Aktuelno

Utorak, 14.09.2010.

08:51

Vozačima za dodatnu opremu 300 evra

Izvor: B92

Vozaèima za dodatnu opremu 300 evra IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

Sisarka

pre 14 godina

Prvo popravite puteve pa cemo mi vozaci da stavljamo nove gume i kupujemo dodatnu opremu. Na poboljsanju puteva stede. Hoce da im mi finansiramo radove, tako sto cemo da napunimo budzet kupujuci svu tu opremu. Mozes da vozis i sa traktorskim gumama ali ako su krateri na ulicama ni to ti ne vredi.

Scorpio76

pre 14 godina

@(vlada, 14. septembar 2010 23:09)

situacija broj 3 (koja se meni desila u NS-u u manjoj ulici koja za razliku od beogradskih ima drveća)
Vozite u pravcu ka suncu koje je nisko oko 18h i ispred vas je neki sporiji biciklista ili nešto malo šire. Pokušate da ga obiđete kad niotkuda iz senke ispadne kreten bez svetala sa tamno sivim autom. I to usred avgusta kad je bilo preko 35 po jarko sunčanom danu u sred naseljenog mesta kako mnogi vole da naglašavaju.

Nikolas

pre 14 godina

@Srbin
E moj srbine, loše su ti rekli za registraciju u EU ili Francuskoj, mada se razlikuje od zemlje do zemlje ali ne derastično.
U Francuskoj uopšte nije bitno koliki je zagađivač... Mora samo da poštuje tadašnje ekološke norme (recimo Citroen 2CV ima katalošku vrednost koliko CO2 ispušta). Najviše "konja", recimo 12 nosi BMW M3, ili super sportski automobili. Ali recimo Peugeot 205 GTI nosi celih 10! Zato što je vrlo rizičan, još ako imaš nalepnicu A (Amateur) plaćaš duplo registraciju, odnosno osiguranje. Pa tako za taj GTI star preko 20 godina možeš da platiš i 2000e. Tako recimo matora opel omega 2.2, ima sigurno 6-8 "konja" i tamo ti se to ne isplati da voziš!
Oprema u Francuskoj:
trougao, prva pomoć, prsluk, točak, dizalica, sijalice... To naravno niko ne kontroliše...
Ali šta se kontroliše: Tehnički i osiguranje je na dve godine. Kataloški, po broju šasije, inspektor vadi listu i kontroliše izduvne gasove, air bag ukoliko ga ima nesme da svetli, upravljanje, gume, signalizacija, kočnice, osvetljenje instrument table, pojasevi, šasija (ne sme da bude trula)... Praktično sve i sve se boduje. Imaš pravo da budeš u minusu 4-6 bodova, a samo air bag nosi 6, osvetljenje instrument table, 3 ali moraš odmah da promeniš...
Dakle ako dođu EU zakoni, 95% naših automobila neće proći tehnički. A ti si digao frku zbog 4 zimske gume, ma 'ajde molim te!

dO

pre 14 godina

U vezi sa obavezom vožnje sa oborenim svetlima i tokom dana - slažem se da je dosta besmisleno da važi ta odredba za vožnju u gradu; eventualno opravdanje je da se tako izbegava pitanje "a kada to pada noć" pošto neki ni po skoro mrklom mraku ne pale svetla. Međutim - na otvorenom putu, van naseljenog mesta, upaljena oborena svetla vozila koje dolazi u susret na putu koji nema razdvojene saobraćajne trake, a boje je takve da se stopi sa pozadinom itekako povećavaju bezbednost! Nije Srbija Beograd, prođite leti malo recimo kroz Vojvodinu, pa ćete drugačije misliti o upaljenim svetlima preko dana.

vlada

pre 14 godina

pošto niko od vas ne želi da razume, da pojasnim fenomen dnevnih svetala:

jeste malo glupo napisan pravilnik o njima i jesta da tu stavku lesinari najvise koriste za crvenu novcanicu u dzepu i jeste da je samo kod nas obavezno i u sred avgusta voziti sa upaljenim svetlima (van pameti slazem se) i jeste svuda u eu to ukinuto u naseljenim mestima sa ulicnom rasvetom a obavezno van naseljenog mesta ali evo kratkog i jasnog objasnjenja zasto.
situacija jedan1. vi voziet od jednom provala oblaka i padne mrak bukvalno zbog oblacnosti, vi i dalje vidite ali ste zaboravili da upalite farove i drugi ne vide vas

situacija 2. mnogo cesca - sumrak.
da se ne bi bajalo sta znaci klauzula iz starog zakona citiram "svetla se pale kada se za tim pojavi potreba" e posto smo mi ljudi posto smo svi razliciti i meni trebaju svetla vec u 20h da bi video a neko i u 21h i dalje vidi bez svetala ili ih je zaboravio ukljuciti jer on vidi ali NIJE VIDJEN bolje je da svi drzimo upaljena svetla stalno!

dakle jeste sramotan i !"#!"#!"#$!"$ nacin na koji policija iskoriscava ovaj zakon ali cisto da se ne bi osecali kao maloumnici na avgustovskom suncu da znate da ima logicnih razloga zasto treba paliti svetla i preko dana!

Ne branim zakon ni u jednom trenu, spadam u one koji smatraju da je ovaj zakon skupljanje poena kod evropljana i kod glasača i mislim da je i stari bio dobar samo nije dobro sprovodjen. jer lako je smisliti pravila ali je najteze sprovesti ih u delo i da ih sami ne prekrsite (u slucaju nase policije)

Radovan

pre 14 godina

Neko je ovde lepo rekao da je bilo manje udesa kada smo vozili kečeve,lade,golf 1 i tako dalje. Onda su ljudi manje znali, a bili spretniji i pažljiviji sa autom. Danas su bahati, bezobrazni i bezobzirni, tako da njima ne pomažu ni zimske gume, prva pomoć i tako dalje. Ne ubija auto sa letnjim gumama već ludak za volanom. Zakone treba da pišu psihijatri, a ne činovnici zavoda za standardizaciju, državni sekretari u ministarstvu i profesori saobraćaja i mašinstva koji se ne razumeju u PRAKTIČNU auto-tehniku i saobraćaj.

lala

pre 14 godina

Koje skole su ovi "saobracajni strucnjaci" zavrsili?Da li im je neko objasnio sta je to auto i kako se koristi?Ako vec nemaju pojma,mogli su da prepisu neki evropski,logicni pravilnik,a ne da se upustaju u nesto sa cime,ocigledno nemaju blage veze,a navodno zele u EU.Sa ovim pravilnikom ce Srbija ponovo (za promenu) biti predmet sprdnje u EU i u zemljama u okruzenju.

Miodrag Petrovic

pre 14 godina

Slazem se da treba imati zimske pneumatike kada je sneg ali ne za celu sezonu, na kraju krajeva ko ima letnje ne mora da se vozi tih 15tak dana kad je sneg i neka tada kontrolisu jer je tad to najbitnije.
A kupovina polovnih je prava kocka, jer ukoliko kupite pneumatik star 5 i vise godina koji je ispucao, skoravio se i ispostio, onda nam dzabe sto na njemu pise da je zimski jer se on na kolovozu ponasa kao da smo montirali tocak od taljiga... a izgleda da ce to vecina stanovnistva uraditi i tako ce Mladjanom propasti plan da poveca prodaju Wintere ove godine. Hocemo mi da kupimo Winteru nije da necemo ali cim nam od akcija legnu onih 1000e trecinu cemo dati da opremu za vozila.

Pitanje

pre 14 godina

Ovaj zakon je odličan. Mene zanima zašto vozite kola kada nemate para ni za gume? Ja bih odredio kaznu od 20,000 din ko vozi zimi bez zimskih guma, pa izvolte. Zimska guma glavu čuva, i nije mi jasno kako neki misle da ugrožavaju tudje živote time što se voze na letnjim gumama usred zime. Gotovo je gospodo sa vašom torturom, jer neću da vozim iza vas 20 km/h jer blokirate grad, jer ne možete da kupiti 4 zimske gume. Mogu da mislim u kakvom stanju su vam kola. Vozite se ljudi bre GSP-om. Najsmešniji su mi oni koji tvrde da im jedna guma košta 200e. Pa zašto se gospodo kupili velika kola koja ne možete da održavate? Zašto? Zakon će spasiti mnogo živote i zato ga pozdravljam. Dobro došli dragi vozači u malo uredjeniju državu nego što je to bilo do sada.

Beogradjanin

pre 14 godina

@(suboticanin, 14. septembar 2010 17:15)
Da, ali ne moras da imas i sve 4 zimske gume i lance. Ili imas letnje (sa odredjenom dubinom sare) i lance ili samo zimske

Pera

pre 14 godina

Meni se cini da su ove zakone pisali ljudi koji ili ne voze ili su placeni od strane vulkanizera ili proizvodjaca prve pomoci. A uz to ti ljudi nisu tehnicki obrazovani jer inace ne bi pravili pojedine nebulozne clanove zakona. dnevna svetla koja su nekada bila obavezna i u toku dana u EU sad se ne moraju paliti u letnjem periodu sto je i logicno. Zasto ja da arcim ksenone na 35C po letnjem suncu kad se oni tada i ne vide?? Prva pomoc ce nam sluziti svima kao ukras, jer realno ko je od nas ikada otvorio kutiju a kamoli da zna kako da je koristi na nekom povredjenom. Sto se tice tamnih stakala, ja sam ih tamnio 35%, izgleda sasvim kulturno i diskretno a najbitnije je da smanjuju temperaturu u unutrasnjosti vozila a sto opet poveceva bezbednost u saobracaju, da se izrazim njihovim recnikom. Isto kao sto sam ugradio naknadno fabricke ksenonske farove koji su i jaci i vidjiviji u svakoj situaciji (opet veca bezbednost) i sad ce neki magarac da me globi sa 5000din jer nemam pranje farova??? Sto se tice zimskih guma, prosle godine sam ih prvi put ugradio na neki svoj auto i nisam se pokajao. Vi koji imate letnje 17-ice (i ja ih imam) i ne morate kupovati iste zimske gume. Ja sam uzeo (za Opel Astru) na otpadu 4 celicne 15-ice za 80e) i uzeo 4 polovne Bridgestone za 100e i vozim se kao po suvom i po najgorem snegu. Niko nikoga ne moze da natera da kupi 4 nove gume, polovnih zimskih a kao novih se moze naci na sve strane po smesnim cenama (od 20 do 30e) i ta investicija se zaista isplati!

LeningradCWB

pre 14 godina

poslao sam clan iz starog pravilnika... u novom ipak pise sledece:
Члан 121.
Зимска опрема моторних и прикључних возила осим возила врсте L, у смислу овог правилника, подразумева:
1)
пнеуматике за зимску употребу (нпр. M+S, Snow, Winter и др.) на свим точковима возила врста M1 и N1;
2)
ланце односно друге уређаје за повећање тракције;
3)
за возила врста M2, M3 и N обавезни део зимске опреме је и лопата осим возила која учествују у јавном градском превозу.
Дубина газећег слоја на пнуматицима за зимску употребу не сме бити мања од 4 mm.
На возилима се не смеју постављати пнеуматици са клиновима.
У периоду од 1. новембра до 1. априла возила морају бити опремљена зимском опремом. Ван наведеног периода возила могу бити опремљена зимском опремом.
Ланци и други уређаји за повећање тракције морају обавезно да се поставе на точкове када је коловоз покривен снегом на одсеку пута који означен саобраћајним знаком „ланци за снег”. Ова опрема се може поставити на точкове и на одсеку пута који није означен овим знаком само када је коловоз прекривен снегом.

suboticanin

pre 14 godina

@Pa ni Austrija koja je Alpska zemlja nema takav zakon. Ali kod nas treba da se uzmu pare. Sad ocekujem i da povecaju porez na gume...
(Beogradjanin, 14. septembar 2010 13:17)


u austriji od novembra pa cak do 1 aprila moras da imas zimske gume !

wlado

pre 14 godina

i treba, pa nism omi koji imamo i svake godine stavljamo i skidamo zimske gume ludi, to je za opstu sigurnost u saobracaju, licno sam 2 x imao srecu po snegu da sam imao zimske gume i izbegao udes, jer nema sanse da bi mi se auto zaustavio bez njih, ovako je falilo 10 cm

cirkus

pre 14 godina

hahaha jao Vucko kako sam se ismejao. Ovi nasi nas opremaju kao da smo krenuli u pohod na Severni pol, a mene jos nerviraju i ova dnevna svetla jer ako neko na dnevnoj svetlosti u gradu ne moze da vidi auto koji mu dolazi dzabe mu onda i ako su upaljeni farovi. To pravilo treba da vazi tek tamo od novembra kad je kratak dan ali ja se osecam kao idiot kad u sred jula ili avgusta kad przi sunce da se jedva gleda, jos upalim i farove hahaha.Verovatno je ovim nasim genijima doleteo neki zakon iz Finske ili Norveske i onda su bez razmisljanja sve to primenili i kod nas iako nemamo nikakve veze sa njihovom klimom, jacinom sunca, kolicinom snega itd. A najgenijalnija odredba u zakonu mi je mesto gde se drzi prsluk-moze da bude u gepeku ali ne sme da se izlazi iz auta pre nego sto se stavi hahahaha. Ponekad mi se cini da nam je vlada stacionirana u Bg zoo vrtu i da odatle stizu uputstva. U onom delu gde se vole banane.

LeningradCWB

pre 14 godina

Члан 131.
Зимска опрема моторних и прикључних возила, у смислу овог правилника, подразумева пнеуматике за зимску употребу (М+S) на погонским точковима, или пнеуматике са летњим профилом уколико возило у опреми има ланце или друга оговарајућа средства за повећање тракције погонских точкова.
На пнеуматицима са летњим профилом из става 1. овог члана, када се на њима не користе оговарајућа средства за повећање тракције погонских точкова, дубина шара газећег слоја, по обиму и ширини, мора износити најмање 4 mm.
За возила категорија М2, М3, N обавезни део зимске опреме је и лопата.
На возилима се не смеју постављати пнеуматици са клиновима.

vlada

pre 14 godina

svi se nesto uzjogunise a ja vec sve imam od navedenog i da nije novi zakon imao bi, jer i stari nije bio nista drugaciji (zakon) osim sto su bile neophodne zimske ili all seasnon gume samo na pogonskoj osovini.

a za staklle e neka je zabranjeno jer kada dziber stane pored mene na autokomandi sa takvim staklima ja moram da sacekam da prodje on pa onda ja vidim mogu li da prodjem. i kada se neko nepropisno parkira (unutar 5m od raskrsnice) onda moras da gleda kroz njegova stkla da li ide nesto i mozete li da se ukljucit u saobracaj, a zamislite da su mu stakla zatamljena! i da u svim zemljam je dozvoljeno do 25 posto iz gore navedenih razloga. Ljudi niste sami na ulicama a to uporno zaboravljate....

Srbin

pre 14 godina

A sto vec ne uvedu izmene ovog postojeceg zakona o registraciji? Kako kazu nasi politicari, kriza prolazi (od 1.1.2011 kada pocinju da dele razne bonuse). Pa sto onda lepo ne ukinu porez na "luksuz" za automobile preko 2000 kubika? Slazem se da je luksuz kad neko vozi 4500-5000 kubika ali kad neko vozi auto star 8-9 god. sa 2143 onda je to smesno. Treba da se ugledaju na strane zemlje gde se pre svega gleda snaga u kw i ekoloske norme. Jer je ovo klasicna pljacka. Danas iz 1600 izvlace preko 200 ks a ovi stariji iz 2200 imaju 130. A vise niko nece ni da kupi polovni auto sa vecom kubikazom pre svega zbog registracije. Tako da ljudi koji su kupili auto pre tog nameta sada nemogu da ga prodaju. Pa pored tih 60000 din za registraciju, treba da platim i cebe i 4 z. gume + lance, sijalice i ko zna sta jos u skorije vreme. A da! Jos samo fali ulazak u centar grada.

luter

pre 14 godina

@Vucko
zaboravio si da navedes slem sa rotacionim svetlom za svakog putnika,bacac plamena i cetiri gume za spasavanje prilikom uletanja u okean!
ovaj novi zakon je nesto najgluplje sto su ikada usvojili! samo da nas biju po dzepu i da nam uzmu i ono malo sto imamo.

NNN

pre 14 godina

"a četvorotočkaši neće smeti da prave buku veću od 92 decibela. "
A zato bahati motociklisti prave buku od 120 dB dok divljaju licama.

pera kojot super genije

pre 14 godina

Ako negresim, prosle godine donetim zakonom o bezbednosti saobracaja propisano je da se zimi moraju koristiti zimske gume ili letnje sa sarom odredjene dubine. Pravilnik kao pravni akt nize pravne snage od zakona ne moze biti stroziji od zakona. To je hijerarhija pravnih izvora i uvek je tako. Dakle ovo za gume je ordinarna pravna glupost i ja prvi cu ovu zimu voziti na ovogodisnjim letnjim gumama i ici cu na Sud svaki put. Naravno da je upotreba zimskih guma bezbednija ali je proradio inat jer mi je preko glave da drzava od mene pravi...

Beogradjanin

pre 14 godina

Oko 200 evra izdatatak za gumE? Na mojim kolima je to izdatak za jednu! A lanci ne mogu da se nadju niti da se montiraju za moju dimenziju. I ako vec kupujem zimske gume, realno, u bilo kojoj normalnoj drzavi nece mi biti potrebni lanci jer valjda neko cisti put! Ovaj novi zakon je smesan. Napravise ga kao da zivimo u Finskoj. Pa ni Austrija koja je Alpska zemlja nema takav zakon. Ali kod nas treba da se uzmu pare. Sad ocekujem i da povecaju porez na gume...

Sale

pre 14 godina

Lanci: samo kad je sneg na putu i kad ima znak.

Pitanje: na moja kola i dimenziju pneumatika ne smeju lanci da se montiraju. I šta sad, da parkiram kod znaka kad ima snega na putu?

zatamnjeni

pre 14 godina

Neka mi samo neko kaye gde jos u evropi je yabranjeno zatamnjivanje zadnjeg stakla??
j koliko znam nigde a ovi nasi sta rade to je ...
Inace... ima i stvari koje su OK jer mngo se gine kod nas na putevima ali neki delovi kao ovaj su bud....

PosmatraC

pre 14 godina

E sad stvarno mislim da je red da se blokira saobracaj na svim vaznijim mestima u gradu a i u Srbiji i dase prisile "mudri" pravnici ministarstva da promene ovako glupe odluke.Moja stakla su fabricki zatamljena, pa koga ce tuziti, mene ili fabriku,a kada budu mene zaustavljali ja cu snimiti njihove gume i opremu pa da vidimo ko koga zaj....Ma nema govora , zrelo je za blokadu (zbog ovog propisa).

Ili se menjajte ili ćemo da vas menjamo

pre 14 godina

Često leti idem na odmor na planine. Obzirom da još nisam video da neko skida saobraćajne znake 1.aprila i vraća ih 1.novembra, a na osnovu dosadašnje prakse jasno je da ćemo drljati i uništavati automobile i asfalt u avgustu ako želimo da izbegnemo plaćanje kazne.
Mislim da bi u ovoj državi trebalo hitno raspisati nagradu od 1.000.000 evra za pravnika koji ume da napiše normalan zakon odnosno onaj koji nema više rupa nego članova.

prodavac guma

pre 14 godina

ovo podseca na preteranu kupovinu citostatika, u fazonu: hadzicu, daj neki zakon da povecamo prodaju guma, bice dobro za sve! sramno! ja vozim 17" felne, koje su standard za moj auto koji inace kosta oko 4k evra, molim hadzica da mi nadje komplet zimskih guma za tih 200 evra.

Vucko

pre 14 godina

A od 1.1.2012. svi cemo biti obavezni da imamo od medicinske opreme: magnetnu rezonancu, kolor dopler, komplet za reanimaciju, krevet za poljsku bolnicu, 5 boca infuzije i 5 boca krvi grupe 0-; od opreme za auto: 2 rezervna tocka, rezervni akumulator od 100Ah (da bi na njega mogao da se kaci pomenuti komplet za reanimaciju), cekrk; od dodatne opreme: aparat za zavarivanje, brener (sa prikljuckom na plinsku bocu iz auta), motornu testeru, cirkular, aparat za gasenje pozara, radio-stanicu i ronilacku opremu sa bocom od 20 litara (koja se mora nalaziti u kabini, za slucaj da upadnete u vodu). Sva pomenuta oprema morace da bude atestirana i tehnicki kontrolisana na svaka 3 meseca, a vozaci ce morati da poseduju certifikate o zavrsenoj obuci za upotrebu svakog pojedinacnog komada opreme.

Vucko

pre 14 godina

A od 1.1.2012. svi cemo biti obavezni da imamo od medicinske opreme: magnetnu rezonancu, kolor dopler, komplet za reanimaciju, krevet za poljsku bolnicu, 5 boca infuzije i 5 boca krvi grupe 0-; od opreme za auto: 2 rezervna tocka, rezervni akumulator od 100Ah (da bi na njega mogao da se kaci pomenuti komplet za reanimaciju), cekrk; od dodatne opreme: aparat za zavarivanje, brener (sa prikljuckom na plinsku bocu iz auta), motornu testeru, cirkular, aparat za gasenje pozara, radio-stanicu i ronilacku opremu sa bocom od 20 litara (koja se mora nalaziti u kabini, za slucaj da upadnete u vodu). Sva pomenuta oprema morace da bude atestirana i tehnicki kontrolisana na svaka 3 meseca, a vozaci ce morati da poseduju certifikate o zavrsenoj obuci za upotrebu svakog pojedinacnog komada opreme.

Ili se menjajte ili ćemo da vas menjamo

pre 14 godina

Često leti idem na odmor na planine. Obzirom da još nisam video da neko skida saobraćajne znake 1.aprila i vraća ih 1.novembra, a na osnovu dosadašnje prakse jasno je da ćemo drljati i uništavati automobile i asfalt u avgustu ako želimo da izbegnemo plaćanje kazne.
Mislim da bi u ovoj državi trebalo hitno raspisati nagradu od 1.000.000 evra za pravnika koji ume da napiše normalan zakon odnosno onaj koji nema više rupa nego članova.

prodavac guma

pre 14 godina

ovo podseca na preteranu kupovinu citostatika, u fazonu: hadzicu, daj neki zakon da povecamo prodaju guma, bice dobro za sve! sramno! ja vozim 17" felne, koje su standard za moj auto koji inace kosta oko 4k evra, molim hadzica da mi nadje komplet zimskih guma za tih 200 evra.

PosmatraC

pre 14 godina

E sad stvarno mislim da je red da se blokira saobracaj na svim vaznijim mestima u gradu a i u Srbiji i dase prisile "mudri" pravnici ministarstva da promene ovako glupe odluke.Moja stakla su fabricki zatamljena, pa koga ce tuziti, mene ili fabriku,a kada budu mene zaustavljali ja cu snimiti njihove gume i opremu pa da vidimo ko koga zaj....Ma nema govora , zrelo je za blokadu (zbog ovog propisa).

NNN

pre 14 godina

"a četvorotočkaši neće smeti da prave buku veću od 92 decibela. "
A zato bahati motociklisti prave buku od 120 dB dok divljaju licama.

Beogradjanin

pre 14 godina

Oko 200 evra izdatatak za gumE? Na mojim kolima je to izdatak za jednu! A lanci ne mogu da se nadju niti da se montiraju za moju dimenziju. I ako vec kupujem zimske gume, realno, u bilo kojoj normalnoj drzavi nece mi biti potrebni lanci jer valjda neko cisti put! Ovaj novi zakon je smesan. Napravise ga kao da zivimo u Finskoj. Pa ni Austrija koja je Alpska zemlja nema takav zakon. Ali kod nas treba da se uzmu pare. Sad ocekujem i da povecaju porez na gume...

Sale

pre 14 godina

Lanci: samo kad je sneg na putu i kad ima znak.

Pitanje: na moja kola i dimenziju pneumatika ne smeju lanci da se montiraju. I šta sad, da parkiram kod znaka kad ima snega na putu?

cirkus

pre 14 godina

hahaha jao Vucko kako sam se ismejao. Ovi nasi nas opremaju kao da smo krenuli u pohod na Severni pol, a mene jos nerviraju i ova dnevna svetla jer ako neko na dnevnoj svetlosti u gradu ne moze da vidi auto koji mu dolazi dzabe mu onda i ako su upaljeni farovi. To pravilo treba da vazi tek tamo od novembra kad je kratak dan ali ja se osecam kao idiot kad u sred jula ili avgusta kad przi sunce da se jedva gleda, jos upalim i farove hahaha.Verovatno je ovim nasim genijima doleteo neki zakon iz Finske ili Norveske i onda su bez razmisljanja sve to primenili i kod nas iako nemamo nikakve veze sa njihovom klimom, jacinom sunca, kolicinom snega itd. A najgenijalnija odredba u zakonu mi je mesto gde se drzi prsluk-moze da bude u gepeku ali ne sme da se izlazi iz auta pre nego sto se stavi hahahaha. Ponekad mi se cini da nam je vlada stacionirana u Bg zoo vrtu i da odatle stizu uputstva. U onom delu gde se vole banane.

Pitanje

pre 14 godina

Ovaj zakon je odličan. Mene zanima zašto vozite kola kada nemate para ni za gume? Ja bih odredio kaznu od 20,000 din ko vozi zimi bez zimskih guma, pa izvolte. Zimska guma glavu čuva, i nije mi jasno kako neki misle da ugrožavaju tudje živote time što se voze na letnjim gumama usred zime. Gotovo je gospodo sa vašom torturom, jer neću da vozim iza vas 20 km/h jer blokirate grad, jer ne možete da kupiti 4 zimske gume. Mogu da mislim u kakvom stanju su vam kola. Vozite se ljudi bre GSP-om. Najsmešniji su mi oni koji tvrde da im jedna guma košta 200e. Pa zašto se gospodo kupili velika kola koja ne možete da održavate? Zašto? Zakon će spasiti mnogo živote i zato ga pozdravljam. Dobro došli dragi vozači u malo uredjeniju državu nego što je to bilo do sada.

Srbin

pre 14 godina

A sto vec ne uvedu izmene ovog postojeceg zakona o registraciji? Kako kazu nasi politicari, kriza prolazi (od 1.1.2011 kada pocinju da dele razne bonuse). Pa sto onda lepo ne ukinu porez na "luksuz" za automobile preko 2000 kubika? Slazem se da je luksuz kad neko vozi 4500-5000 kubika ali kad neko vozi auto star 8-9 god. sa 2143 onda je to smesno. Treba da se ugledaju na strane zemlje gde se pre svega gleda snaga u kw i ekoloske norme. Jer je ovo klasicna pljacka. Danas iz 1600 izvlace preko 200 ks a ovi stariji iz 2200 imaju 130. A vise niko nece ni da kupi polovni auto sa vecom kubikazom pre svega zbog registracije. Tako da ljudi koji su kupili auto pre tog nameta sada nemogu da ga prodaju. Pa pored tih 60000 din za registraciju, treba da platim i cebe i 4 z. gume + lance, sijalice i ko zna sta jos u skorije vreme. A da! Jos samo fali ulazak u centar grada.

Radovan

pre 14 godina

Neko je ovde lepo rekao da je bilo manje udesa kada smo vozili kečeve,lade,golf 1 i tako dalje. Onda su ljudi manje znali, a bili spretniji i pažljiviji sa autom. Danas su bahati, bezobrazni i bezobzirni, tako da njima ne pomažu ni zimske gume, prva pomoć i tako dalje. Ne ubija auto sa letnjim gumama već ludak za volanom. Zakone treba da pišu psihijatri, a ne činovnici zavoda za standardizaciju, državni sekretari u ministarstvu i profesori saobraćaja i mašinstva koji se ne razumeju u PRAKTIČNU auto-tehniku i saobraćaj.

Miodrag Petrovic

pre 14 godina

Slazem se da treba imati zimske pneumatike kada je sneg ali ne za celu sezonu, na kraju krajeva ko ima letnje ne mora da se vozi tih 15tak dana kad je sneg i neka tada kontrolisu jer je tad to najbitnije.
A kupovina polovnih je prava kocka, jer ukoliko kupite pneumatik star 5 i vise godina koji je ispucao, skoravio se i ispostio, onda nam dzabe sto na njemu pise da je zimski jer se on na kolovozu ponasa kao da smo montirali tocak od taljiga... a izgleda da ce to vecina stanovnistva uraditi i tako ce Mladjanom propasti plan da poveca prodaju Wintere ove godine. Hocemo mi da kupimo Winteru nije da necemo ali cim nam od akcija legnu onih 1000e trecinu cemo dati da opremu za vozila.

zatamnjeni

pre 14 godina

Neka mi samo neko kaye gde jos u evropi je yabranjeno zatamnjivanje zadnjeg stakla??
j koliko znam nigde a ovi nasi sta rade to je ...
Inace... ima i stvari koje su OK jer mngo se gine kod nas na putevima ali neki delovi kao ovaj su bud....

wlado

pre 14 godina

i treba, pa nism omi koji imamo i svake godine stavljamo i skidamo zimske gume ludi, to je za opstu sigurnost u saobracaju, licno sam 2 x imao srecu po snegu da sam imao zimske gume i izbegao udes, jer nema sanse da bi mi se auto zaustavio bez njih, ovako je falilo 10 cm

pera kojot super genije

pre 14 godina

Ako negresim, prosle godine donetim zakonom o bezbednosti saobracaja propisano je da se zimi moraju koristiti zimske gume ili letnje sa sarom odredjene dubine. Pravilnik kao pravni akt nize pravne snage od zakona ne moze biti stroziji od zakona. To je hijerarhija pravnih izvora i uvek je tako. Dakle ovo za gume je ordinarna pravna glupost i ja prvi cu ovu zimu voziti na ovogodisnjim letnjim gumama i ici cu na Sud svaki put. Naravno da je upotreba zimskih guma bezbednija ali je proradio inat jer mi je preko glave da drzava od mene pravi...

luter

pre 14 godina

@Vucko
zaboravio si da navedes slem sa rotacionim svetlom za svakog putnika,bacac plamena i cetiri gume za spasavanje prilikom uletanja u okean!
ovaj novi zakon je nesto najgluplje sto su ikada usvojili! samo da nas biju po dzepu i da nam uzmu i ono malo sto imamo.

vlada

pre 14 godina

svi se nesto uzjogunise a ja vec sve imam od navedenog i da nije novi zakon imao bi, jer i stari nije bio nista drugaciji (zakon) osim sto su bile neophodne zimske ili all seasnon gume samo na pogonskoj osovini.

a za staklle e neka je zabranjeno jer kada dziber stane pored mene na autokomandi sa takvim staklima ja moram da sacekam da prodje on pa onda ja vidim mogu li da prodjem. i kada se neko nepropisno parkira (unutar 5m od raskrsnice) onda moras da gleda kroz njegova stkla da li ide nesto i mozete li da se ukljucit u saobracaj, a zamislite da su mu stakla zatamljena! i da u svim zemljam je dozvoljeno do 25 posto iz gore navedenih razloga. Ljudi niste sami na ulicama a to uporno zaboravljate....

suboticanin

pre 14 godina

@Pa ni Austrija koja je Alpska zemlja nema takav zakon. Ali kod nas treba da se uzmu pare. Sad ocekujem i da povecaju porez na gume...
(Beogradjanin, 14. septembar 2010 13:17)


u austriji od novembra pa cak do 1 aprila moras da imas zimske gume !

Pera

pre 14 godina

Meni se cini da su ove zakone pisali ljudi koji ili ne voze ili su placeni od strane vulkanizera ili proizvodjaca prve pomoci. A uz to ti ljudi nisu tehnicki obrazovani jer inace ne bi pravili pojedine nebulozne clanove zakona. dnevna svetla koja su nekada bila obavezna i u toku dana u EU sad se ne moraju paliti u letnjem periodu sto je i logicno. Zasto ja da arcim ksenone na 35C po letnjem suncu kad se oni tada i ne vide?? Prva pomoc ce nam sluziti svima kao ukras, jer realno ko je od nas ikada otvorio kutiju a kamoli da zna kako da je koristi na nekom povredjenom. Sto se tice tamnih stakala, ja sam ih tamnio 35%, izgleda sasvim kulturno i diskretno a najbitnije je da smanjuju temperaturu u unutrasnjosti vozila a sto opet poveceva bezbednost u saobracaju, da se izrazim njihovim recnikom. Isto kao sto sam ugradio naknadno fabricke ksenonske farove koji su i jaci i vidjiviji u svakoj situaciji (opet veca bezbednost) i sad ce neki magarac da me globi sa 5000din jer nemam pranje farova??? Sto se tice zimskih guma, prosle godine sam ih prvi put ugradio na neki svoj auto i nisam se pokajao. Vi koji imate letnje 17-ice (i ja ih imam) i ne morate kupovati iste zimske gume. Ja sam uzeo (za Opel Astru) na otpadu 4 celicne 15-ice za 80e) i uzeo 4 polovne Bridgestone za 100e i vozim se kao po suvom i po najgorem snegu. Niko nikoga ne moze da natera da kupi 4 nove gume, polovnih zimskih a kao novih se moze naci na sve strane po smesnim cenama (od 20 do 30e) i ta investicija se zaista isplati!

LeningradCWB

pre 14 godina

poslao sam clan iz starog pravilnika... u novom ipak pise sledece:
Члан 121.
Зимска опрема моторних и прикључних возила осим возила врсте L, у смислу овог правилника, подразумева:
1)
пнеуматике за зимску употребу (нпр. M+S, Snow, Winter и др.) на свим точковима возила врста M1 и N1;
2)
ланце односно друге уређаје за повећање тракције;
3)
за возила врста M2, M3 и N обавезни део зимске опреме је и лопата осим возила која учествују у јавном градском превозу.
Дубина газећег слоја на пнуматицима за зимску употребу не сме бити мања од 4 mm.
На возилима се не смеју постављати пнеуматици са клиновима.
У периоду од 1. новембра до 1. априла возила морају бити опремљена зимском опремом. Ван наведеног периода возила могу бити опремљена зимском опремом.
Ланци и други уређаји за повећање тракције морају обавезно да се поставе на точкове када је коловоз покривен снегом на одсеку пута који означен саобраћајним знаком „ланци за снег”. Ова опрема се може поставити на точкове и на одсеку пута који није означен овим знаком само када је коловоз прекривен снегом.

lala

pre 14 godina

Koje skole su ovi "saobracajni strucnjaci" zavrsili?Da li im je neko objasnio sta je to auto i kako se koristi?Ako vec nemaju pojma,mogli su da prepisu neki evropski,logicni pravilnik,a ne da se upustaju u nesto sa cime,ocigledno nemaju blage veze,a navodno zele u EU.Sa ovim pravilnikom ce Srbija ponovo (za promenu) biti predmet sprdnje u EU i u zemljama u okruzenju.

vlada

pre 14 godina

pošto niko od vas ne želi da razume, da pojasnim fenomen dnevnih svetala:

jeste malo glupo napisan pravilnik o njima i jesta da tu stavku lesinari najvise koriste za crvenu novcanicu u dzepu i jeste da je samo kod nas obavezno i u sred avgusta voziti sa upaljenim svetlima (van pameti slazem se) i jeste svuda u eu to ukinuto u naseljenim mestima sa ulicnom rasvetom a obavezno van naseljenog mesta ali evo kratkog i jasnog objasnjenja zasto.
situacija jedan1. vi voziet od jednom provala oblaka i padne mrak bukvalno zbog oblacnosti, vi i dalje vidite ali ste zaboravili da upalite farove i drugi ne vide vas

situacija 2. mnogo cesca - sumrak.
da se ne bi bajalo sta znaci klauzula iz starog zakona citiram "svetla se pale kada se za tim pojavi potreba" e posto smo mi ljudi posto smo svi razliciti i meni trebaju svetla vec u 20h da bi video a neko i u 21h i dalje vidi bez svetala ili ih je zaboravio ukljuciti jer on vidi ali NIJE VIDJEN bolje je da svi drzimo upaljena svetla stalno!

dakle jeste sramotan i !"#!"#!"#$!"$ nacin na koji policija iskoriscava ovaj zakon ali cisto da se ne bi osecali kao maloumnici na avgustovskom suncu da znate da ima logicnih razloga zasto treba paliti svetla i preko dana!

Ne branim zakon ni u jednom trenu, spadam u one koji smatraju da je ovaj zakon skupljanje poena kod evropljana i kod glasača i mislim da je i stari bio dobar samo nije dobro sprovodjen. jer lako je smisliti pravila ali je najteze sprovesti ih u delo i da ih sami ne prekrsite (u slucaju nase policije)

LeningradCWB

pre 14 godina

Члан 131.
Зимска опрема моторних и прикључних возила, у смислу овог правилника, подразумева пнеуматике за зимску употребу (М+S) на погонским точковима, или пнеуматике са летњим профилом уколико возило у опреми има ланце или друга оговарајућа средства за повећање тракције погонских точкова.
На пнеуматицима са летњим профилом из става 1. овог члана, када се на њима не користе оговарајућа средства за повећање тракције погонских точкова, дубина шара газећег слоја, по обиму и ширини, мора износити најмање 4 mm.
За возила категорија М2, М3, N обавезни део зимске опреме је и лопата.
На возилима се не смеју постављати пнеуматици са клиновима.

dO

pre 14 godina

U vezi sa obavezom vožnje sa oborenim svetlima i tokom dana - slažem se da je dosta besmisleno da važi ta odredba za vožnju u gradu; eventualno opravdanje je da se tako izbegava pitanje "a kada to pada noć" pošto neki ni po skoro mrklom mraku ne pale svetla. Međutim - na otvorenom putu, van naseljenog mesta, upaljena oborena svetla vozila koje dolazi u susret na putu koji nema razdvojene saobraćajne trake, a boje je takve da se stopi sa pozadinom itekako povećavaju bezbednost! Nije Srbija Beograd, prođite leti malo recimo kroz Vojvodinu, pa ćete drugačije misliti o upaljenim svetlima preko dana.

Nikolas

pre 14 godina

@Srbin
E moj srbine, loše su ti rekli za registraciju u EU ili Francuskoj, mada se razlikuje od zemlje do zemlje ali ne derastično.
U Francuskoj uopšte nije bitno koliki je zagađivač... Mora samo da poštuje tadašnje ekološke norme (recimo Citroen 2CV ima katalošku vrednost koliko CO2 ispušta). Najviše "konja", recimo 12 nosi BMW M3, ili super sportski automobili. Ali recimo Peugeot 205 GTI nosi celih 10! Zato što je vrlo rizičan, još ako imaš nalepnicu A (Amateur) plaćaš duplo registraciju, odnosno osiguranje. Pa tako za taj GTI star preko 20 godina možeš da platiš i 2000e. Tako recimo matora opel omega 2.2, ima sigurno 6-8 "konja" i tamo ti se to ne isplati da voziš!
Oprema u Francuskoj:
trougao, prva pomoć, prsluk, točak, dizalica, sijalice... To naravno niko ne kontroliše...
Ali šta se kontroliše: Tehnički i osiguranje je na dve godine. Kataloški, po broju šasije, inspektor vadi listu i kontroliše izduvne gasove, air bag ukoliko ga ima nesme da svetli, upravljanje, gume, signalizacija, kočnice, osvetljenje instrument table, pojasevi, šasija (ne sme da bude trula)... Praktično sve i sve se boduje. Imaš pravo da budeš u minusu 4-6 bodova, a samo air bag nosi 6, osvetljenje instrument table, 3 ali moraš odmah da promeniš...
Dakle ako dođu EU zakoni, 95% naših automobila neće proći tehnički. A ti si digao frku zbog 4 zimske gume, ma 'ajde molim te!

Beogradjanin

pre 14 godina

@(suboticanin, 14. septembar 2010 17:15)
Da, ali ne moras da imas i sve 4 zimske gume i lance. Ili imas letnje (sa odredjenom dubinom sare) i lance ili samo zimske

Scorpio76

pre 14 godina

@(vlada, 14. septembar 2010 23:09)

situacija broj 3 (koja se meni desila u NS-u u manjoj ulici koja za razliku od beogradskih ima drveća)
Vozite u pravcu ka suncu koje je nisko oko 18h i ispred vas je neki sporiji biciklista ili nešto malo šire. Pokušate da ga obiđete kad niotkuda iz senke ispadne kreten bez svetala sa tamno sivim autom. I to usred avgusta kad je bilo preko 35 po jarko sunčanom danu u sred naseljenog mesta kako mnogi vole da naglašavaju.

Sisarka

pre 14 godina

Prvo popravite puteve pa cemo mi vozaci da stavljamo nove gume i kupujemo dodatnu opremu. Na poboljsanju puteva stede. Hoce da im mi finansiramo radove, tako sto cemo da napunimo budzet kupujuci svu tu opremu. Mozes da vozis i sa traktorskim gumama ali ako su krateri na ulicama ni to ti ne vredi.

Pitanje

pre 14 godina

Ovaj zakon je odličan. Mene zanima zašto vozite kola kada nemate para ni za gume? Ja bih odredio kaznu od 20,000 din ko vozi zimi bez zimskih guma, pa izvolte. Zimska guma glavu čuva, i nije mi jasno kako neki misle da ugrožavaju tudje živote time što se voze na letnjim gumama usred zime. Gotovo je gospodo sa vašom torturom, jer neću da vozim iza vas 20 km/h jer blokirate grad, jer ne možete da kupiti 4 zimske gume. Mogu da mislim u kakvom stanju su vam kola. Vozite se ljudi bre GSP-om. Najsmešniji su mi oni koji tvrde da im jedna guma košta 200e. Pa zašto se gospodo kupili velika kola koja ne možete da održavate? Zašto? Zakon će spasiti mnogo živote i zato ga pozdravljam. Dobro došli dragi vozači u malo uredjeniju državu nego što je to bilo do sada.

Pera

pre 14 godina

Meni se cini da su ove zakone pisali ljudi koji ili ne voze ili su placeni od strane vulkanizera ili proizvodjaca prve pomoci. A uz to ti ljudi nisu tehnicki obrazovani jer inace ne bi pravili pojedine nebulozne clanove zakona. dnevna svetla koja su nekada bila obavezna i u toku dana u EU sad se ne moraju paliti u letnjem periodu sto je i logicno. Zasto ja da arcim ksenone na 35C po letnjem suncu kad se oni tada i ne vide?? Prva pomoc ce nam sluziti svima kao ukras, jer realno ko je od nas ikada otvorio kutiju a kamoli da zna kako da je koristi na nekom povredjenom. Sto se tice tamnih stakala, ja sam ih tamnio 35%, izgleda sasvim kulturno i diskretno a najbitnije je da smanjuju temperaturu u unutrasnjosti vozila a sto opet poveceva bezbednost u saobracaju, da se izrazim njihovim recnikom. Isto kao sto sam ugradio naknadno fabricke ksenonske farove koji su i jaci i vidjiviji u svakoj situaciji (opet veca bezbednost) i sad ce neki magarac da me globi sa 5000din jer nemam pranje farova??? Sto se tice zimskih guma, prosle godine sam ih prvi put ugradio na neki svoj auto i nisam se pokajao. Vi koji imate letnje 17-ice (i ja ih imam) i ne morate kupovati iste zimske gume. Ja sam uzeo (za Opel Astru) na otpadu 4 celicne 15-ice za 80e) i uzeo 4 polovne Bridgestone za 100e i vozim se kao po suvom i po najgorem snegu. Niko nikoga ne moze da natera da kupi 4 nove gume, polovnih zimskih a kao novih se moze naci na sve strane po smesnim cenama (od 20 do 30e) i ta investicija se zaista isplati!

Beogradjanin

pre 14 godina

Oko 200 evra izdatatak za gumE? Na mojim kolima je to izdatak za jednu! A lanci ne mogu da se nadju niti da se montiraju za moju dimenziju. I ako vec kupujem zimske gume, realno, u bilo kojoj normalnoj drzavi nece mi biti potrebni lanci jer valjda neko cisti put! Ovaj novi zakon je smesan. Napravise ga kao da zivimo u Finskoj. Pa ni Austrija koja je Alpska zemlja nema takav zakon. Ali kod nas treba da se uzmu pare. Sad ocekujem i da povecaju porez na gume...

Vucko

pre 14 godina

A od 1.1.2012. svi cemo biti obavezni da imamo od medicinske opreme: magnetnu rezonancu, kolor dopler, komplet za reanimaciju, krevet za poljsku bolnicu, 5 boca infuzije i 5 boca krvi grupe 0-; od opreme za auto: 2 rezervna tocka, rezervni akumulator od 100Ah (da bi na njega mogao da se kaci pomenuti komplet za reanimaciju), cekrk; od dodatne opreme: aparat za zavarivanje, brener (sa prikljuckom na plinsku bocu iz auta), motornu testeru, cirkular, aparat za gasenje pozara, radio-stanicu i ronilacku opremu sa bocom od 20 litara (koja se mora nalaziti u kabini, za slucaj da upadnete u vodu). Sva pomenuta oprema morace da bude atestirana i tehnicki kontrolisana na svaka 3 meseca, a vozaci ce morati da poseduju certifikate o zavrsenoj obuci za upotrebu svakog pojedinacnog komada opreme.

Beogradjanin

pre 14 godina

@(suboticanin, 14. septembar 2010 17:15)
Da, ali ne moras da imas i sve 4 zimske gume i lance. Ili imas letnje (sa odredjenom dubinom sare) i lance ili samo zimske

prodavac guma

pre 14 godina

ovo podseca na preteranu kupovinu citostatika, u fazonu: hadzicu, daj neki zakon da povecamo prodaju guma, bice dobro za sve! sramno! ja vozim 17" felne, koje su standard za moj auto koji inace kosta oko 4k evra, molim hadzica da mi nadje komplet zimskih guma za tih 200 evra.

PosmatraC

pre 14 godina

E sad stvarno mislim da je red da se blokira saobracaj na svim vaznijim mestima u gradu a i u Srbiji i dase prisile "mudri" pravnici ministarstva da promene ovako glupe odluke.Moja stakla su fabricki zatamljena, pa koga ce tuziti, mene ili fabriku,a kada budu mene zaustavljali ja cu snimiti njihove gume i opremu pa da vidimo ko koga zaj....Ma nema govora , zrelo je za blokadu (zbog ovog propisa).

vlada

pre 14 godina

svi se nesto uzjogunise a ja vec sve imam od navedenog i da nije novi zakon imao bi, jer i stari nije bio nista drugaciji (zakon) osim sto su bile neophodne zimske ili all seasnon gume samo na pogonskoj osovini.

a za staklle e neka je zabranjeno jer kada dziber stane pored mene na autokomandi sa takvim staklima ja moram da sacekam da prodje on pa onda ja vidim mogu li da prodjem. i kada se neko nepropisno parkira (unutar 5m od raskrsnice) onda moras da gleda kroz njegova stkla da li ide nesto i mozete li da se ukljucit u saobracaj, a zamislite da su mu stakla zatamljena! i da u svim zemljam je dozvoljeno do 25 posto iz gore navedenih razloga. Ljudi niste sami na ulicama a to uporno zaboravljate....

wlado

pre 14 godina

i treba, pa nism omi koji imamo i svake godine stavljamo i skidamo zimske gume ludi, to je za opstu sigurnost u saobracaju, licno sam 2 x imao srecu po snegu da sam imao zimske gume i izbegao udes, jer nema sanse da bi mi se auto zaustavio bez njih, ovako je falilo 10 cm

luter

pre 14 godina

@Vucko
zaboravio si da navedes slem sa rotacionim svetlom za svakog putnika,bacac plamena i cetiri gume za spasavanje prilikom uletanja u okean!
ovaj novi zakon je nesto najgluplje sto su ikada usvojili! samo da nas biju po dzepu i da nam uzmu i ono malo sto imamo.

zatamnjeni

pre 14 godina

Neka mi samo neko kaye gde jos u evropi je yabranjeno zatamnjivanje zadnjeg stakla??
j koliko znam nigde a ovi nasi sta rade to je ...
Inace... ima i stvari koje su OK jer mngo se gine kod nas na putevima ali neki delovi kao ovaj su bud....

pera kojot super genije

pre 14 godina

Ako negresim, prosle godine donetim zakonom o bezbednosti saobracaja propisano je da se zimi moraju koristiti zimske gume ili letnje sa sarom odredjene dubine. Pravilnik kao pravni akt nize pravne snage od zakona ne moze biti stroziji od zakona. To je hijerarhija pravnih izvora i uvek je tako. Dakle ovo za gume je ordinarna pravna glupost i ja prvi cu ovu zimu voziti na ovogodisnjim letnjim gumama i ici cu na Sud svaki put. Naravno da je upotreba zimskih guma bezbednija ali je proradio inat jer mi je preko glave da drzava od mene pravi...

Radovan

pre 14 godina

Neko je ovde lepo rekao da je bilo manje udesa kada smo vozili kečeve,lade,golf 1 i tako dalje. Onda su ljudi manje znali, a bili spretniji i pažljiviji sa autom. Danas su bahati, bezobrazni i bezobzirni, tako da njima ne pomažu ni zimske gume, prva pomoć i tako dalje. Ne ubija auto sa letnjim gumama već ludak za volanom. Zakone treba da pišu psihijatri, a ne činovnici zavoda za standardizaciju, državni sekretari u ministarstvu i profesori saobraćaja i mašinstva koji se ne razumeju u PRAKTIČNU auto-tehniku i saobraćaj.

Ili se menjajte ili ćemo da vas menjamo

pre 14 godina

Često leti idem na odmor na planine. Obzirom da još nisam video da neko skida saobraćajne znake 1.aprila i vraća ih 1.novembra, a na osnovu dosadašnje prakse jasno je da ćemo drljati i uništavati automobile i asfalt u avgustu ako želimo da izbegnemo plaćanje kazne.
Mislim da bi u ovoj državi trebalo hitno raspisati nagradu od 1.000.000 evra za pravnika koji ume da napiše normalan zakon odnosno onaj koji nema više rupa nego članova.

Srbin

pre 14 godina

A sto vec ne uvedu izmene ovog postojeceg zakona o registraciji? Kako kazu nasi politicari, kriza prolazi (od 1.1.2011 kada pocinju da dele razne bonuse). Pa sto onda lepo ne ukinu porez na "luksuz" za automobile preko 2000 kubika? Slazem se da je luksuz kad neko vozi 4500-5000 kubika ali kad neko vozi auto star 8-9 god. sa 2143 onda je to smesno. Treba da se ugledaju na strane zemlje gde se pre svega gleda snaga u kw i ekoloske norme. Jer je ovo klasicna pljacka. Danas iz 1600 izvlace preko 200 ks a ovi stariji iz 2200 imaju 130. A vise niko nece ni da kupi polovni auto sa vecom kubikazom pre svega zbog registracije. Tako da ljudi koji su kupili auto pre tog nameta sada nemogu da ga prodaju. Pa pored tih 60000 din za registraciju, treba da platim i cebe i 4 z. gume + lance, sijalice i ko zna sta jos u skorije vreme. A da! Jos samo fali ulazak u centar grada.

Sale

pre 14 godina

Lanci: samo kad je sneg na putu i kad ima znak.

Pitanje: na moja kola i dimenziju pneumatika ne smeju lanci da se montiraju. I šta sad, da parkiram kod znaka kad ima snega na putu?

cirkus

pre 14 godina

hahaha jao Vucko kako sam se ismejao. Ovi nasi nas opremaju kao da smo krenuli u pohod na Severni pol, a mene jos nerviraju i ova dnevna svetla jer ako neko na dnevnoj svetlosti u gradu ne moze da vidi auto koji mu dolazi dzabe mu onda i ako su upaljeni farovi. To pravilo treba da vazi tek tamo od novembra kad je kratak dan ali ja se osecam kao idiot kad u sred jula ili avgusta kad przi sunce da se jedva gleda, jos upalim i farove hahaha.Verovatno je ovim nasim genijima doleteo neki zakon iz Finske ili Norveske i onda su bez razmisljanja sve to primenili i kod nas iako nemamo nikakve veze sa njihovom klimom, jacinom sunca, kolicinom snega itd. A najgenijalnija odredba u zakonu mi je mesto gde se drzi prsluk-moze da bude u gepeku ali ne sme da se izlazi iz auta pre nego sto se stavi hahahaha. Ponekad mi se cini da nam je vlada stacionirana u Bg zoo vrtu i da odatle stizu uputstva. U onom delu gde se vole banane.

suboticanin

pre 14 godina

@Pa ni Austrija koja je Alpska zemlja nema takav zakon. Ali kod nas treba da se uzmu pare. Sad ocekujem i da povecaju porez na gume...
(Beogradjanin, 14. septembar 2010 13:17)


u austriji od novembra pa cak do 1 aprila moras da imas zimske gume !

dO

pre 14 godina

U vezi sa obavezom vožnje sa oborenim svetlima i tokom dana - slažem se da je dosta besmisleno da važi ta odredba za vožnju u gradu; eventualno opravdanje je da se tako izbegava pitanje "a kada to pada noć" pošto neki ni po skoro mrklom mraku ne pale svetla. Međutim - na otvorenom putu, van naseljenog mesta, upaljena oborena svetla vozila koje dolazi u susret na putu koji nema razdvojene saobraćajne trake, a boje je takve da se stopi sa pozadinom itekako povećavaju bezbednost! Nije Srbija Beograd, prođite leti malo recimo kroz Vojvodinu, pa ćete drugačije misliti o upaljenim svetlima preko dana.

Nikolas

pre 14 godina

@Srbin
E moj srbine, loše su ti rekli za registraciju u EU ili Francuskoj, mada se razlikuje od zemlje do zemlje ali ne derastično.
U Francuskoj uopšte nije bitno koliki je zagađivač... Mora samo da poštuje tadašnje ekološke norme (recimo Citroen 2CV ima katalošku vrednost koliko CO2 ispušta). Najviše "konja", recimo 12 nosi BMW M3, ili super sportski automobili. Ali recimo Peugeot 205 GTI nosi celih 10! Zato što je vrlo rizičan, još ako imaš nalepnicu A (Amateur) plaćaš duplo registraciju, odnosno osiguranje. Pa tako za taj GTI star preko 20 godina možeš da platiš i 2000e. Tako recimo matora opel omega 2.2, ima sigurno 6-8 "konja" i tamo ti se to ne isplati da voziš!
Oprema u Francuskoj:
trougao, prva pomoć, prsluk, točak, dizalica, sijalice... To naravno niko ne kontroliše...
Ali šta se kontroliše: Tehnički i osiguranje je na dve godine. Kataloški, po broju šasije, inspektor vadi listu i kontroliše izduvne gasove, air bag ukoliko ga ima nesme da svetli, upravljanje, gume, signalizacija, kočnice, osvetljenje instrument table, pojasevi, šasija (ne sme da bude trula)... Praktično sve i sve se boduje. Imaš pravo da budeš u minusu 4-6 bodova, a samo air bag nosi 6, osvetljenje instrument table, 3 ali moraš odmah da promeniš...
Dakle ako dođu EU zakoni, 95% naših automobila neće proći tehnički. A ti si digao frku zbog 4 zimske gume, ma 'ajde molim te!

LeningradCWB

pre 14 godina

Члан 131.
Зимска опрема моторних и прикључних возила, у смислу овог правилника, подразумева пнеуматике за зимску употребу (М+S) на погонским точковима, или пнеуматике са летњим профилом уколико возило у опреми има ланце или друга оговарајућа средства за повећање тракције погонских точкова.
На пнеуматицима са летњим профилом из става 1. овог члана, када се на њима не користе оговарајућа средства за повећање тракције погонских точкова, дубина шара газећег слоја, по обиму и ширини, мора износити најмање 4 mm.
За возила категорија М2, М3, N обавезни део зимске опреме је и лопата.
На возилима се не смеју постављати пнеуматици са клиновима.

lala

pre 14 godina

Koje skole su ovi "saobracajni strucnjaci" zavrsili?Da li im je neko objasnio sta je to auto i kako se koristi?Ako vec nemaju pojma,mogli su da prepisu neki evropski,logicni pravilnik,a ne da se upustaju u nesto sa cime,ocigledno nemaju blage veze,a navodno zele u EU.Sa ovim pravilnikom ce Srbija ponovo (za promenu) biti predmet sprdnje u EU i u zemljama u okruzenju.

Scorpio76

pre 14 godina

@(vlada, 14. septembar 2010 23:09)

situacija broj 3 (koja se meni desila u NS-u u manjoj ulici koja za razliku od beogradskih ima drveća)
Vozite u pravcu ka suncu koje je nisko oko 18h i ispred vas je neki sporiji biciklista ili nešto malo šire. Pokušate da ga obiđete kad niotkuda iz senke ispadne kreten bez svetala sa tamno sivim autom. I to usred avgusta kad je bilo preko 35 po jarko sunčanom danu u sred naseljenog mesta kako mnogi vole da naglašavaju.

NNN

pre 14 godina

"a četvorotočkaši neće smeti da prave buku veću od 92 decibela. "
A zato bahati motociklisti prave buku od 120 dB dok divljaju licama.

Miodrag Petrovic

pre 14 godina

Slazem se da treba imati zimske pneumatike kada je sneg ali ne za celu sezonu, na kraju krajeva ko ima letnje ne mora da se vozi tih 15tak dana kad je sneg i neka tada kontrolisu jer je tad to najbitnije.
A kupovina polovnih je prava kocka, jer ukoliko kupite pneumatik star 5 i vise godina koji je ispucao, skoravio se i ispostio, onda nam dzabe sto na njemu pise da je zimski jer se on na kolovozu ponasa kao da smo montirali tocak od taljiga... a izgleda da ce to vecina stanovnistva uraditi i tako ce Mladjanom propasti plan da poveca prodaju Wintere ove godine. Hocemo mi da kupimo Winteru nije da necemo ali cim nam od akcija legnu onih 1000e trecinu cemo dati da opremu za vozila.

LeningradCWB

pre 14 godina

poslao sam clan iz starog pravilnika... u novom ipak pise sledece:
Члан 121.
Зимска опрема моторних и прикључних возила осим возила врсте L, у смислу овог правилника, подразумева:
1)
пнеуматике за зимску употребу (нпр. M+S, Snow, Winter и др.) на свим точковима возила врста M1 и N1;
2)
ланце односно друге уређаје за повећање тракције;
3)
за возила врста M2, M3 и N обавезни део зимске опреме је и лопата осим возила која учествују у јавном градском превозу.
Дубина газећег слоја на пнуматицима за зимску употребу не сме бити мања од 4 mm.
На возилима се не смеју постављати пнеуматици са клиновима.
У периоду од 1. новембра до 1. априла возила морају бити опремљена зимском опремом. Ван наведеног периода возила могу бити опремљена зимском опремом.
Ланци и други уређаји за повећање тракције морају обавезно да се поставе на точкове када је коловоз покривен снегом на одсеку пута који означен саобраћајним знаком „ланци за снег”. Ова опрема се може поставити на точкове и на одсеку пута који није означен овим знаком само када је коловоз прекривен снегом.

vlada

pre 14 godina

pošto niko od vas ne želi da razume, da pojasnim fenomen dnevnih svetala:

jeste malo glupo napisan pravilnik o njima i jesta da tu stavku lesinari najvise koriste za crvenu novcanicu u dzepu i jeste da je samo kod nas obavezno i u sred avgusta voziti sa upaljenim svetlima (van pameti slazem se) i jeste svuda u eu to ukinuto u naseljenim mestima sa ulicnom rasvetom a obavezno van naseljenog mesta ali evo kratkog i jasnog objasnjenja zasto.
situacija jedan1. vi voziet od jednom provala oblaka i padne mrak bukvalno zbog oblacnosti, vi i dalje vidite ali ste zaboravili da upalite farove i drugi ne vide vas

situacija 2. mnogo cesca - sumrak.
da se ne bi bajalo sta znaci klauzula iz starog zakona citiram "svetla se pale kada se za tim pojavi potreba" e posto smo mi ljudi posto smo svi razliciti i meni trebaju svetla vec u 20h da bi video a neko i u 21h i dalje vidi bez svetala ili ih je zaboravio ukljuciti jer on vidi ali NIJE VIDJEN bolje je da svi drzimo upaljena svetla stalno!

dakle jeste sramotan i !"#!"#!"#$!"$ nacin na koji policija iskoriscava ovaj zakon ali cisto da se ne bi osecali kao maloumnici na avgustovskom suncu da znate da ima logicnih razloga zasto treba paliti svetla i preko dana!

Ne branim zakon ni u jednom trenu, spadam u one koji smatraju da je ovaj zakon skupljanje poena kod evropljana i kod glasača i mislim da je i stari bio dobar samo nije dobro sprovodjen. jer lako je smisliti pravila ali je najteze sprovesti ih u delo i da ih sami ne prekrsite (u slucaju nase policije)

Sisarka

pre 14 godina

Prvo popravite puteve pa cemo mi vozaci da stavljamo nove gume i kupujemo dodatnu opremu. Na poboljsanju puteva stede. Hoce da im mi finansiramo radove, tako sto cemo da napunimo budzet kupujuci svu tu opremu. Mozes da vozis i sa traktorskim gumama ali ako su krateri na ulicama ni to ti ne vredi.