iggy 019
pre 9 meseci
motor nije problem on je relativno lak razlika izmedju 300 kw (30kg) i 150 kw (20kg) baterija za 800 km je teska 1500 kila ako svaki dan ides 400 km onda ti to i treba zato imas teslu sa 150 km radojus i sa 350 pa ti biraj
Ponedeljak, 22.01.2024.
11:38
Izvor: Revijahak
pre 9 meseci
motor nije problem on je relativno lak razlika izmedju 300 kw (30kg) i 150 kw (20kg) baterija za 800 km je teska 1500 kila ako svaki dan ides 400 km onda ti to i treba zato imas teslu sa 150 km radojus i sa 350 pa ti biraj
pre 9 meseci
Mozda po evropskom merenju. Stvarnoh 40% manje.
pre 9 meseci
Oduvek sam hteo auto koji ubrza za 2 sec ima bar 800 konja i lici na sporet iznutra. Uskoro ce i golf 6 da budu pojam lepote, a tek golf 4...
pre 9 meseci
italijani su jedino znali da naprave picu sve drugo je bilo samo za gledanje i nediraj,ajde bre koji Fijat,priče za malu decu i neobrazovan svet.
pre 9 meseci
Za to je potrebno da sva vozila imaju ugrađenu kameru za prepoznavanje znakova koje imaju većina novijih vozila ali to mora da bude standard. To je moguće ugraditi i na starija vozila i onda nastupa era digitalnog ograničenja brzine. O ovome maštam već desetak godina.
(Balkan ekspres, 27. januar 2024 16:33
Tako je bre!
Evo i ja maštam!
I već vidim saobraćajku (van grada i dobrih 30ak km od najbliže bolnice) i tebe (daleko bilo i nedajbože) kako teško krvariš.
Podvezujem te kako znam i umem, trpam u kola i jurcam max brzinom od 60 km/h ka bolnici. Ne pretičem nikog, jer ti si se zalagao za el. ograničenje brzine.
Panično zovem operatera moje marke automobila da mi skinu blokadu. Mašina me stavlja na "hold" i obaveštava da sam 3ći na redu i da će mi se operater javiti za "ne duže od 3 minuta".
Konačno ga dobijam.
Operater mi velikodušno daje maximalnu zakonski dozvoljenu brzinu 10% veću od ograničenja i ja nastavljam jurcanje sada već na 66 km/h. Pored seoske škole, udaljene 50 m od puta i odvojene odbojnim branikom, šancem, trotoarom, školskom ogradom i školskim dvorištem, auto sam smanjuje na 33 km/h jer sistem ne zna da nastavnici danas štrajkuju i da u školi nema nikoga.
U međuvremenu ti već padaš u nesvest od gubitka krvi, dok ja jurcam kao furija i pretičem sve od reda... - naravno tamo gde nije isprekidana linija i gde revnosni putari nisu zaboravili da postave znak za dozvoljeno preticanje.
Dalje nastavi ovo zamišljanje situacije sam, mene mrzi da pišem.
Naravno, sve je ovo plod (bujne i pokvarene) mašte pisca a tebi želim dug, zdrav i uspešan život
pre 9 meseci
U " Stelantisu" se ne zna ko je veći prevarant...
Napraviće oni auto koji ide na struju 800 km , ali uz 2 punjenja...
pre 9 meseci
@Stara Mo
Научи већ једном да батерија са много енергије (због које је домет велики) има и много снаге. И да велики електромотор на малој снази троши скоро исто као и мали електромотор на истој снази. Енергију код јаких електричних кола губиш на широким, "лепљивим" гумама, великом систему хлађења, већем моменту инерције диференцијала и полуосовина, али све то је укупно мали губитак. Нема сврхе да ставиш мотор од 100 коња на батерију од 500, уштедећеш врло мало.
(Шумадинац, 27. januar 2024 13:55)
Da si pažljivo pročitao šta sam napisao, video bi da sam protiv električnih tenkova i da sam za automobile normalne veličine sa uobičajenih 70-80KW maksimalne snage. Dakle, mali auto 80KW snage ne može povući više od toga na punom opterećenju, a ako je baterija velika kao kod većih automobila, onda je veliki domet zagarantovan. Šta misliš, da li treba isto KW da se potera do stotke mali i veliki auto?
Nemoj meni da prodaješ svoje neznanje.
Elektrotehnika je nauka, nema mesta za vas šarlatane koji ste se rodili prepametni.
Zaobiđi komentar, brukaš se.
pre 9 meseci
Primećujem šablon da električni automobili koji dobiju veliki domet sa jednim punjenjem, obavezno imaju po 300+ konja.
(Stara Mo, 27. januar 2024 11:22)
Uskoro će da krene veliki daunsajzing E-konjaže kada Kinezi budu ograničili izvoz retkih metala i neodmijumskih magneta posebno koji se ugrađuju u elektromotore. "Imperija uzvraća udarac" na EU baterijske pasoše.
pre 9 meseci
@
Pa kome treba za normalnu upotrebu auto koji do stotke ubrzava za 3 ili 2 sekunde ? Gde je tu bezbednost ?
(Mika, 27. januar 2024 13:17
Pa moze za 3 ili 2 sekunde, nije da moras da ubrzavas tako.
U principu, veliki domet = ogromne baterije, velika masa, pa i treba ti jak motor da zadrzis dinamicnost. Mislim, imas i drugi ekstrem, onu EV Dacia - motor 45 ili 65 konja, mala baterija, mini domet, skromne vozne performanse i mala cena.
Inace, slazem se u principu sa tobom, ni meni ne treba 3 sec do 100 i sta ti ja znam …
pre 9 meseci
Čemu ubrzanje od 2 sekunde na 100km? Da lakše ubije nekoga? U čemu je poenta? I ovo treba ograničiti kao i maksimalnu brzinu.
Nadam se da će uskoro automobili voziti samo brzinom koja je ispisana na putu. Za to je potrebno da sva vozila imaju ugrađenu kameru za prepoznavanje znakova koje imaju većina novijih vozila ali to mora da bude standard. To je moguće ugraditi i na starija vozila i onda nastupa era digitalnog ograničenja brzine. O ovome maštam već desetak godina.
pre 9 meseci
@Stara Mo
Stvar je jednostavna. Veliki domet znaci velika baterija. Velika baterija znaci velika masa. Da bi auto sa velikom masom mogao da ima realnu brzinu i ubrzanje potrebna je velika snaga. Zato automobili sa vecim dometom imaju vecu snagu. A da bi ti mogao da ostvaris taj definisani domet (ili barem njegov veci deo) moraces da vozis sa 30% te snage. Posto znas da ga vozis sa 30% snage tebi nece smetati sto se auto ponasa kao les na putu i bices zadovoljan. A da li bi bio zadovoljan da su to maksimalne performanse auta koji si skupo platio? Ne bi sigurno. Zato ti marketinsko odeljenje svakog proizvodjaca kaze maksimalna snaga je X, maksimalan domet je Y, a ne kaze ti da vozeci sa 50% tog X neces postici ni 30% tog Y.
pre 9 meseci
@Stara Mo
Научи већ једном да батерија са много енергије (због које је домет велики) има и много снаге. И да велики електромотор на малој снази троши скоро исто као и мали електромотор на истој снази. Енергију код јаких електричних кола губиш на широким, "лепљивим" гумама, великом систему хлађења, већем моменту инерције диференцијала и полуосовина, али све то је укупно мали губитак. Нема сврхе да ставиш мотор од 100 коња на батерију од 500, уштедећеш врло мало.
pre 9 meseci
Kome treba ubrzanje od 0 do 100 za dve sekunde u saobraćaju?
Samo da bude jako,brzo i skupo,.....
pre 9 meseci
Pa kome treba za normalnu upotrebu auto koji do stotke ubrzava za 3 ili 2 sekunde ? Gde je tu bezbednost ?
pre 9 meseci
Da želim e-sauto, više bih voleo manje automobile sa normalnih 100 konja ali da može da pređe 1600 kilometara sa jednim punjenjem.
(Stara Mo, 27. januar 2024 11:22)
Potpisujem, nikome ne treba vise od recimo 150 konja a da domet bude bar 1000km.
pre 9 meseci
118 kWh je jako dobro. Mada, ovih 800 km je verovatno domet od 100% do 0, znači da je realni domet možda 600 km a možda i nešto manje. Ali ni to nije loše.
pre 9 meseci
Primećujem šablon da električni automobili koji dobiju veliki domet sa jednim punjenjem, obavezno imaju po 300+ konja.
Da želim e-sauto, više bih voleo manje automobile sa normalnih 100 konja ali da može da pređe 1600 kilometara sa jednim punjenjem.
pre 9 meseci
Primećujem šablon da električni automobili koji dobiju veliki domet sa jednim punjenjem, obavezno imaju po 300+ konja.
Da želim e-sauto, više bih voleo manje automobile sa normalnih 100 konja ali da može da pređe 1600 kilometara sa jednim punjenjem.
pre 9 meseci
Da želim e-sauto, više bih voleo manje automobile sa normalnih 100 konja ali da može da pređe 1600 kilometara sa jednim punjenjem.
(Stara Mo, 27. januar 2024 11:22)
Potpisujem, nikome ne treba vise od recimo 150 konja a da domet bude bar 1000km.
pre 9 meseci
118 kWh je jako dobro. Mada, ovih 800 km je verovatno domet od 100% do 0, znači da je realni domet možda 600 km a možda i nešto manje. Ali ni to nije loše.
pre 9 meseci
Pa kome treba za normalnu upotrebu auto koji do stotke ubrzava za 3 ili 2 sekunde ? Gde je tu bezbednost ?
pre 9 meseci
Za to je potrebno da sva vozila imaju ugrađenu kameru za prepoznavanje znakova koje imaju većina novijih vozila ali to mora da bude standard. To je moguće ugraditi i na starija vozila i onda nastupa era digitalnog ograničenja brzine. O ovome maštam već desetak godina.
(Balkan ekspres, 27. januar 2024 16:33
Tako je bre!
Evo i ja maštam!
I već vidim saobraćajku (van grada i dobrih 30ak km od najbliže bolnice) i tebe (daleko bilo i nedajbože) kako teško krvariš.
Podvezujem te kako znam i umem, trpam u kola i jurcam max brzinom od 60 km/h ka bolnici. Ne pretičem nikog, jer ti si se zalagao za el. ograničenje brzine.
Panično zovem operatera moje marke automobila da mi skinu blokadu. Mašina me stavlja na "hold" i obaveštava da sam 3ći na redu i da će mi se operater javiti za "ne duže od 3 minuta".
Konačno ga dobijam.
Operater mi velikodušno daje maximalnu zakonski dozvoljenu brzinu 10% veću od ograničenja i ja nastavljam jurcanje sada već na 66 km/h. Pored seoske škole, udaljene 50 m od puta i odvojene odbojnim branikom, šancem, trotoarom, školskom ogradom i školskim dvorištem, auto sam smanjuje na 33 km/h jer sistem ne zna da nastavnici danas štrajkuju i da u školi nema nikoga.
U međuvremenu ti već padaš u nesvest od gubitka krvi, dok ja jurcam kao furija i pretičem sve od reda... - naravno tamo gde nije isprekidana linija i gde revnosni putari nisu zaboravili da postave znak za dozvoljeno preticanje.
Dalje nastavi ovo zamišljanje situacije sam, mene mrzi da pišem.
Naravno, sve je ovo plod (bujne i pokvarene) mašte pisca a tebi želim dug, zdrav i uspešan život
pre 9 meseci
Kome treba ubrzanje od 0 do 100 za dve sekunde u saobraćaju?
Samo da bude jako,brzo i skupo,.....
pre 9 meseci
@Stara Mo
Stvar je jednostavna. Veliki domet znaci velika baterija. Velika baterija znaci velika masa. Da bi auto sa velikom masom mogao da ima realnu brzinu i ubrzanje potrebna je velika snaga. Zato automobili sa vecim dometom imaju vecu snagu. A da bi ti mogao da ostvaris taj definisani domet (ili barem njegov veci deo) moraces da vozis sa 30% te snage. Posto znas da ga vozis sa 30% snage tebi nece smetati sto se auto ponasa kao les na putu i bices zadovoljan. A da li bi bio zadovoljan da su to maksimalne performanse auta koji si skupo platio? Ne bi sigurno. Zato ti marketinsko odeljenje svakog proizvodjaca kaze maksimalna snaga je X, maksimalan domet je Y, a ne kaze ti da vozeci sa 50% tog X neces postici ni 30% tog Y.
pre 9 meseci
@
Pa kome treba za normalnu upotrebu auto koji do stotke ubrzava za 3 ili 2 sekunde ? Gde je tu bezbednost ?
(Mika, 27. januar 2024 13:17
Pa moze za 3 ili 2 sekunde, nije da moras da ubrzavas tako.
U principu, veliki domet = ogromne baterije, velika masa, pa i treba ti jak motor da zadrzis dinamicnost. Mislim, imas i drugi ekstrem, onu EV Dacia - motor 45 ili 65 konja, mala baterija, mini domet, skromne vozne performanse i mala cena.
Inace, slazem se u principu sa tobom, ni meni ne treba 3 sec do 100 i sta ti ja znam …
pre 9 meseci
@Stara Mo
Научи већ једном да батерија са много енергије (због које је домет велики) има и много снаге. И да велики електромотор на малој снази троши скоро исто као и мали електромотор на истој снази. Енергију код јаких електричних кола губиш на широким, "лепљивим" гумама, великом систему хлађења, већем моменту инерције диференцијала и полуосовина, али све то је укупно мали губитак. Нема сврхе да ставиш мотор од 100 коња на батерију од 500, уштедећеш врло мало.
pre 9 meseci
@Stara Mo
Научи већ једном да батерија са много енергије (због које је домет велики) има и много снаге. И да велики електромотор на малој снази троши скоро исто као и мали електромотор на истој снази. Енергију код јаких електричних кола губиш на широким, "лепљивим" гумама, великом систему хлађења, већем моменту инерције диференцијала и полуосовина, али све то је укупно мали губитак. Нема сврхе да ставиш мотор од 100 коња на батерију од 500, уштедећеш врло мало.
(Шумадинац, 27. januar 2024 13:55)
Da si pažljivo pročitao šta sam napisao, video bi da sam protiv električnih tenkova i da sam za automobile normalne veličine sa uobičajenih 70-80KW maksimalne snage. Dakle, mali auto 80KW snage ne može povući više od toga na punom opterećenju, a ako je baterija velika kao kod većih automobila, onda je veliki domet zagarantovan. Šta misliš, da li treba isto KW da se potera do stotke mali i veliki auto?
Nemoj meni da prodaješ svoje neznanje.
Elektrotehnika je nauka, nema mesta za vas šarlatane koji ste se rodili prepametni.
Zaobiđi komentar, brukaš se.
pre 9 meseci
U " Stelantisu" se ne zna ko je veći prevarant...
Napraviće oni auto koji ide na struju 800 km , ali uz 2 punjenja...
pre 9 meseci
Oduvek sam hteo auto koji ubrza za 2 sec ima bar 800 konja i lici na sporet iznutra. Uskoro ce i golf 6 da budu pojam lepote, a tek golf 4...
pre 9 meseci
Čemu ubrzanje od 2 sekunde na 100km? Da lakše ubije nekoga? U čemu je poenta? I ovo treba ograničiti kao i maksimalnu brzinu.
Nadam se da će uskoro automobili voziti samo brzinom koja je ispisana na putu. Za to je potrebno da sva vozila imaju ugrađenu kameru za prepoznavanje znakova koje imaju većina novijih vozila ali to mora da bude standard. To je moguće ugraditi i na starija vozila i onda nastupa era digitalnog ograničenja brzine. O ovome maštam već desetak godina.
pre 9 meseci
Primećujem šablon da električni automobili koji dobiju veliki domet sa jednim punjenjem, obavezno imaju po 300+ konja.
(Stara Mo, 27. januar 2024 11:22)
Uskoro će da krene veliki daunsajzing E-konjaže kada Kinezi budu ograničili izvoz retkih metala i neodmijumskih magneta posebno koji se ugrađuju u elektromotore. "Imperija uzvraća udarac" na EU baterijske pasoše.
pre 9 meseci
italijani su jedino znali da naprave picu sve drugo je bilo samo za gledanje i nediraj,ajde bre koji Fijat,priče za malu decu i neobrazovan svet.
pre 9 meseci
Mozda po evropskom merenju. Stvarnoh 40% manje.
pre 9 meseci
motor nije problem on je relativno lak razlika izmedju 300 kw (30kg) i 150 kw (20kg) baterija za 800 km je teska 1500 kila ako svaki dan ides 400 km onda ti to i treba zato imas teslu sa 150 km radojus i sa 350 pa ti biraj
pre 9 meseci
Čemu ubrzanje od 2 sekunde na 100km? Da lakše ubije nekoga? U čemu je poenta? I ovo treba ograničiti kao i maksimalnu brzinu.
Nadam se da će uskoro automobili voziti samo brzinom koja je ispisana na putu. Za to je potrebno da sva vozila imaju ugrađenu kameru za prepoznavanje znakova koje imaju većina novijih vozila ali to mora da bude standard. To je moguće ugraditi i na starija vozila i onda nastupa era digitalnog ograničenja brzine. O ovome maštam već desetak godina.
pre 9 meseci
U " Stelantisu" se ne zna ko je veći prevarant...
Napraviće oni auto koji ide na struju 800 km , ali uz 2 punjenja...
pre 9 meseci
Primećujem šablon da električni automobili koji dobiju veliki domet sa jednim punjenjem, obavezno imaju po 300+ konja.
Da želim e-sauto, više bih voleo manje automobile sa normalnih 100 konja ali da može da pređe 1600 kilometara sa jednim punjenjem.
pre 9 meseci
italijani su jedino znali da naprave picu sve drugo je bilo samo za gledanje i nediraj,ajde bre koji Fijat,priče za malu decu i neobrazovan svet.
pre 9 meseci
@Stara Mo
Stvar je jednostavna. Veliki domet znaci velika baterija. Velika baterija znaci velika masa. Da bi auto sa velikom masom mogao da ima realnu brzinu i ubrzanje potrebna je velika snaga. Zato automobili sa vecim dometom imaju vecu snagu. A da bi ti mogao da ostvaris taj definisani domet (ili barem njegov veci deo) moraces da vozis sa 30% te snage. Posto znas da ga vozis sa 30% snage tebi nece smetati sto se auto ponasa kao les na putu i bices zadovoljan. A da li bi bio zadovoljan da su to maksimalne performanse auta koji si skupo platio? Ne bi sigurno. Zato ti marketinsko odeljenje svakog proizvodjaca kaze maksimalna snaga je X, maksimalan domet je Y, a ne kaze ti da vozeci sa 50% tog X neces postici ni 30% tog Y.
pre 9 meseci
Primećujem šablon da električni automobili koji dobiju veliki domet sa jednim punjenjem, obavezno imaju po 300+ konja.
(Stara Mo, 27. januar 2024 11:22)
Uskoro će da krene veliki daunsajzing E-konjaže kada Kinezi budu ograničili izvoz retkih metala i neodmijumskih magneta posebno koji se ugrađuju u elektromotore. "Imperija uzvraća udarac" na EU baterijske pasoše.
pre 9 meseci
Za to je potrebno da sva vozila imaju ugrađenu kameru za prepoznavanje znakova koje imaju većina novijih vozila ali to mora da bude standard. To je moguće ugraditi i na starija vozila i onda nastupa era digitalnog ograničenja brzine. O ovome maštam već desetak godina.
(Balkan ekspres, 27. januar 2024 16:33
Tako je bre!
Evo i ja maštam!
I već vidim saobraćajku (van grada i dobrih 30ak km od najbliže bolnice) i tebe (daleko bilo i nedajbože) kako teško krvariš.
Podvezujem te kako znam i umem, trpam u kola i jurcam max brzinom od 60 km/h ka bolnici. Ne pretičem nikog, jer ti si se zalagao za el. ograničenje brzine.
Panično zovem operatera moje marke automobila da mi skinu blokadu. Mašina me stavlja na "hold" i obaveštava da sam 3ći na redu i da će mi se operater javiti za "ne duže od 3 minuta".
Konačno ga dobijam.
Operater mi velikodušno daje maximalnu zakonski dozvoljenu brzinu 10% veću od ograničenja i ja nastavljam jurcanje sada već na 66 km/h. Pored seoske škole, udaljene 50 m od puta i odvojene odbojnim branikom, šancem, trotoarom, školskom ogradom i školskim dvorištem, auto sam smanjuje na 33 km/h jer sistem ne zna da nastavnici danas štrajkuju i da u školi nema nikoga.
U međuvremenu ti već padaš u nesvest od gubitka krvi, dok ja jurcam kao furija i pretičem sve od reda... - naravno tamo gde nije isprekidana linija i gde revnosni putari nisu zaboravili da postave znak za dozvoljeno preticanje.
Dalje nastavi ovo zamišljanje situacije sam, mene mrzi da pišem.
Naravno, sve je ovo plod (bujne i pokvarene) mašte pisca a tebi želim dug, zdrav i uspešan život
pre 9 meseci
118 kWh je jako dobro. Mada, ovih 800 km je verovatno domet od 100% do 0, znači da je realni domet možda 600 km a možda i nešto manje. Ali ni to nije loše.
pre 9 meseci
Kome treba ubrzanje od 0 do 100 za dve sekunde u saobraćaju?
Samo da bude jako,brzo i skupo,.....
pre 9 meseci
@Stara Mo
Научи већ једном да батерија са много енергије (због које је домет велики) има и много снаге. И да велики електромотор на малој снази троши скоро исто као и мали електромотор на истој снази. Енергију код јаких електричних кола губиш на широким, "лепљивим" гумама, великом систему хлађења, већем моменту инерције диференцијала и полуосовина, али све то је укупно мали губитак. Нема сврхе да ставиш мотор од 100 коња на батерију од 500, уштедећеш врло мало.
pre 9 meseci
Pa kome treba za normalnu upotrebu auto koji do stotke ubrzava za 3 ili 2 sekunde ? Gde je tu bezbednost ?
pre 9 meseci
Oduvek sam hteo auto koji ubrza za 2 sec ima bar 800 konja i lici na sporet iznutra. Uskoro ce i golf 6 da budu pojam lepote, a tek golf 4...
pre 9 meseci
@Stara Mo
Научи већ једном да батерија са много енергије (због које је домет велики) има и много снаге. И да велики електромотор на малој снази троши скоро исто као и мали електромотор на истој снази. Енергију код јаких електричних кола губиш на широким, "лепљивим" гумама, великом систему хлађења, већем моменту инерције диференцијала и полуосовина, али све то је укупно мали губитак. Нема сврхе да ставиш мотор од 100 коња на батерију од 500, уштедећеш врло мало.
(Шумадинац, 27. januar 2024 13:55)
Da si pažljivo pročitao šta sam napisao, video bi da sam protiv električnih tenkova i da sam za automobile normalne veličine sa uobičajenih 70-80KW maksimalne snage. Dakle, mali auto 80KW snage ne može povući više od toga na punom opterećenju, a ako je baterija velika kao kod većih automobila, onda je veliki domet zagarantovan. Šta misliš, da li treba isto KW da se potera do stotke mali i veliki auto?
Nemoj meni da prodaješ svoje neznanje.
Elektrotehnika je nauka, nema mesta za vas šarlatane koji ste se rodili prepametni.
Zaobiđi komentar, brukaš se.
pre 9 meseci
Mozda po evropskom merenju. Stvarnoh 40% manje.
pre 9 meseci
Da želim e-sauto, više bih voleo manje automobile sa normalnih 100 konja ali da može da pređe 1600 kilometara sa jednim punjenjem.
(Stara Mo, 27. januar 2024 11:22)
Potpisujem, nikome ne treba vise od recimo 150 konja a da domet bude bar 1000km.
pre 9 meseci
@
Pa kome treba za normalnu upotrebu auto koji do stotke ubrzava za 3 ili 2 sekunde ? Gde je tu bezbednost ?
(Mika, 27. januar 2024 13:17
Pa moze za 3 ili 2 sekunde, nije da moras da ubrzavas tako.
U principu, veliki domet = ogromne baterije, velika masa, pa i treba ti jak motor da zadrzis dinamicnost. Mislim, imas i drugi ekstrem, onu EV Dacia - motor 45 ili 65 konja, mala baterija, mini domet, skromne vozne performanse i mala cena.
Inace, slazem se u principu sa tobom, ni meni ne treba 3 sec do 100 i sta ti ja znam …
pre 9 meseci
motor nije problem on je relativno lak razlika izmedju 300 kw (30kg) i 150 kw (20kg) baterija za 800 km je teska 1500 kila ako svaki dan ides 400 km onda ti to i treba zato imas teslu sa 150 km radojus i sa 350 pa ti biraj
17 Komentari
Sortiraj po: