneti neku odluku i pridrzavati se iste? A ne svaki put cenjkanje sa drzavom kao na pijaci.
pre 14 godina
Nisam procitao vise gluposti nego u ovom tekstu i to su izjavile osobe koje obavljaju odgovorne funkcije u drzavi:
- 2 zimske gume nemaju pozitivan efekat i u nekim situacijama mogu da destabilizuju vozilo kad jedan kraj vozila ima prijanjanje na putu a drugi kraj ga nema; igranje sa djavolom.
- Zimska guma ima znatno poboljsanu karakteristiku prijanjanja, sto olaksava kretanje vozila, drzaje pravca i kocenje, ali samo kad su sve 4 u pitanju.
- Meteorolozi ne mogu sad znati kakvo ce vreme biti u novembru, to je uporedljivo sa predvidjanjem Milana Tarota.
pre 14 godina
Nisam procitao vise gluposti nego u ovom tekstu i to su izjavile osobe koje obavljaju odgovorne funkcije u drzavi:
- 2 zimske gume nemaju pozitivan efekat i u nekim situacijama mogu da destabilizuju vozilo kad jedan kraj vozila ima prijanjanje na putu a drugi kraj ga nema; igranje sa djavolom.
- Zimska guma ima znatno poboljsanu karakteristiku prijanjanja, sto olaksava kretanje vozila, drzaje pravca i kocenje, ali samo kad su sve 4 u pitanju.
- Meteorolozi ne mogu sad znati kakvo ce vreme biti u novembru, to je uporedljivo sa predvidjanjem Milana Tarota.
pre 14 godina
"Polovna guma se može naći i za hiljadu dinara", naglašava Okanović.
Pa zar je to doprinos bezbednosti,staviti na auto neproverene gume od 9 eura?
pre 14 godina
Ma znate šta... Ne interesuje me više ni Kosovo ni evropske integracije, ni partizani ni četnici, ni "reformisano" sudstvo, ni platani... OVO su stvari koje me udaraju direktno po džepu, novi ZOBS i ovaj sramni pravilnik, i KUNEM SE, na prvim sledećim izborima glasam isključivo za onu stranku koja obeća ukidanje ovog pravilnika, kao i ukidanje novog ZOBS-a u celini. Pa taman to bili i Radikali.
pre 14 godina
Stavljanjem dobrih guma (odgovarajucih dimenzija, neistrosene, letnje ili zimske i ne starije od 5 godina) samo na pogonsku osovinu (kod slucaja da je pogon napred) rizikujes zanosenje zadnjeg dela vozila prilikom naglog kocenja, i tu nikakva elektronika ni sistemi ne pomazu.Ili menjas ceo set (letnje/zimske), ili nista. A svako ima prava da veruje i misli u sta hoce...
pre 14 godina
"Svaka kutija Prve pomoći koja nema sredstvo za umirenje nakon čitanja novog Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, je neispravna" - Moj predlog za novi zakon.
pre 14 godina
Zašto stati sa samo dve zimske gume? Zašto ne prepravimo pravilnik da je dovoljno da dubina profila na samo dve gume bude 1,6mm, a nema veze ako su druge dve skroz ćelave.
Naravno, donelo bi i veliku uštedu za sve kada bi smo u prodavnicama kupovali samo jednu cipelu, a ne ceo par. Dok god nam je odrazna noga adekvatno obuvena nema veze kakva je obuća na drugoj nozi.
I naravno da samo Galenika proizvodi ispravan paket. Što tako još sa donošenjem zakona niste rekli, da znamo, da podržimo domaće i da nam svima bude bolje.
Ajd' se čistite svi komplet sa političke scene Srbije!
pre 14 godina
I da dodam da 4 letnje gume bile makar i nove NE MOGU da zamene zimske gume jer je sposobnost pri niskim temperaturama drugacija. Letnje gume postaju tvrde i nemaju odgovarajuci kontakt sa kolovozom kao zimske gume.
pre 14 godina
Ma nismo mi neka skandinavska zemlja da 5 meseci nosim zimske gume,to je jedini problem.Kao sto su zimske gume bolje na temperaturi ispod 7 stepeni,tako su i opasnije na temperaturama iznad 7 stepeni.Trebali su da stave od 1.decembra do 1.marta i gotovo,a ne meteorolozi da mi kroje sudbinu.
pre 14 godina
Da li ce jednom ova banana drzava doneti neku odluku i pridrzavati se iste? A ne svaki put cenjkanje sa drzavom kao na pijaci.
pre 14 godina
Stvarno je neverovatno kakva se gomila gluposti dešava i od strane donosilaca propisa i od strane komentatora tih idiotluka u vezi zimskih guma. Svi oni koji tvrde da je donošenje propisa o korišćenju zimskih guma posledica samo prilagođavanja propisima koji važe u EU nisu normalni kao ni oni koji propisuju datume od kad do kad se moraju koristiti zimske gume.
Nebuloze tipa: pola zimske (polovne od 2-3 EUR-a) pola letnje; za krševe ne važi odmah kao za nove automobile... su samo posledica naše nesposobnosti da živimo kao sav normalan svet, usput predvođeni imbecilima koje smo proizveli u donosioce zakona i propisa.
Umesto da je jednostavno donet propis da vozila koja na niskim temperaturama sa snegom i ledom na putevima učestvuju u saobraćaju MORAJU imati sve ćetiri zimske gume ili se u suprotnom uz plaćanje propisane kazne ISKLJUČUJU iz saobraćaja i to važi za sve BEZ IZUZETAKA (socijalne prirode koji služe za uvlačenje u dupe glasačima) mi se iz sve snage utrkujemo ko će da provali veću glupost i izmišljamo stotine imbecilnih razloga da ne uradimo ono što je najnormalnije ako nam je stalo do sopstvene i tuđe bezbednosti u saobraćaju. Jedan pita gde da čuva zimske gume? Pa stavi ih pod jastuk bre ako ne znaš da usluga skladištenja guma u servisima košta 1 EUR-o po gumi mesečno. Ako nemaš para da kupiš propisane gume i čuvaš ih na taj način (mali ti je stan) ko ti daje pravo da zagovaraš korišćenje krša sa neodgovarajućom opremom i dovodiš druge u životnu opasnost? Takvima nije stalo ni do sebe a kamoli do drugih. Najbolje bi bilo da se svi koji imaju ispravne i propisno opremljene automobile povuku iz saobraćaja i puste ove sa "orlovima" od kola da se sami voze dok god se ne istrebe. To bi izgleda bilo normalno za ovakvu zemlju kakva je trenutno naša Srbijica.
pre 14 godina
Ovaj tekst je prepun nebuloza. Prvo, primena se odlaže do 1.maja a tad bi svakako prestala obaveza upotrebe zimskih guma.Onda se pojavi ovaj Okanović koji kaže za starije automobile tek od 1.novembra 2011, što opet dođe na isto. Onda kaže da se najviše vozi jugo, a nije tačno jer najveći broj automobila koristi veličinu 15 a te gume koštaju od 6-11000 bez montaže i balansiranja. Najveći"doprinos" bezbednosti je, naravno, polovna guma za 1000 dinara. Dobro da je kod nas još iko živ u saobraćaju, kakvi nam stručnjaci "brinu" o bezbednosti. Sačuvaj nas Bože.
pre 14 godina
Dozvolite da objasnim. Mi sigurnim milimetarskim koracima idemo ka EU. Tamo imaju propise o zimskim gumama pa ih i mi moramo uvesti. Ali takodje procenjeno da prosecna srpska porodica nema novca za 4 nove zimske gume, pa su onda dobre i dve i to polovne (apsolutni sigurnosni apsurd). Tako je uspesno izvrsena jos jedna Evropeizacija srpskih zakona na samo nas jedinstven nacin.
pre 14 godina
Stari krsevi ne moraju da nabavljaju nove gume, a mi
sa novijim automobilima koji su inace i mnogo sigurniji moramo.
Gde je tu logika?
pre 14 godina
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić doneo je odluku da se pravilnik o obaveznom posedovanju sve četiri zimske gume na vozilima primenjuje od 1. maja.
Мркоња би могао да донесе одлуку да Србија сутра уђе у ЕУ или да просечна плата буде 2000 евра или да ...
pre 14 godina
Ispravite me ako grešim ali donešena je odluka da se nov pravilnik primenjuje tek od 01 maja iduće godine što bi značilo da ove zime važi stari pravilnik odnosno da je obavezno ili zimska guma ili letnja sa šarom dubine 4 mm na pogonskim točkovima uz obavezno posedovanje lanaca. Znači stavili smo tačku na ove komentare, meni odgovara iako sam svakako planirao da stavim zimske gume ove godine zbog sebe ali bar mogu da sačekam početak decembra kada će mi zaista i trebati kao i da ih skinem kada više ne budem imao potrebu za njima.
pre 14 godina
1.Ko nece 150 ili 200Eur da ulozi u svoju bezbednost, pa hoce da riskira svoj zivot, preporucujem da nadje jeftiniji sport od voznje.
Ko zbog te "ustede" riskira tudje zivote taj nije za zatvor, nego za "lazu". Neka imate samo jedno neuspelo kocenje tokom narednih 6 meseci koliko vam koriste i ispeglacete ovaj trosak ali na nacin da ostetite svoj automobil, automobil ispred sebe, i naravno ljude.
2.Prica o zadnjim tockovima i upravljivosti je apsolutno tacna.S tim u vezi bolje je kupiti i dve polovne nego voziti sa dve letnje!!!
3.Za tih par hiljada kilometara koje predjete sa zimskim racunajte da ste produzili rok trajanja letnjim za isti taj period pa ce vam za toliko duze trajati.4. za kraj: zimske gume bolje prijanjanju ne samo zimi nego i leti!!! ali se zbog visokih temperatura i same konstrukcije daleko brze habaju ba su zato nepreporucljive i ne sugerisu se cak ni od proizvodjaca.Usled neravnomernog opterecenja dolazi do deformacija pa otud one price o lupanju i sl.
6 Ne razmisljajte nego kupujte i savetujte sve oko vas da kupe!!!
pre 14 godina
Molim Bata Djosu iz Nisa da nam otkrije marku svojih revolucionarnih letnjih guma koje odlicno koce na +35 i na -10! Zaustavni put u zimskim uslovima pri samo 30km/h je 10m duzi sa letnjim gumama! Toliko o nasim vozacima "profesionalcima". Zimske gume koristim vec 10 godina (nove kupujem na 3) ne zbog zakona i kontrola vec zbog svog i tudjih zivota.
pre 14 godina
Да ли су творци овог прописа размишљали о томе где ће возачи да чувају зимске гуме током лета а где летње током зиме? Онај ко нема гаражу, ваљда у стану? А, ко нема стан? Било би интересантно чути разна мишљења на ову тему!
pre 14 godina
Ovo je stvarno da covek propisti!
Jedino u cemu je drzava dosledna je da kreira politiku koja generise viktimizaciju gradjana. Cela frka oko novog zakona o bezbednosti saobracaja, pa onda sad i famoznog Pravilnika, naravno de nije i nece biti ublazena razumnim postupanjem nadleznih u konkretnim slucajevima. Ja se stvarno osecam kao magarac kad vozim. Ako ne pustim pesaka, osecam se kretenski, ako ga pustim, a on onako stoji ispred pesackog, ili hvata dijagonalu ni ne gledajuci oko sebe - opet se osecam kao budala. Cak i ako sve ispadne kako treba, samo par metara dalje cu se osetiti ipak kao kreten zahvaljujuci nekom drugom ucesniku u saobracaju. I takvo stanje je pravilo, nacin voznje u Srbiji, jer je kod nas tesko biti fin bilo kad, bilo gde i bilo kako. A ako te saobracajna policija zaustavi, dakle, resili su da naplate neku kaznu, nema sanse da rpdojes. Isto tako, moze da se ispred saobracajca desava ne znam kakva situacija - ako on nije "na zadatku", manijak-vozac nece imati nikakvih smetnji da se ponasa kako god mu dune.
Gomila je komentara koji ukazuju na gomilu nelogicnosti u vezi sa novim propisima o saobracaju. Gomila je svakodnevnih situacija gd eje jasno da se propisi primenjuju, tj. vaze samo po nekad i samo za neke. Licno sam najosetljivija na neadekvatno prevozenje dece, ali jos nisam cak ni cula da je neko kaznjen sto dete nije bilo vezano pozadi, vec je stajalo izmedju sedista, ili sto je beba bila na zadnjem sedistu u onoj glupoj mekanoj tyv. nosiljki, ili, pak, umajcinom krilu. Da, decije sediste kosta. Da, ledja pucaju od stavljanja i izvlacenja deteta u/iz sedista. Ali, ima i sasvim skromnih sedista, a mogu se koristiti i nasledjena. I, ledja pucaju zbog dece po raznim osnovama, pa sto je sad glavni problem to sa sedistem? Sta bi s roditeljskom odgovornoscu za zivot, zdravlje i dobrobit deteta koja nema veze s njegovom ili njenom zeljom da tako postupa? Tesko mi je da prihvatim da ljudi koji voze novije, moderne automobile imaju problem da daju bar 2.500 dinara za neku najjeftiniju bebi-kapsulu za auto? Ali, tesko mi je i da razumem da u Srbiji niko ne uvozi decija sedista u grupi 1+ koja su okrenuta suprotno smeru kretanja vozila (inace, ovo su dokazano, nemerljivo bezbednija sedista od onih koje je kod nas moguce naci, tj. nije sve u isofix kacenju sedista dragi roditelji).
Konacno, opet nesto sto me licno zulja - i muz i ja vozimo automobile na sa pogonom na sva 4 tocka, jer zivimo na uzvisenju, u brdsko-planinskom kraju. Zbog geografije, pola grada vozi Lade Nive, a ostatak, manje srecan od nas, jugice i stare golfove, doke je procenat auta koji se tesko snalaze po snegu i kijametu, zanemarljiv. Svest o vrednosti zimskih guma postoji kod vecine, cak i kod onih koji licno "ne zive ono sto propovedaju". Nisam nikad videla kod nas da je neko koristio lance u gradu ili okolini. Prosto, ja ne vidim da bi ista doprinelo bezbednosti u voznju u nasem kraju kao obaveza koriscenja zimskim guma.
pre 14 godina
Jooooj majko mila! Sta sve citam i neverujem. Sto u tekstu sto u komentarima na isti.
Ministar preinacuje odluku da mogu samo 2 zimske na pogonskim tockovima!? Zimi je veci problem stati nego krenuti, ministre!
Direktor komiteta za bezbednost saobracaja abolira "starije" automobile upotrebe zimskih guma do sledece zime!? Pa valjda oni prvo treba da ih stave jer nemaju ni ABS ni EPS a ko zna kave su im i kocnice!
Ovde se pominje "kocenje motorom"!? Kocenje je kocenje i zahteva TRENJE koga je malo na snegu i ledu. Zato i sluze zimske gume. Fizika za osnovce!
Dubina sare na letnjim gumama!? Aman ljudi, letnje gume ispod +8 C postaju PLASTIKA! Mozes da imas saru i 50 mm to ti nece pomoci da STANES!
ABS smeta na snegu i klizavom putu!? Za to je i napravljen, alo! Smeta onom ko ne ume da vozi i misli da je bolje klizati se bez kontrole nego ukociti kontrolisano na sto kracem putu.
Pogon na sva 4 tocka pomaze da ides i da bolje drzis pravac ali ne pomaze kod ZAUSTAVLJANJA! Zato sluze zimske gume.
A od ovih "iskusnih" sto "pipkaju kocnice", "koce motorom" i "voze polako" me najvise i strah. Samo gledam kada ce neki "iskusni" na "ćelostonkama" da mi se zabode u prtljaznik na nizbrdici ili kad jace prikocim. Na 1 cm snega ne moze da se prodje ulicama od "iskusnih" sto su im putari krivi jer ne hvataju pahulje u letu. "Iskusna" opasnost na putu. Tri put sporiji od ostalih i treba im 5 puta vise mesta da se zaustave. "Iskusno" nema sta!
Zaista iskusni i PRAVI vozaci ne izlaze zimi bez zimskih guma.
Ali, Srbin ce sve da izmisli samo da pokaze kako je "pametan" i naravno da se ne baci u "nepotreban" trosak. Svakoga ko se nadje u sobracajki a bez zimskih guma u propisanom periodu treba goniti za NAMERNO i SVESNO ugrozavanje bezbednosti sobracaja.
Sramna je politikantska odluka da se bilo ko i na bilo koji rok abolira od koriscenja zimskih guma. Ako imas za preskupo gorivo imas i za zimske tigrice. I tacka!
A sto se tice "problema sa ditribucijom", pa ima NORMALNIH ljudi koji vec imaju zimske gume, tako da ne mora cela Srbija da se "obuva" za zimu.
pre 14 godina
A da se novim vozacima 17-24 godina, sa iskustvom manjim od 3 godine, zabrani koriscenje automobila u periodu od 20h-7h, kao i prevoz putnika u vozilu?
link [http://www.bbc.co.uk/news/uk-11376809]
Smanjili bismo broj sudara i povreda, sigurno.
pre 14 godina
navedeni tekst nije tacan. procitajte cl. 125 pravilnika u prelaznim odredbama i videcete da se pravilnik primenjuje na novoregistrovana vozila, tj. vozila koja su prvi put registrovana u srbiji nakon stupanja na snagu pravilnika. uprava saobracajne policije. pozdrav
pre 14 godina
@Saša Novak Slazem se 100%
pre 14 godina
Položio sam vožnju pre 20 godina i do sada nismo imali zimske gume nego lepo kočenje motorom + smanjena brzina + veće odstojanje i nikad nisam imao problema. Po mom mišljenju ova odluka da su dovoljne i letnje sa 4mm i više šare ili zimske je skroz korektna. Lepo čovek kupi dve nove gume pred zimu stavi napred, sledeće zime opet dve nove, sadašnje prebaci nazad a nove na pogonske točkove i uvek će imati dobru šaru, i leti i zimi. Onaj ko zna da vozi njemu nisu problem letnje gume a onaj ko je vozački položio na "dođem ti" njemu ni guseničar ne pomaže. Ko ne zna da vozi po snegu nek lepo ide GSPom kad padne sneg i rešeno.
pre 14 godina
1. Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić doneo je odlukuda se pravilnik o obaveznom posedovanju sve četiri zimske gume na vozilima primenjuje od 1. maja.?!!!!
-Prvo pogresni ljudi rade pogresan posao. Drugo pravilnik o obaveznom posedovanju sve četiri zimske gume se odlaze za kraj zimske sezone?!
2. Potom mladjani Okanovic predlaze da se za starija vozila ovo pravilo odlozi za 1. novembar?! Neee ovo nikako nije u osnovi isto i nikako nije lupanje, znaju oni sta govore ;)
Inace noviji automobili imaju toliko sistema koji pomazu vozacu da bolje kontrolise vozilo(naravno da je ljudski faktor najvazniji i da nema tog sistema koji moze da ispravi nase greske) i oni moraju da imaju zimske gume a starija vozila koja su kriticnija ne?!
3. "Naš predlog je da se resorni ministar konsultuje sa meteorolozima, koji bi napravili dugoročnu prognozu...
- Sa ovim i mogu da se slozim jer svi znamo da u zimskim mesecima kod nas moze da bude veoma toplo a zimske gume se tad ponasaju kao letnje zimi.
4. Polovna guma se može naći i za hiljadu dinara", naglašava Okanović.?!
- Susta suprotnost sa novim pravilnikom! Pa ovim se, drugim recima, kaze: kupite vi gume pa makar one bile i lose samo da imaju znak da su zimske. Naravno da ce ljudi kupovati polovne, nekvalitetne, dotrajale gume jer ili nemaju novca ili imaju ali hoce da ustede. Dzaba nama novi zakoni i pravilnici.
Da se razumemo ja jesam za zimske gume, iz milion razloga, ali nemaju svi para da kupe dobre NOVE zimske gume a vozilo im je preko potrebno u mnogim situacijama pa ne mogu da ih osudjujem.
Kakvo uskladjivanje sa Evropslim zakonima, to je laz! Zakoni i pravilnici se uskladjuju sa uslovima koji vladaju u toj drzavi koja ih donosi a Evropski zakoni su tu samo kao "okvir, primer". Mi smo izgleda prekopirali sve iz neke severne Evropske zemlje.
Zalosno!
pre 14 godina
Sta sve ima tu da se cuje? Puno gluposti,manje razuma.Sigurnost pre svega!Ovde je normalno da imas i zimske komplet sa Felge
(kod nas pogresnonazvaneFelne)
tako da pred zimu menjas! Ko kaze da moras auto da vozis ako nemas para.Pa i za gume ili slicno,to ti je OBAVEZA! Inace ugrozavas sigurnost,a to
je kaznjivo, pa ti sad vidi.
pre 14 godina
@Zuki, zaustavni trag zimskih guma pri temperaturama preko 15°C se logaritamski uvecava u odnosu na letnje iz prostog razloga zato sto zimske gume imaju vise silikona i ostalih materija koje ih cine meksim, pa na visokim temperaturama iste budu meke poput rastopljene zvake, tj. ne stvaraju dovoljno trenje u takvim uslovima. Koliko je opasno vozati zimi letnje gume, toliko je opasno vozati i leti - zimske. Jednostavno, u zavisnosti od sastava gume, jedne se dobro ponasaju na niskim, druge na visokim temperaturama.
Pravilo o zimskim gumama je u redu, sem datumskog ogranicenja koje je nebulozno, problem je sto nema pravila o letnjim gumama pa ce mnogi preko leta vozati zimske i do sledece zime ce im iste 'ocelaviti' pa se gubi benefit istih. Treba se lepo propisati pravilnik - na temperaturama ispod 10 stepeni - zimske gume, na temperaturama iznad 10 letnje, tolerancija od 5 stepeni i cao-zdravo. Pa ako te ulove da na 35+ drljas zvaku od zimskih ili na -5 teras plastiku od letnjih guma, iskljuce te iz saobracaja i oderu, a ti se onda misli kad ces stavljati koje gume i da li ces voziti ili garazirati vozilo. Takodje treba uvesti i fazon iz Nemacke gde ti osiguravajuce drustvo ne placa stetu ako nisi imao zakonski propisane bezbednosne standarde, kao sto je rec o zimskim gumama ovde.
pre 14 godina
Izvinite što pitam, ali kako pasuje lanac na zimske gume i ko će biti oštećene ako klizne u zaleđenom snegu.Samo 40 godina vozim i zimi i leti.
pre 14 godina
@Saša Novak
Vaš komenar nema veze sa istinom. Ovo pišem ne radi vas, nego radi onih ljudi koji čitaju ovaj sajt.
Ako na automobilu sa prednjom vučom imate zimske gume na prednjim točkovima, vaša trakcija je 20 puta bolja po snegu nego da imate letnje gume. Kod ubrzavanje, zadnje gume proizvode samo dodatno trenje, obrtna sila se prenosi samo na prednje točkove, zadnji se samo kotrljaju i predstavljaju dodatni otpor.
Ako na prednoj osovini imate zimske gume, a ne zadnjoj letnje gume ne stvara se nikakav debalans, kako vi tvrdite, to nema blage veze sa životom.
Bolje je imati sve četiri zimske gume, nego samo dve na pogonskoj osovini, a najveća je razlika kod kočenja, kada prednja osovina ima zimske gume, a zadnja letnje, dolasi do debalansa prilikom kočenja, ako ste na to mislili.
Iskusni vozači ionako znaju da se po snegu, ledu, uglavnom ne koči kočnicama, i da ako se to radi, radi se veoma nežno, dozirajući kočenje, i da se koči motorom. Ubacite u drugu pa polako niz brdo, i kočnica samo polako, i povremeno. To važi čak i kada imate sve četiri zimske gume, jer je na ledu jako malo trenje.
ABS na snegu samo odmaže, čisto da znate, prilikom kočenja naravno.
Za vožnju po Beogradu zimi, uglavnom su dovoljne dve odlične zimske gume, a poželjno je da imate sve četiri.
Vlada nam jeste nebulozna, i sve je ovo navrat nanos plasirano sirotinji raji.
Valjda ćemo i mi Srbi jednom imati normalnu Vladu, valjda u ovom veku.
pre 14 godina
ja nemam nameru da kupujem nikakve dodatne gume. nije da nemam para nego necu. dobre su mi ove letnje koje sada imam. odlicno koce i na +35 i na -10. garazu nemam. ni terasu. iama malo prostora u spavacoj sobi ispod kreveta..
i da se razumemo -NEMA NACINA DA SE KONTROLISE AUTO TJ GUME BEZ DA CIKA POLISMEN NE ZEVA U GUME. Ajde sada lepo nek mi odgovori i ovaj mrkonjslav i bistri umovi komentatorski sveprisutni na b92 gde ce to i kada da mi gledaju gume tj ko ce da mi gleda felne tj gume? na gazeli mozda? kod sajma u krkljancu? u ulicici nekoj na snegu kad nase putare iznenadi sneg pa i ne moze da se ide nigde kolima sa ovim ili onim gumama ..kada gde kako? ovaj zakon je donet cisto zbog uskladjivanja sa zakonima EU i ne primajte se puno. koje bre gume koji bakraci..
i jos ovo: oni koji se vade na gume, na kocenje nekakvo..ti ne znaju da voze normalno! normalan dobar vozac koci motorom najvise i procenjuje situaciju dobro. u proseku mu se desi da 1 ili 2 puta ggodisnje mora naglo da koci zbog iznenadne opasnosti, a cak i tada predvidi namirise mogucu opasnost. znam jer vozim svakog dana vec 20 i kusur godina jer mi je to profesijaQ.
pre 14 godina
U redu obavezna oprema,gume itd..a Vaše OBAVEZE prema nama?Kad cete vi ispuniti vaše obaveze?Ja svaki dan putujem na posao 100 km u oba pravca,put je užasan rupa do rupe,ko je OBAVEZAN da taj put bude ispravan?
pre 14 godina
Zaboravih da pomenem i biser da su zimske gume "opasne" na toplijem vremenu!? Vrh ali stvarno!
Jos da mi neko objasni kako su to "opasne", evo kupicu mu komplet zimskih guma po izboru!
pre 14 godina
Potrebno je da se usvoji pravilnik sa 4 zimske gume od 15 novembra do 15aprila ali i da svetla tada budu upaljena a ne da sijamo kao jelke celo leto.
Taskodje pravilnik treba usvojiti na datum u kome su moze uvesti, kupiti i montirati pola miliona guma
pre 14 godina
Hehehe, hteli ste Evropu?!! Evo vam Evropa, u svakoj zapadnoj uredjenoj državi ovo mora da se poštuje, kad se i hiljade tema uvek pozivamo kako toga i toga nema preko, tako nema ni toga da sa letnjim gumama voziš zimi! Ja ovo ne branim, niti bilo koji stav zastupam, automobil sam prodao pre 8 meseci, iskreno se razmišljam da li da ga kupujem, ovolike gužve - nemogućnost parkiranja po BG-u, savetujem vam ako nemate love, nemojte ni da vozite! U Švici bi vas ošišali od kazne da nemate zimske gume, i masa stvari ovde nije kao u Evropi, zato nam je sobraćaj najgori! I svi vi koji se bunite ste jedni od onih koji po Beogradu trubite bez rezona na svakom metru, pričate idalje masovno mobilnim za volanom, na sve strane se to dešava, i da sam ja Dačić, poslao bih još dvostruko više saobraćajaca na ulice da nas kultiviše kakvi smo!
pre 14 godina
Nije cetiri nego pet guma, zato st i rezervna mora biti ista kao i na autu...
pre 14 godina
A da li moze da se vozi samo na felnama, sta ce nam gume, ko je to jos izmislio, pa jos i zimske, mislim, nema smisla...
pre 14 godina
lako je njima politicarima,da imaju po 20 tockova na onim njihovim besnim audijima,koje su naravno kupili od nasih para,pa ce lako od nasih para i da stave gume,kakve god treba i koliko treba!
i evo da napisem ovde sto mi nikad nije bilo jasno,kakva je logika da auta vece kubikaze placaju toliku registraciju,jer cim je veca kubikaza veca je i potrosnja,a znamo koliko drzava uzima na gorivu kroz akcizu...to mora da je smislio neko iz stranke strucnjaka,samo oni imaju tako genijalna resenja..
pre 14 godina
Mislim da je video sa sledeceg linka odgovor na to da li treba samo pogonske gume da budu zimske ili mora sve cetiri. Ukoliko je nemoguce objaviti video na ovaj nacim, molim redakciju da nadje nacina i objavi snimak. Pozdrav!
http://www.youtube.com/watch?v=wCyiBoTxCao
pre 14 godina
"zaustavni trag zimskih guma pri temperaturama preko 15°C se logaritamski uvecava u odnosu na letnje"
Logaritamski? Po kom parametru, brzini, temperaturi, nekom trecem? I po kom logaritmu? Prirodnom, za osnovu 10 ili neku drugu?
A da nisi hteo da kazes "eksponencijalno". "Logaritamsko uvecanje" nesto ne mogu da apstrakujem trenutno, davno ucih matematiku a i vijuge ostarile.
Vec i sam sebi postajem dosadan.
pre 14 godina
Aleksandre, mnogo gledas Formulu 1. :)
Ali da budem fer i dam ti sansu da zasluzis set zimskih guma. Postavi link na relevantan i kompetentan tekst na netu koji potvrdjuje tvoju teoriju, uz konkretne testove i dokaze, i biraj marku i model. :)
Osim ubrzanog trosenja nema konkretnog negativnog efekta. Vecina zimskih guma ima nesto losije performanse po mokrom putu ali ne toliko da budu proglasene za "opasne". Naravno da na zimskim gumama agresivnija voznja moze da bude problem, zato se i koriste ZIMI. I sam si potvrdio da do 15 C "nisu opasne" (ne znam odakle ti broka ali recimo da se slazem). Kada je kod nas temperatura od Novembra do Marta veca od te koju si naveo? Moze da se desi par dana. Ali onda nemoj da "divljas" ako vec verujes u tu svoju teoriju.
Poenta je da je korist od zimskih guma visestruko veca od "opasnosti". Uostalom ko i zimi zeli dobre performance od svojih guma ima vrhunske zimske gume za 150 - 200 evra po komadu pa nek glumi WRC sampiona, samo sto dalje od ostalih ucesnika u saobracaju.
pre 14 godina
@(Zuki, 21. septembar 2010 17:37)
sa zimskim gumama na toplom asfaltu (30 stepeni temperatura vazduha recimo), trag kocenja je oko 10% duzi nego sa letnjim....
pre 14 godina
Sale, 30 C u Novembru!? U Brazilu, da. U Srbiji? Cisto sumnjam. Mada, sa ovim klimatskim promenama nikad se ne zna. :)
pre 14 godina
Normalno da su bolje i sigurnije zimske gume,glupo je raspravljati o tome,svi smo gledali trke formule 1 i videli da se i na najmanjoj kiši menjaju gume.Samo što je ovaj pravilnik kod nas najmanje zbog bezbednosti,a najviše radi drugih stvari a znamo kojih.
pre 11 godina
Kakav narod takva i vlast, izgleda da svi zaboravljaju na to i na činjenica da je vlast potekla iz istog tog naroda...
pre 14 godina
ja nemam nameru da kupujem nikakve dodatne gume. nije da nemam para nego necu. dobre su mi ove letnje koje sada imam. odlicno koce i na +35 i na -10. garazu nemam. ni terasu. iama malo prostora u spavacoj sobi ispod kreveta..
i da se razumemo -NEMA NACINA DA SE KONTROLISE AUTO TJ GUME BEZ DA CIKA POLISMEN NE ZEVA U GUME. Ajde sada lepo nek mi odgovori i ovaj mrkonjslav i bistri umovi komentatorski sveprisutni na b92 gde ce to i kada da mi gledaju gume tj ko ce da mi gleda felne tj gume? na gazeli mozda? kod sajma u krkljancu? u ulicici nekoj na snegu kad nase putare iznenadi sneg pa i ne moze da se ide nigde kolima sa ovim ili onim gumama ..kada gde kako? ovaj zakon je donet cisto zbog uskladjivanja sa zakonima EU i ne primajte se puno. koje bre gume koji bakraci..
i jos ovo: oni koji se vade na gume, na kocenje nekakvo..ti ne znaju da voze normalno! normalan dobar vozac koci motorom najvise i procenjuje situaciju dobro. u proseku mu se desi da 1 ili 2 puta ggodisnje mora naglo da koci zbog iznenadne opasnosti, a cak i tada predvidi namirise mogucu opasnost. znam jer vozim svakog dana vec 20 i kusur godina jer mi je to profesijaQ.
pre 14 godina
Zaboravih da pomenem i biser da su zimske gume "opasne" na toplijem vremenu!? Vrh ali stvarno!
Jos da mi neko objasni kako su to "opasne", evo kupicu mu komplet zimskih guma po izboru!
pre 14 godina
Jooooj majko mila! Sta sve citam i neverujem. Sto u tekstu sto u komentarima na isti.
Ministar preinacuje odluku da mogu samo 2 zimske na pogonskim tockovima!? Zimi je veci problem stati nego krenuti, ministre!
Direktor komiteta za bezbednost saobracaja abolira "starije" automobile upotrebe zimskih guma do sledece zime!? Pa valjda oni prvo treba da ih stave jer nemaju ni ABS ni EPS a ko zna kave su im i kocnice!
Ovde se pominje "kocenje motorom"!? Kocenje je kocenje i zahteva TRENJE koga je malo na snegu i ledu. Zato i sluze zimske gume. Fizika za osnovce!
Dubina sare na letnjim gumama!? Aman ljudi, letnje gume ispod +8 C postaju PLASTIKA! Mozes da imas saru i 50 mm to ti nece pomoci da STANES!
ABS smeta na snegu i klizavom putu!? Za to je i napravljen, alo! Smeta onom ko ne ume da vozi i misli da je bolje klizati se bez kontrole nego ukociti kontrolisano na sto kracem putu.
Pogon na sva 4 tocka pomaze da ides i da bolje drzis pravac ali ne pomaze kod ZAUSTAVLJANJA! Zato sluze zimske gume.
A od ovih "iskusnih" sto "pipkaju kocnice", "koce motorom" i "voze polako" me najvise i strah. Samo gledam kada ce neki "iskusni" na "ćelostonkama" da mi se zabode u prtljaznik na nizbrdici ili kad jace prikocim. Na 1 cm snega ne moze da se prodje ulicama od "iskusnih" sto su im putari krivi jer ne hvataju pahulje u letu. "Iskusna" opasnost na putu. Tri put sporiji od ostalih i treba im 5 puta vise mesta da se zaustave. "Iskusno" nema sta!
Zaista iskusni i PRAVI vozaci ne izlaze zimi bez zimskih guma.
Ali, Srbin ce sve da izmisli samo da pokaze kako je "pametan" i naravno da se ne baci u "nepotreban" trosak. Svakoga ko se nadje u sobracajki a bez zimskih guma u propisanom periodu treba goniti za NAMERNO i SVESNO ugrozavanje bezbednosti sobracaja.
Sramna je politikantska odluka da se bilo ko i na bilo koji rok abolira od koriscenja zimskih guma. Ako imas za preskupo gorivo imas i za zimske tigrice. I tacka!
A sto se tice "problema sa ditribucijom", pa ima NORMALNIH ljudi koji vec imaju zimske gume, tako da ne mora cela Srbija da se "obuva" za zimu.
pre 14 godina
Hehehe, hteli ste Evropu?!! Evo vam Evropa, u svakoj zapadnoj uredjenoj državi ovo mora da se poštuje, kad se i hiljade tema uvek pozivamo kako toga i toga nema preko, tako nema ni toga da sa letnjim gumama voziš zimi! Ja ovo ne branim, niti bilo koji stav zastupam, automobil sam prodao pre 8 meseci, iskreno se razmišljam da li da ga kupujem, ovolike gužve - nemogućnost parkiranja po BG-u, savetujem vam ako nemate love, nemojte ni da vozite! U Švici bi vas ošišali od kazne da nemate zimske gume, i masa stvari ovde nije kao u Evropi, zato nam je sobraćaj najgori! I svi vi koji se bunite ste jedni od onih koji po Beogradu trubite bez rezona na svakom metru, pričate idalje masovno mobilnim za volanom, na sve strane se to dešava, i da sam ja Dačić, poslao bih još dvostruko više saobraćajaca na ulice da nas kultiviše kakvi smo!
pre 14 godina
Položio sam vožnju pre 20 godina i do sada nismo imali zimske gume nego lepo kočenje motorom + smanjena brzina + veće odstojanje i nikad nisam imao problema. Po mom mišljenju ova odluka da su dovoljne i letnje sa 4mm i više šare ili zimske je skroz korektna. Lepo čovek kupi dve nove gume pred zimu stavi napred, sledeće zime opet dve nove, sadašnje prebaci nazad a nove na pogonske točkove i uvek će imati dobru šaru, i leti i zimi. Onaj ko zna da vozi njemu nisu problem letnje gume a onaj ko je vozački položio na "dođem ti" njemu ni guseničar ne pomaže. Ko ne zna da vozi po snegu nek lepo ide GSPom kad padne sneg i rešeno.
pre 14 godina
Да ли су творци овог прописа размишљали о томе где ће возачи да чувају зимске гуме током лета а где летње током зиме? Онај ко нема гаражу, ваљда у стану? А, ко нема стан? Било би интересантно чути разна мишљења на ову тему!
pre 14 godina
Sta sve ima tu da se cuje? Puno gluposti,manje razuma.Sigurnost pre svega!Ovde je normalno da imas i zimske komplet sa Felge
(kod nas pogresnonazvaneFelne)
tako da pred zimu menjas! Ko kaze da moras auto da vozis ako nemas para.Pa i za gume ili slicno,to ti je OBAVEZA! Inace ugrozavas sigurnost,a to
je kaznjivo, pa ti sad vidi.
pre 14 godina
Nisam procitao vise gluposti nego u ovom tekstu i to su izjavile osobe koje obavljaju odgovorne funkcije u drzavi:
- 2 zimske gume nemaju pozitivan efekat i u nekim situacijama mogu da destabilizuju vozilo kad jedan kraj vozila ima prijanjanje na putu a drugi kraj ga nema; igranje sa djavolom.
- Zimska guma ima znatno poboljsanu karakteristiku prijanjanja, sto olaksava kretanje vozila, drzaje pravca i kocenje, ali samo kad su sve 4 u pitanju.
- Meteorolozi ne mogu sad znati kakvo ce vreme biti u novembru, to je uporedljivo sa predvidjanjem Milana Tarota.
pre 14 godina
1.Ko nece 150 ili 200Eur da ulozi u svoju bezbednost, pa hoce da riskira svoj zivot, preporucujem da nadje jeftiniji sport od voznje.
Ko zbog te "ustede" riskira tudje zivote taj nije za zatvor, nego za "lazu". Neka imate samo jedno neuspelo kocenje tokom narednih 6 meseci koliko vam koriste i ispeglacete ovaj trosak ali na nacin da ostetite svoj automobil, automobil ispred sebe, i naravno ljude.
2.Prica o zadnjim tockovima i upravljivosti je apsolutno tacna.S tim u vezi bolje je kupiti i dve polovne nego voziti sa dve letnje!!!
3.Za tih par hiljada kilometara koje predjete sa zimskim racunajte da ste produzili rok trajanja letnjim za isti taj period pa ce vam za toliko duze trajati.4. za kraj: zimske gume bolje prijanjanju ne samo zimi nego i leti!!! ali se zbog visokih temperatura i same konstrukcije daleko brze habaju ba su zato nepreporucljive i ne sugerisu se cak ni od proizvodjaca.Usled neravnomernog opterecenja dolazi do deformacija pa otud one price o lupanju i sl.
6 Ne razmisljajte nego kupujte i savetujte sve oko vas da kupe!!!
pre 14 godina
Nije cetiri nego pet guma, zato st i rezervna mora biti ista kao i na autu...
pre 14 godina
Ma znate šta... Ne interesuje me više ni Kosovo ni evropske integracije, ni partizani ni četnici, ni "reformisano" sudstvo, ni platani... OVO su stvari koje me udaraju direktno po džepu, novi ZOBS i ovaj sramni pravilnik, i KUNEM SE, na prvim sledećim izborima glasam isključivo za onu stranku koja obeća ukidanje ovog pravilnika, kao i ukidanje novog ZOBS-a u celini. Pa taman to bili i Radikali.
pre 14 godina
Izvinite što pitam, ali kako pasuje lanac na zimske gume i ko će biti oštećene ako klizne u zaleđenom snegu.Samo 40 godina vozim i zimi i leti.
pre 14 godina
Zašto stati sa samo dve zimske gume? Zašto ne prepravimo pravilnik da je dovoljno da dubina profila na samo dve gume bude 1,6mm, a nema veze ako su druge dve skroz ćelave.
Naravno, donelo bi i veliku uštedu za sve kada bi smo u prodavnicama kupovali samo jednu cipelu, a ne ceo par. Dok god nam je odrazna noga adekvatno obuvena nema veze kakva je obuća na drugoj nozi.
I naravno da samo Galenika proizvodi ispravan paket. Što tako još sa donošenjem zakona niste rekli, da znamo, da podržimo domaće i da nam svima bude bolje.
Ajd' se čistite svi komplet sa političke scene Srbije!
pre 14 godina
Stvarno je neverovatno kakva se gomila gluposti dešava i od strane donosilaca propisa i od strane komentatora tih idiotluka u vezi zimskih guma. Svi oni koji tvrde da je donošenje propisa o korišćenju zimskih guma posledica samo prilagođavanja propisima koji važe u EU nisu normalni kao ni oni koji propisuju datume od kad do kad se moraju koristiti zimske gume.
Nebuloze tipa: pola zimske (polovne od 2-3 EUR-a) pola letnje; za krševe ne važi odmah kao za nove automobile... su samo posledica naše nesposobnosti da živimo kao sav normalan svet, usput predvođeni imbecilima koje smo proizveli u donosioce zakona i propisa.
Umesto da je jednostavno donet propis da vozila koja na niskim temperaturama sa snegom i ledom na putevima učestvuju u saobraćaju MORAJU imati sve ćetiri zimske gume ili se u suprotnom uz plaćanje propisane kazne ISKLJUČUJU iz saobraćaja i to važi za sve BEZ IZUZETAKA (socijalne prirode koji služe za uvlačenje u dupe glasačima) mi se iz sve snage utrkujemo ko će da provali veću glupost i izmišljamo stotine imbecilnih razloga da ne uradimo ono što je najnormalnije ako nam je stalo do sopstvene i tuđe bezbednosti u saobraćaju. Jedan pita gde da čuva zimske gume? Pa stavi ih pod jastuk bre ako ne znaš da usluga skladištenja guma u servisima košta 1 EUR-o po gumi mesečno. Ako nemaš para da kupiš propisane gume i čuvaš ih na taj način (mali ti je stan) ko ti daje pravo da zagovaraš korišćenje krša sa neodgovarajućom opremom i dovodiš druge u životnu opasnost? Takvima nije stalo ni do sebe a kamoli do drugih. Najbolje bi bilo da se svi koji imaju ispravne i propisno opremljene automobile povuku iz saobraćaja i puste ove sa "orlovima" od kola da se sami voze dok god se ne istrebe. To bi izgleda bilo normalno za ovakvu zemlju kakva je trenutno naša Srbijica.
pre 14 godina
Stari krsevi ne moraju da nabavljaju nove gume, a mi
sa novijim automobilima koji su inace i mnogo sigurniji moramo.
Gde je tu logika?
pre 14 godina
I da dodam da 4 letnje gume bile makar i nove NE MOGU da zamene zimske gume jer je sposobnost pri niskim temperaturama drugacija. Letnje gume postaju tvrde i nemaju odgovarajuci kontakt sa kolovozom kao zimske gume.
pre 14 godina
A da se novim vozacima 17-24 godina, sa iskustvom manjim od 3 godine, zabrani koriscenje automobila u periodu od 20h-7h, kao i prevoz putnika u vozilu?
link [http://www.bbc.co.uk/news/uk-11376809]
Smanjili bismo broj sudara i povreda, sigurno.
pre 14 godina
Da li ce jednom ova banana drzava doneti neku odluku i pridrzavati se iste? A ne svaki put cenjkanje sa drzavom kao na pijaci.
pre 14 godina
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić doneo je odluku da se pravilnik o obaveznom posedovanju sve četiri zimske gume na vozilima primenjuje od 1. maja.
Мркоња би могао да донесе одлуку да Србија сутра уђе у ЕУ или да просечна плата буде 2000 евра или да ...
pre 14 godina
1. Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić doneo je odlukuda se pravilnik o obaveznom posedovanju sve četiri zimske gume na vozilima primenjuje od 1. maja.?!!!!
-Prvo pogresni ljudi rade pogresan posao. Drugo pravilnik o obaveznom posedovanju sve četiri zimske gume se odlaze za kraj zimske sezone?!
2. Potom mladjani Okanovic predlaze da se za starija vozila ovo pravilo odlozi za 1. novembar?! Neee ovo nikako nije u osnovi isto i nikako nije lupanje, znaju oni sta govore ;)
Inace noviji automobili imaju toliko sistema koji pomazu vozacu da bolje kontrolise vozilo(naravno da je ljudski faktor najvazniji i da nema tog sistema koji moze da ispravi nase greske) i oni moraju da imaju zimske gume a starija vozila koja su kriticnija ne?!
3. "Naš predlog je da se resorni ministar konsultuje sa meteorolozima, koji bi napravili dugoročnu prognozu...
- Sa ovim i mogu da se slozim jer svi znamo da u zimskim mesecima kod nas moze da bude veoma toplo a zimske gume se tad ponasaju kao letnje zimi.
4. Polovna guma se može naći i za hiljadu dinara", naglašava Okanović.?!
- Susta suprotnost sa novim pravilnikom! Pa ovim se, drugim recima, kaze: kupite vi gume pa makar one bile i lose samo da imaju znak da su zimske. Naravno da ce ljudi kupovati polovne, nekvalitetne, dotrajale gume jer ili nemaju novca ili imaju ali hoce da ustede. Dzaba nama novi zakoni i pravilnici.
Da se razumemo ja jesam za zimske gume, iz milion razloga, ali nemaju svi para da kupe dobre NOVE zimske gume a vozilo im je preko potrebno u mnogim situacijama pa ne mogu da ih osudjujem.
Kakvo uskladjivanje sa Evropslim zakonima, to je laz! Zakoni i pravilnici se uskladjuju sa uslovima koji vladaju u toj drzavi koja ih donosi a Evropski zakoni su tu samo kao "okvir, primer". Mi smo izgleda prekopirali sve iz neke severne Evropske zemlje.
Zalosno!
pre 14 godina
@Zuki, zaustavni trag zimskih guma pri temperaturama preko 15°C se logaritamski uvecava u odnosu na letnje iz prostog razloga zato sto zimske gume imaju vise silikona i ostalih materija koje ih cine meksim, pa na visokim temperaturama iste budu meke poput rastopljene zvake, tj. ne stvaraju dovoljno trenje u takvim uslovima. Koliko je opasno vozati zimi letnje gume, toliko je opasno vozati i leti - zimske. Jednostavno, u zavisnosti od sastava gume, jedne se dobro ponasaju na niskim, druge na visokim temperaturama.
Pravilo o zimskim gumama je u redu, sem datumskog ogranicenja koje je nebulozno, problem je sto nema pravila o letnjim gumama pa ce mnogi preko leta vozati zimske i do sledece zime ce im iste 'ocelaviti' pa se gubi benefit istih. Treba se lepo propisati pravilnik - na temperaturama ispod 10 stepeni - zimske gume, na temperaturama iznad 10 letnje, tolerancija od 5 stepeni i cao-zdravo. Pa ako te ulove da na 35+ drljas zvaku od zimskih ili na -5 teras plastiku od letnjih guma, iskljuce te iz saobracaja i oderu, a ti se onda misli kad ces stavljati koje gume i da li ces voziti ili garazirati vozilo. Takodje treba uvesti i fazon iz Nemacke gde ti osiguravajuce drustvo ne placa stetu ako nisi imao zakonski propisane bezbednosne standarde, kao sto je rec o zimskim gumama ovde.
pre 14 godina
Ma nismo mi neka skandinavska zemlja da 5 meseci nosim zimske gume,to je jedini problem.Kao sto su zimske gume bolje na temperaturi ispod 7 stepeni,tako su i opasnije na temperaturama iznad 7 stepeni.Trebali su da stave od 1.decembra do 1.marta i gotovo,a ne meteorolozi da mi kroje sudbinu.
pre 14 godina
@Saša Novak Slazem se 100%
pre 14 godina
Ovaj tekst je prepun nebuloza. Prvo, primena se odlaže do 1.maja a tad bi svakako prestala obaveza upotrebe zimskih guma.Onda se pojavi ovaj Okanović koji kaže za starije automobile tek od 1.novembra 2011, što opet dođe na isto. Onda kaže da se najviše vozi jugo, a nije tačno jer najveći broj automobila koristi veličinu 15 a te gume koštaju od 6-11000 bez montaže i balansiranja. Najveći"doprinos" bezbednosti je, naravno, polovna guma za 1000 dinara. Dobro da je kod nas još iko živ u saobraćaju, kakvi nam stručnjaci "brinu" o bezbednosti. Sačuvaj nas Bože.
pre 14 godina
@Saša Novak
Vaš komenar nema veze sa istinom. Ovo pišem ne radi vas, nego radi onih ljudi koji čitaju ovaj sajt.
Ako na automobilu sa prednjom vučom imate zimske gume na prednjim točkovima, vaša trakcija je 20 puta bolja po snegu nego da imate letnje gume. Kod ubrzavanje, zadnje gume proizvode samo dodatno trenje, obrtna sila se prenosi samo na prednje točkove, zadnji se samo kotrljaju i predstavljaju dodatni otpor.
Ako na prednoj osovini imate zimske gume, a ne zadnjoj letnje gume ne stvara se nikakav debalans, kako vi tvrdite, to nema blage veze sa životom.
Bolje je imati sve četiri zimske gume, nego samo dve na pogonskoj osovini, a najveća je razlika kod kočenja, kada prednja osovina ima zimske gume, a zadnja letnje, dolasi do debalansa prilikom kočenja, ako ste na to mislili.
Iskusni vozači ionako znaju da se po snegu, ledu, uglavnom ne koči kočnicama, i da ako se to radi, radi se veoma nežno, dozirajući kočenje, i da se koči motorom. Ubacite u drugu pa polako niz brdo, i kočnica samo polako, i povremeno. To važi čak i kada imate sve četiri zimske gume, jer je na ledu jako malo trenje.
ABS na snegu samo odmaže, čisto da znate, prilikom kočenja naravno.
Za vožnju po Beogradu zimi, uglavnom su dovoljne dve odlične zimske gume, a poželjno je da imate sve četiri.
Vlada nam jeste nebulozna, i sve je ovo navrat nanos plasirano sirotinji raji.
Valjda ćemo i mi Srbi jednom imati normalnu Vladu, valjda u ovom veku.
pre 14 godina
"zaustavni trag zimskih guma pri temperaturama preko 15°C se logaritamski uvecava u odnosu na letnje"
Logaritamski? Po kom parametru, brzini, temperaturi, nekom trecem? I po kom logaritmu? Prirodnom, za osnovu 10 ili neku drugu?
A da nisi hteo da kazes "eksponencijalno". "Logaritamsko uvecanje" nesto ne mogu da apstrakujem trenutno, davno ucih matematiku a i vijuge ostarile.
Vec i sam sebi postajem dosadan.
pre 14 godina
Dozvolite da objasnim. Mi sigurnim milimetarskim koracima idemo ka EU. Tamo imaju propise o zimskim gumama pa ih i mi moramo uvesti. Ali takodje procenjeno da prosecna srpska porodica nema novca za 4 nove zimske gume, pa su onda dobre i dve i to polovne (apsolutni sigurnosni apsurd). Tako je uspesno izvrsena jos jedna Evropeizacija srpskih zakona na samo nas jedinstven nacin.
pre 14 godina
lako je njima politicarima,da imaju po 20 tockova na onim njihovim besnim audijima,koje su naravno kupili od nasih para,pa ce lako od nasih para i da stave gume,kakve god treba i koliko treba!
i evo da napisem ovde sto mi nikad nije bilo jasno,kakva je logika da auta vece kubikaze placaju toliku registraciju,jer cim je veca kubikaza veca je i potrosnja,a znamo koliko drzava uzima na gorivu kroz akcizu...to mora da je smislio neko iz stranke strucnjaka,samo oni imaju tako genijalna resenja..
pre 14 godina
Aleksandre, mnogo gledas Formulu 1. :)
Ali da budem fer i dam ti sansu da zasluzis set zimskih guma. Postavi link na relevantan i kompetentan tekst na netu koji potvrdjuje tvoju teoriju, uz konkretne testove i dokaze, i biraj marku i model. :)
Osim ubrzanog trosenja nema konkretnog negativnog efekta. Vecina zimskih guma ima nesto losije performanse po mokrom putu ali ne toliko da budu proglasene za "opasne". Naravno da na zimskim gumama agresivnija voznja moze da bude problem, zato se i koriste ZIMI. I sam si potvrdio da do 15 C "nisu opasne" (ne znam odakle ti broka ali recimo da se slazem). Kada je kod nas temperatura od Novembra do Marta veca od te koju si naveo? Moze da se desi par dana. Ali onda nemoj da "divljas" ako vec verujes u tu svoju teoriju.
Poenta je da je korist od zimskih guma visestruko veca od "opasnosti". Uostalom ko i zimi zeli dobre performance od svojih guma ima vrhunske zimske gume za 150 - 200 evra po komadu pa nek glumi WRC sampiona, samo sto dalje od ostalih ucesnika u saobracaju.
pre 14 godina
Ispravite me ako grešim ali donešena je odluka da se nov pravilnik primenjuje tek od 01 maja iduće godine što bi značilo da ove zime važi stari pravilnik odnosno da je obavezno ili zimska guma ili letnja sa šarom dubine 4 mm na pogonskim točkovima uz obavezno posedovanje lanaca. Znači stavili smo tačku na ove komentare, meni odgovara iako sam svakako planirao da stavim zimske gume ove godine zbog sebe ali bar mogu da sačekam početak decembra kada će mi zaista i trebati kao i da ih skinem kada više ne budem imao potrebu za njima.
pre 14 godina
Stavljanjem dobrih guma (odgovarajucih dimenzija, neistrosene, letnje ili zimske i ne starije od 5 godina) samo na pogonsku osovinu (kod slucaja da je pogon napred) rizikujes zanosenje zadnjeg dela vozila prilikom naglog kocenja, i tu nikakva elektronika ni sistemi ne pomazu.Ili menjas ceo set (letnje/zimske), ili nista. A svako ima prava da veruje i misli u sta hoce...
pre 14 godina
@(Zuki, 21. septembar 2010 17:37)
sa zimskim gumama na toplom asfaltu (30 stepeni temperatura vazduha recimo), trag kocenja je oko 10% duzi nego sa letnjim....
pre 14 godina
"Svaka kutija Prve pomoći koja nema sredstvo za umirenje nakon čitanja novog Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, je neispravna" - Moj predlog za novi zakon.
pre 14 godina
navedeni tekst nije tacan. procitajte cl. 125 pravilnika u prelaznim odredbama i videcete da se pravilnik primenjuje na novoregistrovana vozila, tj. vozila koja su prvi put registrovana u srbiji nakon stupanja na snagu pravilnika. uprava saobracajne policije. pozdrav
pre 14 godina
"Polovna guma se može naći i za hiljadu dinara", naglašava Okanović.
Pa zar je to doprinos bezbednosti,staviti na auto neproverene gume od 9 eura?
pre 14 godina
Molim Bata Djosu iz Nisa da nam otkrije marku svojih revolucionarnih letnjih guma koje odlicno koce na +35 i na -10! Zaustavni put u zimskim uslovima pri samo 30km/h je 10m duzi sa letnjim gumama! Toliko o nasim vozacima "profesionalcima". Zimske gume koristim vec 10 godina (nove kupujem na 3) ne zbog zakona i kontrola vec zbog svog i tudjih zivota.
pre 14 godina
Potrebno je da se usvoji pravilnik sa 4 zimske gume od 15 novembra do 15aprila ali i da svetla tada budu upaljena a ne da sijamo kao jelke celo leto.
Taskodje pravilnik treba usvojiti na datum u kome su moze uvesti, kupiti i montirati pola miliona guma
pre 14 godina
Ovo je stvarno da covek propisti!
Jedino u cemu je drzava dosledna je da kreira politiku koja generise viktimizaciju gradjana. Cela frka oko novog zakona o bezbednosti saobracaja, pa onda sad i famoznog Pravilnika, naravno de nije i nece biti ublazena razumnim postupanjem nadleznih u konkretnim slucajevima. Ja se stvarno osecam kao magarac kad vozim. Ako ne pustim pesaka, osecam se kretenski, ako ga pustim, a on onako stoji ispred pesackog, ili hvata dijagonalu ni ne gledajuci oko sebe - opet se osecam kao budala. Cak i ako sve ispadne kako treba, samo par metara dalje cu se osetiti ipak kao kreten zahvaljujuci nekom drugom ucesniku u saobracaju. I takvo stanje je pravilo, nacin voznje u Srbiji, jer je kod nas tesko biti fin bilo kad, bilo gde i bilo kako. A ako te saobracajna policija zaustavi, dakle, resili su da naplate neku kaznu, nema sanse da rpdojes. Isto tako, moze da se ispred saobracajca desava ne znam kakva situacija - ako on nije "na zadatku", manijak-vozac nece imati nikakvih smetnji da se ponasa kako god mu dune.
Gomila je komentara koji ukazuju na gomilu nelogicnosti u vezi sa novim propisima o saobracaju. Gomila je svakodnevnih situacija gd eje jasno da se propisi primenjuju, tj. vaze samo po nekad i samo za neke. Licno sam najosetljivija na neadekvatno prevozenje dece, ali jos nisam cak ni cula da je neko kaznjen sto dete nije bilo vezano pozadi, vec je stajalo izmedju sedista, ili sto je beba bila na zadnjem sedistu u onoj glupoj mekanoj tyv. nosiljki, ili, pak, umajcinom krilu. Da, decije sediste kosta. Da, ledja pucaju od stavljanja i izvlacenja deteta u/iz sedista. Ali, ima i sasvim skromnih sedista, a mogu se koristiti i nasledjena. I, ledja pucaju zbog dece po raznim osnovama, pa sto je sad glavni problem to sa sedistem? Sta bi s roditeljskom odgovornoscu za zivot, zdravlje i dobrobit deteta koja nema veze s njegovom ili njenom zeljom da tako postupa? Tesko mi je da prihvatim da ljudi koji voze novije, moderne automobile imaju problem da daju bar 2.500 dinara za neku najjeftiniju bebi-kapsulu za auto? Ali, tesko mi je i da razumem da u Srbiji niko ne uvozi decija sedista u grupi 1+ koja su okrenuta suprotno smeru kretanja vozila (inace, ovo su dokazano, nemerljivo bezbednija sedista od onih koje je kod nas moguce naci, tj. nije sve u isofix kacenju sedista dragi roditelji).
Konacno, opet nesto sto me licno zulja - i muz i ja vozimo automobile na sa pogonom na sva 4 tocka, jer zivimo na uzvisenju, u brdsko-planinskom kraju. Zbog geografije, pola grada vozi Lade Nive, a ostatak, manje srecan od nas, jugice i stare golfove, doke je procenat auta koji se tesko snalaze po snegu i kijametu, zanemarljiv. Svest o vrednosti zimskih guma postoji kod vecine, cak i kod onih koji licno "ne zive ono sto propovedaju". Nisam nikad videla kod nas da je neko koristio lance u gradu ili okolini. Prosto, ja ne vidim da bi ista doprinelo bezbednosti u voznju u nasem kraju kao obaveza koriscenja zimskim guma.
pre 14 godina
U redu obavezna oprema,gume itd..a Vaše OBAVEZE prema nama?Kad cete vi ispuniti vaše obaveze?Ja svaki dan putujem na posao 100 km u oba pravca,put je užasan rupa do rupe,ko je OBAVEZAN da taj put bude ispravan?
pre 14 godina
Sale, 30 C u Novembru!? U Brazilu, da. U Srbiji? Cisto sumnjam. Mada, sa ovim klimatskim promenama nikad se ne zna. :)
pre 14 godina
Mislim da je video sa sledeceg linka odgovor na to da li treba samo pogonske gume da budu zimske ili mora sve cetiri. Ukoliko je nemoguce objaviti video na ovaj nacim, molim redakciju da nadje nacina i objavi snimak. Pozdrav!
http://www.youtube.com/watch?v=wCyiBoTxCao
pre 14 godina
A da li moze da se vozi samo na felnama, sta ce nam gume, ko je to jos izmislio, pa jos i zimske, mislim, nema smisla...
pre 14 godina
Normalno da su bolje i sigurnije zimske gume,glupo je raspravljati o tome,svi smo gledali trke formule 1 i videli da se i na najmanjoj kiši menjaju gume.Samo što je ovaj pravilnik kod nas najmanje zbog bezbednosti,a najviše radi drugih stvari a znamo kojih.
pre 11 godina
Kakav narod takva i vlast, izgleda da svi zaboravljaju na to i na činjenica da je vlast potekla iz istog tog naroda...
44 Komentari
Sortiraj po: