Aktuelno

Nedelja, 21.01.2024.

13:04

Zašto dizelaši zimi imaju problema sa "paljenjem"

Izvor: Revijahak

Zašto dizelaši zimi imaju problema sa "paljenjem" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

36 Komentari

Sortiraj po:

Alex

pre 9 meseci

Raspitaj se odakle se dobija struja, pogotovo u Srbiji, da ti se ne smeju u drustvu.
(Burazer, 30. januar 2024 11:14

Nepismeni čoveče, i u Srbiji postoje solarne centrale iz kojih se koristi energija za punjenje EV a biće ih sve više. Hvala na pažnji.

Burazer

pre 9 meseci

“ Ne, nego na energiju iz solarnih centrala. Opismeni se da ti se ne smeju u društvu.”

Raspitaj se odakle se dobija struja, pogotovo u Srbiji, da ti se ne smeju u drustvu.

Alex

pre 9 meseci

Opet se praviš pametan. Moj auto 1.6 dizel je kupljen nov i na satu ima preko 420.000km, a na tehničkom tih nekih čestica 0,03 vrednost.
Pre će biti da je taj tvoj auto imao preko 750.000km... i ko zna kako održavan...
(Goran, 29. januar 2024 18:46)

Pa ti voziš otpad a ne auto, zreo za hidrauličku presu. TO ne može da prodje tehnički pregled u svakoj iole ozbiljnijoj zemlji ali u banana državama sve je moguće. I da moj auto je imao pravih 150k km.

Alex

pre 9 meseci

Benzin i nema brige a sledeći mi je EV najverovatnije.“

Znaci ti prelazis na ugalj, pametno nema sta.
(Burazer, 29. januar 2024 22:01)

Ne, nego na energiju iz solarnih centrala. Opismeni se da ti se ne smeju u društvu.

Logicar

pre 9 meseci

Vozio nekoliko dizela i nekoliko benzinaca i ni sa jednim ni sa drugim nisam imao problema. Odrzavas auto, proveris akumulator na vreme i to je to. Na jednom dizelu menjao 2 grejaca (iako je palio kao mina), na benzincu alternator bio pokvaren. Bez obzira na to...ne mogu da izvedem zakljucak koji je bolji za zimu sto se paljenja tice.
Ipak, benzinac ima jednu veliku prednost, mnogo brze se zagreje zimi, ali u mom slucaju to i nije neki faktor zbog garaze.
Tako da...pravilo je da nema pravila.

Zok1

pre 9 meseci

Dizel je imao smisla dok se točio D2, prljav i jeftin. U onoj bedi i neimaštini, ljudi su sipali i lož ulje, kao i naftu za poljoprivrednike. Da ne govorimo o pretakanjima iz kamiona "društvene" firme u privatne automobile. U današnje vreme, kada je dizel skuplji od benzina, nisam siguran koliko je ekonomičan. Dizel koji troši 20% goriva manje vas na kraju košta isto kao benzinac, ako je dizel na pumpama 20% skuplji. Voleo bih da čujem, šta vas danas motiviše da vozite dizel? (Osim mogućnosti da jeftino uvezete nešto što je u EU zabranjeno radi ekoloških propisa.)

Goran

pre 9 meseci

@Ako nisi imao onda se spremi jer to te čeka,pogotovo ako voziš kratke gradske relacije. Inače moj auto je imao oko 150k km kad je počeo sa tim glupostima. Benzin i nema brige a sledeći mi je EV najverovatnije.
(Aleks, 29. januar 2024 14:25)

Opet se praviš pametan. Moj auto 1.6 dizel je kupljen nov i na satu ima preko 420.000km, a na tehničkom tih nekih čestica 0,03 vrednost.
Pre će biti da je taj tvoj auto imao preko 750.000km... i ko zna kako održavan...

DC

pre 9 meseci

Po zvanicnoj statistici je prosecna starost voznog parka u Srbiji blizu punoletsva, na sta treba dodati sa realnom predjenom kilometrazom negde oko 500.000. Ja bih odgovor na pitanje 'Zašto dizelaši zimi imaju problema sa "paljenjem"' potrazio tu negde.

T

pre 9 meseci

"Smeta ti DPF kod dizela, a očigledno ne znaš da benzinac u istu svrhu ima katalizator..."
To nisu iste stvari. DPF je za nesagorele cestice (cadj) a katalizator je za smanjenje kolicine oksida azota. Novi benzinci imaju GPF (negde ga zovu PPF - G je od gasoline, P od petrol) koji sluzi za cestice, ali je obavezan tek od 2016. i izgleda da ne pravi tolike probleme, verovatno jer benzinci ne cadjave ni iz bliza kao dizeli.

mikri

pre 9 meseci

@A kako da ga prebacim u garažu kad je težak 1300 kg. ?
(Krik, 29. januar 2024 12:00) Zovnes komsiju,pa polako…prvo tockove pa sve ostalo…

Alex

pre 9 meseci

Sto se tice turbine I benzinci neki ih imaju...sto se tice dpf moze da se iskljici I kao da ga nemas I resen problem.
(Boba, 29. januar 2024 12:17)

pa može da se skine dpf ali ja vozim decu druže a i ne želim da stvaram kancer i drugim ljudima. To ti je kao ubistvo iz nehata.

Aleks

pre 9 meseci

Ne pravi se on pametan, nego si ti vozio neku lesinu, pa sad cvilis kao da je to svaciji problem.

Ni sa jednim dizelom nisam imao te gluposti koje mogu od vas da procitam … dpf-ovi, dizne, egr-ovi i ostalo sta vam crkava kada vam automobili na 700.000 ispuste dusu.
(Djorke, 29. januar 2024 12:56)

Ako nisi imao onda se spremi jer to te čeka,pogotovo ako voziš kratke gradske relacije. Inače moj auto je imao oko 150k km kad je počeo sa tim glupostima. Benzin i nema brige a sledeći mi je EV najverovatnije.

Djorke

pre 9 meseci

@
Nisu zime kao nekada. Ako je dobar akumulator i ako se pred svaku zimu redovno menja filter goriva neće biti problema.

(Nemanja, 29. januar 2024 12:39)

Meni “po knjizi” kaze da filter goriva menjam na (mislim) 60.000 ili tri godine (sta prvo nastupi), mada u realnosti menjam malo cesce.

Doduse, knjiga kaze i ulje da menjam na 30.000, ali to maltene prepolovim, a sto se filtera goriva tice, po servisnom intervalu, na velikom servisu, menja se drugi filter. Tako nekako ispada.

Sitna Slova

pre 9 meseci

Mi ne zivimo u podneblju gde je problem startovati vozilo. Ukoliko dizel vozilo ne pali po hladnoci proverite akumulator i grejace, jer u suprotnom 95% su sanse da je prolupao i zreo za otpad.

Sale

pre 9 meseci

@Goran Imaju katalizator, ali taj katalizator crkava 5 puta ređe nego kod dizela. Imaju benzinci i dizne koje takođe veoma retko crkavaju za razliku od dizela, a pored toga su i višestruko jefinije.

Nemanja

pre 9 meseci

Nisu zime kao nekada. Ako je dobar akumulator i ako se pred svaku zimu redovno menja filter goriva neće biti problema. Takođe treba zimi izbegavati da je automobil konstantno na rezervi.
Inače da živimo negde na primer u Norveškoj ili region Moskve samo benzinci. Svako automobil ima svoje prednosti i mane. Čovek koji je non stop na putu bez veze je da vozi benzinca sem da ima para za bacanje. Lično imam dva automobila. VW Polo benzinac za posao i BMW peticu dizelaš za vikende i godišnje odmore. Pozdrav

Boba

pre 9 meseci

Od kako vozim benzinca, preporodio sam se. Nema zapušenih dpf-ova, čišćenja turbine i dizni i ostale gluposti. Još da se otarasim ženinog dizela i u moju kuću to smeće, više neće.
(Alex, 29. januar 2024 08:05)

Sto se tice turbine I benzinci neki ih imaju...sto se tice dpf moze da se iskljici I kao da ga nemas I resen problem.

Djorke

pre 9 meseci

@
(Goran, 29. januar 2024 09:56)

Dizel je prljav i mastan i zapušava filter čestica vrlo često. Benzin to nije i ne zapušava filter u gradskoj vožnji. Pametan se praviš ti a da se nisi informisao. Hvala na pažnji.
(Alex, 29. januar 2024 11:31)

Ne pravi se on pametan, nego si ti vozio neku lesinu, pa sad cvilis kao da je to svaciji problem.

Ni sa jednim dizelom nisam imao te gluposti koje mogu od vas da procitam … dpf-ovi, dizne, egr-ovi i ostalo sta vam crkava kada vam automobili na 700.000 ispuste dusu.

marko

pre 9 meseci

Imaju probelm jer su uvezeni sa 170 000 d0 180 000 km bar vecina a realno su svi presli puta 3 i to ako imas srece prost odgovor na ovo pitanje

Alex

pre 9 meseci

Ma nemoj. Smeta ti DPF kod dizela, a očigledno ne znaš da benzinac u istu svrhu ima katalizator... Šta se bre praviš pametan...
(Goran, 29. januar 2024 09:56)

Dizel je prljav i mastan i zapušava filter čestica vrlo često. Benzin to nije i ne zapušava filter u gradskoj vožnji. Pametan se praviš ti a da se nisi informisao. Hvala na pažnji.

pera

pre 9 meseci

Meni je 2012e na onih -25 auto ujutru kad upali tresao se bukvalno. Kad je majstor otvorio filter goriva veliki komad leda je bio unutra.
Imam dizel i benzin, sada se bukvalno sa ovim cenama goriva svelo na isto po km. Dizel mi ima 200ks, veliki porodični auto sa 4x4, benzin je mali gradski auto sa 1.6 motorom. Dizel za auto put i putovanja, manji auto za grad i rešeno.
Inače problem sa dpf se i dešava kad se dizel vozi na malim relacijama kad ne uspe da spali filter, i kad vlasnici ne znaju da to prepoznaju (kod mene recimo trenutna potrošnja na leru ode na 3l i auto radi na 1000 obrtaja)

Djorke

pre 9 meseci

Kod nas te temperature postoje na par mesta gde je specificna mikroklima, tipa Pester ili neke planine. Nisam cuo godinama da se nekom stegao parafin tako, ali ajde moguce je ako neko bas nema sveze gorivo u rezervoaru, nikad nije menjao filter ili tako nesto.

Pritom dizeli nisu kao nekad, danas upale na minusu, sve i da mu pola grejaca ne rade.

zex

pre 9 meseci

eto imao sam passata 2002 godiste 2.0 tdi 130konja i natanko sam avto krajem oktobra i onda bio na bolovanju i Decembra tek ga upalio i na minus 12 ..i nečete verovati upalio iz prve ..i iskreno sam se začudio jer sam očekivao da neče i da je gorivo smrzlo itd...ali eto pa nije
to se desilo prije 3 godine..i zato neču da čitam tu vest :)

Goran

pre 9 meseci

@Od kako vozim benzinca, preporodio sam se. Nema zapušenih dpf-ova, čišćenja turbine i dizni i ostale gluposti. Još da se otarasim ženinog dizela i u moju kuću to smeće, više neće.
(Alex, 29. januar 2024 08:05)

Ma nemoj. Smeta ti DPF kod dizela, a očigledno ne znaš da benzinac u istu svrhu ima katalizator... Šta se bre praviš pametan...

Alex

pre 9 meseci

Od kako vozim benzinca, preporodio sam se. Nema zapušenih dpf-ova, čišćenja turbine i dizni i ostale gluposti. Još da se otarasim ženinog dizela i u moju kuću to smeće, više neće.

Djorke

pre 9 meseci

Kod nas te temperature postoje na par mesta gde je specificna mikroklima, tipa Pester ili neke planine. Nisam cuo godinama da se nekom stegao parafin tako, ali ajde moguce je ako neko bas nema sveze gorivo u rezervoaru, nikad nije menjao filter ili tako nesto.

Pritom dizeli nisu kao nekad, danas upale na minusu, sve i da mu pola grejaca ne rade.

Alex

pre 9 meseci

Od kako vozim benzinca, preporodio sam se. Nema zapušenih dpf-ova, čišćenja turbine i dizni i ostale gluposti. Još da se otarasim ženinog dizela i u moju kuću to smeće, više neće.

Goran

pre 9 meseci

@Od kako vozim benzinca, preporodio sam se. Nema zapušenih dpf-ova, čišćenja turbine i dizni i ostale gluposti. Još da se otarasim ženinog dizela i u moju kuću to smeće, više neće.
(Alex, 29. januar 2024 08:05)

Ma nemoj. Smeta ti DPF kod dizela, a očigledno ne znaš da benzinac u istu svrhu ima katalizator... Šta se bre praviš pametan...

pera

pre 9 meseci

Meni je 2012e na onih -25 auto ujutru kad upali tresao se bukvalno. Kad je majstor otvorio filter goriva veliki komad leda je bio unutra.
Imam dizel i benzin, sada se bukvalno sa ovim cenama goriva svelo na isto po km. Dizel mi ima 200ks, veliki porodični auto sa 4x4, benzin je mali gradski auto sa 1.6 motorom. Dizel za auto put i putovanja, manji auto za grad i rešeno.
Inače problem sa dpf se i dešava kad se dizel vozi na malim relacijama kad ne uspe da spali filter, i kad vlasnici ne znaju da to prepoznaju (kod mene recimo trenutna potrošnja na leru ode na 3l i auto radi na 1000 obrtaja)

zex

pre 9 meseci

eto imao sam passata 2002 godiste 2.0 tdi 130konja i natanko sam avto krajem oktobra i onda bio na bolovanju i Decembra tek ga upalio i na minus 12 ..i nečete verovati upalio iz prve ..i iskreno sam se začudio jer sam očekivao da neče i da je gorivo smrzlo itd...ali eto pa nije
to se desilo prije 3 godine..i zato neču da čitam tu vest :)

Djorke

pre 9 meseci

@
(Goran, 29. januar 2024 09:56)

Dizel je prljav i mastan i zapušava filter čestica vrlo često. Benzin to nije i ne zapušava filter u gradskoj vožnji. Pametan se praviš ti a da se nisi informisao. Hvala na pažnji.
(Alex, 29. januar 2024 11:31)

Ne pravi se on pametan, nego si ti vozio neku lesinu, pa sad cvilis kao da je to svaciji problem.

Ni sa jednim dizelom nisam imao te gluposti koje mogu od vas da procitam … dpf-ovi, dizne, egr-ovi i ostalo sta vam crkava kada vam automobili na 700.000 ispuste dusu.

Alex

pre 9 meseci

Sto se tice turbine I benzinci neki ih imaju...sto se tice dpf moze da se iskljici I kao da ga nemas I resen problem.
(Boba, 29. januar 2024 12:17)

pa može da se skine dpf ali ja vozim decu druže a i ne želim da stvaram kancer i drugim ljudima. To ti je kao ubistvo iz nehata.

Alex

pre 9 meseci

Ma nemoj. Smeta ti DPF kod dizela, a očigledno ne znaš da benzinac u istu svrhu ima katalizator... Šta se bre praviš pametan...
(Goran, 29. januar 2024 09:56)

Dizel je prljav i mastan i zapušava filter čestica vrlo često. Benzin to nije i ne zapušava filter u gradskoj vožnji. Pametan se praviš ti a da se nisi informisao. Hvala na pažnji.

marko

pre 9 meseci

Imaju probelm jer su uvezeni sa 170 000 d0 180 000 km bar vecina a realno su svi presli puta 3 i to ako imas srece prost odgovor na ovo pitanje

Sale

pre 9 meseci

@Goran Imaju katalizator, ali taj katalizator crkava 5 puta ređe nego kod dizela. Imaju benzinci i dizne koje takođe veoma retko crkavaju za razliku od dizela, a pored toga su i višestruko jefinije.

Sitna Slova

pre 9 meseci

Mi ne zivimo u podneblju gde je problem startovati vozilo. Ukoliko dizel vozilo ne pali po hladnoci proverite akumulator i grejace, jer u suprotnom 95% su sanse da je prolupao i zreo za otpad.

Nemanja

pre 9 meseci

Nisu zime kao nekada. Ako je dobar akumulator i ako se pred svaku zimu redovno menja filter goriva neće biti problema. Takođe treba zimi izbegavati da je automobil konstantno na rezervi.
Inače da živimo negde na primer u Norveškoj ili region Moskve samo benzinci. Svako automobil ima svoje prednosti i mane. Čovek koji je non stop na putu bez veze je da vozi benzinca sem da ima para za bacanje. Lično imam dva automobila. VW Polo benzinac za posao i BMW peticu dizelaš za vikende i godišnje odmore. Pozdrav

Aleks

pre 9 meseci

Ne pravi se on pametan, nego si ti vozio neku lesinu, pa sad cvilis kao da je to svaciji problem.

Ni sa jednim dizelom nisam imao te gluposti koje mogu od vas da procitam … dpf-ovi, dizne, egr-ovi i ostalo sta vam crkava kada vam automobili na 700.000 ispuste dusu.
(Djorke, 29. januar 2024 12:56)

Ako nisi imao onda se spremi jer to te čeka,pogotovo ako voziš kratke gradske relacije. Inače moj auto je imao oko 150k km kad je počeo sa tim glupostima. Benzin i nema brige a sledeći mi je EV najverovatnije.

Goran

pre 9 meseci

@Ako nisi imao onda se spremi jer to te čeka,pogotovo ako voziš kratke gradske relacije. Inače moj auto je imao oko 150k km kad je počeo sa tim glupostima. Benzin i nema brige a sledeći mi je EV najverovatnije.
(Aleks, 29. januar 2024 14:25)

Opet se praviš pametan. Moj auto 1.6 dizel je kupljen nov i na satu ima preko 420.000km, a na tehničkom tih nekih čestica 0,03 vrednost.
Pre će biti da je taj tvoj auto imao preko 750.000km... i ko zna kako održavan...

Logicar

pre 9 meseci

Vozio nekoliko dizela i nekoliko benzinaca i ni sa jednim ni sa drugim nisam imao problema. Odrzavas auto, proveris akumulator na vreme i to je to. Na jednom dizelu menjao 2 grejaca (iako je palio kao mina), na benzincu alternator bio pokvaren. Bez obzira na to...ne mogu da izvedem zakljucak koji je bolji za zimu sto se paljenja tice.
Ipak, benzinac ima jednu veliku prednost, mnogo brze se zagreje zimi, ali u mom slucaju to i nije neki faktor zbog garaze.
Tako da...pravilo je da nema pravila.

DC

pre 9 meseci

Po zvanicnoj statistici je prosecna starost voznog parka u Srbiji blizu punoletsva, na sta treba dodati sa realnom predjenom kilometrazom negde oko 500.000. Ja bih odgovor na pitanje 'Zašto dizelaši zimi imaju problema sa "paljenjem"' potrazio tu negde.

Zok1

pre 9 meseci

Dizel je imao smisla dok se točio D2, prljav i jeftin. U onoj bedi i neimaštini, ljudi su sipali i lož ulje, kao i naftu za poljoprivrednike. Da ne govorimo o pretakanjima iz kamiona "društvene" firme u privatne automobile. U današnje vreme, kada je dizel skuplji od benzina, nisam siguran koliko je ekonomičan. Dizel koji troši 20% goriva manje vas na kraju košta isto kao benzinac, ako je dizel na pumpama 20% skuplji. Voleo bih da čujem, šta vas danas motiviše da vozite dizel? (Osim mogućnosti da jeftino uvezete nešto što je u EU zabranjeno radi ekoloških propisa.)

Boba

pre 9 meseci

Od kako vozim benzinca, preporodio sam se. Nema zapušenih dpf-ova, čišćenja turbine i dizni i ostale gluposti. Još da se otarasim ženinog dizela i u moju kuću to smeće, više neće.
(Alex, 29. januar 2024 08:05)

Sto se tice turbine I benzinci neki ih imaju...sto se tice dpf moze da se iskljici I kao da ga nemas I resen problem.

Djorke

pre 9 meseci

@
Nisu zime kao nekada. Ako je dobar akumulator i ako se pred svaku zimu redovno menja filter goriva neće biti problema.

(Nemanja, 29. januar 2024 12:39)

Meni “po knjizi” kaze da filter goriva menjam na (mislim) 60.000 ili tri godine (sta prvo nastupi), mada u realnosti menjam malo cesce.

Doduse, knjiga kaze i ulje da menjam na 30.000, ali to maltene prepolovim, a sto se filtera goriva tice, po servisnom intervalu, na velikom servisu, menja se drugi filter. Tako nekako ispada.

T

pre 9 meseci

"Smeta ti DPF kod dizela, a očigledno ne znaš da benzinac u istu svrhu ima katalizator..."
To nisu iste stvari. DPF je za nesagorele cestice (cadj) a katalizator je za smanjenje kolicine oksida azota. Novi benzinci imaju GPF (negde ga zovu PPF - G je od gasoline, P od petrol) koji sluzi za cestice, ali je obavezan tek od 2016. i izgleda da ne pravi tolike probleme, verovatno jer benzinci ne cadjave ni iz bliza kao dizeli.

Alex

pre 9 meseci

Benzin i nema brige a sledeći mi je EV najverovatnije.“

Znaci ti prelazis na ugalj, pametno nema sta.
(Burazer, 29. januar 2024 22:01)

Ne, nego na energiju iz solarnih centrala. Opismeni se da ti se ne smeju u društvu.

mikri

pre 9 meseci

@A kako da ga prebacim u garažu kad je težak 1300 kg. ?
(Krik, 29. januar 2024 12:00) Zovnes komsiju,pa polako…prvo tockove pa sve ostalo…

Alex

pre 9 meseci

Opet se praviš pametan. Moj auto 1.6 dizel je kupljen nov i na satu ima preko 420.000km, a na tehničkom tih nekih čestica 0,03 vrednost.
Pre će biti da je taj tvoj auto imao preko 750.000km... i ko zna kako održavan...
(Goran, 29. januar 2024 18:46)

Pa ti voziš otpad a ne auto, zreo za hidrauličku presu. TO ne može da prodje tehnički pregled u svakoj iole ozbiljnijoj zemlji ali u banana državama sve je moguće. I da moj auto je imao pravih 150k km.

Burazer

pre 9 meseci

“ Ne, nego na energiju iz solarnih centrala. Opismeni se da ti se ne smeju u društvu.”

Raspitaj se odakle se dobija struja, pogotovo u Srbiji, da ti se ne smeju u drustvu.

Alex

pre 9 meseci

Raspitaj se odakle se dobija struja, pogotovo u Srbiji, da ti se ne smeju u drustvu.
(Burazer, 30. januar 2024 11:14

Nepismeni čoveče, i u Srbiji postoje solarne centrale iz kojih se koristi energija za punjenje EV a biće ih sve više. Hvala na pažnji.

Alex

pre 9 meseci

Od kako vozim benzinca, preporodio sam se. Nema zapušenih dpf-ova, čišćenja turbine i dizni i ostale gluposti. Još da se otarasim ženinog dizela i u moju kuću to smeće, više neće.

Goran

pre 9 meseci

@Od kako vozim benzinca, preporodio sam se. Nema zapušenih dpf-ova, čišćenja turbine i dizni i ostale gluposti. Još da se otarasim ženinog dizela i u moju kuću to smeće, više neće.
(Alex, 29. januar 2024 08:05)

Ma nemoj. Smeta ti DPF kod dizela, a očigledno ne znaš da benzinac u istu svrhu ima katalizator... Šta se bre praviš pametan...

Alex

pre 9 meseci

Ma nemoj. Smeta ti DPF kod dizela, a očigledno ne znaš da benzinac u istu svrhu ima katalizator... Šta se bre praviš pametan...
(Goran, 29. januar 2024 09:56)

Dizel je prljav i mastan i zapušava filter čestica vrlo često. Benzin to nije i ne zapušava filter u gradskoj vožnji. Pametan se praviš ti a da se nisi informisao. Hvala na pažnji.

Boba

pre 9 meseci

Od kako vozim benzinca, preporodio sam se. Nema zapušenih dpf-ova, čišćenja turbine i dizni i ostale gluposti. Još da se otarasim ženinog dizela i u moju kuću to smeće, više neće.
(Alex, 29. januar 2024 08:05)

Sto se tice turbine I benzinci neki ih imaju...sto se tice dpf moze da se iskljici I kao da ga nemas I resen problem.

Aleks

pre 9 meseci

Ne pravi se on pametan, nego si ti vozio neku lesinu, pa sad cvilis kao da je to svaciji problem.

Ni sa jednim dizelom nisam imao te gluposti koje mogu od vas da procitam … dpf-ovi, dizne, egr-ovi i ostalo sta vam crkava kada vam automobili na 700.000 ispuste dusu.
(Djorke, 29. januar 2024 12:56)

Ako nisi imao onda se spremi jer to te čeka,pogotovo ako voziš kratke gradske relacije. Inače moj auto je imao oko 150k km kad je počeo sa tim glupostima. Benzin i nema brige a sledeći mi je EV najverovatnije.

Alex

pre 9 meseci

Opet se praviš pametan. Moj auto 1.6 dizel je kupljen nov i na satu ima preko 420.000km, a na tehničkom tih nekih čestica 0,03 vrednost.
Pre će biti da je taj tvoj auto imao preko 750.000km... i ko zna kako održavan...
(Goran, 29. januar 2024 18:46)

Pa ti voziš otpad a ne auto, zreo za hidrauličku presu. TO ne može da prodje tehnički pregled u svakoj iole ozbiljnijoj zemlji ali u banana državama sve je moguće. I da moj auto je imao pravih 150k km.

Alex

pre 9 meseci

Benzin i nema brige a sledeći mi je EV najverovatnije.“

Znaci ti prelazis na ugalj, pametno nema sta.
(Burazer, 29. januar 2024 22:01)

Ne, nego na energiju iz solarnih centrala. Opismeni se da ti se ne smeju u društvu.

zex

pre 9 meseci

eto imao sam passata 2002 godiste 2.0 tdi 130konja i natanko sam avto krajem oktobra i onda bio na bolovanju i Decembra tek ga upalio i na minus 12 ..i nečete verovati upalio iz prve ..i iskreno sam se začudio jer sam očekivao da neče i da je gorivo smrzlo itd...ali eto pa nije
to se desilo prije 3 godine..i zato neču da čitam tu vest :)

Sale

pre 9 meseci

@Goran Imaju katalizator, ali taj katalizator crkava 5 puta ređe nego kod dizela. Imaju benzinci i dizne koje takođe veoma retko crkavaju za razliku od dizela, a pored toga su i višestruko jefinije.

Zok1

pre 9 meseci

Dizel je imao smisla dok se točio D2, prljav i jeftin. U onoj bedi i neimaštini, ljudi su sipali i lož ulje, kao i naftu za poljoprivrednike. Da ne govorimo o pretakanjima iz kamiona "društvene" firme u privatne automobile. U današnje vreme, kada je dizel skuplji od benzina, nisam siguran koliko je ekonomičan. Dizel koji troši 20% goriva manje vas na kraju košta isto kao benzinac, ako je dizel na pumpama 20% skuplji. Voleo bih da čujem, šta vas danas motiviše da vozite dizel? (Osim mogućnosti da jeftino uvezete nešto što je u EU zabranjeno radi ekoloških propisa.)

Alex

pre 9 meseci

Raspitaj se odakle se dobija struja, pogotovo u Srbiji, da ti se ne smeju u drustvu.
(Burazer, 30. januar 2024 11:14

Nepismeni čoveče, i u Srbiji postoje solarne centrale iz kojih se koristi energija za punjenje EV a biće ih sve više. Hvala na pažnji.

Djorke

pre 9 meseci

Kod nas te temperature postoje na par mesta gde je specificna mikroklima, tipa Pester ili neke planine. Nisam cuo godinama da se nekom stegao parafin tako, ali ajde moguce je ako neko bas nema sveze gorivo u rezervoaru, nikad nije menjao filter ili tako nesto.

Pritom dizeli nisu kao nekad, danas upale na minusu, sve i da mu pola grejaca ne rade.

marko

pre 9 meseci

Imaju probelm jer su uvezeni sa 170 000 d0 180 000 km bar vecina a realno su svi presli puta 3 i to ako imas srece prost odgovor na ovo pitanje

Djorke

pre 9 meseci

@
(Goran, 29. januar 2024 09:56)

Dizel je prljav i mastan i zapušava filter čestica vrlo često. Benzin to nije i ne zapušava filter u gradskoj vožnji. Pametan se praviš ti a da se nisi informisao. Hvala na pažnji.
(Alex, 29. januar 2024 11:31)

Ne pravi se on pametan, nego si ti vozio neku lesinu, pa sad cvilis kao da je to svaciji problem.

Ni sa jednim dizelom nisam imao te gluposti koje mogu od vas da procitam … dpf-ovi, dizne, egr-ovi i ostalo sta vam crkava kada vam automobili na 700.000 ispuste dusu.

Burazer

pre 9 meseci

“ Ne, nego na energiju iz solarnih centrala. Opismeni se da ti se ne smeju u društvu.”

Raspitaj se odakle se dobija struja, pogotovo u Srbiji, da ti se ne smeju u drustvu.

Alex

pre 9 meseci

Sto se tice turbine I benzinci neki ih imaju...sto se tice dpf moze da se iskljici I kao da ga nemas I resen problem.
(Boba, 29. januar 2024 12:17)

pa može da se skine dpf ali ja vozim decu druže a i ne želim da stvaram kancer i drugim ljudima. To ti je kao ubistvo iz nehata.

pera

pre 9 meseci

Meni je 2012e na onih -25 auto ujutru kad upali tresao se bukvalno. Kad je majstor otvorio filter goriva veliki komad leda je bio unutra.
Imam dizel i benzin, sada se bukvalno sa ovim cenama goriva svelo na isto po km. Dizel mi ima 200ks, veliki porodični auto sa 4x4, benzin je mali gradski auto sa 1.6 motorom. Dizel za auto put i putovanja, manji auto za grad i rešeno.
Inače problem sa dpf se i dešava kad se dizel vozi na malim relacijama kad ne uspe da spali filter, i kad vlasnici ne znaju da to prepoznaju (kod mene recimo trenutna potrošnja na leru ode na 3l i auto radi na 1000 obrtaja)

Sitna Slova

pre 9 meseci

Mi ne zivimo u podneblju gde je problem startovati vozilo. Ukoliko dizel vozilo ne pali po hladnoci proverite akumulator i grejace, jer u suprotnom 95% su sanse da je prolupao i zreo za otpad.

Djorke

pre 9 meseci

@
Nisu zime kao nekada. Ako je dobar akumulator i ako se pred svaku zimu redovno menja filter goriva neće biti problema.

(Nemanja, 29. januar 2024 12:39)

Meni “po knjizi” kaze da filter goriva menjam na (mislim) 60.000 ili tri godine (sta prvo nastupi), mada u realnosti menjam malo cesce.

Doduse, knjiga kaze i ulje da menjam na 30.000, ali to maltene prepolovim, a sto se filtera goriva tice, po servisnom intervalu, na velikom servisu, menja se drugi filter. Tako nekako ispada.

T

pre 9 meseci

"Smeta ti DPF kod dizela, a očigledno ne znaš da benzinac u istu svrhu ima katalizator..."
To nisu iste stvari. DPF je za nesagorele cestice (cadj) a katalizator je za smanjenje kolicine oksida azota. Novi benzinci imaju GPF (negde ga zovu PPF - G je od gasoline, P od petrol) koji sluzi za cestice, ali je obavezan tek od 2016. i izgleda da ne pravi tolike probleme, verovatno jer benzinci ne cadjave ni iz bliza kao dizeli.

Goran

pre 9 meseci

@Ako nisi imao onda se spremi jer to te čeka,pogotovo ako voziš kratke gradske relacije. Inače moj auto je imao oko 150k km kad je počeo sa tim glupostima. Benzin i nema brige a sledeći mi je EV najverovatnije.
(Aleks, 29. januar 2024 14:25)

Opet se praviš pametan. Moj auto 1.6 dizel je kupljen nov i na satu ima preko 420.000km, a na tehničkom tih nekih čestica 0,03 vrednost.
Pre će biti da je taj tvoj auto imao preko 750.000km... i ko zna kako održavan...

Nemanja

pre 9 meseci

Nisu zime kao nekada. Ako je dobar akumulator i ako se pred svaku zimu redovno menja filter goriva neće biti problema. Takođe treba zimi izbegavati da je automobil konstantno na rezervi.
Inače da živimo negde na primer u Norveškoj ili region Moskve samo benzinci. Svako automobil ima svoje prednosti i mane. Čovek koji je non stop na putu bez veze je da vozi benzinca sem da ima para za bacanje. Lično imam dva automobila. VW Polo benzinac za posao i BMW peticu dizelaš za vikende i godišnje odmore. Pozdrav

DC

pre 9 meseci

Po zvanicnoj statistici je prosecna starost voznog parka u Srbiji blizu punoletsva, na sta treba dodati sa realnom predjenom kilometrazom negde oko 500.000. Ja bih odgovor na pitanje 'Zašto dizelaši zimi imaju problema sa "paljenjem"' potrazio tu negde.

mikri

pre 9 meseci

@A kako da ga prebacim u garažu kad je težak 1300 kg. ?
(Krik, 29. januar 2024 12:00) Zovnes komsiju,pa polako…prvo tockove pa sve ostalo…

Logicar

pre 9 meseci

Vozio nekoliko dizela i nekoliko benzinaca i ni sa jednim ni sa drugim nisam imao problema. Odrzavas auto, proveris akumulator na vreme i to je to. Na jednom dizelu menjao 2 grejaca (iako je palio kao mina), na benzincu alternator bio pokvaren. Bez obzira na to...ne mogu da izvedem zakljucak koji je bolji za zimu sto se paljenja tice.
Ipak, benzinac ima jednu veliku prednost, mnogo brze se zagreje zimi, ali u mom slucaju to i nije neki faktor zbog garaze.
Tako da...pravilo je da nema pravila.