Aktuelno

Subota, 17.02.2024.

09:36

Stop-start sistem može da šteti motoru, ali postoji način da ga isključite

Izvor: B92

Stop-start sistem može da šteti motoru, ali postoji naèin da ga iskljuèite IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Kovid

pre 8 meseci

Motor je projektovan da radi na odredjenoj radnoj temperaturi - tada su sva naleganja delova optimalna. Start-stop ne dozvoljava motoru da dodje do radne temperature. Zato je taj motor osudjen na vece habanje i raniju "smrt" od one, koju bi doziveo da nema start-stop sistema.
Anlaser sad crkava jer ima start-stop. A ranije je trajao duze od automobila. Akumulator crkava ranije...

Logicar

pre 8 meseci

Pojedinci su vrlo naivni kada misle da konstruktori automobila ne grese i da se bezgranicno trude da naprave sto kvalitetniji automobil vodeci racuna o svakom detalju.
Masovna proizvodnja je takav koncept gde se SVAKI proizvodjac trudi da maksimizira profit. Svi koraci u pogledu konstrukcije motora i svih drugih delova su podredjeni samo tom cilju. Jednostavnost proizvodnje, cena sirovina, brzina proizvodnje igraju veliku ulogu u tome. Ne kazem da proizvodjaci prave djubre, daleko od toga, ali da u proizvodnji prave razne kompromise, to je itekako tacno. Ako je u okviru iste fabrike jedan tip motora bolji od drugog, a konstruisali su ga isti inzenjeri, to je znak odredjenih kompromisa koji su trazeni od njih. Prica da je konstruktor bezgresan i da je o svemu razmisljao su jako naivne. Vozila prilikom cije konstrukcije se o svemu mislilo su Nasin rover za kretanje na mesecu i sovjetski lunohod, sve ostalo su kompromisi.
Inace ne razumem ovoliku raspravu, svako neka uradi kako hoce. Ja sam licno kod sebe iskljucio na dijagnostici. To nisam uradio zbog cuvanja motora ili ne znam cega drugog nego iz prostog razloga sto me je to paljenje i gasenje beskrajno nerviralo.

Čiča Miloje

pre 8 meseci

(zikapn, 19. februar 2024 10:50)
Imam ja bolji primeri - električno vozilo! Kako se tek oko pali i gasi, da ne poveruješ i nije mu ništa.
Hibrid sa start-stop sistemom ima veze isto koliko i raketa za let u svemir i ona za vatromet. Potpuno je drugi koncept i postavka svega u jednom hibridu, SUS motor je od početka predvidjen da radi u sinergiji sa elektro motorom i baterijom.
Start-stop je budževina koju su nametnule norme protiv zahadjenja vazduha. Iako možda nekada i ima smisla da se ugasi motor, sam start-stop sistem to radi mnogo agresivno i gasi motor često i na sekundu-dve.

Pera

pre 8 meseci

Prosto ko pasulj ,ko ne zeli stalno da pritisce tastier da iskljucuje start/stop samo ispod haube odspoji dzek ,ja sam na golf 7 tako resio dzek se nalazi pored klemu - od akumulatora.

Djorke

pre 8 meseci

@
(Djorke, 18. februar 2024 21:48)

Pametni, makar anlaser će brže stradati.
Akumulator vrlo verovatno. Da ne pričam što je akumulator za start/stop sistem dosta skuplji.
(Stara Mo, 19. februar 2024 09:10)

Još pametniji, nije ti to običan alnaser kao od juga - mnogo je robusnije napravljen.

Akumulator vrlo verovatno neće stradati jer nije isti kao i za kola bez start stop sistema i traje prilično dugo, duže nego običan. Jedino je tačno da je taj akumulator skuplji, ali sa razlogom obzirom da radi ono šta treba da radi.

Lako je širiti paranoje ... ovde svi beže od start-stop sistema, plivajućeg, DPF-a, EGR-a ... stvarno najbolje da kao onaj što na svaku drugu vest viče "Dajte da se vratimo na konje" .

Još pametniji, alnaser i akumulator start-stop sistema su napravljeni, pazi sad ovo, veoma je teško nekima da ukapiraju - za start-stop funkciju auta. Tako rade. Kao što migavac "ne strada" od "radi-ne radi" funkcije, tako neće i start-stop.

jedan je zivot upropasti ga dok mozes

pre 8 meseci

to su ubacili zbog euro normi i zagadjenja , kao manje trosi i zagadjuje dok stoji, veze nema sa nasim potrebama ocuvanja motora.Ne iskljucijem ga samo krajem meseca kad vozim na rezervi ebiga

XXL

pre 8 meseci

Ugasim klasično okretanjem ključa u bravi moj autić na semaforu kad je crveno i onda ga ponovo upalim na zeleno kad dobijem prvenstvo prolaza - start stop mod. Doduše nekad bude da se upali zeleno svetlo na semaforu i po treći put jer dok verglam neće da upali iz prve. Akomulator i motor u izvanrednom stanju, a ušteda na gorivu samo takva jedino mi nisu jasni ortaci iza mene nešto uvek dobacuju i trube kao da su nezadovoljni i pokazuju srednji prst šta god im to značilo ...

baki

pre 8 meseci

Ne moraš biti genije da bi shvatio besmislenost nečega.
(pero, 19. februar 2024 06:16)

Tačno, ne moraš. Ali što je pametnom smislenost, glupom je (uglavnom) besmislenost.

zikapn

pre 8 meseci

Ili jednostavno kupis Toyotu Hybrid i pitas Scotya i ostale passate a sta sad?! Savrseni hibridni sistem sa start-stop generatorom nema anlaser, akumulator, zamajac, turbinu..a upali se i ugasi motor stotinu puta u toku dana. Ne znas kad sta radi a sta ne radi i auto tako 500.000 km samo gume i brisace menjas, dobro i sijalice! Kako to bre?!

jedan nick

pre 8 meseci

Na Bmw-u ta funkcija radi savršeno i nema potrebe da se isključuje.
Ali kako vidim naučna elita iz Srbije to smatra nepotrebnim, u sve se najbolje razumeju. Sigurno svi rade kao razvojni inženjeri u automobilskoj industriji...
(Visoka peć za promašene slučajeve, 18. februar 2024 23:49)

Reci to čoveku kod koga sam uzimao časove vožnje u inostranstvu. BMW (od njegove auto škole) sa zloglasnim N47 motorom, godište neko 2014-15 što znači da je poslednja serija (i najunapređenija) u pitanju. 90% vožnje po gradu, uključen sve vreme start/stop sistem i puče mu lanac na nepunih 100 hiljada km. Majstori mu rekli da je verovatno baš to razlog jer se auto svakog dana bezbroj puta palio i gasio.

A isti ti razvojni inženjeri su konstruisali taj lanac za N47 i zamislili da će da traje večno. Još ga postavili tako da svaka popravka / zamena košta 1000+ eur. I još maksimalno razvukli servisne intervale. I svi znamo šta se sve izdešavalo, ostaće upamćen kao najgori BMW motor.

Stara Mo

pre 8 meseci

(Djorke, 18. februar 2024 21:48)

Pametni, makar anlaser će brže stradati.
Akumulator vrlo verovatno. Da ne pričam što je akumulator za start/stop sistem dosta skuplji.

Stara Mo

pre 8 meseci

Jel može neko trajnije rešenje, da se nešto odlemi, prespoji?
(dzigi, 18. februar 2024 20:17)

Pa izvuci taj prekidač i te žice na njemu ili razdvoj ili spoj, jedno je od ta dva 100%.


Za neki drugi zahvat moraš biti dosta kvalifikovaniji. npr prespajanje na ECU, softversko gašenje itd ..

cosmo

pre 8 meseci

Ako je Youtuber rekao, onda je tako.

Vozim automobile sa SS unazad 10-ak godina, što privatne, što službene - nijednu nuspojavu nisam doživio.

Prije nego što prihvatite jutjubersku mantru, koja koristi srpsku sklonost ka kontriranju svemu normalnom, dovoljno je uputiti se u tematiku na polju opterećenja komponenti i motora, jer osnovna premisa članka, da šteti motoru - jednostavno nije tačna i ne može niko naći nijedan čvrst dokaz i analitiku, koja bi to dokazala - ulje se, putem povratnog ventila zadržava u motoru, u režimu SS, što nije isto kao potpuno gašenje motora - za turbinu postoji nekoliko mehaničko-električnih rješenja, kvačilo i mjenjač nemaju nikakve veze sa paljenjem i gašenjem motora u smislu habanja, a starter i akumulator su projektovani i dizajnirani ze više stotina hiljada paljenja, što sam i sam iskusio i mogu potvrditi kao tačno.

Osim 100 evra skupljeg akumulatora, ne postoji realna mana sistema, osim teorije zavjere, načina života naših naroda i narodnosti.

Čitam dolje - zabio komad plastike u dugme - otprilike moderna verzija šarafcigera u prozoru Zastave 101. Mentalno, od Zastave nije ni odmakao. Još ima traumu od pomračenja Sunca 1999. godine.


Poz iz Tamnog.

Čiča Miloje

pre 8 meseci

(Djorke, 18. februar 2024 21:48)
Dragi moj Djorke, verovatno si još mlad pa ne shvataš da inženjeri ne rade uvek kako je najbolje i kako treba da bi nešto dugo i pouzdano radilo, već su pod pritiskom svojih šefova i regulative koja ih tera da primenjuju neka ne baš sjajna rešenja. To mora da izdrži par godina garancije a onda nije više ni važno. I toga ima sve više i više. Cilj je da se proda novo, a kako će Mića da prodje sa tom polovnom stvari nekad u Srbiji teško da ikoga brine uopšte.

Superhik

pre 8 meseci

Zbog toga nam treba AGM akomulator(skuplji i redji) i dodatno dopunjavanje u hladno vreme i u gradskoj vožnji ! Ušteda goriva postignuta upotrebom tog sistema se, dan danas, ne može primetiti !

Nik

pre 8 meseci

Na Bmw-u ta funkcija radi savršeno i nema potrebe da se isključuje.
Ali kako vidim naučna elita iz Srbije to smatra nepotrebnim, u sve se najbolje razumeju. Sigurno svi rade kao razvojni inženjeri u automobilskoj industriji...
(Visoka peć za promašene slučajeve, 18. februar 2024 23:49)
Ako sam dobro procitao tekst ovo je rekao američki mehaničar,a ne naučna elita iz Srbije.

Giovanni

pre 8 meseci

(Visoka peć za promašene slučajeve, 18. februar 2024 23:49)
Ta funkcija na BMW-u radi kao i sve ostalo na tom ali i većini drugih automobila - savršeno dok se ne pokvari.

better world?

pre 8 meseci

Na Bmw-u ta funkcija radi savršeno i nema potrebe da se isključuje.
Ali kako vidim naučna elita iz Srbije to smatra nepotrebnim, u sve se najbolje razumeju. Sigurno svi rade kao razvojni inženjeri u automobilskoj industriji...
(Visoka peć za promašene slučajeve, 18. februar 2024 23:49)

vozim Bmw g31 čim se vežem sigurnosnim pojasem drugi pokret je da isključim start-stop funkciju.......naročito u velikoj gužvi kad u roku od minuta gasi i pali auto 8-12 puta.....pa nek počne neko da objašnjava kako je to dobro za čuvanje prirode i za auto isto.....

Nikola

pre 8 meseci

To je strah od elektronike jer ne može više da se popravlja čekićem i manipulacija majstora mušterijama, kako je parking senzor od 10e neko čudo koje mora originalno od 170e plus ruke !

Za sada je tako ,dok ne ispuše lulu svi koji se nisu školovali i učili da budu majstori a ne prevaranti !

Ispadne da je automehaničar doktor nauka a doktor nauka automehaničar!

Giovanni

pre 8 meseci

Oooo kako sam ovo sa zadovoljstvom softverski ugasio na mom BMW-u.
Pre toga sam imao isto auto sa start-stop sistemom i mislio sam da fabrika zna šta radi i nisam hteo da se pravim pametan - akumulator otišao za 3 godine i to me ostavio u najgorem trenutku sa dvoje dece u autu, jedva sam našao kablove i nekoga da mi pomogne. Posle toga ništa ekologija ni start-stop, korist je minimalna a šteta velika…

rogonja

pre 8 meseci

Sebe sam toliko dobro izdresiro da kada sednem u auto ispred ociju mi uvek lebdi, izgasi hepek netrebati to nje'sra. Nema nikakve veze sa ustedom goriva, vec prvenstveno sa smanjenjem emisije CO2 kada automobil stoji.

Vlasnik IMT 539 delux

pre 8 meseci

BMW je to savršeno odradio, čim upališ auto odmah pored dugme za gašenje start / stop sistema. Pređe lako u naviku to gašenje.

peksimit

pre 8 meseci

Logika je slicna kao kod hladnog starta:
70% habanja motora potrosi se u periodima od starta pa do dostizanja radne temperature motora.
S tim da je ovde motor topao sve vreme, ali ipak, cirkulacija ulja se prekida pa ponovo uspostavlja. Pogotovo za turbinu i njeno hladjenje ovo nije dobro.
Izuzimam motore koji imaju elektricnu pumpu za ulje - ona se ne gasi odmah kada i motor.

Djorke

pre 8 meseci

Ja kada god posumnjam da su mi japanci loše projektovali auto, ja odmah odem ja youtube da vidim šta kaže američki jutuber. Ako on kaže "Gasi start-stop sistem", ja odmah gasim.

Bre ljudi sve te sisteme nije pravio mali Perica, ništa se neće desiti motoru. Te bajke slušam od kada se start-stop sistem pojavio, samo još nisam upoznao nekog kome je otišao, a kamoli kome je stradao motor zbog toga. Kada sam radio u centru, radno vreme 9-17, pa kroz oba špica provodio dnevno sat i kusur vremena u kolima. Kada saberem, zahvaljujući tom sistemu auto je bio u radu možda pola sata, a ostatak ugašen. I ništa ne fali motoru, ništa ne fali start-stopu, ulje ne troši, ekonomičnije što se goriva tiče ... eto jedino što taj akumulator košta 100 evra više od običnog, ali traje nekoliko godina.

blabojzna

pre 8 meseci

Pežo 308 t9, pritisnuto dugme i zaglavljena plastika izmedju da dugme ne može da se vrati u početni položaj. Kod svakog ponovnog startovanja motora nema više potrebe da se pritiska dugme za isključivanje S&S uredjaja. Radi posao više od godinu dana.

futura

pre 8 meseci

znaci treba mi Scotty da bi znao za sta sluzi svako dugme u automobilu, ma bravo. Inace, skines zicu-prikljucak za start-stop sa akumulatora i ne treba ti vise nikakvo dugme. Na passatu B8 radi brez problema, za druga vozila ne mogu 100% da tvrdim

Giovanni

pre 8 meseci

Oooo kako sam ovo sa zadovoljstvom softverski ugasio na mom BMW-u.
Pre toga sam imao isto auto sa start-stop sistemom i mislio sam da fabrika zna šta radi i nisam hteo da se pravim pametan - akumulator otišao za 3 godine i to me ostavio u najgorem trenutku sa dvoje dece u autu, jedva sam našao kablove i nekoga da mi pomogne. Posle toga ništa ekologija ni start-stop, korist je minimalna a šteta velika…

Vlasnik IMT 539 delux

pre 8 meseci

BMW je to savršeno odradio, čim upališ auto odmah pored dugme za gašenje start / stop sistema. Pređe lako u naviku to gašenje.

Djorke

pre 8 meseci

Ja kada god posumnjam da su mi japanci loše projektovali auto, ja odmah odem ja youtube da vidim šta kaže američki jutuber. Ako on kaže "Gasi start-stop sistem", ja odmah gasim.

Bre ljudi sve te sisteme nije pravio mali Perica, ništa se neće desiti motoru. Te bajke slušam od kada se start-stop sistem pojavio, samo još nisam upoznao nekog kome je otišao, a kamoli kome je stradao motor zbog toga. Kada sam radio u centru, radno vreme 9-17, pa kroz oba špica provodio dnevno sat i kusur vremena u kolima. Kada saberem, zahvaljujući tom sistemu auto je bio u radu možda pola sata, a ostatak ugašen. I ništa ne fali motoru, ništa ne fali start-stopu, ulje ne troši, ekonomičnije što se goriva tiče ... eto jedino što taj akumulator košta 100 evra više od običnog, ali traje nekoliko godina.

rogonja

pre 8 meseci

Sebe sam toliko dobro izdresiro da kada sednem u auto ispred ociju mi uvek lebdi, izgasi hepek netrebati to nje'sra. Nema nikakve veze sa ustedom goriva, vec prvenstveno sa smanjenjem emisije CO2 kada automobil stoji.

better world?

pre 8 meseci

Na Bmw-u ta funkcija radi savršeno i nema potrebe da se isključuje.
Ali kako vidim naučna elita iz Srbije to smatra nepotrebnim, u sve se najbolje razumeju. Sigurno svi rade kao razvojni inženjeri u automobilskoj industriji...
(Visoka peć za promašene slučajeve, 18. februar 2024 23:49)

vozim Bmw g31 čim se vežem sigurnosnim pojasem drugi pokret je da isključim start-stop funkciju.......naročito u velikoj gužvi kad u roku od minuta gasi i pali auto 8-12 puta.....pa nek počne neko da objašnjava kako je to dobro za čuvanje prirode i za auto isto.....

peksimit

pre 8 meseci

Logika je slicna kao kod hladnog starta:
70% habanja motora potrosi se u periodima od starta pa do dostizanja radne temperature motora.
S tim da je ovde motor topao sve vreme, ali ipak, cirkulacija ulja se prekida pa ponovo uspostavlja. Pogotovo za turbinu i njeno hladjenje ovo nije dobro.
Izuzimam motore koji imaju elektricnu pumpu za ulje - ona se ne gasi odmah kada i motor.

Giovanni

pre 8 meseci

(Visoka peć za promašene slučajeve, 18. februar 2024 23:49)
Ta funkcija na BMW-u radi kao i sve ostalo na tom ali i većini drugih automobila - savršeno dok se ne pokvari.

futura

pre 8 meseci

znaci treba mi Scotty da bi znao za sta sluzi svako dugme u automobilu, ma bravo. Inace, skines zicu-prikljucak za start-stop sa akumulatora i ne treba ti vise nikakvo dugme. Na passatu B8 radi brez problema, za druga vozila ne mogu 100% da tvrdim

Superhik

pre 8 meseci

Zbog toga nam treba AGM akomulator(skuplji i redji) i dodatno dopunjavanje u hladno vreme i u gradskoj vožnji ! Ušteda goriva postignuta upotrebom tog sistema se, dan danas, ne može primetiti !

Nikola

pre 8 meseci

To je strah od elektronike jer ne može više da se popravlja čekićem i manipulacija majstora mušterijama, kako je parking senzor od 10e neko čudo koje mora originalno od 170e plus ruke !

Za sada je tako ,dok ne ispuše lulu svi koji se nisu školovali i učili da budu majstori a ne prevaranti !

Ispadne da je automehaničar doktor nauka a doktor nauka automehaničar!

Djorke

pre 8 meseci

@
(Djorke, 18. februar 2024 21:48)

Pametni, makar anlaser će brže stradati.
Akumulator vrlo verovatno. Da ne pričam što je akumulator za start/stop sistem dosta skuplji.
(Stara Mo, 19. februar 2024 09:10)

Još pametniji, nije ti to običan alnaser kao od juga - mnogo je robusnije napravljen.

Akumulator vrlo verovatno neće stradati jer nije isti kao i za kola bez start stop sistema i traje prilično dugo, duže nego običan. Jedino je tačno da je taj akumulator skuplji, ali sa razlogom obzirom da radi ono šta treba da radi.

Lako je širiti paranoje ... ovde svi beže od start-stop sistema, plivajućeg, DPF-a, EGR-a ... stvarno najbolje da kao onaj što na svaku drugu vest viče "Dajte da se vratimo na konje" .

Još pametniji, alnaser i akumulator start-stop sistema su napravljeni, pazi sad ovo, veoma je teško nekima da ukapiraju - za start-stop funkciju auta. Tako rade. Kao što migavac "ne strada" od "radi-ne radi" funkcije, tako neće i start-stop.

XXL

pre 8 meseci

Ugasim klasično okretanjem ključa u bravi moj autić na semaforu kad je crveno i onda ga ponovo upalim na zeleno kad dobijem prvenstvo prolaza - start stop mod. Doduše nekad bude da se upali zeleno svetlo na semaforu i po treći put jer dok verglam neće da upali iz prve. Akomulator i motor u izvanrednom stanju, a ušteda na gorivu samo takva jedino mi nisu jasni ortaci iza mene nešto uvek dobacuju i trube kao da su nezadovoljni i pokazuju srednji prst šta god im to značilo ...

blabojzna

pre 8 meseci

Pežo 308 t9, pritisnuto dugme i zaglavljena plastika izmedju da dugme ne može da se vrati u početni položaj. Kod svakog ponovnog startovanja motora nema više potrebe da se pritiska dugme za isključivanje S&S uredjaja. Radi posao više od godinu dana.

cosmo

pre 8 meseci

Ako je Youtuber rekao, onda je tako.

Vozim automobile sa SS unazad 10-ak godina, što privatne, što službene - nijednu nuspojavu nisam doživio.

Prije nego što prihvatite jutjubersku mantru, koja koristi srpsku sklonost ka kontriranju svemu normalnom, dovoljno je uputiti se u tematiku na polju opterećenja komponenti i motora, jer osnovna premisa članka, da šteti motoru - jednostavno nije tačna i ne može niko naći nijedan čvrst dokaz i analitiku, koja bi to dokazala - ulje se, putem povratnog ventila zadržava u motoru, u režimu SS, što nije isto kao potpuno gašenje motora - za turbinu postoji nekoliko mehaničko-električnih rješenja, kvačilo i mjenjač nemaju nikakve veze sa paljenjem i gašenjem motora u smislu habanja, a starter i akumulator su projektovani i dizajnirani ze više stotina hiljada paljenja, što sam i sam iskusio i mogu potvrditi kao tačno.

Osim 100 evra skupljeg akumulatora, ne postoji realna mana sistema, osim teorije zavjere, načina života naših naroda i narodnosti.

Čitam dolje - zabio komad plastike u dugme - otprilike moderna verzija šarafcigera u prozoru Zastave 101. Mentalno, od Zastave nije ni odmakao. Još ima traumu od pomračenja Sunca 1999. godine.


Poz iz Tamnog.

Stara Mo

pre 8 meseci

(Djorke, 18. februar 2024 21:48)

Pametni, makar anlaser će brže stradati.
Akumulator vrlo verovatno. Da ne pričam što je akumulator za start/stop sistem dosta skuplji.

jedan nick

pre 8 meseci

Na Bmw-u ta funkcija radi savršeno i nema potrebe da se isključuje.
Ali kako vidim naučna elita iz Srbije to smatra nepotrebnim, u sve se najbolje razumeju. Sigurno svi rade kao razvojni inženjeri u automobilskoj industriji...
(Visoka peć za promašene slučajeve, 18. februar 2024 23:49)

Reci to čoveku kod koga sam uzimao časove vožnje u inostranstvu. BMW (od njegove auto škole) sa zloglasnim N47 motorom, godište neko 2014-15 što znači da je poslednja serija (i najunapređenija) u pitanju. 90% vožnje po gradu, uključen sve vreme start/stop sistem i puče mu lanac na nepunih 100 hiljada km. Majstori mu rekli da je verovatno baš to razlog jer se auto svakog dana bezbroj puta palio i gasio.

A isti ti razvojni inženjeri su konstruisali taj lanac za N47 i zamislili da će da traje večno. Još ga postavili tako da svaka popravka / zamena košta 1000+ eur. I još maksimalno razvukli servisne intervale. I svi znamo šta se sve izdešavalo, ostaće upamćen kao najgori BMW motor.

zikapn

pre 8 meseci

Ili jednostavno kupis Toyotu Hybrid i pitas Scotya i ostale passate a sta sad?! Savrseni hibridni sistem sa start-stop generatorom nema anlaser, akumulator, zamajac, turbinu..a upali se i ugasi motor stotinu puta u toku dana. Ne znas kad sta radi a sta ne radi i auto tako 500.000 km samo gume i brisace menjas, dobro i sijalice! Kako to bre?!

Stara Mo

pre 8 meseci

Jel može neko trajnije rešenje, da se nešto odlemi, prespoji?
(dzigi, 18. februar 2024 20:17)

Pa izvuci taj prekidač i te žice na njemu ili razdvoj ili spoj, jedno je od ta dva 100%.


Za neki drugi zahvat moraš biti dosta kvalifikovaniji. npr prespajanje na ECU, softversko gašenje itd ..

Logicar

pre 8 meseci

Pojedinci su vrlo naivni kada misle da konstruktori automobila ne grese i da se bezgranicno trude da naprave sto kvalitetniji automobil vodeci racuna o svakom detalju.
Masovna proizvodnja je takav koncept gde se SVAKI proizvodjac trudi da maksimizira profit. Svi koraci u pogledu konstrukcije motora i svih drugih delova su podredjeni samo tom cilju. Jednostavnost proizvodnje, cena sirovina, brzina proizvodnje igraju veliku ulogu u tome. Ne kazem da proizvodjaci prave djubre, daleko od toga, ali da u proizvodnji prave razne kompromise, to je itekako tacno. Ako je u okviru iste fabrike jedan tip motora bolji od drugog, a konstruisali su ga isti inzenjeri, to je znak odredjenih kompromisa koji su trazeni od njih. Prica da je konstruktor bezgresan i da je o svemu razmisljao su jako naivne. Vozila prilikom cije konstrukcije se o svemu mislilo su Nasin rover za kretanje na mesecu i sovjetski lunohod, sve ostalo su kompromisi.
Inace ne razumem ovoliku raspravu, svako neka uradi kako hoce. Ja sam licno kod sebe iskljucio na dijagnostici. To nisam uradio zbog cuvanja motora ili ne znam cega drugog nego iz prostog razloga sto me je to paljenje i gasenje beskrajno nerviralo.

Čiča Miloje

pre 8 meseci

(Djorke, 18. februar 2024 21:48)
Dragi moj Djorke, verovatno si još mlad pa ne shvataš da inženjeri ne rade uvek kako je najbolje i kako treba da bi nešto dugo i pouzdano radilo, već su pod pritiskom svojih šefova i regulative koja ih tera da primenjuju neka ne baš sjajna rešenja. To mora da izdrži par godina garancije a onda nije više ni važno. I toga ima sve više i više. Cilj je da se proda novo, a kako će Mića da prodje sa tom polovnom stvari nekad u Srbiji teško da ikoga brine uopšte.

baki

pre 8 meseci

Ne moraš biti genije da bi shvatio besmislenost nečega.
(pero, 19. februar 2024 06:16)

Tačno, ne moraš. Ali što je pametnom smislenost, glupom je (uglavnom) besmislenost.

Nik

pre 8 meseci

Na Bmw-u ta funkcija radi savršeno i nema potrebe da se isključuje.
Ali kako vidim naučna elita iz Srbije to smatra nepotrebnim, u sve se najbolje razumeju. Sigurno svi rade kao razvojni inženjeri u automobilskoj industriji...
(Visoka peć za promašene slučajeve, 18. februar 2024 23:49)
Ako sam dobro procitao tekst ovo je rekao američki mehaničar,a ne naučna elita iz Srbije.

jedan je zivot upropasti ga dok mozes

pre 8 meseci

to su ubacili zbog euro normi i zagadjenja , kao manje trosi i zagadjuje dok stoji, veze nema sa nasim potrebama ocuvanja motora.Ne iskljucijem ga samo krajem meseca kad vozim na rezervi ebiga

Čiča Miloje

pre 8 meseci

(zikapn, 19. februar 2024 10:50)
Imam ja bolji primeri - električno vozilo! Kako se tek oko pali i gasi, da ne poveruješ i nije mu ništa.
Hibrid sa start-stop sistemom ima veze isto koliko i raketa za let u svemir i ona za vatromet. Potpuno je drugi koncept i postavka svega u jednom hibridu, SUS motor je od početka predvidjen da radi u sinergiji sa elektro motorom i baterijom.
Start-stop je budževina koju su nametnule norme protiv zahadjenja vazduha. Iako možda nekada i ima smisla da se ugasi motor, sam start-stop sistem to radi mnogo agresivno i gasi motor često i na sekundu-dve.

Kovid

pre 8 meseci

Motor je projektovan da radi na odredjenoj radnoj temperaturi - tada su sva naleganja delova optimalna. Start-stop ne dozvoljava motoru da dodje do radne temperature. Zato je taj motor osudjen na vece habanje i raniju "smrt" od one, koju bi doziveo da nema start-stop sistema.
Anlaser sad crkava jer ima start-stop. A ranije je trajao duze od automobila. Akumulator crkava ranije...

Pera

pre 8 meseci

Prosto ko pasulj ,ko ne zeli stalno da pritisce tastier da iskljucuje start/stop samo ispod haube odspoji dzek ,ja sam na golf 7 tako resio dzek se nalazi pored klemu - od akumulatora.

Djorke

pre 8 meseci

Ja kada god posumnjam da su mi japanci loše projektovali auto, ja odmah odem ja youtube da vidim šta kaže američki jutuber. Ako on kaže "Gasi start-stop sistem", ja odmah gasim.

Bre ljudi sve te sisteme nije pravio mali Perica, ništa se neće desiti motoru. Te bajke slušam od kada se start-stop sistem pojavio, samo još nisam upoznao nekog kome je otišao, a kamoli kome je stradao motor zbog toga. Kada sam radio u centru, radno vreme 9-17, pa kroz oba špica provodio dnevno sat i kusur vremena u kolima. Kada saberem, zahvaljujući tom sistemu auto je bio u radu možda pola sata, a ostatak ugašen. I ništa ne fali motoru, ništa ne fali start-stopu, ulje ne troši, ekonomičnije što se goriva tiče ... eto jedino što taj akumulator košta 100 evra više od običnog, ali traje nekoliko godina.

blabojzna

pre 8 meseci

Pežo 308 t9, pritisnuto dugme i zaglavljena plastika izmedju da dugme ne može da se vrati u početni položaj. Kod svakog ponovnog startovanja motora nema više potrebe da se pritiska dugme za isključivanje S&S uredjaja. Radi posao više od godinu dana.

Giovanni

pre 8 meseci

Oooo kako sam ovo sa zadovoljstvom softverski ugasio na mom BMW-u.
Pre toga sam imao isto auto sa start-stop sistemom i mislio sam da fabrika zna šta radi i nisam hteo da se pravim pametan - akumulator otišao za 3 godine i to me ostavio u najgorem trenutku sa dvoje dece u autu, jedva sam našao kablove i nekoga da mi pomogne. Posle toga ništa ekologija ni start-stop, korist je minimalna a šteta velika…

futura

pre 8 meseci

znaci treba mi Scotty da bi znao za sta sluzi svako dugme u automobilu, ma bravo. Inace, skines zicu-prikljucak za start-stop sa akumulatora i ne treba ti vise nikakvo dugme. Na passatu B8 radi brez problema, za druga vozila ne mogu 100% da tvrdim

Djorke

pre 8 meseci

@
(Djorke, 18. februar 2024 21:48)

Pametni, makar anlaser će brže stradati.
Akumulator vrlo verovatno. Da ne pričam što je akumulator za start/stop sistem dosta skuplji.
(Stara Mo, 19. februar 2024 09:10)

Još pametniji, nije ti to običan alnaser kao od juga - mnogo je robusnije napravljen.

Akumulator vrlo verovatno neće stradati jer nije isti kao i za kola bez start stop sistema i traje prilično dugo, duže nego običan. Jedino je tačno da je taj akumulator skuplji, ali sa razlogom obzirom da radi ono šta treba da radi.

Lako je širiti paranoje ... ovde svi beže od start-stop sistema, plivajućeg, DPF-a, EGR-a ... stvarno najbolje da kao onaj što na svaku drugu vest viče "Dajte da se vratimo na konje" .

Još pametniji, alnaser i akumulator start-stop sistema su napravljeni, pazi sad ovo, veoma je teško nekima da ukapiraju - za start-stop funkciju auta. Tako rade. Kao što migavac "ne strada" od "radi-ne radi" funkcije, tako neće i start-stop.

Vlasnik IMT 539 delux

pre 8 meseci

BMW je to savršeno odradio, čim upališ auto odmah pored dugme za gašenje start / stop sistema. Pređe lako u naviku to gašenje.

rogonja

pre 8 meseci

Sebe sam toliko dobro izdresiro da kada sednem u auto ispred ociju mi uvek lebdi, izgasi hepek netrebati to nje'sra. Nema nikakve veze sa ustedom goriva, vec prvenstveno sa smanjenjem emisije CO2 kada automobil stoji.

Nikola

pre 8 meseci

To je strah od elektronike jer ne može više da se popravlja čekićem i manipulacija majstora mušterijama, kako je parking senzor od 10e neko čudo koje mora originalno od 170e plus ruke !

Za sada je tako ,dok ne ispuše lulu svi koji se nisu školovali i učili da budu majstori a ne prevaranti !

Ispadne da je automehaničar doktor nauka a doktor nauka automehaničar!

Stara Mo

pre 8 meseci

(Djorke, 18. februar 2024 21:48)

Pametni, makar anlaser će brže stradati.
Akumulator vrlo verovatno. Da ne pričam što je akumulator za start/stop sistem dosta skuplji.

better world?

pre 8 meseci

Na Bmw-u ta funkcija radi savršeno i nema potrebe da se isključuje.
Ali kako vidim naučna elita iz Srbije to smatra nepotrebnim, u sve se najbolje razumeju. Sigurno svi rade kao razvojni inženjeri u automobilskoj industriji...
(Visoka peć za promašene slučajeve, 18. februar 2024 23:49)

vozim Bmw g31 čim se vežem sigurnosnim pojasem drugi pokret je da isključim start-stop funkciju.......naročito u velikoj gužvi kad u roku od minuta gasi i pali auto 8-12 puta.....pa nek počne neko da objašnjava kako je to dobro za čuvanje prirode i za auto isto.....

Superhik

pre 8 meseci

Zbog toga nam treba AGM akomulator(skuplji i redji) i dodatno dopunjavanje u hladno vreme i u gradskoj vožnji ! Ušteda goriva postignuta upotrebom tog sistema se, dan danas, ne može primetiti !

baki

pre 8 meseci

Ne moraš biti genije da bi shvatio besmislenost nečega.
(pero, 19. februar 2024 06:16)

Tačno, ne moraš. Ali što je pametnom smislenost, glupom je (uglavnom) besmislenost.

peksimit

pre 8 meseci

Logika je slicna kao kod hladnog starta:
70% habanja motora potrosi se u periodima od starta pa do dostizanja radne temperature motora.
S tim da je ovde motor topao sve vreme, ali ipak, cirkulacija ulja se prekida pa ponovo uspostavlja. Pogotovo za turbinu i njeno hladjenje ovo nije dobro.
Izuzimam motore koji imaju elektricnu pumpu za ulje - ona se ne gasi odmah kada i motor.

Čiča Miloje

pre 8 meseci

(Djorke, 18. februar 2024 21:48)
Dragi moj Djorke, verovatno si još mlad pa ne shvataš da inženjeri ne rade uvek kako je najbolje i kako treba da bi nešto dugo i pouzdano radilo, već su pod pritiskom svojih šefova i regulative koja ih tera da primenjuju neka ne baš sjajna rešenja. To mora da izdrži par godina garancije a onda nije više ni važno. I toga ima sve više i više. Cilj je da se proda novo, a kako će Mića da prodje sa tom polovnom stvari nekad u Srbiji teško da ikoga brine uopšte.

cosmo

pre 8 meseci

Ako je Youtuber rekao, onda je tako.

Vozim automobile sa SS unazad 10-ak godina, što privatne, što službene - nijednu nuspojavu nisam doživio.

Prije nego što prihvatite jutjubersku mantru, koja koristi srpsku sklonost ka kontriranju svemu normalnom, dovoljno je uputiti se u tematiku na polju opterećenja komponenti i motora, jer osnovna premisa članka, da šteti motoru - jednostavno nije tačna i ne može niko naći nijedan čvrst dokaz i analitiku, koja bi to dokazala - ulje se, putem povratnog ventila zadržava u motoru, u režimu SS, što nije isto kao potpuno gašenje motora - za turbinu postoji nekoliko mehaničko-električnih rješenja, kvačilo i mjenjač nemaju nikakve veze sa paljenjem i gašenjem motora u smislu habanja, a starter i akumulator su projektovani i dizajnirani ze više stotina hiljada paljenja, što sam i sam iskusio i mogu potvrditi kao tačno.

Osim 100 evra skupljeg akumulatora, ne postoji realna mana sistema, osim teorije zavjere, načina života naših naroda i narodnosti.

Čitam dolje - zabio komad plastike u dugme - otprilike moderna verzija šarafcigera u prozoru Zastave 101. Mentalno, od Zastave nije ni odmakao. Još ima traumu od pomračenja Sunca 1999. godine.


Poz iz Tamnog.

jedan nick

pre 8 meseci

Na Bmw-u ta funkcija radi savršeno i nema potrebe da se isključuje.
Ali kako vidim naučna elita iz Srbije to smatra nepotrebnim, u sve se najbolje razumeju. Sigurno svi rade kao razvojni inženjeri u automobilskoj industriji...
(Visoka peć za promašene slučajeve, 18. februar 2024 23:49)

Reci to čoveku kod koga sam uzimao časove vožnje u inostranstvu. BMW (od njegove auto škole) sa zloglasnim N47 motorom, godište neko 2014-15 što znači da je poslednja serija (i najunapređenija) u pitanju. 90% vožnje po gradu, uključen sve vreme start/stop sistem i puče mu lanac na nepunih 100 hiljada km. Majstori mu rekli da je verovatno baš to razlog jer se auto svakog dana bezbroj puta palio i gasio.

A isti ti razvojni inženjeri su konstruisali taj lanac za N47 i zamislili da će da traje večno. Još ga postavili tako da svaka popravka / zamena košta 1000+ eur. I još maksimalno razvukli servisne intervale. I svi znamo šta se sve izdešavalo, ostaće upamćen kao najgori BMW motor.

Pera

pre 8 meseci

Prosto ko pasulj ,ko ne zeli stalno da pritisce tastier da iskljucuje start/stop samo ispod haube odspoji dzek ,ja sam na golf 7 tako resio dzek se nalazi pored klemu - od akumulatora.

Giovanni

pre 8 meseci

(Visoka peć za promašene slučajeve, 18. februar 2024 23:49)
Ta funkcija na BMW-u radi kao i sve ostalo na tom ali i većini drugih automobila - savršeno dok se ne pokvari.

Stara Mo

pre 8 meseci

Jel može neko trajnije rešenje, da se nešto odlemi, prespoji?
(dzigi, 18. februar 2024 20:17)

Pa izvuci taj prekidač i te žice na njemu ili razdvoj ili spoj, jedno je od ta dva 100%.


Za neki drugi zahvat moraš biti dosta kvalifikovaniji. npr prespajanje na ECU, softversko gašenje itd ..

Nik

pre 8 meseci

Na Bmw-u ta funkcija radi savršeno i nema potrebe da se isključuje.
Ali kako vidim naučna elita iz Srbije to smatra nepotrebnim, u sve se najbolje razumeju. Sigurno svi rade kao razvojni inženjeri u automobilskoj industriji...
(Visoka peć za promašene slučajeve, 18. februar 2024 23:49)
Ako sam dobro procitao tekst ovo je rekao američki mehaničar,a ne naučna elita iz Srbije.

zikapn

pre 8 meseci

Ili jednostavno kupis Toyotu Hybrid i pitas Scotya i ostale passate a sta sad?! Savrseni hibridni sistem sa start-stop generatorom nema anlaser, akumulator, zamajac, turbinu..a upali se i ugasi motor stotinu puta u toku dana. Ne znas kad sta radi a sta ne radi i auto tako 500.000 km samo gume i brisace menjas, dobro i sijalice! Kako to bre?!

jedan je zivot upropasti ga dok mozes

pre 8 meseci

to su ubacili zbog euro normi i zagadjenja , kao manje trosi i zagadjuje dok stoji, veze nema sa nasim potrebama ocuvanja motora.Ne iskljucijem ga samo krajem meseca kad vozim na rezervi ebiga

Logicar

pre 8 meseci

Pojedinci su vrlo naivni kada misle da konstruktori automobila ne grese i da se bezgranicno trude da naprave sto kvalitetniji automobil vodeci racuna o svakom detalju.
Masovna proizvodnja je takav koncept gde se SVAKI proizvodjac trudi da maksimizira profit. Svi koraci u pogledu konstrukcije motora i svih drugih delova su podredjeni samo tom cilju. Jednostavnost proizvodnje, cena sirovina, brzina proizvodnje igraju veliku ulogu u tome. Ne kazem da proizvodjaci prave djubre, daleko od toga, ali da u proizvodnji prave razne kompromise, to je itekako tacno. Ako je u okviru iste fabrike jedan tip motora bolji od drugog, a konstruisali su ga isti inzenjeri, to je znak odredjenih kompromisa koji su trazeni od njih. Prica da je konstruktor bezgresan i da je o svemu razmisljao su jako naivne. Vozila prilikom cije konstrukcije se o svemu mislilo su Nasin rover za kretanje na mesecu i sovjetski lunohod, sve ostalo su kompromisi.
Inace ne razumem ovoliku raspravu, svako neka uradi kako hoce. Ja sam licno kod sebe iskljucio na dijagnostici. To nisam uradio zbog cuvanja motora ili ne znam cega drugog nego iz prostog razloga sto me je to paljenje i gasenje beskrajno nerviralo.

XXL

pre 8 meseci

Ugasim klasično okretanjem ključa u bravi moj autić na semaforu kad je crveno i onda ga ponovo upalim na zeleno kad dobijem prvenstvo prolaza - start stop mod. Doduše nekad bude da se upali zeleno svetlo na semaforu i po treći put jer dok verglam neće da upali iz prve. Akomulator i motor u izvanrednom stanju, a ušteda na gorivu samo takva jedino mi nisu jasni ortaci iza mene nešto uvek dobacuju i trube kao da su nezadovoljni i pokazuju srednji prst šta god im to značilo ...

Čiča Miloje

pre 8 meseci

(zikapn, 19. februar 2024 10:50)
Imam ja bolji primeri - električno vozilo! Kako se tek oko pali i gasi, da ne poveruješ i nije mu ništa.
Hibrid sa start-stop sistemom ima veze isto koliko i raketa za let u svemir i ona za vatromet. Potpuno je drugi koncept i postavka svega u jednom hibridu, SUS motor je od početka predvidjen da radi u sinergiji sa elektro motorom i baterijom.
Start-stop je budževina koju su nametnule norme protiv zahadjenja vazduha. Iako možda nekada i ima smisla da se ugasi motor, sam start-stop sistem to radi mnogo agresivno i gasi motor često i na sekundu-dve.

Kovid

pre 8 meseci

Motor je projektovan da radi na odredjenoj radnoj temperaturi - tada su sva naleganja delova optimalna. Start-stop ne dozvoljava motoru da dodje do radne temperature. Zato je taj motor osudjen na vece habanje i raniju "smrt" od one, koju bi doziveo da nema start-stop sistema.
Anlaser sad crkava jer ima start-stop. A ranije je trajao duze od automobila. Akumulator crkava ranije...