Aktuelno

Sreda, 03.01.2024.

13:26

Do kraja godine na srpskim putevima preko 100 električnih punjača

Izvor: Tanjug

Do kraja godine na srpskim putevima preko 100 elektriènih punjaèa IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

21 Komentari

Sortiraj po:

Mirko

pre 9 meseci

Svaka kuća u Srbiji ima trofaznu utičnicu koja je dobra do 9kW
A ova nova Panda ima samo monofazni ulaz, odnosno i da se poveže na trofazni punjač, puniće monofazno. Smatram da jedini pritisak koji Vlada treba da da FIAT-u je da za tržište Srbije, trofazno do 11kW bude standard, a ne monofazno 7kW.
Na kućnoj monofaznoj je max 3kW, što 40kWh koliko treba da bude u Pandi da je puni za oko 16 sati, dok trofazno je puna za 5 sati. Taman za dopunu preko noći.

Na 7kW je puna za 7 sati. To je 32A monofazno, što u Srbiji niko nema. A 7kW na trofaznoj je 10A po fazi, što nije ništa i svako ima. Dodatno, za 7kW monofazno ide kabl od bar 3x4mm? (12mm? bakra), dok za trofazno je dovoljno 5x1.5mm? (7.5mm?), što je značajna ušteda u kablu.

neko iz mase

pre 9 meseci

@ Ovo je stvarno sramota… vise punjaca ima neki gradic u Nemackoj od 40 hiljada stanovnika nego cela Srbija.
(Straight Outta München, 06. januar 2024 11:36)

Zašto bi Srbija ulagala svoje pare u mrežu punjača kad je broj el.vozila kod nas na razini statističke greške. A vi fino kad dolazite u otadžbinu kupite neki normalan auto a ne ta kvazi "zelena" vozila ili neka EU odreši kesu da bi imao gde da se uštekaš i kod nas.

Alex

pre 9 meseci

Mario, 4. januar 2024 15:41

Ovo je samo državna inicijativa. Privatne firme imaju i grade svoje punjače i duž auto-puta ima ih na desetine a u celoj Srbiji sigurno preko 300 i svake godine sve više.

Zok1

pre 9 meseci

Sto nenapisete koju vrstu "utikaca" ce da primeni Srbija jer u Evrpi svi imaju razlicite utikace pa je i to problem koji otezava ljudima sa hibridnim kolima da putuju na duze relacije..
(Solo, 4. januar 2024 12:43) Izvini, koje sve različite utikače imaju električni automobili u Evropi? To se rešava adapterima koje prikačiš na kabl punjača i onda utakneš u automobil.

Mario

pre 9 meseci

Do kraja godine na srpskim putevima preko 100 električnih punjača

Ovo je 8 punjača mjesečno za cijelu Srbiju.
Za usporedbu, radim u firmi koja iz usluge (među drugim poslovima) montira punjače el. automobila i samo prošli mjesec montirali smo 8 punjača na samo jednoj benzinskoj stanici Petrola, a oni su donijeli odluku da će do kraja 2024 imati barem 2 punjača na svakoj benzinskoj.
Tako će samo Petrol instalirati više punjača u Hrvatskoj u 2024. nego cijela Srbija!?
Iduće godine očekujemo povećanje broja turista u odnosu na 20,6 milijuna koji su nas posjetili ove godine, a dio njih će sigurno doći sa el. autima.

Solo

pre 9 meseci

Sto nenapisete koju vrstu "utikaca" ce da primeni Srbija jer u Evrpi svi imaju razlicite utikace pa je i to problem koji otezava ljudima sa hibridnim kolima da putuju na duze relacije..

Inception

pre 9 meseci

U ovom trenutku, ovo je pre svega bitno za tranzit kroz Srbiju. Sa ulaskom Rumunije i Bugarske u Šengen, postoji realna opasnost da tranzitni saobraćaj zaobiđe Srbiju. Kako vreme bude prolazilo, biće potrebno da se motivišu i pumpe koje nisu na glavnim saobraćajnicama, da postave punjače. Isto se odnosi i na javne parkinge i garaže. Poreske olakšice su najlakši način.
(Zok1, 03. januar 2024 21:30)


Nema to toliko veze sa Sengenom, koliko sa visokim cenama putarina, goriva, i (za teretni transport) nemogucnoscu povracaja PDV-a za pune rezervoare goriva koje ti kamioni sipaju u Srbiji.

зоки

pre 9 meseci

Ја свог коња не мењам. Каква су то нова сокоћала која иду а не пасу траву. Сипаш неки бензин, де то да нађем? Код мене просто чим коњ огладни ја направим паузу на првој ливади "наточим" коња и наставим. Свашта шта ће људи да измисле. То никад неће да заживи.

(јоој, 04. januar 2024 08:45) Није то добро брате! Знаш ли колико пута мораш то да испрежеш и одмараш? Ништа без волова, прелазе дужу километражу са истом количином хране, вода и сено не морају да буду чисти.

јоој

pre 9 meseci

Ја свог коња не мењам. Каква су то нова сокоћала која иду а не пасу траву. Сипаш неки бензин, де то да нађем? Код мене просто чим коњ огладни ја направим паузу на првој ливади "наточим" коња и наставим. Свашта шта ће људи да измисле. То никад неће да заживи.

-------------

Што више пуњача то боље. Неко помену улазак Румуније и Бугарске у Шенген. Реално је да ће да нас заобилазе у широком луку.

Milan

pre 9 meseci

@Dragan EV
Da su SUS vozila toliko stetna ne bi u svim državama rastao životni vek paralelno sa brojem automobila. Dok su kinezi vozili bicikle živeli su 47 godina u proseku, sa milionima automobila danas životni vek je 78.
Nisam protiv postavljanja elektropunjača u srbiji, naprotiv neophodni su jer je takav trend u našoj okolini, ali pogledajte sledeći video pre nego tvrdite da su baterije ekološke

https://www.youtube.com/watch?v=aTfwqvNuk44

Zok1

pre 9 meseci

U ovom trenutku, ovo je pre svega bitno za tranzit kroz Srbiju. Sa ulaskom Rumunije i Bugarske u Šengen, postoji realna opasnost da tranzitni saobraćaj zaobiđe Srbiju. Kako vreme bude prolazilo, biće potrebno da se motivišu i pumpe koje nisu na glavnim saobraćajnicama, da postave punjače. Isto se odnosi i na javne parkinge i garaže. Poreske olakšice su najlakši način.

Djorke

pre 9 meseci

@


Nema dostave cisternama, nema opasnosti od mogućih incidenata pri prevozu goriva cisternama, nema pretakanja goriva iz cisterni na punpama …

(Dragan EV, 3. januar 2024 14:03)

Da, da … svaki dan evo eksplodira jedna cisterna i odleti 2000 ljudi u vazduh. I to samo u tvojoj maloj i ocigledno smrdljivoj selendri … u citavoj drzavi makar 5 puta toliko svaki dan.

U kom li svetu ti zivis da mi je znati ?

Alex

pre 9 meseci

Ako neko misli i da nije problem i to što oko 4.000 ljudi umre u Srbiji godišnje od posledica trovanja zagađenim vazduhom, onda sa njim nešto ozbiljno nije u redu.
(Dragan EV, 3. januar 2024 14:19) 

Dragane, ovde prosečan vozač nema intelekta da dobaci dotle i čemu ti pričaš. Ovde pametmjakovići skidaju dpf da im se ne kvari i da nemaju trošak pa tako pametni stave decu u takav auto i voze. To o čemu ti pričaš je viša matematika za ovdašnji mentalitet.

Pera SuS

pre 9 meseci

@Dragan EV
Mozda i to veliko mozda neće niko umreti u gradu kada se vozi šporet,ali će gotovo sigurno umreti tamo gde se loži jalovina,ugalj i gde se vadi ruda. U prevodu bitno je samo moje pedu. Pričam o Srbiji,ne zanima me Kanada ili neka tamo država.

Stara Mo

pre 9 meseci

Nema dostave cisternama, nema opasnosti od mogućih incidenata pri prevozu goriva cisternama, nema pretakanja goriva iz cisterni na punpama, nema kontrole kvaliteta goriva i markiranja goriva, nema lošijeg i boljeg goriva, nema krijumčarenja goriva i izbegavanja poreza, itd. itd...
(Dragan EV, 03. januar 2024 14:03)


Nema redova za struju ko onomad za benzin? Bojim se da će redovi za benzin iz 90-ih nadmašiti redove za struju...

iq85

pre 9 meseci

@Dragan EV pa da, bolje je, sta nas briga sto umire na desetine hiljada Kineza i Afrikanaca da bi mi imali baterije! Samo neko ko ne zeli da razmislja moze da tvrdi kako su ev ekološkija od ostalih. Da jesu u eksploataciji, ali dok dođu da eksploatacije zagade deset puta više nego vozila sus. Samo da te potsetim, uskoro, vrlo uskoro, Rio Tinto počinje da kopa litijum za ekoloska vozila, kod Valjeva. Siguran sam da ces tada promeniti misljenje, a pogotovo ovaj deo o broju umrlih od zagađenja!!!

Dragan EV

pre 9 meseci

Oni koji misle da masovnije postavljanje elekto punjača nije korak u dobrom smeru i koji iz njima znanih razloga ne vole električne automobile bi mogli da razmisle i o sledećem:

Da li je bolje da, na primer, svi mi staneno dva puta po pola sata na putu do Grčke da bi napunili bateriju u automobilu i da, na primer, za vožnju po gradu jednom nedeljno napunimo bateriju u automobilu, nego da i jedno dete, žena ili čovek izgube život kao posledicu bolesti nastale od trovanja azotnim oksidima iz goriva automobila sa SUS motorima.

Ako neko misli i da nije problem i to što oko 4.000 ljudi umre u Srbiji godišnje od posledica trovanja zagađenim vazduhom, onda sa njim nešto ozbiljno nije u redu.

Dragan EV

pre 9 meseci

Bravo !

U bliskoj budućnosti će se broj pumpi za gorivo smanjivati, a broj elektro punjača rasti i to iz čisto praktičnih razloga i za državu i za prodavce.

Prodaja električne energije je jednostavnija i čistija.

Nema dostave cisternama, nema opasnosti od mogućih incidenata pri prevozu goriva cisternama, nema pretakanja goriva iz cisterni na punpama, nema kontrole kvaliteta goriva i markiranja goriva, nema lošijeg i boljeg goriva, nema krijumčarenja goriva i izbegavanja poreza, itd. itd...

Dragan EV

pre 9 meseci

Oni koji misle da masovnije postavljanje elekto punjača nije korak u dobrom smeru i koji iz njima znanih razloga ne vole električne automobile bi mogli da razmisle i o sledećem:

Da li je bolje da, na primer, svi mi staneno dva puta po pola sata na putu do Grčke da bi napunili bateriju u automobilu i da, na primer, za vožnju po gradu jednom nedeljno napunimo bateriju u automobilu, nego da i jedno dete, žena ili čovek izgube život kao posledicu bolesti nastale od trovanja azotnim oksidima iz goriva automobila sa SUS motorima.

Ako neko misli i da nije problem i to što oko 4.000 ljudi umre u Srbiji godišnje od posledica trovanja zagađenim vazduhom, onda sa njim nešto ozbiljno nije u redu.

Dragan EV

pre 9 meseci

Bravo !

U bliskoj budućnosti će se broj pumpi za gorivo smanjivati, a broj elektro punjača rasti i to iz čisto praktičnih razloga i za državu i za prodavce.

Prodaja električne energije je jednostavnija i čistija.

Nema dostave cisternama, nema opasnosti od mogućih incidenata pri prevozu goriva cisternama, nema pretakanja goriva iz cisterni na punpama, nema kontrole kvaliteta goriva i markiranja goriva, nema lošijeg i boljeg goriva, nema krijumčarenja goriva i izbegavanja poreza, itd. itd...

Pera SuS

pre 9 meseci

@Dragan EV
Mozda i to veliko mozda neće niko umreti u gradu kada se vozi šporet,ali će gotovo sigurno umreti tamo gde se loži jalovina,ugalj i gde se vadi ruda. U prevodu bitno je samo moje pedu. Pričam o Srbiji,ne zanima me Kanada ili neka tamo država.

iq85

pre 9 meseci

@Dragan EV pa da, bolje je, sta nas briga sto umire na desetine hiljada Kineza i Afrikanaca da bi mi imali baterije! Samo neko ko ne zeli da razmislja moze da tvrdi kako su ev ekološkija od ostalih. Da jesu u eksploataciji, ali dok dođu da eksploatacije zagade deset puta više nego vozila sus. Samo da te potsetim, uskoro, vrlo uskoro, Rio Tinto počinje da kopa litijum za ekoloska vozila, kod Valjeva. Siguran sam da ces tada promeniti misljenje, a pogotovo ovaj deo o broju umrlih od zagađenja!!!

Alex

pre 9 meseci

Ako neko misli i da nije problem i to što oko 4.000 ljudi umre u Srbiji godišnje od posledica trovanja zagađenim vazduhom, onda sa njim nešto ozbiljno nije u redu.
(Dragan EV, 3. januar 2024 14:19) 

Dragane, ovde prosečan vozač nema intelekta da dobaci dotle i čemu ti pričaš. Ovde pametmjakovići skidaju dpf da im se ne kvari i da nemaju trošak pa tako pametni stave decu u takav auto i voze. To o čemu ti pričaš je viša matematika za ovdašnji mentalitet.

Djorke

pre 9 meseci

@


Nema dostave cisternama, nema opasnosti od mogućih incidenata pri prevozu goriva cisternama, nema pretakanja goriva iz cisterni na punpama …

(Dragan EV, 3. januar 2024 14:03)

Da, da … svaki dan evo eksplodira jedna cisterna i odleti 2000 ljudi u vazduh. I to samo u tvojoj maloj i ocigledno smrdljivoj selendri … u citavoj drzavi makar 5 puta toliko svaki dan.

U kom li svetu ti zivis da mi je znati ?

Stara Mo

pre 9 meseci

Nema dostave cisternama, nema opasnosti od mogućih incidenata pri prevozu goriva cisternama, nema pretakanja goriva iz cisterni na punpama, nema kontrole kvaliteta goriva i markiranja goriva, nema lošijeg i boljeg goriva, nema krijumčarenja goriva i izbegavanja poreza, itd. itd...
(Dragan EV, 03. januar 2024 14:03)


Nema redova za struju ko onomad za benzin? Bojim se da će redovi za benzin iz 90-ih nadmašiti redove za struju...

Zok1

pre 9 meseci

U ovom trenutku, ovo je pre svega bitno za tranzit kroz Srbiju. Sa ulaskom Rumunije i Bugarske u Šengen, postoji realna opasnost da tranzitni saobraćaj zaobiđe Srbiju. Kako vreme bude prolazilo, biće potrebno da se motivišu i pumpe koje nisu na glavnim saobraćajnicama, da postave punjače. Isto se odnosi i na javne parkinge i garaže. Poreske olakšice su najlakši način.

јоој

pre 9 meseci

Ја свог коња не мењам. Каква су то нова сокоћала која иду а не пасу траву. Сипаш неки бензин, де то да нађем? Код мене просто чим коњ огладни ја направим паузу на првој ливади "наточим" коња и наставим. Свашта шта ће људи да измисле. То никад неће да заживи.

-------------

Што више пуњача то боље. Неко помену улазак Румуније и Бугарске у Шенген. Реално је да ће да нас заобилазе у широком луку.

зоки

pre 9 meseci

Ја свог коња не мењам. Каква су то нова сокоћала која иду а не пасу траву. Сипаш неки бензин, де то да нађем? Код мене просто чим коњ огладни ја направим паузу на првој ливади "наточим" коња и наставим. Свашта шта ће људи да измисле. То никад неће да заживи.

(јоој, 04. januar 2024 08:45) Није то добро брате! Знаш ли колико пута мораш то да испрежеш и одмараш? Ништа без волова, прелазе дужу километражу са истом количином хране, вода и сено не морају да буду чисти.

Milan

pre 9 meseci

@Dragan EV
Da su SUS vozila toliko stetna ne bi u svim državama rastao životni vek paralelno sa brojem automobila. Dok su kinezi vozili bicikle živeli su 47 godina u proseku, sa milionima automobila danas životni vek je 78.
Nisam protiv postavljanja elektropunjača u srbiji, naprotiv neophodni su jer je takav trend u našoj okolini, ali pogledajte sledeći video pre nego tvrdite da su baterije ekološke

https://www.youtube.com/watch?v=aTfwqvNuk44

Inception

pre 9 meseci

U ovom trenutku, ovo je pre svega bitno za tranzit kroz Srbiju. Sa ulaskom Rumunije i Bugarske u Šengen, postoji realna opasnost da tranzitni saobraćaj zaobiđe Srbiju. Kako vreme bude prolazilo, biće potrebno da se motivišu i pumpe koje nisu na glavnim saobraćajnicama, da postave punjače. Isto se odnosi i na javne parkinge i garaže. Poreske olakšice su najlakši način.
(Zok1, 03. januar 2024 21:30)


Nema to toliko veze sa Sengenom, koliko sa visokim cenama putarina, goriva, i (za teretni transport) nemogucnoscu povracaja PDV-a za pune rezervoare goriva koje ti kamioni sipaju u Srbiji.

Alex

pre 9 meseci

Mario, 4. januar 2024 15:41

Ovo je samo državna inicijativa. Privatne firme imaju i grade svoje punjače i duž auto-puta ima ih na desetine a u celoj Srbiji sigurno preko 300 i svake godine sve više.

Mario

pre 9 meseci

Do kraja godine na srpskim putevima preko 100 električnih punjača

Ovo je 8 punjača mjesečno za cijelu Srbiju.
Za usporedbu, radim u firmi koja iz usluge (među drugim poslovima) montira punjače el. automobila i samo prošli mjesec montirali smo 8 punjača na samo jednoj benzinskoj stanici Petrola, a oni su donijeli odluku da će do kraja 2024 imati barem 2 punjača na svakoj benzinskoj.
Tako će samo Petrol instalirati više punjača u Hrvatskoj u 2024. nego cijela Srbija!?
Iduće godine očekujemo povećanje broja turista u odnosu na 20,6 milijuna koji su nas posjetili ove godine, a dio njih će sigurno doći sa el. autima.

Zok1

pre 9 meseci

Sto nenapisete koju vrstu "utikaca" ce da primeni Srbija jer u Evrpi svi imaju razlicite utikace pa je i to problem koji otezava ljudima sa hibridnim kolima da putuju na duze relacije..
(Solo, 4. januar 2024 12:43) Izvini, koje sve različite utikače imaju električni automobili u Evropi? To se rešava adapterima koje prikačiš na kabl punjača i onda utakneš u automobil.

Solo

pre 9 meseci

Sto nenapisete koju vrstu "utikaca" ce da primeni Srbija jer u Evrpi svi imaju razlicite utikace pa je i to problem koji otezava ljudima sa hibridnim kolima da putuju na duze relacije..

neko iz mase

pre 9 meseci

@ Ovo je stvarno sramota… vise punjaca ima neki gradic u Nemackoj od 40 hiljada stanovnika nego cela Srbija.
(Straight Outta München, 06. januar 2024 11:36)

Zašto bi Srbija ulagala svoje pare u mrežu punjača kad je broj el.vozila kod nas na razini statističke greške. A vi fino kad dolazite u otadžbinu kupite neki normalan auto a ne ta kvazi "zelena" vozila ili neka EU odreši kesu da bi imao gde da se uštekaš i kod nas.

Mirko

pre 9 meseci

Svaka kuća u Srbiji ima trofaznu utičnicu koja je dobra do 9kW
A ova nova Panda ima samo monofazni ulaz, odnosno i da se poveže na trofazni punjač, puniće monofazno. Smatram da jedini pritisak koji Vlada treba da da FIAT-u je da za tržište Srbije, trofazno do 11kW bude standard, a ne monofazno 7kW.
Na kućnoj monofaznoj je max 3kW, što 40kWh koliko treba da bude u Pandi da je puni za oko 16 sati, dok trofazno je puna za 5 sati. Taman za dopunu preko noći.

Na 7kW je puna za 7 sati. To je 32A monofazno, što u Srbiji niko nema. A 7kW na trofaznoj je 10A po fazi, što nije ništa i svako ima. Dodatno, za 7kW monofazno ide kabl od bar 3x4mm? (12mm? bakra), dok za trofazno je dovoljno 5x1.5mm? (7.5mm?), što je značajna ušteda u kablu.

Dragan EV

pre 9 meseci

Oni koji misle da masovnije postavljanje elekto punjača nije korak u dobrom smeru i koji iz njima znanih razloga ne vole električne automobile bi mogli da razmisle i o sledećem:

Da li je bolje da, na primer, svi mi staneno dva puta po pola sata na putu do Grčke da bi napunili bateriju u automobilu i da, na primer, za vožnju po gradu jednom nedeljno napunimo bateriju u automobilu, nego da i jedno dete, žena ili čovek izgube život kao posledicu bolesti nastale od trovanja azotnim oksidima iz goriva automobila sa SUS motorima.

Ako neko misli i da nije problem i to što oko 4.000 ljudi umre u Srbiji godišnje od posledica trovanja zagađenim vazduhom, onda sa njim nešto ozbiljno nije u redu.

Dragan EV

pre 9 meseci

Bravo !

U bliskoj budućnosti će se broj pumpi za gorivo smanjivati, a broj elektro punjača rasti i to iz čisto praktičnih razloga i za državu i za prodavce.

Prodaja električne energije je jednostavnija i čistija.

Nema dostave cisternama, nema opasnosti od mogućih incidenata pri prevozu goriva cisternama, nema pretakanja goriva iz cisterni na punpama, nema kontrole kvaliteta goriva i markiranja goriva, nema lošijeg i boljeg goriva, nema krijumčarenja goriva i izbegavanja poreza, itd. itd...

iq85

pre 9 meseci

@Dragan EV pa da, bolje je, sta nas briga sto umire na desetine hiljada Kineza i Afrikanaca da bi mi imali baterije! Samo neko ko ne zeli da razmislja moze da tvrdi kako su ev ekološkija od ostalih. Da jesu u eksploataciji, ali dok dođu da eksploatacije zagade deset puta više nego vozila sus. Samo da te potsetim, uskoro, vrlo uskoro, Rio Tinto počinje da kopa litijum za ekoloska vozila, kod Valjeva. Siguran sam da ces tada promeniti misljenje, a pogotovo ovaj deo o broju umrlih od zagađenja!!!

Pera SuS

pre 9 meseci

@Dragan EV
Mozda i to veliko mozda neće niko umreti u gradu kada se vozi šporet,ali će gotovo sigurno umreti tamo gde se loži jalovina,ugalj i gde se vadi ruda. U prevodu bitno je samo moje pedu. Pričam o Srbiji,ne zanima me Kanada ili neka tamo država.

Djorke

pre 9 meseci

@


Nema dostave cisternama, nema opasnosti od mogućih incidenata pri prevozu goriva cisternama, nema pretakanja goriva iz cisterni na punpama …

(Dragan EV, 3. januar 2024 14:03)

Da, da … svaki dan evo eksplodira jedna cisterna i odleti 2000 ljudi u vazduh. I to samo u tvojoj maloj i ocigledno smrdljivoj selendri … u citavoj drzavi makar 5 puta toliko svaki dan.

U kom li svetu ti zivis da mi je znati ?

Stara Mo

pre 9 meseci

Nema dostave cisternama, nema opasnosti od mogućih incidenata pri prevozu goriva cisternama, nema pretakanja goriva iz cisterni na punpama, nema kontrole kvaliteta goriva i markiranja goriva, nema lošijeg i boljeg goriva, nema krijumčarenja goriva i izbegavanja poreza, itd. itd...
(Dragan EV, 03. januar 2024 14:03)


Nema redova za struju ko onomad za benzin? Bojim se da će redovi za benzin iz 90-ih nadmašiti redove za struju...

Alex

pre 9 meseci

Ako neko misli i da nije problem i to što oko 4.000 ljudi umre u Srbiji godišnje od posledica trovanja zagađenim vazduhom, onda sa njim nešto ozbiljno nije u redu.
(Dragan EV, 3. januar 2024 14:19) 

Dragane, ovde prosečan vozač nema intelekta da dobaci dotle i čemu ti pričaš. Ovde pametmjakovići skidaju dpf da im se ne kvari i da nemaju trošak pa tako pametni stave decu u takav auto i voze. To o čemu ti pričaš je viša matematika za ovdašnji mentalitet.

Milan

pre 9 meseci

@Dragan EV
Da su SUS vozila toliko stetna ne bi u svim državama rastao životni vek paralelno sa brojem automobila. Dok su kinezi vozili bicikle živeli su 47 godina u proseku, sa milionima automobila danas životni vek je 78.
Nisam protiv postavljanja elektropunjača u srbiji, naprotiv neophodni su jer je takav trend u našoj okolini, ali pogledajte sledeći video pre nego tvrdite da su baterije ekološke

https://www.youtube.com/watch?v=aTfwqvNuk44

Solo

pre 9 meseci

Sto nenapisete koju vrstu "utikaca" ce da primeni Srbija jer u Evrpi svi imaju razlicite utikace pa je i to problem koji otezava ljudima sa hibridnim kolima da putuju na duze relacije..

Zok1

pre 9 meseci

U ovom trenutku, ovo je pre svega bitno za tranzit kroz Srbiju. Sa ulaskom Rumunije i Bugarske u Šengen, postoji realna opasnost da tranzitni saobraćaj zaobiđe Srbiju. Kako vreme bude prolazilo, biće potrebno da se motivišu i pumpe koje nisu na glavnim saobraćajnicama, da postave punjače. Isto se odnosi i na javne parkinge i garaže. Poreske olakšice su najlakši način.

зоки

pre 9 meseci

Ја свог коња не мењам. Каква су то нова сокоћала која иду а не пасу траву. Сипаш неки бензин, де то да нађем? Код мене просто чим коњ огладни ја направим паузу на првој ливади "наточим" коња и наставим. Свашта шта ће људи да измисле. То никад неће да заживи.

(јоој, 04. januar 2024 08:45) Није то добро брате! Знаш ли колико пута мораш то да испрежеш и одмараш? Ништа без волова, прелазе дужу километражу са истом количином хране, вода и сено не морају да буду чисти.

Mario

pre 9 meseci

Do kraja godine na srpskim putevima preko 100 električnih punjača

Ovo je 8 punjača mjesečno za cijelu Srbiju.
Za usporedbu, radim u firmi koja iz usluge (među drugim poslovima) montira punjače el. automobila i samo prošli mjesec montirali smo 8 punjača na samo jednoj benzinskoj stanici Petrola, a oni su donijeli odluku da će do kraja 2024 imati barem 2 punjača na svakoj benzinskoj.
Tako će samo Petrol instalirati više punjača u Hrvatskoj u 2024. nego cijela Srbija!?
Iduće godine očekujemo povećanje broja turista u odnosu na 20,6 milijuna koji su nas posjetili ove godine, a dio njih će sigurno doći sa el. autima.

јоој

pre 9 meseci

Ја свог коња не мењам. Каква су то нова сокоћала која иду а не пасу траву. Сипаш неки бензин, де то да нађем? Код мене просто чим коњ огладни ја направим паузу на првој ливади "наточим" коња и наставим. Свашта шта ће људи да измисле. То никад неће да заживи.

-------------

Што више пуњача то боље. Неко помену улазак Румуније и Бугарске у Шенген. Реално је да ће да нас заобилазе у широком луку.

Zok1

pre 9 meseci

Sto nenapisete koju vrstu "utikaca" ce da primeni Srbija jer u Evrpi svi imaju razlicite utikace pa je i to problem koji otezava ljudima sa hibridnim kolima da putuju na duze relacije..
(Solo, 4. januar 2024 12:43) Izvini, koje sve različite utikače imaju električni automobili u Evropi? To se rešava adapterima koje prikačiš na kabl punjača i onda utakneš u automobil.

Alex

pre 9 meseci

Mario, 4. januar 2024 15:41

Ovo je samo državna inicijativa. Privatne firme imaju i grade svoje punjače i duž auto-puta ima ih na desetine a u celoj Srbiji sigurno preko 300 i svake godine sve više.

neko iz mase

pre 9 meseci

@ Ovo je stvarno sramota… vise punjaca ima neki gradic u Nemackoj od 40 hiljada stanovnika nego cela Srbija.
(Straight Outta München, 06. januar 2024 11:36)

Zašto bi Srbija ulagala svoje pare u mrežu punjača kad je broj el.vozila kod nas na razini statističke greške. A vi fino kad dolazite u otadžbinu kupite neki normalan auto a ne ta kvazi "zelena" vozila ili neka EU odreši kesu da bi imao gde da se uštekaš i kod nas.

Inception

pre 9 meseci

U ovom trenutku, ovo je pre svega bitno za tranzit kroz Srbiju. Sa ulaskom Rumunije i Bugarske u Šengen, postoji realna opasnost da tranzitni saobraćaj zaobiđe Srbiju. Kako vreme bude prolazilo, biće potrebno da se motivišu i pumpe koje nisu na glavnim saobraćajnicama, da postave punjače. Isto se odnosi i na javne parkinge i garaže. Poreske olakšice su najlakši način.
(Zok1, 03. januar 2024 21:30)


Nema to toliko veze sa Sengenom, koliko sa visokim cenama putarina, goriva, i (za teretni transport) nemogucnoscu povracaja PDV-a za pune rezervoare goriva koje ti kamioni sipaju u Srbiji.

Mirko

pre 9 meseci

Svaka kuća u Srbiji ima trofaznu utičnicu koja je dobra do 9kW
A ova nova Panda ima samo monofazni ulaz, odnosno i da se poveže na trofazni punjač, puniće monofazno. Smatram da jedini pritisak koji Vlada treba da da FIAT-u je da za tržište Srbije, trofazno do 11kW bude standard, a ne monofazno 7kW.
Na kućnoj monofaznoj je max 3kW, što 40kWh koliko treba da bude u Pandi da je puni za oko 16 sati, dok trofazno je puna za 5 sati. Taman za dopunu preko noći.

Na 7kW je puna za 7 sati. To je 32A monofazno, što u Srbiji niko nema. A 7kW na trofaznoj je 10A po fazi, što nije ništa i svako ima. Dodatno, za 7kW monofazno ide kabl od bar 3x4mm? (12mm? bakra), dok za trofazno je dovoljno 5x1.5mm? (7.5mm?), što je značajna ušteda u kablu.