Aktuelno

Utorak, 21.11.2023.

13:21

Koji EV najmanje gube domet zimi

Izvor:

Koji EV najmanje gube domet zimi IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

22 Komentari

Sortiraj po:

Mirodjija

pre 11 meseci

Prokleti Norvežani, svaku zimsku EV zaveru su učili zicerom.
(Goxy, 23. novembar 2023 17:05)

Da Norvežana ima ko Kineza ili Indijaca i da su ekonomski snažni kao USA ili bar Nemačka, to bi itekako imalo neku težinu. Ali nacija od par miliona duša na dalekom Severu Evrope koja pri tom živi od nafte i gasa a licemerno podržava EV se samo može podvesti pod zanimljivost.
A realno su tako i došli u folus medija, pa su ona neki kao ti pomislili da je ova cela papazjanija oko EV “realna priča”.

Stara Mo

pre 11 meseci

Dizel npr. 50% više troši zimi nego ljeti. To je isto kao da vam neko rezervoar, odnosno domet smanji za trećinu. Tako da...
(Velibor, 23. novembar 2023 17:48)

Da, troši 50 posto više prvih 5-10 minuta rada, kada motor postigne radnu temperaturu nisam primetio nikakvu razliku u potrošnji.
U čisto gradskoj vožnji kada voziš 3km, pa stoji par sati, pa 3km - tada mi je stvarno po gradu znao potrošiti i 12l umesto 6-7
(V for Vendetta, 23. novembar 2023 20:04)

Baš tako. Leti cepa 5L po gradu i 4L na otvorenom a zimi litar više.

Ja taj litar i ne primetim. Samo dizel!

Milan

pre 11 meseci

Najviše troši na grejanje i zagrevanje baterije.

Ja auto držim u garaži, u garaži ima oko 15 stepeni. Bateriji odlično.

Pred polazak zagrejem auto na 25 stepeni, oa smanjim na 22 u vožnji i prvih 10 minuta i ne troši domet na grejanje.

EZeljko

pre 11 meseci

Struja je "stavka" u SRB?!
El ti uopste imas pojma koliko iznosi prosecni racun za struju u SRB?!
3400 RSD, sto je cca 30$...o cemu ti pises jbt..?!
Struja je u SRB posle CG najjeftinija u citavoj Evropi...!
Mesecno u USA trosis 30$ na punjenje baterije u autu?!
Koga ti lazes pitam se ?
(C i n i k, 23. novembar 2023 19:19)
Ajde da vam (persiram jer sam kulturan za razliku od tebe)pojasnim.
Ako je prosecna plata u SRB 86,000 (sluzbeni glasnik) kako ste naveli racun za struju je 3,400din sto je 3.9% a meni je 1.1% od moje zarade.
Sto se potrosnje za punjenje tice:
Ja mesecno prodjem oko 800km, da imam EL Auto (a nemam imam Hybrid) sa baterijom od recimo 60KW sa kojom prelazim 300km u proseku po 9c tarifi platio bih dodatnih $15 CAD ustvari ali ajde da trosim 2X vise to je tih $30 mesecno. po weekend tarifi. A nocna je jos jeftinija a to je 2.9c KWH. Dakle minimalno veci racun mesecno, zanemarljivo jer svaki auto programiras da ti puni od 11PM do 7am po najnizoj tarifi.
Dakle zakljucak: Pre nego si bezobrazan izracunaj i proveri sve pa onda lupetaj i vredjaj.


Ultra-low overnight Every day from 11 p.m. to 7 a.m. 2.8¢ per kWh
Weekend off-peak Weekends and holidays from 7 a.m. to 11 p.m. 8.7¢ per kWh
Mid-peak Weekdays from 7 a.m. to 4 p.m. and 9 p.m. to 11 p.m. 12.2¢ per kWh
On-peak Weekdays from 4 p.m. to 9 p.m. 28.6¢ per kWh
Evo ti cene u CAD$

gagit

pre 11 meseci

Ajde ne kmecite tu, ako je ista jeftino u Srbiji, to je struja! Raspitajte se malo kakvi su racuni u drugim zemljama, pa kukajte. Kako god, EV je jos uvek daleko, barem od mene. Nemam 50 hiljada evra, a i da imam, ne bih ih dao za automobil, narocito ne za onaj za jednu upotrebu, sto shvatis da jeste kada pozelis da ga prodas. Drugo, zivim u zgradi, nemam gde da ga punim, a da blejim po trznim centrima, ne pada mi na pamet, niti imam vremena za takve stvari. Hibrid mi je prihvatljiv i to iskljucivo Tojotin, to ce mi biti sledeci auto.

Zok1

pre 11 meseci

Mesecno u USA trosis 30$ na punjenje baterije u autu?!
Koga ti lazes pitam se ?
(C i n i k, 23. novembar 2023 19:19) Zavisi gde u Americi. U Kaliforniji je to 150 kWh, u državi Vašington je to 300 kWh. U Srbiji, u plavoj tarifi i sa jednotarifnim brojilom, za te pare možeš da napuniš kao u Kaliforniji. Ako imaš dvotarifno brojilo i puniš noću, onda je to 450kWh. U Srbiji za te pare možeš da kupiš 18,5 litara benzina. U Kaliforniji za te pare možeš da kupiš 22 litra benzina. (U Kaliforniji na najskupljim Teslinim brzim punjačima, za $30 možeš da dopuniš 60kWh. To je 320 km, nema šansi da to pređeš sa 22 litra, sa onim što se ovde vozi.)

Djorke

pre 11 meseci

@
Ima onaj lik sto vozi Renault Zoe, i kaze da mu je isti domet zimi kao i leti. Neka se javi da objasni ovima da pojma nemaju.
(Inception, 23. novembar 2023 15:49)

Eno ga trka se sa onim sto mu Prius trosi 2.2 …

V for Vendetta

pre 11 meseci

Dizel npr. 50% više troši zimi nego ljeti. To je isto kao da vam neko rezervoar, odnosno domet smanji za trećinu. Tako da...
(Velibor, 23. novembar 2023 17:48)

Da, troši 50 posto više prvih 5-10 minuta rada, kada motor postigne radnu temperaturu nisam primetio nikakvu razliku u potrošnji.
U čisto gradskoj vožnji kada voziš 3km, pa stoji par sati, pa 3km - tada mi je stvarno po gradu znao potrošiti i 12l umesto 6-7

C i n i k

pre 11 meseci

Tamo gde je struja problematicno skupa (citaj SRB i neki delovi EU) to je problem. u Severnoj americi struja je najmanja stavka i mesecno se trosi na elektro auto najvise dodatnoh $30-$50 sto je smesno na plate i primanja. Slazem se da je u SRB struja stavka i da je vazno ali opet elektro je jeftiniji i od dizla i od benzinca.
(EZeljko, 23. novembar 2023 17:23)

Struja je "stavka" u SRB?!
El ti uopste imas pojma koliko iznosi prosecni racun za struju u SRB?!
3400 RSD, sto je cca 30$...o cemu ti pises jbt..?!
Struja je u SRB posle CG najjeftinija u citavoj Evropi...!
Mesecno u USA trosis 30$ na punjenje baterije u autu?!
Koga ti lazes pitam se ?

SRB über alles

pre 11 meseci

30% gubi domet ako posmatramo novu bateriju...
Posle nekoliko sezona to je 75/80 % batery health..ostane ti taman toliko struje da se pokrenes sa zavejanog parkinga i pojuris ka nekom punjacu, sve pod uslovom da nigde ne zuris..

Goxy

pre 11 meseci

ev i zima kao drveni šporet... nemoguca misija....
(mrgud, 23. novembar 2023 16:29)

Da, zato su Norvežani vratili sve EV.


Prokleti Norvežani, svaku zimsku EV zaveru su učili zicerom.

EZeljko

pre 11 meseci

Camry 2015, 2.5L + HYBRID: leti 6L, zimi 8L/100 kombinovano. To je 33%.
Isto je i sa bilo kojim benzincem. Potrosnja zimi skace bar 20%.
Sto se elektro tice nista novo. Ako se vozi po gradu i drzi nocu na punjacu onda vise trosi na punjenju jer je baterija uvek na radnoj temperaturi. Tamo gde je struja problematicno skupa (citaj SRB i neki delovi EU) to je problem. u Severnoj americi struja je najmanja stavka i mesecno se trosi na elektro auto najvise dodatnoh $30-$50 sto je smesno na plate i primanja. Slazem se da je u SRB struja stavka i da je vazno ali opet elektro je jeftiniji i od dizla i od benzinca.

Zok1

pre 11 meseci

Ne znam za ostale BEV, ali kod Tesle imate opciju da pripremite automobil za polazak. Npr. ukucate da bude spreman u 7 ujutro. Baterija i kabina će biti zagrejane. Gubitak dometa koji su naveli mi deluje ok. Meni je i benzinac zimi trošio više goriva.

Rema

pre 11 meseci

Ovaj raspali VW, ajd što je među najskupljima, ali zato najviše gubi kapacitet zimi. Nema šta, kidaju Švabe ova električna vozila...

Još jedna na istu vodenicu - ID3 im bio pre godinu dana oko 33-34k u najjeftinijoj konfiguraciji. Žale se Švabe da im slabo ide prodaja, evo sad će i zaustaviti svoju fabriku u Nemačkoj na nekoliko nedelja, ali nema veze - daj da podignemo cenu ID3 na 43k. Kidaju Švabe...

Rema

pre 11 meseci

Ovaj raspali VW, ajd što je među najskupljima, ali zato najviše gubi kapacitet zimi. Nema šta, kidaju Švabe ova električna vozila...

Još jedna na istu vodenicu - ID3 im bio pre godinu dana oko 33-34k u najjeftinijoj konfiguraciji. Žale se Švabe da im slabo ide prodaja, evo sad će i zaustaviti svoju fabriku u Nemačkoj na nekoliko nedelja, ali nema veze - daj da podignemo cenu ID3 na 43k. Kidaju Švabe...

Zok1

pre 11 meseci

Ne znam za ostale BEV, ali kod Tesle imate opciju da pripremite automobil za polazak. Npr. ukucate da bude spreman u 7 ujutro. Baterija i kabina će biti zagrejane. Gubitak dometa koji su naveli mi deluje ok. Meni je i benzinac zimi trošio više goriva.

Djorke

pre 11 meseci

@
Ima onaj lik sto vozi Renault Zoe, i kaze da mu je isti domet zimi kao i leti. Neka se javi da objasni ovima da pojma nemaju.
(Inception, 23. novembar 2023 15:49)

Eno ga trka se sa onim sto mu Prius trosi 2.2 …

Goxy

pre 11 meseci

ev i zima kao drveni šporet... nemoguca misija....
(mrgud, 23. novembar 2023 16:29)

Da, zato su Norvežani vratili sve EV.


Prokleti Norvežani, svaku zimsku EV zaveru su učili zicerom.

V for Vendetta

pre 11 meseci

Dizel npr. 50% više troši zimi nego ljeti. To je isto kao da vam neko rezervoar, odnosno domet smanji za trećinu. Tako da...
(Velibor, 23. novembar 2023 17:48)

Da, troši 50 posto više prvih 5-10 minuta rada, kada motor postigne radnu temperaturu nisam primetio nikakvu razliku u potrošnji.
U čisto gradskoj vožnji kada voziš 3km, pa stoji par sati, pa 3km - tada mi je stvarno po gradu znao potrošiti i 12l umesto 6-7

EZeljko

pre 11 meseci

Camry 2015, 2.5L + HYBRID: leti 6L, zimi 8L/100 kombinovano. To je 33%.
Isto je i sa bilo kojim benzincem. Potrosnja zimi skace bar 20%.
Sto se elektro tice nista novo. Ako se vozi po gradu i drzi nocu na punjacu onda vise trosi na punjenju jer je baterija uvek na radnoj temperaturi. Tamo gde je struja problematicno skupa (citaj SRB i neki delovi EU) to je problem. u Severnoj americi struja je najmanja stavka i mesecno se trosi na elektro auto najvise dodatnoh $30-$50 sto je smesno na plate i primanja. Slazem se da je u SRB struja stavka i da je vazno ali opet elektro je jeftiniji i od dizla i od benzinca.

C i n i k

pre 11 meseci

Tamo gde je struja problematicno skupa (citaj SRB i neki delovi EU) to je problem. u Severnoj americi struja je najmanja stavka i mesecno se trosi na elektro auto najvise dodatnoh $30-$50 sto je smesno na plate i primanja. Slazem se da je u SRB struja stavka i da je vazno ali opet elektro je jeftiniji i od dizla i od benzinca.
(EZeljko, 23. novembar 2023 17:23)

Struja je "stavka" u SRB?!
El ti uopste imas pojma koliko iznosi prosecni racun za struju u SRB?!
3400 RSD, sto je cca 30$...o cemu ti pises jbt..?!
Struja je u SRB posle CG najjeftinija u citavoj Evropi...!
Mesecno u USA trosis 30$ na punjenje baterije u autu?!
Koga ti lazes pitam se ?

gagit

pre 11 meseci

Ajde ne kmecite tu, ako je ista jeftino u Srbiji, to je struja! Raspitajte se malo kakvi su racuni u drugim zemljama, pa kukajte. Kako god, EV je jos uvek daleko, barem od mene. Nemam 50 hiljada evra, a i da imam, ne bih ih dao za automobil, narocito ne za onaj za jednu upotrebu, sto shvatis da jeste kada pozelis da ga prodas. Drugo, zivim u zgradi, nemam gde da ga punim, a da blejim po trznim centrima, ne pada mi na pamet, niti imam vremena za takve stvari. Hibrid mi je prihvatljiv i to iskljucivo Tojotin, to ce mi biti sledeci auto.

SRB über alles

pre 11 meseci

30% gubi domet ako posmatramo novu bateriju...
Posle nekoliko sezona to je 75/80 % batery health..ostane ti taman toliko struje da se pokrenes sa zavejanog parkinga i pojuris ka nekom punjacu, sve pod uslovom da nigde ne zuris..

Zok1

pre 11 meseci

Mesecno u USA trosis 30$ na punjenje baterije u autu?!
Koga ti lazes pitam se ?
(C i n i k, 23. novembar 2023 19:19) Zavisi gde u Americi. U Kaliforniji je to 150 kWh, u državi Vašington je to 300 kWh. U Srbiji, u plavoj tarifi i sa jednotarifnim brojilom, za te pare možeš da napuniš kao u Kaliforniji. Ako imaš dvotarifno brojilo i puniš noću, onda je to 450kWh. U Srbiji za te pare možeš da kupiš 18,5 litara benzina. U Kaliforniji za te pare možeš da kupiš 22 litra benzina. (U Kaliforniji na najskupljim Teslinim brzim punjačima, za $30 možeš da dopuniš 60kWh. To je 320 km, nema šansi da to pređeš sa 22 litra, sa onim što se ovde vozi.)

EZeljko

pre 11 meseci

Struja je "stavka" u SRB?!
El ti uopste imas pojma koliko iznosi prosecni racun za struju u SRB?!
3400 RSD, sto je cca 30$...o cemu ti pises jbt..?!
Struja je u SRB posle CG najjeftinija u citavoj Evropi...!
Mesecno u USA trosis 30$ na punjenje baterije u autu?!
Koga ti lazes pitam se ?
(C i n i k, 23. novembar 2023 19:19)
Ajde da vam (persiram jer sam kulturan za razliku od tebe)pojasnim.
Ako je prosecna plata u SRB 86,000 (sluzbeni glasnik) kako ste naveli racun za struju je 3,400din sto je 3.9% a meni je 1.1% od moje zarade.
Sto se potrosnje za punjenje tice:
Ja mesecno prodjem oko 800km, da imam EL Auto (a nemam imam Hybrid) sa baterijom od recimo 60KW sa kojom prelazim 300km u proseku po 9c tarifi platio bih dodatnih $15 CAD ustvari ali ajde da trosim 2X vise to je tih $30 mesecno. po weekend tarifi. A nocna je jos jeftinija a to je 2.9c KWH. Dakle minimalno veci racun mesecno, zanemarljivo jer svaki auto programiras da ti puni od 11PM do 7am po najnizoj tarifi.
Dakle zakljucak: Pre nego si bezobrazan izracunaj i proveri sve pa onda lupetaj i vredjaj.


Ultra-low overnight Every day from 11 p.m. to 7 a.m. 2.8¢ per kWh
Weekend off-peak Weekends and holidays from 7 a.m. to 11 p.m. 8.7¢ per kWh
Mid-peak Weekdays from 7 a.m. to 4 p.m. and 9 p.m. to 11 p.m. 12.2¢ per kWh
On-peak Weekdays from 4 p.m. to 9 p.m. 28.6¢ per kWh
Evo ti cene u CAD$

Milan

pre 11 meseci

Najviše troši na grejanje i zagrevanje baterije.

Ja auto držim u garaži, u garaži ima oko 15 stepeni. Bateriji odlično.

Pred polazak zagrejem auto na 25 stepeni, oa smanjim na 22 u vožnji i prvih 10 minuta i ne troši domet na grejanje.

Stara Mo

pre 11 meseci

Dizel npr. 50% više troši zimi nego ljeti. To je isto kao da vam neko rezervoar, odnosno domet smanji za trećinu. Tako da...
(Velibor, 23. novembar 2023 17:48)

Da, troši 50 posto više prvih 5-10 minuta rada, kada motor postigne radnu temperaturu nisam primetio nikakvu razliku u potrošnji.
U čisto gradskoj vožnji kada voziš 3km, pa stoji par sati, pa 3km - tada mi je stvarno po gradu znao potrošiti i 12l umesto 6-7
(V for Vendetta, 23. novembar 2023 20:04)

Baš tako. Leti cepa 5L po gradu i 4L na otvorenom a zimi litar više.

Ja taj litar i ne primetim. Samo dizel!

Mirodjija

pre 11 meseci

Prokleti Norvežani, svaku zimsku EV zaveru su učili zicerom.
(Goxy, 23. novembar 2023 17:05)

Da Norvežana ima ko Kineza ili Indijaca i da su ekonomski snažni kao USA ili bar Nemačka, to bi itekako imalo neku težinu. Ali nacija od par miliona duša na dalekom Severu Evrope koja pri tom živi od nafte i gasa a licemerno podržava EV se samo može podvesti pod zanimljivost.
A realno su tako i došli u folus medija, pa su ona neki kao ti pomislili da je ova cela papazjanija oko EV “realna priča”.

Goxy

pre 11 meseci

ev i zima kao drveni šporet... nemoguca misija....
(mrgud, 23. novembar 2023 16:29)

Da, zato su Norvežani vratili sve EV.


Prokleti Norvežani, svaku zimsku EV zaveru su učili zicerom.

EZeljko

pre 11 meseci

Camry 2015, 2.5L + HYBRID: leti 6L, zimi 8L/100 kombinovano. To je 33%.
Isto je i sa bilo kojim benzincem. Potrosnja zimi skace bar 20%.
Sto se elektro tice nista novo. Ako se vozi po gradu i drzi nocu na punjacu onda vise trosi na punjenju jer je baterija uvek na radnoj temperaturi. Tamo gde je struja problematicno skupa (citaj SRB i neki delovi EU) to je problem. u Severnoj americi struja je najmanja stavka i mesecno se trosi na elektro auto najvise dodatnoh $30-$50 sto je smesno na plate i primanja. Slazem se da je u SRB struja stavka i da je vazno ali opet elektro je jeftiniji i od dizla i od benzinca.

C i n i k

pre 11 meseci

Tamo gde je struja problematicno skupa (citaj SRB i neki delovi EU) to je problem. u Severnoj americi struja je najmanja stavka i mesecno se trosi na elektro auto najvise dodatnoh $30-$50 sto je smesno na plate i primanja. Slazem se da je u SRB struja stavka i da je vazno ali opet elektro je jeftiniji i od dizla i od benzinca.
(EZeljko, 23. novembar 2023 17:23)

Struja je "stavka" u SRB?!
El ti uopste imas pojma koliko iznosi prosecni racun za struju u SRB?!
3400 RSD, sto je cca 30$...o cemu ti pises jbt..?!
Struja je u SRB posle CG najjeftinija u citavoj Evropi...!
Mesecno u USA trosis 30$ na punjenje baterije u autu?!
Koga ti lazes pitam se ?

SRB über alles

pre 11 meseci

30% gubi domet ako posmatramo novu bateriju...
Posle nekoliko sezona to je 75/80 % batery health..ostane ti taman toliko struje da se pokrenes sa zavejanog parkinga i pojuris ka nekom punjacu, sve pod uslovom da nigde ne zuris..

Zok1

pre 11 meseci

Ne znam za ostale BEV, ali kod Tesle imate opciju da pripremite automobil za polazak. Npr. ukucate da bude spreman u 7 ujutro. Baterija i kabina će biti zagrejane. Gubitak dometa koji su naveli mi deluje ok. Meni je i benzinac zimi trošio više goriva.

Zok1

pre 11 meseci

Mesecno u USA trosis 30$ na punjenje baterije u autu?!
Koga ti lazes pitam se ?
(C i n i k, 23. novembar 2023 19:19) Zavisi gde u Americi. U Kaliforniji je to 150 kWh, u državi Vašington je to 300 kWh. U Srbiji, u plavoj tarifi i sa jednotarifnim brojilom, za te pare možeš da napuniš kao u Kaliforniji. Ako imaš dvotarifno brojilo i puniš noću, onda je to 450kWh. U Srbiji za te pare možeš da kupiš 18,5 litara benzina. U Kaliforniji za te pare možeš da kupiš 22 litra benzina. (U Kaliforniji na najskupljim Teslinim brzim punjačima, za $30 možeš da dopuniš 60kWh. To je 320 km, nema šansi da to pređeš sa 22 litra, sa onim što se ovde vozi.)

EZeljko

pre 11 meseci

Struja je "stavka" u SRB?!
El ti uopste imas pojma koliko iznosi prosecni racun za struju u SRB?!
3400 RSD, sto je cca 30$...o cemu ti pises jbt..?!
Struja je u SRB posle CG najjeftinija u citavoj Evropi...!
Mesecno u USA trosis 30$ na punjenje baterije u autu?!
Koga ti lazes pitam se ?
(C i n i k, 23. novembar 2023 19:19)
Ajde da vam (persiram jer sam kulturan za razliku od tebe)pojasnim.
Ako je prosecna plata u SRB 86,000 (sluzbeni glasnik) kako ste naveli racun za struju je 3,400din sto je 3.9% a meni je 1.1% od moje zarade.
Sto se potrosnje za punjenje tice:
Ja mesecno prodjem oko 800km, da imam EL Auto (a nemam imam Hybrid) sa baterijom od recimo 60KW sa kojom prelazim 300km u proseku po 9c tarifi platio bih dodatnih $15 CAD ustvari ali ajde da trosim 2X vise to je tih $30 mesecno. po weekend tarifi. A nocna je jos jeftinija a to je 2.9c KWH. Dakle minimalno veci racun mesecno, zanemarljivo jer svaki auto programiras da ti puni od 11PM do 7am po najnizoj tarifi.
Dakle zakljucak: Pre nego si bezobrazan izracunaj i proveri sve pa onda lupetaj i vredjaj.


Ultra-low overnight Every day from 11 p.m. to 7 a.m. 2.8¢ per kWh
Weekend off-peak Weekends and holidays from 7 a.m. to 11 p.m. 8.7¢ per kWh
Mid-peak Weekdays from 7 a.m. to 4 p.m. and 9 p.m. to 11 p.m. 12.2¢ per kWh
On-peak Weekdays from 4 p.m. to 9 p.m. 28.6¢ per kWh
Evo ti cene u CAD$

Milan

pre 11 meseci

Najviše troši na grejanje i zagrevanje baterije.

Ja auto držim u garaži, u garaži ima oko 15 stepeni. Bateriji odlično.

Pred polazak zagrejem auto na 25 stepeni, oa smanjim na 22 u vožnji i prvih 10 minuta i ne troši domet na grejanje.

V for Vendetta

pre 11 meseci

Dizel npr. 50% više troši zimi nego ljeti. To je isto kao da vam neko rezervoar, odnosno domet smanji za trećinu. Tako da...
(Velibor, 23. novembar 2023 17:48)

Da, troši 50 posto više prvih 5-10 minuta rada, kada motor postigne radnu temperaturu nisam primetio nikakvu razliku u potrošnji.
U čisto gradskoj vožnji kada voziš 3km, pa stoji par sati, pa 3km - tada mi je stvarno po gradu znao potrošiti i 12l umesto 6-7

Djorke

pre 11 meseci

@
Ima onaj lik sto vozi Renault Zoe, i kaze da mu je isti domet zimi kao i leti. Neka se javi da objasni ovima da pojma nemaju.
(Inception, 23. novembar 2023 15:49)

Eno ga trka se sa onim sto mu Prius trosi 2.2 …

Stara Mo

pre 11 meseci

Dizel npr. 50% više troši zimi nego ljeti. To je isto kao da vam neko rezervoar, odnosno domet smanji za trećinu. Tako da...
(Velibor, 23. novembar 2023 17:48)

Da, troši 50 posto više prvih 5-10 minuta rada, kada motor postigne radnu temperaturu nisam primetio nikakvu razliku u potrošnji.
U čisto gradskoj vožnji kada voziš 3km, pa stoji par sati, pa 3km - tada mi je stvarno po gradu znao potrošiti i 12l umesto 6-7
(V for Vendetta, 23. novembar 2023 20:04)

Baš tako. Leti cepa 5L po gradu i 4L na otvorenom a zimi litar više.

Ja taj litar i ne primetim. Samo dizel!

Rema

pre 11 meseci

Ovaj raspali VW, ajd što je među najskupljima, ali zato najviše gubi kapacitet zimi. Nema šta, kidaju Švabe ova električna vozila...

Još jedna na istu vodenicu - ID3 im bio pre godinu dana oko 33-34k u najjeftinijoj konfiguraciji. Žale se Švabe da im slabo ide prodaja, evo sad će i zaustaviti svoju fabriku u Nemačkoj na nekoliko nedelja, ali nema veze - daj da podignemo cenu ID3 na 43k. Kidaju Švabe...

gagit

pre 11 meseci

Ajde ne kmecite tu, ako je ista jeftino u Srbiji, to je struja! Raspitajte se malo kakvi su racuni u drugim zemljama, pa kukajte. Kako god, EV je jos uvek daleko, barem od mene. Nemam 50 hiljada evra, a i da imam, ne bih ih dao za automobil, narocito ne za onaj za jednu upotrebu, sto shvatis da jeste kada pozelis da ga prodas. Drugo, zivim u zgradi, nemam gde da ga punim, a da blejim po trznim centrima, ne pada mi na pamet, niti imam vremena za takve stvari. Hibrid mi je prihvatljiv i to iskljucivo Tojotin, to ce mi biti sledeci auto.

Mirodjija

pre 11 meseci

Prokleti Norvežani, svaku zimsku EV zaveru su učili zicerom.
(Goxy, 23. novembar 2023 17:05)

Da Norvežana ima ko Kineza ili Indijaca i da su ekonomski snažni kao USA ili bar Nemačka, to bi itekako imalo neku težinu. Ali nacija od par miliona duša na dalekom Severu Evrope koja pri tom živi od nafte i gasa a licemerno podržava EV se samo može podvesti pod zanimljivost.
A realno su tako i došli u folus medija, pa su ona neki kao ti pomislili da je ova cela papazjanija oko EV “realna priča”.